Πέμπτη 5 Απριλίου 2018

...όπως έκαναν στην Θράκη χιλιάδες χρόνια πριν...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Σήμερα οι χριστιανοί βάφουν αυγά, όπως έκαναν στην Θράκη χιλιάδες χρόνια πριν, επί Ορφέως. «Σύμφωνα με την διδασκαλία των σοφών ορφικών, ο Έρως εγεννήθη…
thebest.gr 

http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/260249

Σήμερα οι χριστιανοί βάφουν αυγά, όπως έκαναν στην Θράκη χιλιάδες χρόνια πριν, επί Ορφέως.
«Σύμφωνα με την διδασκαλία των σοφών ορφικών, ο Έρως εγεννήθη από ένα λαμπρό ασημένιο ωόν (αυγό) του Κρόνου/Χρόνου και της Αφροδίτης/Αστάρτης, στους κόλπους του Χάους, το οποίο συστρεφόταν εντός του Ερέβους. Ο Ωογενής Έρως ήταν αυτός ο οποίος έφερε την τάξι. Ο Έρως εγεννήθη πρώτος (γι' αυτό και ελέγετο και Πρώτος/Πρωτόγονος) και μετά εγεννήθησαν οι (άλλοι) θεοί! Εφάνη πρώτος κι ονομάσθηκε και Φάνης / Φάνος. (Αναφέρεται και με άλλα ονόματα, όπως Μήτις ή Πολυμήτις, Γενέτωρ, Αβρός, κ.ά.). Και ο διφυής / δίφυλος (ανδρόγυνος) Έρως ως δημιουργική αιτία, εν συνεχεία, ανάμειξε τα πάντα. Αυτός εγέννησε το Φάος / Φως και την Ημέρα.
Έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη (αγία) Τριάδα: Φάνης, Αιθήρ, Χάος. Κατ' άλλην παράδοσή μας, εν αρχή υπήρχε το Χάος, η Νυξ, το Έρεβος και ο Τάρταρος. Από ένα αυγό της μελανόπτερης Νυκτός - θεά, την οποία ακόμα και ο Ζευς σεβόταν - και του Ερέβους (ή του Ανέμου, ο οποίος την ξελόγιασε) εγεννήθη ένα ασημένιο αυγό, απ΄όπου βγήκε ο χρυσόπτερος και τετρακέφαλος Έρως. Αυτός έβαλε σε κίνηση το Σύμπαν! Αυτός έδωσε «το πρώτο κινούν» (κάποιοι το λένε σήμερα «θεωρία της Μεγάλης Εκρήξεως ή του Bing Bang»). Άρα «από το αυγό δημιουργήθηκε ο κόσμος!».
Η Νύχτα συζούσε μαζί του σε ένα σπήλαιο. Η Νύχτα ήταν τρισυπόστατη (άλλη Τριάδα: Νύχτα, Τάξη, Δικαιοσύνη). Και ο Έρως εδημιούργησε την Γη, τον Ουρανό, τον Ήλιο και την Σελήνη... Η λατρεία της μελανόπτερης Νυκτός πέρασε στην... μαύρη κότα. Τα αυγά που κάνουν οι μαυρόκοτες την Μεγάλη Πέμπτη, λέει ο λαός μας, έχουν θαυμαστές ιδιότητες: Μπορούν να διώξουν κάθε κακό! Τα μεγαλοπεφτιάτικα αυγά της μαυρόκοτας είναι ιαματικά (γιατρεύουν τον πονόλαιμο), εντομοκτόνα (διώχνουν μακριά τα σκαθάρια), και προφυλακτικά (φυλάγουν τ' αμπέλι απ' το χαλάζι)...
Το αρχαίο ελληνικό κοσμικό αυγό αυτό, είναι χωρισμένο στα δυο: Το κάτω τμήμα του είναι η Γη και το επάνω, το σκέπασμά της, ο Ουρανός. Από τον Έρωτα και το Χάος εγεννήθη το γένος των Ορνίθων, έπειτα ο Ουρανός, η Γη και το γένος των αθανάτων. Απ' αυτήν την παράδοση βαστάει το φαινομενικά παιδικό κι απλοϊκό ερώτημα του λαού μας εάν «η κότα (όρνιθα) έκανε το αυγό, ή το αυγό την κότα»... Τα δε ορνίθια έγιναν σε πολλές κατοπινές θρησκείες, τα πετεινά τ' ουρανού...
Έτσι, το αυγό γίνεται σύμβολον του μυστηρίου της ζωής, της δημιουργίας, της αναστάσεως! Το ωόν συμβολίζει, λοιπόν, την αρχή της εν τάξει ζωής από τον κόσμο του Χάους, τον σπόρο κάθε δημιουργίας, το Όλον, το αυγό περικλείει τα πάντα! Περιβάλλεται από έναν όφι, ο οποίος δαγκώνει την ουρά του (ουροβόρος όφις). Κατά μια άλλη, λιγότερο γνωστή ελληνική παράδοση, η θεά Πάνδημος Αφροδίτη ξεπρόβαλλε μέσα από ένα τεράστιο αυγό, το οποίο έπεσε στον ποταμό Ευκράτη/Ευφράτη... Τα ψάρια μετέφεραν το αυγό στην όχθη του ποταμού. Κάποια περιστέρια εκάθησαν επάνω του και αφ' ότου εκείνο ζεστάθηκε, βγήκε από μέσα του η θεά Αφροδίτη, από την οποία αργότερα ονομάσθηκε η θεά της Συρίας, Αστάρτη.
Δεδομένου ότι η θεά διακρίνονταν από ακεραιότητα και αίσθημα δικαιοσύνης, αγαθά που της έδωσε ο Ζευς, ιεροποίησε τα ψάρια και τα έθεσε ανάμεσα στ' αστέρια, δημιουργώντας τον Αστερισμό των Ιχθύων. Γι' αυτόν τον λόγο, οι Σύριοι θεωρούν τα ψάρια και τα περιστέρια θεούς και δεν τα τρώνε... Οι δε Πέρσες μνημόνευαν τα κόκκινα αυγά στις προσευχές τους.
Τέλος, οι ιχθείς και τα περιστέρια έγιναν σε πολλές κατοπινές θρησκείες, θεϊκά σύμβολα... Και στην λακωνική μυθολογία θα βρούμε θεογεννήσεις μέσα από αυγό: Οι Διόσκουροι («Διός κούροι»), οι δίδυμοι Λακεδαιμόνιοι παίδες του Διός-κύκνου, καταδιωκομένου υπό αετού, με την βοήθεια της Αφροδίτης, λ.χ. εγεννήθησαν μέσα από ένα χρυσό αυγό στον Ταΰγετο, με φορέα την ωραιοτάτη Λήδα, σύζυγο του βασιλέα Τυνδάρεω. (Κατά παραλλαγήν, υποδοχέας του θεϊκού σπέρματος ήταν η Νέμεσις, ή η Περσεφόνη. Όποια και να ήταν, εγκατέλειψε το αυγό, το οποίο μετά το βρήκε η αιτωλικής καταγωγής Λήδα, και το επώασε. Από το αυγό αυτό, που η Λήδα ετοποθέτησε επί βωμού, βγήκε η Ελένη, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των Διοσκούρων, της Λήδας και του Τυνδάρεω - βλ. σχ. και ερυθρόμορφο κρατήρα, του 420 π.Χ. ο οποίος εκτίθεται στο Ακαδημαϊκό Μουσείο Τέχνης Βόννης). Έτσι «μαγικά» προέκυψαν οι «Τυνδαρίδαι»: Ο αθάνατος Πολυδεύκης, ο θνητός Κάστωρ και η αδελφή τους, (Ωραία) Ελένη. Έτσι συμπληρώνεται η ιερή Τριάδα των Λακώνων.
Οι Διόσκουροι ήσαν επίσης θεότητες του φωτός (ως ο Φάνης των ορφικών) και από την Λακωνία και την Μεσσηνία, η λατρεία τους διεδόθη σε όλον τον ελληνισμό... Το ιερό αυτό αυγό οι Λάκωνες το φυλούσαν στο ιερόν της Ιλάειρας και της Φοίβης. Το είχαν κρεμασμένο από την οροφή του ναού και τυλιγμένο σε μεταξωτά πανιά! Αργότερα, στα Εκαταία (ή Οξυθύμια ή Περισκυλακισμός, εορτές υπέρ της θεάς Εκάτης), που τελούνταν την τελευταία ημέρα εκάστου μηνός, «καθάριζαν» τα σπίτια τους - κάτι σαν την σημερινή Καθαρά Δευτέρα - και έβαζαν αυγά, μέλι, τυρί και ψάρια στα τρίστρατα, για να τα βρουν και να τα φάνε οι επαίτες (παρακαθήμενοι στο Εκάτης δείπνον).
Όσοι όμως έτρωγαν τα εκατήσια των πτωχών, στιγματίζονταν ως «ακάθαρτοι». Τέλος, οι Ωάννες έβγαιναν με «σκάφανδρα» από τα βάθη της θάλασσας, μέσα από ένα μεγάλο αυγό! Παραστατικότερη παρομοίωση για την γέννηση της ζωής μέσα από τον κόλπο και το αμνιακό υγρό δεν υπάρχει. Είτα, ήλθαν οι παιδευτικοί μύθοι, οι οποίοι εδίδαξαν πως πρέπει να προφυλάσσονται τα αυγά, ως δημιοιυργοί ζωής (μύθος Αλκυόνης). Ενώ η Ιστορία Κόρακος και Τεισία, καταλήγει με την φράση «εκ κακού κόρακος, κακόν ωόν», απόδειξις πως οι αρχαίοι εγνώριζαν την γενετική κληρονομικότητα, φορέας της οποίας είναι το ωόν (ωάριον).
Έτσι το αυγό πέρασε στην λατρευτική συνείδηση του Έλληνος ως ιερόν... Και είθισται, οι Έλληνες τις ημέρες εορτής της Αναστάσεως, στα Αδώνια, ή στα νεκρόδειπνα-μνημόσυνα υπέρ των νεκρών, να έσπαγαν αυγά πάνω από τους τάφους, έτσι ώστε απ' αυτά να ξαναγεννηθεί ζωή... Το ίδιο κάνουν και σήμερα - χωρίς να τα ξεύρουν όλα αυτά - όταν τσουγκρίζουν (σπάνε) βαμμένα αυγά, μετά την Ανάσταση, όταν τρώνε την αυγοκομμένη μαγειρίτσα... Να βιώσετε μια αλήθινή Ανάσταση και να έχετε μια λαμπρή Λαμπρή! ΠΗΓΕΣ: Αριστοφάνης («Όρνιθες», 694), Γκρέιβς Ρ., Ελλάνικος («Θεογ.»), Επιμενίδης, Ιερώνυμος («Θεογ.), Kern O., Κύπρια έπη, Ορφικοί Ύμνοι (58), Orphicorum Fragmenta, Παυσανίας, Πρόκλος, Φερεκύδης, Ψέυδο-Υγίνος (Fabulae, 197), κ.ά.
Το αυγό σε άλλες αρχαίες παραδόσεις
Οι αρχαίοι Έλληνες, οι Πέρσες και οι Κινέζοι χάριζαν αυγά ως δώρα στις εορτές της Ανοίξεως. (Σε αντιγραφή, οι χριστιανοί βάζουν αυγά στα καλάθια των Λαζαρίνων, που ψάλλουν τα κάλαντα του αναστηθέντος Λαζάρου. Γι' αυτό λένε για τον τσιγκούνη πως «ποτέ αυγό δεν έδωσε μήτε τ' αγίου Λαζάρου»). Άλλες αρχαίες μυθολογίες - κυρίως των λαών της Μέσης Ανατολής, της Ασίας, κ.ά. - διδάσκουν πως το Πουλί του θεού Ηλίου έχει εκκολαφθεί από το Αυγό της Γης. Σε σουμερικούς τάφους στις πόλεις Ουρ και Νιπούρ ανακαλύφθηκαν χρυσά αυγά. Η αρχαία ελληνική παράδοση λατρείας του κοσμικού αυγού επέρασε και στους αντιγραφείς μας, Ρωμαίους, οι οποίοι επίσης χρησιμοποιούσαν βαμμένα αυγά σε ορισμένες ιεροτελεστίες τους. Έως και οι Κενυάτες πιστεύουν πως η ψυχή είναι κλεισμένη σε αυγό!
Οι εβραίοι έχουν στο τραπέζι της χαρακτηριστικής εορτής τους, το Πάσχα, απαραίτητα κρασί, άρτο, αρνί και ολόκληρο βρασμένο αυγό (σύμβολο του ναού της Ιερουσαλήμ). Ο χριστιανισμός - και άλλες θρησκείες - συνένωσε όλες αυτές τις παραδόσεις και τις καπηλεύθηκε ως δική του παρθενογένεση, αλλά δεν είναι έτσι δυστυχώς... «Εφηύραν» δε πλήθος κάλπικων παραδόσεων, που τις έντυσαν με τον μανδύα της αληθείας, για να πείσουν τους απλοϊκούς πιστούς τους πως δεν πρόκειται για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας...
Το αυγό σε Μακεδονία-Θράκη
Στα χωριά της Μακεδονίας τα αυγά βάφονται με ένα κοκκινόξυλο, την «μπακάμη». Το αυγό, που κρύβει μέσα του ζωική δύναμη, επίστευαν πως μπορούσε να την μεταδώσει σε ανθρώπους, ζώα και φυτά. Γι' αυτό και έγινε σύμβολο καλοσοδειάς, το πρώτο αυγό το παράχωναν στ' αμπέλια. Στην Μαργαρίτα Πέλλης επίστευαν ότι εάν μια χρονιά δεν ρίξουν να σπάσουν κόκκινα αυγά στον βράχο η σοδειά τους θα καταστραφεί! Τα υπόλοιπα «αγιασμένα αυγά» θάβονται μετά την εορτή της Ζωοδόχου Πηγής στ' αμπέλια και στα χωράφια για να δώσουν καλή σοδειά. Στο εικονοστάσι τοποθετούσαν επίσης ένα αυγό, το «αυγό της Παναγίας». Αυτό το σταύρωναν τα παιδιά του σπιτιού, για να το προστατεύσουν από το «κακό μάτι». Θα εχρησιμοποιείτο τον υπόλοιπό χρόνο για το «ξεμάτιασμα» των παιδιών. Τέλος και το αυγό που δεν έσπαγε κατά το «τσούγκρισμα», έμπαινε στο εικονοστάσι, έως την επόμενη Ανάσταση. Και στο Αμύνταιο τα «αγιασμένα αυγά» τοποθετούνται δίπλα στο εικόνισμα. Ένα απ' αυτά μένει ολοχρονίς εκεί. Όταν έχει καταιγίδα η μητέρα το βγάζει στον εξώστη με την πυροστιά και προσεύχεται για να απομακρυνθούν ο κεραυνός, το χαλάζι και οι πλημμύρες!
Η δοξασία προέρχεται από την Ανατολική Θράκη. Τέλος, πρωί-πρωί της μεγάλης Πέμπτης, σε όλη την Ελλάδα, οι γυναίκες καταπιάνονται με το ζύμωμα. Ζυμώνουν με μυρωδικά τις λαμπροκουλούρες (ή τα τσουρέκια). Ανάλογα με το σχήμα που τους έδιναν, είχαν και διάφορα ονόματα κατά τόπους: «Αυγούλες», «δοξάρια», «καλαθάκια», «κολομπίνες», «κουζουνάκια», «κουτσούνες», «κοφίνια» - «κoλλυρίδες» (στα βυζαντινά χρόνια), κλπ. Τις εστολίζουν με λωρίδες από ζυμάρι και ξηρούς καρπούς, σε διάφορα σχήματα, και στο κέντρο τοποθετούν - και πάλι - ένα κόκκινο αυγό! ΠΗΓΗ: Γ. Λεκάκης «Τάματα και αναθήματα», εκδ. Γεωργιάδης, 2000».

Σήμερα...5/4



...έχουν μαγική δύναμη....

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Τα λουλούδια, με τα οποία στολίζεται ο Επιτάφιος, έχουν μαγική δύναμη, αν είναι κλεμμένα από ξένους κήπους. Κι αν κλαπούν κι από τον Επιτάφιο, μετά τη λήξη…
iscreta.gr

http://iscreta.gr/2016/04/%CF%84%CE%B1-%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF

Τα λουλούδια, με τα οποία στολίζεται ο Επιτάφιος, έχουν μαγική δύναμη, αν είναι κλεμμένα από ξένους κήπους. Κι αν κλαπούν κι από τον Επιτάφιο, μετά τη λήξη της τελετής, έχουν ακόμα πιο δραστική ενέργεια: Σαν φυλαχτά ή σαν φάρμακα (βρασμένα με λίγο νερό στα κάρβουνα) για τα άρρωστα παιδιά. Μαγική δύναμη, αλλού, έχει και το χώμα, στα σταυροδρόμια, όπου έκανε στάση ο Επιτάφιος.
Σκορπίζοντάς το στο σπίτι, εξαφανίζονται οι κοριοί. Κι αν την κατάλληλη στιγμή, με ένα καλάμι, σχεδιάσουν σταυρούς στην αυλή του σπιτιού, στην Κρήτη, οι ποντικοί δεν πλησιάζουν τα κουκιά.

χωρίς χημικά και τοξικά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


Ιδέες για φυσικές βαφές χωρίς χημικά και τοξικά Τα πασχαλινά αυγά δεν μπορούν να λείψουν από το σπίτι και από το τραπέζι σας. Οι χημικές ουσίες, όμως, μπορούν!…
casasideas.gr

https://www.casasideas.gr/vapste-avga-me-ylika-pou-yparchoun-stin-k/

Ιδέες για φυσικές βαφές χωρίς χημικά και τοξικά
Τα πασχαλινά αυγά δεν μπορούν να λείψουν από το σπίτι και από το τραπέζι σας. Οι χημικές ουσίες, όμως, μπορούν!

Ξεχάστε τις βαφές του εμπορίου και δώστε φυσικό χρώμα στα αυγά, με υλικά που υπάρχουν στο σπίτι σας.
Η διαδικασία απαιτεί λίγο περισσότερο χρόνο, αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο πρωτότυπο και σίγουρα πιο υγιεινό. Η αναλογία των υλικών που αναφέρεται είναι για κάθε αυγό ξεχωριστά. Θα υπολογίσετε τη συνολική ποσότητα των υλικών, ανάλογα με τα αυγά που θέλετε να βάψετε.
Για να πετύχετε ροζ ή βιολετί χρώμα θα χρειαστείτε για κάθε αυγό:
1 κούπα χυμό από παντζάρι και 2 κουταλιές σούπας λευκό ξύδι
ή μία κούπα κόκκινο κρασί και μία κουταλιά σούπας μπαλσάμικο
ή μία κούπα χυμό ροδιού και 2 κουταλιές λευκό ξύδι

Για πράσινο χρώμα θα χρειαστείτε:
1 κούπα ζωμό από βρασμένο σπανάκι και 2 κουταλιές σούπας λευκό ξύδι
Για κίτρινο χρώμα θα χρειαστείτε:
μία κούπα νερό, 2 κουταλιές σούπας κουρκουμά ή σκόνη κάρι και 2 κουταλιές σούπας λευκό ξύδι

Για καφέ χρώμα θα χρειαστείτε
μίακ κούπα δυνατό μαύρο καφέ και 2 κουταλιές σούπας λευκό ξύδι
Ή μια κούπα σάλτσα Γούστερ (Worcestershire sauce) και δύο κουταλιές σούπας σάλτσα σόγιας.

Για πορτοκαλί χρώμα θα χρειαστείτε:
Δύο κούπες νερό, 2 κουταλιές σούπας πάπρικα σε σκόνη και 2 κουταλιές σούπας ξύδι.

ΒΑΦΟΥΜΕ-ΑΥΓΑ-ΟΠΩΣ-ΠΑΛΙΑφωτογραφία anexarttitosblog.gr
Εκτέλεση:
Για το ροζ, το πράσινο, το κίτρινο και το καφέ χρώμα: τοποθετήστε το μείγμα σε ένα μπολ και βάλτε μέσα τα βρασμένα αυγά. Αφήστε τα αυγά για όσο χρόνο θέλετε, ανάλογα με το χρώμα που επιθυμείτε. Όσο περισσότερο μείνουν στο μείγμα, τόσο πιο έντονο θα είναι το χρώμα.

Αν θέλετε να τα αφήσετε πολλές ώρες, τοποθετήστε το μπολ στο ψυγείο. Βγάλτε τα αυγά από το μπολ, ακουμπήστε τα σε μια σχάρα, πάνω σε λαδόκολλα μέχρι να στεγνώσουν εντελώς.
Για τα πορτοκαλί αυγά, τοποθετήστε τα αυγά σε κατσαρόλα και προσθέστε το μείγμα της βαφής. Αφήστε τα να βράσουν αρχικά σε δυνατή και έπειτα σε σιγανή φωτιά. Βγάλτε την κατσαρόλα από το μάτι και αφήστε τα αυγά μέσα στο μείγμα έως ότου έχετε πετύχει το επιθυμητό χρώμα.
Αν θέλετε να τα αφήσετε πολλές ώρες, περιμένετε έως ότου κρυώσει η κατσαρόλα και βάλτε την στο ψυγείο. Βγάλτε τα αυγά από την κατσαρόλα, ακουμπήστε τα σε μια σχάρα, πάνω σε λαδόκολλα μέχρι να στεγνώσουν εντελώς. πηγή 


Τα ντολμαδάκια της Μεγάλης Πέμπτης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Το εθιμικό φαγητό της Μεγάλης Πέμπτης είναι να τα ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα. Την ημέρα αυτή επιτρέπεται η κατανάλωση ελαιόλαδου.Την εποχή του Πάσχα τα αμπέλια ανοίγουν και πρωτοεμφανίζονται δροσερά και καταπράσινα τα…
iscreta.gr
Το εθιμικό φαγητό της Μεγάλης Πέμπτης είναι  να τα ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα. Την ημέρα αυτή επιτρέπεται η κατανάλωση ελαιόλαδου.Την εποχή του Πάσχα τα αμπέλια ανοίγουν και πρωτοεμφανίζονται δροσερά και καταπράσινα τα φυλλαράκια τους.
Η συνταγή 
300- 400  γρ. αμπελόφυλλα φρέσκα
1• 2 φλυτάνες  ρύζι

  1. • λίγο άνιθο , λίγοδυόσμο, λίγο μαιντανό
    • 1 μεγάλο κρεμμύδι
    • 1 μεγάλο κολοκύθι ή αγκινάρα ή και και τα δύο
    • 1-2 ώριμες ντομάτες
    • αλάτι
    • πιπέρι
    • ελαιόλαδο
(μπορείτε να προσθέσετε ότι φρέσκα λαχανικά θέλετε)
Εκτέλεση
Σε μία λεκάνη ψιλοκόβετε το κρεμμύδι, τρίβετε τη ντομάτα, το κοολοκύθι,τις αγκινάρες. Προσθέτετε το ρύζι, τον άνιθο , το δυόσμο και το μαιντανό ψιλοκομμένα.
Ρίχνετε το αλάτι, το πιπέρι,  και λάδι.
Ανακατεύετε καλά και τυλίγετε σε ντολμαδάκια τα ζεματισμένα αμπελόφυλλα.
Τα τοποθετείτε στην κατσαρόλα, ή στη γάστρα, προσθέτετε λίγο ελαιόλαδο και αλάτι ακόμα, σκεπάζετε με αμπελόφυλλα, βάζετε ένα πιάτο ανάποδα από πάνω, για να μην φύγουν τα ντολμαδάκια από τη θέση τους στο ψήσιμο, προσθέτετε λίγο νερό  και ψήνετε σε σιγανή φωτιά για 30-40 λεπτά περίπου.

Καλή Ανάσταση!
επιμέλεια: iscreta.gr


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

ΚΡΗΤΙΚΑ ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ


ΚΡΗΤΙΚΑ ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ
Τα αμυγδαλωτά είναι από τα αγαπημένα κεράσματα. Γλυκό ή
μπισκότο όπως θέλει μπορεί να το πει κανείς. Σημασία εχει
ότι είναι τόσο γευστικό που κάνείς δεν θα αρνηθεί αλλο ένα.
Στους γάμους και στις βαφτίσεις της Κρήτης κερνούν οπωσδήποτε
τον κόσμο αμυγδαλωτά τα οποία τα κάνουν ειδική παραγγελία
σε χωριά της Κρήτης.

ΥΛΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
700 γρ αμύγδαλα ξασπρισμένα και ψιλοκομμένα
200 γρ ζάχαρη
Ασπράδια 3 αυγών
3 κ.σ. χυμό λεμονιού
2 κ.σ. φρυγανιά τριμμένη
2 κ.σ. αλεύρι 
 
 Ανακατεύετε μαζί τα αμύγδαλα με τη ζάχαρη.
 Χτυπάτε τα ασπράδια σε μαρέγκα.
 Προσθέτουμε και τα υπόλοιπα υλικά
 Προσεκτικά ρίχνετε το μείγμα του αμύγδαλου, ανακατεύοντας απαλά να ενσωματωθούν τα υλικά.
 Στρώνετε τη λαμαρίνα με λαδόχαρτο ψησίματος. Βάζετε το μείγμα σε κορνέ και σχηματίζετε στρόγγυλα ή στενόμακρα μπισκότα. Με προσοχή, βουτάτε ένα πινέλο σε νερό και περνάτε από πάνω τα μπισκότα. Διακοσμείτε με το μισό αμύγδαλο.
Ψήνετε τα μπισκότα σε προθερμασμένο φούρνο, στους 170 βαθμούς, μέχρι να ροδίσουν ελαφρά.
Βγάζετε τα μπισκότα από το φούρνο, αφήνετε να κρυώσουν και φυλάτε σε αεροστεγές κουτί.
 

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων σήμερα

 http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=355216

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων σήμερα

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων την Πέμπτη, με εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης για το θέμα. Ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος εκφράζει την κοινωνική του ευαισθησία και αρωγή σε κάθε προσπάθεια για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ζώων και τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.
Φωτογραφία: Σπύρος Τσακίρης 

Φωτογραφία: Σπύρος Τσακίρης

  Η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010, για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Επιλέχθηκε η 4η Απριλίου επιλέχθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων Ζώων κυρίως γιατί χρονικά είναι ακριβώς στο μέσο της 4ης Οκτωβρίου, που γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.

Με αφορμή τον εορτασμό της, σε ανακοίνωσή του, ο  Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος δηλώνει «υπερήφανος για τη συγκρότηση του Δικτύου Ελλήνων Εθελοντών Κτηνιάτρων, τα μέλη του οποίου θα συνεχίσουν να προστρέχουν και να παράσχουν τις υπηρεσίες τους σε κάθε κρατικό πρόγραμμα εμβολιασμών και στειρώσεων όπου κι αν αυτό εκπονείται. Οι Έλληνες κτηνίατροι ανήκουν σε εκείνο το επιστημονικό δυναμικό της χώρας, που θεωρεί απαγορευτικές τις συνειδησιακές εκπτώσεις και με μοναδικό γνώμονα το ήθος και την επιστημονική τους κατάρτιση, υποκαθιστούν πολλές φορές το κρατικό κενό και το έλλειμμα κουλτούρας των κηδεμόνων αυτών των ζώων, με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να περιοριστούν και γιατί όχι, να εξαλειφθούν οι εικόνες ντροπής που καθημερινά εκτυλίσσονται στους δρόμους της χώρας».
Επισημαίνεται δε, πως «σε ότι αφορά στις φωνές εκείνες που ενδεχομένως θεωρούν το ενδιαφέρον για τα αδέσποτα στις μέρες που διανύουμε, κάπως περιττό ή χαμηλής προτεραιότητας, την ώρα που υπάρχουν “αδέσποτοι” – άστεγοι άνθρωποι, η απάντηση του Π.Κ.Σ. είναι κατηγορηματική: Ο Έλληνας κτηνίατρος δεν πρόκειται ν’ απεμπολήσει στοιχειώδεις αρχές του και θα κρατήσει ενεργό τον ζήλο του για την ευζωία των αδέσποτων, παρά τις επιταγές των καιρών. Και αυτό γιατί πιστεύει αφενός μεν, πως ουδεμία ευθύνη φέρουν τα ζώα αυτά για τη σημερινή κατάσταση, αφετέρου δε, πως το μόνο ανάχωμα στη λαίλαπα μιας οικονομικής κρίσης, είναι η αντίσταση στην ηθική κρίση και η με κάθε τρόπο προάσπιση αρχών, αξιών και δικαιωμάτων».

Εκδήλωση ενημέρωσης και  ευαισθητοποίησης του κοινού για τα αδέσποτα ζώα - ένα θέμα με κοινωνικές, πολιτισμικές και ηθικές προεκτάσεις - καθώς και η κατανόηση της αναγκαιότητας για προστασία και ανάληψη δράσης, μέσα από ομιλίες και προβολές που "άγγιξαν" διαφορετικές πτυχές του ζητήματος, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης στην Ηγουμενίτσα. Την εκδήλωση διοργάνωσε η ΛΒ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, σε συνεργασία με το Φιλοζωϊκό Σωματείο Θεσπρωτίας και τον Σύλλογο για την Ηθική Μεταχείρισητων Ζώων "Anima" Ιωαννίνων.
Συμμετείχαν εκπρόσωποι από φιλοζωϊκές οργανώσεις και φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση.

"O πολιτισμός και το μεγαλείο ενός λαού φαίνεται από τη συμπεριφορά του στα ζώα". Τη ρήση αυτή του Μαχάτμα Γκάντι χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Συλλόγου για την Ηθική Μεταχείριση των Ζώων "Anima" Ιωαννίνων, γιατρός Χρήστος Δρούγιας, για να "κλείσει" την ομιλία του στην εκδήλωση.
Στην ομιλία του, που είχε επίκεντρο μία άλλη ηθική απέναντι στα ζώα και τη ζωή, ο κ. Δρούγιας έκανε αναφορές στη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, όπως διαμορφώθηκε στην πορεία της ιστορίας επισημαίνοντας - μεταξύ άλλων - ότι οι προκαταλήψεις, η συνήθεια, η ομιλία - γλωσσική συμβατικότητα, το συμφέρον και η εκμετάλλευση εμποδίζουν μια απευθείας προσέγγιση και κατανόηση της σχέσης αυτής.

"Ίσως έρθει ο καιρός που ο αριθμός των ποδιών, το τριχωτό του δέρματος ή η κατάληξη του ιερού οστού να αποτελούν εξίσου ανεπαρκείς λόγους για να εγκαταλειφθεί στην ίδια μοίρα ένα πλάσμα με αισθήσεις. Τι άλλο θα μπορούσε να χαράξει μία αδιαπέραστη γραμμή; Μήπως η ικανότητα της λογικής ή του λόγου; Το ερώτημα δεν είναι αν μπορούν να συλλογιστούν ούτε αν μπορούν μιλήσουν. Αλλά μπορούν να υποφέρουν...", κατέληξε ο κ. Δρούγιας.

Σήμερα...4/4


ΜΗΝΑΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Σχετική εικόναΟ  
ΜΗΝΑΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ( ΟΝΟΜΑΤΑ -ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ)

Ο Απρίλης είναι ο τέταρτος μήνας του χρόνου κατά το Ιουλιανό και το Γρηγοριανό Hμερολόγιο, ο όγδοος κατά το Εκκλησιαστικό που αρχίζει τον Σεπτέμβριο, ο δεύτερος κατά το παλαιό ρωμαϊκό ημερολόγιο, και ο δέκατος στο αττικό ημερολόγιο ο οποίος ονομάζονταν Μουνιχιών και αντιστοιχούσε στο χρονικό διάστημα 24 Μαρτίου-22 Απριλίου του Γρηγοριανού ημερολογίου. Ο Απρίλιος περιλαμβάνει 30 ημέρες.
Οι Λατίνοι τον ονόμασαν Aprilis απ' το aperio= ανοίγω (apertus= ανοικτός και Apertio= Άνοιξη). μια που όλη η φύση ξαναγεννάται από το βαθύ χειμωνιάτικο ύπνο του χιονιού και τον αφιέρωσαν στη θεά Αφροδίτη.
Απρίλης και άνοιξη, Απρίλης και Πάσχα είναι για τον ελληνικό λαό σχεδόν αξεχώριστα.
Γι' αυτό τον είπαν και Ανοιξιάτη και Αιγιωργίτη, απ' τη μεγάλη γιορτή που περιλαμβάνει, και Κερασάρη, εκεί που πρωτοβγαίνουν τα κεράσια.
Η ελληνική παράδοση ονομάζει τον Απρίλη και «Λαμπριάτη», γιατί συνήθως το μήνα αυτό γιορτάζουμε το Πάσχα, τη μεγαλύτερη χριστιανική γιορτή της Ορθοδοξίας.
Η περίοδος της Μεγάλης Σαρακοστής, με την ψαλμωδία των Χαιρετισμών, ολοκληρώνεται την Παρασκευή που στις εκκλησίες ψάλλουν τον Ακάθιστο Ύμνο και ακολουθούν η Ανάσταση του Χριστού.
Παροιμίες για το μήνα Απρίλιο

Του Μάρτη ξύλα φύλαγε, μην κάψεις τα παλούκια,
και τ' Απριλιού τις δεκοχτώ, μην κάψεις τα καρούλια (του αργαλειού).

Σαν ρίξει ο Μάρτης μια βροχή κι Απρίλης άλλη μία,
να δεις κουλούρες στρογγυλές και πίττες σαν αλώνι.

Απρίλης φέρνει την δροσιά, φέρνει και τα λουλούδια.
Και τ' Απριλιού ταις δεκοχτώ,
πέρδικα ψόφησε στ' αυγό (δηλαδή απ' το κρύο).

Αν βρέξει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα,
χαρά σε εκείνον τον ζευγά που ‘χει στη γη σπαρμένα.

Ως τ' Απριλιού τις δεκαοχτώ να' χεις τα μάτια σου ανοιχτά.
Περάσανε οι δεκαοχτώ, άραξε πάνω σ' ένα αυγό.

Aν κάνει ο Mάρτης δυο νερά κι ο Aπρίλης πέντε - δέκα,
να δεις το κοντοκρίθαρο πως στρίβει το μουστάκι,
να δεις και τις αρχόντισσες πως ψιλοκλεισιρίζουν,
να δεις και τη φτωχολογιά πως ψιλοκοσκινάει.

Ο Μάρτης έχει τ' όνομα, κι ο Απρίλης τα λουλούδια.

Αν κάνει ο Απρίλης δυο νερά κι ο Μάης άλλο ένα,
χαρά στονε τον γεωργό που ‘χει πολλά σπαρμένα.

Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα.

Ο Απρίλης ο γρίλλης, ο Μάης ο πολυψωμάς.

Τον Απρίλη και το Μάη κατά τόπους τα νερά.

Αλί στα Μαρτοκλάδευτα και τ' Απριλοσκαμένα.

Του Απρίλη η βροχή, κάθε στάλα και φλουρί.

Αν κάνει ο Μάρτης τρία νερά κι ο Απρίλης άλλα δύο,
να δεις του Μάρτη τα κουκιά, τ' Απρίλη τα σιταράκια,
να δεις το γέρο- Κρίθαρο πώς τρέφει τη μουστάκα.

Απρίλης, Μάης, κοντά ειν' το θέρος.

Απρίλης έχει τα χάδια κι ο Μάρτης τα δαυλιά.

Των καλών ναυτών τα ταίρια τον Απριλομάη χηρεύουν.

www.paidika.gr

ΠΙΝΑΚΑΣ - Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



Το δείπνο και η προδοσία του Ιούδα

http://www.pemptousia.gr/2018/04/to-dipno-ke-i-prodosia-tou-iouda/

Το δείπνο και η προδοσία του Ιούδα

 
45_Deipno_Prodosia_titlos

Η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στο γεγονός της προδοσίας του Κυρίου από τον Ιούδα και στο δείπνο κατά το οποίο μια αμαρτωλή γυναίκα έπλυνε με μύρο τα πόδια του Ιησού. Να πώς αναφέρει τα γεγονότα αυτά ο ευαγγελιστής Ιωάννης.
Στο μεταξύ πλησίαζε το Πάσχα, η μεγάλη γιορτή των Ιουδαίων. Έξι μέρες πριν από το Πάσχα ήρθε ο Ιησούς ξανά στη Βηθανία όπου ζούσαν ο Λάζαρος με τις αδελφές του. Για χάρη του ετοίμασαν δείπνο. Η Μάρθα υπηρετούσε τους καλεσμένους κι ο Λάζαρος παρακαθόταν στο τραπέζι μαζί με τον Ιησού. Τότε η Μαρία πήρε ένα μπουκάλι από το πιο ακριβό άρωμα της νάρδου και άλειψε με αυτό τα πόδια του Ιησού. Κι ύστερα τα σκούπισε με τα μαλλιά της για να του δείξει την άπειρη ευγνωμοσύνη και αγάπη της. Όλο το σπίτι πλημμύρισε από την ευωδία.

prodosia

Ένας από τους μαθητές του Κυρίου, ο Ιούδας ο Ισκαριώτης είπε: «Αυτό το μύρο κοστίζει τριακόσια ασημένια νομίσματα. Γιατί να μην πουληθεί και να μοιραστούν τα χρήματα στους φτωχούς;». Είπε αυτά τα λόγια, όχι γιατί νοιαζόταν για τους φτωχούς, αλλά επειδή κρατούσε το κοινό ταμείο και συχνά χρησιμοποιούσε για τον εαυτό του χρήματα από αυτό. Τότε του είπε ο Ιησούς προφητικά: «Αφήστε αυτή τη γυναίκα ήσυχη. Αυτό που κάνει είναι για την ημέρα του ενταφιασμού μου. Τους φτωχούς θα τους έχετε πάντοτε μαζί σας, εμένα όμως δεν θα με έχετε. Και σας βεβαιώνω ότι, όπου κηρυχτεί το ευαγγέλιο, θα γίνεται λόγος και γι’ αυτήν την πράξη της».
Τότε ο Ιούδας πήγε στους αρχιερείς και τους είπε ότι είναι πρόθυμος να προδώσει τον Κύριο. Αυτοί χάρηκαν και του υποσχέθηκαν ότι θα του δώσουν χρήματα. Όλοι περίμεναν πια την κατάλληλη ευκαιρία.
Πολλοί Ιουδαίοι μόλις έμαθαν ότι ο Ιησούς βρίσκεται στη Βηθανία ήρθαν να δουν αυτόν και τον Λάζαρο που είχε αναστηθεί από τους νεκρούς. Γι’ αυτό οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι αποφάσισαν να σκοτώσουν και τον Λάζαρο, επειδή ήταν ο ίδιος η ζωντανή απόδειξη της δύναμης και θεότητας του Κυρίου.
footer eap
 
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Άγιον Όρος - Το ζωντανό Βυζάντιο (Mount Athos - The living Byzantium).

Για παιδιά

Η Μεγάλη Πέμπτη είναι η μέρα που ο Κύριος παραδίδει στους μαθητές του τη Θεία Ευχαριστία στη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου. Ο ευαγγελιστής...
pemptousia.gr




Δημοφιλείς αναρτήσεις