Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

Σπιτικό Χάμπουργκερ



Σπιτικό Χάμπουργκερ


Φτιάξτε τα δικά σας σπιτικά χάμπουργκερ. Τα παιδιά σας θα ξετρελαθούν από τη νοστιμιά τους και εσείς το ίδιο !!.


• 700 γρ. κιμάς μοσχαρίσιος
• 1 μεγάλο αυγό
• ½ φλ.τρίμματα ψωμιού
• ½ κουτ. γλ ξερός δυόσμος
• 1 κ.γ. ρίγανη τριμμένη
• 1 κουτ.γλ κρεμμύδι τριμένο
• 2 κουτ. γάλα
• 2 σκελίδες σκόρδο
• 2 κουτ λάδι
• Αλάτι και πιπέρι ανάλογα με το γούστο σας
• 4 κουτ. κέτσαπ ή μπαρμπεκιου σος
• Φύλλα Σαλάτα (μαρούλι)
• Στρογγυλά ψωμάκια
• Φέτες τυρί cheddar ή άλλο τυρί τοστ
• Φετούλες ντομάτας
• Αγγουράκια τουρσί

Αδειάζεται τον κιμά σε μπολ και τον ανακατεύετε με το αυγό, τα τρίμματα του ψωμιού, τα μυρωδικά, το γάλα.

Λιώνετε το σκόρδο και το ανακατεύετε με τον κιμά

Βρέχετε ελαφρά τα χέρια σας και ζυμώνετε καλά τον κιμά για μερικά λεπτά.

Πλάθετε 4-6 στρογγυλά μπιφτεκάκια – χάμπουργκερ ( μην τα πιέζετε, γιατί δεν θα γίνουν ζουμερά)


Ανεμώλια - Ι. ΖΟΥΡΓΟΣ


ανεμώλια

Ανεμώλια (e – book / epub)Τα "Ανεμώλια" είναι ένα βιβλίο για την αντρική φιλία και τη φυγή. Μια παρέα φίλων από παιδιά δραπετεύει μ ένα ιστιοπλοϊκό στην αρχή του καλοκαιριού αφήνοντας πίσω για πάντα όλη την προηγούμενη ζωή τους. Μέσα από τις περιπέτειες του ταξιδιού, το πικρό χιούμορ, τα απρόοπτα και την παλινδρομική μνήμη του αφηγητή αναδύεται ο πρόσφατος νεοελληνικός μηδενισμός και η δίνη στην οποία έχει πέσει η χώρα τα τελευταία τριάντα χρόνια. "Ανεμώλια" στη γλώσσα του Ομήρου είναι τα λόγια του ανέμου, τα μάταια, τα ανώφελα. 
Σ αυτό το μυθιστόρημα που το διατρέχει μια συνεχής συνομιλία με τον ομηρικό κόσμο, ανεμώλια είναι η διαφυγή από τον κόσμο της αρσενικής απελπισίας, η απόδραση από την ασφυκτική καθημερινότητα αλλά και η δίψα για την αναζήτηση της νεότητας κι εκείνης της ομορφιάς που καταλύει τον χρόνο.

Η Δημιουργία του κόσμου

Σύμφωνα με τον Ησίοδο ο Δίας και ο Προμηθέας βρίσκονταν σε μεγάλη αντιμαχία. Έτσι με εντολή του Δία ο Ήφαιστος πλάθει με χώμα και νερό την Πανδώρα,την πρώτη γυναίκα. Η Αφροδίτη και οι Χάριτες τη στολίζουν με χάρη, η Αθηνά της διδάσκει τις τέχνες και τέλος ο Ερμής της φυτεύει μέσα στα στήθη της τα ψέματα και τα πλάνα λόγια που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη συμφορά. Η Πανδώρα άνοιξε και το καπάκι από το κουτί που περιείχε όλα τα κακά του κόσμου κι έτσι "μύρια πάθη στους ανθρώπους σκόρπισαν".

Πρωταγόρας (Πλατωνικός διάλογος)
Σύμφωνα με τον πλατωνικό διάλογο οι θεοί έπλασαν τα ζώα μέσα από γη και φωτιά, σμίγοντας και όσα με τη φωτιά και με τη γη γίνονταν κράμα. Όταν έπρεπε να τα στείλουν στο φως πρόσταξαν τον Προμηθέα και τον Επιμηθέα να τα στολίσουν και να μοιράσουν δυνάμεις στο καθένα, όπως έπρεπε. Ο Προμηθέας ζήτησε από τον Επιμηθέα να κάνει τη διανομή, αλλά επειδή ο δεύτερος δεν ήταν όσο σοφός απαιτούσε το έργο έκανε κακή διαχείριση, ξόδεψε όλες τις δυνάμεις και άφησε αστόλιστο το γένος των ανθρώπων. Ο Προμηθέας ψάχνοντας να βρει σωτηρία για τους ανθρώπους έκλεψε από τον Ήφαιστο και την Αθηνά την έντεχνη σοφία μαζί με τη φωτιά και τους τα χάρισε. Βέβαια για την πράξη του αυτή ο Προμηθέας τιμωρήθηκε σκληρά από
τους θεούς.
Σε άλλους μύθους ο Προμηθέας ενώνεται με την πρώτη γυναίκα την Πανδώρα, που γεννά το Δευκαλίωνα και την Πύρρα και γίνεται ο γενάρχης των ανθρώπων γενικά και των Ελλήνων ειδικά. Ο Προμηθέας δίδαξε στους ανθρώπους τις τέχνες και τις επιστήμες με τις οποίες επιβίωσαν.

Ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα
Στον Πίνδαρο και στον Απολλόδωρο συναντάμε μετακατακλυσμιαίες ανθρωπογονίες. Τα πολύ παλιά χρόνια επειδή οι άνθρωποι είχαν γίνει κακοί ο Δίας αποφάσισε να τους εξαφανίσει με κατακλυσμό. Με συμβουλή του Προμηθέα (του προστάτη των ανθρώπων) ο Δευκαλίωνας κατασκεύασε μια λάρνακα και κλείστηκε μέσα σε αυτήν μαζί με τη γυναίκα του την Πύρρα και όλα τα απαραίτητα εφόδια. Όταν τα νερά του κατακλυσμού σκέπασαν τα πάντα, η λάρνακα του Δευκαλίωνα που ταξίδευε πολλές μέρες προσάραξε σε μια βουνοκορφή, στον Παρνασσό (ή στην Όρθρη ή στον Άθω ή στη Δωδώνη). Όταν η βροχή σταμάτησε και τα νερά αποτραβήχτηκαν ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα βγήκαν από τη λάρνακα και αφού ευχαρίστησαν το Δία που τους έσωσε του ζήτησαν να δημιουργήσει εκ νέου ανθρώπους. Ακολουθώντας τις οδηγίες του θεού, ο Δευκαλίων και η Πύρρα σκέπασαν τα πρόσωπά τους και στη συνέχεια έπαιρναν πέτρες από τη γη και τις έριχναν πίσω από την πλάτη τους χωρίς να κοιτάζουν. Από τα λιθάρια που έριξε ο Δευκαλίωνας γεννήθηκαν οι άνδρες, ενώ από τα λιθάρια που έριξε η Πύρρα γεννήθηκαν οι γυναίκες. Οι άνθρωποι που δημιουργήθηκαν από τις πέτρες ονομάστηκαν λαός, δηλαδή οι άνθρωποι που γεννήθηκαν από τις πέτρες, επειδή στα αρχαία Ελληνικά η πέτρα ονομάζεται λας. Από το Δευκαλίωνα και την Πύρρα γεννήθηκε και ο Έλληνας, από τον οποίο έλκουμε το όνομά μας.

Συμπόσιον ( και πάλι Πλάτωνας)
Σύμφωνα με αυτόν το μύθο το ανθρώπινο γένος στην αρχή διακρινόταν σε τρία φύλα, αρσενικό, θηλυκό και μεικτό. Το κάθε σώμα ήταν σφαιρικό και είχε διπλές σειρές από μέλη και όργανα. Διέθετε υπερβολική δύναμη και αλαζονεία, και οι θεοί επειδή ήθελαν να περιορίσουν αυτά τα φαινόμενα έκοψαν το κάθε σώμα στα δύο, δηλαδή από κάθε σώμα δημιουργήθηκαν δυο άνθρωποι. Οι άνθρωποι αυτοί επειδή είναι και επειδή νιώθουν μισοί επιδιώκουν με τον έρωτα, ετεροφυλόφιλο ή ομοφυλόφιλο, να ενωθούν πάλι με το χαμένο μισό τους. Ο Πλάτωνας ξεφεύγοντας από τη φυσιογνωμία του μύθου προσπαθεί να εξηγήσει την οποιαδήποτε ερωτική έλξη σαν τάση επανασύνδεσης του καθενός με το χαμένο κομμάτι του.



Πηγές:
Ησίοδος, Θεογονία
Πλάτων, Πρωταγόρας
Πλάτων, Συμπόσιο
Οβίδιος, Μεταμορφώσεις
Απολλόδωρος, Βιβλιοθήκη - 

Ζητείται ... Φιλική Εταιρεία

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/02/2012.html#.UDzQv6DlQyk

Ελλάδα 2012: Οι βάτραχοι στην λάσπη ...

Γεράσιμος Πολίτης 2012-02-22T01:26:00+02:00

Νίκος Λυγερός Φιλική Εταιρία Ελλάδα - Οι βάτραχοι στην λάσπη
Σε επιστολή της πρώτης Δεκεμβρίου 1818 με σφραγίδα της Φιλικής Εταιρίας απευθυνόμενη στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη διαβάζουμε την εξής πρόταση: «Ο καιρός, φίλε, μας αναγκάζει να ζητήσουμε τα δικαιώματά μας, και διά να μη καταισχυνθώμεν από τα έθνη και μείνωμεν πάλιν ως οι βάτραχοι εις την λάσπην, δεν πρέπει ν’ αφήσωμεν να περέλθη αυτός ο χρυσούς καιρός». Ο Κολοκοτρώνης είχε μυηθεί στα μυστήρια της Φιλικής Εταιρίας από το 1817 και κατά συνέπεια είναι ένας συνειδητοποιημένος επαναστάτης ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Επιπλέον, ο σεβασμός του προς τον Αλέξανδρο Υψηλάντη είναι ξεκάθαρος. Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται και αυτή η ανάγνωση. Βέβαια, μετά από 100 χρόνια δεν μπορούμε να μην δούμε μερικές αναλογίες δίχως να πέσουμε στην παγίδα του αναχρονισμού. Υπήρχε το πρόβλημα. Υπήρχε όμως και η τεχνογνωσία. Υπήρχε επιπλέον η αντίσταση. Θα μπορούσαν τότε οι δικοί μας να είχαν το ηθικό τους πεσμένο, αλλά αυτό δεν είναι το χαρακτηριστικό του. Αντιθέτως, μας δείχνουν με το έργο τους και με τη δράση τους χειροπιαστά παραδείγματα ανθρώπινης επανάστασης εκεί που οι εξωτερικοί παράγοντες και οι Μεγάλες Δυνάμεις δεν έδωσαν δεκάρα για την πατρίδα μας.

Πρέπει, λοιπόν, να συνειδητοποιήσουμε ότι είναι θέμα βούλησης και όχι κατάστασης. Αν δεν θέλουμε να κάνουμε τίποτα είναι άλλο θέμα, αλλά τότε ας αφήσουμε τα μοιρολόγια. Αν θέλουμε όλοι μας να μείνουμε, όπως λέει ο επιστολογράφος, βάτραχοι σε λάσπη, τότε δεν είναι ανάγκη να φωνάζουμε, είναι ανούσιο και μάταιο. Αν θέλουμε να δράσουμε τότε πρέπει να κάνουμε στρατηγικές κινήσεις που μας εξασφαλίζουν την έξοδο από την τωρινή κατάσταση και προετοιμάζουν το μέλλον των δικών μας. Μια από αυτές τις κινήσεις είναι και η διεκδίκηση της ΑΟΖ. Δεν υπάρχει λόγος να μην εκμεταλλευτούμε τον ορυκτό πλούτο της θάλασσάς μας, που τόσο μας χαρακτηρίζει ακόμα και στους άλλους λαούς. Είναι το δικαίωμά μας και πρέπει να το ζητήσουμε, όπως λέει και η επιστολή. Αλλιώς είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Υπάρχουν Έλληνες ικανοί και αποτελεσματικοί που μπορούν να δράσουν στρατηγικά. Απλώς θα ήταν καλό και οι πολιτικοί μας να τους αφήσουν να κάνουν το έργο τους και να τους ενισχύσουν τουλάχιστον σε θέματα εθνικά, τα οποία είναι εκ φύσης υπερκομματικά. Το ίδιο ισχύει και για τις γερμανικές αποζημιώσεις. Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε τα θύματά μας, τους δικούς μας που έπεσαν νεκροί εξαιτίας του ναζιστικού καθεστώτος. Και το θέμα δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά αξιοπρέπειας. Είμαστε ένας λαός της θάλασσας και της μνήμης. Έχουμε ριζώσει στη χώρα του ηλίου και αγαπάμε τον τόπο μας διότι οι δικοί μας τον έχουν πονέσει εδώ και αιώνες. Κανένας δικτάτορας των Οθωμανών, των Νεό-Τουρκων, του κεμαλισμού και του ναζιστικού καθεστώτος δεν κατάφερε να μας ξεριζώσει, αυτό πρέπει να ξέρουν οι νέες γενιές. Διότι πάντα βρίσκεται μια Φιλική Εταιρεία με ανθρώπους σαν τον Κολοκοτρώνη για να μην πεθάνει η Ελλάδα.


Νίκος Λυγερός Φιλική Εταιρία ΑΟΖ Ελλάδα - Οι βάτραχοι στην λάσπη



Πηγή:

Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο καφές ως ... αποσμητικό ψυγείου


                            Η συμβουλή της ημέρας!

Θέλετε να εξουδετερώσετε τις δυσάρεστες οσμές που μπορεί να έχει το ψυγείο σας; 
Πάρτε ένα παλιό λεπτό καλτσόν, κόψτε το κάτω μέρος που είναι η φτέρνα, και βάλτε μέσα ελληνικό καφέ (αν είναι φρεσκοαλεσμένος, ακόμα καλύτερα!). Δέστε σε πουγκί και βάλτε σε μια γωνίτσα του ψυγείου. Ο καφές έχει την ιδιότητα να απορροφάει όλες τις μυρωδιές!
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η τάξη της κοινωνίας ...

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/02/blog-post_24.html#.UD1T8aDlQyk

Η τάξη της κοινωνίας ...

Γεράσιμος Πολίτης 2012-02-24T20:56:00+02:00
Νίκος Λυγερός - Η τάξη της κοινωνίας | ανθρωπότητα, ευτυχία, κοινωνία, Νίκος Λυγερός
Η τάξη της κοινωνίας δεν θέλει ανθρώπινα στοιχεία. Τα βρίσκει επαναστατικά. Ως μόδα, η κοινωνία ασχολείται με τον χρόνο μόνο για να δει πόσο θα τον αντέξει. Έχει ανατρέψει ακόμα και τη βιολογία για να αποφύγει τις ενοχλήσεις που προκαλούν οι μικροί άνθρωποι, δηλαδή τα παιδιά, και οι μεγάλοι άνθρωποι, δηλαδή οι γέροι. Η κοινωνία είναι η βάση των ειδικών. Γι’ αυτόν τον λόγο, τα παιδιά μένουν όλο και περισσότερο με τους ειδικούς και οι γέροι πηγαίνουν όλο και πιο γρήγορα στους ειδικούς. Εξαιτίας της αποτελεσματικότητας του χώρου εργασίας, οι γονείς δουλεύουν για τα παιδιά τους δίχως να τα βλέπουν, και ασχολούνται με τους γέρους για να μην τους βλέπουν. Σε μία ευτυχισμένη κοινωνία, η ευκολία πρέπει να κυριαρχεί. Τίποτα δεν πρέπει να ενοχλεί το κοινωνικό ον, και ειδικά η ανθρωπιά. Κατά συνέπεια, αυτή δεν υπάρχει στην τάξη της κοινωνίας. Ακόμα και ως γνωστικό αντικείμενο, η ανθρωπιά δεν ενδιαφέρει την κοινωνία παρά μόνο για να την καταπολεμήσει. Η τάξη της κοινωνίας λειτουργεί με τις βάσεις του απόλυτου συμπεριφορισμού. Τίποτα δεν της ξεφεύγει για να μην υπάρξει η δημιουργικότητα της νοημοσύνης. Όλη η ύπαρξή της έχει έναν και μόνο σκοπό: τη διατήρησή της. Για την κοινωνία, τα παιδιά και οι γέροι δεν πρέπει να έχουν προσωπικότητες. Πρέπει να είναι μόνο και μόνο παιδιά και γέροι. Κατά συνέπεια, η κοινωνία ψάχνει μόνο θεσμικές λύσεις έτσι ώστε να μην αναδειχθεί κανένα ανθρώπινο στοιχείο. Εξετάζει τα παιδιά και τους γέρους μόνο με ιατρικό τρόπο. Όλα είναι θέμα διάγνωσης. Εν δυνάμει, τα παιδιά και οι γέροι είναι άρρωστοι. Είναι άρρωστα κοινωνικά όντα. Τα πρώτα δεν πιστεύουν σε αυτό που δεν γνωρίζουν και οι δεύτεροι δεν πιστεύουν πια σε αυτό που γνωρίζουν για την κοινωνία. Η κοινωνία για λόγους τάξης, δεν εξετάζει τα προβλήματα, θέλει μόνο λύσεις. Η λύση είναι το παν. Το πρόβλημα δεν είναι τίποτα. Επομένως, είναι φυσιολογικό να έχει βιοηθικά προβλήματα. Δεν μπορεί ν’ ασχοληθεί με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, ούτε με τα προικισμένα, όπως και δεν μπορεί ν’ ασχοληθεί με τους γέρους που έχουν προβλήματα.

Όλες αυτές οι περιπτώσεις δεν έχουν προβλήματα για την κοινωνία, είναι προβλήματα. Όμως η κοινωνία που ζει μόνο μέσα στην ευκολία δεν μπορεί ν’ ασχοληθεί με αυτά. Επομένως, θεωρεί ότι δεν υπάρχουν. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζει την ευτυχία του κανονικού όντος. Σιγά-σιγά το κοινωνικό ον μετατρέπεται σε κανονικό ον και αργότερα σε δογματικό ον. Τα παιδιά και οι γέροι είναι λάθη της κοινωνίας. Είναι επιθέσεις του παρελθόντος και του μέλλοντος εναντίον του παρόντος. Κι όπως η κοινωνία είναι η κυριαρχία του παρόντος, αντιμετωπίζει αυτά τα όντα με εχθρικό τρόπο. Η ίδια τους η ύπαρξη είναι μια αμφισβήτηση του συστήματος. Η κοινωνία δεν αντέχει τους δασκάλους και τους μαθητές γι’ αυτόν τον λόγο. Φοβάται το σύνδρομο του Σωκράτη. Θέλει μόνο καθηγητές και φοιτητές διότι δεν έχουν αξία δίχως τα θεσμικά όργανα της κοινωνίας. Όμως οι άνθρωποι υπάρχουν!


Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο μύθος του Βελλεροφόντη

πηγή : http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/istorika-proswpa/bellerofonths.html


Βελλεροφόντης



Όπως κάθε μύθος έτσι και ο μύθος του Βελλεροφόντη είναι πλούσιος σε συμβολισμούς.


Ο Ήρωας Βελλεροφόντης ξεκινά μία αναβατική πορεία προς την κατάκτηση του εαυτού του. Σ' αυτή του την πορεία έχει τη βοήθεια του φτερωτού Πήγασου, της παρθένας κόρης του βασιλιά Ιοβάτη και φυσικά δεν παύει να είναι ευνοούμενος από τους θεούς. Όμως κάποια στιγμή αρχίζει η πτώση του και τελικά επέρχεται ο θάνατος. Ποια είναι όμως η σημασία αυτού του μύθου; Ποια αρχετυπικά στοιχεία ενσαρκώνει ο Ήρωας Βελλεροφόντης; Πως μπορούμε εμείς να βοηθηθούμε από αυτόν τον μύθο; Ίσως αυτά τα ερωτήματα να απαντηθούν ή ίσως να μας δείξουν τον δρόμο για να βρούμε εμείς την απάντηση.
Ο Βελλεροφόντης ήταν ήρωας της Κορίνθου και μάλιστα υπήρχε προς τιμήν του ένας περίβολος ναού στο ‘Κράνειον Άλσος' καθώς και μέσα στην πόλη της Κορίνθου ένα άγαλμα με τον Πήγασο και από την οπλή του ανάβλυζε μία πηγή. Ο Βελλεροφόντης ήταν υιός του Γλαύκου και εγγονός του Σίσυφου αν και κατά μία άλλη εκδοχή πατέρας του ήταν ο Ποσειδώνας. Εκτός από την καταγωγή του πέπλο σκεπάζει και το πραγματικό του όνομα που κατά άλλους ήταν Χρυσάορας και κατά άλλους Ιππονόος. Το όνομα με το οποίο τον γνωρίζουμε το πήρε όταν, καθώς λέει ο μύθος, σκότωσε τον αδελφό του τον Βέλλερο.
Για τον φόνο αυτό αναγκάστηκε να αφήσει την Κόρινθο και να πάει στην Τίρυνθα και στον βασιλιά Προίτο για να εξιλεωθεί από το αμάρτημά του αυτό. Εκεί όμως τον ερωτεύεται η γυναίκα του Προίτου η Σθενόβοια (κατά άλλους ερευνητές Άντεια) και του ζητά να την κλέψει. Ο ήρωάς μας όμως της το αρνείται και εκείνη από τον θυμό της λέει στον άνδρα της ότι ο Βελλεροφόντης της ζήτησε να φύγουν μαζί. Τότε ο Προίτος μην μπορώντας να παραβεί τους νόμους της φιλοξενίας στέλνει τον Βελλεροφόντη στη Λυκία, στον πεθερό του ή τον αδελφό της γυναίκας του με ένα σφραγισμένο γράμμα, το οποίο έλεγε να φονεύσει τον κομιστή του γράμματος αυτού. Ο Ιοβάτης ο βασιλιάς της Λυκίας όμως εντυπωσιάσθηκε από τον νεαρό και για εννέα ημέρες γιόρτασε προς τιμήν του. Την δέκατη ημέρα του ζήτησε να δει το γράμμα που μετέφερε σ' αυτόν. Όταν το διάβασε στενοχωρήθηκε αλλά και αυτός δεν μπορούσε να παραβεί τους νόμους της φιλοξενίας και έθεσε στον Βελλεροφόντη την αποστολή να σκοτώσει τη Χίμαιρα, σίγουρος ότι τον έστελνε στον θάνατο. Η Χίμαιρα, κατά τον Όμηρο, είχε τρία κεφάλια, το ένα φοβερο΄τ λιονταριού, το δεύτερο τράγου και το τρίτο τρομερού δράκοντα. Επίσης το κορμί της μπρος ήτανε λιοντάρι και πίσω δράκοντας, στη μέση δε τράγου, που ξερνούσε φωτιές.
Ο ήρωάς μας όμως ήξερε ότι για να μπορέσει να σκοτώσει την Χίμαιρα έπρεπε να εξουσιάσει πρώτα τον μυθικό Πήγασο. Στην πηγή Πειρήνη, στην οποία το φτερωτό άλογο κατέβαινε για να ξεδιψάσει, ο Βελλεροφόντης προσπάθησε να το πιάσει αλλά δεν τα κατάφερνε. Τότε η Θεά Αθηνά ήρθε στον ύπνο του και του έδωσε χρυσά χαλινάρια με τα οποία θα μπορούσε να πιάσει το άλογο και του είπε να θυσιάσει έναν ταύρο στον πατέρα του τον Ποσειδώνα. Όταν ο Βελλεροφόντης ξύπνησε είδε τα χαλινάρια και μετέπειτα ακολούθησε τις συμβουλές της Θεάς. Έτσι ο ήρωας έπιασε τον Πήγασο και ξεκίνησε για να σκοτώσει τη Χίμαιρα. Με τη βοήθεια του Πήγασου ο Βελλεροφόντης εκτόξευσε τα βέλη του εναντίον του τρομερού αυτού τέρατος και τελικά το νίκησε.
Γυρίζοντας στον Ιοβάτη νικητής, ο βασιλιάς του ανέθεσε έναν καινούργιο άθλο. Θα έπρεπε να πολεμήσει τους Σολύμους, μια άγρια γειτονική φυλή, που έκαναν επιθέσεις στη Λυκία. Στη μάχη εναντίον των Σολύμων ο Βελλεροφόντης με τη βοήθεια και πάλι του Πήγασου τελικά κατάφερε να νικήσει αφού πρώτα είχε ενημερωθεί από την παρθένα κόρη του Ιοβάτη, την Χρυσαύγεια ή Φιλονόη, για την συνομοσία που υπήρχε πίσω από την πλάτη του. Σαν τρίτο άθλο ο Ιοβάτης έθεσε στον Βελλεροφόντη να πάει στις Αμαζόνες και να τις νικήσει. Όμως η κόρη του βασιλιά του δίνει συμβουλές για τις γοητείες και τα μάγεια τους και κυρίως της βασίλισσας τους, με αποτέλεσμα να βγεί και πάλι νικητής. Τέλος ο Ιοβάτης στέλνει τους καλύτερους πολεμιστές του να στήσουν ενέδρα στον Βελλεροφόντη κατά την επιστροφή του από τις Αμαζόνες, όμως και πάλι με τη βοήθεια του φτερωτού Πήγασου ο Βελλεροφόντης καταφέρνει να ξεπεράσει και αυτό το εμπόδιο σκοτώνοντάς τους όλους. Τότε ο Ιοβάτης παραδέχθηκε την ανωτερότητα του ήρωα και του έδωσε για γυναίκα του την Χρυσαύγεια καθώς και το μισό βασίλειο.

Όμως το τέλος για τον ήρωά μας δεν ήταν καλό γιατί κάποια στιγμή πήραν τα μυαλά του αέρα και θέλησε να πάει στον Oλυμπο και να γίνει και αυτός θεός. Ανέβηκε στον Πήγασο και ξεκίνησε, αλλά ο Δίας έστειλε άγρια λύσσα στον Πήγασο και έτσι ο Βελλεροφόντης έπεσε από το άλογο. Μετά την πτώση του τριγύριζε για αρκετά χρόνια τυφλός, κουτσός και χωρίς τα λογικά του μέχρι τη στιγμή που ήρθε ο Χάρος και τον πήρε για το βασίλειο του Άδη.


Ο μύθος του Βελλεροφόντη είναι φυσικά η Κορινθιακή εκδοχή του Ηλιακού Ήρωα και σύμβολό του είναι το δελφίνι. Η συμβολική πορεία του Ήρωα Ήλιου Βελλεροφόντη ξεκινάει από το ζώδιο των Ιχθύων και αυτό παρατηρούμε από την εκδοχή του μύθου που λέει ότι ο Βελλεροφόντης γεννήθηκε ξεπηδώντας από την θάλασσα και προσδίδοντάς του ότι πατέρας του ήταν ο ίδιος ο Ποσειδώνας καθώς επίσης και ότι ανατράφηκε μαζί με τα δελφίνια.
Επόμενος σταθμός του είναι το ζώδιο του Κριού και στο οποίο παρατηρούμε τον θάνατο του Βέλλερου από τον Ήρωα στο κυνήγι παρασυρόμερος από την τυφλή ορμή του κυνηγιού.
Στο ζώδιο του Ταύρου ο Ήρωας μπαίνει όταν πηγαίνει στη Τίρυνθα και γνωρίζει τον βασιλιά Προίτο και την γυναίκα του την Σθενόβοια που το όνομάτης σημαίνει αυτή με το δυνατό βόδι, σύμβολο του Ταύρου. Η Σθενόβοια σαν μία άλλη έκφραση της Πάνδημης Αφροδίτης ενισχύει τον ισχυρισμό ότι βρισκόμαστε στο ζώδιο του Ταύρου καθώς ο πλανήτης Αφροδίτη διοικεί αυτό το ζώδιο.
Τα χαρακτηριστηκά της ευγένειας, της ευστροφίας, του καλού χιούμορ, του ανοιχτού και συμπαθητικού χαρακτήρα και της ευκολίας στο λόγο είναι χαρακτηριστηκά του ζώδίου των Διδύμων με διοικητή τον πλανήτη Ερμή. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι που γοητεύουν τον Ιοβάτη, ο οποίος φιλοξενεί τον Βελλεροφόντη για εννέα ημέρες χωρίς να θελήσει να διαβάσει το γράμμα που μεταφέρει ο Ήρωας.
Το ζώδιο του Καρκίνου χαρακτηρίζεται από το στοιχείο του Νερού και την ανάγκη βοήθειας. Στο μύθο παρατηρούμε ότι για να καταφέρει ο Βελλεροφόντης τον Πήγασο δέχεται τη βοήθεια της Θεάς Αθηνάς και επίσης καταφέρνει να πιάσει το μυθικό αυτό άλογο εκεί που πήγαινε για να ξεδιψάσει, στην πηγή Πειρήνη.
Τα αστρολογικά ελεττώματα του ζωδίου του Λέοντα αντικατοπτρίζονται στη Χίμαιρα, η οποία κατά ένα μέρος της έχει μορφή λιονταριού, γεγονός που μας δείχνει ότι ο Ήρωας Ήλιος βρίσκεται στο ζώδιο του Λέοντα.


Στο ζώδιο της Παρθένου περνάμε όταν η παρθένα κόρη του Ιοβάτη, Χρυσαύγεια, φανερώνει στον Βελλεροφόντη τη συνομοσία εναντίον του και βοηθάει τον Ήρωα δίνοντάς του κάποιες επιπλέον πληροφορίες για να μπορέσει να ξεπεράσει τα εμπόδια που ακολουθούν στην πορεία της ταύτησής του με τον Ήλιο.
Στη μάχη εναντίον των Σολύμων, ο Ήρωας περνάει στο ζώδιο του Ζυγού. Κατά μία εκδοχή λοιπόν, τα δύο στρατεύματα ήταν το ένα απέναντι από το άλλο ενώ τους χώριζε ένας ποταμός. Όμως η ζυγαριά δεν έκλινε πουθενά, γι' αυτό και ο Βελλεροφόντης καίει μία τρίχα από την ουρά του Πήγασου ώστε να τον βοηθήσει το φτερωτό άλογο και τελικά η ζυγαριά αρχίζει να κλίνει προς τη μεριά του στρατεύματος του Βελλεροφόντη. Επίσης δεν είναι τυχαίο που ο αστερισμός του Πήγασου βρίσκεται απέναντι από αυτόν του Ζυγού.


Στο εμπόδιο των Αμαζόνων και πιο συγκεκριμένα στο πρόσωπο της βασίλισσάς τους (κόρη του Άρη) συναντόνται όλα τα στοιχεία της αρνητικής όψης του ζωδίου του Σκορπιού και του πλανήτη Άρη που διοικεί αυτό το ζώδιο. Όμως ο Βελλεροφόντης καταφέρνει και πάλι να βγει νικητής χάρη στην πολεμική ικανότητα της θετικής όψης του Άρη.


Στο ζώδιο του Τοξότη ο Βελλεροφόντης μπαίνει όταν ο Ιοβάτης στέλνει τους καλύτερους πολεμιστές του για να του στήσουν ενέδρα. Όμως ο Βελλεροφόντης τους εξολοθρεύει ρίχνοντας βέλη από τον Πήγασο και έχοντας την συγκατάθεση του Δία (κυβερνήτης Τοξότη) που εποπτεύει τη μάχη. Τότε και ο Ιοβάτης παραδέχεται την ανωτερότητα του Βελλεροφόντη και του δίνει την Χρυσαύγεια για γυναίκα του.


Από το ζώδιο του Αικόκερου αρχίζει η πτώση του Ήρωα. Ο Βελλεροφόντης θέλει ν' ανέβει στον Όλυμπο με τη βοήθεια του Πήγασου και να εξισωθεί με τους Θεούς. Ο Δίας στέλνει άγρια λύσσα στο άλογο και τελικά ο Ήρωας πέφτει. Η Πτώση του Ήρωα, δηλαδή η ακαριαία παρακμή λόγω της δυστυχίας, της παραμόρφωσης και των γηρατειών είναι στοιχεία του Αιγόκερου με διοικητή τον πλανήνη Κρόνο. Ειδικά όταν ο Βελλεροφόντης τριγυρνά σαν ξεμωραμένος γέρος αφού μετά την πτώση του είναι τυφλός, κουτσός και χωρίς λογικά παρατηρούμε μία μεγάλη ομοιότητα με τον γέρο Κρόνο που όπως είπαμε πιο πάνω είναι διοικητής του Αιγόκερου.



Η πορεία του Βελλεροφόντη ολοκληρώνεται όταν μπαίνει στο ζώδιο του Υδροχόου, δηλαδή όταν έρχεται ο Θάνατος. Πιο συγκεκριμένα ο ερχομός του Χάρου με τη μορφή φαινομενικά αδύναμου γέροντα αλλά τρομερού με μακριά γένεια μας παραπέμπει στον πλανήτη Κρόνο αλλά και στον πλανήτη Ουρανό που με τη σειρά του διοικεί το ζώδιο του Υδροχόου.
Αν τώρα αλλάξουμε οπτική γωνία κατά την διάρκεια του αποσυμβολισμού του μύθου του Βελλεροφόντη και προσπαθήσουμε να τον ερμηνεύσουμε απο την ψυχολογική του πλευρά, θα δούμε ότι ο μύθος αυτός έχει μεγάλη σχέση με το εσωτερικό κομμάτι κάθε ανθρώπου, και μας δίνει πληροφορίες για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε ψυχολογικά εμπόδια που θα βρεθούν μπροστά μας. Γενικά αν θεωρήσουμε ότι ο κάθε μύθος βρίσκεται μέσα μας τότε μπορούμε να παραλληλίσουμε τα διάφορα εμπόδια που συναντά κάθε Ήρωας ως τα ελεττώματα του βασανίζουν τον καθένα από εμάς. Οι εχθροί των Μυθικών Ηρώων είναι πάντα ‘τέρατα' που βασανίζουν έμμονα την ψυχή. Τα μυθικά τέρατα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οι παρορμήσεις της προσωπικότητας που δεν μας αφίνουν να φτάσουμε τον Στόχο μας σαν άνθρωποι, δηλαδή να γίνουμε καλύτεροι.


Όμως κανένας Ήρωας δεν καταφέρνει να βγει Νικητής αν δεν έχει και κάποια Θεϊκά Δώρα που μπορούμε να τα ονομάσουμε, από ψυχολογική σκοπιά, Αρετές. Τα Θεϊκά Δώρα είναι αυτά που έχουν συγκεκρινένες ιδιότητες ώστε να πολεμήσουμε τα ελεττώματά μας και τελικά να καταφέρουμε να βγούμε νικητές από τη μάχη αυτή.
Πιο συγκεκριμένα στο μύθο του Βελλεροφόντη η Χίμαιρα συμβολίζει την έξαρση της φαντασίας. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει επικρατήσει ο όρος χίμαιρα ως ο απραγματοποίητος πόθος ή γενικά το γέννημα της φαντασίοπληξίας. Πολλές φορές αναφέρουμε ότι κάποιος άνθρωπος έχει πέσει σε χίμαιρα όταν θέλουμε να δείξουμε ότι αυτός ο άνθρωπος είναι εγκλωβισμένος στην αρνητική του φαντασία, δηλαδή στη φαντασιοπληξία.


Επίσης στο μύθο του Βελλεροφόντη υπάρχει ο Πήγασος. Το Μυθικό αυτό Άλογο συμβολίζει την εξιδανικευμένη φαντασία, η οποία μπορεί να εξυψώσει τον άνθρωπο στις ανώτατες σφαίρες. Ο Πήγασος με άλλα λόγια είναι η Δημιουργική Φαντασία που με την βοήθειά της μπορούμε να έχουν πραγματική ανάταση.
Τα βέλη που ρίχνει ο Βελλεροφόντης από τον φτερωτό Πήγασο μπορούν να χαρακτηρισθούν ως οι ακτίνες του πνευματικού Ήλιου που σκοτώνει τα εμπόδια και τους εχθρούς της ψυχής.


Όμως με τα Θεϊκά Δώρα (Αρετές) και τον Πήγασο (Δημιουργική Φαντασία) αλλά και με τη θέληση να ‘κατακτήσει' τον Όλυμπο (έδρα του Πνεύματος) και να γίνει ίσος με τους Θεούς (ελάττωμα της ματαιοδοξίας) ο Βελλεροφόντης δεν καταφέρνει να κάνει τίποτε άλλο από το να φτάσει στην παρακμή του, στην πτώση του. Γιατί για να μπορέσουμε να φτάσουμε κάποια στιγμή τη σφαίρα του Πνεύματος θα πρέπει να έχουμε και ταπεινοφρονύνη. Ο μύθος του Βελλεροφόντη σε αυτό το σημείο μας δείχνει ακόμα και τους εχθρούς που μπορεί να παραμονεύουν ακόμα και την τελευταία στιγμή, λίγο πριν ολοκληρώσουμε το στόχο που έχουμε θέσει στον εαυτό μας.


Κοινό στοιχείο σε όλους τους μύθους είναι και η κατάκτηση της παρθένας κόρης. Η παρθένα κόρη συμβολίζει την αγνότητα που πρέπει να κατακτηθεί από τον Ήρωα αλλά και την ένωση του καθένα από εμάς με την θηλυκή του όψη. Στο μύθο του Βελλεροφόντη η Χρυσαύγεια, η παρθένα κόρη του Ιοβάτη, βοηθάει τον Ήρωα να ξεπεράσει κάποιες δυσκολίες. Ενδικτικό είναι και το όνομά της που σημαίνει η φωτεινή αυγή που καθώς έρχεται φωτίζει κάθε σκοτεινό μέρος της ψυχής. Η Χρυσαύγεια παίζει στο μύθο αυτό το ρόλο της συνείδησης που καθώς ανυψώνεται καταφέρνει να φωτήσει της σκοτεινές γωνιές της προσωπικότητας.


Ο μύθος του Βελλεροφόντη είναι ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα μύθου που μας δίνει με συμβολικό τρόπο μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι αλλά και μας συμβουλεύει για τους κυνδίνους που παραμονεύουν και που πρέπει να προσέχει ο καθένας μας στην πορεία του προς την κατανόηση και κατάκτηση του εαυτού μας. Εκείνου του εαυτού που νομίζουμε ότι είναι ένας ξένος ή έστω ένας μακρινός φίλος αλλά δεν είναι τίποτε άλλο από τον πραγματικό μας Εαυτό.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

- Ο Ζωδιακός Κύκλος στην Παγκόσμια Μυθολογία, Γ.Α.Πλάνας, εκδ. Νέα Ακρόπολη - Ο Συμβολισμός στην Ελληνική Μυθολογία, Paul Diel, εκδ. Χατζηνικολή - Επίτομος Μυθολογία της Αρχαίας Ελλάδος, Μάρκος Σαντοριναίος - Ελληνική Μυθολογία, Ιωάννου Ρίσπεν, εκδ Αργώ - Ελληνική Μυθολογία, Π. Ντεσάρμ, εκδ. ‘Ιστορικών Βιβλίων' - Μύθοι και Θρύλοι της Αρχαίας Ελλάδας, Ν.Α. Κούν, εκδ. Λειψία - Ελληνικό Λεξικό, Τεγόπουλος-Φυτράκης
Joomla SEF URLs by Artio


Κέικ με φρούτα και ξηρούς καρπούς

Κέικ με φρούτα και ξηρούς καρπούς
Photo

Bαθμολογία:
       
2 ψήφοι
Προστέθηκε από , 25.12.11

Περιγραφή

Ένα νηστίσιμο και υγιεινό κέικ που αρέσει πολύ γιατί γίνεται πολύ γευστικό.

Τι χρειαζόμαστε:

  • 500γρ. κόκκινο αλεύρι
  • 150γρ. ζάχαρη κρυσταλλική ή καστανή
  • 200ml. χυμό πορτοκάλι
  • 150ml. λάδι ηλιέλαιο ή καλαμποκέλαιο
  • 2 βανίλιες
  • ξύσμα από ένα πορτοκάλι
  • 1 κοφτό κουτ.γλυκού μπέικιν
  • 1 κουτ.γλυκού σόδα
  • 1/2 φλιτζ.καφέ κονιάκ
  • 1 μπανάνα
  • 1 μήλο
  • 1/2 κούπα καρύδια τριμμένα
  • 1/2 κούπα φουντούκια τριμμένα
  • λίγο νερό
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή








Σερβίρει
15

Πως το κάνουμε:

"τὸ κοχύλι"



Μ ΜΑΛΑΚΑΣΗΣ "τὸ κοχύλι"

Μέσα στὸ κοχύλι κλείνω
Φλάουτα καὶ βιολιά·
Τὴν ψυχή μου παραδίνω

Σ᾿ ἄυλη ἀγκαλιά.

Ὤ! δὲν ξάνοιξαν τὰ μάτια,
Μήτ᾿ ὁ πλάνος νοῦς,
Τ᾿ ἀθεμελίωτα παλάτια
Στοὺς ὠκεανούς!

Ρίχνω σίδερα, ἁλυσίδες
Τρίγυρες, βαρειές,
Τὶς παλιές μου τὶς φροντίδες,
Τὶς ἀπελπισιές.


Κι ὅπως ζῶ στιγμὲς τὶς ὦρες,
Ὧρες τοὺς καιρούς,
Δρέπω καὶ στὶς ἄγριες μπόρες,
Ρόδα τοὺς ἀφρούς.

Ἔξω ἀπὸ τὸν ἴδιο ἐμένα,
Πρώτη μου φορά,
Μὲ τοῦ γλάρου τ᾿ ἀνοιγμένα
Πέτομαι φτερά.

Καὶ βυθῶ μὲ τὸ δελφίνι
Ποὺ ἄστραψε μὲ μιᾶς,
Μὲς στὴν ἀπεραντοσύνη
Τῆς ἀλησμονιᾶς...

Στὸ κοχύλι μέσα κλείνω
Φλάουτα καὶ βιολιά...

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...

                                     







Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος γεννήθηκε από τον ιερέα Ζαχαρία και την Ελισάβετ. Πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην έρημο, όπου ασκήτευε και προετοίμαζε τους ανθρώπους για τον ερχομό του Κυρίου. Αξιώθηκε μάλιστα να βαπτίσει τον Χριστό, τον Υιό του Θεού. Κατά την εποχή που μεγαλούργησε ο Πρόδρομος, τετράρχης στην Ιουδαία ήταν ο Ηρώδης Αντύπας, ο οποίος είχε συνάψει ανόσιο δεσμό με τη γυναίκα του αδελφού του, Φιλίππου, την Ηρωδιάδα. Ο Ιωάννης έλεγχε δριμύτατα τον άρχοντα για την παράνομη σχέση του και για το λόγο αυτό ο Ηρώδης, παρακινούμενος από την Ηρωδιάδα, διέταξε να τον συλλάβουν και να τον φυλακίσουν. Σε κάποια γιορτή για τα γενέθλια του Τυράννου ο Ηρώδης μεθυσμένος ζήτησε από την κόρη της Ηρωδιάδας τη Σαλώμη, να χορέψει και της υποσχέθηκε ότι θα της προσέφερε ότι αυτή του ζητούσε. Τότε η μητέρα της την παρακίνησε να ζητήσει ως αντάλλαγμα για το χορό της το κεφάλι του Ιωάννη. Ο Ηρώδης δέχθηκε να ικανοποιήσει το αίτημα της Σαλώμης και διέταξε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη. Το άγιο σώμα του οποίου ενταφιάσθηκε με εξαιρετικές τιμές από τους μαθητές του.

πηγή:  http://myrentis.gr/
Εκκλησία Αγίου Ιωάννη στο ΡέντηΑπό τα πιο λαοφιλή πανηγύρια ήταν του Αγίου Ιωάννη στου Ρέντη, στις 29 Αυγούστου. Τον 19o και τουλάχιστον το πρώτο μισό του 20ού αιώνα χιλιάδες πανηγυριστές συνέρρεαν από παντού στη λαμπρή τοποθεσία του Αγίου Ιωάννη του Ρέντη για να γιορτάσουν κάτω από τα δένδρα όπου στήνονταν προσωρινά καφεπαντοπωλεία. Ζουρνάδες, νταούλια και άφθονος ρητινίτης έρρεε στο όνομα της Αποτομής της Κεφαλής του Προδρόμου. Ελάχιστα έχουν γραφεί για εκείνο το εκκλησάκι των χρόνων της Τουρκοκρατίας

πηγή : http://www.taxydromos.gr/article.php?id=55223&cat=88












πηγή : http://www.ics.forth.gr/pvouton/?page_id=444
Αγίου Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου
Το παρεκκλήσι του Αγίου Ιωάννου τιμάται στην αποτομή της Τιμίας Κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου, Προφήτου και Βαπτιστού Ιωάννου στις 29 Αυγούστου και στον Άγιο Μεγαλομάρτυρα Δημήτριο τον Μυροβλίτη. Κτίστηκε γύρω στο 1958 από τον Χατζή Εμμανουήλ Χατζάκη και βρίσκεται τρία χιλιόμετρα έξω από το χωριό προς Ηράκλειο.
«Μνήμη δικαίου μετ γκωμίων· σο δ ρκέσει μαρτυρία το Κυρίου Πρόδρομε· νεδείχθης γρ ντως κα Προφητν σεβασμιώτερος, τι κα ν είθροις βαπτίσαι κατηξιώθης τν κηρυττόμενον· θεν τς ληθείας περαθλήσας, χαίρων εηγγελίσω κα τος ν δ, Θεν φανερωθέντα ν σαρκί, τν αροντα τν μαρτίαν το κόσμου, κα παρέχοντα μν τ μέγα λεος

πηγή :  http://vatopaidi.wordpress.com/tag/%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B9%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82/

Η βεβήλωση του άη Γιάννη


Ο ναός του Αγίου Ιωάννη του Ριγολόγου βρίσκεται στα ανατολικά όρια των Μισιρίων, κάτω από τη γέφυρα του Πλατανιά
Σημειωτέον ότι ο Δημήτρης Τσαγκαράκης από την Αργυρούπολη Ρεθύμνης (κοιμήθηκε γύρω στο 1939 σε ηλικία περίπου 90 ετών) διηγόταν πως, όταν ήταν παιδί, την εποχή της Τουρκοκρατίας, είδε με τα μάτια του δύο Τούρκους να πεθαίνουν αιφνίδια μέσα στο ιερό του εξωκλησιού του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου ανατολικά του Ρεθύμνου, στη «γέφυρα των Μισσιρίων». Ο πρώτος Τούρκος μπήκε μέσα για να ουρήσει και να βεβηλώσει το ναό, ενώ ο δεύτερος, βλέποντάς τον να καταρρέει, μπήκε να τον βοηθήσει. Οι Τούρκοι που μαζεύτηκαν από τη γύρω περιοχή δεν τόλμησαν να μπουν στο ιερό, για να τους βγάλουν, αλλά τους έσυραν με μπαστούνια και πήγαν και τους έθαψαν.

 

ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΟΥ

Δημοσιευμένο από: ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΚΑΛΑΚΗΣ | 4 Οκτωβρίου 2010 | Κανένα σχόλιο |

Ι. Ν. ΑΓΙΟΥ  ΙΩΑΝΝΟΥ

Πολιούχος εκκλησία του χωριού είναι  ο Άγιος Ιωάννης.   Ρυθμού Βασιλικής που βρίσκεται στην δυτική είσοδο του χωριού.Εδώ στις 29 κάθε Αυγούστου εορτάζεται η αποτομή της κεφαλής του Ιωάννου του Προδρόμου.Οι χωριανοί την ημέρα αυτή νηστεύουν ακόμα και το λάδι. Το απόγευμα όμως με τη δύση του ήλιου ανοίγουν οι ξυλόφουρνοι με το μυρωδάτο ψητό και ακολουθεί το ξακουστό ,στην περιοχή, πανηγύρι του Άϊ – Γιαννιού. Η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Ριγολόγου, είναι βασιλικού ρυθμού, κτισμένη κατά την Τουρκοκρατία πριν το 1800. Ονομάζεται έτσι γιατί, όπως πιστεύουν, αν δε νηστέψει κάποιος τη μέρα της γιορτής του Αγίου, στις 29 Αυγούστου, τον πιάνουν ρίγη και υψηλός πυρετός.
 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις