Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Η δύναμη της σκέψης


 Η δύναμη της σκέψης

Μια φορά και έναν καιρό, ήταν μια μικρή και όμορφη νεράιδα που ζούσε σε ένα μικρό σπιτάκι. Φορούσε ένα ωραίο, μακρύ, μωβ φόρεμα και οι φτερούγες της λαμπυρίζανε όποτε πετούσε. Τα μαλλιά της, τα είχε πάντα λυτά. Κάποια μέρα έχασε τις φίλες της και αποφάσισε να πετάξει σε όλα τα μέρη του κόσμου για να μπορέσει να τις βρει.

Καθώς πετούσε στον ουρανό, έπεσε πάνω σε δύο αγγέλους.

-Ποια είσαι εσύ και τρέχεις έτσι; Τη ρωτήσανε.

-Είμαι η Σκέψη.

-Και τι είσαι;

-Είμαι αυτή που ζει μαζί με τους ανθρώπους. Με χρησιμοποιούν για να μπορούν να καταφέρνουν πράγματα μεγάλα και σπουδαία και να συνομιλούν με άλλους ανθρώπους.

-Ποπο...αυτό πρέπει να είναι τέλειο!

-Μη νομίζετε, όμως, ότι με χρησιμοποιούν πάντα σωστά. Με εκμεταλλεύονται με το χειρότερο τρόπο.

-Τι εννοείς;

-Εγώ ξέρετε, έχασα πάλι τις φίλες μου, την Αισιοδοξία και τη Χαρά. Παίζαμε μαζί και ξαφνικά τις έχασα από τα μάτια μου. Τρέχω πόση ώρα, πετάω από δω και από κει και προσπαθώ να τις βρω. Αλλά δε τις βρίσκω.

-Καλά πώς τις έχασες;

-Οι άνθρωποι κάθε φορά που με χρησιμοποιούν μαζί με την Αισιοδοξία και τη Χαρά, εγώ με τις φίλες μου μπορούμε να παίζουμε, να γελάμε, να είμαστε ξέγνοιαστες. Άλλες φορές, όμως, οι άνθρωποι επιλέγουν να μας χωρίζουν γιατί προτιμούν τις άλλες... τις κακές. Τη Θλίψη, τη Μιζέρια και τη Γκρίνια. Και τώρα, μας χώρισαν πάλι.

-Μα καλά, πώς είναι δυνατόν να προτιμούν εκείνες;

-Δυστυχώς οι άνθρωποι με θέλουν πιο πολύ με εκείνες και όταν γίνεται αυτό, αυτές καταφέρνουν πολύ εύκολα να διώξουν τις φίλες μου και να πάρουν το μέρος τους στο μυαλό των ανθρώπων. Εγώ προσπαθώ να βρω τις φίλες μου γιατί δε θέλω να κάνω παρέα με τις άλλες. Είναι πολύ κακές και αρνητικές και προσπαθούν να επικρατήσουν με νύχια και με δόντια στο μυαλό του ανθρώπου. Εκείνος δε το καταλαβαίνει πόσο κακό του κάνουνε παρά μόνο μετά από μέρες, μπορεί και μήνες.

-Ποπο αυτό είναι πολύ άσχημο..

- Έχω βαρεθεί να χάνω τις φίλες μου επειδή οι άνθρωποι σκέφτονται πάντα με τη Γκρίνια, τη Μιζέρια και τη Θλίψη. Εγώ δε μπορώ να κάνω παρέα μαζί τους. Βαριέμαι... Και το κακό είναι ότι πιο πολύ καιρό μένω με αυτές παρά με τις φίλες μου!

-Πώς επικρατούν η Θλίψη, η Μιζέρια και η Γκρίνια;

-Οι άνθρωποι άλλες φορές με χρησιμοποιούν για να σκέφτονται ότι δεν αξίζουν τίποτα και τους πιάνει η Θλίψη, άλλες, σκέφτονται ότι δε μπορούν να κάνουν τίποτα σωστό και καινούργιο στη ζωή τους και τους πιάνει η Μιζέρια και άλλες φορές ότι δε τους αρέσει τίποτα από ότι έχουν και τους πιάνει η Γκρίνια.

-Και οι φίλες σου πώς επικρατούν;

-Οι άνθρωποι σκέφτονται ότι μπορούν να καταφέρουν πολλά πράγματα και συνεχίζουν τον αγώνα τους στη ζωή. Έτσι, τους πιάνει η Αισιοδοξία ή σκέφτονται πόσο καλά είναι που έχουν στη ζωή τους όλα όσα χρειάζονται για να προχωρήσουν. Έτσι τους πιάνει η Χαρά. Τι να κάνω για να ξαναβρώ τις φίλες μου. Σας παρακαλώ, πείτε μου. Δε θέλω να τις ξαναχάσω.

-Μα, για κοίτα μπροστά σου...

-Ωχ...οι φίλες μου, οι φίλες μου! Αισιοδοξία... Χαρά... Άρχισε η Σκέψη να φωνάζει!

-Σκέψη μου.... Που ήσουνα; Τρέξανε και την αγκαλιάσανε!

-Σας έψαχνα.... Ήμουνα μαζί με..... Αλήθεια δε σας ρώτησα ποιες είστε.

-Είμαστε η Δύναμη και η Πίστη! Οι άνθρωποι μας χρησιμοποιούν όταν θέλουν πάρα πολύ να καταφέρουν και να πετύχουν κάτι. Σε στείλανε να βρεις την Αισιοδοξία και τη Χαρά γιατί τις είχανε χάσει για πολύ καιρό και θέλανε να τις ξαναβρούνε. Έτσι, στείλανε και εμάς να σε βοηθήσουμε και να σου δείξουμε το δρόμο να βρεις τις φίλες σου. Και να που τις βρήκες...

Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη από καινούργια γεγονότα και εμπειρίες. Κάποιες από αυτές μας δημιουργούν θλίψη, γκρίνια, μιζέρια και κάποιες μας γεμίζουν αισιοδοξία και χαρά. Σημασία, όμως, δεν έχει το γεγονός ή η εμπειρία που βιώνουμε κάθε φορά, αλλά η σκέψη που κάνουμε γι' αυτή και ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τη σκέψη μας για να την ερμηνεύσουμε.

Δεν έχει σημασία, στην ιστορία μας, το ότι η Σκέψη έχασε τις φίλες της, την Αισιοδοξία και τη Χαρά, αλλά το ότι βρήκε τη Δύναμη και τη Πίστη για να τις ξαναβρεί.

ekoulpasi.blogspot.gr

Πώς θα πείσετε τα παιδιά σας να τρώνε πρωινό


Πώς θα πείσετε τα παιδιά σας να τρώνε πρωινό

Σίγουρα έχετε ακούσει πως το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, κάτι που ισχύει φυσικά και για τους μικρούς μας φίλους, τα παιδιά. Δυστυχώς, έρευνες δείχνουν πως το 40% των κοριτσιών και το 32% των αγοριών παραλείπουν συστηματικά το πρωινό τους γεύμα.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το πρωινό;

Τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό, δεν προσλαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ώστε το σώμα τους να έχει την ενέργεια που χρειάζεται για να αποδώσουν σε φυσικές και διανοητικές διαδικασίες. Έρευνες υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό αποδίδουν καλύτερα στα μαθηματικά και την ανάγνωση, έχουν αυξημένη προσοχή την ώρα του μαθήματος και συνολικά καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη. Το πρωινό γεύμα ελαχιστοποιεί τα συμπτώματα πείνας (πονοκέφαλο, κόπωση, υπνηλία και ανησυχία), βοηθά τα παιδιά να σκέφτονται γρηγορότερα, να απαντούν πιο καθαρά σε ερωτήσεις και να είναι πιο ήρεμα.

Επιπρόσθετα, το πρωινό γεύμα φαίνεται πως βοηθά και στη βελτίωση της γενικότερης υγείας των παιδιών, αφού όσα δεν το παραλείπουν είναι πιο πιθανό: να καταναλώνουν θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την ανάπτυξή τους (π.χ. σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνες Α, C, B12, ριβοφλαβίνη κ.α.), να ελέγχουν το σωματικό τους βάρος καλύτερα, να έχουν μικρότερα επίπεδα χοληστερόλης αίματος, να υποφέρουν λιγότερο συχνά από στομαχόπονο, κρυολογήματα ή γρίπη.

Πώς μπορώ να πείσω το παιδί μου να καταναλώνει πρωινό;

Το σημαντικότερο ίσως είναι να δώσετε εσείς το καλό παράδειγμα! Να ξεκινήσετε δηλαδή να τρώτε πρωινό και εσείς οι ίδιοι. Είναι πιο πιθανό να αρχίσει να «χτίζει» το παιδί υγιεινές συνήθειες, αν βλέπει τους γονείς του να τρώνε πρωινό γεύμα κάθε μέρα. Απλές κινήσεις που θα σας βοηθήσουν ως προς αυτήν την κατεύθυνση είναι: (1) η συμμετοχή του παιδιού στο σχεδιασμό των πρωινών γευμάτων της εβδομάδας (2) να συγκεντρώνεται όλη η οικογένεια στο τραπέζι κάθε πρωί, και (3) να αφήνετε ένα μπολ φρέσκα φρούτα στο τραπέζι, αλλά και να έχετε πάντα στο σπίτι ατομικές συσκευασίες από γάλα και μπάρες δημητριακών, όταν κάποια πρωινά η οικογένεια βιάζεται.

Ποιες είναι οι κατάλληλες επιλογές πρωινού για το παιδί;

Οι πιο υγιεινές και συνάμα ελκυστικές επιλογές πρωινού για τα παιδιά είναι οι εξής:

• Δημητριακά ολικής άλεσης με μέλι ή φρούτα και γάλα χαμηλών λιπαρών
• Αυγό βραστό με μια φέτα ψωμί του τοστ
• Στρογγυλό ψωμάκι για σάντουιτς με άπαχο κρεμώδες τυρί και λαχανικά
• Γάλα χαμηλών λιπαρών και μια μπάρα δημητριακών-φρούτων
• Ατομικές συσκευασίες από γάλα ή γιαούρτι ή άλλα γαλακτοκομικά (π.χ. κρέμες)
• Ψωμάκι ολικής άλεσης για σάντουιτς με μαργαρίνη και μαρμελάδα (με λιγότερη ζάχαρη) ή ακόμη και φυστικοβούτυρο.
• Κάποια από τις παραπάνω επιλογές θα κινητοποιήσει το παιδί σας να καταναλώνει πρωινό, έστω και αυτό αρχικά γίνεται «στο πόδι».

Στόχος θα πρέπει να είναι το πρωινό γεύμα να μετατραπεί σε συνήθεια σιγά σιγά. Ούτως ή άλλως, έρευνες υποστηρίζουν ότι μια ενέργεια που επαναλαμβάνεται τακτικά, απαιτεί τουλάχιστον 2 εβδομάδες για να γίνει συνήθεια!

iatronet.gr

ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΜΠΕΤΑΚΗΣ "Κ α τ ά φ α σ η"


 
 
ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΜΠΕΤΑΚΗΣ "Κ α τ ά φ α σ η"

Σε συνάντησα σούρουπο Τίποτα
δεν
προμηνούσε το φως το ανέσπερο

Μήτε
τα χιόνα στις κορφές των βουνών μακριά που
χρύσιζαν στων βλεμμάτων τις φλόγες σου
Μήτε
τα σύννεφα στις πλαγιές τ' ουρανού χαμηλά που
μάτωναν λαβωμένα στη θλίψη σου
Μήτε
ο δρόμος στην άκρη της νύχτας βουβά που
λευκαινόταν στης μορφής σου το άμωμο
 
Τίποτα δεν
μαρτυρούσε των γενέσεων την έκρηξη

Μήτε
των βροχών τα ποτάμια που έλουζαν
στων ανθών σου τον ίμερο διάφανους
τους σπασμούς των αιμάτων
Μήτε
ναρκωμένοι οι στίχοι που ξύπναγαν
σε στήθη τραγουδιών και ποιημάτων λιγώνοντας
στα βλέφαρα τις πνοές των αισθήσεων

Μήτε
οι συγχορδίες των άστρων
που κόμπιαζαν τις αρθρώσεις των φθόγγων τους
στους λαιμούς των φιλιών και σαστίζοντας
σε γκρεμών καταρράχτες φτερούγιζαν
αγριοπερίστερα ήλιων

Τίποτα Δεν

ΠΙΝΑΚΑΣ Kurt van Wagner

Αντίο μαύροι κύκλοι


Αντίο μαύροι κύκλοι: Φτιάξτε μόνες σας μάσκα ματιών από πατάτα και μαïντανό

Η περιοχή των ματιών είναι πάρα πολύ ευαίσθητη. Αν είναι κουρασμένη, με σακούλες και μαύρους κύκλους, αυτομάτως φαινόμαστε πιο γερασμένες και κουρασμένες. Θα πρέπει λοιπόν, να τη φροντίζουμε με ειδικές κρέμες και φυσικά να μειώσουμε το αλάτι, αυξάνοντας την ποσότητα νερού που πίνουμε.


Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα στα μάτια σας και θέλετε να βελτιώσετε την όψη τους, δοκιμάστε την εξής φυσική μάσκα:

• 1 πατάτα
• 2 κομματάκια γάζα
• ½ ματσάκι μαϊντανό

Πλένετε την πατάτα και την τρίβετε με τη βοήθεια ενός τρίφτη. Έπειτα,ψιλοκόβετε το μαϊντανό. Αναμιγνύετε τα δύο υλικά, ώστε να γίνουν ένα ομοιογενές μείγμα και τοποθετείτε από 1 κουταλιά της σούπας σε κάθε κομματάκι γάζας. Τέλος, εφαρμόζετε τα κομμάτια γάζας πάνω στα μάτια σας και χαλαρώνετε για περίπου 20λεπτά. Τέλος, Ξεπλένετε με χλιαρό νερό και απλώνετε την κρέμα ματιών σας.

Θα δείτε ότι με ξεκούραση και περιποίηση το πρόβλημα θα αρχίσει να απαλύνεται.

queen.gr

Ιδέες για την ανακύκλωση


 Ιδέες για την ανακύκλωση τσίγκινων δοχείων ως πρακτικούς διοργανωτές
Πριν από διακόσια χρόνια, ο Peter Durand εφεύρε τις τσίγκινες συσκευασίες. Η εφεύρεση του δημιούργησε ένα τεράστιο αντίκτυπο στην καθημερινή μας ζωή. Τα δοχεία αυτά χρησιμεύουν για την αποθήκευση και διατήρηση των τροφίμων.

Παρά το γεγονός ότι μετά από αυτό μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε με πολλούς άλλους τρόπους.

Για παράδειγμα, μπορείτε να τα κάνετε πρακτικούς διοργανωτές για διαφορετικά πράγματα. Μπορείτε να οργανώσετε τα πράγματα στο γραφείο σας ή στην κουζίνα σας πολύ εύκολα.

Τσίγκινα δοχεία συνδυάζονται εύκολα για να δημιουργήσουν μια σπονδυλωτή κατασκευή αποθήκευσης και μπορείτε να τα διακοσμήσετε και με χρώμα ή ύφασμα.

easyhomeandgarden.blogspot.gr

Ν.ΓΚΑΤΣΟΣ "ΑΜΟΡΓΟΣ"




Ν.ΓΚΑΤΣΟΣ "ΑΜΟΡΓΟΣ"

Ξύπνησε γάργαρο νερὸ ἀπὸ τὴ ρίζα τοῦ πεύκου νὰ βρεῖς τὰ μάτια τῶν σπουργιτιῶν καὶ νὰ τὰ ζωντανέψεις ποτίζοντας τὸ χῶμα μὲ μυρωδιὰ βασιλικοῦ καὶ μὲ σφυρίγματα σαύρας. Τὸ ξέρω εἶσαι μία φλέβα γυμνὴ κάτω ἀπὸ τὸ φοβερὸ βλέμμα τοῦ ἀνέμου εἶσαι μία σπίθα βουβὴ μέσα στὸ λαμπερὸ πλῆθος τῶν ἄστρων. Δὲ σὲ προσέχει κανεὶς κανεὶς δὲ σταματᾶ ν᾿ ἀκούσει τὴν ἀνάσα σου μὰ σὺ μὲ τὸ βαρύ σου περπάτημα μὲς στὴν ἀγέρωχη φύση θὰ φτάσεις μία μέρα στὰ φύλλα τῆς βερυκοκιᾶς θ᾿ ἀνέβεις στὰ λυγερὰ κορμιὰ τῶν μικρῶν σπάρτων καὶ θὰ κυλήσεις ἀπὸ τὰ μάτια μιᾶς ἀγαπητικιᾶς σὰν ἐφηβικὸ φεγγάρι

Το ρόδι κόβει την όρεξη


 Το ρόδι κόβει την όρεξη

Καταπολεμά τις λιγούρες και αυξάνει τον κορεσμό

Το ρόδι έχει τη δύναμη να καταπολεμά τις λιγούρες, να αυξάνει τον κορεσμό και να μειώνει την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνουμε, υποστηρίζουν οι ερευνητές του πανεπιστημίου Queen Margaret του Εδιμβούργου.

Οι πολλαπλά ευεργετικές ιδιότητες του ροδιού έχουν ήδη συζητηθεί πολλές φορές, ενώ του έχει αποδοθεί ο τίτλος του «superfood». Ωστόσο οι Βρετανοί ερευνητές πειραματίστηκαν με το εκχύλισμα, καθώς και με το χυμό ροδιού σε σχέση με την όρεξη και τον κορεσμό και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η συστηματική κατανάλωσή τους μπορεί να μειώσει τα αισθήματα πείνας, ενώ αυξάνει το αίσθημα του κορεσμού.

Οι 29 εθελοντές στην έρευνα χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Τα άτομα της πρώτης ομάδας έπαιρναν καθημερινά επί τρεις εβδομάδες συμπλήρωμα ροδιού, ενώ της δεύτερης έπαιρναν μια εικονική ταμπλέτα.
Μετά από τρεις εβδομάδες ο κάθε εθελοντής έπινε ένα ποτήρι χυμό ρόδι πριν το γεύμα το οποίο περιελάμβανε μακαρόνια με κόκκινη σάλτσα. Οι ερευνητές κατέγραφαν το αίσθημα πείνας έκαστου συμμετέχοντα, την επιθυμία του να φάει, τον κορεσμό και την ικανοποίηση από το φαγητό. Διαπίστωσαν ότι εκείνοι που λάμβαναν το εκχύλισμα (συμπλήρωμα) ροδιού ένιωθαν λιγότερη πείνα κατά 12%, είχαν μικρότερη όρεξη κατά 21%, ένιωθαν πιο χορτάτοι μετά το γεύμα κατά 16% και ήταν πιο ικανοποιημένοι κατά 15% συγκριτικά με όσους λάμβαναν το εικονικό χάπι. Επίσης, έφαγαν κατά 22% μικρότερη ποσότητα φαγητού, ενώ αξιολόγησαν το φαγητό τους ως πιο νόστιμο συγκριτικά με την ομάδα του εικονικού συμπληρώματος. Μια από τις πιθανές εξηγήσεις των ερευνητών είναι ότι οι πολυφαινόλες του ροδιού έχουν ανορεξιογόνο δράση.

vita.gr

Σήμερα... 31/1

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΚΥΡΟΣ


Ενημέρωση

Γειά σας φίλοι αναγνώστες που επισκέπτεστε το ιστολόγιό μου. Θέλω να σας ενημερώσω ότι από αύριο και στο εξής θα είναι περισσότερα τα σκαναρισμένα θέματά μου και θα υπάρχουν και λίγες αναδημοσιεύσεις κατ' επιλογή.  Θα διατηρήσω τις ετικέτες ως έχουν  .  
Ωστόσο στο  χρονολόγιο FB θα υπάρχουν θέματα 
που μέχρι σήμερα συνήθιζα να τα περνώ και στο blog. 
Σας ευχαριστώ και Καλή συνέχεια!!!

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ - ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
"H ιστορία καθιέρωσης της εορτής της εκπαίδευσης "


(Τους τρεις μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου Θεότητος, τους την Οικουμένην ακτίσι, δογμάτων Θείων πυρσεύσαντας , τους μελιρρύτους ποταμούς της σοφίας, τους την κτίσιν πάσαν, Θεογνωσίας νάμασι καταρδεύσαντας, Bασίλειoν τον μέγαν, και τον θεολόγον Γρηγόριον, συν τω κλεινώ Ιωάννη, τω την γλώτταν χρυσόρρημονι. Πάντες οι των λόγων αυτών ερασταί, συνελθόντες ύμνοις τιμήσωμεν, αυτοί γαρ τη Τριάδι υπέρ ημών αεί πρεσβεύουσιν.) Πριν την ίδρυση του Ελληνικού κράτους Η αυτονόμηση της εορτής από το εκκλησιαστικό πλαίσιο και η θεσμοθέτησή της ως σχολικής εκδήλωσης δεν αναφέρεται πριν από τον 19ο αιώνα. Προηγείται αυτής, σύμφωνα με την ιστορικό Έφη Γαζή, η τέλεση μνημοσύνου την ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών, για τους χορηγούς σχολείων στη συνοικία Σταυροδρόμι της Κωνσταντινούπολης από τον Πατριάρχη Καλλίνικο Ε΄ το 1805. Άλλη μια αναφορά υπάρχει για την Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης και τον εορτασμό κατά την 30η Ιανουαρίου της μνήμης των ευεργετών και συνδρομητών του σχολείου από το 1812-1813. Στην Ιόνιο Ακαδημία οι Τρεις Ιεράρχες θεωρούνται και τιμώνται ως οι προστάτες της από τη σύστασή της (1824-1826). Μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους
Οι διαδικασίες καθιέρωσης της εορτής ως εκπαιδευτικής συνδέονται με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών όταν σε συνεδρίαση του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου, στις 9 Αυγούστου του 1841 η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή τον θάνατο του Δημήτριου Μαυροκορδάτου, καθηγητή του ιδρύματος, και δωρεάς της οικίας του θανόντος, από τον πατέρα του, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, θέλησαν να τον τιμήσουν. Τελικά προκρίθηκε η καθιέρωση μνημοσύνου υπέρ των ευεργετών του Πανεπιστημίου κατά την εκκλησιαστική εορτή των Τριών Ιεραρχών. Ο πρώτος εορτασμός-μνημόσυνο πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιανουαρίου 1842.Η πραγματική θεσμοθέτηση της εορτής όμως θα καθυστερήσει: θα πραγματοποιηθεί το 1911 όταν το ανώτατο αυτό ακαδημαϊκό ίδρυμα θα αποκτήσει τον καινούργιο οργανισμό του και μέσα σ΄ αυτόν θα προσδιορίσει και τις εορτές του.
Εκκλησιαστικοπολιτικές και ιδεολογικές παράμετροι της καθιέρωσης της εκπαιδευτικής εορτής Είναι η εποχή που το ζήτημα της αυτοκεφαλίας της Ελλαδικής Εκκλησίας και των συνακόλουθων αντιδράσεων αποτελεί μέιζον πολιτικό θέμα. Οι σχέσεις μεταξύ Αθήνας και Φαναρίου, αλλά και Ελληνικού Βασιλείου και Ρωσίας είναι ψυχρές έως τεταμένες. Παράλληλα είχαν αρθρωθεί επιφυλάξεις για τον ρόλο του νεοπαγούς θεσμού του Πανεπιστημίου και το αν θα εκτόπιζε την Εκκλησία από τα εκπαιδευτικά πράγματα κι αν θα ήταν φιλικά προσκείμενος στη θρησκεία. Όπως επισημαίνει η Έφη Γαζή, η καθιέρωση της πανεπιστημιακής αυτής εορτής στα μέσα του 19ου αιώνα εγκράφεται στα πλαίσια της «απόσεισης των κατηγοριών περί αθεΐας» στην «προβολή και του Πανεπιστημίου ως χώρου διαφύλαξης παραδοσιακών αξιών» και στη «σύνδεσή του με την αυτοκέφαλη Εκκλησία».Από την τρίτη δεκαετία του 19ου αιώνα «αδιάκοπη είναι η διασταύρωση της επίσημης θρησκευτικής ζωής με την κοσμική ελληνική ζωή».Κι αυτό αποτυπώνει μεταξύ άλλων η καθιέρωση της συγκεκριμένης εορτής. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις