Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Eπιστροφή στη φύση: ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΝΥΔΡΟ ΚΗΠΟ (ΒΙΒΛΙΟ)

http://www.back-to-nature.gr/2012/12/blog-post_2612.html

ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΝΥΔΡΟ ΚΗΠΟ (ΒΙΒΛΙΟ)

Filippi, Olivier. Για έναν άνυδρο κήπο / Ολιβιέ Φιλιππί · μετάφραση Τάνια Μποζανίνου, Ελένη Τσερεζόλε · επιμέλεια Μαρία Μαυροματάκη · επιμέλεια σειράς Έλλη Παγκάλου. - 1η έκδ. - Αθήνα : Εκδόσεις Καστανιώτη, 2008. - 209σ. · 31x24εκ. - (Τόπος)

Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Pour un jardin sans arrosage
ISBN 978-960-03-4736-4 (Σκληρό εξώφυλλο) [Κυκλοφορεί]


 Ένας κήπος που δεν χρειάζεται πότισμα: αυτό είναι το όνειρο για όλους εκείνους που επιθυμούν να εναρμονίσουν τον κήπο τους με το περιβάλλον, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη διαφύλαξη ενός πολύτιμου φυσικού πόρου όπως είναι το νερό.

Το όνειρο αυτό δεν είναι καθόλου δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Η ξηρασία -συνηθισμένο φαινόμενο σε πολλές περιοχές του πλανήτη, αλλά και νέο δεδομένο για άλλες, καθώς συνδέεται με την υπερθέρμανση του κλίματος- μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό πλεονέκτημα για όσους ασχολούνται με την κηπευτική. Τους προσφέρει τη δυνατότητα να επιλέξουν φυτά που μέχρι τώρα τους ήταν άγνωστα, τα οποία όμως ξεχωρίζουν χάρη στον πλούτο των φυλλωμάτων και των ανθών τους, των σχημάτων και των αρωμάτων τους.

Πώς μπορούμε όμως να δημιουργήσουμε έναν τέτοιο κήπο; Ποια φυτά να επιλέξουμε και πώς θα καταφέρουν να επιβιώσουν σε περιόδους ξηρασίας; Ποιες είναι οι τεχνικές που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για την προετοιμασία του εδάφους, τη φύτευση και τη φροντίδα των φυτών;

Το βιβλίο, αποτέλεσμα εικοσαετούς καθημερινής ενασχόλησης με φυτά για άνυδρους κήπους, δίνει ακριβείς απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα. Με πλούσια εικονογράφηση -πάνω από 400 φωτογραφίες φυτών, κήπων και τοπίων-, περιγράφονται περισσότερα από 500 είδη: μία μεγάλη ποικιλία πολυετών φυτών και θάμνων, που μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για τους κήπους του μέλλοντος - κήπους όμορφους, προσαρμοσμένους στην ξηρασία.

Πριν από μία εικοσαετία, ο Oλιβιέ και η Κλάρα Φιλιππί δημιούργησαν κοντά στη Σετ, στο διαμέρισμα Ερό της νότιας Γαλλίας, ένα φυτώριο με μια εξαιρετική συλλογή φυτών για άνυδρους κήπους, η οποία είναι μοναδική στην ποικιλία και στον αριθμό των ειδών που περιλαμβάνει. Η εμπειρία αυτή, που συνδέεται με πολυάριθμα ερευνητικά ταξίδια σε περιοχές με μεσογειακό κλίμα σε όλο τον κόσμο, αλλά και με πολλές δοκιμές σε έναν πειραματικό κήπο με ξηρόφυτα, καθιστά τον Oλιβιέ Φιλιππί αδιαμφισβήτητο ειδήμονα των άνυδρων κήπων.

Εκμέκ Κανταΐφι


 
Εκμέκ Κανταΐφι


Ένα παραδοσιακό γλυκό

Υλικά συνταγής
- 250 γραμμάρια φύλλο κανταΐφι
- 150 γραμμάρια βούτυρο καθαρό λιωμένο

Μείγμα Α
- 4 ποτήρια νερού ζάχαρη
- 2 ποτήρια νερό
- 1/2 λεμόνι
- 1 πρέζα μαστίχα σκόνη
- 1 κουταλάκι της σούπας γλυκόζη

Μείγμα Β
- 1 και 1/2 λίτρο γάλα
- 3 βανίλιες σκόνη

Μείγμα Γ
- 12 κρόκοι αυγών
- 40 γραμμάρια αλεύρι
- 90 γραμμάρια κορν φλάουρ

Μείγμα Δ
- 600 γραμμάρια φυτική κρέμα γάλακτος
- 2 κουταλιές της σούπας άχνη ζάχαρη

Για το Γαρνίρισμα
- σκόνη κανέλα
- 2 φιστίκια


Τρόπος παρασκευής-Εκτέλεση συνταγής

1. Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το μείγμα Α και το ανεβάζουμε στη φωτιά να βράσει, ανακατεύοντας ως που να λιώσει η ζάχαρη. Αφού πάρει βράση το κατεβάζουμε από τη φωτιά και το αφήνουμε να κρυώσει.
2. Βάζουμε το μείγμα Β σε μια κατσαρόλα και το βάζουμε πάνω στη φωτιά για να ζεσταθεί ένατο μεταξύ βάζουμε το μείγμα Γ σε μια μπασινα . Αφού έχει ζεσταθεί το μείγμα Β προσθέτουμε λίγο-λίγο στο μείγμα Γ ως που τα δυο μείγματα να έρθουν στην ίδια θερμοκρασία ανακατεύοντας συνεχώς με την βοήθεια ενός σύρματος –φουέ .
3. Στη συνέχεια ρίχνουμε το μείγμα Γ στο μείγμα Β και ανακατεύουμε ως που να πήξει η κρέμα. Αφήνουμε να βράσει για 2-3 λεπτά και αποσύρουμε από τη φωτιά για να κρυώσει ανακατεύοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
4. Σε ένα ταψί χτενίζουμε και απλώνουμε ομοιόμορφα το φύλλο κανταΐφι, βουτυρώνουμε από πάνω και το βάζουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 25-30 λεπτά (ως που να ροδοκοκκινίσει ). Το βγάζουμε από το φούρνο και το σιροπιάζουμε με τη μέθοδο κρύο το σιρόπι ζεστό το κανταΐφι.
5. Πριν προσθέσουμε την κρέμα πατισερί αφαιρούμε το σιρόπι το οποίο έχει περισσέψει.
6. Αφού έχει κρυώσει η κρέμα την απλώνουμε πάνω από το κανταΐφι και πασπαλίζουμε με την κανέλλα .Βάζουμε το μείγμα Δ στον κάδο του μίξερ και το χτυπάμε σαντιγί. Απλώνουμε την σαντιγί με τη βοήθεια μιας σπάτουλας και με ένα πιρούνι τραβάμε γραμμές διαγώνια προς το ταψί και ξανά διαγώνια από την άλλη πλευρά έτσι ώστε να σχηματιστούν ρόμβοι.
7. Ψιλοκόβουμε με το μαχαίρι τα φιστίκια Αιγίνης και γαρνίρουμε από πάνω. Βάζουμε το εκμεκ στο ψυγείο για περίπου 3 ώρες για να δέσει και να κρυώσει.


 https://www.newsbeast.gr/geuseis/sintages/arthro/549920/ekmek-kadaifi

Με 4 κρίκους για αρχή




Με 4 κρίκους για αρχή πλέξτε γοητευτικά και πρωτότυπα

Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Ρομά - 2 Αυγούστου





Κάθε χρόνο στις 2 Αυγούστου τιμάται η Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Ρομά (Τσιγγάνων), με πρωτοβουλία μη κυβερνητικών οργανώσεων, για να υπενθυμίσει στους πολίτες όλου του κόσμου τον αφανισμό που υπέστησαν οι Ρομά (Porrajmos στη γλώσσα τους) στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Υπολογίζεται ότι τα θύματα του Ολοκαυτώματος των Ρομά κατά τη διάρκεια του Β\' Παγκοσμίου Πολέμου ανέρχονται στις 800.000 ψυχές. Στην Ευρωβουλή εκκρεμεί πρόταση της ουγγαροτσιγγάνας ευρωβουλευτίνας Λίβια Γιάροκα για την καθιέρωση της 2ας Αυγούστου ως Ευρωπαϊκής Ημέρας Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος των Ρομά από τους Ναζί.

Αφορμή για τη σημερινή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Ρομά είναι η τελευταία εντολή εξολόθρευσής τους, που δόθηκε από τους Γερμανούς ναζιστές στις 2 Αυγούστου 1944. Τη νύχτα της 2ας προς 3η Αυγούστου, 2.897 γυναικόπαιδα Ρομά εκτελέστηκαν στους θαλάμους αερίων του ναζιστικού στρατοπέδου Άουσβιτς-Μπίρκεναου.

Διαβάστε περισσότερα:  

http://www.sansimera.gr/worldays/297#ixzz2anCTTzuH

Φρεντερίκ Ογκίστ Μπερτολτί


O Φρεντερίκ Ογκίστ Μπερτολτί, γάλλος γλύπτης, που σμίλευσε το Άγαλμα της Ελευθερίας.
Bartholdi, Auguste, Nadar, GALLICA.jpg
Ο Φρεντερίκ Ωγκύστ Μπαρτολντί (Frédéric Auguste Bartholdi) (2 Αυγούστου 1834 – 4 Οκτωβρίου 1904) ήταν Γάλλος γλύπτης. Είναι επίσης γνωστός σαν Αμιλκάρ Χάζενφρατζ (Amilcar Hasenfratz), ψευδώνυμο που χρησιμοποιούσε στους εμπνευσμένους από αιγυπτιακά θέματα πίνακές του, προφανώς λόγω του φόβου του ότι η ενασχόλησή του με μία άλλη μορφή τέχνης θα τον αποσπούσε από τη γλυπτική.[1]

Γεννήθηκε στο Κολμάρ της Αλσατίας. Αργότερα πήγε στο Παρίσι για να επεκτείνει τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική αλλά και στη ζωγραφική.

Πέθανε από φυματίωση στο Παρίσι στις 4 Οκτωβρίου του 1904.
Το έργο για το οποίο είναι γνωστότερος ο Μπαρτολντί είναι το Άγαλμα της Ελευθερίας, το οποίο δωρήθηκε το 1886 από τη Γαλλοαμερικανική Ένωση, που ιδρύθηκε από τον Εντουάρ ντε Λαμπουλέ, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Υπήρξε έντονη φημολογία σε ολόκληρη τη Γαλλία ότι ο Μπαρτολντί φιλοτέχνησε το πρόσωπο του αγάλματος με βάση τη μητέρα του και το σώμα με βάση την ερωμένη του.[2] Πριν ξεκινήσει την κατασκευή του αγάλματος, ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη και επέλεξε ο ίδιος το λιμάνι της Νέας Υόρκης ως θέση του αγάλματος.Το 1879, ο Μπαρτολντί απέκτησε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας[3] για το Άγαλμα της Ελευθερίας. Αυτό κάλυπτε την πώληση μικρών αντιγράφων του αγάλματος. Τα έσοδα από την πώληση των αγαλματιδίων βοήθησαν στο να συγκεντρωθούν τα χρήματα για την ανέγερση του μεγάλου αγάλματος.

Τα υπόλοιπα σημαντικά έργα του Μπαρτολντί περιλαμβάνουν αρκετά αγάλματα στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Κολμάρ (όπου υπάρχει και η οικία του, σήμερα μουσείο Μπαρτολντί), στο Κλερμόν Φεράν, το Παρίσι και άλλα μέρη. Σε αυτά περιλαμβάνονται:

Ο Λέων του Μπελφόρ, στο Μπελφόρ της Γαλλίας, ένα τεράστιο γλυπτό ενός λιονταριού σκαλισμένο στην πλευρά ενός βουνού, που απεικονίζει τη σκληρή μάχη της Γαλλίας να αντισταθεί στην επίθεση της Πρωσίας κατά τον Γαλλοπρωσικό Πόλεμο. Ο Μπαρτολντί ήταν αξιωματικός την περίοδο αυτή, προσκείμενος στον Γκαριμπάλντι.
Η «Ελβετία συμπαραστέκεται στο Στρασβούργο», άγαλμα στη Βασιλεία της Ελβετίας, δώρο της γαλλικής πόλης του Στρασβούργου, σε εκτίμηση της βοήθειας που έλαβε κατά τον Γαλλοπρωσικό Πόλεμο.
Το «συντριβάνι Μπαρτολντί» και η «πλατεία Μπαρτολντί» στο Βοτανικό Κήπο των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον.
Το άγαλμα του μαρκήσιου Λαφαγιέτ, στην Πλατεία Ένωσης της Νέας Υόρκης.
Οι τέσσερις άγγελοι με τις σάλπιγγες στον πύργο της Πρώτης Βαπτιστικής Εκκλησίας στη Βοστώνη των ΗΠΑ.
Το μνημείο των Λαφαγιέτ και Ουάσιγκτον, στην πλατεία του Μορνινγκσάιντ στη Νέα Υόρκη.
Το «συντριβάνι Μπαρτολντί», στην Place des Terreaux, στη Λυών της Γαλλίας.
http://el.wikipedia.org/wiki/Ωγκύστ_Μπαρτολντί

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Αύγουστε καλέ μου μήνα , να ΄σουν δυό φορές το χρόνο! ( Της Ελένης Μπετεινάκη )


Αύγουστε καλέ μου μήνα , να ΄σουν δυό φορές το χρόνο!
( Της Ελένης Μπετεινάκη )


Ο πιο πλούσιος μήνας όλης της χρονιάς που ‘ θρέφει ’ τους άλλους έντεκα, που ανεβαίνει στις πιό ψηλές κορφές να συναντήσει τον ίδιο το Χριστό στην χάρη του. Ο μήνας της Παναγίας, της Ελλάδας ολόκληρης, των διακοπών, της σιέστας του μεσημεριού, των σταφυλιών, των καρπουζιών, των σύκων, του ολόγιομου φεγγαριού, των Αλουστίνων, των πανηγυριών....
Διαβάστε όλο το κείμενο : http://www.cretalive.gr/culture/view/augouste-kale-mou-mhna-na-soun-duo-fores-ton-chrono/97190

Πίνακας : Ανδρέας Κοντέλλης, Το μποστάνι

Ο κ Θεοδόσιος Καλαντζάκης για την τρέχουσα κατάσταση και τα προβληματα στο Μακρύ Γιαλό

http://www.hxonews.gr/index.php/topika/7566-2013-07-25-12-26-49#.UfEaS-6l46Y.facebook

PostHeaderIcon Ο κ Θεοδόσιος Καλαντζάκης για την τρέχουσα κατάσταση και τα προβληματα στο Μακρύ Γιαλό | Συνέντευξη

Τοπικά
Τελευταία Ενημέρωση (Πέμπτη, 25 Ιούλιος 2013 18:18)

Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Πλεκτά και όχι μόνο...




Πάρα πολλές ιδέες !  Καλή επιτυχία!

Πώς καθιερώθηκαν τα «καλαμάκια» των αναψυκτικών στην Αθήνα

http://mikros-romios.gr/4005/kalamakia/

Πώς καθιερώθηκαν τα «καλαμάκια» των αναψυκτικών στην Αθήνα

ΓΙΑΝΝΑΚΗ_ΚΑΦΕΝΕΙΟ 

Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς

Υπάρχουν συνήθειες της καθημερινότητάς μας που δεν γνωρίζουμε πότε καθιερώθηκαν. Όπως είναι το «καλαμάκι» με το οποίο απολαμβάνουμε το αναψυκτικό ή τον καφέ μας. Κάποτε δεν ήταν τόσο κοινό και τόσο διαδεδομένο. Μας ήρθε από την Ευρώπη και πρωτοεμφανίστηκε στην Αθήνα την άνοιξη του 1888, ως καινοτομία αριστοκρατικής χρήσης. Εισήχθη σε ένα από τα πλέον γνωστά καφενεία της εποχής, το περίφημο Καφενείο του «Γιαννάκη», στο Σύνταγμα και συγκέντρωνε τον πιο εκλεκτό και ζωηρό κόσμο της εποχής.
Η είδηση που αναγραφόταν στις εφημερίδες ανέφερε πως «νέα προσετέθη απόλαυσις περί της οποίας ομιλούσιν ενθουσιωδώς οι πολυπληθείς πελάται του ζαχαροπλαστείου». Η νέα απόλαυση, σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα, «συνίσταται εις μικρά εξ αχύρου σωληνάρια, διά των οποίων ροφάτε το σιρόπι σας ή το παγωτόν σας, ήσυχα-ήσυχα, διά τρόπου, όστις, ενώ προξενεί ευχαρίστησιν, συντελεί τα μέγιστα και εις την υγείαν»! Τα πρώτα «καλαμάκια» ήταν αχυρένια εξωτερικά και είχαν εσωτερικά πεπιεσμένο χαρτί.
Άλλο πάλι δημοσίευμα ήθελε τα «καλαμάκια» να είναι «ένας διασκεδαστικώτατος, καινοτρόπος και τερψιλαρύγγιος ναργιλές»! Οι σχετικές διαφημίσεις πλημμύρισαν με κόσμο τα καθίσματα του «Γιαννάκη», οπότε σημειώθηκαν και οι απαραίτητες σε τέτοιες περιπτώσεις αντιδράσεις. Ξεφύτρωσαν εχθροί του νεωτερισμού φωνάζοντας και διαμαρτυρόμενοι πως τα «καλαμάκια διαφθείρουσι το φρόνημα και δεν αρμόζουν εις τους απογόνους του Μιλτιάδου και του Κανάρη»! Οι συζητήσεις διαδέχτηκαν η μία την άλλη, η Αστυνομία κλήθηκε να απαγορεύσει το νεωτερισμό, ενώ δεν έλειψαν και οι αναφορές στις συνήθειες του Παρισιού και του Λονδίνου. Μέχρι επερώτηση στη Βουλή ετοιμάστηκε.
Σιγά-σιγά τα καλαμάκια απέβαλαν το εξωτερικό αχυρένιο περίβλημά τους και κατέβηκαν από τον αριστοκρατικό τους θώκο για να φθάσουν στις ημέρες μας πλαστικά και πάμφθηνα.

απλικασιόν σε συνδιασμό με κέντημα


http://eltallerdegabi.blogspot.com.br/2012/02/viajes-textiles.html


Με τη μέθοδο του απλικασιόν σε συνδιασμό με κέντημα , σχεδιάστε το δικό σας πίνακα. Καλή επιτυχία!

Δημοφιλείς αναρτήσεις