Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Ολυμπιακά δρώμενα 12


Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει: ικανοποιημένος, είδε και

Διακοσμητικά λάθη...


 
 
Διακοσμητικά λάθη... πως να τα αποφύγετε

1.Περισσότερα από ένα σημεία εστίασης.

Σε κάθε χώρο πρέπει να υπάρχει μόνο ένα σημείο εστίασης. Αν δυσκολεύεστε να το βρείτε ακολουθείστε τον εξής κανόνα: Στο σαλόνι και το καθιστικό εστιάστε στον τοίχο της τηλεόρασης ή στο τζάκι ή στη θέα από τη μπαλκονόπορτα. Στη κρεββατοκάμαρα το σημείο εστίασης είναι το κεφαλάρι του κρεββατιού και στο μπάνιο ο τοίχος του νιπτήρα.

2. Διασκορπισμένες συλλογές.

Δώστε έμφαση συγκεντρώνοντας όλες τις οικογενειακές φωτογραφίες σε ένα τοίχο ή εκθέτοντας όλες τις κρυστάλλινες μινιατούρες σας σε ένα τραπεζάκι.
Όταν διασκορπίζετε αντικείμενα σαν αυτά, ουσιαστικά τα
αποδυναμώνετε οπτικά αντί να
τα αναδείξετε όπως θα θέλατε.

3.Πίνακες κρεμασμένοι πολύ ψηλά.

Σε γενικές γραμμές προσπαθείστε ώστε το κάτω μέρος του πίνακα να απέχει τουλάχιστον 22 εκ. μέχρι το πολύ 50 εκ. από την επιφάνεια του επίπλου πάνω από το οποίο θα το κρεμάσετε. Αν θέλετε να κρεμάσετε κάτι στις σκάλες ή μόνο του σε ένα τοίχο , π.χ στο χώλ, πρέπει το κάτω μέρος του να απέχει περίπου 168 εκατοστά από το δάπεδο.

4. Μίξη πολλών χρωμάτων ξύλου.

Ο κανόνας είναι ένας και πολύ απλός: ποτέ μη χρησιμοποιήσετε περισσότερες από τρεις αποχρώσεις ξύλου σε ένα δωμάτιο. Με αυτό κατά νου θα πρέπει να επιλέξετε ξύλινο δάπεδο, ντουλάπια, τραπέζια και άλλα ξύλινα έπιπλα. Αν κάποια παλιά αλλά αγαπημένα κομμάτια ξεφεύγουν από αυτό τον κανόνα βάψτε τα σε μία επιθυμητή απόχρωση ώστε να ενταχθούν αρμονικά στον χώρο σας.

spitikaidiakosmisi.blogspot.gr

Κέρατα γεμιστά με τυρί φέτα

Κέρατα γεμιστά με τυρί φέτα
Bαθμολογία:
       
36 ψήφοι
Προστέθηκε από , 04.07.09

Κέρατα γεμιστά με τυρί φέτα

 

Περιγραφή

Ιδανικό και για μπουφέ.

Τι χρειαζόμαστε:

  • πιπεριές πράσινες μακριές (κέρατα)
  • φέτα θρυμματισμένη
  • λίγο μαιντανό
  • λίγο ελαιόλαδο
  • λίγο μπέικον ψιλοκομμένο (προαιρετικά)

Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Δυσκολία
Ειδικές περιστάσεις

 

 

 

Πως το κάνουμε:


14 Φεβρουαρίου ...Valentine's Day

14 Φεβρουαρίου ...Valentine's Day



Η ταύτιση του εορτασμού της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου με την Ημέρα των Ερωτευμένων ξεκίνησε από την Αγγλία του ύστερου Μεσαίωνα, έχοντας παγανιστικές και χριστιανικές αναφορές.

Στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, από τις 13 έως τις 15 Φεβρουαρίου, γιόρταζαν τα Λουπερκάλια προς τιμή του θεού Φαύνου (του Πάνα των Ελλήνων). Οι Ρωμαίοι θυσίαζαν κατσίκια και σκυλιά, ενώ νεαρά αγόρια χτυπούσαν με λωρίδες από δέρμα κατσίκας τις νεαρές κοπέλες για να τους μεταδώσουν τη γονιμότητα. Μία ανάλογη γιορτή υπήρχε και στην Αρχαία Αθήνα τον μήνα Γαμηλιώνα (αντιστοιχούσε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου και το πρώτο του Φεβρουαρίου), τα Θεογάμια, προς τιμή του Δία και της Ήρας.

Η γιορτή καταργήθηκε από την Εκκλησία τον 5ο αιώνα μ.Χ., ως ειδωλολατρική. Στη θέση της (14 Φεβρουαρίου) μπήκε ο εορτασμός της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου, μάρτυρα της χριστιανικής πίστης από τη Ρώμη, με απόφαση του Πάπα Γελάσιου. Ο Βαλεντίνος, σύμφωνα με τον θρύλο, υπήρξε ιερωμένος του 3ου αιώνα, ο οποίος σε πείσμα των αυτοκρατορικών διαταγών δεχόταν να παντρέψει νεαρούς στην ηλικία ερωτευμένους, γλιτώνοντας με αυτό τον τρόπο τους άρρενες από τη στρατιωτική θητεία. Με άλλα λόγια, επρόκειτο για πραγματικό προστάτη των ερωτευμένων και των αντιρρησιών συνείδησης, θα λέγαμε σήμερα! Ένας άλλος θρύλος λέει ότι όσο καιρό ο Βαλεντίνος ήταν μέσα στη φυλακή, αρνούμενος να αποκηρύξει την πίστη του, ερωτεύτηκε την τυφλή κόρη του δεσμοφύλακά του, στην οποία μάλιστα έστειλε κι ένα γράμμα με την υπογραφή: Με αγάπη από τον Βαλεντίνο σου.

Ο Άγιος Βαλεντίνος
Τη νοηματοδότηση που έχει σήμερα η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου την απέκτησε στα χρόνια του ύστερου Μεσαίωνα, γύρω στον 14ο αιώνα. Την πρώτη γραπτή αναφορά την έχουμε το 1382 στο ποίημα Το Κοινοβούλιο των Πτηνών (Parlement of Foules) του πατέρα της αγγλικής λογοτεχνίας Τζέφρι Τσόσερ. Το ποίημα των 699 στίχων είναι ένα ενύπνιο εμπνευσμένο από την παράδοση, κατά την οποία κάθε χρόνο την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου τα πουλιά συγκεντρώνονται μπροστά στη θεά της φύσης για να διαλέξουν ερωτικούς συντρόφους («...for this was Saint Valentine's Day, when every bird cometh there to choose his mate...»).

Στις αρχές του 17ου αιώνα η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ως Γιορτή των Ερωτευμένων θα πρέπει να ήταν αρκετά γνωστή στην Αγγλία, αν λάβουμε υπόψη μας τη σχετική αναφορά στον Άμλετ του Σέξπιρ (Τραγούδι της Οφέλιας από την 4η πράξη, Μετάφραση Κωνσταντίνος Χατζόπουλος, 1916):

Καλό πρωί! Είναι σύσκοτο. Τον Άγιο Βαλεντίνο
γιορτάζω κι ήρθα κόρη εδώ
στο παραθύρι σου να ιδώ
ταίρι με σε αν θα γίνω.
Σηκώθη ο νιος και ντύνεται κι ευτύς την πόρτα ανοίγει
και μπαίνει μέσα η κορασιά,
που κορασιά δε θά 'ναι πλιά,
όταν απόκει φύγει.

Το 1840 ήταν κοινός τόπος η ανταλλαγή, μεταξύ των ερωτευμένων, μικρών χειρόγραφων σημειωμάτων με ευχές (valentines). Το ίδιο χρονικό διάστημα η γιορτή διαδόθηκε και στην Αμερική, όπου η ανταλλαγή ευχετήριων καρτών βοηθήθηκε από τη βιομηχανοποίηση και τα φθηνά ταχυδρομικά τέλη. Με την πάροδο του χρόνου το επιχειρηματικό δαιμόνιο και η πολιτιστική επιβολή των αγγλοσαξόνων έδωσαν στη γιορτή τον οικουμενικό χαρακτήρα που γνωρίζουμε σήμερα.

Τα τελευταία χρόνια η εμπορευματοποίηση της γιορτής έχει φθάσει στο κατακόρυφο. Μετά τις κάρτες, τις ηλεκτρονικές κάρτες μέσω Ίντερνετ (e-cards), τα λουλούδια και τα σοκολατάκια, σειρά έχει η βιομηχανία των κοσμημάτων να οικειοποιηθεί την ημέρα των ερωτευμένων. Ο τζίρος του Αγίου Βαλεντίνου μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεπέρασε το 2010 τα 15 δισεκατομμύρια δολάρια, το ισόποσο του ΑΕΠ της Μποτσουάνα.

Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου προκαλεί αντιδράσεις στον μη Χριστιανικό κόσμο. Στην Ινδία οι φανατικοί ινδουιστές και μουσουλμάνοι αντιτίθεται στη γιορτή. Τη θεωρούν πολιτιστικό μίασμα και προϊόν της παγκοσμιοποίησης. Στο Πακιστάν, το τοπικό ισλαμικό κόμμα ζητά την κατάργησή της, καθώς, όπως υποστηρίζει, αντιβαίνει τον Ισλαμικό Πολιτισμό. Την ίδια άποψη έχουν και οι συντηρητικοί κύκλοι του θεοκρατικού Ιράν.
Η ελληνική εκδοχή της Γιορτής των Ερωτευμένων

Ο Άγιος Υάκινθος
Ο Άγιος Βαλεντίνος δεν μνημονεύεται πουθενά στο ορθόδοξο εορτολόγιο και, όπως ήταν φυσικό, η ορθόδοξη Εκκλησία ποτέ δεν τον παραδέχτηκε. «Ο άγιος αυτός είναι για μας ανύπαρκτος. Είναι μια μυθοπλασία δυτικής προέλευσης», δηλώνουν άνθρωποι της Εκκλησίας. Με τη σειρά της και η Καθολική Εκκλησία στην αναθεώρηση του γενικού εορτολογίου της το 1969 υποβίβασε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε τοπική εορτή, επειδή δεν γνώριζε σχεδόν τίποτα για τον βίο του, παρά μόνο ότι ετάφη στη Βία Φλαμίνια της Ρώμης στις 14 Φεβρουαρίου.

Όταν, όμως, ο ξενόφερτος άγιος άρχισε να μπαίνει για τα καλά και στη ζωή των Ελλήνων και η ημέρα αυτή να καθιερώνεται και στη χώρα μας ως η ημέρα των ερωτευμένων στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 με πρωτοβουλία των ανθοπωλών, εκπρόσωποι της Εκκλησίας πρότειναν οι Έλληνες ερωτευμένοι να τιμούν και να γιορτάζουν αγίους που υπάρχουν στο ορθόδοξο εορτολόγιο.

Το 1994, ο τότε εκπρόσωπος Τύπου της Ιεράς Συνόδου, Γιάννης Χατζηφώτης, πρότεινε να καθιερωθεί ως ημέρα των ερωτευμένων η γιορτή του Αγίου Υακίνθου, που τιμάται στις 3 Ιουλίου. Ο Υάκινθος καταγόταν από την Καισάρεια της Καπαδοκίας και υπηρετούσε ως κουβικουλάριος (θαλαμηπόλος) του ρωμαίου αυτοκράτορα Τραϊανού. Άνθρωπος εμπιστοσύνης του αυτοκράτορα, ο Υάκινθος προσηλυτίσθηκε στον Χριστιανισμό, προκαλώντας την οργή του Τραϊανού, που όταν το έμαθε διέταξε να τον φυλακίσουν χωρίς να του δίνουν καθόλου φαγητό, εκτός κι αν ήθελε να φάει ειδωλόθυτα. Σαράντα μέρες πέρασε έτσι ο Υάκινθος, χωρίς να αγγίξει τα ειδωλόθυτα. Την 41η, όμως, παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο, σε ηλικία 20 ετών.

Στην καθιέρωση της 3ης Ιουλίου ως ημέρα του έρωτα και της ποίησης πρωτοστάτησε ο γνωστός τραγουδοποιός από τα Ανώγεια της Κρήτης, Λουδοβίκος των Ανωγείων, που μαζί με ανθρώπους του πνεύματος και των γραμμάτων προχώρησαν στην ανέγερση ενός ναού σε μια πανέμορφη τοποθεσία, σε υψόμετρο 1.200 μέτρων στον Ψηλορείτη. Μπροστά από το εκκλησάκι αυτό, που είναι το μοναδικό στην Ελλάδα αφιερωμένο στον Άγιο, κάθε καλοκαίρι πραγματοποιούνται εκδηλώσεις με την επωνυμία Υακίνθεια.

Το 2000 ο μακαριστός Aρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, στην προσπάθειά του να φέρει πιο κοντά τη νεολαία στην Εκκλησία, πρότεινε να εορτάζεται η γιορτή των ερωτευμένων στις 13 Φεβρουαρίου, ημέρα που η Ορθοδοξία τιμά τη μνήμη των Αποστόλων Ακύλα και Πρίσκιλλας, ενός ενάρετου ζευγαριού Ιουδαίων σκηνοποιών, που ζούσε στην Κόρινθο και ασπάστηκε τον Χριστιανισμό.

Υπάρχει και μια τρίτη πρόταση, μάλλον από αρχαιόπληκτους, να εορτάζονται ως προστάτες των ερωτευμένων στις 14 Φεβρουαρίου ο πολυμήχανος Οδυσσέας και η πιστή του Πηνελόπη.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/134#ixzz2Kr0WtNSs

Επιχείρηση: ντουλάπα


 Επιχείρηση: ντουλάπα

Πως να πολλαπλασιάσεις τους αποθηκευτικούς σου χώρους και να δημιουργήσεις έξτρα τετραγωνικά από "το πουθενά".

Τα ρούχα σου ξεχειλίζουν από τις ντουλάπες και δεν ξέρεις που να τα βάλεις; Θέλεις να δημιουργήσεις αποθηκευτικούς χώρους στο υπνοδωμάτιο αλλά νομίζεις πως δεν έχεις τη δυνατότητα; Ζεις σε μικρό διαμέρισμα και δεν σου αρκούν τα τετραγωνικά; Τα πάντα είναι ζήτημα σωστής διαχείρισης! Θα εκπλαγείς αν δεις πως μπορείς να εκμεταλλευτείς τις μικρές γωνιές του σπιτιού σου και να δημιουργήσεις ντουλάπες σε μέρη που δεν φανταζόσουν... όπως στο κεφαλάρι του κρεβατιού ή στο διάδρομο.

Κάθε εσοχή ή ακόμα και ένας ολόκληρος τοίχος μπορεί να μετατραπεί σε μια οργανωμένη ντουλάπα! Θα χρειαστείς ένα κουρτινόξυλο που να στερεώνεται στην οροφή και ύφασμα κουρτίνας ανάλογα με το μέγεθος του τοίχου που θέλεις να καλύψεις! Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις σύρμα κουρτίνας και ένα απλό ύφασμα, όπως ένα λευκό σεντόνι που θα πιάσεις με τα κλιπ. Στο εσωτερικό της ντουλάπας μπορείς να χρησιμοποιήσεις ράγα και ράφια για κουτιά. Στην περίπτωση που νοικιάζεις το σπίτι, προτίμησε να "κρύψεις" μέσα τις συρταριέρες ή άλλα έπιπλα που έχει για ρούχα αντί να ξοδέψεις χρήματα σε ειδικές κατασκευές.
Οι ράγες που βιδώνονται στην οροφή είναι μια πολύ οικονομική λύση για να καλύψεις την απουσία αποθηκευτικών χώρων. Στην αγορά θα βρεις πολλές λύσεις οικονομικές και μη, για να εκμεταλευτείς το ύψος του σπιτιού σου! Η τοποθέτηση είναι πολύ απλή, αφού το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βιδώσεις στην οροφή τις αλυσίδες από τις οποίες κρέμεται η ράγα. Η ιδέα αυτή ταιριάζει τέλεια και σε χώρους όπως η είσοδος και το χολ του σπιτιού. Μια έξυπνη DIY ιδέα είναι να χρησιμοποιήσεις αντί για ράγα ένα μακρόστενο αφρόξυλο το οποίο θα κρεμάσεις με αλυσίδα από την οροφή. Ταιριάζει υπέροχα σε εξοχικά!

Πριν από λίγες δεκαετίες φιλοξενούσαν σερβίτσια και συλλογές από ποτήρια του κρασιού. Οι προτεραιότητες άλλαξαν και τα ψηλοτάκουνα έκλεισαν "θεωρείο" στις βιτρίνες. Ο καλύτερος τρόπος για να δείξεις τη συλλογή παπουτσιών σου, αλλά και για να τα βλέπεις καθημερινά, είναι τοποθετώντας τα μέσα σε μια βιτρίνα. Εάν έχεις κληρονομήσεις και τη vintage βιτρίνα της γιαγιάς σου, τότε ακόμα καλύτερα! Τοποθέτησε τα ανάλογα με το ύψος και το χρώμα και χώρισε τα σε καλοκαιρινά και χειμερινά!

Δεν υπάρχει καλύτερη ονειροπαγίδα από τα αγαπημένα σου φορέματα κρεμασμένα πάνω από το προσκέφαλο σου! Φανταζόσουν ότι θα μπορούσες να "αποθηκεύσεις" όλα σου τα ρούχα πάνω από το κρεβάτι σου; Θα χρειαστείς κρεβάτι χωρίς κεφαλάρι και μια ράγα που θα κρεμάσεις κατα μήκος του κρεβατιού! Στα πλάγια μπορείς (αντί για κομοδίνα) να βάλεις δύο στήλες από ράφια και συρτάρια. Μην ξεχνάς ότι τα κρεβάτια με αποθηκευτικό χώρο κάτω από το στρώμα είναι ιδανικά για να τοποθετείς τα παπλώματα, τα σεντόνια και τα μαξιλάρια σου.
Ονειρεύεσαι ένα "δωμάτιο ντουλάπα"; Φτιάξε ένα μέσα στο υπνοδωμάτιο σου! Εφόσον σου το επιτρέπουν τα τετραγωνικά σου, χώρισε το δωμάτιο με συρόμενες γυάλινες πόρτες και οργάνωσε το εσωτερικό ανάλογα με τις ανάγκες σου! Προτίμησε διάφανο γυαλί εάν δεν θέλεις να "βαρύνεις" το χώρο και γυαλί με αμμοβολή εάν θέλεις να εξασφαλίσεις την ιδιωτικότητα σου! Φρόντισε για καλό φωτισμό του χώρου γιατί δεν θα υπάρχει φυσικό φως και δεν μπορείς να ντυθείς σωστά εάν δεν βλέπεις τις λεπτομέρειες των ρούχων σου.

Η χρήση του καθρέφτη σε δωμάτια με λίγα τετραγωνικά είναι ευεργετική! Με αυτό τον τρόπο μπορείς να διπλασιάσεις το μέγεθος κάθε χώρου, να εκμηδενίσεις τον τεράστιο όγκο της ντουλάπας σου και να κρύψεις όλο το "χάος" που υπάρχει μέσα! Προτίμησε συρόμενες πόρτες γιατί έτσι μπορείς να έχεις το κρεβάτι σου και όλα τα άλλα έπιπλα πολύ κοντά στη ντουλάπα, χωρίς να κάνεις πρόβλεψη για το αν θα ανοίγουν οι πόρτες!

missbloom.gr

Κάρολος Ροβέρτος Δαρβίνος (αγγλ. Charles Robert Darwin)



Charles Darwin 1880.jpgΟ Κάρολος Ροβέρτος Δαρβίνος (αγγλ. Charles Robert Darwin) (12 Φεβρουαρίου, 1809 - 19 Απριλίου, 1882) ήταν Άγγλος φυσιοδίφης, συλλέκτης και γεωλόγος ο οποίος έμεινε στην ιστορία ως ο θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης, καθώς και ως εισηγητής του μηχανισμού της φυσικής επιλογής, μέσω του οποίου πρότεινε ότι συντελείται η εξέλιξη.[1] Η θεωρία της εξέλιξης αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο μέρος της βιολογίας. Δεν είχε κοινοπολιτειακή υπηκοότητα, αλλά είχε αποκτήσει τον τίτλο του Εταίρου της Βασιλικής Εταιρείας, που δίνονταν σε πολίτες ή μόνιμους κατοίκους της Κοινοπολιτείας των Εθνών.

Ο Δαρβίνος ανέπτυξε μεγάλο ενδιαφέρον για τη φυσική ιστορία όταν σπούδαζε ιατρική στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και μετά θεολογία στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Το πενταετές ταξίδι του με το πλοίο Beagle (Ιχνηλάτης) τον κατέστησε διάσημο ως γεωλόγο και η έκδοση του ημερολογίου του για το ταξίδι ως διάσημο και πολύ καλό συγγραφέα. Οι παρατηρήσεις του στην βιολογία τον οδήγησαν να μελετήσει την ποικιλομορφία των ειδών και να αναπτύξει τη θεωρία του για το μηχανισμό της φυσικής επιλογής το 1838. Είχε πολύ καλή επίγνωση του γεγονότος ότι πολλοί άλλοι είχαν τιμωρηθεί αυστηρά για τέτοιες "αιρετικές" ιδέες, όμως, συνέχισε τις έρευνες του, μιλώντας μόνο στους πιο στενούς του φίλους, μέχρι να συγκεντρώσει τις αποδείξεις που χρειαζόταν. Το 1858 όμως, όταν έμαθε ότι ο Άλφρεντ Ράσελ Γουάλας είχε αναπτύξει μια παρόμοια θεωρία, αναγκάστηκε να δημοσιοποιήσει πρόωρα τη θεωρία του.

Το βιβλίο του On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or The Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life (που συνήθως αναφέρεται ως Η καταγωγή των ειδών) που εκδόθηκε το 1859 καθιέρωσε την εξέλιξη από κοινή καταγωγή ως την πρωταρχική επιστημονική εξήγηση για την ποικιλότητα στην φύση. Σε μεταγενέστερα βιβλία, εξέτασε την ανθρώπινη εξέλιξη και την σεξουαλική επιλογή, στο The Descent of Man, and Selection in Relation to Sex και το The Expression of the Emotions in Man and Animals. Έγραψε μια σειρά από βιβλία που αναφέρονται στις έρευνες του για τα φυτά. Το τελευταίο του βιβλίο του Δαρβίνου ασχολείται με τους γεωσκώληκες και την επίδραση τους στο έδαφος.

Σε αναγνώριση της σπουδαιότητάς του, ο Δαρβίνος τάφηκε στο Αββαείο του Γουέστμινστερ, κοντά στον Ουίλιαμ Χέρσελ και τον Ισαάκ Νεύτωνα.
Ο Δαρβίνος σε ηλικία επτά ετών το 1816, ένα χρόνο πριν τον θάνατο της μητέρας του.

Φωτ:Ο Κάρολος Δαρβίνος σε πορτραίτο από τον Τζων Κόλιερ, 1883

http://el.wikipedia.org/wiki/Κάρολος_Δαρβίνος

Σήμερα... 14/2

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΣ ΒΑΛΕΝΤΙΝΑ

Αντισφαίρηση


Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Στα τρυπημένα σημεία λέει: το, σύνθετα, αθλητών,
 



Η Συμφωνία της Βάρκιζας

Η Συμφωνία της Βάρκιζας υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1945 στην παραθαλάσσια τοποθεσία της Αττικής μεταξύ Κυβέρνησης και ΕΑΜ και επιχείρησε να τερματίσει θεσμικά τις πολιτικές και πολεμικές συγκρούσεις, που έμειναν στην ιστορία ως «Δεκεμβριανά».

Η υπογραφή της Συμφωνίας Οι συγκρούσεις του Δεκεμβρίου του 1944 στην Αθήνα ήταν μια μάχη εξουσίας μεταξύ της πρώτης μετακατοχικής Κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου και των Άγγλων από τη μία πλευρά και του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ από την άλλη. Η Κυβέρνηση, ανίσχυρη και χωρίς δημοκρατική νομιμοποίηση, είχε ανάγκη την αγγλική βοήθεια. Το ΕΑΜ με μπροστάρη το ΚΚΕ ήταν πανίσχυρο, λόγω του πρωταγωνιστικού του ρόλου στην Αντίσταση.

Τα «Δεκεμβριανά» άφησαν πίσω τους περίπου 7.000 μαχητές νεκρούς (230 Άγγλους, 3.500 Κυβερνητικούς, 3.000 ΕΑΜικούς) και απροσδιόριστο αριθμό αμάχων. Στις 11 Ιανουαρίου 1945 υπογράφηκε ανακωχή ανάμεσα στους Άγγλους και τον ΕΛΑΣ, με την οποία οι δυνάμεις του υποχρεώθηκαν να εκκενώσουν την Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

Στις 2 Φεβρουαρίου 1945 άρχισαν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της συμφωνίας στο εξοχικό του πολιτικού Παναγιώτη Κανελλόπουλου στη Βάρκιζα. Ο πρωθυπουργός Νικόλαος Πλαστήρας, που είχε διαδεχθεί τον Γεώργιο Παπανδρέου στις 3 Ιανουαρίου, εκπροσωπήθηκε από τον υπουργό Εξωτερικών Ιωάννη Σοφιανόπουλο, τον υπουργό Εσωτερικών Περικλή Ράλλη και τον υπουργό Γεωργίας Ιωάννη Μακρόπουλο. Την αντιπροσωπεία του ΕΑΜ αποτελούσαν ο Γεώργιος Σιάντος (γενικός γραμματέας του Κ.Κ.Ε), ο Δημήτριος Παρτσαλίδης (γραμματέας της κεντρικής επιτροπής του Ε.Α.Μ.) και ο Ηλίας Τσιριμώκος (γενικός γραμματέας της Ε.Λ.Δ).

Έπειτα από διαβουλεύσεις δέκα ημερών, η Συμφωνία της Βάρκιζας υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1945. Αποτελείτο από 9 άρθρα και προέβλεπε, μεταξύ άλλων, αφοπλισμό όλων των ένοπλων σωμάτων της Αντίστασης, ανασύνταξη του Εθνικού Στρατού, εκκαθάριση του κρατικού μηχανισμού από τους συνεργάτες των Γερμανών, αμνηστεία για τα πολιτικά αδικήματα, δημοψήφισμα για το πολιτειακό ζήτημα και εκλογή Συντακτικής Συνέλευσης για την κατάρτιση νέου Συντάγματος.

Η σημασία της συμφωνίας αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι το κείμενό της δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προσδίδοντας στο περιεχόμενό της ισχύ νόμου. Στις 28 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε ο αφοπλισμός του ΕΛΑΣ, ο οποίος παρέδωσε: 100 πυροβόλα, 210 όλμους, 420 πολυβόλα, 1400 οπλοπολυβόλα, 700 αυτόματα, 49.000 τυφέκια και πιστόλια. H υπογραφή της Συμφωνίας βρήκε αντίθετο τον Άρη Βελουχιώτη, οποίος όχι μόνο δεν πειθάρχησε στις αποφάσεις του ΚΚΕ, αλλά επιχείρησε να συνεχίσει τον ένοπλο αγώνα.

Το χάσμα ανάμεσα στις δύο παρατάξεις δεν έδειχνε να γεφυρώνεται εύκολα και σύντομα η Συμφωνία της Βάρκιζας αποτέλεσε γράμμα κενό. Οι εκατέρωθεν παραβιάσεις των όρων της οδήγησαν σε νέα πολιτική πόλωση και στα δραματικά γεγονότα του Εμφυλίου Πολέμου, που διήρκεσε ως τις 30 Αυγούστου 1949

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/210#ixzz2KevWLFqn

Κώστας Γαβράς

Αποτέλεσμα εικόνας για Κώστας ΓαβράςΟ Κώστας Γαβράς είναι Έλληνας σκηνοθέτης του γαλλικού κινηματογράφου.
Γεννήθηκε στα Λουτρά Ηραίας Αρκαδίας στις 12 Φεβρουαρίου 1933 και σπούδασε Συγκριτική Φιλολογία στη Σορβόνη καθώς και κινηματογράφο στην IDHEC. Εργάστηκε ως βοηθός σε διάφορες παραγωγές και συνεργάστηκε με τον Κλερ και τον Κλεμάν, πριν σκηνοθετήσει την πρώτη του ταινία "Διαμέρισμα Δολοφόνων" το 1965. Καθιερώθηκε με μία σειρά πολιτικών θρίλερ που αποκάλυψαν το βίαιο πρόσωπο δικτατορικών καθεστώτων, μέσα από προσωπικές τραγωδίες ασυμβίβαστων ανθρώπων. Ο Γαβράς ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας 1969 (Ζ), και κέρδισε το Όσκαρ Σεναρίου 1982 (Ο αγνοούμενος). Κέρδισε επίσης Χρυσό Φοίνικα φεστιβάλ Καννών 1982 (Ο αγνοούμενος), Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών 1975 (Ειδικό δικαστήριο), Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου 1990 (Μουσικό κουτί). To 2002 σκηνοθέτησε την ταινία Αμήν. που κέρδισε Βραβείο César καλύτερου σεναρίου 2003.

1958: Les Rates (ταινία μικρού μήκους)
1965: Compartiment tueurs - Διαμέρισμα δολοφόνων
1967: Un homme de trop - Μακί, τα λιοντάρια της κολάσεως
1969: Z
1970: L'Aveu - Η Ομολογία
1973: État de siège - Κατάσταση Πολιορκίας
1975: Section spéciale - Ειδικό δικαστήριο
1979: Clair de femme - Η λάμψη μιας γυναίκας
1982: Missing - Ο Αγνοούμενος
1983: Hanna K
1986: Conseil de famille
1988: La main droite du diable (Betrayed) - Το στίγμα της προδοσίας
1989: Music box - Το μουσικό κουτί
1991: Pour Kim Song-Man
1991: Contre l'oubli
1992: La Petite Apocalypse
1995: Lumière et Compagnie
1995: À propos de Nice, la suite
1997: Mad City
2002: Amen - Αμήν
2005: Le Couperet - Το τσεκούρι
2009: Eden à l'ouest - Παράδεισος στη Δύση

Παραγωγές

2006: Mon Colonel - Ο Συνταγματάρχης

Βραβεία

1969: Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών (Ζ)
1975: Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας Φεστιβάλ Καννών (Ειδικό δικαστήριο)
1982: Χρυσός Φοίνικας Φεστιβάλ Καννών (Ο αγνοούμενος)
1983: Βραβείο BAFTA Καλύτερης Ταινίας (Ο αγνοούμενος)
1983: Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου (Ο αγνοούμενος)
1990: Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου (Μουσικό κουτί)
2003: Βραβείο César Καλύτερου Σεναρίου (Αμήν)

Δημοφιλείς αναρτήσεις