Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019

Γιατί τελούμε τα μνημόσυνα;


ieramonopatia.gr
Γιατί τελούμε τα 3ήμερα, τα 9ήμερα, τα 40ήμερα και τα ετήσια μνημόσυνα; | Ιερά Μονοπάτια

Μνημόσυνο: Όλοι σχεδόν έχουμε πάει σε μνημόσυνο συγγενικού ή προσφιλούς μας προσώπου. Πόσοι όμως γνωρίζουν ποιος είναι ο πραγματικός σκοπός του;

Οι περισσότεροι τελούν τα μνημόσυνα των κεκοιμημένων καθαρά από λόγους παράδοσης.
Τα μνημόσυνα είναι άρρηκτα δεμένα με τη Θεολογία της Ορθοδοξίας για τη ζωή μετά το θάνατο. Στην Ορθόδοξη Παράδοση έχουμε τέσσερα μνημόσυνα.
Το τριήμερο, το εννιαήμερο, το σαρανταήμερο και το ετήσιο μνημόσυνο. Όλα δημιουργήθηκαν για να βοηθήσουν στο ταξίδι της ψυχής από τη γη στον ουρανό.
Ποιό είναι όμως αυτό το ταξίδι; Αρχίζει λίγο πριν πεθάνει ο άνθρωπος όταν βλέπει άτομα που γνωρίζει, αλλά έχουν φύγει από τον κόσμο αυτό, γύρω του.
Αυτό γίνεται κατά Θεία Οικονομία για να καταλάβει ο ψυχοραγών ότι έφτασε η ώρα που θα συναντήσει τον Δημιουργό του Κόσμου. Όταν τελικά ο άνθρωπος πεθαίνει χωρίζεται η ψυχή από το σώμα.
«Οίμοι, οίον αγώνα έχει η ψυχή χωριζομένη εκ του σώματος» λέει ένα ιδιόμελο της Νεκρώσιμης Ακολουθίας για να δείξει ότι ο πραγματικός αγώνας τώρα αρχίζει για την ψυχή. Εκείνη τη στιγμή τη ψυχή παραλαμβάνει ο Φύλακας Αγγελός της.
Όταν χωρίζεται από το σώμα και καταλάβει ότι φεύγει από τα άτομα που αγαπά πλημμυρίζει από θλίψη.
Τις δυο πρώτες ημέρες η ψυχή μαζί με τους αγγέλους γυρίζει στους τόπους όπου έζησε και ειδικά εκεί όπου έπραξε καλά έργα. Εκείνη θα μας βλέπει, θα μας μιλάει αλλά εμείς ούτε θα μπορούμε να τη δούμε, ούτε να της μιλήσουμε.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός περιγράφει στη Νεκρώσιμη Ακολουθία έξοχα την κατάσταση της ψυχής εκείνη την ώρα «Πρός τους ανθρώπους τα χέρια απλώνει, και κανείς δεν τη βοηθά.».
Την τρίτη ημέρα από το θάνατο η ψυχή αρχίζει τη πορεία προς τον ουρανό για να κριθεί από το Θεό. Την ημέρα αυτή οι συγγενείς τελούν το τριήμερο μνημόσυνο για δύο λόγους.
Πρώτος λόγος είναι, επειδή όπως αναφέραμε νοιώθει η ψυχή λύπη που αφήνει τα εγκόσμια, αυτή τη μέρα οι άγγελοι την ανακουφίζουν από αυτήν.
Δεύτερος λόγος και σημαντικότερος είναι ότι η ψυχή στην πορεία της προς τις ουράνιες μονές θα συναντήσει τα φοβερά τελώνια. Τα τελώνια είναι «εξειδικευμένοι» δαίμονες θα τους ονομάζαμε που έχουν ως στόχο τους να εμποδίσουν την ψυχή να φτάσει στον ουρανό.
Οι τρόποι με τους οποίους θα σταθούν εμπόδιο στην ψυχή είναι να την κατηγορούν για τις αμαρτίες που έπραξε, παρόλο που αυτά την είχαν παρασύρει.
Οι άγγελοι όμως θα τους απαντούν με τις καλές πράξεις αυτού του ανθρώπου και έτσι θα περνούν ένα ένα τα τελώνια και θα ανεβαίνουν προς τον ουρανό. Αν όμως, λόγω της έλλειψης καλών πράξεων της ψυχής, οι άγγελοι δεν μπορούν να τους απαντήσουν τότε εκείνα θα πέρνουν την ψυχή στην Κόλαση.
Δύσκολη και φοβερή η τρίτη ημέρα για την ψυχή και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε εμείς είναι να προσευχόμαστε να τη βοηθήσει ο Θεός στην πορεία αυτή.
Το πόσο τρομερή είναι αυτή η άνοδος και η συνάντηση με τα τελώνια φαίνεται από το γεγονός ότι η ίδια η Παναγία όταν πληροφορήθηκε από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ τον επικείμενο θάνατο Της, προσευχήθηκε στο Υιό και Θεό Της να Την βοηθήσει να αντιμετωπίσει τους δαίμονες.
Απαντώντας στη προσευχή Της ήρθε ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός παρέλαβε την ψυχή Της και την οδήγησε στον ουρανό.
Περνώντας επιτυχώς από τα τελώνια η ψυχή συνοδευόμενη πάντα από τους αγγέλους φτάνει στον ουρανό που μέχρι την ένατη ημέρα θα περιηγηθεί στον Παράδεισο.
Μετά από αυτή και μέχρι την τεσσαρακοστή ημέρα από το θάνατο θα περιηγηθεί στην Κόλαση μη ξέροντας ακόμη που θα κριθεί να μείνει.
Οι συγγενείς τελούν το εννιαήμερο μνημόσυνο για να ζητήσουν από το Θεό να βοηθήσει την ψυχή τώρα που ξεκινάει την περιήγηση της στη Κόλαση.
Την τεσσαρακοστή ημέρα η ψυχή θα κριθεί από το Θεό που θα παραμείνει. Το σαρανταήμερο μνημόσυνο έχει σκοπό να παρακαλέσουν οι συγγενείς και οι φίλοι του αποθανόντος το Θεό να κρίνει την ψυχή να μείνει στον Παράδεισο.
Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε τι μας διδάσκει η Θεολογία για το τι ακριβώς συμβαίνει στη ψυχή μέχρι την Τελική Κρίση.
Την τεσσαρακοστή ημέρα γίνεται η Μερική Κρίση της ψυχής. Ονομάζεται Μερική διότι η Τελική θα έρθει με την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας. Μετά από τη ΜερικήΚρίση η ψυχή προγεύεται, θα λέγαμε, είτε τον Παράδεισο είτε την Κόλαση ανάλογα που θα κριθεί.
Μέσα στον Παράδεισο βρίσκεται μόνο ο Χριστός και ο Ληστής που σταυρώθηκε εκ δεξιών του Κυρίου.
Εμείς που μένουμε πίσω τί μπορούμε να κάνουμε για εκείνους που έφυγαν; Όπως είδαμε τα μνημόσυνα που έχει θεσπίσει η Εκκλησία μας έχουν ως σκοπό να βοηθήσουν τη ψυχή στο ταξίδι της.
Άρα το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσευχόμαστε για εκείνη να της χαρίζει το έλεός Του ο Θεός. Στο τελευταίο τροπάριο που ακούμε στη Νεκρώσιμη Ακολουθία τονίζει τι πρέπει να κάνουμε ακριβώς:
« Αλλ’ αιτώ πάντας και δυσωπώ, αδιαλείπτως υπέρ εμού προσεύξασθαι Χριστώ τώ Θεώ, ίνα μή καταταγώ δια τάς αμαρτίας μου, είς τόν τόπον της βασάνου, αλλ’ ίνα με κατατάξη όπου το φώς της ζωής. »

δένεται, αγαπά και νιώθει


believeit.gr
Ο κόσμος πιστεύει λανθασμένα πως οι γάτες, δεν δένονται, δεν αγαπάνε…

Η γάτα είναι ένα παρεξηγημένο ζώο. Ή που θα έχει φανατικούς λάτρεις, ή ανθρώπους που τις σιχαίνονται. Ταυτισμένες με την έννοια της ανεξαρτησίας και της ελευθερίας, ο κόσμος πιστεύει λανθασμένα πως οι γάτες, δεν δένονται, δεν αγαπάνε και δεν αναγνωρίζουν αφεντικό. Θεωρούν πως έχουν μόνο εστία και εκμεταλλεύονται όποιον τις ταΐζει.
Δεδομένου μάλιστα πως η γάτα είναι το μοναδικό κατοικίδιο ζώο που αποφάσισε το ίδιο να γίνει οικόσιτο και να εξημερωθεί, θα έπρεπε κανείς να καταλάβει πως ο μύθος της «αδυσώπητης εκμεταλλεύτριας» που την ακολουθεί είναι πέρα για πέρα άδικος.
Ζώο γεμάτο περηφάνια, θέλει να ξέρει τα πάντα , να εξερευνά το περιβάλλον της, να κρατά καθαρό τον χώρο της, να διεκδικεί όλα όσα της κεντρίσουν το ενδιαφέρον και να ευχαριστεί με κάθε τρόπο τον άνθρωπο που της παρέχει τροφή και χάδι. Οι γάτες δένονται, οι γάτες αισθάνονται, οι γάτες έχουν ανάγκες που ναι μεν δεν δημιουργούν  σχέση εξάρτησης  ανάμεσα στις ίδιες και τους τροφούς τους, αλλά  σχέσεις στοργής, που μόνο αν είσαι ή έχεις υπάρξει γατομάνα μπορείς να επιβεβαιώσεις.
Για όσους είναι δύσπιστοι απέναντι σε αυτό το υπέροχο ζώο, ή για όσους ακόμα θεωρούν τις γάτες «κακές» παρακάτω, σαν παραθέτω ορισμένα μόνο χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά μίας γάτας, που πραγματικά σε αγαπάει και θέλει με κάθε τρόπο να στο δείχνει.
Μπήγει τα νύχια της πάνω σου.
Κάποιος που δεν ξέρει τις γάτες, μπορεί και να τρόμαζε μόνο και μόνο αν διάβαζε πως μία γάτα θα έκανε κάτι τέτοιο. Και όμως αυτή της η συνήθεια, είναι απόδειξη αγάπης προς το πρόσωπο του τροφού της. Μία συμπεριφορά που αναπτύσσει η γάτα από μικρή, ειδικά αν την έχεις δίπλα σου, από τις πρώτες εβδομάδες της ζωής της.

Είναι λίγο επώδυνο γιατί μπορεί να το κάνει κάθε στιγμή που θέλει να νιώσει «χουχούλιασμα» και εσύ να είσαι χαλαρός στον καναπέ, με το τελευταίο πράγμα που θες να νιώσεις, τα λεπτά και αιχμηρά σα βελόνες νύχια της γάτας σου, να γρατζουνάνε κάθε επιφάνεια σου.
Σου φέρνει δωράκια
Από το μπαλάκι της, μέχρι το κρόσι από το χαλί, έως και πουλάκια ή ποντικάκια που έχει σκοτώσει η ίδια! Ακούγεται μακάβριο, αλλά το κάνει για να ευχαριστήσει εσένα. Να θυμάσαι πάντα πως η γάτα είναι το μοναδικό ον του πλανήτη που μπορεί να σκοτώσει απλά για «πλάκα», ένα άλλο ζώο. Χωρίς να πεινάει, χωρίς να απειλείται, μόνο και μόνο επειδή το είδε μπροστά της. Αυτό δεν την κάνει κακιά. Την κάνει απλά ρυθμιστή πληθυσμού σε άλλα όντα που ενδεχομένως θα σε ενοχλούσαν περισσότερο, όπως τρωκτικά και φίδια.

Τρίβει το κεφάλι της στο κεφάλι σου
Συνήθως η γάτα αγαπάει τα πόδια. Εκεί τρίβεται, εκεί κουρνιάζει, εκεί αράζει. Αν όμως η γάτα σου  έχει την τάση να τρίβει το πρόσωπο της στο δικό σου, και να θέλει να ξαπλώσει έχοντας κολλημένο το φατσόνι της στο δικό σου πρόσωπο, τότε, να ξέρεις πως εδώ υπάρχει  έρωτας μεγάλος.

Μάλιστα προτού βολευτεί θα κάνει κάνα δυο σβούρες προσπαθώντας να κολλήσει όσο το δυνατόν πιο πολύ και πιο κοντά το σώμα της στο δικό σου. Η αίσθηση αγάπης που νιώθεις είναι τρομερή.
Σε κοιτάει στα μάτια
Όταν είσαι ξύπνιος και πλένεις τα πιάτα, κάνεις μπάνιο, ντύνεσαι, μιλάς στο τηλέφωνο, γενικά όταν  υπάρχεις: αυτή σε κοιτάει. Αλλά και όταν κοιμάσαι! Πολλές φορές δε, τυχαίνει να ξυπνάς ακριβώς επειδή σε καρφώνει επίμονα και έχεις την αίσθηση πως κάποιος σε παρακολουθεί.

Αυτό όντως μπορεί να είναι spooky, και να θυμίζει σκηνή από ταινία, είναι όμως εκδήλωση αγάπης. Η γάτα, αν κάτι δεν την αφορά, απλά αδιαφορεί όσες προσπάθειες και αν κάνεις να της αποσπάσεις την προσοχή. Είναι απλά σνομπ. Όταν όμως καρφώνει με το βλέμμα της την κάθε σου κίνηση, απλά σε λατρεύει.
Σε αφήνει να τη χαϊδεύεις της κοιλιά
Η κοιλιά είναι απαγορευμένη ζώνη για τις γάτες. Αν δεν πρόκειται για τη γάτα σας, καλύτερα να μην επιχειρήσετε να τη χαϊδέψετε στην περιοχή της κοιλίας. Το πιθανότερο είναι να απομακρύνει με τα χέρια της, χρησιμοποιώντας σαφώς τα νύχια της, τα δικά σας χέρια από την κοιλιά της, οδηγώντας τα  χεράκια σας στο στόμα της.

Καλό θα είναι να γνωρίζετε πότε θα πρέπει να χαϊδέψετε και τη δική σας τη γατούλα στην κοιλιά γιατί αν είναι στις μαύρες της, δεν θα σας αφήσει. Αν όμως είναι ευδιάθετη όχι μόνο θα σας επιτρέψει το χάδι στην κοιλιά αλλά μπορεί και να σας παραδοθεί, πέφτοντας στο πάτωμα ανάσκελα δείχνοντας περήφανα τη διάθεση της για χάδια στο αμφισβητούμενο σημείο!
Σε πιπιλάει
Το συνήθειο αυτό το έχουν κυρίως τα γατάκια που χάνουν από νωρίς τη μητέρα τους και καταλήγουν στα χέρια σου , από το πρώτο διάστημα της ζωής τους. Πρόκειται για κίνηση “απωθημένο” που έχουν από την εποχή του θηλασμού, και εσύ είσαι εκείνος που θα καλύψει το συναισθηματικό τους κενό.

Θα σου πιπιλήσει το βολβό του αυτιού, τον λαιμό, και γενικότερα την περιοχή γύρω από το πρόσωπο. Γάλα δεν θα βρίσκει, αλλά μπορεί να περάσει ατελείωτες ώρες κάνοντας πως θηλάζει, ενώ μην παραξενευτείς αν την πάρει και ο ύπνος, βυζαίνοντας σε!
Πρρρρρρρρρρρ…
Το καλύτερο νανούρισμα που μπορεί να έχεις ποτέ, είναι αυτό το γλυκό, βαθύ, «πρρρρρ πρρρρ» που κάνει η γάτα, όταν νιώθει ασφάλεια, σιγουριά και ζεστασιά. Αν με το που κουρνιάζει  πάνω σου, ή κάθε φορά που αρχίζεις τα χάδια, ακούς αυτή τη μοναδική μελωδία, να ξέρεις, το γατί σου είναι απλά ευτυχισμένο.

Σε ακολουθεί παντού
Η γάτα δεν είναι σκύλος. Αν όμως σε ακολουθεί από δωμάτιο σε δωμάτιο, πηδάει όπου βρει για να μπορεί να είναι κοντά σου, και μάλιστα στο δικό σου ύψος, ή ακόμα και αν μπλέκεται στα πόδια σου όταν περπατάς, ή κατεβαίνεις σκάλες, τότε η γάτα σου απολαμβάνει πολύ την παρέα σου! Προσοχή στο μπουρδούκλωμα, γιατί ή θα πέσεις, ή θα την πατήσεις…

Συμπέρασμα
Αν δεν έχεις γάτα, πραγματικά όλα όσα διάβασες ίσως νιώσεις πως δεν σε αφορούν. Αν όμως είσαι γατομάνα, σίγουρα γνωρίζεις πως δεν είναι όλες οι γάτες για όλους τους ανθρώπους, όπως και όλοι οι άνθρωποι για όλες τις γάτες…

Δύναμη προφητείας!

Η Ελληνική Φυλή είναι η τελειότερη


hellasvoice.gr
Νίτσε: «Η Ελληνική Φυλή είναι η τελειότερη, ωραιότερη και γοητευτικότατη από όλες τις άλλες φυλές» - Hellas Voice

Στο πρώτο του βιβλίο, με τίτλο “Η Γέννηση της Τραγωδίας” (1872) και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 15,ο Νίτσε κάνει μία ιδιαίτερα μνεία στο ελληνικό έθνος αποδεικνύοντας ότι ο Νίτσε είναι πολύ μπροστά από την εποχή του.
Διαβάστε το χαρακτηριστικό απόσπασμα από το βιβλίο:
«Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες.
Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα.
Νίτσε: «Η Ελληνική Φυλή είναι η τελειότερη, ωραιότερη και γοητευτικότατη από όλες τις άλλες φυλές»
Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους,που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικά ότι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του.
Κανένας από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε απ’ αυτούς.
Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους.
Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες.
Νίτσε: «Η Ελληνική Φυλή είναι η τελειότερη, ωραιότερη και γοητευτικότατη από όλες τις άλλες φυλές»
Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους, οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με αχίλλειο πήδημα».

5 πράγματα που γνωρίζουν οι πιο φωτισμένοι



enallaktikiagenda.gr
Μερικοί άνθρωποι ίσως πουν ότι η πραγματικότητα είναι πιο άγνωστη…

Μερικοί άνθρωποι ίσως πουν ότι η πραγματικότητα είναι πιο άγνωστη από τη φαντασία. Τους ανθρώπους αυτούς, κάποιοι θα τους πουν τρελούς, ωστόσο, οι περισσότεροι από αυτούς, μπορεί να είναι πολύ φωτισμένοι.
Ο άνθρωποι αυτοί ξέρουν ότι ο ανθρώπινος νους είναι περιορισμένος, ότι δεν αντιλαμβάνεται την «αληθινή» πραγματικότητα και ότι συμπιέζει αυτό που αντιλαμβάνεται, έτσι ώστε να το κατανοήσει.


Η πραγματικότητα δεν χρειάζεται να έχει νόημα για τους ανθρώπους και μπορεί να είναι κάτι τόσο περίεργο που κανένας ανθρώπινος νους να μην μπορεί να σκεφτεί.
Οι φωτισμένοι άνθρωποι έχουν συλλάβει κάποιες τέτοιες ιδέες και έχουν συνειδητοποιήσει μερικά μαθήματα, που σχετίζονται με την αντίληψή μας για τον κόσμο.
5 μαθήματα που τα πιο φωτισμένα άτομα γνωρίζουν:
1. Όλα είναι όπως πρέπει να είναι.
Για μερικούς ανθρώπους, μια τέτοια σκέψη μπορεί να μην «στέκει» καθόλου, αλλά, οι φωτισμένοι άνθρωποι βλέπουν τον κόσμο με διαφορετικά μάτια. Αν πείτε κάτι τέτοιο σε ένα παιδί που λιμοκτονεί ή σε κάποιον από μια χώρα όπου υπάρχει πόλεμος, θα νομίζουν ότι έχετε χάσει το μυαλό σας.
Οι φωτισμένοι άνθρωποι όμως, δεν βλέπουν τον κόσμο από μια ατομική προοπτική, ούτε σκέφτονται την υποκειμενικότητα των ανθρώπων όταν το λένε αυτό.
Το βλέπουν σε μια υψηλότερη κλίμακα, βλέπουν τη μεγαλύτερη εικόνα και δεν βλέπουν καλά ή κακά, αλλά ότι η ανθρωπότητα, απλώς εξελίσσεται.
Συνειδητοποιούν ότι όλα είναι στενά συνδεδεμένα με όλα τα άλλα, ακολουθώντας ένα το σχέδιο μιας ανώτερης διάνοιας, ένα μοτίβο που δεν βλέπουμε.

2. Το μυαλό μας βλέπει την ανεστραμμένη πραγματικότητα.
Σύμφωνα με ορισμένους πνευματικούς δασκάλους, δεν βλέπουμε την «αληθινή» πραγματικότητα. Στην πραγματικότητα, δεν μπορούμε να δούμε την «αληθινή» πραγματικότητα.
Το μόνο που βλέπουμε είναι αυτό που μπορούμε, σύμφωνα με την ικανότητα του ανθρώπινου νου μας. Και η πραγματικότητα που βλέπουμε, είναι στην πραγματικότητα ανεστραμμένη, όπως κοιτάζοντας σε έναν καθρέφτη.
Αυτό που βλέπουμε έξω από τον εαυτό μας, είναι στην πραγματικότητα μια προβολή, ενός πράγματος που είναι μέσα στην ψυχή μας ή αλλιώς, ο κόσμος που βλέπουμε έξω είναι μια αντανάκλαση του εσωτερικού μας κόσμου.
Αυτό, μάλιστα, εξηγεί και γιατί, για να λάβουμε, πρέπει πρώτα να δώσουμε. Οι φωτισμένοι άνθρωποι, το γνωρίζουν αυτό.
3. Δεν ξέρετε κανέναν.
Επειδή βλέπουμε την ανεστραμμένη πραγματικότητα και προβάλλουμε πράγματα από τον εσωτερικό μας στον εξωτερικό κόσμο, δεν γνωρίζουμε πραγματικά άλλους ανθρώπους.
Αυτό που γνωρίζουμε είναι η ιδέα που έχουμε για άλλους ανθρώπους, μια ιδέα που είναι μια προβολή κάποιου αρχετύπου μέσα στην ψυχή μας.
Όταν συναντάμε άλλους ανθρώπους, δεν γνωρίζουμε πραγματικά την ολότητα τους, ποιοι είναι, τι έχουν περάσει. Γνωρίζουμε μόνο, μια περιορισμένη εκδοχή αυτών που δείχνουν και προβάλλουμε τις υποθέσεις μας σε αυτή την περιορισμένη έκδοση.
Επομένως, αυτό που γνωρίζετε για το ποιος νομίζετε ότι είναι κάποιος, δεν έχει τίποτα να κάνει με το ποιοι είναι, αλλά με ποιοι είστε εσείς, πραγματικά.
4. Δεν υπάρχει δυαδικότητα.
Διότι, όταν κοιτάς τους άλλους, βλέπεις όψεις του εαυτού σου, επομένως όλα όσα βλέπεις γύρω σου και ο καθένας είναι μέρος σου. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ακόμα κι αν βουτήξετε βαθιά μέσα στην ύλη, θα καταλήξετε τελικά ότι, όλα είναι ενέργεια. Είμαστε όλοι ενέργεια που ζωντανεύει σε διαφορετικό ρυθμό και με διαφορετικό ρυθμό. Είμαστε όλοι, η ίδια συνείδηση.
Έχουμε επίγνωση ενός ξεχωριστού εαυτού, αλλά στην πραγματικότητα, όλα είναι ένα. Δεν υπάρχει δυαδικότητα για τους φωτισμένους ανθρώπους.
Γνωρίζουν ότι τα πράγματα που βλέπουμε, βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα της ίδιας κλίμακας και ότι μερικά έχουν περισσότερη ή λιγότερη ενέργεια αλλά, όλα είναι τα ίδια.
5. Η πραγματικότητα είναι ένα όνειρο.
Κάποιοι φωτισμένοι άνθρωποι λένε ότι όλοι βιώνουμε ένα όνειρο. Όλοι ονειρευόμαστε την πραγματικότητα, μαζί.
Λένε ότι οι άνθρωποι, ονειρεύονται την πραγματικότητα που γέννησαν εδώ και πολύ καιρό. Έχουν όνειρα, νόμους και δομές.
Πολιτισμός, κοινωνικοί κανόνες, εφευρέσεις, τέχνη, όλα τα έχουμε ονειρευτεί και ζούμε μέσα στο όνειρό μας.
Τώρα, ονειρευόμαστε το δικό μας όνειρο, σε αυτό το παγκόσμιο όνειρο. Και μπορούμε να ονειρευόμαστε μια πραγματικότητα που δεν φαίνεται σαν ένα όνειρο, αλλά είναι ακόμα ένα όνειρο.
Η πραγματικότητά μας δημιουργείται από τη συνείδηση. Είμαστε όλοι μέρος αυτής της συνείδησης ακόμη κι αν, οι περισσότεροι άνθρωποι, δεν γνωρίζουν ότι ονειρεύονται.

122 προφητείες του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού


ekklisiaonline.gr
Οι 122 προφητείες του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού - ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE

1. "Αυτό μιά μέρα θά γίνη Ρωμαίικο καί καλότυχος όποιος ζήση σέ κείνο τό βασίλειο."
(Συνήθιζε νά λέγη εις διάφορα μέρη τής υποδούλου Ελλάδος, τά οποία μετά ταύτα απηλευθερώθησαν)
2. «Ω ευλογημένο βουνό, πόσες ψυχές γυναικόπαιδα θά σώσης όταν έλθουν τά χαλεπά χρόνια ! «
(Είπε τήν προφητείαν αυτήν εν Σιατίστη καί αλλαχού αντικρύζων τά βουνά, τά οποία κατά τούς χρόνους τής Ελληνικής Επαναστάσεως έγιναν κρησφύγετα τών γυναικοπαίδων).

3. «Καλότυχοι σείς, οι οποίοι ευρέθητε εδώ πάνω εις τά ψηλά βουνά, διότι αυτά θά σάς φυλάξουν από πολλά δεινά. Θά ακούτε καί δέν θά βλέπετε τόν κίνδυνο. Τρείς ώρες ή τρείς μέρες θά υποφέρετε.»
(Ελέχθη είς τήν περιφέρειαν Σιατίστης)
4. «Τό ποθούμενο θά γίνη στήν τρίτη γενεά. Θά τό ιδούν τά εγγόνια σας. «
(Ελέχθη εν Χειμάρρα – Η σπουδαιοτάτη αύτη προφητεία τού Αγίου, η οποία έτρεφε τήν γλυκυτέραν ελπίδα τού υποδούλου Γένους, έλαβε καταπληκτικήν επαλήθευσιν. Διότι οι χρόνοι τής απελευθερώσεως τού Έθνους είναι πράγματι η τρίτη γενεά από τών χρόνων πού προεφήτευσεν αυτήν ό ‘Aγιος, καθόσον, ώς γνωστόν, εκάστη γενεά υπολογίζεται εις 25 έτη)
5. «Θάρθη καιρός νά σάς πάρουν οι εχθροί σας καί τή στάχτη από τή φωτιά, αλλά σείς νά μήν αλλάξετε τήν πίστι σας, όπως θά κάμνουν οί άλλοι. «
(Ελέχθη εν Σιατίστη)
6. Σάς λυπάμαι γιά τήν περηφάνεια, οπού έχετε. Τό ποδάρι μου εδώ δέν θά ξαναπατήση. Καί εάν δέν αφήσετε αυτά τά πράγματα πού κάνετε, τήν αυθαιρεσία καί ληστεία, θά καταστραφήτε. Σέ κείνο τό κλαρί, πού κρεμάτε τά σπαθιά σας, θάρθή μιά μέρα πού θά κρεμάσουν οί γύφτοι τά όργανά τους. «
(Ελέχθη εις τό χωρίον ‘Aγιος Δονάτος Σουλίου)
7. «Θάρθουν οι κόκκινοι σκούφοι κι ύστερα οι ‘Aγγλοι επί 54 χρόνια, καί κατόπιν θά γίνη Ρωμαίικο.»
(Ελέχθη εν Κεφαλληνία περί τής απελευθερώσεως τής Επτανήσου – «Κόκκινοι σκούφοι» ονομάζονται οι Γάλλοι στρατιώται ως εκ τού χρώματος τών καλυμμάτων τής κεφαλής κατά τούς ναπολεοντείους χρόνους. Η προφητεία αύτη εύρε καταπληκτικήν εκπλήρωσιν. Διότι μετά τούς Ενετούς εις τήν Επτάνησον εγκατεστάθησαν οι Γάλλοι, καί μετά τήν αναχώρησιν τούτων ήλθον οι ‘Aγγλοι, τών οποίων η παραμονή διήρκεσε 54 έτη, δηλαδή όσα καί προεφήτευσεν ο ‘Aγιος. Τώ 1810 κατέλαβον ουσιαστικώς οι ‘Aγγλοι τήν Επτάνησον (εκτός τής Κερκύρας, η οποία παρεδόθη τώ 1815 είς τόν Κάμπελλ), καί τώ 1864 παρέδωκαν αυτήν είς τήν Ελλάδα.)
8. «Τά όρια τού Ρωμαίικου θάνε η Βωβούσα (ο ποταμός Αώος) «.
(Ελέχθη εν Παλαιά ‘Aρτη)
9. «Εκείθε θάρθη τό Ρωμαίικο».
(Τήν προφητείαν ταύτην είπεν ο ‘Aγιος εν Πρεβέζη δεικνύων τό μέρος τής Στερεάς, από τό οποίον θά προήρχετο ο στρατός τής ελευθερίας. Ή προφητεία επραγματοποιήθη τώ 1912).
10. «Τά βάσανα είναι ακόμη πολλά. Θυμηθήτε τά λόγια μου · προσεύχεσθε, ενεργείτε καί υπομένετε στερεά. Έως ότου νά κλείση αυτή η πληγή τού πλατάνου, τό χωριό σας θάνε σκλαβωμένο καί δυστυχισμένο».
(Ελέχθη είς Τσαραπλανά, τό σημερινόν Βασιλικόν τής Ηπείρου. Η πληγή τού πλατάνου έκλεισε τώ 1912, έτος απελευθερώσεως τής Ηπείρου)
11. «Πότε θαρθή τό ποθούμενον; » ηρώτησαν τόν ‘Aγιον εις Τσαραπλανά τής Ηπείρου. «Όταν σμίξουν αυτά», απήντησεν ο ‘Aγιος δεικνύων δύο δενδρύλλια.
(Τά δενδρύλλια εμεγάλωσαν, επάχυναν καί έσμιξαν τώ 1912)
12. «Τό ποθούμενον θά έρθη όταν θαρθούν δύο πασχαλιές μαζί».
(Πράγματι τώ 1912 αι εορταί Ευαγγελισμού καί Πάσχα συνέπεσαν)
13. «‘Aμα κλείση τό δένδρον καί κλεισθή μέσα τό παλούκι, τότε θά έλθη τό ποθούμενον. Θά γίνη κάποιο σημάδι καί νά μή φοβηθήτε. Νά πηγαίνετε βασίλεμα ηλιού σ εκείνα τά βουνά (τής Ομάλιας καί τής Μερόπης), όπου θά γλυτώσουν πολλές ψυχές. Μαζί σας μή πάρετε τίποτε, μόνον τίς ψυχές σας νά γλυτώσετε. Καί δέν θά βαστάξη τό κακό περισσότερο από 24 ώρες».
14. «Τά χωριά τού κάμπου θά πάθουν χαλάστρα, ενώ στίς ποδιές τού Κισσάβου θά κοιμηθούν σκλάβοι καί θά ξυπνήσουν ελεύθεροι».
(Ελέχθη εν Λαρίση)
15. «‘Aν τό κυπαρίσσι αυτό ξεραθή από τήν κορυφή, η Ελλάς θά ελευθερωθή· άν ξεραθή από κάτω, δέν θά ελευθερωθή».
(Ελέχθη εν Ζελενίτσα (Πρασιά) τής Ευρυτανίας)
16. «Μέ δυσκολία θάρθη»
(Εννοείται τό ποθούμενον)
17. «Όταν θά ιδήτε τό χιλιάρμενο στήν ‘Aσπρη Θάλασσα, τότε θάρθη».
18. «Οταν θά ιδήτε τό χιλιάρμενο στά ελληνικά νερά, τότε θάρθη».
19. «Όταν θά ιδήτε τό χιλιάρμενο στά ελληνικά ύδατα, τότε θά λυθή τό ζήτημα τής Πόλης»
20. «Θάρθη ξαφνικά. Νά έχετε ένα σακκούλι σιτάρι κρεμασμένο στή θύρα. Αυτό θά σάς εμποδίση φεύγοντας. Μή τό αφήσετε. Νά τό πάρετε μαζί σας, γιά νά φάνε τά παιδια σας».
21. Στήν Αυλώνα θά γίνη χαλασμός. Θά έλθουν στρατεύματα νά ελευθερώσουν τόν τόπο».
22. «Στό Μπουκορμέ θά χυθή πολύ αίμα».
23. «Όταν ακούετε ότι ο πόλεμος άρχισε, τότε κοντά είναι».
24. «Όσα χωριά είναι κοντά σέ δρόμο πολλά θά τραβήξουν».
25. «Η Δρόπολις θά πάθη, διότι ο τόπος είναι γυμνός».
26. «Η Δρόπολις θά είναι γεμάτη στρατεύματα».
27. «Θά χαθή η σοδιά τής χρονιάς από τήν εύφορη Δρόπολι καί – μάνα μου ! – αίμα πολύ πού έχει νά χυθή».
28. «Λάκκοι καί βράχοι στή Δρόπολι θά είναι γεμάτοι φεύγοντας».
(Είς τό αλβανικόν χειρόγραφον, η προφητεία αύτη έχει ώς εξής: «Τά βουνά, οι χαράδρες καί οι κάμποι τής Δρόπολης θά γεμίσουν προσφυγιά»).
29. «Είς τά χωριά Πέπελη σείς άδικα θά φοβάσθε· τίποτε δέν θά πάθετε. Μόνον τά παιδιά σας πού θά είναι στούς δρόμους τά κλαίτε».
30. «Οί αντίχριστοι θά φύγουν, αλλά θάρθουν πάλι· έπειτα θά τούς κυνηγήσετε έως τήν Κόκκινη Μηλιά».
31. «Θαρθή όταν έρθουν δυό καλοκαίρια καί δυό πασχαλιές μαζί».
32. «Ξένος στρατός θά έλθη, Χριστό θά πιστεύη, γλώσσα δέν θά ξέρη …; «.
33. «Θαρθή καί μιά φορά ασκέρι ξένο πού τό Χριστό θά πιστεύη. Αλλά σείς δέν θά τό ξέρετε».
34. «Μέ άλλους θά κοιμηθήτε καί μέ άλλους θά ξημερώσετε».
35. «Θά ιδήτε τρείς φαμίλιες σ΄ένα σπίτι».
36. «Εσείς θά πάτε νά κατοικήσετε αλλού καί άλλοι θάρθουν νά κατοικήσουν σέ σάς».
37. «Θά δήτε 40 άλογα νά τά δένουν σέ ένα παλούκι».
38. «Πολλοί θά χάνωνται από τήν πείνα».
39. «Οι πλούσιοι τά γίνουν πτωχοί καί οι πτωχοί θά πεθάνουν».
40. «Μιά χούφτα μάλαμα μιά χούφτα αλεύρι».
41. » Θά έρθη καιρός πού οι Ρωμιοί θά τρώγωνται αναμεταξύ τους. Εγώ συστήνω ομόνοιαν καί αγάπην».
42. «Θά ιδήτε καί τακτικό στρατό, θά ιδήτε καί ρέμπελο (αντάρτικο)· από αυτούς πολλά θά υποφέρετε».
43. «Θά σάς ζητήσουν τά ντουφέκια· νά έχετε διπλά· νά δώσετε τό ένα καί νά κρατήσετε τό άλλο. Ένα ντουφέκι 100 ψυχές θά γλυτώση».
44. «Θά έρθη καιρός πού θά διευθύνουν τόν κόσμο τά άλαλα καί τά μπάλαλα».
(«Τά άλαλα καί τά μπάλαλα» – Εννοεί τά άψυχα μηχανήματα τών διαφόρων εφευρέσεων. Αυτά αντικατέστησαν καί ολονέν αντικαθιστούν τάς εργατικάς χείρας καί κυριαρχούν εις τήν ζωήν τών ανθρώπων, ώς νεώτερα είδωλα προσκυνούμενα υπό τού υλόφρονος κόσμου.)
45. «Η αιτία τού γενικού πολέμου θά είναι από τή Δαλματία».
46. «Η αιτία τού γενικού πολέμου θάρθη από τή Δαλματία. Πρώτα θά διαμελισθή η Αυστρία καί ύστερα η Τουρκία».
47. «Ο χαλασμός θά γίνη από ένα κασσιδιάρη».
(Η προφητεία εις τό αλβανικόν χειρόγραφον φέρεται ως εξής: «Ο χαλασμός θάρθη από τυφλό καί κασσιδιάρη»)
48. «Θά προσπαθούν νά τό λύσουν μέ τήν πέννα, μά δέν θά μπορούν. 99 φορές μέ τόν πόλεμο καί μιά μέ τήν πέννα».
49. «΄Αν βρεθούν 3 δυνάμεις σύμφωνες, τίποτε δέν θά πάθετε».
50. «΄Αν τό ζήτημα λυθή μέ τόν πόλεμο, θά πάθετε πολλές καταστροφές· σέ τρείς χώρες μιά θά μείνη …; «
51. «Θά έρθη καιρός πού δέν θά ακούτε (=μαθαίνετε) τίποτε».
52. «΄Οτι σάς ζητούν, νά δίνετε· ψυχές μόνον νά γλυτώνετε».
53. «΄Αν βρίσκουν στό δρόμο ασήμι, δέν θά σκύβουν νά τό πάρουν. Γιά ένα όμως αστάχυ θά σκοτώνωνται ποιός νά τό πρωτοπάρη …; «.
54. «Τό κακό θά σάς έρθη από τούς διαβασμένους».
55. «΄Η τρείς μέρες ή τρείς μήνες ή τρία χρόνια θά βαστάξη».
56. «Θάρθη καιρός πού δέν θά υπάρχη αυτή η αρμονία πού είναι σήμερα μεταξύ λαού καί κλήρου».
57. «Οι κληρικοί θά γίνουν οι χειρότεροι καί οι ασεβέστεροι τών όλων».
58. «Στήν Πόλι θά χυθή αίμα πού τριχρονίτικο δαμάλι θά πλέξη (=πλεύση) «.
59. «Καλότυχος όποιος ζήσει μετά τό γενικό πόλεμο. Θά τρώγη μέ ασημένιο κουτάλι …; «.
60. «Μετά τό γενικό πόλεμο θά ζήση ο λύκος μέ τ΄αρνί».
61. «Θάρθη πρώτα ένα ψευτορωμαίικο· νά μή τό πιστέψετε· θά φύγη πίσω».
62. «Θά μαζωχτή τό χιλιάρμενο στό Σκάλωμα (‘Aγιοι Σαράντα) καί θάρθουν κοκκινογέλεκοι, νά πολεμήσουν γιά σάς».
63. «Οί Τούρκοι θά φύγουν, αλλά θά ξανάρθουν πάλι καί θά φθάσουν ώς τά Εξαμίλια. Στό τέλος θά τούς διώξουν είς τήν Κόκκινη Μηλιά. Από τούς Τούρκους τό 1/3 θά σκοτωθή, τό άλλο τρίτο θά βαπτισθή καί μονάχα τό 1/3 θά πάη στήν Κόκκινη Μηλιά».
(«Κόκκινη Μηλιά». Τοποθεσία, τήν οποίαν η φαντασία τών υποδούλων Ελλήνων έθετεν εις τά βάθη τής Μ. Ασίας).
64. «Τόσα πολλά θά γίνουν, πού οι μανάδες θά γεννήσουν πρόωρα από τό φόβο τους».
65. «Ζώα δέν θά μείνουν· θά τά φάνε. Φάτε καί σείς μαζί μ΄αυτούς. Στά Τζουμέρκα θά πάρετε σπόρο».
(Εις τό αλβανικόν χειρόγραφον διαβάζομεν: «΄Αλογα δέν θά μείνουν. Θά πάτε καί σείς μαζί μ΄αυτά. Από τά Τζουμέρκα θά ξαναπιάσετε τή ράτσα τους»)
66. «‘Σπίτια μεγάλα μή κάμνετε. Λιάσες νά κάμνετε νά μή σάς έρχωνται μέσα».
67. «Θά σάς επιβάλουν μεγάλο καί δυσβάστακτο φόρο, αλλά δέν θά προφθάσουν».
68. «Θά βάλουν φόρο στίς κόττες καί στά παράθυρα».
69. «Θά ζητήσουν νά σάς πάρουν καί στρατιώτας. Δέν θά προφθάσουν όμως».
70. «Οι Τούρκοι θά μάθουν τό μυστικό 3 μέρες γρηγορώτερα από τούς Χριστιανούς».
(Τό αλβανικόν χειρόγραφον έχει τήν προφητείαν ως εξής: «Οι Τούρκοι θά τό καταλάβουν τρείς ημέρες γρηγορώτερα από τούς Χριστιανούς»)
71. «΄Οταν ακούσετε ότι ο πόλεμος πιάστηκε από κάτω, τότε κοντά θά είναι».
72. «΄Αν ο πόλεμος πιαστή από κάτω, λίγα θά πάθετε· άν πιαστή από πάνω, θά καταστραφήτε».
73. «Οι βράχοι καί οι λάκκοι θά είναι γεμάτοι κόσμο».
74. «Θάρθη ξαφνικά· ή τό βόιδι στό χωράφι ή τό άλογο στ΄ αλώνι».
75. «Λυπηρόν είναι νά σάς τό ειπώ· σήμερον, αύριον καρτερούμεν δίψες, πείνες μεγάλες πού νά δίδωμεν χιλιάδες φλουριά καί νά μήν ευρίσκωμεν ολίγον ψωμί».
76. «Μετά τόν πόλεμο οι άνθρωποι θά τρέχουν μισή ώρα δρόμο, γιά νά βρίσκουν άνθρωπο καί νά τόν κάμουν αδελφό».
77. «Αμπέλια μή φυτεύετε, διότι θά χαλάσουν καθώς εκείνα στή Δρυϊνούπολι».
78. «Θά γίνη ένα χαρτοβασίλειο, πού θά έχει μέγα μέλλον στήν Ανατολή».
79. «Ο κόσμος τόσον θά πτωχεύση, πού θά ζώνεται μέ κληματσίδες».
80. «Η αιτία θά έλθη από τά Δελειατά».
81. «Η Γαλλία θά ελευθερώση πολλά ελληνικά μέρη καί ιδίως οι Ιταλοί».
82. «Η Γαλλία θά λευτερώση τήν Ελλάδα, τήν Ήπειρο η Ιταλία».
83. «Από τρία μπουγάζια στενά, Κρά, Κράψη καί Μουζίνα, θά περνούν πολλά στρατεύματα γιά τήν Πόλι. Καλόν είναι τά γυναικόπαιδα νά βγούν στά βουνά. Θά σάς ρωτούν άν είναι μακρυά η Πόλι· εσείς νά μή λέτε τήν αλήθεια, διότι θά σάς κακοποιήσουν. Ο στρατός αυτός δέν θά φθάση στήν Πόλι, στή μέση τού δρόμου θά μάθη ότι ο πόλεμος ετελείωσε».
84. «Θά έρθη καιρός, πού θά φέρη γύρες ο διάβολος μέ τό κολοκύθι του».
85. «Θά βλέπετε νά πηγαίνουν άλλοι επάνω καί άλλοι κάτω».
86. «Η λευτεριά θαρθή από κάτω από όπου χύνονται τά νερά».
87. «Από πάνω καί από τή σκάλα χαλασμό μή περιμένετε».
88. «΄Ενα ψωμί θά χαθή τό μισό, καί ένα ολόκληρο».
89. «Θά έρθη καιρός πού μιά γυναίκα θά διώχνη δέκα Τούρκους μέ τή ρόκα».
90. «Τόν Πάπαν νά καταράσθε, διότι αυτός θά είναι η αιτία».
91. «Ο χαλασμός στόν τόπο θά γίνη από ένα όνομα αξιωματούχου …; (δυσανάγνωστον) «.
92. «Πολλά χωριά θά καταστραφούν, οι τρείς χώρες θά γίνουν μία».
93. «Νά έχετε τρείς θύρες· άν σάς πιάσουν τή μιά, νά φύγετε από τήν άλλη».
94. «Πίσω από τή μιά θύρα νά κρυφθή κανείς, γλυτώνει· θά είναι βιαστικό».
95. «Νά παρακαλήτε νά είναι μέρα καί όχι νύκτα, καλοκαίρι καί όχι χειμώνας».
96. «Οι άνθρωποι θά μείνουν πτωχοί, γιατί δέν θάχουν αγάπη στά δένδρα».
97. «Οι άνθρωποι θά μείνουν πτωχοί, γιατί θά γίνουν τεμπέληδες».
98. «Από ψηλά, μέσα από τό λιμάνι θάρθη ο χαλασμός».
99. «Θά σάς ρίξουν παρά πολύ· θά σάς ζητήσουν νά τόν πάρουν πίσω, αλλά δέν θά μπορέσουν».

100. «Εσείς θά σώσετε άλλους καί οι άλλοι εσάς».
101. «Εσείς θά φύγετε απ΄τ΄ αριστερά βουνά· από τή δεξιά μεριά όχι· από τίς σπηλιές μή φοβάστε».
102. «Θαρθή ξαφνικά· τ΄ άλογα θ΄ απομείνουν ζεμένα στίς δουλειές τους καί σείς θά φύγετε».
103. «Θάνε όγδοος αιώνας πού θά γίνουν αυτά». (Δηλαδή κατά την διάρκεια της όγδοης χιλιετίας από τον Αδάμ)
104. «Νά κρυφθήτε ή κοντά στήν πόρτα ή κοντά στήν πλάκα, άν είναι βιαστικό καί γρήγορο».
105. «Πολλά θά συμβούν. Οι πολιτείες θά καταντήσουν σάν μπαράγκες».
106. «Θαρθή καιρός πού θά βγή ο καταραμένος δαίμονας από τό καυκί του».
107. «Θαρθή μιά φορά ένας ψευτοπροφήτης· μή τόν πιστέψετε καί μή τόν χαρήτε. Πάλι θά φύγη καί δέν θά μεταγυρίση».
108. «Θάρθή καιρός πού οι χριστιανοί θά ξεσηκωθούν ο ένας κατά τού άλλου».
109. «Νάχετε τό σταυρό στό μέτωπο, γιά νά σάς γνωρίσουν ότι είσθε χριστιανοί».
110. «Δέν θά φθάση ο στρατός στήν Πόλι· στή μέση τού δρόμου θάρθη τό μαντάτο, ότι έφθασε τό ποθούμενο».
111. «Πήγαινε καί στό δρόμο θ΄ανταμειφθής».
(Ελέχθη εν Δερβιστάνη περί τινος, όστις ειρωνεύθη τόν ΄Αγιον. Ούτος μετ΄ολίγν ετραυματίσθη καθ΄οδόν υπό τινος εχθρού του)

112. «Ειπέ εις τά είδωλα εκείνα νά μήν έρθουν εδώ, αλλά νά γυρίσουν εις τά οπίσω».
(Καθώς ο ΄Αγιος εδίδασκεν εις ΄Ασσον τής Κεφαλληνίας, διέκοψε μίαν στιγμήν τό κηρυγμά του καί απέστειλεν ένα ακροατήν του εις τήν οικίαν τού άρχοντος τού τόπου ειπών τούς λόγους τούτους. Ούτος απελθών εύρε 4 κυρίας τής αριστοκρατίας ασέμνως ενδεδυμένας, αί οποίαι ήσαν έτοιμοι νά έλθουν καί παρακολουθήσουν τό κήρυγμα τού Αγίου)
113. «Φτιάνετε σπίτια τορνευτά καί δέν πρόκειται νά κατοικήσετε σ΄ αυτά».
(Είπε τούς λόγους τούτους ο ‘Aγιος εις ‘Aσσον τής Κεφαλληνίας, όταν μίαν ημέραν διήρχετο πρό μιάς νεοκτίστου οικίας. Μετ΄ ολίγον όλοι οι ιδιοκτήται απέθανον πλήν μιάς μοναχής).
114. «Τό παιδί αυτό θά προκόψη, θά κυβερνήση τήν Ελλάδα καί θά δοξασθή».
(Ελέχθη περί τού Ιωάννου Κωλέττη).

115. «Θά γίνης μεγάλος άνθρωπος, θά κυριεύσης όλη τήν Αρβανιτιά, θά υποτάξης τήν Πρέβεζα, τήν Γάργα, τό Σούλι, τό Δέλβινο, τό Γαρδίκι καί αυτό τό τάχτι τού Κούρτ πασά. Θά αφήσης μεγάλο όνομα στήν οικουμένη. Καί στήν Πόλι θά πάς, μά μέ κόκκινα γένεια. Αυτή είναι η θέλησι τής θείας προνοίας. Ενθυμού όμως είς όλην τήν διάρκειαν τής εξουσίας σου νά αγαπάς καί νά υπερασπίζεσαι τούς χριστιανούς, άν θέλης νά μείνη η εξουσία εις τούς διαδόχους σου».
(Ελέχθη εν Τεπελενίω περί του Αλή πασά)

116. «Θά βγούν πράγματα από τά σχολεία πού ο νούς σας δέν φαντάζεται».
117. «Θά δήτε στόν κάμπο αμάξι χωρίς άλογα νά τρέχη γρηγορώτερα από τόν λαγό».
118. «Θάρθη καιρός πού θά ζωσθή ο τόπος μέ μιά κλωστή».
(Ελέχθη εν ‘Aσσω τής Κεφαλληνίας).

119. «Θαρθή καιρός πού οι άνθρωποι θά ομιλούν από ένα μακρυνό μέρος σέ άλλο, σάν νάνε σέ πλαγινά δωμάτια, π.χ. από τήν Πόλι στή Ρωσία».
120. «Θά δήτε νά πετάνε άνθρωποι στόν ουρανό σάν μαυροπούλια καί νά ρίχνουν φωτιά στόν κόσμο. Όσοι θά ζούν τότε θά τρέξουν στά μνήματα καί θά φωνάξουν: Εβγάτε σείς οι πεθαμένοι νά μπούμε μείς οι ζωντανοί».
(Αι πέντε κατά σειράν προφητείαι (116η – 120ή) του Αγίου αναφέρονται προφανώς εις τάς μεγάλας εφευρέσεις τού αιώνός μας. Τό αμάξι χωρίς άλογα είναι οι σιδηρόδρομοι καί τ΄ αυτοκίνητα. Η κλωστή πού θά ζώση όλον τόν κόσμον είναι τά καλώδια τών τηλεγραφείων. Μέ τάς συσκευάς τής τηλεπικοινωνίας η φωνή ακούεται εξ αποστάσεως χιλιάδων χιλιομέτρων ως νά προήρχετο εκ γειτονικής οικίας. Τά μαυροπούλια, πού θά ρίψουν τό πύρ εις τήν γήν, είναι τά αεροπλάνα τής πολεμικής αεροπορίας. Αυται αί προφητείαι τού αγίου Κοσμά είναι γεγραμμέναι εις τά βιβλία χρόνους πολλούς, αιώνα περίπου πρίν γίνουν αι σχετικαί εφευρέσεις)
121. «Το κακόν θα έλθη μέχρι τόν Σταυρόν και δεν θα μπορέση να πάη κάτω. Μή φοβηθήτε. Μή φύγετε από τα σπίτια σας».
(Ελέχθη εις την περιοχήν Πολυνερίου Γρεβενών. Πράγματι τώ 1940 οι Ιταλοί έφθασαν μέχρι την τοποθεσίαν Σταυρός, όπου είχε κηρύξει ο ΄Αγιος, και εσταμάτησαν)

122. «Όταν θα πέση ο κλώνος (πού είναι στημένος ο Σταυρός), θά γίνη μεγάλο κακόν, που θά έλθη από τό μέρος όπου θα δείξη ο κλώνος· και όταν θα πέση τό δένδρον, θα γίνη ένα μεγαλύτερον κακόν».
Από το βιβλίο «Κοσμάς ο Αιτωλός» του Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγ. Καντιώτη, εκδ. Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Αδελφότητας «Ο Σταυρός».

Γιαουρτόπιτα αφράτη

 
xrysessyntages.gr
Σου παρουσιάζω μια λαχταριστή Μικρασιάτικη συνταγή για γιαουρτόπιτα…
 
Σου παρουσιάζω μια λαχταριστή Μικρασιάτικη συνταγή για γιαουρτόπιτα αφράτη με λεμόνι και σιμιγδάλι της γιαγιάς μου. Είναι μια εξαιρετική πρόταση […]
Διαφήμιση
Σου παρουσιάζω μια λαχταριστή Μικρασιάτικη συνταγή για γιαουρτόπιτα αφράτη με λεμόνι και σιμιγδάλι της γιαγιάς μου. Είναι μια εξαιρετική πρόταση την οποία την τιμούμε αρκετά στην οικογένεια μας και την φτιάχνουμε με σιμιγδάλι και κονιάκ και στο τέλος προσθέτουμε σιρόπι με λεμόνι το οποίο της δίνει μια μοναδική γλυκιά γεύση. Δοκίμασε να την φτιάξεις και οτιδήποτε απορία έχεις στείλε μου στα σχόλια στο κάτω μέρος της σελίδας.

Υλικά

  • 650 γραμ. γιαούρτι
  • 5 αυγά
  • 650 γραμ. ζάχαρη
  • 650 γραμ. σιμιγδάλι ψιλό
  • 350 γραμ. αμύγδαλα ασπρισμένα
  • 1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
  • φλούδα ξυσμένη από 1 λεμόνι
  • 1 σωληνάριο βανίλια
  • 1 φλιτζάνι του καφέ κονιάκ
  • βούτυρο για άλειμμα του ταψιού
  • Για το σιρόπι:
  • μισό κιλό ζάχαρη
  • 1 1/2 ποτήρι του νερού νερό
  • 1 κουταλιά σούπας λεμόνι

Διαδικασία

Βήμα 1

Χτυπάμε χωριστά τα ασπράδια των αυγών μαρέγκα σφιχτή.

Βήμα 2

Δουλεύουμε στη λεκάνη το γιαούρτι με τη ζάχαρη, ρίχνουμε έναν – έναν τους κρόκους των αυγών και συνεχίζουμε το δούλεμα ώσπου να λιώσει η ζάχαρη.

Βήμα 3

Στη συνέχεια, ρίχνουμε τα αμύγδαλα ασπρισμένα και περασμένα από το μύλο, το σιμιγδάλι, που μέσα προηγουμένως έχουμε ανακατέψει τη σόδα, την ξυσμένη φλούδα λεμονιού, το κονιάκ, τη βανίλια και στο τέλος τη μαρέγκα, δουλεύοντας με το χέρι μας όλο το μίγμα, ώσπου να ενωθούν όλα τα υλικά και να γίνει ένας ομοιόμορφος πολτός.

Βήμα 4

Βουτυρώνουμε το ταψί, αδειάζουμε μέσα το μίγμα, κουνάμε πέρα δώθε το ταψί για να ισιώσει και ψήνουμε σε μέτριο φούρνο για 40 λεπτά.

Βήμα 5

Στο μεταξύ, ετοιμάζουμε το σιρόπι.

Βήμα 6

Βράζουμε τη ζάχαρη με το νερό, 5 λεπτά, προσθέτουμε το λεμόνι και σιροπιάζουμε χλιαρό το γλυκό με καυτό το σιρόπι.

Βήμα 7

Κάνουμε μερικές τρύπες με βελόνα για να απορροφήσει το σιρόπι, το σκεπάζουμε και το αφήνουμε μερικές ώρες.

Βήμα 8

Κόβουμε κατόπιν κομμάτια και σερβίρουμε.
ΠΗΓΗ
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις