Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

EΛΛΗΝΑΣ..

πηγή: http://filonoi.gr/ellhn-1500-xronia-apagoreyotan-me-poinh-thanatoy/

EΛΛΗΝΑΣ..

1500 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΝ ΑΥΤΗ Η ΛΕΞΗ ΜΕ ΠΟΙΝΗ ΘΑΝΑΤΟΥ.

Του Θωμά Ηλιόπουλου*


ΘΩΜΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
  • Η μεγαλύτερη καταστροφή του ελληνισμού –χωρίς αμφιβολία– έγινε κατά τη διάρκεια του 4ου μ.Χ. αιώνα. Από τότε και για τα επόμενα 1500 χρόνια ακόμη και το όνομα Έλληνας απαγορεύτηκε τελείως να χρησιμοποιείται. Στη διάρκεια αυτών των 1500 ετών ψάξτε να βρείτε το όνομα Έλληνας σε ό,τι έμεινε γραπτό στην eλληνική γλώσσα. Δεν υπάρχει. Έγινε καταπιεστικά Ρωμαίος ή Ρωμιός και η Ελλάδα και οι Έλληνες ξεχάστηκαν για πάντα. 
  • Το όνομα Έλληνας ήταν απαγορευμένο επί ποινή ΘΑΝΑΤΟΥ.
  • Συκοφαντήθηκε ανελέητα και κακόβουλα και έγινε συνώνυμο του ειδωλολάτρη, μία λέξη ειδικά κατασκευασμένη για τους έλληνες μόνο με «πνευματική» μανία.
  • Κατά το υπόλοιπο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, τα χρόνια του Βυζαντίου και κατά την τουρκοκρατία, ο ραγιάς Ρωμιός είχε ξεχάσει τελείως την Ελλάδα, την ελληνικότητά του και το ίδιο το όνομά του. Τον έκαναν να απεχθάνεται τον έλληνα και για αυτό έγινε ρωμιός και μάλιστα να είναι υπερήφανος για αυτό. Κανένας άλλος λαός στον κόσμο δεν πέταξε το όνομά του για να πάρει το όνομα του κατακτητή. Θλιβερό κατάντημά μας. Έμεινε, όμως, η ελληνική γλώσσα η οποία εξυπηρέτησε το εκάστοτε κατεστημένο, αλλά και αυτή αλλοιώθηκε βάναυσα να το υπηρετεί. Χιλιάδες λέξεις της πήραν άλλη σημασία που ήθελαν οι κατακτητές οι οποίοι ήξεραν ότι ένα λαό τον κατακτάς όταν όντως του αλλάζεις τη γλώσσα του.
  • Η 25η Μαρτίου 1821 έφτασε σαν ένας εφιάλτης και τον ξύπνησε, γιατί στο βαθύ υποσυνείδητο όλοι οι σκλάβοι Ρωμιοί ήξεραν ότι ήταν «Έλληνοι». Ευτυχώς τους είχε μείνει και αυτό μέσα στη ρωμαίικη παράδοση. Τα δημοτικά μας τραγούδια και πάλι ευτυχώς κράτησαν κάτι από αυτή την καταστροφική ισοπέδωση. Αυτή ήταν η ζοφερή κατάσταση των Ελλήνων όταν ανέτειλε το 1821.
  • Κατά την Αναγέννηση οι Ευρωπαίοι μάς «άνοιξαν» λίγο τα μάτια, αλλά η λάμψη της, δυστυχώς, δεν μπορούσε να φτάσει σε κάθε ελληνική γωνιά της Μεσογείου.
  •  Εξάλλου ακολούθησαν και τα 400 χρόνια της μαύρης Τουρκοκρατίας. Μέχρι και το 1821 –και πολύ μετά από αυτό– η πραγματικότητα ήταν ότι όλος ο Ελληνισμός έμεινε πρώτα από όλα ανιστόρητος και συνεπώς ανελλήνιστος. Η ρωμιοσύνη τον κρατούσε απολίτιστο και κάτω από την εξουσία των δογμάτων και τον τυραννούσε πολιτικά, αλλά περισσότερο πνευματικά. 
  • Ακόμη και μετά το 1821 η Ευρώπη φιλελληνικά προσπάθησε να μάς βοηθήσει, αλλά το ρωμαίικο έμεινε πάντοτε εναντίον της Ελλάδας και κάθε τι ελληνικό. Ακόμη και σήμερα ονομάζουμε τους προγόνους μας, τους φωτοδότες της ανθρωπότητας φευ, τους ιδεολάτρες που έσπειραν το σημερινό μας πολιτισμό, χλευαστικά τους υποβιβάζουμε και τους αποκαλούμε αηδιαστικά ειδωλολάτρες!
  • Η ελληνικότητά μας ακόμη και σήμερα διαστρεβλώνεται, τις περισσότερες φορές αποκρύπτεται και αλλοιώνεται τόσο άδικα ώστε να την απωθούμε. Ο σημερινός έλληνας αγνοεί τελείως το παρελθόν του και τον εαυτό του. Με τη ρωμιοσύνη γίναμε ένας λαός σχιζοφρενής. Τι μέλλον μπορεί να έχει ένας λαός ο οποίος δεν γνωρίζει την ένδοξη ιστορία και το λαμπρό παρελθόν του το οποίο θα πρέπει να τον οδηγεί στο μέλλον για σημαντικότερα κατορθώματα;
  • Οι Ευρωπαίοι ακόμη και σήμερα περιμένουν σπίθες αναλαμπής από τον ελληνισμό που δεν έρχονται. Ως ρωμιοί τι έχουμε δώσει στον κόσμο; Η Ευρώπη κατά την Αναγέννηση αναγεννήθηκε μέσα στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα. Εμείς είμαστε αιώνες πίσω και ζούμε μέσα σε ένα δογματισμό και κρατικισμό που δεν είναι ελληνικά και αυτό ακριβώς μας απομονώνει από την Ευρώπη, αλλά περισσότερο εκμηδενίζει τις δημιουργικές δυνάμεις του Ελληνισμού. Με μία τόσο μακραίωνη ταπείνωση, ο σημερινός Έλληνας δεν γνωρίζει το χθες και είναι ανίκανος να προβλέψει και να βαδίσει στο ελληνικό του μέλλον. Αυτό μας έχει φέρει σε μία κατάσταση βαρβαρότητας που τη ζει σήμερα ο Έλληνας μέσα στη χρεοκοπία του.
  • Το πιο σημαντικό πράγμα που μας έφερε τα ο 1821 –εκτός από την ελευθερία από τον τουρκικό ζυγό– είναι που ξαναέφερε στην επιφάνεια και ζωντάνεψε τα ονόματα Ελλάς και Έλληνες. Να, λοιπόν γιατί η γενναία Ελληνική Επανάσταση αφορίστηκε τόσο πανηγυρικά! Η ρωμιοσύνη μάς ήθελε ανιστόρητους, βάρβαρους και σκλάβους. Ποιος το αμφιβάλει αυτό;
  • Εάν έχετε διαβάσει δύο-τρία βιβλία Ιστορίας, βάλτε το χέρι στην καρδιά σας και πέστε ότι όλα τα ανωτέρω είναι ψέματα. Η καρδιά που χτυπάει ελληνικά και βλέπει ελεύθερα και με πόνο την κατάντιά μας, θα ομολογήσει την αλήθεια που φαίνεται με γυμνό μάτι. Ας κοιτάξουμε λίγο γύρω μας.
  • Είχε απόλυτο δίκιο ο ποιητής μας Κωστής Παλαμάς που διακήρυξε:
Αυτό το λόγο θα σας πω
δεν έχω άλλο κανένα,
Μεθύστε με το αθάνατο
κρασί του Εικοσιένα.
  • Μόνο τότε θα ψάλλουμε με πολλή υπερηφάνεια τα αθάνατα λόγια του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού.
Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη
Των ελλήνων τα ιερά
Και σαν πρώτα ανδρειωμένη
Χαίρε, ω χαίρε Ελευθεριά!

ΕΠΙΜΥΘΙΟ: Ας σκεφτούμε ΟΜΩΣ τι μας λένε και τι μας συμβουλεύουν τα λόγια αυτά!
*Ο ΘΩΜΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ είναι εκπαιδευτικός στη Μελβούρνη 
 και αρθρογράφος σε ομογενειακά και Ελληνικά έντυπα.

ΑΛΜΠΕΡΤ ΣΒΑΙΤΣΕΡ


 http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/300339_377383035668088_186635618_n.jpg
  
ΑΛΜΠΕΡΤ ΣΒΑΙΤΣΕΡ(14 Ιανουαρίου 1875 - 4 Σεπτεμβρίου 1965)

Αναπλέαμε σιγά-σιγά, έχοντας αντίθετο το ρεύμα του ποταμού και αναζητούσαμε με δυσκολία το δρόμο μας ανάμεσα σε στενές διαβάσεις από άμμο. Ήτανε η εποχή της ξηρασίας. Καθισμένος στο κατάστρωμα του ενός ρυμουλκού και αδιαφορώντας για ό,τι συνέβαινε γύρω μου, προσπαθούσα να συλλάβω εκείνη τη βασική και παγκόσμια έννοια της ηθικής που δεν μας δίνει καμία φιλοσοφία. Γέμιζα τη μία σελίδα πίσω από την άλλη με μοναδικό σκοπό να συγκεντρώσω το μυαλό μου στο πρόβλημα που πάντα μου ξέφευγε. Πέρασαν έτσι δύο μέρες. Το βράδυ της τρίτης μέρας, όταν με την δύση του ήλιου προχωρούσαμε, διασκορπίζοντας μια αγέλη ιπποπόταμων, μου ήρθαν ξαφνικά, χωρίς να τις προαισθανθώ ή να τις ζητήσω, οι λέξεις "Ο σεβασμός της ζωής". Η μπρούτζινη πόρτα υποχώρησε και φάνηκε το μονοπάτι μέσα στη ζούγκλα. Επιτέλους άνοιξα το δρόμο προς το κέντρο, όπου συναντώνται η θετική άποψη της ζωής και η επιβεβαίωση του κόσμου μαζί με την ηθική. Είχα βρει τη ρίζα του προβλήματος. Ήξερα ότι το σύνολο, που καθορίζει έναν πολιτισμό άξιο του ονόματος του, βασίζεται πάνω στη σκέψη.

Ποιος είναι ο σεβασμός της ζωής και πώς γεννιέται μέσα μας;

Αν ο άνθρωπος θέλει να έχη και ξεκάθαρη ιδέα για τον εαυτό του και για τις σχέσεις του με το σύμπαν, πρέπει συνεχώς να αποφεύγη τις διάφορες έννοιες που δημιούργησε η σκέψη του και η γνώση του για να μπόρεση να σκεφθή για το βασικό, άμεσο και συνεχές γεγονός που είναι η ίδια του η συνείδηση.

Ο Ντεκάρτ ξεκινά τη σκέψη του από την αρχή: Σκέπτομαι, άρα υπάρχω. Η εκλογή αυτής της αρχής τον οδηγεί αναπόφευκτα στο δρόμο της αφηρημένης σκέψεως. Από αυτή την τεχνητή και χωρίς περιεχόμενο σκέψη, δεν μπορεί να πρόκυψη κάτι, που να ξεκαθαρίζη τις σχέσεις του ανθρώπου με το σύμπαν. Στην πραγματικότητα, το άμεσο γεγονός της συνειδήσεως, έχει ήδη ένα περιεχόμενο. Σκέπτομαι, σημαίνει ότι σκέπτομαι κάποιο πράγμα. Το πιο άμεσο διαδεδομένο της ανθρωπινής συνειδήσεως διατυπώνεται ως εξής: "Είμαι ζωή που θέλω να ζήση, πλαισιωμένη από τη ζωή που θέλει να ζήση". Είναι σαν θέληση της ζωής, πλαισιωμένη από μία θέληση της ζωής, την οποία ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται μόνος του κάθε φορά που στοχάζεται πάνω στον εαυτό του και στον κόσμο που τον περιβάλλει.

Όπως η θέληση μου για τη ζωή περιλαμβάνει μια φλογερή επιθυμία για τη συνέχιση της και αποβλέπει στη μυστηριώδη έξαρση της θελήσεως της ζωής , την οποία ονομάζουμε ευτυχία, το ίδιο περιλαμβάνει επίσης το φόβο της εξαφανίσεως και της μυστηριώδους ελαττώσεως της θελήσεως της ζωής που ονομάζεται πόνος. Έτσι συμβαίνει επίσης και με κάθε θέληση της ζωής, που υπάρχει γύρω μου, η οποία μπορεί να εκφράζεται ή να παραμένη αμίλητη έναντι μου. Ο άνθρωπος πρέπει τότε να αποφασίση πώς θα συμπεριφερθή έναντι της θελήσεως της ζωής. Μπορεί να την αρνηθή. Εάν όμως αισθανθή ότι η θέληση της ζωής μετατρέπεται σε θέληση της μη υπάρξεως,, όπως είναι η περίπτωση της ινδικής σκέψεως και γενικά κάθε πεσιμιστικής απόψεως, τότε έρχεται σε αντίθεση με τον ίδιο τον εαυτό του, διότι θεμελιώνει την άποψη του για τον κόσμο σε μια εσφαλμένη και απραγματοποίητη θέση.

Η ινδική σκέψη, όπως και η θεωρία του Σοπενάουερ, είναι γεμάτες από αντιθέσεις, γιατί είναι υποχρεωμένες να κάνουν συνεχώς υποχωρήσεις στην θέληση της ζωής η οποία ανθίσταται, πάρ' όλες τις αρνήσεις του κόσμου, παρόλο που δεν θέλουν να ομολογήσουν αυτές τις υποχωρήσεις. Η μόνη συνεπής με τον εαυτό της άρνηση της ζωής είναι εκείνη που αποφασίζει να θέσει τέρμα στη φυσική ύπαρξη. Όταν ο άνθρωπος επιβεβαιώνη την θέληση του για τη ζωή, συμπεριφέρεται κατά ένα τρόπο φυσικό και αληθινό, γιατί επιβεβαιώνει μια πράξη που έχει ήδη ολοκληρωθεί στην ενστικτώδη σκέψη του και ανανεώνεται στην ευσυνείδητη σκέψη του.

Η αφετηρία της σκέψεως, που πάντοτε είναι ίδια, είναι η ιδέα ότι ο άνθρωπος δεν παραδέχεται την ύπαρξη του σαν ένα απλό δεδομένο, αλλά την αισθάνεται σαν ένα ανεξερεύνητο μυστήριο.

Η επιβεβαίωση της ζωής είναι μια πνευματική πράξη, χάρη στην οποία ο άνθρωπος παύει να ζει απλώς και αρχίζει να αφοσιώνεται στη ζωή του με κάποιο σεβασμό για να της δώσει την πραγματική αξία της. Η επιβεβαίωση της ζωής σημαίνει να απόκτηση περισσότερο βάθος, περισσότερη εσωτερικότητα και έξαρση της θελήσεως της ζωής.

Ο άνθρωπος που σκέπτεται νιώθει την ανάγκη να εκδήλωση τον ίδιο σεβασμό της ζωής προς κάθε άλλη θέληση ζωής σαν την δική του. Θεωρεί σαν καλό να διατήρηση την ζωή και να εξύψωση όσο μπορεί ψηλότερα κάθε ζωή επιδεκτική εξελίξεως. Θεωρεί ότι είναι κακό να καταστρέψη τη ζωή, να την βλάψη ή να εμπόδιση την ανάπτυξη της όταν είναι ικανή. Αυτή είναι η απόλυτη και βασική αρχή της ηθικής και το βασικό αξίωμα της σκέψεως.

Το μεγάλο κενό της ηθικής μέχρι σήμερα ήταν ότι νόμιζε πως είχε να κάνη με τις σχέσεις του ανθρώπου με τους ανθρώπους, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για τη στάση του ανθρώπου έναντι του σύμπαντος και κάθε ύπαρξης που βρίσκεται κοντά του. Τότε μονάχα είναι ο άνθρωπος ηθικός όταν η ζωή αυτή καθ' εαυτή, όπως η ζωή του φυτού, του ζώου και των ανθρώπων, είναι γι' αυτόν ιερή, και όταν προσπαθή, μέσα στις δυνατότητες του, να βοηθήση κάθε ζωή που κινδυνεύει.

Μονάχα η παγκόσμια ηθική του συναισθήματος της ευθύνης, που επεκτείνεται σε κάθε τι που ζη, μπορεί να θεμελιωθή γερά πάνω στη σκέψη. Η ηθική που ρυθμίζει τη συμπεριφορά μόνο μεταξύ των ανθρώπων δεν είναι παρά ένα απόσπασμα ηθικής.

Η ηθική του σεβασμού της ζωής περιλαμβάνει μέσα στην έννοια της κάθετι που μπορεί να εκδηλωθή σαν αγάπη, αυταπάρνηση, συμπόνια στη δυστυχία, συμμετοχή στην χαρά και κοινή προσπάθεια.

(Άλμπερτ Σβάιτσερ, Η ζωή μου και η σκέψις μου, Εκδ. ΓΑΛΑΞΙΑΣ, Αθήνα, 1965, α 166-169)
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Εικονοθεραπεία 14























Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

5 μύθοι γύρω από τη διατροφή σου...


Αλήθεια παχαίνει η πατάτα; Η ντομάτα έχει ζάχαρη; 5 μύθοι γύρω από τη διατροφή σου… | tlife.gr
 

Αλήθεια παχαίνει η πατάτα; Η ντομάτα έχει ζάχαρη; 
                                 5 μύθοι γύρω από τη διατροφή σου...

Συζητήσεις περί διατροφής... Είναι φορές που γίνονται κάτι σαν αστικοί μύθοι. Κι από στόμα σε στόμα δημιουργούνται "εντυπώσεις" που σε κάνουν να μην απολαμβάνεις το φαγητό, να νομίζεις πως οτιδήποτε κάνεις στο τραπέζι σου είναι λάθος και θα έχει επιπτώσεις στη διατροφή σου.

Παχαίνει η πατάτα; Είναι αλήθεια πως δεν πρέπει να τρώω υδατάνθρακες με πρωτεΐνες γιατί ο συνδυασμός παχαίνει; Να αποφύγω την ντομάτα επειδή έχει πολλή ζάχαρη; Η Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος Αθηνά Ρούντου σπάει όλους τους μύθους για σένα. Με αποδείξεις...

1. Δεν είναι σωστό να τρώω μαζί υδατάνθρακες και πρωτεϊνες
Κι αν πάντα σε μπερδεύει η διατροφική ορολογία, θα έχεις σίγουρα ακούσει πως δεν κάνει να τρως μακαρόνια με κρέας, ή ακόμη και ψωμί με κοτόπουλο κτλ. Υποτίθεται λοιπόν πως αν κάνεις αυτούς τους "κακούς" συνδυασμούς υδατανθράκων -όπως ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, δημητριακά, όσπρια, φρούτα και λαχανικα- με πρωτεΐνες (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, γάλα, τυρί, γιαούρτι, αυγό- παχαίνεις.
ΛΑΘΟΣ. Αντίθετα όπως αναφέρει η διαιτολόγος οι δύο ομάδες τροφίμων έχουν την ιδιότητα να επιφέρουν καλύτερο αίσθημα της πείνας και του κορεσμού. Με απλά λόγια, χορταίνεις πιο γρήγορα και δεν το... παρατραβάς!


2. Πρέπει να πίνεις 8 ποτήρια νερό τη μέρα
Παθαίνεις αμόκ και μετράς... Παίρνεις μπουκαλάκια, πιέζεσαι να πιεις νερό! Είναι καλό να ενυδατώνεις τον οργανισμό σου, όμως δεν χρειάζεται να πίνεις με το ζόρι μόνο νερό. Πολλές φορές μπορείς να αναπληρώσεις τα υγρά που έχει ανάγκη ο οργανισμός από άλλες πηγές! Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται: χυμοί φρούτων και λαχανικών, καφέδες, τσάι, αφεψήματα βοτάνων, αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη. Εξαίρεση αποτελούν τα οινοπνευματώδη που προκαλούν αφυδάτωση

3. Καλό είναι να αποφύγεις τις ντομάτες. Οι ντομάτες έχουν ζάχαρη
Κάποιος θα στο έχει αναφέρει! Όμως είναι κι αυτό ένας ακόμη μύθος. Η ντομάτα περιέχει υδατάνθρακες (φυτικές ίνες), λίγο περισσότερες θερμίδες (6-8) από τα λεγόμενα πράσινα λαχανικά (αγγούρι, μαρούλι κλπ.) και φυσικά δεν παχαίνει.

4. Απόφυγε τις πατάτες γιατί παχαίνουν
Η πατάτα είναι σίγουρα παρεξηγημένη τροφή και γενικότερα, μόλις την ακούς σκέφτεσαι εκατοντάδες θερμίδες. Και όμως η πατάτα αποτελεί μια πολύ χρήσιμη τροφή με χαμηλές θερμίδες, με την προϋπόθεση ότι τρώγεται βραστή ή ψητή. Αντίθετα όταν καταναλώνεται τηγανητή ή ακόμη χειρότερα σε μορφή τυποποιημένων τσιπς τότε έχουμε υψηλότατη πρόσληψη θερμίδων από το λάδι που περιέχει.

5. Το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες από το λευκό
Είναι φορές που πιστεύεις πως αν καταναλώσεις κάποιο προϊόν ολικής άλεσης, τότε δεν πρόκειται να πάρεις ούτε μία θερμίδα. Και έτσι δεν διστάζεις να φας και μια φέτα παραπάνω ψωμί ή λίγο περισσότερα δημητριακά. Κι όμως από πλευράς θερμίδων η "μάχη" λευκού και μαύρου ψωμιού έρχεται ισοπαλία. "Το ψωμί έχει υπολογίσιμη ποσότητα ενέργειας είτε είναι άσπρο, είτε είναι μαύρο. Βέβαια, σε θρεπτική αξία υπερέχει το μαύρο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αποδίδει λιγότερες θερμίδες" εξηγεί η Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος Αθηνά Ρούντου.

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Καρπάθια μυστικά


Απόμακρο νησί. Σχεδόν ξεχασμένο. Με άγριο, ξερό περιβάλλον, αλλά και με μεγάλη ιστορία. Ψάξαμε για την σπηλιά τουΠοσειδώνα και της Αφροδίτης αλλά και για τα ιερά τηςΔήμητρας και της Αθηνάς. Και για άλλα πολλά. Και αυτά που βρήκαμε ακολουθούν. Αλλά σε δόσεις, επειδή είναι πολλά…
 Για την ονομασία του νησιού, υπάρχουν πολλές εκδοχές. Ο θρύλος του νησιού αναφέρει ότι επειδή οι πρώτοι κάτοικοι αγαπούσαν υπερβολικά τον τόπο τους, έκλεψαν τους Ολύμπιους θεούς και τους έφεραν εδώ. Για την πράξη αυτή, ονομάστηκαν Αρπάθεοι. Αργότερα μετατράπηκε σε Καρπάθεοι και τέλος σε Καρπάθιοι. Άλλα αρχαία ονόματα του νησιού είναι Τετράπολις (από τις τέσσερις μεγάλες πόλεις της αρχαιότητας: Ποσείδιον, Αρκεσεία, Βρυκούς, Σαρία(Νίσυρος)), Ανεμόεσσα και Ανεμούσα (όντως, στην Κάρπαθο φυσάει πολύ και πάντα!), ενώ κατά το Μεσαίωνα ονομαζόταν Scarpanto (η ονομασία αυτή για το νησί επιβιώνει ακόμη στα ιταλικά).
Η Κάρπαθος είναι η μυθολογική πατρίδα του τιτάνα Ιαπετού και νήσος της γέννησης του Πρωτέα και ανατροφής τηςΑθηνάς. Στην Κάρπαθο έζησε ένα μέρος της ζωής του και ο Προμηθέας. Σήμερα, στο νησί υπάρχει το χωριό Αφιάρτης, το οποίο οφείλει το όνομά του σε παραφθορά του ονόματος «Εφιάλτης», προφανώς επειδή εκεί έζησαν
και οι Γίγαντες, ανάμεσά τους και ο Εφιάλτης, ο δίδυμος αδελφός του Ώτου.
Η κατά τον Όμηρο «Κράπαθος» αρχικά αναφέρεται ότι βρισκόταν υπό Μινωική επιρροή και αργότερα υπήρξε μέλος της Αθηναϊκής συμμαχίας μέχρι το 400 π.Χ., όπου και κατακτήθηκε από τους Ρόδιους. Η Κάρπαθος πήρε μέρος στον Τρωικό πόλεμο, στέλνοντας πολεμικά πλοία. Κατά την αρχαιότητα, υπήρχαν 4 οχυρωμένες πόλεις: η Αρκεσεία, η Βρυκούς, το Ποσείδιον και η Νίσυρος, στη νησίδα Σαρία που παλαιότερα ήταν ενωμένη με την Κάρπαθο. Στον πορθμό πλάτους 100 περίπου μέτρων που χωρίζει σήμερα τα δύο νησιά, από τη μεριά της Καρπάθου, υπάρχουν ερείπια του αρχαίου ναού του Πορθμίου Ποσειδώνα, ενώ ο όρμος του Τριστόμου ήταν το μεγάλο φυσικό λιμάνι της αρχαίας Βρυκούντος.
Μεταγενέστερα, πέρασε διαδοχικά στα χέρια των Ρωμαίων και των Βυζαντινών, των Αράβων, των Γενοβέζων (Ανδρέα και Λουδοβίκο Μορέσκο) των Ενετών (οικογένεια Κορνάρο) και των Οθωμανών Τούρκων. Το 1913, παραχωρήθηκε στους Ιταλούς. Η ένωση με την Ελλάδα, έγινε το 1948.
1. Αγία Σοφία Αρκάσας
Η εκκλησία είναι κτισμένη σε ένα εντυπωσιακό βραχώδες τοπίο, στο μέρος όπου βρισκόταν η παλαιοχριστιανική βασιλική του 5ου αιώνα μ.Χ. αφιερωμένη στην αγία Αναστασία. Η βασιλική είχε χτιστεί με οικοδομικά υλικά παρμένα από το ναό τηςΛινδίας Αθηνάς του Παλαιoκάστρου. Εκείνο δε, που εντυπωσιάζει ακόμη περισσότερο, είναι ο βωμός του αρχαίου ναού (πιθανώς) ο οποίος βρίσκεται κολλημένος στο κέντρο της εκκλησίας με ένα ξύλινο καπάκι να τον σκεπάζει από πάνω. Το καπάκι αυτό περιβάλλεται, δίκην τραπεζομάντηλου, από ένα πλαστικό κάλυμμα το οποίο στάζει από παντού λάδια...
Ο βωμός αυτός έχει τοποθετηθεί ανάποδα (!) εντός της εκκλησίας. Γιατί άραγε;
Προφανώς, η αρχαιολογική υπηρεσία, δεν θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό αυτό το εύρημα και για αυτό το αφήνει να καταστρέφεται εντός του μη προστατευόμενου ορθόδοξου ναού. Στον περιβάλλοντα χώρο της εκκλησίας υπάρχουν διάσπαρτα τμήματα από μωσαϊκά δάπεδα, εκτεθειμένα στον ήλιο και στους αέρηδες αλλά και εντός του ναού. Η ατμόσφαιρα είναι ιδιαίτερα κατανυκτική, βλέποντας όλη την ιστορία του Ελληνισμού να περνά μπροστά από το βλέμμα σου. Τόσο η καλή, όσο και η βάρβαρη πλευρά της...
2Σπήλαιο Ποσειδώνα
Πρόκειται για ένα λαξευτό τάφο η κάποιο ιερό. Υπάρχουν ενδείξεις ότι μπροστά από τον τάφο υπήρχε ξύλινο στέγαστρο. Ίσως ήταν ιερό αφιερωμένο στη θεά Αφροδίτη από το γεγονός ότι έχουν βρεθεί αγαλματίδια της Αφροδίτης στην περιοχή. Έχουν βρεθεί επίσης τάφοι από την Μινωική και Μυκηναϊκή εποχή στην γύρω περιοχή.

Η εύρεση του σπηλαίου, ήταν μία πρόκληση. Κανείς δεν ήξερε που είναι, όλοι κάτι είχαν ακούσει αλλά ως εκεί. Η ύπαρξή του δεν αναφέρεται σε κανέναν χάρτη και σε καμμία πινακίδα. Μετά από 24 ώρες αναζήτησης, τελικά καταφέραμε να το βρούμε και να το καταγράψουμε.
Αυτό που αμέσως γίνεται αντιληπτό, είναι το γιατί ονομάστηκε έτσι. Στα τοιχώματα του σπηλαίου υπάρχουν χιλιάδεςόστρακα και κοχύλια, ενωμένα για πάντα με τα πετρώματα της περιοχής. Η απόσταση από την θάλασσα είναι περίπου 600 μέτρα και ως εκ τούτου θεωρήσαμε πολύ πιθανό κάποια στιγμή πριν από χιλιάδες χρόνια η θάλασσα να υποχώρησε αφήνοντας τον βυθό της να σχηματίσει λόφους και υψώματα. Αυτό μας το θεώρημα όμως, μάλλον διαψεύστηκε άμεσα αφού μία μικρή βόλτα στα κοντινά του σπηλαίου υψώματα μας έδειξε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις θαλάσσιων απολιθωμάτων στις δομές τους...
Άρα; Η κάποιοι έκτισαν χιλιάδες κοχύλια στα βράχια του σπηλαίου η εμείς, ως μη ειδικοί παλαιοντολόγοι και γεωλόγοι, δεν ξέρουμε τι μας γίνεται… Και κάτι ακόμη: η σπηλιά του Ποσειδώνα έχει διαβρωθεί από τη συνεχή χρήση της από τους κτηνοτρόφους της περιοχής. Ούτε αυτό το εύρημα είναι σημαντικό για την αρχαιολογική υπηρεσία (υποθέτουμε)…
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Δημοφιλείς αναρτήσεις