Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

ΛΙΜΝΗ ΒΟΤΟΜΟΥ - ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2013/10/blog-post.html?spref=fb

ΛΙΜΝΗ ΒΟΤΟΜΟΥ - ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Έως το τέλος της δεκαετίας του '80, βόρεια του οικισμού του Ζαρού, στην ρίζα ακριβώς του βουνού υπήρχε ένας μικρός υδροβιότοπος γύρω από την πηγή «Βοτόμου», ο οποίος δημιουργήθηκε από τον κρατήρα της μεγάλης πηγής του Βοτόμου.


Το 1987 γύρω από την πηγή με παρεμβάσεις της Δασικής Υπηρεσίας δημιουργήθηκε η μικρή τεχνητή λίμνη η οποία μετατράπηκε σε έναν από τους σημαντικότερους χώρους δασικής αναψυχής του νησιού και σήμερα πλέον αποτελεί πόλο έλξης των επισκεπτών από όλο τον κόσμο που έρχονται να δουν από κοντά τη λίμνη και να περπατήσουν στην κατάφυτη περιοχή.


Αν λατρεύετε τη φύση και θέλετε να περάσετε ξένοιαστες διακοπές μέσα στο πράσινο, ελάτε να απολαύσετε τον περίπατο σας στη λίμνη με την οικογένεια σας. Ξεκινήστε από το πρωί απολαμβάνοντας τον καθαρό αέρα και τον καφέ σας στην λίμνη και αν θέλετε ακολουθήστε το μονοπάτι που θα σας οδηγήσει στο φαράγγι του Ζαρού προκειμένου να ευχαριστηθείτε τον περίπατο στην όμορφη φύση, τους καταρράκτες και το πράσινο για να καταλήξετε στο δάσος του Ρούβα.

Μικρά Αγγλία

Εκδόσεις Καστανιώτη.
Φωτογραφία: Ο Νίκος (Μάξιμος Μουμούρης) και η Όρσα (Πηνελόπη Τσιλίκα), από την ταινία του Παντελή Βούλγαρη Μικρά Αγγλία - Η ταινία, που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Ιωάννας Καρυστιάνη.
Ο Νίκος (Μάξιμος Μουμούρης) και η Όρσα (Πηνελόπη Τσιλίκα), από την ταινία του Παντελή Βούλγαρη Μικρά Αγγλία - Η ταινία, που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Ιωάννας Καρυστιάνη.

Θεόδωρος Ιακώβου Ράλλης

Bigbook.gr.

Theodoros Rallis (cropped).jpg

Ο Θεόδωρος Ιακώβου Ράλλης (Κωνσταντινούπολη 1852 – Λονδίνο 1909), γνωστός και ως Théodore Jacques Ralli ή Rallis, ήταν Έλληνας ζωγράφος της «γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής» του ύστερου 19ου αιώνα. Σήμερα θεωρείται ο πιο χαρακτηριστικός Έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος.

Γόνος πλούσιας οικογένειας μεγαλεμπόρων από την Κωνσταντινούπολη και με ρίζες χιώτικες, ο Ράλλης άρχισε τις εγκύκλιες σπουδές του στη Χάλκη και τις συνέχισε στο Λονδίνο, όπου για ένα διάστημα εργάστηκε ως υπάλληλος στις επιχειρήσεις Ράλλη-Μαυρογιάνννη.[1] Το 1875 πήγε στο Παρίσι και άρχισε σπουδές ζωγραφικής στη Σχολή Καλὠν Τεχνών, στο εργαστήριο του Ζαν-Λεόν Ζερόμ (Jean-Léon Gérôme), ζωγράφου και γλύπτη ηθογραφικών και ιστορικών θεμάτων κι ακαδημαϊκών τύπων. Έργα του εκτέθηκαν για πρώτη φορά στο Σαλόνι του Παρισιού το 1875. Ήταν μέλος της Εταιρείας Γάλλων Ζωγράφων (Société des artistes français), η οποία τον τίμησε με εύφημο μνεία το 1885 και με αργυρό μετάλλιο το 1889. Έγινε επίσης μέλος της γαλλικής Λεγεώνας της Τιμής, ενώ το 1900 διετέλεσε μέλος της κριτικής επιτροπής της Διεθνούς Εκθέσεως του Παρισιού. Με τη διαθήκη του άφησε ορισμένα έργα στην Εθνική Πινακοθήκη.

Ταξίδεψε πολύ στην Ελλάδα, την Μικρά Ασία, την Παλαιστίνη και την Αίγυπτο, προκειμένου να συγκεντρώσει υλικό για τα έργα του. Μοίρασε την ζωή του ανάμεσα στο Παρίσι και το Κάιρο της Αιγύπτου, όπου διατηρούσε δεύτερο εργαστήριο.

Το 1881 νυμφεύθηκε την Ιουλία Μαυροκορδάτου, με την οποία απέκτησε μία κόρη, την Αικατερίνη (1882–1948), μετέπειτα σύζυγο Νικολάου Πολίτη. Η σύζυγός του πέθανε το 1888, σε ηλικία μόλις 29 ετών, και το 1895 ξαναπαντρεύτηκε με την Μαρία Μαυρομιχάλη, αλλά χώρισε λίγο καιρό αργότερα. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 και μέχρι τον θάνατό του, εξέθεσε κατ' επανάληψη πίνακές του στην Αθήνα, λόγω και της στενής φιλίας του με τον Δημήτριο Βικέλα.
Πίνακες του Θεοδώρου Ράλλη σε Οίκους Δημοπρασιών

Περισσότεροι από είκοσι πίνακες του Θεοδώρου Ράλλη δημοπρατήθηκαν στους παγκοσμίου φήμης οίκους δημοπρασιών τέχνης Sotheby΄s και Bonhams του Λονδίνου σε υψηλές τιμές που δεν είχαν προηγούμενο σε έργα Ελλήνων ζωγράφων. Πρέπει να σημειωθεί, ότι μέχρι τις αρχές της πρώτης δεκαετίας του 21ου αι. ούτε οι εγκυκλοπαίδειες αναφέρονταν γενικά στην βιογραφία του, αλλά ούτε και τα ειδικά λευκώματα στην ζωγραφική του. Ίσως ο οριενταλισμός μερικών έργων του υπολήφθηκε ως κυρίαρχο στοιχείο της ζωγραφικής του και συνετέλεσε στην έλλειψη καθολικού ενδιαφέροντος. Η υψηλότερη τιμή μέχρι σήμερα επιτεύχθηκε με την ελαιογραφία του Η αιχμάλωτη(υπάγεται στην ομάδα των έργων του οριενταλισμός) η οποία πωλήθηκε στο ποσό των 1.046.232 € υπερκεράζοντας τον Κωνσταντίνο Βολανάκη, Νικόλαο Γύζη και Κωνσταντίνο Παρθένη.
Σημαντικές εκθέσεις

Το 1875 πηγαίνει στο Παρίσι και την ίδια χρονιά παράλληλα με τους σπουδές του στη Σχολή Καλών Τεχνών και την ενασχόλησή του στο εργαστήριο ζωγραφικής του Ζερόμ εργάζεται ως ανεξάρτητος καλλιτέχνης και την περίοδο 1875-82 τα έργα του εμφανίζονται συχνά στις εκθέσεις της Εταιρείας Γάλλων Καλλιτεχνών και λίγο αργότερα στις εκθέσεις της Βασιλικής Ακαδημίας του Λονδίνου.

Το 1885 επισκέπτεται το Άγιον Όρος.
Το 1896 εξέθεσε έργα του στην Α΄ Αιγυπτιακή Έκθεση της Αλεξάνδρειας.
Το 1899 στην έκθεση Ζαππείου.
Το 1900 ορίστηκε μέλος της κριτικής επιτροπής της Παγκόσμιας έκθεσης του Παρισιού.
http://el.wikipedia.org/wiki/Θεόδωρος_Ράλλης

ΠΟΙΗΣΗ ΜΙΑΣ ΜΑΝΤΙΝΑΔΑΣ

http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2012/12/blog-post_7.html?spref=fbΗ 

 ΠΟΙΗΣΗ ΜΙΑΣ ΜΑΝΤΙΝΑΔΑΣ

Η ομοιοκαταληξία στην ΚρήτηΣύμφωνα με τους μελετητές, η ομοιοκαταληξία ήρθε στην Κρήτη κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας, από τους Ενετούς ποιητές και, στη συνέχεια, τους Κρητικούς που επηρεάστηκαν από την ευρωπαϊκή ποίηση. «Από τα μέσα του ιε΄ αιώνα και πέρα παρουσιάζεται η ρίμα σε δίστιχα και σπανιότερα σε πολύστιχες ομοιοκατάληκτες ρίμες» (Στυλιανός Αλεξίου, Κρητική Ανθολογία,

Πριν απ’ αυτό, δηλαδή κατά τη βυζαντινή περίοδο, δεν έχουμε ομοιοκαταληξία στην Κρήτη ούτε γενικότερα –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως π.χ. ο Ακάθιστος Ύμνος (Χαιρετισμοί της Παναγίας), στη βυζαντινή ποίηση.
Τα λόγια έπη της βυζαντινής εποχής, όπως το Έπος του Διγενή Ακρίτα (που βασίστηκε στα ακριτικά τραγούδια, αλλά ίσως και να τα επηρέασε), είναι ανομοιοκατάληκτα. Το ίδιο και τα σπουδαία είδη της πρώτης δημοτικής ποίησης στον ελληνικό χώρο (τα πρώτα «δημοτικά τραγούδια» του Νέου Ελληνισμού), δηλαδή οι παραλογές, τα ακριτικά τραγούδια, τα κάλαντα, διάφορα θρησκευτικά τραγούδια όπως το Μοιρολόι της Παναγίας κ.ά. Τα τραγούδια αυτά υπήρξαν ιδιαίτερα διαδεδομένα και στην Κρήτη• καταγράφονται σε όλες τις περιοχές και έχουν περιληφθεί σε πάρα πολλές συλλογές κρητικών τραγουδιών.

Στον ίδιο χώρο κινούνται και τα ριζίτικα, τα οποία παρέμειναν ανομοιοκατάληκτα εν μέρει. Λέω εν μέρει, γιατί, ενώ συνέχισαν να δημιουργούνται ανομοιοκατάληκτα ριζίτικα σε όλες τις εποχές, μέχρι και σήμερα, παράλληλα όμως δημιουργήθηκαν στις ίδιες περιοχές (τα ορεινά του νομού Χανίων) και ρίμες, δηλαδή ομοιοκατάληκτα ποιήματα, όπως το Τραγούδι του Δασκαλογιάννη και αμέτρητα άλλα μικροσκοπικά έπη, που αφηγούνται την ιστορία αγωνιστών και άλλα σημαντικά γεγονότα, π.χ. σεισμούς ή επιδημίες.
"Οταν θα φυγω απ' τη ζωη τοτες μονο θα νιωσεις
τι αξιζα για σε'νανε και θα το μετανοιωσεις"

"Η Κρήτη με ανέθρεψε τούτη και θα με θάψει
γιατί άλλη μάνα σαν κι αυτή ποτέ δεν θα υπάρξει"


Η ρίμα διαδόθηκε σε όλη την Κρήτη (καθώς και σε άλλες ελληνικές περιοχές), και εκτός από τις ιστορικές ρίμες, έχουμε και σατιρικές ρίμες, αλλά και άλλες που αφηγούνται γεγονότα της παράδοσης και αποτελούν διασκευές παλαιότερων ανομοιοκατάληκτων τραγουδιών, όπως το Τραγούδι τ’ άη Γιώργη.
Οι ρίμες όμως που δημιουργήθηκαν στο νομό Χανίων, στις ίδιες τοπικές κοινωνίες με τα ριζίτικα, και τραγουδήθηκαν από τους ίδιους τραγουδιστές, με το ίδιο μουσικό ιδίωμα (ύφος), ανήκουν, κατά τη γνώμη μου, στη μεγάλη οικογένεια του ριζίτικου τραγουδιού, ως συγκεκριμένο υποείδος, άσχετα αν από τους μελετητές έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε ριζίτικα μόνο τα ανομοιοκατάληκτα τραγούδια• άλλωστε, και παραλογές και ακριτικά τραγούδια, που λέγονται σε άλλους σκοπούς, με εντελώς διαφορετικό ύφος,σε άλλες περιοχές της Κρήτης, στο νομό Χανίων λέγονται ως ριζίτικα.
"Λίγα θέλουν οι άνθρωποι για να'ναι ευτυχισμένοι
αυτοί που εχουνε πολλά ειναι δυστυχισμένοι"
"Μη φοβηθείς τον ανθρωπο που λέει την αλήθεια
μα να φοβάσαι πάντα αυτους που λένε παραμύθια"
Καθοριστικά θεωρείται ότι επηρέασε την εισαγωγή της ομοιοκαταληξίας στην Κρήτη ο Ερωτόκριτος, που η απήχησή του στον κρητικό λαό ήταν τεράστια, ανάλογη με την απήχηση των ομηρικών επών στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. «Μεγάλη ήταν η επίδραση του “Ερωτοκρίτου” κυρίως στο κρητικό λαϊκό δίστιχο, τη “μαντινάδα”.
Είναι ζήτημα αν το είδος αυτό υπήρχε πριν από τον Κορνάρο• πάντως μόνο έπειτα από αυτόν αναπτύχθηκε και διαδόθηκε πλατειά» (Στυλιανός Αλεξίου, Βιτσέντσου Κορνάρου, Ερωτόκριτος, εκδ. Ερμής, Αθήνα 1980, εισαγωγή, σελ. ρ΄).
Βέβαια, και τα άλλα έργα της κρητικής λογοτεχνίας της εποχής της Ενετοκρατίας («Κρητική Αναγέννηση») ήταν ομοιοκατάληκτα (λόγω ενετικών επιρροών) και πολλά απ’ αυτά, όπως π.χ. η Ερωφίλη του Γεωργίου Χορτάτση και η Εύμορφη Βοσκοπούλα (ανωνύμου, εκδοθείσα από τον Νικόλαος Δραμιτινό ή Δρυμιτικό), έγιναν δημοτικά τραγούδια (θα αναφερθούμε σ’ αυτά σε ειδικές εργασίες μας• προς το παρόν παραπέμπουμε στο εξαίρετο βιβλίο του Μπάμπη Δερμιτζάκη Η λαϊκότητα της Κρητικής Λογοτεχνίας, εκδ. Δωρικός, Αθήνα 1990, καθώς βέβαια και στις σχετικές μελέτες του Στυλιανού Αλεξίου, του Νικολάου Παναγιωτάκη, του Θεοχάρη Δετοράκη κ.ά., για τις οποίες βλ. το σχετικό με τον Ερωτόκριτο άρθρο μας).
Έτσι εισήχθη στην Κρήτη η ομοιοκαταληξία και γεννήθηκε το είδος της μαντινάδας, κάτω από διεργασίες που δεν είναι εύκολο να ανακαλύψουμε.

Η Κρητική Μαντινάδα
Σύμφωνα με τον ορισμό του Μιχάλη Καυκαλά, «Κρητική μαντινάδα είναι δίστιχο με δεκαπεντασύλλαβους και ομοιοκατάληκτους στίχους στη διάλεκτο της Κρήτης που αποδίδει αυτοτελές και ολοκληρωμένο νόημα και διαθέτει ποιητικές αρετές» (Μιχάλης Καυκαλάς, Οδηγός Κρητικής Μαντινάδας, Βιβλιοεκδοτική Αναστασάκη, Αθήνα 1998, σελ. 142). Μοναδική πιθανή εξαίρεση στην αυτοτέλεια του νοήματος (δηλ. μαντινάδες που το νόημά τους μπορεί να μην είναι πλήρες, αλλά να εξαρτάται από προηγούμενες ή επόμενες) ο ίδιος ο Μ. Καυκαλάς αναγνώριζε στις αντικριστές μαντινάδες, εκείνες δηλαδή που δημιουργούνται για να δώσουν απάντηση σε άλλες μαντινάδες.

Στο βιβλίο του Αντώνη Γιανναράκη Άσματα Κρητικά μετά διστίχων και παροιμιών, την πρώτη συλλογή κρητικών τραγουδιών, που εκδόθηκε στη Λειψία το 1876, καταγράφονται αρκετές μαντινάδες (τα δίστιχα, στα οποία αναφέρεται ο τίτλος)• το ίδιο και στο βιβλίο του Παύλου Βλαστού Ο Γάμος εν Κρήτη, ήθη και έθιμα Κρητών, Αθήνα 1894 (πρόσφατη ανατύπωση εκδ. Καραββίας, Αθήνα), σο οποίο θα αναφερθούμε εκτενέστερα παρακάτω.



Οι μαντινάδες, όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι Κρητικοί, αναφέρονται σε κάθε θέμα και κάθε στιγμή της ανθρώπινης ζωής, όχι μόνο στον έρωτα, αλλά και στο θάνατο, τον πόλεμο, τη φτώχεια, τη δυστυχία, τη χαρά, την παρέα, την ξενητειά, τις αστείες στιγμές της καθημερινότητας κ.λ.π.
"Παλληκαράς ο Κρητικός, λεβέντης και με μπέσα,
κι άμα του κάνεις το κακό, στο χώμα θα μπεις μέσα"
"Άντρας δεν είν' εκείνοσές απού βαστεί μαχαίρι
μα που στη δύσκολη στιγμή θα σου κρατεί το χέρι"
Υπάρχουν μαντινάδες για το κάθε τί και φυσικά, ενώ έχουν καταγραφεί δεκάδες χιλιάδες μαντινάδες, είναι αδύνατον να υπολογιστεί το σύνολο όλων των μαντινάδων που έχουν δημιουργηθεί στην Κρήτη τους τελευταίους αιώνες, η πλειοψηφία των οποίων δεν έχει καταγραφεί, αλλά έχει χαθεί στη λήθη του χρόνου.
"Εισαι λουλουδι ομορφο που μπηκες στη καρδια μου
και μονο εσενα πεθυμω να ζεις τα ονειρα μου"
"Θα'θελα να'μουνα σταυρος επανω στο λαιμο σου
Να με φιλας καθε φορα που μ'εχεις στο μυαλο σου"

Η απήχηση του δίστιχου στους λαϊκούς ποιητές, αλλά και τους τραγουδιστές και γενικά τους μερακλήδες, οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη λακωνικότητα και την περιεκτικότητά του, καθώς και στην ανάγκη μίας μόνον ομοιοκαταληξίας, που για πολλούς είναι σχετικά εύκολο να βρεθεί. Βέβαια, αυτός ο περιορισμός στους δύο στίχους αυξάνει και τη δυσκολία για τους απαιτητικούς δημιουργούς, που συνεχίζουν ασυναίσθητα το έργο των αρχαίων επιγραμματοποιών δημιουργώντας ακριβές μαντινάδες (δηλαδή πολύτιμες), όπως θα έλεγε ο σπουδαίος μαντιναδολόγος από το Ζαρό Ηρακλείου Γιώργης Σταματάκης (Λεαντρογιώργης).

Πηγή: rethemnos.gr

ΛΙΜΝΗ ΔΑΜΑΝΙΩΝ - ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2013/10/blog-post_1.html?spref=fb

ΛΙΜΝΗ ΔΑΜΑΝΙΩΝ - ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ


Τα Δαμάνια είναι ένα μικρό και ήσυχο χωριό στο πιο γόνιμο κομμάτι της επαρχίας Μονοφατσίου Ηρακλείου. Ο πληθυσμός του αποτελείται εξ’ ολοκλήρου από πρόσφυγες που ήρθαν μετά τη μικρασιατική καταστροφή στην Κρήτη. Το 2003 το χωριό απέκτησε τη δική του λίμνη με την κατασκευή φράγματος στο ποτάμι που κυλά δυτικά του οικισμού και αποτελεί παραπόταμο του Αναποδάρη Ποταμού. Τα Δαμάνια είναι κτισμένα πάνω στη λίμνη σε γήλοφο και μοιάζουν να κρέμονται πάνω από το νερό.


 --
Η λίμνη στα Δαμάνια είναι από τις πιο όμορφες που διαθέτει όλη η Κρήτη η οποία σε συνδυασμό με το γαλήνιο τοπίο τριγύρω αποτελούν μια θαυμάσια πρόταση για μια μικρή απόδραση όχι πολύ μακριά από το Ηράκλειο. Υπάρχει μονοπάτι και χωματόδρομος περιμετρικά της λίμνης για περπάτημα και παρατήρηση των λουλουδιών αλλά και των πολλών πουλιών που ανακάλυψαν πολύ γρήγορα αυτό το νέο υδροβιότοπο.


Στη δυτική πλευρά της λίμνης υπάρχει μια μικρή προεξοχή στο έδαφος, ένας γήλοφος στην περιοχή που φέρει το όνομα Ζαβιανά πάνω στον οποίο έχουν βρεθεί αρχαιότητες και ακόμα και σήμερα μπορούμε να παρατηρήσουμε θεμέλια κτιρίων αλλά και όλη η περιοχή είναι γεμάτη από κεραμικά όστρακα. Βόρεια της λίμνης στην κορφή του λόφου Κεφάλα είναι τα ερείπια του παλιού χωριού των Δαμανίων που υπήρξε τρανό Τουρκοχώρι και από εκεί η θέα στη λίμνη είναι φανταστική ενώ στο νότιο άκρο της λίμνης βρίσκεται το εντυπωσιακό και παμπάλαιο εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

Πώς να καλλιεργήσετε δέντρο αβοκάντο

http://www.agrotikabook.gr/%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AE%CF%83

Πώς να καλλιεργήσετε δέντρο αβοκάντο από..κουκούτσι αβοκάντο


Τα Αβοκάντο είναι ένα από τα πιο καταπληκτικά καλοκαιρινά φρούτα. Υψηλό σε θρεπτικά συστατικά και χαρακτηριστική γεύση που δίνει δροσιά σε υπέροχες καλοκαιρινές σάλτσες. Την επόμενη φορά που θα φτιάξετε γουακαμόλε ή θα κόψετε αβοκάντο για τη σαλάτα σας, κρατείστε το κουκούτσι του για να αποκτήσετε το δικό σας δέντρο αβοκάντο. Είναι επίσης πολύ ωραία ασχολία για τα παιδιά σας.
Βήμα 1- βγάλτε και καθαρίστε το κουκούτσι
Θα χρειαστεί να βγάλετε το κουκούτσι από το αβοκάντο προσεκτικά (χωρίς να το κόψετε), και έπειτα να το καθαρίσετε καλά (συνήθως βοηθάει αν το βυθίσετε για μερικά λεπτά σε νερό και μετά τρίψετε τα υπολείμματα φρούτου από πάνω του). Προσέξτε να μην βγάλετε την καφέ στρώση από το κουκούτσι γιατί είναι το κάλυμμα του σπόρου.
Βήμα 2- Εντοπίστε ποια άκρη είναι ‘πάνω’ και ποια ‘κάτω’
Κάποια κουκούτσια είναι στενόμακρα, ενώ άλλα είναι σαν τέλειες σφαίρες- αλλά όλα τα κουκούτσια από αβοκάντο έχουν μια βάση από την οποία βγαίνουν οι ρίζες και μια κορυφή από όπου θα βγει  ο βλαστός. Η ελαφρώς μυτερή άκρη είναι η επάνω πλευρά και η πιο πλατιά άκρη είναι η κάτω. Για να κάνετε το κουκούτσι σας να βλαστήσει, θα χρειαστεί να βάλετε το κάτω μέρος στο νερό, και γι’ αυτό το λόγω είναι τόσο σημαντικό να καταλάβετε ποια από τις δυο άκρες είναι η σωστή, πριν το τρυπήσετε με οδοντογλυφίδες.
Βήμα 3- Τρυπήστε το με τέσσερεις οδοντογλυφίδες
Πάρτε 4 οδοντογλυφίδες και τρυπήστε το κουκούτσι με μια κατεύθυνση ελαφρώς προς τα κάτω, σε ίση απόσταση μεταξύ τους γύρω από την περιφέρεια του κουκουτσιού. Αυτές οι οδοντογλυφίδες λειτουργούν σαν στήριγμα για να στέκεται το κάτω μέρος στο νερό και γι αυτό πρέπει να τις μπήξετε καλά μέσα στο κουκούτσι. Προτείνουμε να τις τοποθετήσετε με κατεύθυνση προς τα κάτω, ώστε, όταν το βάλετε στο ποτήρι, το μεγαλύτερο μέρος να βρίσκεται μέσα στο νερό.
Βήμα 4- Τοποθετήστε τον σπόρο του αβοκάντο ημιβυθισμένο σε ένα ποτήρι με νερό
Και τοποθετήστε το σε ένα ήσυχο παράθυρο με ηλιοφάνεια. Βοηθάει να χρησιμοποιήσετε ένα διάφανο ποτήρι για να μπορείτε εύκολα να δείτε πότε θα βγουν οι ρίζες και για να ξέρετε πότε πρέπει να αλλάζετε το νερό. Πολλοί οδηγοί συνιστούν να το αλλάζετε κάθε μέρα, αλλά εμείς διαπιστώσαμε, από εμπειρία, πως είναι καλύτερο να το αλλάζετε κάθε πέντε μέρες με μια εβδομάδα περίπου. Πρέπει να αλλάζετε το νερό συχνά για να αποφεύγετε μούχλα, βακτήρια και μύκητες που μπορούν να βλάψουν τον μικρό βλαστό σας.
Βήμα 5- Περιμένετε το σπόρο σας να βλαστήσει
Πολλοί διαδικτυακοί οδηγοί που έχουμε διαβάσει λένε πως η βλάστηση χρειάζεται από 2 έως 4 εβδομάδες, αλλά η εμπειρία μας λέει πως χρειάζεται τουλάχιστον 8 εβδομάδες για να βλαστήσει, γι αυτό να είστε υπομονετικοί.
Αυτή είναι η διαδικασία που θα παρακολουθήσετε:
  1. Η κορυφή του αβοκάντο θα στεγνώσει και θα δημιουργήσει μια σχισμή, και το εξωτερικό στρώμα του σπόρου θα απορριφθεί.
  2. Η σχισμή θα επεκταθεί μέχρι και το κάτω μέρος και θα αρχίσει να φαίνεται ένα μικροσκοπικό ριζάκι.
  3. Η ριζούλα θα μεγαλώσει και μπορεί να κάνει διακλάδωση, και τελικά ένας μικρός βλαστός θα βγει από την κορυφή του κουκουτσιού.
  4. Μην αφήνετε το κουκούτσι σας να στεγνώσει και να μείνει αβύθιστο – συμπληρώνετε νερό αν χαμηλώνει η στάθμη του.
Βήμα 6- Φυτέψτε σε χώμα όταν το δεντράκι σας έχει ύψος περίπου 15 εκατοστά
Όταν το κοτσάνι σας είναι περίπου 15 εκατοστά, κόψτε τα 7 εκατοστά, πράγμα που θα το βοηθήσει να ξαναμεγαλώσει. Όταν ξαναγίνει 15 εκατοστά φυτέψτε το σε ένα πλούσιο σε συστατικά χώμα, μέσα σε μια γλάστρα διαμέτρου περίπου 20 εκατοστών, αφήνοντας το επάνω μισό του σπόρου να εξέχει. Τοποθετήστε το σε ένα ηλιόλουστο παράθυρο. Τα αβοκάντο αγαπούν τον ήλιο- όσο περισσότερος τόσο καλύτερα.
Βήμα 7- Ποτίστε και δείτε το να μεγαλώνει
Ποτίζετε συχνά με σταθερούς, βαθείς εμποτισμούς. Το χώμα θα πρέπει να είναι συνεχώς νωπό αλλά όχι κορεσμένο. Τα κιτρινισμένα φύλλα είναι σημάδι υπερβολικού ποτίσματος, σε αυτήν την περίπτωση, αφήστε το χώμα να στεγνώσει για μερικές μέρες.
Βήμα 8- Απομακρύνετε τα φύλλα της κορυφής για να ενθαρρύνετε το σχήμα θάμνου
Όταν ο κορμός φτάσει στα 30 περίπου εκατοστά κόψτε τις δυο επάνω σειρές φύλλων. Αυτό θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του φυτού προς τα πλάγια και στο να βγάλει περισσότερα φύλλα, κάνοντάς το πιο θαμνώδες. Κάθε φορά που το φυτό θα μεγαλώνει άλλα 15 εκατοστά, κόβετε τις δυο νεότερες σειρές φύλλων της κορυφής.
Βήμα 9- Ενοχλήσεις από ζουζούνια
Το αβοκάντο μου μαζεύει αφίδες- που δεν μπορούν να αντισταθούν στα νόστιμα φύλλα του. Για να απαλλαγείτε, τα  βρέχετε με λάστιχο και μόλις απομακρυνθούν τα μικρά παράσιτα ψεκάζετε με ένα μίγμα από νερό με μια μικρή ποσότητα υγρού πιάτων και μια κουταλιά του γλυκού λάδι από neem (θα το βρείτε σε μαγαζιά με είδη φυτών ή στο διαδίκτυο). Αυτό το μίγμα θα τα κρατήσει μακριά. Ελέγχετε το φυτό σας κάθε 4-5 μέρες και καθαρίζετε και ψεκάζετε όποτε είναι απαραίτητο.
Βήμα 10- Ξεχειμώνιασμα
Τα μικρά δεντράκια μπορεί να είναι στα καλύτερά τους, σε εξωτερικό χώρο, το καλοκαίρι αλλά, αν ζείτε σε περιοχή που το χειμώνα πέφτει επικίνδυνα η θερμοκρασία θα πρέπει να τα βάλετε σε εσωτερικό χώρο, για το φθινόπωρο και το χειμώνα, πριν ακόμα πέσει η θερμοκρασία.
Θα βγάλουν ποτέ καρπό τα δεντράκια μου;
Δύσκολο να απαντήσουμε με σιγουριά! Πολλές φορές τα αβοκάντο αρχίζουν να βγάζουν καρπό μετά από 3-4 χρόνια, άλλα βγάζουν στα 15 χρόνια και άλλα δεν βγάζουν ποτέ. Βοηθάει να έχετε διάφορα δέντρα αβοκάντο για να βοηθιούνται με τη γονιμοποίηση. Επίσης μην περιμένετε ο καρπός να έχει μεγάλη σχέση με τον καρπό από τον οποίο πήρατε το κουκούτσι. Τα αβοκάντο του εμπορίου μεγαλώνουν από μπολιασμένα κλαδιά για να ελέγχεται το αποτέλεσμα- ένα φυσικά μεγαλωμένο αβοκάντο μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό από τον πρόγονό του.

Μικρά σχέδια

The French Needle.
Φωτογραφία: new book for embroiderers :http://www.frenchneedle.com/collections/embroidery-books/products/little-stitches
new book for embroiderers :http://www.frenchneedle.com/collections/embroidery-books/products/little-stitches

Μικρά λεπτά και τρυφερά σχέδια για κέντημα. Καλή επιτυχία! 

Έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος

Bigbook.gr.
Φωτογραφία: Ο Θεόδωρος Ιακώβου Ράλλης (Κωνσταντινούπολη 1852 – Λονδίνο 1909), γνωστός και ως Théodore Jacques Ralli ή Rallis, ήταν Έλληνας ζωγράφος της «γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής» του ύστερου 19ου αιώνα. Σήμερα θεωρείται ο πιο χαρακτηριστικός Έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος.
Ο Θεόδωρος Ιακώβου Ράλλης (Κωνσταντινούπολη 1852 – Λονδίνο 1909), γνωστός και ως Théodore Jacques Ralli ή Rallis, ήταν Έλληνας ζωγράφος της «γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής» του ύστερου 19ου αιώνα. Σήμερα θεωρείται ο πιο χαρακτηριστικός Έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος.

Ο. ΕΛΥΤΗΣ "Μικρή Πράσινη Θάλασσα"

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
Φωτογραφία: Ο. ΕΛΥΤΗΣ "Μικρή Πράσινη Θάλασσα"

Μικρή πράσινη θάλασσα δεκατριῶ χρονῶ 
Πού θά 'θελα νά σέ υἱοθετήσω 
Νά σέ στείλω σχολεῖο στήν Ἰωνία 
Νά μάθεις μανταρίνι καί ἄψινθο
 Μικρή πράσινη θάλασσα δεκατριῶ χρονῶ 
Στό πυργάκι τοῦ φάρου τό καταμεσήμερο 
Νά γυρίσεις τόν ἥλιο καί ν' ἀκούσεις
Πῶς ἡ μοίρα ξεγίνεται καί πῶς 
Ἀπό λόφο σέ λόφο συνεννοοῦνται
Ἀκόμα οἱ μακρινοί μας συγγενεῖς
Πού κρατοῦν τόν ἀέρα σάν ἀγάλματα 
Μικρή πράσινη θάλασσα δεκατριῶ χρονῶ 
Μέ τόν ἄσπρο γιακά καί τήν κορδέλα 
Νά μπεῖς ἀπ' τό παράθυρο στή Σμύρνη
Νά μοῦ ἀντιγράψεις τίς ἀντιφεγγιές στήν ὀροφή
Ἀπό τά Κυριελέησον καί τά Δόξα Σοι 
Καί μέ λίγο Βοριά λίγο Λεβάντε 
Κύμα το κύμα νά γυρίσεις πίσω 
Μικρή πράσινη θάλασσα δεκατριῶ χρονῶ
Γιά νά σέ κοιμηθῶ παράνομα
Καί νά βρίσκω βαθιά στήν ἀγκαλιά σου
Κομμάτια πέτρες τά λόγια τῶν Θεῶν
Κομμάτια πέτρες τ' ἀποσπάσματα τοῦ Ἡράκλειτου.

(Το Φωτόδεντρο και η Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, Ίκαρος, 1971)

Ο. ΕΛΥΤΗΣ "Μικρή Πράσινη Θάλασσα"

Μικρή πράσινη θάλασσα δεκατριῶ χρονῶ
Πού θά 'θελα νά σέ υἱοθετήσω
Νά σέ στείλω σχολεῖο στήν Ἰωνία
Νά μάθεις μανταρίνι καί ἄψινθο
Μικρή πράσινη θάλασσα δεκατριῶ χρονῶ
Στό πυργάκι τοῦ φάρου τό καταμεσήμερο
Νά γυρίσεις τόν ἥλιο καί ν' ἀκούσεις
Πῶς ἡ μοίρα ξεγίνεται καί πῶς
Ἀπό λόφο σέ λόφο συνεννοοῦνται
Ἀκόμα οἱ μακρινοί μας συγγενεῖς
Πού κρατοῦν τόν ἀέρα σάν ἀγάλματα
Μικρή πράσινη θάλασσα δεκατριῶ χρονῶ
Μέ τόν ἄσπρο γιακά καί τήν κορδέλα
Νά μπεῖς ἀπ' τό παράθυρο στή Σμύρνη
Νά μοῦ ἀντιγράψεις τίς ἀντιφεγγιές στήν ὀροφή
Ἀπό τά Κυριελέησον καί τά Δόξα Σοι
Καί μέ λίγο Βοριά λίγο Λεβάντε
Κύμα το κύμα νά γυρίσεις πίσω
Μικρή πράσινη θάλασσα δεκατριῶ χρονῶ
Γιά νά σέ κοιμηθῶ παράνομα
Καί νά βρίσκω βαθιά στήν ἀγκαλιά σου
Κομμάτια πέτρες τά λόγια τῶν Θεῶν
Κομμάτια πέτρες τ' ἀποσπάσματα τοῦ Ἡράκλειτου.

(Το Φωτόδεντρο και η Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, Ίκαρος, 1971)

Θ. ΡΑΛΛΗΣ (16/2/1852 – 2/10/1909) ΠΙΝΑΚΑΣ - ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΚΙΘΑΡΑ

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
Φωτογραφία: Θ. ΡΑΛΛΗΣ (16/2/1852 – 2/10/1909)
ΠΙΝΑΚΑΣ - ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΚΙΘΑΡΑ 

Ο Θεόδωρος Ιακώβου Ράλλης (Κωνσταντινούπολη 16/2/1852 – Λονδίνο 2/10/1909), γνωστός και ως Théodore Jacques Ralli ή Rallis, ήταν Έλληνας ζωγράφος της «γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής» του ύστερου 19ου αιώνα. Σήμερα θεωρείται ο πιο χαρακτηριστικός έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος.
Θ. ΡΑΛΛΗΣ (16/2/1852 – 2/10/1909)
ΠΙΝΑΚΑΣ - ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΚΙΘΑΡΑ


Ο Θεόδωρος Ιακώβου Ράλλης (Κωνσταντινούπολη 16/2/1852 – Λονδίνο 2/10/1909), γνωστός και ως Théodore Jacques Ralli ή Rallis, ήταν Έλληνας ζωγράφος της «γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής» του ύστερου 19ου αιώνα. Σήμερα θεωρείται ο πιο χαρακτηριστικός έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις