Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ

Ο Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ (ρωσ. Влади́мир Влади́мирович Набо́ков) ήταν Αμερικανός συγγραφέας, ρωσικής καταγωγής.

Vladimir Nabokov 1973.jpg
Γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη στις 22 Απριλίου του 1899. Το 1919 έφυγε από τη Ρωσία. Σπούδασε για τέσσερα χρόνια ρωσική και γαλλική λογοτεχνία στο Τρίνιτι Κόλετζ του Καίμπριτζ και έζησε στο Παρίσι, στο Βερολίνο, στην Ελβετία και στις ΗΠΑ απομονωμένος, γράφοντας πρωτότυπα πεζογραφήματα και μεταφράζοντας έργα του Πούσκιν. Πέθανε στις 2 Ιουλίου 1977 στο Μοντρέ της Ελβετίας.

Έγραψε μυθιστορήματα, όπως «Λολίτα», «Το δώρο», «Απελπισία», «Άντα», «Η αληθινή ζωή του Σεμπάστιαν Νάιτ».

Αναζητούσε την αισθητική ευδαιμονία, έδειχνε τρυφερότητα για τα πράγματα που συνήθως οι άλλοι αδιαφορούσαν. Τα βιβλία του ήταν θρίλερ, αστυνομικά μυθιστορήματα, ρομαντικά μυθιστορήματα, κάτι ανάμεσα στην παρωδία και την κοινοτοπία.

Το σπίτι του στην Αγία Πετρούπολη λειτουργεί σήμερα ως μουσείο.

http://el.wikipedia.org/wiki/Βλαντιμίρ_Ναμπόκοφ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ (1868- 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1894 )

ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ (1868- 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1894 )

Tραγούδι τῆς ξενιτιᾶς

Ἀνάθεμά σε, ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..
Θὰ πάρω ἕναν ἀνήφορο νὰ βγῶ σὲ κορφοβούνι,
νὰ βρῶ κλαράκι φουντωτὸ καὶ ριζιμιὸ λιθάρι,
νὰ βρῶ καὶ μία κρυόβρυση, νὰ ξαπλωθῶ στὸν ἴσκιο,
νὰ πιῶ νερὸ νὰ δροσισθῶ νὰ πάρω λίγη ἀνάσα,
ν᾿ ἀρχίσω νὰ συλλογισθῶ τῆς ξενιτιᾶς τὰ πάθη,
νὰ εἰπῶ τὰ μαῦρα ντέρτια μου καὶ τὰ παράπονά μου.
Ἄνοιξε θλιβερὴ καρδιὰ καὶ πικραμένο ἀχείλι,
βγάλε κάνα χαμόγελο καὶ πὲς κάνα τραγούδι.

-Τραγούδια ἂν ἔχ᾿ ἡ μαύρη γῆ, κι ὁ τάφος χαμογέλια,
ἔχει καὶ τοῦ παιδιοῦ ἡ καρδιὰ ποὺ περπατεῖ τὰ ξένα.
Τὰ ξένα ἔχουν καημοὺς πολλοὺς καὶ καταφρόνια πλῆθος!
Στὰ ξένα δὲν ἀνθίζουνε τὴν Ἄνοιξη τὰ δέντρα,
καὶ δὲν λαλοῦνε τὰ πουλιά, ζεστὸς δὲ λάμπει ὁ ἥλιος,
δὲ φυλλουριάζουν τὰ βουνά, δὲν πρασινίζει ὁ κάμπος,
καὶ δὲ δροσίζει τὸ νερό, καὶ τὸ ψωμὶ πικραίνει!

Στὰ ξένα, ποιὸς θὰ σὲ χαρεῖ καὶ ποιὸς θὰ σὲ γελάσει;
Ποὖν᾿ τῆς μανούλας τὰ φιλιά, τὰ χάδια τοῦ πατέρα;
Ποὖναι τὰ γέλια τ᾿ ἀδερφοῦ κ᾿ ἡ συντροφιὰ τοῦ φίλου;
Ποὖν᾿ τῆς ἀγάπης οἱ ματιὲς καὶ τὰ γλυκὰ τὰ λόγια;

Ἂν ἀρρωστήσεις, ποιὸς θαρθεῖ στὴν ξενιτιὰ σιμά σου,
νὰ σὲ ρωτᾷ τὸν πόνο σου, τὰ γιατρικὰ νὰ δίνει;
στὸ ἔρμο σου προσκέφαλο νὰ ξενυχτάει μαζί σου;
Κι ἂν ἔρθει μέρ᾿ ἀγλύκαντη στὰ ξένα νὰ πεθάνεις,
ποιὸς θὰ βρεθεῖ στὸ πλάι σου τὰ μάτια νὰ σοῦ κλείσει;
Ποιὸς θὰ σοῦ λούσει τὸ κορμί, ποιὸς θὰ σὲ σαβανώσει;
Στὸ λειψανό σου ποιὸς θἀρθεῖ λουλούδια νὰ σὲ ράνει;
Καὶ ποιὸς μὲ πόνο θὰ ριχτεῖ στὸ νεκροκρέββατό σου
γιὰ νὰ σὲ κλάψει; Ποιὸς θὰ εἰπεῖ γιὰ σένα μοιρολόγι;
Ἄχ! πῶς τοὺς θάφτουν, νἄξερες, καὶ πῶς τοὺς πᾶν᾿ τοὺς ξένους!..
Χωρὶς λιβάνι καὶ κηρί, χωρὶς παπὰ καὶ ψάλτη!

Ἀνάθεμά σε, ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..

Ποῦ νὰ τὸν πῶ τὸν πόνο μου, ποῦ νὰ τὸν ἀπορίξω;
Νὰ τὸν εἰπῶ στὰ τρίστρατα, τὸν παίρνουν οἱ διαβάτες,
νὰ τὸν ἀφήσω στὰ κλαριά, τὸν παίρνουν τ᾿ ἀγριοπούλια!..
Κι ἂν κλάψω, τὰ φαρμακερὰ τὰ δάκρια ποῦ νὰ πέσουν;
Ἂν πέσουνε στὴ μαύρη γῆ, χορτάρι δὲν φυτρώνει,
ἂν πέσουνε στὸν ποταμό, ὁ ποταμὸς θὰ στύψει,
ἂν πέσουνε στὴ θάλασσα, πνίγουνται τὰ καράβια,
κι ἂν τὰ βαστάξω στὴν καρδιά, μὲ καῖν᾿ μὲ φαρμακώνουν!

Ἀνάθεμά σε ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..

Η γαστρεντερίτιδα της άνοιξης

Η γαστρεντερίτιδα της Άνοιξης
 
Η γαστρεντερίτιδα της άνοιξης

Από: Ελένη Χαδιαράκου

Η γαστρεντερίτιδα είναι μια συχνή ίωση που γενικά αντιμετωπίζεται. Αλλά ιδιαίτερα την Άνοιξη γίνεται μια σοβαρή απειλητική ασθένεια.

Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού και του φθινοπώρου οι πιο συχνές γαστρεντερίτιδες οφείλονται σε κοινούς ιούς. Όμως την άνοιξη ένας σοβαρός ιός που ονομάζεται ροταϊός απειλεί ιδιαίτερα τα βρέφη με έντονα συμπτώματα γαστρεντερίτιδας και εισαγωγής στο νοσοκομείο.

Στην Ελλάδα τα τελευταία 7 χρόνια νοσηλεύονται ετησίως περίπου 2.000 παιδιά με γαστρεντερίτιδα κάθε αιτιολογίας και απ' αυτά τα 500 περίπου έχουν προσβληθεί από τον ροταϊό. Δηλαδή περίπου 1 στα 2 παιδιά κάτω των 5 ετών που εμφανίζουν οξεία γαστρεντερίτιδα ευθύνεται ο ροταϊός ενώ τα παιδιά αυτά παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα να νοσήσουν πιο σοβαρά.
Ένα απλό περιστατικό γαστρεντερίτιδας που θα εκδηλωθεί με ελαφρύ πόνο στην κοιλιά και διάρροια, συνήθως μπορεί να αντιμετωπιστεί με την κατάλληλη διατροφή χωρίς να χρειαστεί κάποια ειδική θεραπεία. Όμως αν η γαστρεντερίτιδα προέρχεται από τον ροταϊό μπορεί να γίνει επικίνδυνη στις μικρές ηλικίες.

Τι προκαλεί ο ροταϊός;
Ο ροταϊός ο οποίος προκαλεί στα βρέφη και στα νήπια έντονη διάρροια, εμετούς, πυρετό και αφυδάτωση είναι ιδιαίτερα μολυσματικός και ευθύνεται για την συγκριτική πλειοψηφία των περιστατικών γαστρεντερίτιδας σε βρέφη και νήπια σε ποσοστό 98% ενώ μπορεί να επιβιώσει για μέρες σε επιφάνειες και σε πόσιμο νερό ή για εβδομάδες στο νερό των κολυμβητηρίων (πισίνες).
Πως μεταδίδεται;
Συνήθως μεταδίδεται με την στενή επαφή, με μολυσμένα πρόσωπα, με την τροφή, το νερό, τα παιδικά παιχνίδια. Επίσης μέσω των κοπράνων, το σάλιο, τα σταγονίδια από βήχα, ή το φτάρνισμα.

Πότε να καλέσω τον παιδίατρο;
1. Αν το παιδί κάνει εμετούς το τελευταίο 24ωρο.
2. Δεν έχει ουρήσει για 6 έως 8 ώρες.
3. Παρουσιάζει έντονη διάρροια ή αίμα στα κόπρανα.
4. Έχει ξηρό στόμα χωρίς σάλια.
5. Κλαίει χωρίς να βγάζει δάκρυα.
7. Δεν αντιδρά σε ερεθίσματα, όπως να χαμογελάει σε αγαπημένα πρόσωπα ή στο άκουσμα της φωνής της μητέρας του.

imommy

22 Απριλίου 1931 Μουσείο Μπενάκη

Benaki Museum Athens.JPG
22 Απριλίου 1931 - Εγκαινιάζεται στην Αθήνα το Μουσείο Μπενάκη...
Το Μουσείο Μπενάκη είναι ένα από τα πιο γνωστά μουσεία της Αθήνας. Ιδρύθηκε το 1929 από τον Αντώνη Μπενάκη στην μνήμη του πατέρα του Εμμανουήλ Μπενάκη και στεγάζεται στην οικία της ιστορικής από την Αλεξάνδρεια οικογένειας Μπενάκη. Σημειώνεται ότι η προσφορά της οικογένειας Μπενάκη στη πολιτική, κοινωνική και την πολιτιστική ζωή της Αθήνας, αλλά και γενικότερα της Ελλάδας κρίνεται ανεκτίμητη.

Αρχικά ο Αντώνης Μπενάκης άρχισε να συγκροτεί τις διάφορες συλλογές του στην Αίγυπτο. Όταν ήλθε στην Ελλάδα το 1928, για μόνιμη εγκατάσταση, τις δώρησε στο ελληνικό κράτος. Οι συλλογές αυτές στεγάζονται σήμερα στο πατρικό του σπίτι, ένα από τα μεγαλύτερα και ωραιότερα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας το οποίο και ουσιαστικά απετέλεσε και το πρώτο ιδιωτικό μουσείο της Ελλάδας. Η μεγάλη ανταπόκριση που έτυχε το μουσείο αυτό εκ μέρους κυρίως του αθηναϊκού κοινού οδήγησε σχετικά με ταχύ ρυθμό τον πολλαπλασιασμό των εκθεμάτων του. Χάρη και πολλών άλλων ευεργετών και δωρητών το Μουσείο Μπενάκη συνεχίζει ακόμα και σήμερα να εμπλουτίζεται με περιουσιακά στοιχεία που του δίνουν την δυνατότητα της πρωτοπόρου παρουσίας σε εκδηλώσεις του αντικειμένου του και γενικότερα της τέχνης.

Έτσι αφενός η ραγδαία αύξηση των συλλογών εκθεμάτων του μουσείου και αφετέρου η επαύξησης των διαφόρων δραστηριοτήτων του που ακολούθησε, επέβαλε την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και τη δημιουργία πολλών. παραρτημάτων
Το κυρίως μουσείο στεγάζεται στο νεοκλασικό κτίριο της οικογένειας Μπενάκη, που κτίστηκε το 1867-1868 στη διασταύρωση της οδού Κουμπάρη και της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, έναντι του Εθνικού κήπου. Το 1910 το κτίριο περιήλθε στον Εμμανουήλ Μπενάκη. Την περίοδο 1929- 1931 το κτίριο επεκτάθηκε προς τα δυτικά και διαμορφώθηκε κατάλληλα για να στεγάσει το νέο μουσείο. Για να μπορέσει όμως το μουσείο να λειτουργήσει σαν ολοκληρωμένο ίδρυμα και να στεγάσει τις συνεχώς εμπλουτιζόμενες συλλογές έργων τέχνης του, μια νέα πτέρυγα σχεδιάστηκε από τους Αλέκο και Στέφανο Καλλιγά και ολοκληρώθηκε το 1997[1]. Το κεντρικό αυτό κτίριο Μουσείο άνοιξε επίσημα τις πύλες του στο κοινό το Καλοκαίρι του 2000.Το μουσείο φιλοξενεί στους τρεις ορόφους αντιπροσωπευτικά έργα όλων των εποχών της Ελληνικής ιστορίας και τέχνης από την προιστορική εποχή μέχρι τους σύγχρονους καιρούς. Η αρχική συλλογή του Αντώνη Μπενάκη που αποτελεί και τον πυρήνα της συλλογής του μουσείου περιελάμβανε έργα αρχαίας Βυζαντινής, μεταβυζαντινής, ισλαμικής και παραδοσιακής τέχνης. Στις συλλογές του μουσείου περιλαμβάνονται επίσης έργα Ασιατικής (Κινέζικης κυρίως) και Κοπτικής τέχνης. Ιδιαίτερα σημαντικά το τμήμα των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη που ιδρύθηκε το 1973 με στόχο τη συγκέντρωση, διαφύλαξη, καταγραφή και ταξινόμηση φωτογραφιών από μνημεία και αντικείμενα παλαιοχριστιανικής, βυζαντινής και μεταβυζαντινής τέχνης αλλά γρήγορα επεκτάθηκε με αγορές ή δωρεές σε φωτογραφίες τέχνης. Ενδεικτικά, φιλοξενούνται έργα των γνωστών Ελλήνων φωτογράφων Nelly’s, Βούλας Παπαϊωάννου, Περικλή Παπαχατζηδάκη, Δημήτρη Χαρισιάδη, Νικόλαου Ρίζου, Νικόλαου Τομπάζη. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, διάφορα έργα τέχνης, συλλογές αλλά και κτίρια έχουν δωρηθεί στο μουσείο όπως η έπαυλη Κουλούρα στο Φάληρο που πρόκειται να φιλοξενήσει το Μουσείο παιγνιδιών. Πρόσφατα το μουσείο άνοιξε νέα παραρτήματα το Κτίριο της Οδού Πειραιώς που στεγάζει μεταξύ άλλων τα αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής, το νέο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, την πινακοθήκη Νίκου Χατζηκυριάκου Γκίκα και την οικία της Πηνελόπης Δέλτα στην Κηφισιά που αποτελεί την έδρα του ιστορικού Αρχείου του Iδρύματος Μπενάκη.

http://el.wikipedia.org/wiki/Μουσείο_Μπενάκη

Αντιμετωπίστε τον στομαχόπονο


Αντιμετωπίστε τον στομαχόπονο με φυσικό τρόπο 

Αντιμετωπίστε τον στομαχόπονο με φυσικό τρόπο

Βότανα που θα σας απαλλάξουν από την καούρα

Ανήκετε κι εσείς στην κατηγορία των ανθρώπων που ενώ απολαμβάνουν ένα γεύμα στη συνέχεια «μετανιώνουν την ώρα και τη στιγμή» που έφαγαν τόσο πολύ; Πολλές φορές αδυνατούμε να «χωνέψουμε» το φαγητό που έχουμε φάει με αποτέλεσμα να νιώθουμε δυσφορία, φούσκωμα ή ακόμη και ναυτία.

Τα βότανα μπορούν να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τυχόν δυσλειτουργίες. Το τζίντζερ, η μέντα, το γλυκάνισο και το χαμομήλι.

Το γλυκάνισο ανακουφίζει από τα συμπτώματα καούρας και φουσκώματος του στομάχου. Βοηθάει στη χώνεψη, αλλά και σε περιπτώσεις ναυτίας.

Το τζίντζερ είναι ένα πολύ αποτελεσματικό βότανο για όσους αισθάνονται συχνά ναυτίες και τάση προς εμετό. Έχουν πραγματοποιηθεί πολλές μελέτες στο παρελθόν που έχουν αποδείξει τις ιδιότητες αυτού του βοτάνου και τη μεγάλη του αποτελεσματικότητα στις ελαφριές παθήσεις του στομάχου.

Η μέντα έχει σημαντικές σπασμολυτικές ιδιότητες και βοηθά στην αντιμετώπιση των ναυτιών, λόγω της μενθόλης της ουσίας που περιέχει. Όταν οι ναυτίες συνοδεύονται και από στομαχόπονο ή ενοχλήσεις τα φυτό είναι το ιδανικό για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων.

Το χαμομήλι έχει επίσης σπασμολυτικές ιδιότητες και βοηθά στη σταθεροποίηση των υγρών του στομάχου. Είναι γνωστό για τις ηρεμιστικές και αγχολυτικές του ιδιότητες και προτείνεται σε περιπτώσεις που η ναυτία συνοδεύεται από έντονο στρες. Είναι πολύ ευεργετικό και ως «υπνωτικό» καθώς ηρεμεί το νευρικό σύστημα και χαλαρώνει. Γι’ αυτό προτείνεται να λαμβάνεται λίγο πριν τον ύπνο. Επιπλέον, το χαμομήλι έχει αντιφλεγμονώδεις και αντισηπτικές ιδιότητες, και γι’ αυτό εκτός από ηρεμιστικό στομάχου και νευρικού συστήματος χρησιμοποιείται και ως αντισηπτικό σε διάφορες περιοχές του σώματος, και ειδικά της περιοχής των γεννητικών οργάνων για τις γυναίκες.

Προσοχή: Όπως και με όλα τα βότανα και τα φυτικά προϊόντα θα πρέπει να προσέχετε ιδιαιτέρως τις περιπτώσεις αλλεργιών και δερματικών αντιδράσεων. Αν για οποιοδήποτε λόγο νιώσετε δυσφορία ή πόνο απευθυνθείτε αμέσως στο γιατρό σας.

Μην χρησιμοποιείτε τα βότανα αν είστε έγκυος ή θηλάζετε. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας αν λαμβάνετε κάποια θεραπευτική αγωγή παράλληλα. Όλα τα βότανα απευθύνονται γενικότερα σε υγιείς ανθρώπους. Αν έχετε οποιοδήποτε χρόνιο πρόβλημα ή αλλεργία συμβουλευτείτε σε κάθε περίπτωση τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας.

k-mag.gr

ΚΡΙΚΟΙ ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ΠΟΛΥΣΠΟΡΑ

ΚΡΙΚΟΙ ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ΠΟΛΥΣΠΟΡΑ ღ

ΚΡΙΚΟΙ ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ΠΟΛΥΣΠΟΡΑ
 
ΥΛΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
Αλευρι μαλακο 1000γρ
Αλευρι Ολικης Αλεσης 1000γρ
Αλευρι Πολυσπορο 1000γρ
Νερο 1100γρ
Μαγια 100γρ
Μπεικιν 45γρ
Αλατι 45γρ
Ζαχαρη 400γρ
Φυτικο βουτυρο 400γρ
Ηλιελαιο 400γρ
 

η συνταγή είναι για μεγάλη ποσότητα γι αυτό καλλίτερα να την προσαρμόσετε σε κάποιο υποπολλαπλάσιο πχ το 1/4 ή 1/3 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
Αναμιγνειοτμε ολα τα στερεα υλικα δηλ, το αλευρι, το αλατι,
το μπεικιν και την ζαχαρη στο μιξερ, και ριχνουμε το ηλιελαιο
μαζι με το βουτυρο και ζυμωνουμε ολα τα υλικα.
Ριχνουμε σταδιακα το νερο ζυμωνοντας παραληλα και ελεγχουμε
να μην μαλακωσει πολυ η ζυμη. Αφου τελειωσουμε, βγαζουμε στον
παγκο και αφηνουμε να ξεκουραστη για 20 λεπτα.
Στην συνεχεια φτιαχνουμε φυτιλια και κοβουμε μικρα κοματια, τα
πλαθουμε σε μικρα φυτιλια, τα ριχνουμε σε μια λεκανη με νερο
και κατοπιν στο σουσαμι. Οταν τοποθετουμε στην λαμαρινα κοιταμε
παντα να εχουν το ιδιο παχος, το ιδιο μακρος, και την ιδια αποσταση
μεταξυ τους. Ψηνουμε στους 180 βαθμους για 25 λεπτα.
Οταν ξεφουρνισουμε τα μαζευουμε σε μια λαμαρινα και τα σκεπαζουμε
με πανι μεχρι να κρυωσουν. Αφου κρυωσουν τα κριτσινια μας ειναι ετοιμα.

Χένρυ Φήλντινγκ



Henry Fielding - Jonathan Wild.png
Ο Χένρυ Φήλντινγκ (Henry Fielding, 22 Απριλίου 1707 - 8 Οκτωβρίου 1754) ήταν Άγγλος μυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, από τους θεμελιωτές του αγγλικού μυθιστορήματος.

Από αριστοκρατική αλλά όχι εύπορη οικογένεια, σπούδασε στο Ήτον, έκανε κοσμική ζωή για λίγο κι ανέβασε ένα θεατρικό του έργο στο Ντρούρυ Λέιν. Για ενάμιση χρόνο μελέτησε τους κλασσικούς στο πανεπιστήμιο του Λέιντεν της Ολλανδίας. Όταν επέστρεψε στο Λονδίνο άρχισε να γράφει θεατρικά έργα προς βιοπορισμόν, σατιρίζοντας την πολιτική κατάσταση της εποχής. Αλλά ο Licencing Act του 1737, που επέβαλε την προληπτική λογοκρισία, έβαλε τέλος στην δραματουργική του σταδιοδρομία.

Το 1734 είχε παντρευτεί και το 1737, μετά τον Licencing Act, άρχισε να σπουδάζει νομικά, ενώ εξέδιδε την τρισεβδομαδιαία εφημερίδα The Champion που την έγραφε σχεδόν μόνος του. Το 1740 πήρε την άδεια δικηγορίας.

Η σατιρική φλέβα του βρήκε διέξοδο στο μυθιστόρημα. Άρχισε παρωδώντας την Παμέλα του Ρίτσαρντσον (Ιστορία του κ. Άντριους) και συνέχισε διευρύνοντας τους στόχους του (Μέγας Αλέξανδρος, Καίσαρ κ.α.) στην Ζωή του Τζόναθαν Ουάιλντ. Το 1744 η γυναίκα του πέθανε και το 1747 ο Φήλντινγκ παντρεύτηκε την καμαριέρα της, αγνοώντας την κατάπληξη της Λονδρέζικης κοινωνίας.

Το 1748, σε ανταμοιβή της δημοσιογραφικής του στάσης έναντι της εξέγερσης των καθολικών Ιακωβιτών, διορίστηκε ειρηνοδίκης στο Λονδίνο. Δεν υπήρχε μισθός, οι διάδικοι πλήρωναν (δηλ. δωροδοκούσαν) τον δικαστή. Παρά το ότι ο Φήλντινγκ ήταν καλύτερος από τους προκατόχους του, χαρακτήριζε τις απολαβές του αυτές ως «τα βρωμερότερα χρήματα επί της γης». Πάντως προσέφερε έργο, καθώς κι ο ετεροθαλής αδελφός του που τον διαδέχθηκε ως ειρηνοδίκης, γιατί οργάνωσαν αστυνομική δύναμη που διέλυσε συμμορίες ληστών και επέβαλε την τάξη.

Το 1749 δημοσίευσε το ονομαστότερο έργο του, τον Τομ Τζόουνς, μια πανοραμική εικόνα της αγγλικής μεσαίας τάξης της υπαίθρου, δοσμένη με πολύ χιούμορ και εκφραστική δύναμη.

Τελευταίο του έργο ήταν η Αμέλια, ένα βιβλίο χωρίς το χιούμορ των προηγουμένων του. Ήταν ένας φόρος τιμής στην πρώτη του γυναίκα, που είχε όπως φαίνεται όλες τις αρετές της ηρωίδας.

Ο Φήλντινγκ έβαλε τις βάσεις του αγγλικού ρεαλιστικού μυθιστορήματος και η επίδρασή του στους μετέπειτα μυθιστοριογράφους ήταν καθοριστική.

http://el.wikipedia.org/wiki/Χένρυ_Φήλντινγκ

Ημέρα της Γης



Η Ημέρα της Γης αποτελεί μια ημερομηνία κατά την οποία διοργανώνονται εκδηλώσεις σε ολόκληρο των κόσμο με στόχο την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα.
Συντονίζεται παγκοσμίως από το Δίκτυο Ημέρας της Γης (Earth Day Network) και εορτάζεται σε περισσότερες από 175 χώρες κάθε χρόνο.
To 2009, τα Ηνωμένα Έθνη όρισαν τις 22 Απριλίου ως «Διεθνή Ημέρα της Μητέρας Γης».
Η Ημέρα της Γης έχει προγραμματιστεί για τις 22 Απριλίου τουλάχιστον μέχρι το 2015.
Η έμπνευση του θεσμού αποδίδεται στον ακτιβιστή Τζον ΜακΚόννελλ το 1969 σε ένα Συνέδριο της UNESCO στο Σαν Φρανσίσκο.
Εκδηλώσεις έλαβαν χώρα για πρώτη φορά στο Σαν Φρανσίσκο και άλλες πόλεις στις 21 Μαρτίου 1970, ημέρα της εαρινής ισημερίας στο Βόρειο Ημισφαίριο.
Με τα χρόνια, η «Μέρα της Γης» ξεφεύγει από το αμερικάνικο πλαίσιο, όπου αποδεικνύεται αρκετά δημοφιλής, και εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο.

στο σύνδεσμο υπάρχει βίντεο

Το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967


Το πραξικόπημα Το πρωί της 21ης Απρίλη οι κάτοικοι της Αθήνας αντίκρισαν ένα σκηνικό πραγματικού τρόμου. Τανκς, στρατιωτικά οχήματα και περιπολίες στρατιωτικών στους δρόμους δεν άφηναν αμφιβολία ότι τη νύχτα που πέρασε είχε «γεννήσει» στη χώρα τη στρατιωτική δικτατορία. Το ραδιόφωνο από πολύ νωρίς μετέδιδε στρατιωτικά εμβατήρια και συνθήματα, που έκαναν λόγο για κάποια… επανάσταση, η οποία είχε κυριαρχήσει στα πολιτικά πράγματα. Στις 6.30 π.μ. μεταδόθηκε ανώνυμη ανακοίνωση, στην οποία αναφερόταν ότι «λόγω της εκρύθμου καταστάσεως από του μεσονυκτίου ο στρατός ανέλαβε την διακυβέρνησιν της χώρας». Λίγο αργότερα μεταδόθηκε και βασιλικό διάταγμα, με το οποίο αναστέλλονταν τα άρθρα 5, 6, 8, 10, 11, 12, 14, 18, 20, 95 και 97 του Συντάγματος περί ατομικών δικαιωμάτων, ελευθεριών κλπ. Τέλος, μεταδόθηκαν ανακοινώσεις για απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων και πολιτών στους δρόμους της Αθήνας, ανάληψης χρημάτων από τις τράπεζες, για διακοπή των μαθημάτων στα σχολεία, για κλείσιμο του χρηματιστηρίου κ.ο.κ. Οι πραξικοπηματίες είχαν κινηθεί βάσει σχεδίου από τις 2 π.μ. της 21ης Απρίλη. Γρήγορα κατέλαβαν το Πεντάγωνο, τα βασικά υπουργεία και υπηρεσίες, τις τηλεπικοινωνίες και τους ραδιοσταθμούς. Επίσης συνέλαβαν το νόμιμο πρωθυπουργό Π. Κανελλόπουλο, υπουργούς, πολιτικούς ηγέτες, απλούς πολίτες και, κυρίως, κομμουνιστές και αριστερούς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μέχρι τις 30 Απρίλη είχαν συλληφθεί 8.270 άνδρες και γυναίκες, από τους οποίους οι 6.118 εκτοπίστηκαν στη Γυάρο. Σύμφωνα, όμως, με τους υπολογισμούς των πολιτικών κομμάτων και των ξένων δημοσιογράφων, οι συλλήψεις έφτασαν τις 10.000 με 12.000. Αυτούς που συνέλαβε η αστυνομία της Αθήνας τους μετέφεραν στην αρχή, για μερικές μέρες, στον Ιππόδρομο του Φαλήρου. Όσους συνέλαβε η αστυνομία Πειραιά τους μετέφεραν στο Στάδιο Καραϊσκάκη, ενώ οι συλληφθέντες από τα προάστια μεταφέρθηκαν στο γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια. Το πραξικόπημα της 21ης Απρίλη διευθύνθηκε από μια ηγετική ομάδα 15 στρατιωτικών – κατά βάση συνταγματαρχών και αντισυνταγματαρχών – στην κορυφή της οποίας βρισκόταν ο συνταγματάρχης Γ. Παπαδόπουλος (ο δικτάτωρ), ο συνταγματάρχης Ν. Μακαρέζος και ο ταξίαρχος Στ. Παττακός. Ενα βασικό χαρακτηριστικό των οργανωτών του πραξικοπήματος ήταν πως όλοι τους ανήκαν ή είχαν στενές σχέσεις με την Κρατική Υπηρεσία Πληροφοριών, την περιβόητη ΚΥΠ. Από τους 24 κατηγορούμενους που δικάστηκαν μετά τη μεταπολίτευση ως πρωταίτιοι για το πραξικόπημα, οι περισσότεροι είχαν θητεύσει στην ΚΥΠ ή στο Β` Γραφείο Πληροφοριών του Στρατού που είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ΚΥΠ, η οποία επίσης ήταν συνδεδεμένη με τη CIA, που σημαίνει ότι στο πραξικόπημα είχαν αναμειχθεί και οι Αμερικάνοι. ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΕΔΩ http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/to-praksikophma-21hs-apriliou-xoynta-twn-syntagmatarxwn-xroniko-adistashs.html

Σήμερα...22/4



Δημοφιλείς αναρτήσεις