Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

«Microsoft» 9 Νοεμβρίου 1975

Ο Πολ Άλεν και ο Μπιλ Γκέιτς
9 Νοεμβρίου 1975: Δύο νεαροί φερέλπιδες επιχειρηματίες, ο Μπιλ Γκέιτς και ο Πολ Άλεν, ονομάζουν τη νεοσύστατη εταιρία τους «Microsoft». 

Μια επιχείρηση, που έμελλε τα επόμενα χρόνια να εξελιχθεί σε μια γιγάντια εταιρία, σχεδόν μονοπωλιακού χαρακτήρα, στο χώρο της πληροφορικής.

Η περιπέτεια του Μπιλ Γκέιτς με τους υπολογιστές ξεκίνησε στα 13 του χρόνια, στο διακεκριμένο Γυμνάσιο του Λέικσαϊντ, στο Σιάτλ των ΗΠΑ. Στο ίδιο σχολείο φοιτούσε και ο κατά δύο χρόνια μεγαλύτερός του Πολ Αλεν, που μοιραζόταν το ίδιο πάθος για τις νέες τεχνολογίες.


Η φιλία τους συνεχίστηκε και στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, λίγα χρόνια αργότερα. Φοιτητές όντες, οι δυο τους συνεταιρίστηκαν προκειμένου να δημιουργήσουν την πρώτη γλώσσα προγραμματισμού για τους προσωπικούς υπολογιστές, με βάση τη γλώσσα BASIC.

Η δουλειά τους έγινε γρήγορα γνωστή και προσέλκυσε το ενδιαφέρον μεγάλων εταιριών της εποχής. Η εταιρία υπολογιστών MITS εξεδήλωσε την επιθυμία να συνεργαστεί μαζί τους και οι δύο φίλοι δημιούργησαν τη Microsoft προκειμένου να την προμηθεύουν με μικροϋπολογιστικό λογισμικό - microcomputer software στ' αγγλικά. Από τα πρώτα συνθετικά των δύο αυτών λέξεων προήλθε και η ονομασία της νέας εταιρίας.

Ο φόρτος εργασίας δεν επέτρεψε στον Μπιλ Γκέιτς να ολοκληρώσει τις σπουδές του στο Χάρβαρντ, παρά μόνο πολλά χρόνια αργότερα, όταν ήταν ήδη φτασμένος επιχειρηματίας και ο πιο πλούσιος άνθρωπος στον κόσμο.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/37#ixzz2DafRkVKU

8 και 9 Νοεμβρίου 1866 , Ολοκαύτωμα της μονής Αρκαδίου ...


Ελαιογραφία του ιταλού ζωγράφου Γκαττέρι
8 και 9 Νοεμβρίου 1866 , Ολοκαύτωμα της μονής Αρκαδίου ...
Ο τουρκικός ζυγός στο νησί της Κρήτης μετρούσε ήδη διακόσια πενήντα χρόνια όταν-μετά από συνεχιζόμενους ξεσηκωμούς-Κρήτες επαναστάτες άρχισαν να συγκεντρώνονται στο Αρκάδι από τις 3 Μαρτίου του 1866 για να φθάσουν το Μάιο να αριθμούν τους 1500 πολεμιστές από όλη την Κρήτη που συγκεντρώθηκαν για να εξελέξουν πληρεξουσίους για τις διάφορες επαρχίες της Κρήτης. Η μονή Αρκαδίου από την πρώτη στιγμή της Επανάστασης υπήρξε το επίκεντρο των αγώνων λόγω της σπουδαίας στρατηγικής της σημασίας. Οι Τούρκοι ζήτησαν από τον ηγούμενο Γαβριήλ Μαρινάκη να διώξει την Επαναστατική Επιτροπή από το μοναστήρι με την απειλή ότι θα το καταστρέψουν αλλά ο ηγούμενος αρνήθηκε. Στις 24 Σεπτεμβρίου αφίχθηκε ο συνταγματάρχης του Ε.Σ. Π. Κορωναίος με λίγους εθελοντές και ανακηρύχθηκε αρχηγός. Ο Κορωναίος έκρινε ότι η τοποθεσία δεν ήταν κατάλληλη για άμυνα, όμως ο Ηγούμενος της Μονής Γαβριήλ δεν ήθελε να την εγκαταλείψει. Έτσι προχώρησε σε αμυντικές προπαρασκευές, εγκατέστησε ως φρούραρχο τον ανθυπολοχαγό Ι. Δημακόπουλο και μετέβη στις επαρχίες προς στρατολόγηση πολεμιστών.

Ο τουρκικός στρατός, αποτελούμενος από 15.000 τακτικό στρατό και υποστηριζόμενος από τριάντα κανόνια, υπό τον Μουσταφά Ναϊλή Πασά, εξεστράτευσε εναντίον της Μονής. Παράλληλα ζήτησε από τον ηγούμενο Γαβριήλ να παραδοθεί. Η απάντηση ήταν αρνητική. Στο μοναστήρι υπήρχαν 964 ψυχές, 325 άνδρες και οι υπόλοιποι γυναικόπαιδα[3].

Η επίθεση ξεκίνησε στις 8 Νοεμβρίου. Στις μάχες διακρίθηκαν οι: Δημακόπουλος, Αδάμ Παπαδάκης, Σπύρος Ολύμπιος, Κούβος, Δενιανάκης, Γαληνάκης. Τη δεύτερη όμως ημέρα η εξωτερική γραμμή άμυνας διασπάται, σκοτώνεται ο Ηγούμενος Γαβριήλ και οι Τούρκοι εισέρχονται στον περίβολο της Μονής. Εξαντλημένοι και με βέβαιη την αιχμαλωσία και όλα τα συνακόλουθα, ο Κωνσταντίνος Γιαμπουδάκης από το χωριό Άδελε του Ρεθύμνου κλείνεται μαζί με άλλους πολεμιστές και γυναικόπαιδα στην πυριτιδαποθήκη. Η πυροδότηση των βαρελιών με το μπαρούτι προκάλεσε την καταστροφή της Μονής και το θάνατο πολλών Ελλήνων αλλά και περίπου Τούρκων εισβολέων. Ο κρότος λέγεται ότι ακούστηκε μέχρι το Ηράκλειο. Μετά την ανατίναξη της πυριτιδαποθήκης ο Ι. Δημακόπουλος συνέχισε να μάχεται κατά των Τουρκαλβανών στον περίβολο της Μονής. Ο ίδιος την 9η Νοεμβρίου αποφάσισε να παραδοθεί στον τακτικό τουρκικό στρατό όταν έλαβε εγγυήσεις για την ζωή των τελευταίων υπερασπιστών που μάχονταν μέσα από τα ερείπια. Ωστόσο, την επομένη εκτελέστηκε με αποκεφαλισμό τόσο αυτός όσο και οι περισσότεροι αιχμάλωτοι.

Από όλες τις θυσίες που πρόσφερε η Κρήτη μεσουρανεί το Αρκάδι. Η μονή Αρκαδίου ύψωσε το αίτημα της κρητικής ελευθερίας και ξεσήκωσε τα φιλελληνικά αισθήματα της Ευρώπης, αλλάζοντας τη νοοτροπία και την τακτική των ευρωπαϊκών δυνάμεων απέναντι στο Κρητικό ζήτημα.

Μετά την καταστροφή του, το 1866, ανοικοδομήθηκε πλήρως και αναστηλώθηκε στην πρότερή του μορφή. Μόνο ένα μισοκαμένο τέμπλο στα αριστερά της Αγίας Τράπεζας και μια μπάλα κανονιού σφηνωμένη στο αιωνόβιο κυπαρίσσι στα δεξιά στης εκκλησίας μαρτυρούν το αίμα που χύθηκε πριν 140 χρόνια.

Η Ουνέσκο έχει χαρακτηρίσει το Αρκάδι Ευρωπαϊκό Μνημείο Ελευθερίας.

ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ "ΒΗΜΑ"

2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1960 -Ο Δημήτρης Μητρόπουλος, Έλληνας αρχιμουσικός και συνθέτης, καταρρέει ενώ διευθύνει τη Σκάλα του Μιλάνου.

ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ "ΒΗΜΑ"

"Υπηρέτησε μόνο την τέχνη"
Είχε πει κάποτε ότι θα ήθελε να πεθάνει πέφτοντας από την κορυφή ενός βουνού. Και, τελικά, ακόμη και στον θάνατό του υπήρξε συνεπής. Ο Δημήτρης Μητρόπουλος, που ήταν δεινός ορειβάτης, πέθανε στις 2 Νοεμβρίου 1960 «πέφτοντας» από μία από τις ψηλότερες κορυφές του ανθρώπινου πνεύματος: διευθύνοντας την Ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου στην πρόβα της Τρίτης Συμφωνίας του Γκούσταφ Μάλερ. «Βρισκόταν σε τέτοια κατάσταση έκστασης και παροξυσμού ώστε μας κοιτούσε σαν να ήταν κάποιος προφήτης της Παλαιάς Διαθήκης που βοά στην έρημο.Τη στιγμή εκείνηήμουν ολότελα συντετριμμένος. Δεν σταμάτησα βέβαια να παίζω,ήμουν υποχρεωμένος να το κάνω, αλλά δάκρυα έτρεχαν από τα μάτια μου. Και αυτό μπορούσε να συμβεί με τον Μητρόπουλο οποτεδήποτε, με οποιοδήποτε μουσικό έργο». Ετσι τον θυμάται να διευθύνει την είσοδο των κόρνων στο πρώτο μέρος της Δεύτερης Συμφωνίας του Σεργκέι Ραχμάνινοφ ο Γκάθνερ Σούλερ, κορνίστας στη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης τα χρόνια που ο Δημήτρης Μητρόπουλος βρισκόταν επικεφαλής της.

Η μαρτυρία του Σούλερ είναι ίσως και η πιο βαθιά και εναργής περιγραφή της ουσίας του Δημήτρη Μητρόπουλου και όσων προσέφερε στην τέχνη του. Η εντελώς μοναδική μουσική ευαισθησία, η ενέργεια και η ιδιοφυΐα του όμως δεν στάθηκαν αρκετές για να τον προφυλάξουν από κάτι που ούτε γνώριζε ούτε τον ενδιέφερε στη ζωή του να γνωρίσει ή να υπηρετήσει: την «πολιτική» της μουσικής. Ετσι το μέγα και καθοριστικό πλήγμα ήρθε από την ίδια του την Ορχήστρα: «Μη μου μιλάτε για τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης. Αυτή δεν είναι ορχήστρα. Είναι πτέρυγα δολοφόνων. Αν δεν με πιστεύετε, δείτε τι έκαναν στον καημένο τον Μητρόπουλο» απάντησε ο σκληρότερος ίσως αρχιμουσικός της εποχής των «μεγάλων», ο Γκέοργκ Σελ, όταν, στα 1968, του προτάθηκε να αναλάβει τη Νέα Υόρκη για να την περισώσει από την παρακμή στην οποία τότε κατρακυλούσε. Αγνόησε τη μουσική βιομηχανία
Τι ήταν όμως αυτό που «έκαναν» στον Μητρόπουλο οι Νεοϋορκέζοι, Ορχήστρα και κριτικοί- με «επικεφαλής» στην εναντίον του εκστρατεία τον «πρύτανη» των νεοϋορκέζων μουσικοκριτικών της εποχής Τάουμπαν; Μάλλον πρόκειται για λάθος ερώτημα. Το σωστό ερώτημα είναι το ακριβώς αντίστροφο: Τι «έκανε» ο Μητρόπουλος σε όλους αυτούς; Και η απάντηση είναι απλή: με τη ζωή και τη δουλειά του υπηρέτησε αποκλειστικά και μόνο την τέχνη του παραβλέποντας εντελώς τα χρήματα, τις ανάγκες της διαρκώς ανερχόμενης, ανθούσας τότε δισκογραφικής βιομηχανίας αλλά και την «υψηλή κοινωνία» της Νέας Υόρκης με τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές της.

Από το 1949 που ανέλαβε τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης ως τα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του 1950 που σταδιακά βρέθηκαν σε σύγκρουση αρχιμουσικός και Ορχήστρα θεωρούνταν από πολλούς στην Αμερική και στην Ευρώπη περίπου ό,τι σημαντικότερο διέθετε η διεθνής μουσική σκηνή. Την εποχή εκείνη και στις δύο όχθες του Ατλαντικού η μουσική βιομηχανία ηχογραφούσε ασταμάτητα. Με τον Μητρόπουλο όμως κάτι τέτοιο δεν ήταν απλό καθώς προσανατόλιζε το ρεπερτόριό του κυρίως στα τέλη του ρομαντισμού ως και τη σύγχρονη μουσική της εποχής του. Το «βαρύ πυροβολικό» της μουσικής που οι εταιρείες ήθελαν να ηχογραφήσουν και οι καταναλωτές ήθελαν να αγοράσουν εν πολλοίς απουσίαζε από τις επιλογές του: δεν σκέφτηκε ποτέ να ηχογραφήσει κύκλους συμφωνιών του Χάιντν, του Μότσαρτ, του Μπετόβεν, ακόμη και του Μπραμς, την ίδια ώρα που άλλες ορχήστρες το έκαναν, σε ορισμένες περιπτώσεις δύο ή ακόμη και τρεις φορές. Το πλήγμα για τη βιομηχανία ήταν τεράστιο. Η ανάγκη του να διερευνήσει άλλα πεδία της μουσικής, ανάγκη που τον είχε κάνει τόσο αγαπητό νωρίτερα στη Μινεάπολη, όπου έμεινε από το 1938 ως το 1949, αλλά και οδήγησε την Ευρώπη να τον λατρέψει ιδίως τα τελευταία πέντε χρόνια της ζωής του, ήταν μια ανάγκη την οποία ουδέποτε αποδέχθηκε πραγματικά η υπερσυντηρητική μουσική κοινωνία της Νέας Υόρκης της εποχής.

Ενα οδυνηρό διαζύγιο
Το «διαζύγιό» του με τη Φιλαρμονική τού στοίχισε πολύ. Η δεύτερη και πολύ σοβαρή καρδιακή προσβολή ήρθε τον Ιανουάριο του 1959. Οι συστάσεις των για τρών του να σταματήσει ήταν απόλυτες. Φυσικά δεν σταμάτησε. Αντίθετα, συνέχισε να διευθύνει όλο και πιο απαιτητικά σε μουσικές δυνάμεις έργα.

Αν και τα περισσότερα χρόνια του τα πέρασε στην Αμερική, η Ευρώπη ήταν εκείνη που τον σεβάστηκε όσο ελάχιστους αρχιμουσικούς τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όταν πέθανε ο Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ, ο θρυλικός γερμανός αρχιμουσικός, το Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ κάλεσε τον Δημήτρη Μητρόπουλο να πάρει τη θέση του στο πόντιουμ.

Ο Δημήτρης Μητρόπουλος άφησε πίσω του ελάχιστες «επίσημες» ηχογραφήσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες είναι σε έργα γραμμένα στα τέλη του 19ου ή στις αρχές και στα μέσα του 20ού αιώνα. Σήμερα οι λεγόμενες «ζωντανές» ηχογραφήσεις του εκδίδονται και επανεκδίδονται ασταμάτητα. Και οι μουσικόφιλοι όλου του κόσμου τις αποθησαυρίζουν σαν ένα είδος «γκράαλ» της δισκογραφίας. Ανάμεσά τους ορισμένες από τις συμφωνίες του Γκούσταφ Μάλερ, των οποίων υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους υπερασπιστές σε εποχές που οι περισσότεροι τις αντιμετώπιζαν με καχυποψία. Ο Δημήτρης Μητρόπουλος ήταν ο πρώτος αρχιμουσικός που, στα 1940, στη Μινεάπολη, ηχογράφησε την Πρώτη Συμφωνία του συνθέτη.

Και έτσι, κατά κάποιον τρόπο, με τον Μάλερ ξεκίνησε και με τον Μάλερ ολοκλήρωσε το συγκλονιστικό πέρασμά του από τον κόσμο των θνητών, που δεν χωρούσε το πνεύμα του...

ΑΠΟ http://www.tovima.gr/#

ΠΤΩΧΟΠΡΟΔΡΟΜΟΣ

Η Ένωση Φιλολόγων Νομού Ηρακλείου διοργανώνει διάλεξη με θέμα: "Ανάθεμα τα γράμματα". 
Η καινούργια έκδοση των Πτωχοπροδρομικών ποιημάτων, τη Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2012, στις 19.30 στη δημοτική αίθουσα της Παλαιάς Λαχαναγοράς.
Ομιλητής της εκδήλωσης θα είναι ο γνωστός Γερμανός ελληνιστής Χανς Αϊντενάιερ, ομότιμος καθηγητής Βυζαντινολογίας και Νεοελληνικής Φιλολογίας στο πανεπιστήμιο του Αμβούργου και επίτιμος διδάκτωρ του ΑΠΘ.


http://www.cretalive.gr/new/118539/civilization/Anathema_ta_grammata

Βήχας: Πότε είναι «φυσιολογικός» και πότε χρειάζεται θεραπεία;

 Βήχας: Πότε είναι «φυσιολογικός» και πότε χρειάζεται θεραπεία;

Ο βήχας είναι μέρος μιας αυτο-προστατευτικής αντίδρασης του οργανισμού. Ο βήχας μπορεί να είναι μια κουραστική και ενοχλητική εμπειρία. Ωστόσο, είναι βασικό κομμάτι του μηχανισμού αυτο-καθαρισμού του οργανισμού. Χρησιμεύει κυρίως στον καθαρισμό των αεραγωγών, προστατεύοντας έτσι τους πνεύμονες.

Ο βήχας προκαλείται όταν ενεργοποιηθούν οι ειδικοί νεύρο-υποδοχείς στους αεραγωγούς. Για παράδειγμα, ο καπνός, η σκόνη ή τα ψίχουλα της τροφής προκαλούν μια άμεση αντίδραση βήχα. Το οξύ από το στομάχι που ανεβαίνει στον οισοφάγο (γνωστό ως γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση) μπορεί επίσης να προκαλέσει αυτήν την αντίδραση καθώς και το οπισθορινικό στάξιμο εκκρίσεων στην ιγμορίτιδα. Ο βήχας είναι κοινό σύμπτωμα σε αναπνευστικά νοσήματα όπως το Άσθμα και η Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια και καμιά φορά μπορεί να είναι σύμπτωμα φαρμακευτικής αγωγής. Η υπερβολική ποσότητα εκκρίσεων (φλέματος) στους αεραγωγούς μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει το αντανακλαστικό του βήχα, ιδιαίτερα όταν τα φλέματα είναι παχύρευστα και κολλώδη και εμποδίζουν τα μαλακά τριχάκια (κροσσοί) που υπό φυσιολογικές συνθήκες μεταφέρουν τη βλέννα έξω από τους αεραγωγούς.

Οι ενεργοποιημένοι υποδοχείς στέλνουν νευρικά σήματα στον εγκέφαλο, ο οποίος απαντά προσπαθώντας να αποβάλει τον ερεθιστικό παράγοντα. Οι δυνατές, αιφνίδιες αποβολές αέρα από τους πνεύμονες μέσω του βήχα βοηθάνε στη μεταφορά της ερεθιστικής ουσίας στην τραχεία και από εκεί έξω από τον οργανισμό. Όταν ο οργανισμός είναι υγιής, οι αεραγωγοί καθαρίζονται επιτυχώς με το βήχα. Όταν όμως είμαστε άρρωστοι και ιδιαίτερα όταν τα φλέματα είναι παχύρευστα και κολλώδη, η αντίδραση του βήχα δεν αρκεί για να αποβάλει το φλέμα. Υπάρχουν ισχυρές βλεννολυτικές ουσίες, όπως η αμβροξόλη που κάνουν τα φλέματα πιο λεπτόρρευστα και επομένως, ευκολότερο να αποβληθούν.

■ Πότε πρέπει να καλέσετε γιατρό

Ο βήχας μπορεί να είναι σύμπτωμα ενός κοινού κρυολογήματος ή μιας ήπιας λοίμωξης του αναπνευστικού και συχνά, περνάει μέσα σε μια εβδομάδα. Ωστόσο, μπορεί να είναι ένδειξη για κάτι πιο σοβαρό.

Η παρακάτω λίστα ελέγχου θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε πότε πρέπει να ζητήσετε τη συμβουλή του γιατρού σας.

■ Καλέστε ασθενοφόρο αμέσως, αν:

Δυσκολεύεστε να πάρετε εισπνοή ή, έχετε έντονη δύσπνοια (π.χ. δεν μπορείτε να μιλήσετε), ή η αναπνοή σας είναι πολύ θορυβώδης.

Δυσκολεύεστε να καταπιείτε, έχει πρηστεί ή πονάει ο λαιμός σας, έχει κοκκινίσει το πρόσωπό σας.

Τα χείλη ή το πρόσωπό σας αρχίζουν να μελανιάζουν.

Δεν μπορείτε να ελέγξετε το βήχα που ξέσπασε ξαφνικά, ιδιαίτερα αν αυτό συνέβη μετά από τσίμπημα εντόμου, ή άλλο γεγονός που μπορεί να προκάλεσε αλλεργική αντίδραση.

Έχετε εκτεθεί σε καπνό, αναθυμιάσεις, ή φωτιά που σας προκάλεσαν δυσκολία στην αναπνοή.

Ο βήχας συνοδεύεται από υψηλό πυρετό (38,1 °C) και είστε άνω των 60 χρόνων, ή έχετε διαβήτη, HIV λοίμωξη, κάνετε χημειοθεραπεία ή παίρνετε υψηλές δόσεις κορτιζόνης, ή υποφέρετε από άλλες παθήσεις που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σας ή δεν μπορείτε να σηκωθείτε από το κρεβάτι.

Καλέστε το γιατρό σας αν:

Έχετε υψηλό πυρετό που διαρκεί πάνω από 24 ώρες ή πυρετό που επανέρχεται ενώ είχε πέσει για 24 ώρες ή περισσότερο.

Ακούτε ένα έντονο σφύριγμα όταν παίρνετε εισπνοή.

Έχετε βήχα και κιτρινοπράσινα φλέματα που μυρίζουν άσχημα.

Έχετε βήχα που συνοδεύεται με αιμόπτυση.

Έχετε βήχα που συνοδεύεται από πόνο στο στήθος.

Έχετε βήχα που διαρκεί περισσότερο από μία εβδομάδα.

Μια σύντομη περίοδος ανάρρωσης ακολουθείται από έντονη επιδείνωση, ειδικά με ναυτία, εμετό, πόνο στο στήθος ή υψηλό πυρετό.

Έχετε συνοδό απώλεια βάρους

Πότε θα αρχίσετε να νιώθετε καλύτερα


Οδηγίες για την ανάρρωση

Ακολουθήστε τις παρακάτω απλές οδηγίες, για να βεβαιωθείτε ότι η ανάρρωσή σας κυλάει όσο το δυνατόν πιο ομαλά:

Φροντίστε να υπάρχει καθαρός αέρας και παίρνετε βαθιές ανάσες για να παρέχετε στον οργανισμό σας περισσότερο οξυγόνο και να βοηθήσετε τους πνεύμονές σας να αναρρώσουν πιο γρήγορα.

Διακόψτε το κάπνισμα.

Λαμβάνετε άφθονα υγρά

Μην κουράζεστε και μην καταπονείτε τον οργανισμό σας με έντονη δραστηριότητα.

Διατηρήστε το ηθικό σας υψηλό κάνοντας πράγματα που σας αρέσουν, για τα οποία συνήθως δεν έχετε χρόνο.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε αναρρώσει πλήρως πριν επιστρέψετε στο συνηθισμένο ρυθμό της ζωής σας.

Αν έχετε παραγωγικό βήχα μπορείτε να πάρετε ένα βλεννολυτικό σιρόπι, όπως η αμβροξόλη. Τα φλέματα θα γίνουν πιο αραιά. Ο βήχας θα είναι λιγότερο ενοχλητικός. Θα αναπνέετε ευκολότερα. Η αμβροξόλη μπορεί να συγχορηγηθεί με αντιβίωση, και είναι κατάλληλη και για διαβητικούς. Επίσης είναι το μόνο βλεννολυτικό που η συνιστώμενη δόση πρέπει να λαμβάνεται 2 φορές την ημέρα.

health.in.gr

Χοιρινό με κάστανα

Χοιρινό με κάστανα  






















 Χοιρινό με κάστανα

• 1 κιλό μπούτι χοιρινό, κομμένο σε κύβους
• 500 γρ. κάστανα βρασμένα και καθαρισμένα
• 30 γρ. χοιρινό λίπος ή βούτυρο
• 1 σκελίδα σκόρδο λιωμένη
• 1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
• 2 κ. σ. αλεύρι
• 200 ml λευκό κρασί
• 150 ml ζωμό κρέατος
• Αλάτι, πιπέρι

Σοτάρετε το κρέας στο λίπος ή στο βούτυρο και μόλις πάρει χρώμα προσθέτετε το κρεμμύδι και το σκόρδο και τα αφήνετε να ροδίσουν. Τα πασπαλίζετε με το αλεύρι, ανακατεύετε μέχρι να πιάσει το αλεύρι στο κρέας και να γίνει σχεδόν καστανό. Προσθέτετε το κρασί κι όσο ζεστό ζωμό ή νερό χρειάζεται για να σκεπαστεί το κρέας, και αλατοπιπερώνετε. Σκεπάζετε την κατσαρόλα κι αφήνετε να σιγοβράζουν για 1½ ώρα.

Τα τελευταία 40 λεπτά, προσθέτετε τα κάστανα χωρίς να ανακατέψετε. Αν χρειαστεί, κουνάτε την κατσαρόλα ώστε να μη θρυμματιστούν. Το σερβίρετε ζεστό.

Tip
Σε μια πιο «γρήγορη» παραλλαγή αυτού του φαγητού, αντικαταστήστε το χοιρινό με 500 γρ. λουκάνικα, που τα σοτάρετε σε βούτυρο. Μόλις τα βγάλετε, στο ίδιο βούτυρο σοτάρετε 50 γρ. βρασμένα κάστανα. Τα σβήνετε με λίγο σέρι και τα πασπαλίζετε με πάπρικα. Προσθέτετε ξανά τα λουκάνικα κι αφήνετε να σιγοβράσουν, σε πολύ χαμηλή φωτιά για μία ώρα. Το φαγητό μπορεί να ψηθεί και με πατάτες στο φούρνο – σ’ αυτή την περίπτωση, χρησιμοποιείτε, αντί για λίπος, μείγμα βουτύρου και ελαιόλαδου.

athinorama.gr

Σταύρος Ξενίδης

Ο Σταύρος Ξενίδης ήταν Έλληνας ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1924 και υπήρξε παντρεμένος με την επίσης ηθοποιό, Μαργαρίτα Λαμπρινού.

Σπούδασε υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν και έκανε το ντεμπούτο του στο θέατρο το 1944. Εμφανίστηκε σε περισσότερες από 70 ταινίες, σχεδόν πάντα σε δεύτερους ρόλους και συνήθως στο πλευρό κωμικών ηθοποιών, με πρώτη Το τραγούδι του πόνου (1953) και τελευταία το Γραφείο ιδεών (1989).

Ο Σταύρος Ξενίδης συνέδεσε την θεατρική πορεία με το Θέατρο του Κώστα Μουσούρη με το οποίο συνεργάστηκε και πρωταγωνίστησε για περισσότερο από δύο δεκαετίες (δεκαετίες '50 και '60) "Οταν ένα ρόλο τον παίζει ο Σταύρος", έλεγε ο Κώστας Μουσούρης (όπως αναφέρεται στο Λεύκωμα "Κώστας Μουσούρης-Πάθος Θεάτρου" του Μίλτου Λιδωρίκη) "θα αναδειχθούν χωρίς τεχνάσματα και υπερβολές όλες οι πτυχές του. Είναι λαμπρός ηθοποιός, εξαιρετικός άνθρωπος. Στην σκηνή ακτινοβολούσε με το ταλέντο του και με το ήθος του. Είχαμε την μεγάλη τύχη να τον έχουμε μαζί μας".

Εμφανίστηκε και σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές από τη δεκαετία του '70 και μετά, με πιο χαρακτηριστικό το ρόλο του αστυνόμου Μπέκα του Γιάννη Μαρή στην ΕΡΤ. Η τελευταία του εμφάνιση στην τηλεόραση ήταν το 1991 στο Μυστικό του Άρη Μπονσαλέντη (Mega).

Από τις 27 Μαΐου 2008 ο Σταύρος Ξενίδης (καθώς και η σύζυγός του) φιλοξενείτο στο Γηροκομείο Αθηνών, έχοντας σοβαρά προβλήματα υγείας που του προκάλεσαν αλλεπάλληλα εγκεφαλικά επεισόδια. Πέθανε στις 2 Νοεμβρίου 2008

Χαρακτηριστικές ταινίες

Η ωραία των Αθηνών (1954)... Συμβολαιογράφος
Μπάρμπα-Γιάννης ο κανατάς (1957)... Πλάτων Βενέτης
Μια ιταλίδα στην Eλλάδα (1958) ... Γιώργος
Ο Ηλίας του 16ου(1959) .... Βαγγέλης
Ένας βλάκας και μισός(1959) .... Φώτης
Το κλωτσοσκούφι (1960)... Σταύρος
Χριστίνα (1960)... ποντικός... ξενοδοχείων
Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος (1960) ... Μανώλης
Η γυνή να φοβήται τον άνδρα (1965) ... Χαράλαμπος, Συνταγματάρχης
Μοντέρνα σταχτοπούτα (1965)... Χαραλαμπίδης
Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (1966)... Σπύρος
Η βουλευτίνα (1966)... Περικλής Αράπης
Το πιο λαμπρο αστέρι (1967)... Γιώργος
Πατέρα κάτσε φρόνημα (1967)... Λάζαρος
Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο (1968)... Σταμάτης
Το νησί της Αφροδίτης (1969) ... Τζωρτζ Μακλέιν
Οι γενναίοι του βορρά (1970) ... συνταγματάρχης
Αγάπησα μια πολυθρόνα (1971) Ψυχίατρος
Η εφοπλιστίνα (1971)... Γεράκης
Η κρεββατομουρμούρα (1971)... Μένιος
Υποβρύχιο Παπανικολής (1971)... Υπουργός
Μαντώ Μαυρογένους (1971)... Ιωάννης Κωλέτης
Ο Μανωλιός στην Ευρώπη (1971)... Απόστολος
Ερωτική συμφωνία (1972) ... Θάνος
Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα (1972)... Ιερεμίας
Εφτά χρόνια γάμου (1972)... Φίλιππος
Ένας τρελός - τρελός αεροπειρατής (1973)... Μισέλ
Ο Ασυμβίβαστος (1979)...Πατέρας Αναστασίας, Πατέρας Παύλου, Ταξιτζής
Ελευθέριος Βενιζέλος (1980)... Εμμανουήλ Ρέπουλης
Λούφα και Παραλλαγή(1984)... συνταγματάρχης Κοντέλης
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%9E%CE%B5%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82

Αυτός ο άνθρωπος δεν αντέχει το φθινόπωρο...

Αργύρης Χιόνης

Αυτός ο άνθρωπος δεν αντέχει το φθινόπωρο
τον φθίνει, ανεπανόρθωτα τον φθίνει, κι ας μην είναι οπώρα. 
Είναι, ως εκ τούτου, φυσικό που του αντιστέκεται,
που σαν τρελός μαζεύει τα πεσμένα φύλλα 
και τα ξανακολλάει στα κλαδιά των δέντρων.
Θα καταφέρει άραγε να ακυρώσει έτσι του καλοκαιριού την αναχώρηση, 
την έλευση να ματαιώσει του χειμώνα;

Adán (Arrenpentimiento) - Alex Stevenson Díaz

Μὴ μὲ λησμονήσεις βαθύτατε ἀέρα.Ν ΚΑΡΟΥΖΟΣ

Ἔρημος τώρα ὁ βράχος τῆς ἀγάπης —
μὴ μὲ λησμονήσεις
πάνω του στὰ βραδινὰ πετρώματα
μὲ τὸ φεγγάρι καθαρὸ πουκάμισο.
Μὴ μὲ λησμονήσεις βαθύτατε ἀέρα.Ν ΚΑΡΟΥΖΟΣ
 

Η κοπάνα του Σκανδαλούλη

πηγή http://www.saitapublications.gr/2012/11/ebook.5.html

Στον παραπάνω σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο

Η κοπάνα του Σκανδαλούλη

Τίτλος: Η κοπάνα του Σκανδαλούλη
Συγγραφέας: Δήμητρα Μυλωνάκη
ISBΝ: 978-618-80220-4-1
Συντελεστές
Εικονογράφηση-εξώφυλλο: Διονυσία Μυλωνάκη
Επιμέλεια-Διορθώσεις: Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Σελιδοποίηση: Κωνσταντίνα Χαρλαβάνη 

Σύντομη περίληψη
Ο Σκανδαλούλης είναι ένα αφράτο αγόρι, που δυο πράγματα του αρέσουν πολύ: το φαγητό και οι σκανδαλιές. Αισθάνεται πολύ περιορισμένος μέσα στην τάξη του σχολείου και αποφασίζει να κάνει την κοπάνα της ζωής του. Ξεκινάει έτσι ένα ταξίδι παρασύροντας μαζί του τον αγαπημένο του φίλο Μπιρμπιλή, που τον ακολουθεί σ’ αυτήν την περιπέτεια.
Τα δυο παιδιά αφήνουν πίσω το σχολείο και φτάνουν στο δάσος των παραμυθιών. Τίποτα όμως δεν πάει όπως τα σχεδίασε ο Σκανδαλούλης και όλα δείχνουν ότι οι δυο άτακτοι μικροί θα πληρώσουν ακριβά την κοπάνα τους αυτή. Μα, μήπως το σχολείο έχει τελικά μεγαλύτερη αξία από αυτή που νόμιζαν τα δυο άμυαλα παιδιά; Θα καταφέρουν οι δυο φίλοι, να βγουν από τη δύσκολη θέση ή ο κόσμος των παραμυθιών θα γίνει ο εφιάλτης της ζωής τους;
Μια μουσικοχορευτική θεατρική παράσταση για παιδιά των πρώτων και μεσαίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.
Το συγκεκριμένο βιβλίο πετάει ελεύθερα στο Διαδίκτυο από τον Νοέμβριο του 2012.

Δημοφιλείς αναρτήσεις