Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

Γλυκές και νηστίσιμες καριόκες


Φτιάξε και εσύ τις πιο νόστιμες και εύκολες καριόκες για να γλείφεις τα δάχτυλα σου.
eisaimonadiki.gr
Οι καριόκες είναι από τα πιο νόστιμα και τα πιο γρήγορα γλυκά που υπάρχουν. Θυμάμαι από παλιά που τις αγοράζαμε από το ζαχαροπλαστείο και πέφταμε με τα μούτρα και τις εξαφανίζαμε. Το πιο ωραίο γλυκό των παιδικών μας χρόνων που όταν μεγαλώσαμε, μάθαμε πως να το φτιάχνουμε και μόνες μας.
Συνέχισε να διαβάζεις και μάθε εσύ πως μπορείς να φτιάξεις αυτό το λατρεμένο γλυκό για εσένα και την οικογένεια σου.


Τι θα χρειαστείς για τις νηστίσιμες καριόκες:
  • 1 πακέτο μπισκότα της επιλογής σου ή 2 πακέτα φρυγανιά τριμμένη
  • 3 κουταλιές της σούπας ζάχαρη άχνη
  • 2 κουταλιές της σούπας κακάο σε σκόνη
  • 200 γραμμάρια καρυδόψιχα
  • 1 βανίλια
  • λίγο λικέρ
  • 2 ποτήρια νερό
  • 2 κούπες ζάχαρη

Τι θα χρειαστείς για την επικάλυψη σοκολάτας:
  • 1 σοκολάτα μαύρη
  • 200 γραμμάρια κρέμα γάλακτος (αν θέλετε να γίνουν νηστίσιμες, μην βάλετε κρέμα γάλακτος)

Διαδικασία

nistisimes-kariokes-glika-diatrofi-sintagi-eisaimonadikigr

Για αρχή παίρνουμε το νερό και το βάζουμε μαζί με τη κανονική ζάχαρη σε ένα κατσαρολάκι. Τα αφήνουμε να βράσουν για 10-15 λεπτά μέχρι να πάρει χρώμα και αποσύρουμε το σιρόπι στην άκρη για να κρυώσει μιας και το θέλουμε σχετικά παγωμένο.

Στη συνέχεια σπάμε στο μπλέντερ μας, τα μπισκότα και τα καρύδια αν δεν έχουμε κανονική καρυδόψιχα. Τα βάζουμε σε ένα μεγάλο μπολ και προσθέτουμε μέσα, τη ζάχαρη άχνη, το κακάο και τη βανίλια. Ανακατεύουμε όλα μαζί τα στερεά υλικά και αφού έχει κρυώσει το σιρόπι μας το ρίχνουμε σιγά σιγά μέσα στο μείγμα ανακατεύοντας ταυτόχρονα μέχρι να γίνει μία μαλακή ζύμη που θα μπορούμε να πλάσουμε. Μπορεί να μην χρειαστεί και όλο το σιρόπι μας. Αν θέλετε να γίνει πιο σφιχτή, απλά προσθέστε και άλλο τριμμένο μπισκότο. Τέλος, ρίχνουμε και το λικέρ και η ζύμη μας είναι έτοιμη.

Έπειτα, άπλωσε ένα κομμάτι λαδόκολλα σε ένα ταψί και βάλε μέσα τη ζύμη δουλεύοντας τη μέχρι να πάρει ένα σχήμα κορμού σοκολάτας. Τύλιξε τη σφιχτά με τη λαδόκολλα και άφησε τη στο ψυγείο να παγώσει για μία ώρα.

Μέχρι να παγώσει ο κορμός, λιώσε τη μαύρη σοκολάτα σε μπέν μαρί και πρόσθεσε και τη κρέμα γάλακτος ανακατεύοντας συνεχόμενα. Αν θέλεις να γίνουν νηστίσιμα, μην προσθέσεις τη κρέμα γάλακτος.

kariokes-kormos-diadikasia-glika-sintages-nistisima-eisaimonadikigr

Μόλις βγει ο κορμός από το ψυγείο, κόψε τον σε φέτες, πέρασε τη καθεμία από τη σοκολάτα και βάλε τα σε λαδόκολλα σε ένα ταψί και άσε τα να κρυώσουν για 3-4 ώρες στο ψυγείο. Οι καριόκες μας είναι έτοιμες να τις απολαύσουμε.


«Η Μέθοδος 15/33»



Εκδόσεις Διόπτρα - Dioptra Publications
Νέο ψυχολογικό θρίλερ: «Η Μέθοδος 15/33». https://www.dioptra.gr/Vivlio/695/711/I-methodos-15-33/
Η απαγωγή μιας 16χρονης εγκύου, η τελευταία από μια αποτρόπαιη σειρά απαγωγών, αποβαίνει μοιραία, όχι όμως για το θύμα. Αυτό το αιχμηρό και διεισδυτικό σαν ξυράφι θρίλερ πρέπει να το διαβάσουν οι λάτρεις του είδους, ιδίως όσοι νομίζουν ότι τα έχουν δει όλα.
Περισσότερα για το βιβλίο: https://www.dioptra.gr/Vivlio/695/711/I-methodos-15-33/

Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Ευτυχία Ψαλιδακη.
 
 

Φωτογραφία της Ευτυχία Ψαλιδακη.Φωτογραφία της Ευτυχία Ψαλιδακη. 









Φωτογραφία της Ευτυχία Ψαλιδακη.


14 Σεπτεμβρίου 2Ο17
Ή Εκκλησία Εορτάζει Σήμερα Και όλοι οι ορθόδοξοι Χριστιανοί ανά τήν οίκουμένη τήν
Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού
++++++++++++++++++++++++
Σταυρός, ό Φύλαξ πάσης τής οικουμένης.
Σταυρός, ή ώραιότης τής Εκκλησίας.
Σταυρός, βασιλέων τό κραταίωμα.
Σταυρός, πιστών τό στήριγμα.
Σταυρός, άγγέλων ή δόξα, καί τών δαιμόνων τό τραύμα..
Σταυρέ τού Χριστού σώσον ήμάς.
Σταυρέ τού Χριστού ή δύναμη σού.

Ημερομηνία εορτής: 14/09/2017 Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 14 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους.
Άγιοι που εορτάζουν: Υψωση Του Τιμιου Και Ζωοποιου Σταυρου

Τὰς ἐν λάρυγγι Σῶτερ ὑψώσεις φέρει,
Ὑψούμενον βλέπουσα τὸν Σταυρὸν κτίσις.
Ὑψώθη δεκάτῃ, Σταυροῦ ξύλον, ἠδὲ τετάρτῃ.

Βιογραφία
Το 326 μ.Χ. η Αγία Ελένη πήγε στην Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσει τους Αγίους Τόπους και να ευχαριστήσει το Θεό για τους θριάμβους του γιου της Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ο Θείος ζήλος όμως, έκανε την Άγια Ελένη να αρχίσει έρευνες για την ανεύρεση του Τιμίου Σταυρού.

Επάνω στο Γολγοθά υπήρχε ειδωλολατρικός ναός της θεάς Αφροδίτης, τον οποίο γκρέμισε και άρχισε τις ανασκαφές. Σε κάποιο σημείο, βρέθηκαν τρεις σταυροί. Η συγκίνηση υπήρξε μεγάλη, αλλά ποιος από τους τρεις ήταν του Κυρίου; Τότε ο επίσκοπος Ιεροσολύμων Μακάριος με αρκετούς Ιερείς, αφού έκανε δέηση, άγγιξε στους σταυρούς το σώμα μιας ευσεβέστατης κυρίας που είχε πεθάνει. Όταν ήλθε η σειρά και άγγιξε τον τρίτο σταυρό, που ήταν πραγματικά του Κυρίου, η γυναίκα αμέσως αναστήθηκε.
Η είδηση διαδόθηκε σαν αστραπή σε όλα τα μέρη της Ιερουσαλήμ. Πλήθη πιστών άρχισαν να συρρέουν για να αγγίξουν το τίμιο ξύλο. Επειδή, όμως, συνέβησαν πολλά δυστυχήματα από το συνωστισμό, ύψωσαν τον Τίμιο Σταυρό μέσα στο ναό σε μέρος υψηλό, για να μπορέσουν να τον δουν και να τον προσκυνήσουν όλοι.
Αυτή, λοιπόν, την ύψωση καθιέρωσαν οι άγιοι Πατέρες, να γιορτάζουμε στις 14 Σεπτεμβρίου, για να μπορέσουμε κι εμείς να υψώσουμε μέσα στις ψυχές μας το Σταυρό του Κυρίου μας, που αποτελείτο κατ' εξοχήν "όπλον κατά του διαβόλου".
Ορισμένοι Συναξαριστές, αυτή την ημέρα, αναφέρουν και την ύψωση του Τιμίου Σταυρού στην Κωνσταντινούπολη το 628 μ.Χ. από τον βασιλιά Ηράκλειο, πού είχε νικήσει και ξαναπήρε τον Τίμιο Σταυρό από τους Αβάρους, οι οποίοι τον είχαν αρπάξει από τους Αγίους Τόπους.
Ἀπολυτίκιον (Κατέβασμα)
Ἦχος α’.
Σῶσον Κύριε τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου, νίκας τοῖς Βασιλεῦσι κατὰ βαρβάρων δωρούμενος καὶ τὸ σὸν φυλάττων διὰ τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα.

Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Αὐτόμελον.
Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ ἑκουσίως, τῇ ἐπωνύμῳ σου καινὴ πολιτεία, τοὺς οἰκτιρμούς σου δώρησαι, Χριστὲ ὁ Θεός, Εὔφρανον ἐν τῇ δυνάμει σου, τοὺς πιστοὺς Βασιλεῖς ἡμῶν, νίκας χορηγῶν αὐτοῖς, κατὰ τῶν πολεμίων, τὴν συμμαχίαν ἔχοιεν τὴν σήν, ὅπλον εἰρήνης, ἀήττητον τρόπαιον.

Κάθισμα
Ἦχος α’. Τοῦ λίθου σφραγισθέντος.
Τοῦ Σταυροῦ σου τὸ ξύλον προσκυνοῦμεν Φιλάνθρωπε, ὅτι ἐν αὐτῷ προσηλώθης ἡ ζωὴ τῶν ἁπάντων· Παράδεισον ἠνέῳξας Σωτήρ, τῷ πίστει προσελθόντι σοι Ληστῇ· καὶ τρυφῆς κατηξιώθη, ὁμολογῶν σοι, Μνήσθητί μου Κύριε. Δέξαι ὥσπερ ἐκεῖνον καὶ ἡμᾶς, κραυγάζοντας· Ἡμάρτομεν, πάντες τῇ εὐσπλαγχνίᾳ σου, μὴ ὑπερίδῃς ἡμᾶς. (Δίς)

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. β’.
Μόνον ἐπάγη τὸ ξύλον Χριστὲ τοῦ Σταυροῦ σου, τὰ θεμέλια ἐσαλεύθη τοῦ θανάτου Κύριε· ὃν γὰρ κατέπιε πόθῳ ᾍδης, ἀπήμεσε τρόμῳ· ἔδειξας ἡμῖν τὸ σωτήριόν σου Ἅγιε, καὶ δοξολογοῦμέν σε, Υἱὲ Θεοῦ, ἐλέησον ἡμᾶς. (Δίς)

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ’. Τὸ προσταχθὲν.
Προδιετύπου μυστικῶς πάλαι τῷ χρόνῳ, ὁ Ἰησοῦς ὁ τοῦ Ναυῆ, Σταυροῦ τὸν τύπον, ὡς τὰς χεῖρας ἐξέτεινε σταυροφανῶς Σωτήρ μου· καὶ ἔστη ὁ ἥλιος ἕως ἐχθρούς, ἀνεῖλεν, ἀνθισταμένους σοι τῷ Θεῷ· νῦν δὲ οὗτος ἐσκότισται, ἐπὶ Σταυροῦ σε ὁρῶν, θανάτου κράτος λύοντα, καὶ τὸν ᾍδην σκυλεύοντα.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ’. Τὸ προσταχθὲν.
Ἐν Παραδείσῳ με τὸ πρίν, ξύλον ἐγύμνωσεν, οὗπερ τῇ γεύσει, ὁ ἐχθρὸς εἰσφέρει νέκρωσιν, τοῦ Σταυροῦ δὲ τὸ ξύλον, τῆς ζωῆς τὸ ἔνδυμα, ἀνθρώποις φέρον, ἐπάγη ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ κόσμος ὅλος ἐπλήσθη πάσης χαρᾶς· ὃν ὁρῶντες ὑψούμενον, Θεῷ ἐν πίστει λαοί, συμφώνως ἀνακράξωμεν· Πλήρης δόξης ὁ οἶκός σου. (Δίς)

Ὁ Οἶκος
Ὁ μετὰ τρίτον οὐρανὸν ἀρθεὶς ἐν Παραδείσῳ, καὶ ῥήματα τὰ ἄρρητα καὶ θεῖα, ἃ οὐκ ἐξὸν γλώσσαις λαλεῖν, τὶ τοῖς Γαλάταις γράφει, ὡς ἐρασταὶ τῶν Γραφῶν, ἀνέγνωτε καὶ ἔγνωτε. Ἐμοί, φησί, καυχᾶσθαι μὴ γένοιτο, πλὴν εἰ μὴ ἐν μόνῳ τῷ Σταυρῷ τῷ τοῦ Κυρίου, ἐν ᾧ παθών, ἔκτεινε τὰ πάθη. Αὐτὸν οὖν καὶ ἡμεῖς βεβαίως κρατῶμεν τοῦ Κυρίου τὸν Σταυρὸν καύχημα πάντες· ἔστι γὰρ σωτήριον ἡμῖν τοῦτο τὸ ξύλον, ὅπλον εἰρήνης ἀήττητον τρόπαιον.

ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟ ΣΤΑΥΡΟ

 

ΚΎΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΗΜΑΣ.
ΣΤΑΥΡΕ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΎ Ή ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΟΥ
ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟ ΣΤΑΥΡΟ

Είναι μεγάλη συντροφιά φύλακας στο παιδί σου
δώστου στο χέρι ένα Σταυρό μαζί και την ευχή σου.

Αυτά θα τα φυλάξουνε να μην παραστρατήση
και στη ζωή θανάσιμα ποτέ δεν θα αμαρτήση.

Σταυρός την κάθε συμφορά την παραμερίζει
σε κάθε χριστιανό πιστό που νιώθει τι αξίζει.

Μεγάλη η χάρη του Σταυρού και η δύναμη που έχει
εις των πιστών τις συμφορές και τους κινδύνους τρέχει.

Τρέχει ταχέως ο Σταυρός τα πάντα προλαμβάνει
σε κείνους που πιστεύουνε τα θαύματα που κάνει9 αμαρτία.

Ο Σταυρός για μας ποτίστηκε με του Χριστού το αίμα
από τις αμαρτίες μας να σώσει τον καθένα.

Σταυρός ο ευεργέτης μας, ψυχών η σωτηρία
μ’ άνθρωπος πορώθηκε και ζη μες τη σκοτία.

Βρίζει Σταυρό και το Χριστό που επάνω εκρεμάσθει
μονάχα για χατήρι μας να τον εξαγοράσει.

Καμία χάρη στο Σταυρό καμία ευεργεσία
οι άνθρωποι αντίθετα βρίζουν με κακία.

Δεν την αναγνωρίζουνε την τόση αξία
δεν ξέρουνε προς χάρη του θα εύρουν σωτηρία.

Είναι φρικτό αμάρτημα Σταυρό να βλασφημίσεις
σε περιμένει ο θάνατος αν δεν μετανοήσεις.

Στον άλλο κόσμο θα το δεις το μέγα σου το σφάλμα
μα τότε πια θα είναι αργά να έρθει η μετάνοια

νηστίσιμα τσουρέκια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Το τσουρέκι ως σημαντικό στοιχείο της ελληνικής παράδοσης, συνδέεται με τοπικά ήθη και έθιμα και αποκτά μια μοναδική σημασία για όλους τους Έλληνες ιδίως την…
expresstime.grΤο τσουρέκι ως σημαντικό στοιχείο της ελληνικής παράδοσης, συνδέεται με τοπικά ήθη και έθιμα και αποκτά μια μοναδική σημασία για όλους τους Έλληνες ιδίως την περίοδο του Πάσχα. Συγκεκριμένα, το τσουρέκι συμβολίζει την ανάσταση του Χριστού, καθώς το αλεύρι ζωντανεύει και μεταμορφώνεται σε ψωμί, ενώ το ζύμωμα σε σχήμα πλεξούδας συμβολίζει την απομάκρυνση των κακών πνευμάτων.
Στις μέρες μας το τσουρέκι καταναλώνεται όλο το χρόνο, ενώ οι διάφορες εκδοχές στις οποίες είναι διαθέσιμο –σκέτο ή με διάφορες γεμίσεις- το «μεταμορφώνουν»  στην απόλαυση που μπορείς να γευτείς σε κάθε στιγμή της ημέρας! Ας δούμε όμως μια νηστίσιμη συνταγή του του Πάτερ Αθανάσιου από το Άγιο Όρος.
για το προζύμι: 5 κουτ. γλυκού ξερή μαγιά ή 3 φακελάκια. 1 κουτ. σούπας ζάχαρη 1 φλ. τσαγιού χλιαρό νερό 4 κουτ. σούπας αλεύρι Για τη ζύμη: 1/2 λίτρο φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκαλιού ξύσμα από 2 πορτοκάλια 2 φλ. τσαγιού ζάχαρη 1 φλ. τσαγιού ηλιέλαιο 1/2 κουτ. γλυκού σκόνη μαστίχας 3 κουτ. γλυκού μαχλέπι 1 βανίλια 1 πρέζα αλάτι περίπου 1.250 γραμ. αλεύρι για τσουρέκι
Εκτέλεση: -Πρώτη μας δουλειά το στύψιμο των πορτοκαλιών για να πάρουμε χυμό, ο οποίος δεν πρέπει να είναι παγωμένος, αλλά σε θερμοκρασία δωματίου. -Σε δοχείο με καπάκι διαλύουμε τη μαγιά στο χλιαρό νερό. Προσθέτουμε τη ζάχαρη και το αλεύρι και ανακατεύουμε καλά να γίνει χυλός. Σκεπάζουμε το δοχείο και περιμέ-νουμε για 30΄ να φουσκώσει το προζύμι.
-Βάζουμε σε λεκάνη τον φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκαλιού και την ζάχαρη και ανα-κατεύουμε καλά να διαλυθεί. -Ρίχνουμε στη συνέχεια το προζύμι και ανακατεύουμε καλά. Έπειτα όλα τα υπόλοιπα υλικά για τη ζύμη, εκτός από το αλεύρι και ανακατεύουμε. -Προσθέτουμε κατόπιν λίγο-λίγο το αλεύρι και ζυμώνουμε ώσπου η ζύμη μας να μη κολλάει στα χέρια.
-Βάζουμε τη ζύμη σε δοχείο με καπάκι. Σκεπάζουμε και αφήνουμε να διπλασιαστεί σε όγκο, περίπου 1 ½ ώρα (εγώ βάζω το δοχείο με την ζύμη στο φούρνο μικροκυμάτων και κλείνω την πόρτα του, εννοείται χωρίς να τον βάλω σε λειτουργία).
-Έπειτα πλάθουμε τα τσουρέκια σε σχήμα που μας αρέσει και τα βάζουμε σε ταψιά με λαδόκολλα.
-Τα αφήνουμε στα ταψιά να φουσκώσουν τουλάχιστον για 30΄ και τα ψήνουμε σε προ-θερμασμένο φούρνο τους 160ο C για 30΄ ανάλογα με τον φούρνο.
Από την σελίδα Αγαπημενες Συνταγες Της Αργυρως Πορπατονελη.


πηγη tilestwra.com

Σπύρος Φλώρος : Ένας Πλατωνιστής ποιητής

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση.


3.3.2016 της Σοφίας Μπασκάκη Γεννημένος το 1974, μόλις στα 42 του χρόνια, έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει στο χώρο των Γραμμάτων και του Πνεύματος.…
apopsi-tora.gr

της Σοφίας Μπασκάκη
Γεννημένος το 1974, μόλις στα 42 του χρόνια, έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει στο χώρο των Γραμμάτων και του Πνεύματος. Ένας ταξιδευτής στον κόσμο των ιδεών του Πλάτωνα, που ήρθε να μας χαρίσει «…Και λίγο φως…» μέσα από την πρώτη ποιητική συλλογή του.
Ο διακεκριμένος φιλόλογος Σπύρος Φλώρος, γνωστός εδώ και πολλά χρόνια για την προσφορά του στο χώρο της Εκπαίδευσης, μέσα από τα 20, σχεδόν, βιβλία-βοηθήματα που έχει συγγράψει για την Ελληνοεκδοτική και τα δύο φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης που διατηρεί στον Αγ. Στέφανο και τη Δροσιά, έρχεται να μας δείξει και μια ακόμη πλευρά της βαθυστόχαστης προσωπικότητας του μέσα από την ποίηση.
Ο Σπύρος Φλώρος, μοιράζεται μαζί μας τις φιλοσοφημένες σκέψεις του, τους προβληματισμούς αλλά και τα χρώματα της ψυχής του, σε μια συνέντευξη -που περισσότερο θυμίζει φιλική κουβέντα- η οποία εντυπωσιάζει με τις απόψεις και τη στάση που ο ίδιος επέλεξε να υμνεί τη ζωή: μέσα από την αλήθεια της φιλοσοφίας και τον ρομαντισμό της ίδιας της ζωής…
Του ζήτησα να μου μιλήσει για την Ποίηση περιμένοντας αφελώς να μου περιγράψει τα συναισθήματα που ξυπνούν οι στίχοι, τη μελωδία των λέξεων «Αυτοί που ρωτούν και περιμένουν το εγκώμιο της Ποίησης, δεν θα το κάνω εγώ. Αυτοί, εμείς, νιώθουμε μέσα μας σαν οξυγόνο, σαν φως, μα και σαν έρεβος, -άξιο και αυτό κι άξιο για περιπλάνηση εντός του-, σαν μέθη, σαν τον παλμό το δυνατό της ψυχής μας, σαν τη ζωή την ίδια, σαν πόνο και σαν λύτρωση, σαν καθαρμό, σαν εξαγνισμό, και σαν  μιαν ομορφιά μέσα στην τόση ασχήμια, σαν Έρωτα άλλοτε την ποίηση και έτσι μπορούμε να διαφυλάττουμε αλώβητη, άτρωτη, ακέραιη την ύπαρξη μας, την Ανθρώπινη» είναι η απάντηση που κλείνει μέσα της όλα όσα νιώθει και αποτυπώνει έντεχνα στα ποιήματα του.
«Και να το πάλι το ερώτημα, το συνηθισμένο, το προβοκατόρικο» συνεχίζει, καθώς έρχεται αντιμέτωπος με τη συνηθισμένη ερώτηση «τι χρειάζεται η Ποίηση σε τούτους τους καιρούς; Σε αυτόν τον κόσμο, της μηχανής, της μηχανιστικής ζωής, της ταχύτητας, τι έχει να δώσει η Ποίηση;» και απαντά:
«Λοιπόν σε όσους θέτουν αυτό το ερώτημα και πραγματικά το έχουν, αληθινά απορούν αν έχει χρησιμότητα η ποίηση, θα απαντήσω ευθέως: όχι, για εσάς, δεν έχει! Κύριοι, η Ποίηση είναι άχρηστη. Η Ποίηση, η Λογοτεχνία, η μουσική (η αληθινή βέβαια), η Τέχνη εν γένει, δεν χρειάζονται… για τον απλό λόγο: όλα δεν είναι για όλους! Αφοριστικό; Ρατσιστικό; Πείτε το όπως θέλετε! Όμως αυτός που δεν την ένιωσε τη δίψα, την ανάγκη της Τέχνης, της μαγείας του λόγου, της Ποίησης, δεν θα τη συλλάβει ούτε σε θεωρητικό επίπεδο».
Πως είναι όμως για έναν «αθεράπευτο» Πλατωνιστή ποιητή να βιώνει όσα συμβαίνουν γύρω μας; Με σεβασμό απέναντι σε όσους έχουν πληγεί πραγματικά από την κρίση και παλεύουν να επιβιώσουν, ο Σπύρος Φλώρος «στέκεται» στους υπόλοιπους λέγοντας χαρακτηριστικά «Μα οι υπόλοιποι; Εμείς; Η πλειονότητα του κόσμου; Μάλλον μια κρίση πανικού μπροστά στο «δράμα» ενός απολεσθέντος παραδείσου, που μόνο τέτοιος δεν ήταν. Επειδή αυτό το «πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος», όσο κι αν έχει μια απολυτότητα στην αποφθεγματικότητά του, κρύβει μεγάλη αλήθεια μέσα του, νομίζω ότι η κρίση αγγίζει πολύ ή λίγο τον καθένα αναλόγως το τι έχει, τι κουβαλά μέσα του…».
Η ζωή όμως μπορεί να είναι όμορφη μέσα από την ανασφάλεια που γεννιέται από αυτή την κατάσταση; «Η ζωή μπορεί να είναι γεμάτη, πλούσια, δυνατή, πλήρης μεγάλων, συνταρακτικών συγκινήσεων, μεγάλων και δυνατών λυτρωτικών στιγμών, όταν αυτές μπορεί να στις χαρίζουν οι ώρες και ώρες στοχασμού, φιλοσοφικών κι ανθρώπινων αναζητήσεων με δυο-τρεις (ή έναν ακόμα καλύτερα) ανθρώπους, να στις χαρίζει η ανάγνωση, η μαγική διαδικασία της ανάγνωσης ενός βιβλίου, οι όμορφες στιγμές φυγής, σιωπής εύρεσης με τον εαυτό σου» θα μας πει με μια ζωντάνια στο βλέμμα που μαρτυρά την αταραξία της ψυχής του. Ο κ. Φλώρος συνεχίζει τονίζοντας «Νομίζω ό άνθρωπος έχασε πια τη δυνατότητα να απολαμβάνει, να γεύεται την μαγεία, την ηδονή θα έλεγα των απλών, μα τόσο μεγάλων πραγμάτων κι έτσι η «κρίση» έγινε τρομερή, εφιαλτική, για έναν τέτοιο άνθρωπο».
«Χάθηκε ο έρωτας μέσα στην κρίση» θα πει, «ο πλατωνικός έρωτας που σε κάνει να ταξιδεύεις με τις αισθήσεις, μέσα από μια αέναη διαδρομή. Ο έρωτας με το θαύμα της φύσης, με την μαγεία της ίδιας της ζωής. Ικανός να σε ανυψώσει στο υπέρτατο ιδεώδες αντικρίζοντας την μοναδική κι αδιαπραγμάτευτη αλήθεια… την ίδια την ανθρώπινη υπόσταση μέσα από την πνευματικότητα που προσδίδει το νόημα της ύπαρξης… Ο έρωτας που σε κάνει να ριγείς από θαυμασμό για το θρόισμα των φύλλων, για το λίκνισμα που κάνουν τα σύννεφα ξεγελώντας το βλέμμα, για όλα όσα αρμονικά συμβιώνουν μαζί σου, αλλά τα προσπερνάς βιαστικά τρέχοντας στο μετά και χάνοντας τη στιγμή στο παρόν. Δυστυχώς ο πλατωνικός έρωτας αποτελεί μια ουτοπία πλέον, έναν άγνωστο χώρο στο πλήθος των ανθρώπων, μα έλα που κάποιοι κάποτε τη βίωσαν την ουτοπία τους…».
Προβληματισμένη φαίνεται η ματιά του απέναντι στους νέους του σήμερα, καθώς αντικρίζει μια «θλιβερή εικόνα» όπως χαρακτηριστικά λέει ο ίδιος. «Είναι μια θλιβερή εικόνα αυτή που βγάζει -σε μεγάλο, όχι απόλυτο βαθμό-  ο νέος σήμερα. Είναι φορές που λες ότι οι νέοι δεν ζουν πραγματικά. Φοβούμαι ότι νομίζουν πως ζουν, μα αγνοούν μάλλον ό,τι υπάρχει ως αληθινή ζωή. Μοιάζει σαν εικονική η ζωή…. Καθηλωμένοι σε μια οθόνη ώρες επί ωρών… μια νάρκωση, μια νέκρωση, μια απουσία ζωής… Αφιέρωσαν κάποιες στιγμές να περπατήσουν, στη θάλασσα θες; Στο βουνό θες; Να σκεφτούν, να στοχαστούν, να ρουφήξουν την ομορφιά δίπλα τους, να μυρίσουν τη γη, τη θάλασσα; Εδώ κι όταν στην θάλασσα βρεθούν, κάθονται μπροστά σε μια οθόνη… πόσο μελαγχολική, πόσο ταπεινωτική θα έλεγες -για το ανθρώπινο είδος- μοιάζει  η εικόνα αυτή…».
Με πολλή αγάπη προς τα νέα παιδιά, που επί χρόνια υπηρετεί ως φιλόλογος το δικαίωμα τους στη γνώση, επισημαίνει ότι «Οι φίλοι μετριούνται στο facebook, ακόμα και η ομορφιά εκχυδαΐζεται όταν γίνεται μια αυτάρεσκη αυτοπροβολή της με φωτογραφίες, που αποσκοπούν στο να αλαλάξει το πλήθος των ηδονοβλεψιών ενθουσιώδες και να χαρεί και να καμαρώνει η «εκδιδόμενη στην κοινή θέα» εικόνα…» και τα παροτρύνει να ζήσουν πραγματικά λέγοντας «Κι όμως έχει μια τόση ομορφιά και γαλήνη και αληθινή ευτυχία εκεί έξω ο κόσμος…».
Συνεχίζοντας την «περιπατητική» κουβέντα μας, σκέφτομαι να τον ρωτήσω τις απόψεις του σχετικά με την Πολιτική, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στις μέρες μας. «Πολιτική; Γιατί τώρα το κάνετε αυτό; Δεν είναι τόσο όμορφα όσα λέμε; Γιατί να στάξουν πινελιές αταίριαστες, στα χρώματα μας; Φυσικά και η πολιτική είναι μια πράξη αμιγώς ανθρώπινη, είναι μια ύψιστη ανθρώπινη κατάκτηση, μα είναι που μιαν άλλη θα ήταν η πολιτική που θα δικαίωνε το ρόλο της, το ύψος και τη σημασία της. Εγώ -θες λίγο Πλατωνιστής; –  θα ήθελα άλλον τον πολιτικό, αλλιώς τον ποθούσα: έναν άνθρωπο πνευματώδη, ποιοτικό, ευπρεπή, έναν άνθρωπο που θα όριζε ως στόχο την πνευματική, ποιοτική ανύψωση των ανθρώπων, έναν άνθρωπο ολιγαρκή, στοχαστή».
Τα χαρακτηριστικά που θεωρεί ο Σπύρος Φλώρος ότι πρέπει να έχει ένας πολιτικός αλλά και όλοι όσοι του δίνουν το χρίσμα, ανάγονται στη σφαίρα του ιδεατού, μιας αλλοτινής Πολιτείας που απέχει μακράν από την Ελλάδα του σήμερα «Θα ήθελα να τον φαντάζομαι ότι γυρνά στο σπίτι του, να κάθεται και να μελετά τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, να μπορεί να κάνει όμορφες ποιοτικές συζητήσεις και να διαπνέεται από ευγένεια, να  μην είναι σαν αυτές τις καρικατούρες που βλέπουμε, τις απαίδευτες, αστοιχείωτες, ακαλλιέργητες, έμπλεες εμπάθειας, φανατισμού, μικρότητας και μικροπρέπειας, χυδαιότητας και που δεν μπορούν καν να μιλήσουν σωστά, να διαχειριστούν το λόγο και το Λόγο. Κάποτε βλέποντας τους, (όχι πια, χρόνια  τώρα  -όσο λάθος, όσο κατακριτέο κι αν είναι- απέχω, ιδιωτεύω) απορώ.  Όχι με αυτούς. Με τον κόσμο τον περιλάλητο «σοφό λαό» και την ποιότητα του, το επίπεδο του, αφού ακολουθεί αυτούς τους τόσο μικρούς και λίγους και αλαλάζει –όχλος αμαθής- κάτω από μπαλκόνια».
Φτάνοντας η κουβέντα προς το τέλος της, εκφράζω ότι μου δημιούργησε την εντύπωση πως διακατέχεται από μια αδιόρατη απογοήτευση, με όσα από ψυχής κατέθεσε. «Απογοήτευση; Δεν θα το έλεγα!» απαντά και συνεχίζει «Αν μιλήσουμε ως φιλόλογοι (έχουμε αυτή την «άτιμη» αλλά υπέροχη, υπέροχη ιδιότητα), για να από-γοητευτείς από κάποιον, πρέπει πρώτα να έχεις γοητευτεί. Λοιπόν, ο άνθρωπος σήμερα δύσκολα γοητεύει, δύσκολα μπορώ (μιλώντας προσωπικά πάντα) να θυμηθώ ανθρώπους που εξέπεμπαν κάτι μεγάλο, ξεχωριστό, δύσκολα με γοήτευσαν εκπρόσωποι του είδους τούτου… κι όταν αυτό συνέβη, ααα όχι! Για να είμαι ειλικρινής αυτοί οι λίγοι δεν με απογοήτευσαν…». Χαμογελά για λίγο, σκεπτόμενος πάντα και συνεχίζει «Μα πώς να αισθανθείς το θαυμασμό, τη γοητεία, το δέος για τον άνθρωπο; Φοβούμαι ότι ο άνθρωπος είναι –όχι απολύτως, αλίμονο- αλλά πολλοί, οι πολλοί είναι άνθρωποι «στεγνοί», ρηχοί, απαίδευτοι, αφιλοσόφητοι, -ναι, αυτό που πρώτα από όλα θα έπρεπε να είναι: σκεπτόμενοι, αληθινά φιλοσοφούντες, στοχαζόμενοι, και και να δικαιώνεται ο μέγας τίτλος του Ανθρώπου, αυτού του πνευματώδους όντος- και δυστυχώς αγενείς, ανάγωγοι. Λείπει το πνεύμα, λείπει ο στοχασμός, λείπει η καλαισθησία, λείπει η ποιότητα… στα πάντα… Δείτε ποια είναι η κουλτούρα της διασκέδασης, ακούστε ποια είναι η «τέχνη» με την οποία τρέφεται -και ατροφεί- η νεολαία μας… Λοιπόν σιωπώ… δε συνεχίζω…».
Αποφεύγω να σβήσει το χαμόγελο του μέσα στην μελαγχολία της σιωπής του. Προτιμώ να τον αποχαιρετίσω και να τον ευχαριστήσω για τον χρόνο που μου αφιέρωσε αλλά πάνω από όλα για τις σκέψεις που μοιράστηκε μαζί μου. Με μια εγκάρδια χειραψία αποχαιρετώ τον Σπύρο Φλώρο που ετοιμάζεται να επιστρέψει σπίτι του, στο καταφύγιο της ψυχής του. Εκεί, παρέα με τη σύζυγο, λαχταρώντας να δώσει ένα χάδι στα τρία υπέροχα παιδιά του, παίζοντας στον κήπο με τον Κάιζερ, το Αγίου Βερνάρδου που τον περιμένει καλόκαρδα να επιστρέψει. Μέσα στην αγκαλιά των χαρτιών, των βιβλίων και των λέξεων, όπου βρίσκει τη γαλήνη και την αταραξία της ανήσυχης ψυχής του.

ΜΑΝΗ



Ο Κωστας Μητρογιαννης κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Greece-world.





Greece-world
ΜΑΝΗ...απίστευτη ομορφιά!!! (Ενα like στή σελίδα μας ειναι πάντα αρεστό!!)

«Ο Ελληνισμός της Ρωσίας και η προσφορά του στο Έθνος»

Βιβλίο «Ο Ελληνισμός της Ρωσίας και η προσφορά του στο Έθνος»

Το βιβλίο « Ο Ελληνισμός της Ρωσίας και η προσφορά του στο Έθνος », που…
ellas-russia.blogspot.com
http://ellas-russia.blogspot.gr/2017/02/blog-post_11.html

Ο Ελληνισμός της Ρωσίας και η προσφορά του στο Έθνος.



Το βιβλίο «Ο Ελληνισμός της Ρωσίας και η προσφορά του στο Έθνος», που αναφέρεται στις τέσσερις ελληνικές εστίες σε Νίζνα, Μόσχα, Πετρούπολη και Οδησσό, και τη συμβολή των Ηπειρωτών εμπόρων-ευεργετών και δασκάλων του γένους, παρουσιάστηκε την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα διαλέξεων της Εταιρίας Ηπειρωτικών Μελετών.

Την εκδήλωση διοργάνωσαν η περιφέρεια Ηπείρου, οι δήμοι Ζίτσας, Μετσόβου και Ζαγορίου, και ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων.

Πρόκειται για έναν αναμνηστικό τόμο, συνέχεια του συγγραφικού και εκδοτικού έργου του Συνδέσμου Αποφοίτων Ζωσιμαίας Σχολής, που επισημαίνει πως έχει ως βασικό σκοπό την «ανάδειξη της δράσης και της προσφοράς των εθνικών ευεργετών και δασκάλων του γένους, με επίκεντρο τους Ηπειρώτες, οι οποίοι ανέδειξαν την Ήπειρο, ως «πατρίδα των ευεργετών και δασκάλων του γένους», πρόσφεραν πολύτιμες υπηρεσίες προς το έθνος, κατά τα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς, στόλισαν, μετά την απελευθέρωση, την πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους με μεγαλοπρεπή οικοδομήματα και ιδρύματα, που αποτελούν στολίδια της πόλης των Αθηνών μέχρι σήμερα, και συνέβαλαν αποφασιστικά στην εδραίωση του νεοσύστατου ελληνικού κράτους».

Η απόφαση για τη συγγραφή και έκδοση αυτού του αναμνηστικού τόμου, με βάση το πολύτιμο αρχειακό και μνημειακό υλικό, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας, ελήφθη με αφορμή τις εκδηλώσεις στο πλαίσιο του έτους Ελλάδας-Ρωσίας, όπως επισημαίνουν τα μέλη του Συνδέσμου.

~ Φωτο: Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης στην παρουσίαση του βιβλίου που εκδόθηκε από τον Σύνδεσμο Αποφοίτων Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων "Οι Ζωσιμάδες" και την Περιφέρεια Ηπείρου.

«Και με αυτόν εδώ τον αναμνηστικό τόμο θέλουμε να πιστεύουμε πως μένουμε πιστοί στην εθνική μας παρακαταθήκη, σύμφωνα με την οποία "το τιμάν τους αγαθούς πάτριον τη Ελλάδι". Και εκεί όπου αποδίδεται η πρέπουσα τιμή στους αγαθούς, εκεί όπου επιβραβεύεται, κατά τον πιο τέλειο τρόπο, η αρετή, εκεί, όπως μας διαβεβαιώνει ο Περικλής στον Επιτάφιό του, οι πολίτες γίνονται τέλειοι. Αυτό ήταν ακριβώς το ιδανικό που φλόγιζε τις ψυχές των εκλεκτών εκείνων τέκνων του λαού μας, των οποίων αναλογιζόμαστε και προβάλλουμε τις πολύτιμες υπηρεσίες τους προς το έθνος μας και προς όλες εκείνες τις χώρες, τη ζωή και την ιστορία των οποίων σημάδεψαν με το πέρασμά τους. Μια απ’ αυτές τις χώρες, ίσως η πιο πολύτιμη για την εξέλιξη των εθνικών μας πραγμάτων, στις πιο δύσκολες στιγμές της εθνικής μας ζωής, ήταν η Ρωσία. Είναι η χώρα με τη μεγάλη και πολυκύμαντη ιστορία της, στην οποία κατέφυγαν, σε καιρούς ιδιαίτερα δύσκολους για την πατρίδα μας, εκλεκτοί συμπατριώτες μας, ευδοκίμησαν σ’ αυτήν επαγγελματικά, καταξιώθηκαν κοινωνικά, και άφησαν, τελικά, κληρονόμο της τεράστιας περιουσίας τους, το ελληνικό έθνος», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Ο Σύνδεσμος πρόκειται να προσφέρει το πλούσιο –αρχειακό και μνημειακό– υλικό που συγκέντρωσε, σε κάποιο δημόσιο πνευματικό ίδρυμα, ώστε να αποτελέσει έτσι τη βάση για την ίδρυση Μουσείου Εθνικών Ευεργετών και Δασκάλων του Γένους και να αποβεί αντικείμενο μελέτης εκ μέρους νέων μελετητών.

πλεκτά επι κεφαλής

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του χρήστη orguevim.com.




Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.

Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.

Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.


Ο χρήστης orguevim.com πρόσθεσε 239 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: bayan bere modelleri — με την Nurten Mesut Turkurka Furundaoturan και 19 ακόμη.
Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.
Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.     +236
 Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.
Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.
 Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.Φωτογραφία του χρήστη orguevim.com.

Δημοφιλείς αναρτήσεις