Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012

Tο σημείο πρόσβασης στην κατανόηση


Αν παρατηρήσουμε με προσοχή, πολλά γεγονότα της ζωής μας επαναλαμβάνονται και θα μπορούσαμε να προσδιορίσουμε τη φύση τους με μεγαλύτερη σαφήνεια, αν διακρίναμε την αντιστοιχία τους με συγκεκριμένες καταστάσεις τού Είναι. 
Παραδείγματος χάρη, μια πληθώρα σκέψεων ονομάζεται ‘’. Το ‘έχω αργήσει’ μου προκαλεί μια διάθεση αγωνίας. Η ευφυΐα είναι να ξέρω ότι εκείνες οι εξωτερικές συνθήκες αντιστοιχούν σε μια εσωτερική κατάσταση που δεν δημιουργήθηκε εκείνη τη στιγμή. Υπάρχει ένα μέρος του Είναι μου που με συνδέει με εκείνα τα γεγονότα. Για να τα διαγράψω από τη ζωή μου δεν υπάρχει άλλη λύση από την αλλαγή της εσωτερικής κατάστασης που εγώ ονομάζω αγωνία, φόβο, ανησυχία, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε άλλο από μια αρρώστια του Είναι, μια σφαλερότητα.
Με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, εκείνο το είδος γεγονότων θα επαναλαμβάνεται στη ζωή μου όσο επικρατούν εσωτερικά οι ψυχολογικές καταστάσεις που το προκάλεσαν. Εκείνα τα γεγονότα, εάν βρούμε τη δύναμη να τα συνδέσουμε με τις ψυχικές καταστάσεις που τα γέννησαν, στην πραγματικότητα είναι συμπτώματα που αναγγέλλουν μια θεραπεία. Το να τα ‘δούμε’, να προσηλωθούμε στις ψυχολογικές μας καταστάσεις, σημαίνει ότι στρέφουμε το βέλος προς τους εαυτούς μας, αναποδογυρίζουμε τη διαδικασία και από το συμβάν ανατρέχουμε στην ψυχική κατάσταση. Εκεί βρίσκεται το σημείο πρόσβασης στην κατανόηση, και η χειροπιαστή δυνατότητα για να μεταμορφωθεί η ζωή μας.
Elio D’ Anna ‘’Η Σχολή των Θεών’’

Γεμιστό πατατόψωμο με ψητά λαχανικά και ξινομυζήθρα




Γεμιστό πατατόψωμο με ψητά λαχανικά και ξινομυζήθρα

Για το ψωμί
400 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
15 γρ. μαγιά φρέσκια ή 1 φακελάκι ξηρή
3 κουτ. σούπας κοφτές ζάχαρη
6 κουτ. σούπας νερό χλιαρό
120 γρ. γάλα
100 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
1½ κουτ. γλυκού αλάτι
2 αβγά (τους κρόκους τους) + 1 αβγό χτυπημένο
2 πατάτες μικρές βραστές λιωμένες

Για τα λαχανικά
1 κιλό μελιτζάνες φλάσκες
2 πιπεριές Φλωρίνης από βάζο
2-3 κολοκύθια
500 γρ. ξινομυζήθρα

Διαλύουμε τη μαγιά στο χλιαρό νερό μαζί με τη ζάχαρη. Αφήνουμε 10 λεπτά σε ζεστό μέρος.

Ζεσταίνουμε το γάλα και το βούτυρο μέχρι να λιώσει (προσέχοντας να μην κάψει). Βάζουμε σε λεκάνη το αλεύρι, κάνουμε μια λακκουβίτσα στο κέντρο και προσθέτουμε το μείγμα της μαγιάς, το γάλα και το βούτυρο καθώς και τα υπόλοιπα υλικά.

Ζυμώνουμε μέχρι να πάρουμε μια ελαστική ζύμη. Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια μακρόστενη φόρμα για κέικ, βάζουμε μέσα τη ζύμη, τη σκεπάζουμε και την αφήνουμε σε χλιαρό μέρος να διπλασιαστεί σε όγκο.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 190°C.

Κόβουμε τις μελιτζάνες και τα κολοκύθια σε μακρόστενες φέτες και τις ψήνουμε για 15-20 λεπτά.

Ψήνουμε και το ψωμί για 45 λεπτά. (Είναι έτοιμο όταν μπήξουμε ένα μαχαίρι στη μέση της φόρμας και βγει καθαρό).

Ξεφορμάρουμε το ψωμί και αφήνουμε να κρυώσει πάνω σε σχάρα. Κόβουμε λίγο από το πάνω μέρος και αφαιρούμε με προσοχή την ψίχα του ψωμιού.

Γεμίζουμε το εσωτερικό του με στρώσεις λαχανικών και ξινομυζήθρας.

Σκεπάζουμε το ψωμί με το καπάκι που αφαιρέσαμε και το αφήνουμε στο ψυγείο για μία ώρα να σφίξει.

Κόβουμε σε φέτες και σερβίρουμε.

ethnos.gr 


Εικονοθεραπεία 48

 

 Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Ο τελευταίος Σαμουράι

  Αναδημοσίευση άρθρου από Νέα Ακρόπολη

http://www.nea-acropoli-ioannina.gr/kinhmatografou/o-teleutaios-samourai.html

Ο τελευταίος Σαμουράι

Ένας δυτικός στρατιωτικός που είχε πολεμήσει με επιτυχία τους Ινδιάνους της Αμερικής καλείται στην Ιαπωνία για να εκπαιδεύσει τον στρατό στην χρήση των δυτικών όπλων. Σε μια μάχη με τους Σαμουράι που αντιτίθενται σε αυτά τα νέα ήθη, πιάνεται αιχμάλωτος και αναγκάζεται να ζήσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε ένα χωριό των σαμουράι. Εκεί ξεκινάει για αυτόν μια εσωτερική αφύπνιση.
Στην αρχή ήταν ένα άτομο που είχε χάσει την πίστη του στην ζωή. Ως στρατιωτικός είχε ζήσει μέσα στους πολέμους, την ωμή βία και τώρα πλήρωνε το τίμημα των τύψεων. Απογοητευμένος έβρισκε ως μοναδική του έξοδο το αλκοόλ.  Σιγά σιγά και μέσα από τις συζητήσεις του με τον αρχηγό των σαμουράι καθώς επίσης και της παρατήρησης της φύσης και των ανθρώπων γύρω του, αρχίζουν να επουλώνονται τα τραύματα του παρελθόντος και η ζωή να ξαναποκτά ένα νόημα. Αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχει μόνο ο πόλεμος της ιδιοτέλειας και της εκμετάλλευσης, αλλά της αυτοθυσίας και των ιδανικών. Συνειδητοποιεί την διαφορά που έχει το να μην φοβάσαι τον θάνατο επειδή δεν αντέχεις την ζωή, από το να μην φοβάσαι τον θάνατο επειδή αγαπάς την ζωή και δεν θέλεις να την εξευτελίζεις. Ίσως για πρώτη φορά βλέπει πολεμιστές –Ιππότες, που θεωρούν ότι το σπαθί πρέπει να βγαίνει από την θήκη μόνο για σοβαρό λόγο και να ξαναμπαίνει σε αυτήν μόνο με τιμή. Μόνο μια ζωή με τιμή είναι μια ζωή άξια.
Δημιουργεί με τον αρχηγό των Σαμουράι μια σχέση Δασκάλου Μαθητή. Μαθαίνει από αυτόν, ότι ο πραγματικός πολεμιστής πρώτα πρέπει να νικήσει τον εαυτό του. Θαυμάζει στον δάσκαλο (που θα μετατραπεί αργότερα σε σύντροφο) το γεγονός ότι με την ίδια ευκολία που μάχεται, με την ίδια ακριβώς ευκολία μπορεί να διαλογίζεται μπροστά σε ένα λουλούδι ή να θαυμάζει την δύναμη της ζωής, στα μπουμπούκια της άνοιξης και να εμπνέεται από αυτά. «Είναι σπάνιο να βρεις το τέλειο μπουμπούκι. Μπορεί να χρειαστείς μια ολόκληρη ζωή». Να λοιπόν ο σκοπός της ζωής. Η αναζήτηση της τελειότητας.
«Τι σημαίνει να είσαι σαμουράι;
Σημαίνει να αφοσιώνεσαι ολοκληρωτικά σε ηθικές αρχές. Να αναζητάς την ηρεμία. Να τιθασεύσεις το σπαθί. Να γνωρίσεις τη ζωή με κάθε ανάσα, σε κάθε κούπα τσαγιού που πίνεις, σε κάθε ζωή που αφαιρείς. Αυτή είναι η ζωή ενός πολεμιστή.» Η  ίδια η λέξη Σαμουράι προέρχεται από την Ιαπωνική λέξει Samurau που σημαίνει υπηρετώ. Είναι η κάστα των πολεμιστών ιπποτών που ακολουθούν τον Ζεν Βουδισμό και ασπάζονται έναν κώδικα ηθικής συμπεριφοράς που ονομάστηκε Busido.
Τρία είναι τα στοιχεία που αποτελούν τις βασικές αρχές των Σαμουράι.
Α) Η Αφοσίωση στον Κύριο (στον αυτοκράτορα συνήθως. Εξαιρούνται η πολεμιστές Ρονίν που ήταν μοναχικοί περιπλανώμενοι ιππότες  που πολεμούσαν για το αγαθό και το δίκαιο).
Β) Ανδρεία στη Μάχη (Να υπερνικά τη χαρά και την θλίψη)
Γ) Προτίμηση του θανάτου από την ατίμωση. (Δεν ήταν ερωτευμένοι με τον θάνατο, απλώς ξεπερνούσαν τον φόβο του θανάτου, για να μπορούν να έχουν ειρήνη και δύναμη στη ζωή). Οι Σαμουράι επίσης είναι  αυτοί που ασχολούνται με την τέχνη της ανθοδετικής την γνωστής τέχνης της Ικεμπάνα.

Λίγο πριν την τελική μάχη έχει γεννηθεί πλέον ο Σαμουράι πολεμιστής στην ψυχή του δυτικού. Το επισφράγισμα έρχεται με την ένδυση της στολής και ενός δώρου από την πλευρά του δασκάλου. Ο Μαθητής είναι τώρα άξιος να φέρει να σπαθί. Στο σπαθί που του χαρίζει είναι γραμμένες οι εξής λέξεις: «Ανήκω σε κείνον που ένωσε τα παλιά με τα νέα ήθη». Άλλωστε και ο νέος κάτοχος ενώνει δύο πολιτισμούς. Έναν αρχαίο και έναν νεώτερο. Για τους σαμουράι είναι πολύ σημαντική παράδοση. Όχι η παράδοση του στείρου συντηρητισμού, αλλά η παράδοση που σημαίνει η μεταφορά ενός σημαντικού μηνύματος στις επερχόμενες γενιές. Κι αυτό το μήνυμα είναι η προσπάθεια εναρμόνισης ψυχής και πνεύματος. Ο εξωτερικός πόλεμος μπορεί να είναι μια εξωτερική ανάγκη, μπορεί όμως και να μην χρειαστεί. Ο εσωτερικός πόλεμος όμως είναι ο πραγματικός λόγος ύπαρξης του πολεμιστή. Το σπαθί έχει κι αυτό την εσωτερική του θεώρηση. Είναι το όπλο ενάντια στην τεμπελιά, την ανεντιμότητα, την αδράνεια, την δειλία, την ανυπακοή, το ψέμα. Αν το σπαθί δεν πολεμήσει αυτά, κανένας άλλος εξωτερικός εχθρός δεν πρόκειται να νικηθεί πραγματικά. Αυτό είναι το μήνυμα κι ο σύνδεσμος του παλιού με το νέο. Αυτός είναι κι ο λόγος που θυσιάζεται ο σαμουράι για να στείλει το μήνυμα στον αυτοκράτορα.

Εκείνος με την σειρά του αντιλαμβάνεται το νόημα της θυσίας. «Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ποιοι είμαστε κι από πού ήρθαμε». Άνθρωπος χωρίς  παρελθόν είναι άνθρωπος χωρίς μέλλον.  Έτσι λοιπόν όταν συγκινημένος ο αυτοκράτορας ζητά να μάθει πως πέθανε αυτός ο  τόσο ένδοξος άνθρωπος, η απάντηση είναι πολύ απλή  κι αυτή που αρμόζει σε έναν Σαμουράι. «Θα σου πω πως έζησε.»

ΚΩΔΙΚΑΣ BUSIDO
-    Δεν έχω γονείς. Ο Ουρανός και η Γη είναι οι γονείς μου.
-    Δεν έχω Θεία δύναμη. Η υπακοή είναι τα μέσα μου.
-    Δεν έχω μαγική δύναμη. Η εσωτερική δύναμη είναι η μαγεία μου.
-    Δεν έχω ζωή ούτε θάνατο. Το αιώνιο είναι η ζωή και ο θάνατός μου.
-    Δεν έχω σώμα. Η ανδρεία είναι το σώμα μου.
-    Δεν έχω μάτια. Η αστραπή είναι τα μάτια μου.
-    Δεν έχω αυτιά. Η ευαισθησία είναι τα αυτιά μου.
-    Δεν έχω μέλη. Η ταχύτητα είναι τα άκρα μου.
-    Δεν έχω σκοπούς. Η ευκαιρία είναι οι σκοποί μου.
-    Δεν έχω θαύματα. Το (πεπρωμένο) Δάρμα είναι το θαύμα μου.
-    Δεν έχω αρχές. Οι αρχές μου είναι η προσαρμοστικότητα σε όλα τα πράγματα.
-    Δεν έχω φίλους. Ο Νους είναι ο φίλος μου.
-    Δεν έχω εχθρούς. Η αφροσύνη είναι ο εχθρός μου.
-    Δεν έχω πανοπλία. Η βούληση και η δικαιοσύνη είναι η πανοπλία μου.
-    Δεν έχω κάστρα. Το ατάραχο πνεύμα είναι το κάστρο μου.
-    Δεν έχω σπαθί. Το όνειρο του πνεύματος είναι το σπαθί μου.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΒΑΣΩ ΚΑΤΡΑΚΗ " ΣΥΝΘΕΣΗ" (1914 – 27 Δεκεμβρίου 1988)




ΒΑΣΩ ΚΑΤΡΑΚΗ 
" ΣΥΝΘΕΣΗ" (1914 – 27 Δεκεμβρίου 1988)

Η Βάσω Κατράκη ήταν ελληνίδα ζωγράφος και κυρίως διακεκριμένη χαράκτρια.

Φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητές τον Κωνσταντίνο Παρθένη και τον Γιάννη Κεφαλληνό. Ξεκίνησε με την ζωγραφική, αλλά γρήγορα φάνηκε η κλίση της στη χαρακτική.

Η καταγωγή της από το Νησάκι του Αιτωλικού την σημάδεψε ανεξίτηλα στη ζωή της αλλά και στο έργο της. Τα έργα της απεικονίζουν κυρίως την λιμνοθάλασσα, τους ψαράδες με τις βάρκες τους και τα σταφνοκάρια, τα «Γιοφύρια» του Αιτωλικού αλλά και μορφές της επαρχίας, ανθρώπους του μόχθου και απλοϊκές γυναίκες όπως επίσης και σκηνές από την Κατοχή, τον Εμφύλιος και αργότερα την δικτατορία. Για τις πολιτικές της θέσεις, εξορίστηκε κατά την περίοδο του Εμφυλίου αλλά και κατά την περίοδο της δικτατορίας. Υπήρξε κάτοικος Πειραιά από το 1947 - 1955. Έκανε πολλές ατομικές εκθέσεις και έλαβε μέρος σε ομαδικές εκθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό. Οι ξυλογραφίες της χαρακτηρίστηκαν υποδειγματικές.

Μαθητής και άξιος συνεχιστής της Βάσως Κατράκη υπήρξε ο γνωστός και επίσης πολυβραβευμένος χαράκτης, Απόστολος Κούστας, με καταγωγή από το Μεσολόγγι.

Η Βάσω Κατράκη ως χαράκτρια δούλεψε σε μεγάλο βαθμό το υλικό του ψαμμίτη, ένα υλικό που λίγοι χαράκτες έχουν δουλέψει, γεγονός που της χάρισε διεθνή φήμη.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

"Τρία απρόσεκτα διηγήματα"


Στα "Τρία απρόσεκτα διηγήματα" εξιστορούνται τα πεπραγμένα τριών ανθρώπων που για διάφορους λόγους δεν υπήρξαν, όπως ενδεχομένως θα έπρεπε, προσεκτικοί. Η Ειρήνη, δεκατριών χρονών, βλέπει για πρώτη φορά το αίμα της και κυριεύεται από τον Πειρασμό του Γλυκού. Ένας αθεράπευτα φιλομαθής και βιβλιόφιλος μυρίζει και πιπιλίζει με περιπάθεια ερωτικές λέξεις, συλλαμβάνεται και περιορίζεται σε σωφρονιστικό Ίδρυμα. Ένας συντηρητής αρχαιοτήτων παραβαίνει τις μητρικές συμβουλές να προσέχει το σκοτάδι και αφήνεται να διαβεί νύχτα το δάσος του Λυκαβηττού παρέα με επικίνδυνο οδηγό.


http://www.bigbook.gr/index.php?lang_id=1&mode=singleBook&book_id=214802

Καλύτερη υγεία απολαμβάνουν όσοι γυμνάζονται στα 50


Καλύτερη υγεία απολαμβάνουν όσοι γυμνάζονται στα 50

Καλύτερη υγεία απολαμβάνουν όσοι γυμνάζονται στα 50

Το να είναι κάποιος σε καλή φόρμα στην ηλικία των 50 ετών φαίνεται πως βελτιώνει την ποιότητα ζωής που σχετίζεται με την υγεία καθώς μεγαλώνει, καταλήγει μεγάλη αμερικανική έρευνα.

Σε αντίθεση με προηγούμενες έρευνες που εξέτασαν τη φυσική κατάσταση και την υγιή γήρανση, η έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Archives of Internal Medicine» εστίασε σε μετρήσιμο επίπεδο φυσικής κατάστασης.

Ο Dr. Benjamin Willis από το Cooper Institute στο Ντάλας, χρησιμοποίησε τεστ για την αξιολόγηση της καρδιαναπνευστικής κατάστασης 14.726 υγιών αντρών και 3.944 υγιών γυναικών με μέση ηλικία τα 49 έτη όταν άρχισε η έρευνα το 1970.

Οι ερευνητές κατέληξαν ότι η καλή φυσική κατάσταση στη μέση ηλικία σχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο κοινών χρόνιων παθήσεων στα 2 φύλα ηλικίας 65 ετών και άνω.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν τους συμμετέχοντες για 8 χρόνιες νόσους μέχρι το 2009: Συγγενή καρδιοπάθεια, Ισχαιμική καρδιακή νόσο, Εγκεφαλικό επεισόδιο, Διαβήτη, Χρόνια αποφρακτική πνευμονική νόσο, Χρόνια νεφρική νόσο, Νόσο Alzheimer, Καρκίνο του παχέος εντέρου, Καρκίνο του πνεύμονα.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 5 ομάδες με βάση το επίπεδο φόρμας.

Στους άντρες του χαμηλότερου πέμπτου των επιδόσεων φυσικής κατάστασης το ποσοστό χρόνιας νόσου ήταν 28% σε σύγκριση με σχεδόν 16% που είχαν όσοι εμφάνιζαν καλύτερη φυσική κατάσταση.

Στις γυναίκες τα αντίστοιχα στοιχεία ήταν 20% έναντι 11%.

Οι ερευνητές βασίστηκαν σε στοιχεία βάσης δεδομένων παρά σε κλινική διάγνωση που είναι ένας από τους περιορισμούς της έρευνας.

Τα ευρήματα βασίστηκαν επίσης σε εθελοντές που ήταν πιο υγιείς, πιο μορφωμένοι και πιο αδύνατοι σε σχέση με το μέσο κάτοικο των ΗΠΑ.

Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη το δείκτη μάζας σώματος, την αρτηριακή πίεση, το κάπνισμα, τη χοληστερόλη, επίπεδα γλυκόζης και πρόσληψη αλκοόλ.

medicalnews.gr

Ιουλιανός


Αποτέλεσμα εικόνας για ΙουλιανόςΙουλιανός

...Ο τελικός σκοπός της κυνικής φιλοσοφίας, όπως εξάλλου και κάθε φιλοσοφίας, είναι η ευτυχία. Κι αυτή η ευτυχία συνίσταται στο να ζείς σύμφωνα με τη φύση κι όχι κατά πώς το θέλει ο πολύς κόσμος..... (από το «Κατά των αμόρφωτων κυνικών»)

Γεννήθηκε στα τέλη του 331 μ.Χ, από τον Φλάβιο Ιούλιο Κωνστάντιο, ετεροθαλή αδελφό του Μεγάλου Κωνσταντίνου και την Βασιλίνα. Ένα χρόνο μετά χάνει τη μητέρα του και το 337 δολοφονούνται ο πατέρας του και ένας από τα αδέλφια του μαζί με άλλους συγγενείς για πολιτικούς λόγους. Αφαιρέθηκε η περιουσία του και μεταφέρθηκε στη Νικομήδεια, στον επίσκοπο Ευσέβιο ο οποίος ανέλαβε την ανατροφή του μαζί με τον ευνούχο Μαρδόνιο. Από τον πρώτο έλαβε χριστιανική εκπαίδευση κι από τον δεύτερο την ισχυρή κλασσική παιδεία. Στην εφηβεία του επηρρεάστηκε από τον φιλόσοφο Λιβάνιο και τα ακμάζοντα στην Ασία μυστικά θρησκεύματα. Το 352 μυήθηκε στη λατρεία του ήλιου από τον νεωπλατωνικό Μάξιμο τον Εφέσιο. Παρ'όλα αυτά εξακολουθούσε να ασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα ως χριστιανός. Γλύτωσε πολλές φορές το θάνατο από τις πολιτικές σκοπιμότητες και τις ίντριγκες και το 355 καλείται στα Μεδιόλανα από τον Κωνστάντιο(φονέα των συγγενών του), χρίζεται καίσαρας και παντρεύεται την αδελφή του Ελένη. Μετά από λίγες βδομάδες αναχωρεί για τη Γαλατία, για να την προστατεύσει από τις βαρβαρικές επιδρομές και ίσως να πεθάνει εκεί, αφού μέχρι τότε είχε δείξει λογοτεχνικές ικανότητες αλλά δεν είχε πάρει στρατιωτική εκπαίδευση. Όμως, προς έκπληξη όλων, ο Ιουλιανός εμφανίζει εξαιρετικά στρατιωτικά προσόντα, ξεκαθαρίζει και ειρηνεύει τη Ρηνανία. Ο Κωνστάντιος ανησυχεί για τις επιτυχίες αυτές και καλεί τον Ιουλιανό και τα στρατεύματα του, για τους πολέμους κατά των Περσών. Στο Παρίσι ο κόσμος έχει αναστατωθεί που χάνει τους υπερασπιστές του, το στράτευμα και ο λαός εξεγείρονται κατά των αποφάσεων και ανακυρήττουν τον Ιουλιανό αυτοκράτορα. Αν και προσπάθησε να συνδιαλλαγεί με τον Κωνστάντιο, αυτός εκινήθει με στρατό εναντίον του Ιουλιανού αλλά στο δρόμο αρρωσταίνει και πεθαίνει.
Σαν αυτοκράτορας έκανε σοβαρές στρατιωτικές μεταρρυθμίσεις, ριζικές αλλαγές στην Αυλή, μεταβολές στα υψηλά αξιώματα της Πολιτείας ενώ προσπάθησε να ενοποιήσει τον εθνικό κλήρο με τη δημιουργία ιεραρχικής τάξης, σύμφωνα με τους τύπους της χριστιανικής Εκκλησίας και για την ηθική εξύψωση του κλήρου ίδρυσε ιεροδιδασκαλεία και φροντιστήρια.
Τον Ιούνιο του 362 αναχωρεί με το στρατό για την Αντιόχεια σε πόλεμο κατά των Περσών. Επειδή όμως, ο εχθρός απέφευγε τη μάχη, διέταξε την επιστροφή και στις 26 Ιουνίου του 363 σε κάποια αψιμαχία χτυπήθηκε από εχθρικό βέλος.
Από τα πιο γνωστά έργα του είναι οι λόγοι του, «Εις τον βασιλέα Ήλιο» και «Εις την μητέρα των Θεών"
Ο Αυτοκράτορας Ιουλιανός έζησε στο τέλος της Ρωμαϊκής παρακμής, σε μία εποχή κοινωνικού φανατισμού κατά την οποία ο χριστιανισμός απομακρύνθηκε από τις ηθικές βάσεις του περνώντας στις μάζες του λαού που γίνεται όχλος και αδιαφορώντας για την κατανόηση κάθε διδασκαλίας, του αρκούσε να επιβάλλει την νέα μόδα στο περιβάλλον του, με ασέβεια, βία και αναίδεια, απελευθερώνοντας από μέσα του τη ψυχολογική καταπίεση ανακατεμένη με τα πρωταρχικά ζωώδη ένστικτα. Η παρακμή έχει εξαθλιώσει τους ανθρώπους, με αποτέλεσμα να επιζητούν μια δικαιότερη κατάσταση πραγμάτων στα διδάγματα της νέας θρησκείας, ενώ παράλληλα, στη κοινή συνείδηση, οι μέχρι τότε σταθερές ηθικές αξίες έχουν απαξιωθεί χάνοντας τις έννοιες τους. Πρωτοπόροι στη νέα τάση, ήταν οι νέοι της εποχής, που περιφρονούν τους πάντες και αδιαφορούν για τις πατροπαράδοτες συνήθειες. Αν και δεν έχουν καταλάβει τα ιδανικά της νέας θρησκείας, αρνούνται όμως την αναβίωση της αρχαίας πίστης.
Τα ιστορικά γεγονότα που είχαν προηγηθεί και είχαν γίνει αιτίες αυτής της παρακμής για τον αποκαλούμενο Δυτικό πολιτισμό, ήταν η διάσπαση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας από τον Κωνσταντίνο τον «Μεγάλο» και το διάταγμα του αυτοκράτορα Θεοδόσιου με το οποίο διέταξε να κλείσουν οι παλιοί μυητικοί ναοί, τα Ελληνικά και Ελληνιστικά Πανεπιστήμια και κέντρα ρητορικής και να κατεδαφιστούν τα καλλιτεχνικά εργαστήρια. Με τον τρόπο αυτό έσπασε η σπονδυλική στήλη εκπαίδευσης και μόρφωσης, που ένωνε τόσα εκατομμύρια ανθρώπους σε τρείς ηπείρους. Το αποτέλεσμα τέτοιων εφαρμογών είναι πάντα η άγνοια, ο σκοταδισμός, ο φανατισμός και η τρομοκρατία.
Οι αγνές και ηθικές διδασκαλίες του Χριστού είχαν γίνει υποχείριο στα χέρια των πολιτικών και των στρατιωτικών της εποχής για να κινήσουν το πάθος στις μάζες και να πολεμήσουν εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα των ισχυρών. Μετά το πέρας των πολέμων, τα ένστικτα εξαπολύθηκαν ενάντια στα αρχαία μνημεία, τους ναούς και τα πανεπιστήμια, έτσι ώστε να καταπατηθεί το πνεύμα των προηγούμενων μυστών και φιλοσόφων και να αναστηλώσουν στη θέση του, το νέο ιδεώδες του χριστιανισμού. Αλλά χωρίς μόρφωση δεν ήξεραν τι να το κάνουν. Σαν φυσική ιστορική εξέλιξη τέτοιων πράξεων υπήρξε ο κατοπινός Μεσαίωνας.
Σεμνός και ταπεινόφρων, προτιμούσε τη φιλοσοφία και τα αγαπημένα του βιβλία από τα αυτοκρατορικά μεγαλεία και παρά το γεγονός ότι δέχτηκε την απόφαση του στρατού και του λαού διατυπώνει τις αμφιβολίες του αν αξίζει να στεφθεί αυτοκράτορας, σε επιστολή «Προς τον φιλόσοφο Θεμίστιον»

....Δεν είναι ούτε για να αποφύγω τους κόπους ούτε για να χαρώ τις απολαύσεις ούτε γιατί μ΄αρέσει η απραξία και η τεμπελιά, που δεν θέλω να ανακατευτώ στη πολιτική ζωή. Αλλά όπως το είπα εξ΄αρχής, ούτε την ανάλογη μόρφωση αισθάνομαι ότι έχω ούτε και τα φυσικά προσόντα κι επιπλέον, παρ΄όλη την αγάπη μου για τη φιλοσοφία, δεν έχω φθάσει ως αυτήν και φοβούμαι μήπως τη δυσφημίσω στους ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν κιόλας τόσο καλή ιδέα γι΄αυτήν....

Ο Ιουλιανός ήταν εκείνος που προσπάθησε να ανακόψει τον ιστορικό κατήφορο ενάντια στις επιθυμίες των πολλών, ενάντια ακόμα και στις συμβουλές του μαντείου των Δελφών που προφήτευσε πως η Αυτοκρατορία θα πέθαινε μαζί μ΄ αυτόν. Αλλά ήταν φιλόσοφος και πολεμιστής και δεν μπορούσε να αρνηθεί τη φύση του.
Διέταξε να επισκευαστούν τα μυητικά κέντρα των Δελφών και της Ελευσίνας, καθώς και οι βιβλιοθήκες της Περγάμου και της Αλεξάνδρειας, που είχαν καεί από τον όχλο κατά τη βασιλεία του Κωνσταντίνου. Για να πολεμήσει την πρόληψη ότι η καταστροφή του κόσμου θα γινόταν με την αναστήλωση του Ναού των Ιεροσολύμων, διέταξε να επισκευαστεί ο ναός και απέδειξε ότι τίποτα τρομερό δεν συνέβηκε.
Συγχώρεσε όλους τους τρομοκράτες και ως ένδειξη ιπποτισμού αποδέχτηκε στην προσωπική του φρουρά ένα χριστιανό αξιωματικό και ένα γιατρό της ίδιας πίστης. Επειδή όμως η μεγαλοπρέπεια είναι προνόμιο των ελάχιστων, σε εκείνη τη μάχη, λέγεται οτι ο αξιωματικός τον πλήγωσε πισώπλατα και ο γιατρός του δηλητηρίασε τις πληγές. Ύστερα από λίγες μέρες πέθανε και μαζί του πήρε το χαμένο όνειρο ενός καλύτερου κόσμου. Λέγεται, ότι τη τελευταία νύχτα είδε ένα όραμα. Ο αυτοκρατορικός αετός της Ρώμης, κρατώντας το σύμβολο του Δία στα πόδια του, πετούσε προς τα ψηλότερα βουνά της Ανατολής. Έπειτα από πολλά χρόνια επέστρεψε στη Δύση με το ιερό σύμβολο στα πόδια του και η Αυτοκρατορία τον επευφημούσε και πάλι.
Μετά το θάνατο του Ιουλιανού οι χριστιανοί κατέκτησαν την εξουσία και η Ρωμαική αυτοκρατορία διαμελίστηκε στη Δύση με πρωτεύουσα τη Ρώμη και στην Ανατολή με πρωτεύουσα το Βυζάντιο. Η Δυτική αυτοκρατορία έπεσε τον 5ο αι. κατεστραμμένη από τους βαρβάρους ενώ η Ανατολική επέζησε σαν φεουδαρχικό κράτος μέχρι το 1453 κατά την Τουρκική εισβολή του 15ου αι.
Βιβλιογραφία
Εγκυκλοπαίδεια Δρανδάκη
Βιβλιοθήκη των Ελλήνων, εκδόσεις Γεωργιάδη.

Καρμπονάρα Hardcore

Καρμπονάρα Hardcore
Bαθμολογία:
       
5 ψήφοι
Προστέθηκε από , 18.02.07

Καρμπονάρα Hardcore 

Περιγραφή

Θελω να βλεπω σεφ να χτυπουν επιληψιες

photo: Λίλα

    Τι χρειαζόμαστε:

    • 1 πακετο μακαρονια Νο 6
    • 1 κουπα συμπυκνωμενη κρεμα γαλακτος
    • 1 ½ κουπα φρεσκο γαλα
    • 300 γρ τριμμενα μαλακά τυρια (τεσσαρων ειδων)
    • 130 γρ μπεικον
    • 100 γρ ψιλοκομμενα μανιταρια
    • 100 γρ χαμ
    • 1 σκελιδα σκορδο λιωμενη
    • 2 λεπτες φετες (καυτερο) σουτζουκι
    • λιγη ριγανη
    • λιγο πιπερι μαυρο
    • λιγο πιπερι κοκκινο καγιεν
    • λιγο ginger
    • 1 κουταλακι σησαμελαιο
    • 1 κουταλια ελαιολαδο
    • 1 κουταλια μαιντανο
    • 1 μικρη φουντιτσα ανηθο
    • 2 κουταλιες φρεσκο βουτυρο
    • 1 κουταλακι σκληρη φετα
    Στα γρήγορα
    Κατηγορία
    Μέθοδος
    Σερβίρει
    4-6 ατομα

    Πως το κάνουμε:


    Γιάννης Αγγελάκας-Ταξιδιάρα ψυχή (Η Ταινία)-Full

    http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/12/full.html?spref=fb

    Γιάννης Αγγελάκας-Ταξιδιάρα ψυχή (Η Ταινία)-Full

    Η ζωή του μοναδικού αυτού καλλιτέχνη μέσα από την ματιά της

    Μια ταινία για εναν μουσικό που με τους στίχους του σημάδεψε την εναλλακτική ροκ σκηνή της χώρας μας. Ο Γιάννης Αγγελάκας ξεκίνησε το μουσικό του ταξίδι την δεκαετία του 80 και ως σήμερα η ποίηση του παραμένει το ίδιο επίκαιρη.

    Η ταινία τον ακολουθεί στην καθημερινότητά του. Θίγει μέσα από τη ματιά του το πολιτικό αδιέξοδο της χώρας, τον τρόπο που διαμορφώνει την πραγματικότητα η τηλεόραση και αναζητά τη διέξοδο από τις πόλεις προς τους αγαπημένους τόπους που εγκαταλείψαμε.

     Στα 2 χρόνια που διήρκεσαν τα γυρίσματα, βλέπουμε τις μουσικές συναντήσεις με τους συντρόφους του και την εξέλιξη των μουσικών διαδρομών τους μέσα από μια αναζήτηση στα ακούσματα της παιδικής τους ηλικίας, το ρεμπέτικο, τα ηπειρώτικα πολυφωνικά, τις κρητικές μελωδίες. «Μέσα μου ο αέρας που φυσά δεν λέει να ημερέψει, μου ξεσηκώνει την καρδιά και μου σκορπάει την σκέψη».


    ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ

    Σκηνοθεσία: Αγγελική Αριστομενοπούλου
    Παραγωγή: Ελληνική
    Σκηνοθέτης: Αγγελική Αριστομενοπούλου, Χρήστος Μπάρμπας, Χρόνης Πεχλιβανίδης
    Φωτογραφία: Δημήτρης Διακουμόπουλος
    Μοντάζ: Ηρώ Βρετζάκη, Ιωάννα Πογιαντζή, Γωγώ Μπεμπέλου
    Παραγωγή: Χρόνης Πεχλιβανίδης, Onos Productions
    Παρουσιαστής: Λεωνίδας Αντωνόπουλος

    Δημοφιλείς αναρτήσεις