Κυριακή 22 Ιουλίου 2018

Οι παραδοσιακοί χοροί και τα οφέλη τους στην ανάπτυξη των παιδιών

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Οι παραδοσιακοί χοροί και τα οφέλη τους στην ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών.
topoikaitropoi.gr

http://faretra.info/2016/10/10/paradosiakoi-choroi-ofeli-anaptixi-paidion

Οι παραδοσιακοί χοροί και τα οφέλη τους στην ανάπτυξη των παιδιών

IMG_5334
Καλαματιανός, τσάμικος, συρτός, μπάλος, Ικαριώτικος… Οι ελληνικοί χοροί δεν έχουν τέλος. Όπως και τα πολλαπλά οφέλη τους στην ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών.
Χορός: Είναι η τέχνη, η οποία καλλιεργεί το σώμα και το νου. Μέσα από το χορό εκφραζόμαστε, ψυχαγωγούμαστε, επικοινωνούμε, ασκούμαστε.
Παραδοσιακός χορός: Όλα τα προηγούμενα, αλλά με την προσθήκη του στοιχείου του λαϊκού πολιτισμού, μέσα από τον οποίο εκφράζονται έντονα συναισθήματα για τον τόπο και το λαό, την ιστορία του, τη λεβεντιά του.
Κυκλικοί σχηματισμοί, όμορφες φορεσιές, λεβέντες νέοι και λυγερόκορμες κοπέλες που εκτελούν περήφανα αρχέγονες φιγούρες. Αλήθεια, ποιος Έλληνας δεν έχει ακούσει τους ξεσηκωτικούς σκοπούς της παραδοσιακής μας μουσικής και δεν έχει πεταχτεί από τη θέση του. Γιατί οι ήχοι του κλαρίνου, ας το παραδεχτούμε, κυλάνε μέσα στο αίμα μας και στο άκουσμά τους ξυπνά το θυμικό και ο νους καλώντας μικρούς και μεγάλους σε κινήσεις γνώριμες εδώ και αιώνες στη φυλή. Αν ανατρέξουμε στην ιστορία, θα δούμε ότι ο χορός από την αρχαιότητα ήδη ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης και της διαπαιδαγώγησης των μαθητών.
IMG_5304
Τα οφέλη τους στα παιδιά
Μάλιστα, όπως μας λέει η κ. Σοφία Ματζαριώτη, απόφοιτος της σχολής παραδοσιακών χορών της Δώρας Στράτου, καθώς οι ελληνικοί χοροί διακρίνονται για την ιδιαίτερη αισθητική τους, τη ρυθμικότητά τους, το συντονισμό χεριών και ποδιών, την έκφραση υψηλών ιδανικών, αλλά και της αισιόδοξης και χαρούμενης διάθεσης του λαού, δίνουν ευκαιρίες στα παιδιά να εκδηλώσουν τη ζωντάνια τους, να σύρουν το χορό, να νιώσουν τη χαρά της δημιουργικής έκφρασης, να τραγουδήσουν, να συγκινηθούν, να αποκτήσουν σχέση με την ελληνική μουσική και το τραγούδι. Ο παραδοσιακός χορός είναι φυσική κίνηση και γι’ αυτό αποτελεί μια εξαιρετική φυσική άσκηση για το σώμα και το πνεύμα ενός παιδιού.
Διδάσκει την περηφάνια και την απογείωση, ενώ με την αναβίωση των ηθών, εθίμων και συνηθειών της λαϊκής μας παράδοσης γίνεται το μέσο που συνδέει το παρελθόν και την ιστορία με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Η διδασκαλία των παραδοσιακών χορών πέρα από τη λαογραφική και πολιτιστική αξία που έχει, αναφέρεται στην ψυχοκινητική ανάπτυξη ενός παιδιού, την καλή του ισορροπία, τη σωματική άσκηση (οι ειδικοί δεν διακρίνουν το χορό ως άσκηση από αθλήματα του τύπου ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, κ.λπ., γι’ αυτό και αποτελεί ξεχωριστή, αυτόνομη ενότητα), την αισθητική του καλλιέργεια, την κοινωνικοποίησή του, την καλή συνεργασία και το πνεύμα ομαδικότητας που αναπτύσσεται στους κόλπους της ομάδας (ιδίως για τις ανάγκες της προετοιμασίας και της διοργάνωσης μιας παράστασης).
IMG_5290
Παράδοση, λαογραφία, πολιτισμός, λαϊκή έκφραση & ψυχαγωγία
Η κ. Ματζαριώτη πιστεύει ότι οι παραδοσιακοί χοροί αφενός δηλώνουν πολλά για την ιστορία του τόπου από τον οποίο προέρχονται αφετέρου δε για τις συνήθειες διασκέδασης και ψυχαγωγίας των κατοίκων. Η ίδια θεωρεί πολύ σπουδαίο, η διδασκαλία των χορών να μην περιορίζεται στο πρακτικό σκέλος, στο να μάθουν τα παιδιά απλώς κάποια βήματα και να μετατοπίζουν μηχανικά το σώμα τους, αλλά αυτά να συνοδεύονται από πολιτιστικά και λαογραφικά στοιχεία, πληροφορίες σχετικές με τις φορεσιές (πολύ σημαντικό κομμάτι της παρουσίασης ενός χορού), από παρότρυνση για αυτοσχεδιασμό, αυτοέκφραση, συμμετοχή με χτύπημα των χεριών και τραγούδι.
Στοιχεία δηλαδή που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και υπευθυνότητα. Σημαντικό είναι επίσης να αφιερώνεται χρόνος για την εκμάθηση των λόγων του τραγουδιού και αν κάποια παιδιά το επιθυμούν και κάποιων οργάνων. Γιατί μπορεί ο χορός να αποτελεί καλλιτεχνική δημιουργία που συνδέεται άμεσα με την κοινωνία και την ιστορία κάθε τόπου αλλά συγχρόνως δίνει στα παιδιά την αίσθηση ότι διασκεδάζουν πραγματικά και με την ψυχή τους και χαίρονται όλη τη διαδικασία κάθε λεπτό. Και αυτό είναι το ζητούμενο.
IMG_5423
Φωτογραφίες: faretra.info  από το 3ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών του  Λυκείου  Ελληνίδων Βέροιας

Πως να πετύχετε τα τηγανιτά Καλαμαράκια

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Ένα πιάτο υπέροχα καλοτηγανισμένα καλαμαράκια είναι πάντα ευπρόσδεκτο. Το σωστό τηγάνισμα του καλαμαριού δεν είναι αυτονόητο και απλό. Πάμε να δούμε…
Ένα πιάτο υπέροχα καλοτηγανισμένα καλαμαράκια είναι πάντα ευπρόσδεκτο. Το σωστό τηγάνισμα του καλαμαριού δεν είναι αυτονόητο και απλό. Πάμε να δούμε πως να πετύχετε ωραιότατα τηγανιτά καλαμαράκια και σε γεύση και σε εμφάνιση!!!
Υλικά συνταγής

 




  • Καλαμαράκια φρέσκα ή κατεψυγμένα
  • Αλεύρι
  • Αλάτι
  • Λεμόνι
Εκτέλεση συνταγής

  1. Ξεπαγώνουμε τα καλαμάρια μας αν είναι κατεψυγμένα.
  2. Καθαρίζουμε τα καλαμάρια μας [αν είναι ολόκληρα] ως εξής: κόβουμε τα πλοκάμια και αφαιρούμε το στόμα και τα μάτια τους. Αν τραβήξουμε τα πλοκάμια αφαιρούνται μαζί τους και τα εντόσθια, που τα πετάμε. Επίσης αφαιρούμε το ζελατινώδες κεντρικό «κόκκαλο» από το εσωτερικό τους. Τα χωρίζουμε σε ροδέλες. Αν είναι μικρά μπορούμε να τα τηγανίσουμε και ολόκληρα. Τα πλένουμε καλά και τα αφήνουμε σε σουρωτήρι να στραγγίξουν.
  3. Βάζουμε μπόλικο λάδι σε βαθύ τηγάνι ή φριτέζα και το αφήνουμε να κάψει πολύ καλά.
  4. Σε μια νάιλον σακούλα [προσοχή μην είναι τρύπια] βάζουμε αρκετό αλεύρι, παίρνουμε λίγα καλαμαράκια και τα βάζουμε μέσα. Κλείνουμε τη σακούλα και «χτυπάμε» το αλεύρι με τα καλαμαράκια μέχρι να αλευρωθούν καλά εσωτερικά και εξωτερικά.
  5. Αφού κάψει καλά το λάδι, τινάζουμε το περίσσιο αλεύρι από τα καλαμαράκια και τα βάζουμε λίγα λίγα στο καυτό λάδι. Αν έχουμε χρησιμοποιήσει  τηγάνι, αρχίζουμε να τα γυρίζουμε στο ένα λεπτό από τη στιγμή που μπήκαν στο καυτό λάδι. Αν έχουμε φριτέζα τα αφήνουμε ως έχουν. [καλά είναι και σε τηγάνι να σκεπάζονται από το λάδι].
  6. Ο συνολικός χρόνος τηγανίσματος δεν πρέπει να ξεπεράσει τα δύο – τρία λεπτά [2-3′] με το ρολόι. Αμέσως μόλις πάρουν ένα χρυσοκίτρινο χρώμα είναι έτοιμα.  ΜΗΝ ΤΑ ΑΦΗΣΕΤΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.
  7. Αφαιρούμε τα καλαμαράκια με τρυπητή κουτάλα τα βάζουμε πάνω σε χαρτί κουζίνας ώστε να στραγγίξουν τα περίσσια λάδια και τα αλατίζουμε . Δεν τα αλατίζουμε ποτέ πριν τα τηγανίσουμε γιατί με το αλάτι θα «σφίξουν».
  8. Αφήνουμε να ξανακάψει το λάδι και προσθέτουμε και τα υπόλοιπα. Τα σερβίρουμε ζεστά και τα περιχύνουμε με χυμό λεμονιού. [το χυμό λεμονιού τον προσθέτουμε την ώρα του σερβιρίσματος και όχι νωρίτερα γιατί θα «πανιάσουν»].
Το μυστικό για μαλακά καλαμαράκια εσωτερικά με τραγανή κρούστα εξωτερικά είναι το καυτό λάδι, το αλάτι στο τέλος του τηγανίσματος και όχι πριν το τηγάνισμα. Βασικά όμως είναι ο χρόνος ψησίματος. Επίσης να βάζετε λίγα λίγα τα καλαμαράκια στο καυτό λάδι για να μη «πέφτει» η θερμοκρασία του λαδιού.
Πηγή

7 Κλειδιά για να ανοίξετε τη θύρα

7 Κλειδιά για να ανοίξετε τη θύρα των νέων ευκαιριών στη ζωή σας.

Της Ιουλίας Πιτσούλη Στο παλιό βιβλίο με τη μυθολογία των πόλεων υπάρχει μια ιστορία για μια σημαντική ηρωίδα, μια νέα, όμορφη γυναίκα που κάποια μέρα…
awakengr.com
https://awakengr.com/7-klidia-gia-na-anixete-ti-thyra-ton-neon-efkerion-sti-zoi-sas/




Της Ιουλίας Πιτσούλη
Στο παλιό βιβλίο με τη μυθολογία των πόλεων υπάρχει μια ιστορία για μια σημαντική ηρωίδα, μια νέα, όμορφη γυναίκα που κάποια μέρα άρχισε να ακούει κάτι σαν ψίθυρο στην καρδιά της. Ήταν μια απαλή, σιγανή φωνούλα που επανερχόταν όλο και πιο συχνά μέχρι που μια μέρα έγινε κάλεσμα. Κάτι μέσα της την καλούσε να κάνει μια αλλαγή πορείας. Να κατευθύνει το βήμα της προς ένα νέο ορίζοντα κι ένα καινούργιο πεπρωμένο. Η ηρωίδα αυτού του μύθου ήξερε ότι η αλλαγή ήταν αναγκαία και επιθυμητή. Αλλά δεν ήταν σίγουρη τι ακριβώς έπρεπε να κάνει. Και τότε η σιγανή φωνή μέσα της την καθοδήγησε: ψάξε στο μεγάλο μπαούλο που υπάρχει στην αποθήκη. Εκεί θα βρεις 7 συμμάχους που θα σε βοηθήσουν να ξεκαθαρίσεις αυτό που θέλεις, αυτό που είναι σημαντικό για σένα. Η ηρωίδα του μύθου κατέβηκε στην αποθήκη της, έψαξε στο μπαούλο κι εκεί συνάντησε το Βιβλίο των Αλλαγών. Όχι, δεν ήταν το Ι Τσινγκ, η παλιά Κινέζικη τεχνική εσωτερικής μαντείας. Ήταν το προσωπικό της Βιβλίο των Αλλαγών που αποτελείτο όλο κι όλο από 7 εικόνες – οδηγούς. Στην πρώτη απεικονίζονταν Κεφαλές των Ερμών, στην άλλη το Αθέατο Ρολόι, στις επόμενες σελίδες είδε τη Λίστα με τα Χελιδόνια, την Εσωτερική Πυξίδα, τον Πάγκο του Αργυραμοιβού, το Χάρτη Πορείας και την Οθόνη του Μέλλοντος. Χάρη σ’ αυτά τα εργαλεία κατανόησε καλύτερα αυτό που της ψιθύριζε η καρδιά της και διέκρινε το είδος της αλλαγής που έπρεπε να κάνει και, κυρίως, το βαθύτερο λόγο.
Όταν κουρδίζονται τα όργανα
Η ηρωίδα αυτή υπάρχει μέσα μας. Αναδύεται κάθε φορά που αλλάζει ο ανεμοδείκτης στη ζωή μας καλώντας μας σε μια αλλαγή εποχής. Την προσέγγιση αυτής της επερχόμενης μεταβολής τη νιώθουμε. Έρχεται σαν το ξαφνικό δροσερό αεράκι που προηγείται μιας καθαρτήριας βροχής. Ακούγεται σαν το κούρδισμα των οργάνων μιας ορχήστρας λίγο πριν ξεκινήσει η συναυλία. Είναι οι προπομποί, τα προμηνύματα. Πάντα υπάρχουν. Η αλλαγή, όσο κι αν την ονομάζουμε ξαφνική, ποτέ δεν είναι. Το σύμπαν μας στέλνει οιωνούς και σήματα. Πολλά από αυτά τα προσπερνάμε. Άλλοτε από το φόβο γι αυτή την αλλαγή και τις ανατροπές που θα φέρει κι άλλοτε επειδή δεν τα προσέχουμε εξαιτίας της αποσύνδεσής μας από τα συναισθήματα και τις βαθύτερες ανάγκες μας. Υπάρχουν όμως και εκείνες οι περίοδοι όπου όχι μόνο δεν φοβόμαστε την αλλαγή αλλά την επιζητούμε. Ως λύση, ως ευκαιρία κι ως πτήση ελευθερίας. Άλλωστε, οι φυσικοί νόμοι αυτού του σύμπαντος επιβάλλουν την περιοδικότητα: Κάθε τόσο κι ένας διαφορετικός τομέας οδηγείται στην ανανέωσή του. Άλλοτε είναι κάποιες σχέσεις μας που μοιάζουν να έχουν εξαντλήσει όλα τα αποθέματα χαράς και επικοινωνίας (ή τα αποθέματα υπομονής μας) και απλώς ανακυκλώνουν την ανία ή τον πόνο. Άλλοτε η αλλαγή φαίνεται αναγκαία σε επαγγελματικό επίπεδο ώστε να ξεκολλήσει η καριέρα μας ή να απελευθερωθεί ένα νέο είδος δημιουργικότητας. Άλλοτε πάλι η όποια μεταβολή αφορά καθαρά πρακτικά ή εξωτερικά ζητήματα όπως μια μετακόμιση. Μερικές φορές η αλλαγή αφορά στο σώμα μας και ξεκινά από ένα νέο κόψιμο μαλλιών ή μια δίαιτα και φτάνει ως την αισθητική χειρουργική. Όσες μορφές κι αν έχουν οι μεταβολές που εκδηλώνονται στη ζωή μας στην πραγματικότητα έχουν πάντα το ίδιο υπόβαθρο: την ανάγκη για εσωτερική μεταβολή. Αυτό ακριβώς αντιπροσωπεύουν είτε πρόκειται για αλλαγή της στόφας των καναπέδων είτε για αλλαγή του συντρόφου μας. Σε εσωτερικό επίπεδο, σε επίπεδο ψυχής, τα πράγματα μετράνε αλλιώς.
Οι 7 Σύμμαχοι της Αλλαγής
Δεν έχει σημασία αν τη θέση του Κώστα την παίρνει ο Γιάννης στην καρδιά μας ή και ο κανείς αλλά τι μαθαίνουμε και κατά πόσο εξελισσόμαστε μέσα από τις σχέσεις μας. Κατά πόσο διευρύνουμε την κατανόηση, την καλοσύνη και τη συγχώρεση. Η ψυχή μας ποσώς ενδιαφέρεται αν θα μετακομίσουμε στη Φιλοθέη, στο Παγκράτι ή στη Λάρισα, αλλά πόσο μπορούμε να μετατοπιστούμε σε επίπεδο πεποιθήσεων και ιδεών και σε ποιες νέες εσωτερικές πραγματικότητες μπορούμε να μεταβούμε αποχαιρετώντας το παλιό και προχωρώντας στο νέο. Έτσι τα πάντα έχουν τη συμβολική τους σημασία. Τη δική τους σημειολογία. Γι αυτό καθώς το φθινόπωρο προσεγγίζει σιγά-σιγά φέρνει μαζί του το αίτημα της αλλαγής, όπως και κάθε νέα σαιζόν. Κάντε λοιπόν μια παύση και σκεφτείτε: διαισθάνεστε ότι βρίσκεστε σε ένα σημείο καμπής; Είστε στα πρόθυρα μιας μεταβολής που αν και την επιθυμείτε ίσως και να τη φοβάστε λιγάκι; Αν νιώθετε έτσι σίγουρα έχετε ψυχανεμιστεί πως η πυξίδα της ζωής σας στρέφεται προς άλλη κατεύθυνση. Όμως, προς τα πού νιώθετε να σας ωθεί η εσωτερική σας καθοδήγηση; Τι θέλετε να γίνετε, να κάνετε, να πείτε ή να ολοκληρώσετε στη ζωή σας; Ιδού οι 7 σύμμαχοι που μπορούν να σας βοηθήσουν να «περάσετε απέναντι».
1. Οι κεφαλές των Ερμών. Στις αρχαίες μεγάλες οδούς υπήρχαν οδοδείκτες. Στήλες, στην κορυφή των οποίων απεικονιζόταν η μορφή του Ερμή. Ήταν κάτι σαν προσκυνητάρια (αντίστοιχα με τα σημερινά εκκλησάκια στους δρόμους). Ο ρόλος τους ήταν προστατευτικός καθώς ο Ερμής ήταν προστάτης των διαβατών και των ταξιδιωτών. Με κάποιο τρόπο αυτές οι κεφαλές των Ερμών εξακολουθούν να υπάρχουν . Μπορούμε να τις δούμε να παρουσιάζονται κάθε φορά που χαράζουμε μια νέα πορεία. Εμφανίζονται σαν οδοδείκτες για να μας κάνουν σινιάλο προς τα πού να πορευτούμε και να επιβεβαιώσουν αν βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι μορφές τους είναι πολλές. Μπορεί να είναι ένα βιβλίο που κάποιος μας χαρίζει. Ένα γκράφιτι στον τοίχο ή το όνομα ενός ανθρώπου που κάποιος φώναξε ενώ είχαμε στο νου μας την κατάσταση αλλαγής με την οποία είμαστε αντιμέτωπες. Κάθε στιγμή είναι κατάμεστη από μηνύματα και οιωνούς. Εάν υψώσουμε τις εσωτερικές μας κεραίες θα πιάσουμε τα μυστικά σήματα να έρχονται από παντού. Σαν ένα ενορχηστρωμένο τραγούδι που το σύμπαν έχει συνθέσει για μας. Αυτού του τύπου τα προμηνύματα απαιτούν συνεχή εγρήγορση αλλά προσφέρουν λύσεις, ιδέες ακόμα και καθοδήγηση ιδίως όταν βρισκόμαστε αντιμέτωπες με διλήμματα και δεν ξέρουμε τι να αποφασίσουμε και προς ποια κατεύθυνση να στρέψουμε τον άνεμο της αλλαγής που πνέει μέσα μας.
2. Το Αθέατο Ρολόι. Πίσω από τα γεγονότα υπάρχει ένα αθέατο ρολόι που ρυθμίζει τη χρονική στιγμή ωρίμανσης των καταστάσεων. Όσο κι αν βιαζόμαστε προσπαθώντας να επιταχύνουμε ή αντίθετα να καθυστερήσουμε ορισμένες καταστάσεις τα πράγματα θα συμβούν ακριβώς στην ώρα τους. Με ωρολογιακή ακρίβεια. Γράφει για μια μικρή πεταλούδα ο Καζαντζάκης που τη βρήκε τυλιγμένη στο κουκούλι της ως κάμπια. Κι εκείνος ανυπομονώντας, θέλοντας να επιταχύνει τη διαδικασία και να βοηθήσει, όπως νόμιζε, την πεταλούδα να ελευθερωθεί την πήρε στις φούχτες του και ζεσταίνοντάς την με την ανάσα του ανάγκασε το κουκούλι να ανοίξει πριν την ώρα του. Από μέσα αποκαλύφθηκε μια μικρή ατελής πεταλούδα με μικρά ατροφικά φτερά. Την είδε και έφριξε. Και κατανόησε. Δεν μπορούμε να εκβιάσουμε τα πράγματα να ολοκληρωθούν πριν την ώρα τους. Όσο καλή πρόθεση κι αν έχουμε. Πρέπει να σεβαστούμε τον εσωτερικό τους ρυθμό, αυτόν που τα οδηγεί να έρθουν σε ύπαρξη την κατάλληλη στιγμή. Η δύση το ονομάζει timing. Η ανατολή «Ρολόι του Θεού». Αν αφουγκραστείτε θα το ακούσετε και θα ξέρετε πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνετε το μεγάλο βήμα.
3. Η Λίστα με τα Χελιδόνια. Αν η μεταβολή δεν έρχεται προς εσάς πηγαίνετε εσείς προς αυτήν.Εφόσον έχετε αποφασίσει ότι η ζωή σας έχει άμεση ανάγκη από αλλαγή αλλά δεν ξέρετε τι ακριβώς θέλετε, ξεκινήστε από αυτά που ξέρετε. Από τις εκκρεμότητες. Κάντε μια λίστα με 10 πράγματα από αυτά που αναβάλλετε από το σήμερα στο αύριο ή από το πέρυσι στο φέτος. Μπορεί να είναι η τακτοποίηση των χαρτιών σας ή ενός συρταριού. Η ταξινόμηση των ανακατεμένων φωτογραφιών. Ένα αναγκαίο αλλά ίσως όχι τόσο επιθυμητό τηλεφώνημα που ξέρετε ότι πρέπει να κάνετε. Το ξεκαθάρισμα μιας αποθήκης. Η ανασκαφή στο πατάρι ή το πρόγραμμα ειδικής διατροφής που όλο λέτε ότι πρέπει να υιοθετήσετε. Μπορεί να ήρθε η στιγμή να ασχοληθείτε με εκείνα τα βιβλία, τα περιοδικά και τις εφημερίδες που έχετε στοιβάξει προς ανάγνωσιν ή να πάρετε απόφαση για τις ιατρικές εξετάσεις που έπρεπε να έχουν γίνει προ καιρού. Αφήστε το νου σας να σας παρουσιάσει όλα εκείνα που έχετε συγκεντρώσει στη λίστα αναμονής της ζωής σας και διαλέξτε 10 από αυτά. Είναι τα χελιδόνια σας! Θα σας φέρουν την άνοιξη βάζοντάς σας σε μια ατμόσφαιρα αλλαγής και δράσης. Ξεκινήστε με ένα στόχο τη φορά κι αφού τον ολοκληρώσετε βάλτε προς εφαρμογή τον επόμενο. Καθώς θα κινήστε δυναμικά ξεκαθαρίζοντας τις εκκρεμότητες θα αλλάξετε τα δεδομένα σας και θα προσελκύσετε ευρύτερες αλλαγές στη ζωή σας για να σας ανανεώσουν.
4. Ο Πάγκος του Αργυραμοιβού. Κανένα τέλος εποχής ούτε και καμιά αλλαγή δεν έρχονται χωρίς κόστος και χωρίς κέρδος. Μερικές φορές παρά τη δυσφορία και τα παράπονά μας συντηρούμε καταστάσεις που φαίνονται δυσάρεστες μόνο και μόνο γιατί στον τελικό απολογισμό το κέρδος είναι μεγαλύτερο από το κόστος. Έστω κι αν τα φαινόμενα δείχνουν το αντίθετο. – Πρόσφατα μια φίλη θεραπεύτρια έλεγε για μια πελάτισσά της που έπασχε από σκλήρυνση κατά πλάκας. Παρά την ταλαιπωρία της και τις κινητικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε ήταν κατά βάθος ικανοποιημένη επειδή εξαιτίας της ασθένειάς της ο άντρας της είχε στρέψει όλη του την προσοχή σ’ αυτήν διαλύοντας μια ερωτική σχέση που είχε δημιουργήσει παράλληλα. Επιζητώντας λοιπόν την αλλαγή στη ζωή σας σε όποιο τομέα κι αν ορίσετε ότι τη χρειάζεστε πρέπει πρώτα να περάσετε από τον πάγκο του αργυραμοιβού, δηλαδή να παζαρέψετε μέσα σας τι θα δώσετε και τι θα λάβετε ως αντάλλαγμα.
Τι θα χάσω με τη συντήρηση του παλιού;
Τι θα κερδίσω με την αλλαγή;
Ποιο από τα δυο είναι σημαντικότερο για μένα;

Ιδού τρεις καίριες ερωτήσεις που αν τις απαντήσετε με ειλικρίνεια θα ξέρετε αν είστε έτοιμες για την αλλαγή. Στην αντίθετη περίπτωση θα την υπονομεύσετε δίχως καν να το συνειδητοποιήσετε.
5. Χαρτογράφηση της Πορείας. Όπως ήδη αναφέραμε αν η ίδια η αλλαγή δεν έρθει προς εσάς καλώντας σας για ένα ταγκό, θα πρέπει να την επιδιώξετε εσείς εφόσον νιώθετε ότι τη χρειάζεστε. Οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί και διάφοροι: για να ανανεώσετε την ερωτική σας ζωή, τη μορφή σας, τη δουλειά σας, για να τονώσετε τα οικονομικά σας ή για να οδηγήσετε σε νέους ορίζοντες το πνεύμα σας. Σε κάθε περίπτωση όση ορμή κι αν έχετε να ανοίξετε τα παράθυρα στη ζωή σας για να μπει ο αέρας της ανανέωσης θα χρειαστείτε συμμάχους. Καταστρώστε ένα χάρτη πορείας και σκεφτείτε ποιοι θα μπορούσαν να σας υποστηρίξουν, να σας ανοίξουν το δρόμο, να σας προσφέρουν τις γνώσεις και τις γνωριμίες, τις πληροφορίες ή και τα υλικά μέσα ώστε να διευκολύνετε την ανάδυση μιας νέας πραγματικότητας. Η χαρτογράφηση της πορείας προς την οποία θέλετε να κατευθυνθείτε έχει τη σπουδαιότητα του στρατηγικού σχεδιασμού μιας μάχης. Μην επιτρέψετε στην παρόρμησή σας να σας ωθήσει σε βεβιασμένες κινήσεις και μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε κάθε δυνατή βοήθεια που μπορείτε να εξασφαλίσετε. Πάνω απ’ όλα μην μείνετε μόνη. Η παρουσία βοηθών και συμμάχων θα είναι η ασπίδα προστασίας σας στο καινούργιο μονοπάτι που χαράζετε.
6. Η Εσωτερική Πυξίδα. Ο υποσυνείδητος νους μας κρύβει πληροφορίες για τις οποίες ο συνειδητός δεν έχει ιδέα, ούτε λογική εξήγηση. Ο δεξιός λοβός του εγκεφάλου, λένε οι ειδήμονες, είναι σε μεγαλύτερη επαφή με το υποσυνείδητό μας γι αυτό και μιλάει μια γλώσσα που ο συνειδητός νους δεν καταλαβαίνει. Τόσο το καλύτερο, γιατί σε ορισμένες περιπτώσεις οι φόβοι και οι αντιρρήσεις του θα μπορούσαν να παρέμβουν μπλοκάροντας τις πολύτιμες πληροφορίες που έχει να μας προσφέρει ο εσωτερικός μας εαυτός. Όπως αυτή της εσωτερικής πυξίδας. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό εργαλείο που συνδέεται απευθείας με τη διαίσθησή μας και μπορεί να δώσει σπουδαίες πληροφορίες για την καλύτερη επιλογή ιδίως όταν υπάρχουν διλήμματα ή ελλιπείς πληροφορίες. Ο εσωτερικός μας εαυτός έχει επαφή με τη συμπαντική δεξαμενή γνώσεων καθώς, όπως επιβεβαίωνε και ο Πλάτωνας, η γνώση είναι ανάμνηση ! Μέσα μας βρίσκονται όλες οι απαντήσεις. Οι επιστημονικές μελέτες επισημαίνουν πως ο δεξιός λοβός του εγκεφάλου δεν εκφράζεται με λόγια αλλά με άλλους τρόπους επικοινωνίας όπως η ζωγραφική, η μουσική και η εσωτερική πυξίδα που μας δίνει αίσθηση αντίληψης του χώρου. Αν βρίσκεστε λοιπόν με το βήμα μετέωρο μη ξέροντας αν θα πρέπει ή όχι να προχωρήσετε σε μια αλλαγή εποχής στη ζωή σας ή αν δεν μπορείτε να αποφασίσετε ποιος από τους δυο, τρεις ή και περισσότερους δρόμους (ή δεσμούς !) που ανοίγονται μπροστά σας είναι ο καλύτερος, η εσωτερική σας πυξίδα μπορεί να σας καθοδηγήσει με άηχο αλλά αλάνθαστο τρόπο. Για να επικοινωνήσετε μαζί της προτιμήστε μια ώρα που θα είστε μόνη κι απερίσπαστη. Φέρτε στο νου σας τη ζωή σας όπως είναι τώρα και σταθείτε όρθια κοιτώντας προς μια κατεύθυνση του ορίζοντα, όποια θέλετε. Ύστερα ορίστε με το νου σας μια άλλη κατεύθυνση που θα αντιπροσωπεύει την αλλαγή που θέλετε να κάνετε. Αν υπάρχει και άλλη εναλλακτική ορίστε ένα τρίτο σημείο στο χώρο που θα αντιπροσωπεύει και αυτή την εκδοχή. Κατόπιν κλείστε τα μάτια και στρέψτε το σώμα σας προς την κατεύθυνση που αντιπροσωπεύει την παρούσα κατάσταση. Δε χρειάζεται να κάνετε τίποτα παρά μόνο να παρατηρήσετε προσεκτικά πώς νιώθετε.
Ποιο είναι το κυρίαρχο συναίσθημά σας και κυρίως πώς νιώθει το σώμα σας;
Πόσο καλά πατάτε στη γη;
Αισθάνεστε κάπου σφίξιμο ή πόνο; Οι ώμοι σας είναι χαλαροί ή σφιγμένοι;
Πόσο ασφαλείς νιώθετε σ’ αυτή τη θέση;

Ύστερα, μετακινηθείτε προς την κατεύθυνση που έχετε ορίσει ότι αντιπροσωπεύει την αλλαγή. Νιώστε πάλι τα συναισθήματά σας και το σώμα σας. Τι πληροφορίες σας έδωσαν; Κάντε το ίδιο και για την τρίτη ή όσες άλλες εκδοχές υπάρχουν. Παρατηρήστε, σε ποια από τις διάφορες θέσεις αισθανθήκατε καλύτερα; Μην αναζητάτε απαντήσεις από το χώρο της λογικής. Απλώς αφεθείτε στην καθοδήγηση της εσωτερικής σας πυξίδας.
7. Η Οθόνη του Μέλλοντος. Αν ξαφνικά κάποιος σας ρωτούσε τι ακριβώς θέλετε να αλλάξει στη ζωή σας για να νιώθετε περισσότερη πληρότητα ίσως και να δυσκολευόσαστε να το προσδιορίσετε με ακρίβεια λεπτομέρειας. Αυτό συμβαίνει στους περισσότερους ανθρώπους. Μπορεί λ.χ. να λένε ότι επιθυμούν μια καλύτερη σχέση αλλά δεν την έχουν προσδιορίσει επακριβώς. Τι σημαίνει στην πράξη και στην καθημερινότητα αυτή η σχέση; Με ποιο τρόπο παρεμβάλλεται στις συνήθειές σας; Το πρώτο και το σημαντικότερο βήμα για μια αλλαγή με νόημα είναι να αποφασίσουμε τι ακριβώς ζητάμε από αυτήν. Για να διευκολυνθείτε σ’ αυτό αφήστε το νου σας να μετατραπεί σε μια οθόνη που πάνω της θα απεικονιστεί με λεπτομέρειες η ζωή σας πέντε χρόνια μετά. Αναλογιστείτε:
Πώς θα θέλατε να έχετε ζήσει σ’ αυτό το διάστημα; Καταγράψτε συγκεκριμένες συμπεριφορές και ενέργειες που να είναι υλοποιήσιμες. Ύστερα μεταφερθείτε στο μέλλον και οραματιστείτε μια μέρα σας, πέντε χρόνια μετά.
Πού θα ζείτε;
Με ποιους;
Τι εισόδημα θα έχετε; Ποια εργασία;
Πώς θα είναι οι σχέσεις σας με τους άλλους;
Ποια ψυχολογική κατάσταση θα επικρατεί μέσα σας; Ποιο κυρίαρχο συναίσθημα; Κι ακόμα
Πώς συμπεριφέρεστε, πώς νιώθετε, τι σκέφτεστε;

Αφού ρίξετε αυτή τη ματιά στο μέλλον σημειώστε σε ένα χαρτί τις λεπτομέρειες και ύστερα κλείστε τα μάτια και ρωτήστε την καρδιά σας: Πόσο έτοιμη νιώθω να ξεκινήσω αυτή την 5ετία; Πόσο ειλικρινά την επιθυμώ;
Οι απαντήσεις που θα δώσετε θα σας είναι εξαιρετικά πολύτιμες. Θα φωτίσουν με πολύ ξεκάθαρο τρόπο τα πώς, πότε και γιατί της νέας εποχής που θέλετε να εγκαινιάσετε στη ζωή σας και θα σας δώσουν την αναγκαία σιγουριά για να βαδίστε αποφασιστικά προς τη νέα σας πραγματικότητα. Καλή Αρχή!
noosfera.gr

Ένα… πειρατικό φιορδ βρίσκεται στο Ρέθυμνο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Ένα απίστευτα μαγευτικό τοπίο που θυμίζει τα Νορβηγικά φιόρδς αλλά με στον ήλιο τα βράχια τα χρώματα και την άγρια ομορφιά της Κρήτης, βρίσκεται καλά κρυμμένο στο Λιβυκό Πέλαγος. Νότια του Ρεθύμνου, ανάμεσα στον Πλακιά και την Πρέβελη…
iscreta.gr
https://www.youtube.com/watch?v=4YmfDTHhVXo

Ένα… πειρατικό φιορδ βρίσκεται στο Ρέθυμνο


Ένα απίστευτα μαγευτικό τοπίο που θυμίζει τα Νορβηγικά φιόρδς αλλά με στον ήλιο τα βράχια τα χρώματα και την άγρια ομορφιά της Κρήτης, βρίσκεται καλά κρυμμένο στο Λιβυκό Πέλαγος.
Νότια του Ρεθύμνου, ανάμεσα στον Πλακιά και την Πρέβελη βρίσκεται ο ”Κάραβος” ένας μακρόστενος κόλπος περίπου 100 μέτρων που σχηματίζεται ανάμεσα σε μεγάλους κάθετους βράχους δημιουργώντας ένα καλά προστατευμένο φυσικό λιμανάκι που καταλήγει σε μια μικρή παραλία με άμμο, πλάτους 2 μέτρων.
Εκεί έβρισκαν καταφύγιο κατά την Βυζαντινή περίοδο οι πειρατές, που έδωσαν και το όνομα στον ”Κάραβο” και παλαιότερα κατά τη μυθολογία είναι το μέρος που ο Οδυσσέας μαγεμένος από την ομορφιά του τόπου αλλά και της βασίλισσας Καλυψώ, έμεινε εκεί για επτά χρόνια πριν επιστρέψει στην Ιθάκη.
Δείτε το βίντεο του Νίκου Σαράντου:

Γαλακτομπούρεκο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Γαλακτομπούρεκο παραδοσιακό με σιμιγδαλένια κρέμα


Ζεσταίνετε ανακατεύοντας το γάλα με το σιμιγδάλι και το ξύσμα του λεμονιού. Προσθέτετε το μαστουνάκι της βανίλιας και μόλις πάρουν βράση αποσύρετε από…
www.icookgreek.com




Υλικά συνταγής

  • Για 20 κομμάτια
  • φύλλο κρούστας: 500 γρ. ( 13-14 φύλλα)
  • γάλα: 5 φλιτζάνια
  • σιμιγδάλι ψιλό:1 1/2 φλιτζάνι
  • ξύσμα λεμονιού: 2 κουταλιές της σούπας
  • βανίλια: 1 μπαστουνάκι σχισμένο κατά μήκος ή 2 βανίλιες σκόνη
  • βούτυρο: 250 γρ., φρέσκο και επιπλέον βούτυρο λιωμένο, για τα φύλλα και το ταψί
  • αυγά: 6, φρέσκα
  • ζάχαρη: 2 φλιτζάνια
  • αλάτι: λίγο
  • Για το σιρόπι
  • ζάχαρη: 2 1/2 φλιτζάνια
  • νερό: 1 1/2 φλιτζάνι
  • λεμόνι: 1 κουταλάκι του γλυκού χυμό και 1 φλούδα
  • κανελογαρίφαλα, κοπανισμένα

Εκτέλεση συνταγής

  1. Ζεσταίνετε ανακατεύοντας το γάλα με το σιμιγδάλι και το ξύσμα του λεμονιού. Προσθέτετε το μαστουνάκι της βανίλιας και μόλις πάρουν βράση αποσύρετε από τη φωτιά. Ρίχνετε τμηματικά 100 γρ από το βούτυρο, ανακατεύετε και αφήνετε την κρέμα να κρυώσει. Αφαιρείτε το μπαστουνάκι βανίλιας από την κρέμα.
  2. Χωρίζετε τους κρόκους των αυγών από τα ασπράδια. Χτυπάτε τους κρόκους με τη ζάχαρη και τα ασπράδια με λίγο αλάτι σε σφιχτή μαρέγκα. Όταν η κρέμα κρυώσει καλά ενσωματώνετε τους κρόκους με τη ζάχαρη και τέλος τη μαρέγκα.
  3. Λιώνετε το υπόλοιπο βούτυρο και βουτυρώνετε ένα ορθογώνιο ταψί. Τοποθετείτε τα μισά φύλλα κρούστας στο ταψί αλείφοντας το κάθε φύλλο με λιωμένο βούτυρο.  Απλώνετε από πάνω την κρέμα και καλύπτετε με τα υπόλοιπα φύλλα επίσης καλά βουτυρωμένα. Ψήνετε στους 200ο C 40’.
  4. Στο μεταξύ βράζετε τη ζάχαρη με το νερό και τα υπόλοιπα υλικά για το σιρόπι για  6’-7’. Αφήνετε το σιρόπι να κρυώσει λίγο, αφαιρείτε τη φλούδα και  περιχύνετε το γαλακτομπούρεκο μόλις το βγάλετε από το φούρνο με το χλιαρό σιρόπι. Το σερβίρετε κομμένο σε τετράγωνα κομμάτια.

Της ακρογιαλιάς νεράΐδα - Κώστας Μουντάκης

"Καλημέρα κύριε Σταύρο"

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα βίντεο.




https://www.facebook.com/maria.dimitriou.5/posts/1385278531568925


Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου
"Καταπληκτικός" Χρονης Εξαρχακος και Σταύρος Παράβας απο την ταινία ''Το Κοροϊδάκι Της Πριγκηπέσσας ''
"Καλημέρα κύριε Σταύρο"

ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΕ - ΝΙΚΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ - 1970.

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα βίντεο.





https://www.facebook.com/maria.dimitriou.5/posts/1385267961569982
Τα τραγούδια του Ελληνικού Κινηματογράφου.
ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΕ - ΝΙΚΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ - 1970.

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018

Γιάννης Τσαρούχης


Γιάννης Τσαρούχης.jpg Ο Γιάννης Τσαρούχης,του Αθανασίου (Πειραιάς 13 Ιανουαρίου 1910 - Αθήνα 20 Ιουλίου 1989) ήταν ζωγράφος και σκηνογράφος. Τα πρώτα του έργα τα εξέθεσε το 1929 στο "Άσυλο Τέχνης". Η επιτυχία που σημείωσε τον οδήγησε στη συνέχεια να φοιτήσει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1929 - 1935) με καθηγητές τους Ιακωβίδη, Βικάτο και Παρθένη. Παράλληλα μαθήτευσε κοντά στον Κόντογλου (1931 - 1934), ο οποίος τον μύησε στη βυζαντινή αγιογραφία, ενώ μελέτησε την λαϊκή αρχιτεκτονική και ενδυμασία. Μαζί με τους Πικιώνη, Κόντογλου και Αγγ. Χατζημιχάλη πρωτοστάτησε στο αίτημα της εποχής για την ελληνικότητα της τέχνης.

Την περίοδο 1935-1936, αφού πρώτα επισκέφτηκε τη Κωνσταντινούπολη, ταξίδεψε στο Παρίσι και στην Ιταλία. Επισκεπτόμενος τα διάφορα μουσεία ήρθε σε επαφή με δημιουργίες της Αναγέννησης και του Ιμπρεσιονισμού καθώς και με τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του. Ανακάλυψε το έργο του Θεόφιλου και γνώρισε καλλιτέχνες όπως ο Ματίς και ο Τζακομέτι.

Ο Γιάννης Τσαρούχης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1910, όντας ο δεύτερος υιός του εμπόρου εξ Αρκαδίας Αθανασίου Τσαρούχη και της Μαρίας Μοναρχίδη με καταγωγή από τα Ψαρά. Το νεοκλασικό κτίριο στο οποίο είδε για πρώτη φορά το φως, στη συμβολή της λεωφόρου Βασιλέως Γεωργίου με την οδό Λουκά Ράλλη δεν υφίσταται πια. Μέρος των παιδικών του χρόνων (1920-1925), ο μεγάλος αυτός Πειραιώτης ζωγράφος, το πέρασε στην πολυτελή οικία (έπαυλη) της οικογενείας Μεταξά, κοντά στη θεία του Δέσποινα Μεταξά, η οποία ήταν αδερφή της μητέρας του. Παρότι η οικογένεια Τσαρούχη μετακόμισε το 1927 στην Αθήνα, ο Πειραιάς ρίζωσε βαθιά μέσα στον καλλιτέχνη, τόσο για το μεγαλοαστικό περιβάλλον στο οποίο ανατράφηκε και τον επηρέασε καλλιτεχνικά, όσο και για τις φτωχές λαϊκές συνοικίες όπου συχνά πραγματοποιούσε αποδράσεις κατά τα παιδικά του χρόνια. Το 1938, δύο χρόνια μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση στο κατάστημα Αλεξοπούλου της οδού Νίκης στην Αθήνα με έργα που παρουσίαζαν ιδιαίτερη προσωπικότητα που εξήραν οι τότε τεχνοκριτικοί Παπαντωνίου και Καπετανάκης. Το 1940 επιστρατεύτηκε και υπηρέτησε στο Μηχανικό. Το 1947 πραγματοποίησε 2 ατομικές εκθέσεις με υδατογραφίες και θεατρικά προσχέδια. Το 1950 μετέβη εκ νέου στο Παρίσι όπου ένα χρόνο μετά,το 1951, εξέθεσε στο Παρίσι και στο Λονδίνο στη "Ρέτφρη Γκάλερυ", ενώ το 1953 υπέγραψε συμβόλαιο με τη γκαλερί Ιόλας της Ν. Υόρκης. Το 1956 υπήρξε υποψήφιος για το βραβείο Γκούγκενχαϊμ και το 1958 πήρε μέρος στη Μπιενάλε της Βενετίας. Το 1967 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Το 1982 εγκαινιάστηκε το Μουσείο Γιάννη Τσαρούχη στο Μαρούσι, στο σπίτι του καλλιτέχνη, που ο ίδιος μετέτρεψε σε Μουσείο παραχωρώντας την προσωπική συλλογή των έργων του. Παράλληλα λειτουργεί το Ίδρυμα Τσαρούχη με σκοπό τη διάδοση του έργου του ζωγράφου....

Παράλληλα με τη ζωγραφική ο Γιάννης Τσαρούχης ασχολήθηκε και με τη θεατρική σκηνοθεσία και μάλιστα από το 1928. Σχεδίασε σκηνικά και ενδυμασίες για τα θέατρα "Εθνικό" ή "Βασιλικό", "Κοτοπούλη", "Δημοτικό" Πειραιώς κ.ά. ειδικά πρόζας καθώς και για το κλασσικό έργο "Ρωμαίος και Ιουλιέττα" που ανεβάσθηκε το 1954, στο τότε Βασιλικό κήπο και σήμερα "Εθνικό".

Στο έργο του Γιάννη Τσαρούχη εκφράζεται κυρίως η χαρά και το θαύμα της ζωής. Προσπάθησε να ισορροπήσει τις μεγάλες παραδόσεις και να συλλάβει τις αιώνιες καλλιτεχνικές αξίες. Οι πίνακές του περικλείουν αφομοιωμένα πολλά λαϊκά και λαογραφικά στοιχεία ιδιαίτερα του λιμένος του Πειραιά. Θεωρείται από τους μεγαλύτερους σύγχρονους Έλληνες ζωγράφους με διεθνή προβολή και ιδιαίτερα στη Γαλλία. Παράλληλα όμως εργάσθηκε και ως σκηνογράφος τόσο σε ελληνικά όσο και σε ξένα θέατρα με μεγάλη πάντα επιτυχία. Σ΄ αυτόν οφείλεται η καθιέρωση, σχεδόν σε όλες τις σκηνές του ελληνικού κινηματογράφου που γυρίστηκαν σε λαϊκά κέντρα, της παρουσίας του ναύτη είτε σε χορό είτε όχι, θεωρούμενη μάλιστα και απαραίτητη. Το 1977 ανέβασε ο ίδιος τις Τρωάδες του Ευριπίδη σε δική του νεοελληνική απόδοση με δική του διδασκαλία & σκηνογραφία.

http://el.wikipedia.org/wiki/Γιάννης_Τσαρούχης

Δημοφιλείς αναρτήσεις