Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

Αγία Αικατερίνη-θαύματα

https://www.ekklisiaonline.gr/nea/25-noemvriou-giorti-agias-ekaterinis-sygchrono-thavma-sto-sina/


Αγία Αικατερίνη-θαύματα
https://www.ekklisiaonline.gr/wp-content/uploads/2017/11/aa-6-e1511550484960.jpg

Η Αγία Αικατερίνη καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βασιλίσκου τινός ονομαζομένου Kώνστου», και μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. (304 μ.Χ.)
Ήταν ευφυέστατη και φιλομαθής. Ήδη σε ηλικία δέκα οκτώ χρονών κατείχε τις γνώσεις της ελληνικής, ρωμαικής και λατινικής φιλολογίας και φιλοσοφίας, δηλαδή γνώριζε τα έργα του Oμήρου, του λατίνου ποιητή Bιργίλιου, του Aσκληπιού, του Iπποκράτη και Γαληνού των ιατρών, του Aριστοτέλη και του Πλάτωνα, του Φιλιστίωνα και του Eυσέβιου των φιλοσόφων, του Iαννή και Iαμβρή των μεγάλων μάγων, του Διονυσίου και της Σιβύλλης και άλλων. Ήταν όμως και άρτια καταρτισμένη στα δόγματα της χριστιανικής πίστης.
Όταν επί Μαξεντίου (υιός του Mαξιμιανού) διεξαγόταν διωγμός εναντίον των χριστιανών, η Αικατερίνη δε φοβήθηκε, αλλά με παρρησία διέδιδε πώς ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος Αληθινός Θεός. Για το λόγο αυτό συνελήφθη από τον έπαρχο της περιοχής, ο οποίος προσπάθησε με συζητήσεις να την πείσει να αρνηθεί την πίστη της.
Όταν ο έπαρχος διαπίστωσε την ανωτερότητά των λόγων της Αικατερίνης, συγκάλεσε δημόσια συζήτηση με τους πιο άξιους ρήτορες της Αλεξάνδρειας, τους οποίους όμως η Αικατερίνη αποστόμωσε. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά κάποιοι από τους συνομιλητές της Αικατερίνης πείσθηκαν για τους λόγους της και ασπάστηκαν την Χριστιανική Πίστη.
Μπροστά σε αυτή την κατάληξη, ο έπαρχος διέταξε να τη βασανίσουν σκληρά με την ελπίδα πώς η αγία θα λύγιζε και θα αρνιόταν τον Χριστό. Όμως η Αικατερίνη έμεινε ακλόνητη στην πίστη της. Τελικά αποκεφαλίσθηκε, ύστερα από διαταγή του έπαρχου.
Ένα σύγχρονο θαυμαστό γεγονός
Οι Βεδουίνοι που έσωσαν το μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης από φανατικούς ισλαμιστές.
Οι Bεδουίνοι, συνυπάρχουν με τους μοναχούς της Αγίας Αικατερίνης, «εν ειρήνη και ομονοία», από την εποχή του αυτοκράτορα Ιουστινιανού, οπότε και χτίστηκε η μονή και όταν χρειάστηκε, όπως τις ημέρες της εξέγερσης στην Αίγυπτο, πήραν τα όπλα για να την υπερασπιστούν από φανατικούς ισλαμιστές.
«Μόλις η κατάσταση αγρίεψε, οι Βεδουίνοι περικύκλωσαν το μοναστήρι. Ηταν οπλισμένοι. Στην αρχή τα όπλα τα είχαν κρυμμένα κάτω από τις κελεμπίες, μετά τα κρατούσαν φανερά. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε να τα χρησιμοποιήσουν…».
Ο ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά, Δαμιανός, αφηγείται άγνωστες πτυχές της «Αραβικής Άνοιξης», και το πώς νομαδικές φυλές μουσουλμάνων της ερήμου έθεσαν υπό την προστασία τους, το παλαιότερο μοναστήρι της Χριστιανοσύνης, στις παρυφές της Αγίας Κορυφής, όπου σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, ο Μωυσής παρέλαβε τις πλάκες με τις Δέκα Εντολές. Μιλάει ακόμα για τα προβλήματα της μονής με ακραίους ισλαμιστικούς κύκλους, τα δεινά των χριστιανών της Μέσης Ανατολής, αλλά και τη μακραίωνη αρμονική συμβίωση του ορθόδοξου χριστιανικού μοναχισμού με το μουσουλμανικό στοιχείο στην ταραγμένη περιοχή του Σινά.
«Τις μέρες εκείνες της επανάστασης κατά του Μουμπάρακ είχαμε έναν ξεσηκωμό και μια γενικευμένη αναρχία. Υπήρχαν φόβοι ότι κάποιες φυλές από το βόρειο Σινά θα κατέβουν για λεηλασίες. Τότε οι Βεδουίνοι πήραν τα όπλα και δημιούργησαν ένα κλοιό, μια ασπίδα προστασίας γύρω από το μοναστήρι…». Δεινοί πολεμιστές οι Βεδουίνοι, συνυπάρχουν με τους μοναχούς της Αγίας Αικατερίνης, «εν ειρήνη και ομονοία», από την εποχή του αυτοκράτορα Ιουστινιανού, οπότε και χτίστηκε η μονή και όταν χρειάστηκε, όπως τις ημέρες της εξέγερσης στην Αίγυπτο, πήραν τα όπλα για να την υπερασπιστούν.
«Υπάρχει ιστορικά μια καλή σχέση με τους μουσουλμάνους, με εξαίρεση κάποιες περιόδους. Λογικό είναι μέσα στους τόσους αιώνες να υπάρχουν και κάποια μελανά σημεία. Αυτά όμως ήταν ελάχιστα».
Ο σεβασμός προς τη διαφορετικότητα στην πίστη δεν υπήρξε, ωστόσο, το μοναδικό κίνητρο που οι Βεδουίνοι ζώστηκαν τα άρματα και δημιούργησαν κλοιό ασφαλείας για τους 27 μοναχούς και βεβαίως τα ανεκτίμητης αξίας βιβλία, χειρόγραφα, βυζαντινά κειμήλια που φυλάσσονται, σε συνθήκες υψηλής ασφάλειας, όπως τονίζει ο ηγούμενος Δαμιανός.
Η μονή υπήρξε και εξακολουθεί να λειτουργεί ως αστείρευτη πηγή εσόδων για τους Βεδουίνους, που έχτισαν γύρω από αυτήν μια ολόκληρη πόλη, ομώνυμη, με περισσότερους από 4.000 κατοίκους που ζουν από τον τουρισμό.
«Μέχρι την αναταραχή της εξέγερσης έφταναν στο μοναστήρι περισσότεροι από 300.000 τουρίστες κάθε χρόνο»
, εξηγεί ο ηγούμενος :
«Πέρα από την περιήγηση στη μονή αρκετοί προσκυνητές κατευθύνονται προς την Αγία Κορυφή για θρησκευτικό προσκύνημα και φυσιολατρικούς λόγους. Οι Βεδουίνοι άφησαν τις καμήλες, με τις οποίες μετέφεραν τουρίστες, εγκατέλειψαν τις σκηνές, έφτιαξαν σπίτια, αγόρασαν αυτοκίνητα άνοιξαν καταστήματα εστίασης και πώλησης σουβενίρ, ενώ 140 άτομα απασχολούνται μόνιμα στη μονή με ένσημα, κανονικά».
Θεωρίες συνωμοσίας
Φάρος της χριστιανοσύνης η μονή, σε έναν ωκεανό μουσουλμάνων, δεν θα μπορούσε, παρά ταύτα, να μην αποτελεί και «αγκάθι στα μάτια», κάποιων ακραίων ισλαμιστών.
Θεωρίες συνωμοσίας αναπτύσσονται από σαλαφιστικούς (φανατικούς ισλαμιστές που αριθμούν γύρω στα 7 εκατ. στην Αίγυπτο) κύκλους, τροφοδοτώντας ατμόσφαιρα καχυποψίας γύρω από την προαιώνια παρουσία του ιστορικού μοναστηριού σε μια άκρως ευαίσθητη γεωπολιτικά περιοχή όπως η χερσόνησος του Σινά, με αφορμή κάποιες μάλλον ασήμαντες οικιστικές επεκτάσεις στην αχανή και άνυδρη έρημο.
«Η Μοσάντ με κρυφά παιχνίδια προσπαθεί να επανακτήσει το Σινά διά μέσου Ελλήνων μοναχών», «Η Ε.Ε. έδωσε 18 εκατ. ευρώ για να υδροδοτήσει το κράτος των μοναχών με νερά του Νείλου», είναι μερικοί από τους τίτλους σαλαφιστικών εφημερίδων. «Πρόκειται για προπαγάνδα μεμονωμένων ανεύθυνων ατόμων την οποία εκμεταλλεύονται κάποιοι ακραίοι κύκλοι. Η επίσημη πολιτεία είναι υπέρ της μονής», λέει ο πατήρ Δαμιανός.
Στο πλευρό των μοναχών και ο σεΐχης Ahmet Abou Rashed El-Gebali της φυλής Gabalia, που ζει στην περιοχή της Αγίας Αικατερίνης, δήλωσε πως η προστασία της μονής και των ιερών τόπων αποτελούν ευθύνη της φυλής του. «Δεν θα επιτραπεί σε κανέναν να βλάψει το μοναστήρι», διεμήνυσε…
Στο βόρειο Σινά, φανατικοί ισλαμιστές προσπαθούσαν ανέκαθεν να φτιάξουν το δικό τους «κράτος εν κράτει» και να το προσαρτήσουν στη συνέχεια στη Λωρίδα της Γάζας και τα παλαιστινιακά εδάφη. Μολονότι δεν το έχουν πετύχει, η ένταση, με κατά καιρούς αιματηρές συγκρούσεις, αιγυπτιακού στρατού και ένοπλων φανατικών που συρρέουν από πολλές αραβικές χώρες, παραμένει.
Στην υπόλοιπη Μέση Ανατολή, ο χριστιανισμός δοκιμάζεται. «Φοβάστε ότι θα αναγκαστούν να φύγουν όλοι οι χριστιανοί από τον τόπο όπου γεννήθηκε ο χριστιανισμός;», ρωτώ τον 80χρονο ηγούμενο, που εγκαταβιώνει στο Σινά, από τις αρχές της δεκαετίας του ’60.
«Τι να συζητάμε τώρα, ο κόσμος φοβάται και όποιος έχει λεφτά φεύγει, έστω προσωρινά. Η μοίρα του χριστιανισμού ήταν ανέκαθεν να διώκεται. Νομίζω όμως ότι δεν θα αδειάσει εντελώς η Μέση Ανατολή, θα μείνουν κάποιοι χριστιανοί, έστω σαν αλατάκι… Ας γίνει μια παρέμβαση από τους ισχυρούς ώστε να μπορέσουν να γυρίσουν αργότερα που οι πόλεμοι θα σταματήσουν, να βρουν τις περιουσίες τους. Εμείς εδώ μαθαίνουμε τα νέα και προσευχόμαστε».
– Σας τρόμαξε η πτώση Μουμπάρακ και η άνοδος, έστω προσωρινά, στην εξουσία των ισλαμιστών;
– Εντάξει, είχαμε και έχουμε έναν φυσικό φόβο. Πιστεύουμε όμως ότι μας προστατεύει η Αγία Αικατερίνη. Μην ξεχνάτε ότι με την πτώση του Μουμπάρακ, διαλύθηκαν τα πάντα, κατέρρευσε η εξουσία, κινδύνεψε να διαλυθεί ο στρατός. Απειλές δεν είχαμε από κανέναν και είναι σημαντικό αυτό. Η συμβίωση ήταν ανέκαθεν αρμονική, ξέρετε εμείς δεν κάναμε ποτέ προπαγάνδα. Ο καθένας ας πιστεύει εκεί που θέλει…

το πιο όμορφο σχολείο της πατρίδας μας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Τι λες τώρα;.
Στην είσοδο υπάρχουν δυο αρχαίες Ελληνίδες, που κρατάνε Υδρίες, η μια γράφει Ηθική και η άλλη Επιστήμη.

tilestwra.com

http://www.verena.gr/content/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%80%CE%AC%CE%B8%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B9%CE%BF-%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%8E%CE%BB%CE%B7

Δημοτικό Σχολείο Διαφανίου Καρπάθου, το πιο όμορφο σχολείο της πατρίδας μας, του Μανώλη Δημελλά

Κι όμως υπάρχει ένα σχολειό ξεχωριστό, φτάνει να σταθείς στην ξωπορτιά του και να το κοιτάξεις και μαθαίνεις γράμματα! Κι αυτό δεν είναι άλλο από το Δημοτικό σχολείο Διαφανίου στην Κάρπαθο, μα αυτό το σχολείο στα σίγουρα έχει ψυχή!
Το κτήριο δεν είναι καινούριο, θεμελιώθηκε τον Ιούλιο του 1959 και εκτός από τα χρήματα της Νομαρχίας (150.000 δρχ) μεγάλος δωρητής του είναι ο ευεργέτης Μιχαήλ Αβδελλής, εκείνος έδωσε 45.000 δραχμές για την κατασκευή του.
Οι εξωτερικές καλλιτεχνικές προσθήκες στο διθέσιο δημοτικό σχολείο Διαφανίου έγιναν από τα αδέλφια Αντώνη, Μανώλη και Γιάννη Χατζηβασίλη με την επίβλεψη του πατέρα τους, του σπουδαίου λαϊκού ζωγράφου Βασίλη και από την πρώτη φάση δημιουργίας έδωσαν έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα στο κτήριο που έχει πρόσοψη 23,7 μέτρα.
Τα σχέδια και οι δημιουργίες μεταξύ άλλων έχουν να κάνουν με τον Μέγα Αλέξανδρο, τον Αρχιμήδη αλλά και τον Χριστό! Οι καλλιτέχνες πάντρεψαν με μοναδική τελειότητα τον αρχαίο κόσμο και την πίστη στο Θεό.
Οι εργασίες πραγαμτοποιήθηκαν το 1994 (το κάτω μέρος) ύστερα από πρόταση του τότε αντιπρόεδρου της κοινότητος Ολύμπου κ.Νίκου Ορφανού επί προεδρίας Μιχάλη Πρωτόπαπα.
Το 2008 συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε με πρόεδρο της σχολικής επιτροπής κ. Ντίνο Πρωτόπαπα επί προεδρίας κ. Κώστα Τσαμπανάκη. Όταν δεχτήκαν την πρόταση να καλοπιστεί με Μικι Μαους ή ζωγραφική απστράκτ, όπως σε αλλά σχολεία της πατρίδος μας,
Ο Βασίλης Χατζηβασίλης είχε διαφορετική άποψη:
“Δεν είναι δυνατόν σε Ελληνικό σχολείο να μπουν τέτοιου είδους δημιουργήματα. Έχουμε Ιστορία έχουμε Πολιτισμό από κει να αντλήσουμε να φτιάξαμε το Ωραίο και να εκπέμπει Ελληνισμό. Ο καλλιτέχνης πρέπει να δημιουργεί από αυτό που τρέφετε και βλέπει ,και να εμπνέει τις επόμενες γενιές !”
Η απίστευτη καλλιτεχνική εργασία μοιράστηκε σε οκτώ ιστορικές ενότητες και την όλη φιλοσοφία μας παρουσιάζει ο ζωγράφος και συνδημιουργός του έργου, ο Γιάννης Χατζηβασίλης:
“Η πρώτη ενότητα ειναι απο ενα ρητό του Ιπποκράτη από την Κω , 460 - 370 π.χ ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΙΕΙ .. Δηλαδή ο νους είναι υγιής μέσα σε ένα υγιές σώμα.
Η δεύτερη ενότητα σε ανάγλυφο παριστάνει το δρόμο της Αρετής και της Κακίας και πιο πρέπει να διαλέξεις .
Η τρίτη ενότητα είναι από την Συνάντηση του Σόλωνα με το Κροίσω «Μηδένα προ του τέλους μακάριζε»
Η τέταρτη ενότητα είναι για το κρυφά σχολεία .
Η πέμπτη ενότητα είναι από το Χριστό ,
Η έκτη ενότητα ειναι απο τον Αρχιμήδη (περ. 287 π.Χ- περ. 212 π.Χ.) Μη μου τους κύκλους τάραττε …(μη μου χαλάς τους κύκλους,) μην με ταράζεις ...
Η εβδόμη ενότητα ειναι απο την συνάντηση του Αλεξανδρου με τον Διογένη: ‘Μη μου στερείς αυτό που δε μπορείς να μου δώσεις’!
Η Ογδοη ενότητα απο το μύθο του Δαίδαλου και του γιού του Ίκαρου, “Γνώμη γερόντων ασφαλέστερα νέων”.
Πάνω από την κεντρική είσοδο γράψαμε ΕΥ ΖΗΝ, αυτές οι δύο συλλαβές λένε περισσότερα από πάρα πολλά βιβλία. Αυτό το ΕΥ πόση δύναμη πολιτισμού έχει! Αν προσέξετε είναι η καρδιά του σχολείου βρίσκεται στο κέντρο και πάνω από την είσοδο.
Ο Μέγας Αλέξανδρος είχε πει:
“στον πατέρα μου οφείλω
το ζην και στο δάσκαλό μου το ευ ζην”.
Δίπλα στην είσοδο υπάρχουν δυο αρχαίες Ελληνίδες, που κρατάνε Υδρίες, η μια γράφει Ηθική και η άλλο Επιστήμη.
Ο κάθε ένας που περνά το κατώφλι σε ένα εκπαιδευτικό κτίριο (ειδικότερα στην Ελλάδα), πρέπει να γνωρίζει ότι ο σκοπός του δεν είναι να μάθει γράμματα να σπουδάσει, να γίνει επιστήμονας, για να εκμεταλλεύεται τους συνανθρώπους του και να ζει μόνο για το συμφέρον του, αλλά να αποκτήσει την ηθική για να γίνει χρήσιμο το διάβα του στη γη, πριν τον πάρει μέσα της.”
Το διθέσιο δημοτικό σχολείο Διαφανίου σήμερα λειτουργεί και ως νηπιαγωγείο και έχει 2 δασκάλους, νηπιαγωγό και 9 μαθητές, πρόσφατα με απόφαση και έξοδα του Δήμου Καρπάθου συντηρήθηκε με αγάπη και φροντίδα από τον μάστορα Νικόλαο Λεντάκη, εδώ να σημειώσουμε ότι και τα δυο παιδιά του είναι γραμμένα και παρακολουθούν μαθήματα σε αυτό το σχολείο!
Το στολίδι του Διαφανίου θα συνεχίσει να λειτουργεί;
Ο Νίκος Λεντάκης καμαρώνει για το κτήριο όμως φοβάται, αμφιβάλει, και ταυτόχρονα τρομάζει στην ιδέα:
“τα επόμενα χρόνια, αν οι κάτοικοι συνεχίσουν να φεύγουν, δεν θα μείνει παιδί στο Διαφάνι κι έτσι αναγκαστικά δεν θα υπάρχει λόγος να κρατάμε το πιο όμορφο σχολείο ανοιχτό”. Εμείς ας ελπίσουμε να διαψευστούν τέτοιες σκέψεις κι ας απολαύσουμε το μοναδικό σχολείο που μαθαίνεις γράμματα μόνο με μια ματιά!
Αλήθεια εσείς μπορείτε να φανταστείτε πιο σπουδαία μέθοδο για να διδαχτούμε την ιστορία μας;

Λίλλη Παπαγιάννη

"Η Λίλλη Παπαγιάννη, ερωτευμένη με πάθος με το θέατρο κυρίως, κατάφερε με τις λίγες κινηματογραφικές της εμφανίσεις όχι σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, να καρφωθεί σαν εικόνα στο μυαλό όλων μας. "
Τάσος Θεοδωρόπουλος


Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

Χωριάτικο Ψωμί με Προζύμι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
share24.gr
 
Η ζωή στη φύση είναι όμορφη, ελεύθερη, απρόβλεπτη, παραδοσιακή! Ναι, αλλά η ζωή στην πόλη είναι ασφαλής, διασκεδαστική, με πολλές επιλογές ψυχαγωγίας και γεμάτη φίλους! Πώς μπορούμε να βρούμε μια ισορροπία μεταξύ των δύο; Μα με παραδοσιακές συνταγές που θα φτιάχνουμε στην ασφάλεια του αστικού σπιτιού μας!
Πάντα ήθελα να μπορώ να φτιάχνω ψωμάκι χωριάτικο, παραδοσιακό και γευστικό! Και τι ψωμάκι;;; Με χωριάτικο προζύμι, σουπερ. Σας δίνω τη συνταγή για να μοσχοβολήσει η κουζίνα σας παράδοση και νοστιμιά!
Έκανα βέβαια προσπάθειες να ετοιμάσω ψωμάκι χωρίς πολύ ζύμωμα και ακολούθησα διάφορες συνταγές, αλλά χωρίς επιτυχία. Αμέσως μετά δοκίμασα τη μαγιά και…θαύμα, δεν μπορούσα να πιστέψω ότι είχα καταφέρει να ετοιμάσω ένα τόσο άψητο ψωμί! Αμέσως μετά σκέφτηκα τι άλλες λύσεις είχα…
Το επόμενο βήμα ήταν να πάρω αυτή τη μέθοδο και να την μετατρέψω σε μια συνταγή για ψωμάκι με προζύμι. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, πράγματι…

Χωριάτικο ψωμάκι με προζύμι!

Συνταγή για ένα καρβέλι! 

Όταν το προζύμι σας είναι πολύ φρέσκο μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για πρόσθετη γεύση, αλλά θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε και 1/4 κ.γ. ξηρή μαγιά για να γίνει αφράτο. Αλλά μόλις το προζύμι είναι έτοιμο και βγάζει φουσκάλες μπορείτε να προσθέσετε τη μαγιά. Απλά βεβαιωθείτε ότι η μαγιά που βάζετε είναι ποιοτική για να φουσκώσει καλά η ζύμη. Μια καλή ιδέα επίσης είναι να χρησιμοποιείτε πάντα ένα καθαρό κουτάλι όταν ετοιμάζετε το προζύμι σας.
Προτιμώ να χρησιμοποιώ βιολογικό αλεύρι από πετρόμυλο και φιλτραρισμένο νερό, αλλά χρησιμοποίησα και αλεύρι που αγόρασα από σούπερ μάρκετ με εξαιρετικά αποτελέσματα.
Υλικά!
  • 325g αλεύρι για ψωμί.
  • 200g προζύμι, (δείτε παρακάτω για τη συνταγή για το πώς θα το φτιάξετε).
  • 275ml νερό.
  • 1 κ.γ. αλάτι λεπτό.
  • 2 κ.σ. λάδι
  • σιμιγδάλι, προαιρετικό.
1.Σε ένα μεγάλο μπωλ ανακατεύουμε το αλεύρι, το προζύμι, το νερό και το αλάτι.
2. Καλύπτουμε με μεμβράνη και αφήνουμε όλη τη νύχτα ή για τουλάχιστον 8 – 12 ώρες (αν μπορείτε, αφήστε για 12 ώρες).
3. Πασπαλίζουμε με λίγη ποσότητα αλεύρι τον πάγκο της κουζίνας, τοποθετούμε τη ζύμη πάνω στο αλεύρι και στη συνέχεια πασπαλίζουμε γενναιόδωρα με περισσότερο αλεύρι. Ζυμώνουμε το ψωμάκι μας με όλα τα υλικά, αφού έχουμε προσθέσει και το λαδάκι. Γυρίζουμε απαλά τις άκρες για να σχηματίσουμε ένα στρογγυλό καρβέλι.
4. Παίρνουμε ένα ταψάκι, βάζουμε λίγο αλεύρι, τοποθετούμε το ζυμάρι μας με τα τυλιγμένα άκρα προς τα κάτω και αφήνουμε να φουσκώσει για 45-50 λ. Πασπαλίζουμε με το σιμιγδάλι, αν θέλουμε, ή βάζουμε περισσότερο αλεύρι.
5. Αφού φουσκώσει, τοποθετούμε το ταψί στο φούρνο που έχουμε προθερμάνει για ½ ώρα στους 1800.
6. Ψήνουμε για 50-60 λ. έχει και γυρίζουμε το ψωμάκι μας εάν χρειάζεται (δείτε εάν έχει ψηθεί στο κάτω μέρος.
7. Ψήνουμε μέχρι να ροδίσει και η κόρα να αποκτήσει ένα χρυσαφί χρώμα.
8. Αφήνουμε να κρυώσει πάνω σε μια σχάρα και σκεπάζουμε με μια πετσέτα.

Συνταγή για ψωμάκι με μαγιά!

Συνταγή για 1 καρβέλι!

Η μέθοδος είναι βασικά η ίδια, αλλά αντί για προζύμι βάζουμε περισσότερο αλεύρι και νερό και μαγιά. Είναι μια πολύ ωραία συνταγή για σπιτικό ψωμί.
  • 425g αλεύρι
  • 375ml νερό
  • 1 κ.γ. αλάτι
  • 1/4 κ.γ. ξηρή μαγιά
  • σιμιγδάλι, προαιρετικό
Ακολουθήστε την προηγούμενη συνταγή αλλά προσθέστε τη μαγιά την ίδια ώρα με το αλάτι στο βήμα 1.

Πώς να φτιάξετε το Προζύμι!

Από την 3η ημέρα της παρακάτω διαδικασίας μπορείτε να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε το προζύμι σας για να προσθέσετε γεύση στο ψωμί σας και να το συμπληρώσετε με μαγιά μέχρι να γίνει έτοιμο να χρησιμοποιηθεί από μόνο του.
Μόλις το προζυμάκι μας είναι έτοιμο, αποθηκεύστε στο ψυγείο και μπορείτε να προσθέτετε αλευράκι δύο φορές την εβδομάδα ή πιο συχνά, εάν ζυμώνετε συχνά ψωμάκι. Εάν λείψετε για διακοπές βάλτε μια γενναία ποσότητα αλευριού αλλά μην αφήσετε για περισσότερο από μια εβδομάδα, διότι θα χαλάσει και θα μουχλιάσει.
Το προζυμάκι είναι μια τέλεια εμπειρία για τα παιδιά καθώς σας βοηθάνε στην κουζίνα.
Η υπέροχη γεύση που δίνει το προζυμάκι είναι αποτέλεσμα ιδιαίτερων στελεχών βακτηρίων γαλακτικού οξέος. Για να βοηθήσουμε αυτά τα μικρά πλάσματα να μεγαλώνουν και να πολλαπλασιάζονται στο προζυμάκι μας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε φυσικό γιαούρτι. Αλλά αν θέλετε να αποφύγετε τα γαλακτοκομικά μπορείτε να παραλείψετε το γιαούρτι ή να χρησιμοποιήσετε μερικά βιολογικά σταφύλια.
  • Αλεύρι
  • Νερό
  • Γιαούρτι
Ημέρα 1: Σε ένα καθαρό κύπελλο ή βάζο, ανακατέψτε 50 γραμμάρια αλεύρι, 50 γραμμάρια νερό και 2 κ.σ. φυσικό γιαούρτι. Καλύψτε με το περιτύλιγμα και διατηρήστε το ζεστό.
Ημέρα 2: Χρησιμοποιώντας ένα καθαρό κουτάλι, προσθέτουμε 100g αλεύρι και 100g νερό. Ανακατέψτε και αφήστε σε ένα ζεστό μέρος.
Ημέρα 3: Σήμερα μπορείτε να φτιάξετε το πρώτο σας ψωμάκι. Αλλά θα πρέπει να προσθέσετε το προζυμάκι σε ζύμη. Εάν αφαιρέσατε 200 γρ. συμπληρώστε με 100g αλεύρι και 100g νερό. Ανακατέψτε και διατηρήστε σε ζεστό μέρος.
4η ημέρα και εξής: Αφαιρέστε 200γρ προζύμι και χρησιμοποιήστε το για να φτιάξετε ψωμί. Χρησιμοποιώντας ένα καθαρό κουτάλι συμπληρώστε με 100g αλεύρι και 100g νερό. Ανακατέψτε και διατηρήστε σε ζεστό μέρος.
Κάπου μεταξύ της 10ης και της 15ης ημέρας το προζύμι θα πρέπει να αρχίσει να δείχνει σημάδια ζωής, δηλαδή θα αρχίσει να έχει φουσκάλες. Όταν συμβεί αυτό, μπορείτε να σταματήσετε να χρησιμοποιείτε ζύμη, ενώ μπορείτε να κρατάτε το προζύμι στο ψυγείο, χωρίς να το τροφοδοτείτε καθημερινά. Σκοπός είναι να το τροφοδοτείτε (αφαιρέστε 200g και αντικαταστήστε με 100g αλεύρι και νερό) δύο φορές την εβδομάδα ή πιο συχνά, αν ψήνετε συχνότερα.
Κείμενο –Απόδοση, Λ.Τ.


share24.gr

τυρένια τυροπιτάκια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Paxxi.




Paxxi
Τα πιο τυρένια τυροπιτάκια που έγιναν ποτέ!
Εύκολα και γρήγορα, νόστιμα ιδανικά για πάρτι και σνακ. Η συνταγή http://bit.ly/2l9cHZb

Στην Κρήτη η μια απο τις 7

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Στην Κρήτη η μια απο τις 7 περίφημες ροζ παραλίες του πλανήτη !
kriti-channel.eu


αφράτος κοχλίας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Diyana YÜN.



δε χάλασε κι ο κόσμος!!!!




Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου
Αφού δεν πεινάω.......
Μα έχει να φάει μία εβδομάδα
- Ε για μια μέρα παραπάνω δε χάλασε κι ο κόσμος!!!!  χα χα χα

μοτίβα λουλουδιών για βελονάκι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Manualidades DIY.
 




Manualidades DIY
Bellas!!
» Patrones de flores a crochet: www.manualidadesdiy.com/34-magnificos-padrones-de-flores-e…/ <3

Πανέμορφη!!
" μοτίβα λουλουδιών για βελονάκι: www.manualidadesdiy.com/34-magnificos-padrones-de-flores-en-crochet/

Το έθιμο με τα πολυσπόρια

Το έθιμο με τα πολυσπόρια, 21 Νοεμβρίου τα Εισόδια της Θεοτόκου


Το έθιμο της Παναγιάς της Πολυσπορίτισσας όπως το καταγράφει ο Φίλιππος Βρετάκος ("Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των"): «Ονομάζουν όμως αυτήν και Πολυσπορίτισσα (Ευρυτανία, Δυτ.Μακεδονία, κ.α.), επειδή την ημέραν αυτήν, κατά το έθιμον, έβραζαν εντός χύτρας "πολυσπόρια", ήτοι διαφόρους δημητριακούς καρπούς και όσπρια, ως σιτάρι, αραβόσιτον (καλαμπόκι), λαθούρια, ρεβίθια, φασόλια, κουκκιά κ.τ.λ., τα οποία εμοίραζαν εις τον κόσμον "για τα χρόνια πολλά", δια να εξασφαλίσουν δηλαδή κατά το ερχόμενο έτος την αφθονίαν των καρπών. [...] μοιράζουν δηλαδή "απαρχές" και θυμίζουν τα αρχαία "Πυανέψια" του ίδιου περίπου μήνα». 

Επίσης ο Δημ.Λουκόπουλος ("Γεωργικά της Ρούμελης", Αθήναι 1938, σ.171) αναφέρει: «Την 21ην Νοεμβρίου, οι γεωργοί γιορτάζουν την πολυσπορίτισσα ή Μεσοσπορίτισσα. Πολυσπορίτισσα λένε, γιατί σε πολλά χωριά παίρνουν πολυσπόρια (σιτάρι, καλαμπόκι, κουκκιά, κ.λ.π.) και πάνε στην πηγή, τα ρίχνουν μέσα και λένε: όπως τρέχει το νερό, να τρέχη το βιό. Παίρνουν νερό και γυρίζουν. Επίσης τη μέρα αυτή αντίς άλλο φαγητόι βράζουν τα πολυσπόρια, τρώνε και μοιράζουν και σε δικούς τους για χρόνια πολλά. Μεσοσπορίτισσα, όπως λένε, το είπαν με το να μεσιάζη τότε η πρώιμη σπορά τους. Κι αυτή τη μέρα βασιλεύει η πούλια, αν τύχη ξαστεριά. Κι όπως θα κάμη αυτήν τη μέρα, θα κάμη και τις σαράντα κατοπινές μέρες».

Κι ιδού, η συγκεκριμένη συνταγή για τα "πολυσπόρια" που, φαντάζομαι, θα βρίσκεται σε πολλές παραλλαγές, ανάλογα με τον τόπο και τις ποικιλίες που καρποφορούν κι ίσως κι ανάλογα με την έμπνευση και τα γούστα...

Σιτάρι, καλαμπόκι, σταφίδες (μαύρες και ξανθές), καρύδια, μύγδαλα, σισάμι, λίγο λαδάκι, μια τζούρα ζάχαρη, μια πρέζα αλατοπίπερο.
Βράζουμε το στάρι πολύ καλά, να μαλακώσει. Βράζουμε χώρια και το καλαμπόκι. Το σισάμι, τα καρύδια και τα μύγδαλα (που πρώτα τα κοπανίζουμε), τα καβουρντίζουμε στο τηγάνι. Τέλος, σε μια μεγάλη χύτρα, αναμειγνύουμε όλα τα υλικά και "δένουμε" με λίγο αλευράκι και νερό για να χυλώσει. Έχουμε, όμως, φυλαγμένο λίγο από το καβουρντισμένο σισάμι το αμύγδαλο και το καρύδι για να πασπαλίσουμε και από πάνω, σε κάθε κυπελλάκι που σερβίρουμε.

 http://firiki.pblogs.gr/tags/panagia-gr.html


 Σαν θρησκευτική ημέρα η γιορτή της Παναγίας είναι η ημέρα που οι γονείς της Παναγίας οδήγησαν την Παναγία στον Ναό (είσοδος) και την παρέδωσαν στους ιερείς του Ναού.

Την ημέρα αυτή σε πολλές περιοχές της Ελλάδας όπως και στο χωριό μας τα παλαιότερα χρόνια , ίσως ακόμα και σήμερα , υπάρχουν και μερικά ήθη και έθιμα όπως τα "Μπόλια" και το "πάντρεμα της φωτιάς"

Και τα δυό αυτά έθιμα είχαν μεταξύ τους αλληλένδετη σχέση και ήταν απαραίτητα και τα δυό.

Λέγοντας "Μπόλια " εννοούσαν ένα μείγμα απο πολλά σπόρια (Πολυσπορίτισσα) , μια κακαβιά θα λέγαμε, τα οποία τα βάζανε σε μια μεγάλη κατσαρόλα .Η κατσαρόλα αυτή περιείχε συνήθως προϊόντα ντόπια κυρίως .Φασόλια, φακές ρεβίθια. καλαμπόκι, σιτάρι. κουκιά, φάβα, ρύζι, και όποια άλλα όσπρια μπορούσε ο καθένας να βάλει στην κατσαρόλα προσθέτοντας και λίγη ζάχαρη για καλύτερο βράσιμο. Η αναμοιγένεια των προς βράση υλικών απαιτούσε αρκετή ώρα , μιας και δεν υπήρχαν τότε οι κατσαρόλες γρήγορου βρασμού "χύτρες", για να βράσουν με αποτέλεσμα να μένουν στη φωτιά αρκετό χρόνο. Αυτό απαιτούσε συνεχή τροφοδοσία της φωτιάς.

Την βραδιά λοιπόν αυτή γινόταν και το επίσημο άναμμα του τζακιού και για το λόγο αυτό βάζανε να ανάψει η φωτιά πολλών ειδών ξύλα . Πρώτα βάζανε ξύλο αρσενικό , π.χ.πουρνάρι, πλάτανο, κέδρο, και ύστερα βάζανε ξύλο θηλυκό βελανιδιά , κορτσιά λέγοντας και το σχετικό τραγούδι. "απόψε παντρεύω τη φωτιά , με τούτα τα παιδιά ......."ονοματίζοντας κάθε φορά το όνομα του ξύλου που τοποθετούσε στο τζάκι. Σημαντικό ήταν ότι για το πάντρεμα τη φωτιά τα ξύλα που θα χρησιμοποιούσαν πρέπει να προέρχονταν απο δέντρα που ήταν μέρος ηλιόλουστο γιατί διαφορετικά αν ήταν απο σκιερά μέρη δεν κάνανε ούτε κάρβουνο ούτε φλόγα παρά μόνο καπνό.Αφού η φωτιά άναβε τότε τοποθετούσαν πάνω στην "πυροστιά" τα μπόλια και έπρεπε να διατηρηθεί η φωτιά όλη τη νύχτα για να σιγοβράσουν τα μπόλια. Έτσι λοιπόν έπρεπε να μείνει ένας να "λαγοκοιμάται" δίπλα στο γωνολίθι και να τροφοδοτεί την φωτιά με ξύλα όλη την νύχτα.

Την άλλη μέρα τα μπόλια είχαν βράσει και σερβίρονταν κανονικά στο μεσημεριανό τραπέζι σαν κυρίως πιάτο. Επειδή συνήθως ήταν αρκετά τα μπόλια οι νοικοκυρές προσέφεραν και στα γειτονικά σπίτια ανταλλάσοντας πιάτα για κάνουν και τη σύγκριση ανάμεσά τους.

Δημοφιλείς αναρτήσεις