Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Τα κρυμμένα σεντούκια του Αλή πασά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ.
 
 
 
Φωτογραφία: Έξι παράξενες λέξεις χαραγμένες σε πέτρα και ένα μυστήριο γύρω από ένα κομπολόι γίνονται αφορμή για να ξετυλιχθεί το κουβάρι ιστορίας που ακολουθεί τα ίχνη του θησαυρού του Αλή πασά.

Τρεις φίλοι, ο Γιάννης, η Εύη και ο Σπύρος, παρασύρονται σε μια μαγευτική περιπέτεια με φόντο την πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων και τη λίμνη Παμβώτιδα.

Ποιος είναι ο πραγματικός θησαυρός που θα ανακαλύψουν; 

http://www.minoas.gr/book-3838.minoas #diavazo #διαβάζωΈξι παράξενες λέξεις χαραγμένες σε πέτρα και ένα μυστήριο γύρω από ένα κομπολόι γίνονται αφορμή για να ξετυλιχθεί το κουβάρι ιστορίας που ακολουθεί τα ίχνη του θησαυρού του Αλή πασά.

Τρεις φίλοι, ο Γιάννης, η Εύη και ο Σπύρος, παρασύρονται σε μια μαγευτική περιπέτεια με φόντο την πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων και τη λίμνη Παμβώτιδα.

Ποιος είναι ο πραγματικός θησαυρός που θα ανακαλύψουν;

http://www.minoas.gr/book-3838.minoas #diavazo #διαβάζω

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΗΝΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ


http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2013/11/blog-post_4845.html?spref=fb

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΗΝΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ


Το 1980, μια έρευνα του Καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης Θ. Δετοράκη, στα νοταριακά έγγραφα των Κρατικών Αρχείων της Βενετίας , έφερε στο φως ένα λησμονημένο μοναστήρι του αγίου Μηνά στο Σκαλάνι Πεδιάδος, λίγα χιλιόμετρα ανατολικά του σημερινού Ηρακλείου.




Πρόκειται για το μοναδικό γνωστό ως σήμερα μοναστήρι του αγίου Μηνά σε όλη τη Κρήτη. Οι μαρτυρίες που έχουμε γι' αυτό προέρχονται από δυο δικαιοπρακτικά έγγραφα από τα κατάστιχα του νοταρίου του Χάνδακα Νικολάου Νέγρη. Το πρώτο έχει χρονολογία 14 Οκτωβρίου 1598. Σύμφωνα με το έγγραφο αυτό, ο ηγούμενος Αρσένιος Στρατηγός παραχωρεί ως «σημισακά» τα κτήματα του μοναστηριού στον Γιακουμή Κορνάρο για καλλιέργεια.

συνέχεια στο σύνδεσμο

Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;

"Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό; Σε μάχεται η θάλασσα, δεν τη φοβάσαι; Ανέμοι σφυρίζουν και πέφτει νερό, πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;" _"Για χώρα πη...

"Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό; Σε μάχεται η θάλασσα, δεν τη φοβάσαι; Ανέμοι σφυρίζουν και πέφτει νερό, πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;" _"Για χώρα πηγαίνω πολύ μακρινή θα φέξουνε φάροι πολλοί να περάσω βοριάδες, νοτιάδες θα βρω μα θα φτάσω με πρίμο αγεράκι, μ' ακέριο πανί." _"Κι αν οι κάβοι σου στήσουν τη νύχτα καρτέρι; Απάνω σου αν πέσει το κύμα θεριό και πάρει τους ναύτες και τον τιμονιέρη; Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;" Στίχοι: Ζαχαρίας Παπαντωνίου Μουσική: Αφροδίτη Μάνου Πρώτη εκτέλεση: Αφροδίτη Μάνου Πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό ( δίσκος @ 1994 )

Εργαλεία διά την ανέλιξιν της ελληνικής μας συνειδητότητος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Μυθικη Αναζητηση.

Εργαλεία διά την ανέλιξιν της ελληνικής μας συνειδητότητος
<..Τοιουτοτρόπως λοιπόν σχετίζονται τα της τριακτύος 3 στοιχεία, η γραμματική, η λογική και η ρητορική, μετά της τετρακτύος 4 στοιχεία, την αριθμητικήν, την αστρονομίαν, την γεωμετρίαν και την μουσικήν. Ολα αυτά τα 7 στοιχεία της ελληνικής μας παιδείας, τα εκλαμβάνομεν μετά των 5 μας αισθήσεωνΤα εργαλεία αυτά της τριακτύος και της τετρακτύος, οι στοχαστές της κλασικής Ελλάδος, μας τα κληροδότησαν αφειδώς, διά να τα χρησιμοποιούμε συνεχώς μεν, αλλά ειδικώς δε εν καιρώ ανάγκης. Μήπως είναι τώρα ο καιρός, επειγόντως να το πράξωμεν συλλογικώς;..http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_10.html
Φωτογραφία: Εργαλεία διά την ανέλιξιν της ελληνικής μας συνειδητότητος
<..Τοιουτοτρόπως λοιπόν σχετίζονται τα της τριακτύος 3 στοιχεία, η γραμματική, η λογική και η ρητορική, μετά της τετρακτύος 4  στοιχεία, την αριθμητικήν, την αστρονομίαν, την γεωμετρίαν και την μουσικήν. Ολα αυτά τα 7  στοιχεία της ελληνικής μας παιδείας, τα εκλαμβάνομεν μετά των 5 μας αισθήσεωνΤα εργαλεία αυτά της τριακτύος και της τετρακτύος, οι στοχαστές της κλασικής Ελλάδος, μας τα κληροδότησαν αφειδώς, διά να τα χρησιμοποιούμε συνεχώς μεν, αλλά ειδικώς δε εν καιρώ ανάγκης. Μήπως είναι τώρα ο καιρός, επειγόντως να το πράξωμεν συλλογικώς;..http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_10.html

Μάθημα 2o

  1. Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Απλές λύσεις.

  2. Φωτογραφία: Μάθημα 2o

Ένα μικρό πουλί πετούσε νότια για να αποφύγει τον χειμώνα. Έκανε πολύ κρύο, το πουλάκι πάγωσε και έπεσε στο έδαφος σε ένα μεγάλο αγρό.

Ενώ έτρεμε εκεί, ήλθε μια αγελάδα και κόπρισε επάνω του.

Καθώς το παγωμένο πουλάκι ήταν μέσα στον σωρό της κοπριάς, διαπίστωσε ότι ζεστάθηκε. Η κοπριά το ξεπάγωσε.

Καθώς λοιπόν ήταν ζεστό και χαρούμενο, άρχισε να κελαηδά.

Μια περαστική γάτα άκουσε το κελάηδημα και έτρεξε να δει από πού προέρχονταν.

Ακολουθώντας τον ήχο, η γάτα βρήκε το πουλάκι στην στοίβα της κοπριάς, και αμέσως το άρπαξε και το έφαγε.

Ηθικά διδάγματα της ιστορίας
(1) Όποιος σε χέζει δεν είναι απαραίτητα εχθρός σου.
(2) Όποιος σε βγάζει από τα σκατά δεν είναι απαραίτητα φίλος σου.
(3) Και όταν είσαι μέσα στα σκατά, είναι καλύτερο να κρατάς το στόμα σου κλειστό

Πηγή: defencenet.gr

    Μάθημα 2o

    Ένα μικρό πουλί πετούσε νότια για να αποφύγει τον χειμώνα. Έκανε πολύ κρύο, το πουλάκι πάγωσε και έπεσε στο έδαφος σε ένα μεγάλο αγρό.

    Ενώ έτρεμε εκεί, ήλθε μια αγελάδα και κόπρισε επάνω του.

    Καθώς το παγωμένο πουλάκι ήταν μέσα στον σωρό της κοπριάς, διαπίστωσε ότι ζεστάθηκε. Η κοπριά το ξεπάγωσε.

    Καθώς λοιπόν ήταν ζεστό και χαρούμενο, άρχισε να κελαηδά.

    Μια περαστική γάτα άκουσε το κελάηδημα και έτρεξε να δει από πού προέρχονταν.

    Ακολουθώντας τον ήχο, η γάτα βρήκε το πουλάκι στην στοίβα της κοπριάς, και αμέσως το άρπαξε και το έφαγε.

    Ηθικά διδάγματα της ιστορίας
    (1) Όποιος σε χέζει δεν είναι απαραίτητα εχθρός σου.
    (2) Όποιος σε βγάζει από τα σκατά δεν είναι απαραίτητα φίλος σου.
    (3) Και όταν είσαι μέσα στα σκατά, είναι καλύτερο να κρατάς το στόμα σου κλειστό

    Πηγή: defencenet.gr

Οι τέσσερες αρετές τής ψυχής

  1. Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Μυθικη Αναζητηση.
  2. Οι τέσσερες αρετές τής ψυχής - Σωκράτης
    Η Φρόνηση, η Ανδρεία, η Σωφροσύνη και η Δικαιοσύνη.

σχεδιάστε και κεντείστε

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Margo.

Φωτογραφία 

Βρείτε ή φτιάξτε ένα σχέδιο , μεταφέρετέ το με στυλό πάνω στο ύφασμα 
και κεντείστε το με βελονιές ανάλογα με τις ανάγκες του σχεδίου.  
Τέτοια σχέδια μπορούμε να βρούμε ακόμη και σε παιδικές ιχνογραφίες. 
Καλή επιτυχία!

ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ.... ΛΙΝΟΠΕΡΑΜΑΤΑ

 
Ο χρήστης Rena Maria πρόσθεσε φωτογραφίες στο άλμπουμ ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ.... November 10, 2013.
ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ.... ΛΙΝΟΠΕΡΑΜΑΤΑ
Η ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟΝ 10 ο ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΦΩΚΑ !
 

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

"Όπου πάω κι όπου σταθώ...


  1. Φωτογραφία: "Όπου πάω κι όπου σταθώ, κρατώ, ανάμεσα στα δόντια μου, σαν φύλλο δάφνη, την Ελλάδα."
Ν.Καζαντζάκης

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Μυθικη Αναζητηση.
    "Όπου πάω κι όπου σταθώ, κρατώ, ανάμεσα στα δόντια μου, σαν φύλλο δάφνη, την Ελλάδα."
    Ν.Καζαντζάκης

Το «καραβάκι» στις σχολικές αίθουσες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ «Ο ΜΙΚΡΟΣ ΡΩΜΗΟΣ».

http://mikros-romios.gr/917/%CF%84%CE%BF-%C2%AB%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE

Το «καραβάκι» στις σχολικές αίθουσες και τα ποιήματα που μπήκαν στη ζωή πολλών μαθητών

Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς.
Ο Νοέμβριος 1920, με τις μεγάλες πολιτικές και πολιτειακές αλλαγές, έφερε στο προσκήνιο και σημαντικότατες αλλαγές για τον μαθητόκοσμο της χώρας. Εισήχθησαν επισήμως στη διδασκαλία νέα παιδαγωγικά τραγούδια με τον τίτλο «Τα Χελιδόνια», αποτέλεσμα συνεργασίας του μουσουργού Γ. Λαμπελέτ και του λόγιου Ζαχαρία Παπαντωνίου. Η έκδοση αφιερώθηκε στον αδελφό του ζωγράφο και καθηγητή ιχνογραφίας Αθανάσιο Παπαντωνίου, ο οποίος είχε αυτοκτονήσει δύο χρόνια νωρίτερα.
Μια νέα εποχή ανοιγόταν και ρίχνονταν στη λήθη τα άσματα του παρελθόντος, τα οποία επί μια ολόκληρη τριακονταετία ταλάνιζαν την παιδική ηλικία. Τι θα ένιωθαν άραγε τα παιδιά όταν μάθαιναν το περίφημο:
«Πριν του Μαίου το κάλος σβεσθή.
‘Οτ’ η νεότης γλυκά τραγουδεί,
Δότε τας χείρας φίλ’ εις χορόν.
Πριν του Μαγιού το φως γείν’ ωχρόν»
Ποιος ξέρει τι είχαν στο μυαλό τους οι σοφοί του κράτους όταν επέλεγαν τους στίχους του Αναστασίου Μάλτου, τους οποίους μελοποιημένους καλούνταν να τραγουδήσουν τα παιδιά:
«Ω πανάμωμε, ω πανάχραντε,
Γλυκειά παρθένε, Μαρία,
Μήτερ οσία, μήτερ αγία,
Δέου και ικέτευε υπέρ ημών»
Ή ακόμη όταν πίστευαν πως θα προσέλκυαν τις μαθήτριες στα σπορ με το «Άσμα μαθητριών», αγνώστου δυστυχώς ποιητού:
«Εις το στάδιον των φώτων
Κούφον αίρουσαι ταρσόν
Αι σεμναί καλλιδρομώμεν
Λαμπαδούχοι των Μουσών»
Άρα μπορεί εύκολα κανείς να κατανοήσει τη χαρά των παιδιών με την καθιέρωση των νέων τραγουδιών, αφού μπορούσαν πλέον να απολαμβάνουν τα μουσικά τους ταξίδια, με τους μαγικούς στίχους του Ζαχαρία Παπαντωνίου:
«Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;
Σε μάχεται η θάλασσα, δεν την φοβάσαι;
Ανέμοι σφυρίζουν και πέφτει νερό,
Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;»

Δημοφιλείς αναρτήσεις