Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Τάρτα με φράουλες και μαύρη σοκολάτα



 Τάρτα με φράουλες και μαύρη σοκολάτα

Τάρτα με φράουλες και μαύρη σοκολάτα

Τη φτιάχνουμε με οποιοδήποτε φρούτο εποχής!

Για τη ζύμη:
• 110 γρ. αλεύρι
• μία πρέζα αλάτι
• 1 κ.σ. ζάχαρη άχνη
• 1 κ.σ. κακάο
• 70 γρ. βούτυρο, κομμένο
• 2 κ.σ. παγωμένο νερό

Για την γέμιση γκανάζ:
• 250 γρ. μαύρη σοκολάτα
• 100 γρ. βούτυρο

Για το ζελέ:
• 150 ml κόκκινο κρασί κατά προτίμηση πόρτο (αν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε αλκοόλ αντικαθιστούμε με χυμό ρόδι)
• 1 κ.σ. ζάχαρη άχνη
• 2 κ.γ. ζελατίνη σε σκόνη
• 2 κ.σ. κρύο νερό

Για τη σάλτσα φράουλας:
• μια χούφτα φράουλες (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε φρούτα εποχής)
• 1 κ.σ. ζάχαρη άχνη

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς C.
Για την τάρτα:
Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε το αλεύρι, το αλάτι, τη ζάχαρη και το κακάο . Προσθέτουμε το βούτυρο και το τρίβουμε στο μίγμα μέχρι να μοιάζει με τριμμένη φρυγανιά. Προσθέτουμε το παγωμένο νερό σιγά-σιγά μέχρι να σχηματιστεί ζύμη.Τυλίγουμε σε μεμβράνη και βάζουμε στο ψυγείο για 20 λεπτά.
Για την γκανάζ:
Τεμαχίζουμε τη σοκολάτα στο μπλέντερ μέχρι να γίνει ψιλοκομμένη. Τοποθετούμε το βούτυρο σε ένα μεγάλο μπολ πάνω από μια κατσαρόλα με 3 εκατοστά από νερό που σιγοβράζει, και προσθέτουμε τη σοκολάτα από πάνω.
Σβήνουμε τη φωτιά και ανακατεύουμε κατά διαστήματα μέχρι η σοκολάτα και το βούτυρο λιώσουν. Κρατάμε το μπολ πάνω από την κατσαρόλα μέχρι να χρησιμοποιήσουμε το μίγμα.

Για το ζελέ:
Ρίχνουμε τη ζελατίνη πάνω από το κρύο νερό, σε ένα μικρό μπολ, και αφήνουμε το μίγμα να ξεκουραστεί για 5 λεπτά.
Ρίχνουμε το κρασί και τη ζάχαρη σε μια κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά και ανακατεύουμε μέχρι να διαλυθεί η ζάχαρη. Βράζουμε για 5 λεπτά και κατεβάζουμε από τη φωτιά. Προσθέτουμε τη ζελατίνη στο ζεστό μίγμα κρασιού, ανακατεύουμε μέχρι να διαλυθεί, σουρώνουμε και το κρατάμε ζεστό μέχρι να είναι έτοιμο για χρήση.

Ανοίγουμε τη ζύμη με τον πλάστη ανάμεσα σε 2 λαδόκολες, έως 3 χιλ. πάχος. Αφαιρούμε τη μία λαδόκολα και βάζουμε ζύμη πάνω από κάθε μία από τις τέσσερις στρογγυλές φόρμες τάρτας διαμέτρου 10 εκ. με αποσπώμενη βάση. Πατάμε καλά τη ζύμη σε όλες τις πλευρές.
Αφαιρούμε το χαρτί ψησίματος και τελειώνουμε φτιάχνοντας τη ζύμη να είναι στο ίδιο ύψος με την φόρμα
(δηλαδή να μην προεξέχει από πάνω). Τη βάζουμε στο ψυγείο για 20 λεπτά.
Ψήνουμε για 13-15 λεπτά τοποθετώντας μία λαδόκολα πάνω από τη ζύμη και από πάνω ρύζι ή κάποιο όσπριο
έως ότου οι πλευρές γίνουν τραγανές. Αφαιρούμε το χαρτί ψησίματος με το ρύζι και ψήνουμε για άλλα 10'
μέχρι να ψηθεί καλά και η βάση της τάρτας.
Βγάζουμε από το φούρνο και τη βάζουμε στο ψυγείο για 10'.
Ρίχνουμε τη ζεστή γκανάζ στη δροσισμένη τάρτα και την απλώνουμε απαλά σε όλη τη βάση. Αφήνομε μισό εκατοστό για το στρώμα ζελέ. Το βάζουμε στο ψυγείο για να ηρεμήσει η γκανάζ για 10'.
Βάζουμε ένα στρώμα ζελέ πάνω στην τάρτα και αφήνουμε να στερεοποιηθεί στο ψυγείο για 30 λεπτά ή μέχρι να είναι έτοιμη να σερβιριστεί.

Για τη σάλτσα φράουλας:
Χτυπάμε στο μπλέντερ τις φράουλες με τη ζάχαρη μέχρι να υγροποιηθούν.

Γαρνίρουμε την τάρτα με τις φράουλες και περιχύνουμε με τη σάλτσα.

toarkoudi.gr

Παχυσαρκία / Αδυνάτισμα


Χορηγά Σωτηρία.

Παχυσαρκία / Αδυνάτισμα......Χάστε τώρα τα κιλά του χειμώνα....Γράφει η Ελίζα Τζιόβα, Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Αρχή της άνοιξης και η ντουλάπα αρχίζει ήδη να αναδιατάσσεται. Τα φαρδιά μακρυμάνικα δίνουν τη θέση τους σε πιο ανάλαφρα ρούχα, ενώ το μαγιό πολύ σύντομα θα πάρει εξέχουσα θέση στη γκαρνταρόμπα σας. Μήπως ήρθε η ώρα να απαλλαγείτε από το extra βάρος που πήρατε κατά τη διάρκεια του χειμώνα;
Αποφύγετε τις λύσεις τελευταίας στιγμής: Οι δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους, συνήθως έχουν ως αποτέλεσμα την επαναπρόσληψη των χαμένων κιλών, ενώ δεν καλύπτουν τις ανάγκες σας σε θρεπτικά συστατικά και προκαλούν συμπτώματα όπως ο πονοκέφαλος και η αδυναμία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο σωστός ρυθμός απώλειας βάρους ανέρχεται στο μισό με ένα κιλό την εβδομάδα. Έτσι, έχετε περισσότερες πιθανότητες να εξασφαλίσετε μόνιμα αποτελέσματα και ταυτόχρονα χάνετε σε λίπος και όχι σε μυϊκό ιστό. Θέστε λοιπόν ρεαλιστικούς στόχους και ξεκινήσετε την προσπάθεια απώλειας βάρους άμεσα, και όχι λίγες εβδομάδες πριν τις διακοπές σας.

'Κόψτε' κάτι από το πιάτο σας: Η κοινή λογική το υποδεικνύει. Όσο μικρότερη είναι η ποσότητα φαγητού που τρώτε, τόσο λιγότερες θα είναι και οι θερμίδες που θα πάρετε. Μάλιστα έχει πλέον αποδειχθεί ότι τρώμε πολύ περισσότερο φαγητό από αυτό που χρειαζόμαστε, ενώ παράλληλα οι έρευνες δείχνουν πως οι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες χωρίς να το θέλουν, όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με τις μεγάλες μερίδες. Ξεκινήστε λοιπόν να μειώνετε σταδιακά το μέγεθος της μερίδας σας και μη ξεχνάτε να συνοδεύετε το φαγητό σας με σαλάτα καθώς, λόγω της περιεκτικότητάς της σε φυτικές ίνες, θα βοηθήσει ιδιαίτερα στο να νιώσετε χορτάτοι.

Ασκηθείτε: Ένα από τα πλεονεκτήματα της ανοιξιάτικης περιόδου που διανύουμε είναι το γεγονός ότι σας δίνεται η δυνατότητα να επιδοθείτε σε ακόμη περισσότερες μορφές σωματικής δραστηριότητας. Βάλτε λοιπόν σαν στόχο τα τουλάχιστον 30 λεπτά οποιασδήποτε μορφής άσκησης τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδες, εκμεταλλευτείτε τις μακράς διαρκείας ημέρες που έρχονται, ξυπνήστε μία ώρα νωρίτερα και κάντε οτιδήποτε σας ευχαριστεί. Η ποδηλασία, το τρέξιμο, το κολύμπι, το έντονο περπάτημα, ο χορός, αποτελούν μόνο μερικές από τις δραστηριότητες που θα σας βοηθήσουν να κάψετε θερμίδες και να κάνετε σταδιακά το σώμα σας να δείχνει πιο αδύνατο και σφριγηλό.

Εκμεταλλευτείτε ότι σας περισσεύει

Εκμεταλλευτείτε ότι σας περισσεύει

Απο την Ανθή Αγγελοπούλου

Οι καιροί είναι δύσκολοι και η έννοια της οικονομίας έχει μπει σχεδόν σε όλα τα νοικοκυριά. Το fe-mail αγαπά και σέβεται τις αναγνώστριες του γι αυτό το λόγο σας βρήκαμε εύκολους και ανέξοδους τρόπους να εκμεταλλευτείτε τα πάντα στο νοικοκυριό σας. Έτσι και λιγότερα απορρίμματα θα έχετε και οικονομία θα κάνετε.

Αν σας περισσέψει μαϊντανός και σκόρδο από τα κεφτεδάκια που πλάθετε μην τα πετάξετε. Βάλτε τα να βράσουν με 2 κούπες νερό και μόλις κρυώσει το υγρό ρίξτε το σε ένα ψεκαστήρι. Ψεκάστε με αυτό τα φυτά και τα δέντρα σας που έχουν έντομα και θα αποφύγετε τα έντομα της Άνοιξης.

Αν σας περισσέψουν υφάσματα από κάποια ρούχα σας στα χρώματα του κόκκινου και του πορτοκαλί φτιάξτε με αυτά σουπλά για το τραπέζι σας ή πετσέτες. Οι ειδικοί λένε ότι αυτά τα χρώματα επηρεάζουν τις διαθέσεις και τις αντιδράσεις μας και βοηθούν στην καλή πέψη.

Αν βάλετε καινούργια τέντα τα κομμάτια που θα περισσέψουν πείτε στο τεντά να σας τα κόψει σε στρογγυλά κομμάτια για να μπορείτε στο μέλλον να καλύψετε τυχόν τρύπες.

Αν περισσέψει καφές στην καφετιέρα μην το χύσετε. 2 κούπες από αυτόν στο ξέπλυμα των μαύρων ρούχων σας θα τονίσει και πάλι τα χρώματά τους.

Το λάδι από το τηγάνισμα μην το πετάτε. Στραγγίστε το και ρίξτε το σε ένα μπουκάλι. Κατά καιρούς περνάτε με αυτό τους μεντεσέδες σε πόρτες και παράθυρα για να μην τρίζουν. Επίσης τα παντζούρια σας για να προστατευθούν από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο.

Τα πιάτα που έχουν σπάσει λίγο στις άκρες είναι επικίνδυνα να τα χρησιμοποιήσετε για να τρώτε αλλά ιδανικά για να τα τοποθετήσετε κάτω από τις γλάστρες σας για να μην τρέχουν τα νερά στο μπαλκόνι ή στα χαλιά σας.

Τα φελιζόλ που υπάρχουν μέσα στις κούτες ηλεκτρικών που αγοράζουμε είναι ιδανικά για να φτιάξετε την δική σας κάβα μιας και προσφέρουν καταπληκτική μόνωση.

Την παλιά οδοντόβουρτσα δεν την πετάμε. Είναι το καταπληκτικότερο εργαλείο για να βγάλουμε λεκέδες πίσω από τις βρύσες που είναι στενό σημείο, από ρούχα για να μην απλωθεί ο λεκές σε όλο το ύφασμα αλλά και από υφασμάτινα παπούτσια.

Το παλιό μας σφουγγάρι που κάνουμε μπάνιο είναι πολύ καλό για να βουρτσίζουμε και να καθαρίζουμε τα παπούτσια μας.

Οι εφημερίδες μας είναι η καλύτερη πετσέτα για να καθαρίσουμε τζάμια ή γυάλινες επιφάνειες ή τα τζάμια του αυτοκινήτου μας. Επίσης αν μας στενεύουν κάποια παπούτσια μπορούμε να βρέξουμε μερικές εφημερίδες και να τις βάλουμε μάσα για μερικές μέρες.

Το νερό που βράσατε τα μακαρόνια είναι ιδανικό για να πλύνετε με αυτό τα πιάτα και τα κατσαρολικά μετά το γεύμα σας γιατί εξαφανίζει εύκολα τα λίπη. Επίσης είναι ιδανικό νερό για να πλύνετε με αυτό δαντέλες και κεντήματα.

Τα φακελάκια από το χρησιμοποιημένο τσάι είναι οι καλύτερες κομπρέσες για να ξεπρηστούν τα βλέφαρα σας. Επίσης είναι ιδανικά για να βάλετε τα καλσόν ή διχτυωτές κάλτσες που έχουν ανοίξει τα χρώματά τους για να ξανασκουρύνουν. Τα μουλιάζετε για λίγο και τα βγάζετε μόλις πάρουν το χρώμα που θέλετε. Επίσης μπορείτε με ένα χρησιμοποιημένο φακελάκι να περάσετε μια παλιά ξύλινη κορνίζα για να επανέλθει στο αρχικό της χρώμα.

Τις φλούδες από το πορτοκάλι που φάγατε μην τις πετάξετε. Περάστε με αυτές τα δερμάτινα ρούχα σας και μετά με ένα μάλλινο ύφασμα για να τους ξαναδώσετε λάμψη.

Τα κατακάθια από τον ελληνικό καφέ μην τα πετάξτε στα σκουπίδια αλλά μέσα στο νεροχύτη για να εξαλειφθούν όλες οι δυσάρεστες οσμές.

Αν φτιάξετε αγκινάρες που είναι η εποχή τους τα φύλλα τους μην τα πετάξετε. Βάλτε τα σε 1 λίτρο περίπου νερό για 20 λεπτά και στο αφέψημα βάλτε τα χέρια σας, τα σημεία που είναι σκληρά όπως αγκώνες, παλάμες, 10-15 λεπτά για να μαλακώσουν.

Όταν φτιάχνετε ψάρι τα λεμόνια που θα περισσέψουν στύψτε τα και περάστε με το χυμό τους το νεροχύτη και τα πιάτα για να ξεμυρίσουν από την ψαρίλα. Επίσης με τις λεμονόκουπες περάστε τα μαχαίρια, πιρούνια και τον πάγκο κοπής.

Αν σας περισσέψει βανίλια από τα γλυκά σας ρίξτε στα τασάκια του σπιτιού ή του αυτοκινήτου σας για να μην μυρίζουν ή στο πάτωμα και σκουπίστε με την ηλεκτρική. Σε όλα τα επόμενα σκουπίσματα το σπίτι θα μοσχομυρίζει.

Τις φλούδες από πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ βάλτε τες σε ένα ταψάκι στο φούρνο ή στο γκριλ με ανοιχτή πόρτα περίπου 1 λεπτό κα μόλις καούν λίγο και μυρίσει το δωμάτιο βγάλτε τα. Θα φύγουν όλες οι άσχημες μυρωδιές από το χώρο και ειδικά η φαγητίλα.

Μαζέψτε κομμάτια υφάσματα από διάφορα ρούχα σας και μπορείτε να φτιάξετε ένα ωραίο πάτσγουρκ κάλυμμα για το κρεβάτι ή τον καναπέ ή ακόμα και ένα μοντέρνο τραπεζομάντιλο.

Τις λεμονόκουπες από τα στυμμένα λεμόνια κρατήστε τες και περάστε κατά καιρούς τα γόνατα και τους αγκώνες σας για να μαλακώνουν, τα χέρια και το πρόσωπο για να εξαλείψτε τις πανάδες και τα στίγματα.

fe-mail.gr

ΟΛΗ Η ΖΩΗ ΜΟΥ- ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ


Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Πάριος


Όλη η ζωή μου μοιάζει μ' ένα ψέμα
ψέμα που δεν ντρέπομαι να πω,
όλη η ζωή μου κόκκινη σαν αίμα
δίχως το δικό σου σ' αγαπώ.

Δεν έχω αγκαλιά
μου λείπουν τα δικά σου τα φιλιά,
πεθαίνω στην ιδέα πως δε θα γυρίσεις πια.

Όλη η ζωή μου φύλλο στον αέρα
χάρις στο δικό σου το κορμί,
όλη η ζωή μου άλλη μια πρεμιέρα
που κανείς δεν ήρθε για να δει.

Δεν έχω αγκαλιά
μου λείπουν τα δικά σου τα φιλιά,
πεθαίνω στην ιδέα πως δε θα γυρίσεις πια.

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

 http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=355216

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων σήμερα

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων την Πέμπτη, με εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης για το θέμα. Ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος εκφράζει την κοινωνική του ευαισθησία και αρωγή σε κάθε προσπάθεια για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ζώων και τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.
Φωτογραφία: Σπύρος Τσακίρης 

Φωτογραφία: Σπύρος Τσακίρης

  Η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010, για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Επιλέχθηκε η 4η Απριλίου επιλέχθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων Ζώων κυρίως γιατί χρονικά είναι ακριβώς στο μέσο της 4ης Οκτωβρίου, που γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.

Με αφορμή τον εορτασμό της, σε ανακοίνωσή του, ο  Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος δηλώνει «υπερήφανος για τη συγκρότηση του Δικτύου Ελλήνων Εθελοντών Κτηνιάτρων, τα μέλη του οποίου θα συνεχίσουν να προστρέχουν και να παράσχουν τις υπηρεσίες τους σε κάθε κρατικό πρόγραμμα εμβολιασμών και στειρώσεων όπου κι αν αυτό εκπονείται. Οι Έλληνες κτηνίατροι ανήκουν σε εκείνο το επιστημονικό δυναμικό της χώρας, που θεωρεί απαγορευτικές τις συνειδησιακές εκπτώσεις και με μοναδικό γνώμονα το ήθος και την επιστημονική τους κατάρτιση, υποκαθιστούν πολλές φορές το κρατικό κενό και το έλλειμμα κουλτούρας των κηδεμόνων αυτών των ζώων, με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να περιοριστούν και γιατί όχι, να εξαλειφθούν οι εικόνες ντροπής που καθημερινά εκτυλίσσονται στους δρόμους της χώρας».
Επισημαίνεται δε, πως «σε ότι αφορά στις φωνές εκείνες που ενδεχομένως θεωρούν το ενδιαφέρον για τα αδέσποτα στις μέρες που διανύουμε, κάπως περιττό ή χαμηλής προτεραιότητας, την ώρα που υπάρχουν “αδέσποτοι” – άστεγοι άνθρωποι, η απάντηση του Π.Κ.Σ. είναι κατηγορηματική: Ο Έλληνας κτηνίατρος δεν πρόκειται ν’ απεμπολήσει στοιχειώδεις αρχές του και θα κρατήσει ενεργό τον ζήλο του για την ευζωία των αδέσποτων, παρά τις επιταγές των καιρών. Και αυτό γιατί πιστεύει αφενός μεν, πως ουδεμία ευθύνη φέρουν τα ζώα αυτά για τη σημερινή κατάσταση, αφετέρου δε, πως το μόνο ανάχωμα στη λαίλαπα μιας οικονομικής κρίσης, είναι η αντίσταση στην ηθική κρίση και η με κάθε τρόπο προάσπιση αρχών, αξιών και δικαιωμάτων».

Εκδήλωση ενημέρωσης και  ευαισθητοποίησης του κοινού για τα αδέσποτα ζώα - ένα θέμα με κοινωνικές, πολιτισμικές και ηθικές προεκτάσεις - καθώς και η κατανόηση της αναγκαιότητας για προστασία και ανάληψη δράσης, μέσα από ομιλίες και προβολές που "άγγιξαν" διαφορετικές πτυχές του ζητήματος, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης στην Ηγουμενίτσα. Την εκδήλωση διοργάνωσε η ΛΒ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, σε συνεργασία με το Φιλοζωϊκό Σωματείο Θεσπρωτίας και τον Σύλλογο για την Ηθική Μεταχείρισητων Ζώων "Anima" Ιωαννίνων.
Συμμετείχαν εκπρόσωποι από φιλοζωϊκές οργανώσεις και φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση.

"O πολιτισμός και το μεγαλείο ενός λαού φαίνεται από τη συμπεριφορά του στα ζώα". Τη ρήση αυτή του Μαχάτμα Γκάντι χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Συλλόγου για την Ηθική Μεταχείριση των Ζώων "Anima" Ιωαννίνων, γιατρός Χρήστος Δρούγιας, για να "κλείσει" την ομιλία του στην εκδήλωση.
Στην ομιλία του, που είχε επίκεντρο μία άλλη ηθική απέναντι στα ζώα και τη ζωή, ο κ. Δρούγιας έκανε αναφορές στη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, όπως διαμορφώθηκε στην πορεία της ιστορίας επισημαίνοντας - μεταξύ άλλων - ότι οι προκαταλήψεις, η συνήθεια, η ομιλία - γλωσσική συμβατικότητα, το συμφέρον και η εκμετάλλευση εμποδίζουν μια απευθείας προσέγγιση και κατανόηση της σχέσης αυτής.

"Ίσως έρθει ο καιρός που ο αριθμός των ποδιών, το τριχωτό του δέρματος ή η κατάληξη του ιερού οστού να αποτελούν εξίσου ανεπαρκείς λόγους για να εγκαταλειφθεί στην ίδια μοίρα ένα πλάσμα με αισθήσεις. Τι άλλο θα μπορούσε να χαράξει μία αδιαπέραστη γραμμή; Μήπως η ικανότητα της λογικής ή του λόγου; Το ερώτημα δεν είναι αν μπορούν να συλλογιστούν ούτε αν μπορούν μιλήσουν. Αλλά μπορούν να υποφέρουν...", κατέληξε ο κ. Δρούγιας.

Μπακλαβάς με φιστίκι Αιγίνης


Αποτέλεσμα εικόνας για Μπακλαβάς με φιστίκι ΑιγίνηςΜπακλαβάς με φιστίκι Αιγίνης

Υλικά:
40 φύλλα κρούστας
500γρ. βούτυρο Lurpak
300γρ. φιστίκι Αιγίνης

Υλικά για το σιρόπι:
650γρ. ζάχαρη
400γρ. νερό
80γρ. γλυκόζη
3-4 φετες λεμονι

Προετοιμασία:
Λιώνουμε το βούτυρο αλλά δεν το καίμε. Αλέθουμε το φιστίκι
στο μπλέντερ σε σκόνη και οχι χονδροκομμένο θα ξεκολλάνε
τα φύλλα του μπακλαβά. Βουτυρώνουμε ένα παραλληλόγραμμο
ταψί 30Χ45 εκ. μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ταψί στις
διαστάσεις που διαθέτουμε αλλά να είναι σχετικά μεγάλο και
απλώνουμε τα μισά φύλλα βουτυρώνοντάς τα.. ένα-ένα.
Απλώνουμε το φιστίκι σε όλο το ταψί και καλύπτουμε με τα
υπόλοιπα 20 φύλλα βουτυρώνοντάς τα.. ένα-ένα. Βάζουμε το
ταψί στο ψυγείο να παγώσει για να μπορέσουμε να το κόψουμε.
Κόβουμε σε μικρά τετράγωνα κομμάτια, πασπαλίζουμε με ελάχιστο
νερό ώστε να μην ''σηκωθούν'' τα φύλλα στο ψήσιμο και ψήνουμε
σε χαμηλό φούρνο στους 130-140οC για 1½-2 ώρες, περίπου.
Βγάζουμε από το φούρνο και σιροπιάζουμε με το σιρόπι ζεστό.
Καλη σας επιτυχια!!!

Η Ένωση της Επτανήσου

http://mikros-romios.gr/3693/eptanisos/

Η Ένωση της Επτανήσου και η 25η Μαρτίου 1864


Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς
Γυρνάμε χρόνια πίσω, στις 24 Μαρτίου 1864. Ο πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης Ιωάννης Μεσσηνέζης κηρύττει την έναρξη της συνεδρίασης σε κλίμα απογοήτευσης και βαρυθυμίας. Οι φήμες ήθελαν δυσμενείς τις εξελίξεις για την Ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα. Οι συνομιλίες που διεξήγαγε στο Λονδίνο ο αντιπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης Χαρίλαος Τρικούπης οδηγούντο –σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου– σε ναυάγιο.
ΕΠΤΑΝΗΣΑΣτο βήμα ανεβαίνει ο υπουργός Εξωτερικών Θεόδωρος Δηλιγιάννης για να προβεί σε ανακοινώσεις επί του θέματος. Ήρκεσαν οι πρώτες λέξεις του για να μεταβληθεί ο εκνευρισμός σε χαρά και η αγωνία σε φρενίτιδα ενθουσιασμού. Χωρίς πρόλογο και με φωνή σπαστή, ο Δηλιγιάννης διάβασε το τηλεγράφημα του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος είχε κληθεί να συνυπογράψει με τους αντιπροσώπους της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ρωσίας το Πρωτόκολλο Ενώσεως της Επτανήσου με την Ελλάδα. Ό,τι ακολούθησε ήταν πρωτοφανές. Ζητωκραυγές, χειροκροτήματα, αγκαλιές, φιλιά μεταξύ των πληρεξουσίων και οι Έλληνες ξεχύθηκαν στους δρόμους πανηγυρίζοντας.
Τις εντυπώσεις ωστόσο έκλεψε η περιπέτεια του ιστορικού τηλεγραφήματος του Τρικούπη. Ακόμη η Ελλάδα δεν είχε αποκαταστήσει τηλεγραφική επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο. Το τηλεγράφημα, με ημερομηνία 13 Μαρτίου, ξεκίνησε με αυστριακό πλοίο της γραμμής που περνούσε από την Καλλίπολη, απ’ όπου το παρέλαβε για Πειραιά. Έφιππος αγγελιαφόρος το μετέφερε στην Αθήνα για να το παραλάβει ο πρόεδρος της  κυβέρνησης που δεν ήταν άλλος από τον ένδοξο πυρπολητή Κωνσταντίνο Κανάρη. Εκείνος το παρέδωσε στον υπουργό Εξωτερικών, ο οποίος και το ανακοίνωσε στην Εθνοσυνέλευση. Κανείς βεβαίως τότε δεν γνώριζε το παρασκήνιο της προσάρτησης, πλην του άρτι αφιχθέντος νεαρού βασιλέως Γεωργίου Α’. Η ηλιόλουστη 25η Μαρτίου 1864 ξημέρωνε για τους Έλληνες και τον Γεώργιο με τους καλύτερους οιωνούς. Και γιορτάστηκε ανάλογα στους δρόμους και στη Μητρόπολη των Αθηνών, όπου ο Γεώργιος είπε τις πρώτες λέξεις του στην ελληνική γλώσσα.

Πόσα μπορούμε να διδαχθούμε

http://ellas2.wordpress.com/2011/01/06/%CF%80%CF%8C%CF%83%CE%B1-%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE

 


  • «Ἐδῶ ζῆ, ἀναπνέει, πάλλεται, ἰδέα ΕΛΕΥΘΕΡΑ, γενναὶα, αποφασιστική». Περικλῆς Γιαννόπουλος

Πόσα μπορούμε να διδαχθούμε από τους αρχαιοελληνικούς θεσμούς!

Ο νόμος για τους αρχαίους Έλληνες είχε διττή διάσταση:Αφ’ ενός μεν υπήρχαν οι άγραφοι και πανελλήνιοι νόμοι που πιστευόταν ότι είχαν θεϊκή προέλευση, όπως π.χ. το να σέβεται κανείς τον ικέτη και να μην βιαιοπραγεί κατ’ αυτού, όταν προσφεύγει στον βωμό η σε ένα ιερό ή το να μην παρεμποδίζει κάποιος την ταφή με τις προσήκουσες τιμές στον νεκρό κ.ά. Αφ’ ετέρου, είναι οι νόμοι οι ανθρώπινοι, γραπτοί, που τέθηκαν από μεγάλους νομοθέτες, όπως ο Λυκούργος, ο Σόλων, ο Ζάλευκος, ο Χαρώνδας, ο Δράκων, ο Πιττακός και άλλοι, οι οποίοι νόμοι αποσκοπούσαν στην ευνομία και την ευημερία των πολιτών.
Αυτοί οι τελευταίοι, ως προϊόν ανθρώπινο, ήταν μεταβλητοί ανάλογα με τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις, κοινοί για όλους και γνωστοί σε όλους. Αναρτημένοι σε ειδικό χώρο σε πινακίδες, ξύλινες ή μαρμάρινες, ήταν προσιτοί σε όλους. Ο κυρίαρχος λαός, στις δημοκρατίες, είχε το δικαίωμα  σε ετήσια συνέλευση να διατηρήσει ή να αλλάξει όλους τους νόμους του κράτους με ειδική ψηφοφορία ξεχωριστά για κάθε νόμο! Όπως είχε δικαίωμα, εννιά φορές το χρόνο, να κρίνει κατά πόσο οι άρχοντες εκτελούσαν σωστά τα καθήκοντά τους και να τους δώσει «ψήφο εμπιστοσύνης» ή να τους παύσει και να τους παραπέμψει στη δικαιοσύνη!
Για  τους αρχαίους Έλληνες ο νόμος ήταν η απαραίτητη προϋπόθεση για το εὗ ζῆν, δηλαδή την ευημερία. Ο νόμος ήταν ο προστάτης του λαού και των πολιτών από τις αυθαιρεσίες των αρχόντων. Όπως έλεγε ο Αριστοτέλης, «τὸν ἄρα νόμον ἄρχειν αἱρετώτερον μᾶλλον ἤ τῶν πολιτῶν ἕνα τινά», δηλαδή είναι προτιμώτερο να κυβερνά ο νόμος μάλλον παρά ένας οποιοσδήποτε από τους πολίτες. Η εξουσία του νόμου, συνεχίζει να λέει ο Σταγειρίτης φιλόσοφος, φαίνεται να είναι μόνο εξουσία του θεού και της λογικής, ενώ η εξουσία του ανθρώπου συνυπάρχει με ένα θηριώδες στοιχείο, αφού η επιθυμία είναι ένα άγριο θηρίο, και το πάθος διαστρέφει το μυαλό των αρχόντων, ακόμα και των αρίστων. Γι’ αυτό το λόγο ο νόμος είναι λογική ανεπηρέαστη από την επιθυμία!
Αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο οι Έλληνες, έχοντας συναίσθηση αυτής της πραγματικότητας, διαχώριζαν τους εαυτούς των από όλους τους άλλους λαούς, όπου η τύχη των πολιτών εξαρτιόταν, ακόμα και σε χώρες όπου είχε αναπτυχθεί σχετική νομοθεσία, όπως στους Βαβυλωνίους, από τον ανώτατο άρχοντα.  Έτσι, ο Αισχύλος στους Πέρσες, στο διάλογο της βασιλομήτορος με τον κορυφαίο του χορού, στην ερώτηση της πρώτης «ποιος είναι ο ποιμάνωρ»[=ο βοσκός] και ο δεσπότης [=το αφεντικό] του ελληνικού στρατού, δίνει την υπερήφανη απάντηση ότι «οὔτινος δοῦλοι κέκληνται φωτὸς οὐδ’ υπήκοοι» [=δεν είναι δούλοι και υπήκοοι κανενός]. Κύριος και αφέντης τους είναι ο νόμος!
Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση υπακοής στους νόμους της πολιτείας είναι ο Σωκράτης, ο οποίος, όταν αδίκως καταδικάστηκε και βρισκόταν στη φυλακή, αφ’ ενός αρνήθηκε να εκφωνήσει ένα λόγο υπεράσπισης γραμμένο από τον γνωστό ρήτορα Λυσία, αρνήθηκε να δραπετεύσει, όπως του πρότειναν φίλοι του σημαίνοντα πρόσωπα της Αθηναϊκής κοινωνίας, και αφ’ ετέρου, αφηφώντας τον θάνατο, πρότεινε στους δικαστές ως ποινή του για τα αδικήματα που τον κατηγορούσαν να σιτίζεται στο πρυτανείο! Το τέλος είναι γνωστό: υποχρεώθηκε να πιει το κώνειο!
Ο νόμος  θεωρείται κυρίαρχος. Στις δημοκρατίες αυτός εξασφαλίζει την ισότητα των πολιτών, την κοινωνική και την πολιτική ειρήνη και την ευημερία. Η μεγίστη εξουσία, όπως έλεγε ο Πιττακός, είναι «ἡ τοῦ ποικίλου ξύλου», εννοώντας τις ξύλινες πινακίδες, πάνω στις οποίες ήταν γραμμένοι οι νόμοι. Και ο λαός πρέπει να υπερασπίζεται τους νόμους, όπως υπερασπίζεται τα τείχη της πόλεώς του, σύμφωνα με τον Ηράκλειτο.

Η ευνομία είναι μητέρα της ειρήνης και της ευδαιμονίας. Ο περίφημος νομοθέτης Σόλων στην γνωστή ελεγεία του με τίτλο Ευνομία τονίζει τα αγαθά που συνεπάγεται η ευνομία και τις συμφορές που προκαλεί η Δυσνομία. Η πρώτη εξαλείφει την αλαζονεία, λειαίνει τις αντιθέσεις, εμποδίζει τις εμφύλιες διαμάχες, απονέμει  δικαιοσύνην. Για να υπάρξει ευνομία, ωστόσο, απαιτούνται δύο πράγματα: σπουδαίοι νόμοι αφ’ ενός, συμμόρφωση των πολιτών σε αυτούς αφ’ ετέρου.
Η συμμόρφωση αυτή δεν πρέπει να είναι καταναγκαστική, δηλαδή ο πολίτης να είναι νομοταγής από φόβο, αλλά από πεποίθηση ότι αυτοί εξυπηρετούν το κοινό συμφέρον. Πρέπει να εκπαιδευτούν καταλλήλως, ώστε, ακόμα και αν δεν υπήρχαν οι νόμοι, να συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο, με τον οποίο θα συμπεριφέρονταν, αν υπήρχαν (αυτό είναι χαρακτηριστικό του φιλοσόφου, όπως λέει ο Αρίστιππος).
Ο Πίνδαρος, στον Ολυμπιόνικο που έγραψε προς τιμήν του Ολυμπιονίκη στο δρόμο και στο πένταθλο Ξενοφώντα από την Κόρινθο, επίσης τονίζει τη σημασία της Ευνομίας:
«ἐν τᾶι γὰρ Εὐνομία ναίει κασίγνηταί τε, βάθρον πολίων ἀσφαλές, Δίκα καὶ ὁμότροφος Εἰρήνα, τάμι’ ἀνδράσι πλούτου,χρύσεαι παῖδες εὐβούλου Θέμιτος. ἐθέλοντι δ’ ἀλέξειν Ὕβριν, Κόρου ματέρα θρασύμυθον.»
[Σ’ αυτήν, στην Κόρινθο, κατοικεί η Ευνομία και οι αδελφές της, στέρεο βάθρο των πόλεων, η Δικαιοσύνη και η ομογάλακτη Ειρήνη, οικονόμος του πλούτου, τα χρυσά παιδιά της ορθοφρονούσας Θέμιδος (του παραδοσιακού δηλαδή Δικαίου). Αυτές θέλουν να διώξουν την Ύβρη την αυθαδόστομη, τη μητέρα του Πλησμονής].

Τόσο στις δημοκρατικές όσο και στις ολιγαρχικές πόλεις ο σεβασμός στους νόμους ήταν υψίστη υποχρέωση των πολιτών. Για να μην υπάρχει περίπτωση ατιμωρησίας σε περιπτώσεις ανυπακοής ή παραβίασης των νόμων, οι περισσότερες ελληνικές πόλεις είχαν τον θεσμό των νομοφυλάκων, των αρχόντων δηλαδή που ήταν υπεύθυνοι για την τήρηση των νόμων τόσο από τους άρχοντες όσο και από τους πολίτες.
Στην Αθήνα ο Περικλής, στον Επιτάφιο που εκφώνησε για τους πρώτους νεκρούς του Πελοποννησιακού πολέμου, αναφέρει με περηφάνεια ότι οι Αθηναίοι πολίτες δεν παρανομούν από βαθύ σεβασμό («διὰ δέος») στους κείμενους νόμους, και μάλιστα εκείνους που είναι επ’ ωφελεία των αδικουμένων και στους άγραφους, πανελλήνιους, νόμους.
Παρόμοιο, αν όχι μεγαλύτερο, σεβασμό στους νόμους επεδείκνυαν οι Σπαρτιάτες. Αυτό τονίζει με έμφαση και ο βασιλιάς Αρχίδαμος στον λόγο του ενώπιον της συνέλευσης των συμπολιτών του κατά την κρίσιμη συνεδρία για τη λήψη απόφασης για πόλεμο ή ειρήνη:
«Η πολεμική αρετή μας και η ευβουλία μας οφείλεται στην ευκοσμία μας, αφ’ ενός μεν διότι μαζί με τη σωφροσύνη μας συνυπάρχει σε μεγάλο βαθμό η αιδώς, στην αιδώ η ευψυχία, και εκπαιδευόμαστε σε σημείο που να θεωρείται αυτό από άλλους αμάθεια, ώστε να μη περιφρονούμε από αλαζονεία τους νόμους και μαζί με τη σκληραγωγία να είμαστε πιο συνετοί, ώστε να μη δείχνουμε ανυπακοή σε αυτούς».
Και ο Δημάρατος, βασιλιάς της Σπάρτης που κατέφυγε στους Πέρσες και συστράτευε με τον Ξέρξη, μιλώντας για τους συμπατριώτες του λέει στον Πέρση βασιλιά γι’ αυτούς:
«ἐλεύθεροι γὰρ ἐόντες οὐ πάντα ἐλεύθεροί εἰσι. ἔπεστι γάρ σφι δεσπότης νόμος, τὸν ὑποδειμαίνουσι πολλῶι ἔτι μᾶλλον ἤ οἱ σοὶ σέ. Ποιεῦσι γῶν τὰ ἄν ἐκεῖνος ἀνώγῃ. ἀνώγει δὲ τωυτὸ αἰεί…»[= είναι ελεύθεροι, όχι όμως ελεύθεροι σε όλα. Πάνω από αυτούς αφεντικό τους είναι ο νόμος. Αυτόν φοβούνται περισσότερο από ό,τι οι υπήκοοί σου εσένα. Και πράττουν εκείνα που ο νόμος προστάζει…»
Το ό,τι οι ανθρώπινοι νόμοι δεν είναι αλάθητοι, έπεται ότι αυτοί είναι μεταβλητοί και εξαρτώνται από το κατά πόσο γίνονται αποδεκτοί ή όχι από την πλειοψηφία του λαού. Ωστόσο, όπως σωστά επισημαίνει ο Αριστοτέλης, «τὸ ῥαδίως μεταβάλλειν ἐκ τῶν ὑπαρχόντων νόμων εἰς ἑτέρους νόμους καινοὺς ἀσθενῆ ποιεῖν ἐστι τὴν τοῦ νόμου δύναμιν», δηλαδή η εύκολη και συχνή μεταβολή των νόμων εξασθενεί τη δύναμη του νόμου, αφού εδραιώνεται η πεποίθηση στους πολίτες ότι αυτός πιθανόν να άλλάξει σύντομα!
Οι νόμοι θα πρέπει επίσης να προσαρμόζονται όχι μόνο στις συγκεκριμένες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, αλλά και στον χαρακτήρα ενός λαού, όπως τουλάχιστον εξυπακούεται από την απάντηση του Σόλωνα σε κάποιον που τον ρώτησε, αν θεσμοθέτησε τους καλύτερους νόμους για τους Αθηναίους, «Όχι, αλλά αυτούς που τους ταιριάζουν καλύτερα».
Ο ίδιος επίσης, ο Σόλων, ήταν εκείνος που με μια εκπληκτική παρομοίωση εξέφρασε την μεροληπτική εφαρμογή των νόμων, ανάλογα με τον κατηγορούμενο: Οι νόμοι μοιάζουν με τον ιστό της αράχνης. Αν πέσει σε αυτόν κάτι μικρό και αδύναμο, το κρατάει, εάν όμως πέσει κάτι μεγαλύτερο, τον τρυπάει και φεύγει!
Η πολυνομία, η αντιφατικότητα των νόμων, η πλημμελής εφαρμογή τους ή ακόμη και η μη εφαρμογή και ανυπακοή σε αυτούς, η προβληματική ή και η χρονοβόρος διαδικασία απονομής της δικαιοσύνης, τόσο από τους πολίτες πολλοί από τους οποίους θεωρούν «καπατσοσύνη» την παρανομία, πολύ δε περισσότερο από την εκτελεστική και δικαστική εξουσία είτε λόγω του περιβόητου πια «πολιτικού κόστους» είτε για άλλους λόγους, όλα αυτά είναι συστατικά όχι της Ευνομίας, αλλά της κατά Σόλωνα Δυσνομίας, τα δυσάρεστα αποτελέσματα της οποίας είναι τα αντίθετα της Ευνομίας.
Δυστυχώς, δεν μπορεί κανείς να ισχυρισθεί ότι στη χώρα μας «κατοικεί» η Ευνομία, αφού όλοι γνωρίζουν ότι πληθώρα νόμων του κράτους είτε δεν εφαρμόζονται καθόλου είτε εφαρμόζονται πλημμελώς (βλ. σχετικά Παναγή Γαλιατσάτου, «Στα … χαρτιά μένουν πάρα πολλοί νόμοι, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 24.10.10). Την κύρια ευθύνη γι’ αυτό βέβαια φέρουν οι κυβερνώντες αυτόν τον τόπο. Το αδιανόητο: Ακόμα και κοινοβουλευτικά κόμματα είτε ανέχονται είτε εξωθούν τους οπαδούς τους στην ανυπακοή στους νόμους!
Ένα πρόσφατο από τα πολλά παραδείγματα παρανομίας από τους κυβερνώντες, ακόμα και αναφορικά με άρθρα του Συντάγματος, είναι η περίπτωση του «Μνημονίου», όπου παραβιάστηκε το άρθρο 78, παράγραφος 5, που προνοεί ότι μόνο «με εξουσιοδότηση νόμων πλαισίων» επιτρέπεται η επιβολή όλων αυτών των οικονομικών μέτρων που πάρθηκαν σε βάρος των εργαζομένων.

Η μεν πολυνομία καθιστά αδύνατο για τον πολίτη, ακόμα και τους νομικούς, να γνωρίζουν την νομοθεσία, πλην της ειδικής κατά περίπτωση που αφορά το επάγγελμά τους, και επομένως το λεγόμενο «άγνοια νόμου» δεν δικαιολογείται είναι γελοιότητα.
Η έκδοση διαφορετικών δικαστικών αποφάσεων για πανομοιότυπες προσφυγές γελοιοποιεί τη δικαστική εξουσία και δημιουργεί δυσπιστία στους πολίτες προς το δικαιϊκό σύστημα. Η δε τελεσίδικη εκδίκαση των υποθέσεων μετά από παρέλευση πολλών ετών, συχνά και δεκαετιών, ισοδυναμεί με αρνησιδικία! Και τι να πεί κανείς για τη διαπλοκή ανώτατων και άλλων δικαστικών λειτουργών με την εκτελεστική εξουσία, ιδιαίτερα όταν η τελευταία «εξυπηρετεί» προσωπικά συμφέροντα των πρώτων!
Πόσο πολύ θα μπορούσαν οι σύγχρονες δημοκρατίες να ωφεληθούν από τους αρχαιοελληνικούς θεσμούς! Αν ίσχυαν αυτοί στη σύγχρονη ελληνική δημοκρατία, δεν θα έφτανε ποτέ αυτός ο τόπος στα σημερινά τραγικά αδιέξοδα![Ανδρέας Κατσούρης, Καθηγητής Φιλολογίας Παν/μίου Ιωαννίνων, Πρωίνός Λόγος]

Διαβάστε επίσης
Να ξαναβρούμε τη χαμένη ελληνική μας ταυτότητα!
Κάποιοι θέλουν οι Έλληνες να μην έχουμε ρίζες…
Όψεις της παθογένειας της νεοελληνικής κοινωνίας: η πικρή γεύση της στρεβλωμένης νεοελληνικής συλλογικότητας
Carl Sagan: Οι Αρχαίοι Έλληνες Επιστήμονες και Φιλόσοφοι
ΕΛΛΑΣ

ΤΡΟΥΦΑΚΙΑ

ΤΡΟΥΦΑΚΙΑ
Υλικά:

1 πακέτο μπισκότα πτι-μπέρ
250 γραμ. μαργαρίνη
1 φλιτζάνι τσαγιού άχνη ζάχαρη
1 φλιτζάνι τσαγιού καρυδόψιχα
1 φλιτζάνι τσαγιού λικέρ ή κονιάκ
2 κουταλιές κακάο
250 γραμ. τρούφα
1 βανίλια

Εκτέλεση
Χτυπάμε στο μίξερ το βούτυρο με τη ζάχαρη. Προσθέτουμε το κονιάκ,
το κακάο, την βανίλια, την καρυδόψιχα και τα αλεσμένα πτι-μπέρ .
Βάζουμε το μίγμα στο ψυγείο και μόλις παγώσει το πλάθουμε σε μικρά
μπαλάκια πασπαλίζοντας το με τρούφα η με ινδοκαρυδο και το
ξαναβάζουμε στο ψυγείο.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!

Σήμερα...4/4












 

Δημοφιλείς αναρτήσεις