Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Ορέστης Μακρής

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων) 

Ο Ορέστης Μακρής γεννήθηκε στη Χαλκίδα στις 30 Σεπτεμβρίου 1898 και πέθανε στην Αθήνα στις 29 Ιανουαρίου 1975. Είχε τελειώσει το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών και εμφανίσθηκε στη σκηνή πρώτα ως τενόρος στο θίασο Ροζαλίας Νίκα το 1925, κατόπιν στον θίασο Παπαϊωάννου και αργότερα μεταπήδησε στο είδος των κωμικών ρόλων. Ως ηθοποιός διέπρεψε σε απόδοση λαϊκών τύπων. Ανεπανάληπτη ήταν η απόδοσή του στο τύπο του «μεθύστακα», που αποτέλεσε σταθμό στο ελληνικό θέατρο. Τον τύπο αυτόν μετέφερε αργότερα και στον κινηματογράφο με ομώνυμο τίτλο.

Το 1955 απέδωσε τόσο αληθινά τον χαρακτήρα του μισητού ιδιοκτήτη που έγινε αποδέκτης ευτράπελου επεισοδίου σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας θεωρούμενος ως πραγματικός ιδιοκτήτης. Συμμετείχε σε περίπου σαράντα ταινίες παίζοντας χαρακτηριστικούς ρόλους, όπως του μεθυσμένου, του άστοργου, του ανάποδου μα και στοργικού πατέρα. Κάθε ταινία του Ορέστη Μακρή θεωρείται χωρίς υπερβολή και μια ξεχωριστή δημιουργία ρόλου που σήμερα αποτελούν όλοι πρότυπα θεατρικής μελέτης του είδους των.

Τιμήθηκε με το Τάγμα του Φοίνικος. Κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο σε οικογενειακό τάφο.

ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (λίστα αναπαραγωγής)

  


Αξέχαστα τραγούδια

Η δύναμη της σκέψης


 Η δύναμη της σκέψης

Μια φορά και έναν καιρό, ήταν μια μικρή και όμορφη νεράιδα που ζούσε σε ένα μικρό σπιτάκι. Φορούσε ένα ωραίο, μακρύ, μωβ φόρεμα και οι φτερούγες της λαμπυρίζανε όποτε πετούσε. Τα μαλλιά της, τα είχε πάντα λυτά. Κάποια μέρα έχασε τις φίλες της και αποφάσισε να πετάξει σε όλα τα μέρη του κόσμου για να μπορέσει να τις βρει.

Καθώς πετούσε στον ουρανό, έπεσε πάνω σε δύο αγγέλους.

-Ποια είσαι εσύ και τρέχεις έτσι; Τη ρωτήσανε.

-Είμαι η Σκέψη.

-Και τι είσαι;

-Είμαι αυτή που ζει μαζί με τους ανθρώπους. Με χρησιμοποιούν για να μπορούν να καταφέρνουν πράγματα μεγάλα και σπουδαία και να συνομιλούν με άλλους ανθρώπους.

-Ποπο...αυτό πρέπει να είναι τέλειο!

-Μη νομίζετε, όμως, ότι με χρησιμοποιούν πάντα σωστά. Με εκμεταλλεύονται με το χειρότερο τρόπο.

-Τι εννοείς;

-Εγώ ξέρετε, έχασα πάλι τις φίλες μου, την Αισιοδοξία και τη Χαρά. Παίζαμε μαζί και ξαφνικά τις έχασα από τα μάτια μου. Τρέχω πόση ώρα, πετάω από δω και από κει και προσπαθώ να τις βρω. Αλλά δε τις βρίσκω.

-Καλά πώς τις έχασες;

-Οι άνθρωποι κάθε φορά που με χρησιμοποιούν μαζί με την Αισιοδοξία και τη Χαρά, εγώ με τις φίλες μου μπορούμε να παίζουμε, να γελάμε, να είμαστε ξέγνοιαστες. Άλλες φορές, όμως, οι άνθρωποι επιλέγουν να μας χωρίζουν γιατί προτιμούν τις άλλες... τις κακές. Τη Θλίψη, τη Μιζέρια και τη Γκρίνια. Και τώρα, μας χώρισαν πάλι.

-Μα καλά, πώς είναι δυνατόν να προτιμούν εκείνες;

-Δυστυχώς οι άνθρωποι με θέλουν πιο πολύ με εκείνες και όταν γίνεται αυτό, αυτές καταφέρνουν πολύ εύκολα να διώξουν τις φίλες μου και να πάρουν το μέρος τους στο μυαλό των ανθρώπων. Εγώ προσπαθώ να βρω τις φίλες μου γιατί δε θέλω να κάνω παρέα με τις άλλες. Είναι πολύ κακές και αρνητικές και προσπαθούν να επικρατήσουν με νύχια και με δόντια στο μυαλό του ανθρώπου. Εκείνος δε το καταλαβαίνει πόσο κακό του κάνουνε παρά μόνο μετά από μέρες, μπορεί και μήνες.

-Ποπο αυτό είναι πολύ άσχημο..

- Έχω βαρεθεί να χάνω τις φίλες μου επειδή οι άνθρωποι σκέφτονται πάντα με τη Γκρίνια, τη Μιζέρια και τη Θλίψη. Εγώ δε μπορώ να κάνω παρέα μαζί τους. Βαριέμαι... Και το κακό είναι ότι πιο πολύ καιρό μένω με αυτές παρά με τις φίλες μου!

-Πώς επικρατούν η Θλίψη, η Μιζέρια και η Γκρίνια;

-Οι άνθρωποι άλλες φορές με χρησιμοποιούν για να σκέφτονται ότι δεν αξίζουν τίποτα και τους πιάνει η Θλίψη, άλλες, σκέφτονται ότι δε μπορούν να κάνουν τίποτα σωστό και καινούργιο στη ζωή τους και τους πιάνει η Μιζέρια και άλλες φορές ότι δε τους αρέσει τίποτα από ότι έχουν και τους πιάνει η Γκρίνια.

-Και οι φίλες σου πώς επικρατούν;

-Οι άνθρωποι σκέφτονται ότι μπορούν να καταφέρουν πολλά πράγματα και συνεχίζουν τον αγώνα τους στη ζωή. Έτσι, τους πιάνει η Αισιοδοξία ή σκέφτονται πόσο καλά είναι που έχουν στη ζωή τους όλα όσα χρειάζονται για να προχωρήσουν. Έτσι τους πιάνει η Χαρά. Τι να κάνω για να ξαναβρώ τις φίλες μου. Σας παρακαλώ, πείτε μου. Δε θέλω να τις ξαναχάσω.

-Μα, για κοίτα μπροστά σου...

-Ωχ...οι φίλες μου, οι φίλες μου! Αισιοδοξία... Χαρά... Άρχισε η Σκέψη να φωνάζει!

-Σκέψη μου.... Που ήσουνα; Τρέξανε και την αγκαλιάσανε!

-Σας έψαχνα.... Ήμουνα μαζί με..... Αλήθεια δε σας ρώτησα ποιες είστε.

-Είμαστε η Δύναμη και η Πίστη! Οι άνθρωποι μας χρησιμοποιούν όταν θέλουν πάρα πολύ να καταφέρουν και να πετύχουν κάτι. Σε στείλανε να βρεις την Αισιοδοξία και τη Χαρά γιατί τις είχανε χάσει για πολύ καιρό και θέλανε να τις ξαναβρούνε. Έτσι, στείλανε και εμάς να σε βοηθήσουμε και να σου δείξουμε το δρόμο να βρεις τις φίλες σου. Και να που τις βρήκες...

Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη από καινούργια γεγονότα και εμπειρίες. Κάποιες από αυτές μας δημιουργούν θλίψη, γκρίνια, μιζέρια και κάποιες μας γεμίζουν αισιοδοξία και χαρά. Σημασία, όμως, δεν έχει το γεγονός ή η εμπειρία που βιώνουμε κάθε φορά, αλλά η σκέψη που κάνουμε γι' αυτή και ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τη σκέψη μας για να την ερμηνεύσουμε.

Δεν έχει σημασία, στην ιστορία μας, το ότι η Σκέψη έχασε τις φίλες της, την Αισιοδοξία και τη Χαρά, αλλά το ότι βρήκε τη Δύναμη και τη Πίστη για να τις ξαναβρεί.

ekoulpasi.blogspot.gr

Πώς θα πείσετε τα παιδιά σας να τρώνε πρωινό


Πώς θα πείσετε τα παιδιά σας να τρώνε πρωινό

Σίγουρα έχετε ακούσει πως το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, κάτι που ισχύει φυσικά και για τους μικρούς μας φίλους, τα παιδιά. Δυστυχώς, έρευνες δείχνουν πως το 40% των κοριτσιών και το 32% των αγοριών παραλείπουν συστηματικά το πρωινό τους γεύμα.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το πρωινό;

Τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό, δεν προσλαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ώστε το σώμα τους να έχει την ενέργεια που χρειάζεται για να αποδώσουν σε φυσικές και διανοητικές διαδικασίες. Έρευνες υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό αποδίδουν καλύτερα στα μαθηματικά και την ανάγνωση, έχουν αυξημένη προσοχή την ώρα του μαθήματος και συνολικά καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη. Το πρωινό γεύμα ελαχιστοποιεί τα συμπτώματα πείνας (πονοκέφαλο, κόπωση, υπνηλία και ανησυχία), βοηθά τα παιδιά να σκέφτονται γρηγορότερα, να απαντούν πιο καθαρά σε ερωτήσεις και να είναι πιο ήρεμα.

Επιπρόσθετα, το πρωινό γεύμα φαίνεται πως βοηθά και στη βελτίωση της γενικότερης υγείας των παιδιών, αφού όσα δεν το παραλείπουν είναι πιο πιθανό: να καταναλώνουν θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την ανάπτυξή τους (π.χ. σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνες Α, C, B12, ριβοφλαβίνη κ.α.), να ελέγχουν το σωματικό τους βάρος καλύτερα, να έχουν μικρότερα επίπεδα χοληστερόλης αίματος, να υποφέρουν λιγότερο συχνά από στομαχόπονο, κρυολογήματα ή γρίπη.

Πώς μπορώ να πείσω το παιδί μου να καταναλώνει πρωινό;

Το σημαντικότερο ίσως είναι να δώσετε εσείς το καλό παράδειγμα! Να ξεκινήσετε δηλαδή να τρώτε πρωινό και εσείς οι ίδιοι. Είναι πιο πιθανό να αρχίσει να «χτίζει» το παιδί υγιεινές συνήθειες, αν βλέπει τους γονείς του να τρώνε πρωινό γεύμα κάθε μέρα. Απλές κινήσεις που θα σας βοηθήσουν ως προς αυτήν την κατεύθυνση είναι: (1) η συμμετοχή του παιδιού στο σχεδιασμό των πρωινών γευμάτων της εβδομάδας (2) να συγκεντρώνεται όλη η οικογένεια στο τραπέζι κάθε πρωί, και (3) να αφήνετε ένα μπολ φρέσκα φρούτα στο τραπέζι, αλλά και να έχετε πάντα στο σπίτι ατομικές συσκευασίες από γάλα και μπάρες δημητριακών, όταν κάποια πρωινά η οικογένεια βιάζεται.

Ποιες είναι οι κατάλληλες επιλογές πρωινού για το παιδί;

Οι πιο υγιεινές και συνάμα ελκυστικές επιλογές πρωινού για τα παιδιά είναι οι εξής:

• Δημητριακά ολικής άλεσης με μέλι ή φρούτα και γάλα χαμηλών λιπαρών
• Αυγό βραστό με μια φέτα ψωμί του τοστ
• Στρογγυλό ψωμάκι για σάντουιτς με άπαχο κρεμώδες τυρί και λαχανικά
• Γάλα χαμηλών λιπαρών και μια μπάρα δημητριακών-φρούτων
• Ατομικές συσκευασίες από γάλα ή γιαούρτι ή άλλα γαλακτοκομικά (π.χ. κρέμες)
• Ψωμάκι ολικής άλεσης για σάντουιτς με μαργαρίνη και μαρμελάδα (με λιγότερη ζάχαρη) ή ακόμη και φυστικοβούτυρο.
• Κάποια από τις παραπάνω επιλογές θα κινητοποιήσει το παιδί σας να καταναλώνει πρωινό, έστω και αυτό αρχικά γίνεται «στο πόδι».

Στόχος θα πρέπει να είναι το πρωινό γεύμα να μετατραπεί σε συνήθεια σιγά σιγά. Ούτως ή άλλως, έρευνες υποστηρίζουν ότι μια ενέργεια που επαναλαμβάνεται τακτικά, απαιτεί τουλάχιστον 2 εβδομάδες για να γίνει συνήθεια!

iatronet.gr

ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΜΠΕΤΑΚΗΣ "Κ α τ ά φ α σ η"


 
 
ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΜΠΕΤΑΚΗΣ "Κ α τ ά φ α σ η"

Σε συνάντησα σούρουπο Τίποτα
δεν
προμηνούσε το φως το ανέσπερο

Μήτε
τα χιόνα στις κορφές των βουνών μακριά που
χρύσιζαν στων βλεμμάτων τις φλόγες σου
Μήτε
τα σύννεφα στις πλαγιές τ' ουρανού χαμηλά που
μάτωναν λαβωμένα στη θλίψη σου
Μήτε
ο δρόμος στην άκρη της νύχτας βουβά που
λευκαινόταν στης μορφής σου το άμωμο
 
Τίποτα δεν
μαρτυρούσε των γενέσεων την έκρηξη

Μήτε
των βροχών τα ποτάμια που έλουζαν
στων ανθών σου τον ίμερο διάφανους
τους σπασμούς των αιμάτων
Μήτε
ναρκωμένοι οι στίχοι που ξύπναγαν
σε στήθη τραγουδιών και ποιημάτων λιγώνοντας
στα βλέφαρα τις πνοές των αισθήσεων

Μήτε
οι συγχορδίες των άστρων
που κόμπιαζαν τις αρθρώσεις των φθόγγων τους
στους λαιμούς των φιλιών και σαστίζοντας
σε γκρεμών καταρράχτες φτερούγιζαν
αγριοπερίστερα ήλιων

Τίποτα Δεν

ΠΙΝΑΚΑΣ Kurt van Wagner

Δημοφιλείς αναρτήσεις