Δευτέρα 6 Αυγούστου 2012

Χέρμαν Μέλβιλ




Χέρμαν Μέλβιλ



Ο Χέρμαν Μέλβιλ (Αγγλικά: Herman Melville, 1 Αυγούστου 1819 – 28 Σεπτεμβρίου 1891) ήταν Αμερικανός συγγραφέας, περισσότερο γνωστός για το κλασικό του έργο «Μόμπυ Ντικ».
Ο Χέρμαν Μέλβιλ γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη την 1η Αυγούστου 1819[1] ως το τρίτο παιδί των Άλλαν και Μαρία Γκάνσφουρτ Μέλβιλ. Ο πατέρας του, Allan Melvill (το όνομα έγινε "Melville" μετά το θάνατό του[2]) ήταν επιχειρηματίας ενώ η μητέ
ρα του (το γένος Ganesvoort) καταγόταν από παλιά Ολλανδική οικογένεια με εξέχουσα θέση στην περιοχή. Αν και ο πατέρας του ήταν ένας πολύ αισιόδοξος άνθρωπος, η "θετική" αυτή στάση που είχε απέναντι στη ζωή σπάνια τον οδηγούσε σε επιχειρηματικές επιτυχίες. Ως αποτέλεσμα, η οικογένεια Melville αναγκαζόταν να εξαρτάται οικονομικά και να λαμβάνει υποστήριξη από τον στενό συγγενικό κύκλο. Ο Χέρμαν Μέλβιλ πήγε σχολείο στην Ακαδημία Όλμπανι από τον Οκτώβριο του 1830 έως τον Οκτώβριο του 1831 και ξανά από τον Οκτώβριο του 1836 έως τον Μάρτιο του 1837[3] και μετά έγινε γραφιάς και δάσκαλος.

Ο πατέρας του τελικά χρεωκόπησε και πέθανε όταν ο Χέρμαν ήταν μόλις δώδεκα ετών[4], αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει το σχολείο για να βοηθήσει την οικογένεια. Έτσι ο Μέλβιλ, έφηβος ακόμα, μπάρκαρε σ' ένα εμπορικό καράβι όπου δούλεψε ως καμαρότος μεταξύ Νέας Υόρκης και Λίβερπουλ. Όταν ξαναγύρισε στην Αμερική, εργάστηκε πάλι ως δάσκαλος για ένα διάστημα. Ο πόθος του όμως για περιπέτειες δεν έσβησε κι έτσι μια μέρα τα παράτησε όλα και πήγε ως ναύτης στο φαλαινοθηρικό "Ακούσνε".

Τον Ιούλιο του 1842, κι αφού έμεινε 18 μήνες στο "Ακούσνε", ο Μέλβιλ πήδηξε ένα πρωί από το καράβι ενώ ήταν αγκυροβολημένο στις νήσους Μαρκέζας του Νότιου Ειρηνικού Ωκεανού. Η σκληρή ζωή πάνω στο φαλαινοθηρικό και η επιθυμία του να εξερευνήσει τα νησιά, ήταν οι αιτίες που τον έσπρωξαν σ' αυτή τη φυγή.

Για κάποιο διάστημα έζησε μαζί με τους ιθαγενείς Τύπη που, όπως είπε αργότερα ο ίδιος, ήταν καννίβαλοι. Δεν είναι ξεκαθαρισμένο αν ο Μέλβιλ υπήρξε φιλοξενούμενός τους ή αιχμάλωτός τους. Πάντως μία μέρα έφυγε από τα νησιά με μία αυστραλέζικη σκούνα. Η ιστορία της παραμονής του στις Μαρκέζας, περιγράφεται στο βιβλίο του "Τύπη", το οποίο ολοκλήρωσε το 1845 αλλά συνάντησε πολλές δυσκολίες για τη δημοσίευσή του[5].

Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες περιπέτειες στη ζωή του Χέρμαν Μέλβιλ. Ο Μέλβιλ έγινε αρχηγός μίας ανταρσίας και αργότερα αλήτευε έναν χρόνο στην Ταϊτή. Την περιπέτειά του αυτή, την αναφέρει στο βιβλίο του "Όμοο".

Το 1843, ο Μέλβιλ πήγε στη Χαβάη, όπου έπιασε δουλειά σ' ένα γραφείο και σ' ένα βιβλιοπωλείο. Σύντομα όμως έφτασε στη Χονολουλού το παλιό του πλοίο, το "Ακούσνε", που έψαχνε για λιποτάκτες.
Φοβούμενος μήπως τον βρουν και τον ξαναπάρουν στο φαλαινοθηρικό, ο Μέλβιλ έσπευσε να μπει σε ένα αμερικάνικο πολεμικό πλοίο ως απλός ναύτης. Δεκατέσσερις μήνες αργότερα έφτασε στο λιμάνι της Βοστώνης.

Τότε άρχισε να ασχολείται σοβαρά με το γράψιμο. Μετά την έκδοση των βιβλίων του "Τύπη" και "Όμοο" έγινε διάσημος ως ο άνθρωπος που γλύτωσε από τους ανθρωποφάγους. Τα επόμενα έργα του ήταν τα "Μαρντί", "Κόκκινη Φλόγα" και "Το Άσπρο Σακάκι". Το τελευταίο είναι η περιγραφή της ζωής του πάνω στο αμερικανικό πολεμικό στο οποίο διαμαρτύρεται και κατακρίνει τις βαρβαρότητες και ιδιαίτερα το μαστίγωμα, το οποίο συνηθιζόταν τότε στα σκάφη του αμερικανικού ναυτικού.

Στις 4 Αυγούστου 1847, ο Μέλβιλ παντρεύτηκε την Ελίζαμπεθ Σω, κόρη του Lemuel Shaw, προέδρου του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Μασαχουσέτης και φίλου του πατέρα του από το κολλέγιο. Απέκτησαν μαζί 4 παιδιά: δύο αγόρια και δύο κορίτσια, ενώ αγόρασαν και ένα αγροτόσπιτο στο Πίτσφιλντ της Μασαχουσέτης. Εκεί γνώρισε και συνδέθηκε στενά με τον διάσημο συγγραφέα Ναθάνιελ Χόθορν. Σ' αυτόν αφιέρωσε ο Μέλβιλ το "Μόμπυ Ντικ", το οποίο εκδόθηκε το 1851.

Ακολούθησαν και άλλα του έργα όπως ο "Πιέρ", "Ο Έμπιστος" και ο "Μπίλι Μπαντ". Αλλά η φήμη του σαν συγγραφέα ξέπεσε τα τελευταία χρόνια. Το 1866 αναγκάστηκε να γίνει τελωνειακός στη Νέα Υόρκη για να ζήσει. Έμεινε σ' αυτή τη θέση 19 χρόνια.

Το 1878 εξέδωσε ένα ποίημά του με 16.000 στίχους σχετικά με την επίσκεψή του στους Αγίους Τόπους. Ο Χέρμαν Μέλβιλ πέθανε στις 28 Σεπτεμβρίου 1891 στη Νέα Υόρκη από καρδιακή διαστολή[6]. Τα βιβλία του είχαν σχεδόν ξεχαστεί απ' όλους. Μόνο αργότερα, το 1920, ανανεώθηκε το ενδιαφέρον το κοινού για τα έργα του Μέλβιλ. Σήμερα αναγνωρίζεται πλέον ως ένας από τους πιο διάσημους Αμερικανούς συγγραφείς και το βιβλίο του "Μόμπυ Ντικ" θεωρείται ένα από τα καλύτερα έργα του κόσμου.


Λονδίνο 2012, Ακόντιο

πηγή : http://www.madata.gr/athletic/olympic-2012/214300.html

Λονδίνο 2012, Ακόντιο στη Google και το μεγαλείο του Oscar Pistorius

Λονδίνο 2012, Ακόντιο στη Google και το μεγαλείο του Oscar Pistorius 
Σήμερα Δευτέρα 6 Αυγούστου, συνεχίζονται οι Ολυμπιακοί αγώνες του Λονδίνου και η Google φιερώνει το σήμα της σε άλλο ένα κλασικό Ολυμπιακό άθλημα του στίβου: Το Ακόντιο.
 
Το σημερινό Doodle απεικονίζει έναν ακοντιστή και φυσικά το μυαλό μας γεμίζει από εικόνες και στιγμές που μας έκαναν περήφανους ως Έλληνες με τα μετάλλια σε διεθνής αγώνες των μεγάλων μας αθλητριών, της Άννας Βερούλη και της Σοφίας Σακοράφα παλαιότερα και της Μιρέλας Μανιάνη πιο πρόσφατα.
Ο ακοντισμός είναι ένα παλιό αγώνισμα στίβου των Ολυμπιάδων. Βρίσκεται στο πρόγραμμα των αγώνων από την Ολυμπιάδα του 1908 στο Λονδίνο. Όμως, προηγουμένως είχε διεξαχθεί και στους μεσοολυμπιακούς του 1906 στην Αθήνα.
Το αντίστοιχο γυναικείο αγώνισμα μπήκε στο ολυμπιακό πρόγραμμα το 1932 στο Λος Άντζελες.

Στην Ολυμπιάδα του Λονδίνου το 1908 διεξήχθη και το παραπλήσιο αγώνισμα του ελεύθερου ακοντισμού, το οποίο στη συνέχεια αποσύρθηκε από το ολυμπιακό πρόγραμμα. Επίσης, Το 1912 στη Στοκχόλμη δοκιμάστηκε και ο ακοντισμός με δύο χέρια αλλά το πείραμα δεν επαναλήφθηκε.

Ως το 1948 τα μετάλλια ήταν υπόθεση των αθλητών από τη Σκανδιναβία. Ακολούθως, επικράτησαν και άλλοι Ευρωπαίοι και λιγότεροι Αμερικανοί. Στις γυναίκες κυριαρχούν κυρίως αθλήτριες από την κεντρική και ανατολική Ευρώπη.
Στον ακοντισμό γυναικών η Ελλάδα έχει κατακτήσει δύο μετάλλια με τη Μιρέλα Μανιάνι: ένα ασημένιο (2000) και ένα χάλκινο (2004).

Η μεγαλύτερη στιγμή που ζήσαεμ σε αυτούς τους ολυμπιακούς αγώνες είναι εκείνη με τον Oscar Pistorius: Μαθήματα ανθρώπινης θέλησης παρέδωσε την Κυριακή το βράδυ ο Oscar Pistorius στον δεύτερο προκριματικό γύρο των 400μ. Ανδρών στους Ολυμπιακούς αγώνες του Λονδίνου.

Ο Νοτιοαφρικανός αθλητής μπορεί να κατέλαβε την τελευταία θέση, ωστόσο αυτό λίγη σημασία έχει, καθώς έχει πάρει εδώ και αρκετό καιρό χρυσό στη... δύναμη καρδιάς.

Βλέπετε είναι ο πρώτος αθλητής που πήρε μέρος σε Ολυμπιακούς αγώνες με τεχνητά μέλη, συγκλονίζοντας άπαντες με την υπερπροσπάθειά του.

Ο Πιστόριους τερμάτισε όγδοος, σχεδόν δύο δεύτερα πίσω από τον νικητή της κούρσας τον Τζέιμς Κιράνι της Γρενάδα. Μάλιστα ο τελευταίος ζήτησε μετά την κούρσα και πήρε την φανέλα του Πιστόριους, αναγνωρίζοντας το μεγαλείο της προσπάθειας του.

Μετά την ημιτελική κούρσα  ο Νοτιοαφρικανός δήλωσε: «Το Λονδίνο είναι μια από τις αγαπημένες μου πόλεις καθώς εδώ έκανα το όνειρο μου πραγματικότητα. Ευχαριστώ όλους όσους με στήριξαν σε αυτή την προσπάθεια. 'Ηταν μια απίστευτη εμπειρία για μένα και τη οικογένεια μου. Όμως δεν είναι το τέλος γιατί έχω την σκυταλοδρομία 4Χ400 και στην συνέχεια τους Παραολυμπιακούς Αγώνες».

                         --------------------------------------------------

πηγή :  http://www.madata.gr/athletic/olympic-2012/214338.html

Στο ακόντιο αφιερώνει το σημερινό της Doodle η Google

Στο ακόντιο αφιερώνει το σημερινό της Doodle η Google
Σε άλλο ένα κλασικό Ολυμπιακό άθλημα του στίβου, το ακόντιο, αφιερώνει το σημερινό της Doodle η Google, την δέκατη ημέρα της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λονδίνο.

Ο ακοντισμός είναι ένα παλιό αγώνισμα στίβου των Ολυμπιάδων. Βρίσκεται στο πρόγραμμα των αγώνων από την Ολυμπιάδα του 1908 στο Λονδίνο. Όμως, προηγουμένως είχε διεξαχθεί και στους μεσοολυμπιακούς του 1906 στην Αθήνα.

Το αντίστοιχο γυναικείο αγώνισμα μπήκε στο ολυμπιακό πρόγραμμα το 1932 στο Λος Άντζελες.

Στην Ολυμπιάδα του Λονδίνου το 1908 διεξήχθη και το παραπλήσιο αγώνισμα του ελεύθερου ακοντισμού, το οποίο στη συνέχεια αποσύρθηκε από το ολυμπιακό πρόγραμμα. Επίσης, Το 1912 στη Στοκχόλμη δοκιμάστηκε και ο ακοντισμός με δύο χέρια αλλά το πείραμα δεν επαναλήφθηκε.

Ως το 1948 τα μετάλλια ήταν υπόθεση των αθλητών από τη Σκανδιναβία. Ακολούθως, επικράτησαν και άλλοι Ευρωπαίοι και λιγότεροι Αμερικανοί. Στις γυναίκες κυριαρχούν κυρίως αθλήτριες από την κεντρική και ανατολική Ευρώπη.
Zougla.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Κυριακή 5 Αυγούστου 2012

Μέρλιν Μονρόε


Η Μέρλιν Μονρόε

Marilyn Monroe 1961.jpgH Μέριλιν Μονρόε (1 Ιουνίου1926 έως 5 - 8 -1962) ήταν Αμερικανίδα ηθοποιός, σύμβολο του σεξ στη δεκαετία του 1950.
 

Το πραγματικό της όνομα ήταν Νόρμα Τζην Μόρτενσεν. Ήταν το όναμα με το οποίο την δήλωσε η μητέρα της στο ληξιαρχείο από το όνομα ενός περιστασιακού συντρόφου της, ο οποίος είχε σκοτωθεί σε δυστύχημα. Νόθο παιδί της Γκλάντυς Περλ Μπαίηκερ και άγνωστου πατέρα, πέρασε άσχημη παιδική ηλικία: η μητέρα της νοσηλεύτηκε αρκετές φορές σε ψυχιατρικά ιδρύματα, ενώ η ίδια φιλοξενήθηκε ως ψυχοπαίδι σε διάφορες οικογένειες. Εννέα ετών μπήκε σε ορφανοτροφείο, στα έντεκά της έμενε σε μια φίλη της μητέρας της και σε ηλικία δεκαέξι ετών εγκατελείπει το σχολείο για να παντρευτεί έναν νεαρό εργάτη.[1] Σε ηλικία είκοσι ετών ήταν ήδη παντρεμένη και διαζευγμένη. Ξεκίνησε ως μοντέλο και μετά ασχολήθηκε ως κομπάρσος σε ταινίες. Οι πρώτες επιτυχίες, ως ηθοποιός, ήρθαν το 1950 με τις ταινίες Η ζούγκλα της ασφάλτου του Τζον Χιούστον και Όλα για την Εύα με τη Μπέτι Ντέιβις.

Παράλληλα τότε προκλήθηκε σκάνδαλο όταν γνωστοποιήθηκε ότι παλιότερα είχε ποζάρει γυμνή στο περιοδικό «Playboy». Το 1955 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Επτά χρόνια φαγούρα». Ο δεύτερος σύζυγός της ήταν ο παίκτης του μπέιζμπολ Τζο ντι Μάτζιο με τον οποίο και χώρισε μετά από εννιάμηνη συμβίωση. Ήθελε να παίξει σε σοβαρούς ρόλους γι' αυτό και φοίτησε στο Άκτορς Στούντιο της Νέας Υόρκης. Το 1956 έπαιξε στην ταινία «Στάση του Λεωφορείου» για την οποία προτάθηκε για χρυσή σφαίρα. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ. Είχε συνεργαστεί με τον Σερ Λόρενς Ολίβιε. Το 1959 συμπρωταγωνίστησε μαζί με τον Τζακ Λέμον και τον Τόνι Κέρτις στην ταινία Μερικοί το προτιμούν καυτό, όπου και θριάμβευσε.

Commons logo
Τα Κοινά έχουν πολυμέσα σχετικά με το θέμα
Μέριλιν Μονρόε

Το 1961 χώρισε από τον τρίτο σύζυγό της, τον Άρθουρ Μίλλερ, και εισήχθη σε ψυχιατρική κλινική. Το 1962 απολύθηκε από την εταιρία Φοξ, εξαιτίας της ασυνέπειας που παρουσίαζε. Μετά από ένα μήνα βρέθηκε νεκρή από υπερβολική δόση υπνωτικών χαπιών. Όμως οι συνθήκες του θανάτου της παραμένουν ανεξήγητες.

Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει έκτη στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών

Η ώρα των κατασκόπων


  Η ώρα των κατασκόπων
Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝΆραγε πόσος καιρός έχει περάσει από την τελευταία φορά που η Υπηρεσία οργάνωσε μια επιχείρηση; Πάρα πολύς. Τώρα, όμως, έχει στα χέρια της μια υπόθεση. 
Ανεπιβεβαίωτα στοιχεία υποδεικνύουν ότι σοβιετικοί πύραυλοι εγκαταστάθηκαν κοντά στα δυτικογερμανικά σύνορα, ενώ παράλληλα ένα ζωτικής σημασίας φωτογραφικό φιλμ χάνεται και ένας αγγελιαφόρος βρίσκεται νεκρός. Η Υπηρεσία αναζητά κάποιον βετεράνο για  να ξεμπλέξει το κουβάρι. Ο Φρεντ Λάιζερ, ένας γερμανόφωνος Πολωνός, πολιτογραφημένος Βρετανός, άλλοτε ικανός ασυρματιστής που τώρα ασχολείται με αυτοκίνητα, καλείται να υπηρετήσει ξανά το καθήκον και να σταλεί ανατολικά. Μόνο που τα πράγματα θα εξελιχθούν διαφορετικά από ό,τι σχεδιάζει η Υπηρεσία, και ο Λάιζερ θα βρεθεί εγκλωβισμένος σε ένα παιχνίδι χωρίς αρχή και χωρίς τέλος.

Ζελέ με φρέσκα φρούτα

Ζελέ με φρέσκα φρούτα
Photo

Bαθμολογία:
       
7 ψήφοι
Προστέθηκε από , 21.06.10

Περιγραφή

Δροσερό επιδόρπιο με ζελέ και ψιλοκομμένα φρούτα εποχής

Τι χρειαζόμαστε:

  • 2 φακελάκια ζελέ σε σκόνη (γεύση της επιλογής σας)
  • 2-3 κούπες ψιλοκομμένα φρέσκα φρούτα εποχής
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Διατροφή

 

 

 

 

 

Πως το κάνουμε:


Αρχαίος ελληνικός ναός με οδηγίες συνδεσμολογίας

πηγή : http://www.eleysis-ellinwn.gr/2012/08/blog-post_3806.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Σάββατο, 4 Αυγούστου 2012


Ανακαλύφθηκε αρχαίος ελληνικός ναός με οδηγίες συνδεσμολογίας

Ιταλοί αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τα ερείπια ενός αρχαίου ελληνικού ναού που χρονολογείται από τον 6ο αιώνα π.Χ. Το πολυτελές κτίριο ανακαλύφθηκε στο Torre Satriano, κοντά στη νότια πόλη Potenza, στην Basilicata. Εδώ, προ-ρωμαϊκοί λαοί αναμειγνύονται με τους Έλληνες που εγκαταστάθηκαν κατά μήκος της νότιας ακτής και στη Σικελία από τον 8ο αιώνα π.Χ. και μετά. Αυτό που είναι εντυπωσιακό στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι βρήκαν επίσης οδηγίες για τον τρόπο κατασκευής του.
Γραμμένη σε λεπτομερείς κώδικες, η συλλογή με τις οδηγίες του βρέθηκε ανάμεσα στα ερείπια. Μοιάζει πολύ με την φυλλάδα οδηγιών της σουηδικής εταιρείας ειδών οικιακής επίπλωσης, ΙΚΕΑ. Διάφορα τμήματα της πολύπλοκης δομής ήταν αποτυπωμένα με κωδικοποιημένα σύμβολα που δείχνουν πως τα κομμάτια συνδυάζονται μαζί.

“Μέχρι στιγμής έχουμε αποκαλύψει 100 εγχάρακτα κομμάτια, όλα δε σχετίζονται με το σύστημα κατασκευής της στέγης. Οι επιγραφές αποκαλύπτουν επίσης ότι το παλάτι χτίστηκε από Έλληνες τεχνίτες που προέρχονται από τη σπαρτιατική αποικία του Τάραντα στην Απουλία,” είπε ο Massimo Osanna, διευθυντής της σχολής αρχαιολογίας στο Basilicata University, στο Discovery News.

Το κτίριο αυτό είναι αρκετά σημαντικό . Η πολύπλοκη δομή διέθετε μεγάλους τοίχους και στο επάνω μέρος υπήρχε μια στέγη που ήταν καλυμμένη με κόκκινα και μαύρα διακοσμητικά στοιχεία. Το κτίριο είχε επίσης μια εντυπωσιακή στοά στην είσοδο. Διαζώματα διακοσμημένα με τερακότα τοποθετήθηκαν κατά μήκος της κεντρικής πλευράς του κτιρίου.

Τα διαζώματα χαρακτηρίζονται από μια επαναλαμβανόμενη σκηνή: μια μάχη μεταξύ δύο πολιτών-οπλιτών που δείχνουν ένοπλους Ελληνες με δόρατα και άλογα. Oδηγίες κατασκευής βρέθηκαν τόσο στα γείσα όσο και στις ζωοφόρους.

Στο κτίριο που μοιάζει πολύ με αντίστοιχο που βρέθηκε σε κοντινή πόλη ,βρέθηκαν αγάλματα με θέματα από την μυθολογία ,όπως η Σφίγγα. Ακόμη και οι υδρορροές ήταν όμορφα διακοσμημένες.
‘Ενα από τα στολίδια της υδρορροής που είχε τοποθετηθεί στην οροφή έχει το σχήμα κεφαλιού λιονταριού.

Λεπτομέρειες και φωτογραφίες εδώ

http://news.discovery.com/history/ancient-building-greek-temple-do-it-yourself-photos.html(φωτ.τίτλου από τo www.redicecreations.com)

Πηγή http://www.filoumenos.com/I-Istoria/I-arxaiotita/3931-anakalyfthike-arxaios-ellinikos-naos-me-odigies-syndesmologias

http://www.promitheasblog.com/search/label/%CE%91%CE%A1%CE%A7%CE%91%CE%99%CE%91%20%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91?updated-max=2012-02-03T22:27:00%2B02:00&max-results=20&start=15&by-date=false

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Λονδίνο 2012, Συγχρονισμένη κολύμβηση

πηγή: http://www.madata.gr/athletic/olympic-2012/214097.html

Λονδίνο 2012, Συγχρονισμένη κολύμβηση στη Google και ελληνικό ενδιαφέρον

Λονδίνο 2012, Συγχρονισμένη κολύμβηση στη Google και ελληνικό ενδιαφέρον 
Άλλη μία μέρα Ουμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, η 9η μετά την τελετή έναρξης και η Google συνεχίζοντας τα αφιερώματα στα Ολυμπιακά αθλήματα, προβάλει σήμερα Κυριακή της συγχρονισμένη κολύμβηση με ένα ομορφο Doodle.
Μία όμορφη φιγούρα από 8 κολυμβήτριες στο πρώτο "o" της Google για ένα υπέροχο Ολυμπιακό άθλημα. Η συγχρονισμένη κολύμβηση είναι γυναικείο άθλημα και αποτελεί ολυμπιακό άθλημα από το 1984.
Η συγχρονισμένη κολύμβηση αποκαλείται συχνά και 'μπαλέτο μέσα στο νερό', για τις χορευτικές κινήσεις που συνοδεύονται με μουσική και το θεατρικό στοιχείο που τη χαρακτηρίζει.

Αρχικά, στο ολυμπιακό πρόγραμμα εντάχθηκαν το ατομικό αγώνισμα (σόλο) και το ντουέτο. Το 1996 διεξήχθη μόνο το ομαδικό ενώ από το 2000 διεξάγονται το ομαδικό και το ντουέτο.

Συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα των αγώνων μόλις το 1977. Έχει τρία αγωνίσματα. Το ατομικό, τα ζευγάρια (ή ντουέτο) και το ομαδικό. Η Βρετανία ήταν σχεδόν η κυρίαρχος του αγωνίσματος, αλλά τα τελευταία χρόνια πολύ δυνατή έχει παρουσιαστεί η Γαλλία. Αρκετά δυνατές είναι η Ολλανδία, η Αυστρία, η Ελβετία, η Γερμανία και οι αθλητές της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

Το άθλημα είναι αποκλειστικά για γυναίκες, αν και γίνεται κάποια προσπάθεια για να γίνει και άθλημα των αντρών. Η συγχρονισμένη κολύμβηση είναι ένα είδος επίδειξης μέσα στο νερό, στο οποίο οι αθλήτριες κρίνονται για την εκτέλεση ορισμένων κολυμβητικών κινήσεων που έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες αθλητικές αρχές. Οι αθλήτριες βαθμολογούνται για την εκτέλεση μιας σειράς από φιγούρες και για ένα τυπικό κολυμβητικό πρόγραμμα που γίνεται με τη συνοδεία μουσικής.

Ένατη ημέρα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, και οι έλληνες αθλητές ρίχνονται στη μάχη  του στίβου, της ιστιοπλοΐας, και της συγχρονισμένης κολύμβησης, που κάνει σήμερα πρεμιέρα.

Την αρχή θα κάνει η Κωνσταντίνα Κεφαλά, η οποία συμμετέχει για πρώτη φορά σε Ολυμπιακούς Αγώνες.

Στη 13:00 το μεσημέρι λοιπόν, θα τη δούμε να τρέχει στον Μαραθώνιο.

Στις 14:00, τη σκυτάλη παίρνει η ιστιοπλοΐα και  ο Βύρωνας Κοκκαλάνης, ο οποίος θα ολοκληρώσει τις προσπάθειές του στα RSX ανδρών με την 9η και 10η ιστιοδρομία, ώστε να καταφέρει να βρεθεί στην τελική δεκάδα των αθλητών που θα διεκδικήσουν τα μετάλλια.

Την ίδια ώρα, στο ίδιο αγώνισμα για γυναίκες, θα δώσει τον καλύτερο της εαυτό η Αγγελική Σκαρλάτου, χωρίς ελπίδες όμως για τη medal race.

Ακόμα, οι Διονύσης Δήμου και Μιχάλης Πατενιώτης, θα συμμετέχουν στη 12η και 13η ιστιοδρομία, των 49-er.

Στις 17:00 το απόγευμα τώρα, θα κάνουν πρεμιέρα τα αγωνίσματα της συγχρονισμένης κολύμβησης, με το δίδυμο Σολωμού και Πλατανιώτη, ν΄αγωνίζονται στο τεχνικό πρόγραμμα του προκριματικού στο ντουέτο.

Τέλος, το ελληνικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται στις 21:05, όου ο Κώστας Μπανιώτης θ΄αγωνιστεί στα προκριματικά του ύψους.

                                -----------------------------------------------------------------

πηγή : http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7_%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%B7%CF%83%CE%B7

Συγχρονισμένη κολύμβηση

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Η ομάδα της Ρωσίας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2007
Η συγχρονισμένη κολύμβηση είναι άθλημα του υγρού στίβου. Συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα των αγώνων μόλις το 1977. Έχει τρία αγωνίσματα. Το ατομικό, τα ζευγάρια (ή ντουέτο) και το ομαδικό. Η Βρετανία ήταν σχεδόν η κυρίαρχος του αγωνίσματος, αλλά τα τελευταία χρόνια πολύ δυνατή έχει παρουσιαστεί η Γαλλία. Αρκετά δυνατές είναι η Ολλανδία, η Αυστρία, η Ελβετία, η Γερμανία και οι αθλητές της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
Το άθλημα είναι αποκλειστικά για γυναίκες, αν και γίνεται κάποια προσπάθεια για να γίνει και άθλημα των αντρών. Η συγχρονισμένη κολύμβηση είναι ένα είδος επίδειξης μέσα στο νερό, στο οποίο οι αθλήτριες κρίνονται για την εκτέλεση ορισμένων κολυμβητικών κινήσεων που έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες αθλητικές αρχές. Οι αθλήτριες βαθμολογούνται για την εκτέλεση μιας σειράς από φιγούρες και για ένα τυπικό κολυμβητικό πρόγραμμα που γίνεται με τη συνοδεία μουσικής.
Το άθλημα υπήρξε δημοφιλής ψυχαγωγία στις ΗΠΑ στη δεκαετία του 1930, δεν αναπτύχθηκε, όμως, σαν οργανωμένο σπορ παρά μόνο μετά το 1950. Αναγνωρίστηκε από τη ΦΙΝΑ, το διεθνή οργανισμό κολύμβησης το 1952. Το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα έγινε το 1973, ενώ το άθλημα περιλήφθηκε για πρώτη φορά στους Ολυμπιακούς του 1984.
Στις εθνικές και διεθνείς συναντήσεις η πισίνα πρέπει να είναι τετράγωνη με ελάχιστο μήκος πλευράς 12 μέτρα. Το βάθος της πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία μέτρα για τις φιγούρες και 1,7 μέτρα για το τυπικό πρόγραμμα. Η ελάχιστη θερμοκρασία της πισίνας πρέπει να είναι 24 βαθμοί Κελσίου.
Οι διοργανωτές των αγώνων είναι υποχρεωμένοι να έχουν τα κατάλληλα μηχανήματα για την αναπαραγωγή της μουσικής που επιθυμούν οι αθλήτριες. Σε αυτά περιλαμβάνονται και υποβρύχια ηχεία που τηρούν τους κανόνες ασφάλειας. Για τις υποχρεωτικές φιγούρες οι αθλήτριες πρέπει να φοράνε μαύρο μαγιό με άσπρο σκουφάκι. Για το τυπικό κολυμβητικό πρόγραμμα μπορούν να φορέσουν οποιοδήποτε μαγιό θεωρείται κατάλληλο.
Οι ελάχιστες ανάγκες σε διεθνείς συναντήσεις είναι ένας διαιτητής που επιβλέπει τα αγωνίσματα, διορίζει και κατευθύνει τους υπόλοιπους κριτές, δίνει το σύνθημα για την έναρξη των αγωνισμάτων, επιβάλλει ποινές και εγκρίνει τη βαθμολογία. Υπάρχουν μια ή δυο ή τρεις ομάδες από πέντε ή επτά κριτές που βαθμολογούν τις κολυμβήτριες και ένας βοηθός του διαιτητή σε κάθε ομάδα κριτών, αρμόδιος για τις υποχρεωτικές φιγούρες. Τρεις βαθμολογητές σε κάθε ομάδα κριτών καταχωρούν τη βαθμολογία των κριτών και υπολογίζουν τις συνολικές επιτυχίες των αθλητριών. Τέλος, υπάρχει και ένας αρμόδιος με βοηθούς για τις υποχρεωτικές φιγούρες που βεβαιώνει ότι οι αθλήτριες βρίσκονται στη σωστή θέση της αφετηρίας τη στιγμή που πρέπει, ένας ελεγκτής της μουσικής και δυο χρονομέτρες για τον κανονικό χρόνο του προγράμματος.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (ΚΑΙ Η ΖΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ) του Γιώργου Στόγια *

πηγή : http://www.onestory.gr/post/28294903707

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (ΚΑΙ Η ΖΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ)

του Γιώργου Στόγια *

Έστησαν τη σκηνή και πρόλαβαν να βουτήξουν προτού πέσει ο ήλιος. Στο ταβερνάκι έφαγαν φάβα, χόρτα, μαρίδες και ήπιαν δυο καραφάκια ρετσίνα. Θα ήταν ειδυλλιακά, ακριβώς όπως το είχαν φανταστεί – αν έλειπε μόνο η τηλεόραση! Όλη η οικογένεια του ιδιοκτήτη, η Ρουμάνα που καθάριζε και μερικοί ντόπιοι είχαν μαζευτεί κοντά στο κουτί και κοιτούσαν σιωπηλοί.
Πόσες αναλύσεις επιτέλους για τα νέα μέτρα! «Τον Σεπτέμβριο θα ξαναγίνουν εκλογές» είπε ο Κώστας στην Τζούλια. Θέλοντας και μη, όσο έτρωγαν, παρακολουθούσαν την εκπομπή. Οι πολιτικοί αλληλοκατηγορούνταν, από τη μια οι δωσίλογοι και από την άλλη οι παλαβοί. Ο Κώστας είπε δυνατά ότι οι Ευρωπαίοι τρέμουν μια ελληνική χρεοκοπία, το έχουν βεβαιώσει και οι μεγαλύτεροι οικονομολόγοι. Επέστρεψε στη σκηνή χαλασμένος, με καμία διάθεση για σεξ. Χτύπησε το κινητό της Τζούλιας. Εκείνη βγήκε έξω αλλά καθώς είχαν σβήσει τη λάμπα υγραερίου και ακόμη δεν είχαν συνηθίσει το χώρο, έγδαρε το πρόσωπό της σε ένα κλαδί. Έπιασε το μαλακισμένο το τηλέφωνο. Ήταν ο πατέρας της.
«Κούκλα μου, πρέπει να πας αύριο σε ένα Κ.Ε.Π. ή στην Αστυνομία για να μου φτιάξεις μια εξουσιοδότηση. Στείλε μου τη αμέσως με κούριερ, να πάρουμε τα λεφτά σου από την κυπριακή τράπεζα να τα στείλουμε έξω. Κάθε λεπτό που περνάει, μπορεί να τα χάσουμε».
«Άντε ρε μπαμπά, είμαι διακοπές… Καλά θα πάω, μη γκαρίζεις. Φιλάκια».
.
Ο Γιώργος Στόγιας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Σπούδασε Παιδαγωγικά στο Ρέθυμνο και στη Λευκωσία. Σκηνοθέτησε, έπαίξε, έγραψε και μετέφρασε θεατρικά έργα για τις ομάδες De Gustimus και Double Bind. Έχει κάνει θέατρο με παιδιά και εφήβους σε σχολεία, ιδρύματα και κατασκηνώσεις. Έχει εργαστεί ως ραδιοφωνικός παραγωγός και Dj. Αρθρογραφεί για πολιτικά και πολιτιστικά θέματα στην εφημερίδα Πολίτης και στο blog Φελέκι. Το Εαρινό Εξάμηνο είναι το πρώτο του μυθιστόρημα : http://earinoexamino.wordpress.com/
[ facebook ] [ εαρινό εξάμηνο ] [ e-mail ]

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η ανεπάρκεια της διανοητικής ανάλυσης και κατανόησης

πηγή : http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/01/blog-post.html#.UB2Ci6D_DiQ

Η ανεπάρκεια της διανοητικής ανάλυσης και κατανόησης

Γεράσιμος Πολίτης 2012-01-01T22:10:00+02:00
Η ανεπάρκεια της διανοητικής ανάλυσης και κατανόησης -Η ανεπάρκεια της συναισθηματικής αντίδρασης | Κοινωνία | Πολιτική.
(01/01/2012) Μεγάλα λόγια, άσκοπες ή ανύπαρκτες πράξεις... Η ανεπάρκεια της συναισθηματικής αντίδρασης: Αυτό είναι ένα σημείο που απαιτεί μεγάλη προσοχή, γιατί συχνά ο άνθρωπος εξαντλεί τη σχέση του με τις έννοιες στο διανοητικό επίπεδο -όσο υψηλού επιπέδου και αν είναι αυτό- ενώ στο ψυχολογικό επίπεδο (πουδεν συμπίπτει με το συναίσθημα ή το νου, αλλά είναι ευρύτερο και περιεκτικότερο) εξακολουθεί να είναι τόσο ξένος προς αυτές όσο και πριν. 

Για παράδειγμα, σύμφωνη με αυτή την αλήθεια είναι η «ξύλινη γλώσσα» των πολιτικών, δηλαδή ο άνευ ουσίας λόγος (που συχνά βέβαια είναι και άνευ διανοητικής αντίληψης) ο οποίος δεν έχει καμμία επιρροή στην πράξη τους, υπαρχούσης έτσι μιας ειδεχθούς απόστασης ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη. Αυτή η απόσταση ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη δεν επιτρέπει την ορθή πράξη, την αληθινή πράξη. Ωστόσο, αντίστροφα, και η διανοητική ...
ανάλυση είναι αναγκαία, γιατί αλλοιώς μπορεί κανείς να καταλήξει σε εύκολες και μεγαλόστομες αοριστολογίες συναισθηματικού τύπου, χωρίς τον κόπο της δοκιμασίας της αντίληψης στο πεδίο των φαινομένων.

Και στις δύο τελικά περιπτώσεις ο εαυτός αποξενώνεται από την πράξη, παρά τη λεκτική απαίτηση για «πράξη» που εκφράζεται συνήθως με το θλιβερό ρεφραίν των πολιτικών «ας αφήσουμε τα λόγια και ας πάμε στην πράξη»!, που στο βάθος σημαίνει ότι δεν μπορούν να σκεφθούν ή ότι δεν διαθέτουν χρόνο για κάτι τέτοιο. Μόνον που δεν βλέπουμε πράξη ούτε στο πεδίο της πολιτικής ή της δημόσιας ζωής ούτε της ατομικής ζωής, βλέπουμε μόνον ανθρώπους συρόμενους από τις επιθυμίες τους και τις περιστάσεις.

Καλό θα ήταν να ορίσουμε κάποτε το τι είναι πράξη, στον βαθμό που μας είναι δυνατόν και στο ανώτερο των δυνατοτήτων μας. Τότε ίσως να μπορέσουμε να διαπιστώσουμε τη θλιβερή έλλειψή μας σε όλα. Εντέχνως και υποσυνείδητα η υπαρκτή πολιτική, παρά τα περί του αντιθέτου λόγια, έχει διαχωρίσει τη θεωρία από την πράξη, ώστε να θεωρείται ως πράξη η απραξία. Έτσι δυστυχώς ως πράξη θεωρείται η προσαρμοστική υποταγή στους ισχυρότερους ως λογική ή η επιβολή της επιθυμίας στους πιο αδύναμους ως «θέληση. Μόνον που συνήθως αυτό δεν ομολογείται. Αλλά το θέμα της πράξης θα απαιτούσε μία σε βάθος ανάλυση και παραδοχές αφοπλιστικές από τον καθένα, πράγμα που θα έπρεπε να αποτελέσει μία ξεχωριστή προσπάθεια κατανόησης και μάλιστα χωρίς αίσθηση αυθεντίας, μια και η αυθεντία καταργεί την πράξη.

Τελικά η μονομέρεια (π.χ. θεωρία ή πράξη) οδηγεί πάντοτε σε διαστρέβλωση και απαξίωση των εννοιών είτε λόγω της αναντιστοιχίας του ορθού λόγου με την πράξη είτε λόγω γενικόλογης επιπολαιότητας που δεν σχετίζεται ούτε με τον ορθό λόγο ούτε με την πράξη.

Με αυτή λοιπόν την ελλιπή κατανόηση του δημοσίου συμφέροντος δεν είναι να απορούμε ούτε που του αποδίδονται περιεχόμενα ασυμβίβαστα με τον σκοπό του ούτε που ακόμη και τα δικαστήρια συχνά δεν μπαίνουν στον κόπο να αποδείξουν τη συνδρομή του δημοσίου συμφέροντος στην εκάστοτε συγκεκριμένη περίπτωση, αν και το επικαλούνται.

Ένα πράγμα που θα μπορούσε να φωτίσει τη σκέψη είναι ότι ούτε ο νους μπορεί να γίνει αποτελεσματικός φορέας της αλήθειας, αν δεν συνδυαστεί και με υγιές συναίσθημα, ούτε το συναίσθημα μπορεί να είναι το ίδιο, αν δεν συνδυαστεί με έναν νου ενεργό προς την κατεύθυνση της αλήθειας. Ο κυνισμός, η ναρκισσιστική απόσταση και η αποξένωση του νου από τα πράγματα ή οι σαρωτικές θύελλες του συναισθήματος απέναντι στην αδικία δεν είναι αποτελεσματικά στο πεδίο της πράξης και παράλληλα μπορούν να οδηγήσουν σε αποτρόπαιες καταστάσεις.

Αναρτήθηκε από:
Share

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

"ΖΩ..." της Χρυσούλας Λουλοπούλου

πηγή : http://www.facebook.com/evridiki.amanatidou/posts/352073204871433

"ΖΩ..."
της Χρυσούλας Λουλοπούλου
(2o Βραβείο Α' Πανελλήνιου Ποιητικού Διαγωνισμού
"Καισάριος Δαπόντες" του Δήμου Σκοπέλου)

Ο καλός μου εαυτός σκότωσε
τον κακό μέσα μου
και χρόνια τώρα ζω ευνουχισμένος,
υπόδειγμα ηθικής,
μέσα σε μια κόλαση απωθημένων,
τρισάθλιος θεματοφύλακας των "πρέπει"
εγώ, ο γραφικός δυνατός - αδύναμος,
ζω σ' ένα νεκροταφείο επιθυμιών,
που τα κουφάρια τους με στοιχειώνουν
αν τολμήσω να κλείσω τα ταλαίπωρα μάτια μου τις νύχτες,
ζω βλέποντας με φρίκη τους σταυρούς
που πάνω τους κάρφωσα τις αντιστάσεις μου
με τα ίδια μου τα αφελή χέρια,
ζω αντικρίζοντας τον ήλιο θαμπά
μέσα απ' τις γάζες των αποστειρωμένων μου συμπεριφορών,
ζω μισώντας εμένα, τον ανάξιο μονομάχο του εγώ μου,
αναπνέοντας τη βρώμα απ' το θειάφι που έριξα στην ψυχή μου
για να σκοτωθούν όλα τα ζιζάνια εντός μου,
ζω, θλιβερός γυρίνος που κολυμπά με μόχθο ανυπόφορο,
σε ένα λάκκο από "μάλιστα!" που με καταπίνει,
ζω σαν καλός άνθρωπος,
χωρίς να κινώ υποψίες για την αυτοδικία που ετοιμάζω,
ζω καταστρώνοντας νυχθημερόν σχέδια
για την τιμωρία και τον εγκλεισμό του δολοφόνου...

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις