Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

...σε μαθαίνει ν’ αγαπάς...

Θα σου δείξει πώς είναι ν’ αγαπάς χωρίς αντάλλαγμα, να προσδοκάς μια απλή «βόλτα» στο πάρκο, ν’ απολαμβάνεις ένα ηλιόλουστο πρωινό χωρίς να περιμένεις κάτι. Κι έτσι κι εσύ σιγά-σιγά, παρέα με το φιλαράκο σου, θα βρεις την κρυμμένη ουσία στ’ απλά και καθημερινά.
 
Μπορεί να το ψυχανεμίζεσαι, μπορεί να το φαντάζεσαι, ίσως και να το έχεις κάνει εικόνα, αλλά δε θα μπορέσεις ποτέ ν’ αντιληφθείς επακριβώς πόσα πολλά μπορεί
awakengr.com

Ν’ αγαπάς σαν σκύλος

Tweet +12 Pin2 Share2K Shares 2K Της Φρόσως Μαγκαφοπούλου

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.awakengr.com/n-agapas-san-skylos/
http://www.pillowfights.gr/between-the-lines/n-agapas-san-skylos/

Κάπου, κάποτε διάβασα πως αν όλοι γινόμασταν οι άνθρωποι που οι σκύλοι μας νομίζουν πως είμαστε, ο κόσμος θα ήταν ένα καλύτερο μέρος. Γιατί απ’ όλα τα πλάσματα στη γη, ανιδιοτελώς ξέρουν να αγαπούν μόνο δύο, η μαμά σου κι ο σκύλος σου. Ξεπερνώντας την νομοτελειακή αγάπη που συνεπάγεται η μητρότητα στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η σκυλίσια αφοσίωση και λατρεία δεν αποτυγχάνουν να συγκλονίζουν, ανεξαρτήτως κουλτούρας, εποχής και κοινωνικών συνθηκών.
Γιατί οι σκύλοι ξέρουν ν’ αγαπούν χωρίς επειδή. Αγαπούν παρ’ όλο. Δεν τους ενδιαφέρει αν είσαι χοντρός ή αδύνατος, φτωχός ή πλούσιος, ιδιοφυΐα ή ολοκληρωτικά ηλίθιος· αρκεί να είσαι εκεί, αρκεί να τους βάζεις λίγο νεράκι και λίγο φαγητό. Αλλά ακόμα κι αν τους ψιλοπαραμελείς εκείνοι πάλι σ’ αγαπούν. Η καρδιά τους, εκ διαμέτρου αντίθετη με οποιαδήποτε εκδικητική ανθρώπινη τάση, ξέρει πάντα να δίνει άλλοθι και να δικαιολογεί. Κάτι θα σου έτυχε μωρέ, δεν μπορεί να το έκανες από κακία.
Σ’ αγαπούν από την πρώτη στιγμή που τους πήρες αγκαλιά χωρίς να περιμένουν αντάλλαγμα, γιατί αυτό ξέρουν να κάνουν. Δε σε κρίνουν, δε σε παραμελούν, δε σε βασανίζουν. Ακόμα κι όταν τους αφήνεις πίσω, θαρρείς και ζουν για την επιστροφή σου. Κι όταν σε δουν να επιστρέφεις πηδάνε πάνω σου και σου κουνάνε την ουρά με τόση χαρά, λες και δεν τους πλήγωσε ποτέ η φυγή σου. Επειδή οι σκύλοι, σε αντίθεση με τους ανθρώπους, αγαπάνε με την καρδιά, χωρίς καμία ρανίδα λογικής. Γνωρίζουν χωρίς να μάθουν.
Οι σκύλοι ξέρουν να επιμένουν. Ξέρουν πόσο σημαντικό είναι να σηκώνονται, όσο άτσαλο κι αν ήταν το στραπάτσο τους, όσα κουσούρια κι αν τους άφησε το χτύπημα. Άλλωστε μια ανθρώπινη μέρα ισούται με μια σκυλίσια εβδομάδα, γι’ αυτό και τα πλάσματα αυτά ξέρουν πως δεν έχουν χρόνο να κρατάνε πράγματα για τον εαυτό τους, ούτε τους παίρνει να τσιγκουνεύονται την αγάπη τους. Οι σκύλοι είναι πλάσματα γενναία και κυνηγούν όσα αγαπάνε χωρίς να θεωρούν τροχοπέδη τις διαστάσεις τους. Δεν έχουν όλο τον χρόνο μπροστά τους και το ξέρουν, γι’ αυτό τα βράδια τρέχουν να χουχουλιάσουν στην αγκαλιά σου χωρίς εγωισμό, όσο κι αν τους μάλωσες στη διάρκεια της ημέρας.
Ναι, αν οι άνθρωποι αγαπούσαμε όπως οι σκύλοι μας, ο κόσμος θα ήταν σίγουρα ένα καλύτερο μέρος· θα απολαμβάναμε τις βόλτες, τον ήλιο και τον αέρα, θα ρουφούσαμε τη μαγεία τους και ποτέ δε θα υποτιμούσαμε την αξία του παιχνιδιού. Θα ήμασταν πιστοί, θα λαχταρούσαμε να φιλήσουμε τους ανθρώπους μας χωρίς να θεωρούμε στιγμή την παρουσία τους δεδομένη και όταν εκείνοι περνούσαν δύσκολα, θα σωπαίναμε και θα στεκόμασταν απλά δίπλα τους, γιατί θα ξέραμε πως δεν έχουν ανάγκη από έωλες συμβουλές, μα από ουσιαστικές παρουσίες.
Αν ξέραμε να αγαπάμε όπως εκείνοι, θα γνωρίζαμε πως η βία επιφέρει επιθετικότητα, η σκληρότητα φόβο κι ο έπαινος ανεξαρτησία. Δε θα αναλωνόμασταν σε παιχνίδια εξουσίας, μα θα καταλαβαίναμε πως οι άλλοι είναι παράγωγα του περιβάλλοντός τους και θα φερόμασταν αναλόγως, με τρυφερότητα κι αλληλοεκτίμηση. Θα χωνεύαμε επιτέλους πως κανένας δε γεννιέται κακός και πως τα όρια γεννάνε σεβασμό, αρκεί να περιβάλλουν τα πάντα, εκτός από την αγάπη.
Έτσι ν’ αγαπάς, χωρίς πολλά-πολλά. Να μην περιμένεις τίποτα, να μη ρωτάς γιατί. Δε σου εγγυώμαι πως θα γίνεις ευτυχισμένος, ούτε πως η αγάπη σου θα εκτιμηθεί. Σου εγγυώμαι όμως πως θα νιώσεις το μεγαλείο του να τα έχεις καλά με τον εαυτό σου. Να αισθάνεσαι τον άλλον και να τον βοηθάς να γλείψει τις πληγές του. Να τον οδηγείς για να περπατήσει όταν δεν βλέπει και να του δίνεις δύναμη χωρίς να μιλάς. Να είσαι σκύλος, όχι σκυλάκι.
Αν πάλι δεν έχεις τη δύναμη ν’ αγαπάς σαν σκύλος (ποιος είπε πως είναι εύκολο;), σου εύχομαι να σε αγαπήσει κάποιος άνθρωπος από αυτούς· κι αν έχεις την τύχη να ζήσεις τέτοια ευλογία, έχε τουλάχιστον τη δύναμη να την αντέξεις και να αφήνεσαι, καθώς το πλάσμα αυτό φέρει μέσα του τη θεϊκή δύναμη να σε κάνει να χαμογελάς, να σε ελαφραίνει και να σου δανείζει την καρδιά του κάθε που ο κόσμος κάνει κομμάτια τη δική σου. Να εκτιμάς πόσο του λείπεις το πρωί, ακόμα κι αν πέρασε ολόκληρο το βράδυ στο πλευρό σου και να μη τσιγκουνεύεσαι τα χάδια σου και την αγκαλιά σου. Άλλωστε αυτά μόνο ζητάει από σένα. Να νιώθεις, γιατί διαφορετικά ο «σκύλος» μπορεί να μη σου θυμώσει, αλλά όταν τον χάσεις ο εαυτός σου δε θα σου το συγχωρήσει ποτέ.
Ν’ αγαπάς σαν σκύλος κι ένα πράγμα να θυμάσαι. Πως η μόνη επικίνδυνη ράτσα είναι η ανθρώπινη.

Επιμέλεια Κειμένου Φρόσως Μαγκαφοπούλου: Σοφία Καλπαζίδου
Συντάκτης: Φρόσω Μαγκαφοπούλου

Ουμπέρτο Έκο – Πώς να μην αφήνετε τον καιρό σας να πάει χαμένος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

"Όταν τηλεφωνώ στον οδοντογιατρό μου, για να κλείσω ένα ραντεβού, κι εκείνος μου λέει ότι για ολόκληρη την επόμενη εβδομάδα δεν έχει ούτε μια ώρα ελεύθερη, εγώ…
eranistis.net|Από Eranistis Net

http://eranistis.net/wordpress/2017/05/11/umberto-eco-xamenos-kairos/

Ουμπέρτο Έκο – Πώς να μην αφήνετε τον καιρό σας να πάει χαμένος

από

Ουμπέρτο Έκο – Πώς να μην αφήνετε τον καιρό σας να πάει χαμένος
Το κείμενο βρίσκεται στη συλλογή ευθυμογραφημάτων του Ουμπέρτο Έκο, Πώς να διαψεύσετε μια διάψευση και άλλες οδηγίες χρήσεως.

Πώς να μην αφήνετε τον καιρό σας να πάει χαμένος
του Ουμπέρτο Έκο
Όταν τηλεφωνώ στον οδοντογιατρό μου, για να κλείσω ένα ραντεβού, κι εκείνος μου λέει ότι για ολόκληρη την επόμενη εβδομάδα δεν έχει ούτε μια ώρα ελεύθερη, εγώ τον πιστεύω. Είναι ένας αξιοπρεπής επαγγελματίας. Αλλά, όταν κάποιος με προσκαλεί σ’ ένα συνέδριο, σ’ ένα στρογγυλό τραπέζι ή με παρακαλεί ν’ αναλάβω την οργάνωση ενός συλλογικού έργου, να γράψω ένα δοκίμιο, να συμμετάσχω σε μια κριτική επιτροπή κι εγώ του λέω ότι δεν έχω ελεύθερο χρόνο, δε με πιστεύει. «Ελάτε τώρα, κύριε καθηγητά, λέει, ένας άνθρωπος, όπως εσείς, πάντα βρίσκει χρόνο». Προφανώς εμείς των ανθρωπιστικών επιστημών δε θεωρούμαστε σοβαροί επαγγελματίες, είμαστε χασομέρηδες.
Κάθισα και τα λογάριασα. Και παρακαλώ τους συναδέλφους που κάνουν ανάλογα επαγγέλματα να δοκιμάσουν κι αυτοί και να μου πουν αν έχω δίκιο. Σ’ ένα μη δίσεκτο χρόνο υπάρχουν 8.760 ώρες. Οχτώ ώρες ύπνου, μια ώρα για ξύπνημα και τουαλέτα, μισή ώρα για γδύσιμο και για να βάλεις το χωνευτικό πάνω στο κομοδίνο και όχι περισσότερο από δυο ώρες για γεύματα μας κάνουν 4.170 ώρες. Δύο ώρες για τις μετακινήσεις στην πόλη μάς κάνουν 730 ώρες.
Με τρία δίωρα μαθήματα την εβδομάδα και ένα απόγευμα συναντήσεων με τους φοιτητές το Πανεπιστήμιο μου παίρνει, για τις είκοσι εβδομάδες στις οποίες συμπυκνώνεται η εκπαιδευτική περίοδος, 220 ώρες διδασκαλίας και πρέπει να προσθέσω άλλες 24 ώρες εξετάσεων, 12 συζητήσεων πτυχιακών εργασιών και 78 διαφόρων συνελεύσεων και συμβουλίων. Αν υπολογίσουμε ένα μέσο όρο πέντε πτυχιακών εργασιών ανά έτος, από 350 σελίδες η μία, οι οποίες διαβάζονται τουλάχιστον δύο φορές, πριν και μετά από την πρώτη παρουσίαση, με μέσο όρο τρία λεπτά ανά σελίδα, φτάνω στις 175 ώρες. Όσον αφορά τις ασκήσεις, επειδή πολλές τις κοιτάζουν οι συνεργάτες μου, περιορίζομαι στο να υπολογίσω τέσσερις ανά εξεταστική περίοδο, από τριάντα σελίδες η μία, πέντε λεπτά τη σελίδα μεταξύ ανάγνωσης και προκαταρκτικής συζήτησης και φτάσαμε στις 60 ώρες. Χωρίς να υπολογίζουμε την έρευνα, είμαστε ήδη σ’ ένα σύνολο 1.465 ωρών.
Διευθύνω ένα περιοδικό σημειακικής, το VS, που εκδίδεται τρεις φορές το χρόνο μ’ ένα σύνολο 300 σελίδων. Χωρίς να υπολογίζουμε τα χειρόγραφα που διαβάζω και απορρίπτω, αφιερώνοντας δέκα λεπτά στη σελίδα (αξιολόγηση, διόρθωση, δοκίμια), φτάσαμε στις 50 ώρες. Ασχολούμαι με δύο σειρές που άπτονται των επιστημονικών μου ενδιαφερόντων: αν υπολογίσουμε έξι βιβλία το χρόνο μ’ ένα σύνολο 1.800 σελίδων, δέκα λεπτά η σελίδα μάς κάνουν 300 ώρες. Για τα δικά μου κείμενα που μεταφράζονται, δοκίμια, βιβλία, άρθρα, εισηγήσεις σε συνέδρια, αν υπολογίσουμε μόνον τις γλώσσες που μπορώ να ελέγξω, βάζω ένα μέσο όρο 1.500 σελίδες το χρόνο με είκοσι λεπτά τη σελίδα (ανάγνωση, έλεγχος του πρωτοτύπου, συζήτηση με το μεταφραστή αυτοπροσώπως, τηλεφωνικά ή γραπτά) και φτάνουμε στις 500 ώρες. Έπειτα υπάρχουν τα πρωτότυπα κείμενα. Ακόμα κι αν πούμε ότι δε γράφω ένα βιβλίο, μεταξύ δοκιμίων, παρεμβάσεων σε συνέδρια, εισηγήσεων, σημειώσεων για τα μαθήματα κτλ., φτάνουμε εύκολα στις τριακόσιες σελίδες. Αν υπολογίσουμε ότι μέχρι να σκεφτώ, να κρατήσω σημειώσεις, να δακτυλογραφήσω, να διορθώσω, μου παίρνει τουλάχιστον μια ώρα η σελίδα, φτάνουμε στις 300 ώρες. «Το Φακελάκι της Αθηνάς», με αισιόδοξους υπολογισμούς, μέχρι να βρω το θέμα, να κρατήσω σημειώσεις, να συμβουλευτώ κάποιο βιβλίο, να το γράψω, να το φέρω στις κατάλληλες διαστάσεις και να το στείλω ή να το υπαγορεύσω, μου παίρνει τρεις ώρες: πολλαπλασιάζω επί πενήντα δύο εβδομάδες και έχω 156 ώρες (δεν υπολογίζω τα έκτακτα άρθρα). Τέλος η αλληλογραφία, στην οποία αφιερώνω, μην μπορώντας να την αποφύγω, τρία πρωινά την εβδομάδα από τις εννιά ως τη μία, μου παίρνει 624 ώρες.
Υπολόγισα ότι μέσα στο 1987, αποδεχόμενος μόνον το δέκα τοις εκατό των προτάσεων που μου γίνονται και παριστάμενος μόνο σε συνέδρια αυστηρά του κλάδου μου, παρουσιάσεις εργασιών που διηύθυνα προσωπικά εγώ και οι συνεργάτες μου, αναπόφευκτες υποχρεώσεις (ακαδημαϊκές τελετές, συγκεντρώσεις των αρμόδιων υπουργείων), δαπάνησα 372 ώρες ουσιαστικής παρακολούθησης (χωρίς να υπολογίζω το νεκρό χρόνο). Καθώς πολλές απ’ αυτές τις υποχρεώσεις ήταν στο εξωτερικό, υπολογίζω 323 ώρες μετακινήσεων. Στον υπολογισμό μου αυτό πήρα υπόψη μου ότι μια διαδρομή Μιλάνο – Ρώμη παίρνει τέσσερις ώρες ανάμεσα σε ταξί για το αεροδρόμιο, αναμονή, ταξίδι, ταξί στη Ρώμη, τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και μετακίνηση στο χώρο της συνάντησης. Ένα ταξίδι στη Νέα Υόρκη παίρνει 12 ώρες.
Το συνολικό άθροισμα είναι 8.094 ώρες. Αν τις αφαιρέσουμε από τις 8.760 που έχει ένας χρόνος, έχουμε ένα υπόλοιπο 666 ώρες, δηλαδή μια ώρα και σαράντα εννιά λεπτά την ημέρα, χρόνο τον οποίο αφιέρωσα σε: σεξ, συναντήσεις με φίλους και συγγενείς, κηδείες, ιατρικές θεραπείες, ψώνια, σπορ και θεάματα. Όπως βλέπετε, δεν υπολόγισα το χρόνο ανάγνωσης διαφόρων εντύπων (βιβλία, άρθρα, κόμικς). Αν δεχτούμε ότι διάβαζα στη διάρκεια των μετακινήσεών μου, μέσα σε 323 ώρες, με πέντε λεπτά τη σελίδα (καθαρή και απλή ανάγνωση και σημειώσεις), κατάφερα να διαβάσω 3.876 σελίδες, δηλαδή μόλις 12,92 βιβλία 300 σελίδων το καθένα. Και το κάπνισμα; Με εξήντα τσιγάρα τη μέρα, μισό λεπτό μέχρι να βρω το πακέτο, ν’ ανάψω και να σβήσω, είναι 182 ώρες. Δε γίνεται. Πρέπει να κόψω το κάπνισμα.
(1988)

βεγγέρες σε σπίτια και αυλές

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Η Κρήτη Είναι Μόνο Μία.
Τι ωραια που περνουσαμε

Τα παλιά χρόνια μαζεύονταν οι άνθρωποι τα βράδια του χειμώνα σε σπίτια κατά οικογένειες ή...
daynight.gr

https://www.daynight.gr/%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%B5-%CE%B2%CE%B5%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CF%83%CF%80%CE%AF%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%85%CE%BB/

Τα παλιά χρόνια μαζεύονταν οι άνθρωποι τα βράδια του χειμώνα σε σπίτια κατά οικογένειες ή κατά γειτονιές και κάνοντας δουλειές του χεριού οι γυναίκες, πίνοντας τη ρακή ή το κρασάκι τους οι άντρες με συνηθισμένο μεζέ τα κουκιά στα κάρβουνα ή στο τηγάνι σαν στραγάλια, περνούσαν την ώρα τους ( δεν υπήρχε βλέπετε η τηλεόραση) λέγοντας καθαρογλωσσίδια (γλωσσοδέτες), ανιώματα (αινίγματα), παραμιές (παροιμίες), ιστορίες (αληθινές ή φανταστικές) για στοιχειά, νεράιδες, φαντάσματα, του πολέμου ή της κατοχής. 
 



Ψυχαγωγούνταν μα κι ακόνιζαν το μυαλό τους. Μάθαιναν τα παιδιά, μα κι έτρεμαν από το φόβο τους μη τυχόν και συναντήσουν τις νεράιδες να χορεύουν «στου παπά τ’ αλώνι» ή να πλένουν τα ρούχα τους στο «κακό ρυάκι», όταν τα παίρναν οι γονέοι τους για να τους βοηθήσουν στα νυχτερινά αγώγια.





Βεγγέρες γίνονταν και τα καλοκαίρια μόνο που αυτές γίνονταν κυρίως από γυναίκες και παιδιά και σε υπαίθριους χώρους. Τέτοια στέκια στο χωριό μου ήτανε το τοιχιό πάνω από το κοινοτικό γραφείο, η μεσοστενιά, ο ανηφοράς τση Αριστείδαινας κ. ά.
Οι χώροι αυτοί γειτνίαζαν με καφενεία , όπως της Αντρονίκης, του Μιχαήλου και του Μενέλαου. Έτσι οι γυναίκες άκουγαν και σχολίαζαν τις κουβέντες των αντρών, μα ήταν κι έτοιμες να τους τραβήξουν τα χαλινάρια αν παρεκτρέπονταν είτε στα λόγια, είτε στο πιοτό .



Έδειχναν στα παιδιά, τους αστερισμούς, έτσι όπως τους ήξεραν κι αυτές: Εκειέ ναι «τα μάθια του κάτη», εκειέ «του βουγιού η κεφαλή», εκειοσές είναι ο πήχυς», γιάε και τον «Ιορδάνη ποταμό». Λέγονταν και ιστορίες από την καθημερινότητά τους: «Επήα μπρε σήμερο με τα κοπέλια ν’ ανάψω τση μάνας μου το καντήλι κι ήβρηκα εκειά το Χτίστη να σάζει του Μανωλάκη το μνήμα. Είχενε κι ένα τσουβάλι τσιμέντο ανοιμένο. Μια κοπανιά γροικώ την θυγατέρα μου να λέει τα’ αδερφού τσης: « Ξάνοι Γιαννιό βάνουνε και στσοι ποθαμένους λίπασμα!» ( τα χρόνια αυτά το λίπασμα ήταν σε χάρτινα τσουβάλια που έμοιαζαν με του τσιμέντου).




Καθώς διηγιότανε την ιστορία της η Αννίκα ένιωσε το Μαριό να της τραβάει τη μανίκα και να της δείχνει στον ουρανό το μισοφέγγαρο λέγοντάς της με αθωότητα:
«Γιάε μα ήσπασε το φεγγαράκι».

www.kritipoliskaihoria.gr

“Αν θυμηθείς τ`όνειρό μου, σε περιμένω να`ρθεις..”

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο. 
Τον Δεκέμβριο του 1911 ήρθε στη ζωή ένας από τους επιφανέστερους Έλληνες ποιητές. Ο Νίκος Γκάτσος, είναι μια εξαιρετική περίπτωση για τα ελληνικά…
antikleidi.com
http://antikleidi.com/2017/04/29/an-thimithis-to-oneiro-mou-gkatsos/
Τον Δεκέμβριο του 1911 ήρθε στη ζωή ένας από τους επιφανέστερους Έλληνες ποιητές. Ο Νίκος Γκάτσος, είναι μια εξαιρετική περίπτωση για τα ελληνικά γράμματα.  Παρά το γεγονός ότι δημοσίευσε μια και μόνη ποιητική σύνθεση, την «Αμοργό», συγκαταλέγεται στους καλύτερους ποιητές της γενιάς του.
Καθόλου τυχαίο. Ο ίδιος ο μεγάλος Χατζιδάκις είχε χαρακτηρίσει την Αμοργό «μνημειώδες έργο του νεοελληνικού ποιητικού λόγου επειδή περιέχει βαθύτατα την ελληνική παράδοση, δεν την εκμεταλλεύεται, ενώ συγχρόνως περιέχει όλη την ευρωπαϊκή θητεία του Μεσοπολέμου».
Από τότε έως τον θάνατό του, ο Γκάτσος δημοσίευσε μόνο τρία ποιήματα: «Ελεγείο» (1946), «Ο Ιππότης και ο θάνατος» (1947) και το «Τραγούδι του παλιού καιρού» (1963) ενώ ασχολήθηκε και με τη συγγραφή στίχων μέσω των οποίων χάρισε στην ελληνική μουσική αξέχαστα τραγούδια, όπως το «Χάρτινο το Φεγγαράκι» και το «Πάει ο καιρός» αλλά και το υπέροχο «Αν θυμηθείς τ`όνειρό μου«
«Έγραψε μοναδικά τραγούδια. Όλα τα ακριβά στοιχεία της ποίησής του τα ’κανε στίχους που κινητοποίησαν τη ναρκοθετημένη νεοελληνική ευαισθησία, “έτσι καθώς κοιμόταν αναίσθητη” μες στην απέραντη αισθηματολογία των στιχουργών και των επιθεωρησιογράφων» είχε πει για τον ποιητή της «Αμοργού» ο Μάνος Χατζιδάκις.
Ο Νίκος Γκάτσος έγραψε το «Αν θυμηθείς τ`όνειρό μου» το 1958, πάνω σε μελωδία του Μίκη Θεοδωράκη η οποία χρησιμοποιήθηκε νωρίτερα στην Αγγλοϊσπανική ταινία του Μισέλ Πάουελ «Honeymoon» που ήταν και η πρώτη επιτυχία στον κινηματογράφο του συνθέτη. Το τραγούδι ήταν ακόμα μαζί με την «Μυρτιά» τα δυο πρώτα τραγούδια με τα οποία στο πρώτο του μικρό δισκάκι συστήθηκε στο Ελληνικό κοινό.
Η ηχογράφηση του τραγουδιού έγινε το 1960. Η πρώτη έκδοση έγινε με τραγουδίστρια την Γιοβάνα και διεύθυνση ορχήστρας τον Μάνο Χατζιδάκι.

Στην άλλη έκδοση τη μουσική επιμέλεια είχε ο ίδιος ο συνθέτης Μίκης Θεοδωράκης και τραγουδούσε η Μαίρη Λίντα με τον Μανώλη Χιώτη να παίζει μπουζούκι.

Το τραγούδι γνώρισε πολλές επιτυχίες και ερμηνείες. Μάλιστα το 1963 το ηχογράφησαν και οι Beatles. Η εκτίμηση που έτρεφε για το τραγούδι αυτό ο Μακ Κάρτνεϊ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το επέλεξε για την είσοδο στη δισκογραφία της «προστατευομένης» του Μ. Χόπκιν (1969, Post Card).

Γιοβάννα "Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου" (live - Μόσχα, 1963)

 

Στην άλλη έκδοση τη μουσική επιμέλεια είχε ο ίδιος ο συνθέτης Μίκης Θεοδωράκης και τραγουδούσε η Μαίρη Λίντα με τον Μανώλη Χιώτη να παίζει μπουζούκι.



Το τραγούδι γνώρισε πολλές επιτυχίες και ερμηνείες. Μάλιστα το 1963 το ηχογράφησαν και οι Beatles. Η εκτίμηση που έτρεφε για το τραγούδι αυτό ο Μακ Κάρτνεϊ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το επέλεξε για την είσοδο στη δισκογραφία της «προστατευομένης» του Μ. Χόπκιν (1969, Post Card).

_______________________
   Πηγή: dinfo.gr
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

αίγα στη ξυλόσομπα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Κρήτη των γεύσεων / Crete of tastes.



Ο χρήστης Κρήτη των γεύσεων / Crete of tastes βρίσκεται στην τοποθεσία Νερό Σεληνάρι.
Βράζουμε αίγα στη ξυλόσομπα & μακαρόνια του γάμου με μπόλικο αθότυρο!

το πρώτο σημάδι του Αλτσχάιμερ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Οι περισσότεροι από εμάς ταυτίζουν το Αλτσχάιμερ με την απώλεια μνήμης. Δεν είναι αυτό το πρώτο σύμπτωμα, όμως. Το «καμπανάκι» έρχεται από αλλού.
tilestwra.com

http://www.pronews.gr/ygeia/535467_ki-omos-proto-simadi-toy-altshaimer-den-einai-i-apoleia-mnimis-ti-anakalypsan-oi
Έχουμε ταυτίσει στο μυαλό μας το Αλτσχάιμερ με την απώλεια μνήμης, τη θολή σκέψη, τη νοητική κατάπτωση και γενικότερα με συμπτώματα που σχετίζονται αποκλειστικά με τις πνευματικές επιδόσεις. Δεν είναι όμως αυτά τα πρώτα σημάδια του Αλτσχάιμερ, όπως αποκαλύπτει μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.
Σύμφωνα με τα ευρήματα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Τεμπλ στην Πενσυλβάνια, τα οποία δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Translational Psychiatry, πολύ πριν την αποδυνάμωση της μνήμης παρατηρείται στον εγκέφαλο αξιοσημείωτη πτώση στα επίπεδα γλυκόζης. Μάλιστα, οι ερευνητές πιστεύουν ότι βρήκαν τρόπο να αποτρέψουν εξ αρχής την πτώση, κάτι που θα μπορούσε να αποτελέσει αποτελεσματική μέθοδο πρόληψης της νευροεκφυλιστικής νόσου.
Είχε παρατηρηθεί και παλαιότερα συσχέτιση μεταξύ της πτώσης των επιπέδων γλυκόζης στον εγκέφαλο και του Αλτσχάιμερ, ωστόσο τώρα αποδείχτηκε για πρώτη φορά ότι το ενεργειακό έλλειμμα λειτουργεί άμεσα ως έναυσμα για τις βλάβες που παραδοσιακά συνδέονται με τη νόσο. Αυτό εξηγεί πιθανώς γιατί ο διαβήτης –πάθηση στην οποία η γλυκόζη δεν εισέρχεται στα κύτταρα για την παραγωγή ενέργειας– αποτελεί γνωστό παράγοντα κινδύνου για τις νευροεκφυλιστικές παθήσεις. Όπως αναφέρει η μελέτη, μια πρωτεΐνη που ονομάζεται p38 είναι ενδεχομένως δυνατό να αποτρέψει το έλλειμμα ενέργειας.
«Τα ευρήματα είναι συναρπαστικά» δηλώνει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Δρ Ντομένικο Πρατικό. «Είναι αρκετά τα τεκμήρια που υποστηρίζουν ότι η p38 εμπλέκεται στην εκδήλωση της νόσου Αλτσχάιμερ».
Οι ερευνητές κατέληξαν στα παραπάνω συμπεράσματα έπειτα από δοκιμές σε ποντίκια. Έπειτα από προκλητή στέρηση γλυκόζης στον εγκέφαλο των ποντικιών παρατηρήθηκαν σημάδια νοητικής κατάπτωσης ενδεικτικά δυσλειτουργίας στα μονοπάτια επικοινωνίας μεταξύ των εγκεφαλικών νευρώνων. Παράλληλα, σε σύγκριση με υγιή ποντίκια, τα ποντίκια που παρουσίαζαν έλλειμμα γλυκόζης είχαν σαφώς χειρότερες επιδόσεις σε τεστ μνήμης με χρήση λαβύρινθου και επίσης παρουσίαζαν αυξημένα επίπεδα φωσφορυλιωμένης πρωτεϊνης ταυ και σημαντικά αυξημένους δείκτες κυτταρικού θανάτου στον εγκέφαλό τους, δύο ακόμη γνωστές ενδείξεις Αλτσχάιμερ.
Η μελέτη επίσης υπέδειξε την πρωτεΐνη p38 ως πιθανό στόχο για την ανάπτυξη φαρμάκων που θα προστατεύουν από την εγκεφαλική εκφύλιση λόγω πτώσης των επιπέδων γλυκόζης στον εγκέφαλο. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η p38 παράγεται φυσικά στον οργανισμό όταν διαπιστώνεται έλλειψη γλυκόζης.
Πηγή: onmed.gr

αγαπάμε την παλαίωση



http://www.soulouposeto.gr/2013/09/blog-post_17.html

O Δ Η Γ Ο Σ για το πως θα δώσετε ΠΑΛΑΙΩΜΕΝΗ ΟΨΗ σε ξύλινα ΕΠΙΠΛΑ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ


Σε βιβλία διακόσμησης, περιοδικά ή στο internet θα τα βρείτε να αναφέρονται ως έπιπλα με όψη αντικέ, vintage, έπιπλα σε country στυλ, πολλά από αυτά θα δείτε σε άρθρα που ασχολούνται γενικά με το shabby chic ύφος. Υπάρχουν αρκετές τεχνικές για να δώσετε παλαιωμένη όψη σε καινούργια έπιπλα, ανάλογα με το βαθμό ...φθοράς που θέλετε να εμφανίζει το ξύλο, αν πρόκειται για ξύλο μαλακό ή σκληρό,  αλλά και την χρήση του κάθε αντικειμένου ώστε αυτή η όψη να αντέξει και να διατηρηθεί από την μετέπειτα καταπόνηση των επίπλων κυρίως όταν δεν πρόκειται για διακοσμητικά αλλά κομμάτια που χρησιμοποιούνται καθημερινά όπως π.χ ένα τραπέζι φαγητού.
Σε όλες όμως τις επιμέρους τεχνικές, η βασική διαδικασία για να δώσετε στο ξύλο παλαιωμένη όψη μόνο με την χρήση μπογιάς για ξύλο είναι ίδια. 
Για όποιο είδος επίπλου ή ξύλινου αντικειμένου κι αν πρόκειται, όποιες αποχρώσεις κι αν χρησιμοποιήσετε, η παλαιωμένη όψη του ξύλου προκύπτει μετά από δύο βασικά στάδια, κοινά για όλες τις τεχνικές:
1.  Βάψιμο του ξύλου.

2.  Ξύσιμο - τρίψιμο - σβήσιμο του χρώματος κατά τόπους με ένα αιχμηρό αντικείμενο, με γυαλόχαρτο, πανί, ένα στεγνό ή ελαφρά νωπό πινέλο ή και με το χέρι, ανάλογα με το τελικό φινίρισμα που θέλετε να έχει το ξύλο. 
Τεχνική παλαίωσης μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε είδους ξύλινη επιφάνεια, είτε πρόκειται για καινούργια ή πιο παλιά έπιπλα, έτοιμα κομμάτια του εμπορίου ή έπιπλα που θα φτιάξετε πχ από παλέτες, σε κάθε είδους ξύλινο αντικείμενο, ακόμη και σε απλές σανίδες μπορείτε να δώσετε αυτή την αντικέ όψη και να τις χρησιμοποιήσετε σε κάθε τύπου κατασκευές.
Η αρχή της διαδικασίας, εξαρτάται από την ήδη υπάρχουσα απόχρωση και υφή του ξύλου. Αν πρόκειται π.χ για ένα καφέ κομμάτι, αλουστράριστο, στο χρώμα του ξύλου , δεν χρειάζεται καμιά προεργασία. 
Αν είναι λουστραρισμένο θα χρειαστεί να τρίψετε με γυαλόχαρτο, για να φύγει η έντονη γυαλάδα και να μπορεί να σταθεί η μπογιά, εκτός αν χρησιμοποιήσετε χρώμα κιμωλίας που εφαρμόζεται απευθείας πάνω σε κάθε είδους επιφάνεια, ιδιότητα που έχουν κάποια αλλά όχι όλα τα χρώματα κιμωλίας. 
Αν δεν θέλετε να είναι το ήδη υπάρχον χρώμα του επίπλου αυτό που θα διακρίνεται κάτω από το νέο χρώμα, θα χρειαστεί απλώς να βάψετε το έπιπλο διαδοχικά με δύο ή και περισσότερα διαφορετικά χρώματα και στην συνέχεια να τρίψετε με γυαλόχαρτο έτσι ώστε κατά τόπους κάτω από την τελευταία απόχρωση μπογιάς να διακρίνεται η προηγούμενη.  
Συνήθως το λευκό, το κρεμ και οι αποχρώσεις του γαλαζοπράσινου έχουν το πιο όμορφο και φυσικό αποτέλεσμα στις τεχνικές παλαίωσης, αλλά φυσικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιο χρώμα εσείς θέλετε. Ένας τρόπος για να πετύχετε την απόχρωση σου σπαστού αντικέ λευκού ή όποια άλλο παλ χρώμα, είναι να αναμείξετε χρώματα σε σύριγγα με λευκό. 


Βάφοντας το έπιπλο με πινέλο ή ρολό, μην σταθείτε ιδιαίτερα στις ..ατέλειες. Οι ανομοιομορφίες θα είναι κι αυτές μέρος της τελικής, φθαρμένης όψης του επίπλου, εκτός βεβαίως αν θέλετε να εφαρμόσετε τεχνική παλαίωσης μόνο στις κόχες ή σε επιλεγμένα σημεία ενός επίπλου, η βασική επιφάνεια του οποίου θα είναι βαμμένη κανονικά.
ολοκληρώνοντας το βάψιμο η γενική όψη του επίπλου σας ικανοποιεί, αφήνετε το χρώμα να στεγνώσει. Αν όχι, πριν στεγνώσει εντελώς η μπογιά περάστε μ΄ένα στεγνό ή ελαφρά νωπό πινέλο ή "σβήστε" με το χέρι σας ή ένα πανί την μπογιά κατά τόπους έτσι ώστε αχνά να φαίνεται το αρχικό από κάτω χρώμα του επίπλου και στην επιφάνεια να δημιουργούνται χρωματικές ανομοιομορφίες


Για πιο έντονα φθαρμένη όψη, μπορείτε να περάσετε σε ορισμένα σημεία κι ένα δεύτερο χέρι μπογιάς που σχεδόν αμέσως κι όσο είναι εντελώς υγρό θα "σβήσετε" με το χέρι σας ή ένα στεγνό ή ελαφρά νωπό πινέλο.
Έχοντας πάντα στο μυαλό σας πως όσο πιο ...λάθος είναι το βάψιμο τόσο πιο πετυχημένο το αποτέλεσμα, μπορείτε να "παίξετε" και να πειραματείστε στην επιφάνεια του επίπλου βάφοντας, προσθέτοντας, αφαιρώντας και σβήνοντας την μπογιά, μέχρι η τελική όψη να είναι αυτή που θέλετε.


Ίδια ακριβώς είναι η διαδικασία, βάψιμο - σβήσιμο δηλαδή, πριν στεγνώσει η μπογιά και αν θέλετε να δημιουργήσετε πολυχρωμίες, να είναι δηλαδή παραπάνω από ένα τα χρώματα στην επιφάνεια του επίπλου εκτός από το αρχικό του και της βασικής νέας απόχρωσης.
Με ένα πινέλο, ένα πανί ή και με το χέρι περνάτε σε ορισμένα σημεία μικρή ποσότητα από επιμέρους χρώματα πάνω στο βασικό και πριν στεγνώσουν τα ...σβήνετε ελαφρά.

Όταν πλέον η γενική όψη θα σας ικανοποιεί -το τελικό φινίρισμα θα το δώσετε στην συνέχεια με το τρίψιμο- αφήνετε την επιφάνεια του επίπλου να στεγνώσει εντελώς. Οι περισσότερες μπογιές για ξύλο, αργούν αρκετά να στεγνώσουν, ανάλογα φυσικά και την ποιοτητά τους αλλά και το είδος ξύλου που θα εφαρμοστούν κι επειδή για να συνεχίσετε την επεξεργασία με το τρίψιμο θα πρέπει η επιφάνεια των επίπλων να είναι εντελώς στεγνή, είναι προτιμότερο να την κάνετε την επόμενη του βαψίματος μέρα. Αφού στεγνώσει εντελώς η μπογιά, με ψιλό γυαλόχαρτο ή με ένα αιχμηρό αντικείμενο (κοπίδι, μαχαίρι, λίμα) τρίψτεξύστε κατ΄αρχήν τις κόχες περιμετρικά του επίπλου, ώστε να αφαιρεθεί η στρώση της νέας μπογιάς και να φανεί η αρχική του επιφάνεια/απόχρωση.

Αν θα το κάνετε για όλο το περίγραμμα των επιμέρους επιφανειών του επίπλου ή σε κάποια σημεία, είναι θέμα γούστου και επιλογής εξαρτάται δε και από το είδος/σχέδιο του επίπλου. Για παράδειγμα, αν υπάρχουν σκαλιστά σχέδια επιμείνετε σ΄αυτά τα σημεία, σε έπιπλα με ντουλάπια ή συρτάρια ξύστε γύρω γύρω την άκρη τους, τις κόχες στα πόδια από τραπέζια και καρέκλες, σ΄ένα ξύλινο παγκάκι από σανίδες ξύστε επίσης την μπογιά γύρω γύρω στο τελείωμα κάθε μιας σανίδα κλπ.
Το πόσο και που ακριβώς χρειάζεται να "σβήσετε" το νέο χρώμα θα το βρείτε όσο δουλεύετε, ακόμη κι αν κάπου σας ξεφύγει και φανεί παραπάνω απ΄όσο θέλετε η αρχική επιφάνεια του επίπλου, θα το διορθώσετε ξαναβάφοντας και ...ξεβάφοντας το συγκεκριμένο σημείο. 
Αφού ολοκληρώσετε τα επιμέρους έντονα τριψίματα, περάστε ολόκληρη την επιφάνεια του επίπλου μ΄ένα ψιλό γυαλόχαρτο, επιμένοντας σε ορισμένα σημεία και ανάλογα με το πόσο φθαρμένη θέλετε να φαίνεται συνολικά η όψη του.




Γενικά, δεν υπάρχει κανόνας στο "πόσο πολύ". Ούτε στην ανάμειξη των χρωμάτων, ούτε στον αριθμό τους, ούτε και στο πόσο θα "καταστρέψετε"  την επιφάνεια του επίπλου. Είναι θέμα γούστου, τι ταιριάζει στο κάθε έπιπλο και φυσικά στον χώρο που θα το τοποθετήσετε. 
Με την ίδια ακριβώς διαδικασία μπορείτε να δημιουργήσετε από όψη ελαφρά παλαιού έως ...παμπάλαου σε οποιοδήποτε έπιπλο ή ξύλινο αντικείμενο.

Αφού ολοκληρώσετε την διαδικασία τεχνητής παλαίωσης, περάστε το έπιπλο με ένα προστατευτικό βερνίκι για ξύλο.


Εκτός αυτού του τρόπου με την χρήση μόνο μπογιάς, τεχνητά παλαιωμένη όψη σε κάθε είδους ξύλινη επιφάνεια μπορείτε να δώσετε και με την χρήση κεριού. Δείτε εδώ λεπτομέρειες για αυτήν την τεχνική. 


Και...

1.  Ανάλογα με το αποτέλεσμα που θέλετε να πετύχετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλά είδη χρωμάτων. Ακόμη και να αναμείξετε μπογιά για ξύλο με ακρυλικά ή ημιδιαφανή βερνίκια για ξύλο, διάφορων αποχρώσεων. Στα καταστήματα με χρώματα θα βρείτε και ειδικές βαφές που αναφέρονται ως "βερνίκια παλαίωσης". Η μοναδική διαφορά τους με τα κοινά χρώματα (ριπουλίνη για ξύλο) είναι πως δεν είναι τόσο συμπαγή, η υφή τους είναι πιο αραιή από της κανονικής μπογιάς κι έτσι δεν επικαλύπτουν εντελώς την αρχική επιφάνεια του επίπλου επιτρέποντας να φαίνεται αχνά σε όλα τα σημεία, σαν δηλαδή το σύνολο μετά την ολοκλήρωση της βαφής να έχει ήδη τριφτεί ελαφρά. 
2. Όψη παλιού μπορείτε να δώσετε και σ΄ένα ξύλινο έπιπλο διατηρώντας την αρχική απόχρωση του ξύλου. Θα δουλέψετε βάφοντας κατά τόπους με διαφορετικών αποχρώσεων βερνίκια για ξύλο, θα τρίψετε ή θα ξύσετε το χρώμα σε ορισμένα σημεία ή θα δημιουργήσετε τεχνητά βαθουλώματα και σημάδια  ώστε το ξύλο να φαίνεται πολυκαιρισμένο. Αυτό βεβαίως σε σκληρά είδη ξύλου ή μασίφ επιφάνειες/αντικείμενα, που αντέχουν τέτοια διαδικασία, διαφορετικά η επιφάνειά τους θα σπάσει και θα καταστραφεί

3. Την  όψη παλιού σε ξύλινα αντικείμενα και σε απόχρωση μεταξύ άσπρου, ώχρας κι ελαφρώς καφέ, που ταιριάζει πολύ σε έπιπλα πραγματικά παλιά ή κλασσικής γραμμής, μπορείτε να την δώσετε και βάφοντας μια επιφάνεια με λευκή μπογιά και στην συνέχεια με ένα βερνίκι για ξύλο που θα "ξεβάψετε" ελαφρά με πανί ή στεγνό πινέλο.  Αφήστε το λευκό χρώμα να στεγνώσει, περάστε με πινέλο το βερνίκι και ...σβήστε το ελαφρά με ένα πανί όσο ακόμη είναι υγρό. Επαναλάβετε τοπικά την διαδικασία με το βερνίκι για να είναι πιο έντονο σε ορισμένα σημεία το αποτέλεσμα και τρίψτε ελαφρά με γυαλόχαρτο ολόκληρη την επιφάνεια του επίπλου επιμένοντας περισσότερο στα σημεία με σκαλίσματα,εγκοπές κλπ..

4. Για να δημιουργήσετε ακόμη πιο ...πειστική αντικέ όψη,τονίστε με παρόμοιο τρόπο τυχόν μεταλλικά ή σιδερένια στοιχεία των επίπλων. Χερούλια, μεντεσέδες κλπ. Βάψτε τα και ξύστε κατά τόπους το χρώμα, ώστε και αυτά να φαίνονται φθαρμένα ή αν είναι μοντέρνας γραμμής, αντικαταστήστε τα με κάποιο σχέδιο που να ταιριάζει στην γενική παλαιωμένη εικόνα του επίπλου ή και προσθέστε τέτοια στοιχεία, όπως π.χ σιδερένιες γωνιές στα τραπέζια κλπ.
5. Τα δίχρωμα παλαιωμένης όψης έπιπλα είναι επίσης πολύ όμορφα. 
Θα δουλέψετε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο (βάψιμο - τρίψιμο) χρησιμοποιώντας απλώς διαφορετικές αποχρώσεις μπογιάς σε κάποια σημεία του επίπλου. 
Είναι μια ιδέα για πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα π.χ σε συρταριέρες, ντουλάπες κλπ. όπου συρτάρια ή πορτάκια ντουλαπιών, θα έχουν διαφορετικό χρώμα.

6. Σε επιφάνειες που στην αρχική τους μορφή διακρίνονται τα νερά του ξύλου, εκμεταλλευτείτε τα και κατά την διάρκεια εφαρμογής τεχνικών παλαίωσης. Σβήστε με πανί ή τρίψτε με γυαλόχαρτο εντονότερα την μπογιά γύρω γύρω από τους σχηματισμούς του ξύλου σε εκείνα τα σημεία, ώστε και στην τελική όψη της επιφάνειας τα νερά να μην έχουν εντελώς καλυφθεί από την μπογιά αλλά να ξεχωρίζουν. Αυτής της μορφής τα βαμμένα - παλαιωμένα έπιπλα, όπου οι φυσικές γραμμώσεις-νερά του ξύλου εξακολουθούν να διακρίνονται κάτω από την όποια βαφή-επεξεργασία έχουν υποστεί είναι τα λεγόμενα έπιπλα "ντεκαπέ".

Η συνολική διαδικασία δεν είναι καθόλου δύσκολη, είναι πολύ ευκολότερη πχ από το να βάψετε έναν τοίχο με κάποια τεχνοτροπία, τα μόνα που απαιτεί είναι λίγη υπομονή και ...φαντασία

Ο καλύτερος τρόπος για να εξοικειωθείτε και να πειραματείστε, είναι να ξεκινήσετε  σε ένα απλό κομμάτι ξύλο, μια παλέτα ή π.χ ένα σκαμνάκι, μια οποιαδήποτε μικρή ξύλινη επιφάνεια.
Βάψτε ...ξεβάψτε ...τρίψτε ....ξύστε, για να δείτε πως ακριβώς γίνεται χωρίς να έχετε το άγχος αν θα πετύχει, ξαναβάψτε ολόκληρη την επιφάνεια για να δοκιμάσετε από την αρχή έναν άλλον τρόπο είτε στις αποχρώσεις,  είτε στην επιμέρους διαδικασία και στην συνέχεια εφαρμόστε όσα στην πράξη θα ...μάθετε σε ένα κανονικό έπιπλο

Σε κάθε περίπτωση είτε αποφασίσετε να αλλάξετε εντελώς την όψη από δυο καρέκλες, ένα μικρό τραπεζάκι, μια ντουλάπα ή ολόκληρη την παλιά τραπεζαρία που έχετε βαρεθεί την όψη της, να θυμάστε πως με την ίδια διαδικασία έχουν δημιουργηθεί και όλα τα παλαιωμένης όψης έπιπλα που βλέπετε στις βιτρίνες καταστημάτων επίπλων σε εξωφρενικές, τις περισσότερες φορές, τιμές.
Κι όμως είναι απλό. "Αντιγράψτε" σχέδια, αποχρώσεις, συνδυασμούς και ιδέες και κάντε το μόνοι σας, είτε με παλιά έπιπλα που ήδη έχετε, είτε με πολύ φτηνά κομμάτια που θα βρείτε σε κάποιο στοκατζίδικο, σε εκπτώσεις και προσφορές.

Δείτε και εδώ την τεχνική παλαίωσης με τεχνοτροπία ΠΑΤΙΝΑΣ



















Δείτε και εδώ πληροφορίες-οδηγίες  για  τεχνικές παλαίωσης με χρώματα ΚΙΜΩΛΙΑΣ







































Δείτε εδώ ιδέες για έπιπλα-αντικείμενα με αντικέ-παλαιωμένη όψη

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

Δημοφιλείς αναρτήσεις