Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας 13 Οκτωβρίου

πηγήhttp://www.yyka.gov.gr/articles/news/1410-pagkosmia-hmera-parhgorhtikhs-frontidas

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας

Τι είναι Παρηγορητική Φροντίδα;

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής ΦροντίδαςΣύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και τον ορισμό που εξέδωσε το 2002:

Παρηγορητική Φροντίδα είναι μια προσέγγιση που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των ασθενών και της οικογένειάς τους που υποφέρουν από νοσήματα πτωχής πρόγνωσης ή προοδευτικά επιδεινούμενα, μέσω της πρόληψης, εκτίμησης και αντιμετώπισης του πόνου και των λοιπών συνοδών συμπτωμάτων, καθώς και των ψυχολογικών, κοινωνικών και πνευματικών αναγκών τους.

Το σύνθημα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας είναι «Ζωντανοί ως το τέλος: Παρηγορητική Φροντίδα για έναν κόσμο που γερνά».

Με αυτό το σύνθημα γίνεται μια προσπάθεια να τονιστεί  το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές χώρες χρειάζεται να επανεξετάσουν στρατηγικές για την προθανάτια φροντίδα λόγω της γήρανσης του πληθυσμού.
Πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι πεθαίνουν κάθε εβδομάδα σε όλο τον κόσμο. Ο αριθμός θανάτων από καρκίνο υπολογίζεται σε 6 εκατομμύρια, με 10 εκατομμύρια νέα περιστατικά κάθε χρόνο και με πρόβλεψη να αυξηθούν σε 15 εκατομμύρια το 2020.
Πολλά εκατομμύρια ανθρώπων υποφέρουν από νόσους απειλητικές για τη ζωή, που θα μπορούσαν να ανακουφιστούν με την εφαρμογή της Παρηγορητικής Φροντίδας.
Όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα έρθουν αντιμέτωποι με τον πόνο, την κατάθλιψη και το άγχος του θανάτου. Για αυτό το λόγο χρειάζεται να αναπτυχθούν στρατηγικές παρηγορητικής φροντίδας ώστε να αντιμετωπιστεί το βάρος αυτών των νόσων, ένα βάρος που το επωμίζονται τόσο οι ασθενείς ώστε και οι οικογένειες τους.

Η παρηγορητική φροντίδα, δηλαδή όλες οι επιστημονικές πράξεις που στοχεύουν στην αντιμετώπιση του πόνου και όλων των συνοδών συμπτωμάτων, είναι συνυφασμένη με τις ανίατες ασθένειες, όπως ο καρκίνος, το ΑΙDS, τα εγκεφαλικά επεισόδια, τα νευρολογικά νοσήματα, οι βαριές νεφρικές και καρδιακές ανεπάρκειες.

Ο σκοπός της παρηγορητικής φροντίδας είναι να παρέχει μια ολιστική αντιμετώπιση των ασθενών μέσα από μια πολυπαραγοντική προσέγγιση, που υποστηρίζει το δικαίωμα στην ποιότητα ζωής και την αξιοπρέπεια στο θάνατο.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η παρηγορητική φροντίδα είναι η υπέρτατη μορφή αναγνώρισης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ότι είναι ότι πιο ευγενές μπορεί να προσφέρει η ιατρική επιστήμη στον άνθρωπο. Δεδομένου ότι είναι αδύνατο να θεραπεύουμε όλους τους ασθενείς και να αντιμετωπίζουμε επιτυχώς όλα τα νοσήματα, ύψιστο χρέος της ιατρικής και του ανθρώπου απέναντι στον συνάνθρωπο είναι να προσπαθεί να ανακουφίζει και να υποστηρίζει τον ασθενή μέχρι το τέλος της ζωής του. Κι όταν η θεραπευτική προσέγγιση φτάσει σε αδιέξοδο, ένα μένει να έχουμε στο μυαλό μας: το δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή ζωή το ενστερνιζόμαστε όλοι, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ίδιο σημαντικό είναι και το δικαίωμα σε έναν αξιοπρεπή θάνατο.  

Εκτενέστερα, η παρηγορητική φροντίδα:

Παρέχει ανακούφιση του άλγους και των άλλων συμπτωμάτων που προκαλούν δυσφορία (πόνος, δύσπνοια, ναυτία κλπ).

Επιβεβαιώνει τη ζωή και θεωρεί το θάνατο ως μια φυσιολογική διαδικασία.

Δεν αποσκοπεί ούτε στην επίσπευση ούτε στην αναβολή του θανάτου.

Ενοποιεί τις ψυχολογικές και πνευματικές όψεις της φροντίδας του ασθενούς.

Παρέχει ένα σύστημα υποστήριξης προκειμένου να βοηθήσει τους ασθενείς να ζήσουν όσο πιο ενεργητικά είναι δυνατό μέχρι το θάνατο.

Παρέχει ένα σύστημα υποστήριξης προκειμένου να βοηθήσει την οικογένεια να αντεπεξέλθει κατά τη διάρκεια της νόσου του ασθενούς και κατά το δικό της ακόλουθο πένθος.

Χρησιμοποιεί μια ομαδική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των αναγκών των ασθενών και των οικογενειών τους, συμπεριλαμβανομένης της συμβουλευτικής υποστήριξης κατά το πένθος, εάν ενδείκνυται.

Προάγει την ποιότητα της ζωής και μπορεί επίσης να επηρεάσει θετικά την πορεία της νόσου.

Μπορεί να εφαρμοστεί από τα αρχικά στάδια της πορείας της νόσου, σε συνδυασμό με άλλες θεραπείες που προορίζονται να παρατείνουν τη ζωή, όπως είναι η χημειοθεραπεία ή η ακτινοθεραπεία, και περιλαμβάνει τη διερεύνηση εκείνη που απαιτείται προκειμένου οι δυσβάσταχτες κλινικές επιπλοκές να γίνουν κατανοητές και να αντιμετωπιστούν καλύτερα.

Μήνυμα του ΠΟΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Ξενώνων και Παρηγορητικής Φροντίδας:
’Σύμφωνα με τον ορισμό του ΠΟΥ, η παροχή Παρηγορητικής Φροντίδας δεν πρέπει να αποτελεί τη φροντίδα στο τέλος της ζωής αλλά θα πρέπει να ξεκινάει από τη στιγμή της διάγνωσης μιας νόσου που δεν έχει θεραπεία και να συνεχίζει σε όλη τη διάρκειά της.
Είναι ανεκτίμητη για τους ασθενείς και τις οικογένειές τους. Η φυσική, ψυχολογική και πνευματική υποστήριξη τους βοηθάει να χειριστούν τη νόσο. Κάθε ανθρώπινο ον δικαιούται φροντίδα. Κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να υποφέρει χωρίς λόγο. Δυστυχώς όμως, πολλοί υποφέρουν ακόμη και σήμερα γιατί δεν τους διατίθενται φάρμακα για ανακούφιση του πόνου τους, κυρίως οπιοειδή, ή γιατί δεν έχουν πρόσβαση σε τέτοιου είδους φροντίδα όπως είναι η Παρηγορητική Φροντίδα και η Φροντίδα Ξενώνα.
Ο Π.Ο.Υ προτείνει όλες οι χώρες να δημιουργήσουν σαφή και ικανή πολιτική και προγράμματα Δημόσιας Υγείας που να περιλαμβάνουν την αντιμετώπιση συμπτωμάτων, την ψυχοκοινωνική και πνευματική υποστήριξη των ασθενών και των φροντιστών τους.
Ο Π.Ο.Υ επίσης αναγνωρίζει ότι τα προγράμματα τα σχετικά με την Παρηγορητική Φροντίδα θα πρέπει να ενσωματωθούν στον προϋπολογισμό κάθε χώρας και στις υπάρχουσες δομές υγείας, διότι υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες σε κάθε χώρα σε σχέση με την πολιτισμική αντίληψη για την Παρηγορητική Φροντίδα και τη διαθεσιμότητα πόρων.
Η παροχή κατ’ οίκον φροντίδας από εκπαιδευμένους φροντιστές προερχόμενους από την κοινότητα ή την οικογένεια, είναι ο καλύτερος τρόπος για παροχή Παρηγορητικής Φροντίδας στην πλειονότητα των ασθενών που τη χρειάζονται και κυρίως στις χώρες με πτωχή οικονομία’.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι:

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΠΙΝΑΚΑΣ - Frederico Cervelli «ΟΡΦΕΑΣ και ΕΥΡΥΔΙΚΗ»

ΠΙΝΑΚΑΣ - Frederico Cervelli «ΟΡΦΕΑΣ και ΕΥΡΥΔΙΚΗ»
 
 Ο Ορφέας, γιός του βασιλιά της Θράκης Οίαγρου ή Θίαγρου και της Μούσας Καλλιόπης και αδελφός του τραγουδιστή Λίνου που δίδαξε τον Ηρακλή τραγούδι και μουσική, μυθικός ήρωας της αρχαίας Ελλάδας, ήταν γνωστός για την "μαγική" δύναμη της λύρας του, τη μουσική και τη ποίησή του. Ο μύθος λέει ότι ο ίδιος ο θεός Απόλλωνας του δίδαξε την μουσική και του χάρισε την λύρα του. Ο Ορφέας έπαιζε τόσο αρμονικά τη λύρα και τραγουδούσε τόσο γλυκά, που λένε ότι τίποτε και κανείς δεν μπορούσε να αντισταθεί στη μουσική του, ακόμα και τα αγρίμια του δάσους μαζεύονταν γύρω του να τον ακούσουν.
Μετά την Αργοναυτική εκστρατεία, ο Ορφέας επέστρεψε στην Θράκη και ζούσε όπως και πριν, τριγυρνώντας μέσα στο δάσος, παίζοντας τη λύρα του και τραγουδώντας. Εκεί συναντήθηκε με την νύμφη Ευριδίκη την οποία αργότερα παντρεύτηκε. Η ευτυχία τους όμως δεν κράτησε για πολύ. Η Ευρυδίκη πέθανε μετά το δάγκωμα ενός φιδιού και ο Ορφέας μένει με τη θλίψη.
Το τραγούδι του λένε ότι ήταν τόσο λυπητερό που ακόμα και οι πέτρες ράγιζαν. Δεν τον παρηγορούσε τίποτε. Οι θεοί του Ολύμπου του επέτρεψαν να κατέβει στον Άδη, στο βασίλειο του Πλούτωνα, με οδηγό τον Ερμή, για να ξαναβρεί την Ευρυδίκη και με την απόφαση είτε να την φέρει πίσω στον κόσμο είτε να μείνει για πάντα εκεί μαζί της. Με τη μελωδία της μουσικής του, σαγήνευσε και αποκοίμησε τον φοβερό Κέρβερο, τον φύλακα των ψυχών και κατάφερε να περάσει τις πύλες του Άδη. Ο Πλούτωνας τον φιλοξένησε στο παλάτι του και λύγισε στα παρακάλια του, στην θλίψη και στον πόνο της μαγευτικής μουσικής του και δέχτηκε να αφήσει την Ευρυδίκη να φύγει, με έναν όρο: Στον δρόμο της επιστροφής για τον επάνω κόσμο, μπροστά θα πηγαίνει αυτός και πίσω του θα ακολουθεί η Ευρυδίκη με τον Ερμή. Μέχρι να φθάσουνε στον προορισμό τους ο Ορφέας δεν έπρεπε ούτε μια φορά να γυρίσει να δει την Ευρυδίκη, αλλιώς θα την έχανε για πάντα! Ο Ορφέας δέχθηκε τον όρο του Πλούτωνα και με την συνοδεία του Ερμή ξεκίνησαν να επιστρέψουν στην γη. Φθάνοντας όμως κοντά στην έξοδο, ο Ορφέας έχασε την υπομονή του, παρασύρθηκε από την αγάπη του και την λαχτάρα να ξαναδεί την Ευρυδίκη και γύρισε να την κοιτάξει. Η Ευρυδίκη ξαφνικά χάθηκε, επιστρέφοντας στο σκοτεινό παλάτι του Άδη και ο Ορφέας έμεινε ξανά μόνος του για πάντα! Άδικα έκλαψε και θρήνησε για την ανοησία του ο Ορφέας. Προσπαθώντας να ξεπεράσει τον πόνο του άρχισε να τριγυρίζει πάλι στα δάση με την λύρα του και να τραγουδά γα τον χαμό της Ευρυδίκης. Πολλές νύμφες του δάσους θέλησαν να ζήσουν μαζί του, αυτός όμως τις αγνοούσε και καμιά δεν πήρε ποτέ τη θέση της Ευρυδίκης πλάι του. http://hvasso53.wordpress.com/
 
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών 13 Οκτωβρίου

πηγή http://www.zougla.gr/perivallon/article/die8nis-imera-miosis-ton-fisikon-katastrofon

Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012, 00:45
Η Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989 και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Οκτωβρίου, με το σκεπτικό ότι ο άνθρωπος είναι αδύνατον να κυριαρχήσει στις δυνάμεις της φύσης, είναι όμως δυνατόν να μειώσει τις καταστροφικές τους συνέπειες.

Οι φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες υφίστανται τις μεγαλύτερες απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και δυσβάστακτες ζημιές, εξαιτίας της έλλειψης υποδομών, αλλά και τεχνογνωσίας για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών (σεισμοί, πλημμύρες, τσουνάμι, κατολισθήσεις και ξηρασία).


Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012, 00:52

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πορτοκαλόπιτα μαλεμπί



Αποτέλεσμα εικόνας για Πορτοκαλόπιτα μαλεμπίΠορτοκαλόπιτα μαλεμπί

(για την κρέμα μαλεμπί πορτοκαλιού)
6 κούπες γάλα(δοσομετρική κούπα)
2 κούπες νερό
1 κούπα ζάχαρη
1 1/2 κούπα νισεστέ
1 κουταλάκι εσάνς πορτοκαλιού

Τα υπόλοιπα υλικά
1 πακέτο μπισκότα πτι-μπερ(θα περισσέψουν περίπου 10)
1 βάζο μαρμελάδα πορτοκάλι
3 φύλλα ζελατίνη (περίπου 5 γρ.)
1 κρασοπότηρο ζεστό νερό

Κρατάμε 1 κούπα νερό και διαλύουμε το νισεστέ. Βάζουμε το υπόλοιπο νερό και το γάλα σε μια μεγάλη κατσαρόλα πάνω σε μέτρια φωτιά.

Όταν έλθει σε σημείο βρασμού, ρίχνουμε ανακατεύοντας ζωηρά, τη ζάχαρη και μετά από λίγο το διαλυμένο νισεστέ. Συνεχίζουμε το ανακάτεμα με ένα σύρμα και σε λιγότερο από 1 λεπτό η κρέμα μας θα έχει πήξει. Ανακατεύουμε ζωηρά με το σύρμα για να μην μας σβολιάσει όσο είναι πάνω στη φωτιά.

Κατεβάζουμε από τη φωτιά και αφήνουμε για 5-10 λεπτά, ανακατεύοντας που και που για να μην πιάσει κρούστα.

Αδειάζουμε τη μισή κρέμα σε ένα παραλληλόγραμμο πυρέξ 35χ 25 ή τετράγωνο 30χ30, το οποίο έχουμε ραντίσει με κρύο νερό.
Στρώνουμε στην επιφάνειά του μπισκότα πτι μπέρ, κόβουμε με μια ροδέλα κοπής πίτσας, μισά μπισκότα και αν χρειαστεί καλύπτουμε με αυτά τα κενά.

Αδειάζουμε την υπόλοιπη κρέμα πάνω από τα μπισκότα και την στρώνουμε ομοιόμορφα.

Βάζουμε το πυρέξ στο ψυγείο και αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει μέχρι να φτιάξουμε την επικάλυψη.

Εν τω μεταξύ μουλιάζουμε σε κρύο νερό την ζελατίνη για 5 λεπτά, την στύβουμε και την διαλύουμε μέσα σε ένα μπολ όπου έχουμε βάλει το ζεστό νερό. Αδειάζουμε τη μαρμελάδα σε ένα κατσαρολάκι και την ζεσταίνουμε να διαλυθεί για 2-3 λεπτά.

Κατεβάζουμε από τη φωτιά και την ρίχνουμε μέσα στο μπολ με την διαλυμένη ζελατίνη. Ανακατεύουμε πολύ καλά και αφήνουμε την μαρμελάδα να κρυώσει.

Φυσικά αν θέλουμε αφήνουμε σκέτη τη μαρμελάδα και την απλώνουμε στο γλυκό, απλά δεν θα σταθεί καλά στην επιφάνεια και θα λειτουργήσει περισσότερο σαν σιρόπι.

Βγάζουμε το γλυκό από το ψυγείο διακοσμούμε την επιφάνεια με λεπτά κομμάτια σάρκας πορτοκαλιού, καλύπτουμε με την μαρμελάδα πορτοκάλι και βάζουμε ξανά το γλυκό στο ψυγείο για 4 ώρες περίπου.

Κόβουμε το γλυκό σε τετράγωνα κομμάτια και σερβίρουμε.

mariplateau.blogspot.gr


Διατροφή για... γερό μυαλό!

Απλές λύσεις


 Διατροφή για... γερό μυαλό!

Ποιες τροφές και συστατικά «τροφοδοτούν» τους μικρούς μας φίλους με ενέργεια, εξυπνάδα, μνήμη, συγκέντρωση, κριτική ικανότητα;

Η σύσταση κάθε ανθρώπινου οργανισμού είναι βιοχημική, με αποτέλεσμα να χρειάζεται τα κατάλληλα «καύσιμα» για να λειτουργήσει αλλά και να αποδώσει στο μέγιστο βαθμό! Οι επιστήμονες, έπειτα από πολλές σχετικές έρευνες, έχουν καταλήξει πως μία ισορροπημένη διατροφή βοηθά στην καλή λειτουργία αλλά και ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου.

Ο εγκέφαλος των παιδιών αναπτύσσεται κατά 70% στην εμβρυϊκή ηλικία ενώ το υπόλοιπο 30% αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας. Με μια διατροφή η οποία εμπεριέχει τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά ένα παιδί μπορεί να αναπτύξει την ικανότητά του για μάθηση, την μνήμη και απομνημόνευση, τη συγκέντρωση, την κρίση, την ευφυΐα αλλά και τα συναισθήματά του.

Υπάρχουν πάνω από 100 δισεκατομμύρια συνδέσεις στον ανθρώπινο εγκέφαλο των οποίων η ανάπτυξη βασίζεται στην υιοθέτηση μίας ισορροπημένης διατροφής αλλά και στη σωματική άσκηση.

Βασικό για μια ισορροπημένη διατροφή που συμβάλλει στην πνευματική διαύγεια των μικρών μας φίλων είναι η σωστή κατανομή των γευμάτων μέσα στην ημέρα, η σωστή αναλογία στην πρόσληψη πρωτεϊνών, υδατανθράκων, λιπών, νερού, βιταμινών και μεταλλικών αλάτων, αλλά και η επαρκής πρόσληψη ενέργειας, δηλαδή γλυκόζης από τον οργανισμό μας (κάθε τροφή μετά την απορρόφησή της και την πέψη από τον οργανισμό μετατρέπεται σε γλυκόζη).

★*Τροφές με νοημοσύνη!
Ανακαλύψτε ποιες είναι οι ουσίες και τα συστατικά των οποίων η σωστή πρόσληψη θα δώσει στα παιδιά σας όλα τα εφόδια για μια σωστή ανάπτυξη σε σωματικό, διανοητικό αλλά και πνευματικό επίπεδο.

• Νερό:
Το νερό είναι πηγή ζωής και ευεξίας και άκρως ζωτικό για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, μιας και ο τελευταίος αποτελείται από νερό κατά 78%. Σε περίπτωση αφυδάτωσης του εγκεφάλου, ένα παιδί παρουσιάζει έλλειψη συγκέντρωσης, λήθαργο αλλά και πονοκεφάλους.

• Υδατάνθρακες:
Οι υδατάνθρακες όπως η γλυκόζη και η φρουκτόζη (υπάρχει στα φρούτα και το μέλι), η ζάχαρη, η λακτόζη ( υπάρχει στα γαλακτοκομικά προϊόντα), το άμυλο (υπάρχει στα δημητριακά, στα όσπρια, στα λαχανικά, στα ριζώδη, στα χορταρικά και στο ψωμί), το γλυκογόνο (υπάρχει στο κρέας), βελτιώνουν τις πνευματικές επιδόσεις, την ικανότητα κρίσης αλλά και τη μνήμη ενός παιδιού. Πιο συγκεκριμένα το πρωινό με υδατάνθρακες είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να φάει το μικρό σας για να αυξήσει ακόμα και τις σχολικές του επιδόσεις.

• Λίπη:
Η παρουσία των λιπαρών οξέων στον οργανισμό, α-λινολενικό (ω-3) ( θα τα βρείτε στα ψάρια, όπως η σαρδέλα και ο σολομός) και λινελαϊκό οξύ (ω-6), το οποίο εμπεριέχεται στα περισσότερα φυτικά έλαια, βοηθούν στην σύνθεση του δοκοσαεξανοΐκού και του αραχιδονικού οξέως, συστατικών απαραίτητων για την σωστή λειτουργία και την υγεία του εγκεφάλου. Για το λόγο αυτό η συμπληρωματική χορήγηση των ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων στις φόρμουλες των βρεφών έχει αποδειχτεί ευεργετική για τη νοητική τους εξέλιξη.

• Ιώδιο:
Η πρόσληψη ιωδίου στην διατροφή των παιδιών σχετίζεται με την σκελετική και νευρολογική ανάπτυξη τους, μέσω δύο ορμονών του θυρεοειδούς με τις οποίες συνδέεται. Εάν το ιώδιο είναι ανεπαρκές τότε μπορεί να εμφανιστεί υποθυρεοειδισμός, νοητική καθυστέρηση ή χαμηλός δείκτης νοημοσύνης. Πηγή ιωδίου στη διατροφή είναι το αλάτι, ψάρια και τα θαλασσινά.

• Σίδηρος:
Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο θρεπτικά και πολύτιμα συστατικά για την καλή λειτουργία του παιδικού αλλά και ενήλικου οργανισμού. Παρόλα αυτά έχει αποδειχτεί πως αρκετά παιδιά δεν είχαν την απαραίτητη πρόσληψη σιδήρου, με αποτέλεσμα να εμφανίσουν αναιμία αλλά και χαμηλή επίδοση στα μαθήματα του σχολείου και ιδιαίτερα στα μαθηματικά. Σημαντική ηλικία για την πρόσληψη σιδήρου είναι το διάστημα από 6 έως 24 μήνες ζωής, όπου και είναι περίοδος ταχείας ανάπτυξης και μεγάλων θρεπτικών απαιτήσεων.
Η καλύτερη πηγή σιδήρου είναι τα αυγά, τα όσπρια, το σπανάκι, το κρέας και το συκώτι. Για να έχει, όμως, το μικρό σας την μέγιστη απορροφητικότητα σιδήρου στον οργανισμό του, είναι σημαντικό να συνοδεύετε τα φαγητά που εμπεριέχουν σίδηρο με βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, ντομάτα, ακτινίδιο), καθώς να αποφεύγετε να τις συνοδεύετε με μεγάλες ποσότητες ασβεστίου (γαλακτοκομικά προϊόντα) ή φυτικών ινών.

• Βιταμίνες B:
Η παρουσία των βιταμινών B (Β1, Β2, Β3, Β5,Β6, Β12) είναι απαραίτητη για τη διατροφή των παιδιών καθώς η έλλειψή της δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία του εγκεφάλου και του κεντρικού νευρικού συστήματος, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα συγκέντρωσης αλλά και χαμηλή ικανότητα εκμάθησης. Αντιθέτως, η επαρκής πρόσληψη των βιταμινών B είναι μια βοηθά τα παιδιά στο να έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις και πιο συγκεκριμένα στο να έχουν καλή μνήμη αλλά και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

Λοιπά συστατικά:
Η κατανάλωση ψευδάργυρου (οστρακοειδή ψάρια, άπαχο κρέας, σπόροι κολοκύθας), ιχθυελαίων (EPA, DHA) (σκουμπρί, τόνος, σολομός, αντσούγιες, ρέγκα, πέστροφα, σαρδέλες (ή μπορούν να παραχθούν από το λινολεϊκό οξύ) ασβεστίου (γιαούρτι, τυρί, γάλα, tofu, αμύγδαλα, πράσινα φυλλώδες λαχανικά, σαρδέλες), Boron (φιστίκια, αμύγδαλα, καρύδια) αλλά και Β-καροτίνης (καρότο, πατάτα, πορτοκάλι, ντομάτα, πορτοκάλια, κίτρινα φρούτα, λαχανικά και πράσινα φυλλώδες λαχανικά) είναι συνδεδεμένη με την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και συγκεκριμένα με τις ικανότητες της συγκέντρωσης και της μνήμης.

«Μαγειρέψτε» θετική ενέργεια

Η διατροφή δεν επηρεάζει μονάχα την σωματική, την πνευματική και τη διανοητική ανάπτυξη των παιδιών αλλά επηρεάζει την διάθεση και τα συναισθήματά τους. Δώστε, λοιπόν, στο μικρό σας:

• Ζυμαρικά, για να φτιάξει η διάθεσή του. Τα ζυμαρικά εμπεριέχουν την ουσία σεροτονίνη, η οποία είναι υπεύθυνη για την καλή μας διάθεση. Ακόμα, λίγη μαύρη σοκολάτα η οποία μεταβολίζεται σε σεροτονίνη, κακό δεν κάνει… Από την άλλη οι ποσότητες σεληνίου αλλά και μαγνησίου που περιέχει είναι καλοί σύμβουλοι των παιδιών για την καλή τους ψυχολογία…

• Ξηρούς καρπούς, για να χαλαρώσει. Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο, το οποίο ηρεμεί το νευρικό σύστημα, μπλοκάροντας έτσι την «είσοδο» διαφόρων διεγερτικών ερεθισμάτων στον εγκέφαλο. Συμβουλευτείτε τον γιατρό και εφόσον το μικρό σας δεν έχει κάποια αλλεργία μπορείτε να του δώσετε. Μια καλή ιδέα είναι να τρίψετε καρύδι στο γιαούρτι του παιδιού σας και να το φάει με ευκολία.

• Κοτόπουλο για… ηρεμία! Τα πουλερικά και ιδιαίτερα η γαλοπούλα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, που συμβάλλει στην παραγωγή σεροτονίνης ανεβάζοντας τη διάθεση αλλά και την ηρεμία στα… ύψη!

• Μπανάνα για ευεξία. Η μπανάνα είναι εμπεριέχει κάλιο και μαγνήσιο, ουσίες οι οποίες χαλαρώνουν τις συσπάσεις των μυών, με αποτέλεσμα να ηρεμεί το μικρό σας!

Δίκαιη κατανομή γευμάτων!

Η μνήμη, η συγκέντρωση και οι καλές διανοητικές επιδόσεις δεν σχετίζονται μονάχα με το τι τρώει ένα παιδί αλλά και με την ισορροπημένη κατανομή των γευμάτων μέσα στη μέρα. Γι’ αυτό, λοιπόν, δώστε προσοχή στις παρακάτω συμβουλές, οι οποίες αφορούν το καθημερινό διατροφικό του πρόγραμμα:

Η αξία του πρωινού είναι μεγάλη αλλά και αδιαμφισβήτητη. Ένα καλό πρωινό παρέχει στον οργανισμό την απαιτούμενη ενέργεια ώστε να ξεκινάει κάθε μέρα με γερές βάσεις! Ακόμα, σύμφωνα με πολλές μελέτες που έχουν γίνει κατά διαστήματα, έχει παρατηρηθεί πως τα παιδιά που τρώνε ένα καλό πρωινό, έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο. Ιδανικές τροφές τις οποίες τα μικρά σας μπορούν να καταναλώσουν και να γεμίσουν ενέργεια είναι οι εξής: το γάλα ή το γιαούρτι, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα, οι φρυγανιές ολικής αλέσεως με μέλι ή μαρμελάδα ή πραλίνα φουντουκιού, το τοστ, ο φυσικός χυμός πορτοκάλι ή ανάμικτος χυμός φρούτων εποχής κ.λπ.

Εάν το παιδί σας πηγαίνει στο νηπιαγωγείο ή στο σχολείο, ένα κολατσιό είναι ό,τι πρέπει για να διατηρήσει το μικρό σας σε μία ισορροπία. Γι αυτό μπορείτε να του δίνετε μαζί τοστ, φρούτα ή ένα κομμάτι πίτα, φτιαγμένη πάντα από τα χεράκια σας!
Το μεσημεριανό, όπως και το βραδινό φαγητό του παιδιού σας θα είναι το φαγητό που έχει το σπιτικό σας μενού κάθε ημέρα, αρκεί να φροντίζετε να καλύπτει εβδομαδιαίως όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την πνευματική, νοητική αλλά και σωματική του ανάπτυξη.

tlife.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τὸ σπίτι κοντὰ στὴ θάλασσα - Γ. Σεφέρης

Τὸ σπίτι κοντὰ στὴ θάλασσα - Γ. Σεφέρης
ζωγρ.seng anatoliy

Τὰ σπίτια ποὺ εἶχα μοῦ τὰ πῆραν.
Ἔτυχε νά ῾ναι τὰ χρόνια δίσεχτα πολέμοι χαλασμοὶ ξενιτεμοὶ

κάποτε ὁ κυνηγὸς βρίσκει τὰ διαβατάρικα πουλιὰ
κάποτε δὲν τὰ βρίσκει τὸ κυνῆγι
εἴταν καλὸ στὰ χρόνια μου, πῆραν πολλοὺς τὰ σκάγια
οἱ ἄλλοι γυρίζουν ἢ τρελαίνουνται στὰ καταφύγια.

Μὴ μοῦ μιλᾷς γιὰ τ᾿ ἀηδόνι μήτε γιὰ τὸν κορυδαλλὸ
μήτε γιὰ τὴ μικρούλα σουσουράδα
ποὺ γράφει νούμερα στὸ φῶς μὲ τὴν οὐρά της
δὲν ξέρω πολλὰ πράγματα ἀπὸ σπίτια
ξέρω πὼς ἔχουν τὴ φυλή τους, τίποτε ἄλλο.

Καινούργια στὴν ἀρχή, σὰν τὰ μωρὰ
ποὺ παίζουν στὰ περβόλια μὲ τὰ κρόσια τοῦ ἥλιου,
κεντοῦν παραθυρόφυλλα χρωματιστὰ καὶ πόρτες
γυαλιστερὲς πάνω στὴ μέρα
ὅταν τελειώσει ὁ ἀρχιτέκτονας ἀλλάζουν,
ζαρώνουν ἢ χαμογελοῦν ἢ ἀκόμη πεισματώνουν
μ᾿ ἐκείνους ποὺ ἔμειναν μ᾿ ἐκείνους ποὺ ἔφυγαν
μ᾿ ἄλλους ποὺ θὰ γυρίζανε ἂν μποροῦσαν
ἢ ποὺ χαθῆκαν, τώρα ποὺ ἔγινε
ὁ κόσμος ἕνα ἀπέραντο ξενοδοχεῖο.

Δὲν ξέρω πολλὰ πράγματα ἀπὸ σπίτια,
θυμᾶμαι τὴ χαρά τους καὶ τὴ λύπη τους
καμιὰ φορά, σὰ σταματήσω ἀκόμη
καμιὰ φορά, κοντὰ στὴ θάλασσα, σὲ κάμαρες γυμνὲς
μ᾿ ἕνα κρεββάτι σιδερένιο χωρὶς τίποτε δικό μου
κοιτάζοντας τὴ βραδινὴν ἀράχνη συλλογιέμαι
πὼς κάποιος ἑτοιμάζεται νὰ ῾ρθεῖ, πὼς τὸν στολίζουν
μ᾿ ἄσπρα καὶ μαῦρα ροῦχα μὲ πολύχρωμα κοσμήματα
καὶ γύρω του μιλοῦν σιγὰ σεβάσμιες δέσποινες
γκρίζα μαλλιὰ καὶ σκοτεινὲς δαντέλες,
πὼς ἑτοιμάζεται νὰ ῾ρθεῖ νὰ μ᾿ ἀποχαιρετήσει

ἢ μία γυναῖκα ἐλικοβλέφαρη βαθύζωνη
γυρίζοντας ἀπὸ λιμάνια μεσημβρινά,
Σμύρνη Ρόδο Συρακοῦσες Ἀλεξάντρεια,
ἀπὸ κλειστὲς πολιτεῖες σὰν τὰ ζεστὰ παραθυρόφυλλα,
μὲ ἀρώματα χρυσῶν καρπῶν καὶ βότανα,
πῶς ἀνεβαίνει τὰ σκαλιὰ χωρὶς νὰ βλέπει
ἐκείνους ποὺ κοιμήθηκαν κάτω ἀπ᾿ τὴ σκάλα.
Ξέρεις τὰ σπίτια πεισματώνουν εὔκολα, σὰν τὰ γυμνώσεις.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ-ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΠΛΑΚΑ


  
 
ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ - ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΠΛΑΚΑ για τον διάσημο Βρεττανό ζωγράφο George Spencer Watson.

Τη φωτογράφισα σε ένα ταξίδι μου...
Η πλάκα βρίσκεται στην ιστορική εκκλησία St. Jame's στο Picadilly του Λονδίνου.

Κτήριο του Sir Cristopher Wren, από τις αγαπημένες εκκλησιές της Βρεττανικής πρωτεύουσας, όπου μεταξύ άλλων βαφτίστηκε και ο πασίγνωστος ποιητής William Blake.

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ σ' όλους αυτούς που απαξιώνουν και χλευάζουν τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ... Γιατί υπάρχουν και τέτοιοι... Που αποκαλούν όλους εμάς τους υπόλοιπους "γραφικούς" και "οπισθοδρομικούς".

«Βαρκάρισσα της χίμαιρας» της Αλκυόνης Παπαδάκη


"Να ονειρεύεσαι, μου 'λεγε ένας φίλος που μ' αγαπούσε και με ήξερε καλά. Τα όνειρα, συνήθως, προδίδουν. Παραπλανούν. Καμιά φορά και σκοτώνουν.

Όμως, δε γίνεται να ζεις χωρίς να ονειρεύεσαι. Δεν έχει νόημα. Δεν έχει ουσία.

Να ονειρεύεσαι!

Κοίτα μόνο να 'χεις σταμπάρει καλά την έξοδο κινδύνου από τα όνειρά σου. Τότε σώζεσαι.

Και ποιά είναι η έξοδος κινδύνου; Τίποτα δεν είναι στη ζωή το παν! Έχει και παρακάτω...  
Έχει κι άλλο...  Προχώρα, λοιπόν, ξεκόλλα!  Αυτή είναι η έξοδος κινδύνου!

Όταν ένας άνθρωπος έχει ενδώσει εντελώς στο πάθος του, είναι μάταιο να προσπαθείς να του αλλάξεις τακτική. Είναι όπως ακριβώς ο τζόγος. Όσο χάνεις, τόσο κολλάς. Έχει μια περίεργη γλύκα η αυτοκαταστροφή."

Από το βιβλίο «Βαρκάρισσα της χίμαιρας» της Αλκυόνης Παπαδάκη

Πυθαγόρας, ο μεγάλος δάσκαλος της αρχαίας Ελλάδας

Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

πηγή http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/filosofias/puthagoras-o-megalos-daskalos-ths-arxaias-elladas.html

Πυθαγόρας, ο μεγάλος δάσκαλος της αρχαίας Ελλάδας

Ιστορικά στοιχεία

Στα τέλει του 6ου αιώνα π.Χ. ιδρύεται στον Κρότωνα, στην κάτω Ιταλία, η πρώτη σχολή φιλοσοφίας του κλασικού κόσμου, το Ομακοείο. Είναι μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στον κόσμο των μυστηρίων και στον κόσμο των ανθρώπων. Αποτελεί την αρχή μιας πλειάδας σχολών φιλοσοφίας που θα δημιουργηθούν αργότερα στην Ελλάδα και στην Ρώμη. Δημιουργός της είναι ο Πυθαγόρας από την Σάμο.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ο Πυθαγόρας γεννήθηκε στην Σάμο, ανάμεσα στο 592 και το 572 π.Χ. Από μικρός εμφάνισε ιδιαίτερα χαρίσματα που θα προκαλέσουν αργότερα την δημιουργία ενός θρύλου που τον θέλει γιο του Απόλλωνα. Το ίδιο το όνομά του σημαίνει «αυτός που αναγγέλθηκε από την Πυθία».Παίρνει μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες και στέφεται ολυμπιονίκης στην πάλη.Ταξιδεύει στην Αίγυπτο και μυείτε στα μυστήρια της Μέμφιδος και της Ηλιούπολης. Μετά στην Φοινίκη και στην Χαλδαία όπου διδάσκεται αστρονομία και γεωμετρία. Τέλος φαίνεται ότι ήλθε σε επαφή με τους δρυίδες στη Γαλατία. Επιστρέφει στην Σάμο και ιδρύει μια σχολή καταφέρνοντας να κάνει πάνω από 3000 μαθητές.Η αίγλη του προκαλεί τις αντιδράσεις της εξουσίας της Σάμου και έτσι αναγκάζεται να φύγει, όπου μετά από ένα αρκετά μακρύ ταξίδι φτάνει στον Κρότωνα και ιδρύει την πασίγνωστη σχολή του γύρο στο 520 π.Χ.Σε όλη του την ζωή φρόντισε να είναι παράδειγμα για τους άλλους ανθρώπους, κάτι που αποτελεί την βάση του τρόπου διδασκαλίας του.
Η Πυθαγορική διδασκαλία
Η διδασκαλία του είναι μια «φόρμουλα» που θα οδηγήσει τον άνθρωπο στο να κατανοήσει τους νόμους της φύσης και να βελτιώσει και να αναπτύξει τις ικανότητές του.Η αρχή αυτής της «φόρμουλας» είναι τα Μαθηματικά. Όχι όμως με την σημερινή αντιμετώπιση αλλά με μία θεώρηση που μπορεί να μας οδηγήσει στην πρώτη αιτία των πραγμάτων. Οι αριθμοί είναι Θεοί θα πει αργότερα ο Πλάτωνας, που για πολλούς είναι ο τελευταίος μεγάλος πυθαγόρειος, παρόλο που δεν γνώρισε ποτέ τον Πυθαγόρα.Από τους αριθμούς είναι που αρχίζει το στάδιο της εκδήλωσης του κόσμου.

Ο Πυθαγόρας εκφράζει την δημιουργία του κόσμου ως εξής: Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.Τα μαθηματικά είναι το σημείο όπου συναντιούνται και εναρμονίζονται η θρησκεία, η επιστήμη και η τέχνη. Γι' αυτό η διδασκαλία του μπορεί να είναι ολιστική και να περιλάβει αρμονικά, την θρησκευτική αντίληψη, την επιστημονική έρευνα και το πείραμα. Και όλα αυτά διαποτισμένα από ένα σύνολο ηθικών κανόνων που και αυτοί σχετίζονται με μαθηματικά κλειδιά και αριθμούς.Τα μαθηματικά σύμβολα έχουν μεγάλη σημασία για την Πυθαγορική διδασκαλία γιατί μέσα από αυτά κατάφερναν να «στερεώσουν» στον εκφρασμένο κόσμο οτιδήποτε είχαν καταφέρει να κατακτήσουν. Δηλαδή μπορούσαν να γράψουν, χρησιμοποιώντας τα μαθηματικά σύμβολα μία ψυχολογική κατάσταση ή μια έκφραση ομορφιάς. Όπως για παράδειγμα το αριθμός Φ (Φ = 1.62...) που είναι η έκφραση του κανόνα της ομορφιάς της φύσης.Ο Πυθαγόρας είναι ο ιδρυτής της μουσικής επιστήμης, ο εφευρέτης των συμβόλων που σχετίζονται με τις νότες και τα μουσικά σύμβολα. Το μαθηματικά μέρος αυτής της επιστήμης ονομαζόταν «Αρμονική».Είναι ο πρώτος που μιλάει για την σφαιρικότητα της γης και ότι αυτή αποτελεί μέρος ενός συνόλου ομόκεντρων σφαιρών όπου οι αποστάσεις μεταξύ τους ρυθμίζονται με μουσικά διαστήματα. Είναι η αρμονία των σφαιρών.
Η Πυθαγορική εκπαίδευση.
Παρόλο που το Ομακοείο λειτουργούσε με κοινοβιακό τρόπο υπήρχαν παράλληλα και δραστηριότητες που απευθύνονταν στο πλατύ κοινό. Αυτές ήταν κυρίως, δημόσιες ακροάσεις, πάνω σε ερωτήματα της καθημερινότητας και σε φιλοσοφικές λύσεις τους. Πόλοι ήταν αυτοί που απλά παρακολουθούσαν χωρίς να επιθυμούν την εφαρμογή των λύσεων στην πράξη. Άλλοι πάλι εμβάθυναν προχωρώντας στην είσοδό τους στην κοινότητα και γίνονταν μαθητές.Για να γίνει δεκτός μαθητής κάποιος, έπρεπε να περάσει δοκιμασίες, κυρίως ψυχολογικού τύπου. Σκοπός των δοκιμασιών ήταν να μπορέσει να ενεργοποιήσει, την Διάνοια και Ηθική ικανότητα.Την Διάνοια ώστε να μπορέσει να έχει δική του γνώμη. Και την Ηθική ικανότητα για να θέση αυτή την Διάνοια στο κοινό καλό, ελέγχοντας τις εγωιστικές τάσεις.Ακόμα στόχος ήταν να σφυρηλατηθεί ο χαρακτήρας του ανθρώπου και να αναπτύξει την ανδρεία, την δύναμη, την ηρεμία και τον αυτοέλεγχο. Για παράδειγμα, τον έβαζαν για λίγες ημέρες μόνο του, σ' ένα δωμάτιο, με λίγο φαγητό και λίγο νερό. Ακόμα του έδιναν μια πινακίδα με κάποιο γεωμετρικό σύμβολο χαραγμένο επάνω της. Αφού διαλογιζόταν τον έφερναν στο αμφιθέατρο, όπου μπροστά σε πολλούς παλιότερους μαθητές, θα έπρεπε να παρουσιάσει τι κατάλαβε. Κατά την διάρκεια της παρουσίασης το ακροατήριο τον αποδοκίμαζε με διάφορους τρόπους. Με αυτή την δοκιμασία ο υποψήφιος μπορούσε να ελέγξει το ελάττωμα της ΥΠΕΡΟΨΊΑΣ.
Στα πλαίσια των μελών υπήρχαν τρεις βαθμοί. Ο Νεόφυτος, ο Ακουσματικός και ο Μαθηματικός.Στον βαθμό του Νεόφυτου οι δοκιμασίες ήταν λεπτότερες και κυρίως πάνω στην φαντασία του. Αποσκοπούσαν στο να αναπτυχθεί η δημιουργική φαντασία απομονώνοντας και περιορίζοντας την φαντασιοπληξία. Η δημιουργική φαντασία διαφέρει από την φαντασιοπληξία στο ότι είναι ελεγχόμενη, έχει στόχο και δίνει πρακτικά αποτελέσματα. Αντίθετα η δεύτερη μας παρασύρει σε ουτοπικούς συνειρμούς που είναι εντελώς ανεφάρμοστοι.Το επίπεδο αυτό ολοκληρωνόταν όταν ο μαθητής κατάφερνε να «στερεώσει τις συγκινήσεις και τα συναισθήματα του». Όταν μπορούσε να τα ελέγξει και να τα κατευθύνει.Αφού είχε μάθει να υπερισχύει στις υπερβολικές και αρνητικές όψεις της προσωπικότητάς του πέρναγε στο επίπεδο του Ακουσματικού. Η διάρκεια αυτής της φάσης ήταν περίπου πέντε χρόνια και ήταν υποχρεωμένος να κρατάει σιωπή. Έτσι μάθαινε πως να βελτιώνει και να χειρίζεται τις δικές του δυνάμεις και αρετές.Γεωμετρία θα άρχιζε να μαθαίνει από τα 28 χρόνια του και μετά. Μέχρι τότε, η εκπαίδευση στόχευε στην διαπαιδαγώγηση της προσωπικότητάς του.
Στα 28 χρόνια (7 Χ 4 = 28) συμπληρώνεται ένας σημαντικός κύκλος ζωής για τον άνθρωπο. Επτά χρόνια για κάθε ένα από τα σώματα της προσωπικότητας. Τα σώματα αυτά είναι
α) το φυσικό,
β) το ζωτικό,
γ) το συναισθηματικό
και δ) το συγκεκριμένο νοητικό.
Αφού είχε διαπαιδαγωγήσει την προσωπικότητα ο μαθητής τότε μπορούσε να εμβαθύνει, ελαχιστοποιώντας τις περιπτώσεις παρερμηνείας, σε θέματα της φύσης και του Θείου.Μετά και από αυτό το στάδιο της εκπαίδευσης μπορούσε πάλι να ενταχθεί στην κοινωνία των ανθρώπων (δηλαδή να είναι πολιτικός ή πολίτης ή πολιτικό άτομο) για να μπορέσει να είναι περισσότερο χρήσιμος. Πολιτικός για τους πυθαγόρειους ήταν ο άνθρωπος που αφού είχε διδαχθεί την φιλοσοφία, επέστρεφε στον κόσμο για να είναι χρήσιμος στους άλλους. Δεν ενδιαφερόταν για αξιώματα και εξουσίες αλλά για την βελτίωση της κοινωνίας.Αυτός που επέλεγε να γίνει πολιτικός δεν μπορούσε να περάσει στο στάδιο του Μαθηματικού. Δηλαδή αυτού που μπορεί να παραδίδει μαθήματα, να διδάσκει. Αυτοί που μπορούσαν είχαν και το πλεονέκτημα ότι μπορούσαν να ζουν κοντά στον Πυθαγόρα.Ύψιστη σημασία για τους πυθαγόρειους είχαν η φιλία και η συντροφικότητα. Θεωρούσαν ότι σ' αυτά τα στοιχεία καθρεπτιζόταν η παγκόσμια αγάπη.Ήταν «δεμένοι» από τον όρκο του μυστικού πάνω στην ανώτερη διδασκαλία τις τελετές και τα ιερά σύμβολα.Ο Πυθαγόρας πρόσφερε στην ανθρωπότητα ένα ‘‘επιτυχημένο πείραμα'' γι' αυτό που αργότερα ο Πλάτωνας θα ονομάσει: εκπαίδευση με Γυμναστική και Μουσική.Παρόλο που η σχολή του Κρότωνα έπαυσε να λειτουργεί με βίαιο τρόπο, η φήμη των πυθαγορείων εξακολούθησε να υπάρχει και να επηρεάζει τον τότε κόσμο. Έτσι ενάμιση αιώνα αργότερα ένας άλλος μεγάλος άνθρωπος θα επηρεαστεί από τον πυθαγορισμό και θα συμβάλει και αυτός με την σειρά του στην εξέλιξη του ανθρώπου. Φυσικά δεν είναι άλλος από τον ιδρυτή της ακαδημίας, τον Πλάτωνα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΩΝ
του ΚΕΝΕΘ ΓΚΑΡΘΙ εκδόσεις ΠΥΡΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ2. ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ
του J.S. Morrison εκδόσεις ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΑ3. ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ
του J.S. ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΜΠΡΙΝ εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ ΚΛΑΣΙΚΑ4. ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ
Η Ιστορία της Φιλοσοφίας
Joomla SEF URLs by Artio

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΑΓΑΘΟΝΙΚΗ ΚΑΡΠΟΣ ΧΡΥΣΗ
ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΙΓΝΑΤΙΟΣ 




Βιογραφία

Οι Άγιοι Κάρπος, Πάπυλος, Αγαθόδωρος και Αγαθονίκη μαρτύρησαν όταν αυτοκράτορας ήταν ο Δέκιος (249 - 251 μ.Χ.), σκληρότατος διώκτης των χριστιανών. Όλοι, πατρίδα είχαν την Πέργαμο.

Ο Κάρπος, με άρτια γραμματική μόρφωση, ευσεβέστατος και με πολλές υπηρεσίες στην Εκκλησία, είχε γίνει επίσκοπος Θυατείρων. Ο Πάπυλος, που είχε σπουδάσει ιατρική και πρόσφερε τις υπηρεσίες του αμισθί, έγινε διάκονος και άμεσος συνεργάτης του Καρπού. Ο Αγαθόδωρος, ψυχή εκλεκτή και πιστή, ήταν υπηρέτης στην επισκοπή Θυατείρων. Όταν και τους τρεις συνέλαβε ο ανθύπατος Ουαλέριος, ομολόγησαν μπροστά του με παρρησία το Χριστό. Τότε ο Ουαλέριος τους είπε: «Οι χριστιανοί είναι δεισιδαίμονες, ανίκανοι, χωρίς ανώτερα αισθήματα. Εσείς, σαν μορφωμένοι άνθρωποι, αμέσως πρέπει να τους αρνηθείτε». Στην κατηγορία αυτή, απάντησε ο Επίσκοπος Καρπός με τα λόγια του Αποστόλου Παύλου. Μια απάντηση που ίσχυε, ισχύει και θα ισχύει στους αιώνες, για το φρόνημα των συνειδητών χριστιανών. Είπε λοιπόν: «Κοπιῶμεν ἐργαζόμενοι ταῖς ἰδίαις χερσὶ λοιδορούμενοι εὐλογοῦμεν, διωκόμενοι ἀνεχόμεθα, βλασφημούμενοι παρακαλοῦμεν», που σημαίνει, εμείς οι χριστιανοί βασιλιά, κοπιάζουμε με τα ίδια μας τα χέρια. Έπειτα, την ώρα που οι άπιστοι στο Ευαγγέλιο μας βρίζουν και μας περιγελούν, εμείς ευχόμαστε αγαθά γι' αυτούς. Ενώ μας καταδιώκουν, τους δείχνουμε ανοχή, ενώ μας συκοφαντούν, απαντούμε με λόγια γλυκά και παρακλητικά.

Εκνευρισμένος ο Ουαλέριος από την απάντηση, αφού τους βασάνισε, μαζί με την αδελφή του Παπύλου Αγαθονίκη, όλους τους αποκεφάλισε.

---------------------------------------------

Βιογραφία

Η Αγία Χρυσή γεννήθηκε στο χωριό Σλάτενα (σημερινή Χρυσή) της επαρχίας Αλμωπίας Νομού Πέλλης. Ο πατέρας της ήταν φτωχός και είχε τέσσερις θυγατέρες. Η Χρυσή ήταν ωραία στο σώμα και στην ψυχή.

Κάποτε, ενώ βρισκόταν μαζί με άλλες γυναίκες στους αγρούς και μάζευε καυσόξυλα, την απήγαγε κάποιος Τούρκος και τη μετέφερε στο σπίτι του. Ο Τούρκος προσπάθησε με κολακείες να την εξισλαμίσει και να την κάνει γυναίκα του. Η Χρυσή όμως αντιστάθηκε και δυναμικά απάντησε: «Εγώ τον Χριστό μόνο γνωρίζω για νυμφίο μου, που δεν θα αρνηθώ και αν ακόμα με κομματιάσεις». Οι γονείς και οι συγγενείς της Χρυσής, με εξαναγκασμό των Τούρκων, την παρακαλούσαν να δεχτεί τον μωαμεθανισμό για να σωθεί. Αλλά η μεγαλόψυχη Χρυσή τους απάντησε ότι: «πατέρα έχω τον Κύριό μου Ιησού Χριστό, μητέρα την Κυρία Θεοτόκο, αδελφούς δε και αδελφές έχω τους Αγίους και τις Αγίες της Εκκλησίας μας».

Μπροστά λοιπόν στη σταθερότητα της Χρυσής, οι Τούρκοι απάντησαν με φρικτά βασανιστήρια. Τελικά στις 13 Οκτωβρίου 1795 μ.Χ., κατέκοψαν το σώμα της με μαχαίρια και έτσι πανάξια έλαβε το στεφάνι του μαρτυρίου από τον Νυμφίο Χριστό. 

-----------------------------------------------------------

πηγή http://www.pigizois.net/agiologio/lesviako_agiologio/11.htm

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΗΘΥΜΝΗΣ, ΚΤΙΤΩΡ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΛΕΙΜΩΝΟΣ

Ο άγιος Ιγνάτιος είναι από τους περισσότερο γνωστούς στο νησί μας τοπικούς αγίους. Ιδιαίτερα, μάλιστα, γνωρίζουν και τιμούν τον άγιο οι χριστιανοί της Ιεράς Μητροπόλεως Μηθύμνης, όπου βρίσκονται τα δύο ιστορικά Μοναστήρια του Αγίου, του Λειμώνος και της Μυρτιδιωτίσσης. Ένδειξη της τιμής αυτής είναι ότι πολλοί στην επαρχία Μηθύμνης έχουν το όνομα του αγίου.

Ο άγιος Ιγνάτιος γεννήθηκε το έτος 1492 στο χωριό Φάραγγα, που δεν υπάρχει σήμερα. Ήταν κοντά στην Καλλονή. Ο πατέρας του Μανουήλ και ο πάππος του Γεώργιος ήταν ιερείς και μάλιστα οφφικιούχοι της Μητροπόλεως Μηθύμνης. Ήταν απόγονοι της μεγάλης οικογένειας των Αγαλλιανών της Κωνσταντινουπόλεως. Ο Ιγνάτιος είχε το βαπτιστικό όνομα Ιωάννης. Αργότερα όταν χειροτονήθηκε, πήρε το όνομα Ιγνάτιος.

Σε ποια σχολή φοίτησε και τι γράμματα έμαθε δεν είναι γνωστό. Είναι Όμως γνωστό ότι είχε και γνώσει πολλές και χαρακτήρα καλόν και κατόρθωσε να επιβληθεί στις συνειδήσεις των χριστιανών, να ακτινοβολεί και με τη διδαχή και με την πίστη και αρετή του σ’ όλα εκείνα τα σκοτεινά χρόνια της σκλαβιάς.

Ήλθε σε γάμο και απέκτησε παιδιά και κατόπιν χειροτονήθηκε ιερεύς και πήρε το οφφίκιο του Σακελλίωνος.

Τότε, κοντά στα άλλα καθήκοντα και ασχολίες του, αντέγραφε βιβλία για να πλουτίσει τη βιβλιοθήκη του και παράλληλα έγραφε ποιήματα, που Φανερώνουν γενικά τη μόρφωσή του.
Φοβερή επιδημία πού έπεσε στο νησί του στέρησε τη γυναίκα και τα παιδιά του. Του έμεινε μόνο ένα παιδί, που αργότερα έγινε μοναχός με το όνομα Μεθόδιος και αυτός συνέχισε το έργο του πατέρα του.

Στη θέση που σήμερα είναι η Ιερά Μονή του Λειμώνος υπήρχε ένα φτωχικό ξωκκλήσι του αρχιστρατήγου Μιχαήλ. Όλο αυτό το μεγάλο κτήμα ανήκε στον πατέρα του Αγίου, όπως και το άλλο, που είναι το σημερινό γυναικείο Μοναστήρι της Μυρσινιώτισσας, που τότε ήταν σχεδόν ερειπωμένο.

Και τα δύο αυτά μεγάλα κτήματα κληρονόμησε ο άγιος Ιγνάτιος από τον πατέρα του, όπως αναφέρεται σε παλαιά έγγραφα της Ι. Μονής Λειμώνος.

Ο άγιος Ιγνάτιος με μεγάλο και θερμό ζήλο αξιοποίησε τα κτήματα αυτά για ιερούς σκοπούς. Με προσωπική του δαπάνη επισκεύασε το ερειπωμένο μοναστήρι της Μυρσινιώτισσας. Με τον ίδιο ζήλο ίδρυσε το μοναστήρι του Λειμώνος και αντί του μικρού ξωκκλησίου του αρχιστρατήγου Μιχαήλ έκτισε λαμπρό ναό, μεγάλο, απαραίτητο για τους πολλούς μοναχούς που είχαν μαζευτεί εκεί αλλά και των πολλών προσκυνητών που ερχότανε στο μοναστήρι.

Για να κατοχυρώσει το μοναστήρι από τις αρπακτικές διαθέσεις των Τούρκων, αλλά και των κακών γειτόνων, πήγε στην Κωνσταντινούπολη και κατόρθωσε να εκδοθεί Πατριαρχική Πράξη το έτος 1530, και διατάγματα της Τουρκικής Κυβέρνησης (φιρμάνια) με τα οποία κατοχύρωσε τη μοναστηριακή περιουσία.

Μετά την αποπεράτωση του μοναστηριού, τέσσερα μόνο χρόνια τα κυβέρνησε σαν ηγούμενος, από το 1426-1530, γιατί τον επόμενο χρόνο (1531), ενώ βρισκότανε στην Κωνσταντινούπολη τον εξέλεξαν Μητροπολίτη Μηθύμνης, αναγνωρίζοντας «την λαμπροτάτην και ισάγγελον πολιτείαν αυτού».

Όταν ανέλαβε τα επισκοπικά καθήκοντα, αποφασισμένος να δώσει όλες τις δυνάμεις του για τη διοίκηση της Εκκλησίας, αναγκάστηκε να παραδώσει τη Φροντίδα του μοναστηριού στον γιο του μοναχό Μεθόδιο.

Ο βιογράφος του γράφει για τον άγιο ότι ξεχώριζε από όλους για τα θεάρεστα έργα του, τη διδασκαλία του, την πατρική αγάπη, το ενδιαφέρον του για τον καθένα.
Γράφει χαρακτηριστικά: «Πάσα ηλικία και τάξις ανθρώπων είχεν ένα πατέρα, ένα διδάσκαλον, ένα στοχαστικόν σύμβουλον», τον Ιγνάτιο.

Τα μοναστήρια του γιου δεν ήταν μόνο κέντρα ψυχικού ανεφοδιασμού στα δύσκολα εκείνα χρόνια, δεν ήταν μόνο κέντρα ανακούφισης και παρηγοριάς για τους ταλαιπωρουμένους Έλληνες, αλλά και σχολεία που δίδασκαν την ελληνική γλώσσα και ιστορία και κρατούσαν ζωηρή και ανόθευτη την ταυτότητα του γένους μας. Στα σχολεία αυτά και μάλιστα στην περίφημη «Λειμωνιάδα» Σχολή δίδασκε ο ίδιος ο άγιος, ο υιός του Μεθόδιος, ο σοφός Παχώμιος Ρουσάνος και άλλοι σοφοί διδάσκαλοι.

Η σχολή αυτή διατηρήθηκε μέχρι το 1923, που χτίστηκαν και άρχισαν να λειτουργούν τα εκπαιδευτήρια της Καλλονής, που έγιναν και αυτά «τη δαψιλή χoρηγί της Ιεράς Μονής».

Κατά το τέλος του έτους 1563 ο άγιος Ιγνάτιος ζήτησε να παραιτηθεί από το μητροπολιτικό θρόνο της Καλλονής, για να περάσει την υπόλοιπη ζωή του σαν μοναχός στα μοναστήρια του και τέλος παρέδωκε την αγία ψυχή του στο Θεό στις 14 Οκτωβρίου του έτους 1566. Τον ενταφίασαν με βαθειά θλίψη και με μεγάλες τιμές οι χριστιανοί κάτοικοι όλων των γύρω χωριών στο μοναστήρι της Μυρσινιώτισσας.

Έπειτα από εννέα χρόνια, όταν ήρθε στη Λέσβο ο Πατριάρχης, Αλεξανδρείας Σίλβεστρος, φίλος του αγίου Ιγνατίου, παρά τις εντολές που είχε δώσει ο άγιος να μην ανοιχτεί ο τάφος του, ο Πατριάρχης επέμενε να κάνει ανακομιδή των λειψάνων του και άνοιξε τον τάφο και είδαν τότε να βγαίνει μύρον και άρωμα από τον τάφο και τα οστά, που ήταν ένα ακόμα σημείο της αγιότητάς του.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις