Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

Μετά τα Περσικά

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-
Από εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ  14/4/2004

 

ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.: Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων: Συνάντηση στη Λίμνη Κουμουνδούρου 2 Φεβρουαρίου 2013


ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.: Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων: Συνάντηση στη Λίμνη Κου...

Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων: Συνάντηση στη Λίμνη Κουμουνδούρου/ 2 February: World Wetlands Day



Για 5η συνεχή χρονιά συναντιόμαστε στη Λίμνη Κουμουνδούρου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων. Φέτος θα παρατηρήσουμε τα πουλιά και θα δούμε τη "μάχη" της φύσης με τη ρύπανση. Η φύση αντιστέκεται ακόμα. Η ζωή νικάει το θάνατο. Τα πουλιά εξακολουθούν να ζουν, να ξεκουράζονται και να αναπαράγονται. Πολλές φορές με θύματα....

Διαβάστε ΕΔΩ την ανακοίνωση των "Φορέων Δυτικών Περιοχών & Bloggers" και ΕΔΩ ΕΔΩ ΕΔΩ ΕΔΩ ΕΔΩ ΕΔΩ ΕΔΩ  άλλες πληροφορίες για τη Λίμνη Κουμουνδούρου (Αρχαία Λίμνη Ρειτών).

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Σήμερα... 1/2


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΤΡΥΦΩΝ

Ελέφαντας ο Χανιώτης

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 
Από παλιά εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ 
 

Pedro Olalla: ¿Por qué Grecia?

  

Γιατί η Ελλάδα; Και γιατί τα Ελληνικά; Η συναρπαστική ομιλία του γνωστού ελληνιστή Pedro Olalla στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας. [Επιλέξτε τους ελληνικούς υπότιτλους] TΙPS: Μόλις πατήσετε το κουμπί του play, περιμένετε λίγο, μέχρι να φορτώσει η ταινία. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη cc, στο δεξιά τμήμα της οθόνης, που υποδεικνύει τη λειτουργία υποτίτλων, όταν υπάρχουν. Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους της επιλογής σας | Μπορείτε να επιλέξετε μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλυση του video, ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσής σας, κάνοντας κλικ στην επιλογή ανάλυσης (240p, 360p, 480p κλπ) Πατώντας το εικονίδιο του ηλεκτρικού λαμπτήρα, πάνω δεξιά, μαυρίζετε το φόντο της οθόνης για πιο άνετη παρακολούθηση. (Ευχαριστούμε τον Τίμο). Ένα ισπανικό βίντεο -με δυνατότητα επιλογής ελληνικών υποτίτλων- το οποίο μιλά για την προσφορά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Εκφωνήθηκε από τον γνωστό ελληνιστή Pedro Olalla στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας, με αφορμή την πρόταση κατάργησης του μαθήματος των ελληνικών στην ισπανική εκπαίδευση, στην οποία πρόταση φυσικά και εναντιώνεται. Ενώ η υποστήριξη του ελληνισμού στο βίντεο είναι συγκινητική, ταυτόχρονα η ανάγνωσή του αποκλείει κάθε εθνικισμό και μάλιστα προτρέπει τον θεατή σε μια στάση ουμανιστική. Πηγή: www.lifo.gr
TΙPS: Μόλις πατήσετε το κουμπί του play, περιμένετε λίγο, μέχρι να φορτώσει η ταινία. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη cc, στο δεξιά τμήμα της οθόνης, που υποδεικνύει τη λειτουργία υποτίτλων, όταν υπάρχουν. Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους της επιλογής σας | Μπορείτε να επιλέξετε μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλυση του video, ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσής σας, κάνοντας κλικ στην επιλογή ανάλυσης (240p, 360p, 480p κλπ) Πατώντας το εικονίδιο του ηλεκτρικού λαμπτήρα, πάνω δεξιά, μαυρίζετε το φόντο της οθόνης για πιο άνετη παρακολούθηση. (Ευχαριστούμε τον Τίμο). Ένα ισπανικό βίντεο -με δυνατότητα επιλογής ελληνικών υποτίτλων- το οποίο μιλά για την προσφορά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Εκφωνήθηκε από τον γνωστό ελληνιστή Pedro Olalla στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας, με αφορμή την πρόταση κατάργησης του μαθήματος των ελληνικών στην ισπανική εκπαίδευση, στην οποία πρόταση φυσικά και εναντιώνεται. Ενώ η υποστήριξη του ελληνισμού στο βίντεο είναι συγκινητική, ταυτόχρονα η ανάγνωσή του αποκλείει κάθε εθνικισμό και μάλιστα προτρέπει τον θεατή σε μια στάση ουμανιστική. Πηγή: www.lifo.gr
TΙPS: Μόλις πατήσετε το κουμπί του play, περιμένετε λίγο, μέχρι να φορτώσει η ταινία. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη cc, στο δεξιά τμήμα της οθόνης, που υποδεικνύει τη λειτουργία υποτίτλων, όταν υπάρχουν. Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους της επιλογής σας | Μπορείτε να επιλέξετε μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλυση του video, ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσής σας, κάνοντας κλικ στην επιλογή ανάλυσης (240p, 360p, 480p κλπ) Πατώντας το εικονίδιο του ηλεκτρικού λαμπτήρα, πάνω δεξιά, μαυρίζετε το φόντο της οθόνης για πιο άνετη παρακολούθηση. (Ευχαριστούμε τον Τίμο). Ένα ισπανικό βίντεο -με δυνατότητα επιλογής ελληνικών υποτίτλων- το οποίο μιλά για την προσφορά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Εκφωνήθηκε από τον γνωστό ελληνιστή Pedro Olalla στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας, με αφορμή την πρόταση κατάργησης του μαθήματος των ελληνικών στην ισπανική εκπαίδευση, στην οποία πρόταση φυσικά και εναντιώνεται. Ενώ η υποστήριξη του ελληνισμού στο βίντεο είναι συγκινητική, ταυτόχρονα η ανάγνωσή του αποκλείει κάθε εθνικισμό και μάλιστα προτρέπει τον θεατή σε μια στάση ουμανιστική. Πηγή: www.lifo.gr

Η λύση είσαι εσύ - Mooy Mike


 
 Η λύση είσαι εσύ - Mooy Mike

“Κάθομαι σʼ ένα ήσυχο δωμάτιο στο Μίλκροφτ Ιν, μια ήρεμη τοποθεσία κρυμμένη ανάμεσα στα πεύκα, περίπου μια ώρα έξω από το Τορόντο. Είναι μεσημέρι, στα τέλη του Ιούλη και ακούω τους απεγνωσμένους ήχους μιας πάλης ζωής και θανάτου λίγα μέτρα παρακάτω. Είναι μια μύγα που αναλίσκει την τελευταία σπίθα ενέργειας της μικρής της ζωής σε μια άσκοπη προσπάθεια να πετάξει μέσα από το τζάμι του παραθύρου.

Τα φτερά που πεταρίζουν περιγράφουν τη στρατηγική της: «Προσπάθησε πιο πολύ». Όμως είναι μάταιο. Η τρελή προσπάθεια δεν έχει ελπίδες.

Ειρωνικά, η πάλη είναι κομμάτι της παγίδας. Είναι αδύνατο για τη μύγα να προσπαθήσει αρκετά σκληρά ώστε να καταφέρει να σπάσει το τζάμι. Παρόλα αυτά, το μικρό έντομο διακινδυνεύει τη ζωή του για να φτάσει το στόχο του με επιμονή και αποφασιστικότητα. Η μύγα είναι καταδικασμένη. Θα πεθάνει στο τζάμι. Στην άλλη άκρη του δωματίου, μόνο δέκα βήματα μακριά, η πόρτα είναι ανοιχτή.

Δέκα δευτερόλεπτα πετάγματος και η μύγα θα μπορούσε να βγει έξω. Με ελάχιστη προσπάθεια, που τώρα χαραμίζεται, θα μπορούσε να ελευθερωθεί από την παγίδα μέσα στην οποία μπήκε μόνη της. Η δυνατότητα είναι εκεί. Θα ήταν τόσο εύκολο!

Γιατί η μύγα δεν δοκιμάζει κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό; Πως της μπήκε η ιδέα ότι αυτός ο δρόμος και η αποφασιστικότητα της θα φέρουν την επιτυχία; Με ποια λογική συνεχίζει μέχρι θανάτου νʼ αναζητά την έξοδο; Χωρίς αμφιβολία, αυτό είναι λογικό για τη μύγα. Δυστυχώς είναι μια λογική που θα τη σκοτώσει.

Δεν είναι αναγκαίο να προσπαθούμε σκληρότερα για να επιτύχουμε περισσότερα – δεν εξασφαλίζεται καν ότι έτσι θα πάρουμε αυτό που θέλουμε απʼ τη ζωή. Στην πραγματικότητα, μερικές φορές αποτελεί ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος! ”

e-steki.gr

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΣ ΠΑΝΟΣ «Η εκδίκηση των σκλάβων»

ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΣ ΠΑΝΟΣ «Η εκδίκηση των σκλάβων»

2015-01-08-Politismos-smirni-pinakas-symbolo2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Την εσχάτη ημέρα της μεγάλης σφαγής, που την είπαν σωτηρία και την δόξασαν Άσαρκες κολασμένες φιγούρες περιπλανώνται, σιωπηλές, μέσα στην δίνη των δικών τους σκέψεων Ταράζοντας με την νεκρική τους σιωπή τις κλαγγές των όπλων περιμένουν την δική τους μοίρα Και ιδού! Ο πρώτος τον νεκρών, μη αντέχοντας την πίεση της μεγάλης αδικίας Θα εγερθεί φωνάζοντας, σκλάβε της γης στις ήμερες σου λέγε τί βλέπεις Βλέπω τους εμπόρους των εθνών να παζαρεύουν την τιμή των δικών μου ιδανικών
Βλέπω τις αξίες των ανθρώπων να ποδοπατιούνται στα πέλματα των αρχόντων. Βλέπω όνειρα μικρών παιδιών βορά στο κέρδος των ανόμων Τον τελευταίο τούτο λόγο ακούγοντας ο ήλιος σφοδρά αναταράχτη Και ένα εκθαμβωτικό σκοτάδι άρχισε να τυλίγει το στερέωμα από άκρη εις άκρη Μη αντέχοντας την μεγάλη θλίψη των ανθρώπων η γη θα σκιστή Ξερνώντας από τα σπλάχνα της στρατιές κολασμένων σκλάβων της πείνας Και να ο τελευταίος των νεκρών θα ηχήσει την σάλπιγγα της μεγάλης οργής κραυγάζοντας Σκλάβοι της γης εκδικηθείτε Τότε μυριάδες κολασμένων με γεμάτα από εκδίκηση πύρινα σαν ρομφαίες βλέμματα θα γεμίσουν τις πλατείες και τους δρόμους της κτίσης Μη έχοντας κανένα οίκτο για τους εμπόρους του πολέμου Και ιδού ο ήλιος θα αφήσει τις πρώτες χλωμές αχτίδες του πάνω στη γη Φωτίζοντας ξανά τα όνειρα των παιδιών ( Εμπνευσμένο από το «Προφητικό» του Ο. Ελύτη σκιαγραφεί τη δύσκολη εποχή μας ) ΠΙΝΑΚΑΣ πίνακας - Pellizza de Volpeda, Η "τέταρτη τάξη"

Λάμπει πια την νύχτα


 
 
Λάμπει πια την νύχτα ο ναός του Απόλλωνα στην Αρχαία Κόρινθο...

Ορατός και την νύχτα είναι πλέον ο δωρικός ναός του Απόλλωνα στην Αρχαία Κόρινθο - ένα από τα σημαντικότερα ιστάμενα αρχαία μνημεία της Πελοποννήσου.

Το έργο ηλεκτροφωτισμού του μνημείου, το οποίο ολοκληρώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, εγκαινιάστηκε το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013. Στην τελετή παρευρέθηκαν επισκέπτες και επίσημοι, κρατώντας ομπρέλες λόγο της βροχόπτωσης.

Χρονολογούμενος στα μέσα του 6ου π.Χ. αιώνα, ο ναός του Απόλλωνα αποτελεί ένα από τα παλαιότερα δείγματα αρχιτεκτονικής δωρικού ρυθμού και μαρτυρεί την οικονομική και πολιτική ισχύ της Κορίνθου κατά τους αρχαϊκούς χρόνους, όταν η πόλη πρωτοστάτησε στην ίδρυση αποικιών στη δυτική Μεσόγειο.

Η κατασκευή του ναού, με τα αετώματα και τις πήλινες σφίγγες στις γωνίες, λειτούργησε ως πρότυπο για πολλά κτήρια της εποχής. Μετά την καταστροφή της Κορίνθου από τον στρατηγό Λεύκιο Μόμμιο, το 146 π.Χ., και την επανίδρυσή της ως ρωμαϊκής αποικίας, ο ναός μετασκευάστηκε, ενδεχομένως για να στεγάσει την αυτοκρατορική λατρεία.

Σήμερα, στην θέση τους στέκονται επτά - από τους συνολικά 40 - κίονες του κτηρίου, όπως επίσης και η νοτιοδυτική γωνία του επιστυλίου. Ο ναός αποτελεί σήμα κατατεθέν της Κορίνθου.

Η προβολή του μνημείου, αλλά και του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Κορίνθου, ήταν ο κύριος στόχος της μελέτης ηλεκτροφωτισμού, που εκπονήθηκε από την αρμόδια εφορεία αρχαιοτήτων σε συνεργασία με την εταιρεία αρχιτεκτονικού φωτισμού «Διάθλασις» και έλαβε τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου τον Αύγουστο του 2012.

(Πηγή: naftemporiki.gr)

Ορέστης Μακρής

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων) 

Ο Ορέστης Μακρής γεννήθηκε στη Χαλκίδα στις 30 Σεπτεμβρίου 1898 και πέθανε στην Αθήνα στις 29 Ιανουαρίου 1975. Είχε τελειώσει το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών και εμφανίσθηκε στη σκηνή πρώτα ως τενόρος στο θίασο Ροζαλίας Νίκα το 1925, κατόπιν στον θίασο Παπαϊωάννου και αργότερα μεταπήδησε στο είδος των κωμικών ρόλων. Ως ηθοποιός διέπρεψε σε απόδοση λαϊκών τύπων. Ανεπανάληπτη ήταν η απόδοσή του στο τύπο του «μεθύστακα», που αποτέλεσε σταθμό στο ελληνικό θέατρο. Τον τύπο αυτόν μετέφερε αργότερα και στον κινηματογράφο με ομώνυμο τίτλο.

Το 1955 απέδωσε τόσο αληθινά τον χαρακτήρα του μισητού ιδιοκτήτη που έγινε αποδέκτης ευτράπελου επεισοδίου σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας θεωρούμενος ως πραγματικός ιδιοκτήτης. Συμμετείχε σε περίπου σαράντα ταινίες παίζοντας χαρακτηριστικούς ρόλους, όπως του μεθυσμένου, του άστοργου, του ανάποδου μα και στοργικού πατέρα. Κάθε ταινία του Ορέστη Μακρή θεωρείται χωρίς υπερβολή και μια ξεχωριστή δημιουργία ρόλου που σήμερα αποτελούν όλοι πρότυπα θεατρικής μελέτης του είδους των.

Τιμήθηκε με το Τάγμα του Φοίνικος. Κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο σε οικογενειακό τάφο.

ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (λίστα αναπαραγωγής)

  


Αξέχαστα τραγούδια

Δημοφιλείς αναρτήσεις