Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Έντγκαρ Άλλαν Πόε

 
Αποτέλεσμα εικόνας για Έντγκαρ Άλλαν ΠόεΟ Έντγκαρ Άλλαν Πόε (Edgar Allan Poe[1], 19 Ιανουαρίου 1809 - 7 Οκτωβρίου 1849) ήταν Αμερικανός ποιητής και πανέξυπνος τρελός. Υπήρξε ένας από τους κύριους εκπροσώπους του αμερικανικού ρομαντισμού. To λογοτεχνικό του έργο είχε σημαντική επίδραση στην παγκόσμια λογοτεχνία, αποτελώντας θεμέλιο λίθο για την εξέλιξη σύγχρονων λογοτεχνικών ειδών, όπως η αστυνομική λογοτεχνία ή οι ιστορίες τρόμου και φαντασίας.

Ο Πόε γεννήθηκε το 1809[2] στη Βοστώνη και οι γονείς του ήταν ηθοποιοί. Ο πατέρας του, Ντέηβιντ Πόε, εγκατέλειψε την οικογένεια του τον Ιούλιο του 1811 ενώ πέθανε πέντε μήνες αργότερα, στις 11 Δεκεμβρίου. Η μητέρα του, Ελίζαμπεθ Άρνολντ Χόπκινς, υπέφερε από φυματίωση και πέθανε στις 8 Δεκεμβρίου του 1811, ενώ ο Πόε ήταν μόλις δύο ετών. Μετά το θάνατο της μητέρας του, έζησε στο σπίτι του επιτυχημένου εμπόρου καπνού Τζον Άλλαν και μεγάλωσε στην πόλη Ρίτσμοντ της Βιρτζίνια.

Το 1815, η οικογένεια Άλλαν μετακόμισε στη Σκωτία και την Αγγλία, όπου έζησαν συνολικά για πέντε χρόνια. Στο διάστημα αυτό, ο Πόε φοίτησε σε δύο αγγλικά σχολεία κοντά στην πόλη του Λονδίνου. Μετά την επιστροφή του στο Ρίτσμοντ, εγγράφτηκε στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, το 1826, όπου παρέμεινε μόνο για ένα χρόνο. Ήρθε σε σύγκρουση με τον πατριό του, εξαιτίας οικονομικών χρεών που ανέπτυξε μέσω της χαρτοπαιξίας, κατά την περίοδο φοίτησης του. Τελικά ο Πόε εγκατέλειψε το σπίτι των Άλλαν και κατατάχθηκε το 1827 στον αμερικανικό στρατό, πιθανότατα για λόγους οικονομικής επιβίωσης. Στην αίτηση κατάταξής του δήλωσε το όνομα Έντγκαρ Α. Πέρι, αναφέροντας επίσης ως ηλικία τα 22 χρόνια ενώ ήταν δεκαοχτώ ετών. Τον ίδιο χρόνο δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο, μία ποιητική συλλογή με τίτλο Ταμερλάνος και άλλα Ποιήματα.

Το 1829, εκδόθηκε το δεύτερο ποιητικό βιβλίο του Al Aaraaf, ενώ παράλληλα έκανε αίτηση εγγραφής στην στρατιωτική ακαδημία του Ουέστ Πόιντ (West Point), με την υποστήριξη του πατριού του. Εκεί θεωρείται πως ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το έργο άλλων ρομαντικών ποιητών, ενώ σύντομα ανέπτυξε εκ νέου οικονομικά χρέη. Υπήρξε σκόπιμα αμελής ως προς τα καθήκοντά του[3] γεγονός που οδήγησε τελικά στην απόλυσή του. Αμέσως μετά, ο Πόε μετακόμισε στη Βαλτιμόρη όπου έζησε με την θεία του Μαρία Κλεμ και την πρώτη του ξαδέλφη Βιρτζίνια Ελίζα Κλεμ. Προκειμένου να συντηρείται οικονομικά, ξεκίνησε να γράφει πεζά κείμενα υποβάλλοντας συμμετοχή σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Το 1833, βραβεύτηκε για το διήγημά του Μήνυμα στο μπουκάλι, γεγονός που του εξασφάλισε μία πρώτη αναγνώριση σε ένα περιορισμένο τοπικό λογοτεχνικό κύκλο.

Το Δεκέμβριο του 1835, άρχισε να εργάζεται ως συντάκτης στην εφημερίδα Southern Literary Messenger (Λογοτεχνικός Αγγελιοφόρος του Νότου), στο Ρίτσμοντ. Την ίδια περίοδο παντρεύτηκε τη δεκατριάχρονη ξαδέρφη του, η οποία στο πιστοποιητικό του γάμου τους, αναφερόταν ψευδώς πως ήταν είκοσι ενός ετών.

Το 1838 εκδόθηκε η Αφήγηση του Άρθουρ Γκόρντον Πυμ (The Narrative of Arthur Gordon Pym) ενώ το καλοκαίρι του επόμενου χρόνου, ο Πόε μετακόμισε στη Φιλαδέλφεια, όπου ξεκίνησε να εργάζεται ως βοηθός συντάκτη στο περιοδικό Burton's Gentleman's Magazine. Δημοσίευσε αρκετά άρθρα, διηγήματα και κριτικές απολαμβάνοντας ολοένα και μεγαλύτερη φήμη. Το ίδιο διάστημα, εκδόθηκε η δίτομη συλλογή έργων του Tales of the Grotesque and Arabesque (Ιστορίες του Γκροτέσκου και του Αραβουργήματος), η οποία αν και δεν αποτέλεσε σημαντική εμπορική επιτυχία, επαινέθηκε από την κριτική και θεωρείται σήμερα ορόσημο στην ιστορία της αμερικανικής λογοτεχνίας. Ο Πόε εγκατέλειψε τη θέση του μετά από περίπου ένα χρόνο και ανέλαβε χρέη βοηθού συντάκτη στο περιοδικό Graham's Magazine.

Στις 20 Ιανουαρίου του 1842, η σύζυγός του έδειξε για πρώτη φορά δείγματα πως έπασχε από φυματίωση και υπό το βάρος της ασθένειάς της, ο Πόε κατέφυγε στο ποτό. Εγκατέλειψε εκ νέου την θέση του στο Graham's Magazine και επέστρεψε στη Νέα Υόρκη όπου εργάστηκε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα στην εφημερίδα Evening Mirror και ως συντάκτης στην έκδοση του Broadway Journal. Στις 29 Ιανουαρίου του 1845 εκδόθηκε το ποίημα του Το Κοράκι, ένα από τα πιο γνωστά έργα του και το οποίο του πρόσφερε μεγάλη αναγνώριση, γεγονός που τον βοήθησε επίσης να αυξήσει το ισχνό του εισόδημα δίνοντας διαλέξεις. Ανατυπώθηκε σε αρκετές εφημερίδες και περιοδικά, ωστόσο ο ίδιος ο Πόε δεν αποκόμισε οικονομικά οφέλη από το ίδιο το έργο εξαιτίας της έλλειψης νόμων περί πνευματικών δικαιωμάτων.

Τον Ιανουάριο του 1847, η σύζυγός του Βιρτζίνια πέθανε και τον επόμενο χρόνο, ο Πόε αρραβωνιάστηκε την ποιήτρια Σάρα Έλεν Ουίτμαν. Ο προγραμματισμένος τους γάμος τελικά δεν πραγματοποιήθηκε, πιθανότατα εξαιτίας των προβλημάτων του Πόε με το ποτό. Σύμφωνα με μία άλλη εκδοχή, η μητέρα της Ουίτμαν είχε σημαντική συμβολή στη διάλυση της σχέσης τους. Με βάση την αλληλογραφία του Πόε, εκείνης της περιόδου, γνωρίζουμε ότι επιχείρησε να αυτοκτονήσει, από υπερβολική δόση λάβδανου. Αργότερα, ο Πόε επέστρεψε στο Ρίτσμοντ όπου αραβωνιάστηκε την Σάρα Ελμίρα Ρόυστερ και μαζί όρισαν ως ημερομηνία του γάμου τους την 17η Οκτωβρίου του 1849.
 
Ο θάνατός του
Ο τάφος του Πόε στη Βαλτιμόρη

Σύμφωνα με επιστολή του προς την Μαρία Κλεμ στις 18 Σεπτεμβρίου του 1849, ο Πόε θα πραγματοποιούσε ένα ταξίδι στη Φιλαδέλφεια, προκειμένου να συναντήσει την ποιήτρια Λέον Λάουντ, με αφορμή την επιμέλεια της έκδοσης ενός τόμου με έργα της. Ανακαλύφθηκε σε παραληρηματική κατάσταση στους δρόμους της Βαλτιμόρης από έναν περαστικό, ο οποίος μετά από σχετική υπόδειξη του Πόε, έστειλε επιστολή στον Δρ. J. E. Snodgrass, ενημερώνοντας τον σχετικά. Ο Snodgrass έλαβε την επιστολή στις 3 Οκτωβρίου και την ίδια ημέρα φρόντισε, μαζί με τον θείο του Πόε, Χένρυ Χέρινγκ, για την μεταφορά του Πόε στο νοσοκομείο, όπου τελικά πέθανε στις 7 Οκτωβρίου. Καθώς δεν κατάφερε κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του να συνέλθει επαρκώς, ο ίδιος δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει πώς είχε οδηγηθεί στην κατάσταση του. Όταν βρέθηκε, φορούσε ρούχα που πιστεύεται ότι δεν του ανήκαν ενώ επανειλημμένα πρόφερε το όνομα Ρέυνολντς κατά την διάρκεια της τέταρτης νύχτας που έμεινε στο νοσοκομείο. Σύμφωνα με επιστολή του ιατρού Δρ. John J. Moran που εξέτασε τον Πόε στο νοσοκομείο, προς την θεία του, οι τελευταίες του λέξεις ήταν "Lord help my poor soul" ("Κύριε βοήθησε την φτωχή ψυχή μου").

Η πραγματική αιτία θανάτου του Πόε παραμένει ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα και δεν υπάρχει μία οριστική θέση, καθώς ουδέποτε υπήρξε ή βρέθηκε ένα επίσημο πιστοποιητικό θανάτου. Ο Δρ. J. E. Snodgrass, ο οποίος γνώριζε προσωπικά τον Πόε και βρέθηκε μαζί του στις τελευταίες του ημέρες, βεβαίωνε πως ο θάνατός του ήταν απόρροια αλκοολισμού [4]. Αντίθετα, ο Δρ. John Moran, θεωρούσε πως ο θάνατός του δεν σχετιζόταν με χρήση κάποιου είδους τοξικής ουσίας [5]. Τόσο τα γραπτά του Snodgrass όσο και του Moran, με θέμα τις τελευταίες ημέρες ζωής του Πόε, περιέχουν σημαντικές αντιφάσεις με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται εν γένει με δυσπιστία από τους μελετητές και βιογράφους του συγγραφέα. Πληθώρα άλλων θεωριών έχουν προταθεί επίσης, μεταξύ αυτών πιθανή σύφιλη, επιληψία, δηλητηρίαση, δολοφονία ή λύσσα [6], θεωρίες όμως που δεν επιβεβαιώνονται μέχρι σήμερα από επίσημα ιατρικά έγγραφα ή αναφορές.

Η ταφή του έγινε στις 8 ή 9 Οκτωβρίου και ο τάφος του βρίσκεται στη Βαλτιμόρη, όπου αποτελεί ένα ιδιαίτερο αξιοθέατο της περιοχής. Από το 1949, κάποιος ανώνυμος επισκέπτης επισκέπτεται τον τάφο του στις 19 Ιανουαρίου, αφήνοντας τρία κόκκινα τριαντάφυλλα και ένα μπουκάλι κονιάκ στη μνήμη του.

Την ημέρα της ταφής του Πόε, μία νεκρολογία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα New York Tribune, υπογεγραμμένη με το ψευδώνυμο Ludwig, το οποίο όπως αποκαλύφθηκε αργότερα ανήκε στον εκδότη και επιμελητή ανθολογιών, Ρούφους Ουίλμοτ Γκρίζγουολντ. Η νεκρολογία ανέφερε στην εισαγωγή της: "O Έντγκαρ Άλλαν Πόε είναι νεκρός. Πέθανε στη Βαλτιμόρη προχθές. Η ανακοίνωση αυτή θα τρομάξει αρκετούς, αλλά λίγοι θα νιώσουν θλίψη για το γεγονός." [7] και θεωρείται απόρροια της εχθρότητας που είχε καλλιεργηθεί μεταξύ του Πόε και του Γκρίσγουολντ.

160 χρόνια μετά το θάνατό του, στις 12 Οκτωβρίου του 2009 έγινε η κηδεία του ομοιώματος του ποιητή, με τιμές, στη Βαλτιμόρη[8].
 
Το πρόβλημα της βιογραφίας του

Για τη ζωή και την προσωπικότητα του Πόε υπάρχουν αρκετές πληροφορίες, συχνά αντιφατικές, ωστόσο ελάχιστα γεγονότα μπορούν να επιβεβαιωθούν ή να επαληθευτούν μέσα από επίσημες πρωτογενείς πηγές ή έγγραφα. Πολλά βιογραφικά στοιχεία για τον Πόε βρίσκονταν ή και παραμένουν υπό καθεστώς αμφισβήτησης, όπως η ημερομηνία γέννησής του, τα αίτια του θανάτου του, η ημέρα ταφής του, οι θρησκευτικές του πεποιθήσεις καθώς και άλλες σκοτεινές πλευρές της ζωής του, όπως η σχέση του με το ποτό ή άλλες ναρκωτικές ουσίες.

Μέχρι το 1875, η κύρια βιογραφία του Πόε ήταν έργο του εκδότη Ρούφους Ουίλμοτ Γκρίζγουολντ. Επίκεντρο της γνωριμίας τους υπήρξε αρχικά η έκδοση μίας ανθολογίας του Γκρίσγολντ, The Poets and Poetry of America (1842) για την οποία ο Πόε έγραψε μία – μάλλον αρνητική – κριτική κατά παραγγελία του ίδιου του Γκρίζγουολντ, την οποία ο Πόε εξέλαβε ως μορφή δωροδοκίας. Η σχέση τους ψυχράνθηκε ακόμα περισσότερο λίγους μήνες αργότερα, όταν δημοσιεύτηκε μία νέα αρνητική κριτική, στις 28 Ιανουαρίου του 1843, σε τεύχος της Saturday Museum. Η κριτική αυτή περιείχε προσωπικές επιθέσεις κατά του Γκρίζγουολντ, ο οποίος θεώρησε πως αποτελούν έργο του Πόε, αν και στην πραγματικότητα είχαν γραφτεί από τον φίλο του Πόε, Χένρυ Χιρστ. Το 1845, ο Γκρίζγουολντ ξεκίνησε μία νέα ανθολογία πεζών κειμένων (The Poets and Poetry of America), στην οποία θα χρησιμοποιούσε και έργα του Πόε, γεγονός που συνδυάστηκε με μία προσωρινή βελτίωση στις σχέσεις τους. Ωστόσο, η αρνητική κριτική του Γκρίζγουολντ στην παρουσίαση του έργου του Πόε μέσα στην ανθολογία, προκάλεσε την αντίδραση του τελευταίου, ο οποίος δημοσίευσε μία ανάλογη αρνητική κριτική για το σύνολο της ανθολογίας.
Εικονογράφηση του Γκουστάβ Ντορέ για το Κοράκι

Μετά το θάνατό του Πόε, η εχθρική σχέση τους έγινε εμφανής μέσα από τη νεκρολογία που έγραψε ο Γκρίζγουολντ την ημέρα της ταφής του. Επιπλέον, ο Γκρίζγουολντ ανέλαβε το ρόλο του εκτελεστή της λογοτεχνικής κληρονομιάς του, αν και δεν υπάρχει απόδειξη πως κάτι τέτοιο ήταν επιθυμία του ίδιου του συγγραφέα. Ο Γκρίζγουολντ έπεισε την Μαρία Κλεμ να του παραδώσει τις επιστολές και τα χειρόγραφα του Πόε, προκειμένου να επιμεληθεί την έκδοση μίας συλλογής έργων του. Παράλληλα, έγραψε μία σύντομη βιογραφία του Πόε, την οποία περιέλαβε σε μεταγενέστερο τόμο της συλλογής αυτής, και μέσα από την οποία περιέγραφε τον Πόε ως αλκοολικό, διεφθαρμένο και συστηματικό χρήστη ναρκωτικών ουσιών. Η πρώτη αυτή βιογραφία περιείχε μία αισθητά διαφορετική εικόνα για τον Πόε, σε σύγκριση με ανάλογα βιογραφικά κείμενα της ίδιας περιόδου, καθώς και στοιχεία που σήμερα θεωρούνται ανακριβή. Ένας κύκλος φίλων του Πόε αντέδρασε στην δημοσίευση της βιογραφίας του Γκρίζγουολντ, ωστόσο αυτή διαδόθηκε και αναδημοσιεύτηκε ευρέως, αποτελώντας την βάση για μεταγενέστερες βιογραφίες. Θεωρείται πως μέχρι σήμερα, ορισμένες ανακριβείς ή υπερβολικές αναφορές του Γκρίσγουολντ γύρω από την προσωπικότητα του Πόε, έχουν επικρατήσει. Η βιογραφία του Τζον Χένρυ Ίνγκραμ το 1875, υπήρξε πιο ισορροπημένη και με μεγαλύτερη συμπάθεια απέναντι στον Πόε, επισημαίνοντας παράλληλα τις ανακρίβειες του Γκρίζγουολντ. Αργότερα, με τη βοήθεια της Σάρα Έλεν Ουίτμαν και άλλων φίλων του Πόε, ο Ίνγκραμ επέκτεινε τη βιογραφία του εκδίδοντας ένα δίτομο έργο.
Έργο και αποδοχή
Το έργο του Έντγκαρ Άλλαν Πόε είχε σημαντική επιρροή τόσο στην αμερικανική όσο και στην παγκόσμια λογοτεχνία, αποτελώντας το θεμέλιο λίθο για σύγχρονα είδη όπως η αστυνομική λογοτεχνία και οι ιστορίες τρόμου ή φαντασίας. Θεωρείται πρωτοπόρος στο είδος του αστυνομικού μυθιστορήματος, το οποίο ανέπτυξε μέσα από τις τρεις ιστορίες του με ήρωα τον Ογκύστ Ντυπέν (Auguste Dupin), μεταξύ αυτών Οι Δολοφονίες της Οδού Νεκροτομίου. Τα έργα αυτά αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τις μεταγενέστερες ιστορίες του Άρθουρ Κόναν Ντόυλ, με κεντρικό ήρωα τον Σέρλοκ Χολμς. Η φήμη του Πόε υπήρξε αρκετά μεγάλη τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη. Αμερικανοί λογοτέχνες που εκτιμούσαν το έργο του και επηρεάστηκαν από αυτό, ήταν ο Ουώλτ Ουίτμαν, ο Χ. Φ. Λάβκραφτ, ο Γουίλιαμ Φώκνερ, καθώς και ο Χέρμαν Μέλβιλ. Αντιθέτως, ο Μαρκ Τουαίην υπήρξε αυστηρός κριτής του, όπως και ο ποιητής Τ. Σ. Έλιοτ, ο οποίος ωστόσο εκτιμούσε το κριτικό του έργο. Ιδιαίτερα σημαντική επίδραση είχε το έργο του Πόε στη γαλλική λογοτεχνία και ειδικότερα στον γαλλικό συμβολισμό. Ο Κάρολος Μπωντλαίρ μετέφρασε σχεδόν το σύνολο των πεζών του κειμένων, καθώς και αρκετά ποιήματα του. Σε επαφή με το έργο του ήρθε και ο ποιητής Στεφάν Μαλλαρμέ, ο οποίος επίσης μετέφρασε έργα του, ενώ αφιέρωσε δικά του ποιήματα στον Πόε. Επηρέασε σημαντικά και τον Ιούλιο Βερν, ο οποίος έγραψε ένα δοκίμιο για το έργο του, Poe et ses oeuvres (Ο Πόε και τα έργα του), ενώ το μυθιστόρημα του Η Σφίγγα των Πάγων (Le Sphinx des glaces), αποτελούσε συνέχεια της Αφήγησης του Άρθρουρ Γκόρντον Πυμ του Πόε. Ενδεικτικό της επίδρασης του Πόε στη Γαλλία, είναι επιπλέον το γεγονός πως οι ζωγράφοι Εντουάρ Μανέ και Γκουστάβ Ντορέ φιλοτέχνησαν αναπαραστάσεις έργων του. Σε μετεγενέστερη περίοδο, ο Πωλ Βαλερύ και ο Μαρσέλ Προυστ υπήρξαν επίσης θαυμαστές του. Με αφετηρία τη Γαλλία, έργα του μεταφέρθηκαν στην υπόλοιπη Ευρώπη. Στην Αγγλία, μεταξύ των λογοτεχνών που τα εκτίμησαν, υπήρξαν ο Άλγκερνον Σουίνμπουρν και ο Όσκαρ Ουάιλντ.

Επιλεγμένα έργα
Ποιήματα

(1827) Tamerlane (Ταμερλάνος) (1829) Al Aaraaf (Αλ Ααραάφ) (1845) The Raven (To Κοράκι) (1847) Ulalume (Ουλαλούμ) (1848) Eureka (Εύρηκα) - πεζό ποίημα (1849) Annabel Lee Διηγήματα, πεζά (1833) MS. Found in a Bottle (Χειρόγραφο σ' ένα μπουκάλι) (1838) Ligeia (Λιγεία) (1839) The Fall of the House of Usher (Η Πτώση του Οίκου των Άσερ) (1839) William Wilson (1839) The Conversation of Eiros and Charmion (Ο Διάλογος Ανάμεσα στην Ειράδα και τη Χάρμιον) (1842) The Masque of the Red Death (Η Μάσκα του Κόκκινου Θανάτου) (1842) The Pit and the Pendulum (Το Πηγάδι και το Εκκρεμές) (1843) The Gold Bug (Ο Χρυσός Σκαραβαίος) (1843) The Black Cat (Ο Μαύρος Γάτος) (1845) Some Words with a Mummy (Μερικές κουβέντες με μια μούμια ή Κουβεντιάζοντας με μια μούμια) (1845) The System of Doctor Tarr and Professor Fether (Το Σύστημα του Δόκτωρα Πίσσα και του Καθηγητή Φτερά) (1846) The Cask of Amontillado (Το Βαρέλι του Αμοντιλάδο) (1838) The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket (Η Αφήγηση του Άρθουρ Γκόρντον Πυμ) (1841) The Murders in the Rue Morgue (Οι Δολοφονίες της Οδού Νεκροτομίου) (1844) The Purloined Letter (Το Κλεμμένο Γράμμα) (1844) The Premature Burial (Η πρόωρη ταφή) (1850) A Descent into the Maelstrom (Η ρουφήχτρα του Μαελστρόμ ή Στη Δίνη του Μάελστρομ) Πραγματείες, δοκίμια (1846) The Philosophy of Composition (Η Φιλοσοφία της Σύνθεσης) (1848) Eureka (Εύρηκα) Θεατρικά (1835) Politian Ελληνικές μεταφράσεις Η Αφήγηση του Άρθουρ Γκόρντον Πυμ : Δ.Π.Βακατάτσης ("Πεχλιβανίδη") Στη Δίνη του Μάελστρομ - Η Πτώση του Οίκου των Άσερ - Ο Χρυσός Σκαραβαίος - Το Κλεμμένο Γράμμα : Στέλλα Βουρδουμπά ("Γαλαξίας-Ερμείας")

«Στο θέατρο του Άργους»


«Στο θέατρο του Άργους»
.
Τσουκνίδες και παπαρούνες φθείρουν το λαξευτό σκαλί:
κανένας ποιητής στεφανωμένος με την ελιά της αθανασίας
δεν τραγουδά το ευχάριστο άσμα του, ούτε η γοερή Τραγωδία
τρομάζει τον αέρα, το πράσινο στάρι κυματίζει γλυκά
εκεί που κάποτε ο Χορός κινούνταν με γοργούς ρυθμούς
μακριά στην Ανατολή μια πορφυρή έκταση θάλασσας,
οι χρυσαφένιοι βράχοι που φυλάκισαν τη Δανάη
και το βεβηλωμένο Άργος μπρος στα πόδια μου.

Δεν είναι τώρα η εποχή να θρηνούμε τα περασμένα,
το ναυάγιο ενός έθνους πάνω στην πέτρα του Χρόνου,
ή τις φοβερές καταιγίδες της παμφάγου Μοίρας,
διότι τώρα οι άνθρωποι φωνασκούν μπρος στην πόρτα μας,
ο κόσμος γέμισε πανούκλα,
αμαρτία και έγκλημα,
ακόμα και ο Θεός έχει χάσει το μισό θρόνο του για Χρυσάφι!
Όσκαρ Ουάιλντ Άργος, 1877
(Μετάφραση: Γιάννης Καρβέλας, Μάιος 2001)
πηγη http://vytinaiika.blogspot.gr/2010/04/blog-post_05.html

Μους λεμόνι με λευκή σοκολάτα

Μους λεμόνι με λευκή σοκολάτα
Bαθμολογία:
       
1 ψήφοι
Προστέθηκε από , 27.09.09
photo: greg97

Μους λεμόνι με λευκή σοκολάτα

 

Τι χρειαζόμαστε:

  • 230 γρ. λευκή σοκολάτα
  • 3 κρόκους αυγών
  • 50 γρ. ζάχαρη άχνη
  • 500 γρ. κρέμα γάλακτος
  • ξύσμα από 1 λεμόνι
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Διατροφή

 

 

 

 

Πως το κάνουμε:


Ανηθικότητα είναι η αυτό-αμέλεια



Ανηθικότητα είναι η αυτό-αμέλεια (self-forgetfulness), ο εσωτερικός κατακερματισμός. Ανηθικότητα είναι η αυτό-καταστροφή (self-harmfulness). 

Μόνο εσύ ο ίδιος μπορείς να είσαι ανήθικος και καταστρεπτικός στον εαυτό σου, ξεχνώντας αυτό που είσαι. Όταν θυμηθείς τον εαυτό σου, τότε όλες οι συμφορές και δυσκολίες θα εξαφανιστούν απ' τον πλανήτη. 

Ο κόσμος είναι φτιαγμένος κατά την εικόνα σου, αντανακλά το εσώτερο σου Είναι, και υπακούει σ' όλες σου τις εντολές, οποιεσδήποτε κι αν είναι αυτές. Όταν σταματήσεις να υποφέρεις, τότε κι ο κόσμος ολόκληρος παύει να είναι ανήθικος.
Elio D’ Anna ‘’Η Σχολή των Θεών’’

Πωλ Σεζάν


Ο Πωλ Σεζάν (19 Ιανουαρίου 1839 – 22 Οκτωβρίου 1906) ήταν σημαντικός Γάλλος ζωγράφος. Το έργο του αντιπροσωπεύει την μετάβαση από τον ιμπρεσιονισμό στο κίνημα του κυβισμού.

Ο Σεζάν γεννήθηκε στην Εξ-αν-Προβάνς της Γαλλίας όπου και πέρασε τα πρώτα του μαθητικά χρόνια. Την περίοδο 1859-1861 σπούδασε νομικά ενώ παράλληλα παρακολουθούσε και μαθήματα ζωγραφικής. Παρά τις αντιδράσεις του πατέρα του, αποφάσισε να ακολουθήσει το επάγγελμα του καλλιτέχνη και για το σκοπό αυτό, το 1861 επισκέφτηκε το Παρίσι μαζί με τον συγγραφέα Εμίλ Ζολά, με τον οποίο συνδεόταν φιλικά.
Οι Χαρτοπαίκτες (1890-1895)

Κατά την παραμονή του στο Παρίσι γνωρίστηκε με τον Καμίλ Πισαρό και άλλους καλλιτέχνες που ανήκαν στο κίνημα του ιμπρεσιονισμού. Ο Σεζάν επηρεάστηκε σημαντικά από τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους, ωστόσο πρόσθεσε και προσωπικά χαρακτηριστικά στους πίνακες του. Σύμφωνα με τον ίδιο, ήθελε να μετατρέψει τον ιμπρεσιονισμό "σε κάτι στέρεο που διαρκεί όσο και η τέχνη που εκτίθεται στα μουσεία". Η μεγαλύτερη συνεισφορά του στον ιμπρεσιονισμό θεωρείται η πρόσθεση καθαρών γεωμετρικών στοιχείων που αργότερα επηρέασαν και το κίνημα του κυβισμού.


Σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του συμμετείχε σε λίγες εκθέσεις -- μεταξύ των οποίων ανήκουν και οι κοινές εκθέσεις των ιμπρεσιονιστών -- ενώ έζησε και αρκετά απομονωμένος, στην Προβηγκία της νότιας Γαλλίας, μακριά από το Παρίσι που αποτελούσε το κέντρο της καλλιτεχνικής δραστηριότητας της εποχής. Τα έργα του επικεντρώνονται σε μία περιορισμένη θεματολογία και κυρίως σε θέματα νεκρής φύσης, τοπίων και προσωπογραφιών.

Η επίδρασή του σε μεταγενέστερους ζωγράφους υπήρξε πολύ μεγάλη και θεωρείται ο πατέρας της μοντέρνας τέχνης.


Πέθανε στις 22 Οκτωβρίου του 1906 από πνευμονία. 

Αντιμετώπιση της σιδηροπενικής αναιμίας

http://proionta-tis-fisis.blogspot.com/2013/01/c.html

Αντιμετώπιση της σιδηροπενικής αναιμίας. Τροφές με σίδηρο. Ο ρόλος της βιταμίνης C

Συντάκτης: Aλέξανδρος Γιατζίδης, Μ.D., medlabnews.gr Όπως σας είπα στο προηγούμενο άρθρο μου για την σιδηροπενική αναιμία, οι εξετάσεις που πρέπει να κάνετε είναι: Αυτές οι εξετάσεις αφορούν την διάγνωση της σιδηροπενικής αναιμίας και την παρακολούθηση της θεραπείας. Για να κάνετε αυτές τις εξετάσεις πρέπει να τηρήσετε 10-12 ώρες νηστείας, πριν την αιμοληψία. Τι είναι η φερριτίνη;  Είναι η αποθήκη του σιδήρου στο μυελό των οστών. Αν κάποια στιγμή της ζωής μας, ο σίδηρος που παίρνουμε από τις τροφές δεν επαρκεί τότε: Αρχικά τα επίπεδα αιμοσφαιρίνης θα είναι κανονικά. Το σώμα μας θα χρησιμοποιήσει μέρος του αποθηκευμένου σιδήρου. Σ' αυτό το στάδιο δεν υπάρχει κανένα προφανές σύμπτωμα. Κατόπιν η αιμοσφαιρίνη και η φερριτίνη πέφτουν σε χαμηλά επίπεδα. Το ίδιο και ο αιματοκρίτης μας.
Έχω χαμηλό αιματοκρίτη. Οι εξετάσεις μόνο σιδήρου αρκούν;  Η απάντηση είναι πως όχι. Αιματοκρίτης κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα, δεν σημαίνει απαραίτητα έλλειψη σιδήρου. Υπάρχουν πολλές καταστάσεις ασθένειες, που έχουν σαν σύμπτωμα την πτώση του αιματοκρίτη. Ο γιατρός μετά από την κλινική εξέταση θα συστήσει τις απαραίτητες για μας εξετάσεις, όπως:
  • O σίδηρος ορού, 
  • Η φερριτίνη ορού, 
  • Γενική αίματος 
  • Και η σιδηροδεσμευτική ικανότητα. 
  • Έλεγχος θυρεοειδούς (Τ3, Τ4, TSH ) 
  • Anti DNA 
  • ΔΕΚ 
  • Βιταμίνη Β12 
  • Φυλλικό οξύ 
  • Αιμοσφαιρίνη κοπράνων 
  • Ηλεκτροφόρηση αιμοσφαιρίνης 
  • ΤΚΕ κ.α.
Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε τη νόσο;  Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι η ανακάλυψη του αιτίου που έχει προκαλέσει τη σιδηροπενική αναιμία. Το συνηθέστερο σφάλμα που γίνετε είναι η χορήγηση σιδήρου χωρίς να έχει διερευνηθεί η αιτία της αναιμίας. Ο οικογενειακός σας Ιατρός είναι αυτός που θα σας κατευθύνει ανάλογα με το ιστορικό σας και τις απαραίτητες εργαστηριακές εξετάσεις ( αιματολογικές , γαστροσκόπηση , κολονοσκόπηση κ.α. ) . Ακολούθως και στις πιο πολλές περιπτώσεις είναι αρκετή η αύξηση του σιδήρου της διατροφής με την κατάλληλη επιλογή των τροφών. Επίσης, κατά την εγκυμοσύνη χορηγούνται πάντα σκευάσματα σιδήρου, εφόσον η διατροφή δεν επαρκεί συνήθως για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών.
Ποιες είναι οι ανάγκες του οργανισμού σε σίδηρο; Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη σιδήρου είναι 10mg ανά ημέρα για τον ενήλικα άνδρα και 15mg ανά ημέρα για τις ενήλικες γυναίκες.
Το σώμα του ανθρώπου περιέχει περίπου 2-4gr.σιδήρου. Η ποσότητα του σιδήρου που χρειάζεται στον ανθρώπινο οργανισμό σχετίζεται με το βάρος την ηλικία, το φύλο, με την πιθανότητα εγκυμοσύνης και την ανάπτυξη του οργανισμού. Βάση αυτών των παραμέτρων που καθορίζουν τις απαιτήσεις του οργανισμού σε σίδηρο πρέπει να δοθεί και η διαιτητική οδηγία. Αν και ο σίδηρος υπάρχει σε πάρα πολλές τροφές, η περιεκτικότητά του στην διατροφή υπολογίζεται ότι δεν υπερβαίνει τα 5 με 7mg για κάθε 1000 θερμίδες.

  • Για νεογέννητα έως 6 μηνών : 10 mg καθημ. 
  • Παιδιά από 6 μηνών - 4 χρονών : 15 mg καθημ. 
  • Γυναίκες από 11 - 50 χρόνων: 18 mg καθημ. 
  • Γυναίκες πάνω από 50 χρόνων: 10 mg καθημ. 
  • Έγκυες γυναίκες: 30-60 mg καθημ. 
  • Άνδρες από 10 - 18 χρόνων: 18 mg καθημ. 
  • Άνδρες πάνω από 19 χρόνων: 10 mg καθημ. 
Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε σίδηρο; 
Μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο έχει το κρέας ειδικά το κόκκινο, τα ψάρια και τα πουλερικά. Σε αυτά τα τρόφιμα το μεγαλύτερο ποσοστό (50-60%) του σιδήρου είναι σχετικά εύκολα απορροφήσιμο. Ο Σίδηρος επίσης υπάρχει και στις φυτικές τροφές όπως σε διάφορα φρούτα, σε λαχανικά και ιδιαίτερα αυτά που είναι πράσινα και φυλλώδη και στα δημητριακά. Στα φυτικά προϊόντα όμως ο σίδηρος είναι σε μορφή μη απορροφήσιμη ή απορροφάται αλλά σε μικρό ποσοστό και η ποιότητα του δεν είναι σχετικά καλή.
 

Διάφοροι παράγοντες παρεμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου φυτικής προέλευσης όπως για παράδειγμα οι πολυφαινόλες, συμπεριλαμβανομένης και της τανίνης που βρίσκεται στο τσάι, του οξαλικού οξέος που βρίσκεται στο σπανάκι, στην σοκολάτα και στο τσάι, του EDTA το οποίο είναι ένα συντηρητικό τροφίμων κλπ. 

Διατροφικοί παράγοντες που βοηθούν στην απορρόφηση του σιδήρου είναι η Βιταμίνη C και το κιτρικό οξύ αλλά και υδατάνθρακες όπως η φρουκτόζη και η σορβιτόλη. Επίσης το κόκκινο κρέας με τα ψάρια και τα πουλερικά όταν καταναλώνονται ταυτόχρονα με τις φυτικές τροφές που περιέχουν σίδηρο βοηθούν στην απορρόφηση του. Άλλοι παράγοντες που συντελούν σημαντικά στην απορροφησιμότητα του σιδήρου είναι το Φυλλικό οξύ με κύρια πηγή τα σκούρα και πράσινα λαχανικά και η βιταμίνη Β12 που περιέχεται στο γιαούρτι, στο κρέας κ.λ.π.
Η μερική ανεπάρκεια σε σίδηρο προκαλεί την σιδηροπενική αναιμία και τα συμπτώματα της που είναι κυρίως η εύκολη σωματική και η πνευματική κόπωση, το χλόμιασμα, η ταχυκαρδία, η ανεξήγητη δυσκολία στην αναπνοή όταν καταβάλλεται σωματική προσπάθεια ενώ σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να μην υπάρχουν συμπτώματα.

ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ ΣΙΔΗΡΟΥ 
  • Το συκώτι 
  • Το κόκκινο κρέας και κυρίως το μοσχάρι 
  • Τα ψάρια 
  • Τα πουλερικά 
  • Τα Θαλασσινά 
  • Οι Ξηροί καρποί 
  • Τα Αποξηραμένα φρούτα (σταφίδες, βερίκοκα και δαμάσκηνα) 
  • Το αυγό 
  • Οι φακές 
  • Τα φασόλια 
  • Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μπρόκολο) 
  • Το μαύρο ψωμί 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 
Η βιταμίνη C βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου και από τα διάφορα φαρμακευτικά σκευάσματα (χάπια ή διαλύματα σιδήρου). 

Η βιταμίνη C βρίσκεται επίσης σε:
  • Μπρόκολο 
  • Γκρέιπ φρουτ 
  • Ακτινίδια 
  • Φυλλώδη πράσινα 
  • Μάνγκο 
  • Πεπόνια 
  • Πορτοκάλια 
  • Πιπεριές 
  • Φράουλες 
  • Ντομάτες 
Το κόκκινο κρέας (μοσχάρι) είναι η πλουσιότερη πηγή σιδήρου. Ειδικά όταν καταναλώνεται συνδυασμένο με λαχανικά, αυξάνεται η απορρόφηση σιδήρου έως 400%. 
Άλλες τροφές που περιέχουν σίδηρο είναι:
  • 1 φέτα λευκού ψωμιού 0,9 mg σιδήρου. 
  • 1 κούπα σπαγγέτι 2,0 mg σιδήρου. 
  • 1 κούπα δημητριακά 18,0 mg σιδήρου. 
  • 1 κούπα βρασμένο μπρόκολο 0,7 mg σιδήρου. 
  • Φρέσκες πατάτες μαγειρεμένες την φλούδα τους 
  • 1 φέτα πεπόνι 4,0 mg σιδήρου. 
  • Συκώτι (μοσχαρίσιο ή από κοτόπουλο) 8-25 mg σιδήρου 
  • 1 μερίδα χοιρινό ή αρνί 2-3 mg σιδήρου 
ΦΥΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΣΙΔΗΡΟΥ.
Αν είστε χορτοφάγος δεν είναι ανάγκη να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες, απλώς να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ώστε να σας δώσει το κατάλληλο συμπλήρωμα σιδήρου. Οι καλύτερες φυτικές πηγές σιδήρου είναι το πικροράδικο, το λυκοτρίβολο, η φυσαλίδα, η στελλάρια και το κόκκινο τριφύλλι. Η τσουκνίδα, τα φυλλώδη λαχανικά, τα φασολάκια, οι πατάτες, τα φρούτα, η κολοκύθα, οι σταφίδες, τα ολικής άλεσης σιτηρά, είναι επίσης αποτελεσματικά για την πρόσληψη σιδήρου 

Συμπληρώματα σιδήρου 

Ο γιατρός σας μπορεί να συστήσει σκευάσματα σιδήρου για την αναπλήρωση των αποθεμάτων σιδήρου στο σώμα σας. Για να βελτιωθεί η απορρόφηση του σιδήρου που υπάρχει στα σκευάσματα, μπορεί να συσταθεί να:
  • Πάρτε χάπια σιδήρου με άδειο στομάχι. Εάν είναι δυνατόν, πάρτε τα δισκία σίδερου, όταν το στομάχι σας είναι άδειο. Ωστόσο, επειδή τα χάπια σιδήρου μπορεί να αναστατώσει το στομάχι σας, μπορεί να χρειαστεί να λάβετε τα δισκία σιδήρου με ένα γεύμα. 
  • Πάρτε το σίδερο δισκία με βιταμίνη C. Η βιταμίνη C βελτιώνει την απορρόφηση του σιδήρου. Ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει τη λήψη σιδήρου μαζί με ένα ποτήρι χυμό πορτοκαλιού ή με ένα συμπλήρωμα βιταμίνης C. 
  • Συμπληρώματα σιδήρου μπορεί να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα, έτσι ο γιατρός σας μπορεί επίσης να συστήσει ένα κάποιο μαλακτικό. Μια παρενέργεια από την λήψη του σιδήρου είναι τα μαύρα κόπρανα. 
Η ανεπάρκεια σιδήρου δεν μπορεί να διορθωθεί από την μια μέρα στην άλλη. Μπορεί να χρειαστεί να λαμβάνετε συμπληρώματα σιδήρου για αρκετούς μήνες ή και περισσότερο για την αναπλήρωση των αποθεμάτων σιδήρου στον οργανισμό. Σε γενικές γραμμές, θα αρχίσετε να αισθάνεστε καλύτερα μετά από μια εβδομάδα από την έναρξη της θεραπείας.
Πρόληψη της σιδηροπενικής αναιμίας στα βρέφη 
Για να αποτρέψετε την σιδηροπενική αναιμία στα νήπια, θηλάστε το μωρό σας ή ενισχύστε την διατροφή του με ειδικά προϊόντα. Το αγελαδινό γάλα δεν είναι μια καλή πηγή σιδήρου για μωρά και δεν συνιστάται για τα βρέφη κάτω του ενός έτους. Ο σίδηρος από το μητρικό γάλα απορροφάται πιο εύκολα.

Σημείωσις: Βλέποντας ότι τα σκευάσματα σιδήρου έχουν και παρενέργειες, γνώμη μου είναι πως, αν ΔΕΝ συντρέχει λόγος άμεσης αντιμετώπισης, η ασφαλέστερη λήψη σιδήρου  μπορεί να επιτευχθεί με φυσικά συμπληρώματα διατροφής, όπως η σπιρουλίνα, το ιπποφαές, η Μαγιά Μπύρας (π.χ. 1 κουταλάκι του γλυκού πασπαλισμένο στο μεσημεριανό φαγητό) κ.α.. Πιθανόν να είναι πιο αργή η βελτίωση, είναι όμως ασφαλέστατη και με μακροχρόνια αποτελέσματα, καθώς είναι "συμβατά" με τον οργανισμό μας!
Προσοχή: Οι πληροφορίες που δίδονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας

Φίορο του Λεβάντε Εντγκαρ Αλλαν Ποε


Ωραίο νησί, που από το πιο ομορφότερο λουλούδι ,

από τ’ αβρότερα το πλέον αβρόν όνομα πήρες,

τι θύμησες και μέσα από τι ώρες φωτοβόλες

στ΄αντίκρυσμα της ομορφιάς σου απάντεχα ξυπνάνε,

και τι σκηνές ευδαιμονίας βαθιάς πο΄χει σβηστεί,



και πόσες σκέψεις πόσωνε που θάφτηκαν ελπίδων,

και πόσες οπτασίες μιας κόρης οπού πια δε ζει,

που πάει, δε ζει πια στα χλωρά σου πάνω τα λιβάδια.

“Δε ζεί πια”. Αλλοι μου, η μαγική φαρμακερή αυτή λέξη

τ ΄αλλαζει όλα : Οι χάρες σου για μένα σβήσαν πια,

κ ΄η θύμησή σου πάει πια …”Καταραμένη χώρα”.

Θα ΄ναι για μένα εδώ και μπρός ο ανθόσπαρτος γιαλός σου,

ω υακίνθινο νησί, ω πορφυρένιο Τζάντε,

“Ιζόλα ντ ΄Ορο, Φίορο του Λεβάντε”.

Εντγκαρ Αλλαν Ποε
19 Ιανουαρίου 1809 - 7 Οκτωβρίου 1849

Βιταμίνη D ένας εξαιρετικός σύμμαχος


http://proionta-tis-fisis.blogspot.com/2013/01/d.html

Βιταμίνη D ένας εξαιρετικός σύμμαχος του ανοσοποιητικού (βίντεο)

Η βιταμίνη D, μια στεροειδής ορμόνη που επηρεάζει σχεδόν κάθε κύτταρο στο σώμα σας, είναι ένας από τους πιο ισχυρούς φυσικούς μαχητές ενάντια στον καρκίνο. Οι υποδοχείς που ανταποκρίνονται στην βιταμίνη D έχουν βρεθεί σχεδόν σε κάθε είδος ανθρώπινων κυττάρων, από τα οστά έως τον εγκέφαλό σας. Το συκώτι σας, τα νεφρά και άλλοι ιστοί μπορούν να μετατρέψουν τη βιταμίνη D στο αίμα σας σε καλσιτριόλη, η οποία είναι η ορμονική ή η ενεργοποιημένη έκδοση της βιταμίνης D. Τα όργανα σας την χρησιμοποιούν στη συνέχεια για την αποκατάσταση των ζημιών και την εξάλειψη των καρκινικών κυττάρων. Η βιταμίνη D είναι πραγματικά σε θέση να εισχωρήσει στα καρκινικά κύτταρα και να πυροδοτήσει την σκανδάλη της απόπτωσης , ή του θανάτου του καρκινικού κυττάρου.

Όταν, ο JoEllen Welsh ένας ερευνητής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στο Albany, έβαλε μια ισχυρή μορφή ενέσιμης βιταμίνης D σε ανθρώπινα καρκινικά κύτταρα του μαστού, οι μισοί από τους όγκους συρρικνώθηκαν και πέθαναν μέσα σε λίγες μέρες. Η βιταμίνη D δούλεψε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο για την θανάτωση των καρκινικών κυττάρων, όπως το τοξικό φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού το Tamoxifen , χωρίς όμως καμία από τις αρνητικές παρενέργειες και με πολύ μικρότερο κόστος.

Συνιστά ότι πρέπει κάποιος να διασφαλίσει τα επίπεδα της βιταμίνης D να είναι 70 έως 100ng/ml αν έχετε λάβει μια διάγνωση του καρκίνου του μαστού. Μπορείτε να το επιτύχετε αυτό με την άμεση, ασφαλή έκθεση στο υπεριώδες φως, ή αν αυτό δεν είναι δυνατό, με τη λήψη από το στόμα ενός συμπληρώματος βιταμίνης D3. Η βιταμίνη D λειτουργεί συνεργικά με κάθε θεραπεία του καρκίνου, χωρίς ανεπιθύμητες ενέργειες. Παρακαλούμε παρακολουθήσετε δωρεάν την μίας ώρας διάλεξη του για τη βιταμίνη D για περισσότερες πληροφορίες.
http://www.youtube.com/watch?v=FlXdegk2icA&feature=player_embedded

Οι έρευνες έδειξαν και κάποιους άλλους φυσικούς μαχητές ενάντια στον καρκίνο του μαστού και είναι οι ακόλουθοι :

Τρώτε άφθονα φρέσκα, ολόκληρα, βιολογικά λαχανικά και ειδικά λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση, αποφεύγοντας όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα, και ελαχιστοποιώντας την ζάχαρη, τα δημητριακά και τα αμυλούχα τρόφιμα.


Επιμέλεια μετάφρασης Ευαγγέλου Μαριάννα βιοχημικός Μs Πηγή: fytro.wordpress.com
Παρατήρησις: επειδή το παραπάνω βίντεο δεν έχει υπότιτλους,, συμπληρώνω το παρακάτω... 
Πώς το Ηλιακό Φως μάς χαρίζει Υγεία - Βιταμίνη D και D3
 
 
Εκτίθεστε αρκετά στον Ήλιο, ώστε να παραμείνετε υγιείς;
Σε πείσμα των εμπόρων της ασθένειας και των αφεντικών τους φαρμακευτικών εταιρειών και λοιπών πολυεθνικών, που επί δεκαετίες προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο, ο Ήλιος παραμένει πάντα ο καλύτερός σύμμαχός μας σε μια ποιοτική ζωή ευεξίας, υγείας και ευτυχίας.

Η διακεκριμένη Δρ. Liz Lipski μας εξηγεί τα οφέλη της Βιταμίνης D3, η οποία δεν είναι τίποτε άλλο από μια ορμόνη που παράγεται φυσικά από το σώμα μας όταν εκτίθεται στο φως του Ηλίου.

Μεταξύ άλλων, η εν λόγω "Βιταμίνη" ουσιαστικά εξαλείφει τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου, καρδιακών ασθενειών, παθήσεων του μυοσκελετικού συστήματος (όπως η οστεοπόρωση ή η σκλήρυνση κατά πλάκας), προλαμβάνει την κατάθλιψη και ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και την καλύτερη άμυνα ενάντια σε κρυολογήματα και ιούς όπως η γρίπη.

Ειδικά σε μια χώρα τόσο φυσικά ευνοημένη όσο η Ελλάδα, είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ακόμα και 10 λεπτά ημερήσιας έκθεσης στον Ήλιο μπορούν να μας εξασφαλίσουν άριστη ψυχική και σωματική υγεία, ιδιαίτερα όταν αυτό γίνεται κατά τις πρωινές ή απογευματινές ώρες, οπότε και η θεωρούμενη ως επικίνδυνη (υπεριώδης) ακτινοβολία βρίσκεται σε σχεδόν μηδενικά επίπεδα.

πηγή: Innovative Healing

Δείτε: BITAMINH D, ο Σημαντικότερος Παράγοντας για την Υγεία Μας!

Βιβλίο: «Το μαγικό θέατρο» (απόσπασμα)



Πριν όμως φύγει, μου λέει: «Σήμερα το βράδυ στο ξενοδοχείο, μια ψυχολόγος από το πανεπιστήμιο δίνει μια διάλεξη για τις παραδόσεις των Καχούνα, των μάγων- γιατρών της Χαβάης. Ρίξτε μια ματιά, νομίζω ότι θα σας φανεί ενδιαφέρον».


Το βράδυ, όταν η αίθουσα του ξενοδοχείου έχει γεμίσει, μια ψηλή γυναίκα με μαλλιά που έχουν αρχίσει να γκριζάρουν, μπαίνει περπατώντας νωχελικά και... σέρνοντας ένα μεγάλο κομμάτι αλυσίδας. Όταν φθάνει στο βάθρο του ομιλητή, γυρνά προς το ακροατήριο και ρωτάει: «Μέχρις εδώ υπάρχει καμιά απορία;». Όπως είναι φυσικό, κάποιος τη ρωτάει γιατί σέρνει την αλυσίδα. Τότε αυτή, τη σηκώνει ψηλά και ρωτάει: «Έχετε ποτέ προσπαθήσει να... την σπρώξετε;».


Όταν το κοινό ησυχάζει ξανά, εκείνη συνεχίζει: «Κατά πάσα πιθανότητα έχετε όντως προσπαθήσει - και ίσως το κάνετε ακόμα και τώρα. Είναι μια αλυσίδα σαν κι αυτή που έχω εδώ, αλλά αόρατη. Είναι μια αλυσίδα που φτιάχνουμε μόνοι μας, με το νου μας - η αλυσίδα της αιτίας και του αποτελέσματος. Κάθε φορά που προσπαθείτε να δείτε αν μπορείτε να κάνετε κάτι να συμβεί, είναι σαν να τη σπρώχνετε. Αυτή η αλυσίδα είναι απεικόνιση μιας επιμέρους άποψης για τον κόσμο και τη λειτουργία του. Δε θα ήταν πιο εύκολο και αποτελεσματικό να την κατευθύνετε αντί να προσπαθείτε να την καθοδηγήσετε μ' ένα συνδυασμό σκυλίσιας επιμονής, κτηνώδους δύναμης και σκληρής δουλειάς»;
Έπειτα απ' αυτό, η γυναίκα αναφέρει το απόσπασμα του Θορό που μού έκανε εντύπωση στη διάρκεια εκείνης της θύελλας στο Μεντοσίνο - αυτό που μιλούσε για το να κινείσαι με σιγουριά στην κατεύθυνση των ονείρων σου και να ζεις σαν αυτά τα όνειρα να είχαν πραγματοποιηθεί.

Συνεχίζει λέγοντας ότι αυτή η ιδέα είναι στα ίδια πλαίσια με τις διδαχές των Καχούνα που λένε ότι τα όνειρα και τα οράματα είναι σπόροι. Διατυπώνοντας επιστημονικά αυτή τη θεωρία με ψυχολογικούς όρους, θα μπορούσαμε να πούμε ότι μια ονειροπόληση είναι ένας σπόρος, που όταν εμφυτευτεί στο υποσυνείδητο και ανατραφεί με εμπιστοσύνη γεννά μια ροή από συμβάντα που τον κάνουν να καρποφορήσει μέσα στη χωροχρονική πραγματικότητα. ("Ότι οραματίζεσαι, αυτό και θα πάρεις!! σκέφτομαι). Δεν είπα τυχαία "μια ροή από συμβάντα" και όχι "μια αλυσίδα από συμβάντα". Η ομιλήτρια συνεχίζει: «Η παράδοση των Καχούνα βλέπει τον κόσμο ως μια εκδήλωση του μάνα, του νερού της ζωής. Έτσι λοιπόν αν ξέρετε για το νερό, ξέρετε και για τη ζωή. Το νερό έχει την τάση να ρέει εκεί όπου του παρουσιάζεται η μικρότερη αντίσταση. Προσπαθήστε να το πιάσετε και θα τρέξει ανάμεσα από τα δάχτυλα σας - ενώ αν κάνετε τις χούφτες σας ένα κύπελλο και παρεμβληθείτε στη ροή, ιδού κυρίες και κύριοι! Το κύπελλο σας γεμίζει και ξεχειλίζει. Απ' αυτή την άποψη, το να θεωρούμε τη ζωή ως μια τυχαία συγκέντρωση απομονωμένων και ανεξαρτήτων μεταξύ τους αντικειμένων και συμβάντων, είναι το ίδιο ακατανόητο με το να βλέπουμε έναν ποταμό ως μια συγκέντρωση απομονωμένων και ανεξαρτήτων σταγόνων νερού».
Βιβλίο: «Το μαγικό θέατρο» (απόσπασμα)

Δημοφιλείς αναρτήσεις