Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΦΑΡΟΙ

















      













 


























Πολύ ενδιαφέροντες σχετικοί σύνδεσμοι

http://wwk.kathimerini.gr/kath/7days/1995/08/13081995.pdf
http://manthos67.blogspot.gr/

                              --------------------------------------------------------------------

πηγή :  http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%AC%CF%81%CE%BF%CF%82

Φάρος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση

Φάρος (lighthouse) ονομάζεται ένα ειδικής και τυποποιημένης κατασκευής κτίσμα που οικοδομείται σε διάφορα σημεία των ηπειρωτικών ή νησιωτικών ακτών ή και επί βραχονησίδων στο επάνω μέρος του οποίου φέρεται ειδικός μηχανισμός που φωτοβολεί, (εκπέμπει), συνήθως περιοδικό φως, χαρακτηριζόμενο εκ του σκοπού του ως ιδιαίτερο βοηθητικό μέσο στην ασφαλή ναυσιπλοΐα.
Με το όνομα Φάρος χαρακτηρίζεται τόσο το κτίσμα όσο και η μηχανή φωτοβολίας που είναι εγκατεστημένη σ΄ αυτό.

Πίνακας περιεχομένων



σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Παγκόσμια Ημέρα Φάρων 19 Αυγούστου 2012

πηγή : http://atlantis-santorini.net/pagkosmia_imera_faron_o_faros_tis_santorinis/

Παγκόσμια Ημέρα Φάρων – Ο Φάρος της Σαντορίνης 


Ο Φάρος στο Ακρωτήρι της Σαντορίνης 
(Φωτογραφία: Κώστας Κωνσταντινίδης)

Η Παγκόσμια Ημέρα Φάρων καθιερώθηκε το 2003, με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Φαροφυλάκων και γιορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Αυγούστου. Σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ενημέρωση των πολιτών γιά τη σημασία των φάρων και των υπόλοιπων ναυτικών βοηθημάτων στη ναυσιπλοία, αλλά και η προβολή του έργου που επιτελούν οι φαροφύλακες, συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες. 
Σήμερα(Κυριακή, 19/8/2012) στον εορτασμό συμμετέχουν 350 φάροι που ανήκουν σε 50 χώρες του κόσμου.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Φάρων και άν και ο Φάρος στο Ακωτήρι της Σαντορίνης δεν έχει πλέον φαροφύλακα, για να συμμετέχει στον εορτασμό, το “ατλαντίς” δημοσιεύει σήμερα κάποια ενημερωτικά στοιχεία για τον Φάρο του νησιού μας.
Ο Φάρος στο Ακρωτήρι βρίσκεται ακριβώς στον άξονα του θαλάσσιου δρόμου Πειραιά – Αλεξάνδρεια και θεωρείται ένας από τους καλύτερους του ελληνικού δικτύου.
Ο Φαρός κατασκευάστηκε το 1892 από γαλλική εταιρεία φάρων La Société Collas et Michel και βρίσκεται σε απόσταση 18 χιλιομέτρων από τα Φηρά, σε υψόμετρο 58 μέτρων, με γεωγραφικές συντεταγμένες: Γεωγραφικό Πλάτος 36ο 21′ 05″ Βόρειο και Γεωγραφικό Μήκος 25ο 21′ 05″ Ανατολικό. Το ύψος του πύργου του ειναι 10 μέτρα και το εστιακό του ύψος είναι 100 μέτρα.
Ο φάρος στην αρχή λειτούργησε με πετρέλαιο και ακτινοβολία γύρω στα 23 ναυτικά μίλια. Κατά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο έμεινε ανενεργός μέχρι το 1945. Το 1983 ηλεκτροδοτήθηκε και έγινε πλήρως αυτοματοποιημένος το 1988. Σήμερα δίνει λευκό φώς με αναλαμπές κάθε 10″ και ακτινοβολία 24 ναυτικά μίλια.
Αναλυτικές πληροφορίες για τους Φάρους στην Ελλάδα εδώ: http://www.faroi.com                      

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΦΑΡΩΝ : ΦΑΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ



Ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα μνημεία που δίνουν το στίγμα της Ελλάδας και την περίοπτη θέση που κατείχε ανέκαθεν η χώρα μας στην παγκόσμια ναυτική ιστορία αργοσβήνει, παραδομένο στη φθορά του χρόνου και την εγκατάλειψη. Το Eλληνικό Φαρικό δίκτυο αριθμεί σήμερα 120 παραδοσιακούς φάρους μέσης ηλικίας περίπου 2 αιώνων. Μόνον οι 20 βρίσκονται σε καλή κατάσταση ενώ μέτρια χαρακτηρίζεται η κατάσταση άλλων 30. Στους υπόλοιπους τα σημάδια φθοράς είναι ορατά και δια γυμνού οφθαλμού. Το 1998 η Υπηρεσία Φάρων του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) , στην οποία ανήκει η ευθύνη για την διαχείριση του δικτύου, εκπόνησε ένα συνολικό πρόγραμμα συντήρησης και αποκατάστασης όλων των κτισμάτων και προώθησε το σχέδιο αυτό προς ένταξη στο Β΄ Κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και οι Εφορείες Νεωτέρων Μνημείων ανέλαβαν να αξιολογήσουν έναν προς έναν όλους τους φάρους. Στο διάστημα αυτό επισκέφθηκαν 20, τους οποίους και έκριναν ως νεώτερα μνημεία τα οποία πρέπει να διατηρηθούν. Ωστόσο το σχέδιο δεν χρηματοδοτήθηκε και η αποκατάσταση έμεινε στα χαρτιά. Η Υπηρεσία Φάρων με τα κονδύλια που διαθέτει έχει την δυνατότητα επισκευής 3-4 πύργων ετησίως. Με τον ρυθμό αυτό η αποπεράτωση του έργου τοποθετείται σε 40 χρόνια.
Το Γ΄ ΚΠΣ αναπτέρωσε τις ελπίδες των ανθρώπων που ασχολούνται με την διατήρηση αυτών των μνημείων. Η επιμονή τους απέδωσε σε πρώτη φάση την έγκριση κονδυλίων ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δραχμών. (περίπου 4,5 εκατομμύρια ΕΥΡΟ) για την εκπόνηση ενός πιλοτικού προγράμματος αναπαλαίωσης και αποκατάστασης του δικτύου. Με τα χρήματα αυτά οι υπηρεσίες του ΓΕΝ μπορούν να επισκευάσουν περίπου 40 φάρους και μάλιστα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα γιατί διαθέτουν γνώση, ειδικευμένους μηχανικούς και αρχιτέκτονες.
Οι καταστροφές
Οι μεγαλύτερες καταστροφές στο Eλληνικό Φαρικό δίκτυο προκλήθηκαν κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και συγκεκριμένα κατά την αποχώρηση των Γερμανικών στρατευμάτων από την Ελλάδα. Το 1940 υπήρχαν 206 πέτρινοι φάροι ενώ μετά το τέλος του πολέμου απέμειναν σε λειτουργία μόνον οι 19. Η πρώτη προσπάθεια ανασυγκρότησης του δικτύου άρχισε το 1945 και συνεχίστηκε έως τα μέσα της δεκαετίας του ΄50. Περίπου 80 φάροι ανακατασκευάστηκαν. Οι υπόλοιποι αφέθηκαν στην τύχη τους.
Οι φωτοσημαντήρες επισκίασαν την χρησιμότητα των φάρων. Πολύ φθηνότεροι, ευκολότεροι στην τοποθέτηση και την συντήρηση αναπτύχθηκαν σε ευρεία κλίμακα, σε όλους τους σημαντικούς θαλάσσιους διαύλους και σήμερα ανέρχονται σε 1.188 .
Στο παρακάτω link υπάρχουν φωτογραφίες και video από τους Ελληνικούς φάρους.
http://www.faroi.com/list_gr.htm
 
                                               --------------------------------------------------
πηγή : http://www.pinnokio.gr/arthro/PAGKOSMIA-HMERA-FARW
  Παγκόσμια Ημέρα Φάρων

Η Παγκόσμια Ημέρα Φάρων καθιερώθηκε το 2003 με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ενωσης Φαροφυλάκων και γιορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Αυγούστου. Σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ενημέρωση των πολιτών γιά τη σημασία των φάρων και των υπόλοιπων ναυτικών βοηθημάτων στη ναυσιπλοία, αλλά και η προβολή του έργου που επιτελούν οι φαροφύλακες, συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες.
Την ημέρα αυτή οι φάροι είναι ανοιχτοί για το κοινό, με την πραγματοποίηση διάφορων εκδηλώσεων. Η Παγκόσμια Ημέρα Φάρων γιορτάζεται φέτος σε 350 φάρους, που ανήκουν σε 50 χώρες του κόσμου.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Κοτοπιτάκια χωριάτικα

Κοτοπιτάκια χωριάτικα
Bαθμολογία:
       
2 ψήφοι
Προστέθηκε από , 03.12.07
Κοτοπιτάκια χωριάτικα
photo: piperitsa kafteri

Τι χρειαζόμαστε:

  • 2 πακέτα ζύμη κουρού στρογγυλή (σύνολο 40 τεμάχια)
  • 2 πόδια κοτόπουλου βραστά ή ψητά, ξεκοκαλισμένα και τεμαχισμένα
  • 1 καρότο
  • μισή κόκκινη πιπεριά
  • 2 πατάτες
  • 1 κρεμμύδι
  • 2 σκελίδες σκόρδο
  • 1 κ. σούπας βούτυρο
  • 1 κρόκος
  • λίγο γάλα
  • 1-2 κ. σούπας παρμεζάνα τριμμένη
  • σουσάμι
  • αλατοπίπερο
Στα γρήγορα
Ειδικές περιστάσεις










Φτιάχνει
40 πιτάκια

Πως το κάνουμε:


Διαβάστε περισότερο: Κοτοπιτάκια χωριάτικα http://www.sintagespareas.gr/sintages/kotopitakia-xoriatika.html#ixzz22OnkwrGJ
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΜΟΛΟΣΣΟΙ

πηγή : http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/istorias/molossoi.html
Αναδημοσίευση άρθρου από την Νέα Ακρόπολη

ΜΟΛΟΣΣΟΙ   

Molossoi
Οι Μολοσσοί ήταν πρωτοελλαδικό φύλο, το οποίο έφτασε στην Ήπειρο από τη Μακεδονία, περίπου το 1200 π.Χ.. Ο αρχαιότερος μύθος γύρω από τη γενεαλογία τους ανάγει την καταγωγή τους στο γιό του Αχιλλέα Νεοπτόλεμο και στη χήρα του Έκτορα Ανδρομάχη. Παιδιά αυτής της ένωσης ήταν, κατά τον Παυσανία, ο Μολοσσός, ο Πίελος και ο Πέργαμος, ενώ, κατ’ άλλους, ο Μολοσσός, ο Αιακίδης, , ο Πύρρος και η Τρωάδα.

Κατά τους Ιστορικούς χρόνους, οι Μολοσσοί κυριάρχησαν στην περιοχή, κατέχοντας αρχικά και το μαντείο της Δωδώνης. Ήταν μόνιμα εγκαταστημένοι στη μέση υψομετρική ζώνη της Πίνδου, όπου υπήρχαν οι καλύτερη βοσκότοποι. Το γεγονός αυτό εξηγεί έως ένα βαθμό την ευημερία και την πολιτική ισχύ τους. Όπως μαρτυρεί ο Θουκυδίδης, οι Μολοσσοί ήταν αντίπαλοι των Χαόνων  και των Θεσπρωτών, οι οποίοι έπρεπε να διασχίζουν τα εδάφη των Μολοσσών με τα κοπάδια τους, όταν μετακινούνταν από τα χειμερινά στα θερινά βοσκοτόπια τους και αντίστροφα.
Τελικά, οι Μολοσσοί επικράτησαν έναντι των άλλων ηπειρωτικών φύλων και ενοποίησαν την Ήπειρο κατά τα τέλη του 5ου  με αρχές του 4ου αιώνα π.Χ.. Πόλη- κέντρο τους ήταν η Πασσαρώνα, στο λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων, όπου βρισκόταν και ο ναός του Αρείου Διός. Από τα καθαρώς μολοσσικά φύλα, στο εσωτερικό των ορεινών όγκων της Πίνδου κατοικούσαν οι Παρωραίοι και οι Τύμφαίοι ενώ στο νότιο τμήμα βρισκόταν η αρχαία Ελλοπία. Στα ανατολικά ( σημερινά Γρεβενά και δυτική Μακεδονία) κατοικούσαν οι Ελιμίωτες.

Ως προς την κοινωνική και οικονομική τους οργάνωση, κυρίαρχο στοιχείο ήταν μικρές φυλετικές ομάδες 200-300 ανθρώπων με τα κοπάδια τους. Οι ομάδες αυτές σχημάτιζαν μεγαλύτερα σύνολα, με ισχυρό αίσθημα ενότητας, κοινά βοσκοτόπια, ποίμνια και παραγωγικά δάση, σημαντική θέση των πολεμιστών, πατριαρχική εξουσία του εκλεγμένου αρχηγού, σημαντική θέση των γυναικών και ημινομαδική υπαίθρια ζωή. Αν και οι αρχαίοι συγγραφείς από τη νότια Ελλάδα τους αποκαλούν βαρβάρους, επειδή δεν οργανώθηκαν σε πόλεις κράτη, οι υπόλοιποι Έλληνες τους θεωρούσαν ομοεθνείς τους και τους επέτρεπαν να συμμετέχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Επιπλέον, όπως αποδεικνύεται από δυο επιγραφές στη Δωδώνη, έγραφαν ελληνικά και είχαν ελληνικά ονόματα. Ως προς την πολιτική τους οργάνωση, αρχικά τη διοίκηση ασκούσε ο βασιλιάς και δύο ακόμη άρχοντες, ο «προστάτης» και ο «γραμματεύς».

Αργότερα ίδρυσαν το « Κοινόν των Μολοσσών», οπότε μειώθηκε η δύναμη του βασιλιά. Χαρακτηριστικά είναι τα νομίσματά τους, τα οποία φέρουν το όνομα της φυλής και όχι του βασιλιά. Τα αργυρά αυτά νομίσματα είχαν αρχικά (4ος αι. π.Χ.) ως έμβλημα μια ασπίδα και τον προστάτη των κοπαδιών τους, τον περίφημο μολοσσικό σκύλο, που έγινε γνωστός για το μεγάλο του μέγεθος, την αφοσίωση και την αγριότητα του. Αργότερα, λόγω της υπαγωγής νέων φυλών στους Μολοσσούς, οι εκλεγμένοι άρχοντες θα αυξηθούν, φτάνοντας τους 15.

Ο βασιλιάς Θαρύπας (423/422-390/385 π.Χ.), ο οποίος έζησε για ένα διάστημα στην Αθήνα, υπήρξε μια από τις σημαντικότερες μορφές των Μολοσσών. Αναμόρφωσε τη ζωή των κατοίκων με τη δημιουργία οχυρωμένων πόλεων και την εισαγωγή αλφαβήτου και νομίσματος. Ο γιος του, Αλκέτας, που διώχθηκε από τους Σπαρτιάτες επανέκτησε την εξουσία του ( 385 π.Χ.) και προσχώρησε αργότερα ( 377 π.Χ.) στην Β’ Αθηναϊκή Συμμαχία.

Στη συνέχεια, το κράτος των Μολοσσών θα βρεθεί υπό την κυριαρχία των Μακεδόνων και του Πύρρου. Μάλιστα, με τους Μακεδόνες συνδέθηκαν με συγγενικούς δεσμούς, καθώς ο Φίλιππος Β’ νυμφεύθηκε την Ολυμπιάδα, κόρη του βασιλιά των Μολοσσών Αρύβα. Το κράτος τους κατέρρευσε το 232 π.Χ. και έδωσε τη θέση του σε μικρές δημοκρατίες. Έτσι, ο Αιμίλιος Παύλος, όταν έφτασε στην περιοχή (168 π.Χ.), κατέστρεψε με ευκολία τους οικισμούς τους.
Joomla SEF URLs by Artio

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τα βότανα και τα αρωματικά φυτά της Κρήτης

Η χλωρίδα η Ελληνική είναι πολύ πλούσια αυτό είναι γνωστό .  Ένα τμήμα της όμως είναι ιδιαίτερο. Πρόκειται για τα βότανα και τα αρωματικά φυτά της Κρήτης. Βρήκα ένα διαφημιστικό φυλλάδιο που περιέχει πολύ ωραίες πληροφορίες για το θέμα και σας το παρουσιάζω.

Για μεγέθυνση κάθε σελίδας πατάτε ροδάκι , ανοίγει άλλη καρτέλα με φακό + -


Κυριακή 19 Αυγούστου 2012

Philο Farnsworth

πηγή : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=459290310772348&set=a.452385131462866.105177.108511895850193&type=1&theater





Σαν σήμερα 19 Αυγούστου 1906 γεννιέται ο Philο Farnsworth ο εφευρέτης της τηλεόρασης ....

O Philo Farnsworth ήταν ένας, μόλις δεκατεσσάρων χρονών, μαθητής γυμνασίου όταν επινόησε την ιδέα ότι μια δέσμη ηλεκτρονίων θα μπορούσε να σαρώσει εικόνες μπρος πίσω και να τις διαβιβάσει σε απομακρυσμένες οθόνες-με άλλα λόγια, επινόησε την τηλεόραση! Παρόλο που μια τέτοια καταπληκτική εφεύρεση δεν θα μπορούσε να είναι το έργο ενός ανθρώπου και μόνο, ο Philo Farnsworth θα πρέπει να επαινεθεί για τη θέση του στην ιστορία.

Γεννήθηκε σε μια ξύλινη καλύβα και ανατράφηκε για να εργαστεί σκληρά στα χωράφια, παρ’ όλα αυτά, ο νεαρός Farnsworth ήταν γοητευμένος από τα ηλεκτρόνια και τα ηλεκτρονικά, και έπεισε τον καθηγητή του στις επιστήμες να τον αφήσει να παρακολουθήσει ένα μάθημα ηλεκτρονικών ανωτέρου επιπέδου. Σε όλη του τη ζωή θα ευχαριστεί αυτόν τον δάσκαλό του, τον Justin Tolman, που τον ενέπνευσε και τον ενθάρρυνε, αλλά και που του έδωσε τις πληροφορίες που χρειάζονταν. Ο Tolman σκέφτηκε πως η εξήγηση της θεωρίας της σχετικότητας του Farnsworth, ήταν η σαφέστερη που είχε ακούσει, και ο Farnsworth ήταν μόλις δεκαπέντε ετών όταν έδωσε αυτή την εξήγηση!

Η οικογένεια του Farnsworth μετακόμισε στην πόλη Beaver, στη Γιούτα υπό τις οδηγίες του Brigham Young. Όταν ήταν μόλις δεκαπέντε έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο του Brigham Young. Αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει ένα-δύο χρόνια αργότερα, όταν πέθανε ο πατέρας του, αλλά ήταν ήδη πιο προχωρημένος στα ηλεκτρονικά από οποιονδήποτε άλλον στο Brigham Young και τους περισσότερους ανθρώπους στον κόσμο.

Στα 21 του, όταν ζούσε στην Καλιφόρνια με τη σύζυγό του, ο Philo Farnsworth συγκέντρωσε οικονομικούς υποστηρικτές για να βρει πως θα μπορούσε η εφεύρεσή του να λειτουργήσει. Ήταν σε θέση να το βρει, και το ήξερε, όπως και ότι έπρεπε να φροντίσει για την κατοχύρωση των διαφόρων πτυχών της εφεύρεσης.

Δυστυχώς, ένας Ρώσος μετανάστης ονόματι Vladimir Zworykin, είχε την ίδια ιδέα την ίδια στιγμή. Έκανε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 1923 για το ίδιο είδος των σωλήνων διαβίβασης ηλεκτρονικών δεδομένων. Ο εργοδότης του, ο David Sarnoff στο RCA δεν ήθελε να πληρώσει στον Farnsworth τα δικαιωμάτα για την εφεύρεση και τον πήγε κατ 'ευθείαν στο δικαστήριο.

Αν και ο Zworykin είχε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, δεν υπήρχαν αποδείξεις πως θα κατασκεύαζε από το σχέδιο έναν πομπό που να λειτουργεί. Ο παλιός δάσκαλος του Farnsworth, ο Justin Tolman κατέθεσε για λογαριασμό του, ότι όχι μόνο το είχε εφεύρει ενώ σπούδαζε στο γυμνάσιο, και ότι είχε ακόμα τα σχέδια που που είχε κάνει γι’ αυτό!

Το RCA χαμένο, άσκησε έφεση και έχασε και πάλι, και τελικά συμφώνησε να καταβάλει στον Farnsworth τα δικαιώματα για την εφεύρεση. Ο Β 'Παγκόσμιος Πόλεμος ήρθε και η παραγωγή των τηλεοράσεων διεκόπη για να υποστηριχθούν οι πολεμικές προσπάθειες. Μέχρι τότε τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας του Farnsworth είχαν σχεδόν λήξει. Το RCA άρπαξε την ευκαιρία, αφήνοντας τον Farnsworth στη μοίρα του, καθώς ξεκίνησε μια διαφημιστική εκστρατεία που διαλαλούσε τους Sarnoff και Zworykin ως εφευρέτες της τηλεόρασης!
 

Η ζωή πήρε την κατηφόρα για τον φτωχό Farnsworth μετά από αυτό. Βυθίστηκε σε κατάθλιψη και στο αλκοόλ, και πέρασε πολύ χρόνο σε ψυχιατρικά νοσοκομεία και σε θεραπείες. Κατά τη διάρκεια μιας εμφάνισής του στο "Τι είναι η γραμμή μου;" ρωτήθηκε εάν είχε εφεύρει μια μηχανική συσκευή που προκαλούσε πόνο όταν χρησιμοποιούνταν. Η απάντησή του ήταν: «Ναι. Μερικές φορές είναι επώδυνες».

Ο Farnsworth δεν επέτρεψε την τηλεόραση στο σπίτι του, λέγοντας ότι δεν υπάρχει τίποτα καλό σε αυτήν που να αξίζει τον κόπο.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ του Μιχάλη Νικολάου *

πηγή : http://www.onestory.gr/post/29747546887

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

του Μιχάλη Νικολάου *
.
Θες να μάθεις τι πραγματικά συνέβη και βρίσκομαι σήμερα εδώ; Θα σου πω τα γεγονότα όπως έγιναν και θα αντιληφθείς πως ξεφεύγουν από τη σφαίρα του μυστηρίου και της πλάνης, αφού είναι πέρα για πέρα πραγματικά. Όλα άρχισαν τον περασμένο Σεπτέμβρη, μια Παρασκευή… Και τι Παρασκευή! Παρασκευή και 13ης! Μέρα κατά την οποία συναντήθηκα με το άλλο μου… εγώ! 
Μια εβδομάδα πριν τη συνάντηση είχα λάβει πρόσκληση για να συναντηθώ με κάποιον συμβολαιογράφο ονόματι Βεζεβούλη. Η πρόσκληση ήταν μέσα σε κλειστό φάκελο, κοκκινωπού χρώματος και πάνω είχε μια περίεργη σφραγίδα από κόκκινο πηχτό μελάνι σε σχήμα ωοειδές ενώ σχημάτιζε διακριτικά το κεφάλι ενός τράγου ή κάποιου ζώου με παρόμοια χαρακτηριστικά και στη μέση είχε ένα σπαθί ή μαχαίρι, δεν μπορούσα να ξεχωρίσω τι από τα δύο ήταν. Από το μυαλό μου πέρασε η εντύπωση πως επρόκειτο για αρρωστημένη φάρσα. Άνοιξα προσεκτικά την πρόσκληση και διάβασα: 
.
Αγαπητέ κύριε Μ.,
Θα ήθελα να σας ζητήσω να περάσετε από τα γραφεία μας στην οδό Ανωτέρα 66ΣΤ την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:00 το απόγευμα για μια προσωπική σας υπόθεση. Σας διαβεβαιώνω πως πρόκειται να αλλάξει για πάντα η ζωή σας!
Ο Συμβολαιογράφος
Βεζεβούλης
.
Όλη την εβδομάδα -την εβδομάδα συναντήσεως- ο καιρός ήταν άσχημος. Καταρρακτώδεις βροχές και δυνατοί άνεμοι σάρωναν την πόλη. Εδώ και πολλά χρόνια είχε να κάνει τόσο άσχημο καιρό Σεπτέμβρη μήνα. Στην πόλη διαδίδονταν μάλιστα ανατριχιαστικές ιστορίες για σκοτεινές δυνάμεις που την είχαν περιζώσει. Σ’ αυτό συνέτειναν και οι πολλαπλοί και μυστηριακοί φόνοι που γίνονταν. 
Την Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου το βράδυ, ο καιρός ήταν σχετικά καλός, με λίγα σύννεφα στον ουρανό. Βγήκα για λίγο στη μικρή αυλή του σπιτιού μου που βρισκόταν στα προάστια της πόλης. Λίγα αστέρια υπήρχαν κι αυτά με δυσκολία διακρίνονταν. Το φεγγάρι ήταν ολόγιομο. Το χρώμα του όμως διαφορετικό. Κόκκινο κεραμιδή. Σου έδινε την αίσθηση πως αιμορραγούσε. Νεκρική σιγή γύρω. Ούτε ένα φως αναμμένο. Στους δρόμους τα φώτα είχαν σβήσει από την προηγούμενη μέρα όπου η ξαφνική μπόρα που είχε ξεσπάσει λίγο μετά τις δώδεκα το βράδυ προκάλεσε ζημιά στην ηλεκτροφώτιση της πόλης. Το σκηνικό ασύλληπτο. Και τρομακτικό. Το αεράκι φυσούσε ψυχρά. Γύρισα για να μπω στο σπίτι και τότε, ξαφνικά, πλήθος σύννεφων κάλυψαν αμέσως τον ουρανό. Ξέσπασε μια καταιγίδα απίστευτη. Μόλις που πρόλαβα και έτρεξα στο σπίτι. Όλο το βράδυ έβρεχε καταρρακτωδώς. Κεραυνοί και αστραπές έσχιζαν τον ουρανό. Ο άνεμος φυσομανούσε. Τα κεραμίδια του παλιού σπιτιού μου αντιστέκονταν με όλες τους τις δυνάμεις σε αυτή την λυσσαλέα ορμή της φύσης. Τα τζάμια των παραθύρων έτριζαν ενοχλητικά. Δε χρειάζεται να σου πω πως δεν έκλεισα μάτι όλο το βράδυ. 
Την επόμενη μέρα οι καταρρακτώδεις βροχές και η ένταση του ανέμου συνεχίζονταν ασταμάτητα. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα Αρμαγεδδών βγήκα στις πέντε από το σπίτι για να πάω στο ραντεβού με το Συμβολαιογράφο. Στην απόφαση μου αυτή συνέτεινε και η άσχημη οικονομική μου κατάσταση οπόταν… έλπιζα σε κάποιο θαύμα. Αυτοκίνητο δεν είχα κι έτσι περίμενα στη στάση για το λεωφορείο. Λεφτά για ταξί δεν υπήρχαν. Η ορμή του ανέμου δε χρειαζόταν και πολλή δύναμη για να με παρασέρνει δεξιά και αριστερά σαν εκκρεμές. Το σκηνικό γύρω μου αποκαλυπτικό. Κομμένα κλαδιά και κορμοί δέντρων, σύρματα κρέμονταν επικίνδυνα, κάλαθοι μεταφέρονταν εδώ κι εκεί από τον άνεμο, έρημοι δρόμοι από κόσμο και αυτοκίνητα. Ομίχλη και καταχνιά παντού. Περίμενα περίπου δέκα λεπτά στη στάση. Κατάλαβα τότε πως μόνο ένας τρελός θα κυκλοφορούσε υπό αυτές τις συνθήκες κι έτσι αποφάσισα να επιστρέψω στο σπίτι. Δεν πρόλαβα όμως να κάνω βήμα απ’ τη στάση όταν είδα, μέσα από την ομίχλη που στην περιοχή που έμενα είχε απλωθεί γρηγορότερα, να εμφανίζεται ένα μαύρο παλιού τύπου μεγάλο αυτοκίνητο. 
Σταμάτησε δίπλα μου και τα μαύρα παράθυρα του δε σου επέτρεπαν να διακρίνεις το εσωτερικό του. Άνοιξε το παράθυρο του συνοδηγού και μια φωνή βραχνή ακούστηκε από μέσα: «μην περιμένετε κύριε γιατί τα λεωφορεία, όπως και όλα τα μέσα συγκοινωνιών, δε δουλεύουν σήμερα. Αν θέλετε μπορώ να σας πάρω εγώ στον προορισμό σας». Δεν μπορούσα να διακρίνω το πρόσωπο του ατόμου που οδηγούσε. Σκέφτηκα να αρνηθώ αλλά μια δύναμη ανεξήγητη δε με άφησε. Μια περίεργη μυρωδιά έβγαινε απ’ το αυτοκίνητο που σε υπνώτιζε αμέσως. Μπήκα μέσα αλλά δεν κάθισα στη θέση του συνοδηγού. Μάλλον δεν με άφησε. Κάθισα στο πίσω κάθισμα, στα αριστερά του. Δεν μπορούσα να διακρίνω καθαρά το πρόσωπο του. Τον ευχαρίστησα που είχε την καλοσύνη να με πάρει στον προορισμό μου και όταν όλες μου οι προσπάθειες να τον πιάσω σε κουβέντα έπεσαν στο κενό, βυθίστηκα στις σκέψεις μου. 
Το κέντρο της πόλης έμοιαζε με σεληνιακό τοπίο μετά από καταιγιστικούς βομβαρδισμούς. Δεν υπήρχε ψυχή στους δρόμους, ενώ οι καταστροφές από τη θύελλα μαρτυρούσαν την άνιση μάχη που λάμβανε χώρα με τις φυσικές και επουράνιες δυνάμεις. Φτάσαμε στη λιθόστρωτη οδό Ανωτέρα στις πέντε και μισή. Η ομίχλη είχε πυκνώσει τόσο πολύ που σε συνδυασμό με τις δυνατές βροχές, τον άνεμο και το σκοτάδι δε σου επέτρεπαν να βλέπεις τίποτα σε απόσταση μεγαλύτερη των είκοσι μέτρων. Η μυωπία δυσχέραινε ακόμη περισσότερο την ορατότητά μου. Και είχα ξεχάσει και τα γυαλιά μου. Το αυτοκίνητο σταμάτησε έξω από ένα παλιό κτήριο περίπου στο κέντρο της οδού. Χωρίς να μου μιλήσει μου έδειξε με το χέρι να κατέβω. Οι αστραπές και η ομίχλη δημιουργούσαν μια απίστευτα μαγευτική αλλά συνάμα τρομακτική εικόνα. Κατέβηκα γρήγορα και την ώρα που ετοιμαζόμουν να τον ευχαριστήσω με μία αστραπιαία κίνηση έβαλε μπροστά και έφυγε. 
Το κτήριο φαινόταν παλιό, γοτθικού τύπου σε χρώμα σκούρο μαύρο. Την περιοχή την ήξερα καλά και θα σου ορκιζόμουν πως δεν το θυμόμουν καθόλου. Όρκο όμως δεν έπαιρνα κάτω από τέτοιες συνθήκες και με μειωμένη όραση. Η πόρτα ήταν ελαφρώς ανοιχτή. Μπήκα μέσα τρέμοντας σύγκορμος. Σκοτάδι παντού. Δεν έβλεπα τίποτα. Η πόρτα έκλεισε απότομα πίσω μου με τρομακτικό θόρυβο. Μου πήρε λίγα δευτερόλεπτα να συνηθίσω σ’ αυτές τις συνθήκες απόλυτου σκότους μέχρι που διέκρινα ένα αμυδρό φως στο τέλος του διαδρόμου. Υπήρχαν αναμμένα κεριά κάπου στο βάθος. Προχώρησα στο διάδρομο και έφτασα μπροστά στη σκάλα όπου στη γωνιά ήταν τα κεριά. Ανελκυστήρας δεν υπήρχε. Άρχισα να ανεβαίνω και σε κάθε βήμα μου τα ξύλινα σκαλοπάτια έτριζαν ενοχλητικά. Σαν κούτσουρο που καίγεται. Ο φωτισμός ελάχιστος. Βοηθούσαν σε αυτό κεριά που ήταν αναμμένα στις γωνιές της σκάλας σε κάθε όροφο. Ο αποπνικτικός καπνός που έβγαζαν όμως και η μυρωδιά τους με ενοχλούσαν αφάνταστα. Και τι μυρωδιά! Μια μυρωδιά σαν… ανθρώπινο δέρμα που καίγεται. Απ’ τους τοίχους έτρεχε κάτι υγρό. Μάλλον κοκκινωπού χρώματος, δεν μπορούσα να διακρίνω καθαρά. Με αργό βηματισμό έφτασα στον έκτο όροφο. Άνοιξα αργά την πόρτα και μπήκα μέσα. Η πόρτα έκλεισε πίσω μου με θόρυβο. Ένας διάδρομος λίγων μέτρων οδηγούσε σε μία πόρτα. Αριστερά και δεξιά του διαδρόμου υπήρχαν κηροπήγια με κεριά. Έξι στο καθένα. Η μυρωδιά και οι αναθυμιάσεις τους μου προκαλούσαν νάρκωση. Παραισθήσεις. Προχωρούσα στο διάδρομο και είχα την εντύπωση πως από τους τοίχους πρόβαλαν κεφάλια τραγόμορφων ανθρώπων που άπλωναν τα χέρια και με χάιδευαν, ενώ γλώσσες φιδιών έγλυφαν το κορμί μου. Έφτασα στην πόρτα, κτύπησα δύο φορές και περίμενα. Η πόρτα άνοιξε αργά από μόνη της. Κρύος αέρας κτύπησε την πλάτη μου. Χωρίς να κοιτάξω μπήκα γρήγορα στο γραφείο. 
Μπροστά μου υπήρχε διάδρομος λίγων μέτρων. Στο βάθος μία κυρία καθόταν σε ένα γραφείο. Μισοκρυβόταν πίσω από σορούς βιβλίων και φακέλων. Με την ψυχή στο στόμα έφτασα μπροστά της. Το παρουσιαστικό της ήταν τρομακτικό. Εξαιρετικά αδύνατη, σου έδινε την εντύπωση πως μόνο το δέρμα εφαπτόταν με τον κοκάλινο σκελετό, πρόσωπο μακρουλό με δύο μεγάλες γραμμές να σχίζουν τα δύο μάγουλα, χρώμα κιτρινωπό, μάτια αρκετά μεγάλα, μαύρα και στο κέντρο μια κοκκινωπή γραμμή. Δε θυμάμαι να διέκρινα το άσπρο των ματιών της. Η μύτη της μικροσκοπική με τα ρουθούνια δυσαναλόγως μεγάλα. Για την ηλικία θα ορκιζόμουν πως ήταν πάνω από εκατό. Σίγουρα ήταν πάνω από εκατό. Ήταν ντυμένη από πάνω μέχρι κάτω με μαύρο μανδύα. Με κοίταξε με ένα στυγνό άγριο βλέμμα αλλά δε μίλησε. Με το κοκαλιασμένο χέρι της, με εξογκωμένες φλέβες και λερωμένα μακριά νύχια μου, έδειξε μια μαύρη πόρτα στα αριστερά της. Προχώρησα προς το γραφείο που μου υποδείχτηκε. Από έξω με χρυσοκόκκινα κεφαλαία γράμματα έγραφε: Ανώτερος Α. Βεζεβούλης. Με τρεμάμενο χέρι κτύπησα και η πόρτα άνοιξε αργά. Μια έντονη μυρωδιά διαπέρασε το κορμί μου. Ευθύς αισθάνθηκα ανάλαφρος, αδύναμος κι έτοιμος να παραδοθώ σε οποιονδήποτε και οτιδήποτε! Μπήκα μέσα και αυτή τη φορά έκλεισα όσο πιο αργά γινόταν την πόρτα. 
Στο γραφείο η ατμόσφαιρα ήταν αποπνιχτική. Ελάχιστο φως υπήρχε στο χώρο. Ένας ελαφρύς καπνός –σαν ομίχλη- έζωνε το δωμάτιο από πάνω μέχρι κάτω. Και κρύο, πολύ κρύο. Μπροστά μου ήταν ένα γραφείο. Πίσω από το γραφείο καθόταν κάποιος που σου έδινε την αίσθηση πως επρόκειτο για μια… μαύρη σκιά, τίποτα άλλο. Αέναη παρουσία, που αν δε μιλούσε θα πίστευες πως μια μαύρη άμορφη μάζα αέρα συγκεντρώθηκε εκεί. Κοκάλωσα. «Πλησιάστε κύριε Μ.!» ακούστηκε να με προστάζει μια φωνή τόσο βραχνιά και τραχιά που δεν είχα ξανακούσει ποτέ προηγουμένως. Φωνή που αν και ήταν μόλις δύο περίπου μέτρα απόσταση από εμένα μου έδινε την αίσθηση πως ερχόταν από μακριά, πολύ μακριά. Χωρίς να έχω πλήρει έλεγχο των σωματικών και πνευματικών μου δυνάμεων υπάκουσα. Πλησίασα και στάθηκα μπροστά απ’ το γραφείο. Δεν έβλεπα καθόλου το πρόσωπο του. Το σώμα του καλυπτόταν από μια μαύρη καπαρντίνα ή μανδύα. Από τη φωνή του έβγαινε παγωμένος και πυκνός καπνός. «Καθίστε!», με διέταξε. Δε θυμάμαι να είχα δει κοντά μου καρέκλα, αλλά όταν δοκίμασα να καθίσω βρέθηκε ακριβώς πίσω μου μια πολυθρόνα ξύλινη. «Θα αναρωτιέστε γιατί σας φέρνω εδώ», είπε. «Θα σας εξηγήσω αμέσως» και έκανε μια μικρή κίνηση του κεφαλιού προς τα αριστερά, στο χώρο όπου βρίσκονταν έξι κεριά. Και τότε είδα κάτι το τρομερό. Ή μου φάνηκε πως είδα. Δυο μάτια κόκκινα. Κατακόκκινα πάνω σε κάτι… κάτι μαύρο και άσχημο! Αποκλείεται, σκέφτηκα. Ο καπνός κι ο περιορισμένος έλεγχος των αισθήσεων μου θα φταίει. «Λοιπόν κύριε Μ. είστε ένας από τους εκλεκτούς μας! Έχετε διαλεχτεί να με υπηρετείτε και να κυβερνάτε αυτήν την πόλη. Να γίνεται ο… Ένας και Μοναδικός… ακόλουθός μου. Εμένα, του σεληνιακού άρχοντα όλων των… ονείρων!». Κι εκεί, υπό τις οδηγίες και τις διαταγές του Συμβολαιογράφου, υπέγραψα με το αίμα το συμβόλαιο της… αιωνιότητας της ψυχής μου! 
Δε χρειάζεται να σου πω τη συνέχεια γιατρέ αφού την ξέρεις! Έγινα πρωτοσέλιδο και δοξάστηκα! Για μήνες σκότωνα, κομμάτιαζα, ξέσκιζα, έτρωγα σάρκες και ρουφούσα αίμα. Σταύρωνα τα θύματα μου αντιγράφοντας τον… θεό της Δημιουργίας. Τιμούσα έτσι τον Ύψιστο Θεό μου. Τον Συμβολαιογράφο μου! Τον Μέντορά μου! Είχα φτάσει στο ανώτερο σκαλοπάτι της μύησης. Κι αυτός μου έδινε απλόχερα δύναμη, φήμη, δόξα, εξουσία! Εμένα, ενός άσημου και οικονομικά κατεστραμμένου. Η πόλη ήταν πλέον υπό την εξουσία μου! Και ήταν… ασφαλής! Και με κατηγόρησαν και με συνέλαβαν για φόνους. Γιατί οι άνθρωποι να είναι τόσο αχάριστοι; Έπρεπε κι αυτοί να προσφέρουν κάτι για τη σωτηρία και την αιωνιότητα τους. Να εξευμενίσουν τον Απόλυτο Άρχοντα. Και τι ήταν τα θύματα μου νομίζεις; Υπόκοσμος, να τι ήταν! Βρώμες, πόρνες, ναρκομανείς, δολοφόνοι, εγκληματίες, παρακμιακοί τύποι. Σκότωνα για να προστατέψω την πόλη. Και τους ίδιους! Τους λύτρωνα από τη μιζέρια και την εξαθλίωση τους! Και τώρα ισχυρίζονται πως είμαι φονιάς και τρελός; Τους αδαείς! Αξιοθρήνητοι όλοι τους. Δεν ξέρουν με ποιους τα βάζουν. Στο Διάολο όλοι τους! 
Ο γνωστός ψυχίατρος ΄Εως, που κλήθηκε απ’ το Κακουργιοδικείο να αποφανθεί και να γνωματεύσει για το Μ., ο οποίος είχε δολοφονήσει και σταυρώσει 26 ανθρώπους, αν ήταν ψυχικά ανισόρροπος ή κατά συρροή δολοφόνος, έγραψε στην αναφορά: «ο κύριος Μ. μετά από ενδελεχή ψυχιατρικό έλεγχο που έτυχε από Εμένα έχει σώας τα φρένα και γνώριζε επακριβώς τι έκανε. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ψυχολογικό. Ούτε όμως και καταδικαστικό γιατί απλά, έκανε αυτό που όλοι πρέπει να κάνουν. Να καθαρίσουν την κοινωνία απ’ τα αποβράσματα. Αλλά δεν τολμούν! Και να τιμούν το… Θεό των Ονείρων και των Επιθυμιών!». 
Έπειτα τρύπησε το δάχτυλο του, έσταξε μερικές σταγόνες αίμα στο χαρτί αναφοράς, το σφράγισε και το υπέγραψε. Έκλεισε το φάκελο και πλησίασε το παράθυρο του γραφείου του. Στο τζάμι καθρεφτίστηκαν δύο κόκκινα μάτια. Τίποτα άλλο. Ο καιρός έξω άλλαζε και μαύρα σύννεφα απειλούσαν με καταιγίδα. Η πόλη αφηνόταν ξανά στις σκοτεινές δυνάμεις του Συμβολαιογράφου και των νέων ακόλουθών του!
.
Ο Μιχάλης Νικολάου κατάγεται από την Κύπρο και συγκεκριμένα από την Λεμεσό. Είναι απόφοιτος Ελληνικής Φιλολογίας Ιωαννίνων με μεταπτυχιακό από τη Γρανάδα της Ισπανίας. Εργάζεται στα δημόσια σχολεία της Κύπρου και σε προγράμματα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους. Ασχολείται ερασιτεχνικά με το θέατρο, τη ζωγραφική και τον τελευταίο χρόνο με τη συγγραφή διηγημάτων και ποιημάτων
[ facebook ] [ e-mail ]

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Δημοφιλείς αναρτήσεις