Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Ζαν Πιαζέ

Ο Ζαν Πιαζέ [ʒɑ̃ pjaʒɛ] (9 Αυγούστου 1896 – 16 Σεπτεμβρίου 1980) ήταν Ελβετός φιλόσοφος, φυσικός επιστήμονας και ψυχολόγος, ιδιαίτερα γνωστός για τις μελέτες του σχετικά με τα παιδιά, την θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης (αγγλικά: Τheory of cognitive development) και για την επιστημολογική του άποψη γνωστή και ως γενετική επιστημολογία. Η σημαντικότερη συμβολή του θεωρείται ηστρουκτουραλιστική κατασκευή των σταδίων της γνωστικής ανάπτυξης του ανθρώπου, ενώ όσον αφορά τη θεωρία της μάθησης υποστήριξε την εμπειριστική πρόσκτηση γνώσης μέσω της εμπειρίας, της παρατήρησης και τέλος της αφαίρεσης.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%96%CE%B1%CE%BD_%CE%A0%CE%B9%CE%B1%CE%B6%CE%AD

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ "Κύπρου"



ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ "Κύπρου"
 
είχε στηριχτεί στον κορμό μιας παραγράφου
και μετρούσε τ’ αγίνωτα μήλα
των φθόγγων και των συλλαβών

με το δεξί τράβηξε ένα κλαδί λέξεων
και μύρισε τον άνεμο της τελευταίας άνοιξης
που πέρασε από πάνω του

δάγκωσε τη σταλαγματιά μιας δροσοσταλίδας
που είχε γλιστρήσει στο φύλλο
κι ένας μικρός κατακλυσμός
ξέσπασε στο μυαλό του

ύστερα πήρε μια φράση
της χάιδεψε τα μακριά μαλλιά
τα δάχτυλα των ποδιών
την άγγιξε απαλά και στο στέρνο
τοποθετώντας πάνω της ένα αχρείαστο κόμμα

ξεκίνησε ν’ ανεβαίνει την παλιά σκάλα
πίσω του κρυφά ακολουθούσαν λέξεις
φράσεις μισοτελειωμένες
και τραυματισμένα σχήματα λόγου

έσβησε το φως και ξάπλωσε
όρμησαν πάνω του μες το σκοτάδι
να τον κατασπαράξουν

το πρωί είχε απομείνει
μόνο ο σκελετός
από ένα πεθαμένο –καιρό τώρα -κείμενο

15.9.12


 σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μάχη Μυριοκέφαλου 17/9/1176

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=382185388521186&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater

Μάχη του  Μυριοκέφαλου 17/9/1176

Η μάχη του Μυριοκέφαλου διεξήχθη μεταξύ Βυζαντινών και Σελτζούκων του Ικονίου, στις 17 Σεπτεμβρίου 1176, στην ομώνυμη τοποθεσία (εγκαταλελειμένος οικισμός) στη Φρυγία, κοντά στην πόλη Λαοδίκεια (σημερινό Ντενιζλί στην Τουρκία). 
Η μάχη έληξε με συντριπτική νίκη του Σουλτάνου του Ικονίου Κιλίτς Αρσλάν Β΄ και πανωλεθρία του Μανουήλ Α΄ Κομνηνού. 
Αν και οι απώλειες δεν ήταν αντίστοιχες της μάχης του Μαντζικέρτ, τα αποτελέσματα στα χρόνια που ακολούθησαν ήταν η σταδιακή συρρίκνωση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ολοένα και δυτικότερα, καθώς και η παράδοση της Πόλης και του Βυζαντίου στα χέρια των Λατίνων και Φράγκων. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σπανακόπιτα της Σούλας

Σπανακόπιτα της Σούλας
Bαθμολογία:
       
1 ψήφοι
Προστέθηκε από , 12.03.12

Περιγραφή

Σπανακόπιτα με φέτα και φανταστική ζύμη αντί για φύλλο, που λιωνει στο στόμα
Σπανακόπιτα της Σούλας

Τι χρειαζόμαστε:

Για τη Ζύμη:
  • 1 1/2 κούπα λάδι
  • 1 κούπα γάλα
  • 2 φακελάκια μαγια
  • 1 κουταλάκι αλάτι
  • 1 κουταλάκι ζάχαρη
  • 1/2 κιλό αλεύρι (περίπου)
Για τη Γέμιση:
  • λάδι
  • 1 κρεμμύδι
  • 2-3 πράσα
  • 700γρ σπανάκι
  • 1 ματσάκι άνηθο
  • όση φέτα θέλετε
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • κύμινο
Πρίν το ψήσιμο:
  • Αυγό
  • Σουσάμι
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Περιέχει
Ειδικές περιστάσεις
Σερβίρει
6 άτομα

 

 

 

Πως το κάνουμε:


σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Καρέ χτένισμα με μπούκλες


 

                                         Καρέ χτένισμα με μπούκλες

Ένα στυλ πολύ θηλυκό είναι το κοντό καρέ με μπούκλες. Μπορείτε να κάνετε αυτό το χτένισμα μια καθημερινή μέρα στη δουλειά αλλά και σε μια επίσημη βραδινή έξοδο.

Δείτε παρακάτω τα βήματα:

1. Μετά το λούσιμο στεγνώστε τα μαλλιά σας με μια πετσέτα. Αφού φύγουν τα πολλά νερά, απλώστε στα μαλλιά σας μια κρέμα styling για προστασία κατά της θερμότητας και στεγνώστε τα με ένα πιστολάκι μαλλιών, στην αρχή σε χαμηλή θερμοκρασία.

2. Χτενίστε τα μαλλιά σας και με το πιστολάκι σε υψηλή θερμοκρασία ισιώστε τα ελαφρώς χτενίζοντας τα παράλληλα με μια χτένα.

3. Όταν στεγνώσουν τα μαλλιά σας, χωρίστε τα σε 4 μέρη και παίρνοντας μια – μια τούφα κάντε μπούκλες με ένα ηλεκτρικό ψαλίδι μαλλιών (περίπου 2,5 – 3 εκ.).

4. Όταν ολοκληρώσετε τις μπούκλες, χτενίστε τα μαλλιά σας με τα δάχτυλα σας για να τις χωρίσετε και να είναι πιο αέρινες και όχι στημένες. Ψεκάστε λίγη λακ μαλλιών και είσαστε έτοιμες.

Tip: Αν τα μαλλιά σας δεν έχουν πολύ όγκο, στο τελευταίο βήμα χτενίστε τα μαλλιά σας με τα δάχτυλα σας, έχοντας σκυμμένο το κεφάλι προς τα κάτω και ψεκάστε λίγη λακ.

jenny.gr

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι καταπραϋντικές ιδιότητες του αγγουριού


 
 
Οι καταπραϋντικές ιδιότητες του αγγουριού

Απαραίτητο για την Ελληνική σαλάτα μας, ιδανικό για τα πρησμένα μάτια μας και αγαπημένο σνακ των παιδιών. Το αγγούρι όμως έχει πολύ περισσότερα να μας προσφέρει από τα παραπάνω, αφού στην εναλλακτική ιατρική θεωρείται το καλύτερο φάρμακο κατά των φλεγμονών και των εγκαυμάτων.

Οι ιδιότητες του
Είναι διουρητικό, δροσιστικό, καθαριστικό για προβληματικά δέρματα. Χρησιμοποιείται για την αρθρίτιδα, αντιφλεγμονώδες για παθήσεις του δέρματος. Μπορεί να βοηθήσει σε προβλήματα των πνευμόνων και της περιοχής του στήθους. Ως χυμός βοηθάει σε παθήσεις με φλεγμονές όπως είναι η αρθρίτιδα.

Οι χρήσεις του
■ Πιείτε χυμό αγγουριού ή καταναλώστε το φρέσκο ώστε να ηρεμήσετε την καούρα και να καλυτερέψετε ένα βαρύ στομάχι.

■ Πιείτε 100-150ml χυμό αγγουριού ημερησίως κάθε 2 ώρες έαν έχετε γαστρικό έλκος, ή έλκος του δωδεκαδακτύλου.

■ Για κουρασμένα ή ερεθισμένα μάτια, βάλτε πάνω τους από μια φέτα αγγουριού για να μειώσει το πρήξιμο και να καταπραΰνει την περιοχή.

■ Βάλτε φρέσκο αγγούρι ή το χυμό του πάνω σε περιοχές του σώματος που έχουν καεί από τον ήλιο.

■ Η καθημερινή κατανάλωση αγγουριού μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο προβλημάτων όπως το έκζεμα και η αρθρίτιδα και γενικότερα δερματολογικές παθήσεις.

■ Ο χυμός αγγουριού λειτουργεί ως τονωτικό των νεφρών.

■ Ο χυμός αγγουριού ή το φρούτο ολόκληρο είναι ήπιο διουρητικό και καθαριστικό ενώ χρησιμοποιείται για μολύνσεις του αναπνευστικού ενώ κατεβάζει και τον πυρετό.

The healing remedies sourcebook

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΛΑΛΑΝΤ της Αμαλίας Ρούβαλη *

πηγή: http://www.onestory.gr/post/31720543868

ΛΑΛΑΝΤ

της Αμαλίας Ρούβαλη *
.
Τα τζιτζίκια αρχίσανε το κελάιδισμα πάνω στην κορομηλιά.
Σσσς, σιγά, μην ξυπνήσουν, σσσς, το μαγιώ, γρήγορα. Σσσσς, η πόρτα του χάρντμπορ, γιατί τρίζει έτσι απαίσια πάντα??? - Ξυπόλυτη. Ένα δικό μου δωμάτιο, τόπος μυστικός, ο κόλπος, το Μπούρτζι κι εγώ, Caterina Caselli \nessuno mi può giudicare, nemenno tù\ γρήγορα, έξω, στις μύτες των ποδιών από το ιατρείο, αίθουσα αναμονής, τζαμωτό, στην αυλή, με δυο πήδους πάνω στην κορομηλιά, η φωνή της κοπέλας μας, σηκώθηκε, κατέβα να πιείς το γάλα σου, δυο κορόμηλα - λιώνουν στο στόμα, καμπόσα στις χούφτες, τα πετάω στη λεκάνη που έφερε η κοπέλα μας. Στην κουζίνα, μια γουλιά γάλα (μπλιάχ!!!) κι είναι και με κακάο…, ανέβασμα στο τραπέζι της κουζίνας, παράθυρο, σάλτο από ψηλά, φτου ξελεφτερία, ροβόλημα πίσω απ’ τον Αμφιτρύωνα, η απαραίτητη ματιά στην πρωταρχική εικόνα πλοίου, τα φινιστρίνια, η φωνή της κυρά Κούλας από το σπίτι ψηλά –πάλι νωρίς-νωρίς ξεπόρτισες εσύ \ξεπαραθύρωσα το λένε αλλά δεν απαντάω, σκάω φωτεινό χαμογελάκι- Πέντ’ αδέρφια, η στοά με την οικεία μυρωδιά κάτουρου /τσίσα το λέγαμε προσφυώς η μαμά μου κι εμείς\ από ψηλά, η Γλώσσα. βουρ στο γκρίζο νερό. Η δασκάλα μου κι η αφεντιά μου, αφέντρες της στιγμής. Άσπρο σκουφάκι στο κατακατσαρό κορακάτο μαλλί, μπλε σκούρο ολόσωμο μαγιώ, ήσυχες απλωτές, ξεμακραίνει κουκιδίτσα λευκή, χάνεται στο βάθος. Ένα παιδί χαιρετίζει τη μέρα. Ύστερα θα έρθουν οι άλλοι, μεταφορά παραπλεύρως στις «νέες» μπανιέρες, κατά τις 10 ο τεμπέλης αδερφός μου, σκάλα, σανίδα, μακροβούτι, σκάλα, σανίδα, κεφάλι, ήρθε κι η φίλη μου, παραβγαίνουμε μέχρι τις σημαδούρες, πιο πέρα απαγορεύεται- τις προάλλες βγήκανε καρχαρίες, ένας μεγάλος, μπρος από το σπίτι μας, ήρθανε και τον εξετάζανε διάφοροι, ο Εισαγγελέας, ο ιατροδικαστής, ο Διευθυντής της Χωροφυλακής-μαμά, δηλαδή εγώ που φοράω κατακόκκινο μαγιώ; - ε, έχει και άσπρη ρίγα, μην ανησυχείς- /όλα τα γειτονόπουλα- ο μεγαλόσωμος Κ, κάτι μακριά πόδια να! αν φάω κλωτσιά, χάθηκα. Μεγάλος αδερφός ίσον λεφτά για γκαζόζα με σταγόνες μετρημένες σιρόπι βύσσινο. Μία, μισή-μισή. Πλατύγυρο καπέλο και λακκάκια στο γέλιο -η μαμά είπε να φορέσεις το καπέλο σου- Μεσημέρι, η μαμά, τελείωσε το ιατρείο -με τραβάει έξω με χείλια μελανιασμένα, μπανάκι, -πλέουμε μαζί, την κρατάω από τον λαιμό μέχρι να μάθω να επιπλέω μόνη μου- α, μου φόραγε σκουφάκι μεγάλο σαν μπόλια στα τρία μου- ουζάκι και κουβεντούλα με τις δικές της φίλες, καμιά φορά εμφανίζεται εγκαίρως κι ο μπαμπάς αν τελειώσει νωρίς από το δικαστήριο, σάλπισμα αναχώρησης –μια βουτιά ακόμα, μαμά, έλα μπαμπά μου, πες της……. μία μόνο, σουρτά στην έξοδο, στην τραπεζαρία αίσθηση δροσιάς και μυρωδιά από φλητ για τα έντομα. Γεμιστά, φασολάκια λαδερά με φέτα βαρελίσια, πεσκέσια, τα καλά των ελευθέρων επαγγελμάτων- μπάμιες, μελιτζάνες, επ, εδώ είμαστε, σταμάτα να χαζεύεις το Μπούρτζι, ίδιο είναι όπως και το πρωί –άνοιξ’ το στόμα, κατάπινε-τρέξιμο, εμετός. Καρπούζι, καρπουζόζουμο από τα χεράκια της μαμάς, πεπόνι. Τρώγε!!!! εσύ φταις που της δίνεις λεφτά για παγωτό, ύστερα πώς να φάει; Μάντρωμα μέσα-μην ακούσω τσιμουδιά. Σούρσιμο των ποδιών ανάποδα στον τοίχο του χάρντμπορ, σταύρωμα ξεσταύρωμα - πάλι μου έκοψες τον ύπνο- σσσσς, κοιμούνται, η μαμά έχει ιατρείο το απόγευμα κι ο μπαμπάς πάλι στο γραφείο. Μικρός ήρωας, Μάσκα βουτηγμένη από τον αδερφό. Τα κλασσικά εικονογραφημένα κι η Διάπλαση των Παίδων απαγορεύονται το μεσημέρι, κάνουν θόρυβο οι μεγάλες τους σελίδες.
Πέντε η ώρα, ουφ, δρόμο για την αυλή, σκαρφάλωμα στην κορφή της κορομηλιάς, βάλε πέδιλα, βάλε πέδιλα, είπα, ρίχνω τα κορόμηλα κάτω, έχουνε βάψει έναν πελώριο βυσσινί λεκέ στον πάνω δρόμο. Πηδάω απ’ τον ψηλό τοίχο - Μαζεύουμε, μαζεύουμε, γεμίζουμε λεκάνες, ταψιά, κουβάδες, πεσκέσια στα φιλικά σπίτια, όλη η πόλη τρώει τα κορόμηλά μας. Στην κουζίνα, η μαμά τα φτιάνει μαρμελάδα, ξινούτσικη, γυάλες γεμίζονται, φωνή στον αδερφό: έλα να πας στη γιαγιά, γιατί εγώ; γιατί έτσι!
Ροβόλημα στη σκάλα, αποθήκη- το γαλάζιο μου ποδήλατο, εξαφανίζομαι στον δρόμο για τους Μύλους, μαμά, μπαλκόνι: μην αργήσεις, καλά, καλά, χωρίς χέρια στο τιμόνι τρέχω σαν παλαβή, βζζζζουπ, κάτω από το τουριστικό πούλμαν Chat, φρεναρίσματα, κορναρίσματα… φωνές, το παιδί, το παιδί είναι από κάτω. Η μαμά βγαίνει στο μπαλκόνι με την τανάλια στο χέρι και το βγαλμένο δόντι αιμάσσον στην άκρη του. Κατεβαίνει ψύχραιμα στο δρόμο και με ανασύρει ήρεμα -γδαρμένη από την άσφαλτο- με ανεβάζει στο σπίτι αγκαλιά, δεν με μαλώνει. Ψωμί με βούτυρο Κερκύρας φτιάνω το σχεδιάκι μου από φετούλες ντομάτα και αγγούρι, κοκκινο-πράσινο/τσάι, τιμωρία στη βεράντα σήμερα, δεν έχει παραλία και παιχνίδι στην πισίνα.
Ένα παράπονο την ώρα της παραλίας, κοιτάζω τον ήλιο να δύει προς το Κιβέρι αριστερά στον κόλπο, οι φίλοι μου με φωνάζουν «δεν μπορώ, είμαι τιμωρία».
Η μαμά τελείωσε, φόρεσε τη λουλουδάτη ρόμπα της -σήμερα θα κάνουμε παρέα, ούτε εγώ θα κατέβω στην παραλία- φέρνει το πικ-απ έξω, «και η βάρκα γύρισε μόνη δίχως μέσα τον ψαρά» σιγοτραγουδάει με τη σοπράνο φωνή της δίπλα στο γιασεμί, χαζεύουμε τα γρι-γρι με τα πυροφάνια που ξεκινάνε για το ψάρεμα λαμπυρίζοντα αστεράκια σκορπισμένα στη θάλασσα.
Τη νύχτα έφθασε ο στόλος, θόρυβοι από αλυσίδες και καταπέλτες που πέφτουν, σφύριγμα πλοίου, φωνές.
Λευκές μεγάλες κηλίδες στον μαύρο κόλπο.
Αύριο, μία καινούργια μέρα.
Το απόγευμα θα σιδερώσω την άσπρη τεριλέν πλισέ μου φούστα –μόνη μου, μόνη μου, μπορώ- και ένα από τα δύο πουκάμισα ή αυτό με το μανικάκι σε τόνους πρασινοροζμωβ και γραβατούλα πράσινη της άνοιξης ή αν κάνει περισσότερη ζέστη το αμάνικο κίτρινο-κόκκινο με κίτρινη γραβατούλα, α, να βάλω και το καινούριο μου ρολόι που μόλις μου έφερε η θεία από την Ελβετία, να βλέπω την ώρα να μην αργήσω, 9.30 ακριβώς πίσω, μην την πάθω σαν τις προάλλες που γύρισα στις 10 και προκάλεσα χαστούκι του ήπιου συνήθως πατέρα, στο κρεβάτι γρήγορα νηστική. Περιμένουμε τη χάρη της δεσποσύνης για να φάμε…Νεύρα είχε ο μπαμπάς πάλι, τα πολιτικά θα φταίνε…
Στο πικ απ, Jet´attendrai, όλος ο Adamo καιCapric´estfini, Τα παραμύθια του Offenbach και FürElise, LosChoclos, μαζί κι η Κουμπαρσίτα, Ματουμπάλα, αγάπη γλυκιά μου, Στο περιγιάλι το κρυφό και Mαργαριτάρι μου- από πίσω/ στο ραδιόφωνο, Αχ Μαργαρίτα μαγιοπούλα και Αθήηηηηηνα, Αθήηηηηηνα, χαρά της γης… Σε πότισα ροδόσταμο και Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, ο παιδικός φίλος του μπαμπά Μανώλης Χιώτης-Μαίρη Λίντα \του μοιάζει κι όλας λίγο τώρα που έχει μουστάκι/ Οι θαλασσιές οι χάντρες, Βρες το και πάρτο με τον Μίμη Πλέσσα (ζωϊκό ή φυτικό, η κυρία Μαίρη, πώς να είναι αυτή η κυρία Μαίρη;) και Το Θέατρο στο ραδιόφωνο με τον Αχχχχχ. (Αχιλλέα) Μαμάκη, ευλαβική κυριακάτικη ακρόαση με το ψητό μόλις φερμένο από τον φούρνο, Το θέατρο της Δευτέρας, το Θέατρο της Τετάρτης, Κυριακή στο θέατρο, Το ημερολόγιο ενός θυρωρού και, εννοείται: Κάααλημέρα σας παιδιά, λαλαλά, λαλαλά, η Θεία Λένα, μέχρι και Η ώρα του αγρότη, Κυριακή, 5-6 μμ. Και οι άρπες από τις Άνδεις, πάθος του αδερφού μου και προάγγελος ζήσης…
Το ξημέρωμα, φυσικά, θα πηδήξω κατευθείαν από το παράθυρο της κουζίνας στη θάλασσα.
Και τώρα που είμαι δέκα, θα περάσω ολόκληρο καλοκαίρι αγκαλιά με τη Σκάρλετ Ο’ Χάρα, -τι έπαθες εσύ, κυλιέσαι στο κρεβάτι κι έκοψες τα μπάνια- διαβάζοντας τους τρεις τόμους σιγά-σιγά, πάλι και πάλι για να κρατήσουν οι μανόλιες –πώς ακριβώς είναι οι μανόλιες, μαμά; ανοίγουμε εγκυκλοπαίδειες και διαβάζουμε’ τα αλαβάστρινα πρόσωπα –τι θα πει αλαβάστρινο αδερφέ, ξέρεις εσύ;- η λιποθυμία από το στροβίλισμα της τουαλέτας στην αγκαλιά του Ρετ Μπάτλερ και από τη δυνατή του κολώνια, κοιτώντας την μ’ εκείνο το περιπαικτικό του, ειρωνικό χαμόγελο, σαν Λαλάντ –τι είναι Λαλάντ και πώς είναι περιπαικτικό; Την εγκυκλοπαίδεια, γρήγορα. Λαλάντ, δεν υπάρχει –σήμερα ξέρω, να σας πω;
.
Η Αμαλία Ρούβαλη γεννήθηκε το 1954, μεγάλωσε στο Ναύπλιο και ζει στην Αθήνα. Είναι κοινωνιολόγος, ισπανίστρια και μεταφράστρια από λατινογενείς γλώσσες. Έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές: Πρώτα ποιήματα το 1976 και Έπεα πτερόεντα; το 2009, ετοιμάζει τρίτη μέσα στο 2012. Συνεχίζει να μεταφράζει. Διατηρεί μπλογκ: http://www.amarouv.blogspot.com
[ e-mail ]
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ



Ο ναός της του Θεού Σοφίας της Θεσσαλονίκης χτίστηκε τον 8ο αιώνα στη θέση μιας μεγάλης παλαιοχριστιανικής βασιλικής, που καταστράφηκε, πιθανόν από σεισμό, στις αρχές του 7ου αιώνα. Το 1204, όταν με την Δ' Σταυροφορία κυριεύθηκε η πόλη από τους σταυροφόρους, η Αγία Σοφία μετατράπηκε στον καθολικό καθεδρικό ναό της Θεσσαλονίκης. Από το 1246 που η Θεσσαλονίκη επέστρεψε στα χέρια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ήταν ο μητροπολιτικός ναός της πόλης, μέχρι το 1523/24, που μετατράπηκε σε τζαμί από τους Τούρκους κατακτητές της πόλης.

Η Αγία Σοφία είναι χτισμένη στον αρχιτεκτονικό τύπο της βασιλικής με θολωτό. Οι κίονες του κεντρικού κλίτους είναι τραβηγμένοι προς τα πλάγια, ώστε ο κεντρικός χώρος του ναού να έχει σχήμα ισοσκελούς σταυρού. Μπορεί έτσι να θεωρηθεί μια μεταβατική μορφή μεταξύ της βασιλικής με τρούλο και του εγγεγραμμένου σταυροειδούς, που κυριαρχεί στη βυζαντινή ναοδομία από το 10ο αιώνα και μετά. Μαζί με το Ναό της Αγίας Θεοδοσίας, τη Μονή του Ουάλεντος στην Κωνσταντινούπολη και την κατεστραμμένη Εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Νίκαια, Η Αγία Σοφία της Θεσσαλονίκης αντιπροσωπεύει ένα από τα κύρια αρχιτεκτονικά παραδείγματα αυτού του τύπου, αρχιτεκτονικής αρκέτα διάσημης τη βυζαντινή περίοδο


σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο χορός του γλάρου

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=470211079680271&set=a.425464430821603.99602.108511895850193&type=1&theater

 Ο χορός του γλάρου
Πριν καλά καλά χαράξει η μέρα, μια άσπρη φλόγα ανάβει στην ακρογιαλιά. Αρχίζει ξαφνικά το απελπισμένο φτεροκόπημα, το τρεμάμενο χτύπημα των φτερών ενός γλάρου που κράζει απεγνωσμένα και κάνει πονεμένες συστροφές, σαν να βιδώνεται, από κάτω προς τα επάνω, γύρω από το στραμμένο προς τον ουρανό ράμφος του. H μυστηριώδης εξαφάνιση του επιθεωρητή Φάτσιο από το αστυνομικό τμήμα της Βιγκάτα· πτώματα που ανακαλύπτονται και ανασύρονται μέσα από πηγάδια που βρίσκονται σε περιοχές έρημες και άγονες· κρυμμένες και αμφιλεγόμενες υπάρξεις, θλιβερά πάθη, χυδαία ξελογιάσματα και κουτσομπολιά· κιάλια και τηλεσκόπια, επικίνδυνη ηδονοβλεψία και ελεεινή κλεπτομανία· εμπόριο χημικών όπλων στο οποίο εμπλέκονται ανήθικοι πολιτικοί· και σ’ ένα δωμάτιο, μια άδεια καρέκλα, ανάμεσα σε απρεπή και αισχρά αντικείμενα βασανισμού, κηλίδες ξεραμένου αίματος, μυρωδιά θανάτου, σκοτεινά πράγματα, διάσπαρτα σημάδια ανήθικου και φρικτά απάνθρωπου εξαναγκασμού. Και ενώ ο Μονταλμπάνο συναρμολογεί τα κομμάτια μιας κατακερματισμένης εγκληματικής ιστορίας, δεν μπορεί να ξεφύγει από την αναστάτωση που του προκάλεσε ο θόρυβος που έκαναν οι φτερούγες του γλάρου καθώς πέθαινε...

http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=211624
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΜΙΚΡΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ !!!

πηγή: http://utidanos.blogspot.gr/2012/09/blog-post_17.html

ΣΟΦΙΑ - ΠΙΣΤΗ - ΑΓΑΠΗ - ΕΛΠΙΔΑ,,, ΜΙΚΡΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ !!!

Είναι εκείνος ο συνδυασμός 4 λέξεων που δεν μπορώ παρά να υποκλιθώ μπροστά τους. Σόφια, Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα. Σε μια εποχή Ανοησίας, Απιστίας, Μίσους και Απελπισίας φαντάζουν λέξεις ξεχασμένες σαν να είναι μέρος μιας αρχαίας γλώσσας που λίγοι μιλούν πια.

'Ομως υπάρχουν γύρω μας άνθρωποι που σκέφτονται, που πιστεύουν, που αγαπούν, που ελπίζουν. 'Ομως δεν τους προωθούν τα κανάλια. Δεν γίνονται πρωτοσέλιδο. Δεν εϊναι πρώτυπα. Λειτουργούν αθόρυβα παλεύοντας ανάμεσα στα θηρία της ισοπέδωσης. Στη βιομηχανία του εκφοβισμού, της υποταγής, της απόγνωσης κάθε εικόνα, κάθε είδηση είναι καλά μελετημένη να αφήνει έξω αυτές τις τέσσερις λέξεις.

Πόσες εκπομπές είδατε αφιερωμένες σε γεγονότα που θα έδιναν ελπίδα. Σε εικόνες που θα έδειχναν ανθρώπους να κάνουν κάτι όμορφο. Τίποτα.

Κι εμείς που προσπαθούμε να πολεμήσουμε με το λόγο μας, με τα γραπτά μας, με τις πράξεις μας αυτή τη σαπίλα, κι εμείς ακόμα κατευθυνόμαστε αναγκαστικά να απαντάμε σ΄αυτά που μας προωθούν. Λίγες γραμμές ίσως και καμμία αφιερωμένες στους αθόρυβους φύλακες των πολύτιμων λέξεων.

Η κάθε μητέρα θα ήταν ιδανικό ντοκυμαντέρ για μια άλλη όψη του κόσμου. 'Ανθρωποι που αφιερώνουν τη ζωή τους να βοηθούν τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη που στέκονται κοντά σε όλους εκείνους που οι άλλοι ξέχασαν, αφιλοκερδώς θυσιάζοντας τις μέρες τους θα έπρεπε να είναι πρωτοσέλιδα. Απλοί καθημερινοί άνθρωποι με καθαρό βλέμμα και μεγάλη ψυχή θα έπρεπε να είναι μοντέλα μίμησης. 'Ομως όλοι αυτοί πρέπει να μην φαίνονται. Είναι σκεπασμένοι από φανταχτερές ηλίθιες εικόνες και παχιά κούφια λόγια.

ΣΟΦΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΠΙΣΤΗ, ΕΛΠΙΔΑ.

'Οσο υπάρχουν ακόμα ανθρώποι που νοιώθουν αυτές τις λέξεις,,,
όσο υπάρχουν άνθρωποι που αγωνίζονται να τις κάνουν συμμέτοχες στη ζωή τους,,,
Θα υπάρχουν περιθώρια. Ισως να μην γίνουν κόμμα,,, μπορεί να μην ηγηθούν μιας επανάστασης,,, μπορεί να μοιάζουν ουτοπίες μέσα στις αγριεμένες μάζες,,, αλλά θα υπάρχουν,,, για όσους από εμάς τις έχουμε ανάγκη,,, για να προχωράμε στην επόμενη μέρα με σκοπό. Με νόημα. Θα υπάρχουν για εμάς και θα μας βοηθάνε να γεννιόμαστε,,, να μεγαλώνουμε,,,να συναντιόμαστε,,, και να σφίγγουμε τα χέρια μας,,,

σε όλους αυτούς τους ανθρώπους,,, που στα πρόσωπα τους βλέπω τούτες τις ιδιότητες αλλά και τις μικρές θεότητες,,, ΣΟΦΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΠΙΣΤΗ, ΕΛΠΙΔΑ,,, αφιερώνω τούτα τα φτωχά μα από καρδιάς λόγια,,,

η υπογράφουσα

Κουτσιλέου Κ. Μαργαρίτα
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις