Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Ο εορτασμός των Φώτων και οι λαϊκές δοξασίες

Ο εορτασμός των Φώτων και οι λαϊκές δοξασίες. Τα έθιμα των πιστών την ημέρα των Θεοφανίων


Στιγμιότυπα από την παραδοσιακή τελετή των Θεοφανίων στην Αθήνα τη δεκαετία του 1950. Στη διαδρομή προς τη Δεξαμενή. Επικεφαλής ο δήμαρχος Αθηναίων Παυσανίας Κατσώτας.

του Ελευθερίου Γ. Σκιαδά.
Τα Θεοφάνια γιορτάζονταν στην Ανατολή με μεγαλοπρέπεια, προτού ακόμη καθιερωθούν τα Χριστούγεννα. Αποκαλούνταν και Επιφάνεια, γιατί διαιωνίζουν την εμφάνιση του Χριστού στον κόσμο και την ημέρα της βάπτισής του. Την ημέρα των Θεοφανίων, πάντα στην Ανατολή, βαπτίζονταν πολλοί κατηχούμενοι.
Γι’ αυτό και ονομάστηκε των Φώτων, δηλαδή του φωτίσματος, του βαπτίσματος. Η βάπτιση του Ιησού σήμανε και τον αγιασμό των υδάτων, οπότε εισήχθη και η τελετή του Αγιασμού των υδάτων, την οποία παρακολουθούμε κάθε χρόνο απ’ άκρου εις άκρον του χριστιανικού κόσμου.
Οι τελετές
Με λαμπρότητα γιορτάζονταν τα Θεοφάνια στο Βυζάντιο, με μεγαλειώδεις τελετές και δημόσιες εμφανίσεις των αυτοκρατόρων. Με την πάροδο των αιώνων, στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, η γιορτή συνδέθηκε με χίλια δυο έθιμα και περίεργες πεποιθήσεις. Σε ορισμένα μέρη της Ελλάδος την παραμονή των Θεοφανίων τα κορίτσια ήθελαν να μάθουν το μέλλον τους μέσα από μαντείες. Διάβαζαν διάφορες ευχές μπροστά σε μια εικόνα και σε μία λεκάνη, στην οποία βρισκόταν ένα δεμάτι ξερός βασιλικός. Τα μεσάνυχτα, πίστευαν πως ανθίζει ο βασιλικός, ενώ κάποιο έναστρο φως φώτιζε τα κορίτσια και μάθαιναν αυτό που επιθυμούσαν. Εξάλλου, όλο το δωδεκαήμερο μεταξύ Χριστουγέννων και Φώτων φυλασσόταν η στάχτη από το τζάκι και σκορπιζόταν ολόγυρα στο σπίτι, το οποίο έτσι προστατευόταν από τα ενοχλητικά ζωύφια!
Αλλά το «διάβασμα» του μέλλοντος πάντα προκαλούσε το ενδιαφέρον. Όπως έγραφε ο Βιζυηνός, σε πολλά ελληνικά μέρη ένα από τα μέλη της οικογένειας έφερνε ένα κλωνάρι σουρβιάς γεμάτο «σφιχτά και πράσινα μάτια». Μ’ αυτό θα έβλεπαν όλοι την τύχη τους. Κάθονταν στο παραγώνι και ξεχώριζαν τη φωτιά σε δυο μεριές. Αν κάποιο από τα «μάτια» της σουρβιάς πεταγόταν έξω από τη φωτιά ήταν καλό σημάδι, ενώ αν κάπνιζε μόνο και έμενε στη θέση του, ήταν κακό.
Άλλοι έβαζαν στη φωτιά δύο φύλλα αγριελιάς. Το καθένα αντιστοιχούσε σε έναν νέο και μία νέα. Αν τα φύλλα αναπηδούσαν και βρίσκονταν κοντά, τότε το ειδύλλιο θα στεφόταν με επιτυχία. Αν όχι, τότε ο καθένας θα έπαιρνε τον δρόμο του. Και αν τα φύλλα καιγόντουσαν, τότε η αγάπη και των δύο ήταν μεγάλη.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής παρίστασται σε Αγιασμό Υδάτων στον Πειραιά τη δεκαετία του 1950.
Ο Ντελιγκανής και το πάθημά του
Από τα τέλη του 19ου αιώνα όλα τα μέρη της χώρας δημιουργούν τις νέες, δικές τους παραδόσεις. Μία απ’ αυτές διέσωσε και ο Τάσος Παπαποστόλου, με τον Ντελιγκανή, έναν άντρα μεγαλόσωμο που ζούσε στους Ωρεούς της Εύβοιας. Ο Ντελιγκανής, που όλοι τον αποκαλούσαν Ποδάρια, για τα μεγάλα μακριά του πόδια, θέλησε μια χρονιά να πιάσει τον Σταυρό που έριχνε ο παπάς από την ψαρόσκαλα του χωριού στη θάλασσα. Δεδομένου δε, ότι κάθε χρόνο γινόταν ολόκληρη μάχη για το ποιος θα πιάσει πρώτος το Σταυρό, γεγονός που ο Ποδάριας θεωρούσε αντικανονικό και βλάσφημο για τη θρησκεία, ήρθε σε συνεννόηση με τον παπά να τον βοηθήσει να πιάσει εκείνος τον Σταυρό και τα λεφτά που θα μάζευε θα τα παραχωρούσε στην εκκλησία του χωριού.
Ο παπάς συμφώνησε και, όταν έφτασε η μέρα, ακολούθησε πιστά τις οδηγίες του Ποδάρια που του φώναζε «Στα βαθιά, παπά! Στα βαθιά, παπά!», προκειμένου να μην μπορέσουν οι υπόλοιποι να φτάσουν ως εκεί. Με τη φράση «Εν Ιορδάνη», ο Σταυρός ρίχτηκε στη θάλασσα και ο Ποδάριας πέφτοντας στο νερό πρώτος έκανε μεγάλο πάταγο. Όμως το μακρύ σώβρακο που φορούσε φούσκωσε τόσο πολύ που δεν του επέτρεπε να κινηθεί. Έτσι, ακινητοποιημένος όπως ήταν, άρχιζε να βουλιάζει και να βγάζει μπουρμπουλήθρες από το στόμα.
Το αποτέλεσμα ήταν ο Σταυρός να χαθεί γιατί και οι υπόλοιποι έσπευσαν να τον βοηθήσουν.
Όσο για τον ιερεά, το φύσαγε και δεν κρύωνε, αφού, αντί να εισπράξει, αναγκάστηκε να πληρώσει για να αντικαταστήσει τον Σταυρό!
Στον 20ό αιώνα
Ο επισημότερος εορτασμός, από τις αρχές του 20ού αιώνα, γίνεται στην Αθήνα και στον Πειραιά. Στην πρωτεύουσα ξεκινά από τον Ναό του Αγίου Διονυσίου για να συνεχιστεί στη Δεξαμενή του Κολωνακίου και λίγο αργότερα στην κολυμβητική δεξαμενή που βρίσκεται στο πλάι της Αγίας Φωτεινής Ιλισού. Απομεινάρι κι αυτό παλαιότερων συνηθειών, όταν στην Αθήνα καταδύονταν τουλάχιστον τέσσερις σταυροί!
Ο ένας στη Δεξαμενή, ο άλλος σε μια στέρνα στην πλατεία Θησείου, ο τρίτος στην δεξαμενή που βρισκόταν στην πλατεία Κουμουνδούρου και ο τέταρτος στο παρεκκλήσιο των Ανακτόρων. Εθιμικά οι πολιτειακοί παράγοντες, βασιλείς, Πρόεδροι Δημοκρατίας και πρωθυπουργοί παρευρίσκονται στην τελετή του Πειραιώς.

ΕΘΙΜΑ - ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ


ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων)
ΕΘΙΜΑ - ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ
ΕΘΙΜΑ
Ως κύρια έθιμα (ελληνικά) των Θεοφανείων θεωρούνται τα:
Κάλαντα Φώτων, που λένε τα παιδιά την παραμονή της γιορτής. Από τα κάλαντα αυτά μόνο το «κάλαντο» που λέγεται στην Πάτμο θεωρείται εξ ολοκλήρου θεολογικό, απαλλαγμένο από κάθε άλλη επιρροή. Αυτό αρχίζει με τη δημιουργία του κόσμου και φθάνοντας την ημέρα που ο Θεός όρισε τα ύδατα, συνεχίζει με το προπατορικό αμάρτημα της Εύας και αμέσως μετά αναγγέλλει τη Βάπτιση του Ιησού στον Ιορδάνη ποταμό, με μόνιμη επωδό των στίχων το «Καλή σου μέρα Αφέντη με την Κυρά».
H ανέλκυση του Σταυρού (το "πιάσιμο του Σταυρού") από κολυμβητές, τους Βουτηχτάδες. Αυτός που πιάνει το Σταυρό, αφού πρώτα τον φιλήσει, τον περιφέρει στις οικίες και λαμβάνει πλούσια δώρα. Χαρακτηριστική απόδοση του εθίμου αυτού, έχει γίνει και από τον ελληνικό κινηματογράφο στη ταινία "Μανταλένα" (έστω και κωμικοτραγικά), που γυρίστηκε στην Αντίπαρο, όπου πρωταγωνιστές των βασικών ρόλων ήταν ο Παντελής Ζερβός (ως ιερέας) και η Αλίκη Βουγιουκλάκη (ως βουτηχτής).
O αγιασμός των οικιών από τους ιερείς.
Tο "ξέπλυμα" των εικόνων.
O χορός των καλικάντζαρων.
ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ
ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ
Η εορτή των Θεοφανείων περικλείει και πολλές εκδηλώσεις που αποτελούν διαιώνιση αρχαίων (ελληνικών) εθίμων. Στην αντίληψη του ελληνικού λαού τα Θεοφάνεια είναι «Μεγάλη γιορτή, Θεότρομη». Για μερικές μάλιστα περιφέρειες της Μακεδονίας (Δυτικής), αποτελούν τη μεγαλύτερη γιορτή του έτους και κάθε καινούργιο ρούχο το «πρωτοφορούν στα Φώτα για να φωτιστεί».
Αλλά και κατά τη δογματική, η Βάπτιση του Χριστού συμβολίζει τη παλιγγενεσία του ανθρώπου, έχοντας έτσι μεγάλη σημασία, γι’ αυτό και μέχρι το Δ΄ αιώνα, οι χριστιανοί γιόρταζαν Πρωτοχρονιά στη Βάπτιση του Χριστού, στις 6 Ιανουαρίου.
ΦΥΓΗ ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΩΝ
Βασική τελετουργία των Θεοφανείων είναι ο «αγιασμός των υδάτων» με την κατάδυση του Σταυρού, κατά μίμηση της Βάπτισης του Θεανθρώπου. Στην ελληνική εθιμολογία όμως, ο εν λόγω αγιασμός έχει και την έννοια του καθαρμού, του εξαγνισμού των ανθρώπων, καθώς και της απαλλαγής του από την επήρεια των δαιμονίων. Η τελευταία δε αυτή έννοια δεν είναι ασφαλώς αυστηρά χριστιανική, αλλά έχει ρίζες στην αρχαία λατρεία. Στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας ο αγιασμός γίνεται για πρώτη φορά (στις μέρες αυτές) την παραμονή των Θεοφανείων, που λέγεται «Μικρός Αγιασμός» ή «Πρωτάγιαση» ή «Φώτιση». Με την Πρωτάγιαση, ο ιερέας γυρίζει όλα τα σπίτια και με το Σταυρό και ένα κλωνί βασιλικό «αγιάζει» ή «φωτίζει» (ραντίζει) τους χώρους των σπιτιών. Η Πρωτάγιαση είναι και το αποτελεσματικό μέσο, με το οποίο τρέπονται σε άγρια φυγή οι καλικάντζαροι, εκτός από το άναμμα μιας μεγάλης υπαίθριας φωτιάς.
Ο Μεγάλος όμως Αγιασμός, γίνεται ανήμερα των Θεοφανείων εντός των εκκλησιών, σε ειδική εξέδρα στολισμένη. Στη συνέχεια, γίνεται η κατάδυση του Σταυρού στη θάλασσα ή σε γειτονικό ποταμό ή λίμνη ή και στην ανάγκη σε δεξαμενή (όπως στην Αθήνα). Η κατάδυση του Σταυρού, κατά τη λαϊκή πίστη, δίνει στο νερό καθαρτικές και εξυγιαντικές ικανότητες. Οι κάτοικοι πολλών περιοχών, μετά τη κατάδυση, τρέχουν στις παραλίες της θάλασσας ή στις όχθες ποταμών ή λιμνών και πλένουν τα αγροτικά τους εργαλεία ακόμη και εικονίσματα. Κατά την κοινή λαϊκή δοξασία, ακόμη και τα εικονίσματα με το πέρασμα του χρόνου χάνουν την αρχική δύναμη και αξία τους, που την αποκτούν όμως εκ νέου, από το αγιασμένο νερό.
Αυτή ακριβώς η διαδικασία, αποτελεί πιστή επιβίωση των αρχαίων δοξασιών. π.χ. Οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν την τελετή (διαδικασία) των γνωστών «Πλυντηρίων», όπως την αποκαλούσαν, κατά την οποία μετέφεραν «εν πομπή», στην ακτή του Φαλήρου, το άγαλμα της Αθηνάς. Εκεί, το έπλεναν με θαλασσινό νερό για να το καθαρίσουν από ρίπους και να ανανεωθούν οι ιερές δυνάμεις του αγάλματος.
Σήμερα οι γυναίκες πολλών περιοχών, επαναλαμβάνουν αυτό το αρχαίο έθιμο, το πλύσιμο των εικόνων, συνδυαζόμενο όμως και με άλλες πράξεις της μεσαιωνικής και αρχαίας μαγείας. Όπως στην Πλάκα της Μυτιλήνης, που την ώρα που βουτούν οι βουτηχτάδες να πιάσουν τον Σταυρό, οι γυναίκες την ίδια στιγμή «παίρνουν με μια κρατούνα»  νεροκολοκύθα) νερό από 40 κύματα κι έπειτα με βαμβάκι που βουτούν σ΄ αυτό, καθαρίζουν τα εικονίσματα χωρίς να μιλούν σε όλη αυτή τη διαδικασία («άλαλο νερό») και στη συνέχεια, το νερό το ρίχνουν σε μέρος που δεν πατιέται (σε χωνευτήρι της εκκλησίας)».
ΠΗΓΗ http://akrasakis.blogspot.gr/2012/01/blog-post_05.html

Τα χορτοκαλίτσουνα

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Paxxi.




Paxxi
Τα χορτοκαλίτσουνα αποτελούν τα Κρητικά χορτοπιτάκια, τηγανιτά, τραγανά από έξω με ζουμερά αρωματικά χόρτα εσωτερικά. Η συνταγή αναλυτικά γραμμένη http://bit.ly/2BOOv9H
* Στην γλυκιά εκδοχή τους, τα μυζηθροπιτάκια κάτω στα σχόλια υπάρχει το λινκ

εικονοθεραπεία























Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

5 βιβλία για να ξεκινήσει καλά το 2018!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη gazzetta.gr.

Ο Christos Kiousis προτείνει 5 βιβλία βουτηγμένα στο αστυνομικό μυστήριο, το ποδόσφαιρο και τις ανθρώπινες σχέσεις.

Ο Χρήστος Κιούσης εύχεται καλή χρονιά μέσω του G-Weekend κάνοντας τις δικές του προτάσεις για βιβλία που πρέπει να…
gazzetta.gr

5 βιβλία για να ξεκινήσει καλά το 2018!

Ο Χρήστος Κιούσης εύχεται καλή χρονιά μέσω του G-Weekend κάνοντας τις δικές του προτάσεις για βιβλία που πρέπει να διαβάσετε ή να χαρίσετε σε αγαπημένα σας πρόσωπα!

Επιμέλεια:

Η αρχή του νέου χρόνου σηματοδοτεί για μένα μια ευκαιρία. Να αξιοποιήσουμε λίγο πιο ποιοτικά τον όποιο, λίγο ελεύθερο χρόνο μας. Μουσική, σινεμά, θέατρο, ωραίες συζητήσεις, εκδρομές κι αν όλα αυτά μπορούσατε να τα κλείσετε σε ένα backpack, θα ήταν όλα μέσα σ’ ένα βιβλίο.
Διάλεξα μερικές νέες εκδόσεις και κάποιες όχι τόσο νέες, έτσι για να σας παρακινήσω μέχρι τα ράφια του καταστήματος με την πιο ωραία μυρωδιά του κόσμου, αυτή του χαρτιού. Όταν φτάσετε εκεί, χαζέψτε τα οπισθόφυλλα, φυλλομετρήστε με την ησυχία σας, ζυγίστε τις γραμματοσειρές της αρεσκείας σας και πάρτε βιβλία για σας ή για δώρα προς τους αγαπημένους σας.
‘Ενας σοφός άνθρωπος είχε πει, πως αν κάποιος δεν εκτιμά την αξία ενός βιβλίου για δώρο, δεν μπορεί να πλάσει μια ωραία ιστορία με το μυαλό του, άρα δεν έχει ενδιαφέρον να τον ακούσεις να μιλάει. Επειδή είμαστε στην εποχή των ευχολογίων, σας εύχομαι το τέλος του 2018 να σας βρει περισσότερο πλούσιους σε λεξιλόγιο, σε εικόνες και σε αναγνωστικές εμπειρίες από ποτέ. Καλή ανάγνωση.

Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΜΟΝΟ ΞΕΡΕΙ


Συγγραφέας: ΡΑΝΚΙΝ ΙΑΝ
Εκδότης: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Ναι είμαι συνειδητοποιημένο junkie των αστυνομικών – crime βιβλίων. Δεν είναι τιμητικό για μένα, δεν ντρέπομαι κιόλας. Αφού δεν πρόκειται να σκηνοθετήσω ποτέ μια μεγάλου μήκους ταινία στο πανί, μπορώ να σκηνοθετώ θρίλερ στο μυαλό μου, όσο θέλω.
Μπορώ να ταξιδέψω με την κάμερά μου λοιπόν στον υπόκοσμο του Εδιμβούργου και να καταγράψω την προσπάθεια του Τζων Ρέμπους να εξιχνιάσει μια παλιά άλυτη υπόθεση δολοφονίας. Ο σκωτσέζος Ίαν Ράνκιν γράφει «εύκολα» και σκοτεινά ταυτόχρονα, δικαιολογώντας την φήμη που τον συνοδεύει και τα βραβεία που κουβαλάει.

ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ


Συγγραφέας: ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ
Εκδότης: ΤΟΠΟΣ
Είτε μιλάμε για τηλεόραση , είτε για ραδιόφωνο και πολύ περισσότερο στη συγγραφή, η εμπειρική διατύπωση της αλήθειας προκαλεί το ενδιαφέρον όσο τίποτα άλλο. Ο Νίκος Ιωαννίδης δεν ξέρω πότε θα αυτοχαρακτηρίζεται συγγραφέας, αλλά το βιβλίο του πουλάει σαν ζεστό ψωμάκι ειδικά στην Θεσσαλονίκη για ευνόητους λόγους. Κοντράροντας σε πωλήσεις τον Νταν Μπράουν τουλάχιστον στον ελληνικό βορά, ο Ιωαννίδης μπορεί άνετα να καυχιέται για το πιο απλό και σημαντικό πράγμα.
Ό,τι γράφει δεν το φαντάστηκε, δεν το άκουσε από άλλους, το έζησε από την καλή κι απ’ την ανάποδη και μας μεταφέρει στην εποχή της old school βίας, της Γένεσης του συνθήματος ΠΑΟΚ, εκδρομές, ναρκωτικά και μας παραδίδει μαθήματα ειλικρινούς καταγραφής και παραδείγματα προς μίμηση ή αποφυγήν ανάλογα με τον heavy metal εσωτερικό κόσμο του καθενός.

ΦΤΟΥ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΩ


Συγγραφέας: ΑΡΛΙΤΖ Μ.ΤΖ.
Εκδότης: ΔΙΟΠΤΡΑ
Μια επιθεωρήτρια της αστυνομίας βρίσκεται στο τελευταίο μέρος, που θα ήθελε κάθε αστυνομικός να βρεθεί. Φυλακισμένη ανάμεσα σε κρατούμενες που η ίδια έκλεισε μέσα. Μυστικοπαθής, διαταραγμένη και υπό καθεστώς απειλής για τη ζωή της πρέπει να λύσει ένα μυστήριο φόνου, όχι για να πάρει κάποια προαγωγή, αλλά για να παραμείνει ζωντανή. Οι φύλακες είναι εχθροί της, οι υπόλοιπες φυλακισμένες είναι εχθροί της, ίσως μόνο το πτώμα στο κελί της είναι το πιο φιλικό σε εκείνη πλάσμα. Του χρωστά μια απάντηση.

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ


Συγγραφέας: ΘΑΦΟΝ ΚΑΡΛΟΣ ΡΟΥΙΘ
Εκδότης: ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Το φαινόμενο Θαφόν δεν περιγράφεται σε μια μικρή σύνοψη. Μεταφρασμένος σε πάνω από 40 γλώσσες, με εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις ο συγγραφέας που αγαπάει την Βαρκελώνη και τα βιβλία, τα ζευγαρώνει και μας ταξιδεύει σε ένα άλλου είδους κυνήγι εξιχνίασης μιας υπόθεσης, που ξεκίνησε από κει που ξεκινάνε όλα. Από μια βιβλιοθήκη. Ευτυχώς ο Καταλανός μάγος της συγγραφής είναι πολύ νέος και με πολύ συγγραφικό έργο μπροστά του. Δεν ξέρω αν είναι ο διάδοχος του Θερβάντες, δεν ξέρω αν χρειάζεται καν να το συζητάμε, αλλά είναι μακράν ο πιο ευπώλητος Ισπανός συγγραφέας μετά τον οραματιστή του Δον Κιχώτη.

Η ΥΠΕΡΟΧΗ ΦΙΛΗ ΜΟΥ


Συγγραφέας: ΦΕΡΡΑΝΤΕ ΕΛΕΝΑ
Εκδότης: ΠΑΤΑΚΗΣ
Μια υπέροχη ευκαιρία να ξεκινήσετε την αναγνωστική σας σχέση με την Έλενα Φερράντε και την Τετραλογία της Νάπολης. Ηθογραφία, ψυχογράφημα, ιστορική καταγραφή ανθρωπίνων σχέσεων, αστικού ιστού κι ενός ολόκληρου έθνους με τη λογοτεχνική μαεστρία μιας γυναίκας, που διάλεξε ένα ψευδώνυμο και μια δική της φανταστική συγγραφική ταυτότητα, για να γίνει η πλέον επιτυχημένη Ιταλίδα συγγραφέας. Νομίζω θα σας απασχολήσει αυτό το όνομα για όλο το 2018.

νόστιμη και υγιεινή επιλογή λαχανικών!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Best Recipe Box.






Best Recipe Box
100% Cauliflower Fried Rice is mind blowing! Low carb, flavorful and healthy veggie option!
RECIPE: https://bestrecipebox.com/cauliflower-fried-rice/

100 % τηγανητό ρύζι με κουνουπίδι είναι το μυαλό! Χαμηλή υδατάνθρακες, νόστιμη και υγιεινή επιλογή λαχανικών!
Συνταγή: https://bestrecipebox.com/cauliflower-fried-rice/

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΤΥΧΙΑ - ΛΙΤΣΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ - 1971





Τα τραγούδια του Ελληνικού Κινηματογράφου.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΤΥΧΙΑ - ΛΙΤΣΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ - 1971.

...να αποδεχτείς για να προχωρήσεις…



Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Ilias Politis.

«Είμαστε εντελώς ανίκανοι να προσφέρουμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα την προστασία που θα θέλαμε ενάντια σε κάθε κίνδυνο, σε κάθε πόνο, ενάντια στις ματαιώσεις, τον χαμένο χρόνο, τα γηρατειά και τον θάνατο.»

http://socialsecurity.gr/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7-%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE/%CF%87%CF%8C%CF%81%CF%87%CE%B5-%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%AC%CE%B9-11-%CE%B3%CE%B5%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B1/

Χόρχε Μπουκάι: 11 γεγονότα που χρειάζεται να αποδεχτείς για να προχωρήσεις…



  • όσο και να μας αγαπάει η μητέρα μας, κάποτε θα μας αφήσει, όπως κι εμείς εκείνη,
  • δεν θα έχουμε ποτέ την αποκλειστικότητα στην αγάπη των γονιών μας,
  • αυτό που μας πλήγωσε δεν θεραπεύεται πάντοτε μ’ ένα φιλί,
  • θα πρέπει να δεχόμαστε την αγάπη που είναι ανάκατη με μίσος, και το καλό που έχει μέσα του κάτι κακό,
  • ο πατέρας (ή η μητέρα) σου δεν πρόκειται να σε παντρευτούν ούτε κι αν τα κατάφερες να είσαι όπως σε ήθελαν (κι όχι μόνο αυτό, αλλά πιθανότατα δεν εγκρίνουν καθόλου το πρόσωπο που διάλεξες για να τους αντικαταστήσεις στην καρδιά σου),
  • κάποιες επιλογές μας περιορίζονται από τη σωματική μας διάπλαση,
  • σε όλες τις σχέσεις υπάρχουν προβλήματα και συγκρούσεις,
  • οι επιθυμίες των ανθρώπων που αγαπάμε δεν συμπίπτουν πάντοτε με τις δικές μας, μερικές φορές μάλιστα είναι ασυμβίβαστες μεταξύ τους,
  • δεν έχει καμιά σημασία πόσο έξυπνοι, ή πόσο προσεκτικοί είμαστε, κάποτε έρχεται η σειρά μας να χάσουμε…
  • η ύπαρξη μας σ’ αυτόν τον κόσμο είναι αδυσώπητα εφήμερη.
Αυτό πάντως που είναι πιο δύσκολο να δεχτεί κανείς ( εγώ τουλάχιστον), και όχι γιατί δεν είναι αλήθεια, είναι ότι…
Είμαστε εντελώς ανίκανοι να προσφέρουμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα την προστασία που θα θέλαμε ενάντια σε κάθε κίνδυνο, σε κάθε πόνο, ενάντια στις ματαιώσεις, τον χαμένο χρόνο, τα γηρατειά και τον θάνατο.
Οι απώλειες αυτές αποτελούν μέρος της ζωής μας. Είναι σταθερές καθολικές και αναπόδραστες, και τις χαρακτηρίζουμε «απαραίτητες», γιατί μέσα απ’ αυτές μεγαλώνουμε. Πράγματι, είμαστε αυτοί που είμαστε χάρη σε όλα όσα χάσαμε και το πώς αντιμετωπίσαμε τις απώλειες εκείνες.
Απόσπασμα από το βιβλίο «Ο Δρόμος των Δακρύων» Εκδόσεις opera
πηγή

Δημοφιλείς αναρτήσεις