Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Η Βαρβάκειος Αγορά και η ιστορία της

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/h-varvakeios-agora-kai-h-istoria-ths.html

Η Βαρβάκειος Αγορά και η ιστορία της Η Βαρβάκειος Αγορά και η ιστορία της Με ιστορία περίπου 150 ετών η Βαρβάκειος Αγορά έχει ταΐσει όλη την Αθήνα. Δημιουργήθηκε χάρη στον εθνικό ευεργέτη Ιωάννη Βαρβάκη και αποτελεί τον πιο αληθινό -και αποκαρδιωτικό συχνά- δείκτη της ευημερίας της χώρας. Καθώς παραδοσιακά τέτοιες εορταστικές μέρες κατακλύζεται από πολίτες για τις αγορές τους, ανατρέχουμε στην ιστορία της. Το 1874 ο Δήμος της Αθήνας είχε ήδη συνειδητοποιήσει την ανάγκη να αποκτήσει τη δική του Δημοτική Αγορά, με τον δήμαρχο Παναγή Κυριακό να είναι αποφασισμένος για την ανέγερσή της. Μέχρι τότε λειτουργούσε σε παράγκες στις παρυφές της αρχαίας αγοράς, στο τέρμα της σημερινής οδού Αιόλου, στη ρωμαϊκή αγορά και στο Γυμνάσιο του Αδριανού. Το βασιλικό διάταγμα που όριζε τον τόπο ανέγερσης εξεδόθη το 1876 ενώ με τη δωρεά του Βαρβάκη ξεκίνησαν οι εργασίες το 1878, όμως οι καθυστερήσεις ήταν τεράστιες. Βρισκόμαστε εκείνη την εποχή στο χώρο που βρίσκεται ανατολικά της Βαρβακείου όπως την ξέρουμε σήμερα, οι εργασίες προχωρούν, όμως μια πυρκαγιά έρχεται να προκαλέσει αναστάτωση και περισσότερες καθυστερήσεις. Συγκεκριμένα, στις 8 και 9 Αυγούστου 1884 καταστράφηκαν οι παράγκες της παλαιότερης Αγοράς (της περιόδου της Τουρκοκρατίας) που λειτουργούσε ακόμη τότε στα ανατολικά της Βιβλιοθήκης του Αδριανού. Η ανάγκη να επισπευσθούν οι εργασίες ήταν επιτακτική και έτσι άρχισαν να επιταχύνονται οι εργασίες στην οδό Αθηνάς, Η Νέα Αγορά ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην πόλη το 1886 ενώ υποβλήθηκε και σε ανακαίνιση μεταξύ των ετών 1979-1996. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά το σεισμό του 1880 βρέθηκε σε βάθος 60 εκατοστών άγαλμα της θεάς Αθηνάς, πάνω σε βάθρο. Θεωρείται ότι η Αθηνά του Βαρβακείου είναι πιστό σε σμίκρυνση αντίγραφο της χρυσελεφάντινης Αθηνάς του Παρθενώνα, λαξεμένη κατά τους ρωμαϊκούς πολέμους. Ο χάρτης της Βαρβακείου Σήμερα μπορεί να βρει κανείς ό,τι επιθυμεί για το τραπέζι του μέσα στην πολύβοη αγορά της Αθήνας. Κρέατα κάθε λογής, ψάρια, φρούτα και λαχανικά, μπαχάρια και ξερούς καρπούς από κάθε γωνιά της Ελλάδας σε κάθε δυνατή ποικιλία και τιμή. Το αλισβερίσι με τους εμπόρους είναι γοητευτικότατο και απολύτως ενημερωτικό. Για παράδειγμα, ο πρόεδρος της Κρεαταγοράς στη Βαρβάκειο Κλεάνθης Τσιρώνης: «Το κρέας είναι σαν το λουλούδι, δεν αγοράζεις το πιο θαμπό και μίζερο λουλούδι από τον ανθοπώλη. Διαλέγεις το πιο ζωηρό. Το ίδιο και με το κρέας. Το καλό κρέας μιλάει από μόνο του», έλεγε στην Athens Voice. Ο Τσιρώνης αποτελεί πραγματική μορφή της αγοράς και διακρίνεται για το σύγχρονο πνεύμα του και τους νεωτερισμούς του. Είναι αυτός που ενθάρρυνε και βοήθησε καταλυτικά την Εθνική Λυρική Σκηνή και τους Atenistas (φωτό κάτω) για να πραγματοποιήσουν μια σπάνια βραδιά όπερας μέσα στην Κρεαταγορά, συγκεντρώνοντας 4.000 ενθουσιώδεις θεατές. Το 85% των πελατών είναι τακτικοί, έχουν κάνει πια τις γνωριμίες τους, έχουν τους σταθερούς πάγκους που ψωνίζουν ξέρουν που να απευθυνθούν για ευκαιρίες, πότε θα φέρει κάθε πωλητής το πιο εκλεκτό προϊόν του. Τη δική του μοναδική γαστρονομική ιστορία έχουν και τα μαγειρεία της Αγοράς που μπορούν να ταϊσουν τους πεινασμένους της πόλης οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Ο πατσάς είναι το σήμα κατατεθέν μαζί με τα υπέροχα μαγειρευτά που σε κάνουν να κολλάς επί ώρα μπροστά στη βιτρίνα μέχρι να διαλέξεις τί θέλεις. Φημισμένα είναι βέβαια ο Παπανδρέου που σερβίρει πατσά στην αγορά εδώ και 60 χρόνια, αλλά και το «Οινομαγειρίο η Ήπειρος» με τη φημισμένη μαγειρίτσα. Παραδίπλα βέβαια βρίσκεται και το φημισμένο ρεμπετάδικο «Η Στοά των Αθανάτων». Στα τραπέζια αυτά κάθισαν και κάθονται πολλοί επώνυμοι, ενώ οι παλαιότεροι δεν μπορούν να ξεχάσουν τη Μελίνα Μερκούρη, τον Ανδρέα Παπανδρέου, τον Βασίλη Τσιτσάνη... Πηγή: iefimerida.gr

Σκοποβολή

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-
 

διάλογος μεταξύ του Ξέρξη και του αυλικού του



"Μ' αυτούς που δεν αγωνίζονται για χρήματα, αλλά για την αρετή!"...
<.. Σε ελεύθερη απόδοση ο διάλογος μεταξύ του Ξέρξη και του αυλικού του ήταν έτσι:...
- Πού βρίσκονται Έλληνες τώρα;
- Στην Ολυμπία είναι. Εκεί έχουν μαζευτεί όλοι τους.
- Και τι κάνουν εκεί;
- Αθλητικούς αγώνες.
- Πως το είπες;
- Αθλητικούς ολυμπιακούς αγώνες!
- Και τι είναι πάλι αυτό;
- Να, τρέχουν ο ένας δίπλα στον άλλο, ποιος θα έλθει πρώτος. ...http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/04/blog-post_8591.html

Σαλάτα με φασόλια

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +- 
Από ένθετο του ΖΑΠΙΝΓΚ

Πολίτικα Νηστίσιμα από την Μίμα Καρβούνη

 

Γκερνίκα



PicassoGuernica.jpg


Η Γκερνίκα (Guernica στα ισπανικά ή Γκουέρνικα, με λατινική απόδοση στα ελληνικά), είναι το διασημότερο ίσως έργο του Πάμπλο Πικάσο.
Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,54x7,82μ.)[1] περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για τη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το 1937[2]. 
Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, στις 26 Απριλίου της ίδιας χρονιάς, στα πλαίσια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Γερμανοί πιλότοι της αεροπορίας των εθνικιστών βομβάρδισαν την κωμόπολη Γκερνίκα της Χώρας των Βάσκων. Στο βομβαρδισμό εκείνο σκοτώθηκαν 1.650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά
 

Συνθήκες έμπνευσης

Ο Πικάσσο πληροφορήθηκε τα γεγονότα από την εφημερίδα Le Soir, μόνο την 1η Μαΐου και το ολοκληρώνει στις 3 Ιουνίου του 1937[3]


Ο Πικάσο απέφυγε να ζωγραφίσει αεροπλάνα, βόμβες ή ερείπια. Οι δύο κυρίαρχες μορφές του έργου είναι ένας ταύρος και ένα πληγωμένο άλογο με διαμελισμένα κορμιά και τέσσερις γυναίκες που ουρλιάζουν κρατώντας νεκρά μωρά. Αρχικά ο Πικάσο πειραματίστηκε με χρώμα, αλλά τελικά κατέληξε στο άσπρο-μαύρο και αποχρώσεις του γκρι, καθώς θεώρησε ότι έτσι δίνει μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Πολλές φορές μετακίνησε φιγούρες και μορφές πριν καταλήξει στην οριστική τους θέση. «Η αφαίρεση του χρώματος και του αναγλύφου αποτελεί διακοπή της σχέσης του ανθρώπου με τον κόσμο: όταν διακόπτεται,δεν υπάρχει πια η φύση ή η ζωή»[4].

Η διαδικασία της ζωγραφικής του πίνακα αποτυπώθηκε σε μια σειρά φωτογραφιών από τη διασημότερη ερωμένη του Πικάσο, την Dora Maar, μια διακεκριμένη καλλιτέχνιδα. Συνολικά σαράντα πέντε σχέδια μας έχουν σωθεί τα οποία προετοιμάζουν την τελική Γκερνίκα[5]. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο πίνακας, οι αντιδράσεις ήταν μάλλον αρνητικές. Ο βάσκος τοιχογράφος Χοσέ Μαρία Ουτσενάι δήλωσε: «Για έργο τέχνης είναι ένα από τα φτωχότερα της παγκόσμιας παραγωγής. Πρόκειται για πορνογραφία 7x3». Γερμανικό έντυπο έγραψε ότι πρόκειται για «σύμφυρμα από ανθρώπινα μέλη που θα μπορούσε να είχε ζωγραφήσει τετράχρονος». Σταδιακά το γενικό αίσθημα άρχισε να μεταστρέφεται και το έργο περιόδευε για να ενισχύσει τον αγώνα των Δημοκρατικών. Η περιοδεία σταμάτησε όταν ο Φράνκο κατέλαβε την εξουσία το 1939 και, με το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το έργο φυγαδεύτηκε στις ΗΠΑ, για να αποφευχθεί η καταστροφή του.

Η Γκερνίκα έμεινε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια και ο Πικάσο είχε δηλώσει πως δε θα επέστρεφε στην Ισπανία προτού αποκατασταθεί πλήρως η δημοκρατία. Το 1974 υπήρξε συμβάν βανδαλισμού του έργου με κόκκινη μπογιά, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη σφαγή του Μάι Λάι στο Βιετνάμ. Το 1981 η Γκερνίκα επιστράφηκε στην Ισπανία και εκτέθηκε αρχικά στο Casón del Buen Retiro και κατόπιν στο Μουσείο ντελ Πράδο, προστατευμένη με αλεξίσφαιρο τζάμι και οπλισμένους φρουρούς, για το φόβο νέου βανδαλισμού. Το 1992 ο πίνακας μεταφέρθηκε στη σημερινή του θέση στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, του οποίου έγινε το διασημότερο και σπουδαιότερο έκθεμα.

Τα τελευταία χρόνια ακούγεται συχνά η πρόταση να μεταφερθεί στο Μουσείο Γκούγκενχαϊμ στο Μπιλμπάο[6], το οποίο βρίσκεται λίγα μόλις χιλιόμετρα από την κωμόπολη Γκερνίκα, πράγμα με το οποίο δε συμφωνεί ούτε η ισπανική κυβέρνηση, ούτε η διοίκηση του Μουσείου Τέχνης Βασίλισσα Σοφία.
 

Ιστορικό επεισόδιο
Λέγεται πως όταν οι Γερμανοί εισήλθαν στο Παρίσι κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, στην προσπάθειά τους να βρουν καλλιτεχνικούς θησαυρούς και να τους κατασχέσουν, ένας Γερμανός Αξιωματικός έδειξε σε φωτογραφία τον πίνακα «Γκερνίκα» στον ίδιο τον Πικάσο που είχε προσαχθεί ρωτώντας τον: -Αυτόν τον πίνακα εσείς τον κάνατε; Κι εκείνος απήντησε με θάρρος: Όχι, Εσείς...

http://el.wikipedia.org/wiki/Γκερνίκα_%28ζωγραφική%29

Σήμερα... 27/4



Άνοιξη και οφθαλμικές αλλεργίες!Τι είναι αλλεργία;

Χορηγά Σωτηρία.
Άνοιξη και οφθαλμικές αλλεργίες!Τι είναι αλλεργία;
Ως αλλεργία χαρακτηρίζουμε μια παράδοξη και υπερβολική αντίδραση του ανοσοποιητικού (αμυντικού) μας συστήματος σε κάποια ουσία που την ονομάζουμε αλλεργιογόνο και που προκαλεί υπερβολικά, ενοχλητικά και μερικές φορές επικίνδυνα συμπτώματα στον οργανισμό μας, ενώ υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θα προκαλούσε.
Ποιες είναι οι οφθαλμικές αλλεργίες;
Οι αλλεργικές εκδηλώσεις στα μάτια αφορούν κυρίως την εξωτερική επιφάνεια και κυρίως τον επιπεφυκότα (το λευκό χιτώνα του ματιού).
Οι αλλεργικές επιπεφυκίτιδες περιλαμβάνουν την εποχιακή αλλεργική επιπεφυκίτιδα (όπως εαρινή ή ανοιξιάτικη), την κλασική αλλεργική επιπεφυκίτιδα σε κάποιο αλλεργιογόνο (φάρμακα ή περιβαλλοντικοί παράγοντες) που μπορεί να μας προσβάλει όλο το χρόνο και τη γιγαντοθηλαία επιπεφυκίτιδα που προκαλείται από τη χρόνια χρήση των φακών επαφής.

Πώς εκδηλώνονται οι οφθαλμικές αλλεργίες;
Το πιο κοινό χαρακτηριστικό σημείο είναι η ερυθρότητα ή κοκκίνισμα των ματιών. Επίσης μπορεί να υπάρχει οίδημα ή πρήξιμο στα βλέφαρα ή ακόμα και στον επιπεφυκότα. Τα μάτια δακρύζουν συνεχώς. Το πιο χαρακτηριστικό σύμπτωμα της αλλεργικής επιπεφυκίτιδας είναι η φαγούρα (κνησμός). Είναι τόσο έντονη που δύσκολα μπορούμε να αντισταθούμε από το να τρίψουμε τα μάτια μας και φυσικά αυτό επιδεινώνει την κατάσταση. “Άλλα συμπτώματα είναι τσούξιμο, αίσθηση ξένου σώματος αλλά είναι λιγότερο συχνά και συνήθως συνοδεύουν τη φαγούρα, που είναι το κυρίαρχο σύμπτωμα.
Πολλές από τις αλλεργικές εκδηλώσεις των ματιών συνοδεύονται και από αλλεργικές εκδηλώσεις άλλων οργάνων, όπως η μύτη με τη μορφή της αλλεργικής ρινίτιδας .

Με ποιο μηχανισμό εκδηλώνεται η οφθαλμική αλλεργία;
Η αλλεργική επιπεφυκίτιδα ξεκινά με την ευαισθητοποίηση ενός ατόμου σε ένα συγκεκριμένο αλλεργιογόνο. Η φάση της ευαισθητοποίησης είναι μια ασυμπτωματκή διαδικασία που “προετοιμάζει” τον επιπεφυκότα για τις επακόλουθες αλλεργικές απαντήσεις. Όταν ένα άτομο επανεκτεθεί στο αλλεργιογόνο, ξεκινά η αλλεργική απάντηση. Τα μαστοκύτταρα αποδεσμεύουν ισταμίνη, η οποία συνδέεται με ειδικούς υποδοχείς των νευρικών κυττάρων και προκαλείται ο κνησμός (φαγούρα) καθώς και με υποδοχείς των ενδοθηλιακών κυττάρων που οδηγούν σε οίδημα και ερυθρότητα των βλεφάρων. Άλλοι μεσολαβητές όπως οι προσταγλανδίνες, λευκοτριένια και κυτταροκίνες προκαλούν αγγειοδιαστολή και φλεγμονή. Τα συμπτώματα εμφανίζονται γρήγορα, μέσα σε περίπου 2 ώρες από την έκθεση στο αλλεργιογόνο.

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε την εκδήλωση της αλλεργίας;
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τον παράγοντα που μας προκαλεί αλλεργία. Γνωρίζοντας το αλλεργιογόνο μπορούμε να το απομακρύνουμε ή να αποφύγουμε την έκθεσή μας σε αυτό προστατεύοντας τα μάτια μας από την αλλεργική εκδήλωση. Το πλύσιμο των χεριών βοηθά στο να μη μεταφέρονται με το τρίψιμο ουσίες που προκαλούν αλλεργίες στα μάτια, όπως σκόνη, γύρη, τρίχες ζώων. Το τρίψιμο επίσης πρέπει να αποφεύγεται διότι η διαδικασία αυτή εκκρίνει περισσότερη ισταμίνη και επιδεινώνει τα φαινόμενα. Το μικροκλίμα στο σπίτι και στην εργασία μπορεί να αποτελεί αιτία αλλεργίας. Η χρήση ειδικών φίλτρων στα συστήματα κλιματισμού και η συντήρησή τους βοηθούν στον περιορισμό των αλλεργιογόνων.

Πώς αντιμετωπίζουμε την αλλεργία στα μάτια;
Οι κρύες κομπρέσες και το πλύσιμο των ματιών με άφθονο κρύο νερό από τη βρύση μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα και αυτός είναι ένας απλός τρόπος πρώτης αντιμετώπισης των συμπτωμάτων.
Επίσης, τα τεχνητά δάκρυα μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε άφοβα και συχνά, ξεπλένοντας τα μάτια από τα αλλεριογόνα και προστατεύοντας τον κερατοειδή χιτώνα και ανακουφίζοντας τα συμπτώματα της αίσθησης ξένου σώματος.

Θεραπεία

Η χορήγηση φαρμάκων είναι η βασική θεραπεία της αλλεργικής επιπεφυκίτιδας. Υπάρχουν πολλών ειδών σκευάσματα σε μορφή κολλυρίων που μπορούν να δοθούν για την φαρμακευτική αντιμετώπιση των οφθαλμικών αλλεργιών. Οι κύριες κατηγορίες φαρμάκων είναι τα αντισταμινικά, οι σταθεροποιητές των μαστοκυττάρων και τα κορτικοστεροειδή (κορτιζόνη). Τα αντισταμινικά αναστέλλουν τη δράση της ισταμίνης και κατά συνέπεια τη φαγούρα, το πρήξιμο (οίδημα), το κοκκίνισμα κτλ. Οι σταθεροποιητές των μαστοκυττάρων δρουν προληπτικά ώστε όταν περάσει η δράση του αντισταμινικού και ξαναεκτεθούμε στο αλλεργιογόνο να μην εμφανιστούν τα συμπτώματα καθόλου ή σε πολύ μικρότερο βαθμό. Σήμερα υπάρχουν νέα και πολύ αποτελεσματικά αντιαλλεργικά φάρμακα που συνδυάζουν σε ένα κολλύριο και το αντισταμινικό και τον σταθεροποιητή των μαστοκυττάρων. Έτσι με την χρήση των σταγόνων αυτών 2 φορές την ημέρα έχουμε μια καταπληκτική βελτίωση των συμπτωμάτων και της κλινικής εικόνας.
Τα παραπάνω φάρμακα και οι ειδικά οι σταθεροποιητές των μαστοκυττάρων μπορούν να δοθούν προληπτικά λίγο καιρό πριν ξεκινήσει η εποχή που εμφανίζεται η αλλεργία αν υπάρχει μια εποχιακή αλλεργική επιπεφυκίτιδα που μας κάνει να υποφέρουμε κάθε χρόνο. Η προληπτική αγωγή βοηθά στο να μην εκδηλωθεί η αλλεργία όταν εκτεθούμε στο αλλεργιογόνο.
Τα αντισταμινικά από το στόμα σε μορφή χαπιών είναι άλλο ένα όπλο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι οφθαλμίατροι, ειδικά σε άλλες μορφές αλλεργίας που αφορούν και άλλα όργανα όπως η αλλεργική ρινίτιδα. Η δράση των χαπιών αυτών είναι αποτελεσματική και στις αλλεργικές επιπεφυκίτιδες αλλά είναι λιγότερο αποτελεσματική από την τοπική θεραπεία. Η τοπική θεραπεία αντίθετα μπορεί να είναι αποτελεσματική και στην αλλεργική ρινίτιδα που συνοδεύει πολύ συχνά την αλλεργική επιπεφυκίτιδα καθότι τα κολλύρια περνούν στη μύτη μέσω του δακρυϊκού πόρου και την δακρυϊκής οδού.
Τέλος, τα κορτικοστεροειδή είναι φάρμακα που χρησιμοποιούνται στην οξεία φάση και βοηθούν στην μείωση της φλεγμονής και του οιδήματος και γενικότερα στην άμεση ανακούφιση των συμπτωμάτων. Όμως δεν έχουν προληπτική δράση και επομένως όταν σταματήσουμε τη χορήγηση, η έκθεση στο αλλεργιογόνο οδηγεί εκ νέου στην εκδήλωση της αλλεργίας. Τα κορτικοστεροειδή μπορούν να έχουν σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες, κατά συνέπεια θα πρέπει να χορηγούνται μόνο με συνταγή του οφθαλμιάτρου και αφού εξετασθούν κλινικά τα μάτια.
Έτσι λοιπόν, με τη σωστή διάγνωση και την κατάλληλη θεραπεία της οφθαλμικής αλλεργίας οι διαταραχές μπορούν να αντιμετωπισθούν και να βελτιωθούν σε σημαντικό βαθμό. Τα αλλεργικά άτομα είναι καλό να επισκέπτονται προληπτικά τον οφθαλμίατρό τους ώστε να προλάβουν και να θεραπεύσουν έγκαιρα τα συμπτώματά τους πριν αυτά γίνουν σημαντικά και ενοχλητικά και οδηγήσουν στον περιορισμό της καθημερινότητας και της ποιότητας της ζωής του ατόμου.

26 Απριλίου 1937 , Γκουέρνικα ...


26 Απριλίου 1937 , Γκουέρνικα ...
Ο βομβαρδισμός της Γκουέρνικα ήταν εναέρια επίθεση 26 Απριλίου, 1937, κατά τη διάρκεια Ισπανικός εμφύλιος πόλεμος από Γερμανικά Luftwaffe μοίρα γνωστή ως Λεγεώνα κονδόρων ενάντια Βασκικά πόλη Γκουέρνικα. Ήταν ο πρώτος εναέριος βομβαρδισμός στην ιστορία στην οποία ένας πολιτικός πληθυσμός επιτέθηκε με την προφανή πρόθεση της παραγωγής της συνολικής καταστροφής.

Ακόμη και πριν από το βομβαρδισμό, Η Γκουέρνικα ήταν μια θέση της μεγάλης σημασίας στους βασκικούς ανθρώπους. Biscayne η συνέλευση συναντήθηκε παραδοσιακά εκεί κάτω από βαλανιδιά δέντρο, Gernikako Arbola. Στα πιό πρόσφατα έτη, η συνέλευση είχε συναντηθεί Casa de Juntas, ένα νεοκλασσικό κτήριο δίπλα στο δρύινο δέντρο, όποιος στέγασε επίσης το σημαντικότερο ιστορικό αρχείο Βασκική χώρα.

Κατά την διάρκεια της επίθεσης η πόλη είχε έναν ονομαστικό πληθυσμό περίπου 5.000. Υπήρξε, εντούτοις, ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων στην πόλη την ημέρα της επίθεσης υπήρξαν αναμφισβήτητα πολυάριθμοι πολεμικοί πρόσφυγες παρόντες στην πόλη, και η ημέρα της επίθεσης ήταν μια Δευτέρα (μια ημέρα αγοράς έπειτα όπως τώρα), έτσι επίσης θα είχαν υπάρξει πολλοί άνθρωποι από τις περιβάλλουσες περιοχές.

Στο χρόνο, η πόλη ήταν περίπου 15 χιλιόμετρα πίσω από τις δημοκρατικές γραμμές και, πριν από εκείνη την ημερομηνία, δεν ήταν περιλήφθείτ άμεσα στον πόλεμο και θεωρήθηκε πιθανώς ασφαλής θέση για να είναι. Εντούτοις, κατά την διάρκεια της επίθεσης η πόλη δεν είχε καμία αεράμυνα λόγω των πρόσφατων απωλειών της δημοκρατικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Ο βομβαρδισμός ήταν μια ακολουθία επιθέσεων από τις γερμανικές και ιταλικές δυνάμεις, η πρώτη κοινή στρατιωτική λειτουργία μεταξύ Ναζιστική Γερμανία και Φασιστική Ιταλία. Ήρθαν με τέτοια ταχύτητα ότι από το έδαφος η εντύπωση ήταν σχεδόν συνεχούς βομβαρδισμού για μία περίοδο των ωρών.

Η πρώτη επίθεση ήρθε περίπου 16:30. Twin-engined Θδορνηερ κάνει 17, προερχόμενος από το νότο, ριγμένος περίπου δώδεκα βόμβες 50kilogram πέρα από την πόλη. Οι άνθρωποι έκαναν το καλύτερό τους για να πάρουν την κάλυψη ή για να φύγουν για farmhouses και τα ξύλα στα περίχωρα.
Guernica burning.
Κάψιμο της Γκουέρνικα.

Στην πτήση του πίσω στη βάση, κάνετε 17 πέρασε μια ιταλική περίπολο τριών Σαβοηα- Marchetti SM.79s αυτός είχε φύγει Soria στις 15:30, διευθυνμένος σε μια αποστολή, σύμφωνα με τις διαταγές τους, για "να βομβαρδίσει το δρόμο και τη γέφυρα στα ανατολικά της Γκουέρνικα, προκειμένου να εμποδιστεί η εχθρική υποχώρηση ". Οι διαταγές τους που λέονται σαφώς για να μην βομβαρδίσουν η ίδια την πόλη. Σύμφωνα με Cιsar Vidal: "οι Ιταλοί προσπαθούσαν για κάποιο χρόνο να λάβει... μια χωριστή συμφωνία ειρήνης με τους βασκικούς εθνικιστές ", και δεν έτεινε για να διακινδυνεύσει εκείνη την προσπάθεια. [ 1 ] Κατά τη διάρκεια ενός ενιαίου ένας-μικρού περάσματος πέρα από την πόλη, από το Βορρά στο νότο, τα ιταλικά αεροπλάνα έριξαν τριάντα έξι βόμβες 50kilogram.

Σε αυτό το σημείο (πάλι, σύμφωνα με Vidal), η ζημία στην πόλη ήταν "σχετικά περιορισμένη... περιορισμένος σε μερικά κτήρια", συμπεριλαμβανομένης της three-storey έδρας Izquierda Republicana ("Δημοκρατικό αριστερό" πολιτικό κόμμα) και η εκκλησία του SAN Juan.

Τρεις πιό εναέριες επιθέσεις εμφανίστηκαν στις τότε και 18:00. Το τρίτο κύμα αποτελέσθηκε από το α Heinkel αυτός 111 συνοδευμένος από πέντε ιταλικά Εξουσιοδοτήσεις κάτω από την εντολή Θ*Θορραδο "Rocca" Ricci τα τέταρτα και πέμπτα κύματα ήταν κάθε ένα με τα γερμανικά twin-engined αεροπλάνα.

Αυτή τη στιγμή, ένδεκα αεροπλάνα είχαν επιτεθεί στην πόλη και τα περίχωρά του. Σημειώσεις Vidal: "Εάν οι εναέριες επιθέσεις είχαν σταματήσει σε εκείνη την στιγμή, για μια πόλη ότι μέχρι τότε διατηρημένος την απόστασή του από τους σπασμούς του πολέμου, θα ήταν μια συνολικά δυσανάλογη και αφόρητη τιμωρία. Εντούτοις, η μεγαλύτερη λειτουργία ήταν ακόμα να έρθει."

Νωρίτερα, γύρω στο μεσημέρι εκείνη η ημέρα, ο τριπλός-μηχανοκίνητος Junkers Ju 52s από τον κόνδορα η λεγεώνα είχε πραγματοποιήσει μια καταστρεπτική αποστολή ενάντια στη μικρότερη πόλη Guerricaiz. Επέστρεψαν στη βάση τους στους εξοπλισμούς ξαναφορτωμάτων και για να φάνε το μεσημεριανό γεύμα τους, κατόπιν διευθυνμένος στην επίθεση Γκουέρνικα. Τα 3rd Η μοίρα καθόρισε με ένα φορτίο βαριών βομβών 250 και 50 κλ και 1 κλ incendiaries, τα τελευταία που διαμορφώνουν ένα τρίτο του ωφέλιμου φορτίου. Υποτίθεται ότι οι άλλες δύο μοίρες έφεραν τα παρόμοια φορτία. Η επίθεση θα έτρεχε από το Βορρά στο νότο, προέλευση από Κόλπος της Μπισκάγια και επάνω η πορεία των ποταμών Mundaca και Oca.

Το 1ST και 2ND Οι μοίρες της λεγεώνας κονδόρων απογειώθηκαν στις περίπου 16:30, με τα 3rd Μοίρα που απογειώνεται από Θ*Ψuργος λίγα λεπτά αργότερα. Συνοδεύθηκαν από Vitoria από μια μοίρα Fiat και από BF 109 MesserschmittBS της μοίρας Lutzow, για συνολικά είκοσι εννέα αεροπλάνα, εκτός από τα ένδεκα που περιλαμβάνονται στις προηγούμενες επιθέσεις.

Στις 18:30 στις 18:45, κάθε μια από τις τρεις γερμανικές μοίρες επιτέθηκε σε έναν σχηματισμό τρεις Ju 52s παραπλεύρως, με συνέπεια ένα μέτωπο επίθεσης περίπου 150 μέτρων. Εν τω μεταξύ, και συνεχιμένος για για μια τέταρτος-ώρα μετά από το βομβαρδισμό, το BF 109Bs και Heinkel αυτός 51s οι πολίτες στους δρόμους από την πόλη.
Οι επιθέσεις δημιούργησαν ένα firestorm και κατέστρεψαν σχεδόν την ολόκληρη πόλη. Τρία τέταρτα των κτηρίων της πόλης καταστράφηκαν εντελώς, και οι περισσότεροι άλλοι ήταν χαλασμένοι. Των λίγων κτηρίων που διαθέθηκαν μεταξύ ήταν τα εργοστάσια όπλων Unceta και της επιχείρησης και Talleres de Γκουέρνικα και το σπίτι συνελεύσεων (Casa de Juntas) και Βαλανιδιά. Η γέφυρα, ο προφανής στόχος της πρόωρης ιταλικής επίθεσης, επιζημένος.

Δεν υπάρχει κανένας γενικά αποδεκτός επίσημος αριθμός ως προς τον αριθμό θυμάτων. Σειρά εκτιμήσεων από μόνο 120 νεκρά σε τόσο σε πολλές όπως 10.000, με τη συναίνεση που στέκεται κοντά στα 1.650 που η βασκική κυβέρνηση του χρόνου έδωσε ως ελάχιστο αριθμό νεκρών. Οι νεκροί εμφανίζονται να είναι συνήθως οι ηλικιωμένοι, γυναίκες, και παιδιά.

Στη λεγεώνα κονδόρων ορίστηκαν οι εναέριες αποστολές σε όλη την Ισπανία, όπως Ναζιστική Γερμανία"πρωταρχική συμβολή του s Θ*Φρανθησθο Franco"δυνάμεις του s. Θα φαινόταν ότι το κίνητρο αυτής της ιδιαίτερης επίθεσης ήταν απλά να τρομοκρατηθεί ο πολιτικός πληθυσμός και να διαφθαρεί η δημοκρατική πλευρά.
Books burned after the advance of Francoist troops.
Τα βιβλία έκαψαν μετά από την πρόοδο των στρατευμάτων Francoist.

Για Luftwaffe, ο βομβαρδισμός ήταν μια δοκιμή αυτού που θα έπαιρνε για να καταστρέψει εντελώς μια πόλη. Από μία άποψη η Γκουέρνικα ήταν ένα πείραμα που θα ερχόταν στην πραγματοποίηση Blitzkriegs Παγκόσμιος πόλεμος ΙΙ. Δοκιμές της Νυρεμβέργης, έπειτα-τακτοποιήστε του Luftwaffe, Hermann Gφring δηλωμένος: "Ο ισπανικός εμφύλιος πόλεμος μου έδωσε μια ευκαιρία να βάλει τη νέα Πολεμική Αεροπορία μου στη δοκιμή, και μέσα για τα άτομά μου να αποκτήσουν την εμπειρία."

Επιπλέον, ο βομβαρδισμός εμφανίστηκε αμέσως μετά από τη σύλληψη και λυντσάρισμα από έναν γερμανικό πιλότο που είχαν κατεβάσει Μπιλμπάο. Η επίθεση είχε αυξήσει το θυμό των συναδέλφων του.

Ο Τύπος Franquista κατά τρόπο οφθαλμοφανή υποστήριξε ότι η Γκουέρνικα είχε καεί από τους φεύγοντας Δημοκρατικούς οι ίδιοι. Αυτό είχε εμφανιστεί προηγουμένως μέσα Θηρu'ν, ως τμήμα του α καψαλισμένη γη στρατηγική εντούτοις, οι διάφοροι ξένοι ανταποκριτές συνέβησαν να είναι παρόντες κατά τη διάρκεια της επίθεσης και βεβαίωσαν την ερήμωση. Επίσης βεβαίωσαν ότι οι πυροσβέστες Μπιλμπάο ήταν αργά στην άφιξη και έκανε λίγα μόλις έφθασαν, επιδείνωση της ζημίας, αν και Cιsar Vidal παρουσιάζει τα στοιχεία για να αντικρουστεί η τελευταία έκθεση και παρέχει μια προφανώς λεπτομερή περιγραφή των προσπαθειών πυρόσβεσης. [ 2 ]

Στο βιβλίο του Λα Destrucciσn de Γκουέρνικα (Η καταστροφή της Γκουέρνικα) Cιsar Vidal θίγει τα ακόλουθα θέματα [ 3 ] περίπου τα κίνητρα της λεγεώνας κονδόρων και του διοικητή τους Wolfram βον Richthofen:

Η έλλειψη ενός περάσματος αναγνώρισης πριν από το βομβαρδισμό δείχνει ότι η λεγεώνα κονδόρων σκόπευε τη γενική καταστροφή της πόλης παρά την προσπάθεια να χτυπηθούν οι συγκεκριμένοι στρατιωτικοί στόχοι. Αυτό ήταν σε άμεση αντίφαση του α 6 Ιανουαρίου 1937 διαταγή από Σαλαμάνκα (έπειτα το επαναστατικό κεφάλαιο), υπογεγραμμένος από τον ανώτατο διοικητή της Πολεμικής Αεροπορίας, να εξουσιοδοτήσει την αναγνώριση για οι αέρας-επιδρομές πέρα από τις οικιστικές περιοχές να μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τα πολιτικά θύματα.
Το ωφέλιμο φορτίο που φέρθηκε από την 3$η μοίρα (και τα πιθανώς παρόμοια ωφέλιμα φορτία των άλλων δύο μοιρών) αποτελέσθηκε από τις βαριές βόμβες και incendiaries, προορισμένος για να κονιοποιήσει και για να καψει. Μια επίθεση ακρίβειας σε μια εποικημένη περιοχή χαρακτηριστικά θα είχε χρησιμοποιήσει τις βόμβες 10kilogram και θα είχε παραλείψει incendiaries.
Είκοσι δύο τόνοι των βομβών ήταν μια τεράστια ποσότητα για να χρησιμοποιήσουν σε μια επίθεση σε μια πόλη το μέγεθος της Γκουέρνικα. Το Vidal αναφέρει τις πολλαπλές πηγές με σκοπό "την πρώτη ημέρα της επίθεσης ενάντια Μπιλμπάο όλες οι μονάδες της λεγεώνας κονδόρων έριξαν μαζί 66 τόνους των βομβών στο μέτωπο συνολικά " επίσης παρατηρεί ότι ο επίσημος γερμανικός απολογισμός αυτού του μέρους του πολέμου, "Ο πόλεμος στο Βορρά", ψευδώς δηλωμένος μόνο 7.956 τόνοι των βομβών μειώθηκε στην Γκουέρνικα.

Επειδή αυτή η σημαντική επίθεση στην Γκουέρνικα ήρθε σε αντίθεση με τα γενικά Θ*Εμηληο Mola"προηγούμενα σχέδια του s για την αναζήτηση του πολέμου σε αυτήν την περιοχή, Το Vidal υποστηρίζει ότι βον Richthofen πρέπει είτε να έχει την έγκριση από Mola είτε μια άμεση διαταγή από Franco ο ίδιος.
Συμβολική σημασία

Ο βομβαρδισμός της Γκουέρνικα έγινε γρήγορα ένα κόσμος-διάσημο σύμβολο των φρικών του πολέμου. Ενέπνευσε ένας από Θ*Παψλο Picasso"s τα περισσότερα διάσημα έργα ζωγραφικής, γνωστός απλά όπως Γκουέρνικα. Η επίδειξη αυτής της ζωγραφικής στο ισπανικό περίπτερο κατά τη διάρκεια 1937 παγκόσμια έκθεση Παρίσι και απεικονισμένος και ενισχυμένος τη συμβολική σημασία του γεγονότος.

Η ζωγραφική ήταν ένα σύμβολο για Βασκικός εθνικισμός κατά τη διάρκεια Ισπανική μετάβαση στη δημοκρατία. Bild 183-H25224

Die Ruinen von Guernica
5603/37 Bundesarchiv

Ο πρώτος Έλληνας καμικάζι...

http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/04/o-prwtos-ellhnas-kamikazi-htan-o-smhnias-grhgorhs-valkanas.html

Ο πρώτος Έλληνας καμικάζι...ήταν ο Σμηνίας Γρηγόρης Βαλκανάς!

Ο Γρηγόρης Βαλκανάς γεννήθηκε το 1916 στους Χράνους Αρκαδίας, τον Αύγουστο του 1936 κατατάχθηκε στη Σχολή Αεροπορίας (Τμήμα Υπαξιωματικών ) και αποφοίτησε τον Σεπτέμβριο του 1938 με τον βαθμό του Σμηνία και ειδικότητα Χειριστή.
Ο πόλεμος τον βρήκε να υπηρετεί στην 23η Μ.Δ. με έδρα την Λάρισα. Στις 18 Νοεμβρίου 1940, κατά την εκτέλεση διατεταγμένης αποστολής περιπολίας με α/φ P.Z.L. της Μοίρας Διώξεως, ενεπλάκη σε αερομαχία με ιταλικά αεροπλάνα διώξεως στην περιοχή Ιβάν Αλβανίας, Β.Α της Κορυτσάς.
Ως γνωστόν η Πολεμική μας Αεροπορία συνολικά διέθετε τότε 78 περίπου επιχειρησιακά, ετοιμοπόλεμα να αντιμετωπίσουν περίπου 468 και πλέον α/φ της Ιταλικής Regia aeronautica. Η μεγάλη αυτή διαφορά και η υπεροχή σε μέσα σμίκρυνε και αντιστάθμιζε ο ηρωισμός, η αυταπάρνηση και η αυτοθυσία των Ελλήνων Αεροπόρων.
Ο Σμηνίας Γρηγόρης Βαλκανάς συμμετείχε σε Αερομαχία στην οποία ενεπλάκησαν πέντε ελληνικά P.Z.L. των 22 Μ.Δ. και 23 Μ.Δ. με ιταλικά καταδιωκτικά και βομβαρδιστικά αεροπλάνα, όπου όταν εξαντλήθηκαν τα πυρομαχικά του, εξετέλεσε επίθεση αυτοκτονίας..... Δανείζομαι από τον Τρίτο Τόμο της Ιστορίας της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας Εκδ. 1990.
Σχετική αναφορά στον Ηρωικό θάνατο του Γρηγόρη Βαλκανά. Χειριστής ενός από τα Ελληνικά P.Z.L.ήταν ο Σμηνίας Βαλκανάς Γρηγόριος, ο μόνος από τους χειριστές της 23ης Μοίρας που δεν είχε ακόμα στο ενεργητικό του κατάρριψη εχθρικού αεροσκάφους. Την αερομαχία πάνω από τη Μόροβα τη θεώρησε σαν την ευκαιρία που ζητούσε και που δεν του είχε παρουσιαστεί ως τότε.
Όταν, μετά από συνεχή ανταλλαγή πυρών, εξαντλήθηκαν όλα τα πυρομαχικά του, χωρίς ακόμα να έχει πετύχει τον αντικειμενικό σκοπό του, αποφασισμένος να μην επιστρέψει άπρακτος στη βάση του, έκανε επίθεση αυτοκτονίας, πέφτοντας με το αεροσκάφος του πάνω σε ένα ιταλικό καταδιωκτικό.
Η σύγκρουση ήταν μοιραία. Τα δύο αεροπλάνα έπεσαν φλεγόμενα στο έδαφος και τα πληρώματα τους απανθρακώθηκαν". Όμως, η ηρωική αυτή πράξη αυτοθυσίας του" Σμηνία Γρηγόρη Βαλκανά είναι σχεδόν άγνωστη στην αεροπορική μας οικογένεια και στο ευρύτερο Ελληνικό κοινό. Ποτέ σε κανένα κείμενο ( με εξαίρεση την ιστορία της Πολεμική Αεροπορία έκδοση ΓΕΑ), ιστορικό πολυσέλιδο ή έκθεση για τα γεγονότα του '40, δεν έχει αναφερθεί η αυτοθυσία-αυτοκτονία του Γρηγόρη Βαλκανά .
Ο ήρωας Σμηνίας Γρηγόρης Βαλκανάς (και όχι μόνο αυτός), ο Έλληνας πρόγονος των Καμικάζι, αυτός που φρουρώντας τις εναέριες Θερμοπύλες θυσίασε ότι πολυτιμότερο είχε, τη ζωή του, για να κρατήσει ελεύθερους -μαζί με τους συμπολεμιστές του -τους Ελληνικούς ουρανούς, παραμένει άγνωστος μαζί με το ανεπανάληπτο μέχρι σήμερα κατόρθωμά του.
Σήμερα που τα πάντα έχουν ισοπεδωθεί, και οι ηθικές αξίες είναι είδος προς εξαφάνιση, από καιρό εις καιρό είναι αναγκαία η επίκληση "Ηρώων" όπως του Βαλκάνου, από το πάνθεο των Ηρώων της Πολεμική Αεροπορία για παραδειγματισμό των νέων μας. Να γιατί ο πόλεμος το '40 ήταν "ξεχωριστός".
Σημ. Το κείμενο αποτελεί απόσπασμα άρθρου του κ.Γιώργου Ορφανάκη, Σμηνάρχου ε.α.
veteranos.gr

Ρεβυθοσαλάτα

► Ρεβυθοσαλάτα

Υγιεινή ρεβυθοσαλάτα με ελαιόλαδο και σκόρδο.

• 1 φλιτζ. ρεβύθια
• 1 κ.γ. σόδα
ω1 σκελίδα σκόρδο, λιωμένο
• χυμός από 2 λεμόνια
• ½κ.γ. αλάτι

Βάζετε από το βράδυ σε νερό τα ρεβύθια με τη σόδα. Την άλλη μέρα τα βράζετε, τα σουρώνετε και τα περνάτε από τη μηχανή του πουρέ.

Ανακατεύετε το σκόρδο, τον χυμό από τα λεμόνια και το αλάτι. Προσθέτετε τον πουρέ των ρεβυθιών και ανακατεύετε. Σερβίρετε με λάδι και μαϊντανό ψιλοκομμένο.

jenny.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις