Σάββατο 11 Αυγούστου 2012

ΧΡΩΜΑΤΑ της Ευαγγελίας Μουτούση *

πηγή :   http://www.onestory.gr/post/29176856387

ΧΡΩΜΑΤΑ                       

της Ευαγγελίας Μουτούση *

.
Κυριακή! Μια ηλιόλουστη Κυριακή του Μάρτη! Η θάλασσα ήρεμη σαν λάδι κι ένα αεράκι που θύμιζε κάτι από την γλύκα του καλοκαιριού. Περπατώντας στην αμμουδιά η ματιά της έπεσε σ’ ένα μικρό πετραδάκι. Το σήκωσε αργά- αργά και το κοίταξε στον ήλιο σαν να ήταν διάφανο και να ήθελε να το δει μέσα του καλύτερα. Της θύμισε τα έντονα μαύρα μάτια του. Η ανάμνηση αυτών των δύο ματιών…. Έκλεισε το πετραδάκι σφιχτά στο χέρι της σαν κάτι πολύτιμο.
Της άρεσε να τον επισκέπτεται σ’ εκείνο το διαμέρισμα της πιο γραφικής συνοικίας της πόλης. Αν και μικρό ήταν πολύ λειτουργικό. Ένα καθιστικό, μία μικρή κουζίνα, ένα υπνοδωμάτιο και το μπάνιο. Μπαίνοντας και κοντά στην πόρτα δεξιά υπήρχε ένας παλαιός διθέσιος καναπές. Τον είχε φέρει από ένα ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη. Τον είχε στην κατοχή του κάποιος Έλληνας από το Αϊβαλή. Από την ίδια χαμένη πατρίδα ήταν ο παππούς του, τον οποίο υπεραγαπούσε. Μπροστά από τον καναπέ υπήρχε ένα μικρό στρογγυλό χαλί. Το είχε αγοράσει από ένα σύντομο ταξίδι του στην Ινδία. Λίγο πιο πέρα δύο μεγάλα κίτρινα βάζα. Σε κάποιον άλλο χώρο μπορεί να έμοιαζαν παράταιρα, όμως εκεί ήταν ιδανικά. Έδεναν αρμονικά με το καφέ ανοιχτό του τοίχου. Ποτέ δεν τον ρώτησε πως τα απέκτησε αυτά. Πίσω ακριβώς από τα βάζα υπήρχε μία χρυσή κορνίζα. Άδεια χωρίς κάποια ζωγραφιά. Την είχε βρει κάποιο βράδυ ακουμπισμένη δίπλα σ΄ ένα κάδο σκουπιδιών. Ήταν εκεί θαρρείς και κάποιος να την περίμενε και να της δώσει σημασία. «Ήταν γραφτό μας να συναντηθούμε» της είχε πει χαρακτηριστικά χαμογελώντας γλυκά γι΄ αυτή την κορνίζα. Αριστερά της ένα παλαιό ντουλάπι μ΄ έναν στρογγυλό καθρέπτη. Λίγο πιο πέρα και προς το παράθυρο το στρογγυλό τραπέζι όπου συνήθιζε να γράφει. Επάνω σ’ αυτό η γραφομηχανή και ένα τασάκι γεμάτο αποτσίγαρα. Γύρω του τρεις μεγάλες ψάθινες καρέκλες. Λίγο πιο πέρα η μικρή κουζίνα με τα τελείως απαραίτητα και ακριβώς δίπλα το μπάνιο. Η τελευταία πόρτα οδηγούσε στην κρεβατοκάμαρα. Ένα λιτό και μικρό υπνοδωμάτιο, με ένα διπλό κρεβάτι και δύο κομοδίνα. Υπήρχε ένα ξυπνητήρι χωμένο ανάμεσα σε δύο στοίβες βιβλία στο ένα και στο άλλο ένα κασετόφωνο και αρκετές κασέτες του διάσημου μέτρ του Αργεντίνικου τάνγκο Αστόρ Πιατσόλα.
Πάνω από το κεφαλάρι του κρεβατιού μία τεράστια φωτογραφία ενός ηλικιωμένου γκριζομάλλη με έντονο βλέμμα. Το ίδιο ακριβώς με εκείνου. Τα χειμωνιάτικα απογεύματα ο ήλιος έλουζε το υπνοδωμάτιο με το φως του. Ποτέ δεν θέλησε να βάλει κουρτίνες.
Μισούσε τις κουρτίνες.
Αγαπημένη του συνήθεια να βλέπει από το παράθυρο του καθιστικού την ζωή στην πόλη. Υπήρχε μία μικρή τέντα σ’ αυτό το παράθυρο που ήταν πάντα μισοκατεβασμένη. Τοu άρεσε να καπνίζει νωχελικά και να παρατηρεί τους ανθρώπους. Το παράθυρο έβλεπε σ’ έναν πεζόδρομο όπου υπήρχαν παλαιά μαγαζιά που πουλούσαν βότανα, ξύδι και κοφίνια. Υπήρχαν και μερικά καφενεδάκια σε παραδοσιακό στυλ. Μια γειτονιά με τους δικούς της ρυθμούς, ήχους και χρώματα.
Της άρεσε να τον βλέπει να καπνίζει και να κοιτάζει από το ανοιχτό παράθυρο.
Κάποια μέρα και ενώ αυτός συνέχιζε να κοιτάζει έξω τον ρώτησε:
-«Τι χρώμα έχει η χαρά;»
Γύρισε και την κοίταξε λίγο λοξά. Χαμογέλασε και φάνηκαν τα δύο αραιά μπροστινά του δόντια.
Αυτή καθόταν σε μία από τις ψάθινες καρέκλες και έβγαλε από μία σακούλα μερικά μεγάλα τετράγωνα κανσόν σε πολλά χρώματα.
-«Κόκκινο;» τον παρότρυνε αυτή και σούφρωσε λίγο τα χείλη. Στη συνέχεια κράτησε το κόκκινο κανσόν μπροστά της.
Αυτός δεν απάντησε.
-«Μήπως κίτρινο;» συνέχισε αυτή.
Της έγνεψε καταφατικά.
Σαν μικρό παιδί που μάντεψε σωστά το αίνιγμα αυτή χειροκρότησε και συνέχισε:
-«Τι χρώμα έχει η λύπη;»
-«Mωβ», απάντησε αυτός διασκεδάζοντας.
-«Το ήξερα», είπε αυτή και κράτησε στο χέρι της το μωβ τετράγωνο.
Αυτός είχε αρχίσει να διασκεδάζει και ήταν η σειρά του να την ρωτήσει.
-«Τι χρώμα έχει η αγάπη;»
-«Πράσινο», του απάντησε αυτή και έπιασε με τα ακροδάχτυλά της το πράσινο χαρτόνι. Το ακούμπησε στην συνέχεια απαλά στο στήθος της και τον κοίταξε στα μάτια.
-«Ο θάνατος τι χρώμα έχει;» την ρώτησε.
-«Μαύρο, κατάμαυρο». Με μία κίνηση έδιωξε το πράσινο και πήρε στα χέρια της το μαύρο τετράγωνο.
Δεν είπε τίποτε. Γύρισε και συνέχισε να κοιτάζει έξω από το ανοιχτό παράθυρο, καπνίζοντας.
Της είχε πει πως ο χωρισμός θα ήταν προσωρινός. Εκείνη ήξερε πως ο χωρισμός δεν θα μπορούσε να είναι πιο μόνιμος.
Ξαφνικά έχασε με μιας όλο το ουράνιο τόξο που είχε στην καρδιά της. Δεν υπήρχε κανένα χρώμα και ούτε επιτυχημένη συνταγή για να συνθέσει ένα. Προσπάθησε να βάλει μπλε και κίτρινο για να συνθέσει το αγαπημένο της πράσινο αλλά τίποτε δεν έγινε. Δεν μπορούσε να καλύψει με τίποτε το κόκκινο που έσταζε από την αντλία της καρδιάς της. Είχε πια τρυπήσει και το κόκκινο χρώμα έπεφτε στο πάτωμα διαρκώς και ήταν τόσο έντονος ο λεκές που κανένα ακριβό καθαριστικό πατώματος δεν θα μπορούσε να το καθαρίσει.
Κάποτε της είχε πει ότι δεν υπάρχουν φτηνά ή ακριβά αντικείμενα, αλλά αντικείμενα στην σωστή τιμή για να αγοράσεις. Και ποια είναι άραγε η σωστή τιμή για την αγορά μίας αντλίας καρδιάς;
Aναφέρθηκε κάποτε και στην θεωρία του χρηστικού αντικειμένου, όπως την είχε ορίσει ένας Γερμανός φιλόσοφος. Η θεωρία αυτή υποστηρίζει, ότι η αγάπη ή το ενδιαφέρον που δείχνει ο ένας για τον άλλο έχει ως βάση την χρηστικότητα του ατόμου……. Κατά συνέπεια όταν τα αποθέματα του συμφέροντος που καλύπτουν μία σχέση εξαντλούνται, τότε ο άλλος ούτε λίγο ούτε πολύ τοποθετείται έτσι απλά στον ψυχικό κάδο των αχρήστων ή στην καλύτερη περίπτωση γεύεται την πλήρη αδιαφορία και ολοκληρωτική απόρριψη.
Τότε η θεωρία αυτή της είχε φανεί εγκληματικά κυνική.
Το έβλεπε ότι βιβλιο-ονειρεύονταν- αλλά ο καθένας το δικό του βιβλίο. Εκείνος το βιβλίο της λογικής και εκείνη το βιβλίο της αγάπης. Το κάθε βιβλίο με τους δικούς του ήρωες, το δικό του εξώφυλλο, το δικό του βιβλιοδέσιμο και την δική του χοντρή γραμματοσειρά σε κάθε σελίδα. ‘Ήθελαν και οι δύο να πιστεύουν στην κοινή δεξαμενή σκέψης.
Ποτέ δεν την ρωτούσε που ήταν και τι έκανε.
Είχε λείψει αρκετό καιρό. Άνοιξε την πόρτα με το αντικλείδι που της είχε δώσει. Προχώρησε με σταθερά βήματα μέχρι την μέση του δωματίου και εκεί κοντοστάθηκε. Τα μακριά σγουρά μαλλιά της ήταν νωπά. Η όψη της γαλήνια.
Αυτός ακουμπισμένος νωχελικά στο παράθυρο. Γύρισε. Την κοίταξε αλλά δεν της μίλησε. Ύστερα την πλησίασε και την αγκάλιασε. Τότε τα μάτια του άστραψαν. Την φίλησε.
-«Ω!! Θεέ μου!!!», αναφώνησε αυτός, ξεκολλώντας απαλά τα χείλη του από τα δικά της. Τον πλημμύρισε με την αλμύρα και την αύρα της θάλασσας. Ακούμπησε την μύτη του στα νωπά της μαλλιά και έμεινε εκεί κολλημένος για μερικά δευτερόλεπτα. Στην συνέχεια την πήρε στα στιβαρά του χέρια και την σήκωσε ψηλά. Αυτό έκανε την κοπέλα να χαμογελάσει πλατιά. Αμέσως μετά την άφησε κάτω με αργές κινήσεις σαν να τοποθετούσε ένα εύθραυστο αλλά πολύτιμο αντικείμενο πάλι στην θέση του.
Έκανε μερικά βήματα πίσω και την κοίταξε πάλι. Αυτή την φορά όμως μ’ ένα βλέμμα διαφορετικό, σαν να την αντίκριζε για πρώτη φορά.
Κάθισε αμέσως μπροστά από την γραφομηχανή. Δεν σήκωσε ούτε λεπτό το κεφάλι του από εκεί.
Της φάνηκε εκείνη την στιγμή πως τα πλήκτρα είχαν απομακρυνθεί από την γραφομηχανή και την χτυπούσαν αλύπητα και το χειρότερο γελούσαν και την κορόιδευαν μαζί καθώς εκτοξεύονταν αριστερά δεξιά. Ένιωθε πως το κεφάλι της θα σπάσει.
‘Αργησε πολύ να τον επισκεφτεί.
‘Ήξερε πως η μεγάλη του αγάπη ήταν η συγγραφή. Δεν είχε ιδέα όμως τι έγραφε. Απάντηση πήρε όταν αγόρασε το βιβλίο του. Διαβάζοντάς το την πρώτη φορά ένιωσε μεγάλο θυμό. ‘Ηθελε να το κάνει χίλια κομμάτια.
Την δεύτερη φορά που το διάβασε πλημμύρισε από ένα σωρό πελώρια ΓΙΑΤΙ μαζί με τεράστια ερωτηματικά δίπλα τους. Τα γιατί ήταν παρμένα θαρρεί κανείς από χέρι μαγικό και βαμμένα έντονο κίτρινο. Σκέφτηκε πως θα ήταν καλύτερα να βρει μία καφέ σακούλα για να βάλει μέσα και ίσως κάποια μέρα να άφηνε κάνα δύο ελεύθερα στο καλά ξεσκονισμένο δωμάτιο του μυαλού της.
Το βιβλίο του έγινε μπεστ-σέλερ σύντομα.
Υπήρχαν στιγμές που τον έφερνε στο μυαλό της και κυρίως τα λόγια του για την μεγάλη του αγάπη την συγγραφή.
Δεν μιλούσε συχνά γι’ αυτό. Τον είχε παρατηρήσει όμως, κάθε φορά που αναφερόταν σ’ αυτό το θέμα έλαμπε ολόκληρος.
«Μου αρέσει να κάνω την τρέλα μου με την συγγραφή. Δεν πάω για τα νούμερα και τους αριθμούς. Δεν ζητάω να γίνω κυνηγός των μπεστ-σέλερ φτιάχνοντας ένα βιβλίο για τον πολύ κόσμο. Δεν φτιάχνω ένα βιβλίο προς κατανάλωση» της έλεγε.
Συχνά η ίδια χαμογελούσε και ήταν σαν να άκουγε τα γρανάζια του μυαλού του να δουλεύουν, ψάχνοντας απεγνωσμένα την έμπνευση για το επόμενο μπεστ-σέλερ.
Αυτός την έψαξε παντού μα δεν την βρήκε.
Η ίδια του έκλεισε όλες τις πόρτες.
Στο χέρι της κρατούσε ακόμη το πετραδάκι. Το κοίταξε πάλι και χαμογέλασε. ‘Υστερα το παρατήρησε να χάνεται στο απέραντο γαλάζιο της θάλασσας.
.
Η Ευαγγελία Μουτούση ζει στην Πάτρα και εργάζεται ως καθηγήτρια Αγγλικών. Βιβλιο-ονειρεύεται έναν κόσμο γεμάτο καλοσύνη, αγάπη και έναν από μηχανής θεό ο οποίος θα είναι πάντα εκεί για να σώζει την κατάσταση.
[ facebook ] [ e-mail ]



   

Συνείδηση και Υποσυνείδητο

πηγή : http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/08/blog-post_7729.html?spref=fb

Συνείδηση και Υποσυνείδητο 

Η Συνείδηση και το Υποσυνείδητο είναι δύο όροι που χρησιμοποιούνται πολύ συχνά, κυρίως στις επιστήμες της ψυχολογίας και την ψυχανάλυση. Ωστόσο, η πραγματική τους έννοια είναι διαφορετική από αυτή που δέχονται οι επιστήμονες του σήμερα.
Στη σημερινή κοινή (λανθασμένη) αντίληψη του σήμερα, ο όρος «Συνείδηση», σημαίνει η ποιότητα του ανθρώπινου πνεύματος να κρίνει την ηθική αξία της προσωπικής πράξης, η επίγνωση του ανθρώπου της ίδιας του της ύπαρξής, η έκφραση των αισθήσεων, κλπ.
Όλες αυτές οι συγγενικές έννοιες της συνείδησης συνδέονται με τις αντίστοιχες λειτουργίες του πνεύματος. Εδώ βρίσκεται το λάθος της σημερινής επιστήμης, διότι συνείδηση δεν είναι μια ιδιότητα του πνεύματος, αλλά μια λειτουργία της ανθρώπινης ψυχής.



Συνείδηση είναι ο έλεγχος, από την ψυχή, της ορθότητας των ανθρώπινων μας πράξεων. 
Αυτός ο έλεγχος είναι σωστός, δίκαιος και ακριβής, επειδή η ψυχή δεν σφάλλει ποτέ στις ενέργειές της, ούτε στον παραμικρό βαθμό.

Όταν ορισμένες από τις πράξεις μας δεν είναι σωστές η ψυχή μας αντιδρά και προσπαθεί να ελέγξει το πνεύμα. Το αποτέλεσμα είναι ότι αισθανόμαστε τύψεις συνειδήσεως οι οποίες δεν σταματούν μέχρι το πνεύμα μας να απελευθερωθεί από το ηθικό βάρος. 


Συνήθως συμβαίνει το παρακάτω: εφόσον στην επίγεια ζωή το πνεύμα είναι αυτό που κυριαρχεί στην οντότητα, δεν υπακούει πάντοτε στις κατευθύνσεις που δίδει η ψυχή. Το πνεύμα θεωρεί ότι οι τύψεις πηγάζουν από μια λανθάνουσα αντίληψη, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί με τόλμη ικανοποιώντας τα υλικά της συμφέροντα. Κατά συνέπεια αυτό το πρόσωπο ενεργεί συνεχώς ενάντια στο όφελος άλλων ανθρώπων, διαπράττοντας πολλές αδικίες και χωρίς να νοιάζεται εάν οι ενέργειες αυτές είναι σύμφωνες με την αρετή, τις ηθικές και ανθρωπιστικές αξίες, εφόσον απολαμβάνει τα αγαθά της γήινης ζωής.

Η συνείδηση, λόγω της αδυναμίας της (αδύναμο ψυχικό σθένος) και την περιορισμένη ικανότητα να επιβληθεί στον εαυτό της, παραμένει υποταγμένη. Ωστόσο, δεν μένει αδρανής, διότι παρακολουθεί με κάθε λεπτομέρεια όλες τις ενέργειες του πνεύματος.

Μετά το θάνατο, όταν η ψυχο-πνευματική οντότητα επιστρέψει στον ουρανό, η κατάσταση αντιστρέφεται. Τώρα η ψυχή είναι αυτή που κυριαρχεί στην οντότητα και επιβάλλεται ολοκληρωτικά στο πνεύμα μέσω της συνειδήσεως. Το πνεύμα εκφράζει τις τύψεις του ελεύθερα και με όλη τη συσσωρευμένη ένταση από τη γήινη καταστολή της.
Αν η παρανομίες της οντότητας είναι μεγάλες , λόγω των τύψεων που νιώθει από την συνείδηση, τότε η πίεση που δέχεται το πνεύμα γίνεται ανυπόφορη και απελπιστική.

Ο έλεγχος της συνείδησης γίνεται σύμφωνα με τους Θείους Νόμους, που είναι οι νόμοι της Ηθικής, της Δικαιοσύνης, της Αρετής και του ανθρωπισμού.
Οι Ανθρώπινοι νόμοι, οι οποίοι ως επί το πλείστον είναι λογικοί, δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψη στις αποφάσεις της συνειδήσεως.

Αντιθέτως, η Θεία Νόμοι οδηγούν σε τιμωρία, ακόμη και για την παραμικρή αδικία εις βάρος άλλων ανθρώπων. Η συνείδηση, είναι εντελώς αδιάφορη για τους ανθρώπινους νόμους, ασκεί σκληρότερο ελέγχο με βάση τους Θείους Νόμους και κατακρίνει τα άτομα που εμπλέκονται στις πράξεις αυτές. Έτσι η θέση της οντότητας επιβαρύνεται, αυξάνοντας το Κάρμα της και πρέπει να υπομείνει μεγάλες δυσκολίες στο μέλλον, προκειμένου να απαλλαγεί από αυτό το τεράστιο φορτίο.

Η συνείδηση, ως εκ τούτου, είναι ο αλάνθαστος κριτής και ο ακούραστος δικαστής της οντότητας μας και αντλεί τη δύναμή της από την ενέργεια της Θείας Πνοής, τη ψυχή μας.

Το υποσυνείδητο είναι ένα μέρος της ψυχής, μια πτυχή της ψυχής. Εφόσον η ψυχή είναι κάτι το Θείο και τέλειο σε όλες της εκφράσεις της, το υποσυνείδητο περιέχει τόσο της αυτές ιδιότητες: την Θεότητα και την τελειότητα.
Εντός του υποσυνείδητου είναι όλα γραμμένα, από την απαρχή της εμφάνισής μιας οντότητας μέχρι το τέλος της της μελλοντικής εξελίξεως της. Από αυτήν την άποψη, το υποσυνείδητο αποτελεί το αρχείο της οντότητας.

Το υποσυνείδητο είναι ο πιο τέλειος μηχανισμός. Κρατά σε απόλυτη μυστικότητα τα μυστικά της ψυχικής μας ταυτότητας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο, για ειδικούς λόγους, το υποσυνείδητο έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει μερικώς  το πνεύμα για ένα μελλοντικό γεγονός, το οποίο άμεσα
ή έμμεσα αφορά την οντότητα ή άλλους ανθρώπους.
Στη συνέχεια, το πνεύμα λαμβάνει ασαφείς και απροσδιόριστες εικόνες, μέσα από τα όνειρα ή μέσω προαισθημάτων, και εάν έχει ανεπτυγμένη οξυδέρκεια, μπορεί να γίνει αντιληπτό το πραγματικό νόημα των μηνυμάτων και θα λάβει τα τα κατάλληλα μέτρα για να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο.

Ένα άλλο σημαντικό λάθος που κάνουν οι επιστήμονες είναι ότι τοποθετούν το υποσυνείδητο εντός του εγκεφάλου. Όπως έχουμε πει, μόνο το πνεύμα βρίσκεται στον εγκέφαλο. Αν το υποσυνείδητο βρισκόταν επίσης εντός του εγκεφάλου, τότε θα αποτελούσε μέρος του πνεύματος και δεν θα ήταν σε θέση να κρατήσει εχέμυθα τα μυστικά της οντότητας μας. Αντ' αυτού, θα διαβίβαζε ανεμπόδιστα αυτά τα μυστικά  στο πνεύμα. Το λάθος αυτό οφείλεται εν μέρει στην άγνοια των επιστημόνων στην διάκριση τους ανάμεσα στην ψυχή και το πνεύμα.

Τόσο η συνείδηση και το υποσυνείδητο βρίσκονται αποκλειστικά εντός της ψυχή και είναι περισσότερο τέλεια και ακριβή στις ενέργειές τους, εφόσον η Θεία Πνοή της οντότητας μας τα καθοδηγεί άμεσα.


http://afipnisoy.blogspot.com/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω    

Μπακαλιάρος αλά πολίτα

Μπακαλιάρος αλά πολίτα
Bαθμολογία:
       
17 ψήφοι
Προστέθηκε από , 27.08.09

Περιγραφή

Εύκολη και γρήγορη, για μπακαλιάρο με άσπρη σάλτσα.

photo: Ναυσικά
Photo

Τι χρειαζόμαστε:

  • 4 φιλέτα μπακαλιάρου (εγώ χρησιμοποιησα κατεψυγμένο)
  • 1 ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • χυμό από 1 μεγάλο λεμόνι
  • 1 κούπα αρακά
  • 2 πατάτες κομμένες κυδωνάτες
  • 2 μεγάλα καρότα κομμένα ροδέλες χοντρές
  • 1 αυγό
  • 5 κουταλιές σούπας άνιθο
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • ελαιόλαδο
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Δυσκολία
Περιέχει
Φτιάχνει
2 μερίδες

 

 

 

Πως το κάνουμε:


Ρυθμική γυμναστική Λονδίνο 2012

Λονδίνο 2012, Ρυθμική Γυμναστική στη Google και Ελληνικές συμμετοχές

Λονδίνο 2012, Ρυθμική Γυμναστική στη Google και Ελληνικές συμμετοχές 
Ρυθμική Γυμναστική στο doodle της Google σήμερα Σάββατο 11 Αυγούστου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου.
Τα δύο "ο" της Google σχηματίζονται από την κορδέλα της αθλήτριας.
Η ρυθμική γυμναστική αναγνωρίσθηκε από τη Διεθνή Ομοσπονδία το 1961 και εισήχθη στο Πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων μόλις το 1984 για το Ατομικό και το 1996 για το Ομαδικό.
Στο ταε κβο ντο και τον στίβο επικεντρώνεται σήμερα, προτελευταία ημέρα των Ολυμπιακών Αγώνων, το ελληνικό ενδιαφέρον: ο Αλέξανδρος Νικολαϊδης αγωνίζεται για μετάλλιο στα +80 κιλά, ενώ οι Αλέξανδρος Παπαμιχαήλ, Δέσποινα Ζαπουνίδου και Σπύρος Λεμπέσης δίνουν «μάχη» στο στίβο.

«Ποδαρικό» θα μας κάνει στις 11:00 ο Αλέξανδρος Παπαμιχαήλ, που αγωνίζεται στον τελικό των 50χλμ. βάδην, με τον ατομικό του χρόνο στο 3:55:13. Μεταξύ των 64 αντιπάλων του, φιγουράρουν και μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του αγωνίσματος, όπως οι Ρώσοι Μπακούλιν, Ερόκιν και Κιρντιάπκιν, ο Γάλλος Ντενίζ και οι Αυστραλοί, Ντικς, Τάλεντ και Τρίτσκι.

Στο ταπί της «Excel Arena» θα μπει στις 11:45 ο Αλέξανδρος Νικολαΐδης για τα προκριματικά της κατηγορίας των +80 κιλών με πρώτο αντίπαλο τον Τούρκο Μπαχρί Τανρικουλού. Στόχος του αθλητή μας; Να επαναλάβει τον θρίαμβο της Αθήνας και του Πεκίνου και να ανέβει στο βάθρο των νικητών.

Με ατομικό ρεκόρ 1:31:08 και έχοντας απέναντι 61 αθλήτριες, η Δέσποινα Ζαπουνίδου θα πάρει μέρος στον τελικό των 20χλμ. βάδην στις 19:00. Μαζί της αγωνίζονται, μεταξύ άλλων, οι Ιταλίδες Τζιόρτζι και Ριγκάουντο, οι Γιαπωνέζες Φουκίσε και Καβασάκι, η Γερμανίδα Κραντς και οι Ισπανίδες Βάσκο και Πόβες.

Η μέρα θα κλείσει στις 21:20, οπότε και ο Σπύρος Λεμπέσης θα ρίξει το ακόντιό του στον τελικό. Με ατομικό ρεκόρ το 83.02μ. και βολή στα 82.04μ. στα προκριματικά, ο αθλητής μας έχει αποδείξει πως είναι σε καλή κατάσταση και μπορεί να αξιώσει μετάλλιο.
Star.gr

                    ------------------------------------------------------------

πηγή:http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE

Ρυθμική γυμναστική

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
H ρυθμική γυμναστική είναι ένα άθλημα στο οποίο τα άτομα ή οι ομάδες των ανταγωνιστών (από 2 έως 6 άτομα) χειρίζονται ένα ή δύο κομμάτια από τα εξής αντικείμενα: σχοινί, ράβδο, στεφάνι, μπάλα, κορδέλα και ελεύθερα (χωρίς αντικείμενα, τα λεγόμενα "floor routine"). Ένας ατομικός αθλητής χειρίζεται μόνο 1 συσκευή κάθε φορά. Όταν πολλές αθλήτριες εκτελούν μια ρουτίνα μαζί σ’ ένα ανώτατο όριο δύο τύποι αντικειμένων μπορούν να χρησιμοποιούνται από την ομάδα. Ένας αθλητής μπορεί να ανταλλάξει αντικείμενο με ένα μέλος της ομάδας ανά πάσα στιγμή μέσω της ρουτίνας. Ως εκ τούτου, ένας αθλητής μπορεί να χειριστεί μέχρι και δύο διαφορετικά κομμάτια του αντικειμένου κατά την διάρκεια της παράστασης. Η ρυθμική γυμναστική είναι ένα άθλημα που συνδυάζει στοιχεία από μπαλέτο, γυμναστική, χορό, και πράξεις χειραγώγησης αντικειμένων. Νικητής είναι ο συμμετέχων που κερδίζει τους περισσότερους βαθμούς΄ καθορίζεται από μια επιτροπή κριτών για στα άλματα, στις πιρουέτες (άξονες), στις ευελιξίες, στο χειρισμό αντικειμένων, στην εκτέλεση και στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Το διοικητικό όργανο, η Fédération Internationale de Gymnastique (FIG), άλλαξε τον κώδικα των σημείων, το 2001, 2003, 2005, 2008 για να τονίσει τεχνικά στοιχεία και να μειώσει την υποκειμενικότητα των κριτών. Πριν από το 2001, κρίνονταν σε κλίμακα του 10, όπως αυτό της καλλιτεχνικής γυμναστικής. Δεν έχει αλλάξει σε 30-βάθμια κλίμακα το 2003, ένα 20-σημείο κλίμακα το 2005, και το 2008 άλλαξε πίσω στο 30. Υπάρχουν τρεις τιμές, προσθέτοντας ότι είναι τα τελευταία σημεία-τεχνικής, καλλιτεχνικής και εκτέλεσης. Η FIG επιλέγει επίσης ποια συσκευή θα χρησιμοποιηθεί σε αγώνες. Μόνο τέσσερις από τις πέντε πιθανές συσκευές κυρώνονται. Μέχρι το 2010, οι σύλλογοι δεν χρησιμοποιούνταν στο Ανώτερο επίπεδο. Για το 2011 το σχοινί θα πέσει στους ανώτερους εθνικούς, το 2012 θα πέσει στους ειδικευόμενους εθνικούς, και το 2013 θα πέσει σε αρχάριους, και θα εξακολουθεί να πέφτει με τα χρόνια σε φθίνουσα εθνική στην επαρχιακή Interclub μέχρι που τελικά θα είναι εντελώς έξω από τη ρυθμική γυμναστική. [1] Υπάρχει έντονη αντίθεση προς αυτή των οπαδών του αθλήματος σε όλο τον κόσμο.
Οι διεθνείς αγώνες χωρίζονται μεταξύ Τζούνιορς, κάτω από δεκαέξι χρόνια από τη γέννησή τους και ηλικιωμένους για τις γυναίκες δεκαέξι ετών και άνω, πάλι με βάση το έτος της γέννησής τους. Οι αθλήτριες στη Ρωσία και την Ευρώπη αρχίζουν τυπικά την κατάρτιση σε πολύ νεαρή ηλικία και στο αποκορύφωμά τους είναι συνήθως στο τέλος της εφηβείας τους (15-19), ή γύρω στα είκοσι. Τα μεγαλύτερα γεγονότα στον αθλητισμό είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, Παγκόσμια Πρωταθλήματα, και Grand-Prix Τουρνουά.

Πίνακας περιεχομένων                         

Περσείδες 2012

πηγή: http://www.madata.gr/diafora/science/215318.html

Περσείδες 2012: Θα βρέξει αστέρια τo Σάββατο 11 Αυγούστου

Deck-chair-meteor

Περσείδες 2012: Θα βρέξει αστέρια τη νύχτα του Σαββάτου 11 Αυγούστου και της Κυριακής 12 Αυγούστου. Το φαινόμενο, που παρατηρείται εδώ και χιλιάδες χρόνια, είχε ως αποτέλεσμα γύρω από τα «πεφταστέρια» του Αυγούστου να δημιουργηθούν πολλοί μύθοι. Κατά την ελληνική μυθολογία, ήταν τα... αστράκια που είδε η Δανάη πέφτοντας στην αγκαλιά του Δία. Η χριστιανική πίστη πάλι «θέλει» τις Περσείδες να είναι τα δάκρυα του Αγίου Λαυρεντίου που μαρτύρησε γύρω στα μέσα Αυγούστου.
Για μια ακόμη χρονιά, οι «Περσείδες», οι πολυπληθείς διάττοντες αστέρες, δίνουν το ραντεβού με τους ουρανούς της Γης. Το μοναδικό υπερθέαμα της «βροχής από πεφταστέρια» θα κορυφωθεί τη νύχτα ττου Σαββάτου 11 Αυγούστου και της Κυριακής 12 Αυγούστουόπου θα πέφτουν περίπου 100 μετέωρα την ώρα προσφέροντας ένα εντυπωσιακό θέαμα.
Τον φετινό Αύγουστο η επόμενη πανσέληνος θα είναι στις 31 Αυγούστου, ενώ στις 17 Αυγούστου υπάρχει Νέα Σελήνη, πράγμα που σημαίνει ότι, αντίθετα με το περσινό καλοκαίρι, η λάμψη του φεγγαριού δεν θα αποτελέσει σημαντικό πρόβλημα για τις παρατηρήσεις του νυχτερινού ουρανού.
Στην Ελλάδα το θέαμα θα είναι ορατό, ιδίως αν κοιτάξει κανείς στον ουρανό σε κατεύθυνση βορειοανατολική.

Όσο πιο καθαρός είναι ο νυχτερινός ουρανός, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για ένα πιο εντυπωσιακό θέαμα, αν και μερικές φορές διαψεύδονται οι προσδοκίες των θεατών που ξενυχτούν. Πρόβλεψη, πάντως, δεν γίνεται.

Φέτος το φαινόμενο θα είναι ορατό μετά τη δύση του ηλίου και μέχρι τις 10 το βράδυ.

Οι ειδικοί πάντως της NASA, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Daily Mail, εκτιμούν ότι πρέπει να αναμένεται πτώση μετεώρων με μέσο ρυθμό 50-80 την ώρα.

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι μετά το 2007 υπάρχουν καλύτερες συνθήκες από ποτέ για την παρακολούθηση του φαινομένου, κυρίως από σκοτεινές περιοχές στην εξοχή, ώστε να μην παρεμβάλλεται η φωταύγεια των πόλεων.

Οι Περσείδες ονομάστηκαν έτσι επειδή φαίνονται να προέρχονται από τον αστερισμό του Περσέα, αλλά αυτό είναι μια οπτική αυταπάτη.

Στην πραγματικότητα προκαλούνται από τα σωματίδια σκόνης και λοιπά υπολείμματα που αφήνει πίσω της η τεράστια ουρά (μήκους δεκάδων εκατομμυρίων χιλιομέτρων) του κομήτη 109Ρ/Σουίφτ-Τατλ, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1862 από τους αμερικανούς Λιούις Σουίφτ και Όρας Tατλ από τους οποίους και πήρε το όνομά του.

Ο κομήτης αρχίζει να συναντιέται με την τροχιά της Γης από τις αρχές του Αυγούστου και χρειάζεται περίπου 130 χρόνια για να πραγματοποιήσει μια πλήρη περιφορά γύρω από τον ήλιο.

Τα μετέωρα («πεφταστέρια») είναι μικροί διαστημικοί βράχοι που εισέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα υπό χαμηλή γωνία πρόσπτωσης και φαίνονται να καίγονται αργά.

Καθώς πλησιάζουν προς το έδαφος με ταχύτητα γύρω στα 60χλμ/δευτερόλεπτο και διαλύονται από την τριβή και την υπερθέρμανση, αφήνουν φωτεινά ίχνη.

Τα μετέωρα -που σπάνια φτάνουν στη Γη, καθώς καίγονται κατά την πτώση τους τελείως- μπορούν να εμφανιστούν οπουδήποτε στο νυχτερινό ουρανό, ιδίως στα πιο σκοτεινά τμήματά του, όταν δεν υπάρχει φεγγάρι.


 Πόπη Π    


Deck-chair-meteor


Για μια ακόμη χρονιά, οι Περσείδες, οι πολυπληθείς διάττοντες αστέρες, δίνουν το ραντεβού με τους ουρανούς της Γης. Το μοναδικό υπερθέαμα της «βροχής από πεφταστέρια» θα βρίσκεται στο αποκορύφωμά του τη νύχτα του Σαββάτου και της Κυριακής οπότε ο ουρανός θα γεμίσει διάττοντες αστέρες!
Στην Ελλάδα το θέαμα θα είναι ορατό, ιδίως αν κοιτάξει κανείς στον ουρανό σε κατεύθυνση βορειοανατολική. Όσο πιο καθαρός είναι ο νυχτερινός ουρανός, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για ένα πιο εντυπωσιακό θέαμα, αν και μερικές φορές διαψεύδονται οι προσδοκίες των θεατών που ξενυχτούν.
Οι ειδικοί πάντως της NASA, εκτιμούν ότι πρέπει να αναμένεται πτώση μετεώρων με μέσο ρυθμό 100 την ώρα.
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι μετά το 2007 υπάρχουν καλύτερες συνθήκες από ποτέ για την παρακολούθηση του φαινομένου, κυρίως από σκοτεινές περιοχές στην εξοχή, ώστε
Περσείδες: μία ουράνια αυταπάτη!
Οι Περσείδες ονομάστηκαν έτσι επειδή φαίνονται να προέρχονται από τον αστερισμό του Περσέα, αλλά αυτό είναι μια οπτική αυταπάτη. Στην πραγματικότητα προκαλούνται από τα σωματίδια σκόνης και λοιπά υπολείμματα που αφήνει πίσω της η τεράστια ουρά (μήκους δεκάδων εκατομμυρίων χιλιομέτρων) του κομήτη 109Ρ/Σουίφτ-Τατλ, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1862 από τους αμερικανούς Λιούις Σουίφτ και Όρας Tατλ από τους οποίους και πήρε το όνομά του.
Ο κομήτης αρχίζει να συναντιέται με την τροχιά της Γης από τις αρχές του Αυγούστου και χρειάζεται περίπου 130 χρόνια για να πραγματοποιήσει μια πλήρη περιφορά γύρω από τον ήλιο. Αυτό που παρατηρούμε είναι στην πραγματικότητα τα σωματίδια σκόνης και βράχων που άφησε στο πέρασμά του μέσα από το ηλιακό σύστημα ο κομήτης αυτός.
Και καθώς η γη περνά μέσα από το νέφος των σωματιδίων αυτών, υπό τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες, λαμβάνει χώρα στο νυχτερινό ουρανό το σχετικό φαντασμαγορικό θέαμα.
Τα «πεφταστέρια»
Τα μετέωρα («πεφταστέρια») είναι μικροί διαστημικοί βράχοι που εισέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα υπό χαμηλή γωνία πρόσπτωσης και φαίνονται να καίγονται αργά.
Καθώς πλησιάζουν προς το έδαφος με ταχύτητα γύρω στα 60χλμ/δευτερόλεπτο και διαλύονται από την τριβή και την υπερθέρμανση, αφήνουν φωτεινά ίχνη.

Logan_Brumm_USA_meteor

Περσείδες! Βροχή διαττόντων αστέρων, με μέγιστο τη νύχτα 12-13 Αυγούστου 2012
Οι Περσείδες (αρσενικό) είναι από τις πιο εντυπωσιακές βροχές μετεώρων (ή βροχή διαττόντων αστέρων) που παρατηρούνται κάθε χρόνο από τα μέσα του Ιούλη μέχρι και τα τέλη Αυγούστου. Με βάση τις παρατηρήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Μετεώρων (International Meteor Organization – ΙΜΟ) από τα πρόσφατα έτη, φέτος αναμένουμε την εμφάνιση του μέγιστου των 100 περίπου μετεώρων ανά ώρα, τη νύχτα μεταξύ της 12ης Αυγούστου και της 13ης Αυγούστου.
Η βροχή διαττόντων αστέρων είναι ένα ουράνιο φαινόμενο που συμβαίνει όταν η Γη διέρχεται μέσα από σμήνη σωματιδίων μετεωρικής ύλης. Η ύλη αυτή προέρχεται από κομήτες που διαλύονται ή από την ουρά των υπολειμμάτων που αφήνουν οι κομήτες κατά την τροχιά τους. Εκατομμύρια σωματίδια, που ονομάζονται μετεωροειδή, αργά αλλά σταθερά διασκορπίζονται κατά μήκος της τροχιάς του κομήτη, σε μια αρκετά πλατιά ζώνη. Όταν τα σωματίδια αυτά μπουν στην ατμόσφαιρα της Γης, καίγονται δημιουργώντας εντυπωσιακές φωτεινές τροχιές και τα ονομάζουμε μετέωρα. Στην περίπτωση που τα σωματίδια αυτά είναι μεγαλύτερα και δεν προλάβουν να καούν ολόκληρα, πέφτουν στη Γη, (τα ονομάζουμε μετεωρίτες) δημιουργώντας μικρούς κρατήρες από την ταχύτητα πρόσκρουσης. Το φαινόμενο της βροχής διαττόντων το παρατηρούμε συγκεκριμένες ημερομηνίες κάθε χρόνου, όταν η Γη συναντάει την τροχιά κάποιου κομήτη ή βρίσκεται κοντά σε αυτήν, και περνά μέσα από τη ζώνη των μετεώρων. Για το λόγο αυτό, οι βροχές μετεώρων φαίνονται να προέρχονται από ένα συγκεκριμένο σημείο στον ουράνιο θόλο, που ονομάζουμε ακτινοβόλο σημείο. Στο σημείο αυτό του ουράνιου θόλου παρατηρούμε και το μεγαλύτερο αριθμό μετεώρων που εισέρχονται στην ατμόσφαιρα της Γης και φαίνονται σαν αστέρια που πέφτουν (πεφταστέρια) με μεγαλύτερο ωριαίο ρυθμό εμφάνισης από το μέσο όρο.
Η βροχή διαττόντων των Περσείδων (ονομάζεται έτσι γιατί το ακτινοβόλο σημείο τους προβάλλεται στον αστερισμό του Περσέα, φαίνεται δηλαδή σα να έρχονται από την κατεύθυνση αυτή) ήταν πολύ εντυπωσιακή σε διάφορες περιπτώσεις κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, με την εμφάνιση 150 μέχρι και περισσοτέρων των 400 μετεώρων ανά ώρα, λόγω του ότι η Γη περνά μέσα από περιοχές με υψηλότερη πυκνότητα υπολειμμάτων σκόνης του κομήτη. Τα μικρά σωματίδια της σκόνης έχουν τον όγκο των κόκκων της άμμου και βάρος περίπου ενός γραμμαρίου.
Στην αρχή της δεκαετίας του ‘90, τις χρονιές 1991 και 1992, σημειώθηκε μια έξαρση στην εμφάνιση των μετεώρων με παρατήρηση περισσότερων των 400 την ώρα. Ο ωριαίος αριθμός τους μειώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, φτάνοντας τα 100 περίπου μετέωρα, ενώ από το 2000 ήταν πολύ λιγότερα. Αυτό συνδέθηκε με την περιήλια μετάβαση του κομήτη 109P/Swift-Tuttle το 1992. Η περίοδος που ο κομήτης Swift-Tuttle περνάει από το ηλιακό μας σύστημα είναι περίπου 130 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι όσο απομακρύνεται η απόσταση του κομήτη από τη Γη, τόσο λιγότερα μετέωρα βλέπουμε.
Τους Περσείδες κατέγραψαν πρώτοι παρατηρητές στην Κίνα το 36 μ.X., οπότε και καταγράφηκε στα αρχεία της κινεζικής Δυναστείας των Xαν. Την παρατήρηση ότι οι Περσείδες οφείλονται στην ουρά του Swift-Tuttle έκανε πρώτος ο Giovanni Schiaparelli, το 1867. Ο Γερμανός αστρονόμος Eduard Heis ήταν ο πρώτος που έκανε το 1839 την καταμέτρηση και κατέγραψε περίπου 160 μετέωρα την ώρα. Πριν δυό χρόνια, ο μέγιστος ωριαίος ρυθμός τους ήταν 120. Το 2028 αναμένεται το φαινόμενο να είναι άκρως εντυπωσιακό, γιατί τότε αναμένεται μια βροχή 1.000 διαττόντων αστεριών την ώρα, καθώς η Γη θα απέχει περίπου 60.000 χιλιόμετρα από τον πυρήνα της σκόνης του κομήτη, που ευθύνεται για το φαινόμενο.
Το μεγαλύτερο τμήμα του αστρικού υλικού από τον κομήτη 109P/Swift-Tuttle βρίσκεται σε τροχιά στο διαπλανητικό χώρο για περισσότερο από 1.000 χρόνια. Υπάρχει όμως και μία νέα λωρίδα υλικού που αποσπάσθηκε από τον κομήτη το 1862. Ο ρυθμός των μετεώρων όταν η Γη συναντήσει αυτή την, πυκνή ακόμα, λωρίδα είναι πολύ υψηλότερος από ό,τι κατά την υπόλοιπη βροχή. Η βροχή διαττόντων των Περσείδων προέρχεται από έναν κομήτη απομεινάρι από τη δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος. Είναι δηλαδή ένα από τα αρχαιότερα αντικείμενα στο ηλιακό μας σύστημα, που κρύβει πληροφορίες για τη σύσταση του πρωτοπλανητικού δίσκου από τον οποίο προερχόμαστε όλοι. Και πριν από αυτό, αυτή η ταπεινή σκόνη ήταν κάπου στο εσωτερικό ενός άστρου μεγαλύτερου από τον Ήλιο μας, που όταν εξάντλησε τα πυρηνικά του αποθέματα έδωσε ένα από τα πιο θεαματικά φαινόμενα στο σύμπαν, ένα supernova, το οποίο σκόρπισε στο μεσοαστρικό χώρο τα στοιχεία από τα οποία αποτελούμαστε όλοι μας και είναι απαραίτητα για τη ζωή.
Οδηγίες για την παρατήρηση του φαινόμενου
Οι συντεταγμένες του ακτινοβόλου σημείου (radiant) τη μέρα του μέγιστου αριθμού μετεώρων στον ουράνιο θόλο είναι: ορθή αναφορά 03h 04m και απόκλιση +58. Το φαινόμενο εμφανίζεται μεταξύ της 17ης Ιούλη μέχρι και της 24ης Αυγούστου, ενώ το μέγιστο μεταξύ της 12ης Αυγούστου ώρα 18:30 και 13ης Αυγούστου ώρα 07:00 (ώρα UT = +3 ώρες διαφορά το καλοκαίρι, για την Ελλάδα). Η επιτάχυνση των βολίδων θα φτάνει τα 59km/sec, το φαινόμενο μέγεθός τους θα φτάνει το 2,2 και η μέγιστη συχνότητά τους (ZHR, Zenithal Hourly Rate)100/h.
Για να παρατηρήσουμε το φαινόμενο πρέπει να στρέψουμε το βλέμμα μας βορειοανατολικά στον ουρανό και να παρατηρήσουμε την περιοχή μεταξύ των αστερισμών της Κασσιόπης (το γνωστό W)και του Περσέα. Η σωστή θέση πρέπει να μας δίνει ένα καθαρό πεδίο στον ουρανό, της τάξης των 120° (το πεδίο στο οποίο φαίνεται το 98% των διαττόντων δεν είναι μεγαλύτερο από 50°). Προσέχουμε να μην παρατηρούμε κατ’ ευθείαν το ακτινοβόλο σημείο αλλά περίπου 20° – 30° μακριά. Καλύτερη είναι η παρατήρηση με γυμνό μάτι ή με μικρά κιάλια. Τα τηλεσκόπια, επειδή έχουν μικρή γωνία όρασης, δεν προσφέρονται για την παρατήρηση της βροχής διαττόντων.
Στα βόρεια γεωγραφικά πλάτη όπου βρίσκεται και η Λέσβος, η καλύτερη παρατήρηση θα γίνει μετά τις 23:00 τοπική ώρα, και θα κορυφωθεί όσο προχωράει η νύχτα (03:00 – 05:00). Το ακτινοβόλο σημείο θα ανεβαίνει στον ουράνιο θόλο κάνοντας την παρατήρηση περισσότερο απολαυστική. Επειδή τα σωματίδια κτυπούν την ατμόσφαιρα από μπροστά, ο αριθμός των μετεώρων είναι μεγάλος λίγο πριν την ανατολή του Ηλίου. Μπορεί όμως οι περισσότεροι Περσείδες να φαίνονται νωρίς το πρωί, αλλά οι πιο εντυπωσιακοί φαίνονται μετά τα μεσάνυκτα και μέχρι τις 05:00. Αυτό γίνεται επειδή εκείνες τις ώρες φαίνονται τα σωματίδια που κτυπούν την ατμόσφαιρα με πολύ μικρές γωνίες και η προβολή του ίχνους τους στον ουρανό (η λεγόμενη ουρά) είναι πολύ μακριά και αναδεικνύει όλα της τα χρώματα.
Για να απολαύσουμε τα περισσότερα ορατά μετέωρα να καίγονται κατά την είσοδό τους στη γήινη ατμόσφαιρα, καλό είναι να βγούμε από τις πόλεις, μακριά από περιοχές με φωτορρύπανση, με όσο δυνατόν ευρύτερο οπτικό πεδίο και χωρίς κτήρια. Όσο πιο σκοτεινό θα είναι το μέρος της παρακολούθησης, τόσο πιο εντυπωσιακό θα είναι και το οπτικό αποτέλεσμα. Τέτοιες περιοχές υπάρχουν πολλές κυρίως στη δυτική πλευρά της Λέσβου, κοντά στο Σίγρι, στην Ερεσό, στο απολιθωμένο δάσος, στη Μονή Υψηλού, αλλά και στο Χρούσο, στο Γαβαθά, όπως και σε πολλές περιοχές της βόρειας Λήμνου. Ακόμη πιο εντυπωσιακή θα είναι η παρατήρηση από τον Άι-Στράτη! Χρήσιμα θα είναι να έχετε μαζί σας εκτός από κιάλια και τη φωτογραφική σας μηχανή, ένα αναπαυτικό πτυσσόμενο κάθισμα ή στρώμα ή υπνόσακο για άνετη παρατήρηση, κάποια ζακέτα για τη νυχτερινή υγρασία και κάποιο λάδι σιτρονέλλας για τα κουνούπια…
                          

Παγκόσμια Ημέρα Ιθαγενών 9 Αυγούστου

πηγή : http://moi.gov.cy/index.php?option=com_k2&view=item&id=433:%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%B9%CE%B8%CE%B1%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CE%BD&lang=el 

 Παγκόσμια Ημέρα Ιθαγενών

Πέμπτη, 09 Αύγουστος 2012 06:28
Παγκόσμια Ημέρα ΙθαγενώνΤο 1923 ο Haudenosaunee Chief Deskaheh ταξίδεψε στη Γενεύη για να μιλήσει ενώπιον της Κοινωνίας των Εθνών και να υπερασπίσει το δικαίωμα των ανθρώπων να ζουν κάτω από τους δικούς τους νόμους και να έχουν τη δική τους Γη. Αν και δεν του επετράπη να μιλήσει, το όραμά του εξέθρεψε τις γενιές που ακολούθησαν.

Η 9η Αυγούστου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ιθαγενών το 1994 με απόφαση της Γ.Σ. του ΟΗΕ, με σκοπό τη διεθνή συνεργασία για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ιθαγενείς στους τομείς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του περιβάλλοντος, της ανάπτυξης, της εκπαίδευσης και της υγείας.
Σήμερα οι ιθαγενείς ανέρχονται σε 370 εκατομμύρια και ζουν σε 70 χώρες του κόσμου.
                                                        ------------------------------------------------------


Παγκόσμια Ημέρα Ιθαγενών

Από enlefko  |  Αυστραλία : Κόσμος  |  0  |  9/8
Η 9η Αυγούστου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ιθαγενών. Σκοπός της γιορτής η διεθνής συνεργασία για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ιθαγενείς στους τομείς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του περιβάλλοντος, της ανάπτυξης, της εκπαίδευσης και της υγείας.
Κάποτε τους έλεγαν «πρωτόγονους» κι αργότερα τους ονόμασαν, «ιθαγενείς». Χρειάστηκαν αιώνες για να τους χαρακτηρίσουμε «αυτόχθονες λαούς». Σε μερικές περιπτώσεις -όπως στον Καναδά- προχώρησαν περισσότερο: τους λένε «πρώτους λαούς».
Σήμερα οι ιθαγενείς ανέρχονται σε 370 εκατομμύρια ανθρώπους και ζουν σε 70 χώρες του κόσμου από τα τροπικά δάση του Αμαζονίου μέχρι τις φυλές της Ινδίας και από τους Ινουίτ του Αρκτικού Κύκλου μέχρι τους Αβορίγινες της Αυστραλίας.
Όλα ξεκίνησαν το 1923 όταν ο Haudenosaunee Chief Deskaheh ταξίδεψε στη Γενεύη για να μιλήσει ενώπιον της Κοινωνίας των Εθνών και να υπερασπίσει το δικαίωμα των ανθρώπων του να ζουν κάτω από τους δικούς τους νόμους και να έχουν τη δική τους Γη. Αν και δεν του επετράπη να μιλήσει, το όραμά του το 1994 με απόφαση της Γ.Σ. του ΟΗΕ, εξέθρεψε τις γενιές που ακολούθησαν.
Αυτόχθονες ή ιθαγενείς ονομάζονται στις μέρες μας οι μειονοτικοί πληθυσμοί ενός κράτους, στην περίπτωση που κατοικούσαν στο έδαφός του πριν την έλευση του μετέπειτα κυρίαρχου πληθυσμού.

Το Γλωσσάρι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τούς ορίζει ως πληθυσμούς που:

1. κατοικούσαν μία περιοχή όταν κάποιος άλλος πολιτισμός έφθασε εκεί και κυριάρχησε μέσω κατάκτησης, εποικισμού ή με άλλον τρόπο και
2. διατηρούν έναν τρόπο ζωής εγγύτερο στις κοινωνικές / οικονομικές / πολιτισμικές παραδόσεις τους, σε σύγκριση με τον τρόπο ζωής του κράτους όπου ανήκουν.

Όταν γίνεται λόγος για αυτόχθονες, πρέπει πάντα να γίνεται αναφορά στην ιστορική στιγμή κατά την οποία χαρακτηρίζονται ως τέτοιοι. Δεδομένου ότι η ιστορία της ανθρωπότητας χαρακτηρίζεται από την αδιάκοπη μετακίνηση ανθρωπίνων μαζών, είτε με ειρηνικό είτε με βίαιο τρόπο, δεν υπάρχει σχεδόν κανείς απόλυτα αυτόχθων πληθυσμός. Κάποιος που σήμερα θεωρείται αυτόχθων, πιθανότατα εγκαταστάθηκε στο σημερινό τόπο διαμονής τους εις βάρος ενός προηγούμενου.
Με βάση τη σημερινή εκπροσώπησή τους, οι αυτόχθονες πληθυσμοί μπορούν να χωρισθούν σε τρεις κατηγορίες:
Ενεργοί, όσοι συμπεριλαμβάνουν έναν αξιόλογο αριθμό μελών και διατηρούν κάποιες βασικές παραδόσεις τους όπως η γλώσσα, η θρησκεία, ιδιαίτερες μορφές κοινωνικής οργάνωσης ή έθιμα.
Εξαφανισμένοι, όσοι δεν υπάρχουν πια διότι εξαφανίσθηκαν με βίαια μέσα (γενοκτονίες, εκτοπίσεις) ή επειδή τα μέλη τους αφομοιώθηκαν από την κυρίαρχη κουλτούρα του κράτους στο οποίο ανήκαν.
Υπό απειλή, όσοι υπήρξαν ενεργοί στο πρόσφατο παρελθόν αλλά κινδυνεύουν με εξαφάνιση.
ι Αϊνού είναι χαρακτηριστικός λαός ιθαγενών, 15.000 περίπου ατόμων, που κατοικούν στα νησιά Χοκάιντο, Σαχαλίνη και Κουρίλες. Φυλετικά ανήκουν στους Ευρωπίδες, δεν έχουν την πτυχή στα βλέφαρα, χαρακτηριστικό γνώριμο των Κίτρινων, και έχουν έθιμα αρκετά πρωτόγονα, όταν συγκρίνονται προπάντων με τους μογγολικούς λαούς.

Οι τελευταίοι απόγονοι των Αίνού, που κατά την νεολιθική εποχή κατοικούσε ολόκληρη την Ιαπωνία, όμως από τους προϊστορικούς ακόμα χρόνους, καθώς πιεζόταν από τα μογγολικά φύλα που είχαν ξεχυθεί από το κέντρο της Ασίας, ζητούσε καταφύγιο όλο και βορειότερα, περιορίζονταν συνεχώς σε αριθμό και σε έκταση. Κατά τα έθιμα, ο άντρας πρέπει να παντρεύεται την κόρη του θείου από τη μητέρα του, όμως απαγορεύεται ο γάμος δυο αδελφών με δυο αδελφές. Η θρησκεία τους αποδίνει μεγάλη σημασία στην αρκούδα. κάθε οικογένεια τρέφει αρκούδες.


Μια άλλη κατηγορία, ο ιθαγενείς του Αμαζονίου τα τελευταία χρόνια υφίστανται μεγάλο διωγμό και σε αρκετές περιπτώσεις εγκαταλείπουν τα εδάφη τους. Όταν ήρθαν σε επαφή με μη ιθαγενείς κόλλησαν ασθένειες όπως μαλάρροια και γρίπη και πολλοί έχασαν τη ζωή τους.


Ένα από τα κυριότερα προβλήματα είναι η εκδίωξη από τα εδάφη τους, όπως γίνεται με τους Νουκάκ στην Κολομβία. Ο εμφύλιος με τους αντάρτες της οργάνωσης FARC και τους παραστρατιωτικούς για τον έλεγχο της κόκας, στα εδάφη που πριν ζούσαν οι ιθαγενείς, έχουν προκαλέσει τεράστια προβλήματα στην επιβίωση τους. Έχουν απομείνει μόλις 400.


Στους ιθαγενείς ανήκουν και οι Αζτέκοι, οι οποίοι είναι αρχαίος λαός του Μεξικού, που ανήκε σε μια φυλή των Ινδιάνων και κατά τον 14ο αιώνα εγκαταστάθηκαν στην κοιλάδα του Μεξικού. ΣΆ ένα νησί στη μέση της λίμνης Τεσκόκο έχτισαν πάνω σε πασσάλους την πρωτεύουσα τους, που την ονόμασαν Τενοτστιλάν, από το όνομα του αρχηγού τους, που λεγόταν Τενότς.


Η θρησκεία των Αζτέκων ήταν πολυθεϊστική και απαιτούσε ανθρωποθυσίες.Σημαντικότεροι από τους θεούς τους ήταν ο Ουιτζιλοπότστλι, που ήταν ο ανώτερος απΆ όλους και θεωρούταν ο προστάτης της φυλής, ο Κετσαλκοάτλ, που ήταν ο προστάτης του πολιτισμού, ο Τεσκατλιπόκα, που ήταν ο θεός της ξηρασίας κ.α. Βασικό στοιχείο της θρησκείας αυτής ήταν επίσης η πίστη στη μεταθανάτια ζωή. Οι Αζτέκοι δέχονταν και την ύπαρξη 13 ουρανών, καθένας από τους οποίους είχε τους δικούς τους θεούς και 9 Κάτω Κόσμων.


Μια άλλη φυλή ιθαγενών του Μεξικού και ιδιαίτερα της χερσονήσου Γιουκατάν της κεντρικής Αμερικής είναι οι Μάγια. Σήμερα αποτελούν την πλειοψηφία των κατοίκων της Χερσονήσου Γιουκατάν. Η γλώσσα τους, που αποτελείται από πέντε διαλέκτους, μιλιέται ακόμα από 400.000 περίπου απογόνους της αρχαίας φυλής, η οποία απορροφιέται από τους γειτονικούς πληθυσμούς κι εξαφανίζεται.


Είναι και οι Πυγμαίοι, της Ισημερινής Αφρικής που ονομάζονται από ορισμένους και Νεγρίλοι και ζουν μέσα στα δάση κατά ομάδες. Οι πυγμαίοι διακρίνονται σε δύο φυλές, στους Μαμπούτι και στους Μπαμπίνγκα και έχουν πολύ χαμηλό πολιτιστικό επίπεδο.


Τέλος υπάρχουν και οι Βερβέροι, ιθαγενείς πληθυσμοί λευκών που καταλαμβάνουν μια μεγάλη περιοχή της βόρειας Αφρικής και της Σαχάρας και περιλαμβάνουν περίπου 30 υποομάδες με κυριότερη αυτή των Τουαρέγκ. Ζουν μόνιμα στις πεδιάδες ή ως νομάδες στις ερήμους της βόρειας Αφρικής. Οι υποομάδες συνδέονται μεταξύ τους περισσότερο γλωσσικά παρά φυλετικά. Είναι απόγονοι των αρχαίων Λιβύων και σήμερα ξεπερνούν τα 14.000.000 στο Μαρόκο, στην Αλγερία , την Τυνησία , τη Λιβύη και την Αίγυπτο.


Στις μέρες μας τα δικαιώματα των αυτόχθονων αναγνωρίζονται, ενώ γίνονται ευκολότερα αποδεκτά τα αιτήματά τους. Μαζί με την ξεχωριστή ταυτότητά τους, αναγνωρίζεται και η συμβολή τους στην παγκόσμια ανάπτυξη με βασικά είδη διατροφής που ήρθαν από τις περιοχές τους, με τις φαρμακευτικές ουσίες που αποσπώνται από τα εδάφη τους, αλλά και με τον πολιτισμό τους που πλούτισε την παγκόσμια κληρονομιά.

Ωστόσο, σε αρκετά κράτη αρνούνται ακόμη να αναγνωρίσουν ότι οι αυτόχθονες έχουν δικαιώματα στη γη και στο υπέδαφος, πολύ πριν από τους έποικους, από τους κατακτητές ή τους μετανάστες.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

αποφθέγματα του Σαρλ Πιερ Μπωντλαιρ

πηγή  http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/06/blog-post_5874.html?spref=fb

Μερικά αποφθέγματα του Σαρλ Πιερ Μπωντλαιρ

Για περισσότερα θέματα λογοτεχνίας δείτε στο 
'' Ποίηση και Λογοτεχνία''
Αποτέλεσμα εικόνας για εικονες ποιησης


-Το Κακό γίνεται πάντα χωρίς προσπάθεια, φυσικά, μοιραία. Το Καλό είναι πάντα αποτέλεσμα κάποιας τεχνικής.

Στη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου ξέχασαν δύο δικαιώματα: της αντίφασης και της φυγής.

- Η φαντασία είναι το βασίλειο της αλήθειας, ενώ το εφικτό είναι μια από τις επαρχίες της αλήθειας.

- Ας είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στον κοινό άνθρωπο, στην κοινή λογική, στο συναίσθημα, στην έμπνευση και στο προφανές...

- Η Εκκλησία, μην μπορώντας να καταργήσει τον έρωτα, θέλησε τουλάχιστον να τον απολυμάνει: επινόησε το γάμο

- Η έλξη προς τις έξυπνες γυναίκες είναι χαρακτηριστικό των ομοφυλοφίλων.

Δεν μπορώ να συλλάβω κάποιο τύπο ομορφιάς, στον οποίο δεν υπάρχει μελαγχολία.

Λαμβανομένων όλων υπόψη, η δουλειά τελικά είναι λιγότερη βαρετή από το να διασκεδάζεις.

- Ο μοναδικός λυρισμός που έχει ο κοινός άνθρωπος είναι η σεξουαλικότητα.

-   Η πιο ωραία πονηριά του διαβόλου είναι να μας πείσει ότι δεν υπάρχει.

-   Έχω περισσότερες αναμνήσεις από όσες αν ήμουν χιλίων ετών.

-   Μια όαση τρόμου μέσα σε μια έρημο ανίας.

-   Αγάπη: η ανάγκη να φύγεις από τον εαυτό σου.

- Δυο θεμελιώδεις λογοτεχνικές αρετές: η αναφορά σε υπερφυσικές δυνάμεις και η ειρωνεία.

- Οτιδήποτε είναι ωραίο και ευγενές είναι αποτέλεσμα λογικής και υπολογισμού.

Όταν ο ποιητής κυνηγάει έναν ηθικό σκοπό, περιορίζει την ποιητική του δύναμη.

Ποιος θα τολμούσε να αναθέσει στην Τέχνη τη στείρα ασχολία να μιμείται τη Φύση;

-Ω, κτήνος αναντικατάστατο, βάναυσο, υποκριτή αναγνώστη μου…άνθρωπέ μου… αδελφέ μου.


Έρμαν Έσσε

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=455878341113545&set=a.353804127987634.87247.108511895850193&type=1&theater

 Έρμαν Έσσε

Ο Έρμαν Έσσε (2-7-1877 έως 9-8-1962) ήταν Γερμανός λογοτέχνης. Ο Έσσε γεννήθηκε στο Καλβ (Calw) της Βυρτεμβέργης στη Γερμανία . Ξεκίνησε να εργάζεται ως βιβλιοπώλης και, παράλληλα, συνέγραφε. Έγινε γρήγορα γνωστός με τα ποιήματα και τα μυθιστορήματά του. Το 1904 δημοσίευσε το το πρώτο του μυθιστόρημα, Πήτερ Κάμεντσιντ. Το 1946 τιμήθηκε με το βραβείο Γκαίτε, το 1947 με το βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας και το 1955 με το βραβείο Ειρήνης του Γερμανικού Συνδέσμου Εμπορίας Βιβλίων.
 




σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω    

Η Κρήτη των καλλιτεχνών


Η Κρήτη των καλλιτεχνών (19ος - 20ός αιώνας) : Αγιογραφία, ζωγραφική, γλυπτική
Αλεβίζου Ντενίζ - Χλόη, Εκδ. Δοκιμάκης, 2010

Η Κρήτη των καλλιτεχνών (19ος - 20ός αιώνας)Με αναφορές σε περίπου διακόσιους, στην πλειονότητά τους άγνωστους έως σήμερα καλλιτέχνες (αγιογράφους, ζωγράφους και γλύπτες) που έζησαν στην Κρήτη την περίοδο 1800-1950, και με παρουσιάσεις και αναλύσεις έργων τους που συνοδεύονται από πλούσιο φωτογραφικό υλικό, η μελέτη,
"Η Κρήτη των καλλιτεχνών", αποσκοπεί να αποτελέσει μία πρώτη γνωριμία με κεντρικές όψεις της παραγνωρισμένης ιστορίας της καλλιτεχνικής ζωής του τόπου. ... Η πρώτη καταγραφή και αποθησαύριση ενός άγνωστου υλικού που διαμορφώνεται αργά και προβάλλει μέσα από τα τεράστια αναχώματα που είχαν στηθεί στα χρόνια της σκλαβιάς και βρίσκει την ολοκλήρωσή του στις μέρες μας. Μια πραγματικά μεγάλη προσπάθεια, ένα χειροπιαστό αποτέλεσμα, ένας εμπλουτισμός της έρευνας της νεότερης ελληνικής ιστορίας της ζωγραφικής. Μια αποκάλυψη ονομάτων, ζωγραφικών έργων και συλλεκτών, που δεν μπορούν πια να μας αφήσουν αδιάφορους... Μαριλένα Ζ. Κασιμάτη Επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης


http://www.bigbook.gr/
bookdetails.php?book_id=184


Μπακλαβάς Νηστίσιμος

Μπακλαβάς Νηστίσιμος
Bαθμολογία:
       
1 ψήφοι
Προστέθηκε από , 06.07.09
 

Περιγραφή

Ένα δύσκολο, αλλά πεντανόστιμο γλυκό. Θα το προσφέρετε με ευχαρίστηση, χωρίς να αμαρτήσετε!


photo: xaroula

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 πακέτο φύλλο κρούστας
  • 600 γραμ. καρυδόψιχα
  • 1 φλιτζάνι ζάχαρη
  • 1 κ.σ. τριμμένη φρυγανιά
  • 6-7 γαρύφαλλα καλά κοπανισμένα
  • 220 γραμ. ελαιόλαδο
  • 220 γραμ. θυμαρίσιο μέλι
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Σερβίρει
25 μερίδες

 

 

 

Πως το κάνουμε:


Δημοφιλείς αναρτήσεις