Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Παύλος Νιρβάνας - Πέτρος Κ. Αποστολίδης


Petros Apostolidis.JPGΜε το λογοτεχνικό ψευδώνυμο Παύλος Νιρβάνας είναι γνωστός ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης Πέτρος Κ. Αποστολίδης. Ο πατέρας του, έμπορος Κωνσταντίνος Αποστόλου Κουμιώτης, ήταν από την Σκόπελο και η μητέρα του, Μαριέττα Ιωάννου Ράλλη, από τη Χίο[1]. Γεννήθηκε στην Μαριούπολη της Ρωσίας (νυν στην Ουκρανία) το έτος 1866 και πέθανε στην Αθήνα στις 28 Νοεμβρίου 1937.

Σε μικρή ηλικία επιστρέφει στην Ελλάδα, στον Πειραιά, οπότε τελικά σπουδάζει στην ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1883-1890). Το έτος 1890 κατατάσσεται στο Βασιλικό Ναυτικό, από όπου και παραιτείται με τον βαθμό του γενικού αρχιάτρου το 1922, έχοντας διατελέσει πρόεδρος της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής του Ναυτικού και τμηματάρχης του Υπουργείου Ναυτικών επί Ελευθερίου Βενιζέλου.

Ο Παύλος Νιρβάνας εξέδωσε πολλές ποιητικές συλλογές και δημοσίευσε πολλά χρονογραφήματα σε εφημερίδες. Διατηρούσε στενούς δεσμούς με αρκετούς λογοτέχνες της εποχής του και συνέβαλε στην ανάδειξη νεότερων λογοτεχνών π.χ. Ιωάννης Κονδυλάκης, Γρηγόριος Ξενόπουλος, Νίκος Καββαδίας[2]. Τον συνέδεε αδελφική φιλία με τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.

Λογοτεχνικά, τοποθετείται στον κύκλο του Κωστή Παλαμά. Επηρεάζεται από τον αισθητισμό και το συμβολισμό, καθώς και από το φιλόσοφο Νίτσε. Η πεζογραφία του διέπεται από ηθογραφικά και ψυχογραφικά στοιχεία, ενώ γλωσσικά ξεκίνησε από καθαρεύουσα και κατέληξε στη δημοτική γλώσσα. Ο Τέλος Άγρας έγραψε πως "η ηθογραφία του είναι τραγική και αποκλίνει προς το ζωηρό λυρισμό, όταν δεν τρέπεται προς τον πραγματικό σαρκασμό", ενώ ο Κώστας Ουράνης ανέφερε πως "ακόμη και το χιούμορ του το χρησιμοποιεί για να προκαλέσει μειδίαμα και όχι για να καυτηριάσει [3].

Το 1923, βραβεύτηκε για το λογοτεχνικό του έργο με το Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών, ενώ το 1928 έγινε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Πέθανε από βρογχοπνευμονία στο Μαρούσι το 1937.

Εμφανίστηκε στα γράμματα το 1884, όταν εξέδωσε την πρώτη ποιητική του συλλογή και άρχισε να δημοσιεύει χρονογραφήματα στις εφημερίδες Άστυ, Ακρόπολη και από το 1905 στην Εστία με το ψευδώνυμο Κύριος Άσοφος[1]. Πήρε επίσης μέρος στην έκδοση του σατιρικού περιοδικού Αθήναι.

Ασχολήθηκε με πολλά είδη γραπτού λόγου, όπως διηγήματα, ποιήματα, μυθιστορήματα, δράματα, κριτικές μελέτες, δοκίμια, θεατρικά έργα, χρονογραφήματα και τη «Γλωσσική Αυτοβιογραφία», ενώ ασχολήθηκε και με τη μετάφραση.
 
Δάφναι εις την 25ην Μαρτίου 1821 (1884)
Η φιλοσοφία του Νίτσε (1898)
Γλωσσική Αυτοβιογραφία (1905)
Παγά Λαλέουσα (1907)
Ο αρχιτέκτων Μάρθας (1907)
Το χελιδόνι (1908)
Μαρία Πενταγιώτισσα (1909)
Όταν σπάση τα δεσμά του (1910)
Το συναξάρι του παπα-Παρθένη (1915)
Αριστοτέλης Βαλαωρίτης (1916)
Η ηθική επίδρασις της επαναστάσεως (1923)
Το αγριολούλουδο (1924)
Ξενιτιά (1925)
Το έγκλημα του Ψυχικού (1928)
Εκλεκτές Ιστορίες (1930)
Ένας ίσκιος στη νύχτα (1934)

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%9D%CE%B9%CF%81%CE%B2%CE%AC%CE%BD%CE%B1%CF%82

Το ανθρώπινο " πρόσωπο"

Από παλιό περιοδικό Ραδιοτηλεόραση

Στα τρυπημένα σημεία λέει : δυνατή, τους, που, δολλάρια 

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

 

Οι μικροί ...βιβλιοναύτες !!!


Tα βιβλία του Ευγένιου Τριβιζά κάνουν γιορτή!! Σάββατο 1-12-2012 στο βιβλιοπωλείο Δοκιμάκης.
Οι μικροί ...βιβλιοναύτες !!!
Το βιβλιοπωλείο « Δοκιμάκης » 
σας προσκαλεί στο χώρο του 
(Καντανολέων 4, Ηράκλειο) 
κάθε Σάββατο στις 11.00 π.μ. 
όπου η εκπαιδευτικός 
Μαρία Καριωτάκη θα πραγματοποιεί δραστηριότητες φιλαναγνωσίας.
Τα βιβλία του Ευγένιου Τριβιζά έκαναν γιορτή στο βιβλιοπωλείο μας και το έχουν κάνει άνω κάτω, είναι και πολλά τα άτιμα και άντε να τα συμμαζέψεις. Αν σας αρέσει το ξεσκόνισμα ιστοριών, το γυάλισμα σκληρών εξωφύλλων και το ξέπλυμα μυστήριων υποθέσεων ελάτε σας παρακαλούμε να βάλετε ένα χεράκι! (Ηλικίες: 6 έως 9 ετών)

Δηλώστε συμμετοχή στο τηλέφωνο 2810 288544, στο βιβλιοπωλείο ΔΟΚΙΜΑΚΗΣ ( Καντανολέων 4 , Ηράκλειο) ή στο mail : sales@bigbook.gr
(Μην ξεχάστε να γράψετε: Το ονοματεπώνυμο, την ηλικία, το σχολείο, την τάξη, διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας ).

Στο δρόμο, κάτω απ’ τη βροχή



Στο δρόμο, κάτω απ’ τη βροχή, εκείνος ο άγνωστος στεκόταν χρόνια τώρα

ακουμπισμένος στο φανοστάτη. Ποιος άγνωστος! Κι οι φλόγες των κεριών τα βράδια

που τις σαλεύει μια πνοή από κάποια πανάρχαιη συγνώμη — ποιόν συγχωρεί;

Εγώ, όσο μπορώ να θυμηθώ, στεκόμουν στη μικρή γέφυρα του πατρικού κήπου

σε κάποια γέφυρα τέλος πάντων — κι ένιωθα σα να μ’ έχουν μυστικά ετοιμάσει


να υποδεχτώ τη μητέρα

τη μέρα που θα με γεννούσε

Τ. ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

Χριστουγεννιάτικα μπισκότα


Χριστουγεννιάτικα μπισκότα

Μια εύκολη συνταγή μπισκότων, που μπορούν να πάρουν οποιοδήποτε σχήμα, ανάλογα με την περίσταση.

• Αλεύρι: 390 γρ.
• Αλάτι: 1/2 κουταλάκι
• Σόδα φαγητού: 1 κουταλάκι
• Σε θερμοκρασία δωματίου βούτυρο: 230 γρ.
• Ζάχαρη: 200 γρ.
• Αυγά: 2 μεγάλα
• Εκχύλισμα βανίλιας: 2 κουταλάκια
• Άχνη ή χοντρή κρυσταλλική ζάχαρη: 1/2 κούπα

Αναμιγνύετε το αλεύρι με το αλάτι και τη σόδα.

Σε μπολ χτυπάτε το βούτυρο με τη ζάχαρη, μέχρι να ασπρίσει και να γίνει αφράτο. Προσθέτετε τα αυγά και το εκχύλισμα της βανίλιας. Προσθέτετε το μείγμα του αλεύρου και ζυμώνετε, μέχρι να πάρετε μια ομοιογενή ζύμη.

Χωρίζετε τη ζύμη στη μέση, την τυλίγετε με πλαστική μεμβράνη και την βάζετε στο ψυγείο, για τουλάχιστον 1 ώρα να σφίξει.

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς και στρώνετε λαδόχαρτο ψησίματος στη λαμαρίνα του φούρνου.

Ανοίγετε σε αλευρωμένη επιφάνεια τη ζύμη σε φύλλο, πάχους το πολύ ενός εκατοστού. Με χριστουγεννιάτικα κουπ πατ (ή άλλο σχήμα αν προορίζονται για άλλη γιορτή) κόβετε μπισκότα και τα τοποθετείτε στη λαμαρίνα. Αν θέλετε τα πασπαλίζετε με κρυσταλλική ζάχαρη (όχι άχνη).

Ψήνετε τα μπισκότα για 10 λεπτά. Τα βγάζετε από το φούρνο, τα αφήνετε μερικά λεπτά στη λαμαρίνα και μετά τα βγάζετε σε σχάρα να κρυώσουν εντελώς.

Αν θέλετε πασπαλίζετε με άχνη (εφόσον δεν πασπαλίσατε με κρυσταλλική) και φυλάτε σε αεροστεγή δοχεία).

radicio.com

Λάδι σύσφιξης σώματος και στήθους


Λάδι σύσφιξης σώματος και στήθους

Το στητό στήθος και το σφριγηλό σώμα είναι δυο πράγματα που κάθε γυναίκα επιθυμεί και τα οποία μπορεί να αποκτήσει πολύ εύκολα με την εφαρμογή ενός φυσικού λαδιού σύσφιξης.

Δείτε πως μπορείτε να το φτιάξετε.

Θα χρειαστείτε:

- 2 κουταλιές της σούπας λάδι αργκάν
- 2 κουταλιές της σούπας ηλιέλαιο
- 2 κουταλιές της σούπας καστορέλαιο
- 2 κουταλιές της σούπας σιτέλαιο
- 3 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντα
- 3 σταγόνες αιθέριο έλαιο θυμάρι
- 3 σταγόνες αιθέριο έλαιο δεντρολίβανο
- 3 σταγόνες αιθέριο έλαιο νερολί
- Ψιλοκομμένη φλούδα από 1 λεμόνι

Αξίζει να σημειωθεί πως η επιλογή των υλικών δεν είναι τυχαία, αφού το λάδι αργκάν είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, με αντιοξειδωτικές ιδιότητες και επιβραδύνει τη γήρανση του δέρματος, διατηρώντας τέλειο το σχήμα του στήθους και προσθέτοντας απαλότητα στην επιδερμίδα.

Τρόπος παραγωγής:
Ρίξτε στο μπλέντερ όλα τα υλικά και ανακατέψτε τα καλά. Το μείγμα του λαδιού σας είναι σχεδόν έτοιμο. Βάλτε το σε ένα βαζάκι, αφήστε το για 10-15 μέρες, σουρώστε το περνώντας από γάζα και αποθηκεύστε το σε ένα φιμέ μπουκαλάκι.

Τρόπος εφαρμογής:
Απλώστε το στο στήθος σας κάνοντας απαλές κυκλικές κινήσεις και μετά από περίπου 3-4 μήνες συνεχούς εφαρμογής, θα έχετε ένα υπέροχο σφριγηλό στήθος.

beautetinkyriaki.gr

Ιάσων ο Μονοσάνδαλος

Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/istorika-proswpa/iaswn-o-monosandalos.html

Ιάσων ο Μονοσάνδαλος

Ο Ιάσονας ήταν γιος του βασιλιά της Ιωλκού Αίσονα και της Αλκιμήδης και ανήκε στην οικογένεια των Αιολιδών της Θεσσαλίας. Η καταγωγή του ανάγεται στον ίδιο τον Έλληνα και από τους δύο γονείς του.

Από τον Αίολο, βασιλιά της Θεσσαλίας, γιο του Έλληνα, και την Εναρέτη, κόρη του Διήμαχου, γεννήθηκαν ο Διήονας, ο Κρηθέας, ο Αθάμαντας (πατέρας του Φρίξου και της Έλλης οι οποίοι οδήγησαν το κριάρι με το χρυσόμαλλο δέρας στην Κολχίδα), ο Σίσυφος, ο Περιήρης και ο Σαλμωνεύς. Η Τυρώ, κόρη του Σαλμώνεου και της Αλκιδίκης, γέννησε με τον Ποσειδώνα τον Πελία και τον Νηλέα, ο οποίος, αφού δεν κατάφερε να πάρει τον θρόνο της Ιωλκού, κατέφυγε στη Μεσηνία, ίδρυσε την Πύλο και ήταν ο πατέρας του Νέστορα. Αργότερα, η Τυρώ παντρεύτηκε τον θείο της Κρηθέα και γέννησε τον Φερήτη, τον Αμυθάονα (πατέρας του περίφημου γιατρού Μελάμποδα και του Βίαντα, βασιλιά του Άργους) και τον Αίσονα, πατέρα του Ιάσονα.
Από τον άλλο γιο του Έλληνα, τον Ξούθο, γεννήθηκε η Διομήδη η οποία παντρεύτηκε τον εξάδελφό της Διήονα και γεννήθηκαν ο Αίνητος, ο Άκτορας, ο Αστεροδίας, ο Κέφαλος και ο Φύλακος. Από τον Μινύα, γιο του Ποσειδώνα, γεννήθηκαν η Αλκαθόη, η Λευκίππη, η Αρσίππη και η Κλειμένη. Η τελευταία, γνωστή και ως Κλυμένη ή Ετεοκλυμένη, παντρεύτηκε τον Φύλακο και γεννήθηκαν ο Ίφικλος, η Αταλάντη και η Αλκιμήδη την οποία ο Ησίοδος ονομάζει Πολυμήλα και ο Απολλόδωρος Πολυμήδη. Η Αλκιμήδη παντρεύτηκε τον Αίσονα και έτσι γεννήθηκαν ο Πρόμαχος και ο Ιάσονας.
Μετά το θάνατο του Κρηθέα, ο πατέρας του ο Αίσονας, θέλοντας να τον προστατέψει από τις επιβουλές του σφετεριστή Πελία, προσποιήθηκε πως πέθανε, αλλά τον φυγάδεψε στο Πήλιο και τον παρέδωσε στον κένταυρο Χείρωνα να τον εκπαιδεύσει στο σώμα και το πνεύμα, όπως αρμόζει σε έναν βασιλιά.
Όταν ο Ιάσονας ενηλικιώθηκε, ξεκίνησε το δρόμο για την Ιωλκό. Στην πορεία του συνάντησε την Ήρα, η οποία του εμφανίστηκε με τη μορφή μιας γριάς και του ζήτησε να τη βοηθήσει να περάσει τον ποταμό Άναυρο. Ο νέος πρόθυμα πέρασε τη γρια από το ποτάμι, έχασε όμως το ένα του σανδάλι στο νερό.
Μετά από λίγες μέρες εμφανίστηκε στην Ιωλκό μπροστά στον Πελία, ζητώντας το θρόνο που δικαιωματικά του ανήκε. Ο Πελίας, τρομοκρατημένος από μια προφητεία που έλεγε πως η ζωή και ο θρόνος του θα κινδύνευαν από έναν μονοσάνδαλο συγγενή του, δέχθηκε να του παραχωρήσει το θρόνο μόνο αν αυτός πήγαινε στην Κολχίδα και του έφερνε το Χρυσόμαλλο Δέρας.
Ο ήρωας εκτέλεσε το καθήκον του πρόθυμα, όπως άρμοζε στην εκπαίδευσή του. Στην κλήση του απάντησαν 50 ήρωες, ημίθεοι και θνητοί. Ο αριθμός 50 είναι περισσότερο συμβολικός καθώς ο Ορφέας αναφέρει 49, ο Απολλόδωρος 45, ο Απολλώνιος 64 και ο Διόδωρος 54. Το καράβι που ταξίδεψαν ονομάστηκε «Αργώ», από τον ναυπηγό Άργο που την κατασκεύασε, με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς. Σύμφωνα με μελετητές της ελληνικής αρχαιότητας και μυθολογίας, το ταξίδι πρέπει να έγινε γύρω στα 1400 π.Χ., αν λάβουμε υπόψη τον Τρωικό Πόλεμο που μάλλον έγινε λίγο αργότερα. Πρόσφατα στοιχεία μεταθέτουν την Αργοναυτική Εστρατεία γύρω στο 2000 π.Χ..

Το ταξίδι στην Κολχίδα είναι γνωστό ως Αργοναυτική Εκστρατεία και ο Ιάσονας κατάφερε τελικά να αρπάξει το πολύτιμο λάφυρο, χάρη στη βοήθεια της κόρης του βασιλιά Αιήτη (γιος της Εκάτης και αδελφός της Κίρκης) και ξακουστής μάγισσας, της Μήδειας, την οποία έφερε μαζί του στην Ιωλκό σαν σύζυγό του. Ο γάμος τους έγινε στη Δρεπάνη, το νησί των Φαιάκων και ήταν η πρόφαση που ο βασιλιάς Αλκίνοος χρησιμοποίησε για να μην παραδώσει τη Μήδεια στον πατέρα της που καταδίωκε την Αργώ με το στόλο του.

Οι περιπέτειες, οι δοκιμασίες, οι κίνδυνοι, η μακροχρόνια παραμονή τους μακριά από την πατρίδα, είχαν δημιουργήσει μέσα τους έναν άλλο χαρακτήρα. Έμαθαν να ζουν με τον κίνδυνο, ν' αδελφώνονται με το αναπάντεχο, να απολαμβάνουν το εφήμερο και φευγαλέο, να αγωνίζονται σκληρά για να πετύχουν τους ευγενείς στόχους τους. Κατανόησαν πως οι θεοί και η Μοίρα βοηθούν και συμπαραστέκονται στους τολμηρούς, αν διαγνώσουν σ' αυτούς προθυμία και αποφασιστηκότητα. Ένας ολόκληρος λαός περίμενε στην ακτή την επιστροφή των θεϊκού καραβιού με τους αθάνατους ήρωες που, αψηφώντας το θάνατο, κατάφεραν το πιο απίστευτο, κάνοντας πράξη ότι οι άλλοι ούτε να σκεφτούν μπορούσαν.

Η Μήδεια, όμως, βλέποντας πως ο Πελίας δεν ήταν πρόθυμος να τηρήσει την υπόσχεσή του, έπεισε τις κόρες του να τον διαμελίσουν για να τον ξανανιώσουν, χωρίς όμως να τους δώσει ολοκληρωμένη την τελετουργία. Έτσι ο Πελίας πέθανε αλλά ο λαός της Ιωλκού αγανάκτησε με τις μεθόδους της υποψήφιας βασίλισσάς του και ο Ιάσονας αναγκάστηκε να παραχωρήσει το θρόνο στον γιο του Πελία τον Άκαστο, και να καταφύγει, μαζί με τη σύζυγό του, στην Κόρινθο.Jason 3

Εκεί, όμως, μετά από δεκάχρονη συμβίωση, ο Ιάσονας ερωτεύθηκε την Γλαυκή, κόρη του βασιλιά της Κορίνθου Κρέοντα, την οποία και παντρεύτηκε. Η Μήδεια, οργισμένη και πληγωμένη, σκότωσε όχι μόνο την αντίζηλή της αλλά και τα παιδιά της Μέρμερο και Φέρητα. Για να αποφύγει την οργή του Ιάσονα κατέφυγε στην Αθήνα όπου της πρόσφερε καταφύγιο ο βασιλιάς Αιγέας. Από τον γάμο τους γεννήθηκε ο Μήδος. Μόλις όμως επέστρεψε στην Αθήνα ο Θησέας, η Μήδεια με τον γιο της κατέφυγαν στην Ασία. Από τη γενιά τους προήλθε το γένος των Μήδων.
Ο Ιάσονας έμεινε έτσι ολομόναχος στην Κόρινθο. Το καράβι του, η Αργώ, ήταν αφιερωμένο στον Ποσειδώνα και το επισκεπτόταν καθημερινά ενώ συνήθιζε να κοιμάται στη σκιά του. Κάποια μέρα, ένα σάπιο δοκάρι από το πλοίο έπεσε πάνω του και τον σκότωσε. Έτσι τελείωσε η ζωή του πολυταξιδεμένου ήρωα ο οποίος τιμήθηκε σε όλη την Ελλάδα και κτίστηκαν προς τιμή του πολλά ιερά.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Τοποθεσίες στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά:
http://homepages.pathfinder.gr/mihalopd/heros/Iasonas/iasonas.htm

Εικονοθεραπεία 41


Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

ΑΘΗΝΑ 2004

Από παλιό περιοδικό Ραδιοτηλεόραση

Στα τρυπημένα σημεία λέει : Παπαϊωάννου, ότι είναι

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

 


Οι πρώτες του λεξούλες!


Πότε αρχίζουν να μιλάνε τα μωρά και ποιες είναι οι πρώτες τους λέξεις

 Οι πρώτες του λεξούλες!

Πότε αρχίζουν να μιλούν τα παιδιά και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη γλωσσική τους ανάπτυξη;
Ο παιδίατρος Σπύρος Μαζάνης απαντά:
Οι ηλικίες ορόσημα

-Τα παιδιά αρχίζουν να λένε τις πρώτες “καθαρές” λέξεις μετά τους 6 μήνες.

-Στην ηλικία των 12 μηνών το παιδί συνήθως χρησιμοποιεί περίπου 10 λέξεις οι οποίες μπορεί να μην είναι καθαρές ωστόσο όταν τις χρησιμοποιεί εννοεί πάντα το ίδιο πράγμα.

-Στους 20-22 μήνες το παιδί αρχίζει να χρησιμοποιεί δύο λέξεις μαζί.

-Μετά τα δύο χρόνια ξεκινά να συντάσσει μικρές προτάσεις 3-4 λέξεων.

Αν αργεί να μιλήσει...
Εάν το παιδί αποκλίνει από τα παραπάνω ο γονιός οφείλει να κινητοποιηθεί και να εξακριβώσει γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό.

-Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να ελεγχθεί σε αυτήν την περίπτωση είναι η ακοή του παιδιού και στα δύο αυτιά. Παιδί που δεν ακούει δεν μπορεί να μιλήσει.

-Σημαντικό ρόλο παίζει και ο παράγοντας “κληρονομικότητα”. Αν ένας από τους γονείς μίλησε αργά ενδεχομένως το ίδιο να συμβεί και με το παιδί του.
Ο παράγοντας "περιβάλλον" στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού

Καθοριστική σημασία στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού έχει το περιβάλλον.

-Αν το παιδί μεγαλώνει σε μια οικογένεια που δέχεται ερεθίσματα προκειμένου να μιλήσει, αν οι γονείς του απευθύνουν το λόγο και του μιλούν με κανονικές λέξεις και όχι χαιδευτικά, αν ασχολούνται μαζί του κτλ το παιδί θα μιλήσει γρηγορότερα.

-Αν ωστόσο το παιδί μεγαλώνει σε ένα καταπιεσμένο περιβάλλον, που δεν του δίνεται η ευκαιρία να μιλήσει και οι γονείς δεν ασχολούνται ιδιαίτερα μαζί του, το παιδί το πιθανότερο είναι να καθυστερήσει στη γλωσσική του ανάπτυξη.

Όταν “λύνεται” η γλώσσα του...
tlife.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις