Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018

Ψυχοσάββατα 2018

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Ευτυχία Ψαλιδακη.


Φωτογραφία της Ευτυχία Ψαλιδακη.
Φωτογραφία της Ευτυχία Ψαλιδακη.

Φωτογραφία της Ευτυχία Ψαλιδακη.
Φωτογραφία της Ευτυχία Ψαλιδακη.

Η Ευτυχία Ψαλιδακη πρόσθεσε 4 νέες φωτογραφίες.
Ψυχοσάββατα 2018:
Το πρώτο Ψυχοσάββατο πέφτει 10 Φεβρουαρίου 2018.
Δεύτερο Ψυχοσάββατο πέφτει 26 Μαΐου 2018.

Πολλοί από εμάς έχουμε χάσει αγαπημένα μας πρόσωπα, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο κοντινά. Σίγουρα τα πρόσωπα αυτά ζουν στις αναμνήσεις μας, αλλά καλό είναι να τα τιμούμε πότε πότε. Ο τρόπος που μπορούμε να το κάνουμε αυτό είναι με κάποιες τελετές που γίνονται από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Αυτά είναι τα Μνημόσυνα που γίνονται σε κάποια συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα (πχ 40 μέρες, τρεις μήνες, εννιά μήνες, ένας χρόνος κλπ) και τα Τρισάγια.
Εκτός όμως από αυτές τις τελετές υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα Σάββατα του χρόνου που είναι αφιερωμένα στους νεκρούς. Αυτά είναι ένα είδος Μνημόσυνου και είναι τα λεγόμενα Ψψυχοσάββατα.
Σύμφωνα με τα εκκλησιαστικά βιβλία, τα Ψυχοσάββατα είναι ένα είδος άκαιρου (μη προγραμματισμένου) Μνημοσύνου που αναλαμβάνει η ίδια Εκκλησία για όσους δεν μπορούν για οποιοδήποτε λόγο να τελέσουν τα καθιερωμένα Μνημόσυνα.
Η πρόβλεψη αυτή υπάρχει κυρίως για όσους πέθαναν στη ξενιτιά ή σε δύσκολες συνθήκες π.χ. στη θάλασσα, στα βουνά κλπ ή ακόμη και για τους φτωχούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τα κανονικά Μνημόσυνα.
Τα Ψυχοσάββατα λοιπόν είναι ένα Μνημόσυνο που κάνει η Εκκλησία ώστε όλοι να έχουν την δυνατότητα να συγχωρεθούν και να κριθούν κατά την Δευτέρα Παρουσία.
Τα Ψυχοσάββατα για να συγχωρεθεί η ψυχή των αγαπημένων μας προσώπων συνηθίζεται να προσφέρουμε κόλλυβα, τα οποία μπορούμε είτε να τα φτιάξουμε μόνοι μας είτε να τα πάρουμε έτοιμα από κάποιο ζαχαροπλαστείο.
Στη συνέχεια, τα πηγαίνουμε στην Εκκλησία για να διαβαστούν είτε στον Εσπερινό της Παρασκευής είτε στη Θεία Λειτουργία του Σαββάτου.
Τα επίσημα Ψυχοσάββατα σύμφωνα με την Εκκλησία είναι δύο και μάλιστα οι ημερομηνίες τους είναι κινητές καθώς εξαρτώνται από το Πάσχα.
Πιο συγκεκριμένα το πρώτο είναι το Σάββατο πριν την Κυριακή της Απόκρεω και το δεύτερο είναι το Σάββατο πριν την Πεντηκοστή.
Ειδικά για το 2018 το πρώτο Ψυχοσάββατο πέφτει στις 10 Φεβρουαρίου 2018, ενώ το δεύτερο στις 26 Μαΐου 2018.

-----------------------------------------------

ακολουθεί διαφήμιση





κρέμα πατισερί

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

thenewser.gr|Από The Newser
http://thenewser.gr/recipes/2650/dite-ton-tropo-pou-ftiaxnoume-krema-patiseri-gia-ta-glyka-mas/

ΔΕΙΤΕ τον τρόπο που φτιάχνουμε κρέμα πατισερί για τα γλυκά μας

Υλικά
  • 800 πλήρες γάλα
  • 200 γραμ κρέμα γάλακτος
  • 5 κρόκοι αυγών
  • 300γρ ζάχαρη
  • 60γρ κορν φλαουρ
  • 1 στικ βανίλιας
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
  1. Χτυπάμε τους κρόκους αυγών με τη ζάχαρη, προσθέτουμε τη βανίλια και στη συνέχεια το κορν φλαουρ κι ανακατεύουμε.
  2. Εν τω μεταξύ, σε μια κατσαρόλα, βάζουμε το γάλα και την κρέμα γάλακτος.
  3. Μέχρι να πάρει μια βράση ανακατεύοντας. ρίχνουμε στο γάλα το μείγμα αυγών ζάχαρης και συνεχίζουμε
    για 2-3 λεπτά.
  4. Στην συνέχεια αφαιρούμε από την φωτιά και κρυώνουμε την κρέμα σε κρύο μπεν μαρι.
  5. Αλλάζουμε σκεύος και τοποθετούμε στο ψυγείο να κρυώσει και η κρέμα μας είναι έτοιμη.
  6. Μπορείτε να την φάτε και με κουτάλι σαν κρέμα.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

-----------------------------------------------------------------

ακολουθεί διαφήμιση




ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Savvakis Theo.
«ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΝΑ ΕΚΔΟΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ – ΤΙ ΠΡΟΡΡΗΣΕ Ο Α.ΠΑΙΣΙΟΣ – ΠΟΙΟΥΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ Ο ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ»


epilekta.com
http://www.epilekta.com/2018/02/blog-post_70.html

«ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΝΑ ΕΚΔΟΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ – ΤΙ ΠΡΟΡΡΗΣΕ Ο Α.ΠΑΙΣΙΟΣ – ΠΟΙΟΥΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ Ο ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ»


ΤΙ ΕΙΠΕ Ο Α.ΠΑΙΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ …
ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ Ο ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ  ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ !!!
80.000.000 ΕΥΡΩ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟ


ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΧΕΤΙΚΗ ΨΗΦΙΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΟΥΝ 15 ΜΗΝΕΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΦΘΑΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ.


ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΟΧΙ ΔΩΡΕΑΝ ΑΦΟΥ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΜΕ ΔΕΚΑ ΕΥΡΩ ΤΟΥΣ ΑΘΕΟΦΟΒΟΥΣ.
ΕΤΣΙ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΕΒΡΑΙΟΙ ΠΟΥ ΠΙΕΖΟΥΝ ΕΝΤΟΝΑ ΤΗΝ  ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΠΡΟΘΑΛΑΜΟ ΤΟΥ ΤΣΙΠΑΡΙΣΜΑΤΟΣ …
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΛΛΕΙΜΑ 80 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ «ΤΡΟΜΟΛΟΓΟΥΣ» ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ …
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 15 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΝ ΣΚΕΦΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΡΡΗΣΗ ΤΟΥ Α.ΠΑΙΣΙΟΥ:
«ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ», ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΑΥΤΑ …
ΠΑΝΤΩΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΓΕΡΟΥ:
«ΟΠΟΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ, ΔΕΝ ΣΩΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ΟΥΤΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ …»
ΚΑΙ ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΟΠΟΥ ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΙΣ …
ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΑΜΕ:
<<ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΚΤΥΠΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ;>>, Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ:  «ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΝΑΒΟΛΗ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΤΥΠΗΜΑΤΑ …
ΛΙΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΔΥΝΑΤΗ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ …
ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ, ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ ΚΑΙ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΦΗΝΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ…
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΜΩΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ !!! ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΕΙΣΜΟ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΙ …
» Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΔΕΝ ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ, ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΗΔΗ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ (ΤΟ ΔΗΛΩΣΕ ΚΑΙ Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ) ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΛΕΟΝ ΟΠΑΔΟΥΣ !!!
+++

-----------------------------------------------------------
ακολουθεί διαφήμιση



7 ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΦΑΣΚΟΜΗΛΟΥ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Nikos Pazaitis.


oraiokastromekatiallo.blogspot.com

7 ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΦΑΣΚΟΜΗΛΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ



Το φασκόμηλο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά προσφέρει «απλόχερα» στον ανθρωπινό οργανισμό σημαντικά οφέλη.
Ήδη από την αρχαιότητα, αρκετοί λαοί αναγνώρισαν τη θρεπτική του δράση, με τις Ελληνίδες να υποδέχονται τους άνδρες τους από τον πόλεμο με ένα ρόφημα από φασκόμηλο για να «διεγείρουν» τη γονιμότητά τους και το Διοσκουρίδη, γνωστό φαρμακολόγο, να το συνιστά για τις αιμορραγίες ή την άτακτη περίοδο.
Ανακαλύψτε τα οφέλη του φασκόμηλου πιο κάτω.
Παρεμποδίζει τον ιδρώτα Η πιο αξιοσημείωτη θεραπευτική δράση του φασκόμηλου είναι ότι παρεμποδίζει την εφίδρωση. Η δράση αυτή αρχίζει δύο ώρες μετά την πρόσληψη του τσαγιού και μπορεί να κρατήσει ορισμένες μέρες.
Κατάλληλο για τη στοματική υγιεινή Τα φύλλα του τριβόμενα στα δόντια και στα ούλα έχουν αντισηπτικές και καθαρτικές ιδιότητες. Έτσι είναι ιδανικά για γαργάρες και στοματικές πλύσεις.



Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά Το φασκόμηλο χάριν στη δράση των αντιοξειδωτικών έχει την ικανότητα να αποσβένει τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται στον άνθρωπο από διάφορους μηχανισμούς και που είναι υπεύθυνες για πολλές χρόνιες παθήσεις.
Ανακουφίζει από τον βήχα και τον πονόλαιμο Το έλαιο ή τα αποξηραμένα φύλλα προστίθενται στο ζεστό νερό και γίνονται γαργάρα. Το συγκεκριμένο βότανο έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και παρέχει ένα χαλαρωτικό αίσθημα στο λαιμό.
Εναλλακτικά, απολαύστε ένα θρεπτικό τσάι φασκόμηλο. Θετική επίδραση στη θεραπεία του Αλτσχάιμερ Το φασκόμηλο (κυρίως το αιθέριο έλαιο) βελτιώνει τη μνήμη αλλά και τη διαδικασία επεξεργασίας πληροφοριών.
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal Pharmacological Biochemical Behavior, διαπιστώθηκε πως άτομα που πάσχουν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ, θα ήταν καλό να έχουν στη διατροφή τους το φασκόμηλο. Βότανο κατά του διαβήτη Έρευνα που έγινε στο Research Institute of Medicinal Plants στο Ιράν έδειξε πως το φασκόμηλο συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων σε άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2.



Τσίμπημα από κουνούπια Τρίβοντας με τα φρέσκα φύλλα του φασκόμηλου το ερεθισμένο σημείο, αντιμετωπίζονται τα τσιμπήματα από κουνούπια και σφήκες. Πώς να εντάξετε το φασκόμηλο στην καθημερινότητά σας;
Φτιάξτε μικρά μπρουσκετάκια και σερβίρετέ τα με λάδι, φασκόμηλο και σκόρδο.
Χρησιμοποιήστε το φασκόμηλο ως καρύκευμα για τη σάλτσα ντομάτας σας.
Προσθέστε φρέσκο φασκόμηλο στις ομελέτες σας.
Φτιάξτε δροσιστική σαλάτα από φύλλα φασκόμηλου, πιπεριές, αγγούρια, κρεμμύδια και γιαούρτι.
Τοποθετήστε μερικά φρέσκα φύλλα φασκόμηλου στο ψάρι ή στο κοτόπουλο και ψήστε το στη λαδόκολλα.

πηγη newsone.gr


 http://expresstime.gr/7-thavmatourges-idiotites-tou-faskomilou-ston-anthropino-organismo


--------------------------------------------

ακολουθεί διαφήμιση



ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Αννα Μοροζινη.




ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ:
Ανεκτίμητη τροφή, πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα. Τρυφερή την τρώμε βραστή σαλάτα και σε χορτόπιτες. Σαν φάρμακο τι να πρωτοπώ! Περιέχει σίδηρο σαν το σπανάκι, και το δεσμεύει κι όλας στο σώμα, λόγω της βιταμίνης C, καταπολεμώντας την αναιμία. Σαν ρόφημα ο ζωμός της, είναι φάρμακο κατά της αρθρίτιδας, των ρευματισμών, διαλύει τις πέτρες της χολής, των νεφρών, και το ουρικό οξύ. Περιέχει ακόμα ασβέστιο, χαλκό, κάλιο, νάτριο κ.α. Είναι στυπτική, ρίχνει την πίεση, σταματά την τριχόπτωση, τις αιμορραγίες της μύτης, της περιόδου, των αιμορροΐδων και, εξαλείφει την πιτυρίδα, και τα εκζέματα. Αφέψημα γίνεται με 50γρ. φυτού σε 1 κιλό νερό. 

Τόσο πολύ ευεργετική!

-----------------------------------------------

ακολουθεί διαφήμιση 


Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2018

ΦΛΕΒΑΡΗΣ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Λεβέτι.



Λεβέτι
Ο λαός μας αποκάλεσε τον μήνα Φεβρουάριο και “Κουτσοφλέβαρο” επειδή έχει μόνο 28 ημέρες.
Για να συντονιστεί όμως το ημερολόγιο των 365 ημερών προς το ηλιακό έτος, καθιερώθηκε η αύξηση των ημερών του Φεβρουαρίου κατά μία κάθε τέσσερα χρόνια. Έτσι, κάθε τέσσερα χρόνια ο Φεβρουάριος έχει 29 ημέρες. Το έτος αυτό ονομάζεται δίσεκτο και ο λαός μας πιστεύει ότι είναι κακότυχο, γιαυτό όλη τη χρονιά ούτε γάμοι γίνονται, ούτε σπίτια χτίζονται, ούτε οι γεωργοί φυτεύουν αμπέλια.
Στον Πόντο τον Φεβρουάριο τον ονομάζουν συνήθως Κούντουρο, γιατί έχει κοντή ουρά.Σε κάποια μέρη λεγόταν και Κούτσουρο επειδή είναι κουτσουρεμένος.
Οι δύο λέξεις Φεβρουάριος και Φλεβάρης δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους αν και συμπτωματικά ταιριάζουν. Το ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ είναι ρωμαϊκό, προερχόμενο από τους Ρωμαίους θεούς Φεβρούα των καθαρμών και Φέβρουο των νεκρών. Το ΦΛΕΒΑΡΗΣ είναι ονομασία της λαϊκής ελληνικής παράδοσης και έχει σχέση με τις φλέβες της γης, επειδή «ανοίγει τις φλέβες του» και γεμίζει τη γη νερά. Λέγεται και τρυγητής γιατί στον αγροτικό βίο, ο Φλεβάρης είναι ο μήνας των αμπελιών. Τότε γίνεται το κλάδεμα, το καθάρισμα και το τσάπισμα των αμπελιών. Για τον άστατο καιρό του τέλος λέγεται και Μεθυσμένος, επειδή δεν ξέρει τι κάνει.

Πηγή:
Χαρακτικό του Σ. Βασιλείου
Ζωή Ηλιοπούλου
www.hellasnews-radio.com

-------------------------------------

ακολουθεί διαφήμιση 


Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

Νίκος Καζαντζάκης

Nikos Kazantzakis.jpg

Ο Νίκος Καζαντζάκης (18 Φεβρουαρίου 1883 - 26 Οκτωβρίου 1957) ήταν Έλληνας μυθιστοριογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας. Αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες λογοτέχνες και ως ο περισσότερο μεταφρασμένος παγκοσμίως. Έγινε ακόμα γνωστότερος μέσω της κινηματογραφικής απόδοσης των έργων του Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται, Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά και Ο Τελευταίος Πειρασμός.

Ο Νίκος Καζαντζάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης στις 18 Φεβρουαρίου του 1883[1], εποχή κατά την οποία το νησί αποτελούσε ακόμα μέρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας[2]. Ήταν γιος του καταγόμενου από το χωριό Βαρβάροι (σημερινή Μυρτιά), εμπόρου γεωργικών προϊόντων και κρασιού[3], Μιχάλη Καζαντζάκη (1856 - 1932), και της Μαρίας (-1932) και είχε δύο αδελφές. Στο Ηράκλειο έβγαλε το γυμνάσιο και το 1902 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε νομικές σπουδές. Εμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα το 1906 δημοσιεύοντας το δοκίμιο Η Αρρώστια του Αιώνος και το πρώτο του μυθιστόρημα Όφις και Kρίνο (με το ψευδώνυμο Κάρμα Νιρβάμη). Τον επόμενο χρόνο ξεκίνησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι. Παράλληλα, σημαντική επίδραση στον Καζαντζάκη είχαν οι διαλέξεις του Ανρί Μπεργκσόν, τις οποίες παρακολουθούσε. Με την επιστροφή του στην Ελλάδα, δημοσίευσε αρκετές κριτικές μελέτες σε διάφορα περιοδικά και εξέδωσε το 1909 τη διατριβή του επί υφηγεσία Ο Φρειδερίκος Νίτσε εν τη Φιλοσοφία του Δικαίου και της Πολιτείας. Το 1910 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα. Το 1911 παντρεύτηκε τη Γαλάτεια Αλεξίου, στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου, στο νεκροταφείο Ηρακλείου, κι αυτό γιατί φοβόταν τον πατέρα του, που δεν ήθελε για νύφη τη Γαλάτεια. Στον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο, το 1912, κατατάχτηκε εθελοντής, αποσπασμένος στο γραφείο του πρωθυπουργού Ελευθερίου Βενιζέλου. Στη συνέχεια, πρωτοστάτησε στην κίνηση για την ίδρυση του Εκπαιδευτικού Ομίλου, μέσω του οποίου συνδέθηκε φιλικά, το 1914, με τον ποιητή Άγγελο Σικελιανό. Μαζί ταξίδεψαν στο Άγιον Όρος, όπου διέμειναν περίπου σαράντα ημέρες, ενώ περιηγήθηκαν και σε πολλά ακόμα μέρη της Ελλάδας. Την περίοδο αυτή ήρθε σε επαφή και με το έργο του Δάντη, τον οποίο ο ίδιος χαρακτηρίζει στα ημερολόγιά του ως έναν από τους δασκάλους του, μαζί με τον Όμηρο και τον Μπεργκσόν. Το 1915 άρχισε μια επιχείρηση ξυλείας, που απέτυχε, στο Άγιο Όρος, μαζί με τον Ιωάννη Σκορδίλη.
Προτομή του Καζαντζάκη στο Ηράκλειο

Το 1919 ο Ελευθέριος Βενιζέλος διόρισε τον Καζαντζάκη Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Περιθάλψεως με αποστολή τον επαναπατρισμό Ελλήνων από την περιοχή του Καυκάσου. Οι εμπειρίες που αποκόμισε αξιοποιήθηκαν αργότερα στο μυθιστόρημα του Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται. Τον επόμενο χρόνο, μετά την ήττα του κόμματος των Φιλελευθέρων, ο Καζαντζάκης αποχώρησε από το Υπουργείο Περιθάλψεως και πραγματοποίησε αρκετά ταξίδια στην Ευρώπη. Το 1922 επισκέφτηκε τη Βιέννη, όπου ήρθε σε επαφή με το έργο του Φρόυντ και τις βουδιστικές γραφές. Επισκέφτηκε ακόμα τη Γερμανία, ενώ το 1924 έμεινε για τρεις μήνες στην Ιταλία. Την περίοδο 1923-1926 πραγματοποίησε επίσης αρκετά δημοσιογραφικά ταξίδια στη Σοβιετική Ένωση, την Παλαιστίνη, την Κύπρο και την Ισπανία, όπου του παραχώρησε συνέντευξη ο δικτάτορας Πρίμο ντε Ριβέρα. Τον Οκτώβριο του 1926 πήγε στη Ρώμη και πήρε συνέντευξη από τον Μπενίτο Μουσολίνι. Επίσης, εργάστηκε ως ανταποκριτής των εφημερίδων Ελεύθερος Τύπος και Η Καθημερινή. Είχε, βέβαια, γνωριστεί με την Ελένη Σαμίου, το 1924, - το διαζύγιο με την Γαλάτεια εκδόθηκε το 1926 - με την οποία έζησε 21 χρόνια χωρίς γάμο. Παντρεύτηκαν το 1945 κι αυτό γιατί με τον καλό του φίλο, τον Άγγελο Σικελιανό και τη δεύτερη γυναίκα του, θα πήγαιναν στις ΗΠΑ. Τον Αύγουστο του 1924, ο Καζαντζάκης φυλακίστηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, επειδή είχε αναλάβει την πνευματική ηγεσία μιας κομμουνιστικής οργάνωσης δυσαρεστημένων προσφύγων. Σ' αυτό το επεισόδιο αναφέρεται ο Παντελής Πρεβελάκης και η Έλλη Αλεξίου.

Τον Μάιο του 1927 απομονώθηκε στην Αίγινα με σκοπό την ολοκλήρωση της Οδύσσειας. Τον ίδιο χρόνο ξεκίνησε την ανθολογία των ταξιδιωτικών του άρθρων για την έκδοση του πρώτου τόμου του Ταξιδεύοντας, ενώ το περιοδικό Αναγέννηση, του Δημήτρη Γλυνού, δημοσίευσε την Aσκητική, το φιλοσοφικό του έργο. Τον Οκτώβριο του 1927, ο Καζαντζάκης φεύγει για τη Μόσχα προσκαλεσμένος από την κυβέρνηση της Σοβιετικής Ένωσης, για να πάρει μέρος στις γιορτές για τα δεκάχρονα της Οκτωβριανής Επανάστασης. Εκεί γνωρίστηκε με τον Ελληνορουμάνο λογοτέχνη Παναΐτ Ιστράτι, μαζί με τον οποίον επέστρεψε στην Ελλάδα. Τον Ιανουάριο του 1928 στο θέατρο «Αλάμπρα», στην Αθήνα, μιλάνε εξυμνώντας τη Σοβιετική Ένωση, ο Καζαντζάκης και ο Ιστράτι. Στο τέλος της ομιλίας έγινε και διαδήλωση. Τόσο ο Καζαντζάκης όσο και ο συνδιοργανωτής της εκδήλωσης Δημήτρης Γληνός διώχθηκαν δικαστικά. Η δίκη ορίσθηκε στις 3 Απριλίου, αναβλήθηκε μερικές φορές και δεν έγινε ποτέ. Τον Απρίλιο, ο Καζαντζάκης, ξαναβρέθηκε στη Ρωσία, όπου ολοκλήρωσε ένα κινηματογραφικό σενάριο με θέμα τη Ρωσική Επανάσταση. Τον Μάιο του 1929 απομονώθηκε σε ένα αγρόκτημα στην Τσεχοσλοβακία, όπου ολοκλήρωσε στα γαλλικά τα μυθιστορήματα Toda-Raba (μετονομασία του αρχικού τίτλου Moscou a crie) και Kapetan Elia. Τα έργα αυτά εντάσσονταν στην προσπάθεια του Καζαντζάκη να καταξιωθεί διεθνώς ως συγγραφέας. Η γαλλική έκδοση του μυθιστορήματος Toda-Raba έγινε με το ψευδώνυμο Νικολάι Καζάν.

Το 1930 θα δικαζόταν, πάλι, ο Καζαντζάκης για αθεϊσμό, για την «Ασκητική». Η δίκη ορίσθηκε για τις 10 Ιουνίου, αλλά κι αυτή δεν έγινε ποτέ.

To 1931 επέστρεψε στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκε εκ νέου στην Αίγινα, όπου ανέλαβε τη συγγραφή ενός γαλλοελληνικού λεξικού. Mετέφρασε ακόμα τη Θεία Κωμωδία του Δάντη. Επίσης, έγραψε ένα μέρος των ωδών, που τα ονόμασε "κάντα". Αυτά ενσωματώθηκαν, αργότερα, σ' έναν τόμο με τον τίτλο Τερτσίνες (1960. Αργότερα, ταξίδεψε στην Ισπανία ξεκινώντας παράλληλα τη μετάφραση έργων Ισπανών ποιητών. Το 1935 πραγματοποίησε ταξίδι στην Ιαπωνία και την Κίνα εμπλουτίζοντας τα ταξιδιωτικά του κείμενα. Το 1938 ολοκλήρωσε την Οδύσσεια, ένα επικό ποίημα στα πρότυπα της Οδύσσειας του Ομήρου, αποτελούμενο από συνολικά 33.333 στίχους και 24 ραψωδίες. Η «Οδύσσεια» είχε φτάσει τους 42.000 στίχους. Αφαίρεσε, όμως, μερικές χιλιάδες ο Καζαντζάκης, γιατί θεωρούσε γούρικο αριθμό το 3. Για το έργο αυτό ο Καζαντζάκης εργαζόταν για δεκατρία χρόνια και πριν την τελική του μορφή προηγήθηκαν οκτώ αναθεωρημένες γραφές. Η πρώτη αυτοέκδοση της «Οδύσσειας» έγινε στην Αθήνα τον Οκτώβρη του 1938 με χρήματα της Αμερικανίδας Joe MacLeod. Το ίδιο διάστημα, πλήθος κειμένων του δημοσιεύτηκαν σε εφημερίδες ή περιοδικά, ενώ το μυθιστόρημά του Ο Βραχόκηπος, που το είχε γράψει στα Γαλλικά, εκδόθηκε στην Ολλανδία και τη Χιλή. Κατά την περίοδο της κατοχής, συνεργάστηκε με τον Ιωάννη Κακριδή για την μετάφραση της Ιλιάδας. Το 1943 ολοκλήρωσε το γράψιμο του μυθιστορήματός του «Ο βίος και η πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά».

Μετά την αποχώρηση των Γερμανών, δραστηριοποιήθηκε έντονα στην ελληνική πολιτική ζωή, αναλαμβάνοντας την προεδρία της Σοσιαλιστικής Εργατικής Κίνησης, ενώ διετέλεσε και υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου της κυβέρνησης του Σοφούλη από τις 26 Νοεμβρίου του 1945 έως τις 11 Ιανουαρίου του 1946. Παραιτήθηκε από το αξίωμά του μετά από την ένωση των σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων. Το Μάρτιο του 1945 προσπαθεί να πάρει μια θέση στην Ακαδημία της Αθήνας, αλλά αποτυγχάνει για δύο ψήφους. Τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου παντρεύεται την Ελένη Σαμίου, στον Άι - Γιώργη τον Καρύτση, με κουμπάρους τον Άγγελο και την Άννα Σικελιανού.

Τρεις φορές προτάθηκε ο Καζαντζάκης για το Βραβείο Νόμπελ. Την πρώτη απ' την Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, που τον έχει Πρόεδρο, έχοντας συνυποψήφιό του τον Άγγελο Σικελιανό. Επίσης δυο φορές προτάθηκε, το 1952 και 1953, απ' τη Νορβηγική Εταιρεία Λογοτεχνών, ποτέ όμως απ' την Ακαδημία της Αθήνας. Τον επόμενο χρόνο διορίστηκε στην UNESCO με αποστολή την προώθηση μεταφράσεων κλασικών λογοτεχνικών έργων, με απώτερο στόχο τη γεφύρωση των διαφορετικών πολιτισμών. Παραιτήθηκε τελικά το 1948, προκειμένου να αφοσιωθεί στο λογοτεχνικό του έργο. Για τον σκοπό αυτό εγκαταστάθηκε στην Αντίμπ της Γαλλίας, όπου τα επόμενα χρόνια ακολούθησε μία ιδιαίτερα παραγωγική περίοδος, κατά την οποία ολοκλήρωσε το μεγαλύτερο μέρος του πεζογραφικού του έργου.
Φωτογραφία από τον τάφο του Καζαντζάκη.

Το 1953 προσβλήθηκε από μία μόλυνση στο μάτι, γεγονός που τον υποχρέωσε να νοσηλευτεί αρχικά στην Ολλανδία και αργότερα στο Παρίσι. Τελικά έχασε την όρασή του από το δεξί μάτι. Ενώ ο Καζαντζάκης είχε επιστρέψει από την Αντίμπ στην Ελλάδα, η Ορθόδοξη Εκκλησία εκκινούσε τη δίωξή του. Κατηγορήθηκε ως ιερόσυλος, με βάση αποσπάσματα από τον Kαπετάν Mιχάλη και το σύνολο του περιεχομένου του Τελευταίου Πειρασμού (1953), έργο το οποίο δεν είχε ακόμη κυκλοφορήσει στην Ελλάδα. Το 1954 η Ιερά Σύνοδος με έγγραφό της ζητούσε από την κυβέρνηση την απαγόρευση των βιβλίων του Νίκου Καζαντζάκη[4]. Ο ίδιος ο Καζαντζάκης, απαντώντας στις απειλές της εκκλησίας για τον αφορισμό του, έγραψε σε επιστολή του: «Μου δώσατε μια κατάρα, Άγιοι Πατέρες, σας δίνω μια ευχή: Σας εύχομαι να 'ναι η συνείδησή σας τόσο καθαρή όσο η δική μου και να 'στε τόσο ηθικοί και θρήσκοι όσο είμαι εγώ». Τελικά η Εκκλησία της Ελλάδος δεν τόλμησε να προχωρήσει στον αφορισμό του Νίκου Καζαντζάκη, καθώς ήταν αντίθετος σε κάτι τέτοιο ο οικουμενικός πατριάρχης Αθηναγόρας. Η Εκκλησία της Ελλάδας είναι αυτοκέφαλη και υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο μόνο δογματικά. Επομένως, για τις οποιεσδήποτε ποινές που θα επιβάλλει δε χρειάζεται την έγκριση του Πατριαρχείου. Βέβαια, τελικά δεν αφορίστηκε ο Καζαντζάκης, αλλά η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας τον κατέκρινε και το όνομά του εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να φέρει το στίγμα αυτό της εκκλησίας. Επίσης, ο Τελευταίος Πειρασμός καταγράφτηκε στον Κατάλογο των Απαγορευμένων Βιβλίων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, το καταργηθέν πλέον Index Librorum Prohibitorum. Ο Καζαντζάκης απέστειλε τότε σχετικό τηλεγράφημα στην Επιτροπή του Index με τη φράση του χριστιανού απολογητή Τερτυλλιανού «Ad tuum, Domine, tribunal apello», δηλαδή «στο Δικαστήριό σου, Κύριε, κάνω έφεση». Ο «Ζορμπάς» του Καζαντζάκη, εκδόθηκε στο Παρίσι το 1947 και με την επανέκδοση του, το 1954, βραβεύτηκε, ως το καλύτερο ξένο βιβλίο της χρονιάς. Το 1955, ο συγγραφέας μαζί με τον Κακριδή αυτοχρηματοδότησαν την έκδοση της μετάφρασης της Ιλιάδας, ενώ την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε τελικά στην Ελλάδα ο Τελευταίος Πειρασμός. Τον επόμενο χρόνο, τιμήθηκε με το Βραβείο Ειρήνης στη Βιέννη, ένα βραβείο το οποίο προερχόταν από το σύνολο των τότε Σοσιαλιστικών χωρών. Καθώς μια από αυτές ήταν η Κίνα επιχείρησε δεύτερο ταξίδι εκεί τον Ιούνιο του 1957, προσκεκλημένος της κινεζικής κυβέρνησης. Επέστρεψε με κλονισμένη την υγεία του προσβληθείς από λευχαιμία. Νοσηλεύτηκε στην Κοπεγχάγη της Δανίας και το Φράιμπουργκ (Freiburg im Breisgau) της Γερμανίας, όπου τελικά κατέληξε στις 26 Οκτωβρίου του 1957 σε ηλικία 74 ετών. Εντούτοις, σύμφωνα με άλλες μαρτυρίες, η λευχαιμία εμφανίστηκε στον Καζαντζάκη κατά το χειμώνα του 1938, 19 χρόνια πριν απ' το τέλος του, το οποίο αποδίδεται σε βαριάς μορφής ασιατική γρίπη.[5] Η σορός του μεταφέρθηκε στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Η Ελένη Καζαντζάκη ζήτησε από την Εκκλησία της Ελλάδος να τεθεί η σορός του σε λαϊκό προσκύνημα, επιθυμία την οποία ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Θεόκλητος απέρριψε. Έτσι, η σορός του συγγραφέα μεταφέρθηκε στο Ηράκλειο. Έπειτα από μεγάλη λειτουργία στον Ναό του Αγίου Μηνά, παρουσία του Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ευγενίου και 17 ακόμη ιερέων, έγινε η ταφή του Νίκου Καζαντζάκη, στην οποία όμως εκείνοι δεν συμμετείχαν κατόπιν απαγόρευσης του Αρχιεπισκόπου. Η ταφή έγινε στην ντάπια Μαρτινέγκο, πάνω στα Βενετσάνικα τείχη, διότι η ταφή του σε νεκροταφείο απαγορεύτηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος. Τη σορό συνόδευσαν ο τότε υπουργός Παιδείας Αχιλλέας Γεροκωστόπουλος και ο ιερέας Σταύρος Καρπαθιωτάκης, ο οποίος αργότερα τιμωρήθηκε.

Στον τάφο του Νίκου Καζαντζάκη χαράχθηκε, όπως το θέλησε ο ίδιος, η επιγραφή: Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβούμαι τίποτα, είμαι λέφτερος.
 


Εργογραφία
Πεζογραφία

Όφις και Κρίνο [με το ψευδώνυμο Κάρμα Νιρβαμή], χ.ε., Αθήνα, 1906
Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, Τυπ. Δημητράκου, Αθήνα, 1946[6]
Ο Καπετάν Μιχάλης, Μαυρίδης, Αθήνα, 1953
Ο Χριστός ξανασταυρώνεται, Δίφρος, Αθήνα, 1954[7]
Ο τελευταίος πειρασμός, Δίφρος, Αθήνα, 1955[8]
Τόντα-Ράμπα, μετάφρ. Γιάννη Μαγκλή, Δίφρος, Αθήνα, 1956[9]
Ο φτωχούλης του Θεού, Δίφρος, Αθήνα, 1956
Ο Βραχόκηπος, μετάφρ. Παντελή Πρεβελάκη, Εστία, Αθήνα, 1960[10]
Αναφορά στον Γκρέκο, Τυπ. Κωνσταντινίδη, Αθήνα 1961
Οι αδερφοφάδες, χ.ε., Αθήνα, 1963

Ποίηση

Οδύσεια, Πυρσός, Αθήνα, 1938
Τερτσίνες, Τυπ. Κωνσταντινίδη & Μιχαλά, Αθήνα, 1960

Δοκίμια

Ασκητική, Salvatores Dei, χ.ε., Αθήνα, 1945[11]
Συμπόσιον, Ελ. Καζαντζάκη, Αθήνα, 1971

Θεατρικά Έργα

Θέατρο Α' - Τραγωδίες με αρχαία θέματα: Προμηθέας (τριλογία), Κούρος, Οδυσσέας, Μέλισσα, Δίφρος, Αθήνα 1955
Θέατρο Β΄ - Τραγωδίες με βυζαντινά θέματα: Χριστός, Ιουλιανός ο Παραβάτης, Νικηφόρος Φωκάς, Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος, Δίφρος, Αθήνα 1956
Θέατρο Γ' - Τραγωδίες με διάφορα θέματα: Καποδίστριας, Χριστόφορος Κολόμβος, Σόδομα και Γόμορρα, Βούδας, Δίφρος, Αθήνα 1956

Ταξιδιωτικά

Ταξιδεύοντας: Ιταλία - Αίγυπτος - Σινά, Σεράπειον, Αλεξάνδρεια, 1927
Τι είδα στη Ρουσία (από τα ταξίδια μου), Στοχαστής, Αθήνα, 1928
Ταξιδεύοντας: Ισπανία, Πυρσός, Αθήνα, 1937
Ταξιδεύοντας: Ιαπωνία - Κίνα, Πυρσός, Αθήνα, 1938
Ταξιδεύοντας: Αγγλία, Πυρσός, Αθήνα, 1941
Ταξιδεύοντας: Ρουσία, Δίφρος, Αθήνα, 1956
Ταξιδεύοντας: Ιταλία - Αίγυπτος - Σινά - Ιερουσαλήμ - Κύπρος - Ο Μοριάς, χ.ε., Αθήνα, 1961

Παιδικά Μυθιστορήματα

Μέγας Αλέξανδρος, Ελ. Καζαντζάκη, Αθήνα, 1979
Στα παλάτια της Κνωσού, Ελ. Καζαντζάκη, Αθήνα, 1980

Επιστολές

Επιστολές προς τη Γαλάτεια, Δίφρος, Αθήνα, 1958
Τετρακόσια γράμματα του Καζαντζάκη στον Πρεβελάκη, Ελ. Καζαντζάκη, Αθήνα 1965

Μεταφράσεις

Νίτσε, Η γέννησις της τραγωδίας, Φέξης, Αθήνα, 1912
Νίτσε, Τάδε Έφη Ζαρατούστρας, Φέξης, Αθήνα, 1913
Μπερξόν, Το γέλοιο, Φέξης, Αθήνα, 1914
Δάντης, Η Θεία Κωμωδία, Κύκλος, Αθήνα, 1934
Γκαίτε, Φάουστ [Α΄μέρος], εφημερίδα Καθημερινή (8/3-5/7/1937)
Γιοχάνες Γιόργκενσεν (Johannes Jørgensen), Ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης, χ.ε., Αθήνα, 1951
Ομήρου Ιλιάδα (σε συνεργασία με τον Ι. Θ. Κακριδή), χ.ε., Αθήνα, 1955
Ομήρου Οδύσσεια (σε συνεργασία με τον Ι.Θ. Κακριδή), Τυπ. Μ. Ρόδη, Αθήνα, 1965
Ο φτωχούλης του θεου 1956 (Αθήνα)

Κινηματογραφικές και τηλεοπτικές μεταφορές

Βασισμένες σε έργα του Νίκου Καζαντζάκη είναι οι ταινίες:

Αλέξης Ζορμπάς - πληροφορίες από το www.Cine.gr

Ο τελευταίος πειρασμός - πληροφορίες από το www.Cine.gr

Μια ακόμα ταινία γυρίστηκε το 1956 βασισμένη στο μυθιστόρημα του Καζαντζάκη, "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται". Ο τίτλος της ταινίας που τη σκηνοθέτησε ο Ζυλ Ντασέν, είναι, "Εκείνος που έπρεπε να πεθάνει".

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται προβλήθηκε σαν σειρά από την ΕΡΤ την περίοδο 1975-1976.

Οι ταινίες του προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από πλήθος θρησκευόμενων πολιτών αλλά και εισαγγελικές παρεμβάσεις και μηνύσεις[


-----------------------------------------------------

ακολουθεί διαφήμιση


Δημοφιλείς αναρτήσεις