Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2017

Σας μερσω μανταμ...Ορεν ντουβάρ...!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου.






Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου
Σας μερσω μανταμ...Ορεν ντουβάρ...! χα χα χα ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ

Ηλιούγεννα




Ο Διόνυσος αποκαλούταν «σωτήρ» και θείο «βρέφος», το οποίο γεννήθηκε από την παρθένο Σέμελη. Ήταν ο καλός «Ποιμήν», του οποίου οι ιερείς κρατούν την ποιμενική…iscreta.gr





















Ο Διόνυσος αποκαλούταν «σωτήρ» και θείο «βρέφος», το οποίο γεννήθηκε από την παρθένο Σέμελη. Ήταν ο καλός «Ποιμήν», του οποίου οι ιερείς κρατούν την ποιμενική ράβδο, όπως συνέβαινε και με τον Όσιρη.



Σταδιακά λοιπόν τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού. Οι Έλληνες γιόρταζαν τον Διόνυσο αλλά και τον Φωτοφόρο Απόλλωνα-Ηλίου παριστάνοντας τον πάνω στο ιπτάμενο άρμα του, να μοιράζει το φως.
Το άρμα έγινε έλκηθρο, τα άλογα έγιναν τάρανδοι και το “δώρο” του φωτός που μοίραζε στους ανθρώπους …έγινε κυριολεκτικά “μοίρασμα δώρων”.
Τέλος το κόψιμο της βασιλόπιτας αποτελεί εξέλιξη του αρχαιο Ελληνικού εθίμου του εορταστικού άρτου, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες πρόσφεραν στους θεούς σε μεγάλες αγροτικές γιορτές, όπως τα Θαλύσια και τα Θεσμοφόρια.
Ηλιούγεννα – Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων…
Τα Χριστούγεννα η εορτή της ανάμνησης της γεννήσεως του Ιησού Χριστού δηλαδή, αποτελούν την μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού, αποτελώντας ημέρες χαράς για όλον τον Χριστιανικό κόσμο. Λόγω βέβαια της «οικονομικής εκμετάλλευσης» και του τεράστιου «οικονομικού τζίρου της εορτής» τα Χριστούγεννα εορτάζονται πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.Ιχνηλατώντας την ιστορικότητα της εορτής ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν την ημερομηνία της εορτής, αλλά και συσχετίσεις με συνήθειες στον αρχαίο κόσμο.
Αναζητώντας την ακριβή ημερομηνία γενέσεως του Ιησού ανακαλύπτουμε ότι αφενός στην καινή Διαθήκη δεν γίνεται αναφορά για την εορτή Χριστουγέννων και αφετέρου ότι κανείς από τους Αποστόλους δεν τήρησε την 25η Δεκεμβρίου ως γενέθλια ημέρα του.
Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, (υπολογίζεται πως γεννήθηκε μεταξύ του 6 – 2 π. X.) Υπάρχουν όμως ενδείξεις που συνηγορούν στην Φθινοπωρινή γέννηση του, και όχι στην χειμερινή.
Το εδάφιο από το Ευαγγέλιο του Λουκά παραδείγματος χάριν αναφέρει: «Οι ποιμένες ήσαν κατά το αυτό μέρος διανυκτερεύοντες εν τοις αγροίς, και φυλάττοντες φύλακας της νυκτός επί το ποίμνιον αυτών» (2: 8).Η φράση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις πρακτικές των βοσκών καθώς τον χειμώνα λόγω του ψύχους οι ποιμένες δεν διανυκτερεύουν στους αγρούς.
Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γέννηση του Ιησού δεν έγινε το Δεκέμβριο αλλά το Φθινόπωρο εφόσον τα κοπάδια δεν ήταν στις στάνες.
Γνωρίζουμε επίσης ότι η γέννηση συνέπεσε, με την απογραφή, που συνήθως γινόταν μετά την συγκομιδή, κατά τις αρχές Οκτωβρίου.Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επίσης συσχετίζει την γέννηση του Ιησού Χριστού με την εορτή της «Σκηνοπηγίας», η οποία γινόταν τον Οκτώβρη.

Στην Αγία Γραφή γενέθλιες και ονομαστικές εορτές δεν συνιστούνται.
Στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα δεν συμπεριλαμβάνοντα στις αρχαίες γιορτές της Χριστιανικής Εκκλησίας και μάλιστα η τήρηση των γενεθλίων καταδικάζονταν σαν ένα αρχαίο Ελληνικό “ειδωλολατρικό” έθιμο απεχθές στους Χριστιανούς. Ημέρα μνήμης των αγίων και μαρτύρων όριζαν αυτή του θανάτου.
Η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρει σχετικά : «Τα Χριστούγεννα δεν ήταν ανάμεσα στις πρώτες εορτές της Εκκλησίας. Ο Ειρηναίος και ο Τερτυλλιανός την παραλείπουν από τους καταλόγους των εορτών» Έτσι Τα Χριστούγεννα ως εορτή των γενεθλίων του δεν γιορτάζονταν τα πρώτα 300 χρόνια.
Η καθιέρωση της 25ης Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων έγινε στη Ρώμη από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.χ. αιώνα, μετά από έρευνα που έγινε στα αρχεία της Ρώμης για την χρονιά επί Αυγούστου απογραφής, και κατόπιν υπολογισμών βάση των Ευαγγελίων. Ένα στοιχείο που λήφθηκε υπόψιν είναι το η φράση από το κατ’ Ιωάννη γ’30«Εκέινον δει αυξάνειν, εμέ ελατούσθαι»
Στην πραγματικότητα όμως αυτό συνέβη διότι η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπεφτε με τις αρχαίες εορτές του Χειμερινού Ηλιοστασίου και την «Επιστροφή» του Ηλίου.
Έκτοτε ο Χριστός όφειλε να είναι ο Ήλιος ο δίδων το φως εις τον κόσμο. Πριν εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με τη βάπτιση του Ιησού (Θεοφάνεια).
Αργότερα το έθιμο πιθανολογείται ότι μεταφέρθηκε στην Ανατολή, πιθανόν από τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό το 378-381 περίπου μ.Χ. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος (345-407 μ.Χ.) σε ομιλία του για τη γέννηση του Χριστού, αναφέρει ότι είχε αρχίσει στην Αντιόχεια να γιορτάζονται τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή του Ιουστινιανού, τον 6ο αιώνα, ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου είχε εξαπλωθεί σχεδόν σε όλη την Ανατολή.
Τι εόρταζαν οι Αρχαίοι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων;


Οι αρχαίοι Έλληνες κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου γιόρταζαν την γέννηση του Διονύσου.
Ο Διόνυσος αποκαλούταν «σωτήρ» και θείο «βρέφος», το οποίο γεννήθηκε από την παρθένο Σέμελη.
Ήταν ο καλός «Ποιμήν», του οποίου οι ιερείς κρατούν την ποιμενική ράβδο, όπως συνέβαινε και με τον Όσιρη.
Τον χειμώνα θρηνούσαν το σκοτωμό του Διονύσου από τους Τιτάνες, αλλά στις 30 Δεκεμβρίου εόρταζαν την αναγέννησή του. Οι γυναίκες-ιέρειες ανέβαιναν στην κορυφή του ιερού βουνού και κρατώντας ένα νεογέννητο βρέφος φώναζαν «ο Διόνυσος ξαναγεννήθηκε. Ο Διόνυσος ζει» , ενώ σε επιγραφή αφιερωμένη στον Διόνυσο αναγράφεται: «Εγώ είμαι που σε προστατεύω και σε οδηγώ, εγώ είμαι το ‘Αλφα και το Ωμέγα».
Αυτή η αρχαία Ελληνική γιορτή, είχε επίσης ταυτιστεί και με την γιορτή του Ηλίου, τον οποίο οι αρχαίοι λαοί είχαν θεοποιήσει. Συγκεκριμένα στους Έλληνες, είχε ταυτιστεί με τον Φωτοφόρο Απόλλωνα του Ηλίου, ο οποίος απεικονιζόταν πάνω στο ιπτάμενο άρμα του να μοιράζει το φως του Ηλίου.
Οι αρχαίοι λαοί αναπαριστούσαν την κίνηση του ήλιου με την ζωή ενός ανθρώπου που γεννιόταν κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου που μεγάλωνε βαθμιαία καθώς αυξάνονταν και οι ώρες που ο ήλιος φωταγωγούσε την Γη, και πέθαινε ή ανασταίνονταν τον Μάρτιο την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, συμβολίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αναγέννηση του φυτικού βασιλείου μέσα από την μήτρα της Γης.
Το χειμερινό Ηλιοστάσιο 22-25 Δεκεμβρίου σημαίνει την αρχή του χειμώνα, και ο Ηλιος αρχίζει βαθμιαία να αυξάνει την ημέρα έως ότου εξισωθεί με την νύχτα, κατά την Ιση-μερία τον Μάρτιο. Τότε ο Ήλιος νικά το σκοτάδι, και έρχεται η άνοιξη, η εποχή της αναγέννησης για την φύση.


Η εορτή αυτή πέρασε και στην αρχαία Ρώμη με τις δημοφιλείς γιορτές των Σατουρνάλιων, προς τιμήν του Κρόνου τον Δεκέμβριο αλλά και της θεάς Δήμητρας, γι΄ αυτό και έκαναν θυσίες χοίρων για την ευφορία της γης . Τα Σατουρνάλια ήταν από τις σημαντικότερες και ονομάζονταν:
« DIES INVICTI SOLIS », δηλαδή «Ημέρα του αήττητου ήλιου». Μια γιορτή που φυσικά την είχαν πάρει απο την γιορτή του Φωτοφόρου Απόλλωνα – Ηλίου!
Στην αρχαία Ρώμη, η εορτή άρχιζε στις 17 Δεκεμβρίου και διαρκούσε επτά ήμερες. Στην εορτή αυτή αντάλλασσαν δώρα, συνήθως λαμπάδες και στα παιδία έδιναν πήλινες κούκλες και γλυκά σε σχήμα βρέφους για να θυμίζουν το Κρόνο, που τρώει τα παιδιά του.
Σταδιακά λοιπόν τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι «εθνικοί» αποκαλούσαν την Πρώτη Ημέρα της εβδομάδας Ημέρα του θεού-Κυρίου Ήλιου, ορολογία την οποία αργότερα χρησιμοποίησαν και οι εκκλησιαστικοί Πατέρες για λόγους σκοπιμότητας ίσως. Κάτι που διασώζεται έως σήμερα στα Αγγλικά ως SUN-DAY, στα Γερμανικά SONN-TAG.
Ο Ιουστίνος ο μάρτυς (114-165 μ.Χ.) γράφει στη 2η απολογία του για τον Ιησού «…σταυρώθηκε, πριν το Σάββατο, ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ “ΚΡΟΝΟΥ” και την επόμενη ημέρα ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ (θεού) “ΗΛΙΟΥ” και η οποία μετονομάσθηκε σε ΚΥΡΙΑΚΗ, αναστήθηκε και εμφανίσθηκε στους μαθητές Του…»
Οι Αιγύπτιοι στις 25 Δεκεμβρίου εόρταζαν την γέννηση του θεού-ήλιου Όσιρη. Μετά την δολοφονία του ένα δένδρο ξεφύτρωσε στο οποίο ο Ίσις,σε κάθε επέτειο της γέννησης του στις 25 Δεκεμβρίου, άφηνε δώρα γύρω από το δένδρο.
Οι Βαβυλώνιοι, και οι Φοίνικες ονόμαζαν το θεό-ήλιο Βαάλ , οι Πέρσες λάτρευαν τη γέννηση του Αήττητου-ήλιου και θεού Μίθρα Βασιλιά, ενώ οι Βραχμάνοι στην γέννηση του ψάλλουν: «Εγέρσου ω βασιλιά του κόσμου, έλα σε μας από τις σκηνές σου».
Εκτός όμως της ημέρας της γέννησης και πολλές από τις παραδόσεις που συνδέονται με τα Χριστούγεννα (ανταλλαγή δώρων, στολισμοί, κάλαντα, Χριστουγεννιάτικο δέντρο κλπ.) έχουν τις ρίζες τους σε παλαιότερες θρησκείες. Πιο συγκεκριμένα τα κάλαντα!
Πίσω από τα κάλαντα κρύβεται ένα αρχαίο Ελληνικό έθιμο με το όνομα Ειρεσιώνη, που αναφέρεται ήδη από τον Όμηρο, ο οποίος ευρισκόμενος στην Σάμο, σκάρωσε διάφορα τραγούδια τα οποία μαζί με μια ομάδα παιδιών τα τραγουδούσαν στα σπίτια των πλουσίων ευχόμενοι πλούτο, χαρά και ειρήνη.
Συμβόλιζε την ευφορία και γονιμότητα της γης και εορτάζονταν δυο φορές το χρόνο, μια την άνοιξη με σκοπό την παράκληση των ανθρώπων προς τους θεούς κυρίως του Απόλλωνος-ήλιου και των Ωρών για προστασία της σποράς και μια το φθινόπωρο, για να τους ευχαριστήσουν για την συγκομιδή των καρπών. Ταυτόχρονα με τις ευχαριστίες προς τους θεούς, έδιναν ευχές και στους συνανθρώπους.
Τα παιδιά γύριζαν από σπίτι σε σπίτι, κρατώντας ελιάς ή δάφνης στολισμένα με μαλλί (σύμβολο υγείας και ομορφιάς) και καρπούς κάθε λογής, τραγουδώντας για καλύτερη τύχη και γονιμότητα της γης.
Πολλά από τα παιδιά έφεραν τον κλάδο σπίτι τους και τον κρεμούσαν στην πόρτα όπου έμενε όλο το έτος (κάτι που συνηθίζουμε να κάνουμε σήμερα την Πρωτομαγιά).

Ο Φίλιππος Βρετάκος Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Αποστόλου Αρβανιτόπουλου, σχετικό με τα έθιμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και των καλάνδων, μας σώζει ο Φίλιππος Βρετάκος στο βιβλίο του “Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των”. Σε αυτό το βιβλίο του ο Φίλιππος Βρετάκος μας λέει:
“Το χριστουγεννιάτικον δένδρον συμβολίζει την αιωνιότητα της ζωής, διότι δεν γηράσκει και δεν χάνει, επομένως, την νεότητά του. Το δένδρον όμως των Χριστουγέννων δεν το ευρίσκω, εγώ τουλάχιστον, ως ξενικήν συνήθειαν, ως νομίζεται γενικώς, αλλ’ εν μέρει ως αρχαίαν ελληνικήν.
Είναι, δηλαδή, υπολείμματα της περιφήμου “ειρεσιώνης”, και της “ικετηρίας” των αρχαίων Ελλήνων, και μάλιστα των αρχαίων Αθηναίων.
Ήσαν δε η μεν Ικετηρία κλάδος ελαίας, από του οποίου εκρέμων ποκάρια μαλλιού, και έφερον αυτόν όσοι ήθελον να ικετεύσουν τον Θεόν ομαδικώς, δια την απαλλαγήν του τόπου από δεινού τινός κακού, π.χ. από νοσήματος, πανώλους, χολέρας ή ομοίου. Ως επί το πολύ, όμως, εβάσταζε την Ικετηρίαν άνθρωπος, ο οποίος ήθελε να τεθή υπό την προστασίαν θεού και της ανωτέρας αρχής, για να προβή εις αποκαλύψεις εναντίον ισχυρών ανθρώπων ή αρχόντων.” (“Κληρονομία του αρχαίου κόσμου”, εφημερίς “Εθνος”, 31 Δεκεμ.1937)
Το χριστουγεννιάτικο δέντρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Γερμανία στο τέλος του 16ου, αλλά έως τις αρχές του 19ου αιώνα δεν ήταν διαδεδομένο ευρέως – τοποθετούνταν μόνο στις εκκλησίες.
Το δέντρο ως Χριστιανικό σύμβολο, συμβολίζει την ευτυχία που κρύβει για τον άνθρωπο η γέννηση του Χριστού.
Σταδιακά το δένδρο άρχισε να γεμίζει με διάφορα χρήσιμα είδη- κυρίως φαγώσιμα κι αργότερα ρούχα κι άλλα είδη καθημερινής χρήσης, (κάτι που γινόταν στους αρχαίους Ελληνικούς ναούς) συμβολίζοντας την προσφορά των Θείων Δώρων.
Στην σύγχρονη Ελλάδα το έθιμο το εισήγαγαν οι Βαυαροί με τον στολισμό στα ανάκτορα του Όθωνα το 1833. Μετά τον το Β’ παγκόσμιο πόλεμο το δέντρο με τις πολύχρωμες μπάλες μπήκε σε όλα τα ελληνικά σπίτια.
Φυσικά μεγάλη εντύπωση προκαλεί και το μυθολογικό γεγονός του “Αγιοβασίλη” με το έλκηθρο του που το κινούν οι ιπτάμενοι τάρανδοι.
Ούτε αυτό όπως καταλαβαίνετε, δεν θα μπορούσε να μην παρθεί απο την Αρχαία Ελλάδα. Όπως αναφέραμε πιο πρίν , τον μήνα Δεκέμβριο, οι Έλληνες γιόρταζαν τον Διόνυσο αλλά και τον Φωτοφόρο Απόλλωνα-Ηλίου παριστάνοντας τον πάνω στο ιπτάμενο άρμα του, να μοιράζει το φως.
Το άρμα έγινε έλκηθρο, τα άλογα έγιναν τάρανδοι και το “δώρο” του φωτός που μοίραζε στους ανθρώπους …έγινε κυριολεκτικά “μοίρασμα δώρων”.
Τέλος το κόψιμο της βασιλόπιτας αποτελεί εξέλιξη του αρχαιο Ελληνικού εθίμου του εορταστικού άρτου, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες πρόσφεραν στους θεούς σε μεγάλες αγροτικές γιορτές, όπως τα Θαλύσια και τα Θεσμοφόρια.
Πηγή:
enallaktikos.gr
Εμπλουτίστηκε με εικόνες απο την ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΥΛΗ
http://ellaniapili.blogspot.gr/


Μποδοσάκειο Δημ. Σχολέιο Ηρακλείου

Μποδοσάκειο Δημ. Σχολέιο Ηρακλείου

Φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.

12 Δεκεμβρίου 1891...Γεννιέται ο Πρόδρομος Μποδοσάκης - Αθανασιάδης
Ο Πρόδρομος "Μποδοσάκης" Αθανασιάδης γεννήθηκε στον Πόρο μάλλον το 1891[1], χωριό της επαρχίας Νίγδης στα βάθη της Μικράς Ασίας, από φτωχή οικογένεια: το Θωμά και τη Δέσποινα Αθανασιάδη, που είχαν συνολικά 5 παιδιά[2]. Η ακριβής ημερομηνία γέννησής του δεν είναι γνωστή, καθώς δεν είχε δηλωθεί στα ληξιαρχικά αρχεία[1]. Το όνομα Μποδοσάκης, με το οποίο έγινε γνωστός στη μετέπειτα ζωή του, αποτελεί παραφθορά του ονόματος Πρόδρομος στα τουρκικά.

Δέκα χρονών πήγε να βρει την τύχη του στα Άδανα και μέχρι τα δεκαεπτά του είχε γίνει ένας από τους σημαντικούς οικονομικούς παράγοντες της περιοχής, με εμπορική δραστηριότητα πρώτα στη Μερσίνα και αργότερα στην Κωνσταντινούπολη. Αγοράζει το κοσμοπολίτικο Σπόρτινγκ Κλαμπ της Σμύρνης για να γίνει λέσχη των Ελλήνων Αξιωματικών[2] και μέσα σε μια νύχτα το ξενοδοχείο Πέρα Παλάς στην Κωνσταντινούπολη, κάνοντάς το κέντρο όλων των κοινωνικών εκδηλώσεων της πόλης.
Με τη μικρασιατική καταστροφή ήρθε στην Ελλάδα, με παρακίνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου, φέρνοντας μαζί του την τεράστια ήδη περιουσία του, και πρόσφερε στην πατρίδα του την πρώτη του δωρεά. Δωρίζει το 1919 τα χρήματα για να κτιστεί ένα σχολείο στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπου σήμερα στεγάζεται το «Μποδοσάκειο» 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου.
Γρήγορα όμως ο Μποδοσάκης, μέσα στις δύσκολες συνθήκες της κατεστραμμένης Ελλάδας, χάνει την περιουσία του. Ωστόσο, δεν πτοείται, καθώς ξεκινάει και πάλι επιχειρηματική δραστηριότητα, που καταλήγει σε μια σειρά επιχειρήσεις: χημικές βιομηχανίες, υαλουργεία, ναυτιλιακές εργασίες, οινοπνευματώδη, ορυχεία και μεταλλεία, πυρομαχικά, που κάλυπταν το 35% του βιομηχανικού δυναμικού της χώρας. Σημαντική ήταν η προσφορά του στον Πόλεμο του ’40, όταν τα αποθέματα πυρομαχικών της ΠΥΡΚΑΛ για τα οποία ο ίδιος ο Μποδοσάκης είχε μεριμνήσει ενισχύουν τον ελληνικό αγώνα. Χωρίς αυτά, ο πόλεμος θα είχε τελειώσει πολύ νωρίτερα διότι τα υπάρχοντα πυρομαχικά της Ελληνικής Κυβέρνησης επαρκούσαν μόνο για ένα μήνα και η προμήθεια από το εξωτερικό θα έπαιρνε τουλάχιστον έξι μήνες. Με την είσοδο των Γερμανών στην Ελλάδα, ο Μποδοσάκης εγκαταλείπει τη χώρα. Μεταπολεμικά, ασχολήθηκε με πλήθος βιομηχανιών, κυρίως εξαγωγικών: βοηθάει σημαντικά την ελληνική οικονομία και την αναστήλωση της χώρας δημιουργώντας ανάμεσα στ’ άλλα, πάνω από 15.000 νέες θέσεις εργασίας.
Παράλληλα με την επιχειρηματική του δραστηριότητα, ενισχύει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, εκκλησίες, φιλανθρωπικά ιδρύματα, πνευματικούς και καλλιτεχνικούς οργανισμούς, ιατρικές έρευνες. Μεταξύ άλλων:
Χορηγεί υποτροφίες σε νέους για σπουδές.
Χρηματοδοτεί την αγορά έκτασης 185 στρεμμάτων στην Κάντζα και την ανέγερση των αναγκαίων κτιριακών και αθλητικών εγκαταστάσεων για τη λειτουργία του Μποδοσάκειου Δημοτικού Σχολείου του Κολλεγίου Αθηνών, που εγκαινιάστηκε το Σεπτέμβριο του 1977.
Ιδρύει τη Γηριατρική Κλινική στο Κρατικό Θεραπευτήριο Ψυχικών Παθήσεων Αθηνών.
Προσφέρει την κατοικία του στο Παλαιό Ψυχικό για να γίνει, μετά το θάνατό του, κατοικία του ΄Ελληνα Πρωθυπουργού (σήμερα στεγάζει το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού).

Κεντρικό όμως στόχο των οραματισμών του Μποδοσάκη, αποτελεί η παιδεία. Προβλέπει στον Οργανισμό του Ιδρύματος που δημιούργησε το 1972, ειδικούς θεσμούς που θα βοηθήσουν νέους με υψηλές επιδόσεις και χωρίς οικονομικές δυνατότητες να επιδοθούν στην επιστήμη.
Πέθανε το 1979, αφήνοντας το Ίδρυμα Μποδοσάκη συνεχιστή του οράματος και της πολυσχιδούς του δράσης.
http://el.wikipedia.org/…/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE…
Φωτ : http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/…/06/blog-post_5034.h…

πρωτότυπα σχέδια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.


Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.










Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.

 Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.

 Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.

 Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.

 Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎أميرة و الكروشيه‎.




Ο χρήστης ‎أميرة و الكروشيه‎ πρόσθεσε 178 νέες φωτογραφίες.

όμορφες ιδέες

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Bright Side.






Ο χρήστης Bright Side είναι με το χρήστη 5-Minute Crafts.
2 beautiful napkin folding ideas.🌹 bit.ly/2d5AZBx

2 όμορφες ιδέες ιδέες. 🌹
bit.ly/2d5AZBx

απλές συνταγές καθαρισμού

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Bright Side.





Ο χρήστης Bright Side είναι με το χρήστη 5-Minute Crafts.
3 simple cleaning recipes to use around the house.💫 bit.ly/2cWiHkP

3 απλές συνταγές καθαρισμού για να χρησιμοποιήσετε γύρω από το σπίτι. 💫
bit.ly/2cWiHkP

Σταματήσετε να Απορροφάτε την Αρνητική Ενέργεια

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


share24.gr

Τίποτα δεν μπορεί να σας αποθαρρύνει και να χαλάσει την διάθεσή σας περισσότερο από τους αρνητικούς ανθρώπους που σας περιτριγυρίζουν.

Ενώ οι περισσότεροι καλοσυνάτοι ανθρώπους αισθάνονται συμπόνια προς τους άλλους, οι ενσυναισθητικοί έχουν την τάση να ταυτίζονται με τα προβλήματα των άλλων και να υιοθετούν τα αρνητικά τους συναισθήματα σαν να τα βιώνουν οι ίδιοι.

Αν είστε και εσείς ένας ενσυναισθητικός άνθρωπος, σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό μπορεί να σας οδηγήσει να επηρεάζεστε από την ενέργεια των ανθρώπων γύρω σας, η οποία μπορεί να σας καταβάλλει ψυχικά, σωματικά και πνευματικά. Ενώ είναι σημαντικό να προσφέρουμε συναισθηματική υποστήριξη στους ανθρώπους που αγαπάμε, θα πρέπει επίσης να γνωρίζουμε πώς να προστατεύουμε την καρδιά μας από αυτους που εκμεταλλεύονται την καλοσύνη μας.

Εδώ παραθέτουμε 5 απλούς τρόπους, που θα μας βοηθήσουν να σταματήσουμε να απορροφούμε  την αρνητική ενέργεια των άλλων.

1. Σταματήστε να παίρνετε τη γνώμη των άλλων προσωπικά


Όταν οι άλλοι σας κάνουν παράπονα ή προσπαθούν να σας καταβάλλουν συναισθηματικά ή διαδίδουν ασχήμιες για σας σε γνωστούς, μην το παίρνετε προσωπικά. Αυτού του είδους η συμπεριφορά είναι περισσότερο μια αντανάκλαση της προσωπικότητάς τους σε σας και όσα εκφράζουν δεν είναι αυτά που πραγματικά σας αξίζουν. Τα λένε σε σας για να τα ακούσουν οι ίδιοι.




Όσο περισσότερο ενδίδετε και επηρεάζεστε από τα κουτσομπολιά που διαδίδουν οι άλλοι για σας, τόσο περισσότερο θα εξαρτάστε και θα αποζητάτε τον έπαινο των άλλων. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μπορούμε να διαμορφώσουμε τους άλλους όπως θέλουμε και αυτά που αξίζετε δεν εξαρτώνται από τις απόψεις των άλλων. Αγαπήστε τον εαυτό σας και αγνοήστε τη γνώμη αυτών που σας κάνουν να αισθάνεστε άσχημα.

2. Κρατήστε τα «βαμπίρ» σε απόσταση


Είχατε ποτέ κάποιο φίλο που απομυζούσε τη ζωή από σας; Το είδος του φίλου που απαιτεί από σας να του αφιερώσετε όλες τις δυνάμεις σας με αποτέλεσμα στο τέλος να νιώθετε συναισθηματικά και σωματικά στεγνοί; Αυτό το είδος των ανθρώπων συχνά αναφέρονται ως συναισθηματικά βαμπίρ.

Τέτοιοι άνθρωποι έχουν πάντα χρόνο για να συναντηθούν μαζί σας όταν χρειάζονται συναισθηματική υποστήριξη, αλλά δεν είναι ποτέ διαθέσιμοι όταν χρειάζεστε εσείς βοήθεια. Και όσο περισσότερο γκρινιάζουν για την ζωή τους και διαμαρτύρονται για τις αναποδιές τους, τόσο περισσότερο βρίσκουν νέα προβλήματα και νέους λόγους να γκρινιάζουν.

Υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι δεν έχετε την υποχρέωση και δεν είναι δική σας ευθύνη να διορθώνετε συνεχώς τα προβλήματα ενός άλλου ατόμου, ειδικά αν δεν είναι κάποιο μέλος της οικογένειάς σας. Εάν δεν μπορούν μόνοι τους να βοηθήσουν τον εαυτό τους, δεν χρειάζεται να φέρετε εσείς το συναισθηματικό βάρος για αυτούς. Ενδίδοντας στο δράμα κάποιου δεν τον βοηθάτε και σίγουρα δεν θα βοηθήσει κάτι τέτοιο και σας.

3. Να μη φοβάστε να λέτε όχι


Είναι σημαντικό να γνωρίζετε μέχρι που φτάνουν τα όριά σας και να αντιδράτε όταν τα προσεγγίζετε. Θα αφήνατε κάποιον να έρθει στο σπίτι σας και να σας αναστατώσει; οπότε γιατί θα πρέπει να τον αφήσετε να βλάψει την αυτοεκτίμησή σας;

Όπως λέει και η παροιμία: «Μην αφήνεις κανέναν να περπατήσει στο μυαλό σου με τα βρώμικά του πόδια.» Σε αντίθεση με παλαιότερες πεποιθήσεις, δεν είναι αγένεια να πείτε σε κάποιον όχι και δεν χρειάζεται να δικαιολογηθείτε γι’ αυτή σας την επιλογή. Αν αισθάνεστε ότι δεν σας δείχνουν τον απαιτούμενο σεβασμό, ορθώστε ανάστημα και καταστήστε το γνωστό.

Ο χρόνος σας και η καρδιά σας είναι πολύτιμα, γι ‘αυτό κρατήστε καλούς ανθρώπους γύρω σας για να μπλοκάρετε το κακό. Αν πιάσετε τον εαυτό σας να λέει περισσότερα όχι από ό, τι ναι σε ένα συγκεκριμένο φίλο, επανεξετάστε τη σχέση σας μαζί του και ξεκαθαρίστε αν βοηθά την προσωπική σας ανάπτυξη ή απλά σας κρατά πίσω.

4. Απολαύστε το χρόνο που αφιερώνετε στον εαυτό σας


Είναι σημαντικό να δίνετε χρόνο στον εαυτό σας να μένει μακριά από όλους, ώστε να μπορέσετε να συντονίσετε τις δικές σας σκέψεις και επιθυμίες. Είτε πρόκειται για ένα ντουζάκι ή για ένα χαλαρό πρωινό στο κρεβάτι, προγραμματίστε κάποιες χαλαρές στιγμές για σας ώστε να βρείτε την εσωτερική σας φωνή.

Αν στο σπίτι σας δεν μπορείτε εύκολα να απομονωθείτε, βγείτε μια βόλτα έξω. Ο καθαρός αέρας και η αθωότητα του φυσικού περιβάλλοντος θα σας κάνει να συνειδητοποιήσετε ότι κάθε πρόβλημα είναι απειροελάχιστα μικρό στην κλίμακα του σύμπαντος και ότι η ζωή συνεχίζεται κάθε φορά. Απολαύστε την καθαρή ενέργεια του κόσμου που σας περιβάλλει και επανασυνδεθείτε με τον αυθεντικό εαυτό σας.

5. Πάρτε την κατάσταση στα χέρια σας


Τελικά, είστε το μόνο πρόσωπο που θα αποφασίσει για το πώς θα αισθάνεστε. Δεν έχει σημασία τι άνθρωποι σας περιβάλλουν, εσείς έχετε την επιλογή να παραμείνετε ισχυροί ή να παραχωρήσετε σε άλλους να έχουν εξουσία πάνω σας.

Μόλις αναλάβετε την ευθύνη για τα συναισθήματά σας, απεγκλωβίστε τον εαυτό σας από την επιρροή των άλλων. Όταν αισθάνεστε σίγουροι και αγαπάτε τον εαυτό σας, μπορείτε να αποκτήσετε τη συναισθηματική δύναμη και την αντοχή που ζητάτε.

Μην ξεχνάτε να αντιμετωπίζετε την καθημερινή σας ζωή με αισιοδοξία. Είναι εντάξει να αφήνετε τον εαυτό σας να έχει αρνητικές σκέψεις μια φορά στο τόσο, αλλά όταν το κάνετε ζήστε τες, καταλήξτε σε συμπεράσματα και μετά διώξτε τες μακριά. Μερικές φορές μια τελική κραυγή είναι το καλύτερο φάρμακο.





Πυρρίχιος Ανωγειανός πηδηχτός......

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Greeks Worldwide.






Greeks Worldwide
Πυρρίχιος Ανωγειανός πηδηχτός......
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ σου λεω!.!.!.!
Cretans traditional dance...(Anogianos pithixtos).
(απο τα εγκαίνια του μουσείου Αρχαίας
Ελεύθερνας - Πολιτιστικος συλλόγος Ανωγείων) Στη Λυρα ο Βασιλης Σκουλας !!.
By Aggela Skoula Peraxwri Channel.

Δημοφιλείς αναρτήσεις