Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018

Τα "ψηλά βουνά"

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Στα "ψηλά βουνά", έργο που έμεινε χαραγμένο στην αναγνωστική μνήμη χιλιάδων Ελλήνων, ο Παπαντωνίου μέσα από την απλή αφήγηση, με ζωντανή γλώσσα, χωρίς δασκαλίστικο ύφος, αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας 26 παιδιών που περνούν μόνα τους -με την άδεια των γονιών τους- τις καλοκαιρινές διακοπές στα βουνά της Ευρυτανίας. Εκεί, μέσα στις ομορφιές της ελληνικής φύσης, μαθαίνουν να λειτουργούν σαν ομάδα, να αλληλοβοηθιούνται, να σέβονται το ένα το άλλο, αλλά και να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες της καθημερινότητας.
Τα "ψηλά βουνά", έργο που θεωρείται έως σήμερα, φαινόμενο μοναδικό και αξεπέραστο για τα ελληνικά παιδαγωγικά δεδομένα, εκδόθηκαν για πρώτη φορά ως αναγνωστικό της τρίτης τάξης του δημοτικού σχολείου, την περίοδο 1917-18 και αποτέλεσε το πρώτο σχολικό αναγνωστικό στη δημοτική γλώσσα, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που καθιέρωσε ο Ελευθέριος Βενιζέλος.
 
homouniversalisgr.blogspot.com
Στα "ψηλά βουνά" , έργο που έμεινε χαραγμένο στην αναγνωστική…

ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ..

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.
Η εικόνα ίσως περιέχει: φαγητόΔεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.Η εικόνα ίσως περιέχει: φαγητό




Μαγειρικες Ανησυχιες
ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ...
ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΧΕΤΕ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΥΡΝΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΟΥΣΑΜΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΦΡΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΑΓΑΝΑ ...
ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΠΟΙΑ ΛΕΩ ????


ΥΛΙΚΑ ..

500 ΓΡ ΑΛΕΥΡΙ Γ.Ο.Χ
220 ΓΡ ΝΕΡΟ ΧΛΙΑΡΟ
50 ΓΡ ΗΛΙΕΛΑΙΟ
30 ΓΡ ΒΟΥΤΗΡΟ ΤΥΠΟΥ ΦΥΤΙΝΗ
30 ΓΡ ΖΑΧΑΡΗ
1 ΚΟΥΤ ΓΛΥΚΟΥ ΑΛΑΤΙ ..
30 ΓΡ ΝΩΠΗ ΜΑΓΙΑ Η 1,5 ΦΑΚΕΛΑΚΙ ΞΗΡΗ
250 ΓΡ ΣΟΥΣΑΜΙ


... .. .ΟΛΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΣΤΟ ΜΙΞΕΡ .. ΖΥΜΩΝΟΥΜΕ ΕΛΑΦΡΑ 20 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΚΑΙ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΖΥΜΩΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΑΛΑΚΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΖΥΜΗ ΓΙΑ 6-7 ΛΕΠΤΑ ,,ΑΝ ΚΟΛΛΑΕΙ ΜΕ ΛΙΓΟ ΗΛΙΕΛΑΙΟ ΤΟ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΔΟ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟ ΜΑΣ .. 

ΚΟΒΟΥΜΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΩΝ 50 ΓΡΑΜ ,, ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΑΘΟΥΜΕ ΣΕ ΣΧΗΜΑ ΚΕΜΠΑΠ ..ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΥΜΕ 2-3 ΛΕΠΤΑ .. ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΠΩΛ ΜΕ 1 ΠΟΤΗΡΙ ΝΕΡΟ .... ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΑΘΥ ΜΑΚΡΟΣΤΕΝΟ ΜΠΩΛ ΜΕ ΤΟ ΣΟΥΣΑΜΙ ...ΠΛΑΘΟΥΜΕ ΤΑ ΖΥΜΑΡΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΚΟΡΔΟΝΙΑ 50 cm ΜΗΚΟΣ ΤΑ ΒΟΥΤΑΜΕ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΟΥΣΑΜΙ . 

ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΑΨΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΝΤΙΚΟΛΛΗΤΙΚΟ ΧΑΡΤΙ .. ΧΑΡΑΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΣΚΕΠΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΠΕΤΣΕΤΑ ΓΙΑ 45 ΛΕΠΤΑ ΤΗΣ ΩΡΑΣ .. 

ΑΝΑΒΟΥΜΕ ΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ ΣΤΟΥΣ 170 ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΔΕΙΟ ΤΑΨΑΚΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΓΑΛΑΚΤΟΜΠΟΥΡΙΚΟ ΑΠΟ ΤΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΑ ΣΤΟ ΠΑΤΩΜΑ ΤΟΥ ΦΟΥΡΝΟΥ ... 

ΦΟΥΡΝΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΔΕΙΟ ΤΑΨΑΚΙ ΣΤΟ ΠΑΤΩΜΑ ΜΙΣΟ ΠΟΤΗΡΙ ΝΕΡΟ ΠΡΙΝ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑ ..170 ΒΑΘΜΟΥΣ 15 ΛΕΠΤΑ .. 

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΨΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΑΛΛΑ 35-40 ΛΕΠΤΑ ΣΤΟΥΣ 150 ΒΑΘΜΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΡΑΓΑΝΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ .

Φράνσις Πικαμπιά - Francis Picabia ( 22 Ιανουαρίου 1879 - 30 Νοεμβρίου 1953 )

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Ο Φράνσις Πικαμπιά (Francis-Marie Martinez de Picabia, 22 Ιανουαρίου 1879 - 30 Νοεμβρίου 1953) ήταν σημαντικός Γάλλος ζωγράφος και ποιητής, γεννημένος από Γαλλίδα μητέρα και Ισπανό πατέρα, ο οποίος εργαζόταν στην κουβανική πρεσβεία στο Παρίσι.
 
homouniversalisgr.blogspot.com
 

Φράνσις Πικαμπιά - Francis Picabia ( 22 Ιανουαρίου 1879 - 30 Νοεμβρίου 1953 )

Σαλώμη 


Ο Φράνσις Πικαμπιά (Francis-Marie Martinez de Picabia, 22 Ιανουαρίου 1879 - 30 Νοεμβρίου 1953) ήταν σημαντικός Γάλλος ζωγράφος και ποιητής, γεννημένος από Γαλλίδα μητέρα και Ισπανό πατέρα, ο οποίος εργαζόταν στην κουβανική πρεσβεία στο Παρίσι. Γεννήθηκε στο Παρίσι όπου και σπούδασε στην Σχολή Καλών Τεχνών. Οι πρώτες του δημιουργίες ήταν ιδιαίτερα επηρεασμένες από τον ιμπρεσιονιστή ζωγράφο Άλφρεντ Σίσλεϋ. Το 1909 είναι η χρονιά που έρχεται σε επαφή με το κίνημα του κυβισμού που θα τον επηρεάσει σημαντικά. Λίγο αργότερα μάλιστα (1911) θα γίνει μέλος της ομάδας κυβιστών Puteaux όπου θα γνωρίσει και τον Μαρσέλ Ντυσάν.


Την περίοδο 1913-1915, ταξιδεύει συχνά στη Νέα Υόρκη όπου συμμετέχει σε αβάν γκαρντ (avant-garde) ρεύματα και προωθεί την μοντέρνα τέχνη στην Αμερική. Αργότερα, το 1916 και ενώ βρίσκεται στην Βαρκελώνη, δημοσιεύει το ντανταϊστικό περιοδικό 391 όπου και εμφανίζονται για πρώτη φορά τα λεγόμενα μηχανικάσχέδια του.
Ο Πικαμπιά συνέχισε την ενασχόληση του με το ντανταϊστικό κίνημα το 1919 στη Ζυρίχη και το Παρίσι μέχρι που το εγκατέλειψε για να ακολουθήσει τον υπερρεαλισμό. Κάτω από την επίδραση του σουρεαλισμού και περί τα 1925 σηματοδοτείται και μια αλλαγή στην τεχνική των έργων του.
Τη δεκαετία του 1930 συνδέεται φιλικά με την Γερτρούδη Στάιν, σημαντική μορφή της μοντέρνας τέχνης. Πριν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου επιστρέφει στο Παρίσι όπου ασχολείται κυρίως με αφηρημένη ζωγραφική αλλά και γράφει ποιήματα.

Το 1949 παρουσιάζεται σημαντική αναδρομική έκθεση για τον Πικαμπιά στο Παρίσι, στην γκαλερί René Drouin.
Χαρακτηριστικό του Πικαμπιά είναι το γεγονός ότι ποτέ δεν ακολούθησε δογματικά κάποιο ρεύμα ή τεχνοτροπία στη ζωγραφική, παράλληλα όμως ο ίδιος, υπήρξε πρόδρομος των κυριότερων ρευμάτων της μοντέρνας τέχνης.
Είναι αξιοσημείωτο ακόμα πως ο Πικαμπιά υπήρξε μεγάλος συλλέκτης αυτοκινήτων (υπολογίζεται ότι περισσότερα από 150 αυτοκίνητα είχαν περιέλθει στην κατοχή του).
 
συνέχεια

Δημοφιλείς αναρτήσεις