Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019

ΑΚΥΡΗ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.





https://www.facebook.com/maria.dimitriou.5/posts/2001582939938478?__tn__=-R
ΑΚΥΡΗ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ - H Eλλάδα εχει κάνει
συμφωνία οχι μέ αλλο κράτος αλλά μέ ενα...Μέρος....
Δείτε ολόκληρη τήν εκπομπή τής ΟΔΥΣΣΕΙΑ TV εδώ.....
https://www.youtube.com/watch?v=kpyteuUBBpU

Μια υπέροχη συνταγή για πίτα

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα βίντεο.

https://www.facebook.com/maria.dimitriou.5/posts/1999097593520346?__tn__=-R
Yapılışı bi o kadar kolay yemesi bi o kadar lezzetli. Oklava kullanmadan yapabileceğiniz harika bir el açması börek tarifi.
Arnavut böreği

Είναι τόσο νόστιμο που η κατασκευή μπορεί να το φάει τόσο εύκολα. Μια υπέροχη συνταγή για πίτα που μπορείς να κάνεις χωρίς να χρησιμοποιήσεις εξοστρακιστεί.
Αλβανικό ντάμπλινγκ

για να σιροπιάζετε σωστά τα γλυκά ταψιού

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
epaggelmagynaika.gr
Μυστικά για να σιροπιάζετε σωστά τα γλυκά ταψιού
 
Σιρόπι για γλυκά ταψιού
Κάθε συνταγή σας δίνει τις σωστές απαιτούμενες αναλογίες συστατικών.
-Βάλτε τη ζάχαρη με το νερό σε κατσαρόλα βαθιά. Αφήστε λίγο την ζάχαρη να μουλιάσει στο νερό κι ανακατέψτε ελαφρά. Ανάψτε τη φωτιά και μέχρι να πάρει βράση το σιρόπι, ανακατέψτε 2-3 φορές φροντίζοντας να καθαρίσετε τα πλαϊνά της κατσαρόλας από τυχόν υπολείμματα ζάχαρηςΑπό την ώρα που θα πάρει βράση το σιρόπι, δεν ξανανακατεύετε!  Βράστε το σιρόπι ανάλογα με τις απαιτήσεις της συνταγής, δηλαδή λιγότερο αν είναι ελαφρύ σιρόπι και περισσότερο αν είναι παχύ. Η κάθε συνταγή έχει συγκεκριμένες δοσολογίες και χρόνους βρασμού.
-Όταν φτιάχνω σιρόπι αποφεύγω τη γλυκόζη.
-Για να προφυλάξω το σιρόπι από τη δημιουργία κρυστάλλων χρησιμοποιώ λίγο χυμό λεμονιούπρος το τέλος του βρασμού.
2 μοναδικά μυστικά για σιρόπιασμα από πάνω ως κάτω στα γλυκά ταψιού
Πως θα πετύχω σωστό σιρόπιασμα σε όλο το γλυκό από πάνω μέχρι κάτω;
Πόσες φορές δεν σιροπιάσατε ένα γλυκό και αφού το κόψατε, το γλυκό λιμνάζει στο σιρόπι του;
Ή πόσες φορές το γλυκό είναι σιροπιασμένο από τη μέση και κάτω ενώ επάνω είναι στεγνό;
Πόσες φορές η καρυδόπιτα ή το ραβανί σας έχουν λασπώσει και έχουν πνιγεί μέσα στο σιρόπι τους;
Για να σιροπιάσεις σωστά είναι γλυκό ταψιού, πρώτα θα βλέπεις τις οδηγίες της κάθε συνταγής γιατί ποικίλουν οι θερμοκρασίες και οι χρόνοι. Άλλες συνταγές ζητούν κρύο το ένα ζεστό το άλλο κι άλλες και δυο ζεστά. Γι αυτό, πρώτα θα διαβάζεις και θα κατανοείς τι ζητάει η κάθε συνταγή!
Μετά λίγο λίγο, θα ρίχνεις το σιρόπι γύρω γύρω σε όλη την επιφάνεια του γλυκού. Πολλές φορές θα νομίζεις ότι το σιρόπι είναι πολύ και θα αναρωτιέσαι. Στις συνταγές που σας δίνω, ακολουθείστε πιστά τις δοσολογίες. Όσο σιρόπι γράφω τόσο σιρόπι θα τραβήξει η κάθε συνταγή.
Αφού σιροπιάσεις σιγά σιγά όλο το γλυκό ταψιού, χωρίς να διαλύσεις την επιφάνεια ρίχνοντας με μιας όλο το σιρόπι, τότε θα αφήσεις το γλυκό σου να κρυώσει τελείως.
Το άλλο μυστικό για το σιρόπιασμα των γλυκών ταψιού είναι αυτό: Αφού σιροπιάσεις και κρυώσει καλά το γλυκό ταψιού τότε τύλιξε με μεμβράνη όλο το ταψί πολύ καλά και αναποδογύρισε το στον πάγκο της κουζίνας. Άφησε το να σταθεί για 1 ώρα, ώστε το σιρόπι που έχει σταθεί στον πάτο του ταψιού, με το αναποδογύρισμα να διατρέξει όλο το γλυκό.
Μετά, αναποδογυρίζεις πάλι το ταψί με το γλυκό στον πάγκο, αφαιρείς όλες τις μεμβράνες κουζίνας και απολαμβάνεις το πιο σωστά σιροπιασμένο γλυκό ταψιού. Από πάνω ως κάτω θα έχει ομοιόμορφο σιρόπιασμα.

Ποτέ δεν κόβουμε ένα σιροπιαστό γλυκό ταψιού την ίδια μέρα.

Ένα γλυκό ταψιού με σιρόπι πρέπει να μείνει τουλάχιστον για 6 με 8 ώρες ή ακόμα καλύτερα για μια νύχτα ώστε να τραβήξει σωστά το σιρόπι και να σταθεροποιηθεί.
Μυστικά για γλυκά ταψιού που θα σε κάνουν pastry chef
•Τα γλυκά ταψιού πρέπει να ψήνονται σε μέτριες θερμοκρασίες για να προλαβαίνουν τα φύλλα να ψήνονται μέχρι μέσα. Με τον τρόπο αυτό, αποροφούν σωστά το σιρόπι τους και στο τέλος το σιρόπι δεν λιμνάζει στο ταψί.
Ραντίζοντας με λίγο νερό την επιφάνεια από ένα γλυκό ταψιού με φύλλα πχ γαλακτομπούρεκο ή μπακλαβά, με το ψήσιμο τα φύλλα κρατάνε το σχήμα τους, δεν ανασηκώνονται στο ψήσιμο και επιπλέον γίνονται πολύ πιο τραγανά.
Αν ψήσετε σε αέρα το γλυκό ταψιού, χαμηλώστε κατά 20 βαθμούς το φούρνο, ψήστε στη μεσαία σχάρα και ελαττώστε το χρόνο ψησίματος μιας και ο αέρας κάνει επιθετικό ψήσιμο.
Στο τελευταίο τέταρτο, ψήστε στον αέρα και στην κάτω αντίσταση. Τοποθετούμε το ταψί στην κάτω σχάρα του φούρνου. Έτσι είμαστε σίγουροι ότι το γλυκό ταψιού έχει ψηθεί σωστά και στη βάση του και μέχρι μέσα στο κέντρο του.
Ο χρόνος ψησίματος του γλυκού ποικίλει ανάλογα με το φούρνο.
Στο τέλος, το γλυκό πρέπει να έχει ροδίσει ομοιόμορφα πάνω και κάτω, γιατί μόνο τότε θα έχουν ψηθεί σωστά τα φύλλα μέχρι μέσα και μόνο τότε θα απορροφήσουν σωστά το σιρόπι τους.
Σε αντίθεση με το μπακλαβά που πρέπει και τα δυο να είναι ζεστά για να βγει τραγανό το φύλλο, το γαλακτομπούρεκο θέλει σιρόπιασμα με το ένα κρύο και το άλλο ζεστό. Ξεκινήστε λοιπόν πρώτα με το σιρόπι και αφήστε το να γίνει χλιαρό.
Η κρέμα του γαλακτομπούρεκου ή της γαλατόπιτας, δεν πρέπει να βράζει για πολύ ώρα γιατί θα ψηθεί επιπλέον για περίπου 1 ώρα στο φούρνο. Με τις οδηγίες που σας δίνω η κρέμα στο γλυκό ταψιού θα βγει αφράτη και τρεμουλιαστή.
•Επειδή σιρόπι από σιρόπι έχει διαφορά δες εδώ,
 τι σιρόπι βάζω στο παντεσπάνι και πως σιροπιάζουμε το παντεσπάνι.
argiro
 

Τελεσίγραφο Μόσχας σε Ουάσιγκτον & Αθήνα

Οδοιπορικό σε Ιωνία και Αιολίδα

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
epilekta.com
 
Οδοιπορικό σε Ιωνία και Αιολίδα

Η βεβήλωση των ιερών χώρων είχε να κάνει με τη μισαλλοδοξία, το φανατισμό και τη βαρβαρότητα
Μια περιήγηση στα παράλια της Μικράς Ασίας πάντα περικλείει ανάμεικτα συναισθήματα, από θαυμασμό στον πολιτισμό των Ρωμιών πριν τον ξεριζωμό τους, έως την πικρή γεύση της τύχης του τόπου και των μνημείων του.
Σε κάποιες περιπτώσεις η αίσθηση της καπνιάς της καταστροφής δεν μπορεί να σβήσει κι ας έχουν περάσει ενενήντα τόσα χρόνια, ενώ τουλάχιστον αμηχανία σε καταλαμβάνει, αφού δεν μπορείς να προσδιορίσεις αν είναι καλύτερα που σήμερα η γειτονική χώρα «δείχνει» το δήθεν ευρωπαϊκό της πρόσωπο, με τη μερική συντήρηση των θρησκευτικών για μας μνημείων, με ότι συνεπάγεται αυτό, καλό ή κακό, ή μέχρι χθες, που η μισαλλόδοξη και φονταμελιστική της μέχρι πρότινος πολιτική, ειλικρινής τουλάχιστον στις θέσεις και τις προθέσεις της, κατά τα άλλα.
Αποθήκες, στάβλοι ή απλά μισοερειπωμένα χαλάσματα, οι ελάχιστες χριστιανικές εκκλησιές της Ερυθραίας που επέζησαν του 1922, χρησιμοποιούνται κάποιες σαν τζαμιά ενώ το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού αποκαθιστά τοιχογραφίες και λαμπρές νεοκλασικές, μπαρόκ, σε κάθε περίπτωση μη ισλαμικές διακοσμήσεις, αξιοποιώντας τα λαμπρά μνημεία κατά το δοκούν.

-




Η ιστορική Εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπους της Κρήνης

Ποιός έχει περάσει απέναντι στην Κρήνη( τουρκικά Τσεσμέ), έστω και μόνο για ψώνια, και δεν έχει περάσει απέξω, δεν έχει αγναντέψει ή δεν έχει εισέλθει στον Άγιο Χαράλαμπο του Τσεσμέ, την Παναγία των Αλατσάτων, την Αγία Παρασκευή ή και την Κάτω Παναγιά.
Τώρα πια ο κοντινός Άγιος Χαράλαμπος έχει καθαριστεί και αναπαλαιωθεί, έχει μετατραπεί σε χώρο ποικίλων εκδηλώσεων και τουλάχιστον με τη φιλέλληνη πρόθεση των κατοίκων του Τσεσμέ, απολαμβάνει εν μέρει το σεβασμό που δικαιούται. Τουλάχιστον αναδεικνύεται το μνημείο, για το μέγεθος και τη μεγαλοπρέπειά του. 
Αποτέλεσε σημείο συγκέντρωσης των χριστιανών από τη Σμύρνη και τα περίχωρα κατά τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922.
Η Τουρκία δαπάνησε το ποσό του 1.627.218 εκ. τουρκικών λιρών για την ανακατασκευή του.
Από τις τοιχογραφίες η μόνη που έχει σωθεί ατόφια είναι αυτή του Παντοκράτορα.

Η μητρόπολη των Αλατσάτων της Ερυθραίας

Η Παναγία των Αλατσάτων μετά το 22 μετατράπηκε σε Τζαμί, αφού με τον εποικισμό της ελληνικότατης πόλης από μουσουλμάνους, έπρεπε να αντιμετωπιστεί το οξύ τους πρόβλημα, η έλλειψη ενός μεγάλου τεμένους.
Η πρόσφατη παρέμβαση του τουρκικού Υπουργείου συντήρησε το κτίριο, αναπαλαίωσε το εξαιρετικό τέμπλο με την ελληνική ταυτότητα: «Γιάννης Χαλαπάς εποίει», ενώ κάποιες εικόνες και τοιχογραφίες αποκαταστάθηκαν πάλι εν μέρει.
-


Η εκκλησία της Παναγίας των Αλατσάτων με τη σημερινή της μορφή

Η εκκλησιά αυτή ήταν η πρώτη από τις τρεις μεγάλες εκκλησίες των Αλατσάτων.
Σύμφωνα με δύο ιδρυτικές επιγραφές του ναού που αποκαλύφθηκαν, (μεταξύ των οποίων και η κτητορική) μαθαίνουμε ότι ο ναός κτίστηκε στη διάρκεια ενός έτους και τα εγκαίνια έγιναν την 1η Αυγούστου του 1832. 
Ο ναός αυτός είναι νεότερος και χτίστηκε στη θέση του προηγούμενου ναού, ο οποίος κρίθηκε μικρός και μη επαρκής.
Πρόκειται για μια πολύ χαρακτηριστική εκκλησία της ύστερης Τουρκοκρατίας, σημαντικό έργο του περίφημου μάστορα Στράτου Καλονάρη, ο οποίος εργάστηκε μαζί με το γιο του Μανόλη στις Κυκλάδες και στην περιοχή της Σμύρνης, χτίζοντας πολλούς ναούς (Παναγία της Τήνου, Βαγγελίστρα του Τσεσμέ, Παναγιά της Κάτω Παναγιάς, Παναγιά Βουρλιώτισσα κλπ.). 
Όλα τα μάρμαρα του ναού είναι τηνιακά και φορτώθηκαν με τη φροντίδα του Ευστρ. Καλονάρη, του Ιωάν. Χαλεπά και του Μάρκ. 
Λαμπαδίτη στην Τήνο και παραλήφθηκαν στον όρμο της Αγριλιάς, στο λιμάνι των Αλατσάτων.

-

Το περίφημο μαρμάρινο τέμπλο της Παναγίας Αλατσατιανής

Οι μορφές των Αγίων όμως, όπως και σε όλους τους πρώην χριστιανικούς ναούς του οδοιπορικού μας, παραμένουν χωρίς πρόσωπο ή μάτια, αφού η μουσουλμανική πίστη απαγορεύει ρητά την απεικόνιση του Θεού και των Αγίων. Αναγνώριση του χριστιανού Θεού;
Ίσως.
Ίσως και ταύτιση με τον Αλλάχ, που είναι και ορθότερο, αφού Χριστιανοί, Εβραίοι και Μουσουλμάνοι πιστεύουν στον ένα υπέρτατο Θεό.
Αυθαίρετη παρηγορητική σκέψη για την κακοποίηση ιερών και οσίων, όσων αφορά τουλάχιστον τον έλληνα επισκέπτη.
Μια δεύτερη σκέψη, ισχυρότερη και πικρή, διατείνεται ότι η βεβήλωση των ιερών χώρων είχε να κάνει με τη μισαλλοδοξία, το φανατισμό και τη βαρβαρότητα, που χρονικά τουλάχιστον θέλουμε να πιστεύουμε ότι ανήκει σε ένα παρελθόν χωρίς επιστροφή.

Ο θαλασσινός Άγιος και το «μουσείο παιχνιδιών»

Θα μπορούσε να είναι το πιο ενοχλητικό ερέθισμα η τύχη του Αγίου Νικόλαου απέναντι από το Αϊβαλί στα Μοσχονήσια, που ναι μεν έτυχε μιας αξιοπρόσεκτης δουλειάς αποκατάστασης, όμως η «αξιοποίησή» του για μας τουλάχιστον τους Έλληνες, κρίνεται ανεπιτυχής.
Ο ιδιώτης που μισθώνει το χώρο έχει μετατρέψει το μνημείο σε Μουσείο Παιχνιδιών.
Πρόκειται για μια συλλογή πολυάριθμων εκθεμάτων, η οποία προκαλεί ασφυξία στο χώρο, ενώ η καλλιτεχνική αξία των αντικειμένων, όσο και η σπανιότητα αμφισβητούνται για αρκετά από αυτά.
Η “Barbie” συνυπάρχει με λογής κούκλες, αυτοκινητάκια, τρενάκια, στρατιωτάκια και απομιμήσεις όπλων, έως με τεράστια, ξύλινα και συνεπώς κακόγουστα ομοιώματα, του Big Ben, του Πύργου του Eiffel ή του δεύτερου συμβόλου, μετά το άγαλμα της Ελευθερίας, της πόλης της Νέας Υόρκης, του ουρανοξύστη Empire State.
Το μόνο ίσως παρήγορο παραμένει η νοσταλγία για τα ολίγων δεκαετιών πριν παιχνιδιών, με τις «κινεζιές» που έχουν κατακλίσει πλέον την τουρκική, ελληνική, ίσως και την παγκόσμια αγορά.


-
Ο Ιερός Ναός του Αγίου Νικολάου Αϊβαλίου έχει μετατραπεί σε εκθεσιακό χώρο παιχνιδιών

-

Το ιστορικό κτίριο που στέγαζε το μέγαρο της Ιεράς Μητρόπολης Μοσχονησίων

Το μέγαρο της Ιεράς Μητρόπολης Μοσχονησίων

Ένα τεράστιο νεοκλασικό επιβλητικό μέγαρο σε υποδέχεται στην παραλία του Μεγάλου Μοσχονησιού, πολύ πριν από τον Άγιο Νικόλαο. 
Ερειπωμένο, μισοκαμένο, χωρίς κουφώματα και σκεπή, έχει υποστεί την βαρβαρότητα του μίσους, να θυμίζει με τον ευρωπαϊκό του κοσμοπολιτικό του αέρα της Belle Époque, την ευμάρεια των Μοσχονησιωτών πριν την εγκατάλειψη των εστιών τους. 
Δεν είναι άλλο από το μέγαρο της άλλοτε κραταιάς Ιεράς Μητροπόλεως Μοσχονησίων…

Ο Θαυματουργός Ταξιάρχης στο Αϊβαλί

Τουλάχιστον στο Αϊβαλί δυο ορθόδοξοι ναοί παραμένουν σε πολύ καλή κατάσταση, ο Άγιος Ιωάννης που έχει μετατραπεί σε τζαμί και ο Ταξιάρχης, εκεί που απαγορεύτηκε τελικά στον κ. Βαρθολομαίο να ιερουργήσει. Αιτία; 
Η προτίμηση της Ελλάδας να υποστηρίξει το Ντουμπάι για τη διεθνή EXPO 2020.

Από τα δύο καμπαναριά του Αγίου Ιωάννη, το ένα έχει μετατραπεί σε μιναρέ, το άλλο πάλι στέκει σαν καμπαναριό, αλλά βουβό. 
Ο Ναός σήμερα λειτουργεί ως τζαμί ενώ σε πολύ καλή κατάσταση σώζεται το καμπαναριό της εκκλησιάς. 
Όπως και σε άλλες εκκλησίες από τον τρούλο και το κωδωνοστάσιο έχει αφαιρεθεί το σύμβολο της Χριστιανοσύνης και έχει αντικατασταθεί με την ημισέληνο.

Τα γύρω σπίτια, μέχρι και το ναό των Ταξιαρχών μετά βίας έχουν συντηρηθεί, να αναδεικνύουν τη φινέτσα και την πολιτιστικοοικονομική άνθιση των Κυδωνιών.

-

Η εξωτερική άποψη του ιστορικού ναού του Ταξιάρχη Αϊβαλίου

Όταν η καρδιά σπαράζει και δεν ξεχνά

Τον Αύγουστο του 1922 έγινε η Μεγάλη Καταστροφή. Οι Τούρκοι αντιστάθηκαν σθεναρά στον Σαγγάριο, που τον θεωρούν σαν τις δικές τους Θερμοπύλες…
Και η αρχή; 
Ο Ελληνικός στόλος είχε πλεύσει στο λιμάνι της Σμύρνης σκορπώντας ρίγη συγκίνησης στον ελληνικό πληθυσμό των Μικρασιατικών παραλίων, που πήρε τα όπλα να διώξει τον Τούρκο ως την Κόκκινη Μηλιά και να πάρουμε πίσω την Κωνσταντινούπολη. 
Είχαν υποσχεθεί βοήθεια στον Βενιζέλο, Άγγλοι και Γάλλοι.
Οι Ιταλοί ήταν πάντα άγρια εναντίον μας. 
Ο Ελληνικός στρατός ένδοξα προωθήθηκε ως το Αφιόν Καραχισάρ και πήγαινε προς την Άγκυρα. 
Τότε, οι Μεγάλες Δυνάμεις συμφιλιώθηκαν με την Τουρκία.
Ο Στρατός μας έμεινε μόνος, χωρίς εφόδια, νηστικός, στα βάθη της Ανατολής, πολεμούμενος από όλα τα γύρω Τουρκικά χωριά. 
Οι άντρες έφευγαν μόνοι τους σαν τρελοί, μπας και σωθούν.
Εν τω μεταξύ, ο φιλογερμανικός βασιλέας Κωνσταντίνος, ήρθε σε αντιπαράθεση με τον Βενιζέλο διαιρώντας την Ελλάδα σε βασιλικούς και βενιζελικούς.
Δόθηκε διαταγή στον ελληνικό στόλο να πράξει κατά βούληση και έτσι, αντί να έρθουν για βοήθεια 92 καράβια, ήρθαν μόνο 17 ελληνικά από τον Πειραιά… Απίστευτο, οδυνηρό.
Όταν ήρθε η είδηση της υποχώρησης και ότι τουρκικά στρατεύματα έρχονταν στην Σμύρνη, χιλιάδες χιλιάδων Έλληνες Μικρασιάτες όρμησαν στις ρούγες, στο λιμάνι, σαν ένας μαύρος ποταμός απελπισμένων, που αντί να λιγοστεύει, όλο και φούντωνε και πολλαπλασιαζότανε… 
Μ’ έναν μπόγο στο χέρι και την οικογένειά τους, έτρεχαν να μπουν στα συμμαχικά καράβια και εκεί οι ναύτες τούς έχυναν ζεματιστό νερό ή τους πατούσαν τα δάχτυλα, οπότε ξανάπεφταν στη θάλασσα και οι περισσότεροι πνιγόντουσαν. 
Γέμισε η θάλασσα νεκρά σώματα μεγάλων και κορμάκια τουμπανιασμένα μικρών παιδιών, που τα κεφαλάκια τους χτυπούσαν τα πλευρά των πλοίων, σαν να έλεγαν: 
«Ανοίξτε μας! 
Δεν μας ακούτε; 
Ανοίξτε μας!».

ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΜΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ LIKE "ΕΔΩ"

πηγή: eleysis-ellinwn.
 

τυροπιτάκια

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
xrysessyntages.gr
 
ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΥΜΗ
900 γρ. αλεύρι (για όλες τις χρήσεις)
1 ποτήρι γάλα (χλιαρό)
20 γραμ. φρέσκια μαγιά
1 ποτήρια ηλιέλαιο
200 γραμ. γιαούρτι (στραγγιστό)
1 κουταλάκι αλάτι
2 κουταλιές (κοφτές) ζάχαρη
1 μπέικιν (φακελάκι)
Για την γέμιση
400γρ τυρί φέτα
3 κουταλιές της σούπας γιαούρτι
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Βαζούμε σε μια λεκάνη όλα τα υγρά, το γιαούρτι και ανακατεύουμε προσθέτουμε το αλάτι και την ζάχαρή και συνεχίζουμε το ανακάτεμα . Σε ένα άλλο μπολ βάζουμε το αλεύρι, την μαγιά και το μπεικίν ανακατεύουμε λιγο και το βάζουμε στο μπολ με τα υγρά ζυμώνουμε και αφήνουμε την ζύμη να ξεκουραστεί και να φουσκώσει.
Για την γέμιση τρίβουμε με τα χέρια μας το τυράκι και προσθέτουμε το γιαούρτι ανακατεύουμε και είναι έτοιμη. Χωρίζουμε την ζύμη σε 4 μπάλες και ανοίγουμε το καθε μπαλάκι σε κύκλο , κόβουμε ακτινωτά σε 8 τρίγωνα, βάζουμε ένα κουταλάκκι του γλυκού γέμιση στην φαρδιά πλευρά και κλέινουμε ρολάροντας στη μυτούλα. Αλείφουμε απο πάνω με αυγό και πασπαλίζουμε με σουσάμι . Ψήνουμε στους 180 αέρα για 25 λεπτά .
Ψήνουμε για 25′.Katerina Charalampidou
ΠΗΓΗ
 

μετατρέπει τα κακοήθη καρκινικά κύτταρα σε καλοήθη

Οι Μακεδόνες «σφυροκοπούν»

σπήλαιο Καμηλάρι στην Τύλισο

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
e-storieskritis.gr
 
Στα διοικητικά όρια της Τυλίσου, και μια ανάσα από κεντρικό ασφαλτοστρωμένο δρόμο, βρίσκεται το άκρως εντυπωσιακό σπήλαιο του Καμηλαρίου.

Της Ελένης Βασιλάκη

Οι περισσότεροι φυσικά δεν το γνωρίζουν καθώς αποτελεί τμήμα μάντρας που χρησιμοποιεί βοσκός της περιοχής, ο οποίος έχει μετατρέψει το πρώτο τμήμα του σε μαντρί και το κομμάτι που ακολουθεί, για να εισέλθει κανείς στους κυρίως χώρους του, σε χωματερή...

%25CE%25A3%25CE%25A0%25CE%2597%25CE%259B%25CE%2591%25CE%2599%25CE%259F%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%259C%25CE%2597%25CE%259B%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2597%2B%25287%2529
Φωτο: Κώστας Φωτεινάκης
Τι θέλει κανείς και δεν το βρίσκει πεταμένο εκεί; Από ξαπλώστρες θαλάσσης και παλιά σκάφη ρούχων μέχρι πλαστικά τσουβάλια και κάθε είδους άλλο άχρηστο αντικείμενο , πράγματα που σχηματίζουν ένα μικρό βουνό, δημιουργώντας αλγεινή εντύπωση σ' αυτό το όμορφο και πρόσφορο προς τουριστική αξιοποίηση σπήλαιο.

Γιατί όποιος καταφέρει να περάσει από την αυτοσχέδια χωματερή του κτηνοτρόφου βλέπει να ανοίγεται μπροστά του ένας κόσμος μαγικός!

Τεράστιες αίθουσες με σχηματισμούς που κόβουν την ανάσα χαρακτηρίζουν το σπήλαιο Καμηλάρη, που σε άλλη χώρα σίγουρα θα ήταν επισκέψιμο και πηγή εσόδων για τον τόπο που θα είχε το προνόμιο να το φιλοξενεί.

%25CE%25A3%25CE%25A0%25CE%2597%25CE%259B%25CE%2591%25CE%2599%25CE%259F%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%259C%25CE%2597%25CE%259B%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2597%2B%25283%2529
Φωτο: Αλέξανδρος Καρακωνσταντάκης
Ο ίδιος ο Ελευθέριος Πλατάκης στις σημειώσεις του για το σπήλαιο αυτό και στο σημείο όπου συνήθως κατέγραφε την τουριστική σημασία των σπηλαίων που επισκέπτονταν γράφει: «Πολύ ευρυτέρα του τοπικού τουρισμού».

Και αυτό δεν είναι δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς αφού τόσο η πρόσβαση προς το σπήλαιο όσο και το μέγεθος του, με τον υπέροχο διάκοσμο του, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τουριστική αξιοποίηση και είναι απορίας άξιο που ο δήμος Μαλεβιζίου αφήνει έναν τέτοιο θησαυρό αναξιοποίητο , γεμάτο σκουπίδια και κοπριές.

%25CE%25A3%25CE%25A0%25CE%2597%25CE%259B%25CE%2591%25CE%2599%25CE%259F%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%259C%25CE%2597%25CE%259B%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2597%2B%25284%2529
Φωτο: Κώστας Φωτεινάκης
Ο Ε. Πλατάκης κατέγραψε, τις πολλές φορές που το επισκέφθηκε,  διαδρόμους μήκους 200 μέτρων και ογκώδεις σταλαγμίτες, με ποικίλες μορφές. 

Η αλήθεια είναι πως όπου και να κοιτάξεις μέσα στο σπήλαιο Καμηλάρη θα δεις γιγαντιαίους σταλαγμίτες και σταλακτίτες που προκαλούν δέος , με εκπληκτικούς χρωματισμούς σε σημεία του τοιχώματος του.

Ο Πλατάκης στη γεωλογία και παλαιοντολογία του εν λόγω σπηλαίου κάνει λόγο για ιουρασικό ασβεστόλιθο, δηλαδή για  δημιούργημα της φύσης πριν από σχεδόν 199 εκατομμύρια χρόνια.

Κι αν χρειάστηκαν τόσα εκατομμύρια χρόνια για να δημιουργηθεί από τη φύση αυτό το αριστούργημα σίγουρα λίγα χρόνια ήταν αρκετά ώστε ένας άνθρωπος να το μετατρέψει σε σκουπιδότοπο.  

%25CE%25A3%25CE%25A0%25CE%2597%25CE%259B%25CE%2591%25CE%2599%25CE%259F%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%259C%25CE%2597%25CE%259B%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%2597%2B%25281%2529
Φωτο: Κώστας Φωτεινάκης
  συνέχεια

Δημοφιλείς αναρτήσεις