Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

ΑΠΙΣΤΙΕΣ της Ανθής Ζαχαριάδου *

πηγή: http://www.onestory.gr/post/30374788072

ΑΠΙΣΤΙΕΣ

της Ανθής Ζαχαριάδου *
.
Επτά αναπάντητες κλήσεις. Και ένα μοναδικό μήνυμα. “Ξέρω που είσαι. Σε περιμένω σπίτι και θέλω εξηγήσεις”. Η Ελένη δεν ταράχτηκε. Ήταν αναπόφευκτο ότι αυτή θα ήταν η κατάληξη. Κάποιος θα πρόσεχε το αυτοκίνητο της παρκαρισμένο έξω από την πολυκατοικία και θα μιλούσε στον άντρα της. Ήξερε ότι σε τέτοια θέματα, η ανδρική αλληλεγγύη ήταν απαράμιλλη. Σιωπηρή συνεννόηση ότι θα υπήρχε αλληλοκάλυψη σε περίπτωση δικών τους παρασπονδιών, και άμεση ενημέρωση για οποιαδήποτε ύποπτη κίνηση των συζύγων τους. Φανταζόταν και τη σχετική τηλεφωνική συνδιάλεξη, ο καταδότης θα μιλούσε για δυο-τρία λεπτά περί ανέμων και υδάτων πριν πετάξει την φαινομενικά απρομελέτητη ατάκα τύπου ‘είδα και το αυτοκίνητο της Ελένης έξω από μια πολυκατοικία στην οδό Καβάφη, θα’να σε κάποια φίλη της..’. Η επακολουθείσα αντίδραση του συζύγου δεν είχε σημασία, η έκφραση συναισθημάτων δεν είναι αναγκαίο συστατικό στη φιλική επικοινωνία μεταξύ ανδρών.
Το περίεργο ήταν η ώρα - η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τελείωνε πάντα μετά τις δέκα κάθε Τρίτη, και ο Πάνος δεν απαντούσε τηλεφωνήματα κατά τη διάρκεια. Γι’αυτό ήταν και τόσο βολική η δική της διευθέτηση - τις Τρίτες μεταξύ έξι και εννέα είχε τη δυνατότητα να βρίσκεται στο συγκεκριμένο χώρο δίχως κανένα έλεγχο. Εδώ και τρεις μήνες, δεν είχε κινήσει καμία υποψία. Σαν σωστή σύζυγος, κάθε Τρίτη στις εννέα και μισή βρισκόταν στο σπίτι, έβαζε τα παιδιά για ύπνο και περίμενε τον εξαντλημένο από τις συνεδριάσεις σύζυγο, ξαπλωμένη στον καναπέ, παρακολουθώντας τηλεόραση. Για τρεις μήνες, για τρεις ώρες κάθε εβδομάδα, ζούσε την ελευθερία αυτή που χρόνια είχε στερηθεί, σε μια διαδικασία εκπλήρωσης ενός κενού που, τώρα που κόντευε τα σαράντα, είχε τόσο ανοίξει που ένοιωθε τη ψυχή της κυριολεκτικά θρυμματισμένη. Κράτησε για τρεις μήνες, δώδεκα εβδομάδες, τριαντα-έξι ώρες. Δεν είχε ακόμη νοιώσει την απόλυτη ολοκλήρωση, αλλά οι λίγες ώρες ευφορίας άξιζαν τις ενοχές και τα ψέματα και το άγχος, και άξιζαν και την επικείμενη, αναπόφευκτη επίπτωση.
Η διαδρομή προς το σπίτι της δεν ήταν μεγάλη. Δέκα λεπτά. Το σημείο των συναντήσεων ήταν τόσο βολικό όσο και το ωράριο. Θυμάται πως είχαν έρθει τα πράγματα στην αρχή - ο χώρος και ο χρόνος των συναντήσεων προγραμματίστηκαν με απίστευτη ευκολία. Σαν να δεν θα είχε δικαίωμα καν να αρνηθεί. Στο κάτω-κάτω, γιατί να αρνιόταν; Είχε επιτέλους την ευκαιρία να κάνει κάτι αποκλειστικά για τον εαυτό της, σωστά; Είχε παρουσιαστεί η ευκαιρία αβίαστα μπροστά της, δεν την είχε ενεργά αναζητήσει, κανείς δεν θα μπορούσε να την κατηγορήσει ότι την έψαξε. Μια τυχαία συνάντηση σε μια καφετέρια μαζί με άλλους φίλους, μια ενδιαφέρουσα συνομιλία, και μια ανταλλαγή σκέψεων. Ακολούθησε ένα τηλεφώνημα, όχι άμεσα, αλλά μετά από λίγες μέρες, όταν η μνήμη της συνάντησης είχε αρχίζει να αχνίζει, και η ρουτίνα να επανέρχεται. Στο τηλέφωνο, όμως, εξελίχθηκε μια συζήτηση που μόνο ‘μαγική’ μπόρεσε να τη χαρακτηρίσει μόλις έκλεισαν. Ήταν ένας διάλογος που περιείχε λέξεις που είχε να αρθρώσει χρόνια, που άκουγε λόγια που την μετέφεραν σε ένα κόσμο στον οποίο νόμιζε δεν ανήκε πια, που ίσως να μην υπήρχε καν. Μια συναίνεση σε γούστα, στόχους, σκοπούς και όνειρα, μια λεκτική χημεία, και στο τέλος μια πρόταση. Δεν απάντησε αμέσως, γιατί το πρώτο που έπρεπε να ζυγίσει ήταν τη δυνατότητα και την αντοχή της στις ενοχές που μοιραία θα επέρχονταν μαζί με τη ζωτική της ανάγκη της να αποτελέσει μέρος της μαγικής συνύπαρξης που της είχε προταθεί.
Ακολούθησαν δύο μέρες σκέψης, περισυλλογής και μιας περίπλοκης σύρραξης μεταξύ των δύο της εαυτών. Από τη μια, η ιδιοσυγκρασία της, προκαθορισμένη από τα παιδικά της χρόνια και τον τρόπο ανατροφής της, που της υπέβαλλε να μην παρεκκλίνει ποτέ από οποιαδήποτε προσδοκία. Είχε αναμφίβολα εκπληρώσει όλα τα πρέπει μέχρι τότε. Είχε τελειώσει το σχολείο με άριστα, πήγε στο πανεπιστήμιο που είχε φοιτήσει ο πατέρας της και εξασφάλισε το ίδιο πτυχίο μ’αυτόν. Μετά και το μεταπτυχιακό, ακολούθησαν τρεις μακροχρόνιες, αξιοπρεπείς σχέσεις, που ολοκλήρωσαν την πορεία τους με πολιτισμένους χωρισμούς. Η επόμενη της σχέση δημιουργήθηκε κατά το χρονικό σημείο εκείνο που η Ελένη ήταν σε ηλικία γάμου, και που όλες τις οι φίλες παντρεύονταν. Ο συγκεκριμένος άντρας ήταν μορφωμένος, έξυπνος, με χιούμορ, ψηλός, μελαχροινός και ευπαρουσίαστος, και είχε την αυτοπεποίθηση να τη διεκδικήσει όπως της άξιζε και να την κερδίσει. Όταν παντρεύτηκε τον Πάνο, ήταν όντως, μέχρι τότε, η πιο όμορφη μέρα της ζωής της, είχε συμπληρώσει την πρώτη φάση της ζωής όπως ακριβώς αναμενόταν απ’αυτήν, και ήταν πανέτοιμη για την επόμενη. ΄Ενοιωσε την υπέρτατη ολοκλήρωση ως γυναίκα όταν απέκτησε το πρώτο της παιδί, το γιο της, τον Κωνσταντίνο, και ο ερχομός των διδύμων κοριτσιών τους, τρία χρόνια μετά, ήταν το επιστέγασμα του επιτεύγματος της ως σύζυγος και μάνα. Η καλή μάνα, η αφοσιωμένη σύζυγος, η οργανώτρια του σπιτιού της, η επαγγελματίας, αυτή που πάντα μπορούσε να ανταποκρίνεται σε όλες τις υποχρεώσεις της. Σαν εργαζόμενη μητέρα, είχε και την πολυτέλεια να προβάλλει το θέμα κούρασης όταν βαριόταν οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, αλλά και την ενέργεια να ανταποκρίνεται και στις ενδεδειγμένες κοινωνικές υποχρεώσεις, ώστε να είναι και μια σωστή, ενεργή, κοινωνική ύπαρξη. Τα είχε όλα ισορροπήσει, είχε διευθετήσει τη ζωή της όπως ακριβώς θα έγραφε το εγχειρίδιο ζωής, αν είχε γραφτεί από κάποιον.
Από την άλλη, τα καταπιεσμένα της πάθη κάποτε ξεμίτυζαν άθελα από μέσα της χωρίς να τα προκαλέσει. Μέσα σε όλη αυτή τη διαδικασία δημιουργίας της σωστής οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, κάτι είχε ξεχαστεί. Μνήμες από τρελούς πειραματισμούς στο πανεπιστήμιο, αισθήματα μοναδικά επειδή μόνο μια φορά τα είχε νιώσει και η προσμονή να τα ξαναζήσει ήταν ελπίδα, και η αμφιβολία αν θα τα ξαναζούσε ήταν απωθημένο. Εμπειρίες που δεν διήρκεσαν καιρό, γι’αυτό και είχαν μείνει ανεκπλήρωτες. Αναμνήσεις που ήταν γλυκιές επειδή δεν είχαν μπει ποτέ μέσα στο πρόγραμμα, δεν αποτέλεσαν ποτέ μέρος ρουτίνας, δεν είχαν απομυθοποιηθεί. Επαφές που έφερναν μαζί τους απόκοσμα συναισθήματα, απ’αυτά που μια σωστή μάνα και σύζυγος δεν έχει το δικαίωμα να ξαναζήσει. Δεν το είχε όμως; Κάθε μέρα, κάπου, σε περιοδικά, σε βιβλία, στο διαδίκτυο προβάλλονταν μπροστά της συνθήματα όπως “ζήσε τη ζωή που θέλεις εσύ, κανείς δεν θα τη ζήσει για σένα”, ή “δεν μετανιώνουμε για αυτά που κάνουμε, αλλά μόνο γι’αυτά που δεν κάνουμε”, “για να κάνεις τα όνειρα σου πραγματικότητα, πρέπει να ξυπνήσεις”. Μέχρι τρεις μήνες πριν, τα απέβαλλε, τα θεωρούσε τετριμμένες βλακείες, κλισέ δίχως καμιά ουσία, προσπάθειες ενθάρρυνσης των αποτυχημένων. Όμως, τώρα είχε μια πρόταση, μια ευκαιρία. Κόντευε τα σαράντα και τα είχε κάνει όλα σωστά. Δεν της άξιζε να ζήσει ένα απωθημένο; Ένα μόνο. Χρειαζόταν μόνο να πει μόνο ένα ψέμα και μετά να αντέξει τις ενοχές. Μια εμψυχωτική ατάκα που κάπου είχε διαβάσει έλεγε ‘θα κάνω ότι θέλω, και στο διάολο οι ενοχές’. Και τότε το αποφάσισε. Δεν θα καταπιεζόταν άλλο, θα ενέδιδε σε αυτή την επιθυμία. Ήταν κάτι που δεν επεδίωξε ποτέ, και ο τρόπος που έγινε, ήταν σαν σημάδι. 
Έτσι το αποφάσισε. Θα έπρεπε να λέει ένα ψέμα κάθε Τρίτη, αλλά δεν θα ήταν ακριβώς ψέμα, αφού θα συνέπιπταν οι συναντήσεις με αυτές του δημοτικού συμβουλίου. Δεν θα έλεγε ψέμα, απλά θα απόκρυφε κάτι, δεν ήταν το ίδιο. Είχε το δικαίωμα. Και ο Πάνος; Και αν ακόμα το μάθαινε, τι θα μπορούσε να πει; Mετά από τα γεγονότα του περασμένου καλοκαιριού, αυτός δεν θα είχε το θράσος να θυμώσει και πολύ. Αυτή τον είχε συγχωρέσει. Ο ηλίθιος είχε αφήσει το κινητό του στο διπλανό κρεβατάκι στην παραλία και πήγε να κολυμπήσει, και όταν η Ελένη είδε ότι είχε έρθει μήνυμα, την κυρίευσε μια περίεργη ώθηση να το διαβάσει, παρόλο που δεν το συνήθιζε. Είχε επιλέξει την οδό της ηθελημένης άγνοιας μέχρι τότε, ήταν πιο εύκολη από τη μόνιμη καχυποψία, αλλά εκείνο το μήνυμα το διάβασε, και μαζί τρία άλλα μηνύματα που φανέρωναν ότι διαδραματιζόταν μια εκρηκτική ερωτική σχέση μεταξύ του Πάνου και της υποτιθέμενης ‘απλά’ συνεργάτιδας του, Άννας, και ότι το ίδιο βράδυ, αυτός θα προφασιζόταν δείπνο με ‘ξένους’ και θα τη συναντούσε στο μικρό ξενοδοχειάκι της γειτονιάς, που ειδικευόταν στην ενοικίαση δωματίων ανά ώρα. Είχε τοποθετήσει το κινητό στη θέση του εκείνο το μεσημέρι, του χαμογέλασε με αγάπη ενώ έβγαινε από τη θάλασσα με μία δίδυμη σε κάθε μπράτσο, αλλά το βράδυ αργά τον περίμενε έξω από το ξενοδοχείο. Η Άννα, βγήκε πέντε λεπτά μετά απ’αυτόν, αλλά η ζημιά είχε γίνει. Ποια ζημιά δηλαδή; Η αντιπαράθεση μεταξύ της Ελένης και του άνδρα της, οι συζητήσεις περί προδοσίας, εμπαιγμού, υποκρισίας και κοροιδίας, κράτησαν καμιά εβδομάδα. Ο Πάνος την έπεισε ότι αυτή η ίδια τον έσπρωξε στην αγκαλιά της Άννας, με την αδιαφορία της και την επικέντρωση της στα παιδιά και στη δουλειά της, με τις δικαιολογίες της περί κούρασης που τον καθιστούσαν ανικανοποίητο όσο αφορούσε τις σεξουαλικές του ανάγκες, και επομένως αυτή ανέλαβε το μερίδιο της ευθύνης που της αναλογούσε, τον συγχώρεσε για την απιστία του και του υποσχέθηκε ότι θα κατέβαλλε μεγαλύτερη προσπάθεια για επικοινωνία και επαφή μεταξύ τους, με αντάλλαγμα τη δική του υπόσχεση να τερματίσει οποιαδήποτε συνεργασία οποιασδήποτε μορφής με την Άννα. 
Και από τότε όλα μπήκαν και πάλι σε ισορροπία. Μέχρι πριν τρεις μήνες, όταν εκείνο το τηλεφώνημα έφερε στην επιφάνεια τις δικές της ανάγκες. Η δική της στέρηση ήταν τώρα στο προσκήνιο, αυτή ένοιωθε ανικανοποίητη, και είχε την ευκαιρία, επιτέλους, να ζήσει αυτό που ονειρευόταν. Το ονειρευόταν, από τότε που ήταν παιδί και ο πατέρας της έλεγχε κάθε κίνηση της, και της επέβαλλε μονίμως ότι τα μαθήματα και οι σπουδές ήταν σημαντικότερες από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, και ότι οι συναναστροφές με ‘εκείνους τους τύπους’ ήταν ανήθικες. Το ονειρευόταν και κατά τη διάρκεια του επιτυχημένου της γάμου, όταν έπινε λίγο παραπάνω και μιλούσε λίγο περισσότερο και εκφραζόταν περισσότερο και άρχιζε να φανερώνει σε κάποιους τρίτους κάποιες κρυμμένες επιθυμίες της, και τότε ο Πάνος την έπαιρνε να φύγουν, γιατί γινόταν ‘παίγνιο’. Και το ονειρευόταν , την ώρα που ο Πάνος επαναλάμβανε ότι η Ελένη είχε κάποιο στάτους στην κοινωνία, ότι όφειλε να διατηρήσει κάποιο επίπεδο, ότι δεν ήταν σωστό να γελοιοποιείται, ότι έπρεπε να ήταν σοβαρή, και να φαίνεται σοβαρή, και ότι όλα αυτά της τα έλεγε ‘για το καλό της’.
Έφτασε στην τελική στροφή προς το σπίτι της. Είχε φθάσει η στιγμή να ομολογήσει. Να αποκαλύψει στον Πάνο που ήταν, τι έκανε, γιατί το έκανε. Ήξερε τι θα ακολουθούσε. Μπορούσε να προβλέψει τη συνομιλία, κάθε λέξη, κάθε μορφασμό, κάθε αντίδραση του. Δεν θα καταλάβαινε. Την κατανόηση αυτή της τη χρωστούσε, βεβαίως, μετά από το επεισόδιο με την Άννα, αλλά ο Πάνος είχε πάντοτε τον τρόπο να διαχωρίζει τα κεκτημένα δικαιώματα ανδρών και γυναικών και να είναι πολύ πειστικός. Της άξιζε μεγαλύτερη κατανόηση, την είχε κερδίσει. Άνοιξε σιγά σιγά την πόρτα. Ο Πάνος καθόταν μουτρωμένος στον καναπέ. Την περίμενε. Απειλητικά. Είχε φορέσει ήδη τη μάσκα του προδομένου. Στα μάτια του όμως είδε και κάτι άλλο, δεν υπήρχε μόνο θυμός, απογοήτευση και διάθεση για σύρραξη. Βαθιά στο βλέμμα, γιατί τα διάβαζε τα μάτια του, τον ήξερε τον άντρα της, τον ήξερε και τον αγαπούσε, είδε και κρυμμένη την επίγνωση ότι η δική της απιστία ήταν και η δική της καθυστερημένη μικρή εκδίκηση. 
Τότε αποφάσισε. “Πάνο μου, ήμουν.. με τον Ηλία.. Ξέρω, έκανα λάθος. Τον συνάντησα πριν λίγες μέρες και με προσέγγισε… δεν μπόρεσα να αντισταθώ.. Τελευταίως σε ένοιωθα λίγο απόμακρο και…” .. συνέχισε με ένα αυτοσχεδιασμένο μονόλογο, κάποιον παρόμοιο πρέπει να είχε διαβάσει σε κάποιο μυθιστόρημα. Της γυναίκας που εξομολογείται στο λατρεμένο της άνδρα, σ’αυτόν με τον οποίο έχει κτίσει μια υπέροχη οικογένεια, μια παράλογη στιγμή τρέλας. Δεν διαλύονται οικογένειες για ένα στιγμιαίο λάθος, σωστά; Δεν μπορείς να μη με συγχωρέσεις…
Δεν μπορούσε να του πει την αλήθεια. Δεν μπορούσε να του πει ότι ανήκε σε συγκρότημα και τραγουδούσε. Η ανάγκη της να τραγουδά, να φτιάχνει , να ακούει μουσική, να νοιώθει, να μεταφέρεται, να πετά, να μεταβάλλεται, να ζει, εκφράζεται, να καταθέτει… Ποτέ του ο Πάνος, όπως και ο πατέρας της πιο παλιά, δεν αντιλαμβανόταν αυτή τη ζωτική έλλειψη της. Ποτέ δεν θαύμασε το ταλέντο της. Οι καλλιτέχνες ήταν αποβράσματα, ήταν μαστούρηδες. Στο συγκρότημα τέσσερις φίλοι έπαιζαν όργανα και αυτή τραγουδούσε, Μια νύξη του είχε κάνει παλιά για την επιθυμία της να αποτελέσει μέρος του γκρουπ, και η αντίδραση του ήταν εκρηκτική, και περιείχε λέξεις όπως ‘ρεζίλι’, ‘επίπεδο’, ‘ηλιθιότητες’, ‘γελοιότητες’. Και όμως η μουσική για την Ελένη ήταν ένα πάθος με μεγαλύτερη ένταση από οποιοδήποτε έρωτα. Νόμιζε ότι το είχε χάσει για πάντα, αλλά για τρεις μήνες τώρα το ζούσε. Και δεν θα επέτρεπε σε κανένα να το προσβάλει ποτέ ξανά. Ο Πάνος θα τη συγχωρούσε που ένοιωσε την ανάγκη να κάνει έρωτα με τον Ηλία, τον παλιό της γκόμενο από το πανεπιστήμιο, δεν θα μπορούσε να κάνει αλλιώς. Την ασήμαντη σαρκική τρέλα είναι τελική πιο εύκολο κάποιος να τη δεχθεί, παρά την πρώτη, τελευταία, μεγαλύτερη, δυνατότερη και αιώνια αγάπη.

H Ανθή Ζαχαριάδου είναι νομικός και ζει στην Κύπρο. Αγαπά υπερβολικά το διάβασμα και το γράψιμο. Έχει αρχίσει τη συγγραφή τουλάχιστον 20 βιβλίων, αλλά δυστυχώς δεν κατάφερε ποτέ να τελειώσει κανένα! Γράφει μόνο για τον εαυτό της, προς το παρόν, και εκφράζει σκέψεις και προβληματισμούς στο προσωπικό της blog, anthiezgarden.blogspot.com.
facebook ] [ twitter ] [ e-mail ]



Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Λ.ΚΥΡΚΟΣ


Λ.ΚΥΡΚΟΣ(12 Οκτωβρίου 1924 - 28 Αυγούστου 2011)

Ο Λεωνίδας Κύρκος ήταν Έλληνας πολιτικός της Αριστεράς, και είχε εκλεγεί πολλές φορές βουλευτής. Διετέλεσε πρόεδρος του ΚΚΕ Εσωτερικού και της Ελληνικής Αριστεράς.
Γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1924 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Γιος του πολιτικού Μιχαήλ Κύρκου, ο οποίος μαζί με τον Ιωάννη Πασαλίδη και με άλλες προσωπικότητες από τον χώρο της Αριστεράς ίδρυσαν την Ενιαία Δημοκρατική Αριστερά (ΕΔΑ). Φοίτησε στην Ιατρική Σχολή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά ποτέ δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του λόγω των επανειλημμένων πολιτικών διώξεων. Κατά την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου φυλακίστηκε κατ' επανάληψη: το 1946 για 8 μήνες και το 1948 (φυλακίστηκε εκ νέου). Το 1949 καταδικάστηκε σε θάνατο. Η απόφαση του Εκτάκτου Στρατοδικείου δεν εκτελέστηκε λόγω της διεθνούς αντίδρασης διότι μεταξύ των καταδικασθέντων ήταν και ο Μανόλης Γλέζος. Αποφυλακίσθηκε το 1953.

Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην πολιτική αριστερή εφημερίδα Αυγή, πρώτα ως ρεπόρτερ και αργότερα ως διευθυντής (1958-1961).
Ο Λεωνίδας Κύρκος μπήκε στην πολιτική και εκλέχτηκε μέλος του Ελληνικού Κοινοβουλίου το 1961, 1963 και 1964 με την ΕΔΑ. Με την διάσπαση του ΚΚΕ, πήρε το μέρος των λεγόμενων ανανεωτικών δυνάμεων και βοήθησε στην καθιέρωση του ευρωκομμουνιστικού ΚΚΕ Εσωτερικού. Στις 21 Απριλίου 1967 συνελήφθη και παρέμεινε στη φυλακή για 5 χρόνια.
Μετά την μεταπολίτευση εκλέχτηκε βουλευτής, το 1974 και το 1977, και ευρωβουλευτής το 1981 και το 1984. Ο Κύρκος ήταν Πρόεδρος και γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Εσωτ. μέχρι τον Απρίλιο του 1987, οπότε εντάχθηκε στην Ελληνική Αριστερά (Ε.ΑΡ.) της οποίας εκλέχτηκε Πρόεδρος. Μαζί με τον Χαρίλαο Φλωράκη, ίδρυσε τον Συνασπισμό της Αριστεράς και της Προόδου, του οποίου υπήρξε γραμματέας μέχρι τον Μάρτιο του 1991. Από το 1989 μέχρι το 1993 ήταν βουλευτής με τον Συνασπισμό. Έγινε στόχος σφοδρής κριτικής από το χώρο του ΠΑΣΟΚ για την συμμετοχή του Συνασπισμού στην κυβέρνηση Τζανετάκη.
To 2000 προτάθηκε τιμητικά από το κόμμα του Συνασπισμού για το αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας, όμως η Βουλή εξέλεξε τον ανθυποψήφιό του, Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο.
Το 2010, με επιστολή του δήλωσε στήριξή στο νέο κόμμα Δημοκρατική Αριστερά Το τελευταίο διάστημα λόγω των προβλημάτων με την υγεία του είχε αποστασιοποιηθεί από την ενεργό πολιτική, αν και συχνά κατέθετε την άποψή του δημόσια. Κατά την τελευταία περίοδο της ζωής του, παρά τις δυσκολίες που γεννούσε η οικονομική κρίση, δήλωσε πως η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει και πως θα πρέπει να σταματήσουμε να γκρινιάζουμε, να κοιτάξουμε τις δυσκολίες κατάματα και να ξεπεράσουμε την κρίση. Είχε δύο γιους. Πέθανε στις 28 Αυγούστου 2011 σε ηλικία 86 ετών. Ο θάνατος του προκάλεσε συγκίνηση σε σχεδόν σύσσωμο τον πολιτικό κόσμο, ενώ μεταξύ άλλων, χαρακτηρίστηκε και ως πολιτικός που έβαζε το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό.
Στο τελευταίο του γράμμα ο Λεωνίδας Κύρκος έγραψε πως ο αγώνας για το Σοσιαλισμό με Δημοκρατία, Ελευθερία και σεβασμό στον άνθρωπο πρέπει να συνεχίσει γιατί δεν υπάρχει άλλη λύση για τον κόσμο. Ακόμα για άλλη μια φορά απέρριψε απόλυτα τη βία και τη μισαλλοδοξία ως αδιέξοδες, προτρέποντας σε σύγκρουση ιδεών ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο τελευταίος περιπλανόμενος παραμυθάς

Ο τελευταίος περιπλανόμενος παραμυθάς

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΩΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΑΣΈνα χειμωνιάτικο βράδυ του 1951, ένας περιπλανώμενος Ιρλανδός παραμυθάς -ένας Seanchai, ο τελευταίος μιας παράδοσης εκατοντάδων χρόνων- φτάνει απροσδόκητα σ ένα σπίτι στην ιρλανδική επαρχία.
Με αντάλλαγμα ένα πιάτο ζεστό φαγητό και ένα κρεβάτι, προσκαλεί τους οικοδεσπότες του και τους γείτονές τους να ακούσουν τις ιστορίες του. Η αφήγησή του διατρέχει τους αιώνες, ξεδιπλώνοντας τις μεγάλες στιγμέ
ς στην ιστορία της Ιρλανδίας. Ο Ρόναν, το εννιάχρονο αγόρι του σπιτιού, μαγεύεται τόσο από τις ιστορίες του που όταν ο ηλικιωμένος άντρας φεύγει ξαφνικά, το αγόρι αποφασίζει να αφιερώσει τη ζωή του στην προσπάθεια να τον ξαναβρεί. Η αναζήτηση του Παραμυθά γίνεται για τον Ρόναν ένα ταξίδι αυτογνωσίας, αλλά και μια βουτιά στην ιστορία της πατρίδας του, με όλο το δράμα και τον ηρωισμό της. Ένα επικό μυθιστόρημα που συλλαμβάνει όλο το πάθος και τη μαγεία τους ιρλανδικού πνεύματος.

Μακεδονομάχοι από την Ιεράπετρα

Σαν σήμερα το 1904 ο Παύλος Μελάς άρχισε τον αγώνα κατά των Κομιτατζήδων της δυτικής Μακεδονίας



1912 Γεραπετρίτες Αντάρτες στον Μακεδονικό Αγώνα

Διάβαστε περισσότερα για τους Γεραπετρίτες Αντάρτες στον Μακεδονικό Αγώνα στο λογαριασμό μας στο scribd : http://tinyurl.com/8e4wjvt

Η φωτογραφία είναι από το βιβλίο του Γιώργου Μαρκόπουλου «Γεράπετρος και Γεραπετρίτες».
— στην τοποθεσία Ierapetra - Crète.
 




 ΓΙΑΜΑΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ! (1912-1913)
Ο άγνωστος Ιερολοχίτης (Μακεδονομάχος) Γεραπετρίτης Φοιτητής-Μαθητής
— στην τοποθεσία Ierapetra - Crète.


   
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ρυζόγαλο δια χειρός... μαμάς!

Ρυζόγαλο δια χειρός... μαμάς!
Bαθμολογία:
       
3 ψήφοι
Προστέθηκε από , 07.04.11
Photo

Περιγραφή

Μια συνταγή για να την απολαύσουν όλες οι ηλικίες!

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 ποτήρι νερού... νερό
  • 1 φλ. καφέ ρύζι καρολίνα
  • 1 1/2 λίτρο γάλα
  • 1 σχεδόν γεμάτο φλ. τσ. ζάχαρη
  • 5 κ. σ. άνθος αραβοσίτου βανίλια
  • 10 κ. σ. νερό
Στα γρήγορα







Φτιάχνει
έξι με επτά μπολάκια

 

 

Πως το κάνουμε:

ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ



                                                                 ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ
Το ξωκλήσι βρίσκεται δυτικά του ναού του Αγ. Γεωργίου στο ακρωτήρι του Μαλέα, στο Δ.Δ Αγίου Νικολάου, σε περισσότερο βατό και επίπεδο μέρος και περιβάλλεται από μικρές καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Κτίσθηκε στα τέλη του 19ου αι., πάνω στα χαλάσματα του παλαιού ναού, από τον οποίο σήμερα διασώζεται το κατώτερο τμήμα της αψίδας του ιερού του. Στη νότια πλευρά σώζονται ίχνη προκτίσματος με πι
θανή αμυντική χρήση. Πρόκειται για μονόχωρο τρούλαιο ναό διαστάσεων (3.75×4.75μ) με μικρό ορθογώνιο νάρθηκα στη βόρεια πλευρά. Στο εσωτερικό, το ξύλινο τέμπλο του κοσμείται με εικόνες των αρχών του 20ου αι. έργο του μοναχού αγιογράφου Νέστορος Βασαλάκη, από το χωριό Δαφνέδες του Ρεθύμνου της Κρήτης (1907). Εξωτερικά στη δυτική πλευρά του διαμορφώνεται στέρνα, στο δώμα της οποίας βρίσκεται το χειροκίνητο στόμιο άντλησης νερού. Η εκκλησία είναι βυζαντινού ρυθμού, σε σχήμα σταυρού, μικρού σε μέγεθος με τρούλο στη μέση.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε

Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε


Goethe (Stieler 1828).jpg
Ο Γιόχαν Βόλφγκανγκ (αργότερα: φον) Γκαίτε (Johann Wolfgang Goethe, Φρανκφούρτη, 28 Αυγούστου 1749 - Βαϊμάρη, 22 Μαρτίου 1832) ήταν Γερμανός ποιητής, δραματουργός, μυθιστοριογράφος και επιστήμονας.
Η οικογένεια του ήταν μια από τις πιο εύπορες στη Φρανκφούρτη και του προσέφερε πολλές δυνατότητες μόρφωσης. Σε ηλικία 15 χρονών έγραψε τα πρώτα του ποιήματα, τα οποία στη συνέχεια κατέστρεψε. Το 1765 ξεκίνησε σπουδές Νομικής στη Λειψία κατόπιν επιθυμίας του πατέρα του. Παράλληλα με τις σπουδές του ασχολήθηκε με τις εικαστικές τέχνες. Στην Λειψία ήρθε σε επαφή με το έντονο ελληνικό στοιχείο της πόλης. Ως φίλος των Ελλήνων και της Ελλάδος αφιέρωσε πολλά έργα του στην Ελληνική Αρχαιότητα.

Το «και εγώ στην Αρκαδία» του παρερμηνεύτηκε αργότερα ως άγνοια της Ελλάδος, καθώς ποτέ δεν είχε επισκεφτεί την Αρκαδία. (Αυτό όμως δεν έχει καμία σημασία, διότι η Αρκαδία είχε εντελώς διαφορετική έννοια για τους ποιητές και καλλιτέχνες της εποχής της Αναγέννησης και του Μπαρόκ. Συμβόλιζε έναν εξιδανικευμένο τρόπο ζωής, όπου οι άνθρωποι ζουν απλά ως βοσκοί σε αρμονία με τη φύση και αφιερώνουν τον χρόνο τους στην ποίηση, τη μουσική, τον έρωτα, την ανεμελιά. Ο φανταστικός τόπος αυτός τοποθετείται στην ελληνική Αρκαδία. Η δε ανωτέρω φράση απαντάται για πρώτη φορά στα λατινικά[1] σε έναν ζωγραφικό πίνακα[2]. Βλ. [3])

Το 1769 αρρώστησε και επέστρεψε στη Φρανκφούρτη. Την ίδια περίοδο άρχισε να ανακαλύπτει μέσα του και τον ήρωά του Φάουστ. Το 1770 ολοκλήρωσε τις σπουδές Νομικής και παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα Ιατρικής, Χημείας και Βοτανικής. Επέστρεψε στη Φρανκφούρτη και ασχολήθηκε με τη δικηγορία. Το 1774, συγκλονισμένος από την αυτοκτονία ενός φίλου του, έγραψε Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου, ένα μυθιστόρημα που λάτρεψε ο Ναπολέων και έγινε λάβαρο του ηθικού και πνευματικού κινήματος. Η Βαϊμάρη υπήρξε σημαντικός σταθμός στη σταδιοδρομία του Γκαίτε, καθώς είχε αναλάβει εκεί καθήκοντα Υπουργού του Δούκα της. Ένα από τα σημαντικότερα έργα του Γκαίτε είναι το Ταξίδι στην Ιταλία, το οποίο έγραψε κατά τη διαμονή του στη νότια Ιταλία. Μέχρι το 1805 είχε στενή επαφή και φιλία με τον Σίλλερ και μια βαθιά φιλία αναπτύχθηκε μεταξύ των δύο ανδρών. Το 1806 παντρεύτηκε την Κριστιάνε Βούλπιους, με την οποία είχε ήδη από το έτος 1789 ένα γιο. Ο Φάουστ, το δημιούργημα ολόκληρης της ζωής του, ολοκληρώθηκε με τον δεύτερο τόμο ένα χρόνο πριν το θάνατο του, το 1832 στη Βαϊμάρη.

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ




 Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ

Κυκλάδες, 1537: Σε μια εποχή όπου ο περίφημος Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσα καταλαμβάνει διαδοχικά τα νησιά του Αιγαίου, ο Νικόλαος Μοστράτος, ένας άνθρωπος της θάλασσας και χαρισματικός χαρτογράφος, ζει στην Πάρο την παρακμή της Ενετοκρατίας μέσα από τα δικά του πάθη. Ζωγραφίζει με δεξιότητα όχι μόνο τα επικίνδυνα κυκλαδίτικα νερά, αλλά και τους παγκόσμιους χάρτες, καθώς εκείνοι αλλάζουν δραματικά. Παράλληλα βιώνει ένα μεγάλο έρωτα δίχως ανταπόκριση, γιατί τον χωρίζει βαθύ κοινωνικό χάσμα από τη γυναίκα της ζωής του: την Ευγενία Ραγούση, μια νεαρή αρχόντισσα του νησιού, που ετοιμάζεται να παντρευτεί κάποιον Βενετό αριστοκράτη. Τη μέρα όμως του γάμου της, κι ενώ εκείνη προβάρει το νυφικό της, η Πάρος καταλαμβάνεται από τους Οθωμανούς και οι άνεμοι του πολέμου παρασύρουν αμετάκλητα την ωραία δεσποσύνη και τον ερωτευμένο χαρτογράφο σε μια συναρπαστική περιπέτεια, που εκτυλίσσεται άλλοτε μέσα στις παγίδες της Ιστορίας κι άλλοτε στον ευμετάβλητο χάρτη των ονείρων τους.

Η καταστροφή της Σμύρνης

 Θα ήθελα να μήν υπάρχουν τέτοιες αναρτήσεις στο ιστολόγιό μου. 
Όμως τα παρουσιάζω επανειλλημένως ως ελάχιστο φόρο τιμής στους Έλληνες που πλήρωσαν με τη ζωή τους αλληγορικά και κυριολεκτικά!
 Η ιστορία δεν πρέπει να ξεχνιέται στο όνομα οποιασδήποτε "καλής γειτνίασης"  που δεν υφίσταται ούτως ή άλλως!


 90 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή- Η Κυριακή 28 Αυγούστου 1922 Μια σειρά ιστορικών ντοκουμέντων με την υπογραφή της Ανδρονίκης Χρυσάφη
 28 Αυγούστου 1922...

Οι Τούρκοι ανακαταλαμβάνουν τη Σμύρνη και επιδίδονται στην εξόντωση του Ελληνικού στοιχείου. Μαρτυρικός θάνατος του Χρυσοστόμου Σμύρνης.

Εκείνη την Κυριακή καμία εκκλησία δεν λειτούργησε.
Ένα αποπροσανατολισμένο τάγμα του ελληνικού στρατού που προσπαθούσε να φθάσει στην ακτή, αποτελούμενο από 6.000 περίπου άνδρες, συγκρούστηκε με τον τουρκικό στρατό στο προάστιο Παράδεισος και, μετά από μια ψευτομάχη, παραδόθηκε στους αντιπάλους. Αιχμαλωτίστηκαν όλοι, μαζί με κάποιους τελευταίους βραδυπορημένους Έλληνες στρατιώτες που εξαντλημένοι είχαν απομείνει στη Σμύρνη. Κάποιοι από αυτούς μπόρεσαν να μπουν σε ελληνικά σπίτια, να ντυθούν με πολιτικά και να γλυτώσουν. Η ελληνική στρατιωτική παρουσία στη χερσόνησο της Μικράς Ασίας τελείωνε…

Την ίδια ώρα, χιλιάδες έντρομοι Έλληνες και Αρμένιοι προσπαθούσαν να βρουν άσυλο σε εκκλησίες, προξενεία και ξένα ιδρύματα. Η αρμένικη συνοικία το πρωί της Κυριακής είναι ένα οστεοφυλάκιο. Σχεδόν κανένα σπίτι ή μαγαζί δεν έμεινε απαραβίαστο, οι περιουσίες είχαν εξανεμιστεί και τα λάφυρα μεταφέρονταν σε τεράστιες ποσότητες, φορτωμένα σε κάρα, ενώ κάρα φορτωμένα με πτώματα στέλνονταν στο εσωτερικό της χώρας. Πτώματα κείτονταν παντού, ενώ συνεχίζονταν οι βιασμοί των γυναικών και οι παιδοκτονίες. Χιλιάδες Αρμένιοι προσπαθούν να βρουν καταφύγιο στην μητρόπολη του Αγίου Στεφάνου. Ο G. Horton περιγράφει: Τα κομψά στρατιωτικά αποσπάσματα που είχαν εγγυηθεί την ασφάλεια και είχαν δημιουργήσει στους κατοίκους κάποια εμπιστοσύνη ότι ο τακτικός στρατός είχε αρχίσει να λειτουργεί και να προστατεύει τους πολίτες, είχαν τώρα ως βασική απασχόληση το κυνήγι και τον φόνο των Αρμενίων. Οι βιαιοπραγίες των πρώτων ημερών της τουρκικής κυριαρχίας είχαν ως κύριο στόχο την αρμενική κοινότητα, αλλά δεν περιορίστηκαν σε αυτήν. Εξαπλώθηκαν στον ελληνικό πληθυσμό, και σε πολύ μικρότερη έκταση, σε οικογένειες και ιδιοκτησίες των Λεβαντίνων. Πυροβολισμοί, ουρλιαχτά γυναικών και πτώματα εξαπλώνονται πλέον σε όλη τη Σμύρνη και τα ακριβά προάστια του Μπουρνόβα, του Παραδείσου, του Κορδελιού, του Μπουτζά… Οι ξένες δυνάμεις είχαν αποβιβάσει στη Σμύρνη μικρά στρατιωτικά αποσπάσματα για να φρουρούν η καθεμία αποκλειστικά και μόνο τα δικά της προξενεία, εκκλησιές, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα ή ακόμα και οικίες επιφανών συμπολιτών τους, όχι πάντα με απόλυτη επιτυχία. Στο λιμάνι συνεχιζόταν πάντα η εναγώνια προσπάθεια των προσφύγων να βρουν ένα πλωτό μέσο για να απομακρυνθούν…

Το μεσημέρι, εισήλθε στην πόλη από την τουρκική συνοικία ο Μουσταφά Κεμάλ, με μια πομπή καλογυαλισμένων αυτοκινήτων, διακοσμημένων με κλάδους ελιάς, όπου τους υποδέχτηκε το ιππικό. Ήταν η στιγμή που ονειρευόταν για τρία ολόκληρα χρόνια. Η διανοούμενη Χαλιντέ Εντίπ, στέλεχος του Κεμάλ, ήταν μαγεμένη: «Με μια αστραπιαία κίνηση, δυο μακριές σειρές ιππέων τράβηξαν τα σπαθιά τους από τις θήκες και ο ήλιος άστραφτε πάνω στο ατσάλι, καθώς μας προσπέρασαν καλπάζοντας στις δυο πλευρές μας.» Την ίδια ημέρα οι τουρκικές δυνάμεις απελευθέρωσαν την Προύσα. Όταν τα νέα έφτασαν στην Άγκυρα, αφαιρέθηκε η μαύρη ταινία από το βήμα της Εθνοσυνέλευσης. Η περίοδος πένθους της νέας Τουρκίας είχε, συμβολικά τουλάχιστον, τελειώσει.

Η πρώτη κίνηση του Κεμάλ ήταν να εγκαταστήσει στην πόλη τουρκική διοίκηση, με φρούραρχο τον αρχιστράτηγο Νουρεντίν πασά, άνθρωπο σκληρό, αδίστακτο και φιλόδοξο, ο οποίος έτρεφε άσβεστο μίσος για τους ξένους. Οι σκεπτόμενοι ανησύχησαν για αυτή την επιλογή. Ο Νουρεντίν πασάς, όμως, εγγυήθηκε την ασφάλεια της πόλης, λέγοντας ότι όλοι θα συνεχίσουν τη ζωή και τις δουλειές τους, όπως πριν. Οι κάτοικοι της Σμύρνης ήλπιζαν ότι η βία θα σταματούσε, αλλά δεν γνώριζαν ότι ο Κεμάλ είχε ήδη στείλει τηλεγράφημα στην Κοινωνία των Εθνών, προειδοποιώντας ότι επειδή τα πνεύματα του τουρκικού πληθυσμού είναι εξημμένα, η κυβέρνηση της Άγκυρας δεν θα είναι υπεύθυνη για τυχόν σφαγές. Το ίδιο απόγευμα, ο μητροπολίτης Χρυσόστομος και οι δημογέροντες της πόλης Κλημάνογλου και Τσουρουκτσόγλου παρουσιάστηκαν μετά από πρόσκληση στον Νουρεντίν πασά, για να «λάβουν οδηγίες» από τον νέο διοικητή της πόλης… Αυτός τους παρέδωσε στον εξαγριωμένο τουρκικό όχλο, στα χέρια του οποίου βρήκαν μαρτυρικό θάνατο και διαμελίστηκαν.
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/143627


Ρωτόκριτος





Η νέα παράσταση του θεάτρου "ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ" παρουσιάζεται ατο Ηράκλειο στις 28 Αυγούστου στο κηποθέατρο "Μ. Χατζιδάκις", ώρα 9.30μ.μ.

Την παράσταση θα προλογίσει ο Κος Ν.Γ.Κοπιδάκης ,
Διευθυντής του Εκπαιδευτηρίου " ΤΟ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΝ".
Συντελεστές της παράστασης :
Δραματουργία -Σκηνοθεσία: Αντώνης Διαμαντής
Διασκευή κειμένου: Γιώργος Καλογεράκης
Χωρο-γραφία/Κουστούμια/Φωτισμοί : Αντώνης Διαμαντής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Στρατάκη
Ζωγραφική Σκηνικού : Αθηνά Κρανιωτάκη
Παραγωγή: Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ

Παίζουν:
Ρωτόκριτος-(μετανάστης από την Αργεντινή) : Πάνος Ιωαννίδης
Αρετούσα (μετανάστρια από την Ισπανία) : Ροδάνθη Κρανιωτάκη
Ρήγισσα/Μάνα Ερωτόκριτου (μετανάστρια από την Ρουμανία) :Ειρήνη Κουτσάκη
Πολύδωρος/ Ρήγας Σπιδόλιοντας (μετανάστης από το Πακιστάν ) : Ηλίας Σταρράς
Νένα / Κυπρίδημος (μετανάστρια από την Αρμενία) : Ελένη Στρατάκη
Σολντάδος/Χαρίδημος/ Μάγισσα (μετανάστρια από την Σερβία) : Μίρα Ποπτέσιν
Στο ρόλο του Ποιητή : Όλος ο θίασος

Χορηγός αφίσσας και προγράμματος: ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ Α.Ε.


"ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ"

"Η Επανάσταση του Έρωτα"


"Τι είναι εκείνο που κάνει έναν άνθρωπο να αντισταθεί στη βία της εξουσίας;"
Αυτό το ερώτημα μου γεννήθηκε όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το δύσκολο θεατρικό εγχείρημα, δηλαδή τη σκηνική αναπαράσταση ενός επικού κλασικού ποιήματος. Το αμέσως επόμενο ερώτημα ήταν: "Είναι παγκόσμιος ο Ερωτόκριτος;" Μπορεί δηλ. η ιδιαιτερότητα της γλώσσας του κειμένου αλλά και της κουλτούρας που μεταφέρει να αφορά και άλλους διαφορετικούς πολιτισμούς εκτός της Κρήτης;"
 
Μελετώντας το κείμενο έδωσα βάρος στην έννοια της μετανάστευσης μιας και ο Ερωτόκριτος εξορίζεται βίαια απο τον Ρήγα, επειδή η καταγωγή του δε συμβαδίζει με την καταγωγή της αγαπημένης του Αρετούσας. Το γεγονός αυτό , με έκανε να δώ την ιστορία με μία σύγχρονη ματιά. Κοιτώντας το σήμερα είδα ότι οι σημερινές "ανεπτυγμένες κοινωνίες" πάσχουν από το σύνδρομο της "καθαρότητας του πολιτισμού ή της αναζήτησης της ρίζας ", αγνοώντας ότι η ιστορία της ανθρωπότητας βασίζεται στις μετακινήσεις πληθυσμών και στις προσμίξεις πολιτισμών. Ο όρος "μετανάστευση" δημιουργήθηκε για να περιγράψει ένα φυσικό φαινόμενο, που βασίζεται στο δικαίωμα του ανθρώπου να ταξιδεύει και να αυτοπροσδιορίζεται πολιτισμικά. Οταν όμως ο άνθρωπος αναγκάζεται βίαια λόγω οικονομικών συμφερόντων να ξεριζωθεί ,τότε μιλάμε για Εξορία. Αν κοιτάξουμε σήμερα γύρω μας - μια εποχή έντονων οικονομικών προβλημάτων, λόγω της ασυδοσίας του καταναλωτικού τρόπου ζωής, θα δούμε όχι μετανάστες αλλά εξορισμένους ανθρώπους που προσπαθούν να επιβιώσουν χωρίς την δυνατότητα να αλλάξουν δραστικά τη μοίρα τους. Δεν είναι τυχαίο που ο "ανεπτυγμένος μας πολισμός" αναφέρεται σε αυτούς όχι ως ανθρώπους αλλά ως "μετανάστες" όρος που αντικατέστησε την ίδια την ύπαρξη. Είναι δύσκολο να καταλάβουμε το πόσο ρατσιστές γινόμαστε σιγά-σιγά . Είμαστε μια κοινωνία που ταυτίζεται με τον "φρόνιμο και ξετελιωμένο Ρήγα, άξο σε πάσα τρόπο ", που δε διστάζει να εξορίσει τον Ερωτόκριτο επειδή απλά .."αγάπησε".
 
Στη δική μας λοιπόν παράσταση, μια χούφτα τέτοιων εξορισμένων μεταναστών, επιχειρούν κατα τη διάρκεια μιας "τυχαίας" συνάντησής τους σε μια αυλή , να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, μέσα από το δικό του, ο καθένας, πολιτισμό . Μέσα σε αυτή την αυλή, μπλέκεται η προσωπική ιστορία των μεταναστών με την περιπέτειατου "Ερωτόκριτου" ... Τραγουδούν , ονειρεύονται, νοσταλγούν το τόπο τους, ενώ αναβιώνουν την ιστορία του "Ερωτόκριτου" ..Προσπαθούν να καταλάβουν τι έκανε αυτό τον νέο να αντισταθεί με πείσμα, στη βία της εξουσίας και κέρδισε την αγάπη και την ελευθερία του.. Τι κάνει άραγε έναν άνθρωπο να δίνει έναν μοναχικό αγώνα με μόνο του όπλο τη πίστη του στην ανθρωπιά , για να σώσει αυτό που αγαπά αλλά και να σωθεί ο ίδιος, κόντρα στα εμπόδια που του βάζει η εξουσία;
Ο "Ερωτόκριτος" θα τους μάθει την αξία της επανάστασης και της αντίστασης , μέσα από τον έρωτα για την ίδια τη ζωή..
Η παράσταση παρουσιάζεται μέσα απο το τρόπο και τη ματιά του Ανθρωπολογικού Θεάτρου, δηλαδή της σκηνικής συνύπαρξης διαφορετικών σκηνικών μορφών παραδοσιακού θεάτρου.

Αντώνης Διαμαντής
Σκηνοθέτης


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις