Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Κατά φαντασίαν


 
                                                       Κατά φαντασίαν ασθενής

Πιθανότατα δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν φοβάται τις ασθένειες. Κάποιοι ωστόσο φοβούνται περισσότερο από τους άλλους, και μάλιστα χωρίς λόγο.

Σας έχει τύχει να ανακαλύψετε ότι κάποιος με τον οποίο κάνετε παρέα ή εργάζεστε στον ίδιο χώρο τρέμει τις αρρώστιες και ότι φοβάται υπερβολικά μήπως πάθει κάτι;

Ακόμη κι αν αυτό δεν έχει συμβεί, μην θεωρήσετε ότι η αρρωστοφοβία αποτελεί σπάνια περίπτωση, αφού εντοπίζεται στο 9% των ανθρώπων.

Ο φόβος στο επίκεντρο

Επιστημονικά η αρρωστοφοβία αναφέρεται ως υποχονδριακή νεύρωση ή υποχονδριακή διαταραχή και εμφανίζεται με την αδιάκοπη ενασχόληση του πάσχοντα με σωματικές ενοχλήσεις και το φόβο του για ασθένειες που είναι πιθανόν να προκύψουν από αυτές.

Αυτό είναι το πρώτο και το πιο βασικό σύμπτωμα της διαταραχής. Δεν είναι όμως και το μοναδικό. Άλλα σημαντικά συμπτώματα είναι τα εξής:

• Επαναλαμβανόμενες επισκέψεις σε γιατρούς: Οι ασθενείς που πάσχουν από αρρωστοφοβία επισκέπτονται τακτικά ή και μόνιμα κάποιους γιατρούς. Ζητούν μάλιστα να υποβάλλονται συνεχώς σε εξετάσεις, οι οποίες τις περισσότερες φορές είναι περιττές.

Ο μοναδικός γιατρός που έχουν ανάγκη όσοι πάσχουν από υποχονδριακή διαταραχή είναι ο ψυχολόγος, αλλά συνήθως είναι… ο μόνος που δεν επισκέπτονται.

• Συνεχής φόβος και άγχος: Ακόμη και ύστερα από επιβεβαίωση του γιατρού ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας, ο φόβος και το άγχος για τη «φανταστική ασθένεια» αποτελούν μόνιμα συναισθήματα.

Όσοι πάσχουν από υποχονδριακή νεύρωση δεν πείθονται ποτέ για την καλή κατάσταση της υγείας τους.

• «Ανανέωση» προβλημάτων: Όταν ένα πρόβλημα που τους απασχολεί εξαντληθεί με κάθε τρόπο (με εξετάσεις ή ακόμη και με κάποια επέμβαση), οι υποχόνδριοι ανακαλύπτουν ένα καινούργιο. Κάποια ασθένεια «πρέπει» μονίμως να βρίσκεται στη σκέψη τους.

• Μόνιμο θέμα συζήτησης: Εκείνοι που πάσχουν από υποχονδριακή νεύρωση μιλάνε παντού και πάντα για το υποτιθέμενο πρόβλημα της υγείας τους, το οποίο είναι το αγαπημένο τους θέμα συζήτησης σε όλες τις παρέες.

• Ναρκισσισμός: Αν και συμβαίνει ασυνείδητα, τα άτομα που πάσχουν από αρρωστοφοβία εμφανίζουν σημάδια ναρκισσισμού.

Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι κεντρικό θέμα της ζωής τους γίνεται ο ίδιος τους ο εαυτός, αφού κατά κάποιον τρόπο υπερεπενδύουν στο σώμα τους και επικεντρώνονται στον εαυτό τους, αδυνατώντας να κατανοήσουν τα προβλήματα των άλλων ανθρώπων γύρω τους.

Ιδιαίτερα στις προσωπικές τους σχέσεις γίνονται απόμακροι, παραμελούν το σύντροφό τους, δημιουργούν εντάσεις και εμφανίζουν τάσεις επιθετικότητας.

Ποιους αφορά

Η υποχονδριακή νεύρωση αφορά στον ίδιο βαθμό άντρες και γυναίκες, ηλικίας 20 ετών και άνω. Μάλιστα οι άνθρωποι που κάνουν το λεγόμενο «doctor shopping», δηλαδή πηγαίνουν από γιατρό σε γιατρό προκειμένου να λύσουν τα υποτιθέμενα προβλήματα της υγείας τους, μπορεί να πάσχουν από χρόνια αρρωστοφοβία εφόσον δεν ζητήσουν ποτέ τη βοήθεια ψυχοθεραπευτή.

Σε ορισμένες περιόδους η υποχονδριακή νεύρωση μπορεί να παρουσιάζει έξαρση, σε κάποιες άλλες περιόδους ύφεση, ενώ δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο να είναι μόνιμη.

Πώς επηρεάζονται τα παιδιά

Όταν ο ένας από τους δύο γονείς πάσχει από υποχονδριακή διαταραχή, τότε πλήττεται ολόκληρη η οικογένεια. Τα παιδιά είναι εκείνα που εισπράττουν σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα και επηρεάζονται άμεσα.

Αναπτύσσουν φοβίες και ανασφάλειες (π.χ. φοβούνται το σκοτάδι, δεν θέλουν να μείνουν μόνα τους, φοβούνται μην χάσουν τους γονείς τους κ.λπ.), ενώ στο σπίτι κυριαρχεί ένα κλίμα νοσοφοβίας.

Επίσης είναι πολύ σοβαρό το ενδεχόμενο τα παιδιά να μιμηθούν τέτοιου είδους συμπεριφορές και αργότερα να εξελιχθούν και τα ίδια σε αρρωστοφοβικούς ενήλικες.

Αντιμετωπίζεται;

Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η αρρωστοφοβία είναι η ψυχοθεραπεία.

Ψυχολόγοι και ψυχίατροι συνιστούν παράλληλα την οικογενειακή συμβουλευτική, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις συστήνουν και αγχολυτική ή αντικαταθλιπτική αγωγή, καθώς υπάρχει περίπτωση ο υποχόνδριος να υποκρύπτει και κάποιο είδος κατάθλιψης.

Η αρρωστοφοβία αποτελεί ψυχική ασθένεια που μπορεί να επηρεάσει την καθημερινότητα όχι μόνο εκείνου που πάσχει αλλά και των ανθρώπων γύρω του.

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι   κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Τζον Ρόναλντ Ρούελ Τόλκιν

πηγή: http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/09/o.html?spref=fb

Τζον Ρόναλντ Ρούελ Τόλκιν: O πατέρας της φανταστικής λογοτεχνίας

Ο εμπνευστής της Μέσης Γης, των ξωτικών και των Χόμπιτ, Τζον Ρόναλντ Ρούελ Τόλκιν γεννήθηκε το 1892 και υπήρξε ανέκαθεν, εξέχων φιλόλογος και συγγραφέας, όμως το έργο που έμελλε να τον κάνει γνωστό στο ευρύ κοινό, την τριλογία του Άρχοντα το εξέδωσε σε μεγάλη ηλικία, το 1954....

Ακολούθησαν το Χόμπιτ και το Σιλμαρίλλιον, που εκδόθηκε μετά το θάνατό του και όλα μαζί συνέθεσαν έναν νέο,πρωτοποριακό είδος λογοτεχνίας που εντυπωσιάζει ακόμα και το σύγχρονο κοινό.

Ο Τζον Ρόναλντ Ρούελ Τόλκιν, πρωτότοκος γιος του Άρθουρ Ρούελ Τόλκιν και της συζύγου του Μέιμπελ, γεννήθηκε στις 3 Ιανουαρίου 1892 στο Μπλουμφοντέιν της σημερινής Νότιας Αφρικής όπου και έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του, γεγονός που εξηγεί γιατί όταν μετακόμισε στην Αγγλική επαρχία του φάνηκε ξαφνικά παράδεισος.

Σε ηλικία 12 ετών, χάνει τη μητέρα του και αναλαμβάνει τη φροντίδα αυτού και του αδελφού του, ο ιερέας Φράνσις Μόργκαν της τοπικής Καθολικής Εκκλησίας.


Ο Τόλκιν σπούδασε στη Σχολή «Βασιλεύς Εδουάρδος VI» στο Μπέρμιγχαμ και διδάχθηκε αγγλοσαξονικά και αρχαία αγγλικά,ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο κολλέγιο Έξετερ της Οξφόρδης, μελετώντας Αγγλική Φιλολογία. Η μεγάλη του έφεση και αγάπη για τις γλώσσες και την ιστορία τους, συνέβαλε στη μετέπειτα δημιουργία δικών του διαλέκτων οι οποίες πλαισίωσαν τα μυθιστορήματά του.

Σε πολύ μικρή ηλικία παντρέυτηκε την παιδική του φίλη και κατά δύο χρόνια μεγαλύτερή του, Ήντιθ Μπρατ, και έκαναν 4 παιδιά. Ο γάμος τους είναι πολύ ευτυχισμένος και η Ήντιθ αποτέλεσε την έμπνευση του για να δημιουργήσει αργότερα την ιστορία της Λούθιεν και του Μπέρεν που διαδραματίζεται στην πρώτη εποχή της Μέσης Γης και αναφέρεται στο Σιλμαρίλλιον αλλά και στον Άρχοντα.

Την ήρεμη ζωή του ήρθε να αναστατώσει ο Α' παγκόσμιος Πόλεμος, όπου υπηρέτησε ως αξιωματικός στους τυφεκιοφόρους του Λανκασάϊρ. Πήρε μέρος στην μάχη του Σομμ το 1916,αλλά προσβλήθηκε απο τον πυρετό των χαρακωμάτων και αναγκάστηκε να επιστρέψει στην Αγγλία.

Μετά τον πόλεμο, εργάζεται για την σύνταξη του Νέου Λεξικού της Αγγλικής και το 1920 διορίζεται λέκτορας της Αγγλικής στο Πανεπιστήμιο του Λιντς, ενώ το 1924 προάγεται σε Καθηγητής (Professor) που είναι η υψηλότερη ακαδημαική βαθμίδα στα βρετανικά πανεπιστήμια.

Την ίδια περίοδο ξεκίνησε να γράφει ιστορίες για τα παιδιά του, η διασημότερη εκ των οποίων ήταν το Χόμπιτ που εκδόθηκε το 1937 με μεγάλη επιτυχία και ο εκδότης του ζήτησε να γράψει τη συνέχεια της ιστορίας.

Η συγγραφή του όμως διακόπηκε απο τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, που επηρέασε τον τρόπο σκέψης και γραφής του, μετατρέποντας την αρχικά παιδική ιστορία, στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών με τις επικές μάχες, που χρειάστηκε 12 χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Λίγο μετά την έκδοση του, ο Τόλκιν παραιτήθηκε από καθηγητής και πήγε με την αγαπημένη του Ήντιθ στην παραθαλάσσια πόλη Μπέρνμουθ, μέχρι το 1971 που εκείνη πέθανε και ο Τόλκιν, επέστρεψε στην Οξφόρδη κοντά στα παιδιά του. Πέθανε 2 χρόνια αργότερα, μετά από μια σύντομη ασθένεια, στις 2 Σεπτεμβρίου του 1973, σε ηλικία 81 ετών.

Το έργο του, ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών εκδόθηκε αρχικά σε τρεις τόμους το 1954 και το 1955 και έχει από τότε επανεκδοθεί πολλές φορές και μεταφραστεί σε τουλάχιστον 38 γλώσσες, αποτελώντας ένα απο τα πιο δημοφιλή λογοτεχνικά έργα του 20ου αιώνα και επηρρεάζοντας άμεσα το μοτίβο της μετέπειτα φανταστικής λογοτεχνίας.

Ωστόσο, όπως είναι γνωστό, δεν υπάρχει παρθενογέννεση στην Τέχνη και όσο πρωτότυπα και εκπληκτικά για την εποχή τους κι αν φαίνονταν τα συγκεκριμένα έργα, ήταν βασισμένα σε καταστάσεις, εποχές και γεγονότα που έκαναν εντύπωση στον συγγραφέα.

Τρανταχτά παραδείγματα, το γεγονός ότι παραλίγο να πεθάνει απο το δηλητήριο μίας ταραντούλας όταν ήταν παιδί και του δημιούργησε μία φοβία η οποία εκφράζεται στο έργο του μέσα από τη Σέλομπ και την Ουνγκόλιαντ, και τους άλλους αραχνοειδείς εχθρούς που παρουσιάζει, αλλά και οι επικές αιματηρές μάχες στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, σαφώς επηρεασμένες απο τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο που μάστιζε την Ευρώπη εκείνη την περίοδο.

Όλα τα έργα του διαδραματίζονται στη Μέση Γη, (η ιστορία του «Άρχοντα» εκτυλίσσεται κατά την τρίτη εποχή της Μέσης Γης) ενός φανταστικού κόσμου που κατοικείται από διάφορες ανθρωποειδείς φυλές: Χόμπιτ, Ξωτικά, Ανθρώπους, Νάνους και Ορκ. Η Μέση Γη όμως ουσιαστικά είναι μία προσομοίωση της Μεσαιωνικής Ευρώπης, στην οποία παίρνουν σάρκα και οστά όλοι οι μύθοι και θρύλοι των αγγλοσαξονικών φυλών, δημιουργώντας ένα εκπληκτικό φολκλόρ συνοθύλευμα παραδοσιακών εξιστορίσεων, πασπαλισμένων με την φαντασία και τις εμπειρίες του συγγραφέα.

Η γλωσσομάθειά του επίσης, συνέβαλε στη δημιουργία της φανταστικής γλώσσας των αρχαίων ξωτικών, της γνωστής Quenya, (που όταν πρωτοβγήκε ο Άρχοντας στο σινεμά έτρεξαν ξαφνικά να τη μάθουν όλοι όσοι μέχρι τότε αγνοούσαν ακόμα και την ύπαρξη των βιβλίων) η οποία είναι ουσιαστικά ένα συνοθήλευμα από Φλαμανδικά και διάφορες Σκανδιναβικές διαλέκτους.

Επίσης η ίδια η ιστορία του Άρχοντα, είναι εμπνευσμένη από την συνολικά 15ωρη (!) επική όπερα του Ρίχαρντ Βάγκνερ «Το δαχτυλίδι των Νιμπελούγκεν» («Der Ring des Nibelungen») η οποία εκδόθηκε περίπου 85 χρόνια πριν από τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών και αποτελούσε μία απο τις δημοφιλέστερες όπερες της εποχής, ενώ εικάζεται ότι ο Φρόντο Μπάγκινς του Τόλκιν είναι ο αντίστοιχος Ζήκφριντ στο έργο του Βάγκνερ.


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω  

Τα φαινόμενα δεν απατούν

πηγή: http://gerasimos-politis.blogspot.com/2012/04/ta-fainomena-den-apatoun.html#.UE3nJK720yk

  Τα φαινόμενα δεν απατούν

Γεράσιμος Πολίτης 2012-04-01T16:49:00+03:00

Νίκος Λυγερός , Τα φαινόμενα δεν απατούν
«Πιστεύουμε ότι ακολουθούμε ασταμάτητα τη ροή της φύσης, ενώ δεν κάνουμε τίποτε παραπάνω από το να στεκόμαστε και να μελετάμε τις μορφές μέσα από τις οποίες τη θαυμάζουμε.» Ludwig Wittgenstein.

Έχουμε την τάση να θεωρούμε ότι τα φαινόμενα απατούν. Λες και ισχύει η προϋπόθεση ότι η κοινωνία είναι αληθινή και γνήσια. Πολλές φορές, η ίδια η επιστήμη δεν είναι παρά μία τοπική παραπλάνηση που διαρκεί. Επιπλέον ξεχνάμε ότι όλα ερμηνεύονται από τον εγκέφαλό μας που αποτελεί, στην ουσία, το πιο κρίσιμο στοιχείο της μετάδοσης της πληροφορίας στη γνώση. Ζούμε σε μία κοινωνία όπου η απόκρυψη, η μεταμφίεση, η παραπλάνηση, η προσποίηση και το ψέμα είναι συνήθη, που δεν έχει καν νόημα να τα εντοπίζουμε. Και γι’ αυτόν το λόγο, εκ των πραγμάτων θεωρούμε ότι η αλήθεια είναι τόσο σπάνια. Σιγά-σιγά η εικονική πραγματικότητα τρώει μερίδια της πραγματικότητας και αυτό μας κάνει να αναρωτηθούμε κατά πόσο η πραγματικότητα δεν είναι παρά μία ψευδαίσθηση εφόσον το φαίνομαι είναι τόσο ανατρεπτικό μέσα στο είναι. Όπως δεν έχουμε όλοι πρόσβαση στη μεταμόρφωση, προσπαθούμε μέσω της μεταμφίεσης να επιδείξουμε τον εαυτό μας. Το πρόβλημα είναι αν το κάνουμε πραγματικά για τους άλλους, ή αν και πάλι ο σκοπός μας είναι στην τελική ανάλυση να πείσουμε τον ίδιο τον εαυτό μας. Μέσω της ηθικολογίας, μαθαίνουμε πόσο τα φύλα, και ειδικά τα θηλυκά, επηρεάζονται από την εμφάνιση. Με άλλα λόγια, η επίδειξη αποτελεί και μία μορφή απόδειξης. Δεν προσπαθώ να πείσω, απλώς δείχνω για να μην υποστώ το πρόβλημα της ερμηνείας. Κατά συνέπεια, είναι πιο εύκολο να είσαι ψεύτης παρά αληθινός. Μάλιστα η αλήθεια μέσα σε αυτόν τον κόσμο έχει την τάση να είναι ισόμορφη με το παράλογο. Διότι αν όλοι οι κοινωνικοί φορείς επιδιώκουν την επίτευξη μίας ισορροπίας μέσω της αλληλοδεχούμενης πλάνης, αυτός που προωθεί την αλήθεια παρουσιάζεται ως παράλογος. Θα ήταν μάλλον απλοϊκό να θεωρήσουμε ότι αυτό το νοητικό σχήμα εξηγεί την καταδίκη του Σωκράτη, αλλά σίγουρα είναι ένα από τα στοιχεία της εξήγησης. Από την άλλη πλευρά, αυτή η προσέγγιση δίνει άλλες δυνατότητες ερμηνείας του έργου του Albert Camus. Η επίγνωση του παραλόγου είναι ένα μέσον για την απελευθέρωση του ανθρώπου κατά τον Camus. Μήπως αυτή η απελευθέρωση αφορά το κοινωνικό και μόνο πλαίσιο και όχι απαραίτητα και το μεταφυσικό; Όποιος εκδηλώνεται ως αληθινός δεν είναι καταδικασμένος από το κατεστημένο; Δεν θα αποτελεί ανθρώπινη εξαίρεση της κοινωνικής μίμησης; Γιατί ο Достоевский έπρεπε να περάσει από τόσα δεινά για ν’ αγγίξει την ανθρωπιά της ανθρωπότητας; Διότι τα φαινόμενα απατούν; Όχι! Απλώς η κοινωνία δεν θέλει φαινόμενα, αλλά μόνο πραγματικότητες. Τα φαινόμενα τη φοβίζουν, διότι έχουν την ικανότητα ν’ αλλάξουν δραματικά και κάποτε οριστικά την πραγματικότητα. Τα φαινόμενα είναι πραγματικά, μόνο που δεν ανήκουν στην κοινωνική πραγματικότητα. Η δομή τους είναι η αλήθεια, διότι δεν μπορούν να ξεχάσουν την ανθρωπότητα. Φαίνονται παράλογα μόνο και μόνο στο βλέμμα του παρατηρητή που δεν είναι παρά η πλαστή μεταμφίεση της κοινωνίας που δεν έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει τον εαυτό της μέσω της μεταμόρφωσης.


Αναρτήθηκε από:
Τρέλα είναι απλά μια άλλη μορφή της συνείδησης 

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω  

Πεποιθήσεις = Γεγονότα

πηγή:  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=513868041960534&set=a.197669460247062.59663.193914440622564&type=1&theater

 Εμείς το προκαλούμε...


Οι πεποιθήσεις δημιουργούν τα γεγονότα και όχι αντίστροφα. Αν διέρρηξαν το σπίτι μας, για παράδειγμα, εμείς δημιουργήσαμε αυτήν την πραγματικότητα. Δε μας "συνέβη", απλά εμείς το κάναμε να συμβεί. 

Το προσελκύσαμε στη ζωή μας επειδή αντανακλά ότι ο κόσμος είναι ένα επικίνδυνο μέρος, ότι δεν είμαστε ασφαλείς ούτε μέσα στο ίδιο μας το σπίτι, ότι οι άνθρωποι είναι βασικά άπληστοι, ότι μένουμε σε μια άσχημη γειτονιά ή ότι αισθανόμαστε ενοχή για τις υλικές μας ιδιοκτησίες. Όποιες κι αν είναι οι αιτίες, έχουμε υποχρέωση να μάθουμε από το γεγονός. Να μην του επιτρέψουμε να δυναμώσει τις πεποιθήσεις οι οποίες το έκαναν να εμφανιστεί, αλλά να μάθουμε για τους εαυτούς μας και να συνειδητοποιήσουμε ότι οι σκέψεις μας δημιουργούν την πραγματικότητά μας.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Λουκούμια

Λουκούμια
Bαθμολογία:
       
12 ψήφοι
Προστέθηκε από , 17.06.08

Περιγραφή

Ενα λουκουμακι και ενα ποτηρι κρυο νερο... υπαρχει καλυτερο κερασμα?

 

Τι χρειαζόμαστε:

  • 2 κιλα ζαχαρη
  • 2 λιτρα νερο
  • 2 φλυτζανια κορν φλαουρ ή νισεστε
  • 12 φυλλα ζελατινης
  • 2 φλυτζανια ζαχαρη αχνη
  • καβουρδισμενα αμυγδαλα
  • ανθονερο
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Κουζίνα
Περιέχει

 

 

 

 

Πως το κάνουμε:



Το κουβάρι των αλλόκοτων πραγμάτων

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=467301379971241&set=a.425464430821603.99602.108511895850193&type=1&theater
 
Απλά μοναδικό .....!!!

Τι γίνεται όταν το κουβάρι ξετυλίγεται; Αλλόκοτα πράγματα συμβαίνουν σε Γη και Ουρανό. Τα αστέρια κυκλοφορούν με γυαλιά ηλίου, οι άνθρωποι κάνουν συνέχεια πάρτι και η τάξη του κόσμου τινάζεται στον αέρα από ένα καπρίτσιο της Σελήνης. Μια καθόλου επιστημονική ματιά στο σύμπαν που μας σκεπάζει. Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα-παραμύθι με ήρωες που θα ήθελες να είναι φίλοι σου. Ο ερωτευμένος Ουρανός που δε χαλάει χατίρι στις γυναίκες, η κακομαθημένη Σελήνη που βγαίνει όποτε της καπνίσει, ο Ήλιος που όλο παχαίνει, ο αναρχικός Αστρής που γράφει με σπρέι στους τοίχους, ο σοφός Χειμέριος που τρελαίνεται για κοκκινέλι, οι άπιστοι αστερίες που ξενοκοιτάζουν, τα μαντίλια που μιλάνε. Όπως γίνεται στη ζωή, η προσωπική ιστορία του καθενός μπερδεύεται μαγικά με την ιστορία του άλλου, για να συναντηθούν, να αγαπηθούν και να τραβήξουν όλοι τους δρόμους τους, μαζί ή χωριστά, μια νύχτα του Αυγούστου.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

"Σονέτο του γλυκού παραπόνου"



Φ ΓΚΑΡΣΙΑ ΛΟΡΚΑ "Σονέτο του γλυκού παραπόνου"

Φοβάμαι μη χάσω το θαύμα
των αγαλμάτινων ματιών σου και τη μελωδία
που μου αποθέτει τη νύχτα στο μάγουλο
το μοναχικό ρόδο της ανάσας σου

Πονώ που είμαι σε τούτη την όχθη
κορμός δίχως κλαδιά μα πιότερο λυπάμαι
που δεν έχω τον ανθό, πόλφο ή πηλό
για το σκουλήκι του μαρτυρίου μου.

Αν είσαι εσύ ο κρυμμένος μου θησαυρός
αν είσαι εσύ ο σταυρός και ο υγρός μου πόνος,
αν ειμαι το σκυλί της αρχοντιάς σου
μη με αφήσεις να χάσω ό,τι έχω κερδίσει

και στόλισε τα νερά του ποταμού σου
με φύλλα από το φρενοκρουσμένο μου φθινόπωρο

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα,  αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Το μαγικό νούμερο

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=302788693161841&set=a.289341657839878.65976.264580240316020&type=1&theater
  
Το μαγικό νούμερο 
 
 
Το 6 είναι το μαγικό νούμερο να χάσετε κιλά!

Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί τόσες είναι οι φορές που πρέπει να τρώτε μέσα στην ημέρα αν θέλετε να χάσετε κιλά.

Σύμφωνα με νέα έρευνα από επιστήμονες στο Georgia State University, οι δραστήριοι άνθρωποι που περιορίζουν τις θερμίδες που καταναλώνουν και τρώνε λίγες φορές μέσα στην ημέρα (μόνο τρεις φορές την ημέρα) εκπαιδεύουν τον οργανισμό τους να μπορεί να ανταπεξέλθει με λιγότερη ενέργεια (δηλ. θερμίδες) και ως εκ τούτου να αποθηκεύει πιο εύκολα τις θερμίδες που δεν έχει «κάψει» ως σωματικό λίπος.

Στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Medicine and Science in Sports and Exercise, ο Dan Benardot, Ph.D., RD, LD, και οι συνεργάτες του αξιολόγησαν τη συχνότητα κατανάλωσης φαγητού, το ενεργειακό ισοζύγιο, καθώς και τη σύσταση του σώματος σε 62 επαγγελματίες αθλητές (42 αθλήτριες και 20 αθλητές).

Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση υπερσύγχρονου υπολογιστή ανάλυσης Ενέργειας (CTLEA) για να διαπιστωθεί αν οι αθλητές είχαν αποθηκεύσει περισσότερες θερμίδες ως λίπος από όσες είχαν κάψει ή αν έκαιγαν περισσότερες θερμίδες από όσες είχαν αποθηκευτεί.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι αθλητές που έτρωγαν σπάνια ήταν σχεδόν πάντα αυτοί με τα υψηλότερα ποσοστά σωματικού λίπους. Όμως, όσοι τρέφονταν κάθε λίγες ώρες(6 γεύματα την ημέρα δηλαδή) έτειναν να είναι πιο λεπτοί.


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Σήμερα...


 

Χρόνια Πολλά!

Ευανθία







ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΥΑΝΘΙΑΣ

E-mail Εκτύπωση PDF
ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΥΑΝΘΙΑΣ Γιορτάζουμε σήμερα 11 Σεπτεμβρίου, ημέρα μνήμης της Αγίας Ευανθίας, ας πούμε λίγα λόγια:

Η μνήμη της Αγίας Ευανθίας εορτάζεται μαζί με του συζύγου της Δημητρίου και του γιου τους Δημητριανού, όπου θανατώθηκαν κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Στο Συναξάρι όμως του εκατόνταρχου Κορνηλίου βρίσκουμε για τους μάρτυρες αυτούς τα έξης: Ο Δημήτριος και σύζυγος της Ευανθίας ήταν φιλόσοφος και άρχοντας της πόλης Σκεψέων ή Σκήψης της Μ. Ασίας, και διώκτης των Χριστιανών. Η γυναίκα του Ευανθία και ο γιος του Δημητριανός ήταν στον ναό και προσεύχονταν, μαζί με τον Κορνήλιο.


Τη στιγμή όμως εκείνη που προσεύχονταν έγινε σεισμός και η Ευανθία με τον Δημητριανό καταπλακώθηκαν στα ερείπια του ναού, φωνάζοντας το όνομα του Κορνηλίου. Το γεγονός αυτό το έμαθε ο Δημήτριος, βρήκε τον Κορνήλιο και τον παρακάλεσε να σώσει την οικογένειά του. 
Και έτσι έγινε! Ο Κορνήλιος έβγαλε ζωντανούς από τα ερείπια τη σύζυγο και το γιο του Δημητρίου, όπου αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μεταστροφή του στον Χριστό, καθώς και όλων των κατοίκων της πόλης εκείνης.

                     ---------------------------------------------------


Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ της Βάστα Πελοποννήσου
Πρόκειται για τοπική Αγία που έζησε τον 10ο αιώνα στην κεντρική Πελοπόννησο (σύνορα Μεσσηνίας- Αρκαδίας). Από μικρή αγάπησε τον θεάνθρωπο και λυτρωτή Χριστό και σ' αυτόν αφιέρωσε τη ζωή της. Έζησε σαν μοναχός σε ανδρικό μοναστήρι της άνω Μεσσηνίας και έφτασε σε μεγάλο ύψος αγιότητας. Συκοφαντήθηκε όμως βάναυσα ότι άφησε έγκυο κοπέλα της περιοχής! Τα ήθη της εποχής εκείνης ήταν τέτοια, ώστε βιαστικά την καταδίκασαν σε θάνατο. Γιατί όμως, ενώ είχε πρόχειρη την απόδειξη της αθωότητας της σαν γυναίκα, και αφού αρνήθηκε τη συκοφαντία, δεν τη χρησιμοποίησε; Το λόγο γνωρίζει
αυτή και ο Θεός. Γεγονός είναι ότι φορτώθηκε ξένη ντροπή και αποφάσισε να μαρτυρήσει από αγάπη. Τα τελευταία λόγια της ήταν: "Το σώμα μου να γίνει ναός, τα μαλλιά μου πελώρια δέντρα και το αίμα μου ποτάμι". Σήμερα στον τόπο του μαρτυρίου της, στο χωριό Βαστά Αρκαδίας, υπάρχει εξωκλήσι που από δίπλα του περνάει ποτάμι και πάνω στη σκεπή του υπάρχουν κατά παράδοξο τρόπο 17 τεράστια δέντρα. Λεπτομερή βιογραφία της Αγίας, έγραψε ο Σεβ. Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κ. Θεόφιλος. (Να παρατηρήσουμε εδώ ότι η βιογραφία της Αγίας αυτής, έχει αρκετά κοινά στοιχεία, μ' αυτά της Άγιας Θεοδώρας της Αλεξανδρινής, που η μνήμη της γιορτάζεται επίσης αυτή τη μέρα).
 
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΦΡΟΣΥΝΟΣ, ο μάγειρας
Υπήρξε αγράμματος, αλλά αληθινά ευσεβής και πιστός. Έκανε οικονομίες με στερήσεις του εαυτού του, μόνο και μόνο για να κάνει ελεημοσύνες. Το επάγγελμά του, του επέτρεπε να τρώει πρώτος τα καλύτερα φαγητά. Αυτός όμως, δεν θέλησε να το μεταχειριστεί ποτέ. Έτρωγε με μεγάλη ευχαρίστηση τα χόρτα και τις ελιές του, τη στιγμή που έβραζαν ή έψηναν μπροστά του τα ορεκτικότερα κρέατα και τα προκλητικότερα ψάρια. Κατόπιν ο Ευφρόσυνος πήγε σε μοναστήρι, όπου και εκεί εξασκούσε το έργο του μαγείρου. Αλλά αυτός, αντίθετα από ότι στα κοσμικά ξενοδοχεία, στο μοναστήρι έφτιαχνε μετριότατο φαγητό. Σε μερικούς που τον ειρωνεύονταν γι' αυτή του την κατάσταση, ο Ευφρόσυνος με πραότητα απαντούσε: "Ή καλή μαγειρική δεν είναι τόσο καλός βοηθός για την βασιλεία των ουρανών. Την πολλή ευφροσύνη που ζητούν τα σώματα, θα τη χάσουν κατ' ανάγκην οι ψυχές. Και εγώ δεν έχω εδώ προορισμό να σας κολάσω". Τελικά ο Ευφρόσυνος πέθανε σ' ένα ερημικό ησυχαστήριο. Και η Εκκλησία, που ξέρει ότι στην αιώνια ζωή δεν έχει κανένα ανώτερο δικαίωμα από έναν μάγειρα ένας βασιλιάς ή φιλόσοφος, ανέγραψε μεταξύ των αγίων της τον μάγειρο Ευφρόσυνο, επειδή ήξερε και να πιστεύει και να ζει κατά το θέλημα του Θεού.
 
Η ΟΣΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ, από την Αλεξάνδρεια
Καταγόταν από την Αλεξάνδρεια [στα χρόνια του βασιλιά Ζήνωνος (474-490)] και ήταν συνεζευγμένη με ευσεβή άνδρα, τον Παφνούτιο. Η ζωή της Θεοδώρας ήταν τίμια, ενάρετη και αφοσιωμένη στο σύζυγό της. Όμως, ο μισόκαλος διάβολος, σε κάποια στιγμή αδυναμίας της Θεοδώρας, την έσπρωξε κρυφά στη μοιχεία. Κανείς δεν την είδε. Κανείς δεν το έμαθε. Μπορούσε, επομένως, να συνεχίσει αρμονικά τη ζωή της με το σύζυγο της. Όταν, όμως, άκουσε τα λόγια του Ευαγγελίου, με τα όποια ο Κύριος διδάσκει ότι "ουκ εστί κρυπτόν, ο ου φανερόν γενήσεται"1, δέν υπάρχει, δηλαδή, κρυφό, το όποιο δε θα γίνει φανερό στο μέλλον, σκέφθηκε το βάθος της αμαρτίας της και έκλαψε πικρά. Ντύθηκε έπειτα ανδρικά, πήγε σε μοναστήρι και εκάρη μοναχός με το όνομα Θεόδωρος. Εκεί, μέρα-νύκτα μετανοούσε και έκλαιγε την αμαρτία της. Μετά από δύο χρόνια, συκοφαντήθηκε ότι πόρνευσε με γυναίκα, όταν έφεραν ένα νεογέννητο μωράκι έξω από την πόρτα του μοναστηριού. Τότε η Θεοδώρα πήρε το βρέφος και για επτά ολόκληρα χρόνια, έξω από το μοναστήρι με διάφορες κακουχίες, το ανέθρεψε σαν δικό της. Όταν επανήλθε στο μοναστήρι, το ταλαιπωρημένο σώμα της μετά από λίγο καιρό ξεψύχησε. Τότε οι μοναχοί, όταν διαπίστωσαν το φύλο της, θαύμασαν και όλοι μαζί δόξασαν το Θεό. 1. Ευαγγέλιο Λουκά, η' 17.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Τα σχολεία άνοιξαν!

Τα σχολεία άνοιξαν! Τέλος η ανεμελιά. Τέλος τα ξενύχτια και στη συνέχεια ο αναίσθητος ύπνος. Τώρα κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Τώρα χρειάζεται οργάνωση μέθοδος και καλή διαχείρηση χρόνου.
 
Θέλω να ευχηθώ σε όλους που έχουν σχέση με το θέμα 
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Ιδιαιτέρως εύχομαι καλή και μεγάλη υπομονή στις μανούλες που έχουν πρωτάκια
προπαντός μήν εκνευρίζεστε ! 
διότι αυτό μεταδίδεται στο παιδί με αποτέλεσμα να αντιπαθήσει την προσπάθεια για μάθηση . 
Αν νιώθει καλά από την αρχή με το θέμα του διαβάσματος 
θα μπορέσει να κτίσει σωστά το μέλλον του.

ΚΑΛΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις