Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ




                                  ΟΔΗΓΙΑ(;) ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ
"Το φθινόπωρο περιστέλλει τις κινήσεις μας στο χώρο. Υπενθυμίζει στο εγώ την ανάγκη να αναγεννηθεί η πραγματικότητα του υποκειμένου του που, εξεγερμένο στη ρευστότητα της προηγούμενης κατάστασης, αυτής του θέρους, που ξέρει τόσο καλά να αγνοεί τον χρόνο και τη χρονικότητα, τώρα επιδιώκει να σταθεί εκ νέου ενώπιον του κόσμου με μόνο συμπαραστάτη το θεωρητικό του όμμα..
.. Αν η σκέψη αποτελει μια δυνατότητα, τώρα αυτή η δυνατότητα υπερισχυεί όλων των υπολοίπων, γιατί επαναποκτά την εποπτική της λειτουργία. Με τη σειρά του, το σώμα ξαναβρίσκει την ενότητα της μονάδας, αλλά την ίδια στιγμή, και ακριβώς γι΄αυτόν τον λόγο, κινδυνεύει να περιχαρακωθεί από τη σκέψη." 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Το παράλογο και η αυτοκτονία

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/03/blog-post_08.html#.UEPi4iL20yk

Το παράλογο και η αυτοκτονία

Γεράσιμος Πολίτης 2012-03-08T00:21:00+02:00
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΣΙΣΥΦΟΥ - Το παράλογο και η αυτοκτονία - ΑΛΜΠΕΡΤ ΚΑΜΥ
Δεν υπάρχει παρά ένα μονάχα φιλοσοφικό πρόβλημα πραγματικά σοβαρό: το πρόβλημα της αυτοκτονίας. Τη στιγμή που αποφασίζεις πως η ζωή αξίζει ή δεν αξίζει τον κόπο να τη ζήσεις, απαντάς στο βασικό πρόβλημα της φιλοσοφίας. Τα υπόλοιπα, εάν ο κόσμος έχει τρεις διαστάσεις, εάν το πνεύμα διαιρείται σε εννιά ή δώδεκα κατηγορίες, ακολουθούν. Είναι παιχνίδια. Αρχικά πρέπει να απαντήσουμε. Και εάν σύμφωνα με το Νίτσε, είναι αλήθεια πως για να εκτιμηθεί ένας φιλόσοφος οφείλει να δίνει το παράδειγμα, καταλαβαίνουμε τι σημασία έχει η απάντηση, αφού απ' αυτή εξαρτάται η τελική χειρονομία. Εδώ είναι φανερό ότι πρόκειται για ευαισθησίες της καρδιάς, πρέπει όμως να εμβαθύνουμε σ' αυτές για να τις καταλάβουμε.

Όταν διερωτώμαι πώς κρίνω ότι ένα τέτοιο ερώτημα είναι πιο αναγκαίο από ένα άλλο, απαντάω ότι η πραγματικότητα το αναγκάζει να τεθεί. Δεν είδα ποτέ κανένα να πεθαίνει για το οντολογικό επιχείρημα. Ο Γαλιλαίος που ήταν κάτοχος μιας σημαντικής επιστημονικής αλήθειας, την απαρνήθηκε ευκολότατα τη στιγμή που έβαζε τη ζωή του σε κίνδυνο. Από μια άποψη έκανε καλά. Δεν άξιζε ν' ανέβει στην πυρά γι' αυτή την αλήθεια. Το εάν η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο ή ο ήλιος γύρω απ' τη γη, δεν έχει κατά βάθος σημασία. Είναι μια μάταιη απορία. Αντίθετα, παρατηρώ ότι πολλοί άνθρωποι πεθαίνουν γιατί πιστεύουν πως η ζωή δεν αξίζει τον κόπο να τη ζει κανείς. Βλέπω άλλους να σκοτώνονται, παραδόξως, για ιδέες ή αυταπάτες που τους παρέχουν μια δικαιολογία για να ζουν (αυτό που νομίζουν δικαιολογία για να ζουν αποτελεί συγχρόνως μια περίφημη δικαιολογία για να πεθάνουν). Συμπεραίνω λοιπόν ότι το νόημα της ζωής είναι το σπουδαιότερο από τα ερωτήματα. Πώς ν' απαντήσουμε; Πάνω σ' όλα αυτά τα σημαντικά προβλήματα - καταλαβαίνω κι εκείνους που διακινδυνεύουν να σκοτωθούν κι αυτούς που δεκαπλασιάζουν το πάθος για ζωή - υπάρχουν κατά τα φαινόμενα δυό μονάχα μέθοδοι σκέψης, η μέθοδος του ντε Λα Παλίς και η μέθοδος του Δον Κιχώτη. Μονάχα η ισορροπία αληθοφάνειας και λυρισμού μπορεί να μας κάνει να νοιώσουμε την ίδια στιγμή τη συγκίνηση και τη σαφήνεια. Σ' ένα θέμα τόσο απλό και παθητικό μαζί η επιστημονική και κλασική διαλεκτική οφείλει να παραχωρήσει τη θέση σε μια απλούστερη πνευματική στάση που προέρχεται από την ειλικρίνεια και τη συμπάθεια.

Αντιμετώπισαν πάντα την αυτοκτονία σαν ένα κοινωνικό φαινόμενο. Εδώ όμως τίθεται το θέμα της σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στην ατομική σκέψη και την αυτοκτονία. Μια χειρονομία σαν κι αυτή ωριμάζει μέσα στη σιωπή της καρδιάς, με το ρυθμό που ωριμάζει ένα μεγάλο έργο. Ο ίδιος ο άνθρωπος το αγνοεί. Ένα βράδυ, κάνει την τελική χειρονομία. Μου έλεγαν για το διευθυντή κάποιας επιχείρησης που αυτοκτόνησε, πως είχε χάσει την κόρη του πριν πέντε χρόνια, πως από τότε είχε αλλάξει ριζικά και ότι αυτή η ιστορία "τον είχε φθείρει". Δεν υπάρχει ακριβέστερη έκφραση. Το ότι αρχίζεις να σκέφτεσαι σημαίνει πως αρχίζεις να φθείρεσαι. Η κοινωνία δε δίνει μεγάλη σημασία σ' αυτές τις καταστάσεις. Το σαράκι βρίσκεται στην καρδιά του ανθρώπου. Εκεί πρέπει να το αναζητήσουμε. Αυτό το θανάσιμο παιχνίδι που οδηγεί την αντιμέτωπη στο φως ύπαρξη, στη φυγή έξω απ' αυτό, πρέπει να το παρακολουθήσουμε και να το καταλάβουμε.

Υπάρχουν πολλά αίτια σε μια αυτοκτονία και γενικά τα πιο φανερά δεν είναι τα κυριότερα. Σπάνια αυτοκτονεί κανείς (η υπόθεση εν τούτοις δεν αποκλείεται) από αντίδραση. Εκείνο που οδηγεί στην αυτοκτονία πάντα σχεδόν είναι ανεξέλεγκτο. Συχνά οι εφημερίδες αναφέρουν για "βαθιές μελαγχολίες" ή "για ανίατη ασθένεια". Αυτές οι εξηγήσεις γίνονται δεκτές. Θα έπρεπε όμως να ξέρουμε μήπως την ίδια μέρα ένας φίλος του απελπισμένου του μίλησε μ' έναν τόνο αδιάφορο. Αυτός ο φίλος είναι ο υπαίτιο0ς. Γιατί αυτό φτάνει για να ξεσπάσουν οι θλίψεις και η κούραση που είναι ακόμα μετέωρες. [Δεν παραλείπουμε την ευκαιρία να υπογραμμίσουμε το σχετικό χαρακτήρα αυτού του δοκιμίου. Πράγματι, η αυτοκτονία μπορεί να συνδεθεί με πολύ πιο έντιμα αίτια. Παράδειγμα: οι πολιτικές αυτοκτονίες, οι λεγόμενες αυτοκτονίες διαμαρτυρίας, στην κινεζική επανάσταση].

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΣΙΣΥΦΟΥ - Το παράλογο και η αυτοκτονία - ΑΛΜΠΕΡΤ ΚΑΜΥ
Αλλά, εάν είναι δύσκολο να καθορίσουμε ακριβώς τη στιγμή κατά την οποία το πνεύμα ξεκίνησε για το θάνατο, είναι πιο εύκολο να αντλήσουμε από την ίδια την αυτοκτονία τα συμπεράσματα που μας αναγκάζει να βγάλουμε. Από μια άποψη το να σκοτωθείς, σημαίνει, όπως στο μελόδραμα, πως αναγνωρίζεις κάτι. Σημαίνει ότι αναγνωρίζεις πως νικήθηκες απ' τη ζωή ή πως δεν την καταλαβαίνεις. Ας μην προχωρούμε όμως τόσο μακριά μ' αυτές τις αναλογίες κι ας επιστρέψουμε στις συνηθισμένες εκφράσεις. Σημαίνει μονάχα πως αναγνωρίζεις ότι "δεν αξίζει τον κόπο" να ζεις. Φυσικά, η ζωή δεν είναι ποτέ εύκολη. Συνεχίζουμε να κάνουμε τις χειρονομίες που υπαγορεύει η ύπαρξη για πολλούς λόγους, αλλά ο κυριότερος είναι η συνήθεια. Το να πεθαίνεις θεληματικά σημαίνει πως την ίδια στιγμή αναγνωρίζεις το γελοίο χαρακτήρα αυτής της συνήθειας, την απουσία κάθε βαθιάς αιτίας, τον ανόητο χαρακτήρα της καθημερινής κίνησης και τη ματαιότητα του πόνου.

Ποιο είναι, λοιπόν, αυτό το ακαθόριστο συναίσθημα που στερεί το πνεύμα απ' τον αναγκαίο για τη ζωή ύπνο; Ένας κόσμος που μπορούμε να το εξηγήσουμε χρησιμοποιώντας ακόμα και πρόχειρες δικαιολογίες είναι ένας κόσμος οικείος, φιλικός. Αλλά, μέσα σ' ένα σύμπαν στερημένο ξαφνικά από ψευδαισθήσεις και φώτα, ο άνθρωπος νοιώθει σαν ξένος. Σ' αυτή την εξορία, τη στερημένη από τις αναμνήσεις μιας χαμένης πατρίδα ή από την ελπίδα μιας γης της επαγγελίας, δεν υπάρχει βοήθεια. Αυτή η απόσταση, του ανθρώπου από τη ζωή του, του ηθοποιού από το σκηνικό του, αποτελεί κυριολεκτικά το συναίσθημα του παράλογου. Κάθε υγιής άνθρωπος όταν σκέφτεται την αυτοκτονία, πρέπει να παραδεχτεί, χωρίς περισσότερες εξηγήσεις, πως αισθάνεται να υπάρχει ένας σταθερός σύνδεσμος ανάμεσα σ' αυτό το συναίσθημα και την έλξη προς το μηδέν.

Θέμα του δοκιμίου είναι αυτή ακριβώς η σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο παράλογο και την αυτοκτονία, το ακριβές μέτρο μέσα στο οποίο η αυτοκτονία αποτελεί μια λύση για το παράλογο. Μπορούμε να θέσουμε σαν αρχή πως για έναν άνθρωπο που δεν κοροϊδεύει, τις πράξεις του πρέπει να τις ρυθμίζει αυτό που πιστεύει γι' αλήθεια. Η πίστη, λοιπόν, στον παραλογισμός της ύπαρξης πρέπει να ρυθμίζει την πορεία του. Η περιέργειά μας ν' αναρωτηθούμε, ειλικρινά και χωρίς ψεύτικες συγκινήσεις, εάν ένα τέτοιο συμπέρασμα επιβάλλει να εγκαταλείψουμε ταχύτερα μια ακατανόητη κατάσταση, είναι θεμιτή. Εδώ, βέβαια, μιλάω για ανθρώπους διατεθειμένους να είναι ειλικρινείς με τον εαυτό τους.

Αυτό το πρόβλημα, τοποθετημένο με σαφήνεια, μπορεί να φαίνεται πως είναι απλό και άλυτο μαζί. Αλλά άδικα πιστεύουμε πως τα απλά προβλήματα έχουν απλές λύσεις και πως το εμφανές καταλήγεις στο εμφανές. Εκ των προτέρων, και αντιστρέφοντας τα δεδομένα του προβλήματος, φαίνεται πως δεν υπάρχουν παρά δυο φιλοσοφικές λύσεις, είτε αυτοκτονούμε είτε όχι, η λύση του ναι και η λύση του όχι. Θα ήταν πολύ ωραίο. Πρέπει, όμως, να πάμε με το μέρος εκείνων που, χωρίς να συμπεραίνουν, πάντα διερωτώνται. Δεν ειρωνεύομαι: αυτοί είναι οι περισσότεροι. Παρατηρώ ακόμα πως εκείνοι που απαντούν όχι, ενεργούν σαν να σκέφτηκαν, ναι. Πραγματικά, εάν δεχτώ το κριτήριο του Νίτσε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, σκέφτονται, ναι. Αντίθετα, τις περισσότερες φορές εκείνοι που αυτοκτονούν είναι βέβαιοι για το νόημα της ζωής. Αυτές οι αντιφάσεις πάντα υπάρχουν. Μπορούμε μάλιστα να πούμε ότι ποτέ δεν ήταν τόσο ζωντανές όσο αυτήν τη στιγμή που η λογική, αντίθετ5α, είναι τόσο απαραίτητη. Η σύγκριση ανάμεσα στις φιλοσοφικές θεωρίες και τη συμπεριφορά εκείνων που τις διδάσκουν είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο. Αλλά πρέπει να παραδεχτούμε ότι μεταξύ των στοχαστών που δέχονται πως η ζωή δεν έχει νόημα κανείς δεν έφτασε στο σημείο να την αρνηθεί, εκτός απ' τον Κιρίλωφ - που είναι μυθιστορηματικός ήρωας - τον Πενεγκρίνο [ Έχω ακούσει να μιλάνε για ένα μεταπολεμικό συγγραφέα, εφάμιλλο του Περεγκρίνου, που αφού τελείωσε το πρώτο του βιβλίο αυτοκτόνησε για να δημιουργήσει ενδιαφέρον γύρω απ' το έργο του. Το ενδιαφέρον πράγματι δημιουργήθηκε, μα το βιβλίο κρίθηκε ως αποτυχημένο] - γνωστό απ' τον Λουκιανό - και τον Ζυλ Λεκιέ που εκθειάζει την υπόθεση. Για να γελάσουν αναφέρουν συχνά τον Σοπενάουερ που έπλεκε το εγκώμιο της αυτοκτονίας μπροστά σ' ένα τραπέζι γεμάτο φαγητά. Δεν είναι αστείο αυτό. Το να μη σέβεσαι μ' αυτό τον τρόπο το τραγικό, δεν είναι σπουδαίο, φτάνει όμως για να κρίνεις τον άνθρωπο.

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΣΙΣΥΦΟΥ - Το παράλογο και η αυτοκτονία - ΑΛΜΠΕΡΤ ΚΑΜΥ
Πρέπει λοιπόν να πιστέψουμε πως - μπροστά σ' αυτές τις αντιφάσεις και ασάφειες -δεν υπάρχει καμιά σχέση ανάμεσα στην γνώμη που μπορεί να έχουμε για τη ζωή και τη χειρονομία που κάνουμε για να την αφήσουμε; Δεν υπερβάλλουμε. Στον έρωτα ενός ανθρώπου για τη ζωή υπάρχει κάτι δυνατότερο απ' όλες τις αθλιότητες του κόσμου. Η κρίση του κορμιού αξίζει περισσότερο απ' την κρίση του πνεύματος και μπροστά στην εκμηδένιση το κορμί υποχωρεί. Συνηθίζουμε να ζούμε προτού συνηθίσουμε να σκεφτόμαστε. Σ' αυτήν τη διαδρομή που κάθε μέρα μας φέρνει κοντύτερα στο θάνατο το κορμί διατηρεί αυτή την αναπόφευκτη προτεραιότητα. Τελικά, η ουσιαστική αντίφαση υπάρχει σ' αυτό που θα ονομάσω υπεκφυγή, γιατί συγχρόνως είναι κάτι λιγότερο και περισσότερο από την ικανοποίηση, με την έννοια που δίνει στη λέξη ο Πασκάλ. Η θνητή υπεκφυγή είναι η ελπίδα και αποτελεί το τρίτο θέμα αυτού του δοκιμίου. Η ελπίδα μιας άλλης ζωής που πρέπει "να αξίζει", ή η φρεναπάτη εκείνων που ζουν όχι για την ίδια τη ζωή, μα για κάποια μεγάλη ιδέα που τη διέπει, την εξυψώνει, της δίνει ένα νόημα και την προδίνει.

Έτσι όλα οδηγούν στη σύγχυση. Δεν είναι μάταιο το ότι ως εδώ παίζαμε με τις λέξεις και κάναμε πως πιστέψαμε ότι η άρνηση ενός νοήματος στη ζωή οδηγεί οπωσδήποτε στο συμπέρασμα ότι δεν αξίζει τον κόπο να τη ζεις. Πράγματι, σ' αυτές τις δυο γνώμες δεν υπάρχει τίποτα το υπερβολικό. Πρέπει μονάχα να μη μας πλανήσουν οι συγχύσεις, οι διαστάσεις και οι ασάφειες που έχουμε μέχρι τώρα επισημάνει. Πρέπει να απομακρυνθούμε απ' όλα αυτά και να πάμε κατ' ευθείαν στο αληθινό πρόβλημα. Αυτοκτονεί κανείς γιατί δεν αξίζει τον κόπο να ζήσει τη ζωή, να μια αναμφισβήτητη αλήθεια - άκαρπη όμως γιατί είναι αυτόδηλη. Αλλά μήπως αυτή η προσβολή, αυτή η άρνηση που μέσα της βυθίζουμε την ύπαρξη, οφείλεται στο ότι η ζωή δεν έχει κανένα νόημα; Μήπως ο παραλογισμός της ζωής μας αναγκάζει να φύγουμε απ' αυτή με την ελπίδα ή την αυτοκτονία; Να σε τι πρέπει ν' απαντήσουμε, τι πρέπει να γνωστοποιήσουμε και να εξηγήσουμε παραμερίζοντας όλα τ' άλλα. Το παράλογο οδηγεί στο θάνατο; Σ' αυτό το πρόβλημα πρέπει να δώσουμε το προβάδισμα, τοποθετώντας το μακριά από κάθε μέθοδο σκέψης και πνευματικούς ακροβατισμούς. Σ' αυτή την αναζήτηση, οι διαφορές, οι αντιφάσεις και η ψυχολογία, που ένα "αντικειμενικό" πνεύμα ξέρει πάντα να παρεμβάλλει σε όλα τα προβλήματα, δεν έχουν καμιά θέση. Εδώ, το μόνο που χρειάζεται, είναι μια σκέψη που δεν αιτιολογεί, δηλαδή μια σκέψη λογική. Αυτό δεν είν' εύκολο. Το να σκέφτεσαι λογικά, είναι πάντα απλό. Μα είναι σχεδόν αδύνατο να σκέφτεσαι λογικά ως το τέλος. Οι άνθρωποι που πεθαίνουν με τα ίδια τους τα χέρια ακολουθούν, έτσι, τη συναισθηματική τους πλευρά ως το τέλος. Η σκέψη της αυτοκτονίας μου δίνει λοιπόν την ευκαιρία να θέσω το μοναδικό πρόβλημα που μ' ενδιαφέρει: υπάρχει λογική που φτάνει ως το θάνατο; Δεν μπορώ να το μάθω παρά διανύοντας ανεπηρέαστα αυτό το μοναδικό φως της αλήθειας με τη βοήθεια ενός συλλογισμού που τον ονομάζω παράλογο συλλογισμό. Πολλοί άρχισαν να τον κάνουν. Δεν ξέρω αν εξακολουθούν.

Όταν ο Καρλ Γιάσπερς, ανακαλύπτοντας το ανέφικτο της ενιαίας συγκρότησης του κόσμου, αναφωνεί: "Αυτός ο περιορισμός με οδηγεί στον εαυτό μου απ' όπου δεν υποχωρώ ούτε ένα βήμα, στην αντικειμενική άποψη που παρουσιάζω, με οδηγεί εκεί όπου ούτε εγώ ούτε η ύπαρξη του άλλου μπορεί να γίνει αντικείμενο για μένα", επικαλείται, ύστερα από πολλούς άλλους, αυτούς τους έρημους και άνυδρους τόπους όπου η σκέψη φτάνει σ' αδιέξοδο. Ύστερα από πολλούς άλλους, πραγματικά, αλλά πόσο βιαστικούς να βγουν από κει. Στην τελευταία αυτή καμπή που η σκέψη ταλαντεύεται φτάσαν πολλοί κι ανάμεσά τους οι πιο σεμνοί. Αυτοί που παραιτήθηκαν τότε από το πολυτιμότερο αγαθό, τη ζωή τους. Άλλοι, πνευματικές προσωπικότητες, επίσης παραιτήθηκαν, κατέληξαν όμως στην αυτοκτονία της σκέψης τους που αποτελούσε τη γνησιότερη επανάστασή τους. Η πραγματική προσπάθεια είναι να επιμένεις στο αντίθετο όσο μπορείς και να εξετάζεις από κοντά την άμορφη βλάστηση αυτών των μακρινών τόπων, όσο είναι δυνατό. Τα προσόντα που πρέπει να έχει κανείς για να παρατηρήσει αυτό το απάνθρωπο παιχνίδι, όπου το παράλογο, η ελπίδα κι ο θάνατος ανταλλάσσουν επιχειρήματα, είναι η επιμονή κι η διορατικότητα. Το πνεύμα μονάχα μ' αυτά μπορεί ν' αναλύσει - προτού περιγράψει κι αναστήσει - τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος σ' αυτό το βασικό κι ανάερο χορό.

''Ω ψυχή μου, μη ζητάς αθάνατη ζωή, αλλ' επιδίωκε μονάχα ό,τι μπορείς να κατορθώσεις.''
ΠΙΝΔΑΡΟΣ, 3ος Πυθιόνικος

ΠηγήΑΛΜΠΕΡΤ ΚΑΜΥ, Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΣΙΣΥΦΟΥ - ΔΟΚΙΜΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ

Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Βγες από τη λογική σου




Ακολουθώντας την διαισθητική σου καθοδήγηση - Βγες από τη λογική σου

Απόφευγε να εκλογικεύεις το μέλλον σου. Έτσι κι αλλιώς, μ' αυτό τον τρόπο απλώς αναμασάς την τσίχλα των φόβων σου. Να θυμάσαι ότι είσαι ένας πνευματικός δημιουργός, ότι η ψυχή σου ξέρει πού και πώς να σε οδηγήσει και το κάνει αυτήν τη στιγμή.
Ηρέμησε. Σώπαινε όποτε είναι δυνατόν. Εξάλειψε το θόρυβο γύρω σου. Κλείσε το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Μη φορτώνεις το νου σου με άχρηστες γνώμες που μεταμφιέζονται σε ακλόνητα στοιχεία. Απόκτησε τη συνήθεια να στοχάζεσαι και να είσαι δεκτικός στο πνεύμα. Διαλογίσου και χαλάρωσε.


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μπουρέκι Κολοκύθας με Δυόσμο και Μυζήθρα



       Μπουρέκι Κολοκύθας με Δυόσμο και Μυζήθρα

Το μπουρέκι είναι μια παραδοσιακή συνταγή της Κρήτης με κύρια συστατικά κολοκύθια, πατάτες, δυόσμο και μυζήθρα. Μια πολύ ωραία παραλαγή με κόκκινη κολοκύθα(μπορείτε να το κάνετε και με “κανονικά” κολοκύθια) είναι η παρακάτω.

2 κιλά καθαρισμένη κολοκύθα κομμένη σε πολύ λεπτές φέτες

2 πατάτες κομμένες σε ροδέλες
2 ξερά κρεμμύδια ψιλοκομμένα
1/2 κιλό μυζήθρα
1/2 ποτήρι ελαιόλαδο
1 ματσάκι δυόσμος φρέσκος
αλεύρι
αλάτι
πιπέρι

Καθαρίζουμε την κολοκύθα και την κόβουμε σε πολύ λεπτές φέτες. 

Την αλατίζουμε και την αφήνουμε σε σουρωτήρι για μισή τουλάχιστον ώρα ώστε να στραγγίσει από τα νερά της.

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς κελσίου

Κόβουμε τις πατάτες σε ροδέλες και αλατίζουμε. Ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι

Ανακατεύουμε σε μεγάλο σκεύος όλα τα υλικά εκτός από το αλεύρι.

Λαδώνουμε βαθύ ταψί και απλώνουμε τα υλικά σε στρώσεις. Πασπαλίζουμε κάθε στρώση με λίγο αλεύρι χρησιμοποιώντας ένα μικρό σουρωτήρι

Ψήνουμε για 2 περίπου ώρες.


demideli.com


Παλιά σεμέν και καρέ ως ντεκόρ


Πώς να αξιοποιήσετε παλιά σεμέν και καρέ ως ντεκόρ

Στα περισσότερα ελληνικά σπίτια υπάρχουν κάποια πανέμορφα κεντήματα, τα οποία έχοντας περάσει από χέρι σε χέρι, μένουν κρυμμένα στα συρτάρια.

Είναι αλήθεια, πως όσο χαριτωμένα και περίτεχνα κι αν είναι τα παλιά σεμέν και καρέ που είχαν οι γιαγιάδες μας στα σπίτια τους, θα ήμασταν διστακτικές να τα στολίσουμε στα πιο σύγχρονα σπίτια σε ένα τραπέζ
ι όπως έκαναν οι παλιότερες γενιές.

Για αυτό και η ιδέα ότι μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει όλα αυτά τα κομμάτια παραδοσιακής τέχνης, που ξυπνούν τόσες αναμνήσεις από το παρελθόν, για να δημιουργήσει όμορφους και πρωτότυπους πίνακες για τη διακόσμηση των τοίχων, μας έχει πραγματικά ενθουσιάσει!

• Για τη δημιουργία των διακοσμητικών τοίχου με δαντέλα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως βάση μονόχρωμους καμβάδες ή κορνίζες με έντονα χρώματα στο background, έτσι ώστε τοποθετώντας πάνω σε αυτά τα σεμέν ή τα καρέ σας, να αναδεικνύονται οι πανέμορφες λεπτομέρειες που τα καθιστούν τόσο μοναδικά.

• Αν έχετε στη διάθεσή σας πολλά, διαφορετικά σεμέν ή καρέ, μπορείτε και πάλι να τα χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήστε μία σύνθεση τοίχου με πολλά κάδρα.

• Μπορείτε να χρησιμοποιήστε τα κομμάτια που έχετε στη διάθεσή σας ως έχουν, ή να χρησιμοποιήσετε στοιχεία αυτών που ταιριάζουν στις δικές σας κορνίζες.

Ακόμα και παλιά, μεγάλα πλεκτά τραπεζομάντηλα μπορούν να μεταμορφωθούν σε μεγάλα, επιβλητικά έργα τέχνης.

Οι πίνακες αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλους τους χώρους: από το σαλόνι, την τραπεζαρία, την κουζίνα και το χωλ, ως και την κρεβατοκάμαρα, φέρνοντας μία διάθεση νοσταλγίας, αναδεικνύοντας το ρομαντικό, vintage ύφος του χώρου.

Έχουμε ωστόσο συναντήσει και πιο τολμηρές εφαρμογές της ιδέας, ακόμα και σε πιο μοντέρνους χώρους όπως αυτός της παρακάτω κρεβατοκάμαρας, που επιτυγχάνει ένα τόσο εντυπωσιακό αποτέλεσμα, συνδυάζοντας το παλιό με το καινούριο.

Κείμενο - Επιμέλεια: Νατάσα Λιανοπούλου

design-district.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Η φυματίωση επιστρέφει


Φυματίωση

f10944a812666682cfced88e6f452e0f.jpg
Η φυματίωση επιστρέφει στην Ευρώπη, ανθεκτικότερη από ποτέ

Με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθούν οι επιστήμονες τα κρούσματα φυματίωσης σε Αφρική, Ασία και λατινική Αμερική να αυξάνονται. Ιδιαίτερα όμως τους ανησυχούν τα κρούσματα που αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή ήπειρο και τα οποία είναι τόσο ανθεκτικά πλέον που ακόμη και 4 ισχυρότατα αντιβιοτικά φάρμακα δυσκολεύονται να την καταπολεμήσουν...
Σε μια μεγάλη διεθνή μελέτη που δημοσιεύεται στην ιατρική επιθεώρηση Lancet, ερευνητές βρήκαν ότι η αναλογία τόσο της πολυανθεκτικής φυματίωσης (MDR-TB) όσο και της εξαιρετικά πολυανθεκτικής φυματίωσης (XDR-TB) είναι υψηλότερα απ' ό,τι πιστευόταν και απειλούν τις παγκόσμιες προσπάθειες για να περιοριστεί η διάδοση της νόσου.

"Οι περισσότερες διεθνείς συστάσεις για τον έλεγχο της φυματίωσης έχουν γίνει με προϋπόθεση ότι η MDR-TB θα βρίσκεται γύρω στο 5%. Όμως τώρα το ποσοστό της είναι 10 φορές υψηλότερο σε ορισμένα μέρη, όπου σχεδόν οι μισοί από τους ασθενείς ... μεταδίδουν στελέχη της MDR", αναφέρει σ' ένα σχόλιό του στη μελέτη ο Σβεν Χόφνερ του Σουηδικού Ινστιτούτου Ελέγχου Μεταδιδόμενων Νόσων.

Η φυματίωση είναι ήδη μια πανδημία που κατά το 2010 έπληξε 8,8 εκατ. ανθρώπους και στοίχισε τη ζωή σε 1,4 εκατ. Η ανθεκτική στα φάρμακα φυματίωση είναι πιο δύσκολη και δαπανηρή στην αντιμετώπισή της από τη συνηθισμένη φυματίωση και είναι συχνότερα θανατηφόρα. Η θεραπεία ακόμη και της συνηθισμένης φυματίωσης είναι μια μακρά διαδικασία. Οι ασθενείς χρειάζεται να παίρνουν ένα κοκτέιλ ισχυρών αντιβιοτικών επί έξι μήνες. Πολλοί ασθενείς δεν ολοκληρώνουν σωστά τη θεραπεία τους και αυτό είναι ένας παράγοντας που έχει τροφοδοτήσει τη διάδοση των μορφών της νόσου που είναι ανθεκτικές στα φάρμακα.

Οι θεραπείες της πολυανθεκτικής φυματίωσης μπορεί να κοστίσουν 200 φορές περισσότερα από αυτές της συνηθισμένης φυματίωσης, δήλωσε ο Τομ Ίβανς, επικεφαλής των επιστημόνων της Aeras, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που αναπτύσσει νέα εμβόλια κατά της φυματίωσης. Μπορεί επίσης να προκαλέσουν σοβαρές παρενέργειες όπως κώφωση και ψύχωση και μπορεί να χρειαστούν δύο χρόνια για να ολοκληρωθούν.

Στις ΗΠΑ, η θεραπεία της πολυανθεκτικής φυματίωσης μπορεί να κοστίσει 250.000 δολάρια ή και περισσότερα για κάθε ασθενή. Σε πολλές φτωχότερες χώρες, το κόστος είναι καταστροφικό για τα συστήματα υγείας και τις οικογένειες των ασθενών.

iatropedia.com

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Αναστασία Μάλλου, ή Tess Mallos



Πέθανε η γυναίκα που έμαθε τους Αυστραλούς να τρώνε ελληνικά

Στα 79 της χρόνια έφυγε, χτυπημένη από τον καρκίνο, η γυναίκα που έκανε διάσημη την ελληνική κουζίνα στη μακρινή Αυστραλία.
Πρόκειται για την Αναστασία Μάλλου, ή Tess Mallos, όπως έγινε ευρέως γνωστή, τόσο από τις τηλεοπτικές εμφανίσεις της όσο και από τα βιβλία μαγειρικής της.
Η επιτυχία που γνώρισε η γυναίκα, που αφιέρωσε τη ζωή της στη διάδοση της ελληνικής κουζίνας, υπήρξε μεγάλη. Το βιβλίο της «The Complete Middle East Cookbook» (1979) έχει πουλήσει έως σήμερα πουλήσει 650.000 αντίτυπα και παραμένει το μεγαλύτερο bestseller βιβλίο μαγειρικής στην Αυστραλία, ενώ έχει μεταφραστεί, επίσης, στα γερμανικά και τα αραβικά.

Η Αναστασία Μάλλου έγραψε 16 βιβλία μαγειρικής και δίπλα στη μεγάλη της αγάπη, την ελληνική κουζίνα, πρόσθεσε πριν από περίπου δύο χρόνια μία ακόμη: την εξωτική μαροκινή κουζίνα.

Συνολικά τα βιβλία της έχουν πουλήσει περισσότερα από 2 εκ. αντίτυπα.

newsit.gr


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Η Ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων (38)

Από παλιό περιοδικό "Ραδιοτηλεόραση"
Στα τρυπημένα σημεία λέει "και" "και"
Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-
        Ειδικές διατάξεις και τα...κόμιστρα των αμαξιών  
               

Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

Φθόνος και Φιλαργυρία

πηγή:  http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/03/blog-post.html#.UEO_QiL20yk

Φθόνος και Φιλαργυρία

Γεράσιμος Πολίτης 2012-02-29T23:59:00+02:00
Φθόνος και Φιλαργυρία | Αυτογνωσία - Ψυχολογιά
Φθόνος: Με την προσπάθειά του για υπεροχή και εξουσία φτάνει συχνά ο άνθρωπος στα χαρακτηριστικά του φθόνου. Η απόσταση που χωρίζει έναν άνθρωπο από τον υπεράνθρωπο σκοπό του γίνεται αισθητή απ' αυτόν, όπως είναι γνωστό, με τη μορφή του αισθήματος κατωτερότητας. Τον καταθλίβει και τον γεμίζει τόσο πολύ, ώστε από τη συμπεριφορά του και τον τρόπο της ζωή του αποχτούμε την εντύπωση ότι αυτός ο άνθρωπος βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά από την πραγματοποίηση των επιδιώξεών του. Εξαιτίας της χαμηλής αυτοεκτίμησης και της δυσαρέσκειάς του καταλήγει συχνά σε μια διαρκή αναμέτρηση του τι έχουν πετύχει οι άλλοι, πώς φέρονται απέναντί του και γενικά αισθάνεται ταπεινωμένος. Αυτό μπορεί να συμβαίνει κι όταν ακόμη έχει πιο πολλά από τους άλλους. Όλες αυτές οι μορφές του αισθήματος αναπηρίας είναι σημάδια μιας σκεπασμένης ανικανοποίητης ματαιοδοξίας, μιας θέλησης να έχει όλο και περισσότερα, μιας διάθεσης να τα έχει όλα. Βέβαια αυτοί οι άνθρωποι δε λένε ότι τα θέλουν όλα, γιατί εμποδίζονται από το κοινωνικό αίσθημα να εκδηλώνονται έτσι, όμως συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο, σα να τα ήθελαν όλα.

Είναι ευνόητο ότι τα αισθήματα του φθόνου που προκαλούνται απ' αυτή τη διαρκή αναμέτρηση, δε μπορεί να επιδρούν ευεργετικά στις δυνατότητες για ευτυχία. Ωστόσο όσο και αν μας είναι αντιπαθείς εξαιτίας της δύναμης του κοινωνικού αισθήματος οι διεγέρσεις του φθόνου, όσο και αν γενικά ο φθόνος δεν προκαλεί τη συμπάθειά μας, πολύ λίγοι άνθρωποι πρέπει να υπάρχουν, οι οποίοι είναι ανίκανοι να εκδηλώσουν οποιαδήποτε μορφή φθόνου. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι κανένας μας δεν είναι απαλλαγμένος από τον φθόνο. Φυσικά δεν προβάλλεται αυτό πάντα καθαρά μέσα στο κανονικό ρεύμα της ζωής. Όταν όμως ένας άνθρωπος υποφέρει και αισθάνεται καταπιεζόμενος, όταν νοιώθει την έλλειψη σε χρήματα, ρούχα, τρόφιμα και θέρμανση, όταν περιορίζονται οι ελπίδες του για το μέλλον και δε βλέπει καμία διέξοδο απ' αυτή τη δύσκολη κατάστασή του, τότε θα κατανοήσουμε ότι ένα ανθρώπινο γένος, όπως το σημερινό που τώρα μόλις βρίσκεται στην αρχή του πολιτισμού, θα αισθανθεί τον φθόνο, έστω και αν του τον απαγορεύουν η θρησκεία και η ηθική. Έτσι θα κατανοήσουμε επίσης και τον φθόνο αυτών που δεν έχουν τίποτε. Ο φθόνος αυτός θα μάς είναι ακατανόητος, μόνο αν βρισκόταν κάποιος να μας φέρει την απόδειξη ότι άλλοι άνθρωποι μέσα στην ίδια κατάσταση δε θα προσβάλλονταν από το αίσθημα του φθόνου. Μ' αυτό θέλουμε μόνο να διαπιστωθεί ότι με τη σημερινή ψυχική συγκρότηση του ανθρώπου αυτός ο παράγοντας πρέπει πάντα να λογαριάζεται. Δεν μπορεί επίσης να αποφευχθεί το φούντωμα του φθόνου στα άτομα ή στις μάζες, όταν οι περιορισμοί τραβούν πολύ μακριά. Αν και δεν επιδοκιμάζουμε τις αποκρουστικές μορφές που μ' αυτές πολλές φορές παρουσιάζεται ο φθόνος, πάλι πρέπει να πούμε πως δεν ξέρουμε πραγματικά κανένα μέσο σ' αυτές τις περιπτώσεις να εξουδετερώσουμε τον φθόνο και το μίσος που συχνά συνδέεται μαζί του. Ένα πράγμα είναι φανερό εκ των προτέρων για τον καθένα που ζει στην κοινωνία μας, πως δεν πρέπει να πειραματιζόμαστε μ' αυτού του είδους τις διεγέρσεις, να μην τις προκαλούμε, πως πρέπει να έχουμε το αίσθημα της διακριτικότητας και να μη δημιουργούμε ή μεγαλώνουμε τέτοια φαινόμενα. Μολονότι μ' αυτό δε διορθώνεται τίποτε, είναι το ελάχιστο που μπορούμε να απαιτήσουμε από έναν άνθρωπο: να μην κομπάζει για την υπεροχή της στιγμής που έχει επιτύχει, γιατί μ' αυτό τον τρόπο κάποιον θα πληγώσει.

Μέσα σ' αυτό το χαρακτηριστικό στοιχείο βλέπουμε την αδιάσπαστη σχέση του ενός προς το σύνολο. Κανένας δεν μπορεί να υψωθεί πάνω από την κοινότητα και να διευρύνει την εξουσία του πάνω στους άλλους, χωρίς ταυτόχρονα να ξεσηκώσει στην αντίθετη πλευρά δυνάμεις που θα αποβλέπουν να εμποδίσουν την προσπάθειά του. Ο φθόνος προκαλεί πάντοτε ενέργειες και μέτρα που αποβλέπουν στην αποκατάσταση της ισονομίας και της ισοτιμίας των ανθρώπων. Έτσι εγγίζουμε με τη σκέψη και με το συναίσθημά μας μια βασική αρχή της ανθρώπινης κοινωνίας που δεν μπορεί να τραυματιστεί σε κανένα σημείο της χωρίς να ξεσηκώσει κάπου αλλού αντίθετες δυνάμεις, δηλαδή τον νόμο της ισότητας όλων των ανθρώπων.

Η μορφή έκφρασης του φθόνου είναι μιμική, αναγνωρίζεται εύκολα στο βλέμμα. Ο φθόνος εκφράζεται επίσης και φυσιογνωμικά και εξωτερικεύεται με ορισμένες φράσεις. Γίνεται λόγος για κίτρινο και ωχρό φθόνο και μ' αυτό υπονοείται πως το αίσθημα του φθόνου επηρεάζει την κυκλοφορία του αίματος. Οργανικά ο φθόνος δεν εκδηλώνεται αλλιώτικα παρά με τη συστολή των εξωτερικών αιμοφόρων αγγείων.

Όσο αφορά την παιδαγωγική γνώση, πρέπει να καταβάλουμε προσπάθεια ώστε τις διεγέρσεις του φθόνου, αφού δεν μπορούμε να τις εξαφανίσουμε από τον κόσμο, τουλάχιστο να τις κάνουμε χρήσιμες για το γενικό καλό και να προσπαθήσουμε να τις στρώσουμε σ' ένα δρόμο, που πάνω του, χωρίς μεγάλες αναστατώσεις, θα μπορέσουν να γίνουν γόνιμες για την ψυχική ζωή. Αυτό ισχύει τόσο για το άτομο, όσο και για τη μάζα. Στη ζωή του ξεχωριστού ατόμου πρέπει να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε για τέτοια παιδιά δραστηριότητες που ανυψώνουν την αυτοσυνείδηση. Στη ζωή των λαών δε μένει σχεδόν τίποτε άλλο, παρά σ' εκείνους, οι οποίοι αισθάνονται παραμερισμένοι και ίσως παρακολουθούν με άγονο φθόνο πώς αυξάνεται η ευημερία άλλων λαών, να αποδείξουμε και να διευκολύνουμε τον δρόμο για την ανάπτυξη αδρανών δυνάμεων. Ένας άνθρωπος που σ' όλη τη διάρκεια της ζωής του είναι γεμάτος φθόνο, είναι άγονος για τη συμβίωση. Πάντοτε θα δείχνει τη διάθεση κάτι ν' αρπάξει από τον άλλο, να τον ζημιώσει κι οπωσδήποτε να τον ενοχλήσει, θα έχει την τάση να εφευρίσκει δικαιολογίες και να ρίχνει την ευθύνη στους άλλους για ό,τι δεν κατάφερε να επιτύχει. Θα γίνει ο τύπος του εριστικού, του οχληρού ανθρώπου που δε δίνει πολλή σημασία στις καλές σχέσεις με τους άλλους, που δεν κάνει καμιά προετοιμασία να γίνει ικανός για μια συμβίωση μαζί τους. Επειδή δε θα κάνει ποτέ τον κόπο να νοιώσει την ψυχή του άλλου, θα μείνει για πάντα κακός ανθρωπογνώστης και θα πληγώνει τους άλλους με τις κρίσεις του. Δεν πρόκειται να συγκινηθεί αν κάποιος άλλος υποφέρει εξαιτίας της συμπεριφοράς του. Ο φθόνος μπορεί ακόμη να παρασύρει τόσο μακριά τον άνθρωπο, που να αισθάνεται ένα είδος ικανοποίησης για τα βάσανα του πλησίον του.

Φιλαργυρία

Φθόνος και Φιλαργυρία | Αυτογνωσία - Ψυχολογιά
Στενά συγγενής με τον φθόνο, πολλές φορές συνδεμένη μ' αυτόν, είναι η φιλαργυρία. Δεν εννοούμε μόνο εκείνο το είδος της φιλαργυρίας που περιορίζεται στη συσσώρευση χρημάτων, αλλά τη γενική μορφή που εκφράζεται ουσιαστικά στην απροθυμία του φιλάργυρου να προσφέρει στον άλλο κάποια χαρά, στη μειωμένη αφοσίωση στο άτομο και το σύνολο, στην ύψωση ενός τείχους ανάμεσα στον φιλάργυρο και τον υπόλοιπο κόσμο που θα σιγουρέψει μόνο για τον εαυτό του τους φτωχικούς του θησαυρούς. Διακρίνεται εύκολα η σχέση που υπάρχει από τη μια μεριά με τη φιλοδοξία και τη ματαιοδοξία και από την άλλη με τον φθόνο. Δε λέει κανείς πολλά όταν ισχυρίζεται πως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά υπάρχουν ταυτόχρονα στον ίδιο άνθρωπο και δε χρειάζεται να θεωρήσουμε κανένα σα σπουδαίο ανθρωπογνώστη αν, διαπιστώνοντας μια από αυτές τις ιδιότητες, ισχυριστεί ότι υπάρχουν και οι άλλες.

Χαρακτηριστικά τσιγγουνιάς παρουσιάζει, έστω και σε ίχνη, ακόμη και ο σημερινός, ο πολιτισμένος άνθρωπος. Το πολύ - πολύ μπορεί να τα καλύψει με μια υπερβολική γενναιοδωρία, που ίσως δεν είναι τίποτε άλλο από μια δωρεά ελεημοσύνης, μια προσπάθεια να ανυψώσει με χειρονομίες γενναιοδωρίας το αίσθημα της δικής του προσωπικότητας σε βάρος των άλλων. Κάτω από ορισμένες συνθήκες, κυρίως όταν ο φιλάργυρος χρησιμοποιεί ορισμένους τρόπους ζωής, μπορεί να φανεί η φιλαργυρία ακόμη και σαν πολύτιμη ιδιότητα. Π.χ. όταν ένας άνθρωπος τσιγκουνεύεται τον χρόνο ή την εργατική του δύναμη και μ' αυτό δημιουργεί κάποιο μεγάλο έργο. Υπάρχει σήμερα μια επιστημονική και ηθική κατεύθυνση που ακριβώς τόσο πολύ μετατοπίζει στο προσκήνιο την οικονομία του χρόνου, ώστε απαιτεί κάθε άνθρωπος να χρησιμοποιεί με οικονομία τον χρόνο και την εργατική του δύναμη. Στη θεωρία αυτό ακούγεται πολύ ευχάριστα. Όπου όμως θα βρούμε αυτή την αρχή εφαρμοζόμενη στην πράξη, θα δούμε πως σ' αυτή τα πάντα τα ρυθμίζει μόνο ο σκοπός της δύναμης και της υπεροχής. Τις πιο πολλές φορές γίνεται κατάχρηση αυτής της αρχής που μας δίνει η θεωρία και εκείνος που τσιγκουνεύεται τον χρόνο και την εργατική δύναμη προσπαθεί να μεταθέσει στους ώμους των άλλων τα βάρη που προέρχονται απ' αυτή την τσιγγουνιά. Μια τέτοια άποψη θα τη σταθμίσουμε και θα την αξιολογήσουμε μονάχα ανάλογα με την ωφέλεια που έχει για το σύνολο. Ολόκληρη η εξέλιξη της τεχνικής στην εποχή μας απαιτεί τη μεταχείριση του ανθρώπου σα να είναι και αυτός μηχανή. Επιβάλλει στη ζωή του αρχές που ίσως ως ένα βαθμό να είναι δικαιολογημένες από τεχνική άποψη, σε σχέση όμως με την ανθρώπινη συμβίωση οδηγούν στην ερήμωση, την απομόνωση και τον ακρωτηριασμό του ανθρώπου. Γι' αυτό θα είναι καλύτερα να ρυθμιστούν τα πράγματα έτσι που προτιμότερο θα είναι να δίνουμε, παρά να αποταμιεύουμε. Μια αρχή που γενικά δεν πρέπει να διαστρεβλωθεί, να μην είναι δυνατή ούτε επιτρεπτή η κακομεταχείρισή της, όταν έχουμε στον νου μας το καλό των συνανθρώπων.

Πηγή: Alfred Adler - Ανθρωπογνωσία, Μετάφραση: Σταύρος Καμπουρίδης, Εκδόσεις Ηλία Μανιατέα, Αθήνα

Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δύο ήλιοι δυο φεγγάρια ...

ΕΚ ΤΗΣ ΣΙΝΑΣΟΥ ΤΗΣ ΚΑΠΑΔΟΚΙΑΣ

Δύο ήλιοι δυο φεγγάρια επολεμούσανε

να μας χωρίσουν 'θελαν και δεν μπορούσανε.
Εσύ στο παραθύρι κ'εγώ στα βάσανα,

ρίξε με την σουγιά σου να κόψω λάχανα.
Ο ήλιος βασιλεύει στα παραθύρια σου
και συ δαιβόλου κόρη, βάφεις τα φρύδια σου.
Εσύ 'σαι το σταφύλι κ΄εγώ το τσάμπουρο,
φίλα με συ στα χείλη κ'εγώ στο μάγουλο.
Έσυ 'σαι η αιτία που μελλώ να χαθώ
και τον επάνω κόσμον να τον υστερηθώ.
Έβγα στο παραθύρι να διής τι γίνεται,
το αίμα της καρδια μου για σενα χυνεται.
 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις