Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Σήμερα... 1/2


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΤΡΥΦΩΝ

Ελέφαντας ο Χανιώτης

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 
Από παλιά εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ 
 

Pedro Olalla: ¿Por qué Grecia?

  

Γιατί η Ελλάδα; Και γιατί τα Ελληνικά; Η συναρπαστική ομιλία του γνωστού ελληνιστή Pedro Olalla στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας. [Επιλέξτε τους ελληνικούς υπότιτλους] TΙPS: Μόλις πατήσετε το κουμπί του play, περιμένετε λίγο, μέχρι να φορτώσει η ταινία. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη cc, στο δεξιά τμήμα της οθόνης, που υποδεικνύει τη λειτουργία υποτίτλων, όταν υπάρχουν. Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους της επιλογής σας | Μπορείτε να επιλέξετε μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλυση του video, ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσής σας, κάνοντας κλικ στην επιλογή ανάλυσης (240p, 360p, 480p κλπ) Πατώντας το εικονίδιο του ηλεκτρικού λαμπτήρα, πάνω δεξιά, μαυρίζετε το φόντο της οθόνης για πιο άνετη παρακολούθηση. (Ευχαριστούμε τον Τίμο). Ένα ισπανικό βίντεο -με δυνατότητα επιλογής ελληνικών υποτίτλων- το οποίο μιλά για την προσφορά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Εκφωνήθηκε από τον γνωστό ελληνιστή Pedro Olalla στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας, με αφορμή την πρόταση κατάργησης του μαθήματος των ελληνικών στην ισπανική εκπαίδευση, στην οποία πρόταση φυσικά και εναντιώνεται. Ενώ η υποστήριξη του ελληνισμού στο βίντεο είναι συγκινητική, ταυτόχρονα η ανάγνωσή του αποκλείει κάθε εθνικισμό και μάλιστα προτρέπει τον θεατή σε μια στάση ουμανιστική. Πηγή: www.lifo.gr
TΙPS: Μόλις πατήσετε το κουμπί του play, περιμένετε λίγο, μέχρι να φορτώσει η ταινία. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη cc, στο δεξιά τμήμα της οθόνης, που υποδεικνύει τη λειτουργία υποτίτλων, όταν υπάρχουν. Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους της επιλογής σας | Μπορείτε να επιλέξετε μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλυση του video, ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσής σας, κάνοντας κλικ στην επιλογή ανάλυσης (240p, 360p, 480p κλπ) Πατώντας το εικονίδιο του ηλεκτρικού λαμπτήρα, πάνω δεξιά, μαυρίζετε το φόντο της οθόνης για πιο άνετη παρακολούθηση. (Ευχαριστούμε τον Τίμο). Ένα ισπανικό βίντεο -με δυνατότητα επιλογής ελληνικών υποτίτλων- το οποίο μιλά για την προσφορά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Εκφωνήθηκε από τον γνωστό ελληνιστή Pedro Olalla στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας, με αφορμή την πρόταση κατάργησης του μαθήματος των ελληνικών στην ισπανική εκπαίδευση, στην οποία πρόταση φυσικά και εναντιώνεται. Ενώ η υποστήριξη του ελληνισμού στο βίντεο είναι συγκινητική, ταυτόχρονα η ανάγνωσή του αποκλείει κάθε εθνικισμό και μάλιστα προτρέπει τον θεατή σε μια στάση ουμανιστική. Πηγή: www.lifo.gr
TΙPS: Μόλις πατήσετε το κουμπί του play, περιμένετε λίγο, μέχρι να φορτώσει η ταινία. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη cc, στο δεξιά τμήμα της οθόνης, που υποδεικνύει τη λειτουργία υποτίτλων, όταν υπάρχουν. Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους της επιλογής σας | Μπορείτε να επιλέξετε μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλυση του video, ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσής σας, κάνοντας κλικ στην επιλογή ανάλυσης (240p, 360p, 480p κλπ) Πατώντας το εικονίδιο του ηλεκτρικού λαμπτήρα, πάνω δεξιά, μαυρίζετε το φόντο της οθόνης για πιο άνετη παρακολούθηση. (Ευχαριστούμε τον Τίμο). Ένα ισπανικό βίντεο -με δυνατότητα επιλογής ελληνικών υποτίτλων- το οποίο μιλά για την προσφορά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Εκφωνήθηκε από τον γνωστό ελληνιστή Pedro Olalla στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας, με αφορμή την πρόταση κατάργησης του μαθήματος των ελληνικών στην ισπανική εκπαίδευση, στην οποία πρόταση φυσικά και εναντιώνεται. Ενώ η υποστήριξη του ελληνισμού στο βίντεο είναι συγκινητική, ταυτόχρονα η ανάγνωσή του αποκλείει κάθε εθνικισμό και μάλιστα προτρέπει τον θεατή σε μια στάση ουμανιστική. Πηγή: www.lifo.gr

Η λύση είσαι εσύ - Mooy Mike


 
 Η λύση είσαι εσύ - Mooy Mike

“Κάθομαι σʼ ένα ήσυχο δωμάτιο στο Μίλκροφτ Ιν, μια ήρεμη τοποθεσία κρυμμένη ανάμεσα στα πεύκα, περίπου μια ώρα έξω από το Τορόντο. Είναι μεσημέρι, στα τέλη του Ιούλη και ακούω τους απεγνωσμένους ήχους μιας πάλης ζωής και θανάτου λίγα μέτρα παρακάτω. Είναι μια μύγα που αναλίσκει την τελευταία σπίθα ενέργειας της μικρής της ζωής σε μια άσκοπη προσπάθεια να πετάξει μέσα από το τζάμι του παραθύρου.

Τα φτερά που πεταρίζουν περιγράφουν τη στρατηγική της: «Προσπάθησε πιο πολύ». Όμως είναι μάταιο. Η τρελή προσπάθεια δεν έχει ελπίδες.

Ειρωνικά, η πάλη είναι κομμάτι της παγίδας. Είναι αδύνατο για τη μύγα να προσπαθήσει αρκετά σκληρά ώστε να καταφέρει να σπάσει το τζάμι. Παρόλα αυτά, το μικρό έντομο διακινδυνεύει τη ζωή του για να φτάσει το στόχο του με επιμονή και αποφασιστικότητα. Η μύγα είναι καταδικασμένη. Θα πεθάνει στο τζάμι. Στην άλλη άκρη του δωματίου, μόνο δέκα βήματα μακριά, η πόρτα είναι ανοιχτή.

Δέκα δευτερόλεπτα πετάγματος και η μύγα θα μπορούσε να βγει έξω. Με ελάχιστη προσπάθεια, που τώρα χαραμίζεται, θα μπορούσε να ελευθερωθεί από την παγίδα μέσα στην οποία μπήκε μόνη της. Η δυνατότητα είναι εκεί. Θα ήταν τόσο εύκολο!

Γιατί η μύγα δεν δοκιμάζει κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό; Πως της μπήκε η ιδέα ότι αυτός ο δρόμος και η αποφασιστικότητα της θα φέρουν την επιτυχία; Με ποια λογική συνεχίζει μέχρι θανάτου νʼ αναζητά την έξοδο; Χωρίς αμφιβολία, αυτό είναι λογικό για τη μύγα. Δυστυχώς είναι μια λογική που θα τη σκοτώσει.

Δεν είναι αναγκαίο να προσπαθούμε σκληρότερα για να επιτύχουμε περισσότερα – δεν εξασφαλίζεται καν ότι έτσι θα πάρουμε αυτό που θέλουμε απʼ τη ζωή. Στην πραγματικότητα, μερικές φορές αποτελεί ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος! ”

e-steki.gr

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΣ ΠΑΝΟΣ «Η εκδίκηση των σκλάβων»

ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΣ ΠΑΝΟΣ «Η εκδίκηση των σκλάβων»

2015-01-08-Politismos-smirni-pinakas-symbolo2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Την εσχάτη ημέρα της μεγάλης σφαγής, που την είπαν σωτηρία και την δόξασαν Άσαρκες κολασμένες φιγούρες περιπλανώνται, σιωπηλές, μέσα στην δίνη των δικών τους σκέψεων Ταράζοντας με την νεκρική τους σιωπή τις κλαγγές των όπλων περιμένουν την δική τους μοίρα Και ιδού! Ο πρώτος τον νεκρών, μη αντέχοντας την πίεση της μεγάλης αδικίας Θα εγερθεί φωνάζοντας, σκλάβε της γης στις ήμερες σου λέγε τί βλέπεις Βλέπω τους εμπόρους των εθνών να παζαρεύουν την τιμή των δικών μου ιδανικών
Βλέπω τις αξίες των ανθρώπων να ποδοπατιούνται στα πέλματα των αρχόντων. Βλέπω όνειρα μικρών παιδιών βορά στο κέρδος των ανόμων Τον τελευταίο τούτο λόγο ακούγοντας ο ήλιος σφοδρά αναταράχτη Και ένα εκθαμβωτικό σκοτάδι άρχισε να τυλίγει το στερέωμα από άκρη εις άκρη Μη αντέχοντας την μεγάλη θλίψη των ανθρώπων η γη θα σκιστή Ξερνώντας από τα σπλάχνα της στρατιές κολασμένων σκλάβων της πείνας Και να ο τελευταίος των νεκρών θα ηχήσει την σάλπιγγα της μεγάλης οργής κραυγάζοντας Σκλάβοι της γης εκδικηθείτε Τότε μυριάδες κολασμένων με γεμάτα από εκδίκηση πύρινα σαν ρομφαίες βλέμματα θα γεμίσουν τις πλατείες και τους δρόμους της κτίσης Μη έχοντας κανένα οίκτο για τους εμπόρους του πολέμου Και ιδού ο ήλιος θα αφήσει τις πρώτες χλωμές αχτίδες του πάνω στη γη Φωτίζοντας ξανά τα όνειρα των παιδιών ( Εμπνευσμένο από το «Προφητικό» του Ο. Ελύτη σκιαγραφεί τη δύσκολη εποχή μας ) ΠΙΝΑΚΑΣ πίνακας - Pellizza de Volpeda, Η "τέταρτη τάξη"

Λάμπει πια την νύχτα


 
 
Λάμπει πια την νύχτα ο ναός του Απόλλωνα στην Αρχαία Κόρινθο...

Ορατός και την νύχτα είναι πλέον ο δωρικός ναός του Απόλλωνα στην Αρχαία Κόρινθο - ένα από τα σημαντικότερα ιστάμενα αρχαία μνημεία της Πελοποννήσου.

Το έργο ηλεκτροφωτισμού του μνημείου, το οποίο ολοκληρώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, εγκαινιάστηκε το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013. Στην τελετή παρευρέθηκαν επισκέπτες και επίσημοι, κρατώντας ομπρέλες λόγο της βροχόπτωσης.

Χρονολογούμενος στα μέσα του 6ου π.Χ. αιώνα, ο ναός του Απόλλωνα αποτελεί ένα από τα παλαιότερα δείγματα αρχιτεκτονικής δωρικού ρυθμού και μαρτυρεί την οικονομική και πολιτική ισχύ της Κορίνθου κατά τους αρχαϊκούς χρόνους, όταν η πόλη πρωτοστάτησε στην ίδρυση αποικιών στη δυτική Μεσόγειο.

Η κατασκευή του ναού, με τα αετώματα και τις πήλινες σφίγγες στις γωνίες, λειτούργησε ως πρότυπο για πολλά κτήρια της εποχής. Μετά την καταστροφή της Κορίνθου από τον στρατηγό Λεύκιο Μόμμιο, το 146 π.Χ., και την επανίδρυσή της ως ρωμαϊκής αποικίας, ο ναός μετασκευάστηκε, ενδεχομένως για να στεγάσει την αυτοκρατορική λατρεία.

Σήμερα, στην θέση τους στέκονται επτά - από τους συνολικά 40 - κίονες του κτηρίου, όπως επίσης και η νοτιοδυτική γωνία του επιστυλίου. Ο ναός αποτελεί σήμα κατατεθέν της Κορίνθου.

Η προβολή του μνημείου, αλλά και του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Κορίνθου, ήταν ο κύριος στόχος της μελέτης ηλεκτροφωτισμού, που εκπονήθηκε από την αρμόδια εφορεία αρχαιοτήτων σε συνεργασία με την εταιρεία αρχιτεκτονικού φωτισμού «Διάθλασις» και έλαβε τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου τον Αύγουστο του 2012.

(Πηγή: naftemporiki.gr)

Ορέστης Μακρής

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων) 

Ο Ορέστης Μακρής γεννήθηκε στη Χαλκίδα στις 30 Σεπτεμβρίου 1898 και πέθανε στην Αθήνα στις 29 Ιανουαρίου 1975. Είχε τελειώσει το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών και εμφανίσθηκε στη σκηνή πρώτα ως τενόρος στο θίασο Ροζαλίας Νίκα το 1925, κατόπιν στον θίασο Παπαϊωάννου και αργότερα μεταπήδησε στο είδος των κωμικών ρόλων. Ως ηθοποιός διέπρεψε σε απόδοση λαϊκών τύπων. Ανεπανάληπτη ήταν η απόδοσή του στο τύπο του «μεθύστακα», που αποτέλεσε σταθμό στο ελληνικό θέατρο. Τον τύπο αυτόν μετέφερε αργότερα και στον κινηματογράφο με ομώνυμο τίτλο.

Το 1955 απέδωσε τόσο αληθινά τον χαρακτήρα του μισητού ιδιοκτήτη που έγινε αποδέκτης ευτράπελου επεισοδίου σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας θεωρούμενος ως πραγματικός ιδιοκτήτης. Συμμετείχε σε περίπου σαράντα ταινίες παίζοντας χαρακτηριστικούς ρόλους, όπως του μεθυσμένου, του άστοργου, του ανάποδου μα και στοργικού πατέρα. Κάθε ταινία του Ορέστη Μακρή θεωρείται χωρίς υπερβολή και μια ξεχωριστή δημιουργία ρόλου που σήμερα αποτελούν όλοι πρότυπα θεατρικής μελέτης του είδους των.

Τιμήθηκε με το Τάγμα του Φοίνικος. Κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο σε οικογενειακό τάφο.

ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (λίστα αναπαραγωγής)

  


Αξέχαστα τραγούδια

Η δύναμη της σκέψης


 Η δύναμη της σκέψης

Μια φορά και έναν καιρό, ήταν μια μικρή και όμορφη νεράιδα που ζούσε σε ένα μικρό σπιτάκι. Φορούσε ένα ωραίο, μακρύ, μωβ φόρεμα και οι φτερούγες της λαμπυρίζανε όποτε πετούσε. Τα μαλλιά της, τα είχε πάντα λυτά. Κάποια μέρα έχασε τις φίλες της και αποφάσισε να πετάξει σε όλα τα μέρη του κόσμου για να μπορέσει να τις βρει.

Καθώς πετούσε στον ουρανό, έπεσε πάνω σε δύο αγγέλους.

-Ποια είσαι εσύ και τρέχεις έτσι; Τη ρωτήσανε.

-Είμαι η Σκέψη.

-Και τι είσαι;

-Είμαι αυτή που ζει μαζί με τους ανθρώπους. Με χρησιμοποιούν για να μπορούν να καταφέρνουν πράγματα μεγάλα και σπουδαία και να συνομιλούν με άλλους ανθρώπους.

-Ποπο...αυτό πρέπει να είναι τέλειο!

-Μη νομίζετε, όμως, ότι με χρησιμοποιούν πάντα σωστά. Με εκμεταλλεύονται με το χειρότερο τρόπο.

-Τι εννοείς;

-Εγώ ξέρετε, έχασα πάλι τις φίλες μου, την Αισιοδοξία και τη Χαρά. Παίζαμε μαζί και ξαφνικά τις έχασα από τα μάτια μου. Τρέχω πόση ώρα, πετάω από δω και από κει και προσπαθώ να τις βρω. Αλλά δε τις βρίσκω.

-Καλά πώς τις έχασες;

-Οι άνθρωποι κάθε φορά που με χρησιμοποιούν μαζί με την Αισιοδοξία και τη Χαρά, εγώ με τις φίλες μου μπορούμε να παίζουμε, να γελάμε, να είμαστε ξέγνοιαστες. Άλλες φορές, όμως, οι άνθρωποι επιλέγουν να μας χωρίζουν γιατί προτιμούν τις άλλες... τις κακές. Τη Θλίψη, τη Μιζέρια και τη Γκρίνια. Και τώρα, μας χώρισαν πάλι.

-Μα καλά, πώς είναι δυνατόν να προτιμούν εκείνες;

-Δυστυχώς οι άνθρωποι με θέλουν πιο πολύ με εκείνες και όταν γίνεται αυτό, αυτές καταφέρνουν πολύ εύκολα να διώξουν τις φίλες μου και να πάρουν το μέρος τους στο μυαλό των ανθρώπων. Εγώ προσπαθώ να βρω τις φίλες μου γιατί δε θέλω να κάνω παρέα με τις άλλες. Είναι πολύ κακές και αρνητικές και προσπαθούν να επικρατήσουν με νύχια και με δόντια στο μυαλό του ανθρώπου. Εκείνος δε το καταλαβαίνει πόσο κακό του κάνουνε παρά μόνο μετά από μέρες, μπορεί και μήνες.

-Ποπο αυτό είναι πολύ άσχημο..

- Έχω βαρεθεί να χάνω τις φίλες μου επειδή οι άνθρωποι σκέφτονται πάντα με τη Γκρίνια, τη Μιζέρια και τη Θλίψη. Εγώ δε μπορώ να κάνω παρέα μαζί τους. Βαριέμαι... Και το κακό είναι ότι πιο πολύ καιρό μένω με αυτές παρά με τις φίλες μου!

-Πώς επικρατούν η Θλίψη, η Μιζέρια και η Γκρίνια;

-Οι άνθρωποι άλλες φορές με χρησιμοποιούν για να σκέφτονται ότι δεν αξίζουν τίποτα και τους πιάνει η Θλίψη, άλλες, σκέφτονται ότι δε μπορούν να κάνουν τίποτα σωστό και καινούργιο στη ζωή τους και τους πιάνει η Μιζέρια και άλλες φορές ότι δε τους αρέσει τίποτα από ότι έχουν και τους πιάνει η Γκρίνια.

-Και οι φίλες σου πώς επικρατούν;

-Οι άνθρωποι σκέφτονται ότι μπορούν να καταφέρουν πολλά πράγματα και συνεχίζουν τον αγώνα τους στη ζωή. Έτσι, τους πιάνει η Αισιοδοξία ή σκέφτονται πόσο καλά είναι που έχουν στη ζωή τους όλα όσα χρειάζονται για να προχωρήσουν. Έτσι τους πιάνει η Χαρά. Τι να κάνω για να ξαναβρώ τις φίλες μου. Σας παρακαλώ, πείτε μου. Δε θέλω να τις ξαναχάσω.

-Μα, για κοίτα μπροστά σου...

-Ωχ...οι φίλες μου, οι φίλες μου! Αισιοδοξία... Χαρά... Άρχισε η Σκέψη να φωνάζει!

-Σκέψη μου.... Που ήσουνα; Τρέξανε και την αγκαλιάσανε!

-Σας έψαχνα.... Ήμουνα μαζί με..... Αλήθεια δε σας ρώτησα ποιες είστε.

-Είμαστε η Δύναμη και η Πίστη! Οι άνθρωποι μας χρησιμοποιούν όταν θέλουν πάρα πολύ να καταφέρουν και να πετύχουν κάτι. Σε στείλανε να βρεις την Αισιοδοξία και τη Χαρά γιατί τις είχανε χάσει για πολύ καιρό και θέλανε να τις ξαναβρούνε. Έτσι, στείλανε και εμάς να σε βοηθήσουμε και να σου δείξουμε το δρόμο να βρεις τις φίλες σου. Και να που τις βρήκες...

Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη από καινούργια γεγονότα και εμπειρίες. Κάποιες από αυτές μας δημιουργούν θλίψη, γκρίνια, μιζέρια και κάποιες μας γεμίζουν αισιοδοξία και χαρά. Σημασία, όμως, δεν έχει το γεγονός ή η εμπειρία που βιώνουμε κάθε φορά, αλλά η σκέψη που κάνουμε γι' αυτή και ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τη σκέψη μας για να την ερμηνεύσουμε.

Δεν έχει σημασία, στην ιστορία μας, το ότι η Σκέψη έχασε τις φίλες της, την Αισιοδοξία και τη Χαρά, αλλά το ότι βρήκε τη Δύναμη και τη Πίστη για να τις ξαναβρεί.

ekoulpasi.blogspot.gr

Πώς θα πείσετε τα παιδιά σας να τρώνε πρωινό


Πώς θα πείσετε τα παιδιά σας να τρώνε πρωινό

Σίγουρα έχετε ακούσει πως το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, κάτι που ισχύει φυσικά και για τους μικρούς μας φίλους, τα παιδιά. Δυστυχώς, έρευνες δείχνουν πως το 40% των κοριτσιών και το 32% των αγοριών παραλείπουν συστηματικά το πρωινό τους γεύμα.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το πρωινό;

Τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό, δεν προσλαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ώστε το σώμα τους να έχει την ενέργεια που χρειάζεται για να αποδώσουν σε φυσικές και διανοητικές διαδικασίες. Έρευνες υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό αποδίδουν καλύτερα στα μαθηματικά και την ανάγνωση, έχουν αυξημένη προσοχή την ώρα του μαθήματος και συνολικά καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη. Το πρωινό γεύμα ελαχιστοποιεί τα συμπτώματα πείνας (πονοκέφαλο, κόπωση, υπνηλία και ανησυχία), βοηθά τα παιδιά να σκέφτονται γρηγορότερα, να απαντούν πιο καθαρά σε ερωτήσεις και να είναι πιο ήρεμα.

Επιπρόσθετα, το πρωινό γεύμα φαίνεται πως βοηθά και στη βελτίωση της γενικότερης υγείας των παιδιών, αφού όσα δεν το παραλείπουν είναι πιο πιθανό: να καταναλώνουν θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την ανάπτυξή τους (π.χ. σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνες Α, C, B12, ριβοφλαβίνη κ.α.), να ελέγχουν το σωματικό τους βάρος καλύτερα, να έχουν μικρότερα επίπεδα χοληστερόλης αίματος, να υποφέρουν λιγότερο συχνά από στομαχόπονο, κρυολογήματα ή γρίπη.

Πώς μπορώ να πείσω το παιδί μου να καταναλώνει πρωινό;

Το σημαντικότερο ίσως είναι να δώσετε εσείς το καλό παράδειγμα! Να ξεκινήσετε δηλαδή να τρώτε πρωινό και εσείς οι ίδιοι. Είναι πιο πιθανό να αρχίσει να «χτίζει» το παιδί υγιεινές συνήθειες, αν βλέπει τους γονείς του να τρώνε πρωινό γεύμα κάθε μέρα. Απλές κινήσεις που θα σας βοηθήσουν ως προς αυτήν την κατεύθυνση είναι: (1) η συμμετοχή του παιδιού στο σχεδιασμό των πρωινών γευμάτων της εβδομάδας (2) να συγκεντρώνεται όλη η οικογένεια στο τραπέζι κάθε πρωί, και (3) να αφήνετε ένα μπολ φρέσκα φρούτα στο τραπέζι, αλλά και να έχετε πάντα στο σπίτι ατομικές συσκευασίες από γάλα και μπάρες δημητριακών, όταν κάποια πρωινά η οικογένεια βιάζεται.

Ποιες είναι οι κατάλληλες επιλογές πρωινού για το παιδί;

Οι πιο υγιεινές και συνάμα ελκυστικές επιλογές πρωινού για τα παιδιά είναι οι εξής:

• Δημητριακά ολικής άλεσης με μέλι ή φρούτα και γάλα χαμηλών λιπαρών
• Αυγό βραστό με μια φέτα ψωμί του τοστ
• Στρογγυλό ψωμάκι για σάντουιτς με άπαχο κρεμώδες τυρί και λαχανικά
• Γάλα χαμηλών λιπαρών και μια μπάρα δημητριακών-φρούτων
• Ατομικές συσκευασίες από γάλα ή γιαούρτι ή άλλα γαλακτοκομικά (π.χ. κρέμες)
• Ψωμάκι ολικής άλεσης για σάντουιτς με μαργαρίνη και μαρμελάδα (με λιγότερη ζάχαρη) ή ακόμη και φυστικοβούτυρο.
• Κάποια από τις παραπάνω επιλογές θα κινητοποιήσει το παιδί σας να καταναλώνει πρωινό, έστω και αυτό αρχικά γίνεται «στο πόδι».

Στόχος θα πρέπει να είναι το πρωινό γεύμα να μετατραπεί σε συνήθεια σιγά σιγά. Ούτως ή άλλως, έρευνες υποστηρίζουν ότι μια ενέργεια που επαναλαμβάνεται τακτικά, απαιτεί τουλάχιστον 2 εβδομάδες για να γίνει συνήθεια!

iatronet.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις