Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Η ΣΠΕΙΡΑ ΚΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ

Η Σπείρα είναι ένα από τα αρχαιότερα σύμβολα και χρησιμοποιείται από την παλαιολιθική εποχή στον Ελλαδικό χώρο. Αυτό το περίπλοκο αλλά Πανίσχυρο σύμβολο το συναντάμε παντού καθώς και σε πάρα πολλούς αρχαίους πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο.

Ειδικά όμως στη Ελλάδα υπήρξε σήμα και σύμβολο του πανταχού Αρχαίου Ελληνισμού και σύμβολο της Ζωτικής δύναμης. Θα αποτελέσει ένα από τα ισχυρότερα - ιστορικότερα σύμβολα του Ελληνικού Κόσμου και θα δηλώνει την Ελληνική καταγωγή όλων των πραγμάτων που τον φέρουν πάνω τους ειδικά πριν την κλασσική περίοδο του χρυσού αιώνα αλλά και μετά.Το συναντάμε σχεδόν σε όλες τις Ελληνικές κατοικίες και στολίζει αρχιτεκτονικά όλα τα σπουδαία δημόσια και ιδιωτικά κτίρια και μνημεία μας.


Η στροβιλιστική περιέλιξη, η Σπείρα, η δίνη, η υπέρθεση δύο υλικών σωμάτων ή δύο ενεργειακών ρευμάτων, δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο τρόπος που δημιουργείται η ζωή, πάνω από όλα είναι σύμβολο της Ζωτικής Δύναμης. Τη Σπειροειδή κίνηση την βλέπουμε παντού στη φύση. Από τα πανάρχαια οστρακόδερμα, έως το σχηματισμό των Γαλαξιών.

Το σχήμα του σπιράλ (spiral) το συναντάμε και στην φύση. Ζούμε σε έναν γαλαξία Σπειροειδή τύπου. Οι ανεμοστρόβιλοι, τα κελύφη μαλακίων, τα δαχτυλικά αποτυπώματα, ακόμα και το μόριο του DNA έχουν την μορφή της Σπείρας .

Αντιπροσωπεύει ποικιλοτρόπως τόσο τις ηλιακές όσο και τις σεληνιακές δυνάμεις, ο αέρας, τα ύδατα, ο κεραυνός και η αστραπή είναι επίσης μια δίνη, η μεγάλη δημιουργική δύναμη, η εκπόρευση.

Επισής διαστέλλεται και συστέλλεται απεικονίζει την αύξηση και τη μείωση του ήλιου ή της σελήνης, τη γέννηση. Συμβολίζει επίσης τη συνέχεια, τον περιστρεφόμενο ουρανό, την πορεία του ήλιου, τις κυκλικές εποχές, την περιφορά της γής.

Οι Σπείρες ή δίνες σχετίζονται με το γνέσιμο και το πλέξιμο του ιστού της ζωής και του πέπλου της Μητέρας Θεάς η οποία ελέγχει το πεπρωμένο και υφαίνει το πέπλο της πλάνης.

Η Σπέιρα επίσης έχει τον ίδιο συμβολισμό με τον Λαβύρινθο και το χορό ή το βάδισμά του.
Στο μεταφυσικό πεδίο συμβολίζει τις περιοχές της ύπαρξης, τους διάφορους τρόπους μιας ύπαρξης, τις περίπλανήσεις μιας ψυχής σε εκδήλωση καθώς και την τελική επιστροφή στο Κέντρο. Η σπείρα συνδέεται επίσης με τον αφαλό σαν κέντρο δύναμης και ζωής.

Ξετυλίγεται μέσα από μύθους, θρησκευτικές δοξασίες και θρύλους. Είναι χαραγμένη στα εδάφη πάνω σε βράχους, αλλά και σε προϊστορικά μεγαλιθικά μνημεία.
Σχηματίζεται με μύριους τρόπους στα έμβια όντα, από τα πανάρχαια όστρακα, στο μαγευτικό μπλε σπιράλ στις αποικίες των μεδουσών, στο σχηματισμό οργάνων ζώων και φυτών, έως το αίμα μας που κινείται, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, Σπειροειδώς.

Ζωγραφίζεται σε μικρά ή τεράστια καλλιτεχνήματα στους τοίχους από τη εποχή τής αρχαίας Θήρας, αλλά και σχεδόν σε κάθε αγγείο τής μινωικής εποχής στην Κρήτη και Σαντορίνη.

Αποτυπώνεται στα ιερά των ιερών, τα χρυσά αγγεία των Μυκηναίων, σαν να τονίζει ότι είναι το μοναδικό μήνυμα που πρέπει να υπάρχει πάνω τους, με στόχο την επικοινωνία με τη Δύναμη που το συνδέει και την εκπροσωπεί.

Η Σπείρα είναι το μοναδικό σύμβολο που υπάρχει εντός κι εκτός των ιερών χρυσών αγγείων των Μυκηναίων, μιας μεταβατικής ειρηνικής πατριαρχικής κοινωνίας, στο βασίλειο τού Νέστορα, που ακόμα γνώριζε ότι πρέπει να αποτυπώσει την ισχύ τού Αιθέρα σε ό,τι πιο ιερό διέθετε για να μπορεί να έχει τη “συμπάθεια” και ίσως ένα μικρό μέρος τής ισχύος του.

Η σπείρα αγγίζει απαλά και προστατεύει όλα τα κεφάλια των αρχαίων κορασίδων με τη δομή τού ιερού κόμπου, αλλά βρίσκεται και σε όλες τις κόμες των πανέμορφων Κούρων.
Τη βλέπουμε σκαλισμένη σε κρυφούς βράχους στο Ιερό των Θεών στη Σαμοθράκη.
Στην ουσία κατακλύζει, σχεδόν αόρατη, κάθε έκφραση της ύλης και της ζωής, από το σπιν του ηλεκτρονίου, έως το στροβιλισμό των
γαλαξιών.
Σχηματίζει τους κυκλώνες, τους τυφώνες, τα πανέμορφα βόρεια και νότια σέλαα, και εκφράζεται σχεδόν σε κάθε σχηματισμό στο Σύμπαν. Αν προσέξουμε τη δομή και το εύρος έκφρασης τής Σπείρας, ίσως τη συνδέσουμε με τον Αιθέρα.

Το Θείο έχει την Σπείρα ως κυριότερο εργαλείο σχηματισμού τής πλάσης, τη στροβιλιστική ενέργεα τής οργόνης και την οργή των αρχαίων Θεών προς τον Προμηθέα, ο οποίος τόλμησε να μειώσει την ισχύ τους επειδή έδωσε στους ανθρώπους – όχι τη φωτιά – αυτή μπορούσε να τη δώσει κι ένας καιόμενος κορμός δέντρου από κάποιο κεραυνό, αλλά τη γνώση τής στροβιλιζόμενης και πανταχού παρούσας ενέργειας μέσω της Σπείρας. Τους έδωσε τα μυστικά δημιουργίας και ύπαρξης τού φωταυγούντα αιθέρα. Πρόδωσε το απόλυτο μυστικό τους. Το αιθερικό εργαλείο χτισίματος τής πλάσης. Το αειφόρον φως μέσω της Σπείρας.

Η Σπείρα που συνδυάζει το σχήμα ενός κύκλου και την Δυναμική κίνησή του, συμβολίζει και τον Χρόνο. Ως μέρος της ομαλής ατελείωτης γραμμής συμβολίζει επίσης την ανάπτυξη, την συνέχεια, τον ρυθμό της αναπνοής και της ίδιας της ζωής. Όταν χρησιμοποιείτε ως προσωπικό φυλαχτό η Σπείρα βοηθά την συνείδηση μας να αποδεχθεί τις στροφές, τις αλλαγές και την εξέλιξη της ζωής.

Είναι ευρέως γνωστό ότι ο Προμηθέας έδωσε τη φωτιά στους ανθρώπους και γι' αυτό προκάλεσε την οργή των θεών. Στην πραγματικότητα τους έδωσε τον Αιθέρα. Το εργαλείο που εκφράζεται η Θεία δύναμη. Ο Δημιουργός τής φύσης. Το Υπέρτατο σχέδιο η "Σπείρα".
Γ.Κατσουράκης

«Φτώχεια σημαίνει να μη βλέπεις τα όριά σου... -

«Φτώχεια σημαίνει να μη βλέπεις τα όριά σου... - διευκρίνισε ο Dreamer

- Το να είσαι φτωχός σημαίνει ότι παραιτήθηκες από το δικαίωμά σου να είσαι δημιουργός, με αντάλλαγμα μια δουλειά που δεν αγαπάς, που δεν επέλεξες.
Εσύ! - πρόσθεσε όταν ήδη ήλπιζα ότι είχε τελειώσει - είσαι ο πιο φτωχός μεταξύ των φτωχών. Γιατί ακόμα δεν ξέρεις ποιος είσαι... ‘Λησμόνησες’! Σε κανέναν άλλον δεν έδωσα τόσες ευκαιρίες για να τα καταφέρει.
Αυτή είναι η τελευταία φορά».

ΠΟΙΗΣΗ ΣΠΥΡΟΥ ΠΟΔΑΡΑ (Spiros Podaras)


ΠΟΙΗΣΗ ΣΠΥΡΟΥ ΠΟΔΑΡΑ (Spiros Podaras)
Είμουν νέος χωρίς μυαλό

Μεγάλωσα και όταν απόκτησα μου το πήραν
Είμουν νέος καί πετούσα

Μεγάλωσα καί έκοψα με την σειρα μου τα φτερά των νέων
Είμουν νέος καί τραγουδούσα την ζωή
Μεγάλωσα και σώπασα
Είμουν νέος καί πάλευα για το μέλλον
Μεγάλωσα και έχασα
Είμουν νέος καί έκανα έρωτα
Μεγάλωσα καί δεν έχω χρόνο ούτε για ύπνο
Είμουν νέος καί αντιστεκόμουν στο κράτος
Μεγάλωσα καί υπέκυψα
Είμουν νέος καί φώναζα την μάνα μου για βοήθεια
Μεγάλωσα και την κλαίω

Ειναι ωραία τελικά η ζωή
Οταν δεν έχεις μυαλό
Οταν πετάς
Οταν τραγουδάς
Οταν παλεύεις
Οταν κάνεις έρωτα
Οταν αντιστέκεσαι
Οταν φωνάζεις μάνα βοήθεια

Απλώς όταν μεγαλώνεις γίνεσαι σοφός
Γιατί ; γιατί φιλοσοφείς τα ΝΙΑΤΑ σου
Εμείς ούτε αυτό μπορούμε να κάνουμε τώρα
Γιατί ; γιατί ψάχνουμε το μυαλό μας

Καλή σας μέρα σοφοί μου φίλοι

Αέρινο κέικ με γιαούρτι και τριμμένο μπισκότο


 Αέρινο κέικ με γιαούρτι και τριμμένο μπισκότο

Αφράτο και αέρινο κέικ όπως , σαν ένα cheesecake, με βελούδινη υφή και σχεδόν λιώνει στο στόμα. Μοιράζομαι το κέικ μαζί σας γιατί είμαι βέβαιος πώς θα ενθουσιάσει τους πάντες. Αυτή η συνταγή θα γίνει σίγουρα η αγαπημένη σας.


 
για την βάση:
• 100 γρ μπισκότα digestive (θρυμματισμένα)
• 50 γρ καρύδια, ελαφρά καβουρδισμένα και χοντροκομμένα
• 50 γρ καστανή ζάχαρη
• 1 1/2 κ.σ στιγμιαίο καφέ σε σκόνη
• 1 κ.γλκ κανέλλα σκόνη
• 50 γρ βούτυρο, κρύο κομμένο σε κομάτια

για το κέικ:
• 150 γρ βούτυρο ανάλατο αγελαδινό σε θερμοκρασία δωματίου
• 100 γρ ζάχαρη άχνη
• 2 αυγά, ελαφρώς χτυπημένα
• 2 βανίλιες σκόνη
• 1 πρέζα αλάτι
• 200 γρ αλεύρι κέικ που φουσκώνει μόνο του
• 1 1/2 κουταλάκι του γλυκού μπέικιν πάουντερ
• 150 γρ γιαούρτι στραγγιστό

Για την βάση μπισκότο: Αλέθεται τα μπισκότα στο μίξερ και τα κάνετε σκόνη. Τα μεταφέρετε σε ένα μεσαίο μπολ. Προσθέτετε την ζάχαρη, τα καρύδια ψιλοκομμένα, την κανέλα σκόνη, τον στιγμιαίο καφέ, το βούτυρο και με τα δάχτυλα τα ανακατεύετε να γίνουν σαν βρεγμένη άμμος.

Για το μείγμα κέικ: Σε ένα μεγάλο μπολ κοσκινίζετε το αλεύρι, το μπέικιν πάουντερ. Προσθέτετε το αλάτι, της βανίλιες. Σε ένα μεγάλο μπολ ρίξτε το βούτυρο, τη ζάχαρη, και χτυπήστε με μίξερ χειρός για 5΄σε μέτρια ταχύτητα μέχρι να αφρατέψουν.

Προσθέτετε σταδιακά τα αυγά και χτυπήστε σε μέτρια ταχύτητα για 2΄ μέχρι να ομογενοποιηθούν. Ρίχνετε το μείγμα αλευριού και χτυπήστε σε χαμηλή ταχύτητα για 2΄μέχρι να ομογενοποιηθούν τα υλικά. Τέλος ρίχνετε το γιαούρτι και ανακατεύετε με μια σπάτουλα σιλικόνης απαλά..

Για το μοντάρισμα: Σε φόρμα δαχτυλίδι 20 εκ. με αποσπώμενη βάση. Βουτυρώνετε και στρώνετε το 1/3 του μείγματος μπισκότου.

Το πατάτε καλά με την ανάποδη του κουταλιού να κολλήσει και να ισιώσει η επιφάνειά του. Ρίχνετε την μισή ζύμη κέικ και απλώνετε με μια σπάτουλα. Ρίχνετε το 1/3 μείγμα μπισκότο ώστε να πάει παντού ομοιόμορφα. Τέλος ρίχνετε την υπόλοιπη ζύμη κέικ και πασπαλίζετε με το υπόλοιπο μπισκότο.

Προθερμάνετε το φούρνο στους 175 c αντιστάσεις και ψήνετε στην προτελευταία σχάρα για 45- 50 λεπτά, ή μέχρι όταν βάλετε μια οδοντογλυφίδα να βγαίνει καθαρή. Βγάζετε το κέικ και αφήνετε για 10 λεπτά να κρυώσει. Ξεφορμάρετε και σερβίρετε.

lekkas-giorgos.blogspot.gr

Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

Σήμερα...


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΙΩΑΝΝΙΚΙΟΣ
ΕΡΜΑΙΟΣ
ΝΙΚΑΝΔΡΟΣ



πηγή http://www.saint.gr/2881/saint.aspx


Όσιος Ιωαννίκιος ο Μεγάλος «ὁ ἐν Ὀλύμπῳ»
Ημερομηνία εορτής: 04/11/2012Όσιος Ιωαννίκιος ο Μεγάλος «ὁ ἐν Ὀλύμπῳ»
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 4 Νοεμβρίου εκάστου έτους.
Άγιοι που εορτάζουν: Οσιος Ιωαννικιος Ο Μεγαλοσ, «ο Εν Ολυμπω» (740 - 834)






Τὸν Ἰωαννίκιον ἐκ γῆς λαμβάνει
Ὁ τῷ λόγῳ γῆν τοῦ Θεοῦ πήξας Λόγος.
Σῆμά σοι ἔν γε τετάρτῃ Ἰωαννίκιε χεῦσαν.
Βιογραφία
Ο Όσιος Ιωαννίκιος γεννήθηκε στη Βιθυνία το 740 μ.Χ. Τον πατέρα του έλεγαν Μυριτρίκη και τη μητέρα του Αναστασώ. Και οι δύο ήταν ευσεβείς γονείς και παιδαγώγησαν το γιο τους σύμφωνα με τις επιταγές του Ευαγγελίου. Όταν ο Ιωαννίκιος στρατεύτηκε, αυτοκράτορας ήταν ο τραχύς εικονομάχος Κωνσταντίνος ο Ε'.

Ο Κωνσταντίνος ο Ε', διέπρεψε στους αγώνες του κατά των Βουλγάρων και είχε μεγάλη εκτίμηση από τους στρατιώτες του. Η ψυχολογία που καλλιεργήθηκε στα πεδία των μαχών, παρέσυρε τον Ιωαννίκιο και στο θρησκευτικό έδαφος, με αποτέλεσμα να γίνει εικονομάχος, σαν τον αυτοκράτορα.

Όταν, όμως, απολύθηκε από τις τάξεις του στρατού, δεν άργησε να καταλάβει την πλάνη του και σε τι μεγάλα σφάλματα τον είχε οδηγήσει αυτή. Μετανόησε ειλικρινά και εξομολογήθηκε το ολίσθημα του. Αφού καταρτίσθηκε ανάλογα, έγινε μοναχός στον Όλυμπο και πέθανε 94 χρονών στη Μονή Αντιδίου, διδάσκοντας στον κόσμο την Ορθοδοξία.
----------------------------------------

πηγή http://www.patirstavros.gr

Κυριακή 4 Νοεμβρίου:Οἱ Ἅγιοι Νίκανδρος καὶ Ἑρμαῖος

Οἱ Ἅγιοι Νίκανδρος καὶ Ἑρμαῖος
   
nikandrosΟἱ Ἅγιοι Νίκανδρος καὶ Ἑρμαῖος ἦταν μαθητὲς τοῦ Ἀποστόλου Τίτου, τοῦ τόσο ἀγαπητοῦ συνεργάτη τοῦ Ἀποστόλου Παύλου.
Κήρυτταν τὸ Εὐαγγέλιο μὲ περίσσιο ζῆλο καὶ ἀφοσίωση. Μὲ τὸ κήρυγμά τους πολλοὶ εἰδωλολάτρες πίστεψαν τὴν μία ἀληθινὴ πίστη τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ καταγγέλθηκαν στὸν ἄρχοντα τῆς πόλης, τὸν Λιβάνιο. Παρουσιάστηκαν ὑπὸ τῆς βίας μπροστά του καὶ διακήρυξαν τὴν ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου.
Ὁ Λιβάνιος ἐξοργισμένος διέταξε τὸν βασανισμό τους. Συγκεκριμένα διέταξε νὰ τοὺς ξεσκίσουν τὶς σάρκες τους, ὅμως μὲ τὴν βοήθεια τῆς Θείας Χάριτος οἱ Ἅγιοι θεραπεύτηκαν. Τὸ θαῦμα αὐτὸ ἀντὶ νὰ συνετίσει τὸν ἄρχοντα, τὸν θύμωσε περισσότερο. Ἔτσι διέταξε τὸ βασανισμό τους μὲ πυρὰ καὶ τὸν ἐνταφιασμό τους καθὼς ἦταν ζωντανοὶ ἀκόμα.
Μὲ αὐτὸ τὸ μαρτυρικὸ τρόπο παρέδωσαν τὸ πνεῦμά τους στὸν Κύριο.
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Γνῶσιν ἔνθεον, καρποφόρησας, ὡς ὁμότροπος τῶν Ἀποστόλων, ἐν ἱερεῦσι πιστὸς ἐχρημάτισας· καὶ μαρτυρίου τοῖς σκάμμασι Νίκανδρε, συγκοινωνὸν τὸν Ἑρμαῖον ἐκέκτησο· μεθ’ οὗ πρέσβευε, Κυρίῳ τῷ σὲ δοξάσαντι, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.
 
Κοντάκιον. Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Τῶν ψυχῶν τὴν ἄρουραν, γεηπονοῦντες τῷ λόγῳ, μυστικῶς ἠνέγκατε, Χριστῷ ἀθλήσεως στάχυν· Τίτῳ γάρ, τῷ θεηγόρῳ μεθητευθέντες, ὤφθητε, διδασκαλίας θεῖα πυξία, Νίκανδρε Ἱερομάρτυς, σὺν τῷ Ἑρμαίῳ λαμπρῶς ἀθλήσαντες.
 
Μεγαλυνάριον.
Χάριν εἰληφότες τὴν θεουργόν, ταῖς χερσὶ τοῦ Τίτου, τὸν τῆς χάριτος φωτισμόν, τοῖς ἐσκοτισμένοις, πυρσεύετε τῷ λόγῳ, Νίκανδρε καὶ Ἑρμαῖε, Ἱερομάρτυρες.

Απόλυτη επίγνωση



Απόλυτη επίγνωση
Μετά από δεκαετή μαθητεία, ο Tenno έφτασε τον βαθμό του δασκάλου Ζεν. Μια βροχερή μέρα, πήγε να επισκεφτεί τον φημισμένο δάσκαλο Nan-in. Καθώς μπήκε μέσα στο σπίτι, ο δάσκαλος τον υποδέχτηκε με μια ερώτηση «άφησες τα ξυλοπάπουτσα και την ομπρέλα σου στην είσοδο;»
«Ναι» απάντησε ο Tenno
«Πες μου» συνέχισε ο δάσκαλος «άφησες την ομπρέλα σου αριστερά από τα ξυλοπάπουτσα ή από τα δεξιά;»
Ο Tenno δεν γνώριζε την απάντηση και κατάλαβε ότι δεν είχε ακόμα κατακτήσει την απόλυτη επίγνωση. Έτσι, έμεινε στο πλάι του Nan-in ως μαθητής του, για άλλα δέκα χρόνια.

Πρόσκληση LR

Σας προσκαλώ
Την Τετάρτη 7/11/2012 ώρα 6,00
στο ξενοδοχείο ΛΑΤΩ στο Ηράκλειο
σε ενημερωτικό σεμινάριο της LR

H aloe vera έχει τη δύναμη να βελτιώνει
τη φυσική μας κατάσταση και την υγεία μας.
Η LR μας δίνει την ευκαιρία και μας δείχνει τον τρόπο
για να βελτιώσουμε, χωρίς όρια, 
την οικονομική μας κατάσταση.

Ανεξάρτητα ποιό από τα δύο σας ενδιαφέρει,
θα είμαστε εκεί για εσάς.
(είσοδος ελεύθερη)

Σημαντική διάκριση για την Ιεράπετρα




Σημαντική διάκριση για την Ιεράπετρα


Η δεύτερη θέση μεταξύ 1.000 δημοφιλών τουριστικών προορισμών κατέλαβε η Ιεράπετρα, στη λίστα με τις 100 πιο "πράσινες" παράκτιες και νησιωτικές περιοχές της Ευρώπης, που ανακοινώθηκε στην εκδήλωση "Quality Coast Awards 2012" που έγινε στην Πορτογαλία στις 18 και 19 Μαΐου. Η διαφορά μάλιστα από τις πρώτες στη λίστα Αζόρες ήταν πολύ μικρή.

Τη διαφορά για την Ιεράπετρα έκανε το νησί Χρυσή, το οποίο βρίσκεται 8 μίλια νότια της πόλης. Το παρθένο αυτό ακατοίκητο νησάκι απαράμιλλης ομαρφιάς είναι γνωστό για τις αμμώδης παραλίες του και την πλούσια και σπάνια βλάστηση με κυρίαρχο το κεδρόδασός του. Επίσης, πολλά είδη μεταναστευτικών πουλιών και χελωνών καρέτα καρέτα δίνουν το στίγμα τους στο νησί.


Βασικά κριτήρια της επιλογής των περιοχών της εν λόγω λίστας είναι η καθαριότητα των υδάτων, η έλλειψη ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τα ποσοστά θορύβου και εντατικού φωτισμού. Πρόκειτα για βιώσιμους προορισμούς που ξεχωρίζουν για τη βιοποικιλότητά τους, το περιβάλλον τους, την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση και την πολιτιστική τους κληρονομιά.

Στη λίστα των 100 καλύτερων περιοχών βρίσκονται και άλλοι ελληνικοί προορισμοί, όπως είναι η Σαμοθράκη (7η), η Αλόννησος (17η), η Λέσβος (29), η Νάξος (29), η Σάμος (32), η Κεφαλονιά (37), η Σιθωνία (43), η Χίος (43), το Ρέθυμνο (62), η Ζάκυνθος (62), η Κως (75), η Λίνδος (80) και η Ηγουμενίτσα (87).

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

3 Νοεμβρίου 1507.....


3 Νοεμβρίου 1507.....
Ο σύζυγος της Λίζας Γκεραρντίνι, πλούσιος έμπορος από τη Βενετία, μισθώνει τις υπηρεσίες του Λεονάρντο Ντα Βίντσι για να ζωγραφίσει το πορτρέτο της γυναίκας του. Ο ιταλός μετρ θα δημιουργήσει το αριστούργημά του, που έμεινε στην ιστορία ως Μόνα Λίζα.

Διαβάστε περισσότερα:
http://www.sansimera.gr/#ixzz2BB7fXB7U

ΑΝΡΙ ΜΑΤΙΣ (31 Δεκεμβρίου 1869 – 3 Νοεμβρίου 1954)


ΑΝΡΙ ΜΑΤΙΣ (31 Δεκεμβρίου 1869 – 3 Νοεμβρίου 1954)
ΠΙΝΑΚΑΣ "Η ΜΟΥΣΙΚΗ"

Ο Ανρί Ματίς ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης.
Ο Ματίς γεννήθηκε στην επαρχία Λε Κατώ - Καμπρεζί (Le Cateau-Cambrésis) της βόρειας Γαλλίας ενώ μεγάλωσε στην περιοχή  Μποέν-εν Βερμαντουά (Bohain-en-Vermandois). Σπούδασε νομικά στο Παρίσι όπου μετακόμισε το 1887 και αφού απέκτησε την δικηγορική άδεια εργάστηκε για ένα διάστημα ως συμβολαιογράφος στην γενέτειρά του. Το 1891 προσβλήθηκε από ασθένεια και κατά το στάδιο της ανάρρωσής του ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τη ζωγραφική. Την ίδια χρονιά επιστρέφει στο Παρίσι όπου σπουδάζει στην ακαδημία τεχνών Julian, μαθητής του Οντιλόν Ρεντόν (Odilon Redon) και του Γκυστάβ Μορώ.
Ο Ματίς παράγει τους πρώτους του πίνακες επηρεασμένος από τα έργα των Σεζάν, Γκωγκέν, βαν Γκογκ, αλλά και από την παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη. Η μεθοδολογία του περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον ίδιο, αρχικά την ανεξάρτητη επεξεργασία επιμέρους στοιχείων του πίνακα και στο τελικό μόνο στάδιο την ανάμιξή τους για την παραγωγή της τελικής σύνθεσης. Η τεχνοτροπία του Ματίς είναι αυτή που χαρακτηρίζει το κίνημα των φωβιστών. Η θεματολογία του ήταν διανθισμένη συνήθως με έντονα, φωτεινά χρώματα και αποτελείται κυρίως από προσωπογραφίες, εσωτερικούς χώρους και θέματα νεκρής φύσης.
Η πρώτη ομαδική έκθεση στην οποία συμμετείχε πραγματοποιήθηκε το 1901 ενώ η πρώτη ατομική του έκθεση πραγματοποιήθηκε το 1904. Τα επόμενα χρόνια, ταξιδεύει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Την περίοδο 1908-1912 εκθέτει επίσης πολλά έργα του σε Μόσχα, Βερολίνο, Μόναχο και Λονδίνο.
Αν και το κίνημα των φωβιστών, του οποίου αποτελεί ηγετική μορφή, χάνει την αίγλη του μετά το 1906, ο ίδιος ο Ματίς γνωρίζει σημαντική καλλιτεχνική αναγνώριση με τα έργα που παράγει την περίοδο 1906-1917 τα οποία ξεφεύγουν από τα όρια του φωβισμού.
Ο Ματίς συνδέθηκε φιλικά με τον Πάμπλο Πικάσο αν και μεταξύ τους υπήρχε πάντα και το στοιχείο του ανταγωνισμού.
Από το 1917 μέχρι την ημερομηνία του θανάτου του, ο Ματίς έζησε στην πόλη Σιμιέ (Cimiez), σημερινό προάστιο της Νις (Nice). Το 1941 διαγνώστηκε πως πάσχει από καρκίνο και ένα μέρος των τελευταίων χρόνων της ζωής του αναγκάστηκε να το περάσει σε αναπηρική καρέκλα. Παρά το γεγονός αυτό, δεν εγκατέλειψε το έργο του, αντιθέτως ασχολήθηκε ενεργά με την τεχνική του κολάζ, μέσω της οποίας κατάφερε να παράγει μερικά από τα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα σήμερα έργα του.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις