Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

ΧΙΩΝΑ ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΛΟΥΣΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
kritipoliskaihoria.blogspot.com

ΠΩΛ ΓΚΩΓΚΕΝ ( 7 Ιουνίου 1848 – 8 Μαΐου 1903) ΠΙΝΑΚΑΣ - Riders on the Beach, 1902

ΠΩΛ ΓΚΩΓΚΕΝ ( 7 Ιουνίου 1848 – 8 Μαΐου 1903)
ΠΙΝΑΚΑΣ - Riders on the Beach, 1902
Γάλλος ζωγράφος, εκπρόσωπος του ρεύματος του μετα-ιμπρεσιονισμού και έντονα πειραματικός καλλιτέχνης που επηρέασε τα ρεύματα της μοντέρνας τέχνης.
Θεωρείται σήμερα ένας από τους μείζονες ζωγράφους όλων των εποχών.
Ο Γκωγκέν, με καταγωγή από Ισπανούς αποίκους στη Λατινική Αμερική, γεννήθηκε στο Παρίσι αλλά πέρασε τα παιδικά του χρόνια στη Λίμα (Περού). Σπούδασε στην Ορλεάνη της Γαλλίας και αμέσως μετά ταξίδεψε ανά τον κόσμο με εμπορικά πλοία και αργότερα με το Γαλλικό Ναυτικό για ένα διάστημα περίπου έξι ετών. Επέστρεψε στη Γαλλία το 1870, όπου και εργάστηκε ως βοηθός χρηματιστή. Παράλληλα με αυτή την ιδιότητά του, ο Γκωγκέν περνούσε μέρος του χρόνου του ζωγραφίζοντας με τον Καμίλ Πισαρό και τον Σεζάν. Αν και οι πρώτες προσπάθειές του ήταν αδέξιες, σημείωσε σταδιακά αξιοσημείωτη πρόοδο. Μέχρι το 1886 ο Γκωγκέν βρίσκονταν σε επαφή με τους ιμπρεσιονιστές καλλιτέχνες και συμμετείχε με έργα του στις εκθέσεις τους τα έτη 1876, 1880, 1881, 1882 και 1886.
Το 1884 μετακόμισε με την οικογένειά του στην Κοπεγχάγη, όπου προσπάθησε να ακολουθήσει — χωρίς επιτυχία — επαγγελματική σταδιοδρομία στις επιχειρήσεις. Τελικά, επέστρεψε στο Παρίσι το 1885, αφήνοντας την οικογένειά του στη Δανία και αποφασισμένος να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στην ζωγραφική. Χωρίς επαρκείς πόρους επιβίωσης, η σύζυγος και τα παιδιά του επέστρεψαν στην οικογένειά της.
Την περίοδο 1886–1891, ο Γκωγκέν έζησε κυρίως στην περιοχή της Βρετάνης, όπου ζούσαν επίσης αρκετοί πειραματικοί ζωγράφοι που εντάσσονται συχνά στη λεγόμενη «Σχολή της Pont-Aven». Επηρεασμένος από τον ζωγράφο Εμίλ Μπερνάρ, ο Γκωγκέν μετάβαλε σημαντικά το ύφος της ζωγραφικής του. Τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ζωγραφικής του έγιναν η χρήση μεγάλων επιφανειών και έντονων χρωμάτων. Ο Γκωγκέν δήλωνε πλέον απογοητευμένος από τον ιμπρεσιονισμό και στράφηκε περισσότερο στην αφρικανική τέχνη και την τέχνη της Ασίας. Παράλληλα, ήρθε σε επαφή με το έργο του Βίνσεντ βαν Γκογκ, περίπου το 1888, το οποίο και αναγνώρισε ως ιδιαίτερα σημαντικό. Με τον βαν Γκογκ συνδέθηκε φιλικά και τον επισκέφθηκε για ένα διάστημα δύο μηνών στην Αρλ. Τόσο ο Γκωγκέν όσο και ο βαν Γκογκ έπασχαν από κατάθλιψη και η συγκατοίκησή τους κατέληξε σε έντονη διαμάχη, με τελική συνέπεια ο βαν Γκογκ να κόψει μέρος του αριστερού αυτιού του, αφού προηγουμένως είχε απειλήσει να σκοτώσει τον Γκωγκέν..
Σε κακή ψυχολογική κατάσταση, ο Γκωγκέν εγκατέλειψε την Ευρώπη το 1891, για να ταξιδέψει στην Πολυνησία. Αρχικά εγκαταστάθηκε στην Ταϊτή και αργότερα στις νήσους Μαρκησίες (Μαρκέζας ή νήσοι Μαρκησίας). Εκεί πέρασε σχεδόν όλη την υπόλοιπη ζωή του, πραγματοποιώντας μόνον μία μόνον επίσκεψη στην Γαλλία. Τα έργα της περιόδου αυτής θεωρούνται ίσως τα καλύτερα δείγματα της δουλειάς του και ξεχωρίζουν για τον έντονο συμβολισμό τους και τον πολλές φορές θρησκευτικό χαρακτήρα τους, εμφανώς επηρεασμένος από τον πολιτισμό των ιθαγενών της Πολυνησίας. Το σύνολο του έργου του Γκωγκέν, και κυρίως οι πειραματισμοί του γύρω από τη χρήση των χρωμάτων, θεωρείται πως επηρέασαν σημαντικά τα καλλιτεχνικά ρεύματα του 20ού αιώνα και ειδικότερα τον φωβισμό.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

150 χρόνια Λευκός Πύργος σε 2 λεπτά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Η ιστορία του Λευκού Πύργου μέσα από σπάνιο, συλλεκτικό φωτογραφικό υλικό.
thessalonikiartsandculture.gr

Ἄνδρα μοι ἔννεπε,

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε φωτογραφία από Homer.
 
 
Ἄνδρα μοι ἔννεπε, Μοῦσα, πολύτροπον, ὃς μάλα πολλὰ
πλάγχθη, ἐπεὶ Τροίης ἱερὸν πτολίεθρον ἔπερσε·
πολλῶν δ’ ἀνθρώπων ἴδεν ἄστεα καὶ νόον ἔγνω,
πολλὰ δ’ ὅ γ’ ἐν πόντῳ πάθεν ἄλγεα ὃν κατὰ θυμόν,
ἀρνύμενος ἥν τε ψυχὴν καὶ νόστον ἑταίρων.
ἀλλ' οὐδ' ὧς ἑτάρους ἐρρύσατο, ἱέμενός περ·
αὐτῶν γὰρ σφετέρῃσιν ἀτασθαλίῃσιν ὄλοντο,
νήπιοι, οἳ κατὰ βοῦς Ὑπερίονος Ἠελίοιο
ἤσθιον· αὐτὰρ ὁ τοῖσιν ἀφείλετο νόστιμον ἦμαρ.
τῶν ἁμόθεν γε, θεά, θύγατερ Διός, εἰπὲ καὶ ἡμῖν.

The man for wisdom's various arts renown'd,
Long exercised in woes, O Muse! resound;
Who, when his arms had wrought the destined fall
Of sacred Troy, and razed her heaven-built wall,
Wandering from clime to clime, observant stray'd,
Their manners noted, and their states survey'd,
On stormy seas unnumber'd toils he bore,
Safe with his friends to gain his natal shore:
Vain toils! their impious folly dared to prey
On herds devoted to the god of day;
The god vindictive doom'd them never more
(Ah, men unbless'd!) to touch that natal shore.
Oh, snatch some portion of these acts from fate,
Celestial Muse! and to our world relate.

--from Book I, lines 1–10, The Odyssey (c. 7th century BC), translated by Alexander Pope
(Art: Odysseus Overcome by Demodocus' Song, by Francesco Hayez, 1813–15)

Σάββατο 28 Απριλίου... λίγο πριν την αυγή...

Η αποτυχημένη επιχείρηση πυρπόλησης του τουρκικού στόλου
Σάββατο 28 Απριλίου... λίγο πριν την αυγή...
Εκτυλίσσεται η επιχείρηση για την πυρπόληση του τουρκικού στόλου στον Κεράτιο. Τρία μικρά πλοία με τον Τζάκομο Κόκο πάνω στο ένα από αυτά, καλυπτόμενα από δυο μεγάλα μεταγωγικά, πλέουν στα ήρεμα νερά. Καθώς προχωρούν διακρίνουν να τρεμοπαίζει ένα λαμπερό φως σε έναν από τους πύργους του Γαλατά. Ο Ιταλός προσπερνάει μαζί με μερικές βάρκες που έχει ρυμουλκήσει πίσω του, γεμάτες με εύφλεκτα υλικά. Ξάφνου ακούγεται ένας κρότος και μετά κι άλλος, κι άλλος από τα τουρκικά κανόνια. Το σχέδιο έχει προδοθεί…
Η ύπαρξη κατασκόπων του σουλτάνου μέσα στο Πέραν, το φως από τη συνοικία τους τη στιγμή που ξεκινούσε η επιχείρηση πυρπόλησης, η έλλειψη ενημέρωσης για τη μεταφορά των καραβιών από τη ξηρά στον Κεράτιο, ήταν γεγονότα που έκαναν όλους του χριστιανούς να είναι δυσαρεστημένοι με τους Γενοβέζους στο Πέραν… συνεχίστε την ανάγνωση…
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/05/blog-post_2372.html

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

η Άλωση τής Τριπόλεως

Σαν σήμερα το 1821, η Άλωση τής Τριπόλεως.
Οι Έλληνες, κατόπιν μακράς πολιορκίας, εισέρχονται στην Τρίπολη, όπου είχαν συγκεντρωθεί πάνω από 40.000 τούρκιο από διάφορα μέρη της Πελοποννήσου. Οι πρώτοι αναιρριχηθέντες στα τείχη ήταν οι Μ. Δούνιας, Αυραντίτης, Γ. Ρουμάνης, Π. Κεφάλας κ.α. Ο τελευταίος, αφού έστησε την ελληνική σημαία στις επάλξεις, άνοιξε την καλούμενη «Αναπλιώτικη πόρτα», από όπου εισήλθαν τα σώματα τού Θ. Κολοκοτρώνη, Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, Γιατράκου, Α. Κονδάκη, Π. Ζαφειροπούλου καί άλλων οπλαρχηγών. Στους αλβανούς που βρίσκονταν στην πόλη, επιτράπηκε κατόπιν συμφωνίας να αποχωρήσουν. Άπειρα λάφυρα περιήλθαν στα χέρια των νικητών. Ο Καϊμακάμης, ο Κεχαγιάμπεης, διάφοροι άλλοι επίσημοι τούρκοι και αι γυναίκες των χαρεμίων παρεδόθηκαν στον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, ο οποίος ανέλαβε με προσωπική του ευθύνη την φύλαξή τους.
Η κατάληψη της Τριπολιτσάς αποτέλεσε βαρύτατο πλήγμα γιά τους τούρκους, οι οποίοι έχασαν το κυριώτερο έρεισμά τους στην Πελοπόννησο, γι’ αυτό και το γεγονός πανηγυρίστηκε με μεγάλη χαρά από τοτς Έλληνες.
(Πίνακας: Πόλεμος της Τριπολιτζάς και των πέριξ αυτής χωρίων, του Παναγιώτη Ζωγράφου, υπό την καθοδήγηση του Στρατηγού Μακρυγιάννη.)
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://eistorias.wordpress.com/]

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

"Μικρές Κυρίες"

Διαβάστε κιόλας τις πρώτες σελίδες του βιβλίου "Μικρές Κυρίες" της Λουίζας Μέι Άλκοτ από τον παρακάτω σύνδεσμο ---> http://goo.gl/vi0f1w
---
Οι "Μικρές Κυρίες", το διαχρονικό μυθιστόρημα που εξακολουθεί να συναρπάζει και σήμερα χάρη στην ξεχωριστή ατμόσφαιρα της οικογενειακής θαλπωρής που αποπνέει, προστίθεται στη μεγάλη λίστα της Γαλάζιας Βιβλιοθήκης!

Η ζωή δεν είναι εύκολη για τέσσερις αδελφές, τη Μεγκ, την Τζο, την Μπετ και την Έμι. Ο πατέρας τους λείπει στον Αμερικανικό Εμφύλιο και η μητέρα τους αγωνίζεται να ξεπεράσει τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Παρά τις αντιξοότητες όμως, τα κορίτσια είναι γεμάτα ζωντάνια και αισιοδοξία και στις δύσκολες στιγμές η μία φροντίζει την άλλη, μαλώνουν, διδάσκονται από τα λάθη τους, κάνουν νέους φίλους και μαθαίνουν πώς να ξεπερνούν απογοητεύσεις και αναποδιές...
http://minoas.gr/book-3930.minoas ‪#‎διαβάζω‬ ‪#‎diavazo‬

σχέδιο για πολλά...

Πολλά μπράβο στους συγγραφείς μας!

 
 
Επίσης, είμαστε ενθουσιασμένοι καθώς επτά βιβλία μας για παιδιά και για νέους συμπεριλήφθηκαν στις βραχείες λίστες παιδικών-εφηβικών βιβλίων των Λογοτεχνικών Βραβείων του Αναγνώστη 2014.
Μάνος Κοντολέων, «Μανόλο και Μανολίτο» (εικ. Ίρις Σαμαρτζή) (Κατηγορία Λογοτεχνικό Βιβλίο για Παιδιά): http://bit.ly/1mX2oWE
Στέλλα Κάσδαγλη, «Ήθελα μόνο να χωρέσω» (Κατηγορία Λογοτεχνικό Βιβλίο για Εφήβους): http://bit.ly/1n01ep1
Πολυχρόνης Κουτσάκης, «Καιρός για ήρωες» (Κατηγορία Λογοτεχνικό Βιβλίο για Εφήβους): http://bit.ly/1nQTHds
Λίνα Λυχναρά, «Το μυστικό του παλιού αρχοντικού» (Κατηγορία Λογοτεχνικό Βιβλίο για Εφήβους): http://bit.ly/1jhRNCZ
Ηρώ Παπαμόσχου, «Στα βήματα της Ιφιγένειας» (Κατηγορία Λογοτεχνικό Βιβλίο για Εφήβους): http://bit.ly/1lC3L9i
Ελένη Σαραντίτη, «Η Χαρούλα στους εφτά ουρανούς» (Κατηγορία Λογοτεχνικό Βιβλίο για Εφήβους): http://bit.ly/1iW85jv
Αγνή Σιούλα, «Έρχονται με την ομίχλη» (Κατηγορία Λογοτεχνικό Βιβλίο για Εφήβους): http://bit.ly/1mX2Bcb

Πολλά μπράβο στους συγγραφείς μας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις