Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

«ερωτευμένος»;

 
Εκδόσεις Μεταίχμιο - Ekdoseis Metaixmio
Η ιστορία του μικρού Ερνέστου που είναι ερωτευμένος με τη Σαλώμη. Τι σημαίνει όμως αυτή η περίεργη λέξη «ερωτευμένος»; Ο έρωτας μέσα από τα μάτια των μικρών παιδιών, σ’ ένα απίθανο βιβλίο με θεότρελους ήρωες και διασκεδαστικές ζωηρές εικόνες. Ένα παραμύθι που αγγίζει σε όλες του τις διαστάσεις, με έναν ιδιαίτερο τρόπο, το «τρελό» συναίσθημα του έρωτα. #inthemoodforlove
Ο ερωτευμένος, Ρεμπέκα Ντοτρεμέρ | Μετάφραση: Κλαιρ Νεβέ | http://www.metaixmio.gr/products/1021--.aspx
 

Λίγα λόγια για το βιβλίο


Η ιστορία του μικρού Ερνέστου που είναι ερωτευμένος με τη Σαλώμη. Τι σημαίνει όμως αυτή η περίεργη λέξη «ερωτευμένος»; Ο έρωτας μέσα από τα μάτια των μικρών παιδιών, σ' ένα απίθανο βιβλίο με θεότρελους ήρωες και διασκεδαστικές ζωηρές εικόνες. Ένα παραμύθι που αγγίζει σε όλες του τις διαστάσεις, με έναν ιδιαίτερο τρόπο, το «τρελό» συναίσθημα του έρωτα.
Επισκεφθείτε το site της συγγραφέα.

Υπόθεση Ρόζι

Ο Ντον Τίλμαν ψάχνει σύζυγο.
Η Ρόζι Τζάρμαν ψάχνει τον βιολογικό της πατέρα.
Ο έρωτας ψάχνει τον Ντον Τίλμαν και τη Ρόζι Τζάρμαν.
Και συνήθως ο έρωτας, όταν σε ψάχνει, σε βρίσκει. Θες δεν θες. #inthemoodforlove
Υπόθεση Ρόζι, Graeme Simsion | Μετάφραση: Βάσια Τζανακάρη | http://www.metaixmio.gr/products/2445--.aspx

 

Λίγα λόγια για το βιβλίο


Ο Ντον Τίλμαν παντρεύεται.
Απλώς δεν ξέρει ακόμη με ποια.
Το πρόβλημα θα λυθεί με την Υπόθεση Σύζυγος. Έχει σχεδιάσει ένα δεκαεξασέλιδο ερωτηματολόγιο που θα τον βοηθήσει να βρει την τέλεια σύντροφο. Οπωσδήποτε δεν πρέπει να είναι μπαργούμαν ή καπνίστρια ή να πίνει ή να αργεί.
Η Ρόζι Τζάρμαν είναι ακριβώς έτσι. Επίσης είναι γεμάτη πάθος, έξυπνη και όμορφη. Και έχει και τη δική της αποστολή, να βρει τον βιολογικό πατέρα της. Στην αναζήτησή της μπορεί να τη βοηθήσει ο Ντον, που είναι καθηγητής γενετικής.
Μέσα από την Υπόθεση Σύζυγος ο Ντον μαθαίνει κάποια αναπάντεχα πράγματα. Γιατί το μήκος των λοβών είναι ανεπαρκής δείκτης σεξουαλικής έλξης. Γιατί το παγωτό έχει διαφορετική γεύση στη Νέα Υόρκη. Γιατί ποτέ δεν έχει βγει δεύτερο ραντεβού. Και γιατί, παρά τις καλύτερες επιστημονικές του προσπάθειες, δεν μπορεί να βρει τον έρωτα: Ο έρωτας σε βρίσκει.

Το θαυμάσιο αυτό μυθιστόρημα φέρνει γέλιο.
John Boyle

Αξιολάτρευτο… Πραγματικό διαμάντι.
Marian Keynes, συγγραφέας

Οι αναγνώστες θα μαγευτούν από αυτή την πρωτότυπη «επιστημονική» ρομαντική κομεντί.
Chris Cleave, συγγραφέας

Πριν εκείνη με γνωρίσει

 
Εκδόσεις Μεταίχμιο - Ekdoseis Metaixmio
Ο καθηγητής Ιστορίας Γκράχαμ Χέντρικ εγκατέλειψε τη γυναίκα του για χάρη της γεμάτης ζωντάνια Ανν και είναι κάτι περισσότερο από ευχαριστημένος με την καινούργια του ζωή. Αυτά όμως μέχρι τη μέρα που ανακαλύπτει το παρελθόν της Ανν στον κινηματογράφο ως μέτριας ηθοποιού. Πριν περάσει πολύς χρόνος, ο Γκράχαμ έχει πέσει με τα μούτρα στην αναζήτηση παλιών ιχνών, ψάχνοντας στα βιβλία της τις αφιερώσεις πρώην εραστών, πηγαίνοντας συχνά στο σινεμά και εντρυφώντας στις παλιές ταινίες όπου εκείνη είχε εμφανιστεί. Δεν καταλογίζει στην Ανν ότι είχε κάποιο παρελθόν πριν γνωριστούν, έλα όμως που η ιστορία είναι κάτι που ανέκαθεν τον ενδιέφερε… #inthemoodforlove
Πριν εκείνη με γνωρίσει, Τζούλιαν Μπαρνς | Μετάφραση: Θωμάς Σκάσσης | http://www.metaixmio.gr/products/2406--.aspx

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Ο καθηγητής της Ιστορίας Γκράχαμ Χέντρικ εγκατέλειψε τη γυναίκα του την Μπάρμπαρα για χάρη της γεμάτης ζωντάνια Ανν και είναι κάτι περισσότερο από ευχαριστημένος με την καινούργια του ζωή. Αυτά όμως μέχρι τη μέρα που ανακαλύπτει το παρελθόν της Ανν στον κινηματογράφο ως μέτριας ηθοποιού. Πριν περάσει πολύς χρόνος, ο Γκράχαμ έχει πέσει με τα μούτρα στην αναζήτηση παλιών ιχνών, ψάχνοντας στα βιβλία της τις αφιερώσεις πρώην εραστών, πηγαίνοντας συχνά στο σινεμά και εντρυφώντας στις παλιές ταινίες όπου εκείνη είχε εμφανιστεί. Δεν καταλογίζει στην Ανν ότι είχε κάποιο παρελθόν πριν γνωριστούν, έλα όμως που η ιστορία είναι κάτι που ανέκαθεν τον ενδιέφερε…

ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ
Ο Τζούλιαν Μπαρνς έχει καταφέρει να στήσει ένα έξυπνο και εθιστικό μυθιστόρημα που σε κρατάει ξάγρυπνο τα βράδια για να διαβάσεις ένα ακόμα κεφάλαιο… Το αβίαστο χιούμορ του και η γλυκόπιοτη αφήγηση το κάνουν απλώς ακαταμάχητο.
New York Times Book Review

Κάνει τη ζήλια κάτι χειροπιαστό και επικίνδυνο.
Spectator

Ένα πρωτότυπο και ευφυές μυθιστόρημα.
New York Review of Books

Τρομακτικά αληθοφανές και εκπληκτικά καλοφτιαγμένο.
Guardian

Επισκεφθείτε το site του συγγραφέα.

Ζωρζ Σιμενόν

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.
 
Bigbook.gr
Ο Ζωρζ Σιμενόν γεννήθηκε στη Λιέγη του Βελγίου στις 13 Φεβρουαρίου 1903. Έπειτα από σπουδές στους Ιησουίτες έγινε, το 1919, μαθητευόμενος ζαχαροπλάστης, έπειτα υπάλληλος βιβλιοπωλείου, και τελικά ρεπόρτερ στη "Γκαζέτ ντε Λιέζ". Το πρώτο του μυθιστόρημα, με τίτλο "Στο γεφύρι του Αρς" εκδόθηκε το 1921 και τότε ο Σιμενόν έφυγε απ τη Λιέγη για το Παρίσι. Παντρεύτηκε το 1923 με την "Τιζύ" και δημοσίευσε διηγήματα και νουβέλες σε πολλές εφημερίδες. Το 1924 εξέδωσε, με ψευδώνυμο, το πρώτο "λαϊκό" του μυθιστόρημα, "Το μυθιστόρημα μιας δακτυλογράφου". Ως το 1930, δημοσίευσε διηγήματα και μυθιστορήματα σε πολλούς εκδότες. Το 1931, άρχισε τις έρευνές του ο περίφημος ήρωας του, ο επιθεωρητής Μαιγκρέ.. Έγραφε τα βιβλία του, ταξίδευε, έστελνε ρεπορτάζ κι άφησε τις εκδόσεις Φαγιάρ για να πάει στις εκδόσεις Γκαλλιμάρ, όπου συνάντησε τον Αντρέ Ζιντ. Στο πόλεμο ήταν υπεύθυνος των Βέλγων προσφύγων στη Λα Ροσέλ και κατοικούσε στη Βανδέα. Το 1945 μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μετά το διαζύγιό του εγκαταστάθηκε ξανά στην Ευρώπη. Η δημοσίευση των απάντων του (72 τόμοι) άρχισε το 1967. Πέντε χρόνια αργότερα, ανήγγειλε επίσημα την απόφαση του να μη γράψει πια μυθιστορήματα. Ο Ζωρζ Σιμενόν πέθανε στη Λωζάννη το 1989.

Γλυκιά καταστροφή

 
 
Εκδόσεις Μεταίχμιο - Ekdoseis Metaixmio
Η Άμπι Αμπερνάθι είναι καλό κορίτσι. Δεν πίνει, δεν βρίζει, ντύνεται συντηρητικά. Ξεκινώντας τις σπουδές της στο κολέγιο, πιστεύει ότι έχει αφήσει το σκοτεινό της παρελθόν πίσω.
O Τράβις Μάντοξ δεν είναι καλό αγόρι. Καρδιοκατακτητής και επικίνδυνος, περνά τα βράδια του παλεύοντας σε παράνομους αγώνες πάλης.
Η Άμπι είναι η μόνη που του αντιστέκεται. Οπότε εκείνος θα την παγιδεύσει μ’ ένα στοίχημα.
Ένταση, αγωνία και νεανικός έρωτας σε ένα εθιστικό κοκτέιλ. #inthemoodforlove
Γλυκιά καταστροφή, Jamie McGuire | Μετάφραση: Βάσια Τζανακάρη | http://www.metaixmio.gr/products/2178--.aspx

 

Λίγα λόγια για το βιβλίο


Γλυκιά καταστροφή

Η Άμπι Αμπερνάθι είναι ένα καλό κορίτσι. Δεν πίνει. Δεν βρίζει. Ντύνεται πολύ συντηρητικά. Πιστεύει ότι έχει καταφέρει να διαχωρίσει τη θέση της από το σκοτεινό παρελθόν της αλλά όταν πάει στο κολέγιο για να ξεκινήσει τις σπουδές της τα πράγματα θα ανατραπούν. Θα γνωρίσει τον Τράβις Μάντοξ. Ακαταμάχητος καρδιοκατακτητής αλλά επικίνδυνος, περνά τα βράδια του παλεύοντας σε παράνομους αγώνες πάλης. Θα αντισταθεί στη γοητεία του και τότε ο Τράβις θα την παγιδεύσει μ' ένα απλό στοίχημα: αν χάσει ο Τράβις, θα απέχει από το σεξ για ένα μήνα, ενώ αν χάσει η Άμπι, θα μείνει στο διαμέρισμά του ως συγκάτοικός του για ένα μήνα. Δεν υποψιάζεται ότι πίσω από το παρουσιαστικό του καλού κοριτσιού κρύβεται μια πολύ δυναμική προσωπικότητα.

Ένταση, αγωνία και ο νεανικός έρωτας σε ένα εθιστικό κοκτέιλ.

Έγραψαν για το βιβλίο
Η Γλυκιά καταστροφή είναι ένα αδιανόητα εθιστικό βιβλίο. Σέξι, αγωνιώδες, τέλειο!
Jessica Parker, συγγραφέας

Το αγαπημένο μου λαβ στόρι με μια δόση μαζοχισμού.
Nightly reading review

Το πιο εθιστικό βιβλίο μετά το Twilight.
Maryse’s bookblog

Το βιβλίο πρόκειται να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη (η Warner Bros. αγόρασε τα δικαιώματα). Μέχρι τότε απολαύστε δύο trailer που έφτιαξαν οι φανατικοί αναγνώστες του:
www.youtube.com
www.youtube.com

Αφήστε το σχόλιό σας για το βιβλίο και τη συγγραφέα στην ελληνική σελίδα για τα βιβλία της σειράς στο fb.

Μόνο γιατί μ’ αγάπησες

 
Εκδόσεις Μεταίχμιο - Ekdoseis Metaixmio
Τώρα μου μένει στου έρωτα την άγρια καταιγίδα
Να ιδώ να μετρηθούν για με θάνατος και ζωή.
#inthemoodforlove
Μόνο γιατί μ’ αγάπησες: Τα ποιήματα της Μαρίας Πολυδούρη | http://www.metaixmio.gr/products/1899--.aspx

Λίγα λόγια για το βιβλίο


Τώρα μου μένει στου έρωτα την άγρια καταιγίδα
Να ιδώ να μετρηθούν για με θάνατος και ζωή.

Η Μαρία Πολυδούρη (1902-1930), εμβληματική ρομαντική μορφή της σύγχρονης ελληνικής ποίησης, ύμνησε με αμεσότητα και γνήσιο λυρισμό τον παθιασμένο, χωρίς ανταλλάγματα έρωτα, τον έρωτα-αντάρτη που πάει κόντρα σε κοινωνικές συμβάσεις και κατεστημένες αξίες. Ανυπότακτη και ασυμβίβαστη, πέρασε στην ιστορία για τη θυελλώδη σχέση της με τον ποιητή Κώστα Καρυωτάκη καθώς και για το τραγικό της τέλος, στα είκοσι οχτώ της μόλις χρόνια.

Στις σελίδες αυτού του βιβλίου περιλαμβάνονται οι δύο ποιητικές συλλογές που εξέδωσε (Οι τρίλλιες που σβήνουν, Ηχώ στο χάος) και τα ανέκδοτα ποιήματά της, ενώ ο αναγνώστης επίσης θα βρει μια κατατοπιστική εισαγωγή του επιμελητή του τόμου Γιάννη Η. Παππά και εργοβιογραφία της ποιήτριας.

Συμφωνία της Βάρκιζας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.

 
Bigbook.gr
Η Συμφωνία της Βάρκιζας υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1945 στην παραθαλάσσια τοποθεσία της Αττικής μεταξύ Κυβέρνησης και ΕΑΜ και επιχείρησε να τερματίσει θεσμικά τις πολιτικές και πολεμικές συγκρούσεις, που έμειναν στην ιστορία ως «Δεκεμβριανά».
Οι συγκρούσεις του Δεκεμβρίου του 1944 στην Αθήνα ήταν μια μάχη εξουσίας μεταξύ της πρώτης μετακατοχικής Κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου και των Άγγλων από τη μία πλευρά και του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ από την άλλη. Η Κυβέρνηση, ανίσχυρη και χωρίς δημοκρατική νομιμοποίηση, είχε ανάγκη την αγγλική βοήθεια. Το ΕΑΜ με μπροστάρη το ΚΚΕ ήταν πανίσχυρο, λόγω του πρωταγωνιστικού του ρόλου στην Αντίσταση.
Τα «Δεκεμβριανά» άφησαν πίσω τους περίπου 7.000 μαχητές νεκρούς (230 Άγγλους, 3.500 Κυβερνητικούς, 3.000 ΕΑΜικούς) και απροσδιόριστο αριθμό αμάχων. Στις 11 Ιανουαρίου 1945 υπογράφηκε ανακωχή ανάμεσα στους Άγγλους και τον ΕΛΑΣ, με την οποία οι δυνάμεις του υποχρεώθηκαν να εκκενώσουν την Αττική και τη Θεσσαλονίκη.
Στις 2 Φεβρουαρίου 1945 άρχισαν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της συμφωνίας στο εξοχικό του πολιτικού Παναγιώτη Κανελλόπουλου στη Βάρκιζα. Ο πρωθυπουργός Νικόλαος Πλαστήρας, που είχε διαδεχθεί τον Γεώργιο Παπανδρέου στις 3 Ιανουαρίου, εκπροσωπήθηκε από τον υπουργό Εξωτερικών Ιωάννη Σοφιανόπουλο, τον υπουργό Εσωτερικών Περικλή Ράλλη και τον υπουργό Γεωργίας Ιωάννη Μακρόπουλο. Την αντιπροσωπεία του ΕΑΜ αποτελούσαν ο Γεώργιος Σιάντος (γενικός γραμματέας του Κ.Κ.Ε), ο Δημήτριος Παρτσαλίδης (γραμματέας της κεντρικής επιτροπής του Ε.Α.Μ.) και ο Ηλίας Τσιριμώκος (γενικός γραμματέας της Ε.Λ.Δ).
Έπειτα από διαβουλεύσεις δέκα ημερών, η Συμφωνία της Βάρκιζας υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1945. Αποτελείτο από 9 άρθρα και προέβλεπε, μεταξύ άλλων, αφοπλισμό όλων των ένοπλων σωμάτων της Αντίστασης, ανασύνταξη του Εθνικού Στρατού, εκκαθάριση του κρατικού μηχανισμού από τους συνεργάτες των Γερμανών, αμνηστεία για τα πολιτικά αδικήματα, δημοψήφισμα για το πολιτειακό ζήτημα και εκλογή Συντακτικής Συνέλευσης για την κατάρτιση νέου Συντάγματος.
Η σημασία της συμφωνίας αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι το κείμενό της δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προσδίδοντας στο περιεχόμενό της ισχύ νόμου. Στις 28 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε ο αφοπλισμός του ΕΛΑΣ, ο οποίος παρέδωσε: 100 πυροβόλα, 210 όλμους, 420 πολυβόλα, 1400 οπλοπολυβόλα, 700 αυτόματα, 49.000 τυφέκια και πιστόλια. H υπογραφή της Συμφωνίας βρήκε αντίθετο τον Άρη Βελουχιώτη, οποίος όχι μόνο δεν πειθάρχησε στις αποφάσεις του ΚΚΕ, αλλά επιχείρησε να συνεχίσει τον ένοπλο αγώνα.
Το χάσμα ανάμεσα στις δύο παρατάξεις δεν έδειχνε να γεφυρώνεται εύκολα και σύντομα η Συμφωνία της Βάρκιζας αποτέλεσε γράμμα κενό. Οι εκατέρωθεν παραβιάσεις των όρων της οδήγησαν σε νέα πολιτική πόλωση και στα δραματικά γεγονότα του Εμφυλίου Πολέμου, που διήρκεσε ως τις 30 Αυγούστου 1949
Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/210#ixzz2KevWLFqn

Κάρολος Ροβέρτος Δαρβίνος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.

 
Bigbook.gr
Ο Κάρολος Ροβέρτος Δαρβίνος (αγγλ. Charles Robert Darwin) (12 Φεβρουαρίου, 1809 - 19 Απριλίου, 1882) ήταν Άγγλος φυσιοδίφης, συλλέκτης και γεωλόγος ο οποίος έμεινε στην ιστορία ως ο θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης, καθώς και ως εισηγητής του μηχανισμού της φυσικής επιλογής, μέσω του οποίου πρότεινε ότι συντελείται η εξέλιξη.[1] Η θεωρία της εξέλιξης αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο μέρος της βιολογίας. Δεν είχε κοινοπολιτειακή υπηκοότητα, αλλά είχε αποκτήσει τον τίτλο του Εταίρου της Βασιλικής Εταιρείας, που δίνονταν σε πολίτες ή μόνιμους κατοίκους της Κοινοπολιτείας των Εθνών.
Ο Δαρβίνος ανέπτυξε μεγάλο ενδιαφέρον για τη φυσική ιστορία όταν σπούδαζε ιατρική στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και μετά θεολογία στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Το πενταετές ταξίδι του με το πλοίο Beagle (Ιχνηλάτης) τον κατέστησε διάσημο ως γεωλόγο και η έκδοση του ημερολογίου του για το ταξίδι ως διάσημο και πολύ καλό συγγραφέα. Οι παρατηρήσεις του στην βιολογία τον οδήγησαν να μελετήσει την ποικιλομορφία των ειδών και να αναπτύξει τη θεωρία του για το μηχανισμό της φυσικής επιλογής το 1838. Είχε πολύ καλή επίγνωση του γεγονότος ότι πολλοί άλλοι είχαν τιμωρηθεί αυστηρά για τέτοιες "αιρετικές" ιδέες, όμως, συνέχισε τις έρευνες του, μιλώντας μόνο στους πιο στενούς του φίλους, μέχρι να συγκεντρώσει τις αποδείξεις που χρειαζόταν. Το 1858 όμως, όταν έμαθε ότι ο Άλφρεντ Ράσελ Γουάλας είχε αναπτύξει μια παρόμοια θεωρία, αναγκάστηκε να δημοσιοποιήσει πρόωρα τη θεωρία του.
Το βιβλίο του On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or The Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life (που συνήθως αναφέρεται ως Η καταγωγή των ειδών) που εκδόθηκε το 1859 καθιέρωσε την εξέλιξη από κοινή καταγωγή ως την πρωταρχική επιστημονική εξήγηση για την ποικιλότητα στην φύση. Σε μεταγενέστερα βιβλία, εξέτασε την ανθρώπινη εξέλιξη και την σεξουαλική επιλογή, στο The Descent of Man, and Selection in Relation to Sex και το The Expression of the Emotions in Man and Animals. Έγραψε μια σειρά από βιβλία που αναφέρονται στις έρευνες του για τα φυτά. Το τελευταίο του βιβλίο του Δαρβίνου ασχολείται με τους γεωσκώληκες και την επίδραση τους στο έδαφος.
Σε αναγνώριση της σπουδαιότητάς του, ο Δαρβίνος τάφηκε στο Αββαείο του Γουέστμινστερ, κοντά στον Ουίλιαμ Χέρσελ και τον Ισαάκ Νεύτωνα.
Ο Δαρβίνος σε ηλικία επτά ετών το 1816, ένα χρόνο πριν τον θάνατο της μητέρας του.

Φωτ:Ο Κάρολος Δαρβίνος σε πορτραίτο από τον Τζων Κόλιερ, 1883
http://el.wikipedia.org/…/%CE%9A%CE%AC%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE…

Κώστας Γαβράς

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.

Bigbook.gr
Ο Κώστας Γαβράς είναι Έλληνας σκηνοθέτης του γαλλικού κινηματογράφου.Γεννήθηκε στα Λουτρά Ηραίας Αρκαδίας στις 12 Φεβρουαρίου 1933 και σπούδασε Συγκριτική Φιλολογία στη Σορβόνη καθώς και κινηματογράφο στην IDHEC. Εργάστηκε ως βοηθός σε διάφορες παραγωγές και συνεργάστηκε με τον Κλερ και τον Κλεμάν, πριν σκηνοθετήσει την πρώτη του ταινία "Διαμέρισμα Δολοφόνων" το 1965. Καθιερώθηκε με μία σειρά πολιτικών θρίλερ που αποκάλυψαν το βίαιο πρόσωπο δικτατορικών καθεστώτων, μέσα από προσωπικές τραγωδίες ασυμβίβαστων ανθρώπων. Ο Γαβράς ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας 1969 (Ζ), και κέρδισε το Όσκαρ Σεναρίου 1982 (Ο αγνοούμενος). Κέρδισε επίσης Χρυσό Φοίνικα φεστιβάλ Καννών 1982 (Ο αγνοούμενος), Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών 1975 (Ειδικό δικαστήριο), Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου 1990 (Μουσικό κουτί). To 2002 σκηνοθέτησε την ταινία Αμήν. που κέρδισε Βραβείο César καλύτερου σεναρίου 2003.
1958: Les Rates (ταινία μικρού μήκους)
1965: Compartiment tueurs - Διαμέρισμα δολοφόνων
1967: Un homme de trop - Μακί, τα λιοντάρια της κολάσεως
1969: Z
1970: L'Aveu - Η Ομολογία
1973: État de siège - Κατάσταση Πολιορκίας
1975: Section spéciale - Ειδικό δικαστήριο
1979: Clair de femme - Η λάμψη μιας γυναίκας
1982: Missing - Ο Αγνοούμενος
1983: Hanna K
1986: Conseil de famille
1988: La main droite du diable (Betrayed) - Το στίγμα της προδοσίας
1989: Music box - Το μουσικό κουτί
1991: Pour Kim Song-Man
1991: Contre l'oubli
1992: La Petite Apocalypse
1995: Lumière et Compagnie
1995: À propos de Nice, la suite
1997: Mad City
2002: Amen - Αμήν
2005: Le Couperet - Το τσεκούρι
2009: Eden à l'ouest - Παράδεισος στη Δύση
Παραγωγές
2006: Mon Colonel - Ο Συνταγματάρχης
Βραβεία
1969: Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών (Ζ)
1975: Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας Φεστιβάλ Καννών (Ειδικό δικαστήριο)
1982: Χρυσός Φοίνικας Φεστιβάλ Καννών (Ο αγνοούμενος)
1983: Βραβείο BAFTA Καλύτερης Ταινίας (Ο αγνοούμενος)
1983: Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου (Ο αγνοούμενος)
1990: Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου (Μουσικό κουτί)
2003: Βραβείο César Καλύτερου Σεναρίου (Αμήν)

Γεωργία Βασιλειάδου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.
Bigbook.gr
Η Γεωργία Βασιλειάδου γεννήθηκε την 1 Ιανουαρίου 1897, στην Αθήνα. Το πραγματικό της όνομα ήταν Γεωργία Αθανασίου. Υποχρεώθηκε να αφήσει νωρίς το σχολείο για να εργαστεί σε κατάστημα και να βοηθήσει την πολυμελή οικογένειά της, μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα της από πτώση αλόγου, ο οποίος ήταν αξιωματικός του ιππικού .
Την πρώτη της καλλιτεχνική εμφάνισή έκανε το 1918 στον "Ερνάνη"[ασαφές] μάλλον συμπτωματικά οπότε και ξεκίνησε τις σπουδές της στην Γεννάδειο Σχολή το 1923 και κατόπιν εμφανίστηκε σε διάφορες όπερες. Εργάστηκε σε μεγάλα θεατρικά σχήματα της εποχής με τους Κυβέλη, Μαρίκα Κοτοπούλη, Δημήτρη Μυράτ, ερμηνεύοντας ποικίλους ρόλους.
Στα μέσα του 1930 αποφάσισε να σταματήσει, μετά από ένα γάμο της που υπήρξε όμως ατυχής. Στη συνέχεια γνώρισε την Σοφία Βέμπο η οποία και της υποσχέθηκε να τη βοηθήσει. Την εποχή εκείνη αντιλαμβανόμενος πρώτος ο Αλέκος Σακελλάριος το έμφυτο ταλέντο της στη μιμητική της προσέφερε ένα ρόλο το 1939 στα Κορίτσια της παντρειάς, που έγινε η αφορμή για το ξεκίνημα μιας δεύτερης, αλλά περισσότερο γνωστής καριέρας - αυτή τη φορά ως κοσμαγάπητης κωμικού, της "ομορφότερης άσχημης" του ελληνικού κινηματογράφου, όπως χαρακτηρίστηκε. Στην εταιρεία της Φίνος Φιλμ έγιναν οι μεγάλες της επιτυχίες όπως: Η ωραία των Αθηνών, Η θεία απ΄ το Σικάγο, Ο Κλέαρχος η Μαρίνα και ο κοντός και πολλές άλλες.
Έλαβε μέρος στην τηλεοπτική σειρά Ο Χριστός ξανασταυρώνεται.
Έμενε στο Μαρούσι και είχε μια κόρη, την Φωτεινή. Πέθανε στις 12 Φεβρουαρίου του 1980[1] και παραμένει ακόμα αξιαγάπητη χάρη στις ταινίες της. Κηδεύτηκε παρουσία λίγου κόσμου, ένα βροχερό πρωινό στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.
Χαρακτηριστική ατάκα - σκηνή

Από την ταινία "Η κυρά μας η μαμή":
Η Μ.Μεταξά βρίσκει την κυρα-μαμή στο δρόμο και της λέει ότι το παιδί της είναι ματιασμένο.
Η Βασιλειάδου βλέπει το παιδί και κάνει διάγνωση: "και είναι από γαλανό μάτι"
Μεταξά: "Κι είναι κακό αυτό;"
Μαμή: "Κακό; Τα μαυρομάτικα ματιάσματα καθώς και τα μαυρομάτικα φασόλια δεν είναι τίποτα. Το γαλανό είναι άτιμο μάτι, φτάνει μέχρι το μεδούλι... Μωρέ είναι ρουφηγμένο το παιδί."
Όταν ξεμάτιασε το παιδάκι:
"Και με το συμπάθειο κυρα-μαμή μου τί σου χρωστάω;"
"Τί να μου χρωστάς; τίποτα δεν μου χρωστάς. Αλλά μιας και άνοιξες την τσάντα και είναι γρουσουζιά να την κλείσεις χωρίς να δώσεις τίποτα..."
"Μπά;;;;"
"Μεγάλη γρουσουζιά δεν το ξέρεις; Ε, αυτά είναι γνωστά. Δώσε τέλος πάντων ότι καταλαβαίνεις κι αν δεν έχεις χοντρά δεν πειράζει, μου τα δίνεις άλλη φορά που δεν θα έχεις ψιλά."
Ένα ένα τέσσερα (1977)
Ο Χριστός ξανασταυρώνεται (1975) TV σειρά .... Mανταλένια
Η περιπτερού (1970)
Η βαρώνη και ο Προκόπης (1970)
Η Σμυρνιά (1969)
Η λυγερή (1968)
Τόσα όνειρα στους δρόμους (1968)
Δοσατζού επιχείρησις γαμπρός (1966) .... Ευανθία
Ησαΐα χόρευε (1966) .... Καλλιρρόη
Ο Μελέτης στην άμεσο δράση (1966)
Προξενήτρα πράκτωρ 017 (1966)
Κάλλιο πέντε και στο χέρι (1965) .... Κατίνα - Κάθριν
Ήταν όλοι τους κορόιδα (1964) .... Παγώνα
Αγάπησα και πόνεσα (1963)... Δόμνα
Ο ανιψιός μου ο Μανώλης (1963) .... Ασπασία Παπακάτσικα
Εμείς τα μπατιράκια (1963)
Ο Θύμιος στη χώρα του γέλιου (1963)
Ο μαγκούφης (1962)... Φωτεινή
Η Ελληνίδα και ο έρωτας (1962)
Έξυπνοι και κορόιδα (1962)... Κλεοπάτρα
Οι γαμπροί της Ευτυχίας (1962) .... Ευτυχία Ταρνιάτη
Το καρπουζάκι (1962)
Ο Μιχαλιός του 14ου Συντάγματος (1962)... Μαριάνθη Καραδήμου
Ο Θύμιος στη χώρα του στριπ- τηζ (1962)
Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα κι ο κοντός (1961) .... Mαρίνα Ζουγκαλά
Η κυρία δήμαρχος (1960) .... Aσπασία Ζομπαλά
Ο θησαυρός του μακαρίτη (1959) .... Θεώνη Κανελοπιπερίδου
Αστέρω (1959) .... Σταματίνα
Μπουμπουλίνα (1959)
Νταντά με το ζόρι (1959) ... Λουλού
Ο θείος από τον Καναδά (1959)... Ευανθία
Η κυρά μας η μαμή (1958) .... μαμή
Το αμαξάκι (1957)
Η θεία απ΄ το Σικάγο (1957) .... Καλλιόπη Πάπας
Η καφετζού (1956) .... Καλλιόπη
Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας (II) (1955)
Ο μαγκούφης (1955) .... Φωφώ
Πιάσαμε την καλή (1955)... Κατίνα Σουρταφέρτα
Η ωραία των Αθηνών (1954) .... Aριστέα
Γκολ στον έρωτα (1954)... Φωφώ
Χαρούμενο ξεκίνημα (1954)
Ο φαταούλας (1952)
Ο γρουσούζης (1952) .... Επιστήμη
Το στραβόξυλο (1952)
Εκείνες που δεν πρέπει ν' αγαπούν (1951)
Μια νύχτα στον παράδεισο (1951) .... κυρία Βυζαντίου
Τα τέσσερα σκαλοπάτια (1951)... Παγώνα
Οι Γερμανοί ξανάρχονται (1948)... γυναίκα του Λευτέρη
Παπούτσι από τον τόπο σου (1946)
Για την αγάπη της (1930)
Όνειρο γλυπτού (1930)
http://el.wikipedia.org/…/%CE%93%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B3%CE…

Δημοφιλείς αναρτήσεις