Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Ντόναλντ Ντακ

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=469820253052687&set=a.452385131462866.105177.108511895850193&type=1&theater


Ο Ντόναλντ Ντακ (πλήρες όνομα Ντόναλντ Φάουντλιροϊ Ντακ, αγγλ. Donald Duck) είναι χαρακτήρας κινουμένων σχεδίων της Ντίσνεϋ. Η πρώτη του εμφάνιση σε ταινία έγινε στις 16 Σεπτεμβρίου 1934. Ο Ντόναλντ Ντακ σχεδιάστηκε από τους Αρτ Μπάμπιτ και Ντικ Χουέμερ, ενώ είναι και ο χαρακτήρας που έχει παίξει στις περισσότερες ταινίες κινουμένων σχεδίων (173 συνολικά, από τότε που πρωτοεμφανίστηκε μέχρι το 1995). Η πρώτη εμφάνιση του Ντόναλντ ήταν στο καρτούν της Silly Symphonies The Wise Little Hen. Ως το 1985 η χαρακτηριστική φωνή του Ντόναλντ ανήκε στον ηθοποιό Κλάρενς Νας. Μετά το θάνατο του Νας, στη διάσημη πάπια δάνεισε τη φωνή του ο Τόνι Ανσέλμο.

Ο Ντόναλντ Ντακ είναι ένα παπί που λατρεύει τη δράση, είναι έξυπνος, πονηρός και οξύθυμος και κατά καιρούς τεμπέλης. Ζει μαζί με τα 3 ανίψια του (Χιούη, Λιούη, Ντιούη) στην Λιμνούπολη. Στην ίδια πόλη μένουν και άλλοι χαρακτήρες όπως ο Σκρουτζ Μακ Ντακ (ο τσιγκούνης θείος του), ο Φέθρυ (ξάδερφος του Ντόναλντ και μεγάλος γκαφατζής), ο Γκαστόνε (ο τυχερός του ξάδερφος που είναι και αντίζηλός του) και η μεγάλη αγάπη του, η Νταίζυ Ντακ. Επίσης στην ίδια πόλη μένει ο εφευρέτης Κύρος Γρανάζης, καθώς και μία πληθώρα άλλων χαρακτήρων που πλαισιώνουν πολύ όμορφα το Duck Universe. Τις νύχτες ο Ντόναλντ φοράει την μάσκα του και μάχεται ενάντια σε εγκληματίες ως υπερήρωας με το όνομα Φάντομ Ντακ, και σώζει την πόλη από το κακό.Ένας σημαντικός δημιουργός του Ντόναλντ Ντακ είναι ο Καρλ Μπαρκς (1901-2000), ο οποίος δημιούργησε και εμπλούτισε την προσωπικότητα του, πλαισιώνοντας τον με ένα πλήθος συγγενών, φίλων και εχθρών που έγιναν επίσης αθάνατοι όπως ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, ο Γκαστόνε και οι Μουργόλυκοι. Άλλος σημαντικός σχεδιαστής του ήρωα είναι ο Ντον Ρόσα.

Το όνομα του Ντόναλντ Ντακ έχει υποστεί αρκετές αλλαγές, ώστε να είναι πιο οικείο στην εκάστοτε γλώσσα που τα κόμικ του μεταφράζονται, ή οι ταινίες του μεταδίδονται:

Αραβικές χώρες: Μπατούτα

Βουλγαρία: Πατόκα Ντόναλντ

Δανία: Άντερς Αντ

ΗΠΑ: Ντόναλντ Ντακ

Ινδονησία: Ντόναλ Μπέμπεκ

Ισλανδία: Αντρές Εντ

Ισπανία: Ελ Πάτο Ντόναλντ

Ιταλία: Παπερίνο

Κίνα: Τανγκ Λάο Για

Ουγγαρία: Ντόναλντ Κάτσσα

Σερβία-Κροατία: Πάγια Πάτακ

Σουηδία: Κάλε Άνκα

Φινλανδία: Άκου Άνκα

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΑΓΙΟΣ ΕΥΜΕΝΙΟΣ

πηγή:http://www.imga.gr/rotasi.htm 

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΕΥΜΕΝΙΟΥ

Ο Ναός του Αγίου Ευμενίου βρίσκεται πάνω σε λόφο «Ροτασανή κεφάλα». Παλαιότερα στο σημείο σώζονταν ερείπια Ναού με τοιχογραφίες στο νότιο τοίχο. Η εκ νέου ανοικοδόμηση του Ναού έγινε της ημέρες του Ελληνοιταλικού πολέμου ανάμεσα στα έτη 1940-1941. Διχογνωμία υπήρξε όσον αφορά την ονοματοδοσία του Ναού. Τελικά τη λύση έδωσε ο μακαριστός Μητροπολίτης Κρήτης Ευγένιος που αφιέρωσε και φορητή Εικόνα του Αγίου στο Ναό με χρονολογία το έτος 1949, έτος κατά το οποίο έγιναν και τα εγκαίνια. Η εορτή του Αγίου Ευμενίου είναι στις 18 Σεπτεμβρίου.

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

Αριάδνη, Αριάνα
Ευμένιος, Ευμένης, Ευμενία
Κάστωρ, Κάστορας, Κάστορης
Ρωμύλος, Ρωμύλιος, Ρωμύλης, Ρωμύλα, Ρωμυλία, Ρωμύλη, Ρωμυλαία

 ------------------------------------------------------------------

πηγή http://gerontes.wordpress.com/tag/%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/

Ο Άγιος Ευμένιος Επίσκοπος Γορτύνης της Κρήτης ο Θαυματουργός (18 Σεπτεμβρίου)


Ο μακάριος Ευμένιος κατήγετο από την Κρήτη. Από την νεανική του ηλικία αφιερώθηκε με πολλή επιμέλεια στα έργα της ασκήσεως, τα οποία συνεδύαζε με άκρα ταπείνωσι. Το πρόσωπό του ήταν πάντοτε λουσμένο στα δάκρυα. Ποτέ δεν κατέκρινε κανένα ούτε δέχθηκε να ακούση άλλον να καταλαλή. Έφθασε σε τέτοιο ύψος αρετής, ώστε οι χριστιανοί της Γορτύνης τον πίεσαν να γίνη επίσκοπός τους. Με πολλή σύνεσι εποίμανε το ποίμνιό του, αξιώθηκε δέ να λάβη από τον Θεό και την δύναμι να επιτελή θαύματα. Όταν μετέβη στην Ρώμη Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου »


-----------------------------------------

Όσιος Ρωμύλος
Βιογραφία
Στους Συναξαριστές δεν αναφέρεται κανένα υπόμνημα για τον όσιο αυτό. Βιογραφία του υπάρχει στο υπ' αριθμ. 154 χειρόγραφο της Σκήτης των Καυσοκαλυβίων, που συνέγραψε ο μαθητής του εν λόγω Οσίου, Γρηγόριος.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία αυτά, ο Όσιος Ρωμύλος γεννήθηκε το 1300 μ.Χ. περίπου στην παραδουνάβια πόλη Βιδίνιο, από γονείς ευσεβείς. Ο πατέρας του ήταν Έλληνας και η μητέρα του Βουλγάρα. Το πρώτο του όνομα ήταν Ράικος και σε κατάλληλη ηλικία οι γονείς του τον εμπιστεύθηκαν σε σπουδαίο δάσκαλο, από τον όποιο ο νεαρός Ράικος έμαθε τα πρώτα του γράμματα. Στη συνέχεια, επειδή είχε κλίση στη μοναχική ζωή, κατέφυγε στη Μονή της Θεοτόκου της Οδηγήτριας, κοντά στο Τίρνοβο (Βουλγαρίας). Εκεί έγινε μοναχός με το όνομα Ρωμανός και ασκήτευσε ευδοκίμως για τρία συνεχή χρόνια.

Κατόπιν έκανε κοντά στον όσιο Γρηγόριο τον Σιναΐτη και έπειτα, αφού έγινε μεγαλόσχημος με το όνομα Ρωμύλος, πήγε στο Άγιο Όρος, έξω από τη Μονή Μεγίστης Λαύρας, όπου μαζί με τον μαθητή του Γρηγόριο ασκήτευε στην ησυχία. Πολλοί Αγιορείτες έρχονταν κοντά του για ν' ακούσουν τα σοφά λόγια του και να πάρουν τις ορθές πνευματικές συμβουλές του.

Κατά τον πόλεμο όμως Τούρκων κατά Σέρβων και Βουλγάρων, πολλοί Σερβοβούλγαροι μοναχοί, λόγω φόβου, μετακινήθηκαν. Το ίδιο έπραξε και ο Ρωμύλος, πηγαίνοντας στην Αυλώνα (ίσως της Αλβανίας). Κατόπιν ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί στη Ραβένιτσα της Σερβίας, όπου στην εκεί Ιερά Μονή της Υπεραγίας Θεοτόκου απεβίωσε ειρηνικά.

Μετά τον θάνατο του, ο τάφος ευωδίαζε και επιτέλεσε πολλά θαύματα.
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Ζαν Πιαζέ

Ο Ζαν Πιαζέ [ʒɑ̃ pjaʒɛ] (9 Αυγούστου 1896 – 16 Σεπτεμβρίου 1980) ήταν Ελβετός φιλόσοφος, φυσικός επιστήμονας και ψυχολόγος, ιδιαίτερα γνωστός για τις μελέτες του σχετικά με τα παιδιά, την θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης (αγγλικά: Τheory of cognitive development) και για την επιστημολογική του άποψη γνωστή και ως γενετική επιστημολογία. Η σημαντικότερη συμβολή του θεωρείται ηστρουκτουραλιστική κατασκευή των σταδίων της γνωστικής ανάπτυξης του ανθρώπου, ενώ όσον αφορά τη θεωρία της μάθησης υποστήριξε την εμπειριστική πρόσκτηση γνώσης μέσω της εμπειρίας, της παρατήρησης και τέλος της αφαίρεσης.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%96%CE%B1%CE%BD_%CE%A0%CE%B9%CE%B1%CE%B6%CE%AD

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ "Κύπρου"



ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ "Κύπρου"
 
είχε στηριχτεί στον κορμό μιας παραγράφου
και μετρούσε τ’ αγίνωτα μήλα
των φθόγγων και των συλλαβών

με το δεξί τράβηξε ένα κλαδί λέξεων
και μύρισε τον άνεμο της τελευταίας άνοιξης
που πέρασε από πάνω του

δάγκωσε τη σταλαγματιά μιας δροσοσταλίδας
που είχε γλιστρήσει στο φύλλο
κι ένας μικρός κατακλυσμός
ξέσπασε στο μυαλό του

ύστερα πήρε μια φράση
της χάιδεψε τα μακριά μαλλιά
τα δάχτυλα των ποδιών
την άγγιξε απαλά και στο στέρνο
τοποθετώντας πάνω της ένα αχρείαστο κόμμα

ξεκίνησε ν’ ανεβαίνει την παλιά σκάλα
πίσω του κρυφά ακολουθούσαν λέξεις
φράσεις μισοτελειωμένες
και τραυματισμένα σχήματα λόγου

έσβησε το φως και ξάπλωσε
όρμησαν πάνω του μες το σκοτάδι
να τον κατασπαράξουν

το πρωί είχε απομείνει
μόνο ο σκελετός
από ένα πεθαμένο –καιρό τώρα -κείμενο

15.9.12


 σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μάχη Μυριοκέφαλου 17/9/1176

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=382185388521186&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater

Μάχη του  Μυριοκέφαλου 17/9/1176

Η μάχη του Μυριοκέφαλου διεξήχθη μεταξύ Βυζαντινών και Σελτζούκων του Ικονίου, στις 17 Σεπτεμβρίου 1176, στην ομώνυμη τοποθεσία (εγκαταλελειμένος οικισμός) στη Φρυγία, κοντά στην πόλη Λαοδίκεια (σημερινό Ντενιζλί στην Τουρκία). 
Η μάχη έληξε με συντριπτική νίκη του Σουλτάνου του Ικονίου Κιλίτς Αρσλάν Β΄ και πανωλεθρία του Μανουήλ Α΄ Κομνηνού. 
Αν και οι απώλειες δεν ήταν αντίστοιχες της μάχης του Μαντζικέρτ, τα αποτελέσματα στα χρόνια που ακολούθησαν ήταν η σταδιακή συρρίκνωση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ολοένα και δυτικότερα, καθώς και η παράδοση της Πόλης και του Βυζαντίου στα χέρια των Λατίνων και Φράγκων. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σπανακόπιτα της Σούλας

Σπανακόπιτα της Σούλας
Bαθμολογία:
       
1 ψήφοι
Προστέθηκε από , 12.03.12

Περιγραφή

Σπανακόπιτα με φέτα και φανταστική ζύμη αντί για φύλλο, που λιωνει στο στόμα
Σπανακόπιτα της Σούλας

Τι χρειαζόμαστε:

Για τη Ζύμη:
  • 1 1/2 κούπα λάδι
  • 1 κούπα γάλα
  • 2 φακελάκια μαγια
  • 1 κουταλάκι αλάτι
  • 1 κουταλάκι ζάχαρη
  • 1/2 κιλό αλεύρι (περίπου)
Για τη Γέμιση:
  • λάδι
  • 1 κρεμμύδι
  • 2-3 πράσα
  • 700γρ σπανάκι
  • 1 ματσάκι άνηθο
  • όση φέτα θέλετε
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • κύμινο
Πρίν το ψήσιμο:
  • Αυγό
  • Σουσάμι
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Μέθοδος
Διατροφή
Περιέχει
Ειδικές περιστάσεις
Σερβίρει
6 άτομα

 

 

 

Πως το κάνουμε:


σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Καρέ χτένισμα με μπούκλες


 

                                         Καρέ χτένισμα με μπούκλες

Ένα στυλ πολύ θηλυκό είναι το κοντό καρέ με μπούκλες. Μπορείτε να κάνετε αυτό το χτένισμα μια καθημερινή μέρα στη δουλειά αλλά και σε μια επίσημη βραδινή έξοδο.

Δείτε παρακάτω τα βήματα:

1. Μετά το λούσιμο στεγνώστε τα μαλλιά σας με μια πετσέτα. Αφού φύγουν τα πολλά νερά, απλώστε στα μαλλιά σας μια κρέμα styling για προστασία κατά της θερμότητας και στεγνώστε τα με ένα πιστολάκι μαλλιών, στην αρχή σε χαμηλή θερμοκρασία.

2. Χτενίστε τα μαλλιά σας και με το πιστολάκι σε υψηλή θερμοκρασία ισιώστε τα ελαφρώς χτενίζοντας τα παράλληλα με μια χτένα.

3. Όταν στεγνώσουν τα μαλλιά σας, χωρίστε τα σε 4 μέρη και παίρνοντας μια – μια τούφα κάντε μπούκλες με ένα ηλεκτρικό ψαλίδι μαλλιών (περίπου 2,5 – 3 εκ.).

4. Όταν ολοκληρώσετε τις μπούκλες, χτενίστε τα μαλλιά σας με τα δάχτυλα σας για να τις χωρίσετε και να είναι πιο αέρινες και όχι στημένες. Ψεκάστε λίγη λακ μαλλιών και είσαστε έτοιμες.

Tip: Αν τα μαλλιά σας δεν έχουν πολύ όγκο, στο τελευταίο βήμα χτενίστε τα μαλλιά σας με τα δάχτυλα σας, έχοντας σκυμμένο το κεφάλι προς τα κάτω και ψεκάστε λίγη λακ.

jenny.gr

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι καταπραϋντικές ιδιότητες του αγγουριού


 
 
Οι καταπραϋντικές ιδιότητες του αγγουριού

Απαραίτητο για την Ελληνική σαλάτα μας, ιδανικό για τα πρησμένα μάτια μας και αγαπημένο σνακ των παιδιών. Το αγγούρι όμως έχει πολύ περισσότερα να μας προσφέρει από τα παραπάνω, αφού στην εναλλακτική ιατρική θεωρείται το καλύτερο φάρμακο κατά των φλεγμονών και των εγκαυμάτων.

Οι ιδιότητες του
Είναι διουρητικό, δροσιστικό, καθαριστικό για προβληματικά δέρματα. Χρησιμοποιείται για την αρθρίτιδα, αντιφλεγμονώδες για παθήσεις του δέρματος. Μπορεί να βοηθήσει σε προβλήματα των πνευμόνων και της περιοχής του στήθους. Ως χυμός βοηθάει σε παθήσεις με φλεγμονές όπως είναι η αρθρίτιδα.

Οι χρήσεις του
■ Πιείτε χυμό αγγουριού ή καταναλώστε το φρέσκο ώστε να ηρεμήσετε την καούρα και να καλυτερέψετε ένα βαρύ στομάχι.

■ Πιείτε 100-150ml χυμό αγγουριού ημερησίως κάθε 2 ώρες έαν έχετε γαστρικό έλκος, ή έλκος του δωδεκαδακτύλου.

■ Για κουρασμένα ή ερεθισμένα μάτια, βάλτε πάνω τους από μια φέτα αγγουριού για να μειώσει το πρήξιμο και να καταπραΰνει την περιοχή.

■ Βάλτε φρέσκο αγγούρι ή το χυμό του πάνω σε περιοχές του σώματος που έχουν καεί από τον ήλιο.

■ Η καθημερινή κατανάλωση αγγουριού μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο προβλημάτων όπως το έκζεμα και η αρθρίτιδα και γενικότερα δερματολογικές παθήσεις.

■ Ο χυμός αγγουριού λειτουργεί ως τονωτικό των νεφρών.

■ Ο χυμός αγγουριού ή το φρούτο ολόκληρο είναι ήπιο διουρητικό και καθαριστικό ενώ χρησιμοποιείται για μολύνσεις του αναπνευστικού ενώ κατεβάζει και τον πυρετό.

The healing remedies sourcebook

σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΛΑΛΑΝΤ της Αμαλίας Ρούβαλη *

πηγή: http://www.onestory.gr/post/31720543868

ΛΑΛΑΝΤ

της Αμαλίας Ρούβαλη *
.
Τα τζιτζίκια αρχίσανε το κελάιδισμα πάνω στην κορομηλιά.
Σσσς, σιγά, μην ξυπνήσουν, σσσς, το μαγιώ, γρήγορα. Σσσσς, η πόρτα του χάρντμπορ, γιατί τρίζει έτσι απαίσια πάντα??? - Ξυπόλυτη. Ένα δικό μου δωμάτιο, τόπος μυστικός, ο κόλπος, το Μπούρτζι κι εγώ, Caterina Caselli \nessuno mi può giudicare, nemenno tù\ γρήγορα, έξω, στις μύτες των ποδιών από το ιατρείο, αίθουσα αναμονής, τζαμωτό, στην αυλή, με δυο πήδους πάνω στην κορομηλιά, η φωνή της κοπέλας μας, σηκώθηκε, κατέβα να πιείς το γάλα σου, δυο κορόμηλα - λιώνουν στο στόμα, καμπόσα στις χούφτες, τα πετάω στη λεκάνη που έφερε η κοπέλα μας. Στην κουζίνα, μια γουλιά γάλα (μπλιάχ!!!) κι είναι και με κακάο…, ανέβασμα στο τραπέζι της κουζίνας, παράθυρο, σάλτο από ψηλά, φτου ξελεφτερία, ροβόλημα πίσω απ’ τον Αμφιτρύωνα, η απαραίτητη ματιά στην πρωταρχική εικόνα πλοίου, τα φινιστρίνια, η φωνή της κυρά Κούλας από το σπίτι ψηλά –πάλι νωρίς-νωρίς ξεπόρτισες εσύ \ξεπαραθύρωσα το λένε αλλά δεν απαντάω, σκάω φωτεινό χαμογελάκι- Πέντ’ αδέρφια, η στοά με την οικεία μυρωδιά κάτουρου /τσίσα το λέγαμε προσφυώς η μαμά μου κι εμείς\ από ψηλά, η Γλώσσα. βουρ στο γκρίζο νερό. Η δασκάλα μου κι η αφεντιά μου, αφέντρες της στιγμής. Άσπρο σκουφάκι στο κατακατσαρό κορακάτο μαλλί, μπλε σκούρο ολόσωμο μαγιώ, ήσυχες απλωτές, ξεμακραίνει κουκιδίτσα λευκή, χάνεται στο βάθος. Ένα παιδί χαιρετίζει τη μέρα. Ύστερα θα έρθουν οι άλλοι, μεταφορά παραπλεύρως στις «νέες» μπανιέρες, κατά τις 10 ο τεμπέλης αδερφός μου, σκάλα, σανίδα, μακροβούτι, σκάλα, σανίδα, κεφάλι, ήρθε κι η φίλη μου, παραβγαίνουμε μέχρι τις σημαδούρες, πιο πέρα απαγορεύεται- τις προάλλες βγήκανε καρχαρίες, ένας μεγάλος, μπρος από το σπίτι μας, ήρθανε και τον εξετάζανε διάφοροι, ο Εισαγγελέας, ο ιατροδικαστής, ο Διευθυντής της Χωροφυλακής-μαμά, δηλαδή εγώ που φοράω κατακόκκινο μαγιώ; - ε, έχει και άσπρη ρίγα, μην ανησυχείς- /όλα τα γειτονόπουλα- ο μεγαλόσωμος Κ, κάτι μακριά πόδια να! αν φάω κλωτσιά, χάθηκα. Μεγάλος αδερφός ίσον λεφτά για γκαζόζα με σταγόνες μετρημένες σιρόπι βύσσινο. Μία, μισή-μισή. Πλατύγυρο καπέλο και λακκάκια στο γέλιο -η μαμά είπε να φορέσεις το καπέλο σου- Μεσημέρι, η μαμά, τελείωσε το ιατρείο -με τραβάει έξω με χείλια μελανιασμένα, μπανάκι, -πλέουμε μαζί, την κρατάω από τον λαιμό μέχρι να μάθω να επιπλέω μόνη μου- α, μου φόραγε σκουφάκι μεγάλο σαν μπόλια στα τρία μου- ουζάκι και κουβεντούλα με τις δικές της φίλες, καμιά φορά εμφανίζεται εγκαίρως κι ο μπαμπάς αν τελειώσει νωρίς από το δικαστήριο, σάλπισμα αναχώρησης –μια βουτιά ακόμα, μαμά, έλα μπαμπά μου, πες της……. μία μόνο, σουρτά στην έξοδο, στην τραπεζαρία αίσθηση δροσιάς και μυρωδιά από φλητ για τα έντομα. Γεμιστά, φασολάκια λαδερά με φέτα βαρελίσια, πεσκέσια, τα καλά των ελευθέρων επαγγελμάτων- μπάμιες, μελιτζάνες, επ, εδώ είμαστε, σταμάτα να χαζεύεις το Μπούρτζι, ίδιο είναι όπως και το πρωί –άνοιξ’ το στόμα, κατάπινε-τρέξιμο, εμετός. Καρπούζι, καρπουζόζουμο από τα χεράκια της μαμάς, πεπόνι. Τρώγε!!!! εσύ φταις που της δίνεις λεφτά για παγωτό, ύστερα πώς να φάει; Μάντρωμα μέσα-μην ακούσω τσιμουδιά. Σούρσιμο των ποδιών ανάποδα στον τοίχο του χάρντμπορ, σταύρωμα ξεσταύρωμα - πάλι μου έκοψες τον ύπνο- σσσσς, κοιμούνται, η μαμά έχει ιατρείο το απόγευμα κι ο μπαμπάς πάλι στο γραφείο. Μικρός ήρωας, Μάσκα βουτηγμένη από τον αδερφό. Τα κλασσικά εικονογραφημένα κι η Διάπλαση των Παίδων απαγορεύονται το μεσημέρι, κάνουν θόρυβο οι μεγάλες τους σελίδες.
Πέντε η ώρα, ουφ, δρόμο για την αυλή, σκαρφάλωμα στην κορφή της κορομηλιάς, βάλε πέδιλα, βάλε πέδιλα, είπα, ρίχνω τα κορόμηλα κάτω, έχουνε βάψει έναν πελώριο βυσσινί λεκέ στον πάνω δρόμο. Πηδάω απ’ τον ψηλό τοίχο - Μαζεύουμε, μαζεύουμε, γεμίζουμε λεκάνες, ταψιά, κουβάδες, πεσκέσια στα φιλικά σπίτια, όλη η πόλη τρώει τα κορόμηλά μας. Στην κουζίνα, η μαμά τα φτιάνει μαρμελάδα, ξινούτσικη, γυάλες γεμίζονται, φωνή στον αδερφό: έλα να πας στη γιαγιά, γιατί εγώ; γιατί έτσι!
Ροβόλημα στη σκάλα, αποθήκη- το γαλάζιο μου ποδήλατο, εξαφανίζομαι στον δρόμο για τους Μύλους, μαμά, μπαλκόνι: μην αργήσεις, καλά, καλά, χωρίς χέρια στο τιμόνι τρέχω σαν παλαβή, βζζζζουπ, κάτω από το τουριστικό πούλμαν Chat, φρεναρίσματα, κορναρίσματα… φωνές, το παιδί, το παιδί είναι από κάτω. Η μαμά βγαίνει στο μπαλκόνι με την τανάλια στο χέρι και το βγαλμένο δόντι αιμάσσον στην άκρη του. Κατεβαίνει ψύχραιμα στο δρόμο και με ανασύρει ήρεμα -γδαρμένη από την άσφαλτο- με ανεβάζει στο σπίτι αγκαλιά, δεν με μαλώνει. Ψωμί με βούτυρο Κερκύρας φτιάνω το σχεδιάκι μου από φετούλες ντομάτα και αγγούρι, κοκκινο-πράσινο/τσάι, τιμωρία στη βεράντα σήμερα, δεν έχει παραλία και παιχνίδι στην πισίνα.
Ένα παράπονο την ώρα της παραλίας, κοιτάζω τον ήλιο να δύει προς το Κιβέρι αριστερά στον κόλπο, οι φίλοι μου με φωνάζουν «δεν μπορώ, είμαι τιμωρία».
Η μαμά τελείωσε, φόρεσε τη λουλουδάτη ρόμπα της -σήμερα θα κάνουμε παρέα, ούτε εγώ θα κατέβω στην παραλία- φέρνει το πικ-απ έξω, «και η βάρκα γύρισε μόνη δίχως μέσα τον ψαρά» σιγοτραγουδάει με τη σοπράνο φωνή της δίπλα στο γιασεμί, χαζεύουμε τα γρι-γρι με τα πυροφάνια που ξεκινάνε για το ψάρεμα λαμπυρίζοντα αστεράκια σκορπισμένα στη θάλασσα.
Τη νύχτα έφθασε ο στόλος, θόρυβοι από αλυσίδες και καταπέλτες που πέφτουν, σφύριγμα πλοίου, φωνές.
Λευκές μεγάλες κηλίδες στον μαύρο κόλπο.
Αύριο, μία καινούργια μέρα.
Το απόγευμα θα σιδερώσω την άσπρη τεριλέν πλισέ μου φούστα –μόνη μου, μόνη μου, μπορώ- και ένα από τα δύο πουκάμισα ή αυτό με το μανικάκι σε τόνους πρασινοροζμωβ και γραβατούλα πράσινη της άνοιξης ή αν κάνει περισσότερη ζέστη το αμάνικο κίτρινο-κόκκινο με κίτρινη γραβατούλα, α, να βάλω και το καινούριο μου ρολόι που μόλις μου έφερε η θεία από την Ελβετία, να βλέπω την ώρα να μην αργήσω, 9.30 ακριβώς πίσω, μην την πάθω σαν τις προάλλες που γύρισα στις 10 και προκάλεσα χαστούκι του ήπιου συνήθως πατέρα, στο κρεβάτι γρήγορα νηστική. Περιμένουμε τη χάρη της δεσποσύνης για να φάμε…Νεύρα είχε ο μπαμπάς πάλι, τα πολιτικά θα φταίνε…
Στο πικ απ, Jet´attendrai, όλος ο Adamo καιCapric´estfini, Τα παραμύθια του Offenbach και FürElise, LosChoclos, μαζί κι η Κουμπαρσίτα, Ματουμπάλα, αγάπη γλυκιά μου, Στο περιγιάλι το κρυφό και Mαργαριτάρι μου- από πίσω/ στο ραδιόφωνο, Αχ Μαργαρίτα μαγιοπούλα και Αθήηηηηηνα, Αθήηηηηηνα, χαρά της γης… Σε πότισα ροδόσταμο και Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, ο παιδικός φίλος του μπαμπά Μανώλης Χιώτης-Μαίρη Λίντα \του μοιάζει κι όλας λίγο τώρα που έχει μουστάκι/ Οι θαλασσιές οι χάντρες, Βρες το και πάρτο με τον Μίμη Πλέσσα (ζωϊκό ή φυτικό, η κυρία Μαίρη, πώς να είναι αυτή η κυρία Μαίρη;) και Το Θέατρο στο ραδιόφωνο με τον Αχχχχχ. (Αχιλλέα) Μαμάκη, ευλαβική κυριακάτικη ακρόαση με το ψητό μόλις φερμένο από τον φούρνο, Το θέατρο της Δευτέρας, το Θέατρο της Τετάρτης, Κυριακή στο θέατρο, Το ημερολόγιο ενός θυρωρού και, εννοείται: Κάααλημέρα σας παιδιά, λαλαλά, λαλαλά, η Θεία Λένα, μέχρι και Η ώρα του αγρότη, Κυριακή, 5-6 μμ. Και οι άρπες από τις Άνδεις, πάθος του αδερφού μου και προάγγελος ζήσης…
Το ξημέρωμα, φυσικά, θα πηδήξω κατευθείαν από το παράθυρο της κουζίνας στη θάλασσα.
Και τώρα που είμαι δέκα, θα περάσω ολόκληρο καλοκαίρι αγκαλιά με τη Σκάρλετ Ο’ Χάρα, -τι έπαθες εσύ, κυλιέσαι στο κρεβάτι κι έκοψες τα μπάνια- διαβάζοντας τους τρεις τόμους σιγά-σιγά, πάλι και πάλι για να κρατήσουν οι μανόλιες –πώς ακριβώς είναι οι μανόλιες, μαμά; ανοίγουμε εγκυκλοπαίδειες και διαβάζουμε’ τα αλαβάστρινα πρόσωπα –τι θα πει αλαβάστρινο αδερφέ, ξέρεις εσύ;- η λιποθυμία από το στροβίλισμα της τουαλέτας στην αγκαλιά του Ρετ Μπάτλερ και από τη δυνατή του κολώνια, κοιτώντας την μ’ εκείνο το περιπαικτικό του, ειρωνικό χαμόγελο, σαν Λαλάντ –τι είναι Λαλάντ και πώς είναι περιπαικτικό; Την εγκυκλοπαίδεια, γρήγορα. Λαλάντ, δεν υπάρχει –σήμερα ξέρω, να σας πω;
.
Η Αμαλία Ρούβαλη γεννήθηκε το 1954, μεγάλωσε στο Ναύπλιο και ζει στην Αθήνα. Είναι κοινωνιολόγος, ισπανίστρια και μεταφράστρια από λατινογενείς γλώσσες. Έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές: Πρώτα ποιήματα το 1976 και Έπεα πτερόεντα; το 2009, ετοιμάζει τρίτη μέσα στο 2012. Συνεχίζει να μεταφράζει. Διατηρεί μπλογκ: http://www.amarouv.blogspot.com
[ e-mail ]
σημ.   Αν  δεν  ανοίγουν   οι  σύνδεσμοι  κάντε  τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις