Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

Παγκόσμια Ημέρας Κατά της Θανατικής Ποινής


«Η θανατική ποινή είναι απάνθρωπη και άχρηστη» δήλωσαν σήμερα η εκπρόσωπος της ΕΕ για τις Εξωτερικές Υποθέσεις, Κάθριν Άστον και ο Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης, Θόρμπγιορν Γιάγκλαντ, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Κατά της Θανατικής Ποινής, ενώ παράλληλα, με πρωτοβουλία της Ελβετίας, έξι ευρωπαϊκές χώρες απηύθυναν σήμερα «κοινή έκκληση για την κατάργηση της ποινής του θανάτου», η οποία δημοσιεύεται σε πολλές ευρωπαϊκές εφημερίδες.
«Η εμπειρία έδειξε πως δεν έχει αποτρεπτικό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει αλάθητο δικαστικό σύστημα και κάθε δικαστικό σφάλμα θα μπορούσε να επιφέρει την τραγική απώλεια μιας αθώας ζωής» αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι Άστον και Γιάγκλαντ.
Οι δύο αξιωματούχοι εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι στη διάρκεια των 15 τελευταίων ετών ουδεμία εκτέλεση έχει πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη. Η Λευκορωσία είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που προχωρεί ακόμη σε εκτελέσεις. Η ΕΕ και το Συμβούλιο της Ευρώπης ζήτησαν από το Μινσκ να επιβάλει ένα μορατόριο στην εφαρμογή της θανατικής ποινής με προοπτική την πλήρη κατάργησή της.
«Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για την τάση υπέρ της κατάργησης της θανατικής ποινής που διαπιστώνεται σε πλανητική κλίμακα και επισημαίνουμε πως ολοένα και λιγότερες χώρες καταφεύγουν στην εσχάτη των ποινών. Εντούτοις ανησυχούμε για την ισχυρή αύξηση των εκτελέσεων στη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών σε έναν ορισμένο αριθμό χωρών που εξακολουθούν να εφαρμόζουν την ποινή του θανάτου» επισήμαναν επίσης οι Άστον και Γιάγκλαντ χωρίς να αναφέρουν αυτές τις χώρες.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Συμβούλιο της Ευρώπης ζητούν με επιμονή απ' όλες τις χώρες που είναι ακόμη σ' αυτή την περίπτωση να κηρύξουν αμέσως ένα μορατόριο στις εκτελέσεις, πρώτο βήμα προς την κατάργηση της θανατικής ποινής» πρόσθεσαν.
Στο μεταξύ, το κείμενο των έξι χωρών για την κατάργηση της θανατικής ποινής που συντάχθηκε με πρωτοβουλία της Ελβετίας και δημοσιεύεται σήμερα από πολλές ευρωπαϊκές εφημερίδες, υπογράφεται από τον Ελβετό υπουργό Εξωτερικών Ντιντιέ Μπουρκχάλτερ και από τους υπουργούς Εξωτερικών της Γερμανίας Γκίντο Βεστερβέλε, της Γαλλίας Λοράν Φαμπιούς, του Λιχτενστάιν Αουρέλια Φρικ, της Αυστρίας Μίκαελ Σπίντελεγκερ και της Ιταλίας Τζούλιο Τέρτσι.
«Θέλουμε να στρατευθούμε μαζί, με πίστη και επιμονή, για να συνεχίσει να μειώνεται ο αριθμός των εκτελέσεων, για να γίνουν οι διαδικασίες πιο διαφανείς και για να εγκαταλείψει τη θανατική ποινή ένας ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός χωρών μέχρι που αυτή η απάνθρωπη ποινή να εξαφανιστεί πλήρως» υπογραμμίζουν οι υπουργοί.
«Σήμερα, 10 Οκτωβρίου, γιορτάζουμε τη δέκατη επέτειο της παγκόσμιας ημέρας κατά της θανατικής ποινής. Αυτή η παγκόσμια ημέρα δίνει την ευκαιρία να επαναλάβουμε την αντίθεσή μας στην εσχάτη των ποινών, σε όλες τις περιπτώσεις» συνεχίζουν.
Τα 20 τελευταία χρόνια, πάνω από 50 χώρες εγκατέλειψαν τη θανατική ποινή, σύμφωνα με την κοινή έκκληση των έξι χωρών. Περισσότερα από 130 κράτη την έχουν καταργήσει ή έχουν κηρύξει μορατόριο, αλλά περίπου 50 κράτη την εφαρμόζουν ακόμη.
Για τους έξι υπουργούς, οι οποίοι καλούν όλα τα κράτη να συνταχθούν με τη διακήρυξή τους, η θανατική ποινή είναι «ασυμβίβαστη με το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων» και «αυτή η πρακτική δεν έχει θέση στον 21ο αιώνα».
«Η ιδέα ότι μπορούμε να σκοτώνουμε στο όνομα της δικαιοσύνης αντιβαίνει στις αξίες της ίδιας της ανθρωπότητας και οδηγεί σε ορισμένες περιπτώσεις στην εκτέλεση αθώων ανθρώπων» τονίζουν.

Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΕΥΛΑΜΠΙΟΣ ΕΥΛΑΜΠΙΑ 





Άγιοι Ευλάμπιος και Ευλαμπία τα αδέλφια
Ημερομηνία εορτής: 10/10/2012Άγιοι Ευλάμπιος και Ευλαμπία τα αδέλφια
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 10 Οκτωβρίου εκάστου έτους.

Βιογραφία
Τα αδέλφια Ευλάμπιος και Ευλαμπία έζησαν στα χρόνια του αυτοκράτορα Μαξιμιανού (296 μ.Χ.).

Ο διωγμός κατά των χριστιανών ήταν σκληρός και ανελέητος. Γι' αυτό, ο Ευλάμπιος και η αδελφή του Ευλαμπία κρύβονταν μαζί με άλλους χριστιανούς στο βουνό. Εκεί, ζούσαν καλλιεργώντας την προσευχή και τη μελέτη των Ιερών Γραφών.

Κάποια μέρα, ο Ευλάμπιος πήγε στη Νικομήδεια να προμηθευθεί τροφές. Αλλά οι ειδωλολάτρες τον αναγνώρισαν και αμέσως τον συνέλαβαν. Βέβαια, στην ερώτηση του βασιλιά αν πιστεύει στο Χριστό, ομολόγησε φανερά ότι είναι χριστιανός, οπότε τον έβαλαν μέσα σε ειδωλολατρικό ναό για να θυσιάσει με τη βία. Ο Ευλάμπιος, όμως, δια της προσευχής συνέτριψε το είδωλο του θεού Άρη. Και ενώ άρχισαν να τον μαστιγώνουν με τον πιο απάνθρωπο τρόπο, όρμησε η αδελφή του Ευλαμπία, και αφού τον αγκάλιασε, παρακάλεσε το Θεό να την αξιώσει να συμμαρτυρήσει με τον αδελφό της. Τότε έβαλαν και τους δύο σε ένα καζάνι με βραστό νερό. Αλλά δια θαύματος αυτοί δροσίζονταν, και έτσι βγήκαν σώοι και αβλαβείς. Αυτό έκανε να πιστέψουν στο Χριστό 200 ειδωλολάτρες, οι όποιοι μαζί με τον Ευλάμπιο και την Ευλαμπία αποκεφαλίστηκαν υπέρ της αλήθειας του Κυρίου.

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2018




Σήμερα...




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

ΙΑΚΩΒΟΣ



πηγή http://el.orthodoxwiki.org/%CE%91%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%AC%CE%BA%CF%89%CE%B2%CE%BF%CF%82_%28%CE%91%CE%BB%CF%86%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85%29

Απόστολος Ιάκωβος (Αλφαίου)

Απόστολος Ιάκωβος (υιός Αλφαίου)
James Son of Alphaeus.JPG
Ο Απόστολος Ιάκωβος, υιός του Αλφαίου
Γέννηση άγνωστο
Κοίμηση άγνωστο
Εορτασμός 9 Οκτωβρίου
Σημαντικές ημερομηνίες 49 μ.Χ. Αποστολική Σύνοδος
Τίτλος Απόστολος
Ο Απόστολος Ιάκωβος, o υιός του Αλφαίου, ήταν ένας εκ των μαθητών και αποστόλων του Ιησού Χριστού. Για τη δράση του και τη θέση του στην στην αρχέγονη εκκλησία δε γνωρίζουμε τίποτα, αφού η αρχαία παράδοση σιωπά[1]. Κατά το βιογράφο του Νικήτα Παφλαγόνα, κήρυξε το ευαγγέλιο στη Γάζα, την Ελευθερούπολη και τις γειτονικές περιοχές και υπέστη μαρτυρικό θάνατο στην Αίγυπτο και δη την πόλη Οστρακίνη. Ο ίδιος μνημονεύεται από όλους τους Ευαγγελιστές πάντοτε στην ένατη θέση του αποστολικού κύκλου και διακρίνεται σαφώς τόσο από τον έτερο Ιάκωβο, υιό του Ζεβεδαίου, όσο και από τον Ιάκωβο τον αδελφόθεο, παρά τις όποιες προσπάθειες ταυτίσεως έχουν γίνει μέχρι σήμερα[2]. Η μνήμη του εορτάζεται στις 9 Οκτωβρίου.

Πίνακας περιεχομένων

 [απόκρυψη

Η ταυτότητα του Ιακώβου

Στην Καινή Διαθήκη το όνομα Ιάκωβος παρουσιάζεται αρκετές φορές για πρόσωπα που δρουν μέσα στα ευαγγέλια. Έτσι παρατηρούμε πως εμφανίζεται ο αδελφός του Ευαγγελιστή Ιωάννη, που είναι υιοί του Ζεβεδαίου, ο Ιάκωβος ο αδελφόθεος καθώς και ο Ιάκωβος ο του Αλφαίου υιός, που εξετάζουμε εδώ. Συνάμα έχουμε αναφορά και στον Ιάκωβο τον πατέρα του Ιούδα του Θαδδαίου ή Λεββαίου (Λουκάς 6, 15), που μερικοί μάλιστα υποθέτουν πως δεν είναι γονιός του Ιούδα, αλλά αδελφός, ταυτίζοντάς τον με τον "Ιάκωβο το μικρό". Επίσης υπάρχει και ο "Ιάκωβος ο μικρός", που είναι αδελφός του Ιωσήφ ή Ιωσή (Ματθαίος 27, 56. Μάρκος 15, 40), που μερικοί τον ταυτίζουν με τον Ιάκωβο τον Αδελφόθεο.
Ξετυλίγοντας το κουβάρι των ταυτίσεων παρατηρούμε πως ο '"Ιάκωβος του Αλφαίου", δε μπορεί να ταυτίζεται με τον "Ιάκωβο τον αδελφόθεο" και τον "Ιάκωβο το μικρό", αδελφό του Ιωσήφ. Τα δύο αυτά πρόσωπα ανήκαν στον οικογενειακό κύκλο του Ιησού και αν δεχτούμε ταύτιση, θα σήμαινε ότι τα δύο αυτά πρόσωπα, που υποτίθεται πως ταυτίζονται με τον Ιάκωβο, θα έπρεπε να είχαν δεχτεί εξ αρχής το κήρυγμα και την κλήση του Χριστού, κάτι που ρητά αναφέρει η Καινή Διαθήκη πως δε συνέβη (Ιωάννης 7, 5). Αλλά και ο πατέρας του Ιακώβου ονομαζόταν Αλφαίος και η μητέρα του Μαρία (Ματθαίος 27, 56. Μάρκος 15, 40. Λουκάς 24, 10), που δεν είναι άλλη από τη Μαρία του Κλωπά (Ιωάννης 19, 25), αφού το Κλωπάς αποτελεί μεταγραμματισμός του Αλφαίος από το Ελληνικό Κλέοπας, συντετμημένο του Κλεόπατρος[3]. Έτσι λοιπόν η ταύτιση με τον "Ιάκωβο το μικρό", όπως μας την μεταφέρει ο Ιερώνυμος είναι σαφώς αβέβαιη και αναμφίβολα δε μιλάμε για το ίδιο πρόσωπο[4].
Γενικώς η μεγαλύτερη σύγχυση προξενείται από την ταύτιση του Ιακώβου του αδελφοθέου προς τον Ιάκωβο του Αλφαίου, εξ αιτίας της αναφοράς του Ιερώνυμου προς τον Ελβίδιο[5]. Κατά τον Ιερώνυμο ο Ιάκωβος ο αδελφόθεος άνηκε στον Αποστολικό κύκλο και είναι ο ίδιος με τον Ιάκωβο, μία παρανόηση που προέκυψε από την επιστολή του Αποστόλου Παύλου, Προς Γαλάτας. Ο Ηγήσιππος επίσης συνηγορούσε στην ίδια ταυτοποίηση[6]. Η άποψη αυτή γενικά δεν επικράτησε στην εκκλησιαστική παράδοση, αλλά δε βρίσκει και σοβαρά ερείσματα. Αντιθέτως βρίσκει σοβαρά προσχώματα. Χαρακτηριστικά:
  • Ο γιος του Αλφαίου εξ αρχής ήταν ένας εκ των δώδεκα, ενώ ο Ιάκωβος ο αδελφόθεος τον ακολούθησε μετά την Ανάσταση (Πράξεις 1, 14)
  • Δεν προκύπτει από κάπου ότι η Θεοτόκος Μαρία και η αδελφή της είχαν το ίδιο όνομα, ώστε να την ταυτίσουμε τη Μαρία Κλωπά. Ο ευαγγελιστής Ιωάννης δε, τη διαχωρίζει σαφώς (Ιωάννης 19, 25).
  • Ο Ιούδας, ο αδελφός του Ιησού και του Ιακώβου τον οποίο ταυτίζει ο Ιερώνυμος με τον Ιούδα Ιακώβου, διαστέλλει σαφώς τον εαυτό του από τους αποστόλους (Καθολική επιστολή Ιούδα στιχ. 17). Τέλος,
  • η εκκλησιαστική παράδοση διέκρινε και διακρίνει τους δύο Ιακώβους στο εορτολόγιο της Εκκλησίας.

Η περίπτωση της αδελφότητος με τον Ματθαίο

Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Μάρκο ο πατέρας του Ματθαίου ονομαζόταν Αλφαίος (Μάρκος 2, 14). Αυτό οδηγεί μερικούς ερευνητές σε εικασίες πως τελικά ο Ιάκωβος είναι πιθανός αδελφός του Ματθαίου, άποψη που διακρίνεται ορισμένες φορές και στη λειτουργική παράδοση της εκκλησίας[7]. Κάτι τέτοιο όμως μάλλον δε συμβαίνει, διότι αν ίσχυε είναι τουλάχιστον παράξενο ότι ενώ υπάρχει σαφής αναφορά στην αδελφότητα των Ανδρέα και Πέτρου, Ιωάννη και Ιακώβου, δεν υπάρχει αντίστοιχα στην περίπτωσή του, με το Ματθαίο[8].

Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων στις 9 Οκτωβρίου

Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων στις 9 Οκτωβρίου






Στο Κατάρ το 25ο Παγκόσμιο Ταχυδρομικό Συνέδριο

Ο φετινός εορτασμός για την Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων βρίσκει την ελληνική ταχυδρομική αγορά στην τελική ευθεία προς την πλήρη απελευθέρωση από την 1η Ιανουαρίου 2013. Η ΕΕΤΤ, βάσει του θεσμικού της ρόλου και των ενισχυμένων αρμοδιοτήτων που απορρέουν από το νέο νομοθετικό πλαίσιο, εγγυάται την ομαλή μετάβαση, την ανταγωνιστική ανάπτυξη του κλάδου και τη διασφάλιση της Καθολικής Υπηρεσίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, επισημαίνεται ότι, σε ρυθμιστικό επίπεδο, η ΕΕΤΤ συμμετείχε ενεργά στη σύνταξη του νέου Ταχυδρομικού Νόμου, που αποτέλεσε ένα επιτυχημένο παράδειγμα μεταφοράς Ευρωπαϊκής Οδηγίας στο εθνικό δίκαιο, ενώ πλέον διαμορφώνει τη δευτερογενή νομοθεσία, την οποία και θέτει σταδιακά σε δημόσια διαβούλευση. Επιπλέον, με σκοπό την άρση των εμποδίων και την ανταγωνιστική ανάπτυξη των ταχυδρομικών υπηρεσιών, η ΕΕΤΤ έχει δημοσιοποιήσει δέσμη έντεκα προτάσεων, μετά από μελέτη της ελληνικής αγοράς και συγκριτική αξιολόγησή της με αντίστοιχες ευρωπαϊκές.

Παράλληλα για την καλύτερη εξυπηρέτηση καταναλωτών και επιχειρήσεων, η ΕΕΤΤ έχει προχωρήσει σε αναβάθμιση του Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών (GIS) για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ελληνική επικράτεια, καθώς και σε επέκταση της χρήσης των ηλεκτρονικών εφαρμογών της σε επιχειρήσεις του κλάδου. Σε διεθνές επίπεδο η ΕΕΤΤ συμμετέχει ενεργά στο Σώμα Ευρωπαίων Ρυθμιστών γα τις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες (ERGP), μεταφέροντας τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές από άλλες χώρες.

Επίσης, η ΕΕΤΤ μετέχει στις εργασίες του 25ου Παγκόσμιου Ταχυδρομικού Συνεδρίου, που πραγματοποιείται έως τις 15 Οκτωβρίου 2012 στη Ντόχα του Κατάρ. Σημειώνεται ότι το Παγκόσμιο Ταχυδρομικό Συνέδριο πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια και αποτελεί το ανώτατο όργανο λήψης αποφάσεων της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης η οποία αποτελεί εξειδικευμένο διακυβερνητικό οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών.
Συνολικά, η ΕΕΤΤ, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και τις επιχειρήσεις και προς όφελος των καταναλωτών, εντείνει τη συστηματική της προσπάθεια προς μία απελευθερωμένη και ανταγωνιστική ελληνική ταχυδρομική αγορά. 



Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΤΟΛΤΕΚΩΝ

ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΤΟΛΤΕΚΩΝ


1.ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΜΕΜΠΤΟΙ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΑΣ



Να μιλάτε με ευθύτητα. Να λέτε μόνο ό,τι εννοείτε. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε το λόγο εναντίον του εαυτού σας ή ως μέσο για να σχολιάζετε άλλους. Χρησιμοποιήστε την δύναμη του λόγου σας προς την κατεύθυνση της Αλήθειας και της Αγάπης.



2.ΜΗΝ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ



Καμιά πράξη των άλλων δεν γίνεται
εξαιτίας σας. Ότι λένε και κάνουν οι άλλοι, αποτελεί μια προβολή της δικής τους πραγματικότητας, του δικού τους ονείρου. Όταν είστε απρόσβλητοι στις γνώμες και πράξεις των άλλων, δεν θα υποφέρετε από αναίτιο πόνο.



3. ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ



Βρείτε το θάρρος να ρωτάτε και να εκφράζετε τις αληθινές επιθυμίες σας. Επικοινωνήστε με τους άλλους όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται, ώστε να αποφεύγετε παρεξηγήσεις, θλίψη, δράματα. Με αυτήν και μόνον την συμφωνία, μπορείτε να μεταμορφώσετε εντελώς την ζωή σας.



4. ΔΙΝΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ



Το καλύτερο που μπορείτε να δώσετε αλλάζει από λεπτό σε λεπτό: θα είναι διαφορετικό όταν είστε υγιείς, διαφορετικό όταν είστε άρρωστοι. Κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να δίνετε πάντα τον καλύτερο εαυτό σας και θ’ αποφύγετε έτσι την αυτοκριτική, την αυτό τιμωρία και την απογοήτευση.



Don Miguel Ruiz

Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών...3 Οκτωβρίου 1866...

Attica 06-13 Athens 02 Archaeological Museum.jpg


3 Οκτωβρίου 1866...

Θεμελιώνεται το Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών...

Το πρώτο αρχαιολογικό μουσείο στην Ελλάδα δημιουργήθηκε από τον πρωθυπουργό Ιωάννη Καποδίστρια στην Αίγινα το 1829. Από τότε η αρχαιολογική συλλογή εκτέθηκε σε διάφορα μέρη, μέχρι το 1858 όταν προκηρύχθηκε διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την τοποθεσία και το σχέδιο του μουσείου. Η τοποθεσία που βρίσκεται τώρα το μουσείο δωρήθηκε από την Ελένη Τοσίτσα και η κατασκευή του ξεκίνησε το 1866 και ολοκληρώθηκε το 1889, χρησιμοποιώντας κονδύλια από την ελληνική κυβέρνηση, την Ελληνική Αρχαιολογική Εταιρία και την κοινότητα των Μυκηνών. Μεγάλοι ευεργέτες ήταν επίσης και οι Δημήτριος και Νικόλαος Βερναρδάκης από την Αγία Πετρούπολη οι οποίοι έδωσαν μεγάλο χρηματικό ποσό.
Η αρχική ονομασία του μουσείου ήταν Το Κεντρικόν Αρχαιολογικόν Μουσείον και αρχικά με διάταγμα του βασιλιά Όθωνα στεγάστηκε στο Ναό του Ηφαίστου μέχρι το 1874. Έπειτα από ταλαιπωρίες και επακόλουθες στεγάσεις των εκθεμάτων η δημιουργία του νέου μουσείου ξεκίνησε το 1866. Έλαβε τη σημερινή του ονομασία το 1881 από τον πρωθυπουργό Χαρίλαο Τρικούπη. Κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, το μουσείο σταμάτησε να λειτουργεί και οι αρχαιότητες εγκιβωτίστηκαν και κρύφτηκαν για την προστασία τους.

Η νότια πτέρυγα του μουσείου στεγάζει το Επιγραφικό Μουσείο, που διαθέτει την πλουσιότερη συλλογή επιγραφών παγκοσμίως. Το μουσείο αυτό δημιουργήθηκε κατά τα έτη 1953 - 1960 με σχέδια του αρχιτέκτονα Περικλή Καραντινού.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB  






Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

 ΠΕΛΑΓΙΑ






Οσία Πελαγία

Ημερομηνία εορτής: 08/10/2012Οσία Πελαγία
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 8 Οκτωβρίου εκάστου έτους.
Βιογραφία
Η Οσία Πελαγία ζούσε στην Αντιόχεια και ανήκε στην τάξη των ελαφρών γυναικών. Ήταν πόρνη. Η ζωή της ήταν βουτηγμένη μέσα στον οίστρο των αμαρτωλών ηδονών. Η ακολασία είχε πωρώσει τόσο τη συνείδησή της, ώστε καμιά έννοια μετανοίας να μη μπορεί να εισχωρήσει στην ψυχή της. Επομένως, θα μπορούσε να πει κανείς, ήταν καταδικασμένη από την επίγεια ζωή της στο πυρ της κολάσεως. Όμως όχι! Ο πολυεύσπλαχνος Κύριός μας διαβεβαίωσε ότι «αι τελώναι και αι πόρνοι προάγουσιν υμάς εις την βασιλείαν του Θεού». Δηλαδή, οι τελώνες και οι πόρνες, που στην αρχή έδειξαν απείθεια στο Νόμο του Θεού, αλλά κατόπιν ειλικρινά μετάνιωσαν, προλαμβάνουν στη βασιλεία του Θεού εσάς, που μόνο με τα λόγια δείξατε υπακοή στο Θεό, στην πράξη όμως υπήρξατε απειθείς και άπιστοι.

Πράγματι η Πελαγία τυχαία σε κάποια σύναξη χριστιανών άκουσε θερμό κήρυγμα περί αγνότητας, του επισκόπου Νόννου (βλέπε 10 Νοεμβρίου). Τα λόγια του ήλεγξαν και συγκλόνισαν την ψυχή της. Με τη χάρη του Θεού, απαρνήθηκε την άσωτη ζωή της, πούλησε τα διάφορα κοσμήματά της και τα χρήματα διαμοίρασε στους φτωχούς. Αφού κατηχήθηκε και βαπτίσθηκε, μετά οκτώ μέρες πήγε στην Ιερουσαλήμ, όπου με σκληρή άσκηση πέρασε την υπόλοιπη ζωή της.


------------------------------------------------------

πηγή http://www.impantokratoros.gr/osia_pelagia.el.aspx

Η Οσία Πελαγία

Από το βίο της Οσίας Πελαγίας
Η οσία Πελαγία έζησε στην Αντιόχεια στα μέσα του Γ' αιώνα. Καταγόταν από πλούσια οικογένεια, αγαπούσε τα στολίδια, ντυνόταν προκλητικά, ήταν ωραία και ζούσε στο βούρκο της ακολασίας.
Ο πολυεύσπλαχνος όμως Κύριός μας, οικονόμησε την επιστροφή της με τον εξής τρόπο:
Στην Αντιόχεια έγινε στην εποχή της Τοπική σύνοδος και μεταξύ των άλλων ήλθε ο πολύ ενάρετος και άγιος Επίσκοπος Νόννος, τον οποίον η Εκκλησία μας τιμά στις δέκα Νοεμβρίου. Αυτόν το σοφό άνθρωπο του Θεού παρεκάλεσαν οι ορθόδοξοι πιστοί να τους κηρύξει τον θείον λόγο, διά πνευματική τους ωφέλεια. Ενώ όμως ο Άγιος μιλούσε έξω από το Ναό πέρασε επιδεικτικά και αναίσχυντα η πόρνη Πελαγία καθισμένη επάνω σε στολισμένο αμάξι. Οι άλλοι επίσκοποι γύρισαν τα μάτια τους προς το άλλο μέρος διά να μη την βλέπουν, ενώ ο άγιος Νόννος γεμάτος από θεϊκή αγάπη την έβλεπε και αφού αναστέναξε είπε:
Αλλοίμονο σε εμάς που ζούμε με αμέλεια και αδιαφορούμε διά την σωτηρία μας. Κατά την ημέρα της Κρίσεως θα ντροπιαστούμε, διότι αύτη η πόρνη διά να αρέσει σε θνητούς ανθρώπους, φροντίζει τόσο πολύ το σώμα της και στολίζεται ενώ εμείς αμελούμε και δεν φροντίζουμε την ψυχή μας διά να αρέσουμε στον αθάνατο και ζωντανό Θεό, παρά ασχολούμεθα με τα φθαρτά πράγματα και περιφρονούμε την αξία μας. Δι' αυτό θα χάσουμε τη θαυμάσια αιώνια μακαριότητα και θα κατακριθούμε διά την αμέλειά μας...

Μετά το τέλος του λόγου του επήγε εις το κελλί του ο Άγιος και προσευχόμενος με δάκρυα στα μάτια εις τον Θεόν, έλεγε:
 
Πολυεύσπλαχνε Θεέ μου, συγχώρεσε εμένα τον αμελή διατί η επιμέλεια που έδειξε η πόρνη μέσα σε μια ημέρα, ξεπερνάει τη δική μου φροντίδα που έδειξα σ' όλα τα χρόνια της ζωής μου, διά να στολίσω την ψυχή μου ώστε να γίνει δική σου κατοικία. Ποια πρόφαση λοιπόν να βρω εγώ μπροστά σου, Συ που γνωρίζεις τα μυστικά των καρδιών! Αλλοίμονο σε μένα τον άθλιο, διατί μπαίνω ανάξια στο Ιερό Θυσιαστήριο και δεν στολίζω την ψυχή μου σύμφωνα με το Άγιο Θέλημα σου. Αλλά Κύριε, σε παρακαλώ μη με καταδικάσεις την ημέρα της Κρίσεως, διατί είμαι έρημος από κάθε αρετή και δεν ετήρησα καμιά από τις εντολές σου.
Όταν ο επίσκοπος έπεσε να κοιμηθεί είδε ένα όνειρο πως δήθεν λειτουργούσε εις το Ναό και ένα βρώμικο περιστέρι πετούσε γύρω του και τον ενοχλούσε πολύ. Όταν όμως έφτασε εις τα κατηχούμενα και έλεγε: «όσοι κατηχούμενοι προέλθετε», τότε το περιστέρι βγήκε και στάθηκε έξω μέχρι το τέλος της θείας λειτουργίας. Βγαίνοντας ο Όσιος από το Άγιο Βήμα, είδε και πάλι το λερωμένο περιστέρι να πετάει κοντά του. Τότε ο Όσιος άπλωσε τα χέρια του, το πήρε και το βύθισε στην Κολυμβήθρα που βάπτιζε τους ανθρώπους. Αμέσως το περιστέρι καθαρίστηκε και πέταξε ψηλά στον αέρα, ώσπου δεν φαινόταν πια. Το θαυμαστό αυτό όνειρο έδειξε πως κάτι σπουδαίο πρόκειται να γίνει. Πράγματι, την άλλη ημέρα που επήγε εις το Ναό του ανέθεσε ο Πατριάρχης να κηρύξει τον θείον λόγον εις τον λαόν. Μέσα στους άλλους από οικονομία Θεού βρέθηκε και η αμαρτωλή Πελαγία. Άκουσε, τότε, διά την αθανασία της ψυχής, τη δικαιοσύνη του Θεού, την αιώνια σωτηρία των δικαίων, αλλά και διά την καταδίκη των αμαρτωλών.
Η του Θεού άπειρος ευσπλαχνία έφερε μέσα της συντριβή και κατάνυξη και άρχισε να κλαίει διά τις αμαρτίες της. Μίσησε από την καρδιά της τις βρωμερές πράξεις της, και ένοιωσε στην καρδιά της ιερό πόθο προς τον Ιησούν Χριστόν... έστειλε δε και γράμμα με τους υπηρέτας της προς τον άγιον επίσκοπον Νόννον εις τον οποίο έγραφε:
«Εις τον Άγιον Επίσκοπον και μαθητήν του Χριστού, η μαθήτρια του δαίμονος Πελαγία, η οποία είναι ένα πέλαγος ολόκληρο από ανομίες, απονέμει την δουλικήν προσκύνησιν.
Άκουσα, άγιε του Θεού, από κάποιο Χριστιανό, ότι ο Χριστός δεν ήλθε να καλέσει "δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν". Μου είπε επίσης, ότι δεν εμίσησε, ούτε απέφευγε από σιχαμάρα τις πόρνες, τους ληστάς και τους τελώνες, αλλά συναναστράφηκε και συνομίλησε μαζί τους. Αυτός, που δεν μπορούν να τον ιδούν με ακάλυπτο το πρόσωπο και αυτά ακόμη τα χερουβίμ. Εάν, λοιπόν, και συ είσαι μαθητής ενός τέτοιου Διδασκάλου, απόδειξέ το στην πράξη και δέξε με κοντά σου. Μη με αηδιάσεις, ούτε να με σιχαθείς την πόρνη και αμαρτωλή. Σε παρακαλώ να με δεχθείς για να σου εξομολογηθώ και να σου πω τα κρίματά μου, διά να σώσω την ψυχήν μου η άσωτη».
Όταν διάβασε αυτά τα λόγια ο Όσιος Νόννος, φοβήθηκε μήπως δεν είναι ειλικρινά και του ετοιμάζει καμιά πλεκτάνη. Γι' αυτό της παρήγγειλε να πάει στην εκκλησία όταν θα ήταν και άλλοι Αρχιερείς, για να εξαγορευθεί τα αμαρτήματά της. Πράγματι, η Πελαγία, δεν χάνει καιρό. Τρέχει αμέσως στην εκκλησία και πέφτει στα πόδια του, σαν την πόρνη του Ευαγγελίου. Τα μουσκεύει με τα δάκρυα της, που έτρεχαν ασταμάτητα. Εκεί εξομολογήθηκε μεγαλοφώνως τις αμαρτίες της.
Σπλαχνίσου με την αμαρτωλή, Πάτερ Όσιε, σαν τον Δεσπότη Χριστό. Βάπτισε με και οδήγησέ με στη μετάνοια, έμενα που μοιάζω με πέλαγος απέραντο από αμαρτίες. Η ζωή μου είναι μια κόλαση ολόκληρη. Έπεσα στα χέρια του Σατανά. Έγινα δόλωμά του και παγίδα, για να πάνε πολλοί στην Κόλαση. Τώρα με τη Χάρη του Θεού μετανοώ για την αμαρτωλή ζωή μου. Παίρνω την ηρωική απόφαση να ζήσω από δω και πέρα, όπως θέλει ο Θεός με μετάνοια, διά να μην κολασθώ αιώνια.
Οι Αρχιερείς αισθάνθηκαν ιερή συγκίνηση για τη ριζική αλλαγή, που έγινε στην αμαρτωλή, με την βοήθεια του Θεού. Εθαύμαζαν για τα δάκρυα, που έχυνε και εχαίροντο, για τη σωτηρία της. Εκείνη συνέχιζε να κόπτεται και να οδύρεται για την αμαρτωλή της ζωή.
Ο ιερός Νόννος της απαντάει:
Οι κανόνες της Εκκλησίας μας ορίζουν να μη βαπτίζουμε καμιά πόρνη, εάν δεν έχει κάποιον εγγυητή, ότι δεν θα επιστρέψει πλέον στα προηγούμενα αμαρτήματα.
Εκείνη τότε κλαίγοντας ακόμη περισσότερο, λέγει στον Επίσκοπο:
Να με έχεις στο λαιμό σου και να κρεμαστούν επάνω σου όλα τα αμαρτήματά μου. Θα δώσεις λόγο για την ψυχή μου κατά την ώρα της Κρίσεως, εάν δεν με βάπτισης το συντομότερο. Θέλω να με αναγεννήσεις πνευματικά και να με παραστήσεις καθαρή νύμφη μπροστά στον Νυμφίο Χριστό. Μη χάνομε καιρό, Επίσκοπε, γιατί φοβάμαι ότι αν δεν βαπτισθώ τώρα γρήγορα, και αν μείνω μακριά από τη Χάρη του Θεού, θα με πλανέψει ο διάβολος και θα ξαναπέσω στην αμαρτία.
Όταν άκουσε αυτά ο Νόννος εδόξασε το Θεόν, που έδειξε τόση μεγάλη μετάνοια. Της εδιάβασε την ευχή της εξομολογήσεως και τη ρώτησε, πως τη λένε.
Στην αρχή, είπε, με λέγανε Πελαγία. Ύστερα όμως οι άνθρωποι, θαυμάζοντας τα πολλά και πολύτιμα πετράδια και μαργαριτάρια που φορούσα, με ονόμασαν Μαργαρώ. Σε λίγο την εβάπτισε ο Επίσκοπος εις το όνομα της Αγίας Τριάδος και της έδωσε το πρώτο της όνομα, Πελαγία.
Ανάδοχός της έγινε μια ενάρετη Μοναχή, που την έλεγαν Ρωμάνα. Κατόπιν ετέλεσε την θείαν Μυσταγωγίαν και την εκοινώνησε τα άχραντα Μυστήρια.
Το γεγονός βέβαια αυτό έγινε γνωστό σε όλη την Αντιόχεια και είχαν όλοι οι πιστοί γιορτή για τη σωτηρία της ψυχής της. Ο καθένας θεωρούσε τη χαρά της και δική του χαρά, διότι ενίκησε τον εχθρό διάβολο και μπήκε στη μάνδρα του Χριστού μια άσωτη...
Μετά το βάπτισμά της η φωτισμένη πλέον Πελαγία παρέδωσε όλα τα πλούτη της στον άγιο Επίσκοπο Νόννο για να δοθούν σε καλοσύνες. Και ο Επίσκοπος ανέθεσε στον αρμόδιο Κληρικό με την εντολή: Να μην κρατήσει τίποτε από αυτά για την Εκκλησία, αλλά να τα μοιράσει στους πτωχούς, τις χήρες και τα ορφανά, για να δοθούν καλά, όσα συγκεντρώθηκαν άσχημα.
Η ίδια ελευθέρωσε τους δούλους και τις δούλες της και τους συμβούλεψε να φροντίσουν για την σωτηρία τους, για να λυτρωθούν με την ευσπλαχνία τού Δεσπότου Χριστού από την αιώνια αιχμαλωσία, όπως εκείνη τους ελευθέρωσε από την προσωρινή αιχμαλωσία.
Από τη μέρα που βαπτίσθηκε η μακαρία Πελαγία, δεν έφαγε τίποτε αγορασμένο από τα πλούτη της, γιατί ήταν συγκεντρωμένα με αμαρτωλό τρόπο, την έτρεφε όμως η Ρωμάνα όσες μέρες έμενε κοντά της.
* * *
Την νύκτα μιας Κυριακής έβγαλε τα γυναικεία ρούχα. Ντύθηκε με ένα τρίχινο και κουρελιασμένο χιτώνα και πήγε στα Ιεροσόλυμα, χωρίς να πει σε κανένα το σκοπό της. Φεύγοντας από την Αντιόχεια η εκλέξασα την αγαθή μερίδα Πελαγία, επήγε στο όρος των Ελαίων. Έμεινε εκεί τρία ολόκληρα χρόνια μέσα σε ένα κελλί με ανδρική ενδυμασία, εντελώς αγνώριστη. Εκεί μέσα αγωνίζονταν και έκανε τέτοιους νικηφόρους αγώνες κατά του πονηρού και με τέτοιες αρετές στολίσθηκε, που μόνον ο Θεός ο οποίος διαβάζει τα κρύφια της καρδιάς μας το γνωρίζει.
Αλλά ο Θεός δεν θέλησε να αφήσει τη δούλη Του να αγωνίζεται μέχρι τέλους κρυμμένη. Όπως ακριβώς είχε γίνει ο περίγελος των ανθρώπων με την αμαρτωλή ζωή της, έτσι οικονόμησε τα πράγματα ο Θεός να ακτινοβολήσει στην κοινωνία με την αρετή της, για την ωφέλεια των πολλών. Τούτο δε έγινε ως εξής:
Ο Ιερός Ιάκωβος, μαθητής του αγίου Επισκόπου Νόννου, κυριεύθηκε από την αγία επιθυμία να πάει να προσκυνήσει τον Πανάγιο Τάφο. Όταν ξεκίνησε να φύγει, πήρε την ευλογία του Αγίου Νόννου. Ο Άγιος είχε διορατικό χάρισμα και του είπε:
Ύπαγε εν ειρήνη, τέκνον μου, και αφού προσκυνήσεις τους Αγίους Τόπους, ρώτησε να μάθεις για κάποιον ενάρετο Μοναχόν, τον Πελάγιον. Θα λάβεις από αυτόν μεγάλη ψυχική ωφέλεια. Είναι δούλος πραγματικός του Κυρίου μας.
Πράγματι, ο ιερός Ιάκωβος πήγε και προσκύνησε τους Αγίους Τόπους και ρώτησε να μάθει, διά τον μοναχόν Πελάγιον. Του είπαν, ότι ήτο στο όρος των Ελαίων. Όταν έφθασε εκεί χτύπησε την πόρτα του κελλιού του και βγήκε η Αγία, με ανδρικό σχήμα. Και αυτή μεν ανεγνώρισε τον Ιάκωβον, εκείνος όμως, δεν μπόρεσε να την γνωρίσει, διότι η ομορφιά της, που είχε άλλοτε είχε χαθεί από τη μεγάλη άσκηση. Το πρόσωπό της ήταν μαραμένο. Τα μάτια της είχαν χωθεί βαθειά μέσα στις κόγχες. Το σώμα της ήταν σκελετωμένο από την πολλή σκληραγωγία, την άσκηση και τη νηστεία. Μόνον το δέρμα της φαινόταν και τα κόκκαλα.
Τον ρώτησε η Αγία, εάν ήτο ο υποτακτικός του Επι-σκόπου Νόννου και εκείνος απάντησε: Ναι.
Όντως, του προσέθεσε η Αγία, Απόστολος του Θεού είναι εκείνος ο άνθρωπος: πες του σε παρακαλώ να προσεύχεται στο Θεό να μου συγχωρήσει τις αμαρτίες μου.
Αφού είπε αυτά, έκλεισε τη θύρα της και μέσα στο κελλί της έψαλλε ψαλμούς, σύμφωνα με την τάξη των μοναχών. Ο Ιάκωβος μαζί με τις άλλες ωφέλειες, που πήρε, διδάχθηκε, ότι θα πρέπει να είναι κανείς πολύ σύντομος στα λόγια του.
Ανεχώρησεν από εκεί ο Ιάκωβος και πήγε και σε άλλα κελλιά για να επισκεφθεί και άλλους αδελφούς. Αλλά όπου και αν πήγαινε, παντού άκουγε για τον Πελάγιο τα καλλίτερα λόγια. Τον επαινούσαν όλοι, σαν τον πλέον ενάρετο και αγιότατο άνθρωπο.
*  *  *

Μετά από λίγες μέρες διαδόθηκε σ' όλη την περιοχή η είδηση ότι ο Πελάγιος άφησε τον παρόντα κόσμο και αναχώρησε για την άλλη ζωή.
Συγκεντρώθηκαν στη Σκήτη της, όχι μόνον από την Ιερουσαλήμ, αλλά και από τον Ιορδάνη, την Ιεριχώ και από όλα τα γύρω περίχωρα με μεγάλη ευλάβεια, διά να ενταφιάσουν το άγιο  λείψανο .
Και όταν θέλησαν να πλύνουν το σώμα του νεκρού, κατά την τάξη, εγνώρισαν, ότι ήταν γυναίκα. Όλοι τότε έμειναν κατάπληκτοι και εδόξασαν τον Κύριον, ο όποιος της έδωσε τη δύναμη να πολεμήσει τον διάβολο και να τον νικήσει κατά κράτος.
Αυτή η είδηση μαθεύτηκε και στα περίχωρα και κόσμος πολύς ερχόταν κύματα-κύματα. Εσπρώχνονταν μάλιστα, ποιος θα πρωτοασπασθεί το άγιο λείψανο. Το σήκωσαν κατόπιν ευλαβείς και άγιοι άνδρες. Ακολουθούσαν όλοι, με λαμπάδες και θυμιάματα και το ενταφίασαν με τιμές, όπως έπρεπε σε Αγία.
Κοιμήθηκε το 284 μ.Χ. και η Ορθόδοξος Εκκλησία την εορτάζει στις 8 Οκτωβρίου.
* * *
Αυτός είναι ο βίος της Οσίας Πελαγίας της πρώην αμαρτωλής πόρνης. Έτσι αγωνίσθηκε αυτή, που την υπολόγιζαν όλοι για χαμένη. Αλλά ξέφυγε από την αμαρτία και έστησε τόσα λαμπρά τρόπαια κατά του διαβόλου.
Αυτήν λοιπόν ας έχουν για παράδειγμα, όλοι όσοι μολύνανε την εικόνα του Θεού με βρώμικες πράξεις. Κανένας να μην απελπισθεί, έστω και αν είχε το ατύχημα να διαπράξει τα πιο χειρότερα αμαρτήματα. Το παράδειγμα της Οσίας Πελαγίας της πόρνης μας δείχνει ότι πολλές φορές μπορεί κανείς και από αυτά τα σκοτεινά άντρα της αμαρτίας να ξεπεταχθεί επάνω και να ζήσει αγγελική ζωή, σημειώνει ο αείμνηστος π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος στη βιογραφία της Αγίας Πελαγίας.

Ιστορίες του χωριού - μέρος 1ο

Πώς ζούσαν οι γονείς μας στα χωριά δημιουργώντας και παράγοντας τα απαραίτητα με παραδοσιακες γνώσεις και μεθόδους... 
και διαφορες ιστορίες απο οσα διαδραματιστηκαν στο περιβάλλον της 90χρονης κ Βαγγελίας



Δημοφιλείς αναρτήσεις