Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Αξιοποιείστε σωστά

 Αξιοποιείστε σωστά, τα κατάλληλα για τις ανάγκες σας έπιπλα

Ακόμα κι αν μένετε σ΄ένα σχετικά ευρύχωρο σπίτι, είναι σχεδόν βέβαιο ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσετε να εντοπίσετε ένα άδειο ντουλάπι, συρτάρι ή ράφι. Αντίθετα και το ίδιο βέβαιο ότι και στο δικό σας σπίτι, όπως και στα περισσότερα, όλο και αυξάνουν διαρκώς όχι μόνο τα κάθε λογής είδη και αντικείμενα που δεν ξέρετε πια που να τα βάλετε αλλά και τα ασφυκτικά γεμάτα ντουλάπια, συρτάρια και ράφια, έτσι που τίποτα απ΄όσα φιλοξενούν δεν είναι πραγματικά τακτοποιημένο με τρόπο που να σας διευκολύνει στην καθημερινή χρήση του.

Με την πρώτη λοιπόν ευκαιρία ενός ξεκαθαρίσματος και αντί να ...πετάτε και να ... στριμώχνεται όπου βρεθεί λίγος ακόμα χώρος το οτιδήποτε, βεβαιωθείτε ότι πραγματικά έχετε αξιοποιήσει όλους τους διαθέσιμους χώρους του σπιτιού, αλλά και ότι οι αποθηκευτικοί σας χώροι είναι οργανωμένοι με τρόπο πραγματικά λειτουργικό κι όχι διαμορφωμένοι σε μικρές ακατάστατες ...αποθήκες.

1. Αξιοποιείστε σωστά, τα κατάλληλα για τις ανάγκες σας έπιπλα

Είτε πρόκειται για κλειστά ντουλάπια είτε για ανοιχτά έπιπλα με ράφια, εκμεταλλευθείτε πρακτικά τον σχεδιασμό και το μέγεθός τους έτσι ώστε να μην πηγαίνει χαμένος αρκετός από τον διαθέσιμο χώρο τους, όπως πολύ συχνά συμβαίνει.

Για παράδειγμα, αν οι αποθηκευτικοί σας χώροι είναι γενικά λίγοι, είναι προφανές ότι δεν έχετε την "πολυτέλεια" να γεμίσετε μια ανοιχτή βιβλιοθήκη ή ραφιέρα με διακοσμητικά και στη συνέχεια να προσπαθείτε να βρείτε που θα ...στοιβάξετε βιβλία ή άλλου είδους χρηστικά αντικείμενα.

Οι κλειστοί και όχι σε ...δημόσια θέα χώροι είναι σίγουρο ότι θα σας εξυπηρετήσουν πολύ περισσότερο, γι΄αυτό και όπου υπάρχει δυνατότητα, έστω και των υστέρων, τοποθετείστε πορτάκια σε κάποια ανοιχτά ράφια μετατρέποντάς τα σε ντουλάπια.

Τα έπιπλα που συνδυάζουν ανοιχτά και κλειστά μέρη θα σας βοηθήσουν και να τακτοποιήσετε την ...σαβούρα αλλά και να διαμορφώσετε όμορφα τον χώρο σας, που φυσικά και χρειάζεται και κάποια ανοιχτά σημεία για διακοσμητικά αντικείμενα.
Το μαγικό ...μυστικό που θα κάνει τα ντουλάπια και τα ράφια σας πρακτικά και θα τα ...υποχρεώσει να χωρέσουν τα διπλά απ΄όσα αρχικά πιστεύατε, το χώρισμα τους σε επιμέρους μικρότερες επιφάνειες.

Σ΄ένα ράφι με πολύ μεγάλο ύψος αν δεν τοποθετήσετε κάτι εξ΄ίσου ψηλό ή το γεμίσετε με αντικείμενα το ένα πάνω στο άλλο, είναι σίγουρο ότι ή μεγάλο μέρος του θα μείνει ανεκμετάλλευτο ή και κυρίως, με πολύ μεγάλη δυσκολία θα μπορείτε κάθε φορά να εντοπίσετε και να πάρετε αυτό που χρειάζεστε, απ΄ότι αν χωρίσετε αυτόν τον χώρο π.χ σε δύο διαφορετικά ράφια με ύψος προσαρμοσμένο στο ύψος των αντικειμένων που θέλετε να τοποθετήσετε σ΄αυτά. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σ΄ένα οποιοδήποτε ντουλάπι με ενιαίο εσωτερικό χώρο. Αν δεν τον χωρίσετε σε ράφια και επιμέρους επιφάνειες, είναι βέβαιο πως πολύ σύντομα θα ανοίγετε την πόρτα του με μεγάλη ...προσοχή για να μην κατρακυλήσουν όλα αυτά που μέσα του έχετε ....τακτοποιήσει.


2. Λιγότερα και μεγαλύτερα έπιπλα

Είναι ένας "κανόνας" που με μαθηματική ακρίβεια θα σας οδηγήσει πάντα στο σωστό αποτέλεσμα της αιώνιας εξίσωσης που προσπαθεί να χωρέσει όλα σας τα αντικείμενα στους διαθέσιμους χώρους σας, σε όποιο δωμάτιο του σπιτιού κι αν τον εφαρμόσετε.

Η άποψη ότι γεμίζοντας το σπίτι με μικρά και μικρότερα ντουλαπάκια και ράφια θα εξοικονομήσετε χώρο, δεν είναι παρά μια λανθασμένη εντύπωση και για να το διαπιστώσετε δεν έχετε παρά να σκεφτείτε πόσα τέτοια ράφια και ντουλαπάκια θα άδειαζαν εντελώς αν, υποθετικά, μεταφέρατε το περιεχόμενό τους π.χ στην μεγάλη ντουλάπα της κρεβατοκάμαρας. Πιθανώς και όλα....

Είτε λοιπόν πρόκειται για το καθιστικό, το υπνοδωμάτιο, την κουζίνα, το μπάνιο ή οποιονδήποτε βοηθητικό χώρο, συγκεντρώστε τα πάντα σε μεγαλύτερα έπιπλα/ντουλάπια που να διαθέτουν κλειστούς και ανοιχτούς χώρους, χωρίστε τα σε επιφάνειες προσαρμοσμένες στο μέγεθος των αντικειμένων που θέλετε να τοποθετήσετε και "στολίστε" κάποια ανοιχτά σημεία τους με διακοσμητικά αντικείμενα, ώστε και λειτουργικά και αισθητικά το αποτέλεσμα να είναι το ιδανικό.

Ειδικά σε μικρούς χώρους, μια τέτοια επιλογή θα "απελευθερώσει" την εικόνα τους από τα πολλά και μικρότερα έπιπλα που τους κάνουν να μοιάζουν περισσότεροι "κατακερματισμένοι" και ακατάστατοι.


3. Εκμεταλλευθείτε το ύψος

Μην το παίρνετε ...προσωπικά, ασυναίσθητα όλοι το κάνουμε. Αναζητώντας λύσεις με κριτήριο το βάθος και το μήκος των επίπλων που χωρούν σε κάθε σημείο, αγνοούμε εκείνες που θα μας έδινε η εκμετάλλευση του ...ύψους.

Κι όμως όπου χωρά μια χαμηλή ραφιέρα ή βιβλιοθήκη, τις πιο πολλές φορές, είναι βέβαιο ότι χωρά και μία μέχρι το ...ταβάνι.

Σ΄ένα χαμηλό κομοδίνο είναι βέβαιο ότι θα χωρέσετε πολύ λιγότερα απ΄ότι π.χ σ΄ένα έπιπλο για την ίδια χρήση με τη μορφή στενής και ψηλής ραφιέρας. Μια βιβλιοθήκη στο 1,80 θα μπορούσε να έχει και μια σειρά κλειστά ντουλάπια στο πάνω της μέρος κι ας έφτανε στο 2,20, ένα απλό γραφείο σχεδόν πάντα έχει την άνεση σε χώρο να προσαρμόσετε πάνω του μια σύνθεση/βιβλιοθήκη κλπ. κλπ.

Ακόμα και σε μια κρεμάστρα τοίχου τοποθετημένη ήδη ψηλά, πάντα υπάρχει ...παραπάνω χώρος ακόμα πιο ...ψηλά για να χρησιμοποιηθεί π.χ σαν ράφι.

Αυτή η κατά ύψος διαμόρφωση, ειδικά σε μικρούς χώρους, επίσης μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στο να "απελευθερώσει" την οπτική τους και να σας απαλλάξει από έπιπλα που ...σκουντουφλάτε πάνω τους διαρκώς. Φυσικά το να "ντύσετε" από πάνω μέχρι κάτω ένα πολύ μικρό δωμάτιο, αν δεν πρόκειται για την αποθήκη σας, με τέτοια ψηλά σκούρα έπιπλα δεν είναι το ...καλυτερότερο αλλά σίγουρα μπορείτε να βρείτε τα σωστά σημεία, έπιπλα και αποχρώσεις ώστε ούτε ο χώρος να "κλείνει" αλλά και να έχετε στο έπακρο εκμεταλλευθεί τον πραγματικά διαθέσιμο συνολικά χώρο.


4. Συρτάρια

Ενώ μπορούν να αποδειχθούν πραγματικά πολύτιμα στην προσπάθεια οργάνωσης κάθε δωματίου του σπιτιού, πολλές φορές καταλήγουν πραγματικά άχρηστα, γεμάτα ...άτσαλα και ασφυκτικά και με τίποτα απ΄όσα βρίσκονται στο εσωτερικό τους να μην είναι διαθέσιμο εύκολα την στιγμή ακριβώς που το χρειαζόμαστε χωρίς να προηγηθεί μια μικρή ...ανασκαφή.

Το μεγαλύτερο "λάθος", η άποψη ότι μας χρειάζονται ...πολλά με αποτέλεσμα να επιλέγουμε συνήθως έπιπλα με συρτάρια στενά και μικρού γενικά μεγέθους αντί για λιγότερα και πολύ μεγαλύτερα που αν χωριστούν σωστά λειτουργούν σαν μικρά πολύ εύχρηστα ντουλάπια για κάθε είδους αντικείμενα.

Χωρίστε λοιπόν τα συρτάρια με όποιον τρόπο σας είναι περισσότερο εύκολο και πρακτικό ανάλογα με τα αντικείμενα που θα τοποθετήσετε στο εσωτερικό τους, είναι ο μόνος τρόπος και να αξιοποιήσετε πραγματικά τον διαθέσιμο χώρο τους και να μένουν τακτοποιημένα.

Χρησιμοποιήστε ξύλο, χοντρό χαρτόνι, έτοιμα ειδικά χωρίσματα ή μικρότερα και μεγαλύτερα κουτιά, καλάθια κλπ. ώστε οτιδήποτε τοποθετείτε μέσα στα συρτάρια σας και σε οποιονδήποτε χώρο του σπιτιού πραγματικά να είναι τοποθετημένο και αποθηκευμένο κι όχι ...κρυμμένο ή ...πεταμένο.


5. Καλάθια - Κουτιά

Από τους καλύτερους τρόπους για να αποθηκεύετε και να τακτοποιείτε αντικείμενα όχι μόνο στο εσωτερικό των ντουλαπιών αλλά και σε ανοιχτά έπιπλα με τρόπο άκρως ...διακοσμητικό.
Ειδικά αν οι κλειστοί αποθηκευτικοί σας χώροι είναι λίγοι, τα καλάθια και τα ξύλινα κουτιά θα σας βοηθήσουν να ...βολέψετε κάθε είδους αντικείμενα με τρόπο ιδιαίτερα καλαίσθητο.

Συγκεντρώστε διαφορετικού μεγέθους καλάθια και ξύλινα κουτιά σε οποιοδήποτε σημείο υπάρχει διαθέσιμο χώρος και τοποθετήστε μέσα τους όλα εκείνα που δεν χωρούν στις ντουλάπες και τα ντουλάπια σας.

Ογκώδη αντικείμενα όπως ρούχα, τσάντες και παπούτσια εκτός σεζόν, κουβέρτες, παπλώματα, παλιά βιβλία, περιοδικά αλλά και κάθε λογής μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα θα βρουν τέλεια την θέση τους μέσα σε κουτιά και καλάθια που θα ακουμπήσετε στο πάτωμα τοποθετημένα το ένα πάνω στο άλλο. Αλλά και μικροαντικείμενα κάθε είδους θα μείνουν τακτοποιημένα αν τα τοποθετήσετε μέσα σε μικρότερα καλάθια πάνω σε βιβλιοθήκες, ραφιέρες και κάθε τύπου έπιπλα που διαθέτουν τον απαραίτητο χώρο για να τα ακουμπήσετε.


6. Ρούχα - Παπούτσια

Ίσως η πιο ...πονεμένη από τις ιστορίες τάξης και οργάνωσης στο σπίτι και πολύ λίγοι εκείνοι που, αν δεν διαθέτουν τα άπειρα τετραγωνικά σε ντουλάπες, είναι πραγματικά ευχαριστημένοι με τον τρόπο που έχουν καταφέρει να τακτοποιούν τα ρούχα και τα παπούτσια τους έτσι ώστε μπροστά τους να βρίσκονται κάθε φορά εκείνα που θέλουν να φορέσουν κι όχι ...όλα τα άλλα εκτός απ΄αυτά που ψάχνουν.

Όσο μικρότερες και λιγότερες λοιπόν οι διαθέσιμες ντουλάπες σας, τόσο πιο σωστά οργανωμένες θα πρέπει να είναι και το πρώτο και βασικό ότι σ΄αυτές θα πρέπει να έχουν θέση μόνο όσα πραγματικά χρειάζεστε ανά εποχή κι όχι ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ που ξέρετε καλά πως ούτε φέτος θα φορέσετε.

Για όσα απομείνουν μετά από ένα τέτοιο γενναίο ξεκαθάρισμα, που είναι σίγουρο ότι θα βγάλει ...εκτός αρκετά που άσκοπα πιάνουν πολύτιμο χώρο, χωρίστε την ντουλάπα σε επιμέρους σημεία με τον κατάλληλο τρόπο ώστε ρούχα κρεμασμένα, ρούχα διπλωμένα, τσάντες, παπούτσια κλπ. να καταλαμβάνουν τον λιγότερο δυνατό χώρο και κυρίως να είναι πραγματικά τακτοποιημένα, με εκείνα που χρησιμοποιείτε καθημερινά ή συχνότερα πραγματικά σε ...πρώτη ζήτηση με το που ανοίγετε την ντουλάπα σας.

Στα πολυκαταστήματα με είδη σπιτιού θα βρείτε πάρα πολλά είδη από θήκες και εξαρτήματα που θα σας βοηθήσουν στο "χώρισμα" της ντουλάπας σας, όπως και κουτιά και καλάθια όλα σε προσιτές τιμές και αν και πάλι δεν χωρούν τα πάντα με τρόπο που να μην είναι στοιβαγμένα, προτιμήστε να βγάλετε από την ντουλάπα καθημερινά ρούχα και παπούτσια χρησιμοποιώντας λύσεις ανάλογες και ταιριαστές με το γενικότερο στυλ του δωματίου.

Για παράδειγμα βρείτε τον κατάλληλο για τα γούστα σας και την συνολική διακόσμηση της κρεβατοκάμαρας "καλόγερο" για ρούχα αλλά και παπούτσια, κρύψτε πίσω από μια κομψή κουρτίνα μια επιτοίχια παπουτσοθήκη που θα φτιάξετε βιδώνοντας στον τοίχο τα ειδικά εξαρτήματα για την τοποθέτηση των παπουτσιών κλπ. κλπ.


Ένα από τα μεγαλύτερα κλασσικά λάθη που "αχρηστεύει" μεγάλο μέρος από τον συνολικό χώρο στις ντουλάπες είναι η άποψη ότι χρειάζεστε απαραιτήτως σε ολόκληρο το μήκος τους θέση για κρεμασμένα ρούχα και αυτή είναι η συνήθης διατάξη σε παλιές εντοιχισμένες ντουλάπες, όμως δεν είναι η πιο λειτουργική. Αν τέτοιας μορφής είναι η βασική ντουλάπα για τα ρούχα σας, καταργείστε αυτό το ενιαίο ....μακρυνάρι και χωρίστε τον συνολικό χώρο έτσι ώστε να υπάρχει και ο απαραίτητος χώρος για κρεμάστρες αλλά και ράφια και σημεία που θα σας βοηθήσουν να τακτοποιήσετε και όλα τα υπόλοιπα.

Εκτός από τα δικά σας ρούχα και εκείνα του ...σπιτιού είναι επίσης θέμα που θα χωρέσουν και ο συνολικός χώρος που χρειάζονται σεντόνια, πετσέτες κλπ. δεν είναι καθόλου λίγος.

Αν λοιπόν οι κανονικές ντουλάπες σας δεν επαρκούν, απλά επιστρατεύστε την ...φαντασία σας. Το σημείο κάτω από τα κρεβάτια, για παράδειγμα, είναι ιδανικό για να τοποθετήσετε είτε συρτάρια με ροδάκια που ένα οποιοδήποτε ξυλουργείο θα σας φτιάξει στις ακριβείς διαστάσεις που χρειάζεστε, είτε μεγάλα κλειστά κουτιά ή καλάθια που θα διατηρούν λευκά είδη τακτοποιημένα και καθαρά.
Αντί να στριμώχνετε τραπεζομάντηλα ή κάθε άλλου είδους "ρουχισμό" του σπιτιού σε ασφυκτικά γεμάτα ντουλάπια και συρτάρια με τρόπο που όποτε τα χρειαστείτε να είναι χιλιοτσαλακωμένα, βρείτε ένα ντουλάπι που μπορείτε εύκολα να το διαμορφώσετε έτσι ώστε να τα αποθηκεύετε κρεμασμένα κλπ. κλπ.
Τέτοιου είδους λύσεις είναι σίγουρο ότι θα σας διευκολύνουν πολύ κι αν έχετε πραγματικά απαλλαγεί από κάθε "άχρηστο", θα σας βοηθήσουν ώστε ακόμα και σε πολύ μικρούς χώρους να τακτοποιήσετε τα πάντα με τον πιο λειτουργικό τρόπο.


7. Κουζίνα

Μετά τα ρούχα και τα παπούτσια, το νο2 σημείο του σπιτιού που το να επικρατεί ο ...κακός χαμός, δυσκολεύει όσο πιθανόν δεν έχετε συνειδητοποιήσει την καθημερινότητά σας μέσα στο σπίτι, ειδικά αν δεν είστε από τους τυχερούς που η κουζίνα τους έχει τις διαστάσεις μικρού ...γηπέδου.

Περισσότερο κι απ΄όσο ισχύει για τα κάθε είδους αντικείμενα, τα ρούχα και τα παπούτσια βασική και απαραίτητη και στην κουζίνα σας μια ιεράρχηση σε είδη καθημερινής χρήσης, εκείνα που σπανιότερα χρησιμοποιείτε και κάποια σίγουρα ...άχρηστα. Αφού λοιπόν κατ΄αρχήν απαλλαγείτε απ΄όσα δεν χρησιμοποιείτε, στα χαμηλά σημεία διατηρείστε εκείνα τα σκεύη και αντικείμενα που σας χρειάζονται σε καθημερινή βάση, αποφεύγοντας κλασσικά "λάθη" σ΄αυτού του τύπου τον διαχωρισμό. Για παράδειγμα, μερικοί έχουν την ...παράξενη αντίληψη, ότι η σωστή θέση για τις κατσαρόλες και τα ταψιά είναι κάπου ...ψηλά.

Αποτέλεσμα και επειδή δεν είναι και το βολικότερο να επιστρατεύετε σκάλες και σκαμνάκια για να τα βρείτε αλλά και για να αποθηκεύσετε τα σκεύη που σας χρειάζονται για το καθημερινό σας μαγείρεμα, να βρίσκονται όλα σε ...δημόσια θέα πάνω στον πάγκο ή μέσα στον φούρνο της κουζίνας που όταν χρειαστεί να ανάψει πρέπει να προηγηθεί ...μετακόμιση κλπ. κλπ. Ξεχωρίζοντας λοιπόν τα είδη και σκεύη που χρησιμοποιείτε συχνά κάντε το ανεξαρτήτως μεγέθους και είτε αυτό αφορά τα καθημερινά πιάτα και ποτήρια, είτε την χύτρα, είτε τα βιβλία μαγειρική σας, τοποθετήστε αυτά σε χαμηλά σημεία και όλα τα υπόλοιπα σε ψηλότερα ντουλάπια.

Αν τα κλειστά ντουλάπια σας δεν επαρκούν για όλα, βρείτε το κατάλληλο "ανοιχτό" σημείο, είτε με την μορφή ενός επίπλου είτε εκμεταλλευόμενοι την επιφάνεια των τοίχων και με την χρήση των κατάλληλων εξαρτημάτων για να τοποθετήσετε καθημερινής χρήσης σκεύη και αντικείμενα ώστε να είναι κάθε φορά διαθέσιμα, χωρίς να ανοιγοκλείνετε ντουλάπια και να ψάχνετε διαρκώς.
Καθημερινά σερβίτσια, κούπες, ποτήρια, κουτάλες, πετσέτες, μπαχαρικά, βάζα για ζάχαρη και καφέ κλπ. κλπ. μπορούν θαυμάσια να συγκεντρωθούν σ΄ένα τέτοιο σημείο και να απελευθερώσουν χώρο στα ντουλάπια σας ενώ ταυτόχρονα, αν το κάνετε πετυχημένα, θα προσθέσουν και διακοσμητικούς ...πόντους στην συνολική όψη της κουζίνας σας.

Το ίδιο βολικά και τα μεγάλα σε βάθος και μήκος συρτάρια που είναι σίγουρο ότι με την σωστή οργάνωση του εσωτερικού τους, θα χωρέσουν πολύ πιο άνετα σκεύη και αντικείμενα που σε κάποιο ντουλάπι θα καταλάμβαναν πολύ περισσότερο χώρο, αλλά κι ένα μεγάλο ντουλάπι/τροφοθήκη που θα χωρέσει οτιδήποτε από αναλώσιμα και τρόφιμα βρίσκεται εκτός ψυγείου.

Είναι προτιμότερο να διαθέτετε μερικά λιγότερα μικρότερου μεγέθους ντουλάπια και στη θέση τους να τοποθετήσετε μια τέτοια μεγάλη ντουλάπα, που με την σωστή αξιοποίηση και οργάνωση του χώρου της θα σας βοηθήσει να ξέρετε που βρίσκεται το κάθε τι, αντί να ψάχνετε αλλού για τα μακαρόνια, αλλού για το λάδι, αλλού για το αλάτι ή να χρειάζεται να ανοιγοκλείσετε δέκα διαφορετικά ντουλάπια για να δείτε αν έχετε ή όχι αλεύρι...

To γνωστό ντουλάπι ...κάτω από τον νεροχύτη, αν φυσικά δεν τρέχει το σιφόνι και μια επίσης ...γνωστή λεκανίτσα δεν καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του :), είναι ένας από τους χώρους που σε ελάχιστες κουζίνες αξιοποιείται σωστά αναλογικά με το καθόλου μικρό του μέγεθος.

Είναι το ιδανικό σημείο για να αποθηκεύσετε κάθε είδους απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού, σακούλες κλπ. κλπ. αρκεί να το κάνετε με τρόπο που πραγματικά θα βρίσκετε κάθε φορά αυτό που σας χρειάζεται και ...όχι το ντουλάπι κάτω από τον νεροχύτη δεν είναι το καταλληλότερο μέρος για τον σκουπιδοτενεκέ, παρ΄όλο που οι περισσότερες σύγχρονες εντοιχισμένες κουζίνες αυτό προτείνουν. Τα σκουπίδια μέσα στον χώρο της κουζίνας, εκτός φυσικά κι αν πρόκειται για κάδο με καθαρά προς ανακύκλωση απορρίμματα, είναι μια επιλογή πέρα και εκτός από κάθε κανόνα βασικής υγιεινής, ειδικά αν δεν συνηθίζετε να τα αδειάζετε καθημερινά και περιμένετε πριν το κάνετε να γεμίσει ο κάδος και ο χώρος ...μυρωδιές και μικρόβια.


8. Παιδικά δωμάτια

Tα παιδιά, γενικά, έτσι κι αλλιώς δεν ...φημίζονται για την αγάπη τους στην ...τάξη και την οργάνωση κι ας πιστεύετε εσείς κάθε φορά που μπαίνετε στο δωμάτιό τους ότι τα δικά σας και μόνο έχουν την ικανότητα, σε μηδέν χρόνο, να μετατρέπουν τον χώρο τους σε ...βομβαρδισμένο τοπίο.

Χωρίς λοιπόν υστερισμούς και παράλογες απαιτήσεις, ανάλογα φυσικά και με την ηλικία τους, δύο είναι τα μοναδικά πράγματα που μπορείτε και χρειάζεται να κάνετε. Να τα εκπαιδεύσετε από πολύ μικρά ώστε να μην αναπτύξουν αυτήν την τάση ...ρακοσυλλέκτη που ταλαιπωρεί πολλούς ενήλικες στην προσπάθεια να οργανώσουν τους χώρους τους και να κάνετε τους χώρους αποθήκευσης και τακτοποίησης στα παιδικά δωμάτια περισσότερο ...ελκυστικούς οπτικά.

Ρούχα, βιβλία, παιχνίδια που καταστράφηκαν τα πετάμε κι όσα πάλιωσαν και δεν τα χρησιμοποιούμε πια, τα χαρίζουμε σε άλλα παιδιά, που δεν έχουν την δυνατότητα να τα αγοράσουν. Αν κατορθώσετε τα παιδιά σας να λειτουργούν μ΄αυτό το σκεπτικό για όλα τους τα είδη, έχετε ήδη ...επιβάλλει μια στοιχειώδη τάξη στα δωμάτιά τους ενώ ταυτόχρονα τα έχετε εφοδιάσει με πολύ πιο σημαντικές αξίες και αρχές από εκείνες της ...οργάνωσης και της ...τακτοποίησης.

Δημιουργείστε αποθηκευτικούς χώρους με φαντασία και χρώμα, εκμεταλλευθείτε όσο γίνεται περισσότερο τις επιφάνειες των τοίχων με ράφια, κρεμάστρες, ή ειδικές κατασκευές, ώστε να αποφύγετε τα πολλά έπιπλα που θα στερήσουν πολύτιμο ελεύθερο χώρο για παιχνίδι.

Φροντίστε στα σημεία αυτά τα παιδιά να έχουν πρόσβαση με άνεση και ασφάλεια, βοηθήστε τα, στην αρχή να τακτοποιούν το δωμάτιο και να μαζεύουν τα πράγματά τους.

Όσο κι αν αρχικά δεν συνεργάζονται συνεχίστε να επιμένετε να συγυρίζετε μαζί, υπό τύπο παιχνιδιού, αλλά αρνηθείτε να ψάξετε εσείς για όσα κάθε φορά δεν βρίσκουν, υποχρέωνοντάς τα έτσι να τακτοποιούν στην θέση τους παιχνίδια, βιβλία αλλά και ρούχα για την δική τους ευκολία.

Χρησιμοποιείστε μεγάλα καλάθια ή κουτιά για τα παιχνίδια τους, πολύχρωμες ραφιέρες σε ιδιαίτερα σχήματα, επιτοίχιες συνθέσεις πάνω από το γραφείο τους για χαρτιά και μικροαντικείμενα, κρεμάστρες τοίχου σε παιδικά σχέδια και μια κλειστή ντουλάπα που επίσης θα οργανώσετε έτσι ώστε τα παιδιά να παροτρύνονται από το χρώμα και την παιδική της γενικά ...ατμόσφαιρα να την χρησιμοποιούν.

9. Μικροαντικείμενα

Το να βρείτε την πιο πρακτική θέση για διάφορα μικρά αντικείμενα μέσα στο σπίτι, πολλές φορές αποδεικνύεται περισσότερο δύσκολο απ΄όσο να τακτοποιήσετε οτιδήποτε άλλο.

Και φυσικά εκείνα είναι που διαρκώς ..."χάνονται". Τα κλειδιά, τα γυαλιά, μια καρφίτσα, μια βελόνα, ένα λαστιχάκι, το ψαλίδι, ένα στυλό, το σελοτέιπ, το αγαπημένο σας κραγιόν, ένα παυσίπονο είναι ελάχιστα μόνο απ΄όλα εκείνα που σχεδόν ποτέ δεν τα βρίσκετε αμέσως την στιγμή που τα χρειάζεστε και μην αισθάνεστε καθόλου μόνοι, συμβαίνει και στις ...καλύτερες και πιο οργανωμένες ....οικογένειες.

Τα συρτάρια με χωρίσματα, είναι από τους πιο πρακτικούς τρόπους αποθήκευσης και τακτοποίησης τέτοιου είδους μικροαντικειμένων όπως και τα κλειστά κουτιά ή καλάθια που θα ομαδοποιήσετε το περιεχόμενό τους, ανάλογα με το είδος του.

Π.χ τοποθετείστε σε τέτοια συρτάρια, κουτιά ή καλάθια, τα είδη ραπτικής, είδη γραφείου, μικροεργαλεία, φάρμακα, τα υλικά και τα εργαλεία που χρησιμοποιείται για κάποιο χόμπυ σας κλπ.

Κάντε το ίδιο για τα καλλυντικά σ΄ένα συρτάρι του μπάνιου ή του υπνοδωματίου όπως και τα κοσμήματα ή ανάλογα με το πως σας βολεύει για το κάθε είδος αντικειμένων, αναζητείστε στην αγορά ειδικές θήκες και εξαρτήματα που θα σας βοηθήσουν αλλά και περισσότερο πρωτότυπες ιδέες και λύσεις, που εκτός από χρηστικά θα λειτουργήσουν στους χώρους σας και διακοσμητικά και χωρίς να ξεχνάτε πως σημαντικότερο από το που θα βάλετε αυτά τα μικροαντικείμενα είναι να τα ...επιστρέφετε στην θέση τους μετά από κάθε χρήση, διαφορετικά είναι θέμα χρόνου να βρεθούν και πάλι πεταμένα δεξιά κι αριστερά και ...χαμένα κάπου μέσα στο σπίτι.


10. Αποθηκεύστε και τακτοποιήστε με ...στυλ και φαντασία

Σίγουρα ο πιο απλός τρόπος και εκείνος που θα σας εξοικονομούσε τον περισσότερο χώρο, είναι να τακτοποιούσατε τα πάντα περιμετρικά των τοίχων, πάνω σε ράφια ...dexion.

Επειδή όμως μιλάμε για το σπίτι σας κι όχι για μια αποθήκη, ώστε το μοναδικό ζητούμενο να είναι πως θα χωρέσουν και πως θα τακτοποιηθούν τα πάντα αλλά και αυτό να γίνει με τρόπο καλαίσθητο, αφήστε την φαντασία σας να ...κατασκευάσει λύσεις που χρηστικά σε τίποτα δεν θα υστερούν από μια σειρά κοινά ράφια ή μια απλή ντουλάπα, αλλά αισθητικά θα είναι κατά πολύ ανώτερες.

Είτε λοιπόν πρόκειται για τα ρούχα σας, τα βιβλία σας, τα καλλυντικά, τα κοσμήματα, τα παιχνίδια των παιδιών, τα δικά σας πιάτα ή εκείνα του ...σκύλου κι όσο μικρό κι αν είναι το σπίτι, να θυμάστε ότι υπάρχει πάντα και για όλα όχι μόνο το κατάλληλο σημείο για να τοποθετηθούν, αλλά και ο ιδανικός τρόπος.

Σε εσάς δεν απομένει παρά να τα βρείτε και θα τα καταφέρετε σίγουρα, αρκεί να ασχοληθείτε λίγο παραπάνω μ΄αυτό που συνηθίζουμε να λέμε "καθημερινότητα" μέσα στο σπίτι και που πολλές φορές η ομορφιά ή η ασχήμια της, η ευκολία ή η δυσκολία της, δεν εξαρτάται παρά μόνο από μερικές λεπτομέρειες και από το αληθινό μας ενδιαφέρον όχι τόσο για το ίδιο το σπίτι και τα αντικείμενα, όσο για την ποιότητα αυτής ακριβώς της καθημερινότητάς μας μέσα σ΄αυτό.....

Ο Έλληνας ζωγράφος του Καπιτωλίου



Ο Έλληνας ζωγράφος του Καπιτωλίου καταγόταν από τα Φιλιατρά της Μεσσηνίας, όπου είχε γεννηθεί ο πατέρας του Σταύρος Μπρουμίδης, ενώ η μητέρα του Άννα Μπιανκίνι ήταν Ιταλίδα. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ο Κωνσταντίνος Μπρουμίδης, ως γιος έλληνα πολίτη που γεννήθηκε στο εξωτερικό, πολιτογραφήθηκε και αυτός Έλληνας. Μεγάλωσε στη Ρώμη, φοίτησε στην Academia di San Lucca όπου και δέχτηκε την επίδραση μεγάλων καλλιτεχνών.

Σπούδασε ζωγραφική κοντά στον Baron Camuccini και γλυπτική με τους Canova και Thorwaldsen. Έμαθε τη μέθοδο «φρέσκο» και «secco» και εξοικειώθηκε αποκτώντας μεγάλη εμπειρία στις διορθώσεις των φθαρμένων από τον χρόνο αριστουργημάτων του Ραφαέλο.

Στις 18 Σεπτεμβρίου του 1852 ο Κων/νος Μπρουμίδης έφθασε στη Νέα Υόρκη, η οποία ήδη αποτελούσε σημαντικό οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο. Εκεί, η μεγαλοφυΐα και το ταλέντο του συνάντησαν εύφορο έδαφος και αναδείχτηκε σύντομα σε τόσο σημαντικό ζωγράφο, ώστε τρία χρόνια αργότερα, το 1855, να αναλάβει τον εξωραϊσμό του Καπιτωλίου.

Επρόκειτο για ύψιστη τιμή, δεδομένου ότι το Καπιτώλιο θεωρείται το πλέον μεγαλοπρεπές κτήριο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, στεγάζει τη Βουλή και τη Γερουσία και συμβολίζει για τους Αμερικανούς τις έννοιες της Δημοκρατίας και του Συντάγματος. Το γεγονός ότι ήταν ελληνικής καταγωγής και κατάφερε να βάλει τη σφραγίδα του σε ένα κτήριο μεγάλης συμβολικής αξίας για την χώρα που τον υποδέχτηκε και τον αναγνώρισε, προσδίδει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο έργο του.

Πηγή Κωνσταντίνος Μπρουμίδης | ΜΕΡΟΠΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
http://meropitopik.blogspot.gr/2011/02/blog-post_23.html

άρνηση


 
άρνηση

τα βουνά είναι οι ώμοι των ανδρών
του κάτω κόσμου
οι λόφοι είναι τα στήθη των γυναικών
με τους ξοδεμένους έρωτες
κι η αστροφεγγιά συμπληρώνεται
από ιδέες που δεν βρήκαν κλαδί
για να κουρνιάσουν

κάθε βράδυ χώνεται
στα στήθη της ιστορίας
κι επιστρέφει το πρωί
με μάτια κόκκινα
με χέρια παράλυτα
με σωθικά σκαμμένα
χάραξε μια άρνηση στον πάγο της επιβολής
και μπήκε στα πνευμόνια του παγωμένου αέρα
με τις νηστικές αρκούδες
και τους λαβωμένους λύκους της θλίψης
να ουρλιάζουν ασταμάτητα

έξω από το σταθμό των γεγονότων
με τη φτερούγα της αγωνίας διπλωμένη
και τη γεύση της απογοήτευσης πικρή ρωτά
-ήρθε
παίρνει πάντα την ίδια απάντηση

ξεμακραίνει μασουλώντας την άρνηση
μέχρι να βασιλέψει ο πόνος
να φανούν στον ορίζοντα
οι ώμοι των ανδρών
τα στήθη των γυναικών
και να βουλιάξουν όλα στο σκουσμάρι του ανέφικτου

Αντρέ Μπρετόν

 

AndreBreton.jpgO Αντρέ Μπρετόν (19 Φεβρουαρίου 1896-28 Σεπτεμβρίου 1966) ήταν σημαντικός Γάλλος λογοτέχνης. Ποιητής και δοκιμιογράφος, είναι ο κυριότερος θεωρητικός του υπερρεαλισμού και ίσως η σημαντικότερη μορφή του. Είναι ουσιαστικά η προσωποποίηση του λεγόμενου ορθόδοξου υπερρεαλισμού.
Ο Αντρέ Μπρετόν γεννήθηκε στις 19 Φεβρουαρίου του 1896 στο Τινσεμπραί (Tinchebray, νομός Όρν) της Νορμανδίας. Σπούδασε Ιατρική και Ψυχιατρική στο Παρίσι λίγο πριν επιστρατευθεί το 1915 λόγω του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Αποσπασμένος σε διάφορα νευροψυχιατρικά κέντρα, μυήθηκε την εποχή εκείνη στο έργο του Σίγκμουντ Φρόυντ, το οποίο τότε, ήταν πολύ λίγο γνωστό στη Γαλλία. Το 1916, συνάντησε στο νοσοκομείο της Ναντ τον συγγραφέα Ζακ Βασσέ, ο οποίος άσκησε σημαντική επίδραση πάνω του. Τον επόμενο χρόνο, γνωρίστηκε ακόμα με τον επίσης ασκούμενο ιατρό Λουί Αραγκόν καθώς και με τον σημαντικό ποιητή Γκιγιώμ Απολλιναίρ, μέσω του οποίου ήρθε σε επαφή και με τον Φιλίπ Σουπώ. Το 1919 ήταν η χρονιά που ο Μπρετόν δημοσίευσε την πρώτη του ποιητική συλλογή Ενεχυροδανειστήριο. Παράλληλα, ξεκίνησε μαζί με τους Λουί Αραγκόν και Φιλίπ Σουπώ, τη λογοτεχνική επιθεώρηση Litterature (Λογοτεχνία). Από την άνοιξη μέχρι το καλοκαίρι του 1919, έγραψε σε συνεργασία με τον Σουπώ μια σειρά από κείμενα χρησιμοποιώντας την μέθοδο της αυτόματης γραφής, τα οποία αποτέλεσαν τελικά το βιβλίο Τα Μαγνητικά Πεδία (Champs magnetiques), που κυκλοφόρησε στις 30 Μαΐου του 1920. Το έργο αυτό, αποτέλεσε ένα πρώτο δείγμα αυτού που αργότερα ονόμασε ο Μπρετόν γνήσιος ψυχικός αυτοματισμός αναφερόμενος στο κίνημα του υπερρεαλισμού και προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις παρατηρήσεις του, ως ασκούμενος γιατρός, πάνω στη γλώσσα που χρησιμοποιούσαν οι τρόφιμοι των ψυχιατρικών κλινικών. Το 1921 συνάντησε επίσης τον Σίγκμουντ Φρόυντ στη Βιέννη και ήρθε σε πιο στενή επαφή με τις θεωρίες του ενώ σημαντική επίδραση άσκησαν και οι μελέτες του ψυχιάτρου Πιέρ Ζανέ (1859-1947) και ιδιαίτερα το έργο του Ο ψυχολογικός αυτοματισμός (1889). Την περίοδο 1919-1921 συμμετείχε στις αρχικές εκδηλώσεις του κινήματος του ντανταϊσμού στο Παρίσι. Τελικά, διαφώνησε με τον Τριστάν Τζαρά (πρωτεργάτη του κινήματος) κατά την αποτυχημένη απόπειρα του Συνεδρίου για τον καθορισμό των κατευθύνσεων και την άμυνα του σύγχρονου πνεύματος, το οποίο διεξήχθη στις 30 Μαρτίου του 1922 και προκάλεσε αντιφατικές αντιδράσεις. Τον Απρίλιο του 1922, ο Μπρετόν αποκήρυξε δημόσια τους ντανταϊστές, μετά από σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Litterature. Την απόφαση αυτή ακολούθησαν και αρκετοί από τους συνεργάτες του στην Litterature. Υπερρεαλισμός
Μετά την διάρρηξη των σχέσεων του με την ομάδα των ντανταϊστών, o Μπρετόν οργάνωσε την πρώτη υπερρεαλιστική ομάδα ενώ στις 15 Οκτωβρίου του 1924 κυκλοφόρησε το Μανιφέστο του Υπερρεαλισμού, ένα από τα σημαντικότερα κείμενα του κινήματος, το οποίο σηματοδότησε την έναρξη του ως οργανωμένο καλλιτεχνικό κίνημα στη βάση συγκεκριμένων θεωρητικών αρχών. Στην οδό Γκρενέλ του Παρισιού, λειτούργησε επίσης το Γραφείο Υπερρεαλιστικών Ερευνών. Το Δεκέμβριο του 1924 ο Μπρετόν ίδρυσε επιπλέον ένα νέο λογοτεχνικό περιοδικό της υπερρεαλιστικής ομάδας, υπό τον τίτλο Η Υπερρεαλιστική Επανάσταση (La Revolution Surrealiste), η έκδοσή του οποίου σταμάτησε το 1929.
Τον Ιανουάριο του 1927, ο Μπρετόν προσχώρησε στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Γαλλίας, μία απόφαση που ταυτιζόταν με την γενικότερη ανάγκη σύνδεσης του υπερρεαλιστικού κινήματος με κοινωνική και πολιτική δράση. Τον επόμενο χρόνο, κυκλοφόρησε το βιβλίο του Ο Υπερρεαλισμός και η ζωγραφική, έργο που περιλάμβανε δοκίμια του Μπρετόν για τη ζωγραφική αλλά και κείμενα για πολλούς υπερρεαλιστές καλλιτέχνες. Στα επόμενα χρόνια και μέχρι το 1965, ο Μπρετόν εμπλούτιζε το συγκεκριμένο έργο με πρόσθετα κείμενα ενώ σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά θεωρητικά κείμενα για την υπερρεαλιστική ζωγραφική. Στις 15 Δεκεμβρίου του 1929 δημοσιεύτηκε το Δεύτερο Μανιφέστο του Υπερρεαλισμού, όπου ο Μπρετόν αναφέρεται στην δράση του κινήματος και τις μελλοντικές επιδιώξεις του. Με αφορμή το δεύτερο αυτό μανιφέστο, δώδεκα πρώην μέλη του υπερρεαλισμού εξέδωσαν τον Ιανουάριο του 1930 ένα κείμενο κατά του Μπρετόν, με τον τίτλο Ένα πτώμα (Un cadavre). Τον Ιούλιο του 1930, ίδρυσε το νέο περιοδικό του υπερρεαλισμού Ο Υπερρεαλισμός στην υπηρεσία της Επανάστασης, με κύριο στόχο την σύνδεση του ποιητικού έργου με την πολιτική. Την ίδια περίπου περίοδο, δημοσιεύτηκε η Άμωμος Σύλληψη, σε συνεργασία με τον ποιητή Πωλ Ελυάρ. Το βιβλίο αυτό, είναι το μοναδικό, ως σήμερα, που περιέχει ένα δοκίμιο αποτίμησης του λεκτικού παραληρήματος διαφόρων κατηγοριών φρενοβλαβών. Σύμφωνα με τους συγγραφείς, η υστερία αποτελεί την "πιο μεγάλη ποιητική ανακάλυψη του τέλους του [19ου] αιώνα". Το 1932 επήλθε η ρήξη των σχέσεων του Μπρετόν με τον Λουί Αραγκόν, με αιτία την δημοσίευση ενός ποιήματος του τελευταίου, και ορισμένων στίχων του που στρέφονταν επιθετικά εναντίον πολιτικών προσώπων. Ο Μπρετόν υπερασπίστηκε το δικαίωμα του Αραγκόν να εκφράζεται ελεύθερα, ωστόσο αντιτάχθηκε στις προθέσεις του Αραγκόν, ο οποίος δυσαρεστημένος από το γεγονός διαχώρισε τον εαυτό του από τις θέσεις των υπερρεαλιστών. Στις 26 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, ακολούθησε η έκδοση του βιβλίου Τα συγκοινωνούντα δοχεία ενώ λίγους μήνες αργότερα ξεκίνησε η έκδοση της επιθεώρησης Μινώταυρος, επίσημο όργανο του υπερρεαλισμού, της οποίας ο Μπρετόν αποτελεί βασικό στέλεχος. Τον Φεβρουάριο του 1934, υπέγραψε μαζί με άλλες προσωπικότητες, την διακήρυξη με τίτλο Κάλεσμα σε Αγώνα (Appel a la lutte), μέσα από την οποία καλούνταν όλοι οι διανοούμενοι σε ένα κοινό σχέδιο δράσης ενάντια στον ανερχόμενο φασισμό στην Ευρώπη. Τον επόμενο χρόνο, επισκέφτηκε τις Καναρίους Νήσους με αφορμή τη Διεθνή Υπερρεαλιστική Έκθεση που οργανώθηκε εκεί ενώ επισημοποιήθηκε και η ρήξη του με το Κομμουνιστικό Κόμμα της Γαλλίας, μέσα από την διακήρυξη Για τον καιρό που οι υπερρεαλιστές είχαν δίκιο (Du temps que les surrealistes avaient raison), στην οποία ο Μπρετόν κατήγγειλε μεταξύ άλλων τον κομφορμισμό που επέβαλε το κόμμα στα μέλη του, καθώς και τις βιαιοπραγίες του σταλινικού καθεστώτος. Οι συνθήκες που οδήγησαν στη ρήξη του με το Κομμουνιστικό Κόμμα περιήλθαν και στο βιβλίο Πολιτική θέση του Υπερρεαλισμού, που εκδόθηκε το Νοέμβριο του 1935. Το Μάιο του 1938 ο Μπρετόν επισκέφτηκε το Μεξικό, όπου συνάντησε τον Λέον Τρότσκι, με τον οποίο συνέταξε στις 25 Ιουλίου, ένα κείμενο με τον τίτλο Για μία ανεξάρτητη επαναστατική τέχνη. Το κείμενο υπογράφτηκε τελικά από τον Μπρετόν και τον Μεξικανό ζωγράφο Ντιέγκο Ριβέρα. Παράλληλα, κατά την διαμονή του στο Μεξικό, ο Μπρετόν έδωσε μία διάλεξη στο πανεπιστήμιο της πόλης του Μεξικό, η οποία συνοδεύτηκε και από την προβολή της ταινίας Ανδαλουσιανός σκύλος του Λουίς Μπουνιουέλ. Το 1938 επέστρεψε στο Παρίσι και ίδρυσε την γαλλική επιτροπή της F.I.A.R.I (Διεθνή Ομοσπονδία της Ανεξάρτητης Επαναστατικής Τέχνης). Το 1940 ο Μπρετόν ολοκλήρωσε την Ανθολογία του Μαύρου Χιούμορ, η οποία όμως δεν δημοσιεύτηκε άμεσα λόγω λογοκρισίας. Την επόμενη χρονιά, ο Μπρετόν επισκέφτηκε την Αμερική. Κατά την παρουσία του εκεί, ίδρυσε μαζί με τους Μαρσέλ Ντυσάν, Νταίηβιντ Χαιρ και Μαξ Ερνστ, το περιοδικό VVV. Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του υπερρεαλισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμμετείχε μεταξύ άλλων στην Διεθνή Έκθεση του υπερρεαλισμού στη Νέα Υόρκη (1942) ενώ σημαντική ήταν και η ομιλία του στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Yale με θέμα "Η Θέση του υπερρεαλισμού ανάμεσα στους δύο πολέμους". Το 1945 πραγματοποίησε ταξίδι στην Αριζόνα και το Νέο Μεξικό, ειδικότερα στις ιδιαίτερες περιοχές των Ινδιάνων. Επέστρεψε στο Παρίσι το 1946 όπου οργάνωσε μία νέα υπερρεαλιστική ομάδα καθώς και μεγάλες διεθνείς ομαδικές εκθέσεις του υπερρεαλισμού. Το διάστημα 1948-1949 υποστήριξε το διεθνιστικό και ειρηνιστικό κίνημα Πολίτες του Κόσμου (Citizens of the World) του Γκάρυ Νταίηβις, ενώ παράλληλα αντιτάχθηκε δημόσια με πλήθος κειμένων του, τόσο στον κομμουνισμό όσο και στον υπαρξισμό. Τελευταία χρόνια
Στα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια της ζωής του, ο Μπρετόν έγραψε πολλά κείμενα ως προλόγους σε βιβλία άλλων συγγραφέων ή για καταλόγους εκθέσεων ζωγράφων. Το 1957 εξέδωσε την μελέτη Η Μαγική Τέχνη, προϊόν συνεργασίας με τον ποιητή και ιστορικό τέχνης Ζεράρ Λεγκράντ. Τον ίδιο χρόνο, εκδόθηκε και η τελευταία του ποιητική συλλογή με τον τίτλο Αστερισμοί (Constellations), αποτελούμενη από είκοσι δύο πεζά ποιήματα που συνοδεύονταν από ισάριθμα έργα του Χουάν Μιρό. Ο Μπρετόν έπασχε από χρόνιο άσθμα και η υγεία του επιδεινώθηκε το καλοκαίρι του 1966. Στις 27 Σεπτεμβρίου εισήχθη σε νοσοκομείο λόγω μίας έντονης κρίσης δύσπνοιας, και την επόμενη μέρα εξέπνευσε. Στον τάφο του, υπάρχει χαραγμένη η επιγραφή "Αναζητώ το χρυσάφι του χρόνου". Το ατελιέ του στην οδό Φονταίν διατηρείται ως σήμερα χάρη στις προσπάθειες της τρίτης συζύγου του Μπρετόν. Το 2003 το αρχείο του πωλήθηκε σε ιδιώτες, μετά από άρνηση της Γαλλικής κυβέρνησης να αποκτήσει την προσωπική συλλογή του.
Βιβλιογραφία
Masque d'André Breton par René Iché
Δοκίμια

Το Μανιφέστο του Σουρρεαλισμού (1924)
Σουρρεαλισμός και ζωγραφική (1928)
Δεύτερο Μανιφέστο (1929)
Ανθολογία του Μαύρου Χιούμορ (1940)
Προλεγόμενα για ένα τρίτο Μανιφέστο (1942)
Ωδή στον Σαρλ Φουριέ (1946)

Πεζά, ποίηση

Τα Μαγνητικά Πεδία (1919)
Nadja (1928-1963)
Άμωμος Σύλληψη (1930)
Αρκάνα 17 1944
Τα Συγκοινωνούντα δοχεία (1932)
Point du jour (1934)
L’Amour fou (1937)
Poèmes (1948)
http://el.wikipedia.org/wiki/Αντρέ_Μπρετόν

Δώστε νέα χρήση


 Δώστε νέα χρήση σε παλιά αντικείμενα
Δώστε,doste
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Πολλοί άνθρωποι έχουν τη συνήθεια να ... δένονται με τα αντικείμενα και να δυσκολεύονται να τα αποχωριστούν ακόμα κι όταν έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα κατά το οποίο αυτά τους είναι χρήσιμα. Ανήκετε μήπως κι εσείς σ 'αυτή την κατηγορία? Αν συγκεντρώνετε αντικείμενα που δεν χρειάζεστε πλέον, αλλά λυπάστε να τα πετάξετε, ε, τότε ναι ανήκετε σ' αυτή την κατηγορία! Με δεδομένο ότι το προϋπολογισμός των περισσοτέρων είναι περιορισμένο αυτή την εποχή, σ 'αυτό το τεύχος αποφασίσαμε να σας παρουσιάσουμε πρακτικές και συμφέρουσες συμβουλές για το πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε "άχρηστα" αντικείμενα για να δημιουργήσετε νέα. Δίσκοι σερβιρίσματος Έχετε πιάτα, κούπες και ποτήρια από παλιότερα σερβίτσια σας που δεν χρησιμοποιείτε? Αν ναι, τότε δεν έχετε παρά να τους δώσετε ξανά ... πνοή χρησιμοποιώντας τα για το σερβίρισμα γλυκών και φρούτων. Συγκεντρώστε 3 πιάτα και 2 ποτήρια ή κούπες. Τοποθετώντας ως βάση το μεγαλύτερο πιάτο τοποθετήστε εναλλάξ πιάτο - ποτήρι / κούπα και κολλήστε τα. Τα πιάτα να είναι τοποθετημένα από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο. Προσοχή: Για να αποφύγετε τη χρήση επιπλέον κόλλας, βάλτε κόλλα μόνο περιμετρικά στο στόμιο έκαστου ποτηριού ή κούπας. Συμβουλή: Αφήστε την κατασκευή ένα βράδυ να στεγνώσει η κόλλα και να δέσει. Σουπλά / Πυροστιά από φελλό Οι φελλοί δεν βοηθούν μόνο στο να μην χύνεται το κρασί και να μην λεκιάζει το τραπεζομάντηλο, μπορούν να προστατέψουν και τον πάγκο της κουζίνας σας από καυτές κατσαρόλες και τηγάνια. Πώς? Φτιάχνοντας πυροστιά ή σουπλά από φελλούς. Χρειάζεστε περίπου 50 φελλούς ίδιου ύψους (αν και ο αριθμός των φελλών ποικίλει ανάλογα με το μέγεθος της πυροστιάς που θέλετε να φτιάξετε) που θα τους τοποθετήσετε κάθετα σε σχήμα κύκλου πάνω από μια παλιά εφημερίδα ή χαρτί και θα τους κολλήσετε. Κατόπιν περάστε γύρω τους ένα μεταλλικό σύρμα για μεγαλύτερη σταθερότητα και η πυροστιά σας είναι έτοιμη. Φτιάξτε σκληρά σφουγγάρια Την επόμενη φορά που θα αγοράσετε πορτοκάλια, κρεμμύδια, λεμόνια ή πατάτες σε πλαστική συσκευασία - δίχτυ μην πετάξετε το περιτύλιγμα. Πλύντε το και τοποθετήστε το γύρω από το κλασσικό σας κίτρινο σφουγγάρι. Κόψτε το επιπλέον πλαστικό κι αφήστε μόνο ένα κομμάτι επαρκές ώστε να το δέσετε με χοντρή κλωστή ή σπάγκο. Έτσι το επενδυμένο σφουγγάρι σας όχι μόνο διαρκεί περισσότερο, αλλά γίνεται ακόμα πιο δυνατό στο τρίψιμο σκληρών βρομιών. Κουβέρτα από πασμίνες Πάλιωσαν οι πασμίνες σας ή τα χρώματά τους είναι ξεπερασμένα? Μετατρέψτε τα σε κουβερτάκι! Επιλέξτε 6-7 φουλάρια, πασμίνες ή κασκόλ - το υλικό και η ύφανσή τους δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, τα χρώματα θα 'ταν καλό να ταιριάζουν για ένα όμορφο αποτέλεσμα. Κόψτε τα ώστε να είναι ισομήκη. Κατόπιν τοποθετήστε τα το ένα δίπλα στο άλλο και ενώστε τα ράβοντάς τα κατά μήκος, ή πηγαίνετέ τα σε μία μοδίστρα να σας τα ράψει. Έτσι έχετε ένα κουβερτάκι που μπορείτε π.χ. να χρησιμοποιείτε όταν ξαπλώνετε στον καναπέ. Φυσική αρωματοθεραπεία Κρυολογήσατε? Δοκιμάστε να κρεμάσετε ένα ματσάκι ευκάλυπτο (πωλείται σε φυτώρια, σε ανθοπωλεία και στη λαϊκή) στη μεταλλική βάση απ 'όπου κρέμεται η κουρτίνα του ντους. Ο ατμός και η ζέστη βοηθούν ώστε να ενεργοποιηθούν τα αιθέρια έλαια του ευκαλύπτου, τα οποία εκτός του ότι κάνουν το μπάνιο σας να ευωδιάζει βοηθούν και στην αποσυμφόρηση της μύτης. Ευωδίας συνέχεια! Κουκουνάρι και αποξηραμένα βότανα όπως δενδρολίβανο, φύλλα φασκόμηλου και ξυλάκια κανέλας αποτελούν πρώτης τάξεως ευωδιαστό υλικό για να ανάψετε τη φωτιά στο τζάκι σας. Τυλίξτε σε μια παλιά εφημερίδα αποξηραμένα βότανα και μικρά κουκουνάρια και δέσε τις άκρες της με σπάγκο. Σωρεύστε τα κούτσουρα στη φωτιά και τοποθετήστε το ματσάκι με τα βότανα στη βάση του σωρού με τις άκρες της εφημερίδας να προεξέχουν. Για να ανάψετε τη φωτιά ανάψτε τις άκρες της εφημερίδας. Όπως θα καίγεται το χαρτί θα πάρουν φωτιά και τα βότανα και σιγά-σιγά θα ανάψουν και τα ξύλα σας.

myself.gr
 

Villa Borghese


Αποτέλεσμα εικόνας για Villa Borghese

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Villa Borghese


Η Βίλλα Μποργκέζε (Villa Borghese) είναι το μεγαλύτερο δημόσιο πάρκο της Ρώμης. 
Διαθέτει λίμνη, ναούς, σιντριβάνια, αγάλματα και διάφορα μουσεία. Το πάρκο βρίσκεται βόρεια από την Πιάτσα ντι Σπάνια (Piazza di Spagna). 
Οι κύριες είσοδοι βρίσκονται στην Piazza del Popolo και την Porta Pinciana στο τέλος της Via Veneto. Το πάρκο Borghese είναι ένα ευχάριστο καταφύγιο από το θόρυβο της ζωής της Ρώμης. Η περιοχή ξεκίνησε ως αμπελώνες τον 16ο αιώνα. Το 1605 ο καρδινάλιος Σκιπίoν Μποργκέζε (Scipione Borghese), ανιψιός του Πάπα Παύλου Ε΄, μετέτρεψε τα αμπέλια σε πάρκο. Η αρχιτέκτονας Domenico Savino da Montepulciano σχεδίασε ένα πολύ προσεγμένο πάρκο με γεωμετρικά σχήματα, το πρώτο πάρκο της Ρώμης. Μια βίλα χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Flaminio Ponzio κατόπιν ενός σκίτσου που ζωγράφισε ο καρδινάλιος ο ίδιος. Στο τέλος του 18ου αιώνα, μια τεχνητή λίμνη δημιουργήθηκε στο κέντρο του πάρκου και στο νησάκι της λίμνης χτίστηκε ένας μικρός ιωνικός ναός, ο οποίος είναι αφιερωμένος στον Ασκληπιό, τον θεό της ίασης. Το 1903 η πόλη της Ρώμης παρέλαβε τη Βίλλα Μποργκέζε από την οικογένεια Μποργκέζε και το μεγάλο πάρκο των 80 στρεμμάτων άνοιξε για το κοινό. Το 1911 πραγματοποιήθηκε στο πάρκο η Παγκόσμια Έκθεση. Αρκετά από τα εκθεσιακά περίπτερα που χτίστηκαν από ορισμένες από τις συμμετέχουσες χώρες εξακολουθούν να υπάρχουν μέχρι και σήμερα. Το πιο εντυπωσιακό από αυτά είναι το Βρετανικό, που χτίστηκε σε σχέδιο του Edwin Lutyens. Άλλα κτίρια που υπάρχουν αντιπροσώπευαν την Αυστρία, τη Δανία, την Αίγυπτο και τη Σουηδία. Η Βίλλα Μποργκέζε στεγάζει επίσης διάφορα μουσεία. Το πιο γνωστό είναι το Museo e Galleria Borghese, το οποίο διαθέτει συλλογή γλυπτών με ορισμένα σημαντικά έργα από τους Κανόβα (Canova) και Μπερνίνι (Bernini), συμπεριλαμβανομένου και του αριστουργήματος του τελευταίου «η Απαγωγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα». Η Galleria Borghese στεγάζει επίσης και μια συλλογή από πίνακες ζωγραφικής από διάφορους βιρτουόζους συμπεριλαμβανομένων των Τιτσιάνο, Ρούμπενς και Ραφαήλ. Η Galleria Nazionale d 'Arte Moderna διαθέτει μια συλλογή του 19ου και του 20ου αιώνα, πίνακες ζωγραφικής με έργα κυρίως Ιταλών καλλιτεχνών. Το Museo Nazionale Etrusco. Εμφανίζει μια συλλογή των προ-ρωμαϊκών αντικείμενων, ως επί το πλείστον ετρουσκικής προέλευσης, που βρέθηκαν σε ανασκαφές γύρω από τη Ρώμη. Το μουσείο στεγάζεται στο Βίλα Τζούλια (Villa Giulia), μια βίλα που χτίστηκε το 1553 ως θερινή κατοικία του Πάπα Ιουλίου Β΄. Το πάρκο περιλαμβάνει επίσης ένα αμφιθέατρο (την Piazza di Siena), μία αψίδα του 18ου αιώνα (το Arco di Settimio Severo) και ένα βοτανικό κήπο. Μπορείτε να παρατηρήσετε επίσης τα αγάλματα του Τρίτωνα που στρέφονται ακριβώς όπως εκείνα της Fontana del Moro στην Piazza Navona. Τα πρωτότυπα μεταφέρθηκαν από την πλατεία στο πάρκο και οι Τρίτωνες στην Piazza Navona είναι ακριβή αντίγραφα του 19ου αιώνα!

αγρογλυφικά...

http://www.apocalypsejohn.com/2013/02/mystirio-sximaton-agroys.html

Το μυστήριο των σχημάτων στους αγρούς

Με πέντε λέξεις αγρογλυφικά ορίζονται τα μυστήρια περίτεχνα αποτυπώματα σε αγρούς. Ανήκουν στα μυστήρια φαινόμενα γιατί εμφανίζονται ξαφνικά και θεωρούνται εξωγήινης προέλευσης. Βέβαια, πολλές φορές έχουν παρατηρηθεί και σε διαφορετικές μορφολογίες εδάφους, όπως σε χιονισμένες πεδινές εκτάσεις, ερήμους αλλά και βραχώδεις περιοχές.
Η αγγλική λέξη crop circles σημαίνει ''κύκλοι σε καλλιέργειες'', προέρχεται από τη δεκαετία του '70, τότε που τα αγρογλυφικά εμφανίζονταν μόνο σαν απλοί κύκλοι και οι αγρότες πίστευαν ότι πρόκειται για προσγειώσεις ιπτάμενων δίσκων. Όχι ότι είχαν και άδικο...
Στα τέλη του 1980, άρχισαν να εμφανίζονται αποτυπώματα που δεν ήταν οι γνωστοί απλοί κύκλοι που εμφανίζονταν ως τότε, αλλά πολύπλοκα γεωμετρικά σχήματα, που έκρυβαν κωδικοποιημένα μηνύματα μέσα στα σχέδια τους. Αρχικά μέχρι το 1990, τα αγρογλυφικά εμφάνιζαν απλά εικονομηνύματα και πλανητικά συστήματα τροχιών, αλλά με τα χρόνια εξελίχθηκαν σε σχήματα δυαδικών αριθμών και κωδικοποιημένων μηνυμάτων.
Πάνω από 70 χώρες καταμετρούν αγρογλυφικά στα εδάφη τους, με πρώτες τη Μεγάλη Βρετανία, την γείτονα Ιταλία, την Ολλανδία, τη Γαλλία, το Μεξικό, τις ΗΠΑ, τη Τσεχία... και κάπου στο τέλος της λίστας… και την Ελλάδα.
Στα αγρογλυφικά του τόπου μας, δεν βλέπουμε περίτεχνα σχέδια, δηλαδή αγρογλυφικά με μηνύματα αλλά παλαιότερου τύπου... δηλαδή σχέδια κύκλων ή απλών αποτυπωμάτων.
Αν και τα αγρογλυφικά, συστηματικά εμφανίστηκαν από το 1970, η πρώτη τους καταγεγραμμένη εμφάνιση ξεκινάει από πιο παλιά. Τεκμηριωμένο σε ένα φυλλάδιο του 1678, με τίτλο ''Το Κούρεμα του διαβόλου, ή τα παράξενα νέα από το Χάρτφορντ-Shire'', το πρώτο αγρογλυφικό ανακαλύφθηκε από έναν αναστατωμένο Άγγλο αγρότη, ο οποίος πίστευε ότι ήταν δημιούργημα του διαβόλου.
Αρκετά βέβαιος για αυτό που είδε εκείνο το βράδυ, περιέγραψε έντονες φλόγες να καίνε το χωράφι του και να δημιουργούν ένα σχήμα με κύκλους, που είδε το επόμενο πρωί, και θεωρεί ότι δεν θα μπορούσε να γίνει από έναν άνθρωπο, αλλά από τον ίδιο τον διάβολο, ή κάποιο υποχθόνιο πνεύμα. Μια άποψη ενός ανθρώπου που αγνοούσε την ύπαρξη του σύμπαντος, εξωγήινων πολιτισμών, ακόμα και ότι η Γη είναι στρογγυλή και αιωρείται!
Σήμερα το 93% των αγρογλυφικών που εμφανίζονται στα χωράφια είναι ανθρώπινες δημιουργίες και μόλις ένα 7% είναι άγνωστης προέλευσης. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, κάνει πιο ενδιαφέρον το φαινόμενο, αφού όπως φαίνεται εκτός από τη τεράστια εμπορική εκμετάλλευση, υπάρχει και μία μυστηριώδης συγκάλυψη των λιγοστών ''εξωγήινων'' μηνυμάτων!
Και εδώ γεννάται ένα ερώτημα...! Με ποιο τρόπο ''αποδεικνύουμε'' ότι ένα σχέδιο ή αποτύπωμα σε ένα χωράφι είναι γνήσιο και όχι ανθρώπινης κατασκευής;
Οι ανθρώπινοι σχηματισμοί στερούνται αρκετών ιδιοτήτων που εμφανίζουν τα ''εξωγήινα'' αγρογλυφικά, όπως το στέγνωμα του φυτού, το λύγισμα του κορμού, το λιώσιμο του συνδέσμου, το κάψιμο των καρπών, (όλα αυτά λόγο έκθεσης σε υπερβολική θερμότητα), και σε αρκετές περιπτώσεις την εμφάνιση ραδιενεργών υπολειμμάτων ή την εκπομπή ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.
Στη τελευταία περίπτωση, που είναι από τις πιο σημαντικές, η ακτινοβολία που προδίδει πιθανή προσγείωση ιπτάμενου δίσκου στην περιοχή, ανεβαίνει 300% πάνω από το κανονικό όριο, ενώ το σύνολο των ζώων που βρίσκονται εκεί κοντά αποφεύγουν να πλησιάσουν την περιοχή, οι πυξίδες δεν καταφέρνουν να εντοπίσουν το Βορρά, κάμερες, κινητά, και μπαταρίες δυσλειτουργούν, όπως επίσης και τα όργανα αεροπλάνων που πετούν από πάνω. Η συχνότητα της ενέργειας αυτής σχετίζεται άμεσα με αλλαγές στην εγκεφαλική λειτουργία και επηρεάζει το βιοφυσικό ρυθμό του ανθρώπινου σώματος.
Έτσι δεν είναι καθόλου περίεργο το να βλέπεις ανθρώπους να πειραματίζονται μέσα σε χωράφια με αγρογλυφικά πάνω σε ανώτερες καταστάσεις εγρήγορσης ή ακόμα και κάποιες μορφές θεραπειών. Κάποιοι άλλωστε ερευνητές πειραματίζονται εκεί πάνω στα αποτελέσματα ναυτίας, ζάλης και ιλίγγου που προκαλεί η παρατεταμένη έκθεση σε συχνότητες μικροκυμάτων ή υπερήχων.
Κάτι που έχει επιβεβαιώσει στο παρελθόν και ένας από τους πιο διάσημους ερευνητές αγρογλυφικών στην Αγγλία, ο Colin Andrews, ο οποίος πρωτοεντόπισε και τις προαναφερθείσες ανωμαλίες τις οποίες οι άνθρωποι δεν θα μπορούσαν να αναπαράξουν.

Προσχέδιο δοκιμίου πολιτικῆς ἀγωγῆς




Προσχέδιο δοκιμίου πολιτικῆς ἀγωγῆς

Οἱ τσαγκαράδες νὰ φτιάσουν ὅπως πάντα γερὰ παπούτσια
Οἱ ἐκπαιδευτικοὶ νὰ συμμορφώνονται μὲ τὸ ἀναλυτικὸ πρόγραμμα τοῦ Ὑπουργείου
Οἱ τροχονόμοι νὰ σημειώνουν μὲ σχολαστικότητα τὶς παραβάσεις
Οἱ ἐφοπλιστὲς νὰ καθελκύουν διαρκῶς νέα σκάφη
Οἱ καταστηματάρχες ν᾿ ἀνοίγουν καὶ νὰ κλείνουν σύμφωνα μὲ τὸ ἑκάστοτε ὡράριο
Οἱ ἐργάτες νὰ συμβάλλουν εὐσυνείδητα στὴν ἄνοδο τοῦ ἐπιπέδου παραγωγῆς
Οἱ ἀγρότες νὰ συμβάλλουν εὐσυνείδητα στὴν κάθοδο τοῦ ἐπιπέδου καταναλώσεως
Οἱ φοιτητὲς νὰ μιμοῦνται τοὺς δασκάλους τους καὶ νὰ μὴν πολιτικολογοῦν
Οἱ ποδοσφαιριστὲς νὰ μὴ δωροδοκοῦνται πέραν ἑνὸς λογικοῦ ὁρίου
Οἱ δικαστὲς νὰ κρίνουν κατὰ συνείδησιν καὶ ἐκτάκτως μόνον, κατ᾿ ἐπιταγὴν
Ὁ τύπος νὰ μὴ γράφει ὅ,τι πιθανὸν νὰ ἐμβάλλει εἰς ἀνησυχίαν τοὺς φορτοεκφορτωτάς
Οἱ ποιητὲς ὅπως πάντα νὰ γράφουν ὡραῖα ποιήματα.
Σημ.: Πρόκειται περὶ προσχεδίου, ὡς ὁ τίτλος, καὶ προσφέρεται εἰς ἐλευθέραν δημοσίαν συζήτησιν. Μετὰ τὰς ἀκουσθησομένας ἀπόψεις θὰ γίνει τελικὴ ἐπεξεργασία ὑπὸ ὁμάδος ἐγκρίτων Ποιητῶν καὶ θὰ παραδοθεῖ εἰς τὸ κοινὸ πρὸς γνῶσιν καὶ ἀναμόρφωσιν.

Μανόλης Αναγνωστάκης

Μέλισσες - Φωτεινή Βελεσιώτου

http://youtu.be/MlcTsQky_58
στίχοι: Ελένη Φωτάκη, μουσική: Γιώργος Καζαντζής
Να σε μισήσω είν αργά
αέρας με δροσολογά
με κυνηγούν οι μέλισσες
κι εσύ, που δεν με θέλησες.
Τινάζω το βασιλικό
να σταματήσω το κακό
σ είχανε δέσει μάγισσες
μα πάλι εσύ με ράγισες.

Νυχτώνει, βγαίνω να σε βρω
σα φεγγαράκι δυο μερώ
κλειστά παραθυρόφυλλα
να μ΄ αγαπάς, πώς το θελα.

Θυμάρι ρίχνω στις φωτιές
με τυραννούν οι ομορφιές
οι ομορφιές οι φόνισσες
κι εσύ που με λησμόνησες.

Αν κλάψω, μη με φοβηθείς
την ένιωσα και πριν χαθείς
μια πίκρα στο ροδόνερο
γιατί μ αρνιόσουν τ όνειρο.
Θα ρίχνω εκεί που περπατάς
τον όρκο μας να τον πατάς
κι ας με πονούν οι μέλισσες
κι εσύ, που δεν με θέλησες.

από την "Ίσαλλο Γραμμή" 2008

Αρχαίοι Έλληνες, Βάρβαροι και...

Αρχαίοι Έλληνες, Βάρβαροι και... η περιτομή

 
Πολλές από τις γνώσεις που έχουμε σήμερα για τον δημόσιο και τον πολιτικό βίο, τον τρόπο ζωής, τις τελετουργίες, τους μύθους, τις πεποιθήσεις και γενικότερα για όλες τις εκφάνσεις της ζωής των αρχαίων Ελλήνων, τις λαμβάνουμε από τα αρχαιολογικά ευρήματα. Κυρίως από τα ευρήματα της αρχαίας Ελληνικής ζωγραφικής τέχνης και ειδικότερα της αγγειοπλαστικής, όπου ο πλούτος των εικόνων που κάθε ένα από αυτά τα αγγεία αναπαριστά, μας μεταφέρει σκηνές από την καθημερινότητα και τους μύθους των αρχαίων προγόνων μας. Μελετώντας κανείς ένα Ελληνικό αγγείο, είναι σαν να του αποκαλύπτονται γνώσεις δεκάδων σελίδων ενός βιβλίου...

Και αυτό γιατί οι αρχαίοι Έλληνες δεν αντιμετώπιζαν κανένα αντικείμενο ως ένα απλό εργαλείο που εξυπηρετεί στην καθημερινότητά τους. Αντιθέτως, κάθε αντικείμενο που δημιουργούσαν αποτελούσε και μία ευκαιρία για να καταγράψουν, να διατηρήσουν στην μνήμη και να εξυμνήσουν, πτυχές από την μυθολογία, τα ήθη και τα έθιμα της εποχής τους...
περισσότερα στο σύνδεσμο   http://tothermometro.blogspot.gr/2013/02/blog-post_8009.html

Δημοφιλείς αναρτήσεις