Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017

Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος ὁ Ἀπόστολος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
Ἑλληνοϊστορεῖν
Το Συναξάρι της ημέρας
Σήμερα, 22 Ιανουαρίου, γιορτάζουν οι Άγιοι της Εκκλησίας μας:
+Άγιος Τιμόθεος ο Απόστολος
+Άγιος Αναστάσιος ο Πέρσης ο Οσιομάρτυρας
+Άγιοι Μανουήλ Επίσκοπος, Γεώργιος Επίσκοπος Δεβελτού, Πέτρος Επίσκοπος, Λέων Επίσκοπος Νικαίας, Γαβριήλ, Σιώνιος, Ιωάννης, Λέων, Πάροδος Πρεσβύτερος και άλλοι τριακόσιοι εβδομήντα επτά Μάρτυρες
+Όσιος Αναστάσιος ο Διάκονος
+Όσιος Ιωσήφ ο ηγιασμένος ο Σαμάκος
+Όσιος Μακάριος εκ Ρωσίας
+Άγιος Ιωάσαφ Φωτιστής της Αλάσκας
+Εύρεσις της Ιεράς Εικόνας της Παναγίας Ελεηστρίας Κορώνης

Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος ὁ Ἀπόστολος
Γεννήθηκε ἀπὸ Ἕλληνα πατέρα καὶ Ἰουδαία μητέρα, τὴν Εὐνίκη, στὰ Λύστρα τῆς Λυκαονίας. Στερήθηκε πολὺ νωρὶς τὸν πατέρα του, καὶ ἡ γιαγιά του Λωΐδα ἀπὸ μικρὸ παιδὶ ἀκόμα τοῦ δίδαξε τὴν Ἁγία Γραφή. Ὅταν πέρασε ὁ Παῦλος ἀπὸ τὰ Λύστρα, ἐκτίμησε τὰ πνευματικά του χαρίσματα καὶ εἶδε σ᾿ αὐτὸν ἕνα σπουδαῖο ἀποστολικὸ ἐργάτη. Τὸν διαπαιδαγωγεῖ ἀνάλογα, τὸν καθιστᾶ ἐπίσκοπο Ἐφέσου καὶ ἀπὸ τὴν 2η ἀποστολική του περιοδεία ὁ Παῦλος παίρνει τὸν Τιμόθεο συνοδό του. Ἀπὸ τότε, κοντὰ στὸν Ἀπόστολο τῶν Ἐθνῶν, ζεῖ πολλὲς περιπέτειες γιὰ τὴν διάδοση τοῦ μηνύματος τῆς εὐαγγελικῆς ἀλήθειας. Μετὰ τὸ μαρτυρικὸ θάνατο τοῦ Παύλου, ὁ Τιμόθεος ἐπιστρέφει στὴν Ἔφεσο καὶ ἐκεῖ συνεχίζει τὴν διαποίμανση τῆς περιοχῆς ποὺ τοῦ εἶχε ἀναθέσει. Κατὰ τὴν παράδοση, ἐκεῖ ὑπέστη μαρτυρικὸ θάνατο ἀπὸ τοὺς ἐξαγριωμένους ὄχλους τῶν εἰδωλολατρῶν, ἐπειδὴ ἐπέκρινε τὰ ὄργιά τους σὲ μία σειρὰ γιορτῶν τῆς Ἀρτέμιδος τῆς Ἐφεσίας. Ἔτσι, δίκαια θὰ μποροῦσε νὰ ἐπαναλάβει καὶ ὁ Τιμόθεος αὐτὸ ποὺ εἶπε ὁ διδάσκαλός του, ὅταν πλησίαζε τὸ τέλος του: «Τὸν ἀγῶνα τὸν καλὸν ἠγώνισμαι, τὸν δρόμον τετέλεκα, τὴν πίστιν τετήρηκα λοιπὸν ἀπόκειταί μοι ὁ τῆς δικαιοσύνης στέφανος, ὃν ἀποδώσει μοι ὁ Κύριος ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ, ὁ δίκαιος Κριτής». Δηλαδή, τὸν καλὸ ἀγῶνα τῆς διάδοσης τοῦ Εὐαγγελίου ἀγωνίστηκα, τὸ δρόμο τῆς ἀρετῆς τελείωσα καὶ τὴν πίστη διαφύλαξα. Λοιπόν, μοῦ ἐπιφυλάσσεται ὁ στέφανος τῆς δικαιοσύνης, ποὺ θὰ μοῦ ἀποδώσει ὁ Κύριος τὴν μεγάλη ἡμέρα τῆς Κρίσεως, σὰν δίκαιος Κριτής. Τὸ δὲ ἱερὸ λείψανο τοῦ Ἁγίου, μετακομίστηκε στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ κατατέθηκε μέσα στὴν Ἁγία Τράπεζα τοῦ ναοῦ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, μαζὶ μ᾿ αὐτὰ τῶν Ἁγ. Ἀπ. Ἀνδρέου καὶ Λουκᾶ.
(ἀπὸ τὸ βιβλίον «Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδοξίας», ποὺ συνέγραψε ὁ Χρῆστος Τσολακίδης)
Ἀπολυτίκιον
Χρηστότητα ἐκδιδαχθείς, καί νήφων ἐν πᾶσιν, ἀγαθήν συνείδησιν ἱεροπρεπῶς ἐνδυσάμενος, ἤντλησας ἐκ τοῦ Σκεύους τῆς ἐκλογῆς τά ἀπόρρητα, καί τήν πίστιν τηρήσας, τόν ἴσον δρόμον τετέλεκας, Ἀπόστολε Τιμόθεε. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τάς ψυχάς ἡμῶν.

[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Γρηγόριος Παλαμάς (1296-1359)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Bυζαντινών Ιστορικά.
22 Ιανουαρίου 2015 ·

  • Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, ο Θαυματουργός - τέλη 16ου αι. μ.Χ. - Mονή Διονυσίου, Άγιον Όρος


Γρηγόριος Παλαμάς (1296-1359) Ο Γρηγόριος ο Παλαμάς ήταν Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης και τιμάται ως ένας από τους σημαντικότερους Αγίους της Ορθόδοξης Εκκλησίας. H διδασκαλία του και το πνευματικό τους έργο αποτελούν θεμέλιο της Ορθόδοξης Πίστης.

              Ο Γρηγόριος γεννήθηκε το 1296 στην Κωνσταντινούπολη από αριστοκρατική γενιά. Μεγαλώνοντας εγκατέλειψε την Πόλη και κινήθηκε πρώτα προς το Παπίκιον Όροςτης Θράκης και τελικά προ το Άγιο Όρος. Το 1335 εμφανίστηκε για πρώτη φορά με τους δύο αποδεικτικούς λόγους του «Περί εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος», με τους οποίους ήλθε σε σύγκρουση με τον Βαρλαάμ τον Καλαβρό, ο οποίος δίδασκε πως ο άνθρωπος δεν μπορεί να γνωρίσει το Θεό, κι ακόμα περισσότερο δεν μπορεί να ενωθεί μαζί του. Άρα οι μοναχοί, οι «ησυχαστές», που κήρυτταν ότι ο άνθρωπος ανεξάρτητα από τη μόρφωσή του μπορεί να γνωρίσει το Θεό , να δει το <<Άκτιστο Φως>>, σύμφωνα με τον Βαρλαάμ έλεγαν ψέματα.
            Ο Παλαμάς αφήνει το Άγιο Όρος και επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, γράφει τους δικούς του λόγους και ξεκινάει το δικό του αγώνα. Η θέση του, που αποτελεί την επιτομή της Ορθόδοξης ησυχαστικής παράδοσης, ήταν ότι «ο Θεός υπάρχει κατά δύο τρόπους. Κατά την ουσία Του και κατά τις Θείες και άκτιστες Ενέργειές Του. 0 άνθρωπος δεν μπορεί να γνωρίσει τον Θεό κατά την ουσία Του. Μπορεί όμως να γνωρίσει και να ενωθεί μαζί Του, μέσα από τις Θείες και άκτιστες Ενέργειές Του». Η σύγκρουση Παλαμά-Βαρλαάμ σχετικά με το πώς ο άνθρωπος μπορεί να προσεγγίσει το Θεό ονομάστηκε ησυχαστική έριδα.
            Ουσιαστικά επρόκειτο για τη διάσταση μεταξύ της φιλοσοφίας, του στοχασμού από την μια και της άσκησης και της Θείας Φώτισης από την άλλη. Έτσι όμως ετέθη στην πράξη το πρόβλημα της σχέσεως της «θείας» προς την «έξω» ή «θύραθεν» σοφία. Ο Παλαμάς διέκρινε -πατερικά- δύο σοφίες: τη θεία και την έξω, σαφώς διακρινόμενες μεταξύ τους, διότι χρησιμοποιούν διαφορετικό καθεμιά χώρο (καρδία-εγκέφαλος). Η Αποκάλυψη του Θεού δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο της διανοίας του ανθρώπου, διότι υπερβαίνει κάθε κατάληψη. Γι’ αυτό η παιδεία και η φιλοσοφία δεν συνιστούν προϋπόθεση της θεογνωσίας. Στη δυτική θεολογική παράδοση προχωρεί κανείς με την πίστη, μέσω της φιλοσοφίας και της Γραφής, στη λογική σύλληψη της αποκαλύψεως. H προτεραιότητα δίνεται στη διάνοια, όχι μόνο στη φυσική, αλλά και στην υπερφυσική γνώση. Για τον ορθόδοξο-ησυχαστή η «έξω» σοφία ως προς την Θεογνωσία είναι μέγεθος αδιάφορο. Γι' αυτό η θέωση, η προσέγγιση του Θεού, είναι υπόθεση κοινή, εγγραμμάτων και αγραμμάτων.
            Τρεις μεγάλες τοπικές σύνοδοι που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη τα έτη 1341, 1347 και 1351 επικύρωσαν τις Θέσεις του Παλαμά ως ορθόδοξες, δικαιώνοντας τους ησυχαστές. Παράλληλα καταδίκασαν τον Βαρλαάμ. Το 1347 ο Παλαμάς δικαιώθηκε οριστικά και εξελέγη Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης.

Παντελής Ζερβός

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.


Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα το 1982, πεθαίνει ο δημοφιλής ηθοποιός Παντελής Ζερβός.
Στην θεατρική σκηνή διακρίθηκε σε κλασικούς στην αρχή ρόλους, αλλά και σε νεοελληνικούς αστικούς. Στον κινηματογράφο συμμετείχε σε περισσότερες από εβδομήντα ταινίες με κυρίαρχη στο έργο «Μανταλένα» παραγωγής Ντίνου Δημόπουλου (1961), υποδυόμενος τον ιερέα Παπα-Φώτη, ρόλος που του χάρισε το Α΄ Βραβείο 2ου ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1960.
Άγνωστη όπως και τραγικότερη στιγμή της ζωής του ο θάνατος της δωδεκάχρονης κόρης του Ευδοξίας στο σεισμό της Σαντορίνης, με ακόμη τραγικότερο γεγονός το ότι εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν νεκρή όταν θάφτηκε.
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Το Παμποντιακό Συνέδριο στη Μασσαλία


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


Στις 22 Ιανουαρίου 1918, σε μεγάλη αίθουσα ενός ξενοδοχείου της Μασσαλίας, ο μεγαλέμπορος από την Κερασούντα Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης συγκαλεί…
pontos-news.gr

Το Παμποντιακό Συνέδριο στη Μασσαλία το 1918 και η σημαία του Ποντιακού Κράτους

  • Το Παμποντιακό Συνέδριο στη Μασσαλία το 1918 και η σημαία του Ποντιακού Κράτους
    Η σημαία που σχεδίασε ο γιατρός Γεώργιος Θωίδης
Στις 22 Ιανουαρίου 1918, σε μεγάλη αίθουσα ενός ξενοδοχείου της Μασσαλίας, ο μεγαλέμπορος από την Κερασούντα Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης συγκαλεί Παμποντιακό Συνέδριο, με θέμα την ανεξαρτησία του Πόντου. Έστειλε μάλιστα σε διάφορα μέρη του κόσμου όπου ζούσαν Ελληνοπόντιοι μήνυμα με το οποίο τους ζητούσε να αγωνιστούν για τον σκοπό αυτόν.
Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης γεννήθηκε στην Τραπεζούντα το 1856 και πατέρας του ήταν ο Γεώργιος (Καπετάν Γιώργης πασάς), ισόβιος δήμαρχος Κερασούντας. Όταν τον Οκτώβριο του 1917 κηρύχθηκε η Ρωσική Επανάσταση και εκδόθηκε το περίφημο διάγγελμα του Λένιν περί συνάψεως ειρήνης «άνευ προσαρτήσεων και αποζημιώσεων», πρόβαλε αμέσως ο κίνδυνος της επαναφοράς του Πόντου υπό τον τουρκικό ζυγό, μετά την αποχώρηση των ρωσικών στρατευμάτων.


Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Οι ανησυχίες μεγάλωσαν για τον ποντιακό ελληνισμό, και τότε από τη Μασσαλία όπου βρισκόταν ο Κωνσταντινίδης πήρε την πρωτοβουλία να στείλει επιστολές αφενός σε όλους τους Ποντίους για να οργανωθούν και αφετέρου προς τις Δυνάμεις της Συνεννοήσεως για να συναινέσουν στη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους του Πόντου. Στα δελτάρια και στις επιστολές έγραφε:
«Πολίτες του Πόντου εγερθείτε! Υπομνήσατε εις τα φιλελεύθερα Έθνη τα ύψιστα δικαιώματά σας εις την ζωήν και την ανεξαρτησίαν».
Το επόμενο διάστημα υπήρξε τέτοια κινητικότητα και τόση μεγάλη ήταν η φλόγα του ενθουσιασμού για τη δημιουργία ανεξαρτήτου ποντιακού κράτους που μερικοί φιλοπάτριδες προχώρησαν και στο σχεδιασμό σημαίας! Ένας από αυτούς ήταν ο γιατρός Γεώργιος Θωΐδης, πρόεδρος της Επιτροπείας Ποντίων Κωνσταντινουπόλεως, που στις 19/11/1919 έστειλε το σχέδιο σε όλες τις ποντιακές οργανώσεις, τους συλλόγους και τα σωματεία στον Πόντο, τον Καύκασο, και όπου αλλού ζούσαν Πόντιοι, για να το εγκρίνουν. Το έστειλε επίσης στο Παρίσι, στον μεγαλέμπορο αγωνιστή Κωνσταντίνο Κωνσταντινίδη, και φυσικά στον πρόεδρο της Εθνοσυνελεύσεως των Ποντίων Λεωνίδα Ιασωνίδη για να τύχει εγκρίσεως.
Τάσος Κ. Κοντογιαννίδης, για το pontos-news.gr

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017

Little Island

μέθοδος κατά του διαβήτη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Τα αποτελέσματα εξέπληξαν ακόμα και τους γιατρούς.
medinews.info

Ζώντας μια γεμάτη ζωή με διαβήτη – μπορεί να συμβεί!

14358997_1658771531099871_6081371081039435107_nΈχω πειστεί από την δική μου εμπειρία και δεν θα κουραστώ ποτέ να μιλάω γι’αυτην. Γνωρίζω πολλά άτομα που υποφέρουν από διαβήτη και γι’αυτούς, όπως ήταν και για μένα, ήταν σαν μια ετυμηγορία..Αλλά ο διαβήτης μου υποχώρησε! (“(Πως; Γιατί; Θα ρωτάτε, δύσπιστα) Για να μην αναφέρω ότι έγινε πολύ γρήγορα και οικονομικά! Τα κατάφερα με το DiabexinΑλλά ας τα πάρουμε από την αρχή .
Διαγνώστηκα με διαβήτη τύπου 2 πριν 13 χρόνια. Είχα μία δύσκολη εγκυμοσύνη μετά την οποία πήρα πολλά κιλά τα οποία δεν μπορούσα να χάσω. Τότε ήρθε η ενδοκρινική διαταραχή και κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το σώμα μου. Αλλά δεν είχα τον χρόνο να πάω στον γιατρό και προσπαθούσα να αγνοήσω όλα τα προβλήματα υγείας που μου φαινόταν ασήμαντα. Το ήξερα ότι έχω ιστορικό στην οικογένεια μου με διαβήτη αλλά δεν έδινα σημασία μέχρι που έπρεπε να το αντιμετωπίσω. Μου πήρε μερικά χρόνια να αποφασίσω να κάνω έλεγχο, για διάφορους λόγους: ξηρό στόμα συνεχώς, δίψα, συχνή πρόσληψη υγρών και εξίσου συχνή ούρηση.
10415636_1831878940372247_6739907201288449339_nΌταν άκουσα τη διάγνωση, σκέφτηκα ότι αυτό ήταν το τέλος. Μου φαινόταν ότι η ζωή μου θα τελειώσει μόλις στα 37 έτη. Αλλά ανασυγκρότησα τον εαυτό μου και αποφάσισα να μην παραιτηθώ. Δεν θα ξεκινήσω καν να μετράω πόσους γιατρούς επισκέφθηκα, πόσα φάρμακα δοκίμασα. Και πόσα χρήματα ξόδεψα! Πρακτικά χωρίς αποτέλεσμα. Φυσικά, υπήρξε κάποια βελτίωση, αλλά δεν κράτησε για πολύ. Τα προβλήματα επέστρεψαν. Τα επαναλαμβανόμενα συμπτώματα έγιναν χειρότερα, ή συνοδεύονταν από άλλο σύμπτωμα. Κουραζόμουν πολύ γρήγορα και η κόπωση δεν έφευγε ούτε μετά τον ύπνο. Ήθελα να τρώω όλη την ώρα, αν και οι γιατροί μου είχαν δώσει μια πολύ αυστηρή δίαιτα. Είχα περιορισμούς, όχι μόνο στην κατανάλωση αλλά και στη σωματική δραστηριότητα, διότι ο ύπνος μου επιδεινώθηκε, καθώς είχα πρόβλημα στην αναπνοή (το κεφάλι μου ήταν πολύ βαρύ το πρωί, και το μυαλό μου κυριολεκτικά πίεζε τα μάτια μου τα οποία τα ένιωθα έτοιμα να βγούνε). Η δίψα ήταν τόσο ανυπόφορη που έπινα 4-5 λίτρα νερό την ημέρα, οπότε με το υγρό που συσσωρευόταν στο σώμα μου ανέπτυξα οιδήματα, εκτός από προβλήματα στα νεφρά. Το αίσθημα των παλμών της καρδιάς, το αίσθημα βάρους στα πόδια… Είχα το μετρητή σακχάρου και το μετρητή πίεσης των ματιών μαζί μου πάντα και παντού. Η ζωή έγινε μια ατελείωτη μάχη, και οι γιατροί απλώς ανασήκωναν τους ώμους και συνταγογραφούσαν όλο και πιο ακριβά φάρμακα…
Όταν ήμουν πλέον απελπισμένη διάβασα ένα άρθρο για το Diabexin, Το άρθρο παρουσίασε τις κλινικές μελέτες των εμπλάστρων και δημοσίευσε τα αποτελέσματα. Με την πρώτη πίστεψα ότι ήταν σκουπίδια, άλλη μία εκστρατεία μάρκετινγκ για ένα αναποτελεσματικό προϊόν. Αλλά τότε σκέφτηκα ότι δεν θα έχανα κάτι να το δοκιμάσω. Αφού είναι ασφαλές, εύκολο στην χρήση και οικονομικό! Οπότε και παρήγγειλα το Diabexin.
Δεν είχα και πολλή πίστη στην ανάκαμψη, όταν ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ. Το χρησιμοποιούσα μόνο για δύο μέρες όταν, για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό, ένιωσα φρέσκια και ξεκούραστη μετά το ξύπνημα και συνειδητοποίησα ότι αυτo το Diabexin κάθε άλλο από σκουπίδια δεν είναι. Την τέταρτη μέρα, όλο το πρήξιμο είχε φύγει και ανυπομονούσα να συνεχίσω. Η ενέργεια μου ήταν στα ύψη. Παρατήρησα ότι η δίψα είχε φύγει και η πίεση των ματιών μου γύρισε πίσω στο φυσιολογικό

Μετά από 3 βδομάδες πήγα για προληπτικό ιατρικό έλεγχο και οι εξετάσεις μου έδειξαν ότι ο διαβήτης μου είχε υποχωρήσει. Οι γιατροί θεωρούσαν ότι υπήρχε κάποιου είδους λάθος, οπότε ξαναυποβλήθηκα σε εξετάσεις. Και όμως τα αποτελέσματα αποκάλυψαν μια μείωση στο επίπεδο της χοληστερόλης στο αίμα και έδειξαν ενίσχυση των αιμοφόρων αγγείων, αποκατάσταση στην ορμονική ισορροπία και μια βελτιωμένη καρδιακή λειτουργία και ρυθμό. Οι γιατροί δεν μπορούσαν να το πιστέψουν ενώ εγώ ευχαριστούσα τον Θεό που βρήκα το άρθρο σχετικά με τo Diabexin κατά του διαβήτη και είχα το θάρρος να τo παραγγείλω.
Άρχισα να δείχνω καλύτερα, να έχω καλή διάθεση όλη την ώρα και να κάνω πολλά πράγματα μέσα στην ημέρα. Κάθε πρωί στον καθρέφτη βλέπω ένα υγιέστερο άτομο και νιώθω πλέον πλήρης. Σε οποιονδήποτε με ρωτάει τον λόγο του αναφέρω τo Diabexin που με έφερε πίσω στην κανονική ζωή.
11796362_1475283786115314_8099554149711932182_nΑυτή είναι λοιπόν η ιστορία μου. Ξέρω ότι δεν είμαι η μόνη που νιώθει καλύτερα χάρη στο Diabexin. Γι αυτό και πρέπει να μοιράζεστε την γνώμη και τις εμπειρίες σας. Ας είμαστε περισσότεροι όλοι εμείς που παλεύουμε και νικάμε τον διαβήτη!

5 χριστουγεννιάτικες ταινίες που αξίζει να δείτε

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

5 χριστουγεννιάτικες ταινίες που αξίζει να δείτε

Συντάκτης: Δήμητρα Βγενά, 08/12/2013
5 χριστουγεννιάτικες ταινίες που αξίζει να δείτεΕπειδή όλοι αγαπάμε τα Χριστούγεννα, μικροί και μεγάλοι, για τα βράδια που δεν θα βγούμε σεργιάνι στην στολισμένη Αθήνα αλλά θα χουζουρέψουμε στον καναπέ, βρήκαμε πέντε ταινίες να μας συντροφεύσουν. Όλες χριστουγεννιάτικες με σκοπό να μην χάσουμε το εορταστικό κλίμα των ημερών.


O Άι- Βασίλης είναι λέρα
Μια αμερικάνικη κωμωδία του 2004 σε σκηνοθεσία Τέρι Ζουίγκοφ με πρωταγωνιστή τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον να ενσαρκώνει τον Άγιο Βασίλη. Μια εναλλακτική χριστουγεννιάτικη ταινία όπου ο Άγιος Βασίλης δεν είναι τόσο καλοκάγαθος αλλά... κομπιναδόρος και βρωμόστομος. Ενώ η βασική του ασχολία είναι να ξαφρίζει τα χρηματοκιβώτια των μαγαζιών μαζί με τον νάνο συνεργάτη του μεταμφιεσμένο σε ξωτικό.  Στην τάξη προσπαθεί να τους επαναφέρει ένα οχτάχρονο αγόρι. Μια ταινία μεστοιχεία μαύρου χιούμορ τελείως διαφορετική από αυτές που έχουμε συνηθίσει τα χριστούγεννα.

 
Μόνος στο σπίτι
Μια αμερικάνικη κωμωδία του 1990 σε σκηνοθεσία Κρις Κολόμπους και τον Μακάλει Κάκλιν να ενσαρκώνει το παιδί που μένει μόνο στο σπίτι. Μια πλέον κλασσική ταινία, η οποία όταν κάνει την εμφάνιση της στους τηλεοπτικούς μας δέκτες μοιριζόμαστε ότι τα χριστούγεννα είναι πρώτο πυλών. Μια οικογένεια ετοιμάζεται να πάει χριστουγεννιάτικες διακοπές στο Παρίσι, φεύγοντας όμως ξεχνάει το μικρό της πιτσιρίκι στο σπίτι. Το χάος και το γέλιο έρχονται όταν ο πιτσιρικάς βρίσκεται αντιμέτωπος με φοβερούς διαρρηκτες.
 
Joyeux Noel
Μια ταινία του 2005 σε σκηνοθεσία και σενάριο του Christian Carion. Η ταινία που απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας. Για πρώτη φορά μεταφέρεται στην οθόνη το περιστατικό που έλαβε χώρα στις Φλανμαδικές πεδιάδες μετά το ξέσπασμα του Α’ παγκοσμίου πολέμου. Συγκεκριμένα, παραμονή των Χριστουγέννων του 1914. Εκεί οι στρατιώτες από αντίθετα στρατόπεδα (Γάλλοι, Γερμανοί, Σκωτσέζοι) ξέχασαν τα όσα τους χώριζαν και μετέφεραν το κλίμα αδελφοσύνης κάτω από χριστουγεννιάτικους ύμνους.

 
Ο Κατεργάρης των Χριστουγέννων
Μια ταινία του 2000 σε σκηνοθεσία Ron Howard. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, όσο και αν δεν τον αναγνωρίζετε, κρύβεται ο Jim Carey. Η ταινία είναι βασισμένη στο βιβλίο του Dr. Seuss βάση του οποίου ένας καλικάτζαρος μισεί τα Χριστούγεννα και θέλει να τα κλέψει από την φυλή των Who. Ένα μικρό κορίτσι όμως η Cindy Lou Who, είναι αυτή που θα προσπαθήσει να γίνει φίλη με τον Καλικάντζαρο, μπλέκοντας σε αστείες καταστάσεις.

 
A Christmas Carol- Χριστουγεννιάτικη Ιστορία
Μια animation ταινία του 2009 με πρωταγωνιστή τον Jim Carey ο οποίος ενσαρκώνει τον Miser Ebenezer Scrooge. Η ταινία είναι βασισμένη στο γνωστό μυθιστόρημα του Charles Dickens. Την παραμονή των χριστουγέννων τρία πνεύματα επισκέπτονται τον Scrooge για να του δείξουν τις αμαρτίες του παρελθόντος, τις κακίες που κάνει σήμερα αλλά και το δυσοίωνο μέλλον του αν δεν διορθωθεί. Μια ταινία επίκαιρη και διασκεδαστική.
 

Punto Ladrillo


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Un lindo punto multicolor en Crochet, el Punto Ladrillo
youtube.com

...αποποινικοποίηση της μοιχείας...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.

Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα το 1982, νομοθετική ρύθμιση για την αποποινικοποίηση της μοιχείας, απορρίπτεται από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Με τον Ποινικό Κώδικα που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του 1951, στο άρθρο 357, προβλεπόταν ποινή ενός έτους για τους μοιχούς, μόνο αν είχε ζητήσει η απατημένη ή ο απατημένος σύζυγος να ασκηθεί δίωξη με την προϋπόθεση η σύλληψη των δραστών επ' αυτοφώρω. Με το νέο οικογενειακό δίκαιο του 1982, παρά τις προειδοποιήσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος ότι «η αποποινικοποίηση της μοιχείας θα κλονίσει τα θεμέλια της οικογένειας και του γάμου», αποποινικοποιήθηκε.
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

ο Αυτοκράτορας Θεόφιλος. (829-842)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα, το 842, πεθαίνει ο Αυτοκράτορας (829-842) Θεόφιλος.
Καταγόταν από την πόλη Αμόριο, την ανατολικότερη της Φρυγίας, εκεί οπού γεννήθηκε ο πατέρας του, αυτοκράτορας Μιχαήλ Β΄. Νεότατος διακρίθηκε κατά της στάσης του στρατηγού Θωμά και ο πατέρας του τον έκανε συμβασιλιά το 823.
Τότε, οι Σαρακηνοί κατέλαβαν την Κρήτη. Αλλά ο Θεόφιλος, που έμεινε μόνος αυτοκράτωρ τον Οκτώβριο του 829, όταν πέθανε ο πατέρας του, πραγματοποίησε τρομερές επιχειρήσεις κατά των Αράβων, στα ανατολικά. Τον Ιούλιο του 833 πέθανε ο καλίφης Αλ Μαμούν και ο Θεόφιλος για τρία χρόνια ασχολήθηκε με ειρηνικά έργα, πολύ σπουδαία. Ο νέος, όμως, χαλίφης Αλ Μοτασσίμ άρχισε τις εχθροπραξίες και ο μαχητικός Θεόφιλος οδήγησε το στρατό του μέχρι τον Ευφράτη. Κατέλαβε τα Σαμόσατα και εκυρίευσε την πατρίδα του καλίφη Σωζόπετρα, την οποία και κατέσκαψε το 836. Στην Κωνσταντινούπολη ετέλεσε θρίαμβο. Αλλά ο καλίφης συγκέντρωσε τεράστιο στρατό και ανέβηκε μέχρι το Αμόριο για να κάνει τα ίδια στο Θεόφιλο. Το σπουδαιότατο φρούριο, που ήταν και μεγάλο κέντρο εμπορίου, με ιουδαίους και τσιγγάνους, είχε δεχτεί τις περισσότερες πολιορκίες από κάθε άλλο. Αρχές Σεπτεμβρίου του 838 χτύπησαν τα στίφη την πόλη που υπέκυψε από προδοσία στις 24 του μήνα και καταστράφηκε (άλλοι μιλούν για Αύγουστο μήνα). Ο Θεόφιλος, που δεν ήταν πια για το λαό ο «άθεος» εικονομάχος, αλλά ο μέγιστος και δραστήριος αυτοκράτωρ, δε μπόρεσε να τη σώσει. Η σφαγή ήταν μεγάλη και οι αιχμάλωτοι χιλιάδες, που κόσμησαν το θρίαμβο του καλίφη στη Βαγδάτη. Εκεί με τρομερά μαρτύρια, προπαντός οι στρατηγοί, δεν αλλαξοπίστησαν και γι’ αυτό τους αποκεφάλισαν. Η Εκκλησία τους τιμά ως αγίους στις 6 Μαρτίου.
Υπάρχει και δημώδες άσμα, σχετικό με το φημισμένο κάστρο του Αμορίου. Ο πόλεμος συνεχίστηκε μέχρι το 840, που έγινε ειρήνη και γύρισαν οι εναπομείναντες αιχμάλωτοι, με τα χάλια τους. Ο ίδιος ο Θεόφιλος είχε ταλαιπωρηθεί πολύ και σιγά-σιγά «έπεφτε» και πέθανε 20 Ιανουαρίου του 842.
Στα εσωτερικά του κράτους δεν άφησε οικονομικά προβλήματα, ενώ επί της βασιλείας του χτίστηκαν πολυτελή οικοδομήματα, παλάτια, νοσοκομεία κλπ. Η δικαιοσύνη και οι ευεργεσίες ήταν από τα βασικά του χαρακτηριστικά. Κυκλοφορούσε στις αγορές «ινκόγνιτο» και μάθαινε για τις τιμές τροφίμων, καυσίμων, ρούχων κλπ. Για την αμεροληψία του αναφέρουν ένα γεγονός που εντυπωσιάζει. Κάποιος, λέει, στρατηγός πήρε το θαυμάσιο άλογο ενός ιππέα και το χάρισε στον Θεόφιλο σαν να ήτανε δικό του. Ο στρατιώτης, που ως τότε σωζότανε με το άλογό του, σκοτώθηκε στη μάχη. Η χήρα του, που δεν είχε πια να θρέψει τα παιδιά της, πήγε και σταμάτησε με θάρρος, σε βασιλική πομπή προς τις Βλαχέρνες, μπροστά στον αυτοκράτορα, ζητώντας του να την ακούσει, αρπάζοντας το χαλινάρι από το άλογο που την ήξερε. Ο Θεόφιλος την άκουσε και φώναξε τον έκπληκτο στρατηγό σε απολογία. Αυτός παραδέχτηκε την ενοχή του και ζήτησε χάρη. Ο Θεόφιλος, όμως, τον έστειλε στην εξορία και όρισε τη χήρα και τα παιδιά της κληρονόμους του ενόχου. Αυτά τα αναφέρει ο Σκυλίτζης, ο Ψευδο-Κωδινός κ. ά.
Απ’ όσα λένε, φαίνεται πως ο Θεόφιλος έπαιρνε θέση πάντα υπέρ των φτωχών. Χαρακτηρίστηκε ως ευπαίδευτος, δίκαιος, φιλόπονος, γενναίος, φιλόκαλος, αλλά και φιλύποπτος, εύπιστος και πολλές φορές αυστηρός και βίαιος, όπως συνέβη στην περίπτωση της Εικονομαχίας.
(Πηγή κειμένου: http://www.patris.gr/articles/107507?PHPSESSID#.Ut1hkxBYnIU)
[Εικόνα: Ο Θεόφιλος σε μικρογραφία από το χρονικό του Ιωάννη Σκυλιτζη]
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Δημοφιλείς αναρτήσεις