Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Μπισκοτα με κρεμα και σαντιγυ!!!!



Μπισκοτα με κρεμα και σαντιγυ!!!!
ΜΠΙΣΚΟΤΑ ΜΕ ΚΡΕΜΑ

ΥΛΙΚΑ
1 πακέτο μπισκότα της αρεσκειας σας
1 συμπυκνωμένο γάλα 400γρ
250γρ γάλα
6 κρόκοι αυγών
100 γρ καφέ της αρεσκειας σας εσπρεσσο
200γρ κρέμα γαλακτος

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
1.Ρίξτε το συμπυκνωμένο γάλα σε μια κατσαρόλα μαζι με
τους κρόκους, τα ανακατεύουμε, προσθέτουμε το γάλα,
ανακατεύουμε και αφηνουμε να βρασει.
2.Ετοιμαζουμε τα μπισκοτα μας και τα βουταμε στα 100γρ καφε.
3.Χτυπαμαι την κρεμα γαλακτος να γινει σαντιγυ.
4.Εχουμε μερικα εντυπωσιακα ποτηρια, και αφου αρχισει
να γινετε η κρεμα μας, αφηνουμε να κρυωσει λιγο, και αμεσως
βαζουμε μια στρωση κρεμα, μια στρωση μπισκοτα που εχουμε
βουτηξει στον καφε, ξανα μια κρεμα και μπισκοτα, και τελος
μια στρωση σαντιγη. Πασπαλιζουμε με τριμενα μπισκοτα
βαζουμε στο ψυγειο για λιγες ωρες και ειναι ετοιμο.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!
Υ.Γ. μπορειτε να κανετε την σαντιγυ σοκολατα, τα μπισκοτα oreo,
και οτι αλλη αλλαγη θελετε.. Φαντασια εχετε!!!

Μάνος Ξυδούς


Ο Μάνος Ξυδούς (15 Μαΐου 1953 - 13 Απριλίου 2010) ήταν συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής. Έγινε κυρίως γνωστός από τη συμμετοχή του στους Πυξ Λαξ.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στους Αγίους Αναργύρους και αρχικά εργάστηκε ως κλητήρας. Κατάφερε να περάσει στην ΑΣΟΕΕ και μετά την αποφοίτησή του σπούδασε marketing. Εργάστηκε ως DJ στο κλαμπ Καρυάτιδες στην Πλάκα και στη συνέχεια στην δισκογραφική εταιρία ΜΙΝΟΣ-ΕΜΙ ως πωλητής και αργότερα ως Marketing Director.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Μάνος Ξυδούς ήταν συντονιστής παραγωγής (βοηθός του παραγωγού Θοδωρή Σαράντη) στον δημοφιλή δίσκο Φλου του Παύλου Σιδηρόπουλου με τη Σπυριδούλα, που εκδοθηκε το 1979. Υπήρξε παραγωγός σε αρκετούς δίσκους διαφόρων Ελλήνων καλλιτεχνών όπως για παράδειγμα στις Μουσικές Ταξιαρχίες του Τζίμη Πανούση, αλλά και συνεργάστηκε με τον Νίκο Νομικό, τον Γιώργο Νταλάρα, τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον Πάνο Κατσιμίχα, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον Λάκη Παπαδόπουλο, τον Γιάννη Κούτρα, τον Μανώλη Λιδάκη, τον Νίκο Πορτοκάλογλου, τον Γιάννη Γιοκαρίνη, τον Βασίλη Καρρά, τον Μίλτο Πασχαλίδη, την Ελένη Τσαλιγοπούλου, τον Γιάννη Χαρούλη, τους Όναρ, τους Ντομένικα, τη Λευκή Συμφωνία, τους Βωξ, τους Tsopana Rave, τους Κολλεκτίβα, τον Κώστα Χρονόπουλο και άλλους.

Ο Μάνος Ξυδούς ήταν ο ιθύνον νους κάποιων συνεργασιών Ελλήνων μουσικών με δημοφιλείς ξένους καλλιτέχνες, όπως εκείνης του Μιχάλη Ρακιντζή με τον Ian Gillan των Deep Purple το 1992, αλλά και των Πυξ Λαξ με τους Eric Budron των Animals, Gordon Gano των Violent Femmes, Marc Almond των Soft Cell, και Steve Wynn. Επίσης, ήταν εκείνος που ως απλός υπάλληλος της δισκογραφικής εταιρείας το 1977 κατέβαλε προσπάθειες για να εκδοθεί πολύ αργότερα ο πρώτος δίσκος των Χάρη και Πάνου Κατσιμίχα με τίτλο Ζεστά Ποτά το 1985, και για τον λόγο αυτό στο ένθετο του δίσκου οι αδεφλοί Κατσιμίχα του αφιερώσαν τον Φάνη, αλλά και ως αργότερα υπεύθυνος για την έναρξη της προσωπικής δισκογραφικής πορείας (μετά τους Χαϊνηδες) του Μιλτιάδη Πασχαλίδη.

Από το 1984 έως και το 1986 υπήρξε υδριτικό μέλος των Dreamer and the Full Moon μαζί με τους Νίκο & Γιάννη Πιπινέλη, Γιώργο Γκικοδήμο, Γιάννη Ευσταθίου, Τόλη Σκαμαντζούρα και Σωτήρη Τσούκαλη με τους οποίους είχε κάνει επιτυχία με το "Sandrina" το οποίο συνέγραψε με τον Νίκο Πιπινέλη και ερμήνευσε ο ίδιος στις αρχές της δεκαετίας του '80, τραγούδι που βρέθηκε στις πρώτες θέσεις των ευρωπαϊκών charts.

Το 1989 ως στέλεχος της EMI συναντήθηκε με τους Φίλιππο Πλιάτσικα και Μπάμπη Στόκα, και δημιουργήθηκαν οι Πυξ Λαξ. Αρχικά ανέλαβε την παραγωγή του πρώτου και του τρίτου δίσκου του συγκροτήματος ενώ παράλληλα συμμετείχε στην δημιουργία αρκετών από τα τραγούδια τους, μέχρι να ενταχθεί και επίσημα σε αυτό ως μέλος το 1993. Κάποια από τα τραγούδια των Πυξ Λαξ που φέρουν την σφραγίδα του Ξυδούς είτε ερμηνευτικά είτε ως δημιουργού είναι τα "πούλα με", "εσύ εκεί", "χωρίς ντροπή", "μόνο για εκείνη μη μου λες", "με στέλνεις", "τι ζητάς", "υπάρχουν χρυσόψαρα εδώ", "η εικόνα του χειμώνα", "άχρηστα ρολόγια" , "δεν θα δακρύσω πια για σένα", "τα δοκάρια στο γρασίδι περιμένουν τα παιδιά", "κάνε κάτι και για σένα", "ποδήλατα δίχως φρένα", "πυξίδα","you get in love" κ.α. Με τους Πυξ Λαξ, όπου οι δίσκοι τους γνώρισαν μεγάλη αποδοχή για τα ελληνικά δεδομένα όσον αφορά στα συγκροτήματα, το όνομά του έγινε δημοφιλές στο ευρύ κοινό, καθώς εκτός από ενεργό μέλος, υπήρξε ο εμψυχωτής και ο οργανωτής του συγκροτήματος στους δίσκους αλλά και στις συναυλίες. Το συγκρότημα μετά από μια δεκαπεντάχρονη επιτυχημένη πορεία στον χώρο της ελληνικής μουσικής, έπαψε να υφίσταται το Σεπτέμβριο του 2004.

Μετά την διάλυση των Πυξ Λαξ ακολούθησε ξεχωριστή δισκογραφική πορεία, έχοντας έξι προσωπικούς δίσκους, στους οποίους συνεργάστηκε με τον Πάνο Κατσιμίχα, τους Βωξ, τον Γιάννη Χαρούλη, τους Σαμπάντα, το Άρωμα Γυναίκας κ.α.

Το 2010 συμμετείχε στην περιοδεία Best Of Tour των Χάρη & Πάνου Κατσιμίχα, η οποία ήταν και η τελευταία του συναυλιακή περιοδεία.

Η τελευταία ζωντανή εμφάνιση του Μάνου Ξυδούς ήταν στις 8 Απριλίου 2010 στην Κύπρο.[1]

Απεβίωσε στο Νέο Φάληρο στις 13 Απριλίου 2010 από ανακοπή καρδιάς ενώ πραγματοποιούσε πρόβες, σε ηλικία 57 ετών.[2]

Με την πρωτοβουλία των πρώην συνεργατών του στους Πυξ Λαξ, του Φίλιππου Πλιάτσικα και του Μπάμπη Στόκα, ολοκληρώθηκε μετά τον θάνατό του και ο τελευταίος δίσκος του με ονομασία Όταν θα φύγω ένα βράδυ από 'δω, οποίος είχε μείνει στη μέση, και εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2010. Στο δίσκο αυτό συμμετείχαν και φίλοι του Μάνου όπως ο Διονύσης Τσακνής, ο Νίκος Πορτοκάλογλου, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ο Μίλτος Πασχαλίδης, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Λάκης Παπαδόπουλος, οι Όναρ, ο Μύρωνας Στρατής. Επίσης η Μαρία και η Νάντια Σπηλιωτοπούλου και οι κόρες του Μάνου Κατερίνα και Νέλλυ.
Δισκογραφία
Με τους Dreamer and the Full Moon

Sandrina (1985)
Never give it up (1986)
Anne Frank (1986)

Με τους Πυξ Λαξ

Τι άλλο να πεις πιο απλά (1990)
Ζόρικοι καιροί (1991)
Ο ήλιος του χειμώνα με μελαγχολεί (1993)
Για τους πρίγκηπες της δυτικής όχθης (1994)
Ο μπαμπούλας τραγουδάει μόνος τις νύχτες (1996)
Νυχτερινός περίπατος στην ιερά οδό (1997)
Ζωντανή ηχογράφηση στην ιερά οδό (1997)
Παίξε παλιάτσο τα τραγούδια σου τελειώνουν(1997)
Ο έρωτας κοιμήθηκε νωρίς (1998)
Στίλβη (1998)
Άσε την εικόνα να μιλάει (1999)
Νετρίνο (1999)
Υπάρχουν Χρυσόψαρα Εδώ; (1999)
Τα δοκάρια στο γρασίδι περιμένουν τα παιδιά (2001)
Από εδώ κι από κει... (2002)
Χαρούμενοι στην πόλη των τρελών (2003)
Τέλος - Live Στο Λυκαβηττό (2004)

Προσωπικοί δίσκοι

Κανάστα (2005)
Περιμένοντας το νέκταρ (2006)
Μέχρι να πάρεις παγωτό, σε βρίσκει ο χειμώνας (2007), με τον Πάνο Κατσιμίχα)
Βράδιασε, τα ξαναλέμε (2007)
Τ' αστέρια θα 'ναι πάντα μακριά (2008)
Όταν θα φύγω ένα βράδυ από ’δω (2010)

Συμμετοχές σε δίσκους άλλων καλλιτεχνών

Να προσέχεις (1989) – Νίκος Νομικός
Άσε με να σε λέω θάλασσα (1994) – Νίκος Νομικός
Παραμύθι με λυπημένο τέλος (1995) – Μίλτος Πασχαλίδης
Άσωτος Υιός (1996) - Νίκος Πορτοκάλογλου
Του έρωτα και της φυγής (1998) – Δημήτρης Μητροπάνος
Άχρηστα ρολόγια (1999) – Domenica
Αλλάζει κάθε που βραδιάζει (1999) – Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μην πετάς θα σε δουν (2000) – Όναρ
Τίποτα δεν κρύβεται κάτω απ’τον ήλιο (2000) – Σύννεφα με παντελόνια
Έντεκα (2000) – Λάκης Παπαδόπουλος

Η άσφαλτος που τρέχει (2001) – Γιώργος Νταλάρας
Προσέχω δυστυχώς (2002) – Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Λόγια της νύχτας (2002) – Βασίλης Καρράς
Στη θάλασσα των μυστικών (2005) – Βωξ & Γιάννης Κότσιρας
Χωρίς βαλίτσα και παλτό (2006) – Γιάννης Κούτρας
Χειμωνανθός (2006) – Γιάννης Χαρούλης
Στη διαπασών (2008) – Δημήτρης Μητροπάνος
Οι Βωξ ερμηνεύουν Γιάννη Μακρόπουλο (2008) – Βωξ
Μπαλαρίνες επιτρέπονται (2009) - Φίλιππος Πλιάτσικας
Καλυνήχτα Barney (2009) – Κώστας Χρονόπουλος
Η μαφία των Αγίων (2009) – Μάνος Λυδάκης

http://el.wikipedia.org/wiki/Μάνος_Ξυδούς

Ο. ΕΛΥΤΗΣ –ΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ


 
Ο. ΕΛΥΤΗΣ –ΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ
Ένα μεγάλο θαλασσί μπαλόνι θα μας πάρει τότε ψηλά, μια δω,
μια κει, θα μας χτυπά ο αέρας. Πρώτα θα ξεχωρίσουν οι αση-
μένιοι τρούλοι, κατόπιν τα καμπαναριά. Θα φάνουν οι δρόμοι
πιο στενοί, πιο ίσιοι απ' ό,τι φανταζόμασταν. Οι ταράτσες με
τις κάτασπρες αντένες για την τηλεόραση. Και οι λόφοι ένα
γύρο κι οι χαρταετοί - ξυστά θα περνάμε από δίπλα τους.
Ώσπου κάποια στιγμή θα δούμε όλη τη θάλασσα. Οι ψυχές
επάνω της θ' αφήνουν μικρούς λευκούς ατμούς.

ΙΝΔΙΑΝΟΣ ΣΙΑΤΛ Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο


ΙΝΔΙΑΝΟΣ ΣΙΑΤΛ Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο

Το παρακάτω κείμενο χρονολογείται γύρω στα 1855 και αποτελεί την απάντηση του Σιάτλ, αρχηγού μιας φυλής Ινδιάνων, στον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Φραγκλίνο Πηρς, ο οποίος ζήτησε από τους Ινδιάνους να πουλήσουν τη γη τους στην αμερικανική κυβέρνηση. Η πρόταση αυτής της αγοραπωλησίας ήταν εντελώς ξένη στις αντιλήψεις και στον τρόπο ζωής των Ινδιάνων, ο δεσμός των οποίων με τη φύση είναι ιερός και αδιάσπαστος, όπως η αδερφική αγάπη. Ο Σιάτλ εκφράζει με περηφάνια και σεβασμό στην παράδοση τον τρόπο σκέψης της φυλής του, ο οποίος διαφέρει πλήρως από τις υλικές αξίες και τον κατακτητικό πολιτισμό των λευκών. Οι σκέψεις που διατυπώνει ο Σιάτλ απέχουν από εμάς ενάμιση σχεδόν αιώνα, είναι όμως εξαιρετικά επίκαιρες στην εποχή μας, τώρα που όλοι πλέον βιώνουμε τις ολέθριες συνέπειες από την υπερβολική εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, τη μόλυνση του περιβάλλοντος και τη διαρκώς επεκτεινόμενη οικολογική καταστροφή του πλανήτη μας

Ο μεγάλος αρχηγός στην Ουάσιγκτον μηνάει* πως θέλει να αγοράσει τη γη μας. O μεγάλος αρχηγός μηνάει ακόμα λόγια φιλικά και καλοθέλητα. Καλοσύνη του, γιατί ξέρομε πως αυτός λίγο τη χρειάζεται αντίστοιχα τη φιλία μας. Την προσφορά του θα τη μελετήσομε, γιατί ξέρομε πως, αν δεν το πράξομε, μπορεί ο λευκός να προφτάσει με τα όπλα και να πάρει τη γη μας.
Πώς μπορείτε να αγοράζετε ή να πουλάτε τον ουρανό - τη ζέστα της γης; Για μας μοιάζει παράξενο. Η δροσιά του αγέρα ή το άφρισμα του νερού ωστόσο δε μας ανήκουν. Πώς μπορείτε να τα αγοράσετε από μας; Κάθε μέρος της γης αυτής είναι ιερό για το λαό μου. Κάθε αστραφτερή πευκοβελόνα, κάθε αμμούδα στις ακρογιαλιές, κάθε θολούρα στο σκοτεινό δάσος, κάθε ξέφωτο και κάθε ζουζούνι που ζουζουνίζει είναι, στη μνήμη και στην πείρα του λαού μου, ιερό.
Ξέρομε πως ο λευκός δεν καταλαβαίνει τους τρόπους μας. Τα μέρη της γης, το ένα με το άλλο, δεν κάνουν γι' αυτόν διαφορά, γιατί είναι ένας ξένος που φτάνει τη νύχτα και παίρνει από τη γη όλα όσα τού χρειάζονται. Η γη δεν είναι αδερφός του, αλλά εχθρός που πρέπει να τον καταχτήσει, και αφού τον καταχτήσει, πηγαίνει παρακάτω.
Με το ταμάχι* που έχει θα καταπιεί τη γη και θα αφήσει πίσω του μια έρημο. Η όψη που παρουσιάζουν οι πολιτείες σας, κάνει κακό στα μάτια του ερυθρόδερμου. Όμως αυτό μπορεί και να συμβαίνει επειδή ο ερυθρόδερμος είναι άγριος και δεν καταλαβαίνει.
Αν αποφασίσω και δεχτώ, θα βάλω έναν όρο. Τα ζώα της γης αυτής ο λευκός θα πρέπει να τα μεταχειριστεί σαν αδέρφια του. Τι είναι ο άνθρωπος δίχως τα ζώα; Αν όλα τα ζώα φύγουν από τη μέση, ο άνθρωπος θα πεθάνει από μεγάλη εσωτερική μοναξιά, γιατί όσα συμβαίνουν στα ζώα, τα ίδια συμβαίνουν στον άνθρωπο.
Ένα ξέρομε, που μπορεί μια μέρα ο λευκός να το ανακαλύψει: ο Θεός μας είναι ο ίδιος Θεός. Μπορεί να θαρρείτε πως Εκείνος είναι δικός σας, όπως ζητάτε να γίνει δική σας η γη μας. Αλλά δεν το δυνόσαστε.* Εκείνος είναι Θεός των ανθρώπων. Και το έλεός Του μοιρασμένο απαράλλαχτα σε ερυθρόδερμους και λευκούς. Αυτή η γη Του είναι ακριβή. Όποιος τη βλάφτει, καταφρονάει το Δημιουργό της. Θα περάσουν οι λευκοί - και μπορεί μάλιστα γρηγορότερα από άλλες φυλές. Ότανμαγαρίζεις* συνέχεια το στρώμα σου, κάποια νύχτα θα πλαντάξεις από τις μαγαρισιές σου. Όταν όλα τα βουβάλια σφαχτούν, όταν όλα τα άγρια αλόγατα μερέψουν, όταν την ιερή γωνιά του δάσους τη γιομίσει το ανθρώπινο χνότο και το θέαμα των φουντωμένων λόφων το κηλιδώσουν τα σύρματα του τηλέγραφου με το βουητό τους, τότες πού να βρεις το ρουμάνι;* Πού να βρεις τον αϊτό; Και τι σημαίνει να πεις έχε γεια στο φαρί* σου και στο κυνήγι; Σημαίνει το τέλος της ζωής και την αρχή του θανάτου.
Πουθενά δε βρίσκεται μια ήσυχη γωνιά μέσα στις πολιτείες του λευκού. Πουθενά δε βρίσκεται μια γωνιά να σταθείς να ακούσεις τα φύλλα στα δέντρα την άνοιξη ή το ψιθύρισμα που κάνουν τα ζουζούνια πεταρίζοντας. Όμως μπορεί, επειδή, καταπώς είπα, είμαι άγριος και δεν καταλαβαίνω - μπορεί μονάχα για το λόγο αυτόν ο σαματάς* να ταράζει τα αυτιά μου. Μα τι μένει από τη ζωή, όταν ένας άνθρωπος δεν μπορεί να αφουγκραστεί τη γλυκιά φωνή που βγάνει το νυχτοπούλι ή τα συνακούσματα των βατράχων ολόγυρα σε ένα βάλτο μέσα στη νυχτιά; Ο ερυθρόδερμος προτιμάει το απαλόηχο αγέρι λαγαρισμένο* από την καταμεσήμερη βροχή ή μοσχοβολημένο με το πεύκο. Του ερυθρόδερμου του είναι ακριβός ο αγέρας, γιατί όλα τα πάντα μοιράζονται την ίδια πνοή - τα ζώα, τα δέντρα, οι άνθρωποι. Ο λευκός δε φαίνεται να δίνει προσοχή στον αγέρα που ανασαίνει. Σαν ένας που χαροπολεμάει για μέρες πολλές, δεν οσμίζεται* τίποτα.

Αν ξέραμε, μπορεί να καταλαβαίναμε - αν ξέραμε τα όνειρα του λευκού, τις ελπίδες που περιγράφει στα παιδιά του τις μακριές χειμωνιάτικες νύχτες, τα οράματα που ανάφτει στο μυαλό τους, ώστε ανάλογα να δέονται για την αυριανή. Αλλά εμείς είμαστε άγριοι. Μας είναι κρυφά τα όνειρα του λευκού. Και επειδή μας είναι κρυφά, θα εξακολουθήσομε το δρόμο μας. Αν τα συμφωνήσομε μαζί, θα το πράξομε, για να σιγουρέψομε τις προστατευόμενες περιοχές που μας τάξατε. Εκεί θα ζήσομε, μπορεί, τις μετρημένες μέρες μας καταπώς το θελήσομε. Όταν ο στερνός ερυθρόδερμος λείψει από τη γη, και από τη μνήμη δεν απομείνει παρά ο ίσκιος από ένα σύννεφο που ταξιδεύει στον κάμπο, οι ακρογιαλιές αυτές και τα δάση θα φυλάγουν ακόμα τα πνεύματα του λαού μου - τι* αυτή τη γη την αγαπούν, όπως το βρέφος αγαπάει το χτύπο της μητρικής καρδιάς. Αν σας την πουλήσομε τη γη μας, αγαπήστε την, καθώς την αγαπήσαμε εμείς, φροντίστε την, καθώς τη φροντίσαμε εμείς, κρατήστε ζωντανή στο λογισμό σας τη μνήμη της γης, όπως βρίσκεται τη στιγμή που την παίρνετε, και με όλη σας τη δύναμη, με όλη την τρανή μπόρεσή σας, με όλη την καρδιά σας, διατηρήστε τη για τα τέκνα σας, και αγαπήστε την, καθώς ο Θεός αγαπάει όλους μας. Ένα ξέρομε - ο Θεός σας είναι ο ίδιος Θεός. Η γη Του είναι ακριβή. Ακόμα και ο λευκός δε γίνεται να απαλλαχτεί από την κοινή μοίρα.*
μτφρ. Ζήσιμος Λορεντζάτος
Το Βήμα, 16/1/1977

http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1683,5370/

Μένω σε κάποια γειτονιά-Τώνης Μαρούδας



Στίχοι: Θάνος Σοφός
Μουσική: Λυκούργος Μαρκέας
Πρώτη εκτέλεση: Τόνης Μαρούδας


Μένω σε κάποια γειτονιά, φτωχική γειτονιά
που 'χει σπίτια χαμηλά
Όλοι οι άνθρωποι εκεί έχουν πάντα γιορτή
και μοιράζουνε φιλιά

Μπρος απ' τις άσπρες τις αυλές οι γριές και οι νιές
για τον έρωτα μιλούν
Κι όλοι σ' αυτή τη γειτονιά, τη μικρή γειτονιά
μέρα-νύχτα τραγουδούν

Άσπρες κορδέλες τα κορίτσια φοράνε
και τ' αγόρια κοιτάνε που ξυπνάνε νωρίς
Μα δεν με νοιάζει κι ούτε βάζω μαράζι
την δική μου αγάπη δεν την ξέρει κανείς

Σάββατο 13 Απριλίου 2013

να βρέξει ο ουρανός αγάπη...


 
Κάνε μελωδίες τις ελπίδες σου,
κάνε τραγούδια τα όνειρά σου
και άσε την ψυχή σου
να πετάξει ψηλά,
πάνω από λιβάδια σπαρμένα,
κήπους ολάνθιστους μυρωμένους
και λίμνες φεγγαρολουσμένες...
Ζωγράφισε καρδούλες
σε φτερά περιστεριών
κι άστα ελεύθερα
να γεμίσουν την πλάση,
να βρέξει ο ουρανός αγάπη...

Γεωργία Σ.Λ.

Εύκολος μπελάς...

Excerpt
  

Αρχικά φαίνεται μπελάς αλλά δεν είναι αρκεί να καταλάβουμε ότι γυρίζουμε και πλέκουμε και από την πίσω πλευρά εκεί που κάνουμε το φυλλαράκι  και μετά για να προχωρήσουμε στρίβουμε το φύλλο για να πατήσουμε στην επόμενη τρύπα
Καλή επιτυχία!

Ας είν' καλά το γινάτι σου - Δημήτρης Χορν



Μεταφορτώθηκε στις 22 Νοέ 2009
Αλίμονο στους νέους - 1961

Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Δημήτρης Χορν

Τα γιασεμιά εσκύψαν
για το χατήρι σου
κι ολόκληρο το κρύψαν'
το παραθύρι σου

Το κόκκινο γεράνι
τη φλόγα του πετά
Εσύ 'σαι για στεφάνι
κι εγώ του θανατά

Βρε, ας είν' καλά το γινάτι σου
δε σου θυμώνω εγώ
 

Κι αν μου γυρίζεις την πλάτη σου
Εγώ δε σε παρεξηγώ

Βαράτε βιολιτζήδες
ασίκικο σκοπό
Στο πλάι μου την έχω
εκείνη π' αγαπώ

Βασιλικός στη γλάστρα
πλατύφυλλος ανθεί
κι εγώ μιλάω με τ' άστρα
για σένανε ξανθή

Στα χείλια σου το γέλιο
στα μάτια η απονιά
Εγώ θα την εκάψω αυτή τη γειτονιά

Από όσα θυμούμαι

http://zhtunteanagnostes.blogspot.gr/2012/09/blog-post.html?spref=fb

Από όσα θυμούμαι το Παλιό Κάστρο, Μανώλης Δερμιτζάκης, εκδ. Δοκιμάκης


Ο Μανώλης Δερμιτζάκης εξέδωσε το Από όσα θυμούμαι  σε δύο χωριστούς τόμους , το 1962 και 1963 αντίστοιχα. Η επανέκδοσή του έγινε από τις εκδόσεις Δοκιμάκη, το 2008  σε έναν τόμο με επιμέλεια της Τασούλας Μαρκομιχελάκη.

Ώρες φορές, όντας μονάχος στο μπαρμπεργιό κλεισμένος με δίχως δουλειά, συλλογίζουμαι τη ζωή μου, τη ζωή... Και στο νου μου κατεβαίνουν αράδες. Γράφω. Τι γράφω; Ένα λόγος να γράφεις. Μεγάλη υπόθεση να το λες. Μεγαλύτερη να τυπώνεις.

(Μανώλης Δερμιτζάκης, Μάρτιος 1934)

 ...Με το βιβλίο μου αυτό κάνω μια προσπάθεια να δώσω στον αναγνώστη μου την εικόνα της παλαιάς πολιτείας του Μεγάλου Κάστρου όπως ήτο το 1899 ως τα 1920. Στην εικόνα αυτή, με την περιγραφή της συγκεντρώνοντας τις  αναμνήσεις  μου, θα προσπαθήσω να δώσω όλο το ατόφιο Μεγάλο Κάστρο με τα γεγονότα κάθε εποχής, τα ήθη και έθιμά του, την ατμόσφαιρα και το χρώμα που του έδινε η τότε ζωή όπως εφαίνουνταν με τους τύπους των λογής-λογής ανθρώπων εκείνου του καιρού, που καθένας, με το ρόλο που έπαιζε και τη δράση του στην κοινωνική ζωή, αποτελούσε κι αυτός ένα συντελεστή μέσα στην κοινωνία και στη γενικότητα του συνόλου, που ανάλογα έχει τοποθετήσει τον καθένα η ανάμνησις της πολιτείας εκείνου του καιρού.

Αλήθεια. Το παλαιό Μεγάλο Κάστρο, που όλο και το εξαφανίζει ο κασμάς της ανοικοδομήσεως με τις σύγχρονες μοντέρνες οικοδομές της, είχε πολύ μεγάλη γραφικότητα. Μικρούτσικο, τόσο δα, κλεισμένο στα ψηλά βενετσιάνικα μπεντένια, εζούσε τη ζωή του το ψυχομέτρι των δεκαπέντε χιλιάδων από τους Χριστιανούς* και δέκα από τους Τούρκους. Μέσα στο στενό χώρο πίσω από τα μπεντένια ήταν χτισμένα, στα στενοσόκακα και στα φιδωτά καλντιρίμια των μαχαλάδων του, τ’ αψηλά καφασωτά κονάκια των μπέ-ηδων και των αγάδων μαζί με τ’ αρχοντόσπιτα των Χριστιανών και τα χαμηλοτάβανα λεπιδοσκέπαστα με τις στρογγυλές πορτούλες φτωχόσπιτα Χριστιανών και Τούρκων. Το 1899 με 1900, το παλαιό Κάστρο δεν ήταν άλλο από μια μικρή τουρκόπολις με τους αψηλούς μιναρέδες των τζαμιών και τους τεκέδες στα τσαρσιά και στους μαχαλάδες τους.

Εξαίρεση αποτελούσε ο επιβλητικός όγκος της εκκλησίας του Αγίου Μηνά, που η πίστις του ρωμιού ραγιά με πείσμα είχε πυργώσει καταμεσής στην πολιτεία σε βάρος της αλαζονείας του κατακτητή, ακόμα και από τα χρόνια της σκλαβιάς σιωπηλό δείγμα της θρησκευτικής και εθνικής του οντότητας.

Μέσα σε τούτη τη γενικότητα ζούσε στα τσαρσά και τους μαχαλάδες του το παλαιό Μεγάλο Κάστρο. Ο ξένος όμως που θα ’ρχονταν για πρώτη φορά μουσαφίρης του δε θα ’φευγε καθόλου με ευχάριστες εντυπώσεις από την επίσκεψή του. Καθώς θα τραβούσε τα στενοσόκακα με τα καλντιρίμια τους στους μαχαλάδες {η πάστρα που παρουσίαζαν στον ξένον}, καθόλου δεν κολάκευαν οι σωροί των σκουπιδιών σε κάθε γωνιά σοκακιού ή τσαρσού, που εκεί περιμένανε μέρες ώσπου να τα σήκωναν οι σκουπιδιαρέοι του Μπελεντιέ (δημαρχείου) ρίχνοντάς τους στα ορθογώνια κασόνια τα φορτωbένα επάνω σε γαϊδούρια. Εν τω μεταξύ, τις μέρες που έμεναν εκεί εκτεθειμένοι οι σωροί των σκουπιδιών, αρκετά επάχαιναν τα αμέτρητα σύννεφα της μύγας που εκάθονταν επάνω τους.

Όσο για τα κουνούπια, τους ψύλλους και τους κορέους, τη μόνιμη αυτή πληγή του Μεγάλου Κάστρου, ο καινουργιοφερμένος μουσαφίρης αυτός μόνο γνώριζε πώς περνούσε με τα ενοχλητικά αυτά έντομα τις θερμές καλοκαιριάτικες νύχτες. Πού τότε τα «ντι-ντι-τί» και τα λογής εντομοκτόνα που έχομε σήμερα; Εκείνο τον καιρό, οι νοικοκυρές τα σιχαμερά τούτα έντομα τα ’διωχναν με τα ξόρκια με τη μαλλιαρόπετρα: η καθεμιά νοικοκερά, την εορτή της Αναλήψεως, ως εφρόντιζε πηγαίνοντας στη θάλασσα, θα περνούσε τα  σαράντα κύματα και θα έπαιρνε μαζί της και τη μαλλιαρόπετρα. Με τούτη, σειώντας την απειλητικά ολόγυρα σε κάθε κάμαρα του σπιτιού, ξόρκιζε όλα τα μιαρά ξεφωνίζοντας: «Όξω ψύλλοι και κοριοί  και στα όρη μποντικοί».


Μανώλης Δερμιτζάκης



* [Σ.τ.Ε.] Όταν η λ. «Χριστιανός» χρησιμοποιείται ως ουσιαστικό, τη γράφω με κεφαλαίο επειδή σε όλο το χρονικό (αλλά και στη συνείδηση) του Δερμιτζάκη λειτουργεί ως δηλωτικό εθνικότητας (=Έλληνας), κατ’ αντίστροφη αναλογία προς το Τούρκος, που χρησιμοποιείται αντί για «μουσουλμάνος».


Η καθημερινή ζωή στο παλιό Κάστρο


Από βαθιά νύχτα, χειμώνα καλοκαίρι, το παλιό Κάστρο έπρεπε να βρίσκονταν στο πόδι. Ανασκουμπωμένο, το κάθε βαθύ πρωινό έπρεπε να το ’βρισκε έτοιμο να ρίχνοντανστη δουλειά. Δεν ήταν τότε καθορισμένες οι ώρες που ο κάθε μαγαζάτορας θα πήγαινε ν’ άνοιγε το ντουκιάνι του. Ο κάθε τεχνίτης, μεροκαμαθιάρης ή μηνιάτορας, από πριν ακόμα φέξει η μέρα έπρεπε να βρίσκονταν στη δουλειά.

Έτσι, με τους πρώτους χτύπους της μικρής καμπάνας του Αγίου Μηνά και του Αγίου Ματθαίου σημαίνοντας τον όρθρο, και με το πρώτο μακρόσυρτο ξεφωνητό των μουεζίνηδων πάνω από τους αψηλούς μιναρέδες των τζαμιών, ως  εσκορπούσαν κι αυτοί το θρησκευτικό σαμπαχί (προσευχή), ο κάθε μαγαζάτορας με τους μεροκαματιάρηδες τεχνίτες του έπρεπε να βρίσκουνταν σκυμμένοι στη δουλειά. Σε κάθε αργοπορημένο με κατεβασμένα τα μούτρα, τ’ αφεντικό, παίρνοντάς τονε στο ψιλό, θα του φώναζε λοξοκοιτάζοντάς τονε να ’σβηνε το φανάρι…

Οι χιαλεπιτζήδες στα πεζοδρόμια σε κάθε γωνιά του τσαρσού με γιγούμια με το ζεστό σαλέπι εκαλούσανε τους περαστικούς να τους σερβίριζαν στο πόδι στις γυαλένιες κούπες το γλυκό σαλέπι πασπαλισμένο με το μπόλικο μυρωδάτο τζεντζεφύλλι και τα σησαμωτά κουλούρια. Ετούτο ήταν το αγαπημένο προσφάι του κάθε φτωχού μεροκαμαθιάρη που, δίνοντας τη δεκάρα του, έπαιρνε το σαλέπι του με το κουλούρι κάνο-ντας το προσφάι του και τραβώντας βιαστικός για τη δουλειά του.

Ακόμα, σε κάθε τσαρσί οι λογής-λογής τούρκοι και χριστιανοί πρωινοί πουλητάδες με τις φωνές τους κι αυτοί εκαλούσαν τους περαστικούς να ψωνίζανε τις μυζηθρένιες πίτες τους, τις ζεστές φραντζόλες και τα καλιτσούνια τους. Απ’ όλους ετούτους εξεχώριζε με τις νόστιμες σπανακόπιτές του ο Βασίλης ο Αγλούπας .Ήταν ο μοναδικός στην τέχνη όπως τις έφτιαχνε στο φούρνο του Τουλουπανά μαζί με τα γαρδουμάκια του, που και για τούτα οι καστρινοί μαγαζατόροι ξεχωριστά τα προτιμούσαν από άλλο προσφάι που θα ’καναν, με τη μοσχοβολιά και την ανοστιμιά τους.

Με το προχώρημα της ημέρας ερχομένοι από τα χωριά τους Πεδιαδίτες και Μαλεβιζώτες, ανεβοκατεβαίνοντας τα τσαρσά εξετελεύανε τις παραγγελιές τους. Οι μαγαζατόροι, ομπρός στις ορθάνυχτες πόρτες των ντουκιανιών τους, εκαλούσαν τους περαστικούς διαφημίζοντας τις πραμάθειες τους. Πρόσχαροι εκαλοδέχονταν τον καθένα Nουστερή, και με τσιριμόνιες, κοπλιμέντα και όρκους τους εσέρβιραν τις λογής-λογής ζυμοπουλίτικες πραμάθειες τους διαβεβαιώνοντάς τους για την αντοχή και την καλή ποιότητα της κάθε πραμάθειας. Έτσι φεύγοντας ο κάθε Nουστερής ψωνισμένος με ό,τι είχε ανάγκη, ο ντουκιαντζής τον συναπόβγανε με τα πιο θερμά χαμόγελα συστήνοντάς του σύγκαιρα με το καλό να ξανάρχονταν!...

Ο πιο επιδέξιος ντουκιαντζής στην περιοχή του Σιβρί Τσεσμέ ήταν ο γνωστός σ’ όλη τη χώρα και στα χωριά τούρκος γιαμαλής  με το  όνομα Χατζής, που ήταν το γιαμαλίδικό του πιο πάνω από το Μεγάλο Μαγατζέ του τούρκου Λιτσαρδάκη,  που σήμερα στο ίδιο είναι η έκθεση επίπλων του Τζομπανάκη στην οδό του Αγίου Μηνά.


Αυτός ο θεοφοβούμενος μερχαμετλής, όπως ήταν πηγαιμένος και στη Μέκκα και είχε προσκυνημένο τον τάφο του Προφήτη, για τούτο τον ελέγανε και Χατζή, όχι μόνο ψέματα δεν έλεγε στο μουστερή του αλλά, μαζί μ’ αυτά που ψώνιζε αυτός που θα πήγαινε, χωριστά ο πονόψυχος γιαμαλής έδινε για ψυχικό σε κάθε φουκαρά μουστερή και δυο-τρεις πήχες πανί να βράκωνε τα κοπέλια του και να τα συστύλωνε.

Όσο πλάταινε η μέρα, ακούγονταν στα σοκάκι και στις άλλες γειτονιές οι λογής-λογής πουλητάδες, μα απ’ όλους εξεχώριζε η φωνή του ξυπόλυτου Τούρκου που επουλούσε τις ζεστές φραντζόλες και τα σησαμωτά κουλούρια μέσα στο κοφίνι που κρατούσε στον ώμο διαλαλώντας τα με το γνωστό τόνο «φρα-ντζό-λες, κο-λό-ρια», και καθώς ψωνίζοντας κανένας τον αρωτούσε τι ώρα ήτανε, ίδια να ’τονε ρολόι, δίχως ποτέ να του ’φευγε λεπτό, αποκρίνονταν «9 παρά τσεϊρέκι» ή «8 παρά ντερεντζέ».

Με το βαρύ χτύπημα της μεγάλης καμπάνας του ΑγίουΜηνά, βιαστικά και τα σκολειαροκόπελα με τις κρεμαστές πάνινες σάκες στον ώμο τραβούσανε βιαστικά καθένα για το απάνω ή το κάτω σκολειό. Το «απάνω σκολειό» ήταν στη μέση της πλατείας Αγίας Αικατερίνης σήμερα. Το «κάτω σκολειό» ήταν της Κουτάλας, εκεί που σήμερα είναι η κλινική «ΕυαγγελισNός». Στο απάνω σκολειό διευθυντής ήταν ο κοντακιανός αυστηρός δάσκαλος Κοκκινάκης, με τους άλλους δασκάλους, τον Πετρίδη, το γερο-Βασιλείου, τον Τσαγκαράκη και τον Οικονομίδη. Στο κάτω σκολειό διευθυντής ήταν ο αγιομυριανός δάσκαλος Φουστανάκης, με δασκάλους το Μανώλη Μελισσείδη, τον Παλίδη και τον Ρασιδάκη. Σε τούτο το σκολειό έμαθα κι εγώ κι  εσυλλάβιζα τις πρώτες δισύλλαβες λέξεις της φυλλάδας μου στην πρώτη τάξη, ως άρχιζε με το «ίον και ωόν»!, που, καθώς μας είχε εξηγήσει ο δάσκαλος, δεν ήταν άλλο από το λουλούδι του πανσέ και το ορνιθίσο αυγό!!...

Ο ίδιος βαρύς χτύπος της μεγάλης καμπάνας της εκκλησιάς του ΑγίουΜηνά εκαλούσε στο μεγάλο Κισλά και τους μαθητές που επήγαιναν στο Γυμνάσιο, στο Σχολαρχείο και το Ιεροδιδασκαλείο. Εκεί εστεγάζουνταν και τα τρία τούτα εκπαιδευτήρια. Επίσης, στο μεγάλο κονάκι του Πλατύ Σοκακιού επήγαιναν βιαστικά και τα κοριτσόπουλα του Παρθεναγωγείου.

Στην παρακάτω πλατεία, του Αγίου Μηνά, ήταν και το Τετρατάξιον Δημοτικόν Θηλέων. Και τα τουρκόπουλα, όσα δεν αλητεύανε στα τσαρσά και στους μαχαλάδες, τραβούσανε για το μεϊτέπι (σκολειό). Εκεί ο χότζας τα μάθαινε να διαβάζουνε τον ελιφαδέ τους (μάθημα του αλφαβήτου) κι ακόμα τα μεγαλύτερα να τυπώνανε στο μυαλό τους πως έπρεπε να μισούνε τους αλλόθρησκους.

……………………………………………………

                                                                                                                  Συνεχίζεται……

Απόσπασμα από το βιβλίο : Από όσα θυμούμαι το Παλιό Κάστρο, Μανώλης Δερμιτζάκης  ( Επιμέλεια Τασούλας Μαρκομιχελάκη ), εκδ. Δοκιμάκης , 2008

ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ


ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ

ΥΛΙΚΑ
250γρ αμύγδαλα
250γρ ζάχαρη άχνη
2 ασπράδια αυγών
1κ. σούπας βούτυρο
2κ. σούπας αλεύρι
κανέλα λιγη
18 ολόκληρα αμύγδαλα για διακόσμηση.
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
1.Χτυπάμε τα ασπράδια με τη ζάχαρη.
Ανακατευετε το αλεύρι με τα αμύγδαλα και την κανέλα
και προσθέτουμε τα χτυπημένα ασπράδια, ανακατεύοντας
προσεκτικά να μην πεσουν.
2.Σε ένα ταψί τοποθετήστε αντικολητικο χαρτι και ξεκιναμε
να αραδειαζουμε τα αμυγδαλωτα με ενα κουταλι και σε
αποσταση.
3.Μπορειτε να τα κανετε, οσοι γνωριζετε με σακουλα ζαχ/κης.
Σε καθε αμυγδαλωτο βαζετε στο κεντρο ενα αμυγδαλο.
4.Ψηνετε στους 180β για 20-25λ.
Τα αφήνουμε να κρυώσουν και σερβίρουμε.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!

Δημοφιλείς αναρτήσεις