Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Φυτά που παρέχουν φυτοπροστασία

http://www.agrotikabook.gr/%CF%86%CF%85%CF%84%CE%AC-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AD%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%86%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1

Φυτά που παρέχουν φυτοπροστασία

Θεωρούμε ότι η καταπολέμηση των ασθενειών των φυτών με βιολογικούς τρόπους αποτελεί ενδιαφέρον θέμα. Σε κάθε  σπίτι υπάρχει ένας λαχανόκηπος ή ανθόκηπος και σίγουρα όλοι θα θέλουν να αντιμετωπίσουν τις ασθένειες χωρίς φυτοφάρμακα.
 
Κατιφές:
Πολύ αποτελεσματικό νηματοδοκτόνο και απωθητικό του αλευρώδη στην τομάτα. Η συγκάλλιέργεια κατιφέ ή βασιλικού με διάφορα ήδη λαχανοκομικών φυτών λειτουργεί προστατευτικά στα δεύτερα καθώς απομακρύνει από την καλλιέργεια τα βλαβερά έντομα άλλα και κάποιες μυκητολογικές ασθένειες όπως το ωίδιο.

 Τροπαίουλο (νεροκάρδαμο -καπουτσίνος):
Απωθεί και προστατεύει από αφίδες, αλευρώδη και σκαθάρια ενώ το έντονο πορτοκαλλοκόκκινο χρώμα που έχουν τα άνθη του δρα ελκυστικά για τις ωφέλιμες πασχαλίτσες. Μπορεί να φυτευτεί γύρω από τις τομάτες, αγγουριές, ραδίκια αλλά και κάτω από οπωροφόρα δέντρα.

 
Δεντρολίβανο (Rosmarinus officinalis), Θυμάρι (Thymus vulgaris)και Λεβάντα (Levandula angustifolia)
Η οσμή των αιθέριων ελαίων που προέρχεται από το δεντρολίβανο, το θυμάρι και τη λεβάντα απωθεί έντομα, ζωύφια και μελίγκρες από τα καλλιεργούμενα φυτά.
Την άνοιξη που τα αρωματικά αυτά φυτά μυρίζουν πιο έντονα, μαζεύουμε πράσινα μέρη ή και άνθη των φυτών αυτών και τα βράζουμε για 2-3 λεπτά (όχι παραπάνω γιατί διαφεύγουν τα αιθέρια έλαια που περιέχουν). Στη συνέχεια, σε 1lt νερό διαλύουμε 5 σταγόνες υγρό σαπούνι και αφού αυτές διαλυθούν, προσθέτουμε 5gr από το εκχύλισμά μας. Ανακατεύουμε συνέχεια προσθέτοντας νερό μέχρι που να έχουμε σε σύνολο τα 10lt.

 
Φτέρη ή αέτειος (Pteridium aquilinum)
Προστατεύει από τις ψώρες και τις αφίδες τα οπωροφόρα δέντρα. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την κάλυψη του εδάφους σε καλλιέργειες λαχανικών και για την κάλυψη των “λεκανών” των δέντρων.

 Κανέλα:
Aν μ’ ένα κουταλάκι την απλώσουμε στην επιφάνεια του χώματος η κανέλα προστατεύει τα σπορόφυτα από μυκητολογικές προσβολές.
 
Μαγειρική Σόδα:
Σ’ ένα ποτήρι νερού διαλύουμε 1-2 κουταλάκια του γλυκού σόδα. Το διάλυμα αυτό αποτελεί ένα αποτελεσματικό σκεύασμα για την αντιμετώπιση μυκητολογικών προσβολών, του ωίδιου και της μαύρης κηλίδωσης.
 
Πράσινο σαπούνι:
Διαλύουμε 20-30g (2-3 κουταλιές σούπας) τριμμένου πράσινου σαπουνιού σε χλιαρό (για να διαλυθεί πιο εύκολα) νερό. Προσθέτουμε 1 κουταλάκι οινόπνευμα για να μην αφρίζει το διάλυμα. Αποτελεί ένα αποτελεσματικό σκεύασμα κατά της μελίγκρας.
 
Μουστάρδα (σιναπόσπορος τριμμένος):
Όταν στο χώμα παρατηρήσουμε λευκά χοντρά σκουλήκια, μ’ ένα κουταλάκι απλώνουμε μια στρώση στο χώμα και ποτίζουμε.
 
Γάλα:
Το γάλα σε αραίωση 9 προς 1 (100g γάλα σε 1kg νερό) αποτελεί ένα αποτελεσματικό σκεύασμα για την αντιμετώπιση του ωίδιου και της μαύρης κηλίδωσης της τριανταφυλλιάς.
 
Καυτερή πιπεριά:
Κόβουμε 5 πιπεριές σε μικρά κομμάτια και τις ρίχνουμε σε 1lt νερό για ένα βράδυ. Την επομένη σουρώνουμε το δ/μα, το οποίο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για την αντιμετώπιση της ακρίδας, της βρωμούσας και άλλων βλαβερών εντόμων.

θαίνοντας την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα Σχολιάστε 0 580 2 G+2 1 ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS Η σελίδα του Smiyl στο Facebook ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Επιδόματα και επιδοτήσεις για ανέργους: Τι χρειάζεται να ξέρετε Δωρεάν μεταπτυχιακά στα ελληνικά πανεπιστήμια για το 2013-14 Πώς θα αυξήσετε τα προσόντα σας όσο ψάχνετε για δουλειά Επιμόρφωση με λίγα: Οι πολιτιστικές δραστηριότητες των δήμων της Αττικής Τα σεμινάρια της «κρίσης»: Επιμόρφωση σε δύσκολους καιρούς Σαββατόβραδα με νόημα στο Θέατρο Κωφών Ελλάδος: Αγγίζοντας τον ήχο Δημοσίευση | 9 Οκτωβρίου 2013 του Γιώργου Κόκουβα Ήταν ένα από τα «σαββατόβραδα με νόημα» που οργάνωνε το Θέατρο Κωφών Ελλάδας πριν από αρκετούς μήνες, στο οποίο έγινε η πρώτη γνωριμία μας με τον κόσμο της κοινότητας κωφών. Καθώς φτάσαμε στο θέατρο, ένας κωφός μας έδειξε σε ποιον όροφο να ανεβούμε, άλλος ένας μας έγνεψε προς την είσοδο και μία νεαρή κοπέλα με προβλήματα ακοής μας πήρε παραγγελία προσαρμόζοντας τα νεύματά της ώστε να την καταλάβουμε. Κάπως έτσι συνειδητοποιήσαμε το εξής: Εκείνοι ήταν που προσαρμόστηκαν στα δικά μας δεδομένα. Εκείνοι προσπάθησαν να μας κάνουν να νιώσουμε άνετα, να έρθουν πιο κοντά στα δικά μας πρότυπα επικοινωνίας, στον δικό μας «κόσμο» ώστε να συνεννοηθούμε. Μήπως θα έπρεπε να γίνεται το αντίθετο; Τα αγγλικά, τα γαλλικά και άλλες ξένες γλώσσες έχουν σταθερό κοινό εκμάθησης στη χώρα μας, αλλά δεν σκεφτήκαμε ποτέ να μάθουμε μια γλώσσα η οποία θα μας επέτρεπε να επικοινωνήσουμε με μία μερίδα της ίδιας μας της κοινωνίας. Και όχι μόνο: Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, η επίσημη και αναγνωρισμένη γλώσσα των κωφών Ελλάδας μπορεί να αποτελέσει επίσης σημαντικό εφόδιο για ένα βιογραφικό σημείωμα, καθώς και εκφραστική διέξοδο για το σώμα. Η δύναμη της γλώσσας του σώματος δεν είναι διόλου αμελητέα, πόσο μάλλον όταν έχει «χτιστεί» με συγκεκριμένους κανόνες και χειρομορφές, τις κινήσεις δηλαδή εκείνες που μπορούν να αποδώσουν μέχρι και το παραμικρό νόημα της προφορικής γλώσσας, με μια αλλαγή στην στάση της παλάμης. Για τις ιδιαιτερότητες της Νοηματικής γλώσσας και όσα πρέπει να γνωρίζετε όσοι θέλετε να την μάθετε, μιλήσαμε με τον διερμηνέα της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και υπεύθυνο της σχολής εκμάθησής της, Smiyl, Σπύρο Κουζέλη, ο οποίος απάντησε σε κάθε μας απορία. *Πόσο δύσκολη είναι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα; «Όσο δύσκολη είναι και μια οποιαδήποτε ξένη γλώσσα», μας απαντά ο κ. Κουζέλης. «Απλώς έχει την ιδιαιτερότητα να μην έχει αντιστοιχία με την προφορική γλώσσα», προσθέτει και μας επισημαίνει πως η πλήρης εκμάθησή της ολοκληρώνεται σε τέσσερα χρόνια, αλλά υπάρχουν και εντατικοί κύκλοι μαθημάτων, μέσω των οποίων η διάρκεια σπουδών μειώνεται μέχρι και στα ενάμιση με δύο έτη. *Γιατί να μάθουμε την Νοηματική; «Πλέον, οι ακούοντες που θέλουν να μάθουν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα έχουν αυξηθεί κατά κόρον, και οι περισσότεροι το κάνουν για επαγγελματικούς κυρίως λόγους. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει λόγω της μεγάλης κρίσης που βιώνουμε: Οι άνεργοι που έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους τρέχουν να μάθουν συνεχώς καινούρια πράγματα, αλλά το καλό είναι ότι προτιμούν πια τα ενδιαφέροντα πράγματα. Όπως η Νοηματική γλώσσα. Η εκμάθησή της, κι ας γίνεται κατ’ αρχήν για λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης, βοηθά τελικά στην ισότιμη επικοινωνία μεταξύ ακουόντων και μη», μας εξηγεί ο κ. Κουζέλης. «Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας πρωτότυπος, που δίνει μια διαφορετική διέξοδο στο σώμα για να εκφραστεί, και μεγαλώνει τον κύκλο επικοινωνίας μας», προσθέτει. *Τι πρέπει να γνωρίζουμε για την κουλτούρα των Κωφών; Κατ’ αρχήν, όπως μας ενημερώνει ο υπεύθυνος του Smiyl, τα μαθήματα παρακολουθούνται αποκλειστικά από ακούοντες. Οι κωφοί μαθαίνουν από μικρή ηλικία την Νοηματική Γλώσσα, είτε στο δημοτικό σχολείο, είτε μέσω της συναναστροφής τους με άλλα μέλη της κοινότητας των κωφών. Θα πρέπει να ξέρουμε πως κάθε χώρα έχει και διαφορετική «εθνική» νοηματική γλώσσα. «Κι αυτό γιατί κάθε γλώσσα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων ενός συγκεκριμένου τόπου. Είναι διαφορετικό το τραπέζι στην Ελλάδα από ό,τι στην Κίνα. Ή για παράδειγμα το σπίτι εδώ θα το παραστήσουμε με μια σκεπή, ενώ σε μια άλλη χώρα με δύο μεγάλους τοίχους, ανάλογα με την κουλτούρα του κάθε τόπου», μας εξηγεί. Όπως μας ενημερώνει άλλωστε ο κ. Κουζέλης, στο πλαίσιο των μαθημάτων, διδάσκεται υποχρεωτικά και η κουλτούρα των κωφών, τα κοινοτικά δηλαδή πολιτιστικά χαρακτηριστικά τους. Πρόκειται για μια κοινότητα που αντιμετωπίζει μεγάλα εμπόδια ακόμη και σήμερα: «Το βασικό πρόβλημα είναι η εκπαίδευσή τους, η οποία είναι ελλιπής: Στην Ελλάδα υπάρχει πανεπιστημιακή σχολή μόνο για ειδική αγωγή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα για κωφούς γυμνασιακής και λυκειακής ηλικίας να μην υπάρχει τίποτα και η ποιότητα και εξειδίκευση της εκπαίδευσής τους να μην τους επιτρέπει να διεκδικούν όσα δικαιούνται», μας λέει. *Πόσο κοστίζει η εκμάθηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας; Υπάρχουν δύο «ταχύτητες»: Η απλή φοίτηση και τα εντατικά μαθήματα, ήτοι δύο φορές την εβδομάδα από δύο ώρες και τρεις φορές την εβδομάδα από δύο ώρες αντίστοιχα. Για την απλή φοίτηση, μια μέση τιμή υπολογίζεται στα 1.400€ και για τα τέσσερα χρόνια φοίτησης – ήτοι 320-400€ για κάθε ετήσιο κύκλο, λιγότερα δηλαδή από 27€ το μήνα. Μάλιστα, η εκμάθηση μπορεί να γίνει και μέσω διαδικτύου, για όσους επιθυμούν να διδάσκονται από την άνεση του σπιτιού τους: Η σχολή Smiyl για παράδειγμα, παρότι βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, διαθέτει αίθουσα-studio με κάμερες, που επιτρέπει τα μαθήματα μέσω Skype, είτε σε ομάδες, είτε σε δυάδες, είτε ιδιαίτερα, για άτομα από όλη την Ελλάδα, που θα ξεκινήσουν από αυτόν τον Νοέμβριο. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ, ενώ για περισσότερες επιλογές στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα, ενημερωθείτε για τα δωρεάν μαθήματα του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών ή των παραρτημάτων του Κέντρου Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Μάθετε περισσότερα για την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα εδώ. Δημοσίευση | 9 Οκτωβρίου 2013

Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/everyday/howto/article/299518/mathainontas-thn-ellhnikh-nohmatikh-glossa.html
Πηγή: www.in2life.gr
θαίνοντας την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα Σχολιάστε 0 580 2 G+2 1 ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS Η σελίδα του Smiyl στο Facebook ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Επιδόματα και επιδοτήσεις για ανέργους: Τι χρειάζεται να ξέρετε Δωρεάν μεταπτυχιακά στα ελληνικά πανεπιστήμια για το 2013-14 Πώς θα αυξήσετε τα προσόντα σας όσο ψάχνετε για δουλειά Επιμόρφωση με λίγα: Οι πολιτιστικές δραστηριότητες των δήμων της Αττικής Τα σεμινάρια της «κρίσης»: Επιμόρφωση σε δύσκολους καιρούς Σαββατόβραδα με νόημα στο Θέατρο Κωφών Ελλάδος: Αγγίζοντας τον ήχο Δημοσίευση | 9 Οκτωβρίου 2013 του Γιώργου Κόκουβα Ήταν ένα από τα «σαββατόβραδα με νόημα» που οργάνωνε το Θέατρο Κωφών Ελλάδας πριν από αρκετούς μήνες, στο οποίο έγινε η πρώτη γνωριμία μας με τον κόσμο της κοινότητας κωφών. Καθώς φτάσαμε στο θέατρο, ένας κωφός μας έδειξε σε ποιον όροφο να ανεβούμε, άλλος ένας μας έγνεψε προς την είσοδο και μία νεαρή κοπέλα με προβλήματα ακοής μας πήρε παραγγελία προσαρμόζοντας τα νεύματά της ώστε να την καταλάβουμε. Κάπως έτσι συνειδητοποιήσαμε το εξής: Εκείνοι ήταν που προσαρμόστηκαν στα δικά μας δεδομένα. Εκείνοι προσπάθησαν να μας κάνουν να νιώσουμε άνετα, να έρθουν πιο κοντά στα δικά μας πρότυπα επικοινωνίας, στον δικό μας «κόσμο» ώστε να συνεννοηθούμε. Μήπως θα έπρεπε να γίνεται το αντίθετο; Τα αγγλικά, τα γαλλικά και άλλες ξένες γλώσσες έχουν σταθερό κοινό εκμάθησης στη χώρα μας, αλλά δεν σκεφτήκαμε ποτέ να μάθουμε μια γλώσσα η οποία θα μας επέτρεπε να επικοινωνήσουμε με μία μερίδα της ίδιας μας της κοινωνίας. Και όχι μόνο: Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, η επίσημη και αναγνωρισμένη γλώσσα των κωφών Ελλάδας μπορεί να αποτελέσει επίσης σημαντικό εφόδιο για ένα βιογραφικό σημείωμα, καθώς και εκφραστική διέξοδο για το σώμα. Η δύναμη της γλώσσας του σώματος δεν είναι διόλου αμελητέα, πόσο μάλλον όταν έχει «χτιστεί» με συγκεκριμένους κανόνες και χειρομορφές, τις κινήσεις δηλαδή εκείνες που μπορούν να αποδώσουν μέχρι και το παραμικρό νόημα της προφορικής γλώσσας, με μια αλλαγή στην στάση της παλάμης. Για τις ιδιαιτερότητες της Νοηματικής γλώσσας και όσα πρέπει να γνωρίζετε όσοι θέλετε να την μάθετε, μιλήσαμε με τον διερμηνέα της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και υπεύθυνο της σχολής εκμάθησής της, Smiyl, Σπύρο Κουζέλη, ο οποίος απάντησε σε κάθε μας απορία. *Πόσο δύσκολη είναι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα; «Όσο δύσκολη είναι και μια οποιαδήποτε ξένη γλώσσα», μας απαντά ο κ. Κουζέλης. «Απλώς έχει την ιδιαιτερότητα να μην έχει αντιστοιχία με την προφορική γλώσσα», προσθέτει και μας επισημαίνει πως η πλήρης εκμάθησή της ολοκληρώνεται σε τέσσερα χρόνια, αλλά υπάρχουν και εντατικοί κύκλοι μαθημάτων, μέσω των οποίων η διάρκεια σπουδών μειώνεται μέχρι και στα ενάμιση με δύο έτη. *Γιατί να μάθουμε την Νοηματική; «Πλέον, οι ακούοντες που θέλουν να μάθουν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα έχουν αυξηθεί κατά κόρον, και οι περισσότεροι το κάνουν για επαγγελματικούς κυρίως λόγους. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει λόγω της μεγάλης κρίσης που βιώνουμε: Οι άνεργοι που έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους τρέχουν να μάθουν συνεχώς καινούρια πράγματα, αλλά το καλό είναι ότι προτιμούν πια τα ενδιαφέροντα πράγματα. Όπως η Νοηματική γλώσσα. Η εκμάθησή της, κι ας γίνεται κατ’ αρχήν για λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης, βοηθά τελικά στην ισότιμη επικοινωνία μεταξύ ακουόντων και μη», μας εξηγεί ο κ. Κουζέλης. «Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας πρωτότυπος, που δίνει μια διαφορετική διέξοδο στο σώμα για να εκφραστεί, και μεγαλώνει τον κύκλο επικοινωνίας μας», προσθέτει. *Τι πρέπει να γνωρίζουμε για την κουλτούρα των Κωφών; Κατ’ αρχήν, όπως μας ενημερώνει ο υπεύθυνος του Smiyl, τα μαθήματα παρακολουθούνται αποκλειστικά από ακούοντες. Οι κωφοί μαθαίνουν από μικρή ηλικία την Νοηματική Γλώσσα, είτε στο δημοτικό σχολείο, είτε μέσω της συναναστροφής τους με άλλα μέλη της κοινότητας των κωφών. Θα πρέπει να ξέρουμε πως κάθε χώρα έχει και διαφορετική «εθνική» νοηματική γλώσσα. «Κι αυτό γιατί κάθε γλώσσα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων ενός συγκεκριμένου τόπου. Είναι διαφορετικό το τραπέζι στην Ελλάδα από ό,τι στην Κίνα. Ή για παράδειγμα το σπίτι εδώ θα το παραστήσουμε με μια σκεπή, ενώ σε μια άλλη χώρα με δύο μεγάλους τοίχους, ανάλογα με την κουλτούρα του κάθε τόπου», μας εξηγεί. Όπως μας ενημερώνει άλλωστε ο κ. Κουζέλης, στο πλαίσιο των μαθημάτων, διδάσκεται υποχρεωτικά και η κουλτούρα των κωφών, τα κοινοτικά δηλαδή πολιτιστικά χαρακτηριστικά τους. Πρόκειται για μια κοινότητα που αντιμετωπίζει μεγάλα εμπόδια ακόμη και σήμερα: «Το βασικό πρόβλημα είναι η εκπαίδευσή τους, η οποία είναι ελλιπής: Στην Ελλάδα υπάρχει πανεπιστημιακή σχολή μόνο για ειδική αγωγή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα για κωφούς γυμνασιακής και λυκειακής ηλικίας να μην υπάρχει τίποτα και η ποιότητα και εξειδίκευση της εκπαίδευσής τους να μην τους επιτρέπει να διεκδικούν όσα δικαιούνται», μας λέει. *Πόσο κοστίζει η εκμάθηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας; Υπάρχουν δύο «ταχύτητες»: Η απλή φοίτηση και τα εντατικά μαθήματα, ήτοι δύο φορές την εβδομάδα από δύο ώρες και τρεις φορές την εβδομάδα από δύο ώρες αντίστοιχα. Για την απλή φοίτηση, μια μέση τιμή υπολογίζεται στα 1.400€ και για τα τέσσερα χρόνια φοίτησης – ήτοι 320-400€ για κάθε ετήσιο κύκλο, λιγότερα δηλαδή από 27€ το μήνα. Μάλιστα, η εκμάθηση μπορεί να γίνει και μέσω διαδικτύου, για όσους επιθυμούν να διδάσκονται από την άνεση του σπιτιού τους: Η σχολή Smiyl για παράδειγμα, παρότι βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, διαθέτει αίθουσα-studio με κάμερες, που επιτρέπει τα μαθήματα μέσω Skype, είτε σε ομάδες, είτε σε δυάδες, είτε ιδιαίτερα, για άτομα από όλη την Ελλάδα, που θα ξεκινήσουν από αυτόν τον Νοέμβριο. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ, ενώ για περισσότερες επιλογές στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα, ενημερωθείτε για τα δωρεάν μαθήματα του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών ή των παραρτημάτων του Κέντρου Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Μάθετε περισσότερα για την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα εδώ. Δημοσίευση | 9 Οκτωβρίου 2013

Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/everyday/howto/article/299518/mathainontas-thn-ellhnikh-nohmatikh-glossa.html
Πηγή: www.in2life.gr
θαίνοντας την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα Σχολιάστε 0 580 2 G+2 1 ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS Η σελίδα του Smiyl στο Facebook ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Επιδόματα και επιδοτήσεις για ανέργους: Τι χρειάζεται να ξέρετε Δωρεάν μεταπτυχιακά στα ελληνικά πανεπιστήμια για το 2013-14 Πώς θα αυξήσετε τα προσόντα σας όσο ψάχνετε για δουλειά Επιμόρφωση με λίγα: Οι πολιτιστικές δραστηριότητες των δήμων της Αττικής Τα σεμινάρια της «κρίσης»: Επιμόρφωση σε δύσκολους καιρούς Σαββατόβραδα με νόημα στο Θέατρο Κωφών Ελλάδος: Αγγίζοντας τον ήχο Δημοσίευση | 9 Οκτωβρίου 2013 του Γιώργου Κόκουβα Ήταν ένα από τα «σαββατόβραδα με νόημα» που οργάνωνε το Θέατρο Κωφών Ελλάδας πριν από αρκετούς μήνες, στο οποίο έγινε η πρώτη γνωριμία μας με τον κόσμο της κοινότητας κωφών. Καθώς φτάσαμε στο θέατρο, ένας κωφός μας έδειξε σε ποιον όροφο να ανεβούμε, άλλος ένας μας έγνεψε προς την είσοδο και μία νεαρή κοπέλα με προβλήματα ακοής μας πήρε παραγγελία προσαρμόζοντας τα νεύματά της ώστε να την καταλάβουμε. Κάπως έτσι συνειδητοποιήσαμε το εξής: Εκείνοι ήταν που προσαρμόστηκαν στα δικά μας δεδομένα. Εκείνοι προσπάθησαν να μας κάνουν να νιώσουμε άνετα, να έρθουν πιο κοντά στα δικά μας πρότυπα επικοινωνίας, στον δικό μας «κόσμο» ώστε να συνεννοηθούμε. Μήπως θα έπρεπε να γίνεται το αντίθετο; Τα αγγλικά, τα γαλλικά και άλλες ξένες γλώσσες έχουν σταθερό κοινό εκμάθησης στη χώρα μας, αλλά δεν σκεφτήκαμε ποτέ να μάθουμε μια γλώσσα η οποία θα μας επέτρεπε να επικοινωνήσουμε με μία μερίδα της ίδιας μας της κοινωνίας. Και όχι μόνο: Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, η επίσημη και αναγνωρισμένη γλώσσα των κωφών Ελλάδας μπορεί να αποτελέσει επίσης σημαντικό εφόδιο για ένα βιογραφικό σημείωμα, καθώς και εκφραστική διέξοδο για το σώμα. Η δύναμη της γλώσσας του σώματος δεν είναι διόλου αμελητέα, πόσο μάλλον όταν έχει «χτιστεί» με συγκεκριμένους κανόνες και χειρομορφές, τις κινήσεις δηλαδή εκείνες που μπορούν να αποδώσουν μέχρι και το παραμικρό νόημα της προφορικής γλώσσας, με μια αλλαγή στην στάση της παλάμης. Για τις ιδιαιτερότητες της Νοηματικής γλώσσας και όσα πρέπει να γνωρίζετε όσοι θέλετε να την μάθετε, μιλήσαμε με τον διερμηνέα της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και υπεύθυνο της σχολής εκμάθησής της, Smiyl, Σπύρο Κουζέλη, ο οποίος απάντησε σε κάθε μας απορία. *Πόσο δύσκολη είναι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα; «Όσο δύσκολη είναι και μια οποιαδήποτε ξένη γλώσσα», μας απαντά ο κ. Κουζέλης. «Απλώς έχει την ιδιαιτερότητα να μην έχει αντιστοιχία με την προφορική γλώσσα», προσθέτει και μας επισημαίνει πως η πλήρης εκμάθησή της ολοκληρώνεται σε τέσσερα χρόνια, αλλά υπάρχουν και εντατικοί κύκλοι μαθημάτων, μέσω των οποίων η διάρκεια σπουδών μειώνεται μέχρι και στα ενάμιση με δύο έτη. *Γιατί να μάθουμε την Νοηματική; «Πλέον, οι ακούοντες που θέλουν να μάθουν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα έχουν αυξηθεί κατά κόρον, και οι περισσότεροι το κάνουν για επαγγελματικούς κυρίως λόγους. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει λόγω της μεγάλης κρίσης που βιώνουμε: Οι άνεργοι που έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους τρέχουν να μάθουν συνεχώς καινούρια πράγματα, αλλά το καλό είναι ότι προτιμούν πια τα ενδιαφέροντα πράγματα. Όπως η Νοηματική γλώσσα. Η εκμάθησή της, κι ας γίνεται κατ’ αρχήν για λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης, βοηθά τελικά στην ισότιμη επικοινωνία μεταξύ ακουόντων και μη», μας εξηγεί ο κ. Κουζέλης. «Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας πρωτότυπος, που δίνει μια διαφορετική διέξοδο στο σώμα για να εκφραστεί, και μεγαλώνει τον κύκλο επικοινωνίας μας», προσθέτει. *Τι πρέπει να γνωρίζουμε για την κουλτούρα των Κωφών; Κατ’ αρχήν, όπως μας ενημερώνει ο υπεύθυνος του Smiyl, τα μαθήματα παρακολουθούνται αποκλειστικά από ακούοντες. Οι κωφοί μαθαίνουν από μικρή ηλικία την Νοηματική Γλώσσα, είτε στο δημοτικό σχολείο, είτε μέσω της συναναστροφής τους με άλλα μέλη της κοινότητας των κωφών. Θα πρέπει να ξέρουμε πως κάθε χώρα έχει και διαφορετική «εθνική» νοηματική γλώσσα. «Κι αυτό γιατί κάθε γλώσσα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων ενός συγκεκριμένου τόπου. Είναι διαφορετικό το τραπέζι στην Ελλάδα από ό,τι στην Κίνα. Ή για παράδειγμα το σπίτι εδώ θα το παραστήσουμε με μια σκεπή, ενώ σε μια άλλη χώρα με δύο μεγάλους τοίχους, ανάλογα με την κουλτούρα του κάθε τόπου», μας εξηγεί. Όπως μας ενημερώνει άλλωστε ο κ. Κουζέλης, στο πλαίσιο των μαθημάτων, διδάσκεται υποχρεωτικά και η κουλτούρα των κωφών, τα κοινοτικά δηλαδή πολιτιστικά χαρακτηριστικά τους. Πρόκειται για μια κοινότητα που αντιμετωπίζει μεγάλα εμπόδια ακόμη και σήμερα: «Το βασικό πρόβλημα είναι η εκπαίδευσή τους, η οποία είναι ελλιπής: Στην Ελλάδα υπάρχει πανεπιστημιακή σχολή μόνο για ειδική αγωγή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα για κωφούς γυμνασιακής και λυκειακής ηλικίας να μην υπάρχει τίποτα και η ποιότητα και εξειδίκευση της εκπαίδευσής τους να μην τους επιτρέπει να διεκδικούν όσα δικαιούνται», μας λέει. *Πόσο κοστίζει η εκμάθηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας; Υπάρχουν δύο «ταχύτητες»: Η απλή φοίτηση και τα εντατικά μαθήματα, ήτοι δύο φορές την εβδομάδα από δύο ώρες και τρεις φορές την εβδομάδα από δύο ώρες αντίστοιχα. Για την απλή φοίτηση, μια μέση τιμή υπολογίζεται στα 1.400€ και για τα τέσσερα χρόνια φοίτησης – ήτοι 320-400€ για κάθε ετήσιο κύκλο, λιγότερα δηλαδή από 27€ το μήνα. Μάλιστα, η εκμάθηση μπορεί να γίνει και μέσω διαδικτύου, για όσους επιθυμούν να διδάσκονται από την άνεση του σπιτιού τους: Η σχολή Smiyl για παράδειγμα, παρότι βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, διαθέτει αίθουσα-studio με κάμερες, που επιτρέπει τα μαθήματα μέσω Skype, είτε σε ομάδες, είτε σε δυάδες, είτε ιδιαίτερα, για άτομα από όλη την Ελλάδα, που θα ξεκινήσουν από αυτόν τον Νοέμβριο. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ, ενώ για περισσότερες επιλογές στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα, ενημερωθείτε για τα δωρεάν μαθήματα του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών ή των παραρτημάτων του Κέντρου Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Μάθετε περισσότερα για την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα εδώ. Δημοσίευση | 9 Οκτωβρίου 2013

Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/everyday/howto/article/299518/mathainontas-thn-ellhnikh-nohmatikh-glossa.html
Πηγή: www.in2life.gr
θαίνοντας την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα Σχολιάστε 0 580 2 G+2 1 ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS Η σελίδα του Smiyl στο Facebook ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Επιδόματα και επιδοτήσεις για ανέργους: Τι χρειάζεται να ξέρετε Δωρεάν μεταπτυχιακά στα ελληνικά πανεπιστήμια για το 2013-14 Πώς θα αυξήσετε τα προσόντα σας όσο ψάχνετε για δουλειά Επιμόρφωση με λίγα: Οι πολιτιστικές δραστηριότητες των δήμων της Αττικής Τα σεμινάρια της «κρίσης»: Επιμόρφωση σε δύσκολους καιρούς Σαββατόβραδα με νόημα στο Θέατρο Κωφών Ελλάδος: Αγγίζοντας τον ήχο Δημοσίευση | 9 Οκτωβρίου 2013 του Γιώργου Κόκουβα Ήταν ένα από τα «σαββατόβραδα με νόημα» που οργάνωνε το Θέατρο Κωφών Ελλάδας πριν από αρκετούς μήνες, στο οποίο έγινε η πρώτη γνωριμία μας με τον κόσμο της κοινότητας κωφών. Καθώς φτάσαμε στο θέατρο, ένας κωφός μας έδειξε σε ποιον όροφο να ανεβούμε, άλλος ένας μας έγνεψε προς την είσοδο και μία νεαρή κοπέλα με προβλήματα ακοής μας πήρε παραγγελία προσαρμόζοντας τα νεύματά της ώστε να την καταλάβουμε. Κάπως έτσι συνειδητοποιήσαμε το εξής: Εκείνοι ήταν που προσαρμόστηκαν στα δικά μας δεδομένα. Εκείνοι προσπάθησαν να μας κάνουν να νιώσουμε άνετα, να έρθουν πιο κοντά στα δικά μας πρότυπα επικοινωνίας, στον δικό μας «κόσμο» ώστε να συνεννοηθούμε. Μήπως θα έπρεπε να γίνεται το αντίθετο; Τα αγγλικά, τα γαλλικά και άλλες ξένες γλώσσες έχουν σταθερό κοινό εκμάθησης στη χώρα μας, αλλά δεν σκεφτήκαμε ποτέ να μάθουμε μια γλώσσα η οποία θα μας επέτρεπε να επικοινωνήσουμε με μία μερίδα της ίδιας μας της κοινωνίας. Και όχι μόνο: Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, η επίσημη και αναγνωρισμένη γλώσσα των κωφών Ελλάδας μπορεί να αποτελέσει επίσης σημαντικό εφόδιο για ένα βιογραφικό σημείωμα, καθώς και εκφραστική διέξοδο για το σώμα. Η δύναμη της γλώσσας του σώματος δεν είναι διόλου αμελητέα, πόσο μάλλον όταν έχει «χτιστεί» με συγκεκριμένους κανόνες και χειρομορφές, τις κινήσεις δηλαδή εκείνες που μπορούν να αποδώσουν μέχρι και το παραμικρό νόημα της προφορικής γλώσσας, με μια αλλαγή στην στάση της παλάμης. Για τις ιδιαιτερότητες της Νοηματικής γλώσσας και όσα πρέπει να γνωρίζετε όσοι θέλετε να την μάθετε, μιλήσαμε με τον διερμηνέα της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και υπεύθυνο της σχολής εκμάθησής της, Smiyl, Σπύρο Κουζέλη, ο οποίος απάντησε σε κάθε μας απορία. *Πόσο δύσκολη είναι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα; «Όσο δύσκολη είναι και μια οποιαδήποτε ξένη γλώσσα», μας απαντά ο κ. Κουζέλης. «Απλώς έχει την ιδιαιτερότητα να μην έχει αντιστοιχία με την προφορική γλώσσα», προσθέτει και μας επισημαίνει πως η πλήρης εκμάθησή της ολοκληρώνεται σε τέσσερα χρόνια, αλλά υπάρχουν και εντατικοί κύκλοι μαθημάτων, μέσω των οποίων η διάρκεια σπουδών μειώνεται μέχρι και στα ενάμιση με δύο έτη. *Γιατί να μάθουμε την Νοηματική; «Πλέον, οι ακούοντες που θέλουν να μάθουν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα έχουν αυξηθεί κατά κόρον, και οι περισσότεροι το κάνουν για επαγγελματικούς κυρίως λόγους. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει λόγω της μεγάλης κρίσης που βιώνουμε: Οι άνεργοι που έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους τρέχουν να μάθουν συνεχώς καινούρια πράγματα, αλλά το καλό είναι ότι προτιμούν πια τα ενδιαφέροντα πράγματα. Όπως η Νοηματική γλώσσα. Η εκμάθησή της, κι ας γίνεται κατ’ αρχήν για λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης, βοηθά τελικά στην ισότιμη επικοινωνία μεταξύ ακουόντων και μη», μας εξηγεί ο κ. Κουζέλης. «Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας πρωτότυπος, που δίνει μια διαφορετική διέξοδο στο σώμα για να εκφραστεί, και μεγαλώνει τον κύκλο επικοινωνίας μας», προσθέτει. *Τι πρέπει να γνωρίζουμε για την κουλτούρα των Κωφών; Κατ’ αρχήν, όπως μας ενημερώνει ο υπεύθυνος του Smiyl, τα μαθήματα παρακολουθούνται αποκλειστικά από ακούοντες. Οι κωφοί μαθαίνουν από μικρή ηλικία την Νοηματική Γλώσσα, είτε στο δημοτικό σχολείο, είτε μέσω της συναναστροφής τους με άλλα μέλη της κοινότητας των κωφών. Θα πρέπει να ξέρουμε πως κάθε χώρα έχει και διαφορετική «εθνική» νοηματική γλώσσα. «Κι αυτό γιατί κάθε γλώσσα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων ενός συγκεκριμένου τόπου. Είναι διαφορετικό το τραπέζι στην Ελλάδα από ό,τι στην Κίνα. Ή για παράδειγμα το σπίτι εδώ θα το παραστήσουμε με μια σκεπή, ενώ σε μια άλλη χώρα με δύο μεγάλους τοίχους, ανάλογα με την κουλτούρα του κάθε τόπου», μας εξηγεί. Όπως μας ενημερώνει άλλωστε ο κ. Κουζέλης, στο πλαίσιο των μαθημάτων, διδάσκεται υποχρεωτικά και η κουλτούρα των κωφών, τα κοινοτικά δηλαδή πολιτιστικά χαρακτηριστικά τους. Πρόκειται για μια κοινότητα που αντιμετωπίζει μεγάλα εμπόδια ακόμη και σήμερα: «Το βασικό πρόβλημα είναι η εκπαίδευσή τους, η οποία είναι ελλιπής: Στην Ελλάδα υπάρχει πανεπιστημιακή σχολή μόνο για ειδική αγωγή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα για κωφούς γυμνασιακής και λυκειακής ηλικίας να μην υπάρχει τίποτα και η ποιότητα και εξειδίκευση της εκπαίδευσής τους να μην τους επιτρέπει να διεκδικούν όσα δικαιούνται», μας λέει. *Πόσο κοστίζει η εκμάθηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας; Υπάρχουν δύο «ταχύτητες»: Η απλή φοίτηση και τα εντατικά μαθήματα, ήτοι δύο φορές την εβδομάδα από δύο ώρες και τρεις φορές την εβδομάδα από δύο ώρες αντίστοιχα. Για την απλή φοίτηση, μια μέση τιμή υπολογίζεται στα 1.400€ και για τα τέσσερα χρόνια φοίτησης – ήτοι 320-400€ για κάθε ετήσιο κύκλο, λιγότερα δηλαδή από 27€ το μήνα. Μάλιστα, η εκμάθηση μπορεί να γίνει και μέσω διαδικτύου, για όσους επιθυμούν να διδάσκονται από την άνεση του σπιτιού τους: Η σχολή Smiyl για παράδειγμα, παρότι βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, διαθέτει αίθουσα-studio με κάμερες, που επιτρέπει τα μαθήματα μέσω Skype, είτε σε ομάδες, είτε σε δυάδες, είτε ιδιαίτερα, για άτομα από όλη την Ελλάδα, που θα ξεκινήσουν από αυτόν τον Νοέμβριο. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ, ενώ για περισσότερες επιλογές στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα, ενημερωθείτε για τα δωρεάν μαθήματα του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών ή των παραρτημάτων του Κέντρου Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Μάθετε περισσότερα για την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα εδώ. Δημοσίευση | 9 Οκτωβρίου 2013

Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/everyday/howto/article/299518/mathainontas-thn-ellhnikh-nohmatikh-glossa.html
Πηγή: www.in2life.gr

Ρυζόγαλο

Elizabeth Pentheroudaki.
Φωτογραφία: Το απογευματινό μας για σήμερα...

Ρυζόγαλο

http://bettyscuisine.blogspot.gr/2010/12/blog-post_12.html
Το απογευματινό μας για σήμερα...

Ρυζόγαλο

http://bettyscuisine.blogspot.gr/2010/12/blog-post_12.html

"Γυναικείες" επεμβάσεις χωρίς νυστέρι

Για μεγέθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξει νέα καρτέλα με φακό +-
Από εφημερίδα Κόσμος του Επενδυτή Σ/Κ 8&9/10/2005

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

12 Οκτωβρίου 1944: «Οι βάρβαροι δεν πατούν πλέον ιερόν έδαφος»

http://mikros-romios.gr/283/12-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF

12 Οκτωβρίου 1944: «Οι βάρβαροι δεν πατούν πλέον ιερόν έδαφος»



Doc
Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς
H 12η Oκτωβρίου 1944 -σύμφωνα με Τύπο της εποχής- «…υπήρξε θρυλική διά τήν τύχην τής πρωτευούσης. Όλοι οι Έλληνες ελησμόνησαν τάς διαφοράς των… H Aθήνα, τό κλεινόν πτολίεθρον είναι ελεύθερον. O λαός της αδελφωμένος γιορτάζει καί όλο γιορτάζει». Oι Γερμανοί που είχαν απομείνει στην ελληνική πρωτεύουσα είχαν επιδώσει έγγραφο στον τυπικώς και μόνο φερόμενο ως Δήμαρχο Γεωργάτο, με το οποίο κήρυτταν την Aθήνα ανοχύρωτη πόλη και τον ενημέρωναν για την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων.

Aπό τις επίσημες αρχές, η απελευθέρωση της Eλλάδος ανακοινώθηκε με λακωνική προκήρυξη του στρατιωτικού διοικητή Aττικής Π. Σπηλιωτόπουλου η οποία τοιχοκολλήθηκε στις οδούς των Aθηνών και ανέφερε: «H Πατρίς ανέστη! Oι βάρβαροι δέν πατούν πλέον τό ιερόν έδαφός μας. H στιγμή είναι επίσημος καί ιερά, όσον ελάχισται εις τήν πολυκύμαντον ιστορίαν του Γένους. Aς τήν δεχθώμεν μέ τόν σεβασμόν καί τήν αξιοπρέπειαν πού αρμόζει εις Έλληνας».
Το στεφάνι στον υπόνομο
Tην 10η π.μ. ακριβώς δύο αποσπάσματα Γερμανών αξιωματικών και στρατιωτών ξεκίνησαν ταυτοχρόνως από την «Φελκομαντάντ». Tο ένα απόσπασμα ανηφόρισε προς την Aκρόπολη και το άλλ ο κατευθύνθηκε προς το Mνημείο του Aγνώστου Στρατιώτου μπροστά από τα παλαιά ανάκτορα. Άλλοι ένοπλοι Γερμανοί είχαν σταθεί φρουροί στα πεζοδρόμια των οδών Πανεπιστημίου και Aμαλίας. Στην πλατεία Συντάγματος είχαν συγκεντρωθεί πολλοί Aθηναίοι και αμίλητοι κοιτούσαν το γερμανικό απόσπασμα το οποίο συντεταγμένο προχώρησε και στάθηκε στο πλακοστρωμένο προαύλιο.Oι στρατιώτες χαιρέτησαν κανονικά με τα όπλα τους το στρατηγό Φέλμυ ο οποίος βάδισε μόνος του, άφησε στεφάνι στο μνημείο, στάθηκε προσοχή και έφερε το χέρι στο γείσο του πηλικίου του. Στην τελετή
παρευρίσκετο και αντιπροσωπεία του Δήμου Aθηναίων.

Oι συγκεντρωμένοι Aθηναίοι αφού στάθηκαν μερικά λεπτά της ώρας, άρχισαν κατόπιν να κινούνται, αργά στην αρχή, ύστερα πιο γρήγορα και στο τέλος δεν άντεξαν, όρμησαν στο στεφάνι, το έσυραν έως το δρόμο και το ποδοπάτησαν. Ένας ανάπηρος μάζεψε τα κλαδιά και τα πέταξε στον υπόνομο.

Μία «χαρμόσυνος βοή»
Tο άλλο γερμανικό απόσπασμα έφθασε στην Aκρόπολη την 10.30΄π.μ. Εκεί παρουσίασε όπλα ενώ ένας υπαξιωματικός κατέβασε με γρήγορες κινήσεις τη σημαία με τον αγκυλωτό σταυρό. Tη δίπλωσε, την έβαλε υπό μάλης και ξαναγύρισε στη θέση του. Όταν αποχώρησαν οι Γερμανοί, πολλοί Aθηναίοι έτρεξαν στην Aκρόπολη και αφού έψαλλαν τον εθνικό ύμνο, παρακολούθησαν κάποιο νεαρό ο οποίος με ένα μικρό τσεκούρι κατέρριψε το γυμνό κοντάρι.
H είδηση της υποστολής της γερμανικής σημαίας από την Aκρόπολη έστρεψε τα βλέμματα των Aθηναίων στον αθάνατο βράχο. Aυτό που επακολούθησε δεν περιγράφεται: «…μία χαρμόσυνος βοή υψώθη αιφνιδίως εκ της πόλεως ενώ οι κώδωνες των εκκλησιών ήρχισαν νά ηχούν…».


Αρχιεπίσκοπος και Δήμαρχος
O Aρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός, εν μέσω πλήθους, μετέβη στην Aκρόπολη, όπου και τέλεσε δοξολογία ενώ τα τελευταία μεμονωμένα γερμανικά αυτοκίνητα διέσχιζαν τις οδούς των Aθηνών «… μέ τούς επ’ αυτών Γερμανούς εμφανώς θορυβημένους καί έτοίμους νά πυροβολήσουν εάν εμφανίζετο δι’ αυτούς κίνδυνος. Tό θέαμα τούτον κωμικώς οξύμορον διεσκέδαζε τόν πανηγυρίζοντα πληθυσμόν…».

Mέσα σ’ αυτό το κλίμα ενθουσιασμού θ’ αναλάβει την πρώτη ημέρα ελευθερίας της πόλεως των Aθηνών, δηλαδή την 12η Oκτωβρίου 1944, Δήμαρχος Αθηναίων ο Αριστείδης Σκληρός, διορισμένος από τα μέλη της Tριμελούς Kυβερνητικής Eπιτροπής και μετά από υπόδειξη του Γεωργίου Παπανδρέου. Από τον εξώστη του Δημαρχείου της οδού Αθηνάς ο Δήμαρχος της Απελευθέρωσης βροντοφώναξε: «H ιερά πόλις των Aθηνών μαζύ μ’ όλη τήν Eλλάδα μας αναστήθηκε».
Θλιβερός επίλογος
Έως την αυγή της 12ης Oκτωβρίου οι Γερμανοί κατέστρεψαν τα τελευταία κτήρια και τις τελευταίες αποθήκες που κατείχαν στην πρωτεύουσα. Ως σημαντικότερη αναφέρθηκε στον τύπο η καταστροφή στο κτήριο του Πειραματικού Σχολείου, όπου αφού κατέστρεψαν τα πυρομαχικά, τοποθέτησαν νάρκες και επιχείρησαν να βάλουν φωτιά. Όλη τη νύκτα βυτία της Πυροσβεστικής Yπηρεσίας και δύναμη της Aστυνομίας Πόλεων και της Xωροφυλακής προσπαθούσαν να αποτρέψουν την επέκταση της πυρκαγιάς και τις μεγαλύτερες καταστροφές.
Oι μικροπρεπείς Γερμανοί “γύπες” εκκένωσαν τα κτήρια και έσπευσαν να πωλήσουν τα έπιπλα! Και οι εφημερίδες έσπευσαν να προειδοποιήσουν:

«…όσοι ασυνείδητοι αγόρασαν καί αγοράζουν τέτοια πράγματα ας θυμηθούν ότι ανήκουν στήν ολότητα, καί ότι όχι μόνον δέν δικαιούνται νά τά καταστήσουν κτήμα των, αλλά υποχρεούνται καί νά τά περιφρουρήσουν, άλλωστε τό Kράτος τώρα θά αναγεννηθεί. Eίναι δέ εύκολον νά ανακαλυφθούν καί νά υποστούν τάς βαρείας συνεπείας τής κακής αυτής πράξεώς των…».

Σήμερα...



Εμείς τα λέμε "πετιμεζένια":

Κρήτη:γαστρονομικός περίπλους.
Φωτογραφία: Καλημέρα!
Δοκιμάζουμε το φετινό πετιμέζι με υγιεινά κουλουράκια πετιμεζιού.
Εμείς τα λέμε "πετιμεζένια":
http://cretangastronomy.blogspot.gr/2013/10/blog-post_9.html
Καλημέρα!
Δοκιμάζουμε το φετινό πετιμέζι με υγιεινά κουλουράκια πετιμεζιού.
Εμείς τα λέμε "πετιμεζένια":
http://cretangastronomy.blogspot.gr/2013/10/blog-post_9.html

Μικρές Κυκλάδες

Για μεγέθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξει νέα καρτέλα με φακό +-
Από παλιό περιοδικό Voyager




 

Βότανα και μυρωδικά: πότε να τα φυτέψω;




Βότανα και μυρωδικά: πότε να τα φυτέψω;






Η κηπουρική είναι ψυχοθεραπεία. Ακόμα κι αν δεν διαθέτετε κήπο, μπορείτε να καλλιεργήσετε μόνοι σας σε γλάστρες στη βεράντα σας όσα χρειάζεστε για το μαγείρεμα.
Τι πρέπει να ξέρετε για κάθε ένα από αυτά πριν ξεκινήσετε:
Άνηθος: Προμηθευτείτε τους ειδικούς σπόρους και φυτέψτε τον άνηθο σε κηπόχωμα στα μέσα της άνοιξης. Να θυμάστε ότι έχει ανάγκη από ήλιο και προσέξτε να μη μετακινείτε τη γλάστρα, γιατί το φυτό θα ξεραθεί.

Βασιλικός: Προσθέτει εξαιρετικό άρωμα στις σάλτσες σας. Ο βασιλικός καλλιεργείται την άνοιξη και χρειάζεται ήλιο και υγρασία. Για να μη χάνει ποτέ το άρωμά του και για να μη σας ξεραθεί, κόβετε τα ξερά κλαδάκια από τη ρίζα τους.

Δάφνη: Καλλιεργείται την άνοιξη από σπόρους ή νεαρά φυτά και μπορεί να ευδοκιμήσει τόσο σε κήπο όσο και σε γλάστρες. Δεν αντέχει το ψυχρό κλίμα, οπότε το χειμώνα θα πρέπει να προστατεύεται από τη βροχή και τους ανέμους.

Δεντρολίβανο: Είναι το μυστικό της επιτυχίας για ευωδιαστά ψητά. Το δεντρολίβανο φυτεύεται από νεαρά φυτά την άνοιξη, σε γλάστρες ή στον κήπο σας, και δεν χρειάζεται συχνό πότισμα.

Δυόσμος: Φυτεύεται από σπόρους νωρίς την άνοιξη. Καλλιεργείται σε γλάστρες και έχει ανάγκη από ήλιο και συχνό πότισμα για να ανθίσει.

Θυμάρι: Καλλιεργείται από σπόρους την άνοιξη και έχει ανάγκη από ξηρό χώμα. Ευδοκιμεί σε γλάστρες και δεν χρειάζεται συχνό πότισμα.

Κόλιαντρο: Μπορείτε να το φυτέψετε σε γλάστρες την άνοιξη. Έχει ανάγκη από ήλιο και πλούσιο χώμα.

Κρεμμύδι: Να το σπείρετε την άνοιξη, από σπόρους ή νεαρά φυτά. Για καλύτερα αποτελέσματα, ανακατέψτε το χώμα με στάχτη ή ασβεστόλιθο.

Λεμονόχορτο: Απαραίτητο συστατικό της ασιατικής κουζίνας. Φυτεύεται από σπόρους ή νεαρά φυτά σε γλάστρες και έχει ανάγκη από ζεστό κλίμα και ήλιο. Καλλιεργείται την άνοιξη, χρειάζεται συχνό πότισμα και το χειμώνα φροντίστε να μεταφέρετε τη γλάστρα σε εσωτερικό χώρο για να μην ξεραθεί το φυτό.

Μαϊντανός: Καλλιεργείται από σπόρους την άνοιξη σε ηλιόλουστα σημεία και χρειάζεται μπόλικο χώμα. Στα μέσα του καλοκαιριού προσθέστε κομπόστ γύρω από το χώμα.

Μάραθος: Μπορείτε να τον φυτέψετε από σπόρους όλο το χρόνο και χρειάζεται ήλιο και συχνό πότισμα.Το φθινόπωρο κόψτε τους βλαστούς του φυτού γύρω στα 1 με 2 εκ., για να ανθίσουν ξανά την άνοιξη.

Μέντα: Η άνοιξη είναι δανική εποχή για να φυτέψετε ένα μικρό κλωνάρι. Χρειάζεται ήλιο και συχνό πότισμα για να ευδοκιμήσει. Καλύτερα να τη φυτέψετε σε γλάστρες, γιατί απλώνεται γρήγορα.

Πιπεριές: Καλλιεργούνται από σπόρους και φυτεύονται σε γλάστρες, αλλά και σε κήπο, όταν δεν κινδυνεύουν από χαμηλές θερμοκασίες. Για καλύτερα αποτελέσματα καλύψτε το χώμα γύρω από το φυτό με νεκρά φύλλα, για να το διατηρούν θερμό και υγρό.

Σέλινο: Απαραίτητο συστατικό στις σούπες σας. Προτιμήστε να το φυτέψετε την άνοιξη από σπόρους. Έχει ανάγκη από ήλιο και συχνό πότισμα. Για να μη σας ξεραθεί το χειμώνα, σκεπάστε το χώμα με ένα διαφανές κάλυμμα.

Σκόρδο: Καλλιεργείται από βολβίδια το φθινόπωρο και έχει ανάγκη από ήλιο και καλό χώμα. Μόλις δείτε τις κορυφές να ξεραίνονται, να ξέρετε ότι έχει φτάσει η στιγμή της συγκομιδής.

Ρίγανη: Έχει ανάγκη από ήλιο και καλλιεργείται σε γλάστρες ή στον κήπο σας την άνοιξη. Δεν χρειάζεται συχνό πότισμα ούτε πολύ χώμα και το ξηρό έδαφος τη βοηθά να ευδοκιμήσει καλύτερα.

Ρόκα: Η ρόκα φυτεύεται από σπόρους νωρίς την άνοιξη, σε γλάστρες ή σε κήπο και έχει ανάγκη από συχνό πότισμα. Προσοχή γιατί τα φύλλα της είναι αγαπημένη τροφή για τα σαλιγκάρια, οπότε φροντίστε να τα απομακρύνετε από τον κήπο σας.

Φασκόμηλο: Χρησιμοποιείται κυρίως ως ρόφημα, αλλά και στη μαγειρική, αν προτιμάτε τις ιδιαίτερες γεύσεις. Καλλιεργείται όλο το χρόνο από νεαρά φυτά και ευδοκιμεί κυρίως σε κήπο. Για καλύτερα αποτελέσματα προσθέστε άμμο γύρω από το χώμα, ώστε να αποστραγγίζεται πιο εύκολα το νερό.

Πώς να ποτίσετε και να λιπάνετε τα φυτά στις γλάστρες:
Χρειάζονται συχνό πότισμα, ενώ το καλοκαίρι ειδικά καθημερινά. Προσθέστε στη γλάστρα μια χούφτα από κόκκους που συγκρατούν την υγρασία. Με αυτό τον τρόπο το χώμα θα διατηρεί περισσότερο νερό. Προσπαθήστε να ρίχνετε λίπασμα στις γλάστρες σας κάθε 6 εβδομάδες, εκτός από τους καλοκαιρινούς μήνες. Την άνοιξη αφαιρέστε το πάνω μέρος του χώματος από τη γλάστρα και προσθέστε φρέσκο.

Πηγή:.elle.

ΤΑΣΟΣ ΑΛΕΒΙΖΟΣ - ΤΑΣΣΟΣ

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
 
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.


ΤΑΣΟΣ ΑΛΕΒΙΖΟΣ - ΤΑΣΣΟΣ (1914 – Αθήνα, 13 Οκτωβρίου 1985) ΕΡΓΟ: Μεσημέρι (1958). Έγχρωμη ξυλογραφία

Διακεκριμένος έλληνας χαράκτης.
Μικρός παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής κοντά στον Γιώργο Κωτσάκη. Το 1930, σε ηλικία δεκαέξι ετών, έγινε δεκτός στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Εκεί παρακολούθησε μαθήματα γλυπτικής και ζωγραφικής στα εργαστήρια του Θ. Θωμόπουλου, του Ουμβ. Αργυρού και του Κ. Παρθένη.
Από το 1933 και μέχρι την αποφοίτησή του από την Σχολή το 1939, παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής στο εργαστήριο του Γ. Κεφαλληνού. Πιθανολογείται ότι καθοριστικό ρόλο στην αφοσίωσή του στην χαρακτική έπαιξε και η γνωριμία του με τον Δ. Γαλάνη, τον άλλο μεγάλο έλληνα χαράκτη της εποχής του Μεσοπολέμου, μέσω του οποίου γνώρισε και την γαλλική χαρακτική. Λέγεται επίσης ότι πραγματοποίησε σπουδές στο Παρίσι, την Ρώμη και την Φλωρεντία. Πάντως, το ταλέντο του στην χαρακτική αναγνωρίστηκε πολύ γρήγορα· στην Πανελλήνια Έκθεση του 1938 έλαβε το Βραβείο Χαρακτικής και δύο χρόνια αργότερα (1940) τιμήθηκε με το Κρατικό Μετάλλιο Χαρακτικής.
Από το 1930 είχε ενταχθεί στο ΚΚΕ, αρχικά στην νεολαία του κόμματος (ΟΚΝΕ) και αργότερα ως πλήρες μέλος. Με την κήρυξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου το 1940, ο Τάσσος και πολλοί άλλοι μαθητές του Γ. Κεφαλληνού φιλοτέχνησαν προπαγανδιστικές αφίσες για την εμψύχωση του ελληνικού λαού. Στα χρόνια της Κατοχής, εντάχθηκε στην ΕΠΟΝ και στο ΕΑΜ Καλλιτεχνών, για να συνεχίσει την (παράνομη πλέον) δημιουργία προπαγανδιστικού υλικού κατά των κατακτητών.
Μετά την απελευθέρωση, ο Τάσσος άρχισε να ασχολείται και με άλλα θέματα πέρα από τα επικά του πολέμου, όπως γυμνά, νεκρές φύσεις και πορτρέτα, ενώ ταυτοχρόνως άρχισε να χρησιμοποιεί και χρώμα στις ξυλογραφίες του.
Ο Τάσσος είχε επίσης μια ιδιαίτερη αγάπη για το βιβλίο και τις γραφικές τέχνες. Ήδη από το 1939, με την αποφοίτησή του, έφτιαχνε εξώφυλλα και κοσμήματα για το λογοτεχνικό περιοδικό Νέα Εστία. Αμέσως μετά την απελευθέρωση, ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση στον εκδοτικό οίκο «Τα Νέα Βιβλία» που ίδρυσε το Κομμουνιστικό Κόμμα το 1945 και που έκλεισε το 1948. Το 1948 άρχισε να συνεργάζεται με τον Οργανισμό Εκδόσεως Σχολικών Βιβλίων (ΟΕΣΒ, μετέπειτα Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων ή ΟΕΔΒ). Καρπός της συνεργασίας του με τον ΟΕΣΒ/ΟΕΔΒ, υπήρξε η εικονογράφηση πολλών βιβλίων για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, με πρώτο το Αναγνωστικόν Έκτης Δημοτικού που κυκλοφόρησε το 1949.
Το 1948 έγινε καλλιτεχνικός σύμβουλος του λιθογραφείου «Ασπιώτη–Έλκα», και από το 1954 έως το 1967 φιλοτέχνησε γραμματόσημα για λογαριασμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων, αρχικά με την τεχνική της έγχρωμης ξυλογραφίας και κατόπιν με τη μέθοδο offset. Επίσης, από το 1962 έως τον θάνατό του, σχεδίαζε και τα γραμματόσημα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το 1959 ανέλαβε την διεύθυνση του Τμήματος Γραφικών Τεχνών στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο, όπου δίδαξε μέχρι το 1967.
Ήταν από τα ιδρυτικά μέλη της καλλιτεχνικής ομάδας «Στάθμη», η οποία τον τίμησε με αναδρομική έκθεση των έργων του στα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια. Την ίδια εποχή παρουσίασε έργα του στην Μπιενάλε της Βενετίας (1952) και του Λουγκάνο (1953).
Κατά την δεκαετία του 1960 η θεματογραφία του άρχισε να επικεντρώνεται στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής. Εγκατέλειψε σταδιακά το χρώμα, χάραζε όλο και μεγαλύτερες πλάκες ξύλου και άρχισε να δημιουργεί θεματικές ενότητες σε τρίπτυχα ή τετράπτυχα. Ταυτοχρόνως ασχολήθηκε με την αγιογραφία, ενώ συνέχισε να φιλοτεχνεί βιβλία.
Κατά την περίοδο της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών, έζησε αυτοεξόριστος εκτός Ελλάδας και φιλοτέχνησε έργα κοινωνικής διαμαρτυρίας καταγράφοντας γεγονότα που τον συγκλόνισαν. Μετά την κατάρρευση της Χούντας, εξέθεσε έργα του στην Εθνική Πινακοθήκη (1975) και λίγο καιρό αργότερα έγινε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ίδιου ιδρύματος. Το 1977, ήταν από τα ιδρυτικά μέλη της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης.
Συνέχισε να εργάζεται σκληρά μέχρι τις τελευταίες ημέρες της ζωής του. Πέθανε το Οκτώβριο του 1985 αφήνοντας ημιτελή μία σειρά οκτώ συνθέσεων στο Δημαρχείο του Βόλου. Το 1987, η Εθνική Πινακοθήκη τον τίμησε με μία δεύτερη μεγάλη αναδρομική έκθεση έργων του.
Έναν χρόνο μετά τον θάνατό του, δημιουργήθηκε η Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών «Α. Τάσσος», με σκοπό την διάδοση του έργου του και την υποστήριξη της ελληνικής χαρακτικής. Από το 1991 και κάθε τρία χρόνια, η Εταιρεία αυτή πραγματοποιεί συλλογικές εκθέσεις νέων ελλήνων χαρακτών σε διαφορετικές πόλλεις της Ελλάδας. Η Εταιρεία επίσης διατηρεί ανοιχτό ως μουσείο το σπίτι όπου έζησε και δημιούργησε ο Τάσσος και η σύζυγός του, η ζωγράφος και χαράκτρια Λουκία Μαγγιώρου (γεν. 1914), επί της Αρδηττού 34, στην συνοικία Μετς της Αθήνας.
Τα έργα του χαρακτηρίζονται από την τεχνική αρτιότητά τους και την συγκινησιακή — τρυφερή αλλά και δωρική — απόδοση της μορφής των απλών ανθρώπων του μόχθου και του πόνου. Ωστόσο ένα σύγχρονο μάτι δεν μπορεί να μην διακρίνει μέσα στις ξυλογραφίες του Τάσσου και την επική μεγαλοπρέπεια της στρατευμένης τέχνης. Άλλωστε, ο ίδιος ο χαράκτης «παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του στρατευμένος στην υπόθεση της πάλης για μια νέα κοινωνία, δίκαιη, δημοκρατική και σοσιαλιστική» (Η. Μόρτογλου, Ριζοσπάστης, 23 Οκτωβρίου 1995).ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Πορτοκάλια με βανίλια και πράσινο τσάι


Για μεγάθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξει νέα καρτέλα με φακό +-
 
Από παλιό περιοδικό Bravacasa


Δημοφιλείς αναρτήσεις