Τρίτη 6 Μαρτίου 2018

Ελένη Γκίκα








Ελένη Γκίκα

Αγάπησα κι αγαπηθήκα, δόξα τω Θεώ, χορταστικά και πολύ, τόσο που να μπορώ και μόνη μου, να είναι η αγαπημένη παρουσία πια διαρκής και παντοτινή.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Κηφισιά

την συνέντευξη έκανε η Λίνα Σόρογκα

- Πως συνδέετε, αν συνδέετε, την γυναίκα της πολίτικης κουζίνας με εκείνη της βορινής ; Επειδή ένα μεγάλο μέρος των δημοτών μας από την Νέα Ερυθραία είναι Μικρασιάτισες.

- H μια γιαγιά του βιβλίου είναι Μικρασιάτισα, Καπαδόκισσα, μάλλον! Και η Ράνια, η γυναίκα τη βορινής κουζίνας, σαν Μικρασιάτισα μαγειρεύει! Η καρδιά της και όλα τα συναισθήματά της εκεί! Η αγάπη και η φροντίδα της για τους άλλους! Με μπισκοτάκια γυρεύει τον χαμένο της γιο στην ρημαγμένη και καμένη Αθήνα! Κι όσο για μένα, από το σόι της μαμάς η μια ρίζα εκείνη του βαφέα παππού, είναι Μικρασιατική και είμαι τόσο υπερήφανη γι’ αυτό! Για την εκπάγλου καλλονής προγιαγιά Άννα, για τον παππού που διάβαζε ποίηση κι έβαφε με εκείνο το σπάνιο μπλε, για την κοσμοπολίτικη αντίληψη που διακατείχε όλη την οικογένεια:περιουσία μας οι γνώσεις και η αισθητική που είναι σχεδόν ηθική. Για εκείνη την αίσθηση της απόλαυσης πέρα απ’ ό,τι μας ανήκει ή δεν μας ανήκει. Για την ποίηση της καθημερινότητας, για την απίστευτη τέχνη τελικά της ζωής.

- Πρέπει να εξακολουθεί να εορτάζεται η μέρα της Γυναίκας ;

- Είμαι φιλέορτος τύπος. Ό,τι γιορτάζεται, καλώς γιορτάζεται. Αν και από την πείρα μου ό,τι γιορτάζεται είναι εκείνο που ακριβώς ξεχνάμε τις καθημερινές.

- Τι θέση έχει ο άντρας στη ζωή σας ;

- Τον κυρίαρχο (μαζί με την ίδια τη ζωή και το νόημά της). Είχα (και πάντα θα έχω)έναν πατέρα υπέροχο, γενναιόδωρο και αστείο, ανοιχτόκαρδο σαν παιδί. Αγάπησα κι αγαπηθήκα, δόξα τω Θεώ, χορταστικά και πολύ, τόσο που να μπορώ και μόνη μου, να είναι η αγαπημένη παρουσία πια διαρκής και παντοτινή.

-Με ποια από τις ηρωίδες του βιβλίου σας «Η Γυναίκα της Βορινής κουζίνας» ταυτίζεστε ;

- Γράφοντάς το, νόμιζα ότι είμαι η Αρσινόη, μια ζωή εξάλλου γράφω και διαβάζω. Όταν το τέλειωσα έγινα η Ράνια, θα ‘θελα να ‘μαι Ράνια, έχω κλάψει σα Ράνια, ακόμα και τώρα όταν σκέφτομαι την Ράνια πονώ και κατανοώ. Αλλά όσο περνά ο καιρός κερδίζει η σοφή Αριάδνη, η γυναίκα του Δυτικού καθρέφτη, όλα έχουν το λόγο τους και τ’ αντίθετα τελικά μοιάζουν, αρχίζω πια να συμφιλιώνομαι να με κατανοώ και να κατανοώ.

- Τι είναι ο απόλυτος έρωτας ;  

- Αυτός που σου αποκαλύπτει τον εαυτό σου αφού πρώτα καταλύσει τα όρια. Άλμα τελικά στο κενό. Με δίχτυ ασφαλείας τίποτε το απόλυτο δεν προσεγγίζεται. Ούτε ο έρωτας για τον άλλον, ούτε η τέχνη, ούτε κι ο Θείος Έρωτας που αυτό στο φινάλε είναι το βασικό. Το απόλυτο που αναζητάς μια ζωή με το ανθρώπινό του ή το χάρτινο πρόσωπο. Εκείνο που ακόμα κι αν προσεγγίσεις, το χάνεις για να ’χεις να βαδίζεις σ΄ αυτό, να μπορέσεις να ζεις.

- Πιστεύετε στην μητριαρχική κοινωνία ;

- Έχω μεγαλώσει σε μια αλλόκοτα μητριαρχική κοινωνία. Μεγάλη και σημαντική μαμά και γιαγιά, προγιαγιά… Έχω ζήσει με γυναικείες φιγούρες που στήριζαν και γεννούσαν τους πάντες. Και τον ίδιο τους τον δυνάστη, καμία φορά.

- Τι κάνετε για να σώσετε την Ελλάδα από την κρίση ;

- Γράφω κι αντέχω! Πονώ και προσεύχομαι. Πιστεύω όσο ποτέ στη δύναμη της ζωής και στα νέα παιδιά. Συνειδητοποιώντας δε ότι μπορώ και με τα ελάχιστα, απελευθερώνομαι από φόβους, περιττά βάρη, χαίρομαι εκείνα τα ανεκτίμητα που τα χάσαμε τόσα χρόνια διότι όλα ήταν αγορά ή εξαγορά. Τα σημαντικά είναι εκεί και θέλουν αίμα και ποίηση και ιδρώτα και ψυχή για να τα ξαναβρούμε. Στη φασαρία τα είχαμε χάσει τα σημαντικά.

- Η αγαπημένη σας ηρωίδα στη λογοτεχνία ;

- Για πολλά χρόνια και ντρέπομαι πια, η Άννα Καρένινα! Τελευταία η Μαίρη Πόππινς χορεύουμε κιόλας την Μελωδία της ευτυχίας με την Νεφέλη, την παραμυθένια ηρωίδα μου και αναδεξιμιά. Και φυσικά η Αλίκη εκείνη των Θαυμάτων, τόσο πολύ θαρραλέα στο μαγικό, στο καινούργιο, στην αλλαγή. Αν και τώρα που με ρωτάτε συνειδητοποιώ ότι αγαπημένους ήρωες περισσότερο έχω, τελικά!

- Τι θα παίρνατε μαζί σας σε μια ολική καταστροφή ;

- Από ανθρώπους;Είναι πολλοί και θα προτιμούσα να υποστώ την καταστροφή. Από αντικείμενα, το κομποσκοίνι μου και λίγα βιβλία. Τον Μπόρχες, την γερόντισσα Γαβριηλία και την Αγία Γραφή.

- Αν ξαναρχίζατε την ζωή σας από την αρχή ;

- Μάλλον τα ίδια ακριβώς θα έκανα και θα ζούσα! Έχω ζήσει, ξέρετε, την δική μου ζωή. Και γι’ αυτό και φτάνω στο όποιο ταμείο αγόγγυστα!

- Ποια είναι η Ελένη Γκίκα, σαν συγγραφέας ;

- Τώρα τι να πω… κάποια που για να καταλάβει κάτι θα πρέπει και να το γράψει;

- ….σαν γυναίκα;

- Όσο περνάνε τα χρόνια, η μαμά της φτυστή!

- ….σαν άνθρωπος;

- Εύπιστη και ελπίζω ανοιχτή στο ενδεχόμενο.

- Ένα απόφθεγμα ;
- Εν αταξίαις εύτακτοι όντες, μάλλον αυτό. Και εκείνο του Μπόρχες, Ήμουν ο Όμηρος και τώρα είμαι ο Κανένας σαν τον Οδυσσέα.

- Τι«μαγειρεύετε» τώρα, και κλείνουμε ;

- Ένα μουσικό χειροποίητο θρίλερ συμφιλίωσης: «Το bolero δεν ήταν του Ραβέλ». Με συμφωνική μουσική,πύργους και ρημαγμένους ανθρώπους, με οικογενειακά μυστικά και έναν έρωτα άνομο, με μαριονέτες και μάσκες, με θύτη καταδικασμένο ν’ αγαπήσει το θύμα, με τη βεβαρημένη ιστορική μας παρακαταθήκη. Με τη μεταμέλεια και το έλεος ακόμα και στα πιο δύσκολα πάντοτε εκεί. Μια ιστορία για την αρχιτεκτονική της ψυχής. Και φυσικά πολλά παραμύθια. Για τη «Ζωγραφιά που ταξιδεύει» στην αρχή. Με τα κόκκινα μαλλιά της Σοφίας, ύμνος στο διαφορετικό και στην ίδια τη ζωή. Για τα ζωντανά μαλλιά της Σοφίας όπου ξαναγράφεται η Γέννεση και η Ποίηση, η ανθρώπινη περιπέτεια απ’ την αρχή. Από τις εκδόσεις «Καλέντη» και πάλι. Μόνο κάτω από την ομπρέλα της αγάπης και της φιλίας ανθίζω, αλλιώς μαραίνομαι, για να γράψω θέλω να αισθάνομαι εμπιστοσύνη και θαλπωρή.


---------------------------------------

Η Ελένη Γκίκα γεννήθηκε στο Kορωπί . Δημοσιογράφος και βιβλιοκριτικός στο «Αντί», στις «Εικόνες» και στο «Έθνος της Κυριακής» από το 1983, έχει ασχοληθεί με το μυθιστόρημα, το διήγημα, την ποίηση, το παραμύθι, έχει συμμετάσχει σε συλλογικές εκδόσεις και έχει επιμεληθεί βιβλία και σειρές. Κυκλοφορούν 28 βιβλία της, ανάμεσά τους τα «Δι’ εσόπτρου εν αινίγματι», «Να τα μετράω ή να μη τα μετράω τα χρόνια», «Το αίνιγμα του άλλου», «Μετεβλήθη εντός μου, ο ρυθμός του κόσμου», «Υγρός χρόνος», «Εν αταξίαις εύτακτοι όντες», «Το γράμμα που λείπει», «Πλήθος είμαι», «Οι κούκλες δεν κλαίνε» και «Η αιώνια επιστροφή».

Με το μυθιστόρημα «Η Γυναίκα της Βορινής Κουζίνας» και το παραμύθι «Το μυστικό της μαγικής τσαγιέρας», που κυκλοφόρησαν πρόσφατα, ξεκίνησε τη συνεργασία της με τις εκδόσεις Καλέντη.

Από τις ίδιες εκδόσεις θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2013 το μυθιστόρημά της «Το bolero δεν ήταν του Ραβέλ» και το παραμύθι «Η ζωγραφιά που ταξιδεύει».



\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


 

Συναισθήματα

 Συναισθήματα - Το Μυστικό στα Χρονικά του Χρόνου
 
Αποτέλεσμα εικόνας για Συναισθήματα - Το Μυστικό στα Χρονικά του Χρόνου

Όταν είστε έτοιμοι να κάνετε αλλαγές, κλείνεστε επειδή δεν καταλαβαίνετε αυτά που συντελούνται, λόγω του ότι δεν είναι ακέραιες οι μνήμες σας και δεν έχετε καλλιεργήσει την εμπιστοσύνη μέσα σας,. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη να αρχίσουν οι άνθρωποι να εμπιστεύονται το συναισθηματικό τους κέντρο και να λειτουργούν με αυτό. Όταν "διάφορα" ενεργοποιούν το συναισθηματικό σας κέντρο και σας κάνουν να νιώθετε άβολα, αντιμετωπίστε τα συναισθήματα, που δεν σας είναι αρεστά. Αυτή είναι η ουσία σας. Αυτά τα συναισθήματα είναι τα χρυσαφικά σας, οι θησαυροί σας και τα πολύτιμα πετράδια σας, από τα οποία μπορείτε να μάθετε για την ταυτότητά σας. Είναι ο εφαλτήρας σας, και δεν τελειώνει ποτέ με αυτό. Δεν μπορείτε να τα σπρώξετε μακριά και να πείτε, «Αίσχος, δεν μου αρέσει αυτός που ήμουν τότε!» Όμως, μπορείτε να αλλάξετε τον "εαυτό" που αντιλαμβανόταν την πραγματικότητα με αυτό τον τρόπο. Καθώς συνεχίζετε να έχετε επίγνωση και να αποκομίζετε βαθιά κατανόηση του ποιοι είστε, μπορείτε να κοιτάξετε αυτή την οντότητα, σε εκείνο το σημείο και να την ξαναδείτε, συνειδητοποιώντας εκ νέου ποιοι ήσασταν τότε. Αυτή είναι μια διαρκής διαδικασία. Θα αρχίσετε να την παρατηρείτε ο ένας στον άλλον.
Τιμήστε τους φίλους σας, καθώς αυτοί περνούν μέσα από τα δικά τους "διάφορα" απλώς, μην εμπλακείτε σε αυτά. Αν εί-ναι για σας, κάντε το, αλλά μη βοηθάτε τους άλλους να επιμηκύνουν τα δράματά τους. Είναι η εποχή για να περνάμε μέσα από τα "διάφορα" και όχι για να στήνουμε θεατρικές παραστάσεις που κρατάνε 365 ημέρες. Σας προτείνουμε να λέτε τις ιστορίες σας μία ή δύο ή τρεις, το πολύ, φορές, και μετά, τέρμα. Δεν είναι ανάγκη να λέτε σε όλους τα πάντα, επειδή και σε όλους τους άλλους συμβαίνουν τα δικά τους "διάφορα". Καταλαβαίνετε; Όταν συζητάτε συνέχεια τα δικά σας "διάφορα", χάνετε την ουσία, επειδή μιλάτε αντί να κάνετε και να βλέπετε αυτά που λέτε στον εαυτό σας. Με το να λέτε στους πάντες τι σας συμβαίνει, θέλετε απλώς να κερδίζετε την προσοχή, και αυτό δεν το έχετε ανάγκη.
Τα γεγονότα είναι συνεχιζόμενα, και δεν "ξεμπερδεύετε" ποτέ μαζί τους στην πραγματικότητα, επειδή αυτά είναι τα "διάφορά" σας. Αν σας συμβαίνει κάτι οδυνηρό, μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι θα συναντήσετε αργότερα μια περίπτωση που θα είναι παρόμοια, και ότι θα έχετε αποκτήσει μια συμπόνια που δεν την είχατε πριν. Θα βλέπετε την κατάσταση από μια εντελώς διαφορετική οπτική γωνία.
Όσα αναδύονται τώρα είναι εκείνα που σας εμπόδισαν, αρχικά, να αντιληφθείτε την πραγματικότητα. Είναι εκείνα τα μέρη στο συναισθηματικό σας σώμα όπου κόπηκαν οι κεντρικές αρτηρίες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να μη μπορούν πια να ρέουν οι πληροφορίες, οπότε εσείς μπήκατε στον πόνο και μεταφράσατε αυτό τον συναισθηματικό πόνο μέσα από το υλικό σας σώμα. Προτείνουμε σε όλους σας να απευθυνθείτε σε κάποιους που θα δουλέψουν με το σώμα σας. Η δουλειά με το φυσικό σώμα εμπεριέχει, απλώς, τη διαδικασία του να φέρνει κανείς ενέργεια από το σύμπαν μέσα στο σώμα σας, όπου μέσα σε αυτό έρχονται να ενωθούν τα άλλα σώματα — νοητικό, υλικό, συναισθηματικό και πνευματικό - και έτσι προσαρμόζεται το ενεργειακό δικτύωμα. Όταν υπάρχει αρμονία στο ενεργειακό σας δικτύωμα και δεν εμποδίζετε την κυτταρική μνήμη και επιτρέπετε στην ενέργεια να μπαίνει στο σώμα σας, η ενέργεια κινείται μέσα στα τσάκρα σας και τροφοδοτεί το σώμα σας με τις πληροφορίες της. Όταν φοβάστε ή κλείνεστε ή όταν κατηγορείτε κάποιον άλλον ή όταν βρίσκεστε σε άρνηση, κολλάτε. Τότε, παρ' όλο που το φως μπορεί να κατακλύζει το σώμα σας, δεν ταιριάζει με την ύφανση του δικτυώματος. Έτσι, είστε στο χάος και όλοι θέλουν να βρίσκονται μακριά σας, γιατί αποπνέετε χάος. Μια χαρά μέρος είναι το χάος για να βρίσκεται κανείς, αρκεί να μην είναι μόνιμη η διαμονή του εκεί.
Όταν αρνείστε το συναίσθημα, ζητάτε να συντελεστούν μεγάλες γήινες αλλαγές μέσα στην ψυχή σας. Όταν όμως επιτρέπετε να συμβαίνει μια θύελλα εδώ, ένας τυφώνας εκεί ή μια μικρή ηφαιστειακή έκρηξη εδώ και εκεί, επιτρέπετε στα συναισθήματά σας ελευθερία έκφρασης, οπότε και αυτά δεν θα δημιουργήσουν ανεξέλεγκτες καταστάσεις στο προσωπικό σας περιβάλλον.
Το συναίσθημα είναι αυτό που σας συνδέει με την ανθρωπότητα` η συγκίνηση είναι αυτό που σας συνδέει με τα συναισθήματά σας. Σε αυτό το επίπεδο ύπαρξης, τα συναισθήματά σας σάς συνδέουν με το πνευματικό σας σώμα. Αυτό που λέμε είναι ότι τα συναισθήματα, ή αυτά που νιώθετε, είναι το κλειδί για να είναι κανείς ζωντανός σε τούτη την πραγματικότητα. Υφίστανται πολλές πραγματικότητες όπου δεν υπάρχει το συναίσθημα, αλλά σε τούτη την πραγματικότητα αυτό είναι το μεγαλύτερο δώρο που έχετε. Αν απαρνηθείτε τον συναισθηματικό σας εαυτό κατά τη διάρκεια αυτής της ζωής, τότε καλύτερα να καταλάβετε ότι έχετε παραιτηθεί. Αν δεν πρόκειται να συμμετέχετε στον συναισθηματικό σας εαυτό, τότε δεν θα μπορέσετε ποτέ να μπείτε στο παιχνίδι που σας συζητάμε. Θα είστε, απλώς, μέρος της μάζας που παρακολουθεί τηλεόραση και νιώθει, ξανά και ξανά, θύμα. Αν αισθάνεστε πόνο στο συναισθηματικό σας σώμα, ρωτήστε τον εαυτό σας για ποιο λόγο πιστεύετε ότι βρίσκεται εκεί ο πόνος αυτός, ποιο σκοπό εξυπηρετεί ο πόνος αυτός και γιατί επιλέγετε να δημιουργείτε πόνο με τα συναισθήματά σας. Γιατί δεν επιλέγετε να δημιουργείτε τη χαρά; Τα πάντα είναι επιλογή. Χρειάζεται να σας το υπενθυμίσουμε αυτό.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


 

Λικέρ δυόσμος

Λικέρ Δυόσμου συνταγή από Mary Patoula


Λικέρ δυόσμος

 Ο δυόσμος αυτή την εποχή είναι στα απάνω του και για αρκετό διάστημα ακόμη, μπορούμε να τον ευχαριστηθούμε στο φαγητό, να τον αποξηράνουμε για το χειμώνα, να τον απολαύσουμε σαν ρόφημα, αλλά και σαν λικέρ ακόμα.

3 - 4 ποτήρια δυόσμο τα φύλλα (περίπου 2 ματσάκια)
½ lt τσίπουρο
½ lt ούζο
½ κιλό ζάχαρη
2 μοσχοκάρυδα ολόκληρα
1 κομμάτι κανέλλα
4 μοσχοκάρφια (γαρύφαλλα)

Ξεφυλλίζουμε το δυόσμο, τον ξεπλένουμε και στεγνώνουμε όσο είναι δυνατόν με χαρτί κουζίνας τα φύλλα του.

Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα βάζο που κλείνει αεροστεγώς και το αφήνουμε για ένα μήνα περίπου στον ήλιο.

Κάθε εβδομάδα ανακατεύουμε ελέγχοντας αν έχει λιώσει η ζάχαρη.
Όταν περάσει ο μήνας ή και λίγο περισσότερο, σουρώνουμε το περιεχόμενο του βάζου σε μία μπουκάλα με ένα τούλι και -αν είναι απαραίτητο- το περνάμε και δεύτερο χέρι με τούλι και μπαμπάκι.

Σερβίρεται παγωμένο μετά το φαγητό σαν χωνευτικό!

Οι αναλογίες που δίνω είναι αυτές που μου δόθηκαν, αλλά μπορούμε να ελαττώσουμε τη ζάχαρη αν το θέλουμε λιγότερο γλυκό.

Επίσης να αντικαταστήσουμε ένα μέρος από το ούζο με ίση ποσότητα τσίπουρο.

syntageskardias.blogspot.gr

ΑΓΙΟΣ ΜΑΜΑΣ

πηγή: http://www.cyprusvillagelink.com/AgiosMamasGreek.asp

ΑΓΙΟΣ ΜΑΜΑΣ
Agios Mamas Village
Το χωριό Άγιος Μάμας είναι ριζωμένο στο ανατολικό πόδι του βουνού Ζαλάκα που δεσπόζει όλης της περιοχής. Είναι 25χλμ απο την Λεμεσό και σε υψόμετρο γύρω στα 590μ. Είναι πασίγνωστο για το δροσερό του κλίμα κατα τους μήνες του καλοκαιριού. Υποτίθεται πως το χωριό κτίστηκε απο τους Βυζαντινούς Ακρίτες (συνοριακοί φρουροί) που προστάτευαν το νησί απο τις επιθέσεις Αράβων πειρατών μεταξύ των 7-10ου αιώνα.
Agios Mamas View



Ονομάστηκε απο τον προστάτη άγιο των Ακρίτων, τον Ά.Μάμα. Έχει πολύ πλούσια και παραδοσιακή ιστορία. Δυστυχώς αυτή η θρυλική και σημαντική ιστορία καταστράφηκε απο τους τούρκους οταν επιτέθηκαν και κατάκτησαν το νησί το 1571. Ένα αποτέλεσμα της κατάκτησης ηταν οτι οι κάτοικοι του χωριού διώχτηκαν απο τα σπίτια τους και μετακίνησαν στην περιοχή Φοινίκι 1χλμ βόρεια. Το χωριό αποικίθηκε απο τούρκους. Οι Αγιομαμίτες αναγκάστηκαν να μείνουν εκεί, γύρω απο την μικρή εκκλησία του Α.Γεωργίου (άλλου προστάτη των Ακρίτων),ως πρόσφυγες για 145 χρόνια ώσπου να ωριμάση ο χρόνος για την επιστροφή τους.

Γύρω στο 1720 ο Ά.Μάμας ως σε θαύμα εμφανίστηκε στον ιερέα Κουκούνα και του ζήτησε να κτίσει μια εκκλησία στον ίδιο χώρο που ήταν η παλιά. Ενα άλλο φανταστικό γεγονός συνέβηκε όταν ο Μικελλής Φραγκοφίνος, ο δάσκαλος του χωριού ίδρυσε το 1898 ενα σημαντικό όμιλο. Αυτός είναι σήμερα ο πιο παλιός όμιλος στην Κύπρο με πάνω απο 100 χρόνια ζωής. Έχει πολλούς θρίαμβους και επιτυχίες σε διάφορους τομείς. Αυτός είναι ο λόγος που οι χωριανοί θεωρούν το χωριό τους ως πολύ σημαντικό.

Agios Paraskevi Church
Ο επισκέπτης μπορεί επίσης να δει την μικρή και πανέμορφη εκκλησία της Αγίας Παρασκευής με τα φρεσκό της που βρίσκεται μέσα στο χωριό και την νεα εκκλησία των αγίων αποστόλων Σίλα και Σιλουανού στο Ξυλούρικο.Προσφέρει ενα χώρο για πικ-νικ αρκετό για 400 άτομα κάτω απο τα πεύκα. Υπάρχει επίσης το πολιτιστικό κέντρο του χωριού με την πλούσια του βιβλιοθήκη με 1800 τόμους.

Το χωριό τώρα έχει μόνο 120 κατοίκους παρ’όλον οτι το 1960 είχε πάνω απο 400. Οι κάτοικοι απασχολούνται κυρίως με την καλλιέργια αμπελώνων σχεδόν ολοκλήρως με νέες ποικιλίες και ελιών, αμυγδαλιών και άλλων φρούτων. Το χωριό είναο πολύ γνωστό οχι μόνο για την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της κουμανταρίας του. Πολύ συχνά έφθανε μέχρι 2000 φορτία γαϊδάρων (που ήταν παραδοσιακός τρόπος μετρήσεως βάρους). Υπήρχαν πολλά οινοποιεία στην περιοχή αλλά τα τελαυταία δυο έκλεισαν το 1960 μετα την ίδρυση ενος μοντέρνου οινοποιείου. 


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 



Δεν αξίζει να κρατάτε κακία!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Εναλλακτική Δράση.
«Η κακία είναι μια ανοησία για εκείνους που δεν έχουν καταλάβει ότι δεν ζούμε για πάντα» – Αριστοτέλης

Η ζωή είναι μικρή και χρειάζεται να την ζήσουμε με αγάπη.
enallaktikidrasi.com|Από Success Mentor

Του Γιάννη Αραχωβίτη

«Η κακία είναι μια ανοησία για εκείνους που δεν έχουν καταλάβει ότι δεν ζούμε για πάντα» – Αριστοτέλης

συνέχεια...  https://mwsaiko.blogspot.gr/2017/02/blog-post_849.html


Ο Ο.Η.Ε. απο το 1993 έχει αναγνωρίσει τα Σκόπια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Πέρασαν πάρα πολλά χρόνια από τον Απρίλιο του 1993 όταν ο ΟΗΕ αποφάσισε για την ονομασία των Σκοπίων. Παρακαλούμε θερμά να ενημερώσετε όλους τους φίλους σας !....
συνέχεια... https://mwsaiko.blogspot.gr/2016/03/1993.html

Σε έπιασαν χωρίς εισιτήριο;




εισιτηρια
kontranews.gr
Εκείνη η αποφράδα μέρα που να περάσει και να μην ξανάρθει έρχεται στο μυαλό κάθε επιβάτη καθημερινά που χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς επιβαίνοντας «λαθραία», είτε επειδή δεν πρόλαβε να χτυπήσει εισιτήριο, είτε επειδή δεν έχει χρήματα πάνω του.
Ήταν Τρίτη και 13 μια μέρα του Αυγούστου, όταν ο 18χρονος Θανάσης Καναούτης, επιβιβάστηκε δίχως εισιτήριο σε τρόλεϊ της Αθήνας και πήδηξε στο δρόμο προκειμένου να ξεφύγει όταν ο ελεγκτής διαπίστωσε πως ο νεαρός δεν είχε εισιτήριο και του ζήτησε να παραμείνει στο μέσο μέχρι την τερματική στάση, προκειμένου να ακολουθηθεί η γνωστή διαδικασία για τους παραβάτες που επιβαίνουν σε ΜΜΜ χωρίς εισιτήριο ή κάρτα.
Ο Θανάσης πάτησε το κουμπί του κινδύνου την ώρα που το τρόλεϊ ήταν εν κινήσει και, στην προσπάθειά του να διαφύγει, χτύπησε σοβαρά στο κεφάλι με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του, όπως αναφέρει το xorisorianews.
Τι μπορεί να γίνει όμως για να μην θρηνήσουμε περισσότερα θύματα;
Διαβάστε τι κάνουμε σε περίπτωση που μας πιάσει ο ελεγκτής στα Μ.Μ.Μ χωρίς εισιτήριο:

1. Αν δεν θέλω να δώσω τα στοιχεία μου στους ελεγκτές, είναι νόμιμο δικαίωμα μου και δεν διαπράττω κανένα ποινικό αδίκημα.
2. Οι ελεγκτές δεν έχουν δικαίωμα να με συλλάβουν.
3. Αν μου ζητήσει τα στοιχεία μου οποιοσδήποτε αστυνομικός (ακόμα και εκτός υπηρεσίας), τα δίνω γιατί είμαι υποχρεωμένος, προκειμένου να μην έχει δικαίωμα να με κρατήσει.
4. Δεν είμαι υποχρεωμένος να περιμένω την άφιξη της αστυνομίας.
5. Ζητάω από τον οδηγό ν’ ανοίξει την πόρτα στην επόμενη στάση κι από τους ελεγκτές να με αφήσουν να κατέβω και τους δηλώνω ρητά, ότι δεν θέλω να παραμείνω στο λεωφορείο.
6. Δεν πηγαίνω σε καμία περίπτωση, με την θέλησή μου, στο αστυνομικό τμήμα, μαζί με τους ελεγκτές, ούτε δέχομαι να με οδηγήσουν με το λεωφορείο, εκεί που θέλουν αυτοί.
7. Αν μου κλείσουν την πόρτα και μου περιορίσουν την έξοδο, καλώ αμέσως το 100, καταγγέλλοντας, ότι κρατούμαι παράνομα, χωρίς την θέληση μου και ζητάω την άμεση επέμβαση της αστυνομίας, γιατί διαπράττεται αυτόφωρο αδίκημα σε βάρος μου.
8. Ζητώ ονόματα και τηλέφωνα συνεπιβατών μου, για να έχω μάρτυρες.
9. Καλώ αμέσως στα τηλέφωνα των «ΕΠΙΒΑΤΩΝ» ζητώντας νομική βοήθεια και αλληλεγγύη.
10.Όταν έρθουν οι αστυνομικοί, απαιτώ να συλλάβουν αμέσως, τους ελεγκτές ή και τον οδηγό, γιατί με κράτησαν παράνομα και χωρίς την θέληση μου και ζητώ να κρατήσουν τα στοιχεία όλων των μαρτύρων συνεπιβατών μου.
11. Στην ερώτηση των αστυνομικών «αν θέλω να καταθέσω μήνυση», απαντώ, ότι δεν είμαι υποχρεωμένος να το κάνω, αντίθετα αυτοί, είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν αμέσως τον Εισαγγελέα και να συντάξουν έκθεση σύλληψης και βεβαίωσης του αδικήματος, γιατί το αδίκημα της παράνομης κατακράτησης, είναι αυτόφωρο πλημμέλημα και διώκεται αυτεπάγγελτα, αλλιώς κάνουν παράβαση καθήκοντος.
12. Αν οι αστυνομικοί δεν ενεργούν τα νόμιμα, τους υπενθυμίζω ότι διαπράττουν παράβαση καθήκοντος, γι’ αυτό ζητάω τα στοιχεία τους, προκειμένου να τους αναφέρω.
13. Η πληρωμή ή μη του προστίμου, που θα επιβληθεί από τον ΟΑΣΑ, αποτελεί προσωπική επιλογή του κάθε ατόμου.

Ταχινόπιτα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο 

Ταχινόπιτα


 


Μεγάλη Δευτέρα- μεγάλη μέρα
Μεγάλη Τρίτη – ο Χριστός εκρίθη
Μεγάλη Τετάρτη – ο Χριστός εχάθη
Μεγάλη Πέμπτη – ο Χριστός ευρέθη
Μεγάλη Παρασκευή – ο Χριστός στο καρφί
Μεγάλο μου Σαββάτο και πώς να σε περάσω απου χεις πέντε πρωινά και πέντε μεσημέρια και πέντε απομεσήμερα και πάλι μέρα είναι…





....Επανάσταση του Θέρισου




....Επανάσταση του Θέρισου
Στις 26 Φεβρουαρίου 1905 η «Ηνωμένη Αντιπολίτευση» διακήρυττε πως μόνη ορθή λύση ήταν η Ένωση, προσωρινό στάδιο η πλήρης αυτονομία. Στις 10 Μαρτίου 1905 συνήλθε συνέλευση στον Θέρισο υπό των Ελευθερίου Βενιζέλου, Κωνσταντίνου Φούμη και Κωνσταντίνου Μάνου, που κήρυξε "την πολιτικήν ένωσιν της Κρήτης μετά της Ελλάδος εις εν μόνον ελεύθερον συνταγματικόν κράτος", έδωσε δε και σχετικό ψήφισμα στις Μεγάλες Δυνάμεις, όπου υποστήριζε ότι το νόθο μεταβατικό καθεστώς εμπόδιζε την οικονομική ανάπτυξη του νησιού και η μόνη φυσική λύση του κρητικού ζητήματος ήταν η ένωση.



συνέχεια... https://mwsaiko.blogspot.gr/2013/03/blog-post_36.html



Η Σονάτα του Σεληνόφωτος


Η Σονάτα του Σεληνόφωτος - Γιάννης Ρίτσος (απόσπασμα)
 
 img11

«Σκηνικό» του Γιάννη Τσαρούχη για το θεατρικό έργο του De Angelis
«Σπανιόλικη Νύχτα (Αγάπη)», Αθήνα 1985 (1938)
.

"Ἄφησέ με ναρθῶ μαζί σου. Τί φεγγάρι ἀπόψε! Εἶναι καλὸ τὸ φεγγάρι, - δὲ θὰ φαίνεται ποὺ ἄσπρισαν τὰ μαλλιά μου. Τὸ φεγγάρι θὰ κάνει πάλι χρυσὰ τὰ μαλλιά μου. Δὲ θὰ καταλάβεις. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.

συνέχεια...  https://mwsaiko.blogspot.gr/2012/09/blog-post_5786.html

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις