Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Μελινα Ασλανίδου - Το λάθος

Με βοηθό τη φαντασία



Muito charmosas! Very charming!

Bronwyn Hayes designer for Red Brolly: http://goo.gl/UZ63D

Ένας συνδιασμός από κέντημα  πλέξιμο χάντρες  κορδελάκια και ότι άλλο μπορείτε να σκεφτείτε π χ κουμπιά πούλιες  ή και κομμάτια άλλου υφάσματος πάνω στην παράσταση που θέλουμε να δημιουργήσουμε . 
Και για να σας βγάλω από τον κόπο να ψάξετε θέμα 
σας δίνω μια ιδέα που τωρα σκέφτηκα κι εγώ. 
Λίγο πολύ όλοι έχουμε δεί παιδικά μπλόκ ιχνογραφίας.
Διαλέξτε κάποιο σχέδιο μικρό στην αρχή για να πειραματιστείτε.  
Καλή επιτυχία!!!

Κρητών Παιδεία, Μανόλης Μακράκης



Κρητών Παιδεία, Μανόλης Μακράκης, ιδιωτική έκδοση.
(Σημείο πώλησης: Βιβλιοπωλείο " Δοκιμάκης", sales@bigbook.gr )

Το βιβλίο, σε πολυτελή έκδοση, σταχωμένο, αποτελείται από 684 σελίδες σε βέλβετ χαρτί και 500 περίπου φωτογραφίες. Μας προσφέρει μια εναργή εικόνα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας στην Κρήτη, διατρέχει μέσα από την παράθεση αδημοσίευτων γραπτών τεκμηρίων την ιστορία της εκπαίδευσης στο νησί εστιάζοντας στην πόλη του Ηρακλείου και στην περιοχή Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου, φωτίζει μέσα από το τοπικό το γενικό και δένει τη μικροϊστορία όλων των λειτουργούντων σχολείων της περιοχής μας με την μακροϊστορία της εκπαίδευσης στο νησί :

Τη σύσταση των Εφορειών, τις αγορεύσεις στη Γενική Συνέλευση και στη Βουλή των Κρητών, τους εκπαιδευτικούς νόμους την επίσημη εφημερίδα της Κυβέρνησης, το επίπεδο των δασκάλων, τους αγώνες και τις αγωνίες των τοπικών κοινωνιών για φωτισμό των τέκνων τους και τον απεγκλωβισμό τους από το σκότος της αγραμματοσύνης και της αμάθειας.

Θεατρικό έργο για παιδιά

http://www.zougla.gr/oikogenia/article/epta-meres-me-ti-lena#.UVL8d5eTyQw.facebook

«Επτά μέρες με τη Λένα»




Θεατρικό έργο για παιδιά

Η Λένα, μια νεαρή κλέφτρα, φτάνει νύχτα κυνηγημένη στο σπίτι δύο αγαθών γέρων, που ζούνε στον δικό τους ιδιόρρυθμο κόσμο, κάπου σε μια επαρχία. Εκείνοι την υποδέχονται σαν κόρη τους κι έτσι μένει μαζί τους για επτά ολόκληρες μέρες. Η Λένα έρχεται σε επαφή μ’ έναν άλλο παράδοξο τρόπο ζωής, με ταχυδακτυλουργίες, θαύματα και πολλή αγάπη. Πώς συμβιώνει η Λένα με τους ασυνήθιστους αυτούς γέρους, πώς αυτοί την αντιμετωπίζουν; Γιατί φεύγει; Και τι κάνει μετά;

Αυτό είναι το θέμα του θεατρικού έργου της Γεωργίας Δεληγιαννοπούλου «Επτά μέρες με τη Λένα», που θα ανέβει στον Χώρο Τέχνης «Ιδιόμελο» την Κυριακή 7 Απριλίου και για όλες τις Κυριακές του Απριλίου στις 12 το μεσημέρι.

Το έργο απευθύνεται σε παιδιά των τριών τελευταίων τάξεων του δημοτικού.

Παίζουν: Μανώλης Γιούργος, Λένα Παπαθεοδώρου, Γιάννης Παπαθύμνιος, Αθηνά Σαρδέλη

Χώρος Τέχνης « Ιδιόμελο», Ελευθερίου Βενιζέλου 17, περίπου 200 μέτρα από τον ΗΣΑΠ.
Είσοδος: 7 ευρώ
Κρατήσεις: 210 6817042

ΜΠΟΥΓΑΤΣΑ


ΜΠΟΥΓΑΤΣΑ

Τι χρειαζόμαστε:
Φύλλο κρούστας
1,5 λίτρο γάλα
200 γρ. σιμιγδάλι
1 ή 2 φλιτζάνια ζάχαρη
1 πρέζα αλάτι
2 βανίλιες
2 κουταλιές βούτυρο
κανέλα
ζάχαρη άχνη
1 φλυτζάνι βούτυρο λιωμένο
Πως το κάνουμε:
Λιώνετε πρώτα το βούτυρο και στρώνετε ένα ένα τα φύλλα βουτυρώνοντας τα. Θα βάλετε μόνο τέσσερα φύλλα σε μικρό πυρεξάκι.
Στο μεταξύ θα κάνετε την κρέμα: βάζουμε το γάλα σε κάτσαρολα να ζεσταθεί και ρίχνουμε το σιμιγδάλι σιγά σιγά ανακατεύοντας. Ρίχνουμε τις βανίλιες και στο τέλος ρίχνουμε και το βούτυρο.
Αφήνουμε την κρέμα να κρυώσει λίγο και την βάζουμε στο ταψί, γυρίζουμε τα φύλλα προς τα πάνω και σκεπάζουμε την κρέμα.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο
Όταν ψηθεί απο την μία μεριά γυρίζουμε την άλλη.

Η Σαρκοφάγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου


http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/h-sarkofagos-tou-megalou-aleksandrou.html

Η Σαρκοφάγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου


Αξιοσημείωτα μνημεία στο μουσείο της Κωνσταντινουπόλεως είναι δύο μαρμάρινες σαρκοφάγοι, οι οποίες φέρουν σαφή χαρακτηριστικά Ελληνικής εργασίας (πιθανότατα της σχολής του Πραξιτέλη). Η μια από τις σαρκοφάγους αυτές χρονολογείται στα μέσα του 4ου αι. π.Χ. καιμιμείται μονόπτερο ιωνικό οικοδόμημα, που ανάμεσα στους κίονές του φαίνονται δεκαοκτώ γυναικείες μορφές που πενθούν.
Η δεύτερη σαρκοφάγος ανήκει στα τέλη του 4ου αι. π.Χ. και μιμείται το σχήμα κατοικίας ή ναού πιθανότερα. Το μνημείο αυτό ονομάζεται συνήθως "σαρκοφάγος του Μ. Αλεξάνδρου" γιατί σε μια από τις πλευρές του έχει απεικονιστεί η μάχη της Ισσού και υπέθεσαν ότι είχε προοριστεί για το νεκρό του Μ. Αλεξάνδρου. Αν και η σαρκοφάγος από την αρχαιότητα είχε ληστευτεί, στο δάπεδο της βρέθηκε αρχαίο νόμισμα.του 3ου π.Χ. αιώνα. Η σαρκοφάγος της Σιδώνας. Γνωστή ως Σαρκοφάγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου
Το 321, σχεδόν δύο χρόνια μετά το θάνατο του Αλεξάνδρου, ο Αρριδαίος ολοκλήρωσε την κατασκευή της αρμάμαξας, που θα μετέφερε τη σορό του Αλεξάνδρου από τη Βαβυλώνα στο μαντείο του Άμμωνα, όπως ήταν η επιθυμία του. Η σαρκοφάγος ήταν από σφυρήλατο χρυσό, τη γέμισαν με αρώματα, για να συντηρείται η μούμια, και τη σφράγισαν με εφαρμοστό χρυσό κάλυμμα. Πάνω της τοποθέτησαν μία πολύ ωραία και χρυσοποίκιλτη φοινικίδα (κόκκινη πολεμική σημαία) και δίπλα της τα όπλα του νεκρού. Κατά τον Διόδωρο, όταν η πομπή έφτασε στα σύνορα της Συρίας με την Αίγυπτο, τη συνάντησε οΠτολεμαίος επικεφαλής στρατιωτικής δύναμης και μετέφερε με τιμές την αρμάμαξα όχι στο μαντείο του Άμμωνα, αλλά στην Αλεξάνδρεια. Στο τέλος του 19ου αιώνα ανακαλύφτηκαν οι βασιλικοί τάφοι της Σιδώνας. Τα ανάγλυφα της ωραιότερης σαρκοφάγου, που σήμερα φυλάσσεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κωνσταντινούπολης, απεικονίζουν τον Μ. Αλέξανδρο κατά τη διάρκεια ενός κυνηγιού άγριων ζώων και μιας μάχης κατά των Περσών. Ο χρωματισμός των μορφών έχει διατηρηθεί σε ασυνήθιστα καλή κατάσταση και γι' αυτό το λόγο η σαρκοφάγος θεωρείται ως μια από τις σημαντικότερες μαρτυρίες για την πολυχρωμία των γλυπτών κατά την ύστερη κλασική και την πρώιμη ελληνιστική περίοδο.
Έρευνα του πρωτοτύπου, μελέτη και σχεδιασμός: Vinzenz Brinkmann, Ulrike Koch-Brinkmann Αναλύσεις με μεθόδους φυσικών επιστημών: Heinrich Piening Ψηφιακή αποτύπωση: Ursula Buck, Thorsten Schwing, GOM, Braunschweig. Στερεολιθογραφία: Alphaform, Μόναχο Πλαστική επανεκατεργασία: Joseph Kottl Χρωματισμός: Ulrike Koch-Brinkmann Φυσικά ψήγματα που εφαρμόστηκαν με την τεχνική της τέμπερας: Μπλε: Αιγυπτιακό μπλε Κόκκινο: Ριζάρι, Ώχρα, Αιματίτης Πράσινο: Αιγυπτιακό πράσινο Κίτρινο, Καφέ: Ώχρα Λευκό: Λευκό μολύβδου Μαύρο: Καμμένα οστά Εκμαγεία: Stiftung Archδologie Πρωτότυπο: Κωνσταντινούπολη, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Πηγές: http://www.windmillstravel.com/gr/album.php?id=53&destination=19&destinationtype=city&page=9 http://www.alexanderofmacedon.info/greek/F2gr.htm http://www.istanbularkeoloji.gov.tr/web/27-107-1-1/muze_-_en/collections/archaeological_museum_artifacts/sarcophagus_of_the_crying_women http://de.wikipedia.org/wiki/Alexandersarkophag http://pyrron.blogspot.gr/2013/03/blog-post_8151.html http://ellinonpaligenesia.blogspot.gr/2013/04/blog-post_6.html

Σαρλ Πιερ Μπωντλαίρ


Baudelaire crop.jpg

Ο Σαρλ Πιερ Μπωντλαίρ (Charles Pierre Baudelaire), Παρίσι, 9 Απριλίου 1821 - 31 Αυγούστου 1867) ήταν ένας από τους σημαντικότερους ποιητές της γαλλικής αλλά και της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Κατά την διάρκεια της ζωής του, ο Μποντλαίρ υπέστη δριμεία κριτική για τις συγγραφές του και την θεματική του. Ελάχιστοι από τους σύγχρονούς του τον κατανόησαν. Η εφημερίδα Φιγκαρό της 5ης Ιουλίου 1857 έγραψε τα εξής σχετικά με την πρόσφατη εμφάνιση των Ανθέων του Κακού: «Σε ορισμένα σημεία αμφιβάλλουμε για την πνευματική υγεία του Κου Μποντλαίρ. Όμως ορισμένα άλλα δεν μας επιτρέπουν περαιτέρω αμφιβολίες. Κυριαρχεί, ως επί το πλείστον, η μονότονη και επιτηδευμένη επανάληψη των ίδιων πραγμάτων, των ίδιων σκέψεων. Η αηδία πνίγει την αχρειότητα—για να την καταπολεμήσει σμίγει με το μόλυσμα».

Ο Μποντλαίρ σήμερα αναγνωρίζεται ως μέγας ποιητής της γαλλικής και της παγκόσμιας Λογοτεχνίας και συγκαταλέγεται μεταξύ των κλασικών. Χαρακτηριστικά, ο Μπαρμπέ ντ' Ορεβιγί τον αποκάλεσε «Δάντη μιας παρηκμασμένης εποχής».

Σε ολόκληρο το έργο του, ο Μποντλαίρ προσπάθησε να ενυφάνει την Ομορφιά με την Κακία, την βία με την ηδονή (Une martyre), καθώς και να καταδείξει την σχέση μεταξύ τους. Παράλληλα με την συγγραφή ποιημάτων σοβαρών (Semper Eadem) και σκανδαλιστικών για την εποχή (Delphine et Hippolyte), κατόρθωσε επίσης να εκφράσει την μελαγχολία (Mœsta et errabunda) και την νοσταλγία (L' Invitation au voyage).

Ο πατέρας του Μποντλαίρ ήταν άνθρωπος μορφωμένος, αφοσιωμένος στα ιδανικά του Διαφωτισμού και ερασιτέχνης ζωγράφος. Με τον θάνατό του το 1827 άφησε στον Κάρολο πλούσια πνευματική κληρονομιά. Έναν χρόνο αργότερα, η μητέρα του παντρεύτηκε τον Συνταγματάρχη Οπίκ, πράξη που ο Μποντλέρ ποτέ δεν της συγχώρεσε. Ο Ωπίκ ενσάρκωνε για τον Μποντλαίρ όλα όσα στέκονταν ανάμεσά σε αυτόν και σε ό,τι αγαπούσε: την μητέρα του, την ποίηση, το όνειρο, μία ζωή χωρίς δυστυχή περιστατικά. Επιστρέφοντας από το Λύκειο το 1839, ο Μποντλαίρ αποφασίζει να ζήσει την ζωή του ενάντια στις παραδοσιακές αστικές αξίες που ενσαρκώνει η μητέρα του και ο πατριός του. Αποπειράται να ταξιδέψει ως τις Ινδίες, αλλά τελικά αποτυχαίνει. Το ταξίδι αυτό, ωστόσο, πρόκειται να ερεθίσει την φαντασία και την έμπνευσή του (αγάπη για την θάλασσα, οράματα τόπων εξωτικών).

Μετά την επιστροφή του στο Παρίσι συνδέεται με την Ζαν Ντυβάλ (Jeanne Duval), μια νεαρή μιγάδα, η οποία θα τον μυήσει στις ηδονές αλλά και στις πληγές του πάθους. Δανδής και χρεωμένος, τίθεται υπό δικαστική επιτήρηση το 1842 και διάγει άθλιο βίο. Αρχίζει να συνθέτει πληθώρα ποιημάτων για την συλλογή «Τα Άνθη του Κακού». Ως κριτικός τέχνης και δημοσιογράφος μάχεται τις μεγαλόστομες μορφές του Ρομαντισμού. Το 1848 συμμετέχει στην επανάσταση των οδοφραγμάτων και λέγεται ότι παροτρύνει τους επαναστάτες να πυροβολήσουν τον πατριό του, Οπίκ. Αργότερα, συνάδει με την απέχθεια των Γκυστάβ Φλωμπέρ και Ουγκό για την κυβέρνηση του Ναπολέοντος Γ΄. Τα Άνθη του Κακού εκδίδονται το 1857 και στην συνέχεια καταδικάζονται μερικώς «για προσβολή των δημοσίων και των καλών ηθών». Η επόμενη έκδοση του 1861 είναι εμπλουτισμένη, αναδομημένη αλλά και ακρωτηριασμένη κατά έξι ποιήματα (Les bijoux, Le Léthé, À celle qui est trop gaie, Lesbos, Femmes damnées (το πρώτο ποίημα της συλλογής), Les métamorphoses du vampire), την δημοσίευση των οποίων απαγόρευσε ο δικαστής Πινάρ. Κατόπιν, ο ποιητής φεύγει για το Βέλγιο και εγκαθίσταται στις Βρυξέλλες, όπου συγγράφει ένα φυλλάδιο για το Βέλγιο, το οποίο και θεωρεί καρικατούρα της γαλλικής αστικής τάξης. Επίσης, συναντά εκεί τον Φελισιέν Ροπ, ο οποίος θα εικονογραφήσει τα Άνθη.

Πεθαίνει στο Παρίσι από πάρεση και αφασία το 1867. Ενταφιάζεται στο Κοιμητήριο του Μονπαρνάς (6ο τμήμα), στον ίδιο τάφο με τον πατριό και την μητέρα του. Η τρίτη έκδοση των «Ανθέων» (1868) δεν θα βρει τον Μποντλέρ εν ζωή. Μετά τον θάνατό του, η λογοτεχνική του κληρονομιά δημοπρατήθηκε και τελικά αγοράστηκε από τον εκδότη Μισέλ Λεβί για 750 φράγκα. Η δικαστική απόφαση του 1857 δεν ανακλήθηκε πριν από το 1949, οπότε και έγινε αποκατάσταση του πλήρους έργου του Μποντλέρ.

http://el.wikipedia.org/wiki/Σαρλ_Μπωντλαίρ

Φρανσουά Ραμπελαί



Francois Rabelais - Portrait.jpg


Ο Φρανσουά Ραμπελαί (François Rabelais, μεταξύ 1483 και 1495 - 1553) ήταν Γάλλος γιατρός και συγγραφέας της Αναγέννησης.

Ο Ραμπελαί είναι ένας από τους πλέον γνωστούς ανθρωπιστές της αναγεννησιακής περιόδου, που μάχονται υπέρ των αξιών της κλασικής αρχαιότητας. Το έργο του απαγορεύτηκε από τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία στο λεγόμενο Index Librorum Prohibitorum. To πασίγνωστο έργο του είναι το "Γαργαντούας και Πανταγκρυέλ", πέντε νουβέλες που εξιστορούν τις περιπέτειες δύο γιγάντων, πατέρα και γιου, με το χιούμορ και τη χαρά της ζωής που αποπνέουν όλες οι δημιουργίες του. Στοιχεία ουτοπίας στο έργο του Ραμπελαί αποτυπώνονται στο πρώτο από τα πέντε βιβλία, στα σχετικά με το Abbaye de Thélème (το Αββαείο του Θελήματος)

http://el.wikipedia.org/wiki/Φρανσουά_Ραμπελαί

ΛΙΝΟΣ ΚΟΚΟΤΟΣ ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΟ " Η ΕΛΕΝΗ " 1972


Μεταφορτώθηκε στις 10 Απρ 2009
ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ ΤΟ " ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΤΡΙΦΥΛΛΙ " 
ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ ΚΑΙ 
ΣΕ ΠΟΙΗΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ 1972

ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ ΚΛΑΣΙΚΟ


ΥΛΙΚΑ
250γρ ολοκληρα αυγα
175γρ ζάχαρη άχνη
150γρ αλεύρι ζαχαροπλαστικης
50γρ κορν φλαουρ
1 βανίλια

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Χτυπαμαι στο μιξερ τα αυγά με τη ζάχαρη και τη βανίλια,
μέχρι το μίγμα να αφρατεψει.
Αφαιρέστε από το μιξερ και ανακατευουμε με το χέρι
με μια σπατουλα ριχνοντας το αλεύρι μαζί με το κορν
φλαουρ, αναμιγνύοντας το μιγμα απαλά από κάτω
προς τα πάνω.
Τοποθετήστε αμέσως το μιγμα σε λαδωμενο και αλευρωμένο
ταψι η τσερκι και ψηνουμε στους 180β για 30-40λ.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!

Δημοφιλείς αναρτήσεις