Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Ποιος Είσαι!




Το κάθε γεγονός
Που Εσύ επιλέγεις να συμβεί στην ζωή σου,
Άσχετα πόσο ολέθριο, πόσο χαοτικό και πόσο μίζερο
μπορεί να φαίνεται,
Εμφανίζεται με την υποστήριξη της ολότητάς σου,
Η οποία έχει την έμφυτη γνώση αυτών που χρειάζεσαι,
Για να σε οδηγήσει εκεί όπου θα απολαύσεις
Το άφημα και το βύθισμα μέσα στην ηρεμία
Της συνειδητοποίησης του Ποιος Είσαι!



σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σαν σήμερα το 1836

περιοδικό και εκδόσεις Κουκούτσι
Σαν σήμερα το 1836 Ο Δαρβίνος επέστρεψε στην Αγγλία, μετά από ένα πενταετές ταξίδι για την αναζήτηση στοιχείων, που τον βοήθησαν στη διατύπωση της θεωρίας της φυσικής επιλογής. Ο Δαρβίνος πέρασε τα δύο τρίτα του χρόνου του ερευνώντας στη στεριά. Μελέτησε μια μεγάλη ποικιλία γεωλογικών χαρακτηριστικών, απολιθώματα και ζώντες οργανισμούς και συνάντησε πολλούς διαφορετικούς λαούς, ιθαγενείς και αποίκους.
Συγκέντρωσε με μεθοδικότητα τεράστιο αριθμό δειγμάτων, πολλά από τα οποία ήταν καινούρια για την επιστήμη. Αυτό εδραίωσε τη φήμη του ως φυσιοδίφη και τον κατέστησε έναν από τους προδρόμους στον τομέα της οικολογίας, και κυρίως όσον αφορά την έννοια της βιοκοινότητας. Οι εκτεταμένες, λεπτομερείς σημειώσεις του φανέρωσαν το ταλέντο του στην ανάπτυξη θεωριών και αποτέλεσαν τη βάση για το μετέπειτα έργο του, ενώ παράλληλα διεύρυναν το κοινωνικό, πολιτικό και ανθρωπολογικό πεδίο αντίληψης των περιοχών που επισκέφθηκε.
Κατά την διάρκεια του ταξιδιού ο Δαρβίνος διάβασε το βιβλίο του Κάρολου Λάιελ Αρχές της Γεωλογίας (Principles of Geology), το οποίο εξηγεί ότι τα γεωλογικά χαρακτηριστικά είναι το αποτέλεσμα σταδιακών διαδικασιών σε πολύ μεγάλες χρονικές διάρκειες. Στην αλληλογραφία του έγραφε ότι έβλεπε τους διάφορους γεωλογικούς σχηματισμούς «σαν να είχε τα μάτια του Λάιελ»: θεώρησε πως οι πεδιάδες με όστρακα και βότσαλα που είδε στην Παταγονία ήταν υψωμένες ακτές. Στη Χιλή, βίωσε την εμπειρία του σεισμού, και παρατήρησε στρώσεις από μύδια που είχαν ξεβραστεί στη στεριά ψηλότερα από το επίπεδο της πλημμυρίδας, κάτι που φανέρωνε ανύψωση του εδάφους. Ακόμα και σε μεγάλα ύψη στις Άνδεις, κατάφερε να συλλέξει όστρακα. Υπέθεσε ότι κοραλλιογενείς ύφαλοι σχηματίζονται σε βυθιζόμενα ηφαιστειογενή βουνά, μια ιδέα που επιβεβαιώθηκε όταν το Beagle εξερεύνησε τα νησιά Cocos (Keeling).

Στη Νότια Αμερική ανακάλυψε απολιθώματα γιγάντιων εξαφανισμένων θηλαστικών περιλαμβανομένων των μεγαθηρίων και γλυπτοδόντων σε γεωλογικά στρώματα που δεν έδειχναν σημάδια καταστροφής ή αλλαγής κλίματος. Εκείνη την εποχή, πίστευε ότι ήταν παρόμοια με είδη της Αφρικής, αλλά μετά το ταξίδι ο Ρίτσαρντ Όουεν απέδειξε ότι τα λείψανα ανήκαν σε ζώα που σχετίζονταν με ζωντανούς οργανισμούς της ίδιας περιοχής. Στην Αργεντινή δύο είδη ρέας (είδος πτηνού που μοιάζει με στρουθοκάμηλο) ζούσαν σε ξεχωριστές αλλά μερικώς συμπίπτουσες περιοχές. Στα Νησιά Γκαλαπάγκος ο Δαρβίνος ανακάλυψε ότι οι ατριχόρνιθες (mockingbirds) διέφεραν από νησί σε νησί, και επιστρέφοντας στη Βρετανία έμαθε ότι οι χελώνες και οι σπίνοι των νησιών Γκαλαπάγκος ανήκαν σε ξεχωριστά είδη, ανάλογα με το συγκεκριμένο νησί στο οποίο ζούσαν. Το μαρσιποφόρο καγκουρό της Αυστραλίας και ο πλατύπους ήταν τόσο εντυπωσιακά και ασυνήθιστα ζώα, που του προκάλεσαν τη σκέψη ότι «Ένας άπιστος...θα μπορούσε να αναφωνήσει: Σαφώς δύο διαφορετικοί δημιουργοί πρέπει να έχουν βάλει το χέρι τους». Όλα αυτά που είδε τον προβλημάτισαν και ενώ στην πρώτη έκδοση του The Voyage of the Beagle εξήγησε την κατανομή των ειδών υπό το φως των ιδεών περί "κέντρων της δημιουργίας" του Κάρολου Λάιελ, σε μεταγενέστερες εκδόσεις αυτού του ημερολογίου προμήνυσε τη χρήση της πανίδας των νησιών Γκαλαπάγκος ως ενδείξεις της εξέλιξης: "μπορεί κανείς να φανταστεί ότι από την αρχική περιορισμένη ποικιλότητα πουλιών σ΄αυτό το αρχιπέλαγος, κάθε ένα είδος μετεξελίχθηκε σε διαφορετικά είδη."
Τρεις ιθαγενείς ιεραπόστολοι επέστρεψαν με το Beagle στην Γη του Πυρός. Είχαν εκπολιτιστεί στην Αγγλία τα δύο προηγούμενα χρόνια, ωστόσο οι συγγενείς τους φαίνονταν στον Δαρβίνο «άγριοι», λίγο πιο πάνω από ζώα. Μέσα σε ένα χρόνο, οι ιεραπόστολοι υιοθέτησαν ξανά το σκληρό και πρωτόγονο τρόπο ζωής της φυλής τους, αλλά αυτό ήταν δική τους επιλογή και δεν ήθελαν να επιστρέψουν στον «πολιτισμό». Αυτή η εμπειρία και η απέχθειά του για τη δουλεία και για άλλες μορφές βίας που είδε σε άλλα μέρη, όπως η κακομεταχείριση των ιθαγενών από τους Άγγλους εποίκους στην Τανζανία, έπεισαν το Δαρβίνο ότι η κακομεταχείριση ανθρώπων βασισμένη στην έννοια της φυλής δεν δικαιολογείτο ηθικά. Τώρα πίστευε ότι η ανθρωπότητα δεν ήταν τόσο απομακρυσμένη από τα ζώα όσο πίστευαν οι κληρικοί φίλοι του.[2]
Ενώ βρισκόταν στο πλοίο, ο Δαρβίνος υπέφερε από ναυτία. Τον Οκτώβριο του 1833 αρρώστησε με πυρετό στην Αργεντινή, και τον Ιούλιο του 1834, ενώ επέστρεφε από τις Άνδεις στο Valparaíso, ένιωσε άρρωστος και πέρασε ένα μήνα στο κρεβάτι. Από το 1837 και μετά, ο Δαρβίνος ήταν επανειλημμένα κατάκοιτος με επεισόδια στομαχόπονου, εμετού, πυρετού, ταχυπαλμιών, ρίγους και άλλων συμπτωμάτων. Αυτά τα συμπτώματα τον επηρέαζαν κυρίως σε εποχές άγχους, όπως όταν συμμετείχε σε συναντήσεις ή σε διαμάχες σχετικά με τη θεωρία του. Η αιτία της ασθένειας του Δαρβίνου παρέμενε άγνωστη κατά τη διάρκεια της ζωής του, και οι προσπάθειες για θεραπεία δεν είχαν μεγάλη επιτυχία. Πρόσφατες εικασίες υποστήριξαν ότι στη Νότια Αμερική κόλλησε την ασθένεια Chagas από τσιμπήματα εντόμων, κάτι που οδήγησε σε περαιτέρω προβλήματα. Άλλες πιθανολογούμενες αιτίες ήταν τα ψυχοσωματικά προβλήματα και η ασθένεια του Ménière.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΤΟ ΑΣΜΑ ΤΗΣ ΦΑΛΑΙΝΑΣ ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ




TO ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ 
ΤΟ ΑΣΜΑ ΤΗΣ ΦΑΛΑΙΝΑΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ.
Σε μια πόλη ίσως του μέλλοντος, ίσως κάποιου ξεχασμένου από την επίσημη ιστορία παρελθόντος -ο συγγραφέας δεν διασαφηνίζει τον ακριβή χώρο και χρόνο των συμβάντων της ιστορίας του- ξεκινάει μια καταιγίδα παράλλαξης του κακού σε καλό, του καλού σε ευλογημένο και το αντίστροφο. Οι ζωές αρχετυπικών ηρώων φωτίζονται επαρκώς για να συσκοτιστούν στη συνέχεια με το πέρας του ρόλου τους. Κάθε πρόσωπο στο βιβλίο συμβολίζει τον αγώνα μεταξύ αντίρροπων δυνάμεων, την επικράτηση της μίας και την εξάλειψη κάποιας άλλης ή την συνύπαρξή τους σ' ένα μηχανισμό υποδαύλισης των ανθρώπινων παθών. Οι χαρακτήρες παρελαύνουν στις σκέψεις του αναγνώστη σαν οι φορείς μιας ζείδωρης και αλλού θνησιγενούς ενέργειας. Ο ένας δίνει ζωή στον άλλο και ο άλλος αφαιρεί την ζωή κάποιου επόμενου. Όλοι μαζί συναπαρτίζουν τον αέναα περιστρεφόμενο κύκλο της ζωής. Το μεγάλο ερωτηματικό της εξιστόρησης, μετά από πολλά εφιαλτικά και ονειρεμένα γεγονότα, είναι τι θα επικρατήσει τελικά. Το καλό ή το κακό. Με σπάνια εικονοπλαστική δύναμη, ο συγγραφέας, στα χνάρια του Λωτρεαμόν, εκθέτει τις αλήθειες του.
Μία νουβέλα ιδεών.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ της Κατερίνας Τσούτσα *

πηγή http://www.onestory.gr/post/32728175976

Ο ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ

της Κατερίνας Τσούτσα *
.
Η ζωή μου άρχισε με τη σύλληψη. Τρέφομαι και αναπτύσσομαι στο σώμα της μητέρας μου, της Κλέλιας . Όπως δηλαδή τα φυτικά σπέρματα που χώνονται στη γη σε κατάλληλη υγρασία και θερμοκρασία αναπτύσσονται σε φυτά, έτσι κι εγώ, έχω εμβρυική ανάπτυξη μέσα στον αμνιακό μου σάκο. Και όπως είναι φυσικό είμαι άμεσα συνδεδεμένη με την μητέρα μου και επηρεάζομαι από την ψυχολογία της.
Μερικές φορές η μητέρα είναι χαρούμενη. Τραγουδά και χαϊδεύει την κοιλιά της, που μέσα κατοικοεδρεύω εγώ. Μου μιλά και εγώ απολαμβάνω και καταγράφω τα λεγόμενά της.
Μωρό μου, μου λέει με τη μελιστάλαχτη φωνή της.
Όταν μεγαλώσεις, θα θελα να μπορούσα να σου εγγυηθώ, να χεις καλή υγεία. Φιλίες γερές, αγάπη αληθινή. Δίκαιη αναγνώριση. Περιπέτειες που να κρατούν το νου και την καρδιά σου ζωντανή. Αναστέναζε η μητέρα και συνέχιζε το παραλήρημα. Εύχομαι να έχεις τόσες αλλαγές στη ζωή σου και στη σκέψη σου, όσες χρειάζονται για να διατηρηθεί η ζωή σου ολόφρεσκη και νέα. Εύχομαι να έχεις την σπάνια ικανότητα να συγχωρείς.
Αχ! Αν μπορούσα να σου δώσω ένα πράγμα, τότε νομίζω εκείνο που θα διάλεγα, θα ήταν το θάρρος. Γιατί μ’ αυτό μπορείς ν’ αντιμετωπίσεις κάθε αλλαγή, κάθε απόρριψη, κάθε αποτυχία. Ακόμη και την μοναξιά.
Δεν ξέρω μωρό μου, που θα πας, τι θα κάνεις, ποιον θ’ αγαπήσεις. Εγώ θα στέκομαι έτοιμη να χειροκροτήσω τις επιλογές σου. Εύχομαι να μην χρειαστείς κάποιο ασφαλές καταφύγιο, αλλά αν κάτι τέτοιο συμβεί, το καταφύγιο θα είμαι εγώ.
Γουργουρίζω ευτυχισμένη μέσα στο ζεστό μου αμνιακό σάκο, κολυμπώ μέσα σε μια θάλασσα καθαρού υγρού, βρίσκω ησυχία σε μια γωνιά και παίρνω το μεσημεριανό μου ύπνο. Μετά από μία ώρα ξυπνώ από έναν δυνατό αέρα.
Τι συμβαίνει; Αναρωτιέμαι. Τι αναταραχή είναι αυτή; Ποιος ταράσσει το ρολόι της αταραξίας μου; Α! η μητέρα είναι. Ήπιε το γάλα της για να έχω εγώ γερά κόκκαλα. Σήμερα είναι πολύ ενεργή. Δεν μ’ αφήνει σε ησυχία. Μμμ τώρα τι κάνει; Παίρνει το αγαπημένο της βιβλίο, το ανοίγει στη σελίδα 20 και βγάζει ένα αποξηραμένο, κόκκινο τριαντάφυλλο. Το κοιτάζει μ’ ευλάβεια και το τοποθετεί με προσοχή σ’ ένα όμορφο κουτάκι. Τι όμορφο κουτί! Ζωγραφισμένο περίτεχνα στο επάνω μέρος του, μια παραλία γεμάτη με χρυσή άμμο και ένα χελιδόνι με
ανοιγμένα τα φτερά του. Γυρίζω πλευρό.
Πρόσεχε, Λεωνίδα, πρόσεχε! Γέμισες παντού χώματα. Κουράστηκα σήμερα, η μικρή ήταν ανήσυχη, με τάραξε στις κλωτσιές, άκουσα τη μητέρα να λέει.
Ωχ! Ήρθε ο πατέρας σκέφτηκα. Η κολόνα του σπιτιού. Τώρα τελευταία είναι σατράπης ο πατέρας. Αργεί πολύ τα βράδια και καυγαδίζει συνεχώς με τη μητέρα άνευ λόγω και αιτίας. Τον βρίσκω πολύ άδικο απέναντι στη γλυκιά, υπομονετική γυναίκα, που ξέρει να δίνει αγάπη, στοργή και που είναι η μητέρα μου. Η μητέρα δεν είναι όμορφη, είναι συμπαθητική. Έχει λεπτό παρουσιαστικό. Είναι δραστήρια. Έχει ευφράδεια και οξύτητα σκέψης. Είναι ήρεμη και έχει γαλήνια διάθεση.
Η μικρή, η μικρή… βαρέθηκα να σ’ ακούω, λεβέντης είναι, ασίκης…Και να σου πω και κάτι ακόμα. Βαρέθηκα την υποχόνδρια σου με την καθαριότητα.
Σε βαρέθηκα γενικώς. Βάλε να φάω και μην με ξαναενοχλήσεις.
Σέρνοντας τις παντόφλες της και μετακινώντας αργά το κορμί της, που έμοιαζε σαν σακί γεμάτο άμμο, η μητέρα βλέπεις είχε πάρει αρκετά κιλά, έφτασε στην κουζίνα.
Ετοίμασε το τραπέζι για τον αγά και μονολόγησε.
Τίποτα, τίποτα, μην ακούς χρυσό μου εσύ. Εγώ είμαι για σένα, εγώ θα σε προστατεύω πάντα. Να γεννηθείς με το καλό…
Ένοιωσα τη θέρμη της παλάμης της, και ταύτισα τον εαυτό μου με τη μητέρα και ένοιωσα πικρία για το φύλο μου, γιατί αισθάνθηκα ότι, όταν μεγαλώσω, θα υποστώ και εγώ παρόμοια καταπίεση. Θλίψη γιατί η μητέρα, είναι πλημυρισμένη με αγάπη, για μένα, για κείνον, για τους ανθρώπους. Ενώ ο πατέρας κατέχεται από αίσθημα ανωτερότητας. Η υπερτίμηση του εγώ του δημιουργεί πρόβλημα επικοινωνίας με την μητέρα μου και τους συνανθρώπους, γιατί διακατέχεται από αισθήματα ανωτερότητας, βλέπει τους άλλους «αφ’ υψηλού», δηλαδή τους υποτιμά.
Είμαι ακόμη ένα έμβρυο, μα έγινα θεατής βάναυσων συζυγικών καυγάδων. Γνώρισα τον σαδισμό του πατέρα σε μεγάλο βαθμό. Πάντα ήθελε να κάνει τους άλλους να υποφέρουν και χαιρόταν για το γεγονός αυτό. Προσπαθούσε να επιβάλλει τον πόνο στη μητέρα και μένα. Αρέσκονταν να μας τυραννά, γιατί έβρισκε προσοδοφόρο έδαφος. Όσο για την εμφάνισή του! Μελαχρινός, ωραίος, ευθυτενής, ζωηρός σε όλους τους τομείς και καλογυμνασμένος.
Μετά τη δουλειά το πρώτο του μέλημα, είναι το γυμναστήριο.
Δεν θέλω να βγω από τον μητρικό κόλπο, θέλω να μείνω εδώ, στην ασφάλειά μου. Δεν θέλω να αποκοπώ από τον ομφάλιο λώρο. Αρνούμαι να αντιμετωπίσω την πραγματικότητα. Αρνούμαι να ζήσω σ’ αυτόν τον βίαιο κόσμο. Θέλω να μείνω για πάντα ένα μικρό έμβρυο και να απολαμβάνω την θαλπωρή που μου παρέχει η μάνα, που όπως λέει ο πατέρας Δουμάς «επειδή ο Θεός δεν μπορεί να βρίσκεται παντού, γι’ αυτό έφτιαξε τη μητέρα».
Το ξέρω, δεν έχω θάρρος, το ξέρω, κάνω όπως η στρουθοκάμηλος που χώνει το κεφάλι της στη γη. Προσποιείται ουσιαστικά την πεθαμένη, προσπαθώντας έτσι να ξεγελάσει τα αρπακτικά. Έτσι κι εγώ, αρνούμαι να ζήσω, να δω, να γευτώ. Αρνούμαι
να μάθω, ν’ αγαπήσω, ν’ αγαπηθώ. Θέλω να μείνω μια μικρή φελούκα που αρμενίζει στα διάφανα νερά του αμνιακού μου σάκου. Θέλω να μείνω εδώ και να απολαμβάνω τη γλυκόξινη γεύση μιας κουταλιάς βύσσινου, που καίει τον ουρανίσκο. Έτσι όπως είναι η ζωή, μια κουταλιά βύσσινου, με τους γλυκόξινους μεγάλους ή μικρούς καρπούς της…
Ποιος είπε ότι δεν υπάρχει Θεός; Μπορεί να είναι αόρατος, αλλά είναι πανταχού παρών, είναι προγνώστης, και δίκαιος. Άκουσε τα παρακαλετά μου και φρόντισε Εκείνος την πορεία μου. Πριν γεννηθώ, πέθανα. Κάθε έμβρυο χαρακτηρίζεται από ένα διαρκές «δούναι και λαβείν» προς το περιβάλλον. Όταν σταματήσει αυτή η σχέση επέρχεται ο θάνατος. Ο δικός μου θάνατος επήλθε μετά από έντονο καβγά των γονιών μου. Η μητέρα επέδειξε, περιφρόνηση στον κίνδυνο, όταν ο Λεωνίδας την έσπρωξε στο τραπέζι βίαια. Η κοιλιά της χτύπησε στη γωνία του
τραπεζιού και έτσι επήλθε η τέλεια παύση των λειτουργιών μου.
Βρέθηκα, άψυχη πια σ’ ένα ξύλινο κουτί. Ένα κουτί απλό, όχι περίτεχνα ζωγραφισμένο, ένα κασόνι. Πέρασα σ’ έναν άλλο κόσμο, σ’ έναν κόσμο ήσυχο…
Η ζωή έχει περάσματα, συζεύξεις, αναπνοές, ροές, διαδοχές, μεταβάσεις… έχει όμως και πόνο, κόμπους, τεθλασμένες, σκαληνά σπαρακτικά ανισόπλευρα…
.
Η Κατερίνα Τσούτσα γεννήθηκε και ζει στο Βόλο. Εργάζεται σε Λύκειο ως διοικητική υπάλληλος. Δεν είναι συγγραφέας. Δειλά δειλά άρχισε να γράφει εμπνευσμένη κυρίως από καταστάσεις του παρελθόντος. Ονειρεύεται ακόμη…
[ facebook ] [ e-mail ]
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι πρωτοπόροι της Φαρμακευτικής!

Τoυ Δημήτρη Καραγιώργου

Τα φάρμακα των αρχαίων Ελλήνων αποκάλυψαν Αμερικανοί αρχαιολόγοι. Αναλύοντας αρχαία παρασκευάσματα, ερευνητική ομάδα στην Ουάσιγκτον εντόπισε ίχνη από καρότο, ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, βελανίδια, λάχανο, ήμερο τριφύλλι, αχίλλεια και ιβίσκο.
Θεωρούν ότι πρόκειται για υπολείμματα θεραπευτικών ουσιών, καθώς οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν φυτά για να αντιμετωπίσουν παθήσεις και τραύματα. Αχίλλεια για αιμορραγία, καρότο για ερπετά. Αλλά και ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, στα θεραπευτικά παρασκευάσματα που χρησιμοποιούσαν. «Θαυματουργό», στη σωστή δοσολογία, το κώνειο...

Τα παραπάνω ανακοίνωσε χθες ο πρόεδρος του Διεθνούς Ιπποκράτειου Ιδρύματος, καθηγητής κ. Στέφανος Γερουλάνος, με αφορμή την 3η Αμφικτιονία Εταιρειών και Συλλόγων Ιστορίας Ιατρικής και Ηθικής - Δεοντολογίας, η οποία πραγματοποιείται στην Κω. Σύμφωνα με τον καθηγητή, οι σύγχρονες
μελέτες επικεντρώνονται στο κατά πόσο τα φυτικά εκχυλίσματα που βρέθηκαν στα αρχαία παρασκευάσματα μπορούν να θεραπεύσουν ασθένειες. Οι επιστήμονες αναζητούν, επίσης, τις ακριβείς μετρήσεις που έκαναν οι αρχαίοι Ελληνες ιατροί για να καθορίσουν τη δοσολογία. Σε πολλά αρχαία κείμενα αναφέρεται η θεραπευτική δράση των βοτάνων.

Η αχίλλεια σταματούσε την αιμορραγία κάποιου τραύματος, ενώ ο Πεδάνιος Διοσκουρίδης -που θεωρείται ο πρόδρομος των φαρμακοποιών- περιγράφει το καρότο ως πανάκεια. Θεωρούσε, για παράδειγμα, ότι -εάν κάποιος καταναλώσει καρότο προληπτικά- δεν θα κινδυνεύει από τα ερπετά. Οι Ελληνες πρώτοι απ' όλους τους λαούς κατέταξαν τα φάρμακα σε κατηγορίες ανάλογα με τη χρήση τους και έβγαλαν ή προσπάθησαν να βγάλουν το παγανιστικό - θεοκρατικό στοιχείο από τις συνταγές που χορηγούσαν. Σε αυτό πρωτοστάτησε ο Ιπποκράτης, που μετέτρεψε τις θεοκρατικές απόψεις σε φιλοσοφικές.

Η παρασκευή των φαρμάκων της αρχαιότητας δεν ήταν απλή υπόθεση. Πεπειραμένοι ριζοτόμοι, δηλαδή οι συλλέκτες βοτάνων και ορυκτών, μάζευαν τα βότανα. Τα επεξεργάζονταν, ξεραίνοντας και σταθεροποιώντας τα, και στη συνέχεια τα παρέδιδαν στους γιατρούς. Ο κ. Γερουλάνος διευκρινίζει ότι την εποχή εκείνη στα φάρμακα υπολογίζονταν και τα δηλητήρια και δεν είναι τυχαίο ότι το κώνειο που δόθηκε στον Σωκράτη αναφέρεται ως φάρμακο. Η διαφορά μεταξύ δηλητηρίου και φαρμάκου -εξηγεί- είναι μικρή και αφορά κυρίως τη δοσολογία. Η θεραπευτική προσέγγιση των αρχαίων Ελλήνων ήταν τόσο εξειδικευμένη και αποτελεσματική, που τα φάρμακα της εποχής κυριαρχούσαν μέχρι και τον 19ο αιώνα!

Ακόμη και σήμερα, σημαντικοί επιστήμονες ερευνούν σχολιαστικά τα ιπποκρατικά φάρμακα και ανακαλύπτουν συνεχώς νέες θεραπευτικές ιδιότητες.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΗ

Ο Άγιος Κυπριανός και η Αγία Ιουστίνη

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ
1.Ο ΜΑΓΟΣ
Ο Άγιος Κυπριανός γεννήθηκε το 211μ.Χ. περίπου στην Καρχηδόνα. Η Καρχηδόνα ήτανε παράλια πόλη της Βόρειας Αφρικής.
Ο Κυπριανός κατάγετο από μεγάλη και πλούσιαν οικογένεια Συγκλητικών. Ήτανε και πολύ έξυπνος και επιμελής στα γράμματα. Πήρε γι’ αυτό το λόγο σπουδαίαν μόρφωση και είχε κάνει λαμπρές σπουδές. Διακρίθηκε στη φιλοσοφία και τη ρητορική. Εξάσκησε το επάγγελμα του δικανικού ρήτορα και απόκτησε μεγάλη φήμη και πολλά χρήματα.
Δυστυχώς όμως τα χρήματα τα πολλά τον έκαμαν να ζη ζωή άνετη, ελεύθερη, αχαλίνωτη, απολαυστική και ηθικώς επιλήψιμη. Ήτανε ειδωλολάτρης και μάλιστα πολύ αφοσιωμένος στη λατρεία των ειδώλων. Το ειδωλολατρικό περιβάλλον τον έσπροχνε στην άτακτη εκείνη ζωή.
Το χειρότερο όμως ήταν, οτι είχεν επιδοθή και στη μαγεία. Ασχολείτο πολύ με την μαγική τέχνη, η οποία είχε πέραση την εποχή εκείνη, λόγο της ειδωλολατρίας. Είχε καταστή διάσημος μάγος της εποχής του. Πήγε μάλιστα και στη Αντιόχεια, που άκμαζε τότε στα γράμματα και με την ονομασία ” Συριάδες Αθήναι”, έδειξε τις ικανότητες του.
Πως όμως από ειδωλολάτρης και μάγος, έφτασε να γίνη Χριστιανός και Άγιος; Σ’ αυτό συντέλεσε το παρακάτω γεγονός…

2.Η Παρθένος Ιουστίνα
Από την Αντιόχεια κατήγετο η Αγία Ιουστίνα. Αυτή ήτανε κόρη ενός ιερέα των ειδώλων που ονομαζότανε Αιδέσιος. Η Ιουστίνα είχε μεν καλή καρδιά και προαίρεση, αλλά σαν ειδωλολάτρισσα, που ήτανε κι εκείνη στην αρχή, είχε πολλά αγκάθια, διότι ακολουθούσε την ασέβεια των γονιών της. Όσο μεγάλωνε στην ηλικία, τόσο γινώτανε και πιό γνωστική. Επειδή δε ήτανε καλοπροαίρετη, ο Θεός τη φώτισε, ώστε να βρή την πραγματική θεογνωσία, να πιστέψη στον μόνο Αληθινό Θεό και να περιφρονή την ειδωλολατρική θρησκεία.
Την βοήθησε σ’ αυτό πολύ κι ένας διάκονος από την Αντιόχεια, που ονομαζόταν Πραΰλιος. Από αυτόν άκουσε για την ενανθρώπιση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Αυτός εξηγούσε το Μυστήριο της ένσαρκου οικονομίας, το πως δηλαδή οικονόμησε ο Θεός τα πράγματα, για να σώση τον κόσμο απο τον θάνατο της αμαρτίας, με το να γίνη άνθρωπος και να πάρη στον ώμο τους τους μετανοημένους. Εξηγούσε ακόμη πως γεννήθηκε, πως έζησε ο Κύριος, τι δίδαξε, ποιά ήταν τα θαύματα Του, πως σταυρώθηκε, πως ετάφη και τέλος πως αναστήθηκε.
Τ’ άκουσε αυτά η Ιουστίνα και στερεώθηκε στην Πίστη του Χριστού. Επιθυμούσε όμως να διδαχθή φανερά την χριστιανική θρησκεία, αλλά επειδή έταν νέα και παρθένα, ντρεπότανε. Γι’ αυτό πήγαινε κρυφά στην Εκκλησία, να ακούει θεία λόγια.
Δεν πέρασε όμως πολύς καιρός και είπε στην μητέρα της την Κληδονία:
- Δεν μου λες μητέρα, γιατί πιστεύουμε σ’ αυτούς τους θεούς, που είναι αναίσθητοι και χειροποίητοι; Ξέρεις τους Γαλιλαίους (Χριστιανούς); Αυτοί είναι σπουδαίοι και δυνατοί, διότι μόλις κανείς από αυτούς φανεί, οι δικοί μας θεοί τρέμουν και φεύγουν, σαν κλέφτες. Και είναι πράγματι κλέφτες, διότι κλέβουν την τιμή, που πρέπει να προσφέρουμε στον Θεό και κολάζουν τις ψυχές μας.
Η μητέρα της τ’ άκουσε αυτά, αλλά δεν σκόπευε ν’ αφήση τα είδωλα. Τα είπε όμως στον άντρα της. Κι’ αυτό, γιατί φοβότανε μήπως εκείνος το μάθη ξαφνικά και σκοτώση την κόρη του. Ο πατέρας της, ο Αιδέσιος, όταν τ’ άκουσε, άρχισε να αμφιβάλλη για τους θεούς του. Ήταν νύκτα και όταν κοιμήθηκε, είδε τον Χριστό μέσα σ’ Αγγέλους. Του έκαμε νεύμα και του είπε:
- Έλα σε Μένα και θα σου χαρίσω την Βασιλεία των Ουρανών.
Όταν ξύπνησε, δεν ήθελε καμιά άλλη απόδειξη, για να πιστέψει στον Χριστό. Πήρε, λοιπόν, την γυναίκα του και την κόρη του Ιουστίνα και πήγε στον Επίσκοπο, που τον λέγανε Όκτατο. Ο Επίσκοπος σαν άκουσε την οπτασία του, τον δέκτηκε και έπειτα από λίγο τους βάπτισε όλους.
Ο Αιδέσιος, ο πατέρας της Ιουστίνας, χειροτονήθηκε. Και από ιερέας των ειδώλων, έγινε Ιερέας του Θεού του Υψίστου και Ιερουργός των θείων Μυστιρίων. Έζησε έπειτα καθαρή και θεάρεστη ζωή. Έζησε δε έτσι ενάμισυ χρόνο και πήγε στον Κύριο, τον Οποίο αγάπησε ολόψυχα. Έπειτα από λίγο καιρό κοιμήθηκε και η μητέρα της Ιουστίνας

3. Τα μάγια του Κυπριανού δεν πιάνουν στην Ιουστίνα
Η παρθένος Ιουστίνα, έμεινε, βεβαίως, ορφανή από πατέρα και μητέρα, αλλά επρόκοπτε κάθε ημέρα στις αρετές.
Αφοσιώθηκε ολόψυχα στον Χριστό και το έργο Του. Έτρεχε στους αρρώστους, που προσπαθούσε ν’ ανακουφίζη. Εργαζόταν μαζί με άλλες κοπέλλες για να τις κατηχή και να τις φέρει κοντά στον Χριστό. Διέδιδε παντού τον λόγον Του Θεού. Από όλες τις αρετές περισσότερο υπερείχε η σεμνότητα και η αγνότητα της. Αγωνιζότανε να κρατηθή αμόλυντη και καθαρή από κάθε σαρκικό ρύπο και ένοχο λογισμό.
Ο φθονερός διάβολος δεν μπορούσε να την αφήση απολέμητη. Και να τι της έκαμε: Υπήρχε την εποχή εκείνη κάποιος νέος γραμματισμένος. Ήταν από ευγενή οικογένεια και αρκετά πλούσιος. Δυστυχώς όμως ήτανε ακόλαστος και ακράτητος στις σαρκικές ηδονές. Αυτός είδε επανειλημμένως την παρθένα Ιουστίνα, που πήγαινε Εκκλησία. Πληγώθηκε τότε η καρδιά του από το κάλλος της, αν και η μακαρία εκείνη παρθένος, αγωνιζότανε να μαραίνη την ομορφιά της.
Ο νέος αυτός της έκανε νεύματα, της έλεγε επαίνους και γλυκόλογα, της πρότεινε να την πάρη γυναίκα του. Αλλά η Ιουστίνα είχε δοθή στον Νυμφίο Χριστό και απέκρουσε μ’ επιμονή τον νεαρό Αγλαΐδα.
Ο Αγλαΐδας δεν σταμάτησε ως εκεί. Μαζί με μερικούς φίλους του, επεχείρησε να την απαγάγη βιαίως. Έτρεξαν όμως οι συγγενείς της οπλισμένοι και εκείνος, όταν τους είδε φοβήθηκε, κι έφυγε ντροπιασμένος.
Η παρθένος, στην επιμονή του τον έφτυνε και τον απέκρουε. Αλλά ο Αγλαΐδας και πάλι δεν απογοητεύτηκε. Από το πάθος του έρωτα έκανε κι άλλες πανουργίες κρυφά. Τέλος κατέφυγε στον μεγάλο τότε μάγο Κυπριανό, ο οποίος, όπως είπαμε, είχε σπουδάσει την φιλοσοφία και την μαγική τέχνη στην εντέλεια, και ο οποίος βρισκόταν στην Αντιόχεια για να δείξη τις ικανότητες του.
- Σε παρακαλώ, του είπε ο Αγλαΐδας, θέλω να κάμης μάγια, για να πετύχω τον σκοπό μου. Θέλω η Ιουστίνα να γίνη δική μου, και γω θα σου δώσω, όσα χρήματα και χρυσάφι θέλεις. Αλλοιώτικα θ’ αυτοκτονίσω (Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος έγραψε εγκώμιο στον Μέγα Κυπριανό. Εκεί αναφέρει οτι εραστής της Ιουστίνης ήταν αυτός ο ίδιος ο Κυπριανός και όχι άλλος) .
Ο Κυπριανός του το υποσχέθηκε. Πήρε τότε τα μαγικά του βιβλία και έκαμε τα μάγια του, καλώντας μαγικά πνεύματα. Κατόπιν, με ένα δοχείο γεμάτο, ραντίσανε απ’ έξω το σπίτι της παρθένου Ιουστίνης. Ήτανε δε βέβαιος, πως τα μάγια θα πιάσουν. Άλλωστε πίστευε οτι δεν υπήρχε κανένα έργο που να μην μπορεί να το κάνει. Το να κάμη λοιπόν μια κοπέλλα να αγαπήση ένα νέο, το θεωρούσε ευκολώτατο. Κι όμως την Ιουστίνα δεν την πιάσανε τα μάγια του.
Τα μεσάνυχτα η Χριστιανή παρθένος, όπως είχε συνήθεια κάθε βράδυ, ξύπνησε, για να προσευχηθή. Αισθανότανε όμως κάτι περίεργες επιθυμίες. Και οι κακές αυτές επιθυμίες μέσα της άναβαν και φούντωναν. Τότε αυτή αντιστάθηκε στις επιθυμίες και πολεμούσε με την προσευχή. Έκαμε και το σημείο του Σταυρού, που είναι φοβερό όπλο εναντίον των δαιμόνων. Με αυτόν λοιπόν τον τρόπον, απαλλάχτηκε και ηρέμησε η Χριστιανή κοπέλλα από τους λογισμούς και τις πονηρές επιθυμίες.
Επειδή όμως είδε ο Κυπριανός, οτι δεν πέτυχε τον σκοπό του, μεταχειρίσθηκε κι άλλες μαγείες. Έκαμε δηλαδή και άλλα μάγια δυνατώτερα. Αλλά και πάλι δεν μπόρεσε να κάμη τίποτε. Στο τέλος έβαλε όλες του τις μαγικές δυνάμεις. Κάλεσε τα μεγαλύτερα πονηρά πνεύματα και ισχυρότερα, χωρίς πάλι να επιτύχη τίποτε.
Τελευταίο απ’ όλα ο σατανάς με τον οποίον είχεν συνεργασίαν και επικοινωνία ο Κυπριανός, μεταχειρίσθηκε τον εξής πανούργον τρόπον: Παρουσιάσθηκε στην Ιουστίνα σαν καλή και ευσεβής γυναίκα. Κατάφερε δε να πάρη την παρθένο και να πάνε στο σπίτι της, για να αλληλοβοηθούνται στην πνευματική ζωή και στην αρετή, σαν καλές πνευματικές αδελφές.
Σε μιά όμως συζήτηση περί παρθενίας της είπε με τρόπο η γυναίκα εκείνη:
- Για πες μου σε παρακαλώ, αν όλες οι γυναίκες έμεναν παρθένες, τότε κατ’ ανάγκη δεν θα χανόντανε οι ανθρώποι από τον κόσμο;
Μόλις άκουσε αυτά η Ιουστίνα, κατάλαβε την πλεκτάνη του δαίμονα και με την προσευχή και το σημείο του Σταυρού, τον έκαμε να εξαφανισθή!!

4. Ο Κυπριανός μετανοεί
Η αποτυχία αυτή του Κυπριανού, τον έκανε να εξετάση τι ήτανε αυτή η κοπέλλα η Ιουστίνα, που δεν την πιάνανε τα μάγια. Τότε έμαθε, οτι ήτανε Χριστιανή και με τη δύναμη του Σταυρού συνέτριβε κάθε δαιμονική ενέργεια. Τότε λοιπόν, εννόησε, οτι οι Χριστιανοί, έχουν μεγαλύτερη δύναμη από την δική του. Και οτι τους πιστούς Χριστιανούς δεν τους πιάνουν τα μάγια. Παρακολούθησε κατόπιν και αυτός την Ιουστίνα και θαύμασε την αρετή της.
Τέλος αποφάσισε κι αυτός να προσέλθη σ’ αυτή την θρησκεία, η οποία είχε τέτοια δύναμη και η οποία αναδεικνύει τόσον ενάρετους ανθρώπους.
Ο Κυπριανός, έβλεπε, οτι η Εκκλησία και πριν δια μέσου των οργάνων Της, έρριχνε τα δίχτυα Της, για να τον τραβήξει στην Πίστη του Χριστού και την αντέκρουε. Τώρα όμως που είδε οτι η δύναμη των πονηρών πνευμάτων, με τα οποία συνεργαζόταν, ήταν ανίσχυρη μπροστά στους Χριστιανούς, αποφάσισε να αρνηθή την ειδωλολατρία και την μαγική τέχνη και να προχωρήση οριστικά στον Χριστιανισμό. Τον βοήθησε κι ένας Ιερέας ο Καικίλιος, από τον οποίον και πήρε το ίδιο όνομα κατά την βάπτιση του σαν Χριστιανός τώρα.
Μάζεψε έπειτα όλα τα μαγικά του βιβλία και όλα τα είδωλα, τα αγάλματα των ειδωλολατρικών θεών. Τα έφερε και τα έκαψε μπροστά στον Επίσκοπο. Πώλησε έπειτα τα υπάρχοντα του και τα χρήματα τα έδωσε στην Εκκλησία για τους φτωχούς και για τις ανάγκες Της. Αποτραβήχτηκε στη συνέχεια αμέσως στην μοναξιά. Δόθηκε στην μελέτη των Αγίων Γραφών και των εκκλησιαστικών συγγραφέων. Περισσότερο προτιμούσε τον Τερτυλλιανό.
Πέρασε έτσι το στάδιο του κατηχούμενου. Αναστέναζε και έκλαιε για την προηγούμενη του αμυαλωσύνη. Προσευχότανε ακατάπαυστα στο Θεό. Μούσκευε το προσκέφαλο του από τα δάκρυα της μετανοίας. Δεν τολμούσε ν’ αναφέρη τ’ όνομα του Θεού από ταπεινοφροσύνη, διότι σκεπτόταν τις αμαρτίες του, που είχε κάνει μπροστά στα μάτια του Θεού.
Το Μέγα Σάββατο του 246 μ.Χ. όλη τη νύχτα προσευχόταν και έκλαιε. Το πρωί πήγε στην Εκκλησία. Στον όρθρο άκουσε το ψαλμικό ” Είδες Κύριε, μη παρασιωπήσης Κύριε, μη φύγεις απ’ εμένα και να καταλαβαίνει το παιδί μου το αγαπητό, το οποίο ευαρέστησα”. Επίσης άκουσε κι εκείνο που λέει ” Ο Χριστός μας εξαγώρασε απο την κατάρα του νόμου, αφού έγινε ο ίδιος κατάρα για χάρη μας”.
Αυτά που άκουσε, του δώσανε θάρρος, οτι ο Θεός τον δέχεται. Τότε ειρήνευσε η ψυχή του. Την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου αξιώθηκε να βαπτισθή. Ήτανε 35 χρονών τότε, και η χαρά που αισθάνθηκε ήταν απερίγραπτη.

5. Χειροτονείται
Έπειτα από ένα μήνα, χειροτονήθηκε με τη σειρά αναγνώστης, υποδιάκονος και διάκονος. Δέχθηκε από τον Θεό θείαν έμπνευση και δύναμη εναντίον των παθών. Του δόθηκε από τον Θεό και ειδική Χάρη εναντίων των δαιμόνων, να λύνη δηλαδή τα μάγια και να διώχνη τους δαίμονες, τους οποίους είχε υπηρετήσει προηγουμένος.
Οι ειδωλολάτρες προσπαθήσανε με τους ιερείς τους και τους λόγιους τους να τον αποσπάσουνε από την νέα Πίστη του, αλλά η Πίστη του στο Χριστό ήτανε τόσο μεγάλη, που του είχε γεμίσει όλη του τη ζωή και όλη του την ύπαρξη. Ήταν έτοιμος, για την Πίστη του Χριστού ν’ αγωνισθή και να πεθάνη.
Εργαζότανε εντατικά, για την εξάπλωση και πιό πέρα. Μέσα στην πόλη της Καρχηδόνας δίδασκε τους νέους που ποθούσαν μιά ανώτερη επιστημονική μάθηση. Σε συναθροίσεις, που γινόντανε μέσα στα σπίτια, ακουγότανε η φωνή του Κυπριανού, που παρακινούσε τους πιστούς να δοθούν ολόψυχα στην Πίστη του Χριστού.
Ένα έτος μετά το άγιο Βάπτισμα δέχεται, έπειτα από επίμονη απαίτηση όλων, να γίνει ιερέας. Τότε λοιπόν έγινε και ο καθημερινός διδάσκαλος του ποιμνίου του. Ο άμβωνας αστράπτει και βροντά. Κατακτά και στερεώνει τις ψυχές με τα λόγια του, αλλά και με την πύρινη πίστη του.
Έπειτα από δύο χρόνια, το 248 μ.Χ., πέθανε ο Επίσκοπος Καρχηδόνος Δονάτος. Όλοι ζητούσανε, για επίσκοπο τον Κυπριανό. Ο Κυπριανός αισθανότανε, οτι υπήρξε αμαρτωλός προτήτερα και οτι πολύ του ήτανε που έγινε και Ιερέας. Βεβαίως, το Βάπτισμα τον είχε καθαρίσει τελείως. Εκείνα τ’ αμαρτήματα, που είχε κάμει τότε, ήτανε ασφαλώς κωλύματα για την Ιερωσύνη και για την Αρχιερωσύνη. Αλλά επειδή γίνανε πριν από το Βάπτισμα ήτανε καθαρός από αυτά.
Για να αποφύγη, λοιπόν, κρύφτηκε σ’ ένα φιλικό του σπίτι. Μαθέφτηκε όμως το σπίτι εκείνο και ο λαός ώρμησε και το περικύκλωσε. Απαιτούσε επίμονα από τον Κυπριανό να δεχτή την Επισκοπική χρειροτονία.
- Εγώ τους έλεγε, είμαι νεόφυτος. Μόλις πριν δύο χρόνια βαπτίστηκα. Άλλωστε υπάρχουν άλλοι, που είναι αρχαιότεροι και καλύτεροι από μένα. Αυτούς να κάνετε.
Ο λαός όμως απειλούσε να τον αρπάξη δια της βίας. Αναγκάστηκε στο τέλος να ενδώση. Και σε ηλικία 37 χρονών χειροτονήθηκε Επίσκοπος Καρχηδόνας.

6. Η δράση του
Καταγίνεται τώρα, σαν Επίσκοπος, και εκτελεί με πολύ ζήλον τα ποιμαντικά του καθήκοντα. Με τη δύναμη των λόγων του, με τις επιστολές του, και με τον θεοφιλή και ενάρετο βίον του οδήγησε αναρίθμητους άπιστους στον Χριστό. Τότε και την ευγενή παρθένον Ιουστίνα, την έκαμε διάκονο της Εκκλησίας του Χριστού. Αυτή προτήτερα λεγόταν Ιούστα, αλλά κατά την χειροτονία της, της δόθηκε το όνομα Ιουστίνα και την συναρίθμησε με τους διακόνους της Εκκλησίας. Την έκαμε μάλιστα και ηγουμένη των ασκητριών της Καρχηδόνας, κι αυτή τους φερότανε σαν μητέρα τους.
Η φήμη του Κυπριανού ξαπλώθηκε, όχι μόνο στην Καρχηδόνα, αλλά και σ’ όλη τη Δύση και την Ανατολή. Έπειτα από δύο χρόνια, από τότε που έγινε Αρχιερέας, το 250μ.Χ. ξέσπασε εναντίων των Χριστιανών της Καρχηδόνας ο διωγμός από τον Δέκιο. Στα αμφιθέατρα της Καρχηδόνας έριχναν τους Χριστιανούς οι ειδωλολάτρες στα άγρια θηρία για να τους εξαλείψουν μ’ αυτόν τον απάνθρωπο τρόπο.
” Και ο Κυπριανός να ριχτή στα λιοντάρια”.
Οι αρχές τον ζητούσανε παντού, αλλά δεν τον εύρισκαν. Ο Κυπριανός κατέφυγε κάπου και από εκεί έδινε τις οδηγείες του. Κρύφτηκε όχι διότι φοβότανε τον θάνατο που θα του έδινε το αμάραντο στεφάνι του μαρτυρίου, αλλά διότι είχε υπόψιν του εκείνο που είπε ο Κύριος ” Όταν από μιά πόλη σας καταδιώκουν να φεύγετε στην άλλη”.
Από εκεί, όπως είπαμε, σαν καλός ποιμένας, φρόντιζε για το ποίμνιο του. Το στήριζε συνεχώς με τις επιστολές του. Από εκεί επίσης αγωνιζόταν για να εξαλείψη εξ ολοκλήρου το πνεύμα της ειδωλολατρίας.
Ο Κυπριανός μετά από περισσότερο από ένα χρόνο επέστρεψε στην Καρχηδόνα, το 251 μ.Χ. μετά το Πάσχα.

7. Στον καιρό της πανώλης
Το 252 μ.Χ. εξερράγη νέος διωγμός εναντίον των Χριστιανών, από τον αυτοκράτορα Γάλλο. Οι Χριστιανοί φυλακίζονταν και βασανίζονταν σε σκληρά μαρτύρια. Ο Κυπριανός νουθετούσε τους πιστούς και τους παρακινούσε να σκέφτονται μόνο την ουράνια δόξα και να θέλουν τα μαρτύρια από τα ξίφη, τις φωτιές και τα θηρία. Αυτά, έλεγε, μας φέρνουν την μακαριότητα. Με μεγάλο, αλλά πρόσκαιρο πόνο, μας χαρίζουν την αιώνια Βασιλείαν των Ουρανών.
Συγχρόνως με τον διωγμό, προέκυψε και η επιδημία της ανίατης τότε ασθένειας πανώλης. Συμφωρά μεγάλη!  Πέθαιναν κατά χιλιάδες στην Καρχηδόνα.  Οι ανθρώποι φεύγανε από την πόλη για να σωθούνε. Άλλοι πέφτανε στους δρόμους και στα σπίτια τους μισοπεθαμένοι. Κανένας δεν τους κοίταζε. Κανένας δεν φρόντιζε τους ασθενείς. Κανένας δεν έθαβε τα πτώματα, τα οποία σάπιζαν μέσα στην πόλη και την γεμίζανε με φρίκη και μολυσμό.
* * *
Τότε ο Κυπριανός, μάζεψε τους Χριστιανούς και τους είπε να δείξουν την χριστιανική τους Αγάπη. Να την δείξουν όχι μόνο στους άλλους Χριστιανούς αλλά και στους διώκτες και εχθρούς τους, τους ειδωλολάτρες. Πράγματι οι Χριστιανοί  συγκέντρωσαν χρήματα και προμήθειες και με αυτοθυσία ριχτήκανε στην περιποίηση των αρρώστων και την ταφή των νεκρών, χωρίς να φοβούντε μην κολλήσουν κι αυτοί την ανίατη αυτή αρρώστια. Και όπως τους είπε ο Κυπριανός, περιποιούνταν όχι μόνο τους Χριστιανούς, αλλά και τους διώκτες τους, τους ειδωλολάτρες. Κινούμενοι από την αγάπη του Χριστού δεν φοβούνταν τον θάνατο. Βοηθούσανε όλους ανεξαιρέτος πιστούς και άπιστους. Τι ύψος αγάπης! Αυτή την αγάπη μόνο στους οπαδούς του Χριστού τη βρίσκει κανείς. Πουθενά αλλού! Αυτή η στάση των Χριστιανών έκαμε και αυτούς τους εθνικούς να θαυμάσουν και να τους εκτιμήσουνε.
* * *
Κάποτε πολλοί ληστές μπήκανε στην χώρα της Νομαδικής. Συλλάβανε πολλούς Χριστιανούς και τους πήρανε αιχμαλώτους. Οι Επισκόποι ειδοποίησαν για τούτο το συμβάν τον Κυπριανόν στην Καρχηδόνα. Εκείνος τότε παρακίνησε τους Χριστιανούς και όλοι συνείσφεραν για την απελευθέρωση των αιχμαλώτων. Συγκεντρώθηκε έτσι ένα μεγάλο ποσό. Με αυτό εξαγοράσανε τους αιχμαλώτους.

8. Αντιμέτωπος με τον Πάπα
Ο Κυπριανός αντιστάθηκε και στον Πάπα Στέφανο. Ο Πάπας υποσύριζε, οτι το Βάπτισμα των αιρετικών είναι έγκυρο. Οι Επίσκοποι όμως της Ανατολής υποστηρίζανε, οτι είναι άκυρο και οτι, όσοι είναι βαπτισμένοι από αιρετικούς, να ξαναβαπτίζωνται. Ο Κυπριανός συμφωνούσε με την γνώμη των Ανατολικών και όχι του Πάπα.
Ο Πάπας ήθελε να αφορίση τον Κυπριανό. Τότε ο Κυπριανός συγκάλεσε τρείς τοπικές Συνόδους στην Καρχηδόνα: Την πρώτη, το 255μ.Χ. την δεύτερη το 258μ.Χ. και την τρίτη πάλι το ίδιο έτος. Η κάθε μια με συμμετοχή 30, 79 και 87 Επισκόπων αντίστοιχα. Στην τρίτη Σύνοδο βγήκε κανόνας, που ορίζει, οτι όλοι οι βαπτισμένοι από αιρετικούς πρέπει να ξαναβαπτίζωνται. Διότι το βάπτισμα των αιρετικών είναι άκυρο. Αυτό ήταν αντίθετο από εκείνο που υπεστήριζε ο Πάπας, αλλά ο Κυπριανός κοίταζε την Ορθοδοξία και όχι τι θα πη ο Πάπας. Δεν τον αναγνώριζε βλέπετε, από τότε αλάθητο τον Πάπα ούτε σαν παγκόσμιο Επίσκοπο. Τον ελέγχει μάλιστα για ” το σκληρόν πείσμα του αδελφού μας Στεφάνου”.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Διεθνής Ημέρα Μη Βίας

πηγή http://www.zougla.gr/kosmos/article/die8nis-imera-mi-vias

Διεθνής Ημέρα Μη Βίας

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012, 00:47
Η Διεθνής Ημέρα Μη Βίας καθιερώθηκε στις 15 Ιουνίου 2007 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Οκτωβρίου, ημερομηνία γέννησης του Μαχάτμα Γκάντι (1869). Στόχος της γιορτής είναι να περάσει το μήνυμα της μη χρήσης βίας σε όλες τις ανθρώπινες εκδηλώσεις μέσα από την εκπαίδευση και την ενημέρωση της κοινής γνώμης.

Ο Μαχάτμα Γκάντι (1869-1949) υπήρξε σημαίνουσα μορφή του εθνικού κινήματος για την ανεξαρτησία της Ινδίας από την Μεγάλη Βρετανία και εμπνευστής της παθητικής αντίστασης (πολιτικής ανυπακοής) και της μη χρήσης βίας έναντι των καταπιεστών.


Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012, 00:51
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

1 Οκτωβρίου | Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας

1 Οκτωβρίου | Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας


Η 1η Οκτωβρίου είναι γνωστή ως η Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας και μάλιστα έχει καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια, δηλαδή από το 1977.
Πρόκειται για τη γιορτή όσων έχουν απαρνηθεί το κρέας ζώων, αλλά και τα υποπροϊόντα του, ενώ κάποιοι δεν τρώνε ούτε γαλακτοκομικά, αυγά, θαλασσινά ή μέλι. Το ποσοστό των χορτοφάγων φαίνεται να αυξάνεται, αφού πολλοί συνειδητοποιούν τους κινδύνους που κρύβει η συχνή κατανάλωση κόκκινου κρέατος, μεταξύ αυτών οι καρδιοαγγειακές παθήσεις, η αύξηση της χοληστερόλης και η μείωση του προσδόκιμου ζωής. Φυσικά, αρκεί να είσαι ενημερωμένος για το πώς να ακολουθήσεις σωστά τη χορτοφαγική διατροφή και να μη στερήσεις από κάτι τον οργανισμό σου.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Παγκόσμια Ημέρα Κατοικίας 1/10/2012

πηγή http://www.zougla.gr/kosmos/article/pagosmia-imera-katikias

Παγκόσμια Ημέρα Κατοικίας

Η Παγκόσμια Ημέρα Κατοικίας καθιερώθηκε με πρωτοβουλία του ΟΗΕ, για να υπενθυμίσει στη διεθνή κοινότητα ότι η διαβίωση σε μία αξιοπρεπή κατοικία είναι δικαίωμα όλων. Εορτάζεται την πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου.

Δεδομένα

• Η αστική συγκέντρωση παρέχει κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντολογικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη διασπορά.
• Οι πόλεις μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα στον παγκοσμιοποιημένο κόσμο.
• Οι πόλεις παρέχουν καλύτερες συνθήκες υγείας.
• Η αστικοποίηση μπορεί να εμποδίσει μορφές περιβαλλοντικής υποβάθμισης.
• Η αστικοποίηση βοηθά στην αύξηση των δεικτών γονιμότητας, παρέχοντας καλύτερες υπηρεσίας υγείας στις γυναίκες.

Επιμέλεια:Μίτση Σκέντζου 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων 1/10/2012

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων

Ηλικιωμένοι το 18% των Ελλήνων με σταδιακή μείωση της ποιότητας ζωής


Φωτογραφία αρχείου.
Φωτογραφία αρχείου.Αθήνα: Η Ελλάδα γερνάει, με το ποσοστό των ηλικιωμένων άνω των 65 ετών σήμερα να ξεπερνά το 18% και προοπτική το 2020, να πλησιάζει το 24%. Ταυτόχρονα ο πληθυσμός των παιδιών ηλικίας 0-14 ετών συνεχώς μειώνεται και σήμερα αριθμεί περίπου 14%, που σημαίνει όχι μόνον ότι γερνάμε ως χώρα, αλλά επίσης ότι μελλοντικά θα μειωθεί ο πληθυσμός συνολικά.

Τα παραπάνω επισημαίνουν σε κοινή επιστολή τους η Ελληνική Γεροντολογική και Γηριατρική Εταιρεία και η Ψυχογηριατρική Εταιρεία «Ο Νέστωρ» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων (1η Οκτωβρίου 2012).

Φέτος, ενώ το έτος 2012 είναι αφιερωμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση στην ενεργό γήρανση, η χώρα μας βρίσκεται στην πολύ δύσκολη θέση να μην μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των ηλικιωμένων δημιουργικά.

Η πρόσφατη οικονομική κρίση όξυνε και συνεχίζει να οξύνει τα προβλήματα σε κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής των ηλικιωμένων, σε θέματα πρόνοιας, ασφαλιστικής κάλυψης, νοσοκομειακής φροντίδας, καθώς και τα προβλήματα εκπαίδευσης επαγγελματιών υγείας και κοινωνικών επιστημόνων πάνω στην Τρίτη Ηλικία.

Η Ελληνική Γεροντολογική και Γηριατρική Εταιρεία και η Ψυχογηριατρική Εταιρεία «Ο Νέστωρ» προσπαθούν με διάφορες δράσεις και υπηρεσίες να απαντήσουν στα προβλήματα των ηλικιωμένων και να διαφυλάξουν ποικιλότροπα με συγκεκριμένους στόχους την υγεία των ηλικιωμένων.

Η Ελληνική Γεροντολογική και Γηριατρική Εταιρεία μάχεται εδώ και δεκαετίες για τη θέσπιση της γηριατρικής ως ειδικότητα και στη χώρα μας, ενώ συμβάλλει συστηματικά στη συνεχή εκπαίδευση επιστημόνων και επαγγελματιών υγείας και πρόνοιας. Διοργανώνει εκπαιδευτικές ημερίδες, μετεκπαιδευτικά μαθήματα γηριατρικής & γεροντολογίας και συνέδρια. Το 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γεροντολογίας - Γηριατρικής, θα πραγματοποιηθεί 1-3 Νοεμβρίου 2012.

Η Ψυχογηριατρική Εταιρεία «Ο Νέστωρ» λειτουργεί δύο Ψυχογηριατρικά Οικοτροφεία και προσφέρει πολύπλευρες υπηρεσίες σε θέματα άνοιας και άλλα ψυχιατρικά προβλήματα των ηλικιωμένων με σκοπό την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση ορισμένων ιδιαίτερα συχνών σε ηλικιωμένους νόσων, της νόσου Αλτχάιμερ και της κατάθλιψης με τελικό στόχο τη βελτίωση ποιότητας ζωής των ηλικιωμένων.

Στο Κέντρο Ημέρας στα Πατήσια και στο ολοκληρωμένο Κέντρο Αλτσχάιμερ στην Κυψέλη λειτουργούν δωρεάν: Κλινική Βραχείας Νοσηλείας για την άνοια, ιατρεία, δοκιμασίες ελέγχου της μνήμης, ψυχοεκπαιδευτικές ομάδες φροντιστών, εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις και εκπαιδευτικά σεμινάρια για επαγγελματίες υγείας.
Επίσης, απαντώντας στις ανάγκες των καιρών, οι δυο εταιρείες προσφέρουν πρόγραμμα ψυχολογικής στήριξης ηλικιωμένων και επισιτισμού σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, σε συνεργασία με δήμους της Αττικής.

Επιπλέον των προαναφερομένων εταιρειών που έχουν την επιστημονική ευθύνη για την ανάπτυξη και λειτουργία των σχετικών με τη γήρανση δράσεων, έχει δημιουργηθεί και το Σωματείο Φροντιστών Ασθενών με νόσο Αλτσχάιμερ, στο οποίο συμμετέχουν φροντιστές αλλά και ειδικοί με κύριο στόχο την υποστήριξη όχι μόνον των φροντιστών και των ασθενών, αλλά και των λειτουργιών των δύο εταιρειών, παρέχοντας εθελοντική εργασία και τη γνώση τους.

Πηγή: news.in.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις