Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012

Γεμιστό πατατόψωμο με ψητά λαχανικά και ξινομυζήθρα




Γεμιστό πατατόψωμο με ψητά λαχανικά και ξινομυζήθρα

Για το ψωμί
400 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
15 γρ. μαγιά φρέσκια ή 1 φακελάκι ξηρή
3 κουτ. σούπας κοφτές ζάχαρη
6 κουτ. σούπας νερό χλιαρό
120 γρ. γάλα
100 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
1½ κουτ. γλυκού αλάτι
2 αβγά (τους κρόκους τους) + 1 αβγό χτυπημένο
2 πατάτες μικρές βραστές λιωμένες

Για τα λαχανικά
1 κιλό μελιτζάνες φλάσκες
2 πιπεριές Φλωρίνης από βάζο
2-3 κολοκύθια
500 γρ. ξινομυζήθρα

Διαλύουμε τη μαγιά στο χλιαρό νερό μαζί με τη ζάχαρη. Αφήνουμε 10 λεπτά σε ζεστό μέρος.

Ζεσταίνουμε το γάλα και το βούτυρο μέχρι να λιώσει (προσέχοντας να μην κάψει). Βάζουμε σε λεκάνη το αλεύρι, κάνουμε μια λακκουβίτσα στο κέντρο και προσθέτουμε το μείγμα της μαγιάς, το γάλα και το βούτυρο καθώς και τα υπόλοιπα υλικά.

Ζυμώνουμε μέχρι να πάρουμε μια ελαστική ζύμη. Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια μακρόστενη φόρμα για κέικ, βάζουμε μέσα τη ζύμη, τη σκεπάζουμε και την αφήνουμε σε χλιαρό μέρος να διπλασιαστεί σε όγκο.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 190°C.

Κόβουμε τις μελιτζάνες και τα κολοκύθια σε μακρόστενες φέτες και τις ψήνουμε για 15-20 λεπτά.

Ψήνουμε και το ψωμί για 45 λεπτά. (Είναι έτοιμο όταν μπήξουμε ένα μαχαίρι στη μέση της φόρμας και βγει καθαρό).

Ξεφορμάρουμε το ψωμί και αφήνουμε να κρυώσει πάνω σε σχάρα. Κόβουμε λίγο από το πάνω μέρος και αφαιρούμε με προσοχή την ψίχα του ψωμιού.

Γεμίζουμε το εσωτερικό του με στρώσεις λαχανικών και ξινομυζήθρας.

Σκεπάζουμε το ψωμί με το καπάκι που αφαιρέσαμε και το αφήνουμε στο ψυγείο για μία ώρα να σφίξει.

Κόβουμε σε φέτες και σερβίρουμε.

ethnos.gr 


Εικονοθεραπεία 48

 

 Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Ο τελευταίος Σαμουράι

  Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/kinhmatografou/o-teleutaios-samourai.html

Ο τελευταίος Σαμουράι

Ένας δυτικός στρατιωτικός που είχε πολεμήσει με επιτυχία τους Ινδιάνους της Αμερικής καλείται στην Ιαπωνία για να εκπαιδεύσει τον στρατό στην χρήση των δυτικών όπλων. Σε μια μάχη με τους Σαμουράι που αντιτίθενται σε αυτά τα νέα ήθη, πιάνεται αιχμάλωτος και αναγκάζεται να ζήσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε ένα χωριό των σαμουράι. Εκεί ξεκινάει για αυτόν μια εσωτερική αφύπνιση.
Στην αρχή ήταν ένα άτομο που είχε χάσει την πίστη του στην ζωή. Ως στρατιωτικός είχε ζήσει μέσα στους πολέμους, την ωμή βία και τώρα πλήρωνε το τίμημα των τύψεων. Απογοητευμένος έβρισκε ως μοναδική του έξοδο το αλκοόλ.  Σιγά σιγά και μέσα από τις συζητήσεις του με τον αρχηγό των σαμουράι καθώς επίσης και της παρατήρησης της φύσης και των ανθρώπων γύρω του, αρχίζουν να επουλώνονται τα τραύματα του παρελθόντος και η ζωή να ξαναποκτά ένα νόημα. Αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχει μόνο ο πόλεμος της ιδιοτέλειας και της εκμετάλλευσης, αλλά της αυτοθυσίας και των ιδανικών. Συνειδητοποιεί την διαφορά που έχει το να μην φοβάσαι τον θάνατο επειδή δεν αντέχεις την ζωή, από το να μην φοβάσαι τον θάνατο επειδή αγαπάς την ζωή και δεν θέλεις να την εξευτελίζεις. Ίσως για πρώτη φορά βλέπει πολεμιστές –Ιππότες, που θεωρούν ότι το σπαθί πρέπει να βγαίνει από την θήκη μόνο για σοβαρό λόγο και να ξαναμπαίνει σε αυτήν μόνο με τιμή. Μόνο μια ζωή με τιμή είναι μια ζωή άξια.
Δημιουργεί με τον αρχηγό των Σαμουράι μια σχέση Δασκάλου Μαθητή. Μαθαίνει από αυτόν, ότι ο πραγματικός πολεμιστής πρώτα πρέπει να νικήσει τον εαυτό του. Θαυμάζει στον δάσκαλο (που θα μετατραπεί αργότερα σε σύντροφο) το γεγονός ότι με την ίδια ευκολία που μάχεται, με την ίδια ακριβώς ευκολία μπορεί να διαλογίζεται μπροστά σε ένα λουλούδι ή να θαυμάζει την δύναμη της ζωής, στα μπουμπούκια της άνοιξης και να εμπνέεται από αυτά. «Είναι σπάνιο να βρεις το τέλειο μπουμπούκι. Μπορεί να χρειαστείς μια ολόκληρη ζωή». Να λοιπόν ο σκοπός της ζωής. Η αναζήτηση της τελειότητας.
«Τι σημαίνει να είσαι σαμουράι;
Σημαίνει να αφοσιώνεσαι ολοκληρωτικά σε ηθικές αρχές. Να αναζητάς την ηρεμία. Να τιθασεύσεις το σπαθί. Να γνωρίσεις τη ζωή με κάθε ανάσα, σε κάθε κούπα τσαγιού που πίνεις, σε κάθε ζωή που αφαιρείς. Αυτή είναι η ζωή ενός πολεμιστή.» Η  ίδια η λέξη Σαμουράι προέρχεται από την Ιαπωνική λέξει Samurau που σημαίνει υπηρετώ. Είναι η κάστα των πολεμιστών ιπποτών που ακολουθούν τον Ζεν Βουδισμό και ασπάζονται έναν κώδικα ηθικής συμπεριφοράς που ονομάστηκε Busido.
Τρία είναι τα στοιχεία που αποτελούν τις βασικές αρχές των Σαμουράι.
Α) Η Αφοσίωση στον Κύριο (στον αυτοκράτορα συνήθως. Εξαιρούνται η πολεμιστές Ρονίν που ήταν μοναχικοί περιπλανώμενοι ιππότες  που πολεμούσαν για το αγαθό και το δίκαιο).
Β) Ανδρεία στη Μάχη (Να υπερνικά τη χαρά και την θλίψη)
Γ) Προτίμηση του θανάτου από την ατίμωση. (Δεν ήταν ερωτευμένοι με τον θάνατο, απλώς ξεπερνούσαν τον φόβο του θανάτου, για να μπορούν να έχουν ειρήνη και δύναμη στη ζωή). Οι Σαμουράι επίσης είναι  αυτοί που ασχολούνται με την τέχνη της ανθοδετικής την γνωστής τέχνης της Ικεμπάνα.

Λίγο πριν την τελική μάχη έχει γεννηθεί πλέον ο Σαμουράι πολεμιστής στην ψυχή του δυτικού. Το επισφράγισμα έρχεται με την ένδυση της στολής και ενός δώρου από την πλευρά του δασκάλου. Ο Μαθητής είναι τώρα άξιος να φέρει να σπαθί. Στο σπαθί που του χαρίζει είναι γραμμένες οι εξής λέξεις: «Ανήκω σε κείνον που ένωσε τα παλιά με τα νέα ήθη». Άλλωστε και ο νέος κάτοχος ενώνει δύο πολιτισμούς. Έναν αρχαίο και έναν νεώτερο. Για τους σαμουράι είναι πολύ σημαντική παράδοση. Όχι η παράδοση του στείρου συντηρητισμού, αλλά η παράδοση που σημαίνει η μεταφορά ενός σημαντικού μηνύματος στις επερχόμενες γενιές. Κι αυτό το μήνυμα είναι η προσπάθεια εναρμόνισης ψυχής και πνεύματος. Ο εξωτερικός πόλεμος μπορεί να είναι μια εξωτερική ανάγκη, μπορεί όμως και να μην χρειαστεί. Ο εσωτερικός πόλεμος όμως είναι ο πραγματικός λόγος ύπαρξης του πολεμιστή. Το σπαθί έχει κι αυτό την εσωτερική του θεώρηση. Είναι το όπλο ενάντια στην τεμπελιά, την ανεντιμότητα, την αδράνεια, την δειλία, την ανυπακοή, το ψέμα. Αν το σπαθί δεν πολεμήσει αυτά, κανένας άλλος εξωτερικός εχθρός δεν πρόκειται να νικηθεί πραγματικά. Αυτό είναι το μήνυμα κι ο σύνδεσμος του παλιού με το νέο. Αυτός είναι κι ο λόγος που θυσιάζεται ο σαμουράι για να στείλει το μήνυμα στον αυτοκράτορα.

Εκείνος με την σειρά του αντιλαμβάνεται το νόημα της θυσίας. «Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ποιοι είμαστε κι από πού ήρθαμε». Άνθρωπος χωρίς  παρελθόν είναι άνθρωπος χωρίς μέλλον.  Έτσι λοιπόν όταν συγκινημένος ο αυτοκράτορας ζητά να μάθει πως πέθανε αυτός ο  τόσο ένδοξος άνθρωπος, η απάντηση είναι πολύ απλή  κι αυτή που αρμόζει σε έναν Σαμουράι. «Θα σου πω πως έζησε.»

ΚΩΔΙΚΑΣ BUSIDO
-    Δεν έχω γονείς. Ο Ουρανός και η Γη είναι οι γονείς μου.
-    Δεν έχω Θεία δύναμη. Η υπακοή είναι τα μέσα μου.
-    Δεν έχω μαγική δύναμη. Η εσωτερική δύναμη είναι η μαγεία μου.
-    Δεν έχω ζωή ούτε θάνατο. Το αιώνιο είναι η ζωή και ο θάνατός μου.
-    Δεν έχω σώμα. Η ανδρεία είναι το σώμα μου.
-    Δεν έχω μάτια. Η αστραπή είναι τα μάτια μου.
-    Δεν έχω αυτιά. Η ευαισθησία είναι τα αυτιά μου.
-    Δεν έχω μέλη. Η ταχύτητα είναι τα άκρα μου.
-    Δεν έχω σκοπούς. Η ευκαιρία είναι οι σκοποί μου.
-    Δεν έχω θαύματα. Το (πεπρωμένο) Δάρμα είναι το θαύμα μου.
-    Δεν έχω αρχές. Οι αρχές μου είναι η προσαρμοστικότητα σε όλα τα πράγματα.
-    Δεν έχω φίλους. Ο Νους είναι ο φίλος μου.
-    Δεν έχω εχθρούς. Η αφροσύνη είναι ο εχθρός μου.
-    Δεν έχω πανοπλία. Η βούληση και η δικαιοσύνη είναι η πανοπλία μου.
-    Δεν έχω κάστρα. Το ατάραχο πνεύμα είναι το κάστρο μου.
-    Δεν έχω σπαθί. Το όνειρο του πνεύματος είναι το σπαθί μου.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΒΑΣΩ ΚΑΤΡΑΚΗ " ΣΥΝΘΕΣΗ" (1914 – 27 Δεκεμβρίου 1988)




ΒΑΣΩ ΚΑΤΡΑΚΗ 
" ΣΥΝΘΕΣΗ" (1914 – 27 Δεκεμβρίου 1988)

Η Βάσω Κατράκη ήταν ελληνίδα ζωγράφος και κυρίως διακεκριμένη χαράκτρια.

Φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητές τον Κωνσταντίνο Παρθένη και τον Γιάννη Κεφαλληνό. Ξεκίνησε με την ζωγραφική, αλλά γρήγορα φάνηκε η κλίση της στη χαρακτική.

Η καταγωγή της από το Νησάκι του Αιτωλικού την σημάδεψε ανεξίτηλα στη ζωή της αλλά και στο έργο της. Τα έργα της απεικονίζουν κυρίως την λιμνοθάλασσα, τους ψαράδες με τις βάρκες τους και τα σταφνοκάρια, τα «Γιοφύρια» του Αιτωλικού αλλά και μορφές της επαρχίας, ανθρώπους του μόχθου και απλοϊκές γυναίκες όπως επίσης και σκηνές από την Κατοχή, τον Εμφύλιος και αργότερα την δικτατορία. Για τις πολιτικές της θέσεις, εξορίστηκε κατά την περίοδο του Εμφυλίου αλλά και κατά την περίοδο της δικτατορίας. Υπήρξε κάτοικος Πειραιά από το 1947 - 1955. Έκανε πολλές ατομικές εκθέσεις και έλαβε μέρος σε ομαδικές εκθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό. Οι ξυλογραφίες της χαρακτηρίστηκαν υποδειγματικές.

Μαθητής και άξιος συνεχιστής της Βάσως Κατράκη υπήρξε ο γνωστός και επίσης πολυβραβευμένος χαράκτης, Απόστολος Κούστας, με καταγωγή από το Μεσολόγγι.

Η Βάσω Κατράκη ως χαράκτρια δούλεψε σε μεγάλο βαθμό το υλικό του ψαμμίτη, ένα υλικό που λίγοι χαράκτες έχουν δουλέψει, γεγονός που της χάρισε διεθνή φήμη.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

"Τρία απρόσεκτα διηγήματα"


Στα "Τρία απρόσεκτα διηγήματα" εξιστορούνται τα πεπραγμένα τριών ανθρώπων που για διάφορους λόγους δεν υπήρξαν, όπως ενδεχομένως θα έπρεπε, προσεκτικοί. Η Ειρήνη, δεκατριών χρονών, βλέπει για πρώτη φορά το αίμα της και κυριεύεται από τον Πειρασμό του Γλυκού. Ένας αθεράπευτα φιλομαθής και βιβλιόφιλος μυρίζει και πιπιλίζει με περιπάθεια ερωτικές λέξεις, συλλαμβάνεται και περιορίζεται σε σωφρονιστικό Ίδρυμα. Ένας συντηρητής αρχαιοτήτων παραβαίνει τις μητρικές συμβουλές να προσέχει το σκοτάδι και αφήνεται να διαβεί νύχτα το δάσος του Λυκαβηττού παρέα με επικίνδυνο οδηγό.


http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=214802

Δημοφιλείς αναρτήσεις