Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Watching Rosie

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη explore.org.
 
explore.org
Watching Rosie feed her newly hatched hummingbird chicks is even more incredible when you realize that their eggs were no bigger than peas or jelly beans: explore.org/hummingbird

Ο Ελληνας δημιουργός των 3D οστών

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Εφυγε από την Ελλάδα με το πτυχίο χημικού μηχανικού, γεμάτος σκέψεις και προβληματισμούς για την ελληνική πραγματικότητα και ερωτήματα για τον δρόμο που έπρεπε να ακολουθήσει. Διδακτορικός ερευνητής με υποτροφία στην Αγγλία,…
ethnos.gr|Από Pegasus Interactive

Ο Ελληνας δημιουργός των 3D οστών

Εφυγε από την Ελλάδα με το πτυχίο χημικού μηχανικού, γεμάτος σκέψεις και προβληματισμούς για την ελληνική πραγματικότητα και ερωτήματα για τον δρόμο που έπρεπε να ακολουθήσει. Διδακτορικός ερευνητής με υποτροφία στην Αγγλία, σήμερα ο κ. Μανώλης Παπασταύρου εξέπληξε την επιστημονική κοινότητα με μια πρωτοποριακή μέθοδο για την τρισδιάστατη εκτύπωση πιο ανθεκτικών εμφυτευμάτων για την αναγέννηση των οστών.

  • ΕΘΝΟΣ
  • 9:00, 17/2
 
O Μανώλης Παπασταύρου παρουσίασε στο συνέδριο του Ινστιτούτου Φυσικής στο Λονδίνο την ερευνητική του εργασία που αφορά μια πρωτοποριακή μέθοδο για την τρισδιάστατη εκτύπωση πιο ανθεκτικών εμφυτευμάτων για την αναγέννηση των οστών
O Μανώλης Παπασταύρου παρουσίασε στο συνέδριο του Ινστιτούτου Φυσικής στο Λονδίνο την ερευνητική του εργασία που αφορά μια πρωτοποριακή μέθοδο για την τρισδιάστατη εκτύπωση πιο ανθεκτικών εμφυτευμάτων
Στην πράξη αυτό σηματοδοτεί μια νέα γενιά εμφυτευμάτων τα οποία είναι βιοδασπώμενα για τον ανθρώπινο οργανισμό και ιδίως με καλές μηχανικές ιδιότητες.
Η καινοτόμος ιδέα, η οποία εξελίσσει την προοπτική ίασης , ανακοινώθηκε σε συνέδριο του Ινστιτούτου Φυσικής στο Λονδίνο. Στο πλαίσιο των εργασιών με θέμα «Εκτυπώσεις για το Μέλλον» ο κ. Μ. Παπασταύρου παρουσίασε την ερευνητική του εργασία υπογραμμίζοντας ουσιαστικά ότι: «Με τη βοήθεια υπολογιστή μπορεί να εκτυπωθεί εμφύτευμα στο ακριβές μέγεθος και σχήμα κατάλληλο για κάθε συγκεκριμένο ασθενή. Αν και εμφυτεύματα κατασκευάζονται ήδη με την τεχνική της 3D printing, μέχρι τώρα δεν διαθέτουν την επιθυμητή αντοχή για τη στήριξη των οστών», εξηγεί στο «Εθνος» ο κ. Παπασταύρου ο οποίος είναι ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Trent στην πόλη του Νότιγχαμ. Στη Σχολή Αρχιτεκτονικής υπάρχει ειδικό τμήμα για τον Σχεδιασμό για την Υγεία και την Ευεξία, όπου εργάζεται ως διδακτορικός ερευνητής, και τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε είναι η προσωπική του εργασία και αντικείμενο της διατριβής του.
«Ηταν η αρχική ιδέα της πρότασής μου η οποία έγινε αποδεκτή από το πανεπιστήμιο και οι καθηγητές Φίλιπ Μπρίντον και Ντέιβιντ Φέαρχερστ της Σχολής Επιστημών και Τεχνολογίας μου έδωσαν τριετή υποτροφία», λέει ο κ. Παπασταύρου και εξηγεί τη σύνθετη διαδικασία μέχρι το εμφανές τελικό αποτέλεσμα. «Η μέθοδος φιλοδοξεί να βοηθήσει τους ορθοπαιδικούς χειρουργούς προκειμένου να αντικαταστήσουν τα μεταλλικά εμφυτεύματα. Το εκτυπωμένο εμφύτευμα αποτελείται από τα ίδια βιοϋλικά που υπάρχουν στο φυσικό οστό και διαλύονται στον οργανισμό, καθώς ο ασθενής ανακάμπτει και αναπτύσσει νέο ιστό.
Η τρισδιάστατη εκτύπωση συνδυάζεται με την ψύξη του υλικού, της βιοκεραμικής πάστας, σε θερμοκρασία κάτω του μηδενός. Η καινοτομία έγκειται στο ότι καταφέρνει να κατευθύνει την ανάπτυξη κρυστάλλων πάγου μέσα στο υλικό καθώς αυτό εκτυπώνεται, έτσι ώστε να γίνει ανθεκτικό διατηρώντας παράλληλα τις βιολογικές του ιδιότητες.
Νέα εποχή
Ουσιαστικά η μέθοδος είναι τρόπος για να ελέγχουμε το σχήμα και το μέγεθος των κρυστάλλων και κατ' επέκταση των πόρων που δημιουργούνται στο υλικό. Η νέα μέθοδος προορίζεται για ασθενείς που έχουν υποστεί απώλεια μεγάλου τμήματος οστού συνήθως λόγω καρκίνου ή σοβαρού κατάγματος». Οπως εξηγεί ο Ελληνας ερευνητής αυτή η οστική «σκαλωσιά» είναι ένα τρισδιάστατο πλέγμα το οποίο λειτουργεί ως προσωρινή «γέφυρα» με στόχο να διευκολύνει την αναγέννηση του φυσικού ιστού του οστού. Αυτό θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο και το κόστος δημιουργίας των συνθετικών εμφυτευμάτων. «Στο μέλλον από την έρευνα αυτή θα προκύψουν αποτελέσματα που θα αντικαταστήσουν το μέταλλο στα ορθοπαιδικά εμφυτεύματα και τα νέα υλικά θα μπορούν να διασπαστούν μέσα στο σώμα».

Μανώλης Παπασταύρου
Οι συνθήκες στην Ελλάδα είναι δύσκολες

Απόφοιτος του Ε.Μ. Πολυτεχνείου ο κ. Μανώλης Παπασταύρου ζει πέντε χρόνια στην Αγγλία και παρά τον νόστο η ιδέα της επιστροφής υπό τις παρούσες συνθήκες φαντάζει μακρινή. «Βλέπω να παραμένω στην Αγγλία. Αν και μακροπρόθεσμα θα ήθελα να επιστρέψω στην πατρίδα, νομίζω ότι στην Ελλάδα είναι περίεργα τα πράγματα», λέει και ξεδιπλώνει το νήμα από τα φοιτητικά του χρόνια.
«Σπούδασα στη Σχολή Χημικών Μηχανικών στο Μετσόβιο. Καθυστέρησα να τελειώσω θυμάμαι, καθώς επί δύο χρόνια η σχολή ήταν ημίκλειστη από τις καταλήψεις και είχαμε διπλές εξεταστικές όπου δεν μπορούσες να αποδώσεις. Πρέπει να πω όμως ότι απέκτησα καλές θεωρητικές γνώσεις στη σχολή.
Αλλαγή πορείας
Αργότερα, μετά τη στρατιωτική θητεία μου, αποφάσισα να αλλάξω πορεία. Ηθελα κάτι που θεωρούσα περισσότερο δημιουργικό. Ετσι παρακολούθησα μαθήματα Smart Design και εν συνεχεία ασχολήθηκα με ιατρικά θέματα όταν έκανα τις μεταπτυχιακές σπουδές. Είναι πολύ δύσκολο να γυρίσει κάποιος στην Ελλάδα, όπου υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα. Ιδίως εάν συγκρίνει κανείς το βιοτικό επίπεδο π.χ. στην Αγγλία και κυρίως την εκτίμηση η οποία υπάρχει εδώ για την εργασία των επιστημόνων. Στην Ελλάδα εκτιμώνται, ίσως, αλλά δεν γίνεται τίποτα στην πράξη. Επίσης τα πανεπιστήμια είναι πολύ «κλειστά». Αν δεν υπάρχει συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, από πού θα έρθουν τα λεφτά; Παράλληλα με προβληματίζει επίσης και το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα για όσους ξεκινούν μια νέα επιχείρηση. Το έχω σκεφτεί και εγώ ως ιδέα, αν δεν παραμείνω στον ακαδημαϊκό χώρο. Ομως είναι πολύ δύσκολο με αυτήν τη φορολόγηση που υπάρχει να λειτουργήσει μια νέα επιχείρηση».

Γιώργος Αποστολίδης

Kastelorizo

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Blue Planet.

Στάθης Ψάλτης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Typical Greek.
 
Ο χρήστης Typical Greek διασκεδάζει.
Θα μου χαλασεις το εργαλειο😂(Στάθης Ψάλτης) 👍🏼🇬🇷💙

ΠΑΤΡΙΔΑ Σ ΑΓΑΠΩ !!!!!!

 
kefalokleidomata.blogspot.gr|Από ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΕΦΑΛΟΣ

Γιατί άραγε πρέπει να ντρεπόμαστε όταν λέμε πως αγαπάμε την πατρίδα μας, όταν λέμε πως είμαστε πατριώτες;
Είναι εθνικισμός όταν αγαπάει κανείς την πατρίδα;
Όχι βέβαια. Και είναι σκόπιμη η παραπλάνηση.
Ο εθνικισμός έχει μιά βασική και ουσιαστική διαφορά από την έννοια ''πατριωτισμός'' σε τούτο: Ο πατριωτισμός, ορίζεται ως η αγάπη για την πατρίδα η οποία αναπτύσσεται χωρίς καμία διάθεση υποτίμησης ή περιφρόνησης άλλου έθνους, σε αντίθεση με
τον εθνικισμό, ο οποίος δομείται στη βάση της θεώρησης "ανώτερο/κατώτερο έθνος".

Και τί είναι η πατρίδα μας, όπως θα έλεγε κι ο Πολέμης, μέσα απ' την σελίδα 55 του αναγνωστικού της Ε' δημοτικού του 1964;
http://1.bp.blogspot.com/-xjXnLPZPpTI/VjsX9lf7YlI/AAAAAAAAG4E/oSE69t8dMww/s640/polemis.bmp
''Όλα πατρίδα μας!''
Πατρίδα μας η γειτονιά που μεγαλώσαμε.
Πατρίδα μας κι οι αλάνες που ματώσαμε τα γόνατά μας.
Πατρίδα μας η πρώτη αίθουσα του σχολείου που πήγαμε.
Πατρίδα κι οι κυριακάτικες μαζώξεις με το συγγενολόϊ.
Πατρίδα κι η εκδρομή με την οικογένεια.
Το πρώτο μας καλοκαιρινό υπαίθριο σινεμά, πατρίδα.
Τα συνήθεια μας και τα σουσούμια μας, πατρίδα.
Πατρίδα και το πρώτο μας φιλί, κι ο πρώτος έρωτας.
Πατρίδα και η θέα απ' το φοιτητικό παράθυρο στον ακάλυπτο της άλλης πολυκατοικίας.
Τα ξενύχτια με την ατέλειωτη κουβέντα και τις εσωτερικές αναζητήσεις, κι αυτά πατρίδα μας.
Πατρίδα τα όνειρα για καριέρα και καλή ζωή.
Πατρίδα κι οι διακοπές, η θάλασσα, ο ήλιος μέσα στις ελιές, και το αγνάντι στο χιονισμένο καταφύγιο.
Οι απογοητεύσεις, οι αδικίες, τα πρώτα ''χαστούκια'', κι αυτά πατρίδα.
Πατρίδα το άγχος, πατρίδα το μεροκάματο, πατρίδα και η αμφιβολία κι ο φόβος για το μέλλον.
Τα παιδιά μας, η μεγαλύτερη πατρίδα.
Ο σύντροφός μας στην ζωή, το ίδιο.
Οι γονείς μας μέσα στους τάφους, ιερή πατρίδα.
Όλοι οι πρόγονοι που πάλεψαν με τα όπλα ή με την επιστήμη ή με την τέχνη και τα γράμματα, ιερή πατρίδα κι αυτοί.

Δεν υπάρχει κάτι που να έχουμε δεί, ακούσει, μυρίσει, νοιώσει με το σώμα ή την ψυχή, που να μην είναι πατρίδα.
Η ζωή μας όλη είναι πατρίδα.
Κι αυτή την πατρίδα την κουβαλάμε μέσα μας θέλουνε δεν θέλουνε.
Δεν ξεπουλιέται, δεν φιμώνεται, δεν πεθαίνει.

Ναι, είμαστε πατριώτες!
Ναι, για ν' αγοράσουν όλη την πατρίδα πρέπει να αγοράσουν κι εμάς.
Δεν γίνεται, εδώ την ''πάτησαν''!

Ναι, είμαστε πατριώτες που έχουμε και αγαπάμε την πατρίδα μας,
..αντίθετα με την χούντα διαρκείας,
..που κυβερνά τον τόπο έξη χρόνια τώρα!.. 

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Μετέωρα

 
Παναγία μου,μητέρα της αγάπης ..Αγγελιοφόρε των ουρανών
Τα Μετέωρα αποτελούν, μετά το Άγιο ΄Ορος, το μεγαλύτερο και με συνεχή παρουσία από την εποχή της εγκατάστασης των πρώτων ασκητών μέχρι σήμερα μοναστικό σύνολο στον ελλαδικό χώρο. Από τις ιστορικές μαρτυρίες συμπεραίνουμε ότι οι μονές των Μετεώρων ήταν στο σύνολό τους τριάντα. Από τις τριάντα αυτές μονές οι έξι λειτουργούν έως σήμερα και δέχονται πλήθος προσκυνητών. Υπάρχουν όμως και πολλά μικρότερα μοναστήρια εγκαταλελειμμένα. Τα περισσότερα από αυτά είχαν ιδρυθεί στον 14ο αι.
Η ονομασία Μετέωρα είναι νεότερη και δεν αναφέρεται από τους αρχαίους συγγραφείς. Το όνομά τους το οφείλουν στον Άγιο Αθανάσιο τον Μετεωρίτη, κτήτορα της μονής της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος (Μεγάλο Μετέωρο), ο οποίος ονόμασε έτσι τον «πλατύ λίθο›, στον οποίο ανέβηκε για πρώτη φορά το 1344. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, οι πρώτοι αναχωρητές εγκαταστάθηκαν στην περιοχή το 12 αι. Στα μέσα του 14ου αι. ο μοναχός Νείλος συγκέντρωσε τους μοναχούς που ζούσαν απομονωμένοι σε σπηλιές των βράχων, γύρω από την σκήτη της Δούπιανης οργανώνοντας έτσι τον μοναχισμό στα Μετέωρα.
Η κατάκτηση της Θεσσαλίας από τους Οθωμανούς Τούρκους (1393) και η βαθμιαία κατάρρευση και τελική πτώση της βυζαντινής αυτοκρατορίας επέφεραν κατά το 15ο αι. μια κάμψη στη μοναστική ζωή των Μετεώρων.
Κατά το τελευταίο τέταρτο του 15ου αι. παρατηρείται μια ανάκαμψη, που σηματοδοτείται από τη ίδρυση της μονής της Αγίας Τριάδας (1475/76) και την τοιχογράφηση του παλαιού καθολικού του Μεγάλου Μετεώρου (1483). Η ακμή των Μετεώρων θα συντελεστεί τον επόμενο αιώνα, κατά τον οποίο ιδρύονται νέα μοναστήρια, ανεγείρονται νέα καθολικά και άλλα μοναστηριακά κτίσματα, τα περισσότερα από τα οποία κοσμούνται με εξαιρετικής τέχνης αγιογραφίες.
Κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας στη Θεσσαλία (1393-1881) τα μετεωρίτικα μοναστήρια λειτούργησαν ως τόποι ελπίδας. Στις αρχές του 19ου αι. τα στρατεύματα του Αλή-Πασά, επέφεραν καταστροφές και λεηλασίες σε πολλά από αυτά (Μονή Υπαπαντής, Μονή Αγίου Δημητρίου κ. ά.).
Τα έξι επισκέψιμα μοναστήρια των Μετεώρων, είναι σήμερα αναστηλωμένα και με συντηρημένο στο μεγαλύτερο μέρος τους τον τοιχογραφικό τους διάκοσμο. Το 1989 η Unesco ενέγραψε τα Μετέωρα στον κατάλογο των Μνημείων της Παγκόσμιας Κληρονομιάς, ως ένα ιδιαίτερης σημασίας πολιτιστικό και φυσικό αγαθό.

Ελληνάρας🇬🇷💙Σε ευχαριστούμε!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Typical Greek.



Typical Greek
Ελληνάρας🇬🇷💙Σε ευχαριστούμε!
"Είμαστε απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου!! Είμαστε πολεμιστές!! Και σήμερα κερδίσαμε με αυτό!! Ευχαριστώ που μου δώσατε τη δύναμη!" - ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΑΜΠΙΔΗΣ

Σταθης Ψαλτης🇬🇷💙🙏🏼

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Typical Greek.
 
Typical Greek
Φοβερά θέλατε κουφάλες! Ποσά χρόνια μπροστά..! Σταθης Ψαλτης🇬🇷💙🙏🏼 🔱www.Hellenic-Fashion.com🔱

Η Παναγία η Γοργοεπήκοος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Η Μονή πανηγυρίζει στις 8 Σεπτεμβρίου (210 5550777). Ρεπορτάζ: Τσέγκα Μαρία Το Μοναστήρι της Παναγίας της Γοργοεπηκόου βρίσκεται στη Μάνδρα Αττικής, σ...
tsegkanews.gr


Η Μονή πανηγυρίζει στις 8 Σεπτεμβρίου (210 5550777).
Ρεπορτάζ: Τσέγκα Μαρία
Το Μοναστήρι της Παναγίας της Γοργοεπηκόου βρίσκεται στη Μάνδρα Αττικής, στην κορυφή της οροσειράς, με θέα τη θάλασσα της Ελευσίνας. Αν και η μονή βρίσκεται τόσο κοντά στην «τρέλα» της πόλης, όποιος την επισκεφθεί μπορεί να ηρεμήσει και να γαληνεύσει. Να αντιληφθεί την ιερότητα του χώρου και με ευλάβεια να προσευχηθεί στη Μεγαλόχαρη και να ζητήσει τη λύτρωση για ότι τον απασχολεί. Και η Παναγιά η Γοργοεπήκοος –όπως λέει και το όνομά της- γρήγορα θα ακούσει και θα προστρέξει.
Το Άγιο Εικόνισμά της θαυματουργής Παναγίας Γοργοεπηκόου, αγιογραφήθηκε στο Άγιο Όρος  πριν το 1900. Η Παναγία κρατάει «το θείο βρέφος στην αγκαλιά της σαν σε θρόνο χερουβικό, με ιλαρό το προσωπό της, με γλυκυτάτους οφθαλμούς και ένα αμυδρό μειδίαμα στα χείλη».  Την εικόνα αγόρασε από το Άγιο Όρος μία οικογένεια από τη Σμύρνη και σαν πολύτιμη κληρονομιά πέρασε από γενιά σε γενιά και τελικά έφτασε στα χέρια της Ιφιγένεια Αναπλιώτου λίγο πριν καταστροφή της Σμύρνης.

Το πρώτο θαύμα
Ήταν το 1907 όταν η θαυματουργή εικόνα έκανε το πρώτο της θαύμα. Η Ιφιγένεια ήταν βρέφος στην κούνια στον πάνω όροφο του σπιτιού και οι γονείς της γευμάτιζαν στον κάτω. Ξαφνικά οι γονείς άκουσαν έναν δυνατό θόρυβο και έτρεξαν πάνω για να δουν τι συμβαίνει. Έκπληκτοι είδαν πως η εικόνα είχε κατέβει από το εικονοστάσι που ήταν στο δωμάτιο και είχε σταθεί όρθια στα κάγκελα της κούνιας, την ώρα που το βρέφος κοιμόταν ήσυχο. Αμέσως, φώναξαν έναν ιερέα και έκανα κατανυκτική παράκληση στην Παναγία. Αυτό το γεγονός έγινε στις 8 Σεπτεμβρίου, γι’ αυτό και κάθε χρόνο από τότε, την ίδια ημέρα έκαναν στο σπίτι τους αγρυπνία.


Το ταξίδι στην Ελλάδα
    Με το διωγμό του 1922 αναγκάστηκε να φύγει από τη Σμύρνη και η οικογένεια της Ιφιγένειας. Το πρώτο που φρόντισαν να πάρουν μαζί τους ήταν βέβαια η θαυματουργή εικόνα, την οποία τύλιξαν ευλαβικά σε ένα άσπρο μαντήλι και την έφεραν μαζί τους ως ιερό κειμήλιο έως την Μυτιλήνη και από εκεί μετά από χρόνια στην Αθήνα. Τα θαύματα συνεχίστηκαν και τα επόμενα χρόνια. Ήταν 8 Σεπτεμβρίου κάποια χρόνια μετά την άφιξη στην Ελλάδα, όταν έπιασε φωτιά το δωμάτιο που φύλαγε η Ιφιγένεια την εικόνα. Όλα κάηκαν εκτός από την Παναγία που έμεινε άθικτη ανάμεσα στις φλόγες!


Το Ιστορικό της μονής
Τέσσερις μοναχές, κατά τη θεια βούληση όπως αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων,  ξεκίνησαν να χτίσουν ένα μοναστήρι – ησυχαστήριο που επιθυμούσαν να το αφιερώσουν στην Παναγία την Γοργοεπήκοο. Τον Ιανουάριο του 1965 συγκεντρώθηκαν και έμειναν προσωρινά στο σπίτι της μίας στα Μελίσσια, προκειμένου να βρουν έναν κατάλληλο τόπο για να χτίσουν το μοναστήρι τους. Ύστερα από αρκετή αναζήτηση βρήκαν ένα οικόπεδο που τους άρεσε στο Καπανδρίτι. Αν και έδωσαν προκαταβολή, η Παναγία ήθελε αλλού τη μονή της.
    Μια από τις επόμενες ημέρες επισκέφθηκε τις τέσσερις κοπέλες η Ιφιγένεια Αναπλιώτου. Αφού  συζήτησαν για την υπόθεση που τις επισκέφθηκε, τους είπε πως έπρεπε να πάει στην εκκλησία για να πάρει μια εικόνα της που την είχε πάει για τους Χαιρετισμούς, γιατί όπως είπε, είχε μαθευτεί πως είναι θαυματουργή και της την ζητούσαν από την εκκλησία. Οι 4 κοπέλες ρώτησαν στη Χάρη ποίας Παναγίας είναι η εικόνα. Και όταν εκείνη απάντησε στη χάρη της Γοργοεπηκόου τα κορίτσια συγκινήθηκαν και ζήτησαν αν μπορούν να την έχουν, αφού στη χάρη της θέλανε να κάνουν το μοναστήρι. Ευγενικά όμως η Ιφιγένεια το αρνήθηκε και έφυγε. Αυτά έγιναν τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς -1965- όμως, τα κορίτσια την παρακάλεσαν να τους δώσει για λίγο την εικόνα να την βγάλουν φωτογραφία γιατί θα θελαν να κάνουν την πρώτη τους υπαίθρια Λειτουργία στο Καπανδρίτι. Και η Ιφιγένεια τους αποκρίθηκε να την κρατήσουν γιατί όπως είπε: «Πάντα ήθελα να Της χτίσω μια εκκλησία, αλλά δεν νομίζω πια να τα καταφέρω».
    Η Λειτουργία αυτή όμως, δεν έγινε ποτέ από διάφορα εμπόδια. Μια γυναίκα μάλιστα, τους είπε πως δε θα χτιζόταν εκεί το μοναστήρι, γιατί το είδε στον ύπνο της και θα γινόταν πάνω σε οροσειρά. Μετά λοιπόν, από πολλά εμπόδια, σκέφτηκαν πως ίσως θα έπρεπε να το έχτιζαν τελικά στην Μάνδρα, γι’αυτό και μαζί με τους δύο δικηγόρους, το διοικητή της αστυνομίας  Κηφισιάς και τη γυναίκα αυτή, πήγαν στη Μάνδρα και εκείνη όταν αντίκρισε από μακριά το βουνό αναφώνησε ότι εκεί της υπέδειξε η Παναγιά να γίνει το μοναστήρι. Ανέβηκαν με πολύ κόπο στην κορυφή. Η θέα και η ηρεμία τους άρεσε πολύ, όμως ο τόπος γύρω ήταν απότομος, κρημνώδης, δύσβατος, άνυδρος, όλο πέτρα, βράχια και θάμνους. Μη γνωρίζοντας τι να αποφασίσουν, ζήτησαν από την Παναγία να τους υποδείξει σε ποια από τις δύο περιοχές να χτίσουν τελικά το μοναστήρι και με θεϊκό σημάδι στην ηγουμένη των τεσσάρων κοριτσιών επέλεξαν τελικά τη Μάνδρα.
Αμέσως ήλθαν σε επαφή με τον ιδιοκτήτη του οικοπέδου και ο αείμνηστος Νικόλαος Σταμίδης προσέφερε δωρεά 25 στρεμμάτων. Στις 25 Μαρτίου ανέβηκαν όλοι μαζί και έστησαν ένα Πρόχειρο Προσκυνητάρι της Παναγίας. Αρχικά κάθε ημέρα πήγαιναν από τα Μελίσσια στη Μάνδρα και σκαρφάλωναν έως την κορυφή, όπου μόνες τους πάλευαν να ανοίξουν δρομάκι για να χτιστεί στη συνέχεια το μοναστήρι. Τις Κυριακές βέβαια πήγαιναν και 20-30 άτομα από την περιοχή και βοηθούσαν.


Να μου δώσεις και την άλλη μισή κάπα
 Ο Γιώργος Λιάσκος, κάτοικος της περιοχής, είχε δει στα 16 του χρόνια μια καλόγρια (την οποία έβλεπαν συχνά στην κορυφή και άλλοι τσέλιγκες και εργάτες που χτυπούσαν πεύκα για ρετσίνι) η οποία του είπε πως θέλει όταν έρθει η ώρα να της δώσει και την άλλη μισή κάπα. Ο Γιώργος Λιάσκος, λοιπόν, όταν είδε τις τέσσερις κοπέλες θυμήθηκε τα λόγια της καλόγριας και κατάλαβε τι εννοούσε. Έτσι, πήγε στις καλόγριες και τους είπε: «Τώρα έχετε το μισό οικόπεδα από το Βορρά. Εγώ θα σας δώσω το άλλο μισό από το Νότο.»
Έφτιαξαν αρχικά ένα μικρό εκκλησάκι και εγκαταστάθηκαν εκεί στις 18 Δεκεμβρίου 1966. Στην αρχή δεν ανέβαιναν προσκυνητές, αλλά σιγά σιγά πήγαιναν συχνότερα άνθρωποι που λέγανε ότι είδαν την Παναγία στον ύπνο τους να τους λέει οτι «είμαι εγώ που μένω εκεί πάνω. Η καινούρια στα μεταλλεία του Σκαλιστήρη. Η Μαρία μητέρα του Μανώλη. Ελάτε!  Γιατί δεν έρχεστε να με δείτε;»
    Αν και ζούσανε μόνες τους στην ερημιά, είχαν την Παναγία προστάτη τους και φύλακα. Κάθε πρωί στον Όρθρο στο «Πάσα πνοή» και κάθε Εσπερινό στο «Κατευθυνθήτω η προσευχή μου» η εικόνα χτυπούσε σαν με ένα πετράδι για να δείχνει ότι ήταν εκεί.
Ύστερα από πολλά εμπόδια, ο Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος ζήτησε ένα σχέδιο της Μονής και προχώρησε στην υπογραφεί του Διατάγματος της Ιδρύσεως της Ιεράς Μονής της Γοργοεπηκόου με βασιλική βούλα και άδεια της ιδρύσεώς της το 1972. Στις 6 Αυγούστου 1971 έβαλαν το θεμέλιο λίθο του Μοναστηριού, στις 23 Σεπτεμβρίου 1973 έγιναν τα εγκαίνια από το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη και μπήκαν μέσα οι μοναχές και έγινε Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός και Αγιασμός. Στις 29 Οκτωβρίου 1978 θεμελιώθηκε ο καθολικός ναός της μονής  από το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μεγάρων και Σαλαμίνος κ.κ. Βαρθολομαίο και 7 Σεπτεμβρίου του 1982 έγιναν τα «Θυρανοίξια».


Το πρώτο εκκλησάκι όπου έμεναν οι μοναχές, έως ότου να χτίσουν το μοναστήρι.

Το χωριό της Κρήτης που βυθίζεται!

γνωρίστε το!

Το πριν και το μετά σε βίντεο Ένα πολύ όμορφο βίντεο του Γιώργου Σκραφνάκη δείχνει το πριν και το μετά ενός χωριού που σιγά σιγά χάνεται στο νερό. Στο...
redder.gr

Ένα πολύ όμορφο βίντεο του Γιώργου Σκραφνάκη δείχνει το πριν και το μετά ενός χωριού που σιγά σιγά χάνεται στο νερό.
Στο βίντεο υπάρχουν πλάνα του χωριού από το 2013 μέχρι σήμερα. Μάλιστα, μπορείτε να δείτε από κοντά το χωριό πώς είναι σήμερα καλυμμένο από το νερό του φράγματος Αποσελέμη του δήμου Χερσονήσου.
- See more at: http://www.redder.gr/redder-web/52353/gnoriste-to-xorio-tis-kritis-pou-vythizetai#sthash.ScwQRmhB.dpuf
Ένα πολύ όμορφο βίντεο του Γιώργου Σκραφνάκη δείχνει το πριν και το μετά ενός χωριού που σιγά σιγά χάνεται στο νερό.
Στο βίντεο υπάρχουν πλάνα του χωριού από το 2013 μέχρι σήμερα. Μάλιστα, μπορείτε να δείτε από κοντά το χωριό πώς είναι σήμερα καλυμμένο από το νερό του φράγματος Αποσελέμη του δήμου Χερσονήσου.


press-news.gr
- See more at: http://www.redder.gr/redder-web/52353/gnoriste-to-xorio-tis-kritis-pou-vythizetai#sthash.zdILlMF7.dpuf

Δημοφιλείς αναρτήσεις